Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Spaans bondscoach Lopetegui vertrekt dag voor start WK’

Laatste update:

De Spaanse voetbalbond heeft een persconferentie belegd voor 11.30 uur. Bondscoach Julen Lopetegui en bondsvoorzitter Luis Rubiales zullen achter de tafel plaatsnemen en volgens diverse media, waaronder Marca, SPORT, Mundo Deportivo, is het mogelijk dat Lopetegui vertrekt.

Real Madrid maakte dinsdag bekend dat Lopetegui na het WK voor drie seizoenen aan de slag gaat in het Santiago Bernabéu en de timing van die aankondiging, twee dagen voor de start van het eindtoernooi in Rusland, maakte Rubiales naar verluidt ‘furieus’ en ‘diep overstuur’. Bovendien had Lopetegui zijn contract bij de RFEF 21 dagen geleden nog verlengd.

Rubiales zou van mening zijn dat het groepsproces onherstelbaar is verstoord en wil de 51-jarige Lopetegui derhalve vervangen. Albert Celades, de coach van de beloften van La Furia Roja, en Fernando Hierro, de sportief directeur van de voetbalbond, worden als opvolgers genoemd. De namen van Luis Enrique en Míchel zingen eveneens rond.

Rubiales vloog dinsdag na een FIFA-congres in Moskou door naar het trainingskamp van Spanje in Krasnodar. Op de vraag of Lopetegui de bondscoach blijft, zei hij toen: “Dit is niet het moment om te praten, maar we zullen een beslissing nemen die het beste is voor de groep. We zullen verantwoordelijk handelen”, zo werd de preses geciteerd.

Denk jij dat Julen Lopetegui vandaag vertrekt als bondscoach?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Omdat hij coach van Real wordt? Manmanman wat een wanvertoning.

13 juni 2018 om 09:46

Zou het dan zijn beslissing zijn of die van de bond? Ik kan me niet voorstellen dat hij zelf opstapt.. Dan heb je gewoon twee jaar voor Jan l*l gewerkt tijdens de kwalificatie

13 juni 2018 om 10:49

De bond. Zowel hij als Madrid hebben duidelijk gezegd dat hij pas na het wk zou beginnen

13 juni 2018 om 11:10

De Spaanse bond gaat Julen niet zomaar buitentrappen, zijn transfer zal wellicht de sfeer in de kleedkamer echt hebben verstoord. Het zou dom zijn van de bond om hem nu op straat te zetten, 24 uur voor de openingswedstrijd tegen Portugal. Ergens is dit ook gewoon een domme en onprofessionele zet geweest van Madrid . Ze moesten beter wachten tot het na het WK, Real heeft zeker een bijdrage geleverd aan deze chaos rondom het Spaanse elftal. Hoe dom kan je zijn om notabene de Spaanse bondscoach te presenteren voor het WK, natuurlijk verpest dit de sfeer in de kleedkamer. Er lopen daar gewoon heel wat Atletico en Barcelona spelers rond.

13 juni 2018 om 12:03

Daar ben ik het niet mee eens. Het is nog veel erger als ze het niet bekend maken en er geruchten op duiken tijdens het WK. Dan heeft de coach er ook meer last van. Nu haal je die problemen in iig weg voor het WK. Daarnaast snap ik uberhaupt niet waar ze over zeiken. Alsof hij portugal nu zou gaan laten winnen vanwege Ronaldo? Real Madrid spelers meer opstellen dan bv Barca? Wat schiet hij daar in vredesnaam mee op.

13 juni 2018 om 12:13

Het is heel simpel: voor Real maakt het niks uit hoe Spanje presteert op het WK. Real wilde vóór het WK een coach hebben gepresenteerd omdat ze bang zijn dat spelers weggaan door onzekerheid. De spelers wilden dit namelijk zsm weten. Heel lullig en ik denk iet dat dit helpt om het WK te winnen voor Spanje.

13 juni 2018 om 09:49

Ben benieuwd van wie deze beslissing zou zijn. Want van geen van de partijen zou ik het snappen. Dit zorgt voor een ongelooflijke chaos in het team lijkt me?

13 juni 2018 om 10:18

Niet alleen in het team, wat denk je van mijn wkpoule op het werk? Ik heb spanje als winnaar ingevuld, mag ik dat nog terugdraaien als dit waar blijkt te zijn?

13 juni 2018 om 10:21

Beslissing van de bond ga ik vanuit. En ook wel begrijpelijk hiermee laat Lopetegui zien dat hij de afgelopen dagen/weken met héle andere zaken bezig is geweest. Amateuristisch gedrag ten top. Wat een rommeltje.
Ik denk overigens dat vooral Real schuldig is hoor door dit nieuws nu naar buiten te brengen. Maar goed ik snap de bond heel goed als ze besluiten hem te ontslaan.

13 juni 2018 om 10:24

Hahaha shit, ik ook. Had ik nog niet aan gedacht. Heb ze zelfs al de halve finale in gewed.

13 juni 2018 om 10:27

Zelfs = zelf

13 juni 2018 om 10:33

Bij mij kunnen we het tot 5min voor de aftrap donderdag aanpassen. Maar wij zijn dan ook ambtenaren he .

13 juni 2018 om 10:51

Nee mag niet meer

13 juni 2018 om 11:43

Ik vind het niet erg ik heb ze in de poule eruit haha

13 juni 2018 om 11:43

Ik ben hier wel blij mee. Meer kans voor marokko om een gelijkspel eruit te halen haha

13 juni 2018 om 10:38

Snap de bond heel erg goed om eerlijk te zijn. Alle focus (inclusief die van de coach) moet gewoon op het WK gericht zijn en dan komt een paar dagen voor het toernooi van start gaat naar buiten dat hij bij Real aan de slag gaat. Wat brengt dat teweeg binnen de selectie? Hoe reageren de spelers van Barca hierop? Hoe reageren die van Real en Atletico? Als bondscoach moet je alle schijn van clubvoorkeur tegengaan, dat is nu onmogelijk. Ik snap heel goed als de Spaanse bond hem op non-actief stelt. Het zal je werknemer maar zijn.

13 juni 2018 om 10:46

Die man wil ook gewoon het wk winnen dus zal echt wel gefocust daarop zijn.

13 juni 2018 om 10:54

Dat geloof ik ook wel, zou raar zijn als het niet zo was. Daar gaat het ook niet om. Nu kunnen verhoudingen binnen de selectie veranderen. Waarom zijn bijvoorbeeld Vazquez en Fernandez opgeroepen? Echt omdat ze beste spelers zijn die Spanje heeft voor die posities of speelde er al wat met Real? Ik zeg overigens niet dat dit zo is, want ik weet het niet en je kan het moeilijk bewijzen. Maar kan me voorstellen dat dit binnen een selectie wel gaat spelen, zeker als je meeneemt dat ze ook erg goede spelers thuis hebben gelaten. Probeer het te zien vanuit het perspectief van de bond.

13 juni 2018 om 11:12

En de transfer deadline is een stuk naar voren geschoven, waardoor hij dus tijdens het WK actief bezig moet zijn met het samenstellen van zijn selectie van volgend seizoen, dus in Rusland zal hij naast wedstrijdvoorbereiding ook moeten gaan nadenken over welke versterkingen hij wil en hoe hij real wil laten spelen, lijkt me echt niet handig als je het WK wilt winnen. Daarentegen is het op straat zetten van deze man ook niet bepaald handig nu... misschien maar afspreken dat hij een lijstje met namen doorgeeft en zich er verder compleet niet meer mee bezig houdt tot na het WK, maar goed of dat realistisch is...

13 juni 2018 om 11:14

Aangezien ze trouwens samen plaats gaan nemen verwacht ik gewoon een steunbetuiging aan de coach

13 juni 2018 om 10:49

Wat een voorbarige conclusies worden hier getrokken. Het is helemaal niet bekend wat men straks gaat vertellen. Ja, het kan zijn dat men naar buiten brengt dat Lopetegui per direct op straat wordt gezet. Persoonlijk kan ik mij dit nauwelijks voorstellen, overmorgen spelen ze al tegen Portugal. Ik acht de kans dan ook best groot dat deze persconferentie een ander doel heeft. Namelijk dat men een statement maakt dat alle neuzen dezelfde kant op staan, ondanks de vreselijk slechte timing van het bekendmaken dat Lopetegui naar Real gaat. Ik bedoel, we hebben hier enerzijds te maken met mensen, anderzijds met wereldtoppers die alles al meegemaakt hebben. Die moeten toch professioneel genoeg kunnen zijn om voor hun natie door het vuur te gaan? Wat veranderd er nou daadwerkelijk, behalve dat er na het WK een nieuwe bondscoach zal komen? Misschien denk ik er wel te nuchter over, maar twee dagen voor de eerste (en tevens belangrijkste) poulewedstrijd de coach op straat zetten, ik weet het zo net nog niet.

13 juni 2018 om 11:56

Het was ook gewoon niet netjes van Real, maar snap het vanuit hun punt wel. Snap ook dat de Spaanse bond hem nu misschien der uit gooit. Zoals vele hier al aangegeven is er een conflict of interest. Misschien verklaard dit waarom Nacho en Vazquez, zijn opgeroepen ipv een Callejon en Javi Martinez/roberto.. Dit nieuws creëert allerlei chaos voor Spanje, ben benieuwd of het effect zal hebben op de resultaten deze zomer.

Wat is dit dan? Zou lachwekkend zijn mocht ie echt vertrekken vandaag.

13 juni 2018 om 09:45

Idd, heeft 2 jaar lang voorbereiding en kwalificatie gedraaid met Spanje. Zou jammer zijn als hij Spanje vlak voor het WK in de steek laat.

13 juni 2018 om 12:06

In de steek laat? Volgens mij is het toch echt de bond die hem ontslaat.

13 juni 2018 om 09:58

Stel je voor dat zoiets in Nederland gebeurt, wat voor shit de KNVB zou krijgen dan. Dat een Van Gaal vlak voor het WK 2014 had gezegt, "ah, laat maar zitten, ik ga bij Ajax werken"

13 juni 2018 om 10:01

In de voetbalwereld is het (meer dan) normaal om je contract niet uit te dienen. Snap het probleem van de bond dan ook niet echt, afgezien van de verschrikkelijke timing natuurlijk.

13 juni 2018 om 10:11

Niet helemaal vergelijkbaar. Bij Van Gaal was bekend dat hij na het WK niet door zou gaan bij Oranje.

13 juni 2018 om 10:12

Ik denk dat United in Nederland wel iets minder gevoelig ligt dan Real Madrid in Spanje. Maar dit zou inderdaad wel heel overdreven zijn hem nu twee dagen van te voren eruit te gooien... Alsof je daarmee minder onrust veroorzaakt. Komop zeg.

13 juni 2018 om 10:18

@rodyteulings, als ik het goed lees wil hij nu niet zelf weg, maar is het de bond die hem dan nu weg wil hebben.

13 juni 2018 om 10:27

Dit is wel een gebeurd in Nederland. Marco van Basten had vóór het Ek2008 al bekend gemaakt dat hij na het EK trainer zou worden van Ajax. Er was toen niemand die daar moeilijk over deed

13 juni 2018 om 10:38

Nederland is anders dan Spanje, kan je echt niet met elkaar vergelijken. Spanje zit in een politieke crisis wat betreft Catalonië en Madrid.

Wauw dit ga je toch niet menen zo vlak voor het wk

13 juni 2018 om 10:17

Mundo Deportivo en Sport zijn 2 catalaanse kranten die je normaal gesproken met een korreltje zou moet nemen, maar Marca is dan wel een doorgaans betrouwbare bron. Denk dat het in ieder geval niet zijn keuze is maar eerder die van de bond. Maar laten we nou eerst maar afwachten tot de na de persconferentie.

Ik snap dat het nieuws van Real Madrid onhandig getimed is. Maar is dit niet heel erg overdreven?
Zoveel kan er niet gebeuren toch met hem als bondscoach op dit moment.

Chaos voor het Spaanse team. Nu al dankzij Real en deze meneer.

13 juni 2018 om 10:34

Wat bedoel je met dankzij Real? De club heeft al lang aangegeven voor het WK een nieuwe trainer te benoemen met het oog op spelers die weg mogen en spelers die richting Madrid komen! En het is Real Madrid zijn goed recht om dit bekend te maken, we hebben het over een professionele trainer die gewoon zn werk mag afmaken in Rusland. Stop met die haatberichten over Real Madrid en kijk eerst naar de situatie voordat je slap begint te ouwenelen. Alsof Florentino onrust wil in het Spaanse kamp, er spelen daar 7 spelers van Real Madrid in die hij maar al te graag Wereldkampioen ziet worden. Probeer eerst eens onderzoek te doen voordat je hier propaganda verspreid

13 juni 2018 om 10:52

Tuurlijk heeft Real het recht om dit te doen, maar je kunt toch niet ontkennen dat het zeer onhandig is? De volledige focus zou nu bij het Wk moeten liggen, niet bij de toekomstige baan van hun bondscoach. Real heeft inderdaad vrij grote belangen bij het wk wat het alleen nog maar dommer maakt.

Schandalige vertoning mocht hij zometeen vertrekken, je spelers in de steek laten in het kwadraat.

13 juni 2018 om 10:02

Niet zijn eigen beslissing denk ik? Maar we zullen zien.

13 juni 2018 om 10:51

Denk eerder dat hij op straat gezet wordt. Waarom zou Madrid anders melden dat hij pas na het wk begint

13 juni 2018 om 14:02

Klopt, veel te voorbarig van mijn kant.

Vind respectloos van Real Madrid. Hadden pas na Wk bekend moeten maken

13 juni 2018 om 09:46

Klopt, triestige beslissing van alle partijen zowel Real als de Spaanse bond.

13 juni 2018 om 10:37

Wat nou trieste beslissing? Real heeft al direct na Zidane zn vertrek gezegd een trainer te benoemen voor het WK. Lopetegui is een professional en kan gewoon zijn werk afmaken in Rusland. Alsof ie nu opeens expres gaat verliezen. Het is prima zo, iedereen weet waar ie aan toe is, ze hoeven niet stiekem dingen te doen, we hebben met volwassen mensen te maken, deal with it!

13 juni 2018 om 10:58

@ Zizoulogy

Ik begrijp dat je voor Real bent. Maar vind je het op zijn minst niet onverstandig van Real om het voor het WK bekend te maken? Zeker als je meeneemt dat het de bondscoach van het Spaanse elftal betreft waar veel spelers van Real, Barca en Atletico actief zijn. Ik vind het persoonlijk erg ondoordacht.

13 juni 2018 om 11:08

Dat met die spelers hoeft imo geen probleem te zijn. Del Bosque was ook een Madrid man. Lopetegui ook al voor hij aangeteld werd

13 juni 2018 om 11:15

Madridista zijn en de huidige coach zijn is anders.. nu ga je denken ten voordeel van je eigen spelers althans zo gaan men het zien.

13 juni 2018 om 11:19

@real8madrid

Ik snap je punt, en ben het helemaal met je eens dat het geen probleem zou moeten zijn. Maar als het geen probleem is met die spelers, waarom wordt hij dan op non-actief gesteld?

Als de gehele selectie volledig achter de trainer staat zou dit nooit gebeuren toch? Kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat er nu binnen de selectie anders naar het selecteren van Fernandez en Vazquez gekeken wordt. Zeker als je ziet welke andere goede spelers thuis zijn gebleven.

13 juni 2018 om 11:22

@medalofhonor

De schijn heeft hij in ieder geval tegen. De vraag is, en die kunnen wij niet beantwoorden, heeft hij de schijn van partijdigheid binnen de selectie? Dan is er namelijk een wezenlijk probleem en zou ik de Spaanse bond volledig begrijpen als ze hem op non-actief zetten

13 juni 2018 om 14:04

Het was als eis gesteld door het bestuur om de trainer bekend te maken voordat het WK begon. Dit met het oog op spelers die gaan vertrekken en spelers die gaan komen.

13 juni 2018 om 10:06

Dat vind ik ook. Ik denk dat er opzich niet zoveel fout is gedaan. Alleen de manier waarop moet ook goed zijn. Als het in overleg met alle partijen is gegaan is het goed. Anders vind ik het niet netjes van Real

13 juni 2018 om 10:40

Precies dat is blijkbaar niet gebeurd. Ik lees op de NOS dat Real Madrid de Spaanse bond pas een kwartier voor het bekendmaken van het nieuws heeft ingelicht. Dat is tocht wel heel onhandig aangepakt.

13 juni 2018 om 09:59

Scheelt Real heel veel speculaties en onzekerheid voor spelers, supporters, sponsors etc. Dus begrijp het heel goed.

13 juni 2018 om 10:25

Met de wetenschap dat tot het eind van het WK er dus onzekerheid is bij potentiele nieuwe spelers en de selectie van RM? Nee bedankt!
Real heeft het vanuit zijn oogpunt perfect gedaan, onzekerheid is weg en ze kunnen de selectie vormgeven. Real is er niet voor Spanje, maar voor zichzelf. Dat het spanje enigszins in de moeilijkheden brengt, shit happens.

13 juni 2018 om 11:02

Puur vanuit het perspectief van Real is het inderdaad uitstekend geregeld. De Spaanse bond zal er uiteraard minder blij mee zijn. Zou het daarom ook erg goed snappen als ze hem de laan uit sturen. Ook een pluspunt voor Real trouwens, kan hij eerder aan de slag.

13 juni 2018 om 10:34

Je weet niet wat de afspraak is met de trainer. Misschien hebben ze dat wel samen besloten. En als Spanje de halve finale haalt moet je nog ruim vier weken wachten met de bekendmaking. En dat geeft weer onrust bij de achterban. Voor Spanje zelf inderdaad geen ideale situatie. Daarentegen zijn het wel allemaal door de wol geverfde profs die al veel hebben meegemaakt in hun carrière en zijn zelfsturend genoeg om er alsnog een goed wk van te maken. Denk alleen dat de perschef etc er goed aan doet om de spelers even weg te houden bij de pers.

Dit zou een steek in de rug naar spanje zijn en naar de fans.

Wauw als die nu echt vertrekt is het echt een slappe coach. Dan laat je echt je land in de steek. Vergeleken met dit heeft advocaat het nog netjes met België afgehandeld 😂

13 juni 2018 om 10:22

Er staat toch dat de bondsvoorzitter boos is en vindt dat het groepsproces verstoord is? Dan willen zij hem nu toch weg hebben, en is er dus geen sprake van dat de coach 'het land in de steek laat'.

13 juni 2018 om 10:34

Daarom staat er ook het woordje ‘als’ in zijn betoog

Er zal wel wat onrust zijn ontstaan binnen de selectie nadat bekend werd gemaakt dat hij trainer van Real werd. Dit is natuurlijk niet wenselijk net voor de start van het WK. Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen

13 juni 2018 om 10:05

Er zullen misschien een paar spelers raar van opgekeken hebben. Maar onrust lijkt mij een groot woord, zeker in die selectie. De spelers zijn zo ervaren en de opstelling is ook vrij duidelijk en het is geen rare opstelling want 9 van de 10 mensen zouden dezelfde spelers opstellen. Uiteindelijk moeten die spelers zich toch ook wel realiseren dat ze maar voor 1 ding naar Rusland zijn gegaan met zijn allen en dat hebben ze ook gedaan dat weet ik zeker want de spelers van Barcelona en Atletico hebben genoeg ervaring en zijn echte winnaars.

13 juni 2018 om 10:12

Nou geloof mij er zitten toch aardig kinderachtige jongens bij in dat Spaanse team, spelers die graag over twitter belachelijk willen doen. Het zijn winnaars en hebben enorm veel ervaring maar als er 1 land is met veel kinderachtige mannen dan is dat Spanje wel, en ik moet ze niet opnoemen maar ik weet nu al wie heeft zitten janken.

13 juni 2018 om 10:24

Ja Pique is redelijk kinderachtig maar van Alba, Iniesta en Busquets verwacht ik dit gedrag niet.

Wat?? Doe toch normaal lol, dit kan toch niet? Real melde dat hij na het WK pas aan de slag zal gaan? Dit zou echt puur en puur zonde zijn. Laat die man toch zijn werk afmaken en zo zie je hem nog meer aan het werk.

13 juni 2018 om 09:46

Waarschijnlijk is dit niet besloten door Real maar door de Spaanse bond, zorgt natuurlijk voor onrust. Maar dit zorgt net zo voor onrust.

13 juni 2018 om 09:52

Dus word hij met andere woorden ontslagen? Dit is best triestig nieuws, Spanje was goed bezig ze waren 20 wedstrijden ongeslagen en de sfeer zat heerlijk in dat team, en nu dik chaos.

Dit zou wel heel erg zijn. Heel Spanje zou over hem vallen als die nu per direct vertrekt.

Dan kan je een WK spelen met een potentiële winnaar en dan vertrek je?!! Ik begrijp dit echt niet. Maak het wk af met het team en vertrek dan pas naar Real Madrid. Dit zorgt alleen voor een slechte start.

13 juni 2018 om 10:00

Het zou natuurlijk kunnen dat de Catalaanse spelers en de Basken niet meer onder hem willen spelen als hij Real coach wordt. Hij heeft dan de schijn va belangenverstrengeling tegen zich als hij een keer een Real speler verkiest boven een gelijkwaardige andere speler.

13 juni 2018 om 10:14

Ik geloof er niks van! Jongens als Pique, Iniesta en Alba zijn toch vrij zeker van een basisplaats? Daarnaast willen zij dit toernooi toch ook gewoon winnen. Er zijn maar 2 van de 11 basisspelers niet 100% zeker van hun plek en dat zijn de spitspositie en de middenveld positie tussen Busquets en Koke.

13 juni 2018 om 19:44

Ja, maar daar is hij slecht vertrokken door voor Real te gaan spelen toch?

Laten we nou gewoon de persco even afwachten..

13 juni 2018 om 10:36

Maar speculeren is zo veel leuker!! 😄

Jezus, dit kan toch niet?? Twee dagen voor je eerste wedstrijd.. Vind de timing van Real beroerd maar hou die man dan nog een maandje... Kan iig nog even mn scorito aanpassen.

Heh? Wat zou dit nou weer voor onzin zijn. Het was al vreemd dat ze het voor het WK bekend maken, maar dit... En als dit zo is: wilt hij dit zelf, komt dit dan vanuit de Spaanse Bond of wilt Real hem gelijk hebben? Vanuit alle perspectieven zie ik nou weinig voordelen. Maar goed, als dit zo is zullen ze vast wel een vervanger hebben.

je zou er maar een toto'tje op hebben ingezet

13 juni 2018 om 10:41

Kon niet. Die bookmakers hadden alles en iedereen ertussen staan behalve deze coach.

Wat lachwekkend! Als ze nu slim zijn trekken ze van Gaal aan of zeg ik dan iets heel raars?

Dit zou echt wel een schandalige zet zijn van de bondscoach. je team/land n de steek laten net voor het Wk.
Je kan dan wel getekend hebben bij Real, maar je hebt je plicht nog. Zou het niet kunnen begrijpen als dit waar is.

Dan lijkt een baan bij Real Madrid ineens niet meer zo’n handige vervolgstap in je carriere. Ik denk dat je je gezicht voorlopig niet meer in Spanje hoeft te laten zien als je je land zo in de steek laat. Maar ik vermoed dat er meer aan de hand is. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit zijn eigen beslissing is en dat hij vrijwillig opstapt. Dat zou echt bizar zijn. Benieuwd naar de uitleg.

13 juni 2018 om 09:55

Bizar dit inderdaad. Ik vermoed dat het een beslissing van de bond is om hem te ontslaan... niet echt handig dit allemaal:/

13 juni 2018 om 10:01

Hij zal heus zelf niet opstappen, hij heeft zoveel werk verricht en Real melde ook dat hij pas na het wk zal starten, er is hier simpelweg chaos onstaan in de kleedkamer en moet de bond zo snel mogelijk een keuze maken voor ze weer een drama wk krijgen.

13 juni 2018 om 10:10

Het is maar de vraag of hij zelf nog trek heeft in een klus bij Real, wanneer hij nu de laan word uitgestuurd. De hele voorbereiding zal over het "contract" gaan, daarbij zal die verguisd worden in alle steden behalve Madrid. Kijk alleen maar naar Leo Beenhakker, het eerste onderwerp bij hem is het Wk90, terwijl die daar niet eens gek veel aan kon doen.

Wat een toestand zeg. Zal vast ook invloed hebben op de selectie. Kan me niet voorstellen dat hij nu weg gaat/moet.

Los van de uitkomst, is het bekendmaken van het trainerschap bij Madrid natuurlijk uiterst knullig.
Ik hoop ook dat dit geen problemen op gaat leveren binnen de selectie.
Als het allemaal even niet loopt, dan gaat dit op zeker een dingetje worden.

13 juni 2018 om 10:02

Het is sowieso bijzonder dat dit mogelijk zou zijn zonder medeweten van de bond. Real zal namelijk zijn doorlopende contract moeten afkopen bij de bond, omdat hij tot 2020 onder contract staat.

Hij vertrekt om n handtekening onder zn contract te zetten en komt weer terug

De conclusies vliegen je weer om de oren hierzo w8 rustig af joh

13 juni 2018 om 09:58

Precies dit. Er staat nauwelijks iets in het artikel en mensen hebben alle conclusies al getrokken. Wacht nou even drie kwartier en dan weet je het..

Ik heb een vermoeden dat deze beslissing te maken heeft met de ingewikkelde Spaanse politiek. De eeuwige strijd tussen Spanje en de Catalanen/Basken. De spanningen tussen beide kampen zijn nu groter dan ooit. Lopetegui is nu niet meer "neutraal" en met iemand als Piqué in de selectie ga je dan waarschijnlijk problemen krijgen. Ik denk dat dit echt hier te maken mee heeft.

13 juni 2018 om 10:04

Ja zeker weten. En dat had Real en hijzelf ook kunnen inschatten en tactisch alle puntjes op de i kunnen bewaren tot na de uitschakeling van Spanje. Nu krijg je dat als er een speler wordt gewisseld ten faveur van een Real speler, dit te allen tijde in twijfel wordt getrokken.

Tel daar inderdaad bij op dat de politieke situatie in Spanje al erger gespannen is dan het in een lange tijd geweest is, en je snapt dat dit heel erg gevoelig ligt.

13 juni 2018 om 10:08

Ach wat een onzin, Del Bosque was ook een Madrileen in hart en nieren, volgens mij zijn daar ook nooit problemen mee geweest, en als die er wel waren dan hebben ze dat netjes intern gehouden.

13 juni 2018 om 10:15

Eens, maar die werd geen coach bij één van beide clubs direct na het WK als ik mij goed herinner..

Desalniettemin is het opmerkelijk wat hier gaande is..

13 juni 2018 om 10:32

Het maakt niks uit of je Madrileen bent ja of te nee. Hij gaat na het WK aan de slag bij Real, dus kan het voor zijn belang zijn, of die een speler van Real wel of niet opstelt/ wisselt. Daar kunnen andere teams spelers over gaan vallen. Daarbij kan het in het toch al chaotische politieke klimaat van Spanje enkel de verkeerde kant uit gaan. De bondscoach in Spanje moet neutraal zijn, in die zin, geen banden op moment van contract met andere clubs

Ik snap het probleem echt niet. Hij kan toch vol op Spanje focussen nu? Dit gebeurt zo vaak in het voetbal. Transfers, aflopende contracten, trainerswissels etc die allang bekend zijn. Dqn kan je toch nog gewoon je oude functie zo goed mogelijk vervullen?! We zijn toch gewoon grote mensen?!

Het is nog niet zeker dat hij ontslagen wordt, spaanse kranten melden dat mogelijkheid is.

Spaanse bond voelt zich verraden, aangezien ze niks wisten van de onderhandelingen tussen Lopetegui en Real Madrid. Real heeft clausule betaald die Lopetegui had, maar hebben nieuws bekend gemaakt voordat ze Spaanse bond hebben ingelicht.

Spaanse bond voelt zich te kijk gezet, zeker nadat hij 3 weken terug contract had verlengd. Kans is wel groot dat hij niet ontslagen wordt, puur vanwege de onrust die het creert en het feit dat er geen vervanger is

13 juni 2018 om 10:25

Wat gister werd vermeldt was dat de persconferentie er sws zou zijn, zodat Lopetegui zijn keus kon uitleggen.

Vanochtend is daarbij gekomen dat zijn ontslag misschien bekend werd gemaakt

13 juni 2018 om 10:05

Hier boven al aangehaald door Remcob.

Die onrust is er nu zeker ook, wat doen de Catalaanse en Baskische spelers? En wat is een feit dat er geen vervanger is? Wellicht een belletje naar van Gaal, Wenger, Foppe de Haan? Die onrust is er zeker al wel, sinds dinsdag. Het is absoluut respectloos hoe Real dit heeft gedaan.

13 juni 2018 om 10:28

Het conflict tussen de "spaanse"spelers en de catalaanse/baskische spelers is al jaren geen issue meer. Onder Aragones was dat al weg. De onrust ligt nu voornamelijk bij het feit dat zowel voor de Spaanse bond en de spelers dit als verrassing kwam.

Er is inderdaad zo snel geen vervanger en ik denk ook niet dat ze hem ontslaan, zou het alleen maar erger maken. De spelers hebben sws een goede band met hem.

Maar de bekendmaking is knullig en niet echt respectvol

13 juni 2018 om 10:36

Bij de spelers maakt het wellicht niets uit, maar de pers en de supporters in Barcelona Bilbao kunnen behoorlijk de druk erop zetten. De bekendmaking is gewoon dom. Real zal er ook wel last van krijgen. Sterker nog, denk dat de hele deal van hem als trainer niet eens meer doorgaat. Mocht hij het wel doen, dan is die enkel met randzaken bezig, zoals waarom dit en dat, ipv met zijn team, het eerste half jaar. Hij zal overal worden uitgefloten. Zal dus niet goed meer kunnen functioneren.

Daar gaat mijn hele wk poule!

Dit is verre van handig van Real, eigenlijk heel knullig. Had het dan na het WK bekend gemaakt. Sterker nog, waarom zo kort voor een wk de bondscoach benaderen. Real moet een nieuwe trainer hebben, voor de voorbereiding, maar dan nog had je het na het WK kunnen doen.

Niet slaan jongens... Gister werd al bekend dat er veel onrust was in #kampspanje vanwege zijn aanstelling bij Real Madrid door een aantal spelers van het nationale team. Wellicht is nu de druppel gevallen om op te stappen / ontslagen te worden.

Slaat nergens op. Omdat hij bij real getekend heeft zorgt dat voor chaos? Zie daar geen probleem in. De Spaanse bond maakt er nu een hele ophef en probleem van. Hij had makkelijk het WK af kennen sluiten en bij Madrid aan de slag gegaan.

13 juni 2018 om 10:16

In Spanje is nogal een strijd gaande. Het is geen Nederland. De bondscoach moet neutraal zijn.nu krijg je scheve gezichten bij wissels waar een Real speler bijv. het veld inkomt of bepaalde spelers geselecteerd zijn (al ligt dat er aan, wanneer Real en hij in onderhandeling zijn gegaan). In Madrid zal het niet zo'n probleem zijn, maar in andere delen van Spanje kan het gewoon niet. Dit was ook gebeurd wanneer die na het WK bij Barcelona had getekend.

Bizarre wending. Dit lijkt me toch geheel onnodig eigenlijk. Die man kan toch nog best Spanje onder zijn hoede nemen voor het WK lijkt me.

Vraag me trouwens ook sterk af waarom mensen hier nu direct weer LVG noemen. Alsof ze geen betere opties hebben.

Dit kan wel eens funest zijn voor Spanje. Had het idee dat er rust was in de selectie van Spanje, iedereen was gefocust op het winnen van de wereldtitel.

Ook ontzettend dom, men weet hoe gevoelig dit ligt bij de Spaanse spelers (realvsbarca/ Catalonië). Kan me voorstellen dat het nieuws omtrent Real en Lopetegui een negatieve impact heeft op het proces van Spanje.

Nou nu is de wereldkampioen dus al bekend: Brazilie! Bij elke andere favoriet is er onrust ontstaan door de media en dergelijke.
Duitsland met Ozil en Gundogan over een simpele foto. Frankrijk op z’n kop nu Mbappe uit is gevallen. Argentinie met het schandaal van Sampaoli. Belgie met Nainggolan etc...

13 juni 2018 om 10:36

Mbappe is toch niet ernstig geblesseerd? Denk dat die gewoon fit gaat zijn zaterdag, hij zei zelf nadien dat het gewoon een harde tik was. Voor de rest ben ik het met je eens, Brazilie wordt wereldkampioen. Te veel heisa en chaos rondom het Duits, Belgisch, Spaans elftal op dit moment. Frankrijk laat het zoals gewoonlijk weer afweten in de toppers mede dankzij Deschamps geweldige beslissingen ...

13 juni 2018 om 10:48

Onzin. Brazilië heeft een te matig elftal. Mbappe speelt zaterdag gewoon. Onrust betekent niet meteen dat een elftal er niets meer van bakt. Tevens, de onrust die jij schetst is vooral onrust in de media, niet binnen het team zelf. Enige onrust die daadwerkelijk binnen een team zal heersen, zal dit gedoe met Lopetegui zijn.

13 juni 2018 om 10:52

Te matig elftal? Ben je wel goed bij je hoofd? Dit elftal is na het Ronaldo Rivaldo tijdperk het beste elftal wat ze hebben gehad.
Daarnaast heeft het verleden bewezen dat onrust in de media vaak genoeg voor negatieve resultaten lijdt.

Ook ongelooflijk dom om daags voor de start van het WK als bondscoach van Spanje bekend te maken dat je Real gaat trainen. Een willekeurige Spanjaard die gaat bankzitten voor een speler van Real op dit WK zal hem sowieso al niet meer als objectief beschouwen. Lekker voor het groepsgevoel dit.

Wat een rare actie van Real/lopetegui

Lopetegui had Real toch gewoon kunnen zeggen niks bekend te maken tot ná het Wk?
Zou iedere coach toch doen?

Heel vreemd dit

Timing had ook niet ongelukkiger kunnen zijn. Commotie en onrust (in het team en daarbuiten) heeft iedereen kunnen zien aankomen. Balen! Want ik hoop wel dat Spanje WK wordt.

Zijn er mensen die goed Spaans kunnen en live de persco kunnen samenvatten die ieder moment begint op Marca.com?

13 juni 2018 om 11:48

Hij blijft aan als bondscoach

13 juni 2018 om 11:51

Niet gezegd op de persconferentie trouwens die nog niet is begonnen, maar dat schijnt uitgelekt te zijn volgens de Spaanse media

13 juni 2018 om 12:00

Ik las het net als tweet van Marca..

Dit is toch prachtig. Het WK is begonnen. Er gebeurt wat. Misschien kan Marocco ervan profiteren. Zou leuk zijn. Dit kan trouwens ook motiverend werken voor de Spanjaarden. We zullen zien.

Dat groepsproces is al een aantal jaren verstoord. De extreme strijd tussen Real Madrid en Barcelona zorgt al een hele poos voor spanningen binnen de selectie. Dit soort dingen kunnen er dan ook nog wel bij. Echt onvoorstelbaar dat zo'n extreem professionele ploeg zo kwetsbaar kan zijn buiten het veld.

Laatste tweet van Marca meldt dat hij aanblijft als bondscoach onder druk van de selectie..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren