Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Brazilië voelt zich bestolen: ‘Het was een overduidelijke overtreding’

Laatste update:

Brazilië begon het WK teleurstellend, want de ploeg van Tite remiseerde zondagavond met 1-1 tegen Zwitserland. De gelijkmaker kwam tot stand uit een hoekschop: Steven Zuber van TSG Hoffenheim gaf João Miranda een duwtje in de rug en kon daardoor van dichtbij steenhard binnenkoppen.

Tite vindt dat het doelpunt afgekeurd had moeten worden: “Ik wil geen excuses zoeken en je moet ook geen extra druk willen leggen op de scheidsrechter. Hij staat er ook niet alleen voor, er is een heel team dat de situatie beoordeelt. Maar het moment van Miranda was overduidelijk. Wat kan ik nog meer zeggen? Het was een overtreding.”

“Dit doelpunt had ook niets met positionering te maken. In de ogen van sommigen misschien wel, maar dat was het niet. Miranda zei na afloop tegen mij: ‘toen hij duwde, had ik moeten vallen’. Ik zei: ‘nee, doe dat niet, want anders was het een schwalbe geweest. Je mag niets simuleren’”, zo wordt de bondscoach door diverse media geciteerd.

Vladimir Petkovic, de bondscoach van Zwitserland, was het niet met zijn collega eens: “De verdedigers van de tegenstander stonden niet goed gepositioneerd, het was geen overtreding.” Brazilië beklaagde zich ook nog over een moment toen Gabriel Jesus een strafschop wilde. “Ik heb dat niet gezien, maar ik klaag niet, want we hebben scheidsrechters op en buiten het veld”, aldus Petkovic.

Had het doelpunt afgekeurd moeten worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je hebt gelijk tite je bent bestolen.
Heel veel vergelijkbare situaties gezien zelfs op dit wk dat er bij duwen direct wordt afgefloten dit was duidelijk.
Als jesus niet was vastgehouden had hij kunnen schieten hij was al weg van de verdediger.
Conclusie: Brazilië is wel degelijk genaaid.

18 juni 2018 om 00:23

Hoe simpel Frankrijk die pingel mee kreeg was dit er zeker een duidelijk een overtreding !

18 juni 2018 om 12:20

Die elleboogstoot van Diego Costa op Pepe was toch tig keer erger en minstens geel waard maar daar hoor ik niemand over.

Alhoewel ze gewoon moesten winnen, er waren tenslotte genoeg mogelijkheden, hebben ze gewoon het recht om te klagen. De 1-1 was een duidelijke overtreding, slow-mo beelden laten dat heel goed zien. Daarbij is er nog een discutabele penalty moment.

Merkwaardig genoeg wordt er bij beide momenten de VAR niet ingezet, terwijl het juist bedoeld is voor zulke situaties.

18 juni 2018 om 00:53

Je weet iet of de VAR is ingezet. Misschien was die het wel eens met de beslissing en dan merken wij er niets van. Pas als de VAR er anders over denkt wordt er zichtbaar opgetreden.

Ik denk dat beide beslissingen te verdedigen zijn. Je kan fluiten, maar het gebeurd ook vaak niet.

18 juni 2018 om 00:57

Met niet ingezet bedoel ik dat de scheidsrechter niet de mogelijkheid kreeg om zelf de beelden te bekijken, heb het een beetje krom verwoord.

18 juni 2018 om 12:02

Ik denk dat de scheidsrechter wel de mogelijkheid had maar het blijkbaar niet wilde. De momenten werden zichtbaar gecheckt door de Var, maar de VAR is slechts een advies orgaan. Als de scheidsrechter zegt: Ik heb het goed gezien en juist beoordeeld gaat hij niet kijken.

18 juni 2018 om 01:43

Dat is het probleem met de huidsge VAR constructie, het is nog steeds aan de scheidsrechter om te bepalen of die er gebruik van maakt of niet. Deze scheidsrechter floot duidelijk zijn eigen wedstrijd en besloot geen gebruik van de VAR te maken. Goldt voor de hele wedstrijd, geen enkel VAR momentje is er geweest.

Het is nu aan de Fifa om te bepalen of ze verder willen met dese eigenwijze scheidsrechter. Gezien de commotie, zal dirt wel niet het geval zijn en zal deze spoedig huiswaarts keren.

18 juni 2018 om 13:02

Dan is het zoals jij aangeeft heel eigenwijs en stupide, waarom zou hij dat niet doen? Is toch alleen maar ten bate van hemzelf?

'ik wil geen excuses zoeken' en toch geeft hij er één. Hou dan gewoon je mond dicht en win gewoon de rest van de wedstrijden. Het was vanavond gewoon niet goed genoeg en dat heb je aan jezelf te danken.

17 juni 2018 om 23:55

Stoer man! Wat een onzinnige zogenaamde spierballentaal zeg. Als hij zich bestolen voelt door toedoen van een foutieve beslissing van de scheids (waar zeker wat voor te zeggen valt), kan hij dat toch gewoon doen? Dat Brazilië verder niet goed genoeg speelde doet daar helemaal niets aan af. Het is gewoon 1 aparte situatie en daar heeft hij het over.

18 juni 2018 om 00:19

Daar is niks stoers aan, als je zegt geen excuses te willen zoeken en je geeft er wel 1 dan spreek je jezelf tegen. Wanneer je als topfavoriet dat moet aanhalen tegen een land (met alle respect) als Zwitserland past alleen schaamte. Dat is in mijn ogen hetzelfde als ik zou janken over een mug die prikt, en de mogelijkheid heb over 1000 vliegenmeppers.

18 juni 2018 om 00:31

Zwitserland staat anders wel 6e op de wereldranglijst, dus het gedeelte 'met alle respect' kan je weglaten. Nee, ze hebben niet de allerbeste spelers rondlopen zoals toplanden dat hebben, maar ze hebben een oerdegelijk team en een zeer stugge ploeg. Ze staan daar echt niet voor niets, dus het is gewoon terecht dat Tite en Brazilie zich hier bestolen voelen. Als dit tegen een land als, in dit geval wel met alle respect, Panama hadden gespeeld en dit was voorgevallen, dan had de kritiek op de scheids al een ander verhaal geweest; dan ben je aan je stand verplicht te winnen.

18 juni 2018 om 01:04

Die lijst is niet heilig en is afhankelijk van gewonnen partijen en geen daadwerkelijke krachtmeting. Ik ben het met je eens dat Zwitserland een stugge en oerdegelijke ploeg is, maar normaal gesproken zou dan nog Zwitserland geen probleem moeten zijn. Zwitserland is voor zover ik weet nooit een bedreiging geweest voor de wereldtop aan voetbal, en dan geld voor mij maar 1 regel... Adel verplicht, en daar heeft Brazilië (spijtig genoeg) in verzaakt.

18 juni 2018 om 05:18

Er werd hem gevraagd naar die momenten.

Ik vind het terecht dat de goal is goedgekeurd. Als je deze afkeurd kun je bijna elke kopgoal uit standaardisaties wel afjeuren. Overal en elke keer wordt er wel wat geduwd en getrokken. Het strafschop moment was in mijn ogen ook te licht. Met zijn rechterarm omklemt de Zwitserse verdediger de Braziliaan niet. En wat zo vreemd is, hoe kun je nou als aanvaller zijnde zo ver naar voren vallen / duikelen op moment de verdediger een arm tegen je aan heeft? Allemaal veel te theatraal dit. Terechte goal en terecht geen strafschop.. Naar mijn mening.

17 juni 2018 om 23:45

De spelers van Zwitserland dachten zelf dat die goal afgekeurd zou worden.
Kijk goed hoe ze na de grensrechter kijken na die goal.

17 juni 2018 om 23:47

Dat gebeurt onderhand bij bijna elke goal..

18 juni 2018 om 00:30

En niet gek omdat je na een goal nu altijd VAR hebt, dus even wachten tot zekerheid is niet zo gek.

18 juni 2018 om 00:09

Inderdaad, voetbal is een contactsport en geen ballet. Goede zaak verder dat deze scheids niet in dat theatrale gedoe trapt. Doe normaal in plaats van als een stervende zwaan naar de grond te gaan. Anders kun je beter korfballen.

18 juni 2018 om 07:47

Nou volgens mij bleef die Braziliaanse verdediger gewoon staan hoor. Buiten dat vind ik het volkomen terecht dat die goal is goedgekeurd. Als je voor zo'n licht duwtje al moet gaan fluiten, kunnen we er wel mee stoppen.

18 juni 2018 om 01:45

Het is en blijft vreemd dat er geen VAR advies gevraagd is. juist dit soort momenten lenen zich er uitstekend voor. Nu gaf de scheidsrechter aan goal en doorspelen.

OIn andere sporten doen ze dat veel beter. Daar vragen ze advies aan en laten de beslissing van de VAR vervoglens weten aan het publiek.

18 juni 2018 om 08:23

Hoezo denk je dat de VAR er niet naar kijkt? Dat hebben ze zeker wel gedaan, ze beoordelen elke situatie, zeker in het strafschopgebied bij een doelpunt. Maar ze vonden dit gewoonweg niet genoeg voor een overtreding. Vonden ze het wel wat, zouden ze de scheids informeren dat ze de situatie aan het beoordelen zijn.

18 juni 2018 om 09:16

Klopt dat er overal getrokken en geduwd wordt. Maar kom op twee handen in de rug duwen!? Op elke andere plek in het veld wordt dit ook gewoon afgefloten. Over de penalty ben ik het wel eens dat het te licht was. Alleen als alles met zo’n snelheid gebeurd is een lichte zet genoeg om je uit balans te brengen denk ik...

Ik weet niet echt wat ik hiervan moet vinden. De commentator van de stream die ik aan het kijken was, zei dat het fysieke contact licht was. Echter, vond ik vooral dat laatste duwtje vrij hard lijken.

18 juni 2018 om 00:27

Vond ik ook inderdaad, die 2e duw. Had imo afgekeurd moeten worden, want verdedigen was hierdoor onmogelijk.

18 juni 2018 om 00:32

Onzin, hij was nog niet in de lucht dus had zich gewoon veel beter staande moeten houden. Meer naar de sportschool die jongen of iemand anders die beer laten verdedigen.

18 juni 2018 om 01:33

En het stomme is, de voetbalcultuur is zo verziekt, dat wanneer Miranda was gaan liggen de goal wel afgekeurd zou worden. Maar omdat ie blijft staan, wordt het te licht bevonden. Zo wordt al dat gejank van die voetballers weer lekker in de hand gespeeld.

Ik vind vooral aan de manier waarop de Braziliaan neergaat te zien dat het geen overtreding is. Hij wordt niet omklemt. Wel is er contact, maar dat mag mijns inziens. Hij valt alsof hij uit een kattepult weggeschoten wordt. Op moment je omklemt zou zijn kan dit niet.

18 juni 2018 om 00:30

Als je wordt vastgehouden terwijl je probeert weg te rennen, en er wordt los gelaten, is dat precies een katapult. Dus was je zegt versterkt alleen zn punt. Bovendien is de val niet zo relevant. Het vasthouden was namelijk al de overtreding. Al weet ik niet helemaal zeker of ik het zwaar genoeg vond voor een penalty.
De andere situatie leek me iig erg duidelijk. Die goal had imo niet mogen tellen. Vind het zelf wel leuk, want zo blijft er wat spanning, maar snap best dat zij er niet zo blij mee zijn.

18 juni 2018 om 00:36

Ja als hij zou zijn vastgehouden.. Maar dat wordt hij nou dus net niet. Allemaal theater.

18 juni 2018 om 01:46

Hij werd eerst vastgehouden en daarna geduwd. Allemaal duidelijk te zien behalve door jou. Alle deskundigen ip TV waren het met elkaar eens. Zelfs bAs Nijhuis vond het een overtreding en dat wil echt wel wat zeggen.

Het was niet best, maar je kan wel zeggen dat we pech hebben gehad. Het spel was bij vlagen waardeloos maar alsnog hadden er 3-4 ballen in moeten gaan die net naast oid gingen of op de keeper werden gekopt.

Verder, ik denk dat meerendeel van de mensen de 1-1 een overtreding vond en zelfde geldt voor het penalty geval. Sterker nog, die 1-1 als je dat geen overtreding vind dan moeten ze de regels voor corners echt duidelijk maken want voor minder wordt er vaak al afgefloten.

Wat ik eigenlijk vooral opmerkelijk vind is dat met beiden gevallen niet eens de VAR is geraadpleegd. Dat is toch gek? Zo overduidelijk was het niet dat het Geen overtredingen waren volgens mij..vind dat Tite daar wel wat van mag zeggen, de pingels van Argentinie en Frankrijk waren door deze scheids dan denk ik ook niet gegeven bijvoorbeeld.

On to the next!

18 juni 2018 om 00:01

Ja zeker pech, het was echt centimeter werk. Bijv. bij de rebound van Firmino komt een Braziliaanse speler nog inlopen om de bal in een lege goal te werken maar hij kwam verkeerd uit met zijn stappen waardoor hij net niet bij de bal kon. Ook in de laatste minuten waar Renato de bal naar de tweede paal trapt, net voordat de bal erin wordt gewerkt komt het tegen een Zwitser aan.

Er waren ook heel wat halve kansjes, tel erbij op dat de tegendoelpunt onterecht was en er een penalty niet werd gegeven dan vertelt deze magere 1-1 niet zo heel veel. Deze verliespunten zijn niet te vergelijken met die van Argentinië, Duitsland en zelfs met Frankrijk die heeft gewonnen. Duitsland verkeert op dit moment in paniek, Messi wordt van alle kanten gebasht en Frankrijk qua spel is er veel slechter aan toe.

Al met al is Brazilie, naar mijn mening dan, nog steeds topfavoriet. Spanje ook.

18 juni 2018 om 00:38

Waaruit blijkt dat Duitsland in paniek is? Als je zag met hoeveel rust dat team voetbalde, lijkt me niet dat er niet paniek heerst. Dat het tactisch niet goed stond, is zeker een feit en dan met name in verdedigend opzicht, maar je zag wel dat als Duitsland gas gaf, er direct dreiging en/of gevaar ontstond. Tel daarbij op dat Duitsers altijd in het toernooi groeien, dus die gaan echt nog wel door. Wel vind ik het bijzonder matig van Low dat hij Sane thuis gelaten heeft en dan ook nog eens Reus op de bank zet, waardoor de snelheid en dynamiek alleen van Werner moest komen. Draxler, Muller en Ozil hebben allen die snelheid niet. Persoonlijk vind ik dat Muller op dit moment gewoon had moeten banken en dat Ozil, Sane en Reus achter Werner hadden moeten staan, maar dat terzijde.

18 juni 2018 om 00:47

Hummels die zich uitspreekt tegen zijn eigen coach en spelers, Löw die aangeeft dat hij zo een situatie niet gewend is en de aankondig dat zowel pers als publiek even niet welkom is op het trainingsveld, dit zijn symptomen die iets vertellen. Misschien overdrijf ik een beetje en gaat Duitsland de poule door met twee vingers in de neus, maar de positie van groepshoofd is nu zwaar in gevaar waardoor je in de volgende ronde direct Brazilië kan loten.

18 juni 2018 om 00:13

Ik vind het eerder opmerkelijk dat veel voetbalkijkers niet op de hoogte zijn van de werking van de Var, terwijl je er toch mee dood gegooid bent de afgelopen tijd.

De VAR wordt bij ieder doelpunt ingezet. De VAR kijkt met een heel team de wedstrijd mee, als ze ergens iets zien gebeuren waarvan ze denken dat het rode kaart of penalty moet/kan zijn zal de VAR de scheidsrechter hierop wijzen.

Bij ieder doelpunt kijkt de VAR de situatie terug op overtredingen (inclusief buitenspel). Als hij dan van mening is dat de scheids het verkeerd gezien heeft, geeft hij dit ook door aan de scheidsrechter.

Wanneer de VAR er 100 van overtuigd is dat zijn beslissing de juiste is, zal hij tegen de scheidsrechter zeggen dat het wel of niet een rode kaart is of dat het wel of niet een penalty is of dat het wel of niet een terecht doelpunt is. De scheidsrechter zal dit advies doorgaans blindelings opvolgen. Maar wanneer de VAR niet zeker is van zijn zaak, kan hij de scheidsrechter adviseren om de beelden zelf te bekijken naast het veld. Op dat moment kan de scheidsrechter dan zelf een keuze vormen op basis van de beelden die hij dan te zien krijgt.

Blijkbaar heeft de VAR niet geconstateerd dat er iets mis was met de keuze om het doelpunt goed te keuren en om de penalty niet te geven. Dat zal hij dan ook via het oortje van de scheidsrechter hebben doorgegeven terwijl het spel gewoon verdergaat.

Een andere situatie waarbij de VAR op kan treden is wanneer de scheidsrechter de verkeerde speler een kaart geeft of vergeet om een rode kaart te geven bij twee gele kaarten.

18 juni 2018 om 00:30

Dit begrijpt iedereen denk ik, het gaat er juist om hoezo de scheidsrechters achter de schermen niet kunnen constateren dat er iets mis is zoals bij die goal en in mindere mate bij die penalty moment.

''blijkbaar heeft de VAR niet geconstateerd dat er iets mis was met de keuze om het doelpunt goed te keuren en om de penalty niet te geven.''

Het gehele punt staat in de zin die jij hierboven hebt verwoord; hoe komt het dat een scheidsrechter (achter de schermen) die duw niet constateert? Zien zij dit niet achter de schermen? Of twijfelen ze? Dan moeten ze toch zoals jij het al aangeeft de scheidsrechter de beelden laten bekijken? Elke toeschouwer heeft vanuit slow-mo beelden kunnen opmaken dat het gewoon een duwfout was.

Puntje bij paaltje zal er altijd discussie blijven bestaan, want er zitten tenslotte ook mensen achter de schermen als het om VAR gaat. Maar ik ben er blij mee, echter is er zeker nog room for improvement.

18 juni 2018 om 00:38

Ik vond die duw echt te licht om daar een goal voor af te keuren, en Miranda zelf zeurt ook niet, die is in zijn loopbaan ergere duwen gewend lijkt mij.

18 juni 2018 om 00:43

Tot aan de aftrap was Miranda met de scheids bezig en hij was zelfs aan het wijzen naar het grote scherm in het stadion.

18 juni 2018 om 07:19

@el principe: check maar eens goed de al gestrekte armen van Zuber. Als je armen al helemaal gestrekt zijn, kan je onmogelijk een harde duw geven. Kortom, Miranda laat zich te makkelijk wegduwen (waarschijnlijk om een vrije trap te krijgen). Beslissing terechte goal vind ik dan ook meer dan terecht. Net als bij de ‘penal’ van Brazilië. Kijk wanneer en hoe die Braziliaan valt. Dat was alles behalve natuurlijk.

18 juni 2018 om 08:04

Eindelijk iemand die wel snapt hoe de VAR werkt.

18 juni 2018 om 13:16

Het kan kloppen wat jij zegt, maar ik heb er een ander kijk op.

De handen van Zuber kunnen wel of niet gestrekt zijn, daar gaat het mij niet echt om. Wat wel zo is dat Zuber gebruikmakend van zijn armen Miranda tegen houdt om überhaupt te kunnen springen, Miranda kon de kopduel niet eens ingaan. Normaal gesproken is er bij de handen in de rug 9 van de 10 keer sprake van een overtreding. Op slow-mo beelden is dit heel duidelijk te zien, vlak voor dat Miranda zichzelf gaat lanceren zijn de handen van Zuber zodanig geplaatst op de rug van Miranda dat de laatstgenoemde niet tot springen komt, dit is meer dan genoeg reden om te fluiten en al helemaal in de zestien.

Wat betreft de penalty ben ik het met je eens, de val was niet natuurlijk, echter kon de scheids 'm geven. Het gaat mij ook om de contact waarbij de stopper Jesus haakt met zijn voet, voor dat kon hij wel fluiten maar de neergang van Jesus was zo theatraal dat hij er daar dus niet voor koos.

Als hij gewoon beelden terug ging kijken kon al deze commotie voorkomen worden.

18 juni 2018 om 16:03

@ El Principe: dat zeg je nu wel, maar toch zie ik bij ieder live meepraten topic tientallen reacties van mensen die zich afvragen waarom de VAR niet gebruikt wordt op sommige momenten. Terwijl de VAR deze momenten altijd bekijkt.

Ik vind het inderdaad opmerkelijk dat de scheidsrechter niet naar de zijkant werd gestuurd om het zelf te bekijken.

Maar dat de VAR niet geraadpleegd werd is gewoon onwaar, en daar reageerde ik op.

18 juni 2018 om 13:02

Bij goals wordt de VAR ingeschakeld. Er staat een filmpje op Youtube van de Fifa met in welke gevallen de VAR wordt geraadpleegd. Goals is er een van. Miranda houdt zelf ook vast en Zuber duwde zich licht los. Mijns inziens een terecht goal.

Ik vond dit zeker ook een overtreding op Miranda. Die Zuber duwt Miranda gewoon met 2 kansen en zo kan Miranda de lucht niet eens in tja logisch dat hij dan makkelijk kan inkoppen.

Brazilie moet niet zo janken en zich schamen. 200 miljoen inwoners tegenover 8 miljoen. Ongelooflijk veel goede voetballers hebben en dan je succes of falen laten afhangen van 1 scheidsrechterlijke beslissing? Sorry, ik had echt meer verwacht van dit team. Man man man wat een prachtige voetballers lopen er in dit elftal en op de bank rond!

Ik zal er misschien wel geen vrienden mee maken, maar ik ben blij dat Brazilië punten heeft verloren.
Arrogantie ten top.
En Neymar die denkt dat hij alles alleen wel kan klaren.
De goal was meer dan terecht.
Door de slow motion lijkt de duw harder dan dat hij daadwerkelijk was.
En laten we het voetbal niet zo kapot maken als onze samenleving.
Ik pas voor politiek correct voetbal.
Een fysieke wedstrijd is de mooiste wedstrijd.

18 juni 2018 om 07:16

Inderdaad, kijk vooral naar de gestrekte armen van die Zwitser. Die zijn al compleet gestrekt, dan kan je nooit meer hard duwen. Kortom, Miranda was een gewillig slachtoffer (anders dan dat hij nu beweert natuurlijk).

Ja, en Neymar had al 15x geel voor schwalbes mogen ontvangen. Kijk ook even naar de penalty situatie van Brazilië en hoe en vooral wanneer die Braziliaan valt. Daar was niets natuurlijks aan. Brazilië is geen team, het zijn veel ego’s die zelf voor de goal willen gaan (Neymar voorop).

Er is nog niets verloren voor Brazilië, had was minder gehuil verwacht van de coach.

Ben ik de enige die vind dat er dit WK wel erg weinig gele kaarten worden gegeven? In sommige wedstrijden maken spelers gewoon 5 overtredingen en krijgen ze niet eens een kaart.

18 juni 2018 om 12:04

Er worden weinig kaarten gegeven, maar om eerlijk te zijn worden er ook weinig grove overtredingen gemaakt. Ik heb nog geen enkele charge gezien die je met rood zou moeten bestraffen (zelfs die van Pepe niet).

Jesus was er naar op zoek.
Terwijl het een mega kans was.
Hij had makkelijk kunnen schieten.
Fysieke spitsen zoals ibra,costa,kane deze hadden iig gewoon geschoten zonder te vallen of tijdens het vallen.
Dan was het nog steeds een 75%kans geweest.
Spitsen die zich iedere keer kansloos laten vallen moeten is na gaan denken hoe groot de kans wel niet is als ze zich fysiek verzetten

Wel een lastige. Hij duwt zonder meer wat, maar ik heb nou ook weer niet de indruk dat Miranda er veel moeite voor doet om zijn positie te houden. Hij lijkt het allemaal maar te ondergaan. Ik kan me er in vinden dat er niet is gefloten, maar had het ook kunnen begrijpen als er wel zou worden gefloten.

Valt me vooral op dat de zo bejubelde Allison hier ook onzeker komt. Die bal kwam niet ver van zijn startpositie in de 5 meter en daar had hij in mijn ogen toch wel mogen komen. In plaats daar van beweegt hij terug naar de doellijn. Ik heb hem weinig zien keepen, maar in de halve finale CL vond ik hem ook al weinig imponerend. Benieuwd of hij zijn prijskaartje bij een transfer waar kan maken.

Ach, als Neymar zo'n duw had gegeven had hij het een slimmigheidje genoemd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren