Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Dramatisch begin Marokko na eigen doelpunt in blessuretijd

Laatste update:

Marokko is dramatisch begonnen aan het WK in Rusland. De Leeuwen van de Atlas konden vrijdagavond een sterke openingsfase geen vervolg geven tegen Iran en gingen in de vijfde minuut van de blessuretijd zelfs onderuit door een eigen doelpunt van invaller Aziz Bouhaddouz: 0-1. Hakim Ziyech, Karim El Ahmadi en Nordin Amrabat verschenen aan de aftrap namens Marokko, waar Sofyan Amrabat als invaller het laatste kwartier speelde. Namens Iran stond AZ’er Alireza Jahanbakhsh 85 minuten binnen de lijnen.

Marokko liet er geen gras over groeien in de openingsfase. Het team van bondscoach Hervé Renard schoot werkelijk furieus uit de startblokken en creëerde in de eerste twintig minuten drie zeer goede mogelijkheden. De grootste kans was al na vier minuten voetballen voor Ziyech: de Ajacied kon na een ingestudeerde hoekschop ongestoord uithalen van een meter of veertien, maar schoot uiteindelijk op zeer ongelukkige wijze over de bal heen.

Even later volleerde Ayoub El Kaabi rakelings naast en werden schoten van Younès Belhanda en Medhi Benatia in de doelmond van Iran geblokt. Iran kwam daarna beter in de wedstrijd en kreeg op slag van rust zowaar de beste kans in de eerste helft. Sardar Azmoun stuitte van dichtbij op doelman Munir Mohamedi en in de rebound kreeg ook Jahanbakhsh de bal er niet in. Vlak daarvoor was El Ahmadi nog op de bon geslingerd na het onderbreken van een tegenaanval.

Na de onderbreking zakte het tempo van de wedstrijd aanzienlijk. Marokko werd slordiger in balbezit, waardoor Iran betrekkelijk eenvoudig op de been kon blijven. Jahanbakhsh kreeg kort na rust een gele kaart na een overtreding op Ziyech, maar verder werd het aanvalsspel van de Marokkaan simpel ontregeld door de withemden. Een kwartier voor tijd moest Nordin Amrabat afhaken met een blessure: zijn jongere broer Sofyan Amrabat kwam als invaller binnen de lijnen.

Tegelijkertijd werd ook spits Aziz Bouhaddouz ingebracht door Renard. Ziyech was tien minuten voor tijd nog dicht bij een doelpunt, maar zijn poging van afstand werd uit de benedenhoek gehaald door Alireza Beiranvand. Het duel leek als een nachtkaars uit te gaan, maar in de vijfde minuut van de blessuretijd ging Iran toch nog met de zege aan de haal. Invaller Bouhaddouz kopte de bal in eigen doel na een vrije trap vanaf de linkerkant.

Een terechte uitslag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer voor Marokko, er had veel meer ingezeten. Ze missen gewoon een echte spits. Snap de wissel van Da Costa ook voor geen meter. Heb me overigens echt vreselijk gestoord aan Iran. Wat een stel jankerds bij elkaar. En maar tijdrekken.. Aanvoerder eraf en die doet even 2 minuten over de band omhangen bij een ander en wandelend naar de kant in de 60ste minuut. Hoop dat we dit soort ploegen jarenlang niet meer op een WK hoeven te zien. Die rechtsback ook.. Man, wat een slechte acteur. 10 keer door rollen en daarna nog een dubbele schroef erachteraan en nog winnen ook! Anti voetbal!!

15 juni 2018 om 19:03

Dan moet je nog 1 ronde wachten dan zijn de anti voetbalteams naar huis.
Dit was ook niet aan te zien in de 2e helft beide kanten.

15 juni 2018 om 19:03

Mij wel. Vind Marokko een leuk team hebben dat echt beter kan dan wat ze vandaag lieten zien. Vond Ziyech veel te voorzichtig spelen. Die legt normaal gesproken veel meer risico in zijn spel. Jammer dat Marokko nu waarschijnlijk eruit vliegt. Ze moesten deze pot winnen en dan hopen op een winst of gelijkspel tegen Portugal. Wordt nu wel erg lastig.

15 juni 2018 om 19:04

Om te kotsen dat Iran zeg. Alleen maar rollen tijdrekken en anti voetbal spelen. Nou niet dat Marokko zo flitsend speelde, maar teams als Iran zouden gewoon niet mee mogen doen aan het WK, niveau is zondag amateurs en bovendien proberen ze ook nog mensen doormidden te zagen wat ook weer ten koste gaat van het niveau van het toernooi. Laten we het volgende week maar gewoon met max 20 landen spelen, want dit slaat echt alles....

15 juni 2018 om 19:05

@fcoldambt
het vorige EK was er een antivoetbal team dat het toernooi won. Klopt niet helemaal wat je zegt.

15 juni 2018 om 19:13

Beide een niveau van Saudi-Arabië. Met hoogte punten zoals de bijna knal op goal van Ziyech(niks vergeten te raken ðÿ¤£). En de geweldige spitsen goal aan de verkeerde kant van het veld. Triest voetbal om te zien. Op naar de volgende pot!

15 juni 2018 om 19:17

Hoe dan? Zat potdicht en er was geen diepte in het spel zodat er geen ruimte was. Bovendien is hij qua intelligentie verder dan zijn medespelers. Hij trok gaten met loopacties, gaan zijn medespelers weglopen.

15 juni 2018 om 18:59

Dat gebrek aan een echte spits heeft ze inderdaad lelijk opgebroken vandaag. Vond ze zeker in de eerste helft erg goed voetballen. Toch redelijk kansloos in de groep nu.

15 juni 2018 om 19:20

Inderdaad zeg, die spits kon er helemaal niks van. Jammer dat de invallende spits een eigen doelpunt maakt. Kans is dus groot dat die prutser weer in de basis mag beginnen.

15 juni 2018 om 22:43

Boutaïb en En-Nesyri zijn nog andere spitsen op de bank bij Marokko

15 juni 2018 om 19:00

Inderdaad, echt ongelooflijk. Bij die divagast dacht ik ook echt van 'hoe kun je met jezelf leven als je dit soort acties zet?'. Bij een hele rotonde doorgerold.

15 juni 2018 om 19:25

Ja dat was toch bizar? Ik zou als scheidsrechter daar direct geel voor trekken. Dit soort filmpjes zie je weleens op Facebook vanuit de Nigeriaanse of Gambiaanse competitie, niet op een niveau als een WK

15 juni 2018 om 19:01

Ik vond beide teams jankerig overkomen. Belhanda wordt niet eens aan zn hoofd geraakt maar grijpt meteen alsof hij een beuk er tegenaan krijgt. Jammer want dit maakte de al dramatische pot nog moeilijker te verteren.

15 juni 2018 om 19:21

Ik vond dat er wel nog een paar vieze ellebogen tussen zaten, waaronder die op Benatia. Met volle snelheid, springen en dan bij neerkomen de elleboog op het achterhoofd. Viel me mee dat hij meteen weer opstond.

15 juni 2018 om 19:05

En dan ook nog eens affluiten voor de 96e minuut, terwijl er 6 minuten blessuretijd was en gescoord werd

15 juni 2018 om 19:08

95.58, die keeper had de bal. Die 2 seconden hadden het verschil niet gemaakt.

15 juni 2018 om 19:08

En de helft van de extra tijd al werd weg gerekt door iran

15 juni 2018 om 19:11

Principe toch? Had minstens een minuut bijgenomen en dan

15 juni 2018 om 19:13

Ik begrijp dat ook niet,je ziet het vaker dat ze blijven tijdrekken in de blessure tijd maar niet word bijgerekend

15 juni 2018 om 19:07

Vanavond krijgen we nog zo'n team te zien, want Portugal speelt ook zo, zo wonnen ze zelfs het EK. Die hebben alleen een paar betere spelers. Wel typisch dat die coach van Iran ook een Portugees is.

15 juni 2018 om 19:14

Volgens mij kijk je niet vaak naar Portugal ze spelen gewoon goed voetbal vorig EK waren ze in de poulefase de best voetballend team alleen de bal ging er niet in en laatst tegen Algerije speelde ze ook goed.

15 juni 2018 om 19:22

Kijk vaak voetbal. Maar Portugal laat zeker geen goed voetbal zien. Vorig Ek 0 keer gewonnen. Alles in blessuretijd. Niet dat ik me erger aan anti voetbal. Maar goed voetbal speelt Portugal niet.

15 juni 2018 om 19:23

Ga er maar vanuit dat ze vanavond weer defensief spelen, tegen een sterke tegenstander. Ik ben het wel met je eens dat ze vaker aanvallend dan defensief voetballen.

15 juni 2018 om 19:08

Mee eens, het wordt echt eens tijd dat er keihard wordt opgetreden tegen tijd rekken. Als er een keer wordt afgesproken om tijdrekken direct met geel te bestraffen, en ook eens ballen tonen om iemand z'n 2e geel te geven is het snel klaar.

Daarnaast moet het tijdrekken ook twee kanten op werken. Als team A besluit om tijd te rekken en toch ineens een goal tegen krijgt waardoor het haast krijgt, dan gewoon de blessure tijd inkorten. Had je maar door moeten spelen!

15 juni 2018 om 19:18

Daar gaan ze toch nooit rood voor geven.
Zuivere speeltijd en je bent er vanaf.

15 juni 2018 om 19:09

Ach die Marokkanen waren ook enorm slecht zeg. Besefte me net even dat dit een WK wedstrijd is, leek wel de gemiddelde Jupiler League wedstrijd. Hoop dat de Marokkanen in binnensteden zich rustig houden en niet opnieuw voor overlast gaan zorgen... Dat Marokko er uit ligt kunnen we wel stellen, vind ik ook helemaal niet zo treurig. Portugal en Spanje zijn teams die beter zijn en hoe meer topwedstrijden, hoe beter.

15 juni 2018 om 19:11

Zegt eigenlijk genoeg dat het de beste wedstrijd tot nu toe was. Ofja, de beste wedstrijd om te kijken met zoveel strijd en snelheid.

15 juni 2018 om 22:53

Ik vond Marokko bijzonder zwak. maar is natuurlijk ook geen wereldelftal. De oefenwedstrijd tegen Oranje zag je goed dat NL een veel beter elftal heeft dan Marokko alleen is het niveau in Afrika lager en dat is de enige reden dat Marokko er wel bij is.

Natuurlijk is Ziyech een goede voetballer voor eredivisie en zou hij ook in Oranje een basis plek hebben maar verder loopt er geen een voetballer in die bij Oranje in de basis zou staan. Dit is gewoon een matig elftal met een nog slechtere coach dan Blind

15 juni 2018 om 19:00

het begint al met ziyech die over de bal heen maait in minuut 2...

15 juni 2018 om 19:04

Ja echt he? Die Ziyech heeft zichzelf wel echt voor aap gezet vandaag. Is denk ik meteen 10 miljoen minder waard

15 juni 2018 om 19:05

Die ziyech was anders wel de enig die een fatsoenlijke doelpoging had.

15 juni 2018 om 19:06

Nou ja hij is koning kansen missen, maar dat mag niet gezegd worden en ja hij heeft ook geniale ballen.

15 juni 2018 om 19:10

DeDonnie, zo zeg, een fatsoenlijke doelpoging... Heb je dus inderdaad helemaal niks aan.

15 juni 2018 om 19:17

Nee precies NEC. Dat is juist mijn punt. Niemand maar dan ook niemand bij Marokko heeft een fatsoenlijk niveau gehaald. Dus daarom vind ik 1 speler eruit lichten (wie dat ook mag zijn) onterecht. Marokko heeft als team gewoon gefaald en daar moet je iedereen op aankijken en niet 1 speler.

15 juni 2018 om 19:21

Nou, het was natuurlijk wel een flinke misser. Dus daarom mag er toch best wat van gezegd worden.

15 juni 2018 om 19:26

met de air waarmee hij loopt in de ed verwacht ik toch echt meer bij zo’n grote kans. Vooral als je een stap wilt maken en het team moet dragen. Verder was hij niet heel zwak maar met die misser refereerde ik naar het ‘niet schieten’ zelfs als ze de kans kregen..

15 juni 2018 om 19:34

@nec opzich mag je er best wat van zeggen maar het klonk nogal als een sneer naar ziyech terwijl ik het dus niet terecht vind dat er maar 1 speler wordt uitgelicht.

@sil445 ik vond dat die de bal prima inschoot en het was gewoon een goeie redding. En dat refereren naar 'niet schieten' vind ik dus niet helemaal terecht aangezien hij de enige was die een fatsoenlijk schot op doel had.

Voor iedereen die dacht dat Marokko wel even dit klusje zou klaren: Wake Up.

Ik dacht dat Uruguay - Egypte slecht was, maar het kan dus nog veel erger.... Wat een tenenkrommende wedstrijd van beide landen. Je kan nu al wel zeggen dat het over is. Wetende dat ze nog tegen Portugal en Spanje moeten. Allebei zonder idee, zonder tactiek en zonder wilskracht. Dit ga je krijgen met die rare structuren tijdens de kwalificeringen. Hier hadden Nederland tegen Italie kunnen spelen. Maar nee, we krijgen landen als Panama, Arabie, Iran en Peru.

En dan al die stervende zwanen, de dierenbescherming komt morgen met een artikel hierover. Dit is toch schandalig wat Iran vertoonde. Je tegenstander helemaal kapot zagen en zelf 300 keer rollen.

Iran die toch aan het kortste einde trekt en dan ook nog met een eigen goal.

Dit is over en exit voor Marokko, geen getüter vanavond, Had het ze gegund hoor, maar facts straight: Spanje en Portugal maken gehakt van deze teams.

15 juni 2018 om 19:00

Nederland en Italie moest zich dan kwalificeren. Die andere teams zijn daar omdat ze ervoor gevochten hebben. Go cry somewhere else. Dat maakt voetbal zo mooi

15 juni 2018 om 19:13

Ja? Maakt het voetbal mooier dat er matige teams meedoen die niks kunnen klaarspelen? Ik heb liever paar weken lang alleen maar topvoetbal en niet wedsteijden diepas leuk worden op zn minst in de kwartfinale.

15 juni 2018 om 19:16

Nou das dan pech voor jou, anders ff een klacht sturen naar de FIFA denk dat die uw mening veel zal boeien!

15 juni 2018 om 19:40

Kijk dan pas vanaf de kwartfinale? Makkelijk toch? In de Champion's League en Europa League zijn er in de groepsfases toch ook ploegen waarvan je denkt wat die daar staan te doen. Je noemt Nederland en Italië. Het is een Wereldkampioenschap. Geen Europees kampioenschap.

15 juni 2018 om 19:01

Misschien doel je op het niveau, maar ik heb als neutrale toeschouwer wel degelijk genoten van deze pot! Beide landen speelden met lef en eigenlijk verdiende de wedstrijd geen overwinnaar. Ben het wel met je eens dat het nu exit is voor Marokko. Die gaan het helaas niet meer redden.

15 juni 2018 om 19:02

Inderdaad. Zelfs een gelijkspel zou niet voldoende zijn om de poule te overleven. Marokko gaat kansloos naar huis. Persoonlijk vind ik het erg jammer want ik volg de eredivisiespelers toch wel met bovengemiddelde interesse.

15 juni 2018 om 19:02

Beetje slappe vergelijking. De landen die je noemt plaatsen zich namens hun continent. Helaas hebben wij niet hetzelfde kunnen doen, we moeten naar ons zelf kijken en niet andere landen.

15 juni 2018 om 19:07

Dat is eigenlijk ook de reden waarom we daarmee eens moeten ophouden, gewoon de 20 beste landen ter wereld mee laten doen. En ja dan zull3n er zelden Afrikaanse teams en dergelijke meedoen, maar is meteen ook een mooie ambitie voor die bonden om het voetbal in hun landen naar een hoger niveau te brengen. Het slaat gewoon nergens op dat landen als Panama En Iran mee doen aan het wk maar landen als Paraguay Italië (evt nederland) niet.

15 juni 2018 om 19:11

Dan kijk je toch niet naar de groepsfase. Wanneer de nederlandse clubs spelen praten we over gelijke kansen voor kleinere clubs in europa. Maar nu willen we af van de kleinere voetballanden? Beetje krom.

15 juni 2018 om 19:14

Het heet wk geen ek. Laat nederland maar een wedstrijd in afrika spelen op zand. Waar de scheids pas rood geeft als een speler per ambulance van t veld moet.

15 juni 2018 om 19:22

D.costa, een beetje nuance mag er wel zijn. Als je het hebt over eerlijke kansen bij clubs uit kleinere landen, dan gaat het er altijd over dat de grote competities zoveel extra plaatsen krijgen, extra tv-gelden krijgen en daardoor betere spelers kunnen aantrekken. Bij landenvoetbal kun je geen spelers aantrekken en speelt geld dus geen rol (tuurlijk kun je met geld wel een betere infrastructuur neerzetten, maar dat terzijde). Het gaat puur om de beste spelers uit een land. Als je het dan eerlijk wil maken, dan moet je niet in Afrika een kwalificatie hebben waarin Marokko zich kan kwalificeren door geen enkel team uit de top 50 van de ranglijst tegen te komen, terwijl Nederland in Europa er al minimaal 3 tegenkomt. Dat is dan toch ook niet eerlijk?

15 juni 2018 om 19:36

Tuurlijk slaat het wel ergens op. Het is een Wereldkampioenschap. Wat betekent dat landen uit Azië, Afrika, Midden-Amerika zich net zoals Europese en Zuid-Amerikaanse landen de kans krijgen om zich te plaatsen.

Daarnaast hebben de Concacaf (midden en Noord- Amerika), de AFC (azië) en de CAF (afrika) slechts 13 plekken te verdelen over 122 landen en Europe 13 over 49 landen. Dus wat dat betreft mogen wij als Europa totaal niet klagen, laat de hele wereld genieten van voetbal in plaats van het te beperken tot de allerbeste.

15 juni 2018 om 19:03

Nederland is niet veel beter. Zij zouden niks toevoegen

15 juni 2018 om 19:04

Peru is gewoon een hele sterke ploeg hoor al heel lang ongeslagen.

16 juni 2018 om 00:52

Jep, Marokko was ook al lang ongeslagen (in officiële duels dan, oefenen verloren ze nog van Nederland bijvoorbeeld). Zegt allemaal niet heel veel zie je wel.

15 juni 2018 om 19:05

De ''w'' in WK, staat voor wereld. Dus ook landen van andere continenten mogen meedoen.

15 juni 2018 om 19:13

Maar waarom dan niet gewoon een kwalificatie doen met alle landen ter wereld door elkaar gehusseld. Geen geplaatste teams, maar gewoon lekker husselen.

15 juni 2018 om 19:20

Omdat je dan voornamelijk Europese landen zal krijgen op het WK met iets van 10 landen van andere continenten. Dan heb je een verkapte EK en geen WK.

15 juni 2018 om 19:26

Wk is gewoon speciaal omdat alle landen mee kunnen doen. We hebben al een Ek om de 4 jaar. Daar kom je genoeg Europese teams tegen. Dit is veel beter. Krijg je ook andere spelers te zien die je normaal niet kent. Dat het niveau minder is prima. Slechte wedstrijden zitten er altijd tussen

15 juni 2018 om 19:28

En wat is daar mis mee? Op elk WK wordt een bepaalde standaard gehanteerd. Op de WK marathon lopen er ook meer Afrikanen mee dan Europeanen, terwijl er bij hardlopen ook andere nationaliteiten zijn. De WK langebaanschaatsen hebben ook geen Afrikanen. Het heeft toch geen nut om iemand die de 500m in 46 seconden rijdt mee te laten doen met de profs die er 34 a 35 seconden over doen? Dat houdt in dat ze moeten verbeteren tot ze wel het juiste niveau hebben.

15 juni 2018 om 19:32

@Nijogeth
Dan krijg je wel enorme reizen over heel de wereld.

15 juni 2018 om 19:34

Dan maak je een poule van 4 over verschillende ronden en die laat je allemaal in één land tegen elkaar spelen.

15 juni 2018 om 19:44

Denk je nu echt dat een Europees land zomaar eventjes een tripje gaat maken naar Brazilië, Argentinië laat staan China om een kwalficatiewedstrijd te spelen?

15 juni 2018 om 21:02

Dat is echt geen reële optie toch?

15 juni 2018 om 19:24

Ik zou Portugal niet overschatten. Marroko kan van Portugal winnen en Spanje vanavond ook. Weet iemand of het bij een gelijk aantal punten om doelsaldo of onderling resultaat gaat?

15 juni 2018 om 19:26

Ik vond het best een leuke wedstrijd om naar te kijken. Beter dan dat eindeloze getik achterin. Het veldspel ging lekker op en neer met halve kansen aan beide kanten. Dat er wat ballen verkeerd gaan is heel normaal op dit podium. Die staan stijf van de zenuwen met de druk van het hele land.

15 juni 2018 om 19:00

Ja die was wel erg slecht. Dit was het moment om zich in de etalage te zetten, dat is niet echt gelukt...

15 juni 2018 om 19:04

Zat geen diepte in het spel. Daarom geen ruimte voor Ziyech. Ik zag hem een paar keer loopacties maken, maar medespelers begrepen dat niet. Vond dat de NL jongens verzorgder waren, maar wat een balverlies zeg...

15 juni 2018 om 19:12

Volgens mij is Ziyech degene die voor diepte moet zorgen... En knap om het zo te draaien dat hij te goed is voor het team en daarom niet begrepen wordt...
Het hele team was slecht, maar je verwacht van een Hakim die toe is aan een grote stap, gewoon meer.

15 juni 2018 om 19:19

Nee Ziyech is niet de speler die voor diepte moet zorgen. Ziyech is diegene die de pass moet geven op diepgaande mensen.

15 juni 2018 om 19:20

T gekke is dat chelsea en liverpool fans laaiend enthousiast zijn en vinden dat hij gekocht moet worden

15 juni 2018 om 19:10

De volgende wedstrijden kunnen ze ookwel overslaan lijkt mij, of het moet vanavond nog gelijk worden

15 juni 2018 om 19:14

Ja ik heb niet lang gekeken maar zijn lichaamstaal zei al genoeg. Het is een potverdomme wk man!

Wat klote zeg. Gunde het Marokko door de eredivisiespelers maar al helemaal door die Iraanse rechtsback Rezaeian. Wat een vuile clown is dat. Zijn attitude viel me meteen negatief op en dat gerol, om van te kotsen.

En er was nog iemand die dacht dat Marokko de finale kon halen Verbeek volgens mij

15 juni 2018 om 19:15

Van Gaal en meeste Marokkanen, Ziyech bv. Maarja jammer want gelijkspel zou op basis van 2e helft beste zijn

Hahaha, dit word een lastig verhaal. Zou de ramadan een rol spelen? Iedereen is moe.

15 juni 2018 om 18:58

Iran deed ook aan de ramadan mee dus. Allebei de ploegen hadden er dan last van.

15 juni 2018 om 19:06

Beide teams hadden veel last van kramp. Dat is typisch vermoeidheid.

15 juni 2018 om 19:08

Ramadan hakt er zeker wel in, en daar is je lichaam binnen een dag niet van hersteld. Zal bij beide ploegen vast een rol hebben gespeeld. Hopelijk zou ik bijna zeggen, kunnen we over een week misschien iets meer verwachten.

15 juni 2018 om 19:11

Wekenlang allerlei activiteiten ondernemen zonder fatsoenlijk te eten, spoel je niet in 1 dag volvreten weg. Beide teams (en Egypte) hadden er duidelijk last van met die krampgolven, dat is niet normaal.

15 juni 2018 om 19:37

@Pascalvan Est Dat hadden ze toch ook? Ze lagen aan allebei te kanten te rollen. Bij Egypte was iedereen na 60 minuten stuk en speelde ze de laatste minuten zelfs met een manke speler op het veld. Gisteren ook opvallend veel kramp bij Saoedi. Al deze landen hebben een hele voorbereiding vastend achter de rug. Dan is het bij lange na niet ondenkbaar dat dat zijn nasleep heeft tijdens de eerste WK-wedstrijden. Geen enkel vastend land heeft tot nu toe een doelpunt weten te maken. Ach ja, eentje, maar dan wel in het verkeerde doel.

15 juni 2018 om 19:38

Kramp word voornamelijk veroorzaakt doordat de training intensiteit niet zo hoog is als de wedstrijd intensiteit. Marokko en Iran zullen de afgelopen tijd niet hard hebben getraind. Daarnaast een tekort aan water en zout.

15 juni 2018 om 19:10

Ik hoop dat dat het is, vond beide ploegen zwak vandaag (net als Egypte overigens, En Saudie-Arabië al helemaal gisteren). Lijkt me mooi als ze wat meer inzet kunnen tonen komende wedstrijden.

15 juni 2018 om 19:30

Ik had 0-0 en 1-3. Die goal van Iran leverde dus nog wel wat op voor me.

15 juni 2018 om 19:40

Same here, 1-3 en 1-1. Winnaar goed van Uruguay en doelpunt Iran, verder niets..

Heerlijk dit, na die gehele verheerlijking van het Marokkaanse elftal. Alleen de eerste minuten goed gespeeld.

Alle Marokkanen weer met beide benen op de grond? Dachten eventjes Spanje of Portugal uit te schakelen en verliezen dan uiteindelijk(met alle respect) van Iran.

Eerste helft begon nog wel leuk met Marokko die aanvalt, maar dat duurde ook niet lang. Daarna nog een grote kans voor Azmoun en verder helemaal niks tot aan die doelpunt. Tweede helft was al helemaal verschrikkelijk. Tot nu toe geen leuke speeldag, maar heb hoge verwachtingen van de laatste wedstrijd. Hopelijk krijgen we dan een vermakelijke wedstrijd.

15 juni 2018 om 19:06

Iran is ook wel behoorlijk onderschat door iedereen. Volgens mij waren ze het land dat zich als eerste plaatste voor het WK en krijgen gewoon amper goals tegen. Kijk er niet raar van op als het reactieve Portugal zich hier ook geen raad mee weet en gelijk speelt.

15 juni 2018 om 19:17

Na Brazilie of iets hadden ze zich geolaatst, 2e dus. Weinig tegendoelpunten en volgens mij 14 wedstrijden clean sheet

15 juni 2018 om 19:26

Komaan zeg. Portugal en Spanje maken gewoon gehakt van ze als ze zo spelen

15 juni 2018 om 19:53

Dit is misschien een voorbode naar winst op portugal en spanje en dan is marokko alsnog door

Als je als Ziyech zijnde niet je stempel kan drukken op de wedstrijd Marokko-Iran dan ben je niet gewoon geschikt voor de Italiaanse (sub)top laat staan Liverpool etc.

15 juni 2018 om 19:07

Heb je gezien wat er allemaal in dat elftal stond. Tactisch veel tekortkomingen.

15 juni 2018 om 19:15

Ja dat heb ik gezien maar als Ziyech er zelf niet (technisch) bovenuit kan stijgen op t leuke schot op doel na belooft dat niet veel goeds...

Marokko begon erg leuk, maar zakte daarna ver weg. Tweede helft was echt een draak van een wedstrijd..

Oei, voor wie moeten de Nederlanders nu supporteren op het WK

15 juni 2018 om 19:00

ik volg zelf Engeland (extreme Underdog) en Brazilië met Interesse.

15 juni 2018 om 19:02

Nog steeds dezelfden hoor. Iran, IJsland en Australië.

15 juni 2018 om 19:04

Ijsland gaat het morgen doen tegen Argentinië!

15 juni 2018 om 19:07

Support zelf tunesie ( wetend dat ze er snel uitvliegen ) omdat daar mijn roots liggen. Verder zou ik aan Belgie denken.

15 juni 2018 om 19:08

Waarom moet je per se voor iemand zijn en kan je niet als neutrale toeschouwer van mooi voetbal genieten? Ik snap die hele zoektocht naar een alternatief voor oranje niet zo

15 juni 2018 om 19:10

Gewoon de Duitsers.
Frankrijk of Duitsland vind beiden best als ze winnen.

15 juni 2018 om 19:10

Engeland. Moeten eens n keer wat gaan laten zien op een eindtoernooi. Alleen is Gareth Southgate coach. Ze willen gewoon niks winnen denk ik daar in Engeland. Maar zou wel mooi zijn. Kane als topscorer van WK.

15 juni 2018 om 19:51

gewoon voor elke ploeg die gaat winnen! Is het altijd feest

Marokko begon sterk, maar ze leken op na een half uur. Tweede helft gewoon zwak en sjees wat zielig voor de speler vd eigen goal. Domme overtreding overigens van amrabat. Ach ja gefeliciteerd Iran.

Man man man, slechtste pot van het toernooi kan dit worden. Spel lag zoveel stil, marokko speelde het ook erg dom. Slechte voorzetten, teveel overtredingen niet de bal slim rondtikken... iran netjes gestreden.

Dramatische wedstrijd. Marokko begint goed, maar wordt steeds slechter. Iran kon vanaf het begin al niks. Uiteindelijk valt er nog per ongeluk een bal binnen. Zeer teleurstellende wedstrijd. Marokko kan het schudden dit toernooi.

Nou, ben benieuwd hoe dit finalemateriaal (zoals ik de media en sommigen hier heb doen mogen geloven) van Marokko het tegen Portugal en Spanje voor de dag gaat brengen. Dit was echt niet best. Ook Sofyan weer goed bezig met het weggeven van doelpunten.

Toch onwaarschijnlijk dat je een wedstrijd van 90 minuten speelt en na iets meer dan 30 minuten de pijp al leeg lijkt. Tempo lag wel hoog maar of ze hadden gewoon volledig gegokt op een snel doelpunt, of het zit conditioneel niet bijzonder goed.

Wat stelde Marokko teleur zeg.. Het eerste kwartier was leuk, maar verder alleen maar balverlies, onnodige overtredingen en een te laag tempo. Ook Iran was dramatisch slecht. Heel veel tijdrekken en vervelende overtredingen. Heel vervelend gedrag van met name Iran. Deze wedstrijd verdiende eigenlijk geen winnaar.

Mooizo, verdiende Nederlaag voor Marokko. Vind het sowieso marokko niet een echt land, de helft is gewoon van Nederland. Marokko is een beetje het Bayern munchen van het WK, beetje spelers jatten. Gelukkig gaan ze met 0 punten naar huis.

15 juni 2018 om 21:06

Spelers jatten? Niet echt een land? De helft van Nederland..?

Wat vind je van belgie dan? Wel een echt land?

Marokko is gwn een zwak elftal. Leuke middenvelders maar dan heeft het geen zin om ateeds de lange bal te spelen. Tweede helft geen enkele kans gezien. Overigens sws een verschrikkelijke pot met veel overtredingwn en tijdrekken. Het wk moet nog echt ff loskomen..

Wow iran. Ik had al zo een gevoel dat ze zouden winnen omdat iedereen hun ging onderschatten.

Waar is dat geweldige Marokko waren vele mensen over spraken? Die “gewoon” door zouden kunnen gaan want over Iran walzen ze wel heen en Portugal is “helemaal niet zo goed” Na die indrukwekkende bestorming de eerste 15 minuten en leek de put compleet leeg. Daarna een schotje en een schot van Ziyech als enige gevaar. Het was echt lachwekkend in verhouding met wat mensen zeiden en ik dus had verwacht.

Vele slordigheden achterin waar je het je nog kunt veroorloven tegen een ploeg als Iran die hier tevens ook op loerde en daarmee wel de grootste kans op de 1-0 had deze wedstrijd. Maar tegen Spanje en Portugal ga je gewoon keihard afgestraft worden als je dit soort geintjes gaat uithalen.

Iran heeft hard gestreden en anticipeerde perfect op de gevaarlijke lange ballen begin eerste helft. Waardoor de aanvallers eigenlijk helemaal niks meer konden doen. Hebben gespeeld naar hun mogelijkheden aangezien ze geen Ziyech, Harit of Belhanda hebben en hoopte op een foutje, een blundertje, of een dode spelsituatie. Gelukkig voor Iran was dit het geval.

Verder een draak van een partij en zou ik wellicht die lange keeper van Iran bestempelen als Man of the Match. Toch twee vrij belangrijke reddingen verricht en het doel schoon gehouden en met 0-1 winnen.

Spanje en Portugal zullen met twee vingers in de neus door gaan naar de volgende ronde.

Mijn felicitaties aan alle Iranezen.

Viva la Iran!!! En verdiend. Ik schaal Marokko samen met Saudi-Arabie als een van de slechtste teams op dit WK. Wat een slecht samenspel en bovendien geen enkel idee van tactiek. Goeie keus Ziyech, wel thuis!

Ik heb te doen met Marokko, dit hadden ze niet verdiend. Ook geen overwinning misschien, want het was een draak van een wedstrijd met zeker in de tweede helft nauwelijks kansen. En ja, dan kun je 'm natuurlijk altijd tegen krijgen met een standaardsituatie. Toernooi zit er wel op nu voor Marokko, jammer.

Jammer voor Marokko. Begonnen zo gretig. Zakte af naar een bedenkelijk niveau. Zijn nog niet verwend dit WK😉
Extra zuur dat een eigen goal zo vlak voor tijd je de das om doet.

Kop op! En wees trots!

Was een 0-0 wedstrijd misschien verdiende Marokko te winnen.
Ze hebben in ieder geval meer kwaliteit, maar ze spelen niet als een team zonde!

Typerend einde,eigen goal. Kan niet eens zeggen dat het onverdiend is,wat is Marokko een matig elftal,teveel egoïsten,terwijl ze individueel allemaal aardig kunne ballen.

Na al die artikelen over Marokko de afgelopen week met citaten dat ze Spanje en Portugal konden verslaan begon ik er bijna in te geloven dat Marokko de halve finale zou halen, maar het leek echt nergens op en ze mogen al blij zijn als ze 1 punt pakken op dit WK.

Hahahah heerlijk!!! als klein jongentje in 1998 de overwinning tegen de USA meegemaakt en nu winnen van Marokko!! Heerlijk!!! wat een einde! Niks met 3-0 verliezen, gewoon gewonnen. Feeest!!!!

15 juni 2018 om 19:06

Gefeliciteerd maat! Jullie hebben gespeeld naar de mogelijkheden en het maximale eruit gehaald. Had verwacht dat Marokko het erg lastig zou krijgen maar een overwinning voor Iran? Heerlijk resultaat voor het Aziatische voetbal. Voorlopig 3 puntjes ten opzichte van het Afrika waar altijd veel verwacht wordt.

15 juni 2018 om 19:09

@nipp tegen een Spanje en Portugal is het gauw over en uit. Je zag dat we het maximale eruit hadden gehaald tegen Marokko. Voor Iran is iedere punt mooi meegenomen. Voor de rest is proberen zo lang mogelijk de 0 te houden haha. Heerlijk wanneer de lat laag ligt

Machtig mooi dit. De meeste Marokkanen die ik ken waren alleen maar bezig met Spanje en Portugal. Alsof Iran een formaliteit was. Ze begonnen goed maar daarna zakte het in. Niet dat ik Iran beter vond overigens, maar die hebben naar hun kwaliteiten gepresteerd.
Marrokkaanse heeft aardig materiaal maar wederom geen team maar ook teveel van hetzelfde.
Maar toch...iets met hoogmoed en val..

Deze pot hadden ze moeten winnen, na een geweldig furieus begin dacht ik aan een walk-over. Maar poeh, daarna wat slordig zeg. Die kleine van Schalke was echt niet best... Real moet die back ook snel verkopen, wat een drama!! Maar die goal... Geen man in zn rug, kan alles doen en dan hamer je ‘m zo binnen... Onmogelijk nu.

Sterk begin van Marokko, maar ze speelden te snel richting de goal vond ik, ze hadden wat geduldiger moeten zijn.
Een gelijkspel had een terechte uitslag geweest, nu denk ik dat Maroko geen enkele punt gaat pakken, als ze een goaltje kunne maken mogen ze blij zijn

Marokko begon goed en is daarna volledig weggezakt. Iran deed weinig een vond een 0-0 wel prima. Uiteindelijk was op basis van de dramatische laatste 60 minuten 0-0 verdient geweest maar Marokko geeft het zo knullig weg.

Iran verdient gewonnen. Wat hebben ze toch gestreden zeg. Echt moeilijk te kloppen ploeg. Niet voor niks zonder verlies en als het eerste land ter wereld gekwalificeerd voor het wk.

Heerlijk!!
Al dat geblaat over dat Marokko het wel ff zou fiksen, WAKKER WORDEN, je doet voor het eerst weer eens mee, je vliegt er gewoon direct weer uit.
Iran had 1 op 1 natuurlijk ook gewoon al af moeten maken.

Een hoop getetter van te voren, maar vandaag geen getutter. Wat viel dit tegen zeg. Iran verwachte ik niks van, dat ze dan ook nog winnen is ongelooflijk. Maar wat een waardeloos Marokko. Leuke spelers individueel, maar totaal geen rust en overzicht. Iedereen wil scoren of een assist geven. Alles moet snel snel snel. Heel sneu voor alle Marokkanen en speciaal voor de doelpuntenmaker.

15 juni 2018 om 19:13

En daarbij een breedtepass die achter de man is te hard of ze kunnen hem niet eens stoppen. Overhyped dit Marokko. Wel rustig vanavond

Het maakt me geen zak uit wie er wint, maar hoe kun je als scheids steeds mee gaan met dat tijdrekken van Iran. De laatste 20 min is er geen 5 min gevoetbald.

Sta je na 20 jaar op een WK en dan speel je zo waarom heeft hij geen Labyad meegenomen of Boufal die Harit en Bousaffa teveel balverlies zonde dit nu zo goed als uitgeschakeld

Probleem bij Marokko is dat er te weinig diepgang is. Harit liet dat wel af en toe zien maar aan de andere kant gebeurde dat nauwelijks. Dan heb je met spelers als ziyech en Boussoufa voetballers die de bal op een presenteerblaadje aan kunnen geven, maar ze hebben niemand om naar toe te spelen. Zou bijna zeggen dat ze Amrabat in de spits of in elk geval vooroin op zouden moeten stellen ipv rechtsback... desalniettemin, zeer jammer, had ze een leuk resultaat gegund en in t begin leek t daar ook op maar ze konden t niet volhouden.

Zuur voor Marokko dat ze juist in de Fyra tijd verliezen die is ontstaan door het tijdrekken van Iran. Maar een gelijkspel was ook niet genoeg geweest en ze hebben het nergens afgedwongen. Ziyech valt behoorlijk door de mand tegen deze zwakke, verdedigende ploeg. Misschien dat hij tegen aanvallende teams wat beter tot zijn recht komt.

Net voordat ik de wedstrijd ging bekijken zag ik een artikel van voetbalzone waarop stond dat Marokko misschien beter zonder een spits kon spelen. Ik dacht bij mezelf de spitsen zullen wel niet zo dramatisch zijn. Na het bekijken van de wedstrijd kan ik gewoon concluderen dat het artikel perfect de Marokkaanse nationale elftal opsomt. Veel creativiteit, maar geen spelers die kunnen afmaken. Volgende wedstrijd moeten ze misschien amrabat in de spits zetten.

Nou, was dit nou het geweldige Marokko? Iran speelt het counter spelletje en Marokko trapt erin. Iran is saai, maar wint wel. Moet wel zeggen dat Iran een enorm zuigteam is. Tijdrekkers. Die hoor je af te straffen, maar Marokko laat dat na. Nu gaat het heel moeilijk worden. Ik lees ook net dat Marokko nog maar 2 potjes op een WK gewonnen hebben. Portugal voordat ze goed waren in 1986 en Schotland in 1998.

Zo kunnen we ook weer even ophouden over dat hele ''ziyech was de verlosser die Oranje uit het slop had getrokken'' gedoe. Buiten dat gevaarlijke late schot eigenlijk amper gezien. Paar voorzetten die niet aankwamen en dat was het wel.

Buiten Afrika stelt Renard niks voor. Zoveel spelers uit posities Hakim links, aanvaller van Leganes op rechtsback. 4 zelfde soort aanvallende middenvelders. Zijn wissels slaan ook nergens op komt Ambrabat een middenvelder erin op rechtsback, een spits van st Pauli en een verdediger erin voor een middenvelder. Ik had zoveel verwachtingen voor Marokko pff zelfs Ivoorkust zou het beter doen. Nu maar hopen op Senegal, Nigeria en misschien Egypte nog Tunesië wordt sowieso niks.

15 juni 2018 om 19:43

Amrabat heeft bij feyenoord rotterdam ook op de rechtsback positie gespeeld.

16 juni 2018 om 08:56

Pff eerste nuttige inhoudelijke reactie onder de vele onzin reacties hier. Wat een jaloezie en haat lees ik hier zeg, abnormaal. Maar inderdaad man, Renard faalt zo enorm. Onberijpelijk eigenlijk. Marokko was sterk bezig afgelopen maanden in een bepaalde systeem met bepaalde automatismen onder de vaste basiself. En dan opeens in de eeste Wk wedstrijd gooit hij alles om, waarom? Harit opeens erin, Kaabi opeens in de spits ipv Boutaib. Ziyech opeens naar links en Amrabat op rechts. Snapt Renard het nog wel? Dat kan je toch niet allemaal zomaar opeens omgooien, alles wordt anders. De spelers moeten weer opnieuw wennen aan de vernieuwingen en aan hun nieuwe posities en die Boutaib voelt zich genaaid.

Wat een faal van Renard.

En dan die wissels ook ja, hebben niks teweeg gebracht of sterker nog hebben het alleen maar erger gemaakt met die eigen goal.

En weer een onnodige vrije trap weggegeven aan de zijkant van het veld (net als bij Egypte-Uruguay) die tot het winnende doelpunt leidt door een onnodige overtreding van Amrabat. Jammer voor Marokko, want ze waren wel de bovenliggende partij.

15 juni 2018 om 19:42

De aanvallende speler kruist voorlangs dat doet hij slim zo zoekt hij de vrije trap op.

Heb bijna alles gemist van de match.. alleen laatste 5min gekeken.
Zag dat doelpunt gewoon al aankomen.
Erg zuur het juist zo tegen te krijgen in de vorm van een eigen goal.
Had eigenlijk niet mogen gebeuren als verdediger zijnde..enfin.. ik zou zeggen nog een fijn suikerfeest!
En marokko moet zich niet gek laten maken.
Het is nog niet gedaan voor ze, al zijn de kansen nu natuurlijk wel gedaald.
Ze moeten even de doelpunt maker goed troosten en alles.. koppen omhoog en verder focus en dat moment zsm vergeten.
Heb trouwens dus bijna niks van de match gezien maar wat ik wel zag was makkelijke passes die fout gingen bij beide landen.


Jammer, dit is wel pijnlijk maar dit roep je wel een beetje op jezelf af. Hoe kan je zo slecht spelen? Iran deed alles om een gelijkspel te halen, en ze krijgen nog eens de volle buit. Proficiat daarvoor.

Je kan niet beginnen met een elftal met vier spelers die balgeil zijn en een spits die op een eiland staat te voetballen. Ze voelden mekaar niet aan en er was te veel stress aan de bal, spelers gingen te snel liggen na een duel en achterin was het ook niet sterk. Benatia met zijn vreselijke, lange ballen. Dat is dan je leider he. Boussoufa lijkt wel een slechte versie van Iniesta. Zit geen power meer in dat kleine rechterbeen van hem.

Ik hoopte tenminste op een overwinning tegen Iran, want echt doorstoten in deze groep was zo goed als onmogelijk. Na vandaag is die hoop helemaal weggenomen. Maar ik geloof in mirakels, alles kan in het voetbal. Dat is na deze wedstrijd wel duidelijk.

Proficiat Iranezen!

Tenslotte nog ff iets snel: ik lees veel reacties over mensen die Marokko weer moeten neerhalen om een of andere reden. Er zijn veel artikels geweest over het elftal, en blijkbaar denken ze dan meteen dat ze worden neergezet als topteam. Dat zijn ze niet. Het is gewoon logisch dat er zoveel over geschreven wordt omdat er vandaag liefst 4 jongens uit Nederland in de basis stonden. Doe niet zo zuur, neem het zo niet serieus ook allemaal. Soms kunnen jullie overkomen alsof hoe Vz het lef heeft om artikels te schrijven over de Marokkaanse spelers. Wat is er mis met jullie?

Wat een zaadpot. Wel jammer! Gun het Marrokko wel. Aardige mensen, ze missen alleen kwaliteit net als alle andere afrikaanse landen.

Ziyech: van Basten noemde ons dom, en kijk nu haha wat een overschatte groep is dat zeg! Paar leuke acties maar that’s it! Snel naar huis, op vakantie en snel aansluiten bij Ajax waar je achter Frenkie op de bank mag zitten

Ik zie hier nog geen reacties van onze Marokaanse vrienden wat zij ervan vonden. Slechte pot voetbal.

15 juni 2018 om 23:08

Eerste 20 minuten keek ik echt trots hoe mijn land op een WK Iran helemaal scheel tikte maar na die kansen die er op onmogelijke wijze niet ingingen wist ik het wel zeker: Iran pakt minstens een punt, en met de minuut werd het slechter aan de kant van Marokko, kom je vlak voor rust nog goed weg na 2 goeie reddingen van onze doelman Munir en dan hoop je dat er in de 2e helft toch doelpunten gaan vallen (in het goeie doel) en dan krijg je zo’n matige pot te zien doordat de Marokkaanse middenvelders te veel met de bal liepen en gewoon te traag de bal rondspelen om de Iranese defensie open te splijten, Harit had er echt wel 2/3 kunnen maken en Ziyech’s kansen in de 1e en 2e helft telde ik al. Boussoufa speelde ver onder zijn niveau en El Kaabi was telkens geïsoleerd, en dan weet je dat het tijd is voor vers bloed en dan komt Renard doodleuk aanzetten met een bankzitter van Feyenoord, de 5e spits van een Duitse tweedeklasser en een 30+-er die in Turkije speelt (is niet zoveel mis mee maar gaat je geen doelpunten brengen) nou dan ga je 3-5-2 spelen en dan verandert er niet zo veel aan het spel en dan vlak voor tijd komt Sofyan Amrabat met het geniale idee om een Iranees compleet onnodig neer te halen in de 94e minuut dichtbij z’n eigen goal, ja ik denk dat iedereen hem al aan zag komen, dat het een eigen goal is is dan nog extra zuur en dan weet je eigenlijk al dat het WK er bijna opzit, helemaal nu Spanje niet van Portugal gewonnen heeft.

P.S: Die Iraniërs waren toch wel een partijtje irritant en die rechtsback heeft in zijn eentje in totaal zeker 4/5 minuten tijdgerekt.

Nouja hier een reactie van een Marokkaanse* vriend

Tot nu is het Wk een saaie vervolging van het saaiste Ek in de wereldgeschiedenis. İk hoop dat het niveau toch echt omhoog gaat de komende dagen. İk verwacht ook steensaaie wedstrijd van Portugal vanavond.

Meest waardeloze WK tot nu toe. Wat zijn de teams toch slecht, wauw. Dat Nederland het niet gehaald heeft is een wonder, het niveau gaat nog veel meer omlaag...

15 juni 2018 om 19:46

Dit zijn landen die niet in dezelfde confederatie zitten als NL. Europa is toch een stuk lastiger dan Azië

15 juni 2018 om 19:59

Jaaa uiteraard snap ik dat haha. Maar ook Zweden is nou niet echt spetterend. Vind heel jammer dat Nederland er niet is..

Zonde, had toch meer van Marokko verwacht. Marokko mist een spits a la Dost die niet perse goed hoeft te voetballen maar simpelweg de kansen afmaakt. Marokko heeft eigenlijk in overvloed wat Nederland mist.. creatieve middenvelders, wel is het probleem hiervan dat letterlijk heel het team de bal in de voeten wil waardoor het allemaal erg voorspelbaar en voor een counterploeg als Iran makkelijk te bespelen is. verder vond ik Benatia erg tegen vallen, had verwacht dat hij de leider zo zijn van deze ploeg maar hij blameerde in de passing & beterschap naar Amrabat, zag er niet goed uit..

Tot nu toe geen slecht wk gezien. Had het niveau misschien niet lager verwacht maar eerder de spanning in de wedstrijdjes maken het dan weer goed voor mij.
Nu al twee wedstrijden in de laatste minuten beslist soms kun je ze niet lekkerder hebben. En een mooie gala voorstelling.
Sneu voor Marokko maar als je zelf niet scoort dan valt die wel aan de andere kant.

De mensen die Ziyech omhoog schreven zo zie je maar als een wedstrijd was die hij kon beslissen was het deze ik vind hem fysiek niet genoeg voor de top de volgende wedstrijd sta je tegen de echte wereldtop Busquets bv dan is hij helemaal kansloos Marokko heeft altijd dit probleem allemaal techniek maar geen killers

15 juni 2018 om 19:54

Vind Karim El Ahmadi toch echt wel een killer, hij leest als één van de weinige Marokkanen het spelletje wel goed. Overtredingkje hier overtredingkje daar. Prima om het spel van de tegenstander er uit te halen.

15 juni 2018 om 19:58

Ik bedoel scorend vermogen op dit podium krijg je maar weinig kansen en die moet je ook gelijk afmaken

Jammer Marokko. Dacht wel dat jullie er 1 in zoiden prikken. Spits is slecht, die Hirat was ook niet best...ken hem verder niet maar lijkt me dat hij beter kan. Ziyech op de eerste misser na wel met lekkere paasjes gestrooid en een goeie kans op goal. Iran verdiende niets maar toch 3 punten gestolen.

Na de grootspraak van sommige Marokkanen kan ik mij het leedvermaak van sommige hier wel voorstellen.
Echter vind ik dat Marokko wel een gelijkspel verdiende.
Iedereen geeft Marokko nu geen kans meer, maar Nederland verloor in 1988 ook zijn 1ste poulewedstrijd en werden kampioen.
Nu wil ik niet zeggen dat de Marokkanen zoveel kwaliteit hebben als wij toentertijd, maar wel dat alles nog mogelijk is.
Een groot deel is afhankelijk van wat Spanje tegen Portugal doet. Winnen die dan moet je zorgen dat je zelf van Portugal wint en waarom niet. Het is niet altijd zo dat de best spelende ploeg wint daarvan zijn voorbeelden genoeg, het gaat om de kansen die je benut.(kijk maar naar Portugal die momenteel voor staat tegen Spanje)
Je kan dus nog 2e worden, zeker als Spanje dan al op 6 pnt staat, dan sturen ze waarschijnlijk een minder elftal het veld in en dan is een gelijkspel tegen hen mogelijk.
Maar Spanje moet nog wel winnen van Portugal dus dat is te hopen voor jullie anders is het waarschijnlijk wel definitief over. Nog 45 minuten te gaan

Denk dat deze anti/afbraak voetbal overwinning merendeels te danken is aan die tactische onbenul Ranrd. Hoe kan je met een 0-0 tussenstand een spits eruit halen voor een andere spits die notabene bankzitter is bij Saint Pauli! En daarnaast ook nog Harit wisselen voor een CV! Ff serieus, deze coach is echt gestoord. Dit wordt inpakken en wegwezen voor Marokko. 20 jaar wachten voor dit

16 juni 2018 om 09:04

Snap je, Renard faalt idd zo enorm. Onberijpelijk eigenlijk. Marokko was sterk bezig afgelopen maanden in een bepaalde systeem met bepaalde automatismen onder de vaste basiself. En dan opeens in de eeste Wk wedstrijd gooit hij alles om, waarom? Harit opeens erin, Kaabi opeens in de spits ipv Boutaib. Ziyech opeens naar links en Amrabat op rechts. Snapt Renard het nog wel? Dat kan je toch niet allemaal zomaar opeens omgooien, alles wordt anders. De spelers moeten weer opnieuw wennen aan de vernieuwingen en aan hun nieuwe posities en die Boutaib voelt zich genaaid. Ziyech is juist sterk opkomende van rechts en dan naar binnen snijden.

Wat een faal van Renard.

En dan die wissels ook ja, hebben niks teweeg gebracht of sterker nog hebben het alleen maar erger gemaakt met die eigen goal.

Zo typisch dit, vooraf hoog van de toren blazen door o.a. El Ahmadi, dat winst in alle 3 de wedstrijden een serieuze optie zou zijn en dan vervolgens verliezen van de zwakste uit de groep. Althans, op papier. Marokko wordt laatste in de groep met 0 punten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren