Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Fenerbahçe wil Cocu laten beschikken over Van Ginkel, Janssen en Wilshere’

Laatste update:

Fenerbahçe verzekerde zich vrijdag van de komst van Phillip Cocu en de nieuwe trainer lijkt de eerste van een lange reeks aanwinsten in Istanbul te moeten gaan worden. Diverse Turkse media, waaronder Milliyet, Fanatik en Fotomaç melden namelijk dat de nieuwe voorzitter Ali Koç deze week in Londen is geweest om over een aantal spelers te praten.

Een van de beoogde doelwitten is een oude bekende van Cocu, aangezien Fenerbahçe bij Chelsea heeft geïnformeerd wat de status van Marco van Ginkel is. De middenvelder kwam de afgelopen tweeënhalf jaar op huurbasis uit voor PSV en droeg vorig seizoen zelfs de aanvoerdersband in het Phillips Stadion. De Turkse grootmacht zou Van Ginkel, die nog tot medio 2020 vastligt bij the Blues, deze zomer eveneens willen huren.

Naast gesprekken met de vertegenwoordigers van Van Ginkel zou Koç ook om de tafel hebben gezeten met Tottenham Hotspur om over Vincent Janssen en Georges-Kévin N’Koudou te praten. De 24-jarige Janssen werd afgelopen seizoen al gehuurd door Fenerbahçe en de club lijkt, ondanks dat de spits geen onuitwisbare indruk maakte, die samenwerking te willen verlengen.

Tot slot zou Koç denken aan de komst van twee aan Arsenal gerelateerde spelers. Jack Wilshere maakte eerder deze week bekend na zeventien jaar te vertrekken bij the Gunners en staat naast onder meer West Ham United, AC Milan en Juventus ook in de belangstelling van Fenerbahçe. Arsenal versterkte zich daarnaast deze week met Bernd Leno en de Turken hopen hiervan te kunnen profiteren door David Ospina in te lijven.

Zou jij Fenerbahçe een goede club vinden voor Marco van Ginkel?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind Janssen geen bijzondere spits. Leuk voor de Eredivisie en misschien ergens een subtop (niet in Engeland) maar als Fenerbahce dit seizoen succes wilt hebben vind ik dat ze naar een betere spits moeten zoeken.

22 juni 2018 om 14:51

Janssen speelt al bij Fenerbahce, ze willen hem nog een seizoen huren. Hij deed het goed bij Fenerbahce, totdat hij geblesseerd raakte. Fenerbahce heeft Fernandao verkocht, dus naast Janssen gaan ze nog zeker een andere spits kopen.

22 juni 2018 om 14:56

Ja, ze leende hem maar vond niet dat die het bijzonder goed deed en zeker niet voor een spits.
Als Fenerbahce mee wilt doen om de titel en Champions of Europa League moeten ze gewoon een beter iemand halen.

22 juni 2018 om 15:02

Fenerbahce moet eerst verkopen om te kunnen kopen. Dus je moet niet te veel verwachten. Ze gaan huren of spelers zonder contract halen.

22 juni 2018 om 15:16

Dat is ook zo inderdaad.

22 juni 2018 om 16:27

Hij is grotendeels geblesseerd geweest. Alsof jij Fenerbahce kijkt?

Wilshere, Van Ginkel en Ospina lijken me geweldige aanwinsten voor Cocu. Echter zou ik naar een andere spits dan Vincent Janssen op zoek gaan, hij heeft het bij Tottenhem, Oranje en Fenerbahce niet geweldig gedaan en ik vraag me dan ook af of hij het niveau aankan. Daarnaast zal Janssen niet goedkoop zijn aangezien Tottenham niet al te veel verlies zal willen maken, voor dat geld kan je beter op zoek gaan naar een andere spits.

22 juni 2018 om 14:49

Als Sturridge blessurevrij blijft zou ik dat een goede optie vinden!

22 juni 2018 om 14:51

Stuk beter dan Janssen en een goeie spits voor Fenerbahce inderdaad!

22 juni 2018 om 14:57

Best leuk eigenlijk om zo’n tripje te maken en wat rond te shoppen. Soort winkelen voor mannen. Ik denk dat je met alles wat ontevreden op een reservebank of tribune zit in Engeland een meesterlijke selectie zou kunnen samenstellen (misschien zelfs alleen in London al).

22 juni 2018 om 15:03

Weet je wel hoeveel Sturridge verdiend? Die kan je niet even naar Turkije halen hoor, vooral nu met de ffp.

22 juni 2018 om 15:18

Sturridge wil denk ik ook wel inleveren om weer te kunnen spelen.

Dit is dan ook de enigste reden dat ik het begrijpelijk vind dat Cocu weg is gegaan (en natuurlijk wereldstad, en veel centjes verdienen t.o.v. in Eindhoven) Cocu kan namelijk vissen in een andere vijver, Ajax kan b.v. 1 speler niveautje Tadic kopen Fener koopt er lachend 4 of 5. Gun het Cocu zeker en hopen dat v. Bommel goed uitpakt..

22 juni 2018 om 15:04

In Turkije kunnen ze hoge salarissen bieden, door de gunstige belastingstelsel, maar hoge afkoopsommen betalen bestaan er bijna niet hoor.. niemand in Turkije kan tadic kopen, ajax wel

22 juni 2018 om 15:06

Mochten nou net die salarisen het struikelblok zijn.. Ik weet nog dat Ajax droomde van Eto'o, uiteindelijk ging ie naar een promovendus in Turkije.. Maar als jij wil geloven dat Ajax betere transfer mogelijkheden heeft dan een turkse topploeg "be my guest"

22 juni 2018 om 15:45

Ajax wilde Eto'o volgens mij in de zomer van 2014. Eto'o ging toen uiteindelijk van Chelsea naar Everton. 2 jaar later ging hij pas naar Turkije. Niet helemaal waar dus.

22 juni 2018 om 15:49

Daarnaast vind ik vincent janssen sowieso een matige spits die ik bij Ajax absoluut niet hoef te zien (teert nog steeds op 10 goede wedstrijden bij az 3 jaar geleden) en van ginkel speelde de afgelopen 3 seizoenen voor psv (dus Eredivisie top kan hem ook halen), dus om nou te zeggen dat fener meer mogelijkheden heeft is ook onzin.

22 juni 2018 om 15:11

Gezien ajax een miljoen of 18(correct me if i'm wrong) betaald aan tadic, kan fener dat absoluut niet betalen. Ze beschikken niet over een hoge transferbudget, waardoor ze absoluut niet alles aan een speler kunnen uitgeven. Ik denk dat het bedrag van tadic net het hele tranferbudget is, gezien de enorme schulden. Daarom proberen we dit jaar veel te huren en tranfervrij te kopen, waardoor er niet teveel uit kas hoeft te gaan.

22 juni 2018 om 15:57

Ik begreep dat de nieuwe voorzitter 100m in de club wou investeren om het team te versterken. dan zou dit wel niet allemaal in 1 transferperiode gebruikt kunnen worden maar moeten er toch wel wat goede spelers gehaald kunnen worden. Ik zou het wel weten hoor, volgens mij lopen er wel wat Turkse pareltjes rond, wat te denken van Abdülkadir Ömür en Yusuf Yazici van Trabzonpor, daarnaast moeten Emre Mor (celta) en Enes Unal (villarreal) ook wel haalbaar zijn. Ik weet niet hoe het in Turkije ligt maar ik zie toch het liefst jonge talenten uit eigen land bij de club spelen.

22 juni 2018 om 16:53

@Lucas1234 fener moet zich houden aan de FFP rules. De voorzitter mag zijn eigen geld niet gebruiken bij transfers. Ze mogen alleen maar spelers kopen op basis van spelers die ze verkopen. Fener gaat daarom bijna hetzelfde model volgen zoals besiktas de voorgaande jaren deed door spelers te huren of acher transfervrije spelers te gaan.

Fenerbahce kan onmogelijk Yusuf en abdulkadir halen aangezien trazbonspor dat nooit zou toelaten. Fener en trabzonspor hebben een zeer slechte relatie met elkaar daarnaast kosten beide spelers minstens 15-20 miljoen. Een bedrag die geen enkele Turkse club kan veroorloven op dit moment. Enes unal heeft aangegeven dat hij niet terug wil gaan naar Turkije. De enige haalbare is emre mor, maar hij heeft een slechte mentaliteit en houding. Het is voor de nationale elftal en de jonge talentvolle spelers beter dat ze in het buitenland spelen. In Turkije krijgen jonge getalenteerde spelers zeer weinig kansen om zichzelf te tonen. Vooral bij de Istanbul clubs komen ze niet aan spelen toe.

22 juni 2018 om 17:10

Zonde dat de jeugd zo weinig kansen krijgt bij de Turkse clubs. Ik denk namelijk dat het de nationale ploeg alleen maar ten goede zou komen als het talent meer kansen krijgt in eigen land. En denk ook niet dat de clubs erop achteruit gaan, denk dat het financieel alleen maar voordelen met zich meebrengt aangezien jonge spelers nog een doorverkoop waarde heeft en momenteel komt het volgens mij maar weinig voor dat er in Turkije spelers met winst worden verkocht.

22 juni 2018 om 18:39

Inderdaad! Het is echt een zonde en schande. Een degelijke jeugdopleiding bestaat bijna niet in in Turkije. Er zijn natuurlijk wat uitzonderingen zoals trabzonspor, bursaspor en altinordu die de kansen geven aan de jeugd. Maar alle andere clubs brengen 30+ spelers met bekendheid en naam. Er zijn zeker veel voordelen eruit te halen door de jeugd een kans te geven, maar jammer genoeg zien de Turken het belang er niet van! De Turkse voetbalbond beschuldigen vooral dat het Turkse nationale elftal niet zo goed presteert doordat er veel buitenlandse spelers zijn, maar de echte probleem is dat de meeste clubs geen fatsoenlijke jeugdopleiding hebben. Ik vind het zo jammer, maar de top van het Turkse voetbal wordt beheerd door incompetente mensen die voetbalclubs bijna failliet maakte. Dat zegt gewoon veel over de situatie van het Turkse voetbal momenteel.

Dit seizoen zie ik wel dat mijn eigen club (besiktas) achter jonge spelers aangaan om de selectie te verjongen. We hebben recent een zeer goede ex- voetballer/analist vastgelegd die zich veel bezighoudt met het bekijken van jonge spelers.

22 juni 2018 om 15:43

Valt me wel op dat de selectie van PSV meer dan 2x zoveel waard is als die van Fenerbache (transfermarkt) en dat de selectie van Fenerbache overvol is met overbetaalde 30 plussers. Met dat salarisplafond moet je toch wel een betere (en ook jongere) selectie kunnen samenstellen dan wat er nu staat. Cocu en de nieuwe voorzitter hebben een flinke klus om er een goede selectie neer te zetten.

22 juni 2018 om 17:49

Jij als buitenstaander begrijpt het meer dan het oude bestuur. Inderdaad te veel oude spelers onder contract die ze nu moeilijk wegkrijgen. Hopelijk zal het met Cocu en het nieuwe bestuur beter gaan.

22 juni 2018 om 18:16

Tja als ik die namen zie, denk ik gelijk van: dat soort spelers moet je toch ook gewoon zelf kunnen opleiden en dan hebben ze nog restwaarde. Hier heb je eigenlijk niks aan.

Ospina is een goede voor Fener. Bij Van Ginkel twijfel ik of hij Fener naar het niveau kan tillen waar ze heen willen. Voor hem sowieso een uitstekende stap! Maar als Cocu zijnde zou ik er juist alles aan doen om Jorgensen van Feyenoord over te nemen. Die zie ik het daar veel beter doen dan Janssen. Wilshire is een goede koop zolang hij fit blijft.

Die nieuwe voorzitter gaf aan om 100 miljoen euro in de selectie te pompen. Als ze goede spelers willen hebben die én realistisch zijn én iets toevoegen én restwaarde hebben dan zou ik er alles aan doen om bijvoorbeeld Ziyech (35mil), Jorgensen (20mil), Ospina (?mil), Arias (12mil), Jahanbaksh (circa 20mil) te halen. De rest stoppen in een goede centrale middenvelder of een stofzuiger voor op het middenveld. Lijken mij best realistische aankopen...

22 juni 2018 om 15:09

De nieuwe voorzitter gaf aan om 150 miljoen euro in de club te pompen. Dit betekent natuurlijk niet dat er ook daadwerkelijk voor 150m wordt geïnvesteerd in nieuwe spelers. Het gaat namelijk financieel gezien niet zo best met Fenerbahce en daarnaast wordt de club ook in de gaten gehouden door de ffp dus ookal zou de voorzitter voor 150m willen investeren in de selectie dan nog zal de ffp dit niet toestaan.

22 juni 2018 om 15:13

De voorzitter gaat dit doen om voornamelijk fener gezonde club te maken met beleid. Beleid kan je verstaan op een lange termijnsvisie, waaronder dus ook de jeugdopleiding. De geld gaat echt niet voor transferbedragen uitgegeven worden, wat volgens mij ook niet eens mag door middel van de ffp regels.

22 juni 2018 om 15:24

Ah. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het ging om 100 miljoen in de spelerselectie. En circa 100 miljoen om schulden weg te werken. Tegelijkertijd begreep ik dat een nieuwe voorzitter/eigenaar eenmalig een gift mag doen net zoals dat is gebeurd bij AC Milan vorige zomer. Er was een groot artikel hier op voetbalzone over de verkiezingen. Volgens mij stond het daar. Maar dat is dus sowieso niet mogelijk? Dan word het een stuk moeilijker om op korte termijn je resultaten te halen.

22 juni 2018 om 16:08

Ik heb hem nergens in ieder geval horen zeggen dat hij beloftes heeft gedaan om bepaalde spelers te halen, maar wel dat hij geld in de club zou gaan steken. Hij verkocht fernandao voor 3 miljoen met als argument dat er geld in kas van de club moet komen, dus denk dat hij voor de transferbudget toch aan de eisen van uefa moet houden. Ik heb hem wel vaak horen zeggen dat hij tijd nodig heeft om een team op te kunnen zetten waarvan de as elk jaar ongewijzigd voor een lange tijd kan blijven staan. Hierdoor wilt hij gaan verjongen met kwalitatief sterke spelers. Zulke spelers moet er goed voor gescout worden en kapitaal beschikbaar zijn, wat tijd kost. Voor korte termijn zal er denk ik vooral van de huur en transfervrije spelers moeten komen. Er staat bijvoorbeeld veel barca spelers op de verlanglijstje van fener geschreven door de media als vidal, denis suarez en mina wilt huren. Dit komt mede door de goede banden van onze voorzitter met de club (hij is mede-eigenaar van de sponsor beko). Misschien dat we daar wat leuks kunnen krijgen.

Janssen is natuurlijk een eendagsvlieg geweest, daar kunnen we het nu wel over eens zijn. Op hoog niveau, zelfs in de Eredivisie, zal die nooit meer zo uitblinken als dat ene seizoen bij AZ.
Naar mijn mening vergelijkbaar met Jorgensen, één goed seizoen bij Feyenoord, volgens velen meteen de beste spits van de Eredivisie maar ook hij is een eendagsvlieg. Zo'n seizoen als dat ene bij Feyenoord overkomt hem nooit meer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren