Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bizarre rode kaart Tosun tijdens interland na ruzie met publiek

Laatste update:

Turkije heeft vrijdagavond niet kunnen winnen van van WK-ganger Tunesië. In Genève kwam de ploeg van bondscoach Mircea Lucescu niet verder dan een 2-2 gelijkspel. De Turken eindigden de wedstrijd met tien man, doordat aanvoerder Cenk Tosun in de tweede helft rood pakte. Hij werd woedend nadat hij het aan de stok had gekregen met supporters op de tribune.

De spits van Everton had de Turken tien minuten na rust vanaf elf meter op voorsprong geschoten, waarna de stand twee minuten later gelijk werd getrokken door Anice Badri. De middenvelder scoorde met een fraaie en onhoudbare volley. Vlak daarna werd het spel plots stilgelegd nadat Tosun de tribune op wilde stormen.

Terwijl het spel in volle gang was, kreeg de aanvaller een verhitte discussie met een groep supporters. Met wilde armgebaren liep hij richting de tribune achter de dug-out van Turkije, waar zijn ploeggenoten de discussie met verbazing volgden en Tosun maar niet rustig wisten te krijgen. Volgens diverse Turkse media kreeg de familie van Tosun op die tribune ruzie met andere fans en was dat de aanleiding voor de woedeuitbarsting. De reactie van Tosun was voor de scheidsrechter aanleiding om hem met een directe rode kaart van het veld te sturen.

Met een man minder leek Turkije tegen een nederlaag aan te lopen. Tien minuten voor tijd tekende Ferjani Sassi voor de 2-1 namens Tunesië. Caglar Söyüncü wist een nederlaag te voorkomen. De verdediger van SC Freiburg schoot van dichtbij raak na een voorzet vanaf de rechterflank.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat is dit nu dan ? Wedstrijd werd niet uitgespeeld, en zomaar afgefloten of wat ??? Kan iemand mij informeren ??? Ik heb veel geld staan op Turkije... Met alle respect, Turkije tegen Tunesie ??? hoe de hell 2-2.. Zelfs 10 Turken moeten winnen van Tunesie..

1 juni 2018 om 22:24

Tunesië supporters hebben nadat Turkije de 2-2 maakte op het veld gekomen waardoor scheids de wedstrijd afmaakte.

1 juni 2018 om 23:56

Het waren de turken die het veld bestormde zo werd de goal gevierd

2 juni 2018 om 01:46

Turken die het veld gingen bestormen met de vlaggen van Tunesie, Marokko, Algerije en Palestina zeker?

2 juni 2018 om 02:04

Hoezo zouden tunesiërs dat wel doen met die vlaggen?

2 juni 2018 om 02:10

Zie jij een nationalistische volk als de Turken, die een hekel hebben aan de Arabieren. Het veld bestormen met vlaggen van de Arabische landen?

2 juni 2018 om 02:52

Het waren supporters van Tunesië die het veld bestormde, ik kan best voorstellen dat je dacht dat het Turkse fans waren. De vlaggen van Turkije en Tunesië lijken veel op elkaar. Check de vlaggen op Google, en daarna nogmaals de beelden.

2 juni 2018 om 03:26

Zoals noppa al perfect aangeeft zou ik aanraden om de beelden nogmaals te bekijken.

2 juni 2018 om 08:32

@emre historisch gezien liggen de turkse roots bij de turkmenen. De huidige turken zijn een mix van turken, grieken, maar ook zeker arabieren.

Ik ben dan wel benieuwd, misschien dat jij er meer over weet, maar waarom hebben turken een hekel aan arabieren?

2 juni 2018 om 11:03

Waarom een hekel hebben aan een ander volk? Das toch ignorant...

1 juni 2018 om 22:25

Bleef 2-2, wedstrijd uitgespeeld. Je moet Tunesië niet onderschatten, ze zijn beter dan je denkt. Ze hebben dezelfde uitslag gehaald tegen Portugal en staan zelfs op de 14de plaats op de Fifa ranglijst. Ik ben bang dat je geld weg is vriend.

2 juni 2018 om 01:20

Helaas inderdaad, geld is weg. Goed ik snap wat je bedoelt, maar Tunesie heeft enkel tegen Afrikaanse tegenstanders punten gepakt voor de ranglijst. En laten we eerlijk zijn die stellen niks voor. Oefeninterlands tegen Costa Rica en Portugal ook niet. We zullen ze zien op het WK, ik voorspel je nu al geen een Afrikaanse land zal de poulefase overleven, zowel, mag iedereen zijn grammetje komen ophalen bij mij. Ik ga in herhaling maar ik meen het oprecht, mocht Letland spelen tegen Afrikaanse landen, zouden zij in de top 5 staan van de wereldranglijst staan.

2 juni 2018 om 07:41

Haha en Afrika bestaat ook niet bepaald uit weinig landen. Dus Letland blijft dan gewoon uit de top 10 denk ik.
Ik verwacht wel een underdog in een Afrikaans land die de poulefase overleefd!

2 juni 2018 om 10:19

Schattig, je doet net alsof Turkije zo geweldig is. Jullie zijn al jaren dramatisch slecht. Dat jij je geld hier verliest is verdient. Tunesie speelt of halve kracht aangezien ze over 2 weken op een WK spelen, dankzij het feit dat ze bij de beste 5 teams van Afrika horen. Volgende keer beter onderzoek doen voordat je blind gaat wedden.

1 juni 2018 om 22:26

Na de 2-2 van Turkije kwamen er allemaal mensen het veld op, was het niet echt meer waard om voor een paar minuten (áls er al extra tijd bijgetrokken zou worden) nog de orde te herstellen en verder te gaan met de wedstrijd.
Ik heb alleen de tweede helft gezien (geen spijt van, erg vermakelijk met al het gedoe) en vond Tunesië daarin beter eerlijk gezegd al kwam dat misschien ook wel door de rode kaart voor Tosun en alle commotie op en om het veld.

2 juni 2018 om 00:53

Wacht ff. Tunesië staat 14e op de world ranking, Turkije 37e. Tunesie was voor deze pot al 8 wedstrijden ongeslagen en heeft zich geplaatst voor het WK, Turkije is 3 wedstrijden ongeslagen en verloor daarvoor van Albanie en Roemenië. Op basis waarvan precies denk jij dat Turkije met 10 man even van Tunesië zou moeten winnen? Slaat helemaal nergens op namelijk.

2 juni 2018 om 01:17

Wat een grap. Ja als je alleen tegen met alle respect Afrikaanse landen speelt, klimt zelfs Letland naar de top 5 van de ranglijst. Alle Afrikaanse landen zullen de poulefase niet overleven, ik denk zelfs dat Gibraltar geen slecht figuur zou slaan bij de kwalificaties in Afrika voor het WK.

2 juni 2018 om 01:29

Jij hebt gelijk noppa, maar dat is altijd zo wanneer Turkije niet weet te winnen van de mindere landen. Dan gaan de handjes jeuken bij sommige hier en dan slaan ze hun slag om te proberen vernederen. Het is maar een oefenduel, dus maakt verder niet veel uit vandaag. Ook wanneer Turkije met 3-0 zou winnen had ik hetzelfde gezegd.

2 juni 2018 om 01:35

Wat een onzin. Senegal en Nigeria zijn zeker niet kansloos in hun groep.
Egypte zie ik zelfs als tweede doorgaan achter Uruguay.
Tunesie heeft pech met de groep maar kan misschien tegen Engeland een punt pakken als het meezit.
Marokko hetzelfde verhaal, pech met de groep maar zeker niet kansloos tegen Portugal.

2 juni 2018 om 01:45

"Ja als je alleen tegen met alle respect Afrikaanse landen speelt, klimt zelfs Letland naar de top 5 van de ranglijst." Wat is dit voor uitspraak joh? Tunesië staat uit het niets het hoogste van alle Afrikaanse ploegen. Tuurlijk, er zijn in het CAF-kwalificatietoernooi een hoop landen van bedroevend niveau maar die zijn er bij ons ook. Er plaatsten zich maar 5 landen uit Afrika, die landen zijn echt geen koekenbakkers hoor.. Turkije wordt gewoon 4e in hun poule ej bakken er ook zeer weinig van tegenwoordig. Je kunt ze best iets beter vinden dan Tunesië, al betwijfel ik dat momenteel ook al, maar de uitspraak "met 10 man ook nog makkelijk kunnen winnen" is gewoon klinklare onzin, dat snap je hopelijk zelf ook wel. En nee, Letland zal als zij in de CAF zouden staan ipv de FIFA echt bij lange na niet in de buurt van plek 14 komen, sterker nog: volgens mij heeft er nog niet vaak een Afrikaans op zo'n hoge notering gestaan in de hele geschiedenis..

2 juni 2018 om 01:48

@Emre42: Wat is dit nou weer voor kinderachtige opmerking dan joh? Heeft niet met "vernederen" (snel op je tenen getrapt?) van de Turkse ploeg te maken.. Tunesië presteert recent gewoon beter, getuige de resultaten van de laatste 10 potten als ook de stand op de FIFA World Ranking. Daar is toch ook helemaal niks mis mee. Volgens mij ben je eerder Tunesië onterecht aan het 'vernederen' als je claimt dat zij met 10 man nog makkelijk te pakken moeten zijn..?

2 juni 2018 om 02:15

Vergelijk maar eens even de groep van Turkije met die van Tunesie. Lijkt me eerder logisch dat Turkije het niet heeft gered tegen Kroatie, Ijsland en Oekraine. Dan dat Tunesie het heeft gered tegen...En als je de wedstrijd had gekeken, zag je dat b-team van Turkije veel beter was. Maargoed jij mag Tunesie een geweldig elftal vinden, ik denk niet dat ze meer dan 1 punt behalen op deze manier.

2 juni 2018 om 02:24

Ja, de groep van Tunesië is uiteraard minder sterk, die wonnen zij dan ook ongeslagen. Verder wonnen ze recent van Costa Rica en Iran (vriendschappelijk, beide WK-deelnemers) en speelden ze gelijk tegen Portugal. Ook wonnen ze van Egypte in de Afrika Cup kwalificatie hun eerste wedstrijd. Ik vind Tunesië helemaal geen geweldig elftal, dat beweer ik ook helemaal nergens. Ik stel alleen dat het totaal geen vanzelfsprekendheid is dat Turkije hun even oprolt met 10 man, meer niet. Dat jij dan gelijk aankomt met uitspraken als "mensen willen gelijk Turkije vernederen" is een ander verhaal. Nee, Tunesië is echt geen super bijzonder (Turkije ook absoluut niet overigens), maar zwak zijn ze nou ook weer niet.

2 juni 2018 om 02:43

Ik zie het Emre42, helemaal de opmerking "Tunesië is verder dan Turkije". Dit is gewoon een uitspraak die je niet eens serieus kunt nemen. 14e op de ranglijst, ik denk dat een FC Dordrecht ook een goede kans heeft om zich te kwalificeren in Afrika. Die niveau is daar bedroevend slecht. En dit lul ik niet, kijk gewoon hoevaak Afrikaanse landen de poulefase hebben gehaald.. Senegal en Ghana alleen de afgelopen decennia. Eigenlijk brengen deze reacties van deze gasten zichzelf en Nederland ook in diskrediet. Net of Tunesië ook verder dan Nederland is door zijn kwalificatie. Helaas heb je inderdaad een groot anti Turks sentiment in dit land. We kunnen stellen dat Turkije een dramatische wedstrijd heeft gespeeld, al is het een oefenwedstrijd. 90 minuten de wedstrijd gezien ivm inleg, helaas moet ik ook concluderen dat het Turkse elftal zielloos speelt. Jammer man, want het Turkse volk verdiend beter.

2 juni 2018 om 02:46

Ok, stuur mij een bericht mochten de Afrikaanse landen de volgende ronde halen. Ik gun het ze, ik ben ook altijd voor ze, maar het gaat niet gebeuren. Ik zeg het nu stellig, stuur mij bericht als één Afrikaans land het haalt, en ik geef je gelijk! Andersom doe ik het niet, want het is duidelijk dat het niet gebeurd. Daarom zeg ik het ook gelijk nu.

2 juni 2018 om 07:03

Hahaha oh oh Noppa'tje toch, hier zie je wel jouw complete onwetendheid van het voetbal en je ongefundeerde onderschatting van het Afrikaanse continent. Op de WK's van 1986, 1990, 1994, 1998, 2002, 2006, 2010 en 2014 stond ELKE EDITIE (8 op rij dus) een Afrikaanse ploeg in de knock out fase, in 2014 (Algerije en Nigeria) zelfs 2. Daarvoor had het WK nog een andere opzet met een 2e groepsfase. Ofwel, tijdens de huidige opzet van het WK Voetbal is het nog nooit voorgekomen dat er géén Afrikaanse ploeg in de knock out ronde zat... Dan kom jij heel leuk verkondigen dat ik je een bericht moet sturen als er iets gebeurt wat gewoon doodnormaal is en dat Dordrecht zich daar ook wel kan plaatsen. Man, man, man, niveautje hoor. Misschien voortaan een keer wat opzoeken als je er helemaal niets vanaf weet en dan pas beginnen te roepen over 'stuur me een bericht als dit gebeurt', nu kom je zo onwetend over... PS: Ik zal je geen bericht sturen, ik durf je nu al met zekerheid te zeggen dat minimaal 1 van die 5 teams de 8e-finales gaat halen.

2 juni 2018 om 07:12

En kap eens met je uitspraken als "groot anti Turks sentiment in dit land", kruip eens uit je slachtofferrolletje mafklapper. Ik heb nergens met 1 slecht woord over Turkije, Turken of het Turkse voetbalteam gesproken, mooie racist dat je er staat... Je brengt dingen als "Ja Senegal en Ghana een keertje de afgelopen decennia" alsof het een feit is maar zoals je hier boven kan zien lul je gewoon uit je nek. Dus jij mag wel stellen dat Turkije een slechte wedstrijd heeft gespeeld maar als ik als 'boze Nederlander' stel dat Turkije ook gewoon (ja, Nederland ook) echt niet al te veel voorstelt en op een slechte dag ook niet van Tunesië (of Egypte, Marokko, Nigeria, Senegal, etc.) wint dan kom jij aan met 'anti-Turkije sentiment', komop man wat een onzin zeg.. PS: Als ik me goed herinner ben jij een Griek noppa (kan op telefoon niet op je profiel klikken), in dat geval had je opmerking over Nederlanders die Anti-Turks zijn beter helemaal achterwege kunnen laten denk je niet..

2 juni 2018 om 01:32

Tunesie is gewoon verder dan dit Turkije daarom staan zij ook verdiend op dit WK.
Pakken zelfs punten tegen grotere tegenstanders.

2 juni 2018 om 02:48

Precies, want Botswana is ook sterker dan Kroatië Right. Met deze provocerende reacties, breng je enkel jezelf in diskrediet.

2 juni 2018 om 10:24

Jij komt met achterlijke opmerkingen en dan roep je dat andere aan het provoceren zijn. Accepteer dat jouw Turkije er niks van bakt op dit moment. Het is geen 2002 - 2008 meer. Jullie team is zwaar minder geworden. Door mensen als jij krijgt jouw team onterecht haat. En voordat je weer in je slachtoffer rol spring en doet alsof elke Nederlander hier Turkije haat, je wordt nu op je plek gezet door een Marokkaan.

2 juni 2018 om 11:36

Omdat jij haatzaaiende reacties richting Afrikaans voetbal brengt ben ik opeens de provocerende?
Als de mentaliteit van de turken wat beter was dan hadden zij ook dit WK kunnen halen.

Cenk tosun zijn vader is zo te zien uitgescholden door sommige achterlijke supporters waardoor hij door het lint is gegaan. Dat deze supporters cenk tot zo een niveau hebben gebracht is gewoon een schande. Op zo een avond waar hij de captain was van het nationale elftal en tijdens de ramadan periode. Kom niet meer kijken naar het nationale elftal zielige venten.

1 juni 2018 om 22:29

Aah nee sorry zijn vader werd zo te zien geduwt door supporters. Eerst werd er gespeculeerd dat er uitgescholden werd, maar een Turkse journalist heeft net aangegeven dat zijn vader werd geduwt.

1 juni 2018 om 22:30

Ehm, niet? Waarom zou ik reageren op gasten die ik niet ken en mij uit mijn tent proberen te lokken?

1 juni 2018 om 22:31

Omdat ze je vader wat aan doen..

1 juni 2018 om 22:33

Fysiek geweld is weer een ander verhaal. Daar ligt wat mij betreft de grens.

1 juni 2018 om 22:37

Oké, dan weet ik bij deze hoe ieder land een wedstrijd tegen een team met Turkse spelers winnend kan afsluiten. Top bedankt voor de tip. 👍🏼

Ken niet de hele situatie, maar kom op scheidsrechter. Roep hem even bij je, vraag wat er aan de hand is en ga verder. Hij zal niet voor niets zo uitbarsten. Inlevingsvermogen is soms ook ver te zoeken.

1 juni 2018 om 22:43

inderdaad hij heeft volgens mij (zover ik kan zien) niks fout gedaan toch behalve dat hij uiteraard boos was op de supporters maar zie hem niet de tribune op gaan en iemand aanvallen ofzo...

1 juni 2018 om 22:54

Je ziet hem duidelijk een "keel oversnijden" gebaar maken naar de tribune.

1 juni 2018 om 23:20

Ja oké, genoeg reden voor een scheids om het gesprek aan te gaan toch? Zo'n gebaar maak je niet zomaar. Dat doe je puur uit emotie. Beetje scheidsrechter/mens kan zoiets inschatten. Maar nee: befehl is befehl. Man, je kunt toch nadenken ook al heb je de regelementen uit je hoofd geleerd?

1 juni 2018 om 23:31

Bekijk de beelden maar eens. Tosun ging echt volledig uit zijn dak en zelfs zijn ploegmaten kregen hem niet gekalmeerd. Wat wil je dan als scheidsrechter het gesprek aangaan.

En puur uit emotie ... dat "keel oversnijden" gebaar is er gewoon over. Een beetje zelfbeheersing mag ook wel.

1 juni 2018 om 23:48

Zelfbeheersing als je familie onderwerp van de ruzie is, lijkt me erg veel gevraagd. Sorry maar als ik zie dat mijn familie in zo'n situatie onheus wordt bejegend dan observeer ik ook niet eerst de situatie. Dat kun je al helemaal niet van een voetballer verwachten die al vol adrenaline zit van de wedstrijd. Scheidsrechter had gewoon van een afstandje de situatie moeten aanschouwen en vervolgens het gesprek aan moeten gaan. Die rode kaart is ontzettend geforceerd.

Ik ben volledig klaar met het Turkse elftal. Altijd is er wel wat aan de hand. Ook al hebben we een best goede lichting, dit slaat echt nergens op. De prestaties in en buiten het veld zijn niet om over naar huis te schrijven, het boeit de trainer ook allemaal niet meer. Dit is voor mij het toppunt. Bij welk andere elftal gebeurt zoiets? Kom op man.

1 juni 2018 om 22:48

Tunesië is gewoon beter dan Turkije 2-2 met 10 man is gewoon een uitstekende resultaat voor Turkije

1 juni 2018 om 23:50

Als Tunesië beter is waarom hebben ze dan niet gewonnen van Turkije die met 10 man speelde? Als Cenk geen rood had gekregen had Turkije gewoon gewonnen

2 juni 2018 om 01:37

Ja Tunesie was lekker goed zeg, 2 schoten op doel 2 doelpunten. Ze waren gewoon efficienter dan Turkije, terwijl ze 30 minuten lang met een man meer speelden tegen een B elftal van Turkije. Succes tegen Engeland, hoop voor jullie dat je niet wordt overlopen door de Engelsen met dit matige team.

2 juni 2018 om 10:28

Tunesie heeft een WK over 2 weken. Waarom zouden ze op volle toeren draaien tegen met alle respect, Turkije?

Ik begrijp zijn reactie volledig, eerst familie en dan pas voetbal, niemand mag aan mn familie komen punt.

Ik snap echt niet dat hier een rode kaart voor word gegeven..

Het voordeel van die rode kaart was wel dat hij daarna de tribune op mocht.

Ik snap wel dat je boos wordt als jouw familie gevaar loopt, maar dan vind ik dat je jouw familie niet meeneemt of vip tribune laat zitten. Hoe kan je nu concentreren op je voetbal als je steeds je familie op de tribune in de gaten moet houden. Dit is amateuristisch wat hij doet. Voor iemand die proffosioneel geld verdiend vind ik dit heel jammer. Volgende keer familie thuis laten helaas. En hoop dat later ooit de tribunes veilig zijn om ze mee te nemen

Ik geef Cenk gelijk en ongelijk in deze situatie. Gelijk, want als iemand mijn vader probeert te slaan zou ik de tribune op rennen. Zoiets zou ik zeker niet toestaan. Ongelijk, want je bent een international, captain, dan moet je er maar voor zorgen dat je familie op de vip-tribune zit of thuis blijft. Hij benadeelt zijn ploeg hier nu mee.

Snel vergeten deze wedstrijd en weer verder gaan. Deze lichting heeft te veel talent om het op zo'n manier te verpesten.

Niemand komt aan je familie, en vooral niet als je het nog eens zelf ziet gebeuren ook! Achteraf wordt er weer gezegd dat zijn familie in de vip tribune moet zitten. Alsof dit de eerste keer is dat de familie gewoon op de tribune zit. Ze willen hem van dichtbij meemaken. Het is dus flauwekul om te stellen dat ze voor hun eigen veiligheid in de vip tribune moeten gaan zitten. Daar zijn stewards toch voor?

Verder is het weer typerend voor sommige mensen hier op Vz om een 'volk' te bekritiseren. Misschien hebben jullie niet zoveel met jullie ouders, maar sommige mensen dus wel. Je blijft met je smerige poten van iemand af, of je krijgt problemen. Actie, reactie. Zo gaat dat nu eenmaal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren