Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Debutant IJsland frustreert penalty missende Messi en consorten

Laatste update:

Argentinië is er zaterdagmiddag niet in geslaagd om zijn eerste wedstrijd op het WK te winnen. De outsider voor de wereldtitel kwam via Sergio Agüero nog wel op een voorsprong tegen IJsland, maar moest door toedoen van Alfred Finnbogason, ex-spits van sc Heerenveen, alweer snel de 1-1 incasseren. Doordat Lionel Messi in de tweede helft een strafschop niet wist te verzilveren, bleef het daar ook bij. Kroatië en Nigeria, de twee andere landen in Groep D, treffen elkaar later op de zaterdag.

Jorge Sampaoli begon met Ajacied Nicolás Tagliafico aan de aftrap, terwijl hij met de keuzes voor Marcos Rojo in het hart van de verdediging, Eduardo Salvio op rechtsback en Agüero in de punt van de aanval in plaats van Gonzalo Higuaín ook voor enkele verrassingen zorgde. Die laatste beslissing bleek na een kleine twintig minuten spelen een goede, want het was de aanvaller van Manchester City die de score opende in de Otkritie Arena in Moskou. De spits kreeg van Ragnar Sigurdsson net genoeg ruimte om weg te draaien, waarna hij de bal snoeihard binnenschoot.

IJsland verstopte zich voor de eerste treffer echter niet en was niet van plan om het na die tegenvaller wel te doen. Tien minuten na het eerste fluitsignaal was er al een grote kans voor Birkir Bjarnason en vier minuten na de openingsgoal was het Finnbogason die met het eerste schot op doel van de IJslanders ooit op een WK voor de gelijkmaker zorgde. Nadat de bal in het strafschopgebied bleef hangen toonde de spits van FC Augsburg zich van dichtbij uiterst koelbloedig. Heel Argentinië schreeuwde voor rust nog om een strafschop nadat Hordur Magnusson de bal met de hand beroerde, maar scheidsrechter Szymon Marciniak weigerde dit verzoek te honoreren.

Na de onderbreking slaagden de Argentijnen er niet in om het spelbeeld te doen kantelen en Sampaoli greep tien minuten na de thee in door Éver Banega in de ploeg te brengen voor Lucas Biglia. Met de middenvelder van Sevilla in de ploeg kreeg La Albiceleste een klein halfuur voor tijd een uitgelezen kans om opnieuw op voorsprong te komen. Messi ging in het strafschopgebied onderuit nadat hij door Magnusson in de rug werd gelopen en Marciniak wees nu wel gedecideerd naar de stip. De aanvoerder van de Argentijnen zette zich zelf achter de elfmetertrap, maar zag hoe Hannes Halldorsson zijn vuisten achter de matig ingeschoten bal kreeg.

In de laatste tien minuten herstelde Messi zijn fout bijna door vanaf een meter of twintig raak te schieten. De poging van de captain verdween echter rakelings naast het doel van Halldorsson, die in de slotfase Higuaín nog zijn entree zag maken. Een belegering van de goal van de IJslanders volgde in de laatste minuten van de officiële speeltijd en de doelman moest nog ingrijpen toen een voorzet van Rojo door niemand werd aangeraakt en dreigde het doel in te gaan. In de blessuretijd was de laatste poging voor Messi, die zijn schot van net binnen de zestien echter niet tussen de palen wist te mikken.

Wie had volgens jou het meest recht op de drie punten?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het grootste verschil tussen Ronaldo en Messi is vandaag weer duidelijk geworden, waar Messi ontegensprekelijk betere voeten heeft, is Ronaldo mentaal ontegensprekelijk sterker. Zo een penalty eet Ronaldo gewoon op, met alle druk van de wereld op zijn schouders ramt Ronaldo een penalty gewoon langs de keeper alsof het niks is, en die doelman weet al lang hoe laat het is. Messi begint te twijfelen wanneer de druk zo hoog word en heeft veel meer kans om te missen. Toch zonde. Dit Argentinie is gedoemd om te falen, de tactiek van de zogezegde meester tacticus Sampaoli is blijkbaar alle ballen op Messi en voetballen in een trechter. Banega voor Biglia brengen? Pavon brengen? Higuain? En Dybala, de beste speler in de selectie na Messi, laat je gewoon verkommeren op de bank, als je Higuain trouwens brengt, doe je dat in minuut 55, want met die ballen centraal te pompen op Messi en Aguero bereik je niks, Higuain kan zulke duels tenminste nog winnen.

Echt hopeloos. Chapeau voor Ijsland trouwens, een stel amateurs aangevuld met enkele profs, en toch zo georganiseerd spelen, zelfs dat kon Argentinie niet.

16 juni 2018 om 16:56

Geniet van allebei zolang het kan, altijd die kinderachtige vergelijkingen gaan nergens over.

16 juni 2018 om 16:58

Mentaal is Ronaldo echt zoveel sterker dan Messi. Die voetballend beter is maar Ronaldo is mentaal echt heel sterk kan tegen elke druk.

16 juni 2018 om 17:00

Ik geniet van beide hoor, maar ik vergelijk ze ook, omdat dat mag.

16 juni 2018 om 17:01

Ik ben wel.eens benieuwd hoe Ronaldo zou reageren als zijn missende penalty het kampioenschap verpest. De druk die vandaag op.messi stond was extreem.

Verder wel helemaal mee eens dat het gigantisch knap is dat Ronaldo zo met dr druk omgaat hoor.

Messi moet vanaf nu wel zijn trots opzij zetten en aguero de penalty's laten nemen.

16 juni 2018 om 17:02

Je mag ze zeker vergelijken, en ik ben het ook met je eens. Voor mij is de reden waarom Argentinië niet gaat winnen is omdat ze Icardi hebben thuisgelaten. Politiek boven sport, wat slecht zeg.

16 juni 2018 om 17:18

Ik vond het anders een sterke analyse van Alexdelpiero. Niets kinderachtigs aan, hij benoemd gewoon de sterke en de zwakke punten van Messi. Om een of andere redne wil Messi het zelf niet inzien, anders gaf hij de penalty wel aan een ander die er minder moeite mee heeft.

Sommige spelers worden nu eenmaal beter in wedstrijden met veel druk, andere spelers hebben er meer moeite mee en verkrampen.

Wil Argentinie een goed WK spelen, dan zullen ze dat in moeten gaan zien en minder druk bij Messi neerleggen. Dus gewoon Dyabala als spelmaker achter de spits en Messi meer vanaf de zijkant.

16 juni 2018 om 17:34

Kom op zeg, ook voor Messi is het de eerste officiële wedstrijd en hij mist de penalty, wat niet zou mogen met die status. De beste speler van de wereld en dan zo'n wedstrijd spelen en dit ligt ook aan het team

16 juni 2018 om 17:47

dus iemand mag geen penalty missen?
heeft niet heel veel met zijn wedstrijd te maken maar gewoon met de zeer zeer slechte tactiek van argentinie. Heb niks ander gezien dan alle ballen op messi die tussen 4 man in staat van ijsland... en het dan maar moet uitzoeken raar dat je niet kan winnen. of het ware matige voorzetten die op aguero gaan die zelf ook niet de langste is en ook nooit goed aan kwamen.

16 juni 2018 om 17:54

Speedyafc

Sterke analyse van Alexdelpiero?
Ronaldo neemt penalties beter dan Messi. Dus: Ronaldo is mentaal sterker dan Messi en Messi kan niet met druk om gaan????

Sorry, maar ik vind dat absoluut geen sterke analyse maar vooral een onzinnige analyse met een merkwaardig vergelijk.

Weet je wie ook geen pingels kon nemen? Cruijff. En weet je wie er ook niet zo heel goed in was? Marco van Basten. Maar weet je wie wel? Edo Ophof. En Johan Neeskens. Dus in feite kwam dat omdat Ophof en Neeskens mentaal heel erg sterk waren en dat Cruijff en Van Basten niet met de druk om konden gaan?

Nee natuurlijk niet. Het is een onzinnig en zeer dun verhaal, waar je onmogelijk de vergaande conclusies die hij trekt echt kunt trekken.

16 juni 2018 om 18:11

Je zal misschien niet veel duimpjes krijgen, maar jij snapt het. Voetbal is geen penals nemen. Als de keeper de andere hoek indook zat de penal er gewoon in.

16 juni 2018 om 19:14

Kante

Ik geef aan dat dat een reden is, niet de enige reden, en niet het enige verschil, Ronaldo vervult na zijn 30 veel meer een leidersrol dan Messi, ook dat is iets mentaal, ik zou wel weten wie van de twee ik naast me zou willen hebben in crunch time. Het verschil tussen die twee mentaal is wat het is, en dat uit zich in penaltys, leiderschap, en het spelen als een soort talisman voor zijn team en land, je ziet dat de andere zich enorm optrekken aan hem.

16 juni 2018 om 19:39

Ik geniet al een tijdje niet meer van Messi. De laatste keer dat ik met open mond naar hem zat te kijken was bij een stift/lobbal tegen Arsenal keeper Almunia in een CL wedstrijd haha. Nee, maar Messi speelt bijna meer ergerlijk dan goddelijk. Maarja, hij is dan ook op een leeftijd waarbij fysieke elementen in topsport verminderen.

16 juni 2018 om 20:48

Wat vaker naar Barcelona kijken dan.

17 juni 2018 om 01:23

Sorry, StevieG8-88, maar dit kan je onmogelijk menen als je Messi hebt zien spelen dit seizoen. Wat hij ook dit seizoen heeft laten zien was waanzinnig. Fysieke elementen hadden daar geen enkele invloed op, hij is nog altijd een tovenaar aan de bal.

16 juni 2018 om 16:56

Ronaldo is daarna zichtbaar minder egoïstisch. Ronald speelt de bal af als iemand anders er beter voor staat. Messi speelt pas af als hij zich heeft vastgelopen en niet kan schieten. De beste man heeft 10x geschoten.

16 juni 2018 om 16:57

@arsenallz lees ik dit nou goed 😂

16 juni 2018 om 16:58

Haha dit meen je toch niet serieus? Ronaldo die vaker de bal afspeelt dan Messi en minder zelf probeert?

16 juni 2018 om 16:58

Ik denk dat Ronaldo betere spelers om zich heen heeft. Zeker op het middenveld en verdediging

16 juni 2018 om 16:59

Grote spelers zijn egoïstisch en dat mag, want zij beslissen de wedstrijden. Verder provocerende stukje van jou vind ik. Messi is wel echt magiër hoor, zonde dat ie niet scoort. Moet stoppen met strafschoppen nemen! Verder komt het goed met Argentinië

16 juni 2018 om 16:59

Ik weet het niet hoor, Ronaldo schiet ook gewoon van alle hoeken.

16 juni 2018 om 16:59

Arsenallz heeft gewoon gelijk, vooral als je de wedstrijd van gisteren vergelijkt

16 juni 2018 om 16:59

Je leest het heel goed. Ik spreek over dit WK, Ronaldo kan zelf schieten en legt de bal af op Bruno Fernandes zonder te twijfelen. Messi? Nah. Daarnaast is Ronaldo mentaal zoveel sterker, absurd gewoon.

16 juni 2018 om 17:00

Ronaldo is geen egoïst. Dat is de beste van vandaag.

16 juni 2018 om 17:00

@dennishartkoor

Aguëro, Dí Maria staan bij Messi in de buurt. Ronaldo moest het doen met Guedes. Argentinië kan gewoon Dybala op het middenveld opstellen, iets waar Portugal niet bij in de buurt komt.

16 juni 2018 om 17:01

Ah je spreekt over dit WK, over 1 wedstrijd in totaal dus. Als je de 15 jaar hiervoor weglaat kan het best kloppen inderdaad

16 juni 2018 om 17:01

Dus je baseert het op 1 wedstrijd
Oke

16 juni 2018 om 17:03

Tja, wil je bij elke voetbal bespreking de complete Geschiedenis erbij halen? Het gaat hier tevens om een nationaal elftal en geen Real Madrid en Barcelona.

16 juni 2018 om 17:04

Dit Wk Hahaha wk is net begonnen

16 juni 2018 om 17:06

Je bent volgens je profiel student Geschiedenis, dus de waarde van enig historisch perspectief zou je duidelijk moeten zijn. En verder vind ik het in analyses wel handig om iets verder terug te kijken dan alleen de laatste wedstrijd ja

16 juni 2018 om 17:09

Wat een leuke aanname Aad, maar wat is dat voor argument? We hebben het over voetballers, voetbal leeft op het moment en het gaat om het nu. Het is extreem leuk dat persoon A of persoon B vroeger iets anders deed maar daar gaat het in het voetbal niet om. Leuk dat je dan beweert dat historische perspectief waarde heeft en dat is correct maar met betrekking tot deze situaties heeft het niet de nodige waarde.

Analyses over voetbal gaan vaak over de wedstrijd zelf, logischerwijze.

16 juni 2018 om 17:10

@Arsenallz Ben je serieus conclusies aan het trekken over de speelwijze en mentaliteit van een speler op basis van 1 wedstrijd? Gelukkig ben je geen trainer, meest achterlijke gedachtegang die ik in een tijdje heb gehoord.

16 juni 2018 om 17:11

Als je nou niet weet wat je moet zeggen zeg dan gewoon niks , want dit slaat helemaal nergens op

16 juni 2018 om 17:12

Nou ja, wanneer je alleen maar naar de laatste wedstrijd kijkt, dan is de topscorer van het weekeinde een week lang de beste speler. Dan moet je eigenlijk 52 Gouden Ballen uitreiken

16 juni 2018 om 17:12

Ben ik keer niet met je eens. Wel heeft Portugal een denkwijze achter hun manier van spelen zitten. Argentinië heeft dat totaal niet. Maar ga aub nou niet weer redenen verzinnen waarom ronaldo wel rendeert en messi niet. Argentinië heeft een sterkere selectie dat Portugal. Portugal is een eenheid.

16 juni 2018 om 17:15

Het verschil is ook wel enorm als je de speelwijze van Spanje en Ijsland vergelijkt. Messi heeft steeds minstens 3 man in de nek, Ronaldo niet.

16 juni 2018 om 17:20

Nee Aad, want bij de Gouden Bal is het duidelijk - Dat is een analyse over een jaar.

16 juni 2018 om 17:21

Als je in de geschiedenis graaft bij de nationale ploeg, dan kun je idd zeggen dat Ronaldo bij de nationale ploeg minder ego is. Het grootste verwijt dat Ronaldo krijgt, samen met het feit dat mensen hem arrogant vinden. Als je kijkt bij de nationale ploeg is niks minder waar. Daar waar Ronaldo zijn teamgenoten laat geloven en je ziet hem praten, aanwijzingen geven etc. Pepe gaf gister een lange bal, je ziet Ronaldo beweging maken rustig aan. Dat had Messi ook wel mogen doen na de zoveelste hopeloze bal op Aguero. De kleine dingen waar je de grootheid ziet in Ronaldo, en het pure geloof. Bij Messi zie je gewoon dat hij het zwaar heeft bij de nationale ploeg. Ik ben zelf absoluut op de hand van Ronaldo en Real, maar ik hoopte toch wel dat Argentinië dit zou winnen. Wat een afsluiting van hun internationale carriere Argentinië - Portugal in de finale.

16 juni 2018 om 17:23

Over 1 wedstrijd?
Alsof dit het eerste grote tournooi is waar Messi aan meedoet.
Alsof hij niet vaket heeft gefaald voor Argentinie.
Messi heeft een ondergemiddelde penalty score. Lager dan de gem. in La Liga, Dan ben je toch egoistisch als je die penalty opeist?
Aguero is inderdaag een betere optie maar beter dan Messi voor de penalties, daar hebben ze bij Argentinie minstens 8 anderen.

16 juni 2018 om 17:30

Moet ie wat harder werken om ze kwijt te raken. En als er drie man bij hem staan staan er ergens anders twee man vrij waar je gebruik van kan maken .

16 juni 2018 om 18:16

Ja 2 verdedigers

16 juni 2018 om 16:57

Ijsland zet een wereldprestatie neer, en als eerst moet Ronaldo er weer bij gehaald worden. Vandaag moeten we het over Finnbogason hebben ipv Ronaldo, geweldige teamprestatie van Ijsland om die wereldvoorhoede af te stoppen!

16 juni 2018 om 17:00

Dat is het zeker van Ijsland, heel veel respect voor hun drive, passie en energie.

Maar ik vind het wel logisch om dit over Ronaldo en Messi te noemen. De discussie is er en gaat toch niet weg. Binnen minder dan 48 uur werd gewoon keihard bewezen voor iedereen dat Ronaldo zijn ploeg veel meer draagt dan Messi en veel beter is in de hoogste nood.

16 juni 2018 om 17:01

Mijn excuses je hebt gelijk, heb het aangepast. Ijsland verdient een compliment hier, zeer zeker.

16 juni 2018 om 17:22

Dankje knul,

Als je vandaag langskomt, dan heb ik wellicht nog een Charmander ei voor je.

Wat vond jij overigens voor de wedstrijd?

16 juni 2018 om 17:28

Man dat zou top zijn, Charizard is mijn favoriete Pokemon!

Matig, Argentinie dat in een foute formatie alles in de trechter ramde, heb enkel genoten van de organisatie van de Ijslanders.

16 juni 2018 om 17:29

IJsland verdiend geen compliment, hadden ze lef gehad dan hadden ze dit Argentinië kunnen verslaan. In plaats daarvan gaan ze in handbalverdediging om het eigen strafschopgebied staan. Iran werd daarvoor nog afgetikt en IJsland krijgt de complimenten.

16 juni 2018 om 17:29

Leuke wedstrijd, maar voorspelbaar vooraf, in de zin van Ijsland gaat solide verdedigen en op zoek naar de counter en Argentinië gaat de overhand nemen.


Had alleen niet verwacht dat Messi zo achterlijk zou spelen en een penalty mist nota bene tegen een keeper die bij NEC is mislukt.


Ik had zelf double chance gezet op Ijsland en ik denk dat Argentinie de groepfase niet gaat overleven.

16 juni 2018 om 17:41

@Professor Oak knap dat dit binnen 48 uur wordt bepaald. Ronaldo heeft ook nog nooit een off day gehad. Messi draagt Argentinië inderdaad niet. Ben je het vorige WK ook vergeten of telt dat niet? Resterende wedstrijden tellen ook niet meer want Ronaldo heeft gisteren een mooie vrije trap gescoord en een penalty goed benut. Net zoals Ronaldo heeft Messi ook mindere wedstrijden. Er is pas één wedstrijd gespeeld. Lachwekkend hoe er allemaal wordt gereageerd. Messi blijft voor mij nog steeds de beste voetballer aller tijden. Ronaldo fenomeen en de betere afmaker... Dat is mijn mening

16 juni 2018 om 18:00

Voor al diegenen die uit één wedstrijdje hele vergaande conclusies willen verbinden over Messi en Ronaldo adviseer ik om nog even te wachten tot het einde van het toernooi.

Want al deze statements die zullen nogal schraal blijken, als Argentinie gewoon wereldkampioen wordt en Portugal uitgeschakeld zou worden in de achtste finales of zoiets.

Buitengewoon opportunistisch dit.

16 juni 2018 om 18:46

Hoezo is dit oppurtunistisch, dit word al ruim een jaar geroepen door mensen(of langer). Net zoals daarvoor mensen riepen dat Ronaldo nooit tegen grote ploegen scoort. Hoor je iemand nu nog hierover? Nee, want Ronaldo heeft die mensen het zwijgen opgelegd. Nu is het aan Messi dat ook te doen, en gewoon een eind toernooi winnen met Argentinië.

17 juni 2018 om 05:32

Ja want Ijsland met hun bevolking moet aanvallend spelen tegen een team vol supersterren. Ezel

16 juni 2018 om 16:58

Jammer dat we steeds moeten vergelijken, al doet dat niks af van de waarheid van je uitspraak! Al is t natuurlijk ook gwn zo dat Ronaldo simpelweg beter is in t nemen van penalties

16 juni 2018 om 16:59

Dit is wel weer een goed stukje onzin hoor. Beide kunnen ongelofelijk goed met druk omgaan daarom presteren ze ook jaren lang op het hoogste niveau en in belangrijke wedstrijden. Je moet niet als reden gebruiken dat Messi niet tegen de druk aankan, want hij kan dat samen met Ronaldo als een van de beste.

16 juni 2018 om 17:02

Waarom mist Leo dan zoveel penaltys? De bewijzen zijn er. Zeker bij Argentinie kan Messi de druk slecht aan. Ronaldo heeft daar bij Portugal geen last van, en die draagt ook letterlijk een natie op zijn rug, net als Messi.

16 juni 2018 om 17:07

Ronaldo is wat dat betreft een klasse apart. Messi is gewoonweg niet zo goed in penals nemen. De immense druk van het Argentijnse volk zal ook wel meespelen natuurlijk

16 juni 2018 om 17:16

Alex, met die bemerking dat Messi Argentinie wereldkampioen moet maken en Ronaldo Portugal wereldkampioen mag maken. Die druk is totaal anders.

Messi moet, Ronaldo mag. Van Messi eist men te veel, het blijft een teamsport en di maria, aguero, biglia... blijven door de mand vallen. Sampaoli rare keuzes idd.

16 juni 2018 om 17:20

Bon Jovi

Misschien wel ja, er word in door Argentijnen ook altijd gesteld dat Messi pas zo goed is voor hen als Maradona wanneer hij een WK wint. Dat helpt er niet aan natuurlijk.

16 juni 2018 om 17:01

De druk van Messi is ook veel groter dan die van Ronaldo, overigens vind ik wel dat je gelijk hebt. Ronaldo overtuigt zichzelf dat hij die bal in de kruising jaagt, Messi twijfelt te veel en krijg je een halve bal naar links of rechts. Met vrije trappen is het gewoon in de linker of rechter kruising, zeer jammer.

Ot:
Argentinie heeft een zeer matig elftal en blijf me maar verbazen, jezus, als je naar de statistieken kijkt denk je dat ze de wedstrijd hebben lopen domineren ala Spanje. Ze twijfelen allemaal te veel, durven bijna combinaties aan te gaan, een splijtende pass te geven etc. Maar elke bal steeds terug of een zinloze cross naar Aguero die 1.60 is en nog omsingelt door 4 verdedigers. Messi die de bal op haalt vanaf de middenlijn en probeert iets op te zetten, lukt niet, dribbelt hij een paar weg, passt af en toe terug na een tijdje heeft het geen nut en dan maar gaat schieten buiten de 16 met 11 man voor het doel.

Ik had eerlijk gezegd meer verwacht van Sampaoli maar dit is hetzelfde chaos elftal als eerst, en zie ze zelfs 3e eindigen in hun eigen groep.

16 juni 2018 om 17:05

Besluiteloosheid. Heb een aantal momenten gezien dat de verdedigers inschuiven en ook ruimte krijgen om een keer te schieten. Maar dan kappen ze weer terug of komt er een balletje waar niemand iets mee kan.

Overigens, wat was die Tagliafico aan het doen. Hij stond constant veel te centraal. Tegen dit soort ploegen moet je het breed houden, maar heb hem amper langs de lijn gezien. Tactisch niet sterk lijkt mij.

16 juni 2018 om 17:18

Wat sampaoli opstelt is zeer matig ja, maar als je kijkt naar wat ze kunnen selecteren dan kan je daar een heerlijk elftal mee bouwen. Mja als je met biglia en mascherano gaat spelen dan moet je geen creativiteit verwachten en dan laat messi zich zakken. Zag je ook in de laatste paar minuten. Mascherano kreeg de bal en messi pakt hem gwn van hem af en dribbelt snel naar voren om iets op te zetten. Het gaat messi simpelweg veelste traag en rechtoe rechtaan en argentinie lijkt daarbij net op het Nederlands elftal met robben. Bij ons is er ook geen creativiteit en was het ook alle ballen op robben terwijl hij 3 man om zich heen heeft. Maar kijk eens naar het materiaal van argentinie man: voorin hebben ze messi, aguero, higuain, icardi, dybala en nog wat talentjes, op het middenveld hebben ze eventueel ook dybala en daarnaast pastore, ascacibar, banega, lo celso en achterin hebben ze otamendi, fazio, mammana (geblesseerd), rojo, musacchio en nog een paar talenten. En romero op doel is ook gwn degelijk. Dusja, ze hebben genoeg opties en dan heb ik nog een hoop degelijke spelers niet genoemd zoals gaitan, pereyra, lanzini, acuna et cetera.

16 juni 2018 om 17:01

Ik snap best wat je bedoelt en ben het er ook wel mee eens. Maar toch, laten we niet beginnen met vergelijken. "Fanboys" zullen de discussie weer kapen en het in een vermoeiende Cristiano is de beste, nee! Messi is de beste discussie storten. Laten we lekker genieten van deze twee legendes.

16 juni 2018 om 17:02

Eens! Maar moet wel gezegd worden dat de druk op Messi echt immens is. Wie kan daar nog mee omgaan. Ronaldo is mentaal ijzersterk, en is 1 van de weinige ter wereld die niet geraakt wordt door druk.

Moet wel zeggen dat ik IJsland echt niet om aan te gluren vind. 85 mins met 10 man in de eigen 16. Ik snap verdedigend voetbal, maar dit is nog erger dan wat Chelsea in 2012 liet zien. Maargoed het is de underdog dus vinden mensen het mooi. Ik hoop dat ze snel weer naar huis gaan.

16 juni 2018 om 17:04

Klopt, Messi word mentaal vernield door een deel van de Argentijnen, en Maradona heeft als grootste stem ook nooit moeite gedaan om Leo te beschermen.

16 juni 2018 om 17:17

Tuurlijk is de druk op Messi immens groot, maar dat is ook het geval bij bijvoorbeeld Neymar bij Brazilië, of Robben destijds bij Nederland. Topsporters horen om te kunnen gaan met druk. Messi kan dit normaal gesproken bij Barca, maar bij Argentinië gaat hij er constant onderdoor.

Verder kun je het Ijsland toch niet kwalijk nemen dat ze de bus parkeren. Die mensen hebben een populatie van 300.000 als ik me niet vergis. Als ze nou een goed team hadden, dan kun je het ze kwalijk nemen, zoals bijvoorbeeld bij Chelsea destijds, of bij United tegenwoordig. Maar een land als Ijsland moet roeien met de riemen die ze hebben, en als die gaan aanvallen wordt iedere wedstrijd 5 of 6-1. Die jongens hebben op het EK geroken wat stunten is, en ze willen natuurlijk zo ver als mogelijk komen.

16 juni 2018 om 17:20

Neymar is de enige die vergelijkbare druk als Messi draagt maar heeft ook een veel beter team omzich heen. Ook lijkt mij Neymar de enige speler die voor zijn nationale team veel beter speelt dan normaal. Niet ieder mens is gelijk gemaakt, sommige kunnen beter om gaan met druk dan andere.

Volgens die logica mag China nooit de bus parkeren omdat ze een populatie hebben van 1,3 miljard mensen.

16 juni 2018 om 17:37

Ik neem aan dat je het punt snapt waar een land moet spelen naar zijn kunnen. Zelfs als alle 11 spelers van IJsland de vorm van hun leven te pakken hebben, en Argentinië dramatisch speelt, gaat een aanvallend IJslamd nog steeds hard onderuit tegen Argentinië.

16 juni 2018 om 17:03

Alex je zit gewoon te wachten tot Messi faalt. Daar hoopte je gisteren al op na de wedstrijd van Ronaldo. Ik heb zo'n gevoel dat je echt zit te genieten als Messi zo'n penalty mist.

16 juni 2018 om 17:05

Neen dan ken je mij niet, ik ben zowel van Messi als Ronaldo fan, alles wat ik wil is dat Messi slaagt, maar het zit er bij Argentinie gewoon niet in, en dat ligt niet aan Messi zijn kwaliteiten.

16 juni 2018 om 17:13

Waarom wil je dan meteen je gelijk halen over Ronaldo op basis van 1 wedstrijd. Messi heeft in 3 van de 4 cl finales die hij gespeeld heeft gescoord en dan zeggen dat ie mentaal veel minder sterk is dan Ronaldo. Die ook een penalty heeft gemist tegen Chelsea in de cl finale. Messi wordt door de helft van Argentinië verguist en dat maakt het ook niet veel makkelijker voor hem. Terwijl Ronaldo in Portugal op handen wordt gedragen.

16 juni 2018 om 17:25

Dat wil ik niet, ik zeg dit al veel langer dan vandaag. Ja koekoek dat is een decennnia geleden.

16 juni 2018 om 19:20

Ronaldo wordt in Portugal in handek gedragen omdat hij daar presteert. Messi wordt verguist omdat hij in het nationaal elftal niet presteert.

16 juni 2018 om 17:05

Is denk ik ook wel logisch dat hij twijfelt, want alles hangt van hem af en als hij de wedstrijd niet beslist maakt heel zijn volk hem af. Ronaldo is de koning in Portugal en zelfs al mist hij dan is hij nog steeds de opperbaas. Dit gelijke spel is wat mij betreft volledig op het conto van sampaoli te schrijven, want wat maakt die man slechte keuzes. Wie kiest in hemelsnaam voor een middenveld met biglia en mascherano. En di maria is ook een ramp die maar door blijft dribbelen. Daarnaast heeft sampaoli nog een briljant plan bedacht om voorzetten te geven vanaf rechts terwijl die ijslander twee koppen groter zijn dan messi en aguero. Als je voorzetten geeft haal dan de achterlijn bij de 16 en speel een terugtrekkende bal over de grond. Als ik coach van argentinie geweest zou zijn dan zou ik met een middenveld spelen met ascacibar, banega en pastore. Ascacibar kan dan als een kante zich terug laten zakken tussen de centrale verdedigers en banega kan met pastore het spel controleren. En dan een voorhoede met messi, aguero en dybala. Op die manier heb je creativiteit op het middenveld en op de linkerkant met dybala heb je dan ook dreiging zodat niet alles over messi hoeft te gaan. En die 3 kunnen voorin dan ook lekker van posities wisselen en combineren. En zou je een keer zonder messi willen spelen dan speel je 4312 met higuain en icardi voorop met dybala erachter.

16 juni 2018 om 17:14

Ronaldo is wellicht mentaal sterker, maar ook hij heeft wel eens een belangrijke penalty gemist. Dan denk ik bijvoorbeeld aan de shootout tegen Chelsea in de finale van 2008 en die in de halve finale tegen Bayern van 2012.

16 juni 2018 om 18:07

Messi heeft zich meer dan genoeg bewezen in grote wefstrijden, neemt niet weg dat die penalty sowieso moet gescoord worden. Maar om Messi een choker te noemen in grote wedstrijden zegt wel een beetje over jouw kennis van voetbal. Messi speelde vandaag niet slecht, Argentinië had gewoon vanvoor niet veel te brengen hoewel ze een heel goede voorlijn hebben. Messi speelt achter de spitsen je moet niet verwachten dat hij dan de goalen blijft maken, daar dienen de spitsen voor. Had liever een andere opstelling gezien maar dat is te wijten aan de trainer en niet aan de spelers.

Ijsland deed waar het goed in is verdedigen en op de counter(wat wil je ook met zo'n selectie) spelen en het heeft gehaald waar het voor kwam, een gelijkspel. Of je dat mooi vindt of niet dat is hoe ze nu eenmaal spelen en het heeft gepakt ook..

Of het gelijkspel aan Messi ligt of aan de VAR is nog maar een vraag, Argentinie had zeker 2 penalties moeten krijgen en ze kregen er maar eentje. Waar de VAR deze middag heel goed voor de dag kwam, waren ze vandaag bij Argentinie nergens te bespeuren.



Argentinie vergelijken met Portugal gaat ook niet echt op. Middenveld en verdediging van portugal is gewoon beter als die van argentinie. Alleen de voorhoede is beter van argentinie, maar wanneer je besluit om daar geen gebruik van te maken dan heb je niet veel aan die wereldspitsen. Hoe kan je uberhaupt spelen met een meza? In de spits hoort ofwel Ageuro of Huguain, maar mijn voorkeur gaat naar aguero langs de flanken moet je gewoon op links Dimaria/Pavon en op rechts Messi. Op de 10 Dybala, Banega en Mascerano int midden en dan de verdediging hoe ie nu stond maar met Mercado op rechts..

16 juni 2018 om 18:38

Waar was Ronaldo in de championsleugue finale ,kom op zeg
Messi is ook en mens en mag en kan ook en penalty missen niet zo dramatische doen.het is lang geleden dat Ronaldo zo en wedstrijd heeft gespeeld ,Messi doet in la Liga elke week

16 juni 2018 om 19:08

@simo1975
Ronaldo heeft heel die cl zijn stempel gedrukt. Heb messi ook niet gezien tegen As Roma als je toch al wilt beginnen.

Geniet gewoon en hou op met die lompe vergelijkingen

16 juni 2018 om 19:09

Het grootste probleem is idd dat alles blijkbaar via Messi moet. Waarom? Je hebt genoeg geweldenaren in je ploeg. Op deze manier verzwakt Messi je ploeg zelfs. Domme trainers

16 juni 2018 om 20:44

Ik vind dat het probleem aan drie dingen te wijten valt: aan de coach, aan de spelers, aan Messi zelf.

De coach is zoals Maradona zegt niet bekwaam (alhoewel Maradona zelf niet veel beter is op vlak van coaching). Sampaoli laat Dybala op de bank, laat Meza en Di Maria spelen. Rojo laat hij centraal vanachter. Biglia op het middenveld... Dat kan toch niet. Gewoon spelen met Aguero in de spits, Dybala van links, Messi van rechts. Op het middenveld Pastore, Banega en Mascherano. Fazio en Otamendi centraal vanachter, backs blijven hetzelfde.
Tactiek moet combineren zijn en niet alle ballen op Messi. A la Spanje proberen te spelen.

Ik begrijp de medespelers van Messi niet. Heeft niemand de lef om zelf iets te forceren. Ze zouden bij wijze van spreken de bal zelfs terugleggen als ze zelf voor open doel staan. Messi is inderdaad één van de beste spelers ooit, maar dat betekent niet dat je ondergeschikt moet spelen. Laat zien dat je kan voetballen, laat zien waarom je verdient om op het WK te spelen. Maak je eigen naam op je shirt onsterfelijk en niet die van Messi. Die mentaliteit snap ik echt niet. Ik snap wel dat hij de beste speler is, maar bij die penalty bijvoorbeeld, Aguero heeft al eentje binnen en weet dat Messi niet zo goed is qua penalty's, eis die bal dan op. Mascherano die 50 keer andere spelers overslaat, gewoon om Messi te kunnen aanspelen. Dat is irritant om te zien. Geloof me dat als ze meer als ploeg zouden spelen, dat ze dan meer succes zouden kennen.

Over Messi, dit is Barcelona niet, dit is Argentinië. Hij denkt dat hij de grote man is bij Argentinië waardoor hij minder goed speelt. Als hij niet zo aan zijn ego zou denken, zou het beter zijn voor hem en Argentinië. Zodra je in het voetbal geforceerd gaat spelen, gaat het mis. Vooral bij een speler als Messi.

Mensen die zeggen dat Ronaldo een egoã¯st is en Messi niet, zijn vandaag met hun neus hard op de feiten gedrukt. Ik heb een Messi gezien, die probeert en probeert en probeert. Terwijl er zo vaak een afspeel mogelijkheid was. Hij dribbelde zo het stadion uit. Bizar. En dan speelt Messi ook nog eens met veel betere spelers dan Ronaldo. Nee, Messi is werelds (geweest), maar Ronaldo heeft mij na deze week duidelijk overtuigd. Er namelijk staan wanneer het moet en nodig is. Met name bij de nationale ploeg.

Kijk het verschil tussen Ronaldo en Messi met het vrije trap moment en penalty moment. Ronaldo schiet 95 van zijn pogingen over. Maar het echt moet, wanneer hij zich onsterfelijk kan maken doet hij het gewoon. Dit is iets wat Messi laat liggen en dan zelfs met een penalty. Logisch dat men Ronaldo Penaldo noemt, want hij schiet ze er namelijk wel gewoon in.

Edit: Ik moet ook mijn complimenten geven aan Ijsland, heel veel respect voor hun drive, passie en energie. Geweldig hoe zij dit deden en ook gewoon redelijk 'clean'. Ja ze speelde soms hard, maar het was niet zo dat ze uit onkunde de Argentijnen door 2en probeerde te zagen.

16 juni 2018 om 16:57

Afspeelmogelijkheden voor Messi??

Messi krijgt de bal en de andere 10 staan erbij en kijken erna, Geen diepgang. Geen beweging. Niks.

16 juni 2018 om 16:58

Onjuist. Genoeg mensen lopen vrij, maar Messi probeert het eerst zelf te doen waardoor de rest inderdaad statisch wordt. In deze wedstrijd te vaak gezien.

16 juni 2018 om 16:58

En als hij de mogelijkheid had, dan moest hij hem nog 4x aantikken voordat hij de pass gaf.... Ongelofelijk.

16 juni 2018 om 17:01

Over het algemeen heb je gelijk hoor, maar na zijn gemiste penalty waren er meermaals prima afspeelmogelijkheden en Messi deed er niks mee. Met als dieptepunt de counter van 3 tegen 3 waar Messi zich gewoon vast loopt in plaats van een van de andere twee 1op1 met de keeper te zetten.

16 juni 2018 om 17:02

En wie zijn schuld is dat? Denk je dat als Messi tegen die coach zegt, je moet een andere tactiek toepassen, en anders zoek je het maar uit, dat die coach dan niks verandert? Volgens mij vindt Messi het allemaal wel prima dat alles om hem moet draaien. Dat zie je ook terug in zijn spel. Echter kan hij de druk die daar bij komt kijken totaal niet aan.

In het 'slotoffensief' van Argentiniã« komt hij gewoon totaal niet voor. Dat is toch gewoon lachwekkend.

16 juni 2018 om 17:03

Serieus geen diepgang en beweging? Het ligt alweer niet aan Messi hij had genoeg speel opties maar was vandaag zwaar egoist zag meerder malen mede spelers over het hoofd.

16 juni 2018 om 17:07

Penalty was in de 64e minuut, daarna was hij mentaal gebroken en probeerde het allemaal zelf. Daarvoor probeerde hij alles op te zetten vanaf de middencirkel.

16 juni 2018 om 17:00

Hahaha welke match heb jij gezien

16 juni 2018 om 17:01

hahahaha.....

Je bent een dag te laat, bananensplit op het WK was gister te zien tussen Iran-Marokko!

16 juni 2018 om 17:00

Je moet eigenlijk ook wel even vermelden dat Ronaldo gisteren tegen Spanje natuurlijk veel meer ruimte kreeg. IJsland staat met 10 man in het eigen strafschopgebied en Spanje is een ploeg dat wil voetballen.

16 juni 2018 om 17:02

Jup, en Messi kreeg hier even weinig ruimte als tegen elke club in de Liga. Dus deze opmerking kan je naar de prullenbak verwijzen. Messi zou juist dodelijk moeten zijn in de kleine ruimte.

16 juni 2018 om 17:05

Ga je nou echt proberen te beweren dat 1x scoren tegen Ijsland moeilijker is dan 3 keer scoren tegen Spanje? Allemaal leuk en aardig dat hij meer ruimte kreeg, maar hij staat wel tegen de beste verdedigers van de wereld. Daarnaast kan Spanje makkelijk dubbele dekking zetten op Ronaldo, aangezien de rest van de voorhoede van Portugal gewoon matig is, waar bij Argentinië ook nog mensen als Aguëro, Di Maria en Higuain gedekt moeten worden.

Stop met de prestaties van Messi in vergelijking te zetten met die van Ronaldo, en geef gewoon toe dat Messi het verpest heeft, en Ronaldo zijn land gered heeft. Volgende ronde, nieuwe kansen. Maar dat Argentinië hier niet wint is voor een groot deel gewoon toe te wijzen aan Messi.

16 juni 2018 om 17:16

Ja als de tegenstander zo compact speelt in de eigen 16 dan is scoren heel erg moeilijk. Je hebt gelijk dat anderen ook gedekt moeten worden maar dat gebeurt ook wel als je met z'n allen in de eigen 16 staat. Ik vergelijk de prestaties van Messi en Ronaldo niet ik geef alleen aan dat Ronaldo gisteren veel meer ruimte kreeg om te voetballen.

16 juni 2018 om 17:39

En dat hij ruimte kreeg betekent niet dat je zijn prestaties kan relativeren, laat staan ze in vergelijking zetten met elkaar, wat je namelijk wel gewoon deed.

16 juni 2018 om 18:21

Futureboss, Messi heeft vandaag gefaald door die penalty te missen. En daarna wilde hij zichzelf zo erg bewijzen dat hij fouten ging maken en het zelf wilde doen. Ronaldo heeft het duidelijk beter gedaan, dat ontkent hopelijk niemand. Maar tegen dit IJsland scoren is wel degelijk een hele zware opgave. En die "wereldverdediging" is geen garantie. Zag De Gea toch wel blunderen bij de tweede treffer gisteren, waar de keeper met veel minder status van IJsland toch mooi een penalty pakte 😉

16 juni 2018 om 18:30

Ik snap 100% het punt van mensen dat tegen Ijsland scoren niet makkelijk is, maar willen doen alsof dat moeilijker is dan drie keer scoren tegen Spanje is ronduit belachelijk. Iedereen die die vergelijking durft te trekken, hoort terecht gewezen te worden.

Ijsland heeft een fantastische teamspirit, maar als je als Argentinië zijnde notabene voor komt tegen een land als Ijsland, dan mag je dat nooit meer weggeven. Het hele collectief van Argentinië heeft vandaag gefaald, en dat is de schuld van een tactiek die afgestemd is op de bal geven aan Messi en kijken wat hij er mee gaat doen. Dat de coach de grondlegger van die tactiek is trek ik zelf zwaar ten twijfel, maar daar mag ik in principe niet over oordelen.

Wat betreft het missen van de Pingel van Messi, vind ik het missen zelf nog het minst erge. Het erge gedeelte is dat hij, nadat hij al zoveel belangrijke penaltys heeft gemist voor Argentinië, nog steeds de penaltys neemt. Dat is ronduit belachelijk. Dat is hetzelfde als bij een penalty shootout voor Cilissen kiezen als je ook voor een penalty killer kan kiezen.

Is er nu daadwerkelijk niemand in het Argentijnse team die tegen Messi en/of de coahc in durft te gaan en durft te zeggen dat Argentinië gewoon een kanshebber kan zijn voor de titel als ze afstappen van dit soort beslissingen en tactieken. Het is ronduit triest gewoon, want waarschijnlijk kan je met dit Argentijnse elftal magistraal voetbal op de mat leggen.

16 juni 2018 om 17:00

Messi egoïstisch deze pot? Kan ook niet anders, wanneer niemand anders in Argentinië durft te schieten. Alleen Aguero doet dat nog wel maar de rest zit hem alleen maar op te zoeken. Messi heeft vaak genoeg geprobeerd te passen maar die bal kwam dan toch wel terug. En veel betere spelers begin ik me ook aan te ergeren. Aguero is de enige echte andere topspeler die in de basis stond. De keeper is slecht, Rojo is niet echt goed, middenveld is niks bijzonders, Di Maria is al lang niet meer wat hij ooit was en er zijn natuurlijk een paar goede spitsen maar die staan er niet in omdat er teveel van zijn. Portugal heeft betere backs, betere keeper, misschien een gelijkwaardig middenveld en aanvallers die Ronaldo goed ondersteunen, waardoor hij perfect in de plaatje past.

16 juni 2018 om 17:05

Daarom had jij moeten invallen. Een speler die hetzelfde type als Messi is maar toch anders. Tevens een penalty en vrijetrappenspecialist. Als Dybala niet geblesseerd is dan zit er een draadje los bij Sampaoli.

16 juni 2018 om 17:02

Messi en afspeelmogelijkheden bij Argentinie? Het team is zo ongeloofelijk statisch voorin. Messi speelt de bal af en maakt de loopactie achter de verdediging en Ever Banega draait gewoon lekker de andere kant op, waardoor de bal weer bij Mascherano terecht komt. Wat moet je dan als Messi zijnde? Ik zou er op een gegeven moment ook klaar mee zijn.

16 juni 2018 om 17:02

Betere spelers? Volgensmij zijn alleen Aguero en Messi een toppers en is de rest gewoon ‘slecht’

16 juni 2018 om 17:50

Er zijn zat ploegen die heel graag met 'gewoon slechte' spelers als Dybala, Di Maria, Higuain, Banega, Icardi, Lanzini en Otamendi zouden willen spelen of de helft op de bank kunnen zetten.

16 juni 2018 om 17:07

Wat lul jij en wat lult iedereen elkaar toch allemaal na...hoe kun je de wedstrijden nu vergelijken met die van Spanje vs Portugal....in die wedstrijd lag er veel meer ruimte om te voetballen aangezien beide teams er een wedstrijd van wilde maken...ijsland stond letterlijk met 11 man op 20/25 meter van het doel...georganiseerd en gedisciplineerd + nog een beetje geholpen door Willie die elke bal op goal weer speelbaar maakt voor of de verdediging of de tegenstander...

Neemt niet weg dat Messi die pingel gewoon moet scoren maar het feit dat je onzin roept hij loopt zich vast terwijl er afspeel mogelijkheden te over waren??? (hij had 1x moeten steken op Aguerö ) maar voor de rest...hoop tegen Kroatië op een leukere en een meer open wedstrijd...

Het is altijd makkelijk om te roepen dit doen ze wel even...ze verdienden de overwinning ook maar Messi mist de pingel...ze krijgen het overigens nu wel heel lastig om door te gaan omdat iedereen al snel tot de conclusie kwam dat Ijsland als nummer 4 of 3 zou eindigen...maar ik zie Kroatie en Nigeria hier ook niet zomaar van winnen.

16 juni 2018 om 17:15

Ik weet niet of t met druk te maken heeft, Messi heeft vaker operaties gemist, ook als t nergens om ging. Messi Is in heel veel dingen de allerbeste, maar met penalties is ie gewoon matig. Bovendien heb ik meerdere malen Messi in de laatste minuten een vrije trap in de kruising zien schieten, dus mentaal is t niet een probleem. Tis ook erg makkelijk om dit resultaat toe te rekenen aan Messi. Ik ben van mening dat de tactiek niet goed is. Beginnen met mesa waar ik nog nooit van heb gehoord boven de tweede beste speler van Argentinië, Dybala? En als het al sense maakt, waarom breng je hem niet als wissel om iets te doorbreken? En waarom brengt hij Higuain zo laat? Bovendien leek t strijdplan ook niet te werken.

'Dan zien we een glimp van de echte Messi'. Je bedoeld de Messi die bezwijkt onder de druk van de grote toernooien zoals het WK? De Messi die altijd penalties blijft claimen ondanks dat hij ze vaak mist.

Technisch de beste speler allertijden, maar meer dan dat is het niet.

16 juni 2018 om 17:03

Tja toch finale van het wk gespeeld.
Portugal de vorige niks gepresteerd

16 juni 2018 om 19:21

Portugal heeft het EK gewonnen.

16 juni 2018 om 17:06

Volgensmij werd messi vorig WK nog uitgeroepen tot beste man van het toernooi. Daarnaast is hij met Argentinie in 3 Finales gekomen. Dat hij penalty's blijft nemen terwijl hij dat niet kan dat kan je hem wel kwalijk nemen.

16 juni 2018 om 17:14

Na een stroef begin bij het nationale elftal, presteert Messi nu al jaren bij Argentinië. Maar dat Messi 4 jaar geleden tot beste speler uitgeroepen werd was wel lachwekkend. Hij was niet eens de beste speler in zijn eigen team, dat was namelijk Mascherano, die ook nog eens zichtbaar de echte aanvoerder was terwijl Messi de band mocht dragen.

16 juni 2018 om 17:14

Volgens mij zag zelfs Messi zelf in dat die prijs voor speler van het toernooi nergens op sloeg

16 juni 2018 om 19:35

Meest gecreerde acties, meest gescoorde goals voor argentinie.. altijd man of the match.. ja nee je hebt gelijk

Zo zie je maar, Ronaldo kan wel het verschil voor zijn land maken. Messi is bij Argentinie omringt door allemaal toppers maar ze komen niet eens voorbij IJsland, schandalig. Wel een fantastisch wedstrijd voor de IJslanders.

16 juni 2018 om 17:03

Dit fabeltje dat Argentinie zo'n wereldelftal slaat werkelijk nergens op. Aguero, Messi, Otamendi zijn de enige spelers die een topniveau hebben. De rest is pure middelmaat. Jammer dat Dybala en Messi niet kunnen samenspelen.

16 juni 2018 om 17:07

Di Maria, Rojo, Macherano, en Banega middelmaat noemen is natuurlijk ronduit dom. Voor landenelftal begrippen is dat gewoon top.

16 juni 2018 om 17:11

Di Maria was ik idd even vergeten maar de rest vind ik persoonlijk echt wel middelmaat. Zijn op dit moment gewoon leuke degelijke spelers die wel een wedstrijdje mee kunnen tikken.

16 juni 2018 om 17:41

Vooral Banega is echt wel meer dan middelmaat. Daarnaast speelt Rojo in de basis bij United en was Mascherano 2 jaar geleden nog een van de beste cdms ter wereld. Als je rond die 7 man geen goed elftal kan bouwen met prima spelers zoals die back van Ajax en een Salvio dan doe je iets dramatisch fout.

16 juni 2018 om 17:52

Banega is meer dan middelmaat maar ook geen echte topper. Niet dat jij dat beweert, maar gewoon om aan te geven. En met alle respect, Rojo staat dan misschien basis maar dat is toch ook echt geen goede speler naar mijn mening, al is middelmaat is misschien wat overdreven. Bij Mascherano zeg je het zelf al, 2 jaar geleden maar hij is behoorlijk afgetakeld. Wat ook niet zo gek is aangezien hij naar een aanzienlijk minder goede competitie gegaan is.

16 juni 2018 om 17:04

Toppers???
Wie dan, zwak middenveld en zwakke verdediging.
Argentinie heeft ook een wk finale gespeeld, dus heeft al wel het verschil gemaakt

16 juni 2018 om 17:04

Toppers???
Wie dan, zwak middenveld en zwakke verdediging.
Argentinie heeft ook een wk finale gespeeld, dus heeft al wel het verschil gemaakt

16 juni 2018 om 17:05

Noem mij dan is al die toppers. Aguero is er 1, voor de rest is echt niet absolute top (meer).

16 juni 2018 om 17:08

ronaldo speelde op het ek ook gelijk tegen ijsland dus je spreekt jezelf tegen

16 juni 2018 om 18:58

@Ronaldo won datzelfde ek met Portugal, dat is dus geen argument meer. Als Messi dit wk wint en belangrijk gaat zijn aankomende wedstrijden. Laat zien dat hij Argentinië ook tegen bv. Frankrijk, Brazilië het team kan dragen op het grootste toernoei, dan is het klaar. Niemand die dan zal roepen, Messi draagt Argentinië niet. Drie finales verliezen met de beste speler ooit volgens sommige.. Dat kan gewoon niet.

16 juni 2018 om 17:12

Omringd door toppers? Van Di Maria lijkt het beste al enkele jaren af te zijn. Aguero is geniaal in de afronding, maar geen spelmaker. Voor bankzitters Higuain en Dybala geldt hetzelfde. Otamendi is een prima stopper, maar kan verder echt niet voetballen. En de rest? Ik zie geen leuke creatieve middenvelders. Iedereen staat maar stil en wacht op een geniale ingeving van Messi. Ik vond die Pavon nog wel redelijk invallen, maar ze hebben echt meer voetbal nodig. Zou graag die Lo Celso en Pavon de volgende keer aan de aftrap zien. Misschien zorgt dat voor een kentering.

Zo blijkt dus dat het scoren van penalty's ook een kunst is..

Wat een walgelijke voetbal van Ijsland in de 2de helft. Messi moet gewoon stoppen met penalty's nemen en ze overlaten aan aguero. Ik vond dat banega en pavon zeer goed invalde en zij zorgde voor veel gevaar. Daarnaast moet VAR toch ingrijpen bij de positie van pavon! Dat is een dikke penalty. Ik hoop echt niet dat Ijsland doorstoot want ik wil niet kijken naar zulke wedstrijden.

16 juni 2018 om 16:57

Precies, landen met de tactiek van Ijsland zijn echt een schande voor het voetbal, kunnen wat mij betreft niet snel genoeg eruit!

16 juni 2018 om 16:58

Des te lekkerder!

16 juni 2018 om 17:48

Zegt een fan van Sittard? Daar wordt altijd oogstrelend voetbal gespeeld? Ben benieuwd hoe Fortuna dit jaar voor de dag gaat komen in de arena om maar wat te noemen. Toch logisch dat IJsland speelt naar hun mogelijkheden. Ook nog eens echte mannen in plaats van die huilebalken uit zuidelijke landen. Vind het altijd fijn kijken naar underdog IJsland.

16 juni 2018 om 16:58

Waarom is dat walgelijk? Moeten ze dan met een tacktiek gaan spelen waarmee ze sowieso verliezen?

16 juni 2018 om 17:01

Oke wil jij dan naar 2 ploegen kijken die alleen maar aan hun baklijn vastplakken? Ik begrijp dat je verdedigend wilt voetballen, maar dat betekent niet dat je gewoon met 11 man in de box zit.

16 juni 2018 om 17:27

Ze spelen naar hun kunnen. Of moeten ze aanvallen voetbal spelen met dit materiaal tegen Messi en Aguero?

16 juni 2018 om 17:49

Ze creëeren betere kansen dan argentinie en spelen sommige aanvallen mooi uit. Ook verdedigen ze hard maar fair en janken ze niet. Een van de leukere teams dit wk.

16 juni 2018 om 19:37

Naar mijn mening is dat ook gewoon voetbal, en ik kan daar wel van genieten ja! Tacktisch erg sterk en veel inzet, knap dat ze daarmee veel bereiken. Daar geniet ik meer van dan een Messi die zich tien keer vast dribbelt

16 juni 2018 om 17:00

Lol wat verwacht je. Het team van een land met 300.000 inwoners op hun eerste WK tegen een van de grootste voetballanden ter wereld. Argentinië op zo'n manier lam leggen is een wereldprestatie imo.

16 juni 2018 om 17:35

We verwachten ook niks anders. Maar er heerst altijd selectieve verontwaardiging richting teams die zo spelen. Als Ijsland het doet of Atletico het doet, dan is het geweldig. En als Chelsea het doet, dan is het walgelijk en een schande. Daar heb ik wel moeite mee.

16 juni 2018 om 17:51

Omdat Chelsea gvd 200 miljoen uitgeeft per jaar en een zelfverklaarde topclub is. Dan kan dat niet. Chelsea park the bus is nog wat saaier dan atletico vechtvoetbal, al ben ik daar ook niet altijd fan van. Maar in toppers snap ik wel dat ze zo spelen. Ze zijn dan ook de underdog.

16 juni 2018 om 17:01

Vooral die pavon, speelt ie nog bij boca?? Wat een monsterlijke versnelling, kapt heel goed binnen en buiten! Hij mag naar Madrid komen hoor!!

16 juni 2018 om 17:35

Ja, hij speelt nog steeds bij boca. Als ik me niet vergis willen een paar topclubs hem. Vooral psg is in hem geïnteresseerd.

16 juni 2018 om 17:02

Hoe moeten ze anders spelen, het zijn halve amateurs man..
Je bent wel heel naïef en onrealistisch als je combinatievoetbal verwacht van de ijslanders. Beetje onzinnige opmerking van je.

16 juni 2018 om 17:03

Dus ze moeten maar zo naief mogelijk spelen. En openhuis spelen, om zo een afslachting te krijgen? Ijsland heeft een speler die redelijk technisch is. Moet je dan attractief voetbal spelen?

16 juni 2018 om 17:04

Ijsland roeit met de riemen die het heeft. Een kleine vergelijking: In de hoofdstad van Argentina, Buenos Aires, wonen ongeveer 9 keer zoveel mensen als in heel Ijsland, vind je het dan gek dat die minder goed zijn? Ijsland moet gewoon verdedigen en op de counter spelen, iets anders is gewoon zelfmoord, zeker tegen Argentina.

16 juni 2018 om 17:12

Dan zie ik liever tandeloze landen met de mentaliteit van een ruggengraatloos lammetje er uit vallen eerlijk gezegd. Ik kijk liever naar 11 jongens die alles geven en 95 minuten strijden

16 juni 2018 om 17:24

Begrijpelijk dat een land met spelers van Scandinavische competenties en godbetert Lokeren niet mee gaat voetballen, hoog gaat spelen en ruimte weggeeft. Dan wordt het een nulletje of 6.

Dat zijn de vikingen voor je.

Waarom laat Messi die pingels niet gewoon aan Aguero of Higuain? Complimenten aan IJsland (alweer)

16 juni 2018 om 17:03

Te grote ego

16 juni 2018 om 17:05

Omdat hij wss z'n verantwoordelijkheid wilt nemen. Wanneer hij 'm mist zeggen mensen "waarom laat hij ze niet over aan Aguero?" Wanneer hij de penalties overlaat aan Aguero zeggen ze "zie je wel dat hij geen leider is"
Kortom, het is nooit goed.

16 juni 2018 om 17:09

Als Aguëro die penalty dan gewoon scoort hoor je niemand. Iedereen ziet inmiddels dat Messi belangrijke penaltys gewoon regelmatig mis. Dan laat je ze toch aan iemand die ze wel regelmatig scoort.

En buiten dat, wat zou het Messi uitmaken als mensen zeggen dat hij geen echte leider is. Wat jij zegt is letterlijk een bevestiging van Aze/che zijn comment. Een te grote ego. Een echte leider boeit het niet wat ze over hem zeggen, en handelt altijd in het beste belang van zijn land. Dat doet Messi dus gewoon niet door constant de Penalties op te eisen.

16 juni 2018 om 17:13

Zit wat in.

16 juni 2018 om 17:15

Een echte leider weet wat hij kan en wat hij niet kan. Het zou voor mij nou net een teken van zelfzekerheid en leiderschap zijn om in te zien dat een ander ze beter kan nemen en je verder niet druk te maken om de domme reacties van onwetenden. Dit is niet je verantwoordelijkheid nemen, dit is krampachtig iets willen bewijzen.

16 juni 2018 om 17:19

Ik heb letterlijk nog nooit iemand dat tweede horen zeggen. Dat zijn simpelweg aannames wat je doet.

16 juni 2018 om 18:23

@barcaboy11

Verrassende reactie. Zag ik niet aankomen.

16 juni 2018 om 17:08

Aguero en Higuain hebben ook regelmatig op belangrijke momenten gemist voor hun club.

Het grootste verschil tussen Ronaldo en Messi is toch wel dat Ronaldo echt een leider is. Messi is zo goed, hij probeert het ook maar het lukt maar niet

16 juni 2018 om 17:53

Messi is nooit te betrappen geweest op enige vorm van karakter. Absoluut geen mentaliteit de laatste jaren. Ronaldo is meer een persoonlijkheid, wat soms ook negatief was, zeker in zijn tijd bij United. Absoluut meer karakter en leiderschapskwaliteiten.

Mensen noemen ronaldo Penaldo, maar Messi kan niet eens een penalty scoren

Heel de wedstrijd 5 man op messi...

16 juni 2018 om 17:01

Dat betekent dus dat Argentinië op de rest van het veld met 4 man meer staat en nog kunnen ze niet winnen

16 juni 2018 om 17:16

Omdat ze zo dom zijn om desondanks steeds op Messi te spelen

16 juni 2018 om 17:17

Inderdaad zeg, wat is de rest van dat team onvoorstelbaar matig, 0.0 creativiteit. Complimenten aan de organisatie van IJsland tho!

16 juni 2018 om 17:25

@timvonk

Probeer je nu grappig te zijn??? Dat betekend ook dat Ijsland de ruimtes extreem klein hebben gemaakt tussen elkaar. Maar de helft van de Voetbalzone leden weet het verschil niet tussen de manier waarop Ijsland speelde en de manier waarop Spanje speelde (precies in de sterkte van Portugal)...

Zou ook kunnen betekenen dat de rest van Argentinië er echt niks van kan maar dit zal ik dan maar niet zeggen want ik probeer niet grappig te zijn p

16 juni 2018 om 18:03

Messi

En hoe komt het dat Ijsland dit uberhaupt kon? De backs van Argentinie trokken steeds naar binnen, die Tagliafico liep constant los met de bal aan de voet richting de centraal geposteerde Messi, alsof hij in Messi zijn ogen wilde gaan kijken. Die backs hebben nooit een omtrekkende beweging proberen maken, op die 1ne keer van Salvio na, als je tegen zulk compact team speelt moet je niet door dat centrum blijven gaan, maar moet je driehoekjes of een tweetjes maken waardoor je als back kan oprukken langs de lijn, waardoor op zijn beurt weer spelers van Ijsland uit dat compact blok moeten komen, waardoor op zijn beurt de centrale spelers zoals Messi en Kun weer ruimte krijgen. Met zoveel kwaliteitsverschil heeft Argentinie dit punten verlies alleen aan zichzelf te danken, je merkt als team en coach 50 minuten lang dat wat je doet niet werkt, dan moet je schakelen en wat anders gaan doen.

16 juni 2018 om 16:58

Moet je die reacties is lezen.. Bizar gewoon.

16 juni 2018 om 16:59

Veel mensen willen dat messi faalt

16 juni 2018 om 17:01

Nu vinden we de reacties opeens bizar? Terwijl we ronaldo na een hattrick tegen spanje nog allemaal op de banken stonden om hem te haten? Selectieve verontwaardiging hoor

16 juni 2018 om 17:03

Blijkbaar wel.. las gister ook al van die belachelijke reacties over Ronaldo. Waar komt die aversie vandaan joh, is het zo moeilijk om van beide te genieten of überhaupt te respecteren?

16 juni 2018 om 17:04

Jij leest wat je wil lezen whytho. Gisteren waren de reacties net zo kansloos maar blijkbaar vind jij het nodig om zelf met het vingertje te wijzen.

16 juni 2018 om 17:20

Whytho, gisteren was het precies hetzelfde. Schande dat mensen zo over Ronaldo óf Messi spreken. Alleen whytho vindt het maar 1 kant op raar, over selectieve verontwaardiging gesproken hahaha! Heeft ie wel vaker last van tho, bij bepaalde clubs ligt de selectiviteit er ook een meter dik op bij die jongen, maar dat ziet ie dan zelf weer niet.. 😂

16 juni 2018 om 17:01

Zag je gisteren ook, zonde dit voor Messi.

16 juni 2018 om 17:01

Ah joh gisteren zeiden ook zat mensen over Ronaldo na zijn belachelijk goede wedstrijd tegen Spanje dat het geluk was en weinig voorstelde. Moet je je voorstellen wat ze zouden zeggen als hij speelde zoals Messi vandaag en dat dan tegen Spanje! Als hij dit tegen IJsland liet zien zouden heel wat mensen meteen roepen dat ie ze aan de wilgen moet hangen omdat hij te oud is. Desondanks gunde ik Messi een doelpunt vooral na zijn gemiste penalty. De kritiek die hij krijgt is deels terecht maar er wordt ook veel overdreven.

16 juni 2018 om 17:02

Als je een grote speler bent krijg je kritiek als je faalt, heeft niks met gunnen te maken.

16 juni 2018 om 17:04

Doe niet zo dramatisch alsof Messi iets vreselijks is overkomen. Hij speelt zelf een slechte wedstrijd, mist een penalty en stelt dus teleur. Dat gebeurd weleens. Heeft niks met gunnen te maken. Als ie geblesseerd zou zijn geraakt, dan is die zin nog van toepassing. Maar voor een gemiste penalty en slechte wedstrijd breng je het wel erg dramatisch.

Zou Messi weer de handdoek in de ring gooien. Wat een wanvertoning van Messi.

16 juni 2018 om 16:59

Nou nou overdrijven kan ook...

16 juni 2018 om 17:00

Omdat ie niet scoort en een pingel mist? Zegt wel wat over de enorme verwachtingen van jou van Messi

16 juni 2018 om 17:11

Of omdat hij na een gemiste penalty al eens eerder de handdoek in de ring heeft gegooid .

16 juni 2018 om 22:46

Had het meer over de 'wanvertoning'. Speelde niet geweldig en miste de pingel, maar een wanvertoning was het ook weer niet. Het is niet alsof ie 5 1-op-1 kansen heeft gemist terwijl de rest van het team goed draaide, het moest allemaal van hem afkomen

16 juni 2018 om 17:33

@false9

Net als Aqua moet niemand jou ook serieus nemen als het gaat over Messi bij elke mogelijkheid om hem te bekritseren verschijnt er wel een reactie van jou...ben je trouwens al uit je Ronaldo Pyjama gestapt??? Of een of andere roze wolk waar je opleeft sinds gisteren? Want hieruit blijkt toch wel dat je een enorme fan bent van Ronaldo en je afgunst naar Messi erg groot is (niks mis mee maar haal het gewoon even aan).

Prima prestatie van Ijsland. Helaas voor de neutrale kijker een ware nachtmerrie om te kijken.

16 juni 2018 om 17:03

Ik ben een neutrale kijker en vond het een leuke wedstrijd. Argentinië die zich stuk bijt op een strakke organisatie. Voor mij meer dan prima

Kansloze tactiek.. heb je zulke goede aanvallers en kan je niks meer verzinnen dan alle ballen op Messi. Overigens; kunnen die irritante fanboys niet gewoon genieten van de mooiste competitie die er is ipv het alleen maar om Ronaldo en Messi te laten draaien? Er is zoveel meer dan die 2..

Nou die kansloze afstraffing die al de 'experts' hier hadden voorspeld bleef uit Kan iemand me trouwens uitleggen waarom Ronaldo gisteren een penalty kreeg en Pavon voor precies hetzelfde géén penalty krijgt?

16 juni 2018 om 17:02

Zo, precies hetzelfde nog wel. Niet zo liegen snoepert!

16 juni 2018 om 17:03

Beide worden aangetikt als de een een penalty is dan is de ander dat ook

16 juni 2018 om 17:06

Zo, jij wilt echt aandacht hé. Kan je ook aangeven waarom ik lieg?

16 juni 2018 om 17:21

Nou om te beginnen vind ik dat er al een wezenlijk verschil in contact is. Een klein tikje op je voet is makkelijker te corrigeren dan een tikje net onder je knie, daar heb je een regeltje uit de dynamica

Een ander verschil is dat Ronaldo daar kan gaan uithalen als Nacho hem niet neerlegt, Pavon loopt haast de achterlijn over dus gaat maar neer.

Ik vond het in ieder geval geen strafschop, de onopzettelijke handsballen aan beide zijden evenmin. Degene die gefloten werd voor Argentinie dan weer wel, duidelijk en domme duw daar. Ook redelijk licht maar gewoon terecht. Ik ben tot nu toe zeer tevreden over de scheidsrechters!

Is er nog iemand die beweerd dat Messi de beste is? In Barca kan hij het, door zijn medemaats. Bij Argentinie kan hij het duidelijk niet. Iets wat Zidane, Ronaldo (braziliaan), Pele, en Maradona wel konden. Nl. uitblinken in zowel club als land!!

16 juni 2018 om 17:07

Zonder Messi waren ze er niet eens bij geweest met dit matige teampje. De naam van bepaalde spelers geeft een compleet vertekend beeld. Het is echt middelmaat.

16 juni 2018 om 17:39

@wilgenduin

Meen je dit nu serieus??? jij vergelijkt 2 totaal verschillende wedstrijden met elkaar, Portugal vs Spanje lag precies in het straatje van Portugal om lekker op de counter te spelen...en Argentinië speelt tegen een team dat kwam voor een gelijkspel en met 11 man de hele 2e helft op 20/25 meter stonden en de ruimtes extreem klein hielden.

Vervolgens vergelijk jij Messi met andere sterren en vergeet je de vergelijking met de teams waarin zijn speelde even aan te halen...dit Argentinië is gewoon niet zo goed als de teams van zowel Zidane, Ronaldo, en Maradona...die teams van Pele daar had Messi ook tegen weten te scoren of denk je dat de ruimtes die ze vroeger kregen net zo waren als tegen het Ijsland waar Argentinié en Messi vandaag tegen speelde???

Of wil jij nu ook beweren dat het team van 86 zou winnen van dit Ijsland ??? (denk dat het een hele zware kluif zou zijn )....

Maar iedereen roept altijd maar wat voor het toernooi had ik al gezegd dat Argentinië in de zwaarste poule zou zitten met dit als verschrikkelijke tegenstander om tegen te spelen en dat is uitgekomen..ik verwacht in de volgende wedstirijden toch wel een meer open wedstrijd dan vandaag.

16 juni 2018 om 18:49

Ik snap u wel hoor. Beetje gefrustreerd omdat jou lieveling niet presteerde vandaag, en al heel zijn periode bij Argentinie. En voor de duidelijkheid, ik kan ook echt genieten van Messi bij Barca. Ja, zelfs als Real fan. Maar iedereen roept steeds dat Messi de beste oerwereld is, dat ben ik beu. En de wedstrijd van vanmiddag onderstreept dit nog maar eens. Al van in het Guardiola tijdperk zeg ik dat Barca een groter probleem heeft als Xavi en Iniesta weg zijn, dan dat Messi weg zou vallen. Messi profiteerde van de genialiteit van Xavi en Iniesta, Spanje is niet voor niets onklopbaar geweest, toen deze 2 mannen op hun hoogtepunt stonden. Zidane nam Frankrijk onder zijn vleugels en werd Europees en Wereldkampioen. Ronaldo won Copa's en Wereldbekers, Pele Idem. Zij namen hun team op sleeptouw. Messi moet je bij Argentinie, zeker vandaag, zelf vooruit slepen. En over dat blok te spreken. Ik kan mij echt wedstrijden herinneren van Argentinie in '86 dat ze tegen een zwaar blok stonden en dat ene Maradona de opening vond. Brazilië, met Ronaldo, idem. Frankrijk met Zidane, idem. dus ja, zij vonden wel de vrije ruimte om een pasje te geven of actie te maken.

16 juni 2018 om 18:56

Frankrijk stelde zonder Zidane natuurlijk weinig voor. Voor het WK 2002 raakte Zidane geblesseerd en kon hij niet mee spelen. Dat WK verliep gelijk desastreus. En voor het WK 2006 was het ook een grote puinhoop. Zidane had al een punt gezet achter zijn interland loopbaan , maar kwam terug en leidde Frankrijk letterlijk naar de finale.
Argentinië heeft voldoende kwaliteiten gehad de afgelopen jaren en het is eigenlijk een schande dat ze nooit een prijs hebben gepakt

Dramatische Argentinië en Messi gezien. Jammer..hoopte eigenlijk dat die laatste vrije trap erin vloog. Hij speelde dan wel niet zijn beste wedstrijd maar de kritiek die hij nu te verduren gaat krijgen zal ook buitenproportioneel zijn terwijl het pas de eerste wedstrijd van het WK is.

Wel heel erg Messi gericht, heel Argentinie speelde een zaadpot. Maar ja de bondscoach krijgt het niet eens voor elkaar om de beste 11 op te stellen dus ja.

Heb niet heel veel gekeken maar Ijsland heeft wel gestreden, vooral in de eerste helft waren ze ook nog gevaarlijk af en toe.

Wat heeft Dybala misdaan om niet te spelen? Het is dat het Messi is, maar die was toch wel rijp voor een wissel. Elke andere speler was allang uit zijn lijden verlost. Ik vind hem ook wel een beetje egoïstisch om die penalty te nemen, terwijl hij waardeloos speelde en Aguero een betere penaltynemer is.

Dybala is precies wat dit team nodig heeft een speler die zijn eigen kwaliteiten kent en niet alleen op Messi vertrouwt. Ook nog is een vrije trappen en penalty specialist.

16 juni 2018 om 17:56

Dat wil messi niet want dan is hij niet langer de beste speler bij Argentinië. Dybala is zoveel beter dan messi nu. Veel meer drive, snelheid, verrassing, power etc. Messi is een schim van zichzelf.

Heerlijk stug team dat Ijsland. Fysiek uitstekend, maar ook qua discipline ongeã«venaard.

Argentiniã« daarentegen speelt totaal niet als een team. Het tactisch plan om alles om Messi heen te bouwen aanvallend is waardeloos en achterhaald. Daarbij wordt het ook hoog tijd dat iemand eens die bal van Messi afneemt bij penalties, simpelweg niet goed genoeg voor pingels vergeleken met specialisten.

Alle ballen op Messi werkt niet....wat een tactiek
Waardeloze wedstrijd van Argentinië

Zo'n getalenteerde ploeg en dan alle ballen op Messi spelen. Alsof dat nodig is als je voorin Aguero en Di Maria hebt lopen, terwijl je Dybala en Higuain op de bank hebt zitten. Er is te veel druk op Messi, terwijl je ook op andere manieren van Ijsland moet kunnen winnen.

Terwijl Messi een draak van een pot speeldde
heeft hij toch 3 key passes en 9 dribbles voltooid. Het zit allemaal niet mee

Duidelijk dat Ronaldo zijn land op sleeptouw kan nemen en Messi niet. Wat een vechtlust laten die Ijslanders zien zeg. Echt mooi om te zien. Cr7>Messi.

Wat heb ik genoten van IJsland. Voorbeeld voor elk klein voetballand.

16 juni 2018 om 16:59

Zoals Nederland?

16 juni 2018 om 17:25

Met het talent dat Nederland toch nog steeds heeft en de mentaliteit van Ijsland sta je standaard in de halve finale

Jammer, sterk wel van Ijsland dus chapeau daarvoor!

Messi deed wat ie kon doen, het wilde niet lukken voor hem vandaag. Het wk is nog lang, tegen Peru en Denemarken knallen dan maar. Hij moet het elftal te veel dragen, hopelijk doen ze het in de volgende wedstrijd ietsje anders. Maar ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe, hij is de patron en ze hopen op zijn magie.

16 juni 2018 om 17:00

Kroatië en Nigeria*

16 juni 2018 om 17:03

En dat zijn zeker niet de minste teams. Kroatië kan zo goed voetballen en Nigeria heeft een ook sterk team. Vorige WK ook tegen Argentinië sterk gespeeld en lieten mooie dingen zien.

16 juni 2018 om 17:08

Oeps, verkeerde groep haha. Dat wordt nog een heel karwei dus.

Wat heb ik genoten van IJsland. Voorbeeld voor elk klein voetballand.

De trainer van Argentinië wat een flapdrol is dat. Ze hebben moeite met scoren, laat je de beste spits van de Serie A thuis (onder invloed van mensen, kan namelijk geen andere reden bedenken). Vervolgens laat je Dybala op de bank beginnen en stel je Meza op, onbegrijpelijk. Daarnaast speel je met een zeer defensief blok met Macherano en Biglia. 0,0% creativiteit. Vervolgens zet je je tweede spits in de 80ste minuut erin 80ste! Dit Argentinië wordt echt verspest met de kwaliteit die ze hebben. En ja Messi, die moet die natuurlijk maken. Zo een grote speler moet er op die moment gewoon staan, zie Ronaldo gisteren. Na die penalty was hij het ook helemaal kwijt, deed alles zelf. Hoop dat Argentinië wat gedurfder gaat speler met die wereldklasse aanval..

Argentinie verdiende wel van te winnen, ijsland 90min alleen maar verdedigen, maar je moet scoren, en dat deed argentinie niet.

16 juni 2018 om 17:01

Wat verwacht je dan van Ijsland? Dat ze Spanje gaan na doen? Dit is hun kracht. Er had zelfs nog meer in gezeten voor ze want ze hebben me toch een paar kansen gemist.

Zoals Jeroen Grueter net al zei: "1-1 en Argentinië heeft een probleem."

En dat probleem is dat Argentinië geen plan B heeft en de coach spelers als Dybala op de bank houdt. Als Messi z'n dag niet heeft, wordt het dan wel heel moeilijk.

Ik zie Kroatië ze nog wel wegspelen.

IJsland fantastisch gevochten. Argentinië teert veel te veel op Messi, ze lopen zichzelf dood en geven dan de bal maar aan Messi, maar die loopt erbij alsof hij 40 is.

Wisselbeleid bij Argentinië is om te huilen net als de startopstelling. Het hele Argentijnse elftal heeft geen feeling met elkaar, de enige die dat hebben zijn Dibi en Pipita dus die moeten het skelet van Argentinië vormen en Messi moet daarbij dienend vanuit rechts komen. Dybala 100% meer toevoegend op 10 dan Messi. Messi Out

Als je denkt aan teamprestatie en collectief, dan zit je bij IJsland wel goed. Deze vikingen geven echt alles en hebben gewoon een goede pot gespeeld. Bizar hoe goed ze verdedigend stonden.

Messi zal na dit WK wel definitief stoppen bij Argentinie. Hij kan gewoon niks meer goed doen in de ogen van het volk.

Een penalty benutten is toch best lastig...
Zeer sterke optreden van IJsland.

Messi speelde vier jaar geleden iedere wedstrijd net zo zwak als vandaag, maar toen schoot die er een paar in waardoor niemand het had over hoeveel balverlies die had en hoe matig die speelde. Moet wel zeggen dat dit Argentinië enorm armoedig is, die worden straks afgedroogd tegen toplanden.

16 juni 2018 om 17:10

4 jaar geleden was Messi ijzersterk in de groepsfase, werd minder in de knockout fase.

Messi choked weer eens en wat was Messi dramatisch vandaag niet normaal. Hij liep zich alleen maar vast en voetbalde voorzichzelf.....

16 juni 2018 om 17:16

@aqua1

Komend van jou neem ik dit niet serieus...hij was niet in beste doen maar elke mogelijkheid om de man enigszins te bekritiseren laat jij nooit onbenut. Het feit dat Portugal en Argentinië beide 1 punt hebben zegt genoeg...

Het feit dat je denkt dat JIJ het anders zou willen en dat jij het anders ziet is geen realiteit...het is niet zo makkelijk om een team kapot te spelen die zo gedisciplineerd speelt. Dat moet jij toch weten??? Het zat ook niet echt meer en persoonlijk voor Messi begint hij natuurlijk niet goed door die pingel te missen...maar hem te bekritiseren vanwege het feit dat hij voor zichzelf speelt zegt genoeg over de persoon die jij bent naar Messi toe....ik vind het een beetje zielig maar verwacht niks anders van Ronaldo fans die in de 7e hemel zijn na gisteren en die wedstrijd als evenbeeld gebruiken om Messi nu af te kraken....

Het zat niet mee...willie zorgde ervoor dat elke bal die op goal kwam of weer uitverdedigd werd of weer tot een andere mogelijkheid leiden....

16 juni 2018 om 17:17

Laat je niet zo opnaaien joh. Die gast is een van de grootste provocateurs op VZ, kan je beter niet op reageren.

16 juni 2018 om 17:53

oweej als je terechte kritiek heb op Messi zoals dan is wereld te klein want Messi is heilig mag je niks verkeerds over zeggen.

Laatste grote toernooi miste Ronaldo in de eerste wedstrijd een penalty en won uiteindelijk de cup. Laat dat nou een voorbode zijn voor nu haha

Sjonge, wat heeft dat Ijsland gebikkeld voor een punt. Wat een wereldpot van die keeper. Pakt gewoon zomaar een penalty van Messi.

En Argentinie. Tja, het is gewoon weer hetzelfde liedje. Alles moet van Messi komen. Ik heb Messi zelfs paar keer de bal zien ophalen bij de verdediging, wat ik hem nooit zien doen bij Barca. Echt alles moet via Messi komen, en als die ook nog is een penalty mist. Ja, dan ga je ook niet zelfs van Ijsland winnen.

Dit Argentinie gaat echt nog problemen krijgen met Kroatie en Nigeria straks.

Wow, dit is echt de ultieme teamprestatie van IJsland. Met man en macht verdedigt, niet doorheen te komen die 9 man in de 16. Alleen via een penalty dan, die moet er wel echt in. Zelfs Messi lukte het niet om iets te creëren. Moet nog zien wie dit IJsland weet te kloppen. Als ze dit drie wedstrijden op kunnen brengen, zit de volgende ronde er zeker in. Landje met 300.000 inwoners, bizar

Tagliafico komt naar ajax:

De “voetbalkenners”

25 jaar en maar 5 miljoen kan nooit wat zijn.
Oke aardig maar zal nooit worden opgeroepen worden voor argentinie.
Oke maar zal nooit mee gaan naar het wk
Oke maar zal niet spelen
Ben benieuwd wat er nu nooit gaat gebeuren met deze jongen.

16 juni 2018 om 17:15

Mooi he 😂✌

16 juni 2018 om 17:30

Wat wil je hier nou mee zeggen? Heeft hij gewonnen of gescoord dan? Argentinië, inclusief Tagliafico, weet niet van Ijsland te winnen en jij wil mij doen geloven dat Tagliafico een geweldige speler is?

16 juni 2018 om 17:46

waar zie je mij dat zeggen dat ik het een geweldige speler vind?? nee hij heeft niet gescoord echt schandalig voor een Lb..
ik wil jou niks doen geloven dat mag je lekker voor jezelf bepalen.
jij leest allemaal dingen die ik niet zeggen. zeer bijzonder.

16 juni 2018 om 18:39

Maar wat wil je dan wel zeggen dan, zoals ik je zojuist ook al vroeg? Overigens heb ik gisteren een Spaanse back nog een prachtig doelpunt zien maken, maar dit terzijde.

Sampaoli heeft zoveel tijd gehad om er wat van te maken, en laat Argentinië vervolgens zo spelen op het WK. Laat ze voetballen zoals Chili en Sevilla, als een team, dan hoeft Messi ook niet zoveel druk te voelen.

16 juni 2018 om 17:06

Ik krijg bijna het gevoel dat het niet eens mag van de bond. Bouw een team met meerdere spelers en je krijgt geheid resultaat. Nu moet bijna iedereen dienend spelen terwijl je op papier de beste aanval ter wereld hebt.

Pff, Wat is messi ook slappe hap als hij geen barca materiaal omzich heen heeft. Ook sjokke over het veld

Nee ik weet waar mijn stem heen gaat voor beste speler ter wereld

En meteen komt er weer een vergelijking tussen Ronaldo en Messi. Tis ook anders voetballen als je tegen Spanje of Ijsland speelt. Waar je tegen Spanje veel ruimte zal krijgen, krijg je tegen Ijsland totaal geen ruimte.

16 juni 2018 om 17:08

Ruimte mag geen excuus zijn. Er staat gewoon een betere ploeg rondom Ronaldo.

Wat een opportunistisch geneuzel altijd met die vergelijkingen tussen Messi en Ronaldo. Ronaldo speelt een keer goed en Messi wat minder en opeens is Ronaldo de beste. En als Messi een keer goed speelt en Ronaldo is een keer onzichtbaar andersom. Getuigd van weinig intelligentie naar mijn idee en ik vraag me af hoeveel kinderen hun mening hierover geven. Volgens mij heel veel.

Portugal is als team ook veel beter natuurlijk. Zit tactisch goed in elkaar. Dit Argentinië is een rommeltje. Maar alle credits vandaag natuurlijk aan Ijsland. Wat een teamgeest. Hoedje af, voor Ijsland.

Ik gun messi dit niet eerlijk gezegd. Er zit zoveel druk op die jongen en het wilde vandaag gewoon niet lukken. Na de penalty gaat ie vervolgens geforceerd naar de winnende zoeken en dan wordt het helemaal niks. Sampoali heeft naar mijn mening nu al gefaald als coach. Bouw verdomde team voor een plan B ipv telkens op messi te leunen.

Wint Argentinië = hele team was goed
Verliest Argentinië = Messi bakt er niks van

Ik kan hierom zo gefrustreerd raken grrr!

16 juni 2018 om 17:22

Je praat letterlijk de commentator na. Als Argentinië wint gaat de lof ook altijd naar Messi. Dat ze nu niet winnen komt wel door Messi, die 10x heeft geschoten en de penal heeft gemist, tevens geen oog had voor teamgenoten en zijn team benadeeld.

16 juni 2018 om 17:28

Ik heb het over het algemeen..wanneer messi je naar een wk of copa america finale leidt wordt de hele team opgehemeld en wanneer messi een penalty mist is het gelijk messi bakt er niks van.

Er zijn gewoon teveel missgunners richting messi en ronaldo en die 2 verdienen dat niet. ze hebben helemaal niks meer te bewijzen.

Als ik het goed hoorde zei de commentator ook iets van 19 doelpunten in 18 laatste matches van dit elftal. Met zo een voorhoede zou je toch ook gaan afvragen waar het aan ligt ipv telkens alleen naar messi te wijzen..

Kan iemand mij vertellen waarom dyballa geen minuten krijgt? Zit ik naar een of andere meza te kijken die er geen fluit van kan. Kan daar echt boos om worden!

Iedereen kijkt nu puur naar Messi zijn prestatie vanwege Ronaldo, alsof dat het enige is waardoor Argentinie gelijk speelt. Als je puur naar de wedstrijd kijkt vond ik dat bijna heel Argentinie slecht speelde, en dat er ook bijna geen leuke combinaties te zien waren.. Ik snap ook niet dat bijv. Dybala niet is ingebracht om de pot naar argentinie zijn kant toe te trekken. Ijsland heeft het natuurlijk goed gedaan, door compact te gaan staan en er gelijk bovenop te zitten zodra argentinie in de buurt van hun goal kwam.

Ronaldo is in persoonlijk opzicht natuurlijk veel beter begonnen dan Messi maar beide landen hebben 1 punt...hieruit blijkt dus ook dat Argentinië een moeilijkere poule heeft dan Portugal waar Marokko en Iran toch echt een stuk minder zijn dan Kroatie en ook dan Ijsland en Nigeria (zal iets dichter bij elkaar liggen).

Nu een hele beslissende wedstrijd tegen Kroatie aankomende Donderdag, hopelijk een wedstrijd waarin die wat meer speelruimte krijgt dan vs Ijsland die toch echt aan handballen deden. effectief speelde en zo een punt wisten te behalen.

16 juni 2018 om 17:26

Portugal zit bij absolute wereldtop in als Spanje.
Kroatië is een degelijk team, maar Ijsland en Nigeria zijn teams waar je van moet winnen evenals Marokko en Iran.

Ik snap tevens niks van je logica en ik denk niemand: onaldo is in persoonlijk opzicht natuurlijk veel beter begonnen dan Messi maar beide landen hebben 1 punt...hieruit blijkt dus ook dat Argentinië een moeilijkere poule heeft dan Portugal

Waar is je argument?

Messi en Argentinië blijft tot op heden een mismatch.

Wanneer gaat Messi die penalty's door een andere speler laten nemen? Als je zo'n grote speler bent, moet je ook je zwakheden kennen en dus de penalty's overslaan.

Ik heb zoveel respect voor het feit dat Ijsland met het inwoneraantal van de stad Utrecht een team weet neer te zetten dat fysiek en mentaal erg sterk is. Mede daardoor en door hun teamgeest, inzet en professionaliteit kunnen ze het heel veel teams erg lastig maken.

Rustig aan jongens, kan gebeuren. Ronaldo miste ook een penalty tegen Oostenrijk in de ek poule 2016, hoor je niemand meer over. Deze tovenaar mist ook weleens.

16 juni 2018 om 17:17

Messi op de bank zetten is niet de oplossing. Ze moeten stoppen met die alle ballen op Messi tactiek. Dybala in de basis voor meer creativiteit en meer zelf schieten ipv alles terugleggen richting Messi.

16 juni 2018 om 17:27

Messi claimed de bal letterlijk al op eigen helft soms, dus hij vind die tactiek geen probleem dus hem eruit halen is wellicht een optie.

16 juni 2018 om 17:32

Vind ik niet gek als je ziet dat dat middenveld zoveel creativiteit mist.

16 juni 2018 om 17:22

Dan kan je ze toch alle vier inzetten? Is er meer ruimte voor die ander 3

Het gras bij de buren is altijd groener. Ik weet nog dat er stemmen opgingen om Sampaoli als Nederlandse bondscoach aan te stellen. Hij weet uit dit team nog niet eens het beste te halen.. ben ik even blij dat we gewoon een Hollandse bondscoach hebben!

Toch blijft Messi de betere,er word vergeten tegen welke speelstijl er word gespeeld,Spanje was gister open en frivool aan het spelen waardoor er ruimtes kwamen, Argentinië daarentegen moest gaten zoeken door een stug spelende en verdedigende speelstijl waar zelfs Ronaldo niet door heen gekomen was,dus appels met peren vergelijken,kijk eerst eens naar de wedstrijd zelf daarna pas naar de personen die op het veld staan,dus hopende op de wedstrijd dat die 2 tegen elkaar spelen,dan pas conclusies trekken over 2 individuen!
Het zijn allebei weergaloze en fenomenale spelers,allebei een totaal verschillende positie binnen de lijnen,als aanvaller of middenvelder/achter de spitsen,daar blijft bij dat Portugal momenteel wel de betere selectie heeft qua Argentinië!!
Messi is een steun pilaar en Ronaldo ook!!

We zullen zien na de eerste wedstrijden,de een loopt snel warm en de ander wat langzamer,allebei hebben ze 1 punt na 1 wedstrijd...
Allebei andere taken in het veld!
Dus we zullen zien!!

16 juni 2018 om 17:23

Precies tegen dit IJsland spelen lijkt me ook echt een hel , zie daar maar eens doorheen te komen de meeste spelers zaten tegen de 2 meter aan

16 juni 2018 om 17:49

@peetjesscicla

Precies dit...het is allemaal makkelijk roepen Messi dit Messi dat...ja hij had die pingel moeten scoren en misschien is het ook beter om de penalty's over te laten aan iemand anders maar los gezien van dat feit, weet de helft niet eens dat het allemaal niet zo makkelijk is als men denkt...van de zijkant roep je van alles alleen de mensen die Argentinië ook elke wedstrijd hebben gezien weten dat dit geen realiteit is...+ het feit dat ze ook nog eens tegen een sterk georganiseerd en gedisciplineerd team spelen kan zoiets nu eenmaal gebeuren. (sterkste groep van het Wk met afstand)...nu wacht een hele belangrijke wedstrijd vs Kroatie waarin ze niet mogen verliezen in ieder geval

Niet zo zeiken iedereen, Ijsland is gewoon stroef. Messi mist een pingel, maar dat gebeurt nou eenmaal. Ijsland speelde ook gelijk tegen Portugal EK 2016 en raad eens wie het EK won? Juist ja. Die druk op Messi slaat nergens op, die wissels waren slecht en er was geen ruimte om te voetballen. Maar goed, tegen Kroatie is het een andere wedstrijd.

Je krijgt ook wel een beetje medelijden met Messi. Dit nationale elftal heeft schijnbaar niet het karakter om van eigen kracht uit te gaan. Het kan niet zo zijn dat een speler gaat bepalen hoe een nationale ploeg gaat spelen en wie er in de basis staat. Een speler heeft namelijk z'n eigen taken te vervullen en heeft lang niet altijd het overzicht om correcte beslissingen te maken op het gebied van tactiek enzovoort.

Elk weldenkend mens zag dat Dybala iets zou kunnen forceren. Dan kan Messi dat niet fijn vinden, maar het lijkt me toch dat het resultaat belangrijker is dan het individu. Messi rendeert nu namelijk ook niet, al was hij de enigste waar nog wat dreiging vanuit ging. Als ze dit zo blijven doen, kan het nog weleens heel vroeg voorbij zijn voor Argentinie.

Ik zie Ijsland nog wel resultaten halen. Ik ben geen fan van zo'n speelstijl, tenzij je het tot in de detail goed uitvoert. Ijsland heeft de concentratie, de discipline en de fysieke kracht. Bovendien is hun teamgeest van een andere planeet. Kroatie is ook een zeer gevaarlijke ploeg met een dodelijk middenveld. Argentinie zal zich echt snel moeten gaan herpakken.

Wat ik nooit zal snappen is hoe je de beste voorhoede op papier kan hebben en toch zo veel moeite hebben om goals te maken..statistieken zeggen volgens mij 19 doelpunten uit 18 wedstrijden? Wat de fuck zijn dat voor cijfers jongens..er is gewoon iets goed fout met dit Argentinië en doelpunten scoren.

Met zo een team op papier hoor je minstens 2 goals per match te maken.

Even een account aangemaakt om te reageren, na de commotie van iedereen hier en probeer hiermee mijn kijk op Argentinië weer te geven.

Het klopt dat iedereen Messi de schuld geeft van het slechte spel van Argentinië maar daar zorgt hij in mijn ogen ook zelf voor.

De reden dat Argentinië zo slecht presteert (gebaseerd op de afgelopen jaren) is omdat alles bij Argentinië om hem heen gebouwd is.

Hierbij legt hij de druk erg veel op zichzelf, iets waar hij absoluut (algemeen bekend) niet mee om kan gaan. Dan krijg je weer het verhaal dat Argentinië slechte spelers heeft of dat de goeie niet presteren.

Juist ja daar ligt het probleem ook. Vandaag zag je dat weer overduidelijk, net zoals in de kwalificatie.

Je hebt wereldspelers rondlopen in Argentinië, maar ze presteren allemaal voor geen meter zoals ze normaal doen inclusief Messi.

bv Mascherano, Dybala, Higuain, Di Maria, Aguero en een degelijk middenveld.
Dit zijn namen waar bijna geen enkel land over beschikt en toch bakken ze er niks van.

Alles is om Messi heen gebouwd, Aguero en Di maria kunnen hun spelletje niet spelen, net zoals higuain (ook al mist ie) en dybala (mede door Messi)

Waarom bouw je in godsnaam een team om Messi heen, waardoor hij elke westrijd onder druk staat en waar je niks uit andere spelers haalt. Messi kan niet presteren onder druk, en nu is alles nog afhankelijk van hem ook.

Dat is ook de reden dat iedereen Messi de schuld geeft.
Als slechtere landen het ook kunnen met middelmatige spelers dan Argentinië al helemaal.

Bouw alles om, haal alles uit elke speler, zet dybala erin, messi in de spits en laat het team maar voetballen.

Ja in mijn ogen, zou Argentinië zonder Messi er beter voor staan, hoe ontiegelijk goed hij ook is. Maar alles is op hem afgestemd en dat is de fout hier.

"ja maar dan kwalificeerden ze zich niet eens", zonder Messi in het team was Argentinië anders gaan voetballen en zouden ze veel beter zijn. de spelers zijn meer dan goed, alleen presteren doen ze niet door dit systeem.

er staan 2 a 3 man bij messi, waardoor er andere spelers vrij komen te staan maar de bal niet naar hun toe gaat.

Dat een Ronaldo dit wel kan bij Portugal, kwalificaties afgelopen jaren bijvoorbeeld is omdat Ronaldo juist graag met druk in zijn achterhoofd speelt.

Elke speler is anders en elke speler heeft een ander systeem nodig.

Met de vraag naar mijn vader: hoe was Argentinië in Maradona's tijd; Het was een echte team, niet bijster goed maar iedereen leverde zijn deel, waardoor Maradona en zijn teamgenoten konden uitblinken.

my 2 cents.

Die vergelijkingen tussen die twee moet echt eens stoppen, ze zijn met hun tweeën de beste spelers te wereld en ieder op zijn eigen manier. Ik zelf zie cr7 het liefs, maar is mijn mening. Hij kan
Overal in zetten. Messi heeft toch zijn mensen om zich heen. Bij Barça is hij de held en als je hem ziet lopen in Argentinië is het totaal anders. Cr7 niet, hij doet net zo als hij bij real speelt en dat is het verschil

Jammer dat die kids in Zuid-Amerika nu geen eten krijgen van Mastercard omdat Messi zo nodig een penalty moest missen.

En ugh die Pele, Maradona, Braziliaan Ronaldo en Cruijff vergelijkingen met Messi. Messi kan je niet aan tippen, hij is zo goed. Veel beter in een veel lastigere tijd, die bovenstaande namen mogen zijn veters niet een strekken. Messi is een legende, dat zal altijd zo blijven, 4 finales, en ja verloren, maar alsnog sleept hij het elftal naar alles alsmede Champions League finales. Het boeit geen zak dat hij een penalty mist, volgende week staat Argentinië er met winst.

Toch jammer dat bijna iedereen het heeft over Messi (die geen sterke wedstrijd speelde) en Ronaldo (die deze wedstrijd helemaal niet meedeed) terwijl die keeper van IJsland serieus goed stond te keepen. Hij speelt bij een clubje in Denemarken en stond te schitteren tegen wereldsterren.

Je moet beseffen dan dit de laatste WK toernooi is voor Ronaldo en Messi Ronaldo is nu 33 jaar en Messi 30 jaar geloof ik volgende WK of EK is in 2026 dan zijn ze denk ik al gestopt met interland voetbal het beste voor Messi is stoppen om voor Argentina te spelen want hij bakt er niks van en die verdediger van Argentina al helemaal niet Ronaldo en Portugal kunnen zeker nog samen HALA PORTUGAL

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren