Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik ben boos, omdat we een beter team hebben dan Real Madrid’

Laatste update:

Real Madrid won zaterdag voor de derde keer op rij de Champions League door Liverpool te verslaan (3-1). In de afgelopen vijf seizoenen heeft Real het miljardenbal vier keer gewonnen, een indrukwekkende statistiek die ook Carles Puyol niet is ontgaan. De oud-verdediger stelde op Twitter dat Barcelona bij zichzelf te rade moest gaan, maar legt nu uit dat het bericht verkeerd is opgevat.

"Gefeliciteerd Madridistas. Vier Champions League-trofeeën in vijf seizoenen, terwijl Barcelona een van de sterkste teams in de geschiedenis heeft. We moeten nadenken over onze prioriteiten", schreef de oud-aanvoerder van Barcelona op Twitter. Later legt Puyol uit dat hij geen kritiek wilde leveren. "Kijk, je kan LaLiga niet zomaar weggeven, maar de Copa del Rey moet voor spelers zijn die niet regelmatig spelen."

"Dat betekent dus dat de anderen op hun best zijn als ze in de Champions League moeten acteren. Ik ben nog steeds van mening dat Barcelona een geweldig seizoen heeft gedraaid en blijf fan. Wat ik wilde doen, was mensen een kans bieden om te reflecteren op wat er is gebeurd. Want ik ben ervan overtuigd dat we een beter team hebben dan Real Madrid."

"Maar goed, ze hebben vier van de laatste vijf Champions League-toernooien gewonnen, dus we missen een kans en, als een Culé (fan van Barcelona, red.), ben ik boos", vervolgt Puyol in gesprek met La Vanguardia. "De tweet moet niet gezien worden als een belediging naar de club of trainer Ernesto Valverde, want de dubbel heeft veel betekenis. Ik weet zelf heel goed hoe zwaar het is dat te bereiken."

Ben jij het eens met de analyse van Carles Puyol?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Real was gewoon heel matig gestart in de Liga.
Ze moeten wel echt nieuwe aankopen doen dan zie ik ze weer kans maken tegen Barca.
Benzema mist gewoon teveel kansen en Bale tevaak geblesseerd.
De Champions League is gewoon van Real lijkt net of ze dan 200% geven. ook natuurlijk omdat ze de competitie al weg hadden gegeven.

29 mei 2018 om 11:20

200% zou ik het ook weer niet noemen, want ze worden af en toe niet eens groepswinnaar en flikken het de knock fases soms toch ook nipt te overleven?

Ik wil niet te kritisch zijn, maar soms heb ik niet echt het idee dat Real duidelijk de betere ploeg was en verdiend door is, maar wie weet ik kijk misschien door m'n Barca-bril.

29 mei 2018 om 11:31

Kritisch zijn mag altijd Moyashi, zolang het maar reã£â«el is. Er zijn mensen die geen respect hebben voor de prestaties van Real Madrid en het afwimpelen als: ze hebben de scheidsrechter altijd mee of het gelukt aan hun zijde. Kijk dat je zoiets zegt bij 1 toernooi kan ik mij nog wel voorstellen. Maar als je het als team flikt, om het toernooi 4x te winnen in 5 jaar tijd, dan is er hier toch geen spraken meer van? dan is het overduidelijk dat team geboren winnaars heeft en echte cup fighters zijn. Als het echt moet ( zoals in de champions league) dan staan zij er gewoon en zijn ze bereid om net dat iets extra's te geven waardoor ze de overwinning over de streep kunnen trekken. Noem het geluk, noem het de scheids mee hebben, 1 ding is wel zeker:
Dit is gewoon een legandarisch efltal met een legendarische coach en niemand kan deze prestaties ongedaan maken.

29 mei 2018 om 11:32

@moyashi nee je hebt gelijk. Ze zijn niet altijd de beste elke wedstrijd. Maar bedoel ook dat ze erg klinisch zijn in de CL. In de competitie bijv niet.
Ben echt nog nooit zo benieuwd naar de transferperiode.
Er moet echt veel gebeuren. Zoiezo een spits en weetniet of Bale weggaat en zo ja wie dan ? Verder nog een RB voor achter Carvajal, Hakimi uitlenen lijkt me het beste.

29 mei 2018 om 11:54

Haha nou 2009 was ik toch meer benieuwd hoor met al die grote woorden en beloftes van Perez. Heeft ze uiteindelijk ook waargemaakt natuurlijk

29 mei 2018 om 12:43

Respect voor hun prestaties maar je kan moeilijk ontkennen dat ze minimaal bij 2 van de 4 finales dikke geluk hebben gehad. Bij deze omdat Liverpool gewoon niet meer het zelfde was nadat Saleh uit de wedstrijd werd gevloerd en omdat ze twee doelpunten gratis mee krijgen van die domoor op doel.

29 mei 2018 om 13:16

Je kan alleen ook toegeven dat dit seizoen in de CL weinig heeft tegen gezeten voor Real, neemt niet weg dat het knap is dat ze dit presteren.

29 mei 2018 om 14:14

Natuurlijk, maar dat is ook deel van het spelletje. Als je een betere doelman hebt dan de tegenstander is de kans op fouten aan de overkant groter, daarom koop je nou eenmaal een goede doelman.

Welke andere finale doel je op? Die met de strafschoppenserie tegen Atleti in 2016 neem ik aan? Strafschoppen is altijd wat geluk hebben natuurlijk. Al moet ook gezegd dat de spelers van Madrid wellicht gewoon wat beter met de druk om kunnen. Overigens had Atleti dan weer 'geluk' dat het tot strafschoppen kwam aangezien Madrid het leeuwendeel van de kansen en balbezit had. Dat is natuurlijk ook geen echt geluk, gewoon uitstekend verdedigend werk van Atleti. Maar jij gebruikt het begrip geluk ook op een vergelijkbare manier hier.

29 mei 2018 om 14:18

Het heeft ze weinig tegengezeten? Hoezo? Omdat de scheidsrechter tegen Bayern een strafschop miste? Er zijn ook beslissingen in het nadeel van Madrid genomen natuurlijk, zoals het onterecht afkeuren van dat doelpunt van Isco tegen Juve.

Verder had men wat geluk dat Neymar geblesseerd was in de terugwedstrijd, dat klopt. Dat weegt imo niet op tegen een van de zwaarste parcours richting de cl finale die ik me kan herinneren. In de loting had Madrid namelijk ontzettend veel 'pech' steeds. Ik speel liever tegen een Basel, Besiktas, Porto of Shaktar dan tegen PSG zonder Neymar hoor

29 mei 2018 om 15:45

@ Biornha

Dat klopt, maar zo is t elk seizoen wel wat.
Vorig seizoen was de loting heel gemakkelijk, het seizoen daarvoor was de tegenstander niet op volle oorlogssterkte(blessures en schorsingen) en nu is t weer de scheidsrechter.
Elk jaar is er weer een andere reden waarom Real Madrid de CL heeft gewonnen, maar nooit dat Real Madrid(zoals vorig jarig) gewoonweg klasse heeft gespeeld in de CL.

29 mei 2018 om 18:50

Ramos is toch gewoon een speler van Madrid? Die heeft hoogstpersoonlijk afgerekend met Salah. En dat de kjeeper van real geen goals kado doet geeft toch aan dat ze gewoon een veel betere keeper hebben dan Liverpool?

29 mei 2018 om 11:22

Real Madrid heeft een wereldelftal. Ze kunnen zich alleen niet altijd opladen voor de wedstrijden tegen de mindere goden. In Champions League laten ze zien altijd nèt de betere te zijn.

29 mei 2018 om 11:54

Ik vond ze net erg sterk beginnen aan de competitie, enkel ging de bal er maar niet in. Ze speelden naar mijn mening in het begin van het seizoen dominanter dan op het einde, met een karrenvracht aan kansen steeds. Kijk die wedstrijd thuis tegen Valencia. Dat die wedstrijd niet in 5-1 eindigt ipv 2-2 snap ik nog steeds niet. Vandaar dat ik hoop dat de voorhoede versterkt wordt deze zomer. Iemand die een goaltje kan maken bij afwezigheid van Cris is geen overbodige luxe

29 mei 2018 om 11:59

Precies

Wat ik ook zei er moet iemand komen die kan scoren als Ronaldo er niet is.

29 mei 2018 om 12:33

Wat een slap geouwe.....als Barça zoveel beter was dan hadden ze tenminste een paar x de CL gewonnen. Maar dat is niet het geval. Het geval is dat Real heel Europa domineert al 5 jr lang. Dus kan je niet zeggen dat Barça een beter team heeft want Real pakt de grootse prijzen en dat zijn feiten. Jammer Barça fans. Buigen en Geef eens respect aan het beste team van dit Eeuw

29 mei 2018 om 13:09

Beste weet ik niet. Meest succesvolste qua CL prijzen ok. Ik persoonlijk vind het Barca onder Guardiola namelijk beter dan dit Real, maar dat is mijn smaak. En hoezo moeten Barca fans buigen? Deed jij dat ook na de 5-0 of de 2-6? Ik geef zeer veel respect voor Real puur omdat zij dit verdienen, maar om nou te gaan buigen is weer van een heel ander kaliber.

29 mei 2018 om 12:33

Wat een slap geouwe.....als Barça zoveel beter was dan hadden ze tenminste een paar x de CL gewonnen. Maar dat is niet het geval. Het geval is dat Real heel Europa domineert al 5 jr lang. Dus kan je niet zeggen dat Barça een beter team heeft want Real pakt de grootse prijzen en dat zijn feiten. Jammer Barça fans. Buigen en Geef eens respect aan het beste team van dit Eeuw

29 mei 2018 om 12:44

Je weet dat een eeuw 100 jaar is?

29 mei 2018 om 13:06

‘Dit eeuw’ wat deze eeuw moet zijn, verwijst naar de 21e eeuw denk ik, en dat is van 2000-heden.

29 mei 2018 om 13:25

Weet ik, was gewoon even aan het irriteren

Wat grappig is, is het feit dat Marranr1 reageert op een Madrid-fan en daarbij zegt: "jammer Barca-fans, buigen".

Wat tevens grappig is, is het feit dat vanaf 2000 tot heden de prijzen zo verdeeld zijn (dit zijn competities waarin ze beiden vanaf het begin in zaten of meededen):

Barcelona:
4x Cl (bedankt @perspectief)
9x competitie
6x Copa

Real Madrid:

5x Cl
6x competitie
2x Copa

Je ziet dus dat Barca 19 hoofdprijzen heeft gewonnen en Madrid 13 hoofdprijzen.
Zelfs als je zegt "copa is een prijs van niks" - waar ik in kan komen, kom je op een totaal van Barca: 13 hoofdprijzen en Real: 11 hoofdprijzen.

Ik vind het van beide geweldige prestaties en ik heb ook diep respect voor de manier waarop Madrid de laatste 3 jaar Europa domineert in de CL en vooral de volwassenheid waarmee dit gedaan is, maar om nou te zeggen dat Madrid veel beter is.. Cijfers zeggen anders van niet.
Juist vanaf 2000 tot nu zijn ze in het voordeel van Barca.

Overall gezien gaat Madrid volledig aan de haal met de hoofdprijzen, maar deze eeuw (2000-tot nu) is echt in het voordeel van Barca.

29 mei 2018 om 13:32

Barcelona heeft 4 CLs. 2006,2009, 2011 en 2015.

29 mei 2018 om 14:21

Klopt helemaal. Van 2008 tot 2015 was Barca bijna een decennium gewoon ongenaakbaar. Madrid deed af en toe wat terug maar dat was niet veel met 1 titel, een copa en een cl in die periode. Gelukkig (voor mij dan) lijkt het nu wat te kantelen de laatste jaren.

29 mei 2018 om 14:22

Op basis van de laatste 5 jaar mogen ze iig wel ff buigen.

Wat hij zegt over de Copa, geef ik hem volledig gelijk in. In eerste instantie om jongens als Alena aan het werk te zien, maar ook (en deze is misschien nog belangrijker) je sterkhouders wat te ontzien en meer rust te geven.
Hij wil het niet als kritiek naar Valverde brengen, maar dat is het natuurlijk wel. Met meer rust voor je basis 11, werd je misschien niet zo afgetroefd op wilskracht tegen Roma (zonder de prestatie van Roma tekort te doen overigens).

Er moet gewoon een goede balans zijn in je team en vaker gerouleerd worden. Eibar thuis kan je echt wel een aantal topspelers rust geven hoor.

Heldere uitspraken van deze sportieve Puyol. Denk dat beide teams ongeveer even goed zijn en het meer aan de vorm van de dag en van de 2 beste voetballers ter wereld ligt welk team beter is.

29 mei 2018 om 11:45

Wanneer Barcelona tegen Real speelt, is Barcelona meestal de bovenliggende partij. In zulke wedstrijden kan je de waarde van die twee beste spelers wel zien. Messi speelt veel beter in Classico’s dan Cristiano. Als Barcelona en Real tegenover elkaar hadden gestaan in de finale was het een hele andere wedstrijd geworden

29 mei 2018 om 11:51

Tegelijkertijd gebeurd dat niet omdat Ronaldo zijn team naar de finale sleept terwijl Messi vaak een afwezigheidsattest indient. Kunnen we daaruit dan weer concluderen dat Ronaldo de betere is of gaat dat enkel op als het in het voordeel van Messi is?

29 mei 2018 om 12:02

Dat heeft natuurlijk ook deels met de speelstijl te maken. Ronaldo is het eindstation, terwijl Messi voor een groot deel de spelmaker is.

29 mei 2018 om 12:03

Real8madrid

Je moet die jongen niet te serieus nemen. Hij heeft geen eens meer een account.
Daarnaast won Real 'gewoon' de Super Cup. En redelijk simpel ook.
De ene keer is Barca de betere, de andere keer Madrid.
Dat maakt het juist altijd een spannende wedstrijd.

Nog gefeliciteerd met de cup met de grote oren en ik hoop dat we volgend jaar op z'n minst weer eens in de finale terechtkomen.

29 mei 2018 om 12:12

Volgend jaar een keertje wisselen? La Liga nog eens voor ons en jullie de cl

29 mei 2018 om 12:14

Uiteraard hangt dat van verschillende factoren af. Het was ook geen serieuze reactie hoor. Ikzelf vind Messi de beste ter wereld. De beste speler tenminste, gelukkig presteert hij imo niet altijd het beste. Het was gewoon een reactie om aan te tonen hoe kansloos zulke selectieve argumenten zijn

29 mei 2018 om 12:24

Het is inderdaad ook redelijk kansloos. Aan het eind van de dag gaat het er bij vooral om wat Barcelona doet tov Real Madid.
Als Messi en Ronaldo gestopt zijn, zullen Barca en Real nog steeds bestaan en hopelijk nog als grootmacht (wat ik wel verwacht), dus dan boeit een persoonlijke strijd tussen 2 helden ook niet meer.

Wat betreft het wisselen.. Is goed! Bel jij Zizou even?

29 mei 2018 om 12:51

Nou afgelopen seizoen hebben ze 4 tegenover elkaar gestaan. Real heeft daar van 2x gewonnen en 1 verloren. 1x hebben ze gelijkgespeeld dus zooo veel beter dan Real waren ze niet.

29 mei 2018 om 13:37

Klopt, in de tijd van Guardiola tegenover Mourinho was het anders maar nu wil Real in clasico's ook dominant zijn in balbezit.

29 mei 2018 om 12:34

@qinggorda

Ik denk dat het ook een gevalletje is van het gras dat altijd groener is bij de buren. Stel dat het andersom was geweest, dat Barca al die champions leagues had, maar Real Madrid een hoop landstitels. Dan had Puyol nu gezegd; ja leuk die champions leagues, maar ik wil die landstitels ook winnen. Nu zegt hij het omgekeerde. Wat dat betreft ben ik benieuwd wat Madrid fans vinden van hun eigen club. Overheerst de blijdschap over die Cl's? Of overheerst het chagrijn van het herhaaldelijk niet winnen van de landstitel?

29 mei 2018 om 13:39

Real en Barca moeten ieder jaar de treble winnen, dat is de doelstelling. De Champions League is altijd belangrijker dan de landstitel, al is het voor de rivaliteit met Barcelona natuurlijk lekkerder als je de landstitel wint.

Een club als met weet ik veel hoeveel selectiespelers moet het zich toch kunnen veroorloven om niet te hoeven kiezen tussen een competitie.

in Laliga zijn er genoeg wedstrijden tegen mindere tegenstanders waar de mindere goden kunnen worden opgesteld.

29 mei 2018 om 11:22

Hoewel een topclub, is de breedte van de Barça-selectie lang niet wat het moet zijn hoor.

Barcelona presteert in de beslissende fase van de CL de afgelopen jaar ondermaats. Waar ligt dit aan? ook de uitschakeling dit seizoen door Roma was weer onnodig. Er moet meer focus komen tijdens de beslissende wedstrijden, want anders winnen ze voorlopig de CL niet meer. Ben benieuwd naar volgend seizoen en of Real in staat is om opnieuw de cup te pakken. Zie alleen Bayern en Barca als concurrenten. Wellicht dat City nog kan aanhaken.

29 mei 2018 om 12:36

Paris Saint Germain, Juventus, waarom zouden zij niet kunnen winnen? Naast City inderdaad. En dit jaar zat Liverpool in de finale, een club uit die categorie (die veel omvangrijker is) kan prima een goed seizoen draaien.

29 mei 2018 om 13:50

PSG mist het niveau om echt mee te doen om de prijzen. Je ziet het aan de resultaten. Juve is een outsider net als Liverpool dit jaar. Juventus kan van iedereen winnen, maar halen vaak niet de trekker over in de beslissende fase.

Barca heeft zeker geen beter team. Real heeft echt een ontzettend gebalanceerd team met spelers die allemaal het verschil kunnen maken in zowel aanvallend als verdedigend opzicht. Barca moet deze zomer echt het middenveld opschonen en vernieuwen. Busquets is de enige die moet blijven staan. We hebben een Eriksen en een controleur nodig. Sinds Xavi weg is, is er gewoon geen vervanger gekomen. Het middenveld en een spits zijn de prioriteiten deze zomer.

29 mei 2018 om 13:17

Inderdaad. Het middenveld van Real controleert vrijwel elke wedstrijd tegen welke tegenstander dan ook. En de verdediging durft strak rondom de 16 te verdedigen.

29 mei 2018 om 14:57

Idd. Het middenveld van Real is echt allesbepalend in de laatste CL edities. Ze weten een wedstrijd onder controle te houden. Dit seizoen hadden ze zoveel wedstrijden waarin ze dramatisch begonnen , maar ze weten zichzelf toch in de wedstrijd te spelen. Elke keer weer. Dit is precies wat Barca nodig heeft om weer de CL te kunnen winnen.

Ben ik het niet helemaal mee eens, tenminste niet op papier. Als ik beide opstellingen naast elkaar leg en ik zou er 1 team van moeten maken dan koos ik wat betreft Barca spelers voor Ter Stegen, Umtiti, Busquets en Messi. 4 om 7 spelers dus. Er valt wat voor te zeggen om Suarez of Coutinho ook in dat rijtje op te nemen maar ik zou voor een ander systeem kiezen. Maar goed, laten we zeggen 5 om 6 spelers. Zo gelijk mogelijk verdeelt dus.

Echter als we dan naar de bank gaan kijken vind ik Madrid mijlenver voor liggen (nogmaals: op papier, dit seizoen kwam het er niet helemaal uit). Dan zou ik van de Barca spelers eigenlijk enkel Roberto/semedo (afhankelijk van wie er in de basis staat en wie op de bank zit), Paulinho (omdat hij een waanzinnige invaller is gebleken), Alcacer (simpelweg beter dan Mayoral momenteel) en Dembele selecteren. Dat zijn er niet zoveel.

Net daarom vind ik het zo spectaculair wat EV met Barca heeft gepresteerd. Hij heeft naar mijn mening een minder sterke selectie om mee te werken dan Madrid heeft en toch worden ze met zo'n gigantische voorsprong en bijna ongeslagen kampioen en winnen ze tevens de copa. Hij heeft er gewoon zo'n goed uitgebalanceerd team van gemaakt. Mede daarom vrees ik een beetje voor een evt transfer van Grizzi. Dat kan leiden tot twee gevolgen: ofwel gaat die balans het raam uit, ofwel houdt EV vast aan zijn balans binnen het team en krijg je gezeik in de selectie omdat er 1 of 2 offensieve toppers op de bank zitten.

Niet beter, maar ook niet veel slechter. Als ik Zidane was zou ik maar weinig spelers van Barcelona als directe versterking zien. Alleen Messi en Ter Stegen zouden echte versterkingen zijn.

Puyol vergeet denk ik dat het Barca van de laatste jaren een bij elkaar gekocht zootje aan het worden is... Waar Real alweer een tijdje een team heeft staan maakt Barca de fout die Real jaren daarvoor steeds maakte.

29 mei 2018 om 12:38

Real Madrid is ook gewoon een bij elkaar gekocht zooitje. Zo'n beetje de gehele selectie is gekocht. Zelfs Sergio Ramos is eigenlijk afkomstig van Sevilla. Eigenlijk is de gehele basiself van Real Madrid allemaal gekocht.

29 mei 2018 om 13:18

Zoals elke topclub zeg maar.

29 mei 2018 om 13:19

Je leest denk ik niet wat ik schrijf. Dat real bij elkaar gekocht is weet iedereen maar momenteel is het geen zootje omdat ze al jaren met elkaar voetballen.

"waar Real alweer een tijdje een team heeft staan maakt Barca de fout die Real jaren daarvoor steeds maakte."

29 mei 2018 om 13:38

Dat had Barcelona ook, alleen moesten zij eerder verjongen omdat spelers als Puyol, Xavi en nu Iniesta weg zijn gevallen. Spelers als Ronaldo, Marcelo, Modric, Ramos, Benzema hebben de 30 inmiddels ook allemaal aangetikt en ook Real Madrid zal weer moeten gaan verjongen.

29 mei 2018 om 13:43

Real probeert toch te verjongen met Hakimi, Vallejo, Theo, Llorente, Ceballos, en Mayoral?

29 mei 2018 om 14:26

Het gaat erom dat dit al een tijdje dezelfde groep is. Van deze basiself zijn er een boel spelers die al bijna 10 jaar bij Madrid spelen (ramos, Marcelo, Carvajal, Benzema, Ronaldo) en nog meer spelers die rond de 5 jaar bij de club zitten (varane, Modric, Kroos 4, Navas 4, Casemiro, Isco).

De voorbije 3 cl-titels zijn gewonnen door nagenoeg exact dezelfde spelers en ook die in 2014 is door veel dezelfde spelers binnengehaald.

Als twee teams quasi even goed zijn dan is het meestal het team waar men al langer samenspeelt dat aan het langste eind trekt en dat is Madrid momenteel. Dat is alles wat Savoyeh bedoelt

29 mei 2018 om 13:47

Denk dat Valverde de speelstijl wel heeft veranderd, wat ook noodzakelijk is zonder Xavi en Iniesta, maar dat hij het wel zo geruisloos mogelijk heeft proberen te doen want het is een beetje vloeken in de kerk in Barcelona.

Tja, lekker objectief ook. Ik heb sowieso al niets met Barcelona en Real Madrid, maar dat vliegen afvangen en het superioriteitsgevoel tussen die twee begint steeds irritanter te worden. Qua spelersmateriaal zijn ze ongeveer gelijkwaardig en qua middelen zal het ook wel dicht bij elkaar liggen.

29 mei 2018 om 12:41

@sirius daar ben ik het volledig mee eens. Ik heb wel een duidelijke voorkeur voor Barcelona boven Real Madrid, maar dat neemt niet weg dat beide clubs zowel op als naast het veld en stelletje kleinzielige zeurpieten zijn geworden. Of het nou gaat om erehagen, overtredingen, toneelspel na overtredingen, continue speldenprikken uitdelen over futiliteiten, ze doen er allebei keihard aan mee. Staan allebei al jaren aan de absolute top en hebben het er kennelijk moeite mee dat ze daar concurrentie hebben.

Per jaar groeit mijn aversie tegen het Spaanse voetbal. Puur vanwege de financiele voorsprong, waarvan we weten hoe die tot stand is gekomen, hebben ze een voordeel op de rest van Europa. Niks vanwege goed beleid of het overgrote deel opleiden van eigen jeugd. Nee, smijten met dat geld zodat je weer kunt zeggen dat je de beste bent. Ze doen maar... Door deze wanpraktijken kijk ik niet meer naar de CL. Dat toernooi is al jaren gekocht. Ook deze finale is weer beslist door een speler die voor minimaal 100 miljoen is gekocht. Knap hoor als je zo wint, erg knap...

En nu denkt die Puyol dat 1 keer in de 5 jaar te weinig is. Nee hoor, 4 keer per 5 jaar betekent dat het toernooi door jullie is verpest. 5 keer Spanje zegt toch genoeg.

29 mei 2018 om 13:13

Gabstra

Dat je een aversie hebt tegen Spanje, kan, mag en is ook niet erg. Maar dat je dan als argument 'geld' gebruikt kan ik dan niet inkomen.
PSG koopt even 2 spelers voor 400 miljoen en City heeft ook in 2 seizoenen 400 miljoen uitgegeven aan nieuwe spelers.
Je kan van alles noemen waarom je een hekel hebt aan de Spaanse ploegen, maar dat je geld noemt slaat nergens op. Financieel zijn de Engelsen en PSG in het voordeel. Zelfs Watford kan op voorhand meer uitgeven dan Barcelona of Real Madrid.

Ook maken de Spaanse clubs over het algemeen de meeste winst, dus waar haal jij je informatie vandaan?

29 mei 2018 om 14:59

@isco,

Toen men in Spanje doorhad dat ze met gewoon beleid niet meer konden domineren, hebben ze vol gebruik gemaakt van het Bosman arrest en zijn ze losgegaan. Engeland had toen nog geen olie baronnen die de competitie opkochten. Dus ja, in Engeland zijn ze nu ook doorgeslagen en ook bij Psg. De gekte is echter begonnen bij Madrid. Keer op keer wisten zij het transferbedrag te verhogen om andere clubs voor te zijn. Barca volgde in hun kielzog. Zij hebben de toon gezet waardoor het internationale voetbal een lachwekkend gebeuren is geworden. Tegenwoordig moeten jongens uit ons land een buitenlandse club omarmen om bij een winnaar te kunnen horen. Dat is gewoon triest.

29 mei 2018 om 13:25

Lol de promovendus van de premier league krijgt al 200 miljoen cadeau door tekengeld. Zoveel geld krijgt een Betis Sevilla niet hoor.

29 mei 2018 om 13:50

Liverpool en Roma waren er anders dichtbij, maar natuurlijk is de groep favorieten klein: Real, Barca, Bayern, Psg, en City.

29 mei 2018 om 14:30

De spelopvatting en goede opleidingen spelen heus wel een rol.

Als je kijkt naar de clubs die het meeste spelers actief in de top 5 competities hebben opgeleid dan staan Madrid en Barca op 1 en 2. Valencia valt net buiten de top 5. En dat is, itt Engelse topclubs, niet omdat ze over heel Europa alle toptalenten van 15-16 wegpikken. Dat zijn nagenoeg allemaal Spaanse en enkele Argentijnse jongens.

Bovendien zijn Real Madrid en Barca nooit aanzienlijk rijker geweest dan Engelse topclubs als Chelsea en United.

Als een culé ( een kont) doe je wel je naam eer aan je praat namelijk poep! Met de spelers die real heeft komt barca niet eens in de buurt. Real verliest dit seizoen vaker van haar zelfs als van de tegenstander. Zeggen dat barca beter is is natuurlijk alleen gebaseerd op de bril waar je doorheen kijkt.

29 mei 2018 om 17:10

Beetje respect voor Carles Puyol ja?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren