Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘De Ligt moet voor Boateng-miljoenen naar München komen’

Laatste update:

Jérôme Boateng speelt als sinds 2011 voor Bayern München, maar het begint er steeds sterker op te lijken dat de verdediger na zeven jaar gaat vertrekken bij der Rekordmeister. De Duits international, die momenteel deelneemt aan het WK, liet in een eerder stadium al weten toe te zijn aan een nieuwe uitdaging en Bayern houdt rekening met een vertrek van de 29-jarige verdediger.

BILD schrijft woensdag dat de Duits landskampioen al een plan heeft voor het geval Boateng deze zomer daadwerkelijk de deur van de Allianz Arena achter zich dichttrekt. Als de stopper wordt opgepikt door een van de geïnteresseerde clubs, moet Niklas Süle in eerste instantie diens basisplaats aan de zijde van Mats Hummels overnemen. De 22-jarige verdediger kwam vorig jaar over van TSG 1899 Hoffenheim en heeft in zijn eerste seizoen in Beieren een prima indruk gemaakt.

Boateng mag voor een bedrag dat tussen de vijftig en zestig miljoen euro ligt vertrekken en Bayern wil een groot deel van die som meteen doorsturen naar Amsterdam, aangezien het Matthijs de Ligt wil aantrekken als derde centrale verdediger in de pikorde. De jonge verdediger van Ajax staat al langere tijd in de belangstelling van de Duitsers en Bayern zou nu besloten hebben om actie te ondernemen. De Ligt wordt overigens ook in verband gebracht met clubs als Barcelona, Juventus en Manchester City.

Een van die drie clubs zou ook de nieuwe werkgever van Boateng kunnen worden. Hij wees in het verleden Barça en Real Madrid al eens af, maar hoopt dat deze twee Spaanse grootmachten zich nog eens in de Allianz Arena zullen melden. Juventus werd onlangs al eens genoemd als gegadigde, terwijl ook zijn oude club Manchester City geïnteresseerd zou zijn. Manchester United en Paris Saint-Germain maken het rijtje met belangstellenden compleet.

Zou jij een dergelijke constructie een goede optie vinden voor Matthijs de Ligt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt me dit jaar nog niet realistisch. Ajax verlangt een transferbedrag vergelijkbaar met ‘de Boating-miljoenen’ en dat gaat Bayern uiteraard niet betalen voor een centrale verdediger die derde in de pikorde staat.

20 juni 2018 om 07:16

Neem aan dat de ligt ook helemaal niet binnen wil komen bij een club als “3de in de pikorde”. Dat je voor je basisplek moet vechten prima en als je niet presteerd sta je ernaast maar bij voorbaat al weten dat je gaat banken zou ik niet zien zitten.

20 juni 2018 om 07:51

Sule kwam afgelopen seizoen ook als 3e in de pikorde binnen maar heeft over het hele jaar in alle competities toch dik 40 wedstrijden gespeeld. Bayern rouleert sws vrij veel, zeker in de competitie. Als De Ligt daarheen gaat krijgt hij sws genoeg kansen. Bayern lijkt me een geweldige club voor De Ligt omdat je er wat meer tijd krijgt dam bij de andere topclubs.

20 juni 2018 om 08:37

Denk dat de Light Hummels of Sule zo uit de basis speelt, die uitdaging durft hij wel aan te gaan. Denk alleen dat De Ligt meer waard is dan Boateng. Boateng. Boateng is de laatste 2 jaar toch minder dan daarvoor

20 juni 2018 om 08:51

Davinson Sanchez werd ook 3e in de pikorde. Zo'n club speelt minstens 60 wedstrijden, je komt echt wel aan de bak en meteen basis is erg veel druk. De ligt zal ook op training al flink moeten aanpoten dus het wordt hoe dan ook een intensief jaar voor hem.

20 juni 2018 om 08:55

Uit de basis speelt? Ongelooflijk die chauvinisme hier op deze site. Afgelopen generatie hebben we alleen vd vaart, snijder, en robben gehad waarvan je kon zeggen dat ze overal wel in de basis zouden kunnen staan.

Maar toch blijven we bij de afgelopen "talenten" die een een paar westrijden leuk hebben meegehobbeld in de competitie maar roepen dat die en die klaar is voor het buitenland en bij de subtop en soms zelfs de top3 moeiteloos in de basis kan staan.

Maar toch blijven de transfers vaak maar bij "geruchten" en dan komen ze zelfs bij de subtop zwaar tekort.

En dan maar roepen dat het aan de trainer of de speelstyle ligt. Zie Klaassen.

Nu ook weer bij de Ligt. Ongelooflijk.

Hij oogde verstandig inzien interviews maar nu ik hem ook hoor roepen dat hij wel toe is aan doe volgende stap dan wil ik het ook nog wel zien. En natuurlijk hoenhard die op z'n bek gaat. Misschien dat het dan eindelijk dat overdreven gedoe tempert in de toekomst.

20 juni 2018 om 09:43

Bij Bayern als 3de in de pikorde is natuurlijk perfect voor hem. Alles wat hij hoger inzet is volstrekt belachelijk. Zo ver is hij nog lang niet.

20 juni 2018 om 10:45

Misschien dat de scouts van Barcelona ,Real, manchester City , Liverpool en Juventus er net iets meer verstand van hebben dan Dingelink....ik weet niet
Hoor....dingelink vs topscouts...hmmm denk dat ik voor deze keer toch maar vooor de mening van de scouts ga.

20 juni 2018 om 13:09

Je hebt natuurlijk 19 jarige centrum verdedigers en je hebt de ligt. Ik ga ervan uit dat jij niet zo volwassen was als de ligt op je 19e. Ik ook niet hoor, maar de ligt is wel een uitzonderlijke speler.

20 juni 2018 om 08:14

De Ligt is 60 miljoen meer dan waard. Die verdient zichzelf wel weer terug, dat is geen probleem. De potentie die hij elke week laat zien is niet normaal voor zo’n jongen. 60 miljoen is een koopje, hoe langer ze wachten, hoe duurder hij gaat worden.

20 juni 2018 om 08:44

Je hebt geen enkele garantie dat hij die 60 miljoen terug gaat verdienen. Hij heeft alleen nog maar bij Ajax gespeeld en ook nog geen enkele prijs gewonnen. Dan moet hij net zo duur zijn als Boateng? Boateng is 29 die kan ook zo nog wel een jaar of 6 mee. We zijn de laatste jaren wel erg overtuigd van onze talenten, terwijl er geen enkel 'nederlands' talent het ergens laat zien.

20 juni 2018 om 09:10

60 miljoen is zwaar overdreven, minimaal 40 miljoen die kan oplopen tot maximaaal 50 aan bonussen. Sanchez vertrok bij Ajax voor 40, maar was wel echt stukje verder al dan De Ligt.

20 juni 2018 om 09:12

Hij heeft wel individuele prijzen gewonnen en daar wordt overduidelijk meer waarde aan gehecht. Omdat Harden geen NBA titel heeft gepakt maakt dat hem een basketballer die het bij een nog grotere ploeg niet gaat waarmaken ? Of beter gezegd de rookie vh jaar? Kan hij geen grotere franchise aan ? De ligt is de beste tiener verdediger ter wereld! Daarom willen velen clubs hem. Is nu al op leeftijd 18 de beste verdediger in de ed en in de el verkozen tot beste verdediger in zijn debuutjaar. Als hij Braziliaans was dan beschouwde men hem in nl opeens wel als toptalent. Zodra het een Nederlandse jongen betreft doet men voorzichtig....

20 juni 2018 om 09:16

En een aantal jaar ouder. Als de ligt 3 jaar verder is zal hij een hoger niveau dan Sanchez hebben op zijn 21e

20 juni 2018 om 10:34

@delvecio

Je begrijpt het niet, Ajax wil niet verkopen. Dat maakt de Ligt schars, lastig te krijgen waardoor er toch heel veel extra betaald moet worden om hem aan te trekken.

20 juni 2018 om 10:51

Ik denk niet dat Sanchez verder was. Je zag vorig jaar in de EL finale al dat Sanchez door de mand viel als hij moest voetballen. Sanchez kon heel veel compenseren op basis van zn snelheid maar was voetballend en positioneel echt minder dan de Ligt.

Neem daarbij dat de Ligt 3 jaar jonger is en al aanvoerder en ik denk niet dat je kan zeggen dat de Ligt voor minder dan Sanchez zal gaan.

20 juni 2018 om 10:59

Mourinho speelde daar ook slim op in door in die finale Sanchez op te laten bouwen.

20 juni 2018 om 10:04

Zou ook helpen als het team eens langer dan een jaar samen kan spelen. Je raakt elk jaar je as kwijt.

Nou Matthijs, wat wil je? Het is voor de nederlandse voetbalfan niet erg wenselijk dat deze jonge knaap al gaat schetteren bij Bayern. Ik twijfel of hij de last van Duitsland/bayern op zijn schouders kan dragen.. laat hem anders nog ff reipen

20 juni 2018 om 08:13

Er staat toch dat hij de 3de man in de pikorde wordt dus spelen zal hij alleen bij blessures/schorsingen. Dan is het aan hem om of wekelijks te spelen bij Ajax of op de bank plaats te nemen. Daarnaast heeft Ajax toch al gezegd 60 miljoen te willen dus Bayern zal of daarmee moeten aankomen of ze hebben pech want een deel van de Boateng miljoenen besteden gaat er dus niet inzitten. Het is niet dat Ajax het geld nodig heeft die moeten nu hun team in tact houden want anders vertrekken er teveel spelers in 1 seizoen en dat is ook niet goed.

20 juni 2018 om 08:18

Bayern speelt gemiddeld 50-60 wedstrijden per seizoen. Dus De Ligt haalt makkelijk 20-30 basisplaatsen.

20 juni 2018 om 17:40

Süle was afgelopen jaar 3de in de pikorde en speelde 40 wedstrijden. Dus ga er maar vanuit dat die de 30 wel gaat halen.

Zie Boateng graag naar de Premier League komen. Lijkt me een goeie versterking voor Manchester United!

20 juni 2018 om 07:55

Volgens mij was de interesse van Juventus laatst het meest concreet. Zou overigens wel een stunt zijn als Boateng die toch eigenlijk is mislukt bij City vervolgens een belangrijke kracht wordt bij United.

Hoewel ik nog steeds hoop dat de Ligt nog gewoon minimaal een jaar bij Ajax blijft vrees ik toch dat ook hij vertrekt. Mocht dat zo zijn dan lijkt me Bayern wel een van de betere clubs om naartoe te gaan.

Ik heb er vertrouwen in dat De Ligt dit waar kan maken en veel zal gaan spelen bij Bayern.

Pas laten gaan als je de selectie op 2 plekken kan versterken (dus al binnen hebt) en nog 40 miljoen bij kan schrijven
Dus voor 60 + kunnen ze komen praten
Ook zou het lekker zijn als hij de voorronde cl nog speels op korte termijn want dan mag je bij je nieuwe club ook nog cl spelen

Wat is dit toch met die ajax spelers die allemaal worden verkocht voor veel te veel geld. Deze zogenoemde talenten kunnen niet eens kampioen worden.

20 juni 2018 om 08:29

Kinderachtige reactie.
De twijfel is niet vreemd. Deze jongen heeft het nog net aan twee seizoenen een beetje laten zien bij Ajax, en dat is in Europa, met alle respect, een marginale club. Hij heeft gerust veel talent, maar om nou 30 tot 40 miljoen voor hem neer te leggen. Dat is zoals de Duitsers zeggen 'wahnsinn'.

20 juni 2018 om 08:44

Jouw reactie is ook wahnsinn Waagplein. Vergeten dat De Ligt ook gewoon basisspeler was in het Ajax dat de finale haalde van de EL vorig jaar en dat hij daarin ook prima speelde? Dat zijn ze in het buitenland echt niet vergeten hoor.

20 juni 2018 om 08:46



20 juni 2018 om 08:59

Ajax met alle respect een marginale club in Europa... ik weet soms echt niet wat ik hier allemaal lees.

20 juni 2018 om 09:21

Het is geen jaloezie en afgunst, integendeel is dit voor de nederlandse competitie natuurlijk gewoon goed. Ik vraag me alleen af waarom je een jeugdopleiding hebt als de jeugd al vroeg weg wilt terwijl ze niet eens kampioen zijn geworden. Sorry hoor, maar als het zo'n goede talenten zijn dan mogen ze dat ook wel eens constant laten zien. En telkens maar dat verhaal dat ze de EL finale hebben gehaald, zo vind ik de prestatie van PSV van een aantal jaar terug om te overwinteren in de CL even knap. Enkele spelers die daar nu spelen hebben in de eredivisie al meer bereikt dan de talenten van ajax die na een redelijk seizoen weg willen.

20 juni 2018 om 09:45

Ja natuurlijk. Ajax is niet eens europese subtop tegenwoordig.

20 juni 2018 om 09:48

Ga je nu een oefeninterland erbij halen. En Vlaar gaat het toch niet over. De Ligt 2jaar terug stormachtig ontwikkeld maar dit seizoen niet echt stappen gemaakt.
Anders was hij al wel verkocht. Iedere week zien we dezelfde clubs langskomen ,maar waarom drukt er geen door? Zullen ze twijfelen.

20 juni 2018 om 09:59


20 juni 2018 om 10:16

Wacht sorry, Ajax is natuurlijk nog steeds de supermacht die het 25 jaar geleden was, maar nu lul ik.

Het is de speler die in de basis stond van de finale, maar het is ook de speler die in de basis stond tegen Rosenborg, dat zijn ze ook nog niet vergeten.

Tja, je noemt het zelf al kinderachtig inderdaad, dus laat ik het daar maar bij houden. Je kent jezelf al goed genoeg.

20 juni 2018 om 10:17

Een paar jaar geleden zou ik hier ook vreemd van hebben opgekeken, maar met de bedragen die nu worden neergelegd voor spelers zou Ajax gek zijn als ze dit niet zouden vragen.

Wat betreft het niveau van De Ligt, die heeft het, ondanks zijn piepjonge leeftijd, nu zowel in de EL tegen gerenommeerde tegenstanders als in Oranje laten zien dat hij dit aankan.

20 juni 2018 om 10:33

Het probleem wat hij meesleept is dat bij Ajax niets is gewonnen en bij Oranje niets is bereikt. En dat is ook waar ze naar kijken. Mocht Oranje bijvoorbeeld wel gekwalicifeerd zijn voor het WK, dan was de situatie natuurlijk anders.

@zsvajax, met jou valt geen discussie aan te gaan. Het is net alsof ik met een duif aan het schaken ben.

20 juni 2018 om 10:33

zsvajax Dus jij bent Ajax fan en hoopt dat de Ligt nu nog wordt verkocht, zo komt Ajax natuurlijk nooit meer aan de top in europa.ajax moet ze vasthouden en zorgen dat ze aanhaken met de Europese top. Wat heb je aan 200miljoen op de bank terwijl je geeneens landskampioen wordt. Laat staan straks tegen Sturm Graz.

20 juni 2018 om 11:17

@zsvajax: dat je de oefenwedstrijd tegen Ronaldo eruit haalt als een voorbeeld geeft al aan dat Ajacieden (kennelijk) alleen gebrand zijn op hun eigen spelers. Ronaldo stond in die wedstrijd aan de buitenkant, waardoor hij zijn duels veelvuldig aanging met Ake. In duel met De Ligt kwam hij bijna niet, maar dat wil je vast graag vergeten en niet horen. Of praat je graag Simon Zwartkruis na? Dat is ook een Ajacied in hart in nieren, dus geheel niet objectief. Wat wel voor De Ligt spreekt is dat hij een paar mooie voorzetten gaf. Op dit moment vind ik De Ligt niet technisch genoeg voor een 'voetballende' centrale verdediger (kijk maar naar zijn techniek bij Touzani, die echt heel houterig oogt) en vind ik hem niet sterk genoeg voor een 'verdedigende' verdediger. Dat maakt ook niet uit, het is nog maar een jochie, maar dat hij in een van beide nog niet echt uitblinkt maakt mij wel bezorgd voor een kans bij een topclub zoals Bayern. Mind you, dat is de absolute top. Samen (voor mij) met Barcelona, Real Madrid en Juventus. Een Tottenham, Schalke of Roma past beter bij zijn ontwikkeling. Dat soort clubs betalen vaak minder dan de hoofdprijs, dus hoop ik op een leuke subtop-ploeg voor ongeveer 30 miljoen.

20 juni 2018 om 08:17

Er lopen gewoon een paar jongens in Amsterdam met uitzonderlijk talent. Maar in eindhoven schitterd ook een Mexicaan waarvan ik ook een hoog transferbedrag voor verwacht.

20 juni 2018 om 09:00

@ajax:
Dat doet PSV net zo en vooral Brands die is alleen weg nu helaas voor Psv. Maar dat vind ik zelf nog een veel betere TD dan Overmars.

Alleen wij als Feyenoord krijgen over het algemeen minder. Maar is mede dat clubs wisten dat we vroeger het geld nodig hadden. En nu nog steeds minder makkelijk kunnen weigeren dan Ajax en Psv.

Maar Ajax en PSV doen beide altijd erg goed verkopen.

20 juni 2018 om 09:12


20 juni 2018 om 10:40

zsvajax noem even een 5a 6 spelers die Overmars voor heeeel veel geld heeft verkocht. Noem dan ook de miskleunen oa Wã¶ber, Kristensen en Orejuela en van eerdere jaren. ot: heb je iets tegoed van Overmars ofzo?

20 juni 2018 om 08:53

En ja hoor, weer een dergelijke reactie. Als Ajax nu alleen Vincent Janssen transfers had, kwam geen hond meer met dergelijke miljoenen bij die club. Maar wat blijkt nou, niets is minder waar. Spurs zie je de komende vijf jaar niet meer terug bij AZ, maar spelers met een Ajax sausje zijn ze toch bovengemiddeld in geïnteresseerd.

Clubs kijken niet naar teamprestaties, maar naar prestaties van het individu, anders was feyenoord als helemaal leeggekocht na afgelopen seizoen. Maar niets is minder waar, ze raakten drie belangrijke basisspelers kwijt en stortte zo ongeveer compleet in. De andere 8 hadden ze nog gewoon.

Als nog drie vier transfers van Ajax achterelkaar een soort zelfde scenario opleveren als Klaassen dan is het gauw over met de pret, maar die kans is klein. En dan bedoel ik dus niet als talent opgepikt worden terwijl je geen eens klaar bent bij Ajax, maar als gearriveerde speler met goede constante prestaties in het eerste. En dan moet ik het nog maar zien of het er niet alsnog uitkomt bij de vervolgstap van Klaassen.

Blijkbaar is de Ajax cocktail dusdanig dat je als speler perfect voorbereid wordt op spelen bij clubs in een sterkere competitie. Dat kost dan ook gewoon geld en juist bij transfers zijn resultaten uit het verleden een garantie. Al is het langzaam weer tijd dat Ajax een spits gaat afleveren die de wereldtop bestormd. Ik hoop op Dolberg, maar dat is momenteel hoogst twijfelachtig.

20 juni 2018 om 09:03

Ajax heeft een paar goede spelers maar PSV was gewoon een beter team.

20 juni 2018 om 10:02

Dat lukte Suarez en Sneijder ook niet. Het boeit weinig mensen, anders gingen die van Feyenoord ook weg voor 30 miljoen.

20 juni 2018 om 10:28

De Ligt was basisspeler in het EL succes van vorig jaar, is jong, haalt een dikke voldoende in de Eredivisie en speelt in het NL elftal en heeft nog een lang doorlopend contract.

Gisteren stond hier een bericht dat men dacht aan Lozano voor 35m. Het meeste van voorgaande gaat op ook voor Lozano en in de huidige markt lijkt het ook meer voor de hand te liggen dat zijn waarde ook ver boven de 35M zou moeten uitkomen. Wees niet bang

20 juni 2018 om 10:35

Ajax wil geen spelers verkopen, dat drijft de prijs enorm op. Het zijn de kopende clubs die geen nee accepteren en dus gaan overbieden.

En je constatering is terecht, als Ajax elk jaar maar blijft verkopen, dan wordt Ajax geen kampioen. Het is echt zaak om de boel eens een jaartje bij elkaa te houden.

20 juni 2018 om 11:14

rare opmerking Muillie talent wil toch ook juist zeggen dat iemand potentie heeft en niet direct de beste van de wereld is. Dus ja talenten kunnen verliezen hoort bij de grilligheid van een talent. PSV heeft een team met spelers die geen talenten meer zijn maar voor NL begrippen goede spelers die een elke week een heel goed basis niveau halen. Dus je redenatie is een beetje kort door de bocht

20 juni 2018 om 11:56

Dat zelfde probleem had de Sneijder - van der Vaart - De Jong generatie ook. Grootste Talenten maar werden ook uiteindelijk maar 1 keer kampioen.

Misschien zit daar het probleem van Ajax wel. Met talenten alleen wordt je geen kampioen.

20 juni 2018 om 13:49

Jaloers ? Haha . Voor de miljoenen van Kluivert en nog 5 mil bij kopen we wel even Lozano haha

Leuk dat ze er een deel van willen doorsturen, echter hoeven we die niet. Die duitsers denken overal voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. De Ligt word een wereldtopper, beter dan boateng. 70 miljoen en geen cent minder als ik t voor t zeggen had.

20 juni 2018 om 09:40

Boateng was/is toch ook gewoon een wereldtopper. Ik denk dat het raar is om te zeggen dat de Ligt beter dan Boateng uit zijn toptijd wordt want toen hoorde hij gewoon bij de beste 2 centrale verdedigers van de wereld. Voor de Ligt moet je inderdaad een hoog bedrag vragen maar 70 miljoen is wel heel erg hoog.

20 juni 2018 om 09:47

Precies. Als alles helemaal goed valt en De Ligt zijn belofte waar maakt, dan pas is hij over een paar jaar misschien net zo ver als Boateng nu.

20 juni 2018 om 10:17

Nou ben er nooit zo kapot van geweest. Hij is nu overigens 29 dan moet je toch op je top zitten? Maar als je dan uitgaat van 3 jaar terug dan vond ik thiago silva, ramos, pepe en pique allemaal beter dan hem, zelfs zijn compagnon hummels vind ik beter. Ik ga uit van 70 miljoen omdat je in deze tijd gewoon het maximale eruit moet halen, die Braziliaans clubs doen het toch ook die weten 50 mil te krijgen voor 17 jarige zonder enige ervaring. De ligt is al international en daarbij al een europese finale gespeeld.

De Ligt moet gewoon spelen, die kan toch niet gaan banken in de hoop af en toe te mogen invallen.

Iedereen heeft interesse in de Ligt .maar niemand legt een officieel bod neer.wat word deze jongen door de media gehyped zeg!!die moet echt nog min 2 jaar bij ajax blijven die heeft nog niks gepresteert.

20 juni 2018 om 09:50

Hoezo blijven mensen volhouden dat hij nog "niks heeft gepresteerd".

Iemand die 0 wedstrijden in het eerste heeft gespeeld heeft misschien "niks gepresteerd"

De Ligt heeft juist wél gepresteerd, zelfs zeer consistent en op hoog niveau.

Iemand die "niks heeft gepresteerd" zou je kunnen oppikken voor 500.000 euro, hij gaat hier voor het 100 voudige weg.

20 juni 2018 om 10:36

Klopt, er ligt geen enkel officeel bod. Ajax wil hem helemaal niet verkopen en vraagt rond de 60 miljoen euro. Niemand biedt maar elke dag lezen we een andere club die hem toch echt wil kopen.

Mooi al dat verkoop nieuws...maar laat ons aller Ajax er nou maar gewoon voor zorgen dat we niet als de afgelopen drie jaargangen weer voor verrassingen komen te staan en daarmee weer niet klaar zijn voor de o zo belangrijke voorrondes die te wachten staan! Oftewel met name ook focussen op de aankopen die op zijn minst nodig zijn om de selectie te verbeteren. Mochten jongens als de Ligt en de Jong dan uiteindelijk toch blijven dan is dit alleen maar meegenomen!!

De ligt word geen absolute topper. Kan iemand mij een topverdediger aanwijzen die niet snel is?

20 juni 2018 om 09:58

De ligt is toch niet super langzaam? Of vergis ik me daar nu zo erg in?

Overigens als antwoord op je vraag, John Terry was niet erg snel, toch wel topverdediger geweest, en zo zullen er wel meer voorbeelden zijn.

20 juni 2018 om 10:14

Nee niet super langzaam nee maar dat zijn de verdedigers van FC Den Bosch ook niet. Maar om nou met veel ruimte in je rug te gaan spelen met de Ligt lijkt me niet verstandig. Op snelheid is hij vrij eenvoudig te kloppen. Terry was sneller dan de Ligt. De Ligt vind ik gewoon niet snel genoeg voor de top.

20 juni 2018 om 10:25

In Italie hebben genoeg verdedigers gespeeld met een draaisnelheid van een tractor. Ik zag laatst Juve voorbij komen en die club pas perfect bij De Ligt. In de luwte leren van gevestigde namen, dan zie ik hem de top wel bereiken. Ook met weinig snelheid.

20 juni 2018 om 10:25

De Ligt is een absoluut toptalent die hard op weg is een verdediger van wereldniveau te worden. Of hij dat uiteindelijk bereikt zal grotendeels aan hem zelf liggen én ook aan de club die hij zal kiezen.

Wat betreft snelheid, een top verdediger heeft dat niet per se nodig, dit kan gecompenseerd worden door uitstekend tactisch inzicht.

20 juni 2018 om 10:31

Barca, Real en Bayern spelen altijd hoog.

20 juni 2018 om 10:33

Ajax speelt net zo hoog @fini. Hoe vaak heeft hij daar echt last van zijn snelheid gehad?

20 juni 2018 om 11:04

Niveau verschil! Men prijst De Ligt maar vergeet even het niveau - 'al 2 jaar consistent aan het groeien' ja allemaal leuk en aardig maar op welk niveau. De prijs is hoog vanwege zijn potentie en het willen behouden maar laat men aub stoppen met doen alsof hij nu al top is. In de Premier League zal hij bezwijken en met ruimte in de rug is hij super kwetsbaar.

20 juni 2018 om 11:22

@Savano maar deze discussie begon ook doordat iemand zei dat hij denkt dat De Ligt geen topper gaat worden. Tuurlijk is hij nu nog geen absolute topper, maar voor zijn leeftijd is hij wel al belachelijk ver. Daarnaast heeft hij vooral in de ED gepresteerd, maar in de EL was hij, ook in de finale, goed en in zijn laatste interlands was hij ook goed. Daaraan zie je dat hij een hoger niveau aan zou kunnen. Of dat meteen een basisplaats bij de beste ploegen ter wereld moet zijn op zijn 19e betwijfel ik, maar met een jaar aanpassing denk ik dat het zou kunnen

20 juni 2018 om 10:31

Ten eerste, De Ligt is niet langzaam. Hij heeft het afgelopen jaar juist gigantisch hard aan die snelheid en explosiviteit gewerkt en inmiddels is dat aardig. Dasrnaast: Terry inderdaad, maar bijvoorbeeld ook Hummels. Sule wordt ook gezien als toptalent. Pique is niet heel snel meer, Chiellini en Barzagli zijn niet snel. Carvalho was niet supersnel. Kompany. Jaap Stam. Niet iedereen hoeft zo snel te zijn als Ramos. En veel verdedigers die minder snel zijn, compenseren dit met inzicht. Vaak zie je dat zij dat pas op oudere leeftijd echt onder de knie krijgen, maar bij De Ligt begint dat nu al te komen.

20 juni 2018 om 10:44

Straks ga je ook nog zeggen dat een echt goede verdediger oan voorkomen dt hij moet rennen op het veld. Hoe vaak zie je Boateng, Umiti, Sanchez, Ramos, Varane wel niet even een aanvaller afstoppen die dacht ervan door te gaan?

20 juni 2018 om 11:08

Haha, zij zullen alles zeggen om van een redelijke speler een fenomenaal talent te maken. Dat doen ze toch al decenia? Probleem is dat er alleen al decenia geen topspeler meer door komt.

20 juni 2018 om 11:25

Klopt. De laatste topspeler die is voortgekomen uit de eredivisie is natuurlijk Bryan Ruiz.

20 juni 2018 om 11:27

@fini je kunt wel over die snelle jongens doorgaan, maar hoe verklaar je dan dat die wat langzamere jongens die ik opnoem toch topverdedigers zijn of waren? Inderdaad, vaak hebben die een snelle jongen naast zich staan. Maar dat is ook het idee van een samenwerking. Ramos heeft alles, maar andere topverdedigers zijn in het ene nu eenmaal sterker dan het andere. De Ligt kan geweldig verdedigen, heeft goed inzicht en kan goed voetballen. Zet daar een snellere jongen zoals Sanchez naast en je hebt een perfect duo. Zelfde met Boateng en Hummels. Zo raar is dat toch niet?

@Nolimit ik weet niet wat je probeert te bereiken met dit soort opmerkingen, maar het klopt sowieso niet. Het is toch niet uit de lucht gegrepen dat al die clubs zoveel geld willen betalen voor De Ligt? En de lijst met topspelers die zijn doorgebroken bij Ajax de laatste decennia - en ik neem aan de je snapt dat je daarmee meer dan twintig jaar bedoelt - mag je zelf opzoeken.

Mooie club, goed voor zijn ontwikkeling en portemonnee. Je pikt altijd genoeg wedstrijden mee, omdat er nu eenmaal veel wedstrijden worden gespeeld.

Ik hoop serieus dat De Ligt gewoon voet bij stuk houdt en gewoon bij Ajax blijft op z’n minst nog een seizoen. Speelt hij weer een geweldig seizoen dan ben ik er pas van overtuigd dat hij echt klaar is voor een stap buiten onze landsgrenzen! Deze jongen is echt een ongelooflijk talent en mits die de juiste stappen neemt in zijn carriere kan uitgroeien tot een van de beste verdedigers op aarde. Ik acht hem zeker in staat om na een aantal seizoenen vaste basis speler worden bij Bayern Munchen mits hij die overstap maakt natuurlijk. Sommigen zeggen hier dat Bayern te hoog gegrepen is voor hem en dat hij naar een mindere team zou moeten gaan. Ik ben het ermee eens maar geen enkele kleinere subtop club kan de vraagprijs van Ajax ophoesten. Ik vind hem de perfecte speler voor bijvoorbeeld Dortmund die nu ook toevallig op zoek zijn naar een verdediger. Bovendien heeft Dortmund wellicht wel geld om aan de vraagprijs te voldoen!

20 juni 2018 om 11:07

Het zou fijn zijn als talenten hetzelfde pad zouden kiezen als Wesley Sneijder. Zaak voor de Ligt dus om komend seizoen vaste basis speler bij Oranje te zijn, en bij Ajax de absolute ster te worden.

Ja ik denk dat het Ajax zelf is die de jongens aanbied zodat ze hun budget op orde hebben. Dat waren ze ook al van plan met Justin die ze al stiekem hadden aangeboden aan Tottingham

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren