Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ziyech was te trots om nog voor het Nederlands elftal te spelen’

Laatste update:

Hakim Ziyech is in Nederland geboren, maar toen hij moest kiezen voor welk land hij wilde uitkomen, koos hij voor Marokko. “Ik vroeg mezelf af: ‘waar gaat je hart naartoe? Ondanks dat ik in Nederland geboren ben, voel ik me Marokkaan. Dat gevoel begrijpen veel mensen niet”, zei de middenvelder in 2016 in Bureau Sport.

Ziyech werd in mei 2015 door Guus Hiddink opgenomen in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal voor de duels met de Verenigde Staten en Letland, maar moest geblesseerd afhaken. Vervolgens werd hij door Danny Blind niet meer geselecteerd en koos hij voor Marokko. Khalid Sinouh denkt dat Ziyech zich ook heeft laten beïnvloeden door het feit dat Blind hem links liet liggen, zo vertelt de oud-doelman in VI Oranje.

“Ziyech was honderd procent zeker te trots om nog voor Nederland te spelen. Wat zou het anders moeten zijn? Ik weet zeker dat hij voor Oranje had gespeeld als hij anders was behandeld. Uiteindelijk heeft hij gezegd: ‘jullie hebben het laten zitten, dat pik ik niet en dus kies ik voor Marokko’”, aldus de 43-jarige Sinouh, die tegenwoordig keeperstrainer is bij Wydad Casablanca.

“Blind en Marco van Basten hebben het verkeerd aangepakt. Het is honderd procent koppigheid (van Ziyech, red.) geweest, want iedereen weet dat Ziyech voor Marokko heeft gekozen omdat hij zich onheus bejegend voelde”, besluit Sinouh. De 25-jarige Ziyech staat inmiddels op vijftien interlands voor Marokko en maakte daarin acht doelpunten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind het ook een beetje dubbel eerlijk gezegd. Vandaag ook in dat voorstukje met Touzani, zegt Ziyech dat Marokko alles is voor hem. Misschien dat hij achteraf echt met zijn hart heeft besloten, maar als hij geselecteerd was voor Oranje had hij gewoon daarvoor gespeeld. Na die interland met Marokko wist hij zelf niet eens dat hij niet meer voor Oranje mocht spelen. Ik gun die jongen het beste, maar ik vraag me af in hoeverre hij echt volledig voor Marokko wilde kiezen.

15 juni 2018 om 01:25

weetje, ik denk dat voor veel marokkaanse jongens gewoon het geval is dat ze het een eer vinden om voor beide landen, ze groeien immers op met twee culturen. het is een beetje moeilijk te begrijpen denk ik, maar sommige mensen omarmen beide culturen waarin ze opgroeien. Is echt een moeilijke keus als je hier opgroeit en met beide culturen opgroeit.

15 juni 2018 om 07:26

Geloof me de Wilders aanhangers hebben dat de afgelopen jaren wel vergemakkelijkt. Je zal hier toch nooit als een echte Nederlander worden gezien. Dus waarom doen alsof.

15 juni 2018 om 07:48

Inderdaad, de politiek geeft se rustig de schuld van van alles en nog wat, en dan vraagt men zich achteraf af hoe het nou kan dat mensen zich meer verbonden voelen aan landen als Marokko en Turkije. Jouw nationaliteit publiekelijk aan de schandpaal genageld wordt en dan vervolgens doen alsof het onbegrijpelijk is dat men zich verbonden blijft voelen aan hun tweede nationaliteit. Schandalig.

15 juni 2018 om 07:52

Door wie niet? Vind de term 'echte Nederlander' zo kort door de bocht, evenals de 'Nederlandse cultuur'. De Nederlandse cultuur houdt ook in dat een Spinoza en Descartes eeuwen geleden naar Nederland zijn gekomen en nu, dat de derde en vierde generatie 'arbeidsimmigranten' onderdeel zijn van de Nederlandse cultuur.

15 juni 2018 om 08:55

Als Nederlandse Marokkaan begrijp ik heus wel dat de grootste gedeelte van de Nederlanders echt geen problemen heeft met Marokkanen. Of je een Marokkaan of Amerikaan bent, mensen zijn meestal te druk met hun eigen leven om zich om jou druk te maken.

Maar tegelijkertijd merk ik dat de groep die wel een probleem met ons heeft, aan het groeien is dankzij de media en politiek. Logisch want de mensen in die twee werelden zijn over het algemeen heel egoïstisch en machtsgeil. Ze doen er alles aan om stemmen te winnen en meer te verkopen, en laat verdeling nou net de best strategie zijn. De gewone Nederlander ontkomt er ook niet aan aangezien ze het overal mee krijgen. ik bedoel uiteindelijk heeft het toch een beetje invloed op ze. Vooral rond incidenten zoals die in Parijs en België. Dan is het heel fucked up om moslim of Marokkaan te zijn want je hebt constant het gevoel dat iedereen tegen je is. Je wordt in een hoek gedreven en vooral door social media herinnerd dat je er niet helemaal bij hoort. Dit zorgt er dan voor dat veel van ons zich meer Marokkaan gaan voelen.

Maar eerlijk waar, wanneer er helemaal niks speelt en alles vredig is in Europa, dan merk ik weinig van alle haat. Zoals ik al zei, mensen zijn dan te druk met hun eigen leven om zich om jou druk te gaan maken. Het zelfde geldt voor ons aan de andere kant. Het is de wereldpolitiek en de media die voor alle haat en verdeling zorgt.

15 juni 2018 om 03:05

Ik ben van mening dat Ziyech niet met zijn hart heeft gekozen maar de sportieve afweging heeft gemaakt. In welk team denk je een grotere impact te kunnen maken en de meeste wedstrijden te kunnen spelen?

Denk dat hij met trots voor Nederland was uitgekomen als hij was opgeroepen maar Blind heeft het af laten weten.

15 juni 2018 om 05:31

Als oranje nog t oude oranje was met topspelers die structureel de halve finale van internationale toornooien bereikten en Ziyech zou worden opgeroepen dan had die vrijwel zeker voor Oranje gespeeld. Maar omdat NL echt helemaal niets meer voorstelt, is de keuze natuurlijker een stuk makkelijker. T zou me niet verbazen dat bij een goed wk van Marokko er nog veel spelers zullen volgen in de toekomst. Succes trekt altijd mensen aan. Zo zit de mens in elkaar. In the end...doet iedereen wat die wilt. Its all good!

15 juni 2018 om 05:57

Wanneer hij voor prestatie had gekozen, dan was Nederland beter voor hem geweest. We doen nu even niet mee, kan gebeuren, maar Nederland is toch een groter voetballand dan Marokko. Op het moment dat hij de keuze maakte, was Marokko niet zeker van het wk en Nederland was net wel of net niet kwalificatie ek misgelopen. Marokko had zich op dat moment 17 jaar niet geplaatst voor een wk, terwijl NL de laatste 2 edities 2e en 3e werd. Voor nu is sportief gezien Marokko de meest gelukkige keuze geweest, maar de toekomst kan het zomaar anders zijn. Voor Hakim was het NL elftal toch een veel logische keuze geweest, dan Marokko. Spelers uit het NL elftal worden toch hoger ingeschat dan het Marokkaanse elftal.

15 juni 2018 om 06:36

Warabe, je doet nu net alsof Marokko voor ligt op Nederland? Hilarisch hoor.. Marokko is voor het eerst sinds 20(?) jaar weer aanwezig op een wk. En dan denk je ook nog dat Marokko iets moois neer kan zetten op dit wk? Kom op hoor, blijf realistisch.

15 juni 2018 om 06:54

Marokko ligt nu ook voor op NL. Het is geen marathon waar we t over hebben waarbij Marokko eerst jaren moet goed maken. Net als dat Tottenham en Liverpool nu beter zijn dan Arsenal is Marokko nu beter dan NL. Kan t niet mooier maken Samcro...

15 juni 2018 om 07:23

zou mooi zijn als Messi gewoon een EK met Spanje kan voetballen,ziyech met Argentinie......en Toivonen met Oranje. Gewoon iedereen zelf laten kiezen,ipv al die restricties omdat je toevallig in een bepaald land bent geboren.

15 juni 2018 om 07:54

Messi had ook een EK met Spanje kunnen spelen als hij daarvoor gekozen had, andere opties slaan nergens op.

15 juni 2018 om 09:23

"al die restricties omdat je toevallig in een bepaald land bent geboren".

Sorry hoor maar wat is dit voor onzin?

15 juni 2018 om 11:44

Marokko ligt nu ook voor op Nl.

Mooie uitspraak, ik mis alleen een stukje onderbouwing. Of is wel/geen deelname aan het wk al voldoende? Dacht het niet..

Dat je naar Arsenal moet wijzen zegt al genoeg over hoe sterk je punt is.

15 juni 2018 om 07:49

Precies, ik kan me zijn gezicht nog exact voor de geest halen tijdens het interview met de NOS waarin hij te horen krijgt dat hij nu niet meer kan switchen. De verbazing droop ervan af. Misschien dat hij achteraf vanwege z'n trots wel tevreden is dat hij voor Marokko uitkomt, hij is daar immers een van de sterren nu, maar hij heeft ook heus wel meegekregen dat onze technische staf toen gefaald heeft door m niet even een minuutje te laten spelen.

Bij gebrek aan relevante onderwerpen kun je altijd nog oude koeien uit de sloot halen. Typisch VI..

Hij is nu speler voor Marokko en speelt morgen een WK wedstrijd tegen Iran.
Laten we ophouden over Ja, hij zou voor Nederland hebben gekozen. Dat klopt ook wel als Blind even naar hem toe was gereden zou die nu speler zijn van Nederland.

Hij heeft al aardig wat interlands gespeeld, en is ook omonstreden. Het komt wel goed met Ziyach lekker een tranfser maken. En gewoon je voeten laten spreken.
Ik althans support hem 100% en het elftal van Marokko.

15 juni 2018 om 07:31

Ten eerste was het in eerste instantie Hiddink die hem negeerde. Ten tweede had Ziyech geen idee dat zijn keuze ineens definitief was. Hij moest daar door een verslaggever tijdens een interview op gewezen worden.

De titel doet het daadwerkelijke verhaal een beetje vaag overkomen. Conclussie is gewoon, die jongen wilde international worden, Marokko was pro actief, Nederland lag te slapen. Kwestie van verkeerde bondscoach op het verkeerde moment. Had Blind iets scherper geweest was hij Nederlands international geworden en had ik, as we speak, de oranje vlaggetjes vanavond van mijn nok naar mijn garage gespannen. Helaas, en bedankt

15 juni 2018 om 00:44

Als als als als. Als ie niet geblesseerd was geraakt toen Hiddink hem opriep was ie ook verbonden aan NL elftal. Dingen zijn gegaan zoals ze zijn gegaan. Ik word moe van dit gezeur. Ik ga maar slapen.

Ben wel beetje klaar met deze discussie. Wat doet het er nog toe... met Ziyech hadden we het ook niet gehaald. Who cares echt.

Waar komt die Marokko verheerlijking opeens vandaan? De laatste dagen word er door de media gedaan of heel Nederland voor Marokko is. Wat is dat voor opgedrongen onzin? Ik gun overigens Marokko het beste net zoals elk team.

15 juni 2018 om 01:18

Haha echt he, al die oud-internationals en figuren zoals Johnny de mol die ineens Marokkaans beginnen te praten. Hopelijk horen we hier nog niet het einde van op gebied van Oranje.

15 juni 2018 om 03:06

Ik vind het wel mooi voor de saamhorigheid. Ben zelf niet Marokkaans maar gun het de jongens ook wel.

15 juni 2018 om 11:54

Saamhorigheid? En na de wedstrijd tegen Iran moet de politie weer optreden (die weer voor van alles en nog wat worden uitgemaakt) omdat de Marokkaanse gemeenschap zich weer niet kan gedragen in het centrum van de binnenstad. Hoop dat ze er snel uit liggen, heb er helemaal niks mee. Levert in Nederland meer problemen op dan dat het echt wat oplevert. Al gun ik het de nette Marokkanen en de jongens die hier in Nederland spelen heus wel hoor.

16 juni 2018 om 23:57

Ik ben momenteel woonachtig in Colombia. Dus krijg daar niks van mee.

15 juni 2018 om 06:03

Ik ben neutraal, hoop mooie potjes te zien, van Spanje, Brazilië, Frankrijk en België. In mijn ogen de landen die gewoon heerlijke partijen op de mat kunnen leggen. Ik hoop alleen dat België geen wereldkampioen word, alleen maar om het feit dat ze ons dan zullen uitlachen. Voor de rest maakt het me niks uit.

15 juni 2018 om 06:53

Nou ik gun ze helemaal niets, waarom zou ik. Heb niets met Marokko. Zie liever Spanje en Portugal door en mooiere wedstrijden straks in de knock-out

15 juni 2018 om 08:51

Op zich gun ik het ze wel. Alleen dat achterlijke gedrag van die marokaanse supporters na een gewonnen wedstrijd zie ik niet zitten.

Er zullen meer talenten voor Marokko kiezen zeker nu Marokko het zo goed doet de laatste tijd. Wat betreft Sinouh en die andere soort van Marokko kenners zoals Boussaboun en El Khattabi. Neem ik ook niet serieus noemen enkel de Nederlandse jongens als soort van smaakmakers bij Marokko. Maar vergeten namen zoals Harit Belhanda Hakimi Saiss en uiteraard El Kaabi. Volgens mij kennen ze Harit niet eens en dat noemen zich Marokko kenners ga spelen man ik neem ze niet serieus.

15 juni 2018 om 01:03

Sinouh word sowieso niet serieus genomen, hij leeft in een totaal andere wereldje dan de meeste Marokkanen. El khatabbi is de enige die een beetje fatsoenlijk kan praten over de marokkaanse elftal en de maatschappelijke sfeer in Nederland.

Het stukje over je Marokkaanse roots vond ik heel mooi en dat de maatschappij in Nederland heel verhard is waardoor meer en meer Marokkanen zich meer verbonden voelen met Marokko dan Nederland. Dit is ook in het geval van Ziyech, het waren tenslotte zijn eigen woorden, ik voel me Marokkaan en zo worden wij ook gezien (in mij opzichte niks mis mee).

Weer deze disscussie voeren word er zo moe van, naar elkaar wijzen kinderachtig.

Ookal zou Ziyech voor Oranje spelen, hij zou altijd meer voelen voor Marokko.

15 juni 2018 om 01:44

Dat zullen we nooit zeker weten . Is nog steeds als

15 juni 2018 om 01:55

Hij speelt voor Marokko man en heeft liever Nederland als tegenstander dan Marokko als tegenstander ga jij ook tegenstand bieden tegen het land van je ouders voor een ander land? Voort geld ben je snel omgekocht en geneutraliseerd jaa meer ni

WOW een heel stuk dat gebasseerd is op wat Sinnouh denkt. Vooral het argument ‘iedereen weet toch’ wel humor dit

Ziyech heeft gewoon een keuze gemaakt met zijn hart. Mensen die nog steeds vinden dat hij voor Nederland moest uitkomen zijn koppig en kunnen de realiteit niet accepteren. Het is hetzelfde als je een vriendin hebt en een scharrel, van je vriendin zal je altijd meer houden en die scharrel laat je op gegeven moment achterwege. Is een realiteit die onveranderd kan worden door meningen van mensen.

15 juni 2018 om 06:38

Gozer als Blind hem had opgeroepen was hij nu niet op het WK. En dan had hij ook met zijn hart gekozen. Ga nu niet zo praten omdat hij voor Marokko speelt. Hij had 2 keuzes. De ene heeft hem gewoon links laten liggen. Nog nooit zo een domme en stomme redenering gehoord van iemand. Dus jij woont nu met je scharrel?? Wil je niet bij je “vrouw” (Marokko) zijn dan. Uuulghh zulke Marokkanen verpesten het voor andere die wel waardering, respect en liefde hebben voor beide landen.

15 juni 2018 om 10:06

Als Blind hem had geselecteerd dan had hij waarschijnlijk een keuze gemaakt met zijn verstand en niet met zijn hart! Meer dan de helft van de spelers van het nederlands elftal voelen niks bij de Wilhemus, je ziet dat ze het puur doen om het voetbal en niet om te vechten voor de eer van het land. Die passie en eer ontbreekt gewoon en er zit veel meer warmte en gevoel bij Marokko. Ps Het gaat om een figuurlijke uitspraak, je moet er niet in details op ingaan. Vrouw: Marokko zal je altijd meer van houden dan scharrel: Nederland waar je enkel mee bent voor de lust en niet voor de liefde. En hoe bedoel je met "zulke marokkanen" verpesten het? Ik maak een realistische uitspraak over hoe de meeste marokkanen denken, dit komt gewoon door de verharde samenleving tegenwoordig. Ik ben zeker blij met Nederland als land zijnde, ik spreek prima abn netals ieder nederlandse burger, heb respect voor iedereen maar iemand mag toch meer gevoel hebben voor het land waar zijn ouders vandaan komen, waar die elk jaar op vakantie gaat en waar de meeste van het familie zijn gevestigd?

15 juni 2018 om 06:48

Hakim was gewoon ongeduldig. Natuurlijk had hij liever voor Oranje gespeeld ookal wist hij toen de situatie jog niet dat Marokko wel maar NL niet naar het WK zou gaan. Vind nog steeds dat Blind en van Basten groot gelijk hadden. Als je hoed genoeg bent wordt je opgeroepen. Ben je dat nog niet dan wacht je af. Als je voordat je hoed enige bent al een andere keuze wilt maken, prima. In NL had hij nu een paar wedstrijden gespeeld en was er straks weer uitgespeeld door Frenkie, vilhena, strootman, Wijnaldum, de Roon, vd beek etc etc. Ziyech is gewoon een leuke speler maar ook superlicht. Het is niet voor niets dat geen club er meer als 25 voor gaat geven en hij gewoon nog Ajacied is. Die is over twee weken gewoon weer thuis en staat over 4 weken gewoon de voorbereiding te doen bij Ajax, te hopen op een clubje ergens. Zal wel Fenerbahçe worden of CSKA.

15 juni 2018 om 10:08

Sinouh heeft gewoon gelijk.

Als hij in mei 2015 niet geblesseerd was geraakt had hij voor Nederland gespeeld.
Als hij echt met zijn hart had gekozen dan had hij op dat moment wel nee gezegd tegen de uitnodiging van Hiddink.

15 juni 2018 om 10:15

Nonsens, dan had hij een keuze gemaakt met zijn verstand! Nederland staat voor europees voetbal, dan had hij waarschijnlijk gedacht aan zijn carriere!

Er is maar een man die zou kunnen zegen hoe het echt zat en dat is Ziyech zelf. De rest is allemaal speculatie en aannames.
Dus als men het echt wilt weten dan weten ze wel wel wie ze hier moeten vragen

Het is gewoon de situatie geweest KLAAR!!!! Kiezen met het hart is er ook aanwezig geweest. Maar Marokkanen zijn heel gevoelig. Vooral als het te maken heeft met hun land van afkomst; Marokko. Blind heeft hem gewoon niet het gevoel gegeven dat hij erbij zal horen. Als Blind hem er gewoon bij had gehaald was hij nu niet op het WK en had hij ook bewust met z’n hart gekozen. De zaken liepen blijkbaar anders waarbij hij dacht ‘hey wacht ff ik heb ook een vaderland waarvoor het voor mij ook een hele eer zou mogen zijn om deel uit te maken van die selectie’. En toevallig draaide Marokko ook lekker in de kwalificatie. Hij heeft gewoon 2 keuzes gehad en heeft daaruit gekozen voor de een waar wel vertrouwen uit kwam. Al had hij voor Oranje gekozen, Marokko zou nog steeds in zijn hart zijn. Maar andersom ook. Maar hoe je het draait of keert, Blind heeft een grote rol gespeeld in zijn beslissing. Blind die niks heeft voorgesteld voor en in Oranje. Dat uitgerekend hij dat mannetje moet zijn. Als het nou een ander belangrijke bondscoach was geweest, oke. Maar hij???? Pfff dat vind ik nou zo jammer.

Kan er niet om rouwen. Is een overschatte speler.

Mooi zo die hoeven we ook ni in het NL Elftal

Hey Ziyech. Je voelt je marokkaan? Newsflash, dat ben je ook. Dus lekker daar gaan ballen met je eeuwige ruzie overal. Hier in Nederland krijg je toch het respect niet dat je verdient. Mooi woord trouwens, respect. Wordt vreemd genoeg altijd gebruikt in de context van respect krijgen. Ergens respect voor hebben is wat lastiger.
Maar namens alle nederlanders de welgemeende excuses voor het feit dat er soms kritiek was. Je weet wel als je ongeinteresserd over t veld sjokte en van de 8 schoten er 7 de 2e ring in schoot en een richting de cornervlag.
Kritiek....hoe durven we?

Als Ziyech straks getransfereerd is en het WK voorbij is zijn we dan eindelijk af van de oeverloze berichten over een talent volle speler in de ED die geen enkele prijs gepakt heeft en niet altijd uitblinkt vanwege zijn kwaliteiten. We slaan nu wel erg door.

Wat een passie voor hun vakantieland he?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren