Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax onderhandelde zonder medeweten Kluivert met Tottenham over transfer

Laatste update:

Ajax ontkent bij monde van directeur spelerszaken Marc Overmars dat het Justin Kluivert in de zomer van vorig jaar van de hand wilde doen. De Volkskrant pakte donderdagvond uit met het verhaal dat de Amsterdamse club de negentienjarige buitenspeler zonder diens medeweten wilde verkopen aan Tottenham Hotspur, maar daar was volgens Overmars geen sprake van.

Ajax wilde Kluivert naar verluidt middels een 'koppelverkoop' met Davinson Sánchez naar Engeland laten vertrekken. "In de gesprekken met Spurs over Sánchez is zijdelings over Justin gesproken", erkent de beleidsbepaler. "Het voorstel van Spurs was dat hij dan nog twee jaar in Amsterdam zou spelen en dat hij daarna naar Spurs zou gaan."

Ajax liet Sánchez uiteindelijk voor ongeveer 45 miljoen euro naar Engeland vertrekken; voor Kluivert mikte men op een transfersom van 20 miljoen euro. Overmars benadrukt echter dat de club nimmer heeft gezinspeeld op een transfer van de vleugelflitser. "Daar zijn we verder niet op doorgegaan, omdat we toen zelf het contract met Justin wilden verlengen. Net zoals we dat nu ook nog willen."

Ajax en Kluivert onderhandelen al geruime tijd over een nieuw contract, maar vooralsnog weigert de aanvaller zijn medio volgend jaar aflopende verbintenis te verlengen. Kluivert zou met name uit zijn op financieel gewin, maar dat ontkent hij zelf stellig. "Ik voel me onder druk gezet. Het belangrijkste voor Ajax is dat ik mijn contract verleng. Dan gaat het niet om het voetbal, maar om geld. Door alle speculaties is de emmer vol geraakt", vertelt de Oranje-international.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Yep. Daar gaan we. Het is de schuld van Ajax. Werkelijk waar een gotspe dit. Als je de beste van de wereld wil worden, gedraag je als een kerel en wees minstens 17 van de 34 competitiewedstrijden bepalend. Anders heb je als tiener nog geen reet te vertellen. Ajax van geldzucht beschuldigen en Raiola als zaakwaarnemer nemen. Hypocriet.

Edit: een competitie telt 34 wedstrijden. Niet 24.

17 mei 2018 om 20:43


17 mei 2018 om 20:46

Voor de goede orde. Ik gun De Ligt zijn transfer helemaal niet. Daar denk ik, zeker vanwege zijn rol als aanvoerder dit dramatische seizoen, hetzelfde over. Alleen is dat nog niet concreet. Leg mij dus geen woorden in de mond zonder dat je weet hoe ik er in sta.

17 mei 2018 om 21:13

En hoezo gun jij de Ligt geen transfer? Wat dient hij meer te doen volgens jou? Kan toch een mooie transfersom opleveren lijkt me zo.

17 mei 2018 om 21:24

Kluvert doet dit express op advies van Raiola om zo goedkoper weg te kunnen deze zomer. Dit trukkje doet Raiola al jaren, het begon bij Ajax met Ibra id eht op advies van Juve deed. Trapte van de Vaar teen blessure, verpestte de sfeer en voila, kon spotgoedkoop naar Juve tegen een mega tekengeld.

Ajax trapt hier echt niet in en zal haar poot stijf houden. Gewoon een dikke transfersom of een jaartje de JL in.

17 mei 2018 om 21:25

"Wat moet De Ligt meer doen?" Wat denk je van een zo goed als foutloos seizoen spelen, groot aandeel in een kampioenschap hebben en mede door hem overwinteren in Europa? Als supporter boeit het me geen moer of hij veel waard is. Hij is 18 en staat net 1 seizoen in de basis. Dan wil je dat hij de foutjes die hij maakte die de titel kostte (excelsior uit bijvoorbeeld) terug betaald door een seizoen langer te blijven en niet net als Kluivert de 1ste de beste transferperiode te gaan cashen.

17 mei 2018 om 21:27

Ik vind dat de selectie na het drama in Oostenrijk en het verdere dramatische verloop van de Europese campagne en competitie bij elkaar had moeten blijven. Alles voor Appie toch? En daar heeft de aanvoerder in mijn ogen een verantwoordelijkheid in. Nu de ponden en euro’s worden verdeeld, is dat verhaal van met elkaar zijn en nog niet uitgeleerd zijn opeens niet zo belangrijk meer. Dat neem ik een aanvoerder van Ajax meer kwalijk dan andere selectiespelers. Waarschijnlijk een persoonlijk dingetje van me waar je het prima mee oneens kan zijn. Maar zo zie ik het.

17 mei 2018 om 23:18

Waarschijnlijk gunt hij het hem nog niet.. we weten allemaal dat Ajax haar toppers niet kan houden, maar als ze nog zo jong zijn willen we ze liever gewoon houden!

18 mei 2018 om 09:22

maar hebben de ligt en kluivert niet de zelfde zaakwaarnemer

17 mei 2018 om 20:50

Wat de reden ook is, ik persoonlijk ben nooit een fan van deze verwende puber geweest.
Kan op zijn tijd goed voetballen echter veel te weinig continuïteit in zijn spel.
Kom je hier nog mee weg, echter bij een buitenlandse sub of top club niet.
Nee vlug wegwezen arrogant mannetje.

17 mei 2018 om 21:03

Snap niet dat iedereen Kluivert als een soort Judas bestempeld etc. Hij is met De ligt en Van de Beek een van de grootste eigen kweek in jaren. Komt uit de Ajax school en een jongen met Amsterdamse bluf.

Kan me nog de acties herinneren tegen Nice hij speelde met name die back en de verdedigers helemaal zoek. Ik heb eerlijkheidshalve in jaren niet meer zulke acties gezien bij Ajax.

Natuurlijk die jongen is pas net 19 en komt pas net kijken. Wisselvalligheid is daar inherent aan. Hij was/is echt een publiekslieveling.

Het is gewoon onwijs jammer dat zijn vader geen inspraak heeft op die jongen. Papa Kluivert is namelijk ook te vroeg naar AC Milan gegaan en uiteindelijk was Van Gaal zijn redding als een soort vader figuur. Justin heeft die pizzabakker als zaakwaarnemer en adviseur en dat is een ernstige zaak. Die is alleen berust op geld en zoveel mogelijk tekenpremie. Ik weet zeker als justin het voor het zeggen had blijft ie rustig nog een paar jaar bij Ajax en zou dan hogerop kijken. Maar hij wordt gewoon gebrainwasht door de pizzaboer uit Italië. Erg zonde want een Justin Kluivert in vorm is en met goede mentale begeleiding een wereldspeler in wording daar ben ik van overtuigd en niet zozeer door die doelpunten tegen Roda etc maar door de paar acties die ik gezien heb en door zn flair!

17 mei 2018 om 21:09

Patrick Kluivert had de CL gewonnen met Ajax voor hij vertrok en had wat privé-sores (eufemisme). Totaal manke vergelijking in mijn ogen. Maar ik snap je punt.

17 mei 2018 om 21:18

Tijden zijn veranderd spelers vertekken nu nog vroeger terwijl ze niet of nauwelijks wat gepresteerd hebben. Tuurlijk had Patrick Kluivert privé problemen voor hij vertrok maar zelfs hij haalde het niet want hij had bv. George Weah voor zich bij Milan. Dus papa kluivert kan justin uitermate relevante info geven over te vroeg de stap maken naar het buitenland.

17 mei 2018 om 21:36

Klopt. Eens. Maar Justin heeft aangegeven niet naar zijn vader te willen luisteren en veel waarde te hechten aan de goedkeuring van zijn moeder. Het zij zo. En ja, George Weah was (of is stiekem nog) buitencategorie.

17 mei 2018 om 23:21

Misschien moet je stoppen met de gedachten dat Raiola alles bepaald.. Kluivert bepaald dit allemaal zelf.. zijn keuzes om met Raiola in zee te gaan en dit te blijven doen.. en zijn keuze om niet bij te tekenen..

18 mei 2018 om 08:02

Kluivertje eindigt als hij zo doorgaat komend jaar op de tribune ipv van bij een andere club.

17 mei 2018 om 21:40

@voorland ja en als Kluivert dan straks minder presteert net zo behandeld worden als Younes of Bazoer? die jongen heeft nu een hype sinds die award uitreiking voor beste talent dus nu kan hij cashen nu het ijzer heet is. slaagt hij dan niet op een hoger niveau kan hij altijd nog een stap terug doen. ik zeg niet dat hij goed genoeg is voor het buitenland maar ik kan zijn beweegredenen wel begrijpen.

wat als hij straks niet slaagt bij Ajax? dan is hij flink wat geld misgelopen en zal hij eeuwig spijt hebben dat hij destijds niet voor het avontuur is gegaan. uiteindelijk moet je je eigen gevoel volgen en je eigen keuzes maken als speler. het is jou toekomst

17 mei 2018 om 21:51

Helemaal met je eens. Maar ik ben fan van Ajax, de club. Niet van Kluivert, de individuele selectiespeler. Ik wens Justin heus het beste bij een andere club. Maar ik heb moeite met het spel dat hij, al dan niet ingefluisterd door Raiola, speelt. Niemand is groter dan Ajax.

17 mei 2018 om 21:56

Ik kan daar ook wel in komen, dat hij nu momentum heeft en dat is ook absoluut zo. Maar uitspraken als "verlenging aanbieden is geld willen"? Dus je kan als club geen verlenging meer aanbieden zonder daarbij je integriteit te verliezen want het draait alleen om geld? Man wat een kolder, echt krankzinnig. Kluivert moet eens beseffen dat hij alles aan Ajax te danken heeft, maar nu het hem effe niet goed uitkomt heeft Ajax verkeerde intenties. Wat een domme, naïeve gast is dit.

17 mei 2018 om 22:09

@spandoek de teksten die hij uitkraamt zijn inderdaad onzin maar die zullen wel bij het spel horen. als hij gewoon eerlijk zegt dat hij voor het grote geld gaat dan zullen waarschijnlijk meer mensen begrip kunnen hebben voor zijn beslissing

18 mei 2018 om 07:26

Eens! Raiola denkt dat de aanval de beste verdediging is en voorziet Kluivert van teksten. "zeg maar dat het ajax alleen om het geld te doen is voor verlenging". Natuurlijk! Het zou raar zijn om als proforganisatie te zeggen dat je dat niets uitmaakt. Er is veel geld in Kluivert gestoken en op het moment dat ze gaan renderen...weg willen? Dan mag daar ook een marktconforme prijs tegenover staan, toch? En dan dat gezanik over trainers die zich niet op hun gemak voelen.....doet hij een snelcursus psychologie? Elke trainer...bij elke topclub....zit in deze situatie. Niet presteren betekent "wieberen". Borrusia....3 trainers....ac Milan....noem ze maar op. Als je bij een topclub wilt voetballen....moet je dat voor lief nemen. Een paar leuke wedstrijden....niet meer dan dat....en een mond alsof hij al jaren op topnivo presteert. In een sterke competitie wordt er anders verdedigd......is hij kansloos....en zal hij op de bank belanden. Ik gun hem dat niet, maar hij vraagt er wel om. Alles in het profvoetbal draait om geld Kluivertje......dat je dat nog niet wist is wel erg naief.....maar die naieviteit heb je van geen vreemden......

Mijn kennis op dit gebied is (helaas) 0,0, is het dan echt mogelijk om zonder medeweten/toestemming van de hoofdpersoon zomaar een speler te verkopen?
Excuses voor m'n onwetendheid.

17 mei 2018 om 20:38

Nee, Spurs zou zelf ook nog met Kluivert moeten onderhandelen. Aangezien het niet zo ver is gekomen was er niks concreets.

17 mei 2018 om 20:41

De club wordt altijd eerst geïnformeerd volgens de officiële manier en wanneer zij een akkoord hebben dan kan de speler nog ja of nee zeggen. Ajax heeft niks verkeerd gedaan mocht het waar zijn. Kamp kluivert probeert snel een breuk te forceren met Ajax door de uitspraken

17 mei 2018 om 20:55

Kon het me al niet voorstellen dat het antwoord op mijn vraag een volmondig "ja" zou zijn, spelers zijn immers geen goederen.
Bedankt voor jullie antwoorden!

17 mei 2018 om 21:16

Het is hier gelukkig nog geen VS inderdaad, waar dit vaak wel het geval is.

17 mei 2018 om 21:26

Een club die een speler wil kopen moet eerst overeenstemming bereiken met de club waar de speler speelt en kan daarna ionderhandelen met de speler in kwestie. Zo zijn de Fifa regels. Aangezien er nooit een overeenstemming is geweest tussne Ajax en Tottenham, is het nimmer zover gekomen.

18 mei 2018 om 07:54

Dus wat barca en griezmann doen is ook fout?... Is even voor me eigen duidelijkheid.

18 mei 2018 om 08:00

Wellicht dat het met transferclausules anders werkt, dat kan ik je zo 1 2 3 niet vertellen.

18 mei 2018 om 19:01

@rado55

In spanje hebben ze een regel dat elke speler een maximale binnenlandse transfersom in zijn contract heeft staan. Het schijnt dat Barcelona aan Atletico het bedrag van deze clausule heeft geboden. Daarna mogen ze Griesman wel benaderen. Andersom mag niet, dus eerst Griesman benaderen, onderhandelen en daarna pas een bod uitbrengen is niet toegestaan.

Uitzondering is weer wanneer een speler binen zes maanden uit contract loopt. Dan mag elke club de speler direct benaderen om te tekenen zonder toestemming van zijn huidige club.

Vandaar het een beetje raar is wat Kluivert nu stelt, een club onderhandeld altijd eerst met de andere club. pas als ze er uit zijn, dan kan de speler onderhandelen en bepalen of hij wel of niet wil getransfereerd wil worden.

Ookal hebben ze wel met Spurs gesproken over Kluivert en wat maakt dat uit? Er is toch alleen gesproken, er is voor de rest niks gebeurd. Daarbij is het beleid van Ajax dat je een jaar van te voren moet bijtekenen, Kluiver kan zich wel onder druk gezet voelen maar zo werkt het bij een voetbalclub, of dacht hij dat ze hem gratis lieten gaan terwijl hij alles kreeg om zich te ontwikkelen? Als je niet wil bijtekenen, zeg dan gewoon dat je weg gaat in plaats van dit eeuwige gebrei erom heen.

17 mei 2018 om 21:35

Precies, net zoals dat Kluivert zelf ook met Mourinho heeft gesproken. Kluivert last zich helemaal gék maken.

17 mei 2018 om 22:02

Kan wel zo zijn dat dit Ajax beleid is maar daar hoeft Kluivert zich niets van aan te trekken? Stel dat Kluivert niet goed genoeg zou zijn, is Ajax dan ook verplicht om een jaar van te voren het contract te verlengen? Nee! Dus hoeft Kluivert ook niet verplicht te verlengen. Is Ajax het daar niet mee eens hebben ze 2 opties. Verkopen in de zomer of winter of volgend jaar transfervrij laten gaan.

17 mei 2018 om 22:34

Burdy dat is toch het probleem ook niet? Als Kluivert zou zeggen ik heb andere ambities en wil niet bijtekenen dan zal Ajax hem proberen te verkopen echter zijn ze een jaar lang aan het onderhandelen geweest en wilde kamp Kluivert meer geld dan Ajax jan bieden maar zeg dat dan ook gewoon eerlijk.

17 mei 2018 om 22:37

Waar zie jij mij vertellen dat Kluivert verplicht moet bijtekenen? Ik zie het niet staan hoor. Je tekent een jaar van te voren bij, zoals Ajax beleid of je vertrekt. Heel moelijk is het niet om dit te begrijpen toch??

17 mei 2018 om 23:26

Birdy, het is wel zo dat de verkoop van spelers voor Ajax een zeer belangrijke inkomstenbron is.. als dat weg valt instaat er op lange termijn wel een probleem denk ik

18 mei 2018 om 07:56

MOET BIJTEKENEN? niks moet! Je kan ook iets willen en daardoor proberen te breien om tot een oplossing te komen.

Kluivertje toch.. noem mij een club die het contract van een speler die met regelmaat in de basis verschijnt laat aflopen volgend jaar zodat ie transfervrij kan vertrekken?
Hele reactie slaat werkelijk nergens op, natuurlijk draait het om geld. Er wordt tijd, aandacht en moeite in je gestoken verdomme, dan verwacht men iets terug!!

17 mei 2018 om 21:47

Het transfergeld kan Ajax gebruiken voor onder andere de opleiding waardoor andere spelers ook kunnen leren om te spelen en aldus een kans krijgen. Elke club heeft het transfergeld nodig tenzij er een rijke Sheik is.

17 mei 2018 om 22:30

Hij heeft ook een contract tot volgend jaar, prima als je niet wil verlengen, maar dan niet nu al naar het buitenland willen. Het is simpel ze zijn beiden een contract aangegaan tot volgend jaar dan dienen beiden dat te respecteren. Wil je nu al meer verdienen, dat kan ook maar daar staat tegenover dat je bijtekent.

17 mei 2018 om 23:27

Ajax heeft er idd geen recht op, maar de verkoop van spelers is voor Ajax een zeer belangrijke inkomstenbron..

Vervelend dat Raiola er nu mee aan komt zetten terwijl het nooit een grote rol gespeeld heeft.. Nu is het een beweegreden geworden voor Kluivert om op te stappen. Slinkse spelletje spelen met een jongen die nog maar net om de hoek komt kijken.. Ik reken Kluivert weinig aan in deze situatie en des te meer komt het op het conto van Raiola!

Kluivert zou natuurlijk nooit spelen bij tottenham, in heel de premier league zal die niet spelen. Prima dat hij weg wilt, maar wel naar een club waar die kan spelen. Dan denk ik aan franse competitie nice ofso misschien duitsland een wolfsburg ofso.

Oh Kluivert, wat een verschrikkelijk dom en makkelijk jochie. Raiola treft het wel met zo'n gemakkelijke client, die gaat hij nog bij veel clubs kunnen onder brengen en daarmee veel centjes aan verdienen.

Vind het echt bizar hoe dit uiteindelijk gespeeld wordt. ''het gaat me niet om het geld'', ''ajax wil alleen maar aan me verdienen'', etc., etc. Vooral dat laatste is toch stuitend? Hij is een (zo dacht ik) ras Ajacied dus hij weet hoe het toch werkt? Als jeugdspeler - zeker met zijn talent - krijgt hij zijn kans om zich meerdere jaren op rij in de top van Nederland en (als het goed is) in Europa te ontwikkelen, waarna Ajax daarna ook een mooie som kan overhouden aan zijn ontwikkeling en hij dus die mooie stap kan maken.

En dan las ik in het vorige artikel nog dat hij zo hoog mogelijk mikt en daardoor veel Europese wedstrjiden moet spelen en dat bij Ajax dus niet of minder mogelijk is. Als hij nou zelf laat zien dat hij daar positief aan bijdraagt is dat toch ook alleen maar goed.

Hoe dan ook is dit een smerig spelletje met - heel toevallig - weer Raiola naast diegene z'n zijde. Hij zal vast al een clubje klaar hebben staan die 'm overneemt.

17 mei 2018 om 23:53

Ach typisch een Raiola spelletje. Trainingskamp in Portugal van de winter zei Justin: "Ik teken 100% bij." Een Paar maanden later was het: "We zijn in onderhandeling en het ziet er goed uit." Aan het eind van het seizoen: "Ik weet niet of ik bijteken." 2 weken later: "Ajax is kut, ik word niet gewaardeerd, het zijn geldwolven, bla, bla." Een standaard Raiola patroon. Zo ging het bij Tete, bij Donnarumma en bij onze vriend die nu bij ado speelt en dacht dat hij de nieuwe Neymar was. Het zal wel. Uiteindelijk heeft Justin alleen een paar intikkers gemaakt tegen degradatiekandidaten. Met zijn naam vang je misschien nog 15 tot 20 miljoen. Kun je misschien Babel voor terug halen die momenteel 3 klasses beter is.

18 mei 2018 om 08:05

En uiteindelijk eindigt Kluivertje bij bal op het dak 13, einde carrière en Raiola heeft weer eens flink geld verdient over de rug van een ander.

Raiola heeft een interview met De Volkskrant gehad lijkt het. Vraag me af of er nog clubs zijn die met Kluivert in zee willen gaan. Na 7 aardige potjes zal hij weer willen vertrekken.

17 mei 2018 om 21:29

Clubs trappen er altijd weer in. Kijk maar naar de clienten van Raiola. Tete, Pogba, Ballotelli en Donnarumma. Verleden jaar was de soap met Donnarumma nog veel groter dan die nu met Kluivert.

Dat is toch ook de normale gang van zaken? Als de clubs eruit zijn, dan de speler benaderen. Anders breng je zijn hoofd op hol en zit je met een ontevreden speler. Als nieuwe club en speler er niet uit komen, blijft de speler gewoon bij de oude. Bijzonder dat Raiola/Kluivert in de slachtofferrol willen kruipen.

Gaat weer heerlijk zo. Blik slijk wordt weer open getrokken. Zeg t niet snel maar wat een huilverhaal zeg. Omdat er over hem gesproken werd wilde Ajax direct transfereren? Dit klinkt gewoon zo erg als een Raiola Kronkel. Bah.
AJAX wilde dit.. en er is geen sfeer.. en snik snik. Ga nou maar gewoon. Had er genoegen mee genomen als hij clear had gezegd; Ik wil weg bij Ajax want ik wil meer verdienen. Fair enough. Maar weer zo'n hele soap..

Dag Justin.. erg jammer .. maar liever iemand die er voor gaat. Die zich 100% inzet voor succes.

Je kunt wel stellen dat Ajax dit heel slecht heeft aangepakt. Kluivert heeft grote gelijk dat ie vertrekt na zo slecht behandeld te zijn.

17 mei 2018 om 21:48

Hoe is hij slecht behandeld?

17 mei 2018 om 21:51

Kluivert misschien niet maar Bazoer en El Ghazi bv mochten gelijk vertrekken toen er een nieuwe trainer (bosz) kwam die het niet in hun zag zitten. dan moeten dit soort spelers wel liefde voor hun club hebben terwijl de club totaal geen loyaliteit naar hun eigen spelers toont? een nieuwe passant komt langs en het jeugdproduct moet per direct vertrekken. niet zo raar dat spelers dan aan zichzelf denken

17 mei 2018 om 21:58

Ze hoefden niet te vertrekken. Ze wilden vertrekken. Bazoer was niet bereid te vechten voor zijn positie en wilde daarom weg. Dus nogmaals, hoezo slecht behandeld?

Bovendien stelt Derek Jeter dat Kluivert slecht behandeld is. Hij heeft het niet over Bazoer gehad. Dus waarom haal jij die erbij?

17 mei 2018 om 22:01

Japie hoe komt het toch dat of jij andere info hebt of steeds verkeerde voorbeelden aan haalt? El Ghazi wilde zelf weg net zials Bazoer omdat ze gaan basisplaats meer hadden na hun steeds slechtere spel en vorm. Ze hoefde helemaal niet weg en konden geeoon vechten voor hun plek maar in.plaats daarvan eiste ze een basisplaats en toen dat niet lukte wilde ze beide weg. Is toch echt iets heel anders.

17 mei 2018 om 22:07

@thamike hoe je het ook went of keert, je zal nooit kunnen ontkennen dat als Ajax vind dat een jeugdspeler niet voldoet aan het niveau dat ze die zsm willen lozen, want zo werkt het bij alle clubs. de club denkt altijd aan hun eigen belang dus waarom zou een speler dan niet voor zijn eigen belang mogen kiezen?

en Bosz heeft deze spelers wel degelijk duidelijk gemaakt dat hij geen toekomst voor ze zag weggelegd bij Ajax. dat was al algemeen bekend en werd nog duidelijker toen Ajax ze niet eens voor de hoofdprijs verkocht

17 mei 2018 om 22:19

Volgens mij gaat de discussie over Kluivert. Desondanks zie jij kans om andere spelers erbij te betrekken alleen maar om Ajax in een slecht daglicht te stellen?

17 mei 2018 om 22:44

Japie Krekel: dat is ook Ajax om deze spelers een transfer te geven zonder het onderste uit de kan te willen. Over het algemeen denkt Ajax mee met de spelers en lost dit soort zaken prima op door niet de hoofdprijs te vragen en ze een goede transfer te gunnen.

17 mei 2018 om 23:46

@kyle66 jij doet er ook alles aan om Kluivert in een slecht daglicht te stellen omdat die jongen andere ambities blijkt te hebben als Ajax

18 mei 2018 om 01:17

Op welke manier stel ik Kluivert in een slecht daglicht? Je kraamt nu echt onzin uit. Laat maar weten waar en wanneer ik iets negatiefs over Kluivert heb geschreven. Kan niet wachten op je bewijs!

18 mei 2018 om 08:02

Dit gaat toch over Kluivert? Die is niet slecht behandeld. Bazoer en El Ghazi overigens ook niet, of je moet een plek op de bank al gelijk stellen aan "slechte behandeling".

Tottenham zag een kans en heeft het geprobeerd, Ajax wilde er niet aan meewerken.
Dit wordt weer veel groter gemaakt dan het is.

17 mei 2018 om 21:46

Zoals ik de tekst lees heeft ajax het voorgesteld en heeft spurs alleen gereageerd.
Dus Tottenham zag geen kans maar werd er naar gevraagd/aangeboden door Ajax

17 mei 2018 om 22:47

Nee, het was toch andersom. Tottenham wilde Kluivert kopen, Ajax wilde hem houden en met hem verlengen. Er is niet eens echt onderhandeld. Maar Raiola heeft hier een kans gezien Kluivert op te zetten tegen Ajax....

Persoonlijk ben ik altijd wel een fan van Justin Kluivert geweest, maar inmiddels ben ik wel echt klaar met hem.

Het is hem allemaal erg hoog naar z´n bol gestegen. Hij denkt volgens mij dat hij ´de absolute topspeler´ van Ajax is en bij vlagen heeft Kluivert dit seizoen fraaie dingen laten zien bij Ajax, maar het kaliber speler dat Kluivert denkt dat hij nu al is, is hij bij lange na nog niet.

En Kluivert moet ook wel beseffen dat hij door bepaalde omstandigheden dit seizoen in de basis bij Ajax terecht is gekomen:

- Het is dat Richarlison aan het begin van dit seizoen voor de neus van Ajax werd weggekaapt door Watford, terwijl de transfer al voor 99,99% rondt was, want anders had Kluivert dit seizoen meestentijds op de bank gezeten ten koste van Richarlison. En ja, ik weet dat Richarlison de laatste maanden matig bezig is geweest bij Watford en dat hij met name in de eerste seizoenshelft goed bezig was, maar ik weet zeker dat Richarlison bij Ajax wel gewoon vrijwel het hele seizoen constant zou presteren en dat Kluivert daardoor meestentijds op de bank zou zitten.
- Ook zat het Kluivert mee dat Younes vlak voor de winterstop een soort mysterieuze blessure kreeg. Uiteindelijk leek Younes toen op weg naar Napoli, maar dat ging dus niet door. Daarna weigerde hij een invalbeurt en toen was het helemaal einde verhaal voor Younes, terwijl Younes ook nog in de problemen kwam rondom zijn transfer naar Napoli en ook deze dingen hebben meegespeeld in positief opzicht voor Kluivert.

En begrijp me niet verkeerd: zoals ik al aangaf ben ik zeker gecharmeerd en een fan van Kluivert, maar het is hem allemaal naar z'n bol gestegen en volgens mij denkt hij ook doordat z'n vader een topvoetballer was, dat hij dat dan meteen ook per definitie is...

Als Kluivert een mooie club die interesse heeft ziet is hij weg, anders dient hij zijn contract uit en kan dan lekker veel tekengeld vragen.

Jammer dat een speler die zoveel kans krijgt om zich te ontwikkelen bij de club, zich op zo een manier manifesteert.

Wat mij betreft zo snel als mogelijk afscheid van nemen, het ga je goed Justin.

Wel grappig om te zien dat Kluivert wordt aangewezen als degene die alles verpest, omdat hij zogenaamd voor het geld gaat. Aan de andere kant gaat het Ajax toch ook gewoon om het geld? Begrijp die antipathie niet zo goed naar jongens van kleur die wat sneller naar het buitenland willen (Depay, VdWiel, Kishna, Locadia, etc.). Laat ze gewoon hun keuzes maken en hoop op het beste: met een ontketende Kluivert en Depay het EK bestormen.

17 mei 2018 om 21:08

Het is toch niet raar dat Ajax voor een speler die ze hebben opgeleid een vergoeding wil zien? Moet het dan zo zijn dat Ajax een dure jeugdopleiding in stand houdt en alle opgeleide spelers voor niks de deur uit moet laten lopen? Overigens begrijp ik niet wat je bedoelt met jongens van kleur.

17 mei 2018 om 21:44

@nico50 het is toch ook niet zo gek dat een jongen van 18 miljonair wil worden nu hij de kans heeft?

17 mei 2018 om 22:00

Je vergelijkt Pogba en Piqué met Kluivert? Spelers die iets bereikt hadden voordat ze vertrokken?

17 mei 2018 om 22:10

@kyle66 wat had Pogba bereikt dan toen hij van United naar Juventus ging dan op zijn 19e? toch echt helemaal niks. hij is pas bij Juventus doorgebroken

Pique overigens ook niet toen hij van Barca naar United ging

17 mei 2018 om 22:22

Ach als hij de capaciteiten heeft wordt hij toch wel miljonair maar daar gaat het wat mij betreft niet om. In deze tijden, na het Bosman arrest, is alle macht aan de spelers resp. hun zaakwaarnemers. Mijn punt is waarom zou je als club nog een dure jeugdopleiding in stand houden als je alleen maar opleidt voor andere clubs.

17 mei 2018 om 22:23

Piqué was een jeugdspeler en hij was 17. Ajax kan ook geen jeugdspelers tegenhouden. Ze zijn dan te jong om goed na te denken. Kluivert is 19, speelt in het eerste en hoort beter te weten.

17 mei 2018 om 22:51

@nico50 om flink te cashen. aan De Ligt bv gaat Ajax echt heel veel geld verdienen en zo zijn er meer jeugdspelers voor heel veel geld verkocht in het verleden. je kan niet verwachten dat elke jeugdspeler de hoofdprijs gaat opleveren maar Ajax maakt echt genoeg winst hoor op de jeugdopleiding, dat was voeger zo, dat is nu zo en in de toekomst zal dat nog zo zijn. ongeacht of er af en toe een Kluivertje afvalt

17 mei 2018 om 23:04

Wat een onzin. Ajax heeft altijd een goede jeugdopleiding gehad ook al in de tijd voor het grote geld. Geld verdienen aan de jeugdopleiding is niet het uitgangspunt. Dat is puur het opleiden. Cruijff, Keizer, Swart, Van Basten, Schip, Bergkamp, Van der Vaart, Sneijder en zo kan ik uren doorgaan.

18 mei 2018 om 08:05

Omdat iedereen het de ligt wel gunt, "die al veel verder volgens sommige in Nederland" terwijl de award winnaar internationaal beste talent word verwekte. Dat hij. Iet goed genoeg is

17 mei 2018 om 21:08

Misschien gaat het Ajax wel om een talentvolle groep voor langere tijd aan zich te binden zodat er successen geboekt kunnen worden op termijn? Voorbeelden De Ligt, Van de Beek, De Jong. Wanneer een speler zich niet in dat model ziet is het afscheid nemen en door selecteren.

Alleen het is onverantwoord beleid om, voor NL clubs, astronomische bedragen af te wijzen. Dus soms vertrekt wel eens zo'n pilaar als Sanchez. Dat is nu eenmaal onze plek in de voetbalpiramide.

Leuke pr stunt van Raiola. Als dit waar zou zijn waarom kwam dit bericht niet al maanden geleden naar boven? Zou Ajax Justin de best betaalde speler maken dan wat? Juist, de zaakwaarnemer probeert gewoon Ajax weer eens zwart te maken. Ik geloof best dat ook de club zelf soms niet correct handeld, maar het feit dat dit nu de media bereikt is geen toeval.

Waar er 2 kijven hebben er 2 schuld. Heel simpel. Kluivert is natuurlijk niet slim bezig, maar Ajax gaat ook niet vrijuit. Buiten dat is er tot nu toe helemaal niets bijzonders aan Kluivert. Overschat zichzelf.

17 mei 2018 om 21:38

Wat heeft Ajax verkeerd gedaan? Opgeleid, jeugdcontract gegeven, laten debuteren, basisplaats gegeven en nieiwe aanbieding gegeven comform beleid. Wat heeft Ajax dan verkeerd gedaan?

17 mei 2018 om 21:50

Ik ken natuurlijk geen details, maar als er helemaal niets is en Kluivert heeft het waanzinnig naar zijn zin bij Ajax zou hij toch wel verlengen?

17 mei 2018 om 22:01

PSVer4ever, Kluivert wilde meer geld dan Ajax wil geven. Daarom verlengt hij niet.

17 mei 2018 om 21:45

Waarin gaat Ajax niet vrijuit? Wat kan Ajax eraan doen wanner een jeugdspeler nimmer zijn contract meer wil verlengen. Ajax staat daar vrij machteloos in. Zodra een speler 19 wordt, moet hij alweer verkocht worden omdat zijn laatste contractjaar in gaat. Bverlden jaar zagen we precie shetzelrefde met Tete, wilde ook niet verlengen on der de Boer, niet onder Bosz en moest in zijn alltste contract jaar virj goedkoop verkocht worden.

Dat er nu ineens trammelant gezocht wordt door het kamp Raiola, dat zijn we wel gewend. Zo hopen ze dat ajax heel inschikkelijk zal zijn waneer het lage bod van Man U binnen zal komen., Werkte destijds ook prima bij Ibra, even van de Vaart ene blessure trappen en voila, voor een prikke naar Juve tegen mega tekengeld.

Het enige wat Ajax hiervan kan leren en wat ze zichzelf moegen verwijten, ze moeten geen spelers laten doorbreken op hun eerste contract. eerst verlengen, dan pas spelen in het eerste.

Anders kan je beter stoppen met jeugdspelers en spelers uit het buitenland aantrekken zoals Neres want die mogen wel langdurige contracten tekenen.

Besef wel, dit was het eerste volel seizoen van Kluivert en dan metene alweer naar ene gortere club willen, Voor Ajax heeft dat geen nut, teveel spelers ide elk jaar vertrekken.

17 mei 2018 om 22:32

@Hangover96
Dan krijgen ze speeltijd als 17 of 18 jarige bij Ajax en ga je daarna alsnog naar een club waar je die kans niet zou krijgen en laat je Ajax met lege handen achter. Nou chic hoor.

18 mei 2018 om 01:03

En dan krijgen ze die speeltijd, krijgen ze een nieuw contract aangeboden waarover ze vervolgens acht maanden lang steggelen om daarna in hun laatste contractjaar ineens te melden dat ze heel ongelukkig zijn in Amsterdam en zo snel mogelijk wegwillen tegen zo'n laag moelijke transfervergoeding.

aja xmoet gewoon veel strenger zijn, teken je op je achtiende niet opnieuw, meteen niet meer opstellen. In de rest vna Europa laten de clbus zich toch ook nietpiepelen door zaakwaarnemers en spelers met die simpele spelletjes. Beetje modder naar je club gooien en voila, je mag spotgoekoop weg.

zodfra we die foto in de krant zagen m,et Kluivert en de Ligt opbezoek in Barcelona na een interland wisten we toch al genoeg? die warne op bezoek geweest in Monaco bij Raiola om daarna even bij pa Kluivert te lunchen.en wat er toen besproken is, dat merken we nu. Rootzooi schoppen in de pers om goedkoop weg te kunnen, bah.

Dit is echt een typisch kulexcuus uit de Raiola-stal. Een dergelijke deal zie je eigenlijk vrijwel nooit in de voetballerij en ik geloof er ook echt niks van dat dit ook maar een minuut een serieuze optie was. Bovendien: zo rond de winterstop riep Kluivert nog dat de contractverlening eraan zat te komen en het allemaal goed zou komen. Dat was zo'n 4 maanden na het vermeende Tottenham-verhaal, maar was op dat moment blijkbaar nog geen issue?
En over dat het Ajax om het geld gaat - natuurlijk is dat zo. Ajax heeft al alle aansluiting met de internationale top verloren en de enige manier om nog enigszins relevant te blijven is door jonge spelers op te leiden en voor een groot bedrag te verkopen. Daarbij hoort dus ook al jaren het beleid bij dat spelers die hun contract niet verlengen worden verkocht of moeten banken. Ook dat wist Kluivert dus allang, maar wordt nu opgevoerd alsof het een schokkende nieuwe ontwikkeling is. Wat ook tegenstrijdig is: Kluivert wil weg omdat hij denkt zich bij Ajax niet verder te kunnen ontwikkelen doordat de club niet structureel op hoog niveau (cl) actief is, maar tegelijkertijd neemt hij Ajax kwalijk dat ze een beleid voeren die hen in staat stelt om dat juist te voorkomen (door goede spelers niet gratis de deur uit te laten lopen). Kortom: zijn verhaal rammelt aan alle kanten en is een klassiek voorbeeld van Raiola-onzin bedoeld om de speler zo goedkoop mogelijk de deur uit te krijgen en de club als schuldige aan te wijzen. Nou dat is in ieder geval gelukt.

Fijn de Boilese variant toe passen. Laat Ajax zien dat het ze niet om geld gaat. Dat kunnen ze met Kluivert ook doen. Een heel seizoen laten trainen met jong Ajax en niet laten voetballen. De enigste remedie om dit soort voetballers met sterallures en een denkbeeld dat ze later voor 160 miljoen transferwaarde van club te veranderen duidelijk te maken. Is vergeten dat hij zijn hele opleiding bij Ajax heeft genoten. Het zoenen van het Ajax embleem is 1 grote farce geweest

17 mei 2018 om 21:49

@siemjo ik denk dan eerder dat er geen enkele jonge speler dan meer bij Ajax zal willen voetballen met dit soort chantage praktijken

17 mei 2018 om 21:56

Volgens mij heeft Ajax nog tamelijk wat jeugdspelers aangetrokken na de Boilesen affaire, het is ook niet zo dat Schuurs en Johnsen bijvoorbeeld niet bij andere clubs terecht konden en daarom maar Ajax namen.

17 mei 2018 om 22:11

Japie_krekel,

Gewoon inderdaad de Boilesen regel toepassen. De weinige geldwolven die dan weigeren moeten we op de koop tot nemen.

De spelers van Ajax worden er niet slechter van een contract te tekenen. We doen net alsof ze verhongeren, en niet kunnen rondkomen.

Niet verkopen of verlengen? Naar de tribune, en geef weer een duidelijk signaal af.
Na Boilesen hebben zat spelers zich verbonden aan Ajax.

Ajax is een club waar de jeugd altijd de kans krijgt, bij een Barca of Real zou Kluivert nog nooit 1 minuut hebben ingevallen, maar nu wel praatjes krijgen de snotaap.

Nee, als we niks vangen, tribune, weg met dit soort mensen. Ajax geeft hem alle kansen, en dankzij Ajax staat hij nu waar hij is, een klein beetje dankbaarheid mag er wel vanaf.

17 mei 2018 om 22:17

maar dan verlies je als Ajax echt al je geld terwijl je nu nog aan hem kan verdienen. die Boilesen maatregel heeft echt niemand afgeschrikt want anders had Kluivert zijn handen er ook niet aan gebrand

17 mei 2018 om 22:42

Nou dat moet Ajax dan maar voor lief nemen. Ze investeren veel geld in de opleiding van de jeugd en als er dan spelers als Boilesen (waar is hij gebleven?) en Kluivert zijn die niet willen verlengen om op die manier de club die hun heeft opgeleid en de kans in het betaalde voetbal heeft gegeven de mogelijkheid ontnemen de opleidingskosten terug te verdienen + winst moeten die het laatste jaar maar op de bank zitten en Ajax dat verlies nemen. Er zijn genoeg spelers die anders handelen waardoor Ajax wel geld blijft genereren.

17 mei 2018 om 22:50

@nico50 ik weet niet of dat de oplossing is. ik denk dat Ajax een beetje laks is met de contracten. leg een veelbelovend talent gewoon heel snel vast met een profcontract voor een paar jaar en wacht niet totdat hij definitief is doorgebroken. dan ben je van alle ellende af

17 mei 2018 om 22:56

Waar heb je het over? Kluivert is toch vastgelegd voor hij doorbrak? Als B junior tekende hij al zijn eerste contract. Je roept maar wat.

17 mei 2018 om 23:41

blijkbaar niet lang genoeg. dit is pas in zijn 2e jaar in het eerste en nu al hebben ze contractproblemen

18 mei 2018 om 01:19

Je weet toch wel dat ze hem geen contract voor langer dan drie jaar mochten geven? Zucht.

Zo snel mogenlijk verkopen , niemand is groter dan Ajax en al helemaal niet een snotneus die nog niks bereikt heeft dan een paar goals en assist tegen de lamme en de blinde .. Zoveel onzin in 1 verhaal heb ik nog nooit gehoord. " ajax wilt alleen maar geld verdienen" wat dacht je dan ? Dat je voor een gevulde koek de deur uit zou lopen? Volgens mijn gaat het bij elke club zo en vooral met jeugdspelers uit de eigen jeugd. Opgerot

Ik zou er wel een prijskaartje aanhangen van 30 miljoen. Wil niemand dat voor hem betalen? Dan naar Jong Ajax....

Geloof hier ook helemaal niks van. Ben er persoonlijk, en volgens mij vele Ajacieden met mij dan ook wel klaar mee. Mag van mij verkocht worden. Al zou een jaartje trainen bij de beloften hem misschien ook wel goed doen. Erg snugger komt hij in ieder geval niet over. Tuurlijk wilt Ajax aan je verdienen. We hebben het hier over de levensader van de club. Iets meer dankbaarheid na alle tijd en energie die ze door de jaren heen in je hebben gestoken zou je dan ook sieren.

wel een hoop commotie hoor omdat iemand een contract niet verlengd, alsof dat verplicht is. je zou bijna denken dat Kluivert doet aan contractbreuk

deze hetze mag dan ook wel gevoerd gaan worden als er straks een speler is die graag bij Ajax wil blijven maar waarvan Ajax zelf het contract niet wil verlengen. dan komt het namelijk ook neer op eigen belang of is het dan opeens wel correct?

18 mei 2018 om 01:22

Zoals volgens mij al eerder gezegd, het gaat niet alleen om het verlengen. Het gaat om het tijdrekken, om de absurde eisen (40 % en 1,5 miljoen) die hij stelt, en zijn hele houding. Is dat zo moeilijk om te begrijpen?

18 mei 2018 om 01:39

dat is het spel dat altijd gespeeld word. Frank De Boer heeft ook ooit een transfer naar Barca afgedwongen door dit soort spelletjes te spelen en je ziet dat veel vaker. Ziyech flikte hetzelfde bij FC Twente en toen hoorde ik niemand klagen bij Ajax toen ze hem in Amsterdam konden overnemen voor een mooie prijs, omdat Ziyech zichzelf onmogelijk maakte bij die club

Het begint wel op te vallen dat Raiola als zaakwaarnemer wel bij heel veel van dit soort relletjes betrokken is. Alsof dit een standaard strijdplan is, lijkt het.

Zoek de overeenkomsten Justin.
Jammer dat je je gek laat maken.
https://nos.nl/artikel/2207542-donnarumma-in-trane...
Geef iedereen bij Ajax er een half miljoen bij.
Salarisplafond van 1 miljoen . Dat was het 10 jaar geleden ook.
Ga is met de tijd mee Ajax.

Dus omdat kluivert niet bijtekend is hij de badguy ik begrijp het niet, ze hebben hem toen toch met een gezond verstand een contract gegeven en ja die dient hij als ware gewoon uit, hij hoeft dit jaar nog niet weg alleen gaat hij gratis de deur uit. Ajax speelt gewoon het parlement en Riaola en Kluivert spelen de oppositie. Het is en blijft een politiek spelletje van beide kanten, dus er is niet maar 1 schuldige ze zijn allebei schuldig.

Oh, maar, dat was niet goed genoeg voor meneer? Echt Ajax, pak nu elk bedrag wat je voor hem kunt krijgen, strik er om en hupsakee op t eerste de beste vliegtuig. Als hij liever ergens op een reserve bank of, meer waarschijnlijk, op een tribune z'n geld wil verdienen, prima. Inpakken en wegwezen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren