Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

NEC breekt per direct met bekritiseerde trainer Lijnders

Laatste update:

Pepijn Lijnders is niet langer de trainer van NEC. De club uit Nijmegen communiceert donderdagochtend dat beide partijen na een evaluatie in goed overleg hebben besloten om niet met elkaar verder te gaan.

De 35-jarige trainer verruilde het assistentschap bij Liverpool in januari in voor het hoofdtrainerschap van NEC en zat bij 22 wedstrijden op de bank in De Goffert. Hij won ‘slechts’ elf duels waardoor de Nijmegenaren directe promotie misliepen en uiteindelijk ging het in de play-offs ook mis in het tweeluik met FC Emmen.

Technisch directeur Remco Oversier spreekt van ‘een turbulente tweede seizoenshelft’: “Pepijn heeft bij ons gewerkt onder hele lastige omstandigheden, die zijn weerslag hebben gehad op zowel het elftal als op hem persoonlijk. We zijn in de winter bewust met elkaar het avontuur aangegaan, met hoge verwachtingen van beide kanten. Helaas heeft dit voor ons beiden niet uitgepakt zoals we ons vooraf hadden voorgesteld.”

“Dit hebben we in alle eerlijkheid met elkaar besproken, waarbij we ook vooruit hebben gekeken en we gezamenlijk tot de conclusie zijn gekomen dat de verwachtingen van de toekomst te ver uit elkaar liggen. Het zegt veel over het karakter van Pepijn dat hij deze moedige stap durft te nemen. Pepijn heeft heel veel energie in zijn werk gelegd en daarvoor willen wij hem van harte bedanken. Wij wensen hem als club veel succes toe in de rest van zijn carrière.”

“Ten eerste wil ik mijn directe dagelijkse staf bedanken. Zij hebben alles gegeven en waren enorm gedreven om NEC succes te brengen”, reageert Lijnders. “Op en top professionals die de club van binnenuit karakter geven. Ten tweede wil ik de club succes wensen, ik had met veel drive door willen bouwen, een nieuw echt NEC-team willen vormen maar ik voel dat beter is om weg te stappen en de deur te openen voor een nieuwe trainer die het volledige vertrouwen geniet.” Lijnders bedankt tot slot ook de spelersgroep: “Ik ben trots op elke dag die ik samen met hen voor NEC mocht werken.”

Een verstandig besluit van NEC en Pepijn Lijnders?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beter voor de club denk ik. Kan Mario been erin stappen.

17 mei 2018 om 10:54

1 en 1 is 2, dus ik denk dat je wel eens gelijk kan gaan krijgen.

Onzin. Beginnende trainer, had langer de kans moeten krijgen.

17 mei 2018 om 09:34

@Mueslireep. Probleem is dat ze bij NEC die tijd niet hebben. Ze hadden hem nooit in het seizoen moeten laten instappen. Trainers als deze moeten altijd vanaf de voorbereiding een team kunnen smeden.

17 mei 2018 om 09:37

Het was nu juist sterk geweest van NEC om hem te laten zitten en hem nog een seizoen inclusief voorbereiding te gunnen. Hij heeft weliswaar de fans tegen zich, maar als ze volgend seizoen goed presteren is iedereen dit alweer vergeten. En als Lijnders het dan nog steeds niet op de rit had gekregen had je hem er altijd nog uit kunnen gooien

17 mei 2018 om 09:38

Die kans had hij komende zomer dan gehad, om zich echt te bewijzen. Jammer voor Pep natuurlijk, maar vrees dat zijn positie onhoudbaar is geworden door toedoen van de achterban. Gelukkig heeft hij z’n carrière nog voor zich, hopen dat hij snel weer aan de bak kan!

17 mei 2018 om 09:57

@tukkertje91

Is dit niet wat voor Twente?

17 mei 2018 om 10:07

Als het aan mij ligt mag men verder met Pusic. Hij kent de groep (dat wat zal blijven dan), kent de club, heeft nog wat krediet bij de achterban (wat bijzonder te noemen is), durfde anders te spelen en de resultaten vielen niet in z’n geheel tegen als ik het vergelijk met Verbeek. Een keer rust zou ons goed doen, niet dat eeuwige geswitch van de technische staf en bestuurlijke functies. Daarbij denk ik dat Lijnders ook andere aspiraties zal hebben dan ons, de trainers zullen momenteel niet in de rij staan voor een avontuur in Enschede. En dat kan ik ze moeilijk kwalijk nemen..

17 mei 2018 om 11:28

Begrijpelijk, belangrijkste is dat er nu rust in de tent komt.
Alhoewel het ook afwachten is met Pusic.

17 mei 2018 om 09:36

Heb geen goede wedstrijd gezien in de 2e seizoenshelft, op de eerste wedstrijd tegen GAE thuis na. Dus zwaar terecht.

17 mei 2018 om 11:17

Dat ligt toch echt ook voor een groot deel aan de spelers, dat kon ook écht niet meer.

17 mei 2018 om 11:43

Diezelfde spelers stonden er voor de winterstop toch n stuk beter voor ?

17 mei 2018 om 09:39

Hij had zeker meer tijd moeten krijgen, maar inderdaad ook een fout van NEC om hem midden in het seizoen aan te stellen. Overigens ook zijn eigen schuld natuurlijk om hier op in te gaan.

Wat zal hij balen, hij had in de Clfinale kunnen staan, en nu zit hij werkloos op de bank. Zonde!

17 mei 2018 om 09:45

Natuurlijk was dat geen fout. NEC moest schakelen omdat Bogers geen hoofdtrainer meer wilde zijn, ze hadden helemaal geen keus om iemand anders aan te stellen.

17 mei 2018 om 10:18

Er waren echt nog wel andere trainers beschikbaar dan Lijnders. Bij hem weet je dat hij een heel systeem en eigen speelwijze meeneemt dat tijd nodig zal hebben. NEC had daar natuurlijk geen tijd voor en had direct resultaat nodig. Dan ga je voor die paar maanden die resten toch niet voor een trainer als Lijnders?

17 mei 2018 om 09:44

Zo kun je het zien, maar hij heeft hopeloos gefaald. 7 punten voorsprong weggegeven met een eigenwijze speelstijl waarmee NEC een volledige seizoenshelft in het mes liep omdat NEC daar de spelers helemaal niet voor had. Hopen dat Mario Been wordt aangetrokken, goede trainer met grote status in Nijmegen en goed contact met Boekhoorn en co. Lijkt mij een juiste zet, ik ga Pepijn met zijn football manager 2018 niet missen.

17 mei 2018 om 10:54

Komen we weer uit bij Been, snap ook niet die verheerlijking van Boekhoorn, de beste man wil alles bepalen en anders doet die het niet maar wil geen functie bekleden dus totaal geen verantwoordelijkheid dragen. Lekker makkelijk wel, als die clubliefde heeft dan stapt die er echt in en maakt die schoonschip en helpt die NEC met goed beleid weer terug naar de Eredivisie.

17 mei 2018 om 11:23

Daar zit je je juist totaal fout, Boekhoorn wil niks bepalen en heeft nooit op eigen houtje een speler gehaald of wat dan ook. Zou juist goed zijn als hij gewoon instapt want dan weet hij tenminste wat er met zijn geld gebeurt. Hij stond bij het kampioenschap mooi op het podium en mooie woorden als nooit meer Jupiler League enzo. Hij heeft zijn vader op zijn sterfbed belooft om van NEC een stabiele middenmoter te maken met opstap naar de Play offs. Die man heeft absoluut clubliefde en heeft zeker miljoenen in NEC gestopt voor transfers als Niedzielan, Barreto, Vleminckx etc. Maar het zou voor zijn eigen portemonnee ook goed zijn om gewoon zelf wat mensen aan te stellen in de RVC. Niet te vergeten dat de investeerders ook 25% krijgen bij iedere verkoop.

17 mei 2018 om 14:43

@ V-watcher, waar heb jij het in godsnaam over? Boekhoorn heeft nooit op eigen houtje dingen bepaald, hoogstens zijn ideeën voorgelegd. Spelers die in het verleden zijn gehaald werden ook met hem besproken, maar het was niet zo dat hij zei dat speler A moest komen, dat deze ook echt gehaald werd. Wat een onzin kraam je uit zeg..

17 mei 2018 om 09:58

Hij begon fout hij moest zich aanpassen op de spelers niet de spelers op hem

17 mei 2018 om 10:15

Ik ben ook van mening dat normaal gesproken trainers langer de tijd moeten krijgen. Maar als je op deze wijze faliekant faalt is er geen houden meer aan. Voor de winterstop vond ik het heel degelijk wat NEC liet zien. Na de winterstop zag ik daar helaas niets meer van terug. Het is ook een kwaliteit van een trainer om is niet meteen zn stempel te willen te drukken, wat goed is goed te laten. Ik heb er niet naast t trainingsveld gestaan maar de complete ommezwaai van het vertoonde spel met daarnaast de behaalde resultaten, kan je niet anders concluderen dat-ie het haast niet slechter had kunnen doen. En als je ergens een half jaar faalt, want ik zie in niks progressie, is het niet meer dan normaal dat je word ontslagen.

17 mei 2018 om 10:45

Wat een onzin. Die man heeft zichzelf volledig afgebrand en is niet meer serieus te nemen. Hij heeft werkelijk dramatisch gepresteerd met Nec. Nu had je dat nog door de vingers kunnen zien als dat in de eerste seizoenshelft ook het geval was geweest, alleen stond NEC in de winter gewoon ruim op kop.

17 mei 2018 om 11:01

Snap tot heden niet waarom deze man uberhaubt trainer werd bij Nec. Dus het beleid van NEC klopt gewoon niet.

17 mei 2018 om 11:31

Daar heb je inderdaad een punt, niet te vergeten dat ze 4 of 5 spelers hebben verkocht zonder wat terug te halen.

Meer dan terecht. Deze man heeft niks bereikt na zijn komst en heeft NEC beroofd van promotie naar de Eredivisie!

17 mei 2018 om 10:10

ja want het complete falen van de ploeg, en met 4-0 weggespeeld worden tegen emmen lag ook echt aan hem.
dat hij het niet goed heeft gedaan kan ik in mee, maar de spelers hebben NEC beroofd van de promotie

17 mei 2018 om 10:14

Dat is ook waar

17 mei 2018 om 14:45

@ Juweel, als je spelers opstelt die het hele seizoen niet hebben gespeeld en geen wedstrijdritme hebben dan is een trainer daar zeker mede schuldig aan. Elke keer wisselende formaties en spelers, niemand wist meer wat te doen. Vertrouwen sloop uit de ploeg en sprake van een duidelijke visie was er niet meer. Dat ligt niet aan de trainer nee?

Heh wat jammer. Ik had als Vitessenaar alle vertrouwen in Pep 0.0...

Als ik NEC was, zou ik direct Boogers als nieuwe trainer aanstellen !

17 mei 2018 om 09:38

Boogers wilde juist een stapje terug doen. Voelde zich fijner als assistent trainer.

17 mei 2018 om 10:37

Als Vitessenaar een Newcastle logo. Of heb je ook een Nederlandse en buitenlandse club zoals mode is?

On topic: slechte resultaten, geen steun bij achterban en media optreden geen touw aan vast te knopen. Terecht dus

17 mei 2018 om 12:40

Kan dat niet? Ik ga ook nog jaarlijks naar Newcastle en Sunderland om wedstrijdjes te kijken, daarna lekker de clubs in, heerlijk man.

Gelijk heeft ie. In Nederland worden dit soort trainers niet gewaardeerd. Kan hij beter naar het buitenland, zeker doordat de resultaten tegenvallen.

17 mei 2018 om 11:54

Frtorres

Nee hij heeft er niets van gebakken, maar het ligt wel aan Nederland.

In Nederland lopen we altijd in dezelfde bekende vijver te vissen en durven nooit eens net als nu Belgie bijvoorbeeld een Martinez (huidige Bondscoach) aan te stellen.

Peter Bosz werd bij Ajax na 4 weken al uitgekotst omdat hij een andere aanpak had en verloor van Willem 2 en gelijk speelde tegen Roda.. en nu zou iedereen Bosz graag per direct terug willen zien!
Ten Hag is nu ook zo goed als de sjaak, omdat hij een andere aanpak heeft.
Lijnders wordt er nu ook al uitgedonderd zonder dat hij een fatsoenlijke voorbereiding heeft kunnen draaien.
Oliseh wordt er notabene als koploper uitgegooid (had ook andere redenen maar toch)

Op deze manier komen we als land niet verder. De subtop zal altijd in de vijver van Fraser, Streppel, Jans, van der Looij, Faber blijven vissen. Bij Sparta zie je dat zelfs Advocaat niet heilig is met zijn aanpak die al 20 jaar hetzelfde is.

Mark my words, net zoals Mario Been nu weer naar NEC gaat omdat dat vertrouwd is...

Dus Afca_star heeft gewoon gelijk dat we als Nederland bang zijn om wat anders te doen, en als het dan gebeurd en na 4 maanden mis gaat, krijgt diegene ladingen kritiek over zich heen.

17 mei 2018 om 12:25

In het buitenland is er niks dan lof over hem. Klopp liep met hem weg en die heeft er toch wel kijk op. Hij komt bij mij ook wel goed over. Hopelijk krijgt hij kans om zich te revancheren. Het zou een goeie zijn om bij een van de hogere Nederlandse jeugdelftallen de verantwoordelijkheid te krijgen of bij het tweede elftal van een topclub, waar er aan alle kanten aan toptalenten wordt getrokken door grote clubs uit het buitenland. Hij weet wat daar gevraagd wordt.

Mag van mij best naar Fortuna komen. Kan hij op papier de hoofdtrainer zijn, maar in de praktijk de rechterhand van Hofland zijn. Pepijn mist gewoon (mensen)kennis en ervaring, maar het is wel een prima veldtrainer.

17 mei 2018 om 12:29

Lijkt me uitstekende optie voor hem. Zou hij met zijn Limburgse roots ook prima passen. Klinkt misschien gek, maar dat geeft in die hoeken toch vaak net iets meer krediet dan een Oliseh had. Naast Hofland. Misschien nog stunten met het binnenhalen van een ondergewaardeerd talent uit de stal van Klopp bij Liverpool en dan proberen te verrassen in de Eredivisie.

Nou.. dat was ook van korte duur.
Had je beter bij Liverpool kunnen blijven!

17 mei 2018 om 09:41

Ja, achteraf. Maar zo werkt het helaas niet. Was een mooie kans voor hem en snap dat hij die aan wilde pakken. Jammer dat het zo is gelopen, hij heeft bij mij (als buitenstaander) namelijk nog wel een bepaalde gun-factor.

17 mei 2018 om 10:00

Hij heeft voor mij als NEC-supporter ook een bepaalde gunfactor. Los van zijn prestaties en presentatie in de media (tis een beetje een wijsneusje) heb ik wel de indruk dat de beste man in het afgelopen halfjaar keihard heeft gewerkt om het bij NEC te laten werken. Dat het niet gelukt is ligt natuurlijk ook aan hem (je kan hem gewoon afrekenen op prestaties) maar naar mijn mening net zo hard aan Oversier die halverwege het seizoen een trainer aanstelt die qua visie haaks staat op zijn voorganger.

Hij had van mij ook een tweede kans mogen krijgen, had hem dat zeker gegund. Maar wanneer de supporters zich tegen een trainer keren, er binnen de organisatie en groep investeerders weinig draagvlak meer schijnt te zijn en zich met Mario Been een zeer populair alternatief aandient weet je wel hoe laat het is. Betekent niet dat ik het een goede zaak vind, want je kan als club niet trainers blijven ontslaan. Dan zit er beleidsmatig gewoon iets heel erg mis.

17 mei 2018 om 12:32

Het is een beetje een wijsneusje, maar ik heb altijd wel het gevoel dat hij behoorlijk verstand van zaken heeft, maar hij in een te conservatieve omgeving terecht is gekomen. Daardoor wordt er te weinig naar hem geluisterd en zit het in zijn persoonlijkheid om dan juist nog standvastiger te worden in zijn principes. Die heeft ie immers bij clubs als Porto en Liverpool in het buitenland kunnen toetsen. Ik hoop ten zeerste dat hij ergens de kans krijgt zich te revancheren.

Klasse NEC! Fuck vooruitgang, fuck kansen geven! Gewoon lekker weer een oude trainer aanstellen die ooit eens iets bereikt heeft en terug gaan naar de vorige eeuw. Fantastisch...

17 mei 2018 om 10:16

NEC moest promoveren. Ik zeg niet dat Lijnders dit heeft verkloot, maar de directie 100% wel. De selectie paste niet bij de visie Lijnders, dus dan verkloot je wel degelijk een heel seizoen omdat je een vernieuwende weg in wil slaan. Ik had Lijnders een kans gegunt, maar hoop nu vooral dat Oversier en Van Schaik hun biezen pakken.

Mag van mij terug komen naar Liverpool als Buvac besluit niet te blijven. NEC is ook geen club voor Lijnders. Zou beter bij een club passen waar die daadwerkelijk de tijd krijgt om iets op te bouwen. Zoals Klopp dat bij Liverpool kreeg. Echter wil elke club meteen resultaat, maar beseffen niet dat resultaat tijd kost. Een basis leggen voor een stabiele toekomst begint bij een trainer die die basis kan leggen. Kijk naar Pochettino en Klopp.

17 mei 2018 om 10:14

Mag van mij sws terugkomen. Ook als buvac wel aanblijft.

Kan beter assistent zijn dan hoofdtrainer.

Toch jammer dat een trainer met zo'n duidelijke visie niet langer de kans krijgt. Heeft een half jaar kunnen wennen en de club kunnen leren kennen, nu was het tijd om te laten zien wat hij echt in zich heeft.
Maarja, zoals zo vaak overheerst de korte termijn bij een club als Nec. Ben benieuwd of Been zich hieraan wilt wagen..

17 mei 2018 om 09:52

Been wilt dat wel groots uitgesproken dat die graag weer trainer wilt worden van nec en hij is dinsdag al gesignaleerd bij het stadion

Ipv op de bank bij de Champions League finale, werkloos thuis op de bank... Was ook een raar seizoen dit jaar, de JL. Jajax dat kampioen werd, Fortuna dat promoveerde, Almere City dat nu ineens kans maakt om te promoveren..

Dit is een paniek aanval van de club. Heeft het prima gedaan dit is meer de schuld van de spelers zelf. Zie hem volgend jaar gwn een Excelsior trainen.

17 mei 2018 om 10:18

Ik denk dat je weinig wedstrijden hebt bekeken. Het lag deels aan de mentaliteit van de spelers, maar ook de visie van Lijnders pastte niet bij het materiaal. In uitwedstrijden telkens de mist in. Dat noem ik niet prima.

Ik vind het oprecht jammer. Het is en blijft een experiment om een dergelijke trainer aan te stellen, maar ik had het wel wat langer willen aanzien.

Je stelt Lijnders aan onder het mom van 'langere termijn', maar blijkt toch elke keer dat een 'langere termijn' in het voetbal niet bestaat. Achteraf is het makkelijk praten maar dan was het natuurlijk beter geweest om vroeg in de zomer in te stappen, waar er op spelersgebied nog wat mogelijk is en je echt kan groeien als team.

Wellicht had zijn werkwijze en toekomstvisie bij het bestuur nog wel draagvlak, maar het constant in de clinch liggen met fans en meerdere keren publieke afgeven over fans (met daarbij erg in de slachtofferrol kruipen) maakte zijn werk wellicht al onmogelijk.

17 mei 2018 om 10:04

Lange termijn bestaat wel. Al moet er dan wel vlagen van goed voetbal te zien zijn. Zo nu en dan de hand van de visie van de trainer om het zo steeds verder uit te bouwen naar iets succesvols

Jammer dat Lijnders geen tijd krijgt om er wel iets van te maken. Misschien had hij dat allang kunnen doen, maar halverwege het seizoen instappen is natuurlijk lastig. Had verwacht dat hij aankomend seizoen echt wat moois neer zou kunnen zetten met Nec. Nu zal Been wel instappen..

Ongelofelijk. Dat kom je binnen midden in het seizoen, dan haal je het niet. Dat is jammer kan gebeuren. Maar om dan gelijk weg gestuurd te worden. Wat voor kans heb je dan eigenlijk gekregen?. In een half jaar tijd, zonder voorbereiding, midden in het seizoen. Dan heb je nauwelijks de kans gekregen om iets van je eigen vorm van spelen in te brengen. Ik vind het jammer voor hem.

17 mei 2018 om 10:24

Tijd krijg je vrijwel nergens meer.

Hij kwam als wijsneus binnen bij de koploper van de Jupiler League en heeft er daarna heel weinig van gebakken. Als je zo weinig punten hebt behaald en de play offs kansloos in Emmen verliest, dan heb je wat uit te leggen. Zo eerlijk moet je zijn. Hij kan dan een uitstekende trainer zijn, maar als hoofdcoach komen er vaak nog meer dingen om de hoek zetten, dan het voetbaltechnische aspect...

17 mei 2018 om 11:56

Tijd krijg je bijna nergens meer, maar beleid wordt ook bijna nergens meer gemaakt. Sommige clubs moeten nu eenmaal terug naar de basis, en daar hoort ook tijd bij. Wanbeleid maak je niet in 1 jaar goed meestal.

17 mei 2018 om 11:33

Zou kunnen maar aan de andere kant Bij Schalke en Hoffenheim heb je ook trainers die 30 en 31 zijn dacht ik, Maar wat je zegt over dat het de fout is van het bestuur klopt helemaal die hadden hem nooit moet contracteren, past neit bij de groep ect.

Pepijn Lijnders is een pedant mannetje, dat denkt, dat hij het voetbal heeft uitgevonden. Zijn prestaties als trainer waren bepaald niet in overeenstemming met de hoge doelen die hij zichzelf stelt.

Lekker beleid moet ik zeggen. Deze man heeft nooit echt de kans gehad en de pech dat Johan Derksen, een echte N.e.c supporter is en het vanaf dag 1 niet in hem zag zitten.
Aan de andere kant zijn de prestaties onder Lijnders niet verbeterd alleen maar verslechterd.
Zoals zo vaak zijn de mensen die beslissingen maken buiten schot gebleven.
Zonde dat N.e.c niet in de finale is gekomen, de club is toch net iets te groot voor de Eerste Divisie en aangezien Roda en Twente daar volgend jaar spelen (misschien Sparta ook) wordt het een stuk moeilijker om te promoveren aangezien ploegen als De Graafschap ook aan de weg timmeren.

Misschien wel iets voor Excelsior, gunnen trainers meer de tijd en staan open voor vernieuwingen. Kijk naar Marinus Dijkhuizen die ook prima resultaten haalde met een alternatieve methode.

17 mei 2018 om 11:01

Maar daarna weggestuurd bij Brentford, NAC en Cambuur...

17 mei 2018 om 12:03

Omdat hij ook daar maar kort de tijd kreeg. Clubs gaan mee met de waan van de dag. Als je kiest voor een alternatieve trainer moet je die risico's incalculeren. Het project een reële kans geven. Zie bijv ook de wissel Keizer - Ten Hag. Je wist wat je in huis had. Ook nu is er weer veel kritiek op Ten Hag. Ik vind dat Ajax hem de kans moet geven om een team naar zijn hand te zetten. Idem als geldt voor Lijnders, Dijkhuizen. Neem een voorbeeld aan Roda waar Molenaar mag blijven.

Was het geen idee geweest, mits Lijnders dat ook goed zou vinden natuurlijk, om hem assistent te maken. Deze man heeft natuurlijk geen top prestatie geleverd en ik twijfel of hij volgend jaar NEC naar de eredivisie kan leiden maar blijkbaar ziet/zag NEC potentie in hem. Dan lijkt het mij verstandig om een ervaren iemand aan te stellen waar Lijnders mee kan kijken voor 2/3 jaar, om hem vervolgens voor de groep te gooien.

17 mei 2018 om 10:19

Denk je dat dat een optie voor hem geweest zou zijn? Van assistent naar Liverpool naar assistent bij Nec. De enige reden dat hij naar NEC kwam is omdat hij hier op eigen benen zou kunnen staan.

Van mij had hij nog wel een kans mogen krijgen. Zijn aanstelling was in eerste instantie een fout van de directie. Je kunt niet verwachten van een beginnende hoofdcoach die een nieuwe speelstijl wilt implementeren dat er meteen goed wordt gepresteerd, dus ze hadden hem nooit in de winterstop moeten aanstellen. Nu was er wel de tijd geweest om het nieuwe speelsysteem erin te slijpen en de juiste spelers bij dit systeem te zoeken.

Aan de andere kant was er wel dusdanig veel negativiteit rondom hem zowel vanuit een deel van de achterban als vanuit de media (met name Johan Derksen) dat een nieuw seizoen bij NEC heel lastig voor hem zou worden. Bij de eerste tegenslag zou iedereen zich meteen weer beginnen te roeren en zou de negatieve sfeer weer opborrelen. Vanuit dat oogpunt is het wel een begrijpelijke beslissing om met een schone lei te beginnen. Ik hoop wel dat ze niet te lang wachten met het aanstellen van een nieuwe hoofdtrainer want dat is een van de hoofdoorzaken dat het afgelopen seizoen is misgelopen. Te lang blijven zoeken naar de juiste man en uiteindelijk ver in de voorbereiding beslissen om dan maar de assistent hoofdcoach te maken.

van geroemde trainer bij liverpool naar een half jaar later werkloos te komen..misschien tog maar hulptrainer blijven voorlopig?

Het zat er aan te komen. Ik heb er een dubbel gevoel bij, omdat ik denk dat Lijnders nu als kop van jut gebruikt wordt. Van Schaik en Oversier moeten nu ook hun biezen pakken. Zij zijn degenen die hopeloos gefaald hebben door deze ‘weg’ met Lijnders in te slaan, terwijl maar een doel telde: promoveren. Een trainer aanstellen die niet bij het materiaal past, vervolgens 4 a 5 spelers laten vertrekken en er niets voor terughalen. Compleet wanbeleid met slechte resultaten als gevolg. Laten we niet vergeten dat we tweemaal de koppositie verspeeld hebben, ondanks een ruime voorsprong. Nu Lijnders is ontslagen moeten Oversier en Van Schaik ook hun conclusie trekken!

17 mei 2018 om 10:45

Ik ben het met je eens dat Van Schaik en met name Oversier een grote fout hebben gemaakt bij het aanstellen van Lijnders in de winterstop. Echter de directie zit er voor de lange termijn en als je die dan gaat wegsturen na 1 fout krijg je weer een club in totale chaos net als vorige zomer toen we helemaal geen directie hadden. Hier schiet je helemaal niets mee op. Bovendien hoor ik vanuit allerlei geledingen rondom NEC dat Van Schaik erg goed bezig is met het opzetten van een stabiele basis en verdere professionalisering van de club en dat is toch zijn voornaamste rol.

17 mei 2018 om 11:01

Je zegt het zelf deels als: een grote fout. We zakken langzamerhand weg in het moeras van de Jupiler League door deze fout. Het budget moet worden teruggeschroefd, personeel moet eruit. Een stabiele basis hadden de heren dit seizoen moeten leggen, maar ze kozen er voor om te experimenteren. Totale chaos is het al. Mario Been en Ruud Brood zijn de enige twee trainers die zelf hebben gekozen om weg te gaan. Oversier en Van Schaik hebben dit seizoen zelf de chaos veroorzaakt.

Wat wordt er al jaren een wanbeleid gevoerd in Nijmegen zeg. Eerst dat bureau Futuralis. Daarna durven ze een trainer aan te stellen die voor Nederlandse begrippen zeer innoverend is met Hyballa. Maar die is niet gesteund door de directie. Moest zelf de confrontatie aangaan met de fans. Directie verschool zich toen. Diezelfde directie die nooit naar buiten is getreden met de plannen en ideeën om Hyballa aan te stellen. Ook nu hebben ze hier weer in gefaald met het aanstellen van Lijnders. Geef aan wat de lijn is die je hebt ingezet en wat de verwachtingen zijn als je een trainer als Lijnders binnen haalt. Maar dat is wederom niet gebeurt. Ondertussen is er ook een tweespalt in de directie / Rvc. Hebben ze Leen Looyen weer terug als adviseur. Misschien wel het grootste probleem bij NEC zijn de fans. Die gedragen zich alsof ze mede club eigenaar zijn zo onderhand. Staan iedere keer de bus op te wachten, of ze liggen verscholen in de bossen om het stadion om bij een vertrekkende spelersbus van de tegenstander even de ruiten in te gooien. De directie laat nu veel te veel de oren hangen naar dit stelletje vandalen/criminelen/oproerkraaiers of hoe je ze ook wilt noemen. Fans zijn het in ieder geval niet. Maar zolang de directie geen duidelijkheid naar buiten geeft, de plannen ontvouwt, dan krijg je dat gezeik houden. Of nu Lijnders voor de groep staat, de Gier of Hiddink. En daarbij was de selectie natuurlijk niet op orde. Ze hebben wel wat blessures gekend ook, maar de achterhoede van NEC was werkelijk te schandalig slecht voor woorden. Ben benieuwd hoe ze hier uit gaan komen, maar met Twente, Roda, de Graafschap, Go Ahead zijn er nog een aantal flinke concurrenten voor de promotie het aankomende seizoen. Promoveren is voorlopig even niet zo vanzelfsprekend en een verblijf in de Jupiler league kan nog wel eens even gaan voortduren in Nijmegen.

17 mei 2018 om 10:57

Dat er al jaren wanbeleid mogen duidelijk zijn, maar dat volgens jou de fans het grootste probleem zijn. Dat slaat natuurlijk nergens op. Ongeveer 10.000 mensen zitten er gewoon, Jupiler League of niet. Iedere uitwedstrijd zitten weer honderden in de bus naar IJmuiden, Emmen en Maastricht, ondanks dat het bijna een zekerheidje was dat er geen resultaat behaald ging worden. Dat is mijn definitie van fans. De mensen waar jij op doelt, komen met zulke acties niet in de buurt van die fans.

17 mei 2018 om 11:52

Dat het merendeel goedwillend is en achter hun clubje staat is inderdaad zo. Het is echter wel steeds dat kleine stukje raddraaiers dat voor een groot deel bepalend is voor de gang van zaken bij Nec. Kijk naar de laatste 15 minuten van afgelopen wedstrijd. In plaats van een alles of niets poging en achter je eigen team te gaan staan hoor je alleen maar "lijnders rot op". Nee dat gaat ze helpen. En NEC laat veel te veel de oren hangen naar dit gedeelte van de achterban. Laat Lijnders zitten en leg eens uit waar je mee bezig bent als NEC zijnde.

17 mei 2018 om 12:08

Vooral dat stukje communicatie is bedroevend. Er hoeft niet bij iedere scheet verantwoording afgelegd te worden, maar waarom Lijnders? Waarom geen versterkingen voor de nieuwe trainer? Waarom wel vier mensen laten vertrekken?

beste nieuws van de dag! NEC gefeliciteerd! Vermoeiend al die hervormers in het voetbal. Ik moest vooral hartelijk lachen om het laatste interview met Lijnders. Hij trok parallellen met Liverpool en Klopp, hilarisch!

17 mei 2018 om 11:54

Haha beste nieuws van de dag. Ja NEC doet het laatste jaren ook al echt geweldig. Alleen deze Lijnders heeft er een puinhoop van gemaakt. Kom op.... de puinhoop is al jaren gaande bij NEC en groeit nog met de dag. En geloof me, met het potentieel in de jupiler aankomend(e) seizoen(en) kan het nog wel eens zijn dat NEC de aankomende jaren veroordeeld is tot de vrijdagavond! Want dat NEC de komende 5 jaar in de jupiler voetbalt is meer voor de hand liggend dan dat ze dan al weer op eredivisie niveau zijn.

Tsja, lastig om hier iets over te zeggen. Ik vind het wel ongelofelijk eigenlijk dat ze zijn uitgeschakeld door Emmen. Dat had volgens mij nooit mogen gebeuren.

Lol al die mensen hier die kennelijk nooit een nec wedstrijd hebben gezien.

Er zat werkelijk geen enkel perspectief in zijn werkwijze. Heeft echt totoal geen zin om hem te laten zitten.

Ooren laten hangen naar groepje idiooten en totaal geen lijn in beleid te vinden daar. Zie HSV als voorbeeld hoe het niet moet. Club wordt kapot gemaak door stel gekken en een waardeloos bestuur

Logisch dat hij eruit gaat. Nu zie ik iedereen op Been geilen maar waarom niet Jackygoal? Dan moet hij niet vanavond promoveren. Maar Jack als rasechte NEC’er zou ik doen

Dat was een snelle evaluatie.....
Deze man is waarschijnlijk uitermate geschikt als hulpcoach/assistent/pionenuitzetter of als hoofdtrainer tweede klasse, maar hij komt voor op het betaald voetbal gebied gewoon zwaar te kort als hoofdverantwoordelijke.
Is niet erg hoor, hij heeft het geprobeerd en soms lukken dingen gewoon niet omdat het te hoog gegrepen is.
Denk wel dat hij 26 mei a.s. gaat zitten voor de buis met het gevoel " tsja.....had ik bij kunnen zijn".

Eerst een prima functionerende trainer aan de kant zetten en vervolgens de nieuwe spindoctor na vier maanden ook de zak geven? Dat moet een evaluatie van niets zijn geweest, want wat kun je zeggen over zo'n korte periode trainerschap. Ontslag is enkel gerechtvaardigd als de bewuste trainer alles dat is opgebouwd in no time in de prak heeft gereden, want na nog geen half jaar kun je nooit veel verschillen op visievlak. Goed overleg: m'n reet!

Ik kan wel raden wat het profiel van de nieuwe man moet zijn die in deze slangenkuil wil stappen:labiel, wanhopig, zichzelf overschattend of zelfdestructief. Niet geheel zonder enkele van deze eigenschappen, verbaast het me niets dat Mario Been al zijn interesse heeft laten blijken.

NEC doet nu officieel alles fout. Eerst sturen ze een trainer weg terwijl had solid bovenaan staat, dan halen ze een onervaren trainer om het voetbal leuker te maken middenin het seizoen. Lijnders maakt fouten die een beginnende trainer maakt en wordt geen kampioen. Dat is een risico dat je neemt als je een beginnende trainer neemt en dat was al volledig onnodig omdat je gewoon constant punten pakte en op kampioens koers was. En nu stuur je die beginnende trainer weg omdat hij fouten maakte, maar dat had je dus wel kunnen zien aankomen....

17 mei 2018 om 14:48

Bogers wilde zelf geen hoofdtrainer meer zijn, dus een nieuwe trainer moest er sowieso komen. En het is natuurlijk heel matig als je met deze selectie niet promoveert. Zeker met een dergelijke voorsprong.

haha zo zit je wekelijks op anfield en nu word je na 22 wedstrijden weggestuurd door nec. zal zich toch ff achter de oren krabben nu

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren