Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Mourinho zet stoppers van Real en Bayern boven Alderweireld op lijst’

Laatste update:

José Mourinho wil deze zomer een nieuwe centrale verdediger toevoegen aan zijn selectie en Manchester United leek de afgelopen weken vol in te zetten op de komst van Toby Alderweireld. Het Manchester Evening News meldt maandag echter dat de interesse van the Red Devils in de voormalige verdediger van Ajax af begint te nemen.

Tottenham Hotspur toont zich vooralsnog een weinig meewerkende onderhandelingspartner en zou maar liefst tachtig miljoen euro willen zien voor de 29-jarige verdediger. Scouts van United zouden daarnaast hun zorgen hebben uitgesproken over het ‘profiel’ van Alderweireld, waardoor hij naar verluidt geen ‘honderd procent doelwit’ meer is voor de rode club uit Manchester.

De nummer twee van het afgelopen Premier League-seizoen heeft een lijstje met alternatieven klaarliggen en daar prijken een aantal bekende namen op. Raphaël Varane van Real Madrid werd in het verleden al regelmatig in verband gebracht met een overstap naar Old Trafford en zou nu wederom in beeld zijn, terwijl Jérôme Boateng ook een van de kandidaten is. De Duits international liet onlangs weten toe te zijn aan een nieuwe uitdaging en een vertrek bij Bayern München niet uit te sluiten.

Andere namen die de revue passeren zijn die van Kalidou Koulibaly (Napoli), Milan Skriniar (Internazionale), Alessio Romagnoli (AC Milan), José Giménez (Atlético Madrid) en Caglar Söyüncü (SC Freiburg). Laatstgenoemde lijkt echter al op weg te zijn naar Arsenal, dat tot nu toe de meest concrete belangstelling toont en de onderhandelingen bijna afgerond heeft. De verwachting is dat de jacht op een centrale verdediger ‘de meest gecompliceerde deal van de zomer’ gaat worden.

Mourinho heeft met Eric Bailly, Chris Smalling, Phil Jones, Victor Lindelöf en Marcos Rojo al vijf spelers in zijn selectie die centraal achterin uit de voeten kunnen, maar United lijkt niet van plan om een van deze centrale verdedigers te verkopen als zij er niet zelf om vragen. United deed deze transferperiode tot nu toe twee aankopen: Fred werd afgelopen week voor 59 miljoen euro opgepikt bij Shakhtar Donetsk, terwijl FC Porto 22 miljoen incasseerde voor Diogo Dalot.

Vind jij dat Manchester United een extra centrale verdediger nodig heeft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
11 juni 2018 om 15:21

@hangover96

dat is meer een linksback. als CV viel hij bij United constant door de mand met als absolute dieptepunten de competitiewedstrijd vorig jaar tegen City en in dat Europa League duel met Liverpool

11 juni 2018 om 16:15

Die hoef je toch niet te noemen als het om de CV positie bij United gaat. Komt er daar totaal niet aan te pas.

80 miljoen voor een verdediger die al 29 jaar oud is en over 1 jaar (vanaf zomer 2019 dus) slechts 29 miljoen euro kost door een clausule.... Het gaat werkelijk waar nergens meer over.... Het zou wel fantastisch onderhandeld zijn van Levy als hij dat bedrag voor Alderweireld kan vangen. Dan kan Spurs, met De Ligt, een goede verdediger voor toekomst kopen. De Ligt is in mijn ogen ook een perfecte opvolger voor Toby Alderweireld.

Varane is onhaalbaar voor Man Utd. Varane zit goed in Madrid en zal niet weggaan. Boateng daarentegen zoekt een nieuwe uitdaging en zal wel haalbaar zijn denk ik, echter zal Boateng ook minimaal 60 a 70 miljoen euro kosten. Man Utd moet nog de volgende investeringen doen:

- Centrale verdediger: Boateng of Alderweireld dus.

- Rechtsback: Valencia wordt al 32 jaar en is dus op leeftijd. Sidibe lijkt me een uitstekende optie om Valencia op te volgen.

- Linksback: Shaw zal vertrekken en Young komt te kort als linksback, daarom zou Alex Sandro of Danny Rose ideaal zijn voor Man Utd.

- Een rechtsbuiten: Rashford, Lingard en Martial komen voorlopig te kort. Daarom zou een rechtsbuiten van wereldklasse goed zijn. Willian lijkt me een goede optie voor Mourinho.


Als Man Utd deze investeringen nog doet, kunnen ze het Man City nog erg lastig maken, al hoop ik het niet. Liverpool, Spurs, Arsenal en Chelsea zullen zich ook flink versterken. Het zal dus een fantastisch seizoen worden in BPL volgend seizoen!

11 juni 2018 om 15:35

Zat al te wachten op de uitbreiding van je verhaal.

Zal echt een kapitale fout van United zijn als Shaw zal vertrekken, die man heeft zoveel potentieel en kan nog steeds uitgroeien tot een van de betere op zijn positie.

Verder vind ik zeker Rasford, maar ook Martial niet te kort komen, Lingard vind ik beter op 10. Maar als United Wilian haalt ipv een van die grote talenten, mogen ze van mij wel naar Liverpool komen

11 juni 2018 om 15:52

Lingard, Rashford en Martial zijn als back-up goed genoeg. In Engeland speelt je 60 wedstrijden in 1 seizoen en kunnen ze op genoeg speelminuten rekenen. Ik denk dat Man Utd beter met Pogba op 10 kan spelen ipv Lingard. Pogba is al niet best, maar Lingard is nog matiger.

De Gea
Sidibe
Boateng/Alde
Bailly
Sandro
Fred
Matic
Willian
Pogba
Sanchez
Lukaku
11 juni 2018 om 15:58

Het lijkt me geen slimme aankoop om Willian te halen, wordt in Augustus alweer 30, gaat enorm veel geld kosten. Is wisselvallig en heeft een laag rendement. Daarnaast heeft United ook nog Mata rond lopen die prima presteert. Verder vind ik Rashford nu al niet minder dan Willian, dus zal ik hem gewoon opstellen, desnoods rouleren met Martial,

11 juni 2018 om 16:01

@hangover96:

Shaw heeft een contract tot 2018. Hij is dus al uit z'n contract. Het zou schandalig vies spel zijn van Man Utd om de optie is Shaw's contract te lichten en dan een seizoen lang op de tribune te zetten. Dan laat Man Utd zich enorm kennen als een zielige club.

11 juni 2018 om 16:22

Shaw heeft toch echt een contract tot 2018 met een eenzijdige optie voor nog een jaar. Dit staat op Transfermarkt.nl en Wikipedia.

11 juni 2018 om 16:52

@hangover96,
Dat is gek, want op transfermarkt.nl en wikipedia staat nog steeds dat Shaw tot 2018 onder contract staat bij Man Utd. Meestal zijn de betrouwbare pagina's wat up-to-date is.

11 juni 2018 om 15:37

Je zegt dat je 80 miljoen te gortig vindt voor een 29- jarige speler, om dan zelf nog een rechtsbuiten op te noemen die nog ouder is en nog veel meer moet gaan kosten. Alwxis was al overdreven en Willian is echt te veel van het goede.

11 juni 2018 om 15:37

Je zegt dat je 80 miljoen te gortig vindt voor een 29- jarige speler, om dan zelf nog een rechtsbuiten op te noemen die nog ouder is en nog veel meer moet gaan kosten. Alwxis was al overdreven en Willian is echt te veel van het goede.

11 juni 2018 om 15:39

Levy begint me enorm te irriteren. Tuurlijk, vraag wat je wil voor spelers die je niet kwijt wil en die zelf ook niet perse weg willen, daar is helemaal niets mis mee.

Maar hij vertikt van een speler die imo de beste verdediger in de Prem is en zwaar onderbetaald wordt een marktconform salaris te geven met als gevolg dat die speler duidelijk aangeeft niet te zullen verlengen en te willen vertrekken. Laat hem dan ook gewoon gaan zeg? Vraag 50 miljoen en je ontvangt een uitstekend bedrag en maak je 34 miljoen euro winst.

11 juni 2018 om 15:53

Ik ben het 100 procent met je eens. Zelf zit die natuurlijk op de eerste rij voor koopjes. Natuurlijk moet je je beste spelers behouden om als club zijnde te kunnen groeien, maar Alderweireld is best vervangbaar, en zoals je zelf ook aangeeft krijgt hij niet een salaris wat hij bij andere ploegen wel zou krijgen.

11 juni 2018 om 16:01

Er werd Alderweireld £130k per week geboden, maar hij wilde perse £180k. 130k maakt hem gemakkelijk een van de best betaalde verdedigers van de PL. Wat Liverpool aan Van Dijk betaalt is meer een uitzondering dan de norm. Nu wil Toby ook boven de norm betaald worden. Dat gaat hem natuurlijk niet worden.

Levy heeft verder al het recht om niet mee te werken aan een binnenlandse transfer. Tenzij Man U Martial wil verkopen, geeft hij een absurde vraagprijs. Er hoeft immers niet verkocht te worden. Als Man U niet wil betalen, dan komen ze volgend jaar maar terug.

11 juni 2018 om 17:18

Als Ramos het salaris van Messi wilde hebben en anders wilde vertrekken zou jij het ook niet leuk vinden.

Tottenham moet geen spelers verkopen tenzij ze niet goed genoeg zijn.

11 juni 2018 om 17:32

Hij wil 180k, so what? Alderweireld is misschien wel de beste cv van de PL dus logisch dat hij ook bij de best betaalde cv's wil zijn. Die verdienen sowieso al een stuk minder dan aanvallers en middenvelders terwijl hun belang niet minder groot is. Het is ook zijn laatste grote contract dus logisch dat hij het onderste uit de kan wil halen.

Maar Levy pest hem nu gewoon buiten. Nog erger, hij laat hem zelfs niet vertrekken - behalve bij een belachelijk bedrag dat niemand zal betalen. Dit zijn echt haast pesterijen. 'het recht' om niet mee te werken aan een transfer. Tja, het gaat dus niet om een goudhaantje maar om een speler die hij niet meer hoeft en op wie zelden nog beroep gedaan wordt. Het gaat hier wel om een persoon en niet om een object.

Als je zo moeilijk kunt vertrekken bij Spurs zou ik als speler 2x nadenken voor ik er mijn contract verleng. Bah. Dit heb ik in 20 jaar voetbal nog maar zelden gezien. Zeg wat je wil.

11 juni 2018 om 18:22

Met 130k per week zou hij ook een van de best betaalde Cv's van de PL zijn. Enkel Kolasinac en van Dijk verdienen dan meer. Boevndien met 180k per week zal hij een stuk meer verdienen dan de rest van de spelers. Hoe lang zal het dan duren voordat Kane, Alli, Eriksen ook om een groter contract gaan vragen? Spurs is geen United, City, of Chelsea of Arsenal om elke speler ziek hoge salarissen te geven. Dit is de manier waarop Levy Spurs in een topclub heeft veranderd en hij heeft groot gelijk dat hij zo doorgaat.

11 juni 2018 om 18:34

In een subtopclub. Een top club gaat dus niet lukken zonder die salarissen omhoog te stuwen, dan blijven die toppers niet als de rest van de top 6 veel meer betaald. Alderweireld is daar de eerste in

11 juni 2018 om 20:38

De salarissen gaan deze zomer ook omhoog, van sommige spelers is dit al gebeurd. Maar er blijven grenzen. Verder heeft Alderweireld tegen het einde van het seizoen gewoon weer gespeeld, dus ik heb goede hoop dat hij gemotiveerd bij Spurs speelt volgend seizoen en misschien wel akkoord gaat met 130k.

11 juni 2018 om 15:42

Rashford en Martial komen wat mij betreft helemaal niet tekort, maar ik heb wel het idee dat ze beter op links (of zelfs in de spits) renderen dan op rechts. Willian lijkt me echter geen geweldige optie, te oud en te duur.

11 juni 2018 om 15:52

Is dilot niet als vervanger gehaald voor valencia?

11 juni 2018 om 15:56

Kleine update: United heeft vorige week Diogo Dalot gekocht, een toptalent voor de rechtsback positie.

11 juni 2018 om 16:21

United heeft met Dalot al een rechtsback gehaald. Daarnaast zal Fosu-Mensah ook terugkeren. Betwijfel of er een dure rechtsback gehaald gaat worden.

Linksback zie ik nog wel komen. Blind zal geloosd worden, Young is niet meer dan een noodoplossing en de situatie aangaande Shaw blijft ongewis. Dalot kan overigens ook op linksback.

Rechtsbuiten kan er zeker komen, maar de onderbouwing is een beetje raar. Martial en Rashford zijn spitsen of spelen van links. Als het echte opties voor op rechts waren, dan zouden ze daar wel vaker gespeeld hebben. De opties zijn in principe Lingard en Mata. Persoonlijk hoop ik gewoon dat er komend seizoen een wat ander systeem komt en dat Sanchez en Martial vaker op rechts komen te staan.

11 juni 2018 om 16:26

Lekker beleid weer dan. Hou de jeugd vooral uit het elftal. Gooi gewoon Martial en Rashford erin. Niet zo moeilijk doen

12 juni 2018 om 12:38

Ze hebben Diogo Dalot toch al voor rechtsback gekocht. Ze kunnen naar mijn mening beter nog een sterke spits halen en een centrale verdediger inderdaad van het kaliber Boateng of Alderweireld.

Wat te denken van Clement Lenglet, speelde een ijzersterk seizoen met Sevilla en heeft een gelimiteerde afkoopsom van 35m in zijn contract staan Die andere namen zullen een stuk duurder zijn.

11 juni 2018 om 17:19

Lenglet is goed, maar geen zekerheidje om het niveau achterin op te krikken. Ze hebben al zoveel jonge verdedigers die net geen top zijn, Lenglet zou in dezelfde categorie terecht kunnen komen.

11 juni 2018 om 17:32

Wie is er tegenwoordig wel een zekerheidje om het niveau op te krikken. Die kosten allemaal 80/100 miljoen. Lenglet is een geweldige verdediger, en voor 35m zou ik het wel weten. Heeft door zijn leeftijd ook genoeg restwaarde mocht het verkeerd uitpakken.

11 juni 2018 om 20:37

Zo iemand is wel nodig. Nu zit je met Smalling, Jones, Bailly, Lindelof, Rojo, Blind, en Darmian terwijl ik alleen Bailly goed genoeg vind voor hun ambitie.

Varane kan je vergeten die gaat waarschijnlijk nergens heen, basisspeler bij de grootste club ter wereld die jaar in en uit prijzen pakt. Sportief gezien kan die enkel achteruit gaan met een stap naar United, financieel gaat hij er dan wel op vooruit.

11 juni 2018 om 15:32

Inderdaad, Varane gaat Never niet weg momenteel. Geef me een goede waarom hij weg zou gaan xD.

11 juni 2018 om 15:54

Inderdaad. Ajax heeft Varane vast ook op de lijst als potentiele vervanger van de Ligt. Wat een non nieuws.

Man utd kan beter concentreren op een linksback want degene die ze nu hebben zijn leuk voor op de bank maar daar ga je de premier League niet mee winnen.

"scouts van United zouden daarnaast hun zorgen hebben uitgesproken over het ‘profiel’ van Alderweireld, waardoor hij naar verluidt geen ‘honderd procent doelwit’ meer is voor de rode club uit Manchester."

Zorgen... wat voor zorgen? Dat klinkt net alsof hij een rebel is ofzo, alsof hij altijd voor problemen zorgt binnen de selectie.

Nee, ik denk dat ik het wel begrijp. Ik denk dat hij teveel een voetballer is en dat dat niet past bij Mourinho. Alderweireld heeft bij Ajax natuurlijk altijd moeten kunnen voetballen en bij Tottenham krijgt hij daar volgens mij ook de gelegenheid toe. Ik denk dat Mourinho dat niet wil, wat de kans op een fout is wel wat groter en als hij te ver mee naar voren komt, sta je achterin wat zwakker.

Ik zou Alderweireld altijd aanraden voor Manchester United, maar niet met de huidige trainer, daar past hij denk ik niet bij. En Varane is wel een betere optie als je kijkt naar kwaliteit en leeftijd. Hoewel Alderweireld zich al heeft bewezen in de Premier League, denk ik niet dat dat voor Varane een probleem zou zijn. Ik denk alleen niet dat hij Real gaat verlaten en als hij dat al doet, dan denk ik niet dat hij naar Manchester United gaat. Dan gaat hij naar een club waar hij veel meer kans heeft op een prijs. En als je kijkt naar het United nu, met de concurrenten in Engeland en in Europa, dan zijn ze niet echt favoriet.

Boateng zou kunnen. Ik ben er zelf niet zo'n fan van, maar het is gewoon een uitstekende verdediger. Als ik tussen hem en Alderweireld moet kiezen, kies ik toch voor Alderweireld, maar met Mourinho als trainer is Boateng misschien een betere optie. Volgens mij heeft Boateng ook wel aangegeven dat hij open staat voor een nieuw avontuur, dus dat maakt Boateng een realistischer doelwit dan Varane in mijn ogen.

11 juni 2018 om 16:03

Dat van ruzie was ook maar een grapje natuurlijk.

Zo heel erg is zijn blessurelijst ook weer niet. Dit seizoen wel natuurlijk, en hij wordt ook wat ouder, maar het is volgens mij ook niet dat hij daar om bekend staat. Je hebt alleen wel gelijk wat betreft die andere verdedigers, en Alderweireld zou best een risicootje kunnen worden in die zin.

11 juni 2018 om 16:06

Boateng heeft afgelopen seizoen ook 15 wedstrijden gemist vanwege blessure's. Daar zou het denk ik ook niet aan moeten liggen.

Daarnaast vind ik ze vrij identiek, lang sterk en ook handig met de bal aan de voet. Ik zou daarom echt geen flauw idee hebben wat ''profiel'' dan zou moeten betekenen. Enige verschil is dat Boateng realistischer en goedkoper zal zijn dan Alderweireld maar dat Boateng meer salaris zal vragen.

11 juni 2018 om 15:28

Ik vind Boateng de laatste paar seizoenen helemaal niet zo speciaal meer. Hij is daarnaast nog erg blessuregevoelig ook. Alderweireld is gewoon veel te duur, 80 miljoen voor een 29 jarige die volgend seizoen voor 29m kan vertrekken is gewoon kapitaal vernietiging.

11 juni 2018 om 16:05

Ik ook niet, maar misschien zien anderen dat anders. Ik kijk toch door een Ajax-bril en Alderweireld zal bij mij dus al snel een streepje voor hebben. Boateng vind ik niet zo geweldig, maar dat zien anderen misschien anders. Heeft ook met speelstijl en teamgenoten te maken natuurlijk.

Hoeveel CV's wil Mourinho hebben? Besef dat Fosu-Mensah terug komt van zijn verhuurperiode, Dailey Blind ook nog steeds onder contract staat bij ManU!

=S

11 juni 2018 om 15:41

Fosu-Mensah lijkt me eerder een kandidaat voor de positie van rechtsback, en Blind is een aardige speler voor op de bank maar komt voor de basis van Utd eigenlijk tekort, dan veel liever een Alderweireld/boateng.

11 juni 2018 om 15:41

Het gaat niet om kwantiteit maar om kwaliteit. Met Bailly hebben ze 1 goede verdediger die naar mijn mening materiaal voor de top is. De rest komt tekort. Met Alderweireld zou United een absolute topper binnenhalen

11 juni 2018 om 16:28

Blind = out! Die wil Mourinho nooit meer op het veld zien.

Stel je voor dat Boateng en Alex Sandro aangekocht worden. Dan heeft United eindelijk een heerlijke defensie, met achter hen ook nog eens een wereldkeeper als de Gea. Ik zou United graag zo willen zien spelen:

De Gea
Dalot
Bailly
Boateng
Sandro
Fred
Matic
Pogba
Sanchez
Lukaku
Martial
11 juni 2018 om 15:41

Dalot is toch nog niet klaar voor een basisplaats bij United? Was nog niet eens onbetwist bij Porto... Denk dat hij rustig gebracht gaat worden en wellicht nog een keer wordt verhuurd. Valencia kan ook nog wel 2 jaar spelen op die positie.

11 juni 2018 om 15:42

Dalot heeft 400-500 minuten professioneel voetbal achter de kiezen. Lijkt me sterk dat die het dan maar opeens moet gaan doen in de de zwaarste competitie ter wereld en in de champions league

11 juni 2018 om 17:48

Lekker rouleren met Valencia. In 75% van de wedstrijden waarin United de bovenliggende partij is kan Dalot prima spelen lijkt me.

Alderweireld is denk ik voor elke ploeg een versterking, maar de prijs is simpelweg te gortig. Ik denk dat een centrum met Baily en Rojo wel stand kan houden tegen menig club in Europa. Met Valencia en Shaw heb je bovendien ook uitstekende vleugels, al kunnen Shaw en Mourinho het totaal niet vinden denk ik dat Shaw de beste Engelse links achter is.

Boateng is denk realistischer en zal Rojo ook makkelijk op de bank houden. Maar wat hebben ze dan veel centrale verdedigers.

Waarom zou je in hemelsnaam van de absolute top naar een club gaan die al jaren niet meer serieus voor de prijzen meespeelt? Dat zelfs in de CL wordt uitgeschakeld door clubs als Sevilla, Psv, Wolfsburg en waar verdedigen belangrijker is dan de aanval zoeken?

Ook hier lees ik weer 2x zelfde stuk tekst, is al het zoveelste vandaag. Wel reacties verwijderen maar om dan bericht na bericht zelfde tekst 2x te lezen is ook raar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren