Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Guardiola klaar om bod van 58 miljoen euro op De Ligt goed te keuren’

Laatste update:

Manchester City gaat vol voor Matthijs de Ligt, zo verzekeren Engelse kranten zondag. Josep Guardiola zou naar verluidt op het punt staan om een formeel bod van 58 miljoen euro van zijn werkgever op de achttienjarige verdediger van Ajax goed te keuren. De talentvolle Oranje-international word gezien als de long-term opvolger van Vincent Kompany.

Ofschoon Kompany in de optiek van Guardiola een van de beste centrale verdedigers ter wereld is, blijft de fysieke gesteldheid van de 32-jarige Belg een minpunt. De verdediger staat bovendien nog maar een seizoen onder contract en de landskampioen van Engeland heeft nog geen stappen ondernomen om de samenwerking te verlengen. “We missen hem wanneer hij niet fit is. Wanneer hij fit is, is hij een van de beste centrale verdedigers die ik ooit in mijn leven heb gezien”, claimde de manager van the Citizens.

“We hebben hetzelfde gevoel als afgelopen seizoen, toen we met zeven zeges op rij afsloten en Vincent alle wedstrijden speelde. We zeiden Vinny is back, maar aan de start van dit seizoen waren er problemen. Hopelijk gebeurt dat komend seizoen niet.” Manchester City heeft naast Kompany ook centrale verdedigers als John Stones, Nicolás Otamendi en Aymeric Laporte op de loonlijst staan. De kranten in Engeland stellen zondag dat Manchester City het zich niet kan veroorloven om een groot verdedigend talent als De Ligt te laten lopen.

De hoogte van het vermeende bod van Manchester City komt niet uit de lucht vallen. Dat zou de door Ajax vastgestelde vraagprijs voor De Ligt zijn. Naast de interesse uit Manchester zou er ook belangstelling van Arsenal en Bayern München zijn. Barcelona zou ook nog steeds de intentie hebben om De Ligt aan te trekken, maar de tiener zou vrezen dat hij in het Camp Nou op de bank terechtkomt.

De Ligt wil eigenlijk pas vertrekken bij Ajax met een kampioenschap op zak. Dat is dit seizoen niet gelukt, maar toch sloot hij een zomerse transfer recentelijk niet uit. "Als topsporter moet je ook naar je eigen carrière kijken, maar ik ben hier heel gelukkig", vertelde De Ligt, die eraan toevoegde dat Ajax op dit moment het beste is voor zijn carrière. "Daarom ben ik hier heel tevreden en ga ik iedere dag met een glimlach naar de training. Dat moet je meenemen. Je moet kijken of het moment daar is. Dat is voor mij nog niet aan de orde. We zullen zien hoe het loopt."

Doet Matthijs de Ligt er goed aan om in de zomer naar Manchester City te gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De Ligt vreest dat hij in Barcelona op de bank komt? Bij city, Arsenal en Bayern staat hij zeker direct in de basis? Laat me niet lachen...

6 mei 2018 om 07:31

Bij Arsenal en Bayern wel. Dus als City hem koopt, dan wel met 1 jaar terugverhuur naar Ajax erbij...

6 mei 2018 om 07:35

Hummels en Boateng eruit spelen? Zo ver is de Ligt nog niet hoor. Als hij voor speelminuten gaat moet -ie voor Arsenal gaan.

6 mei 2018 om 07:37

Dus we plaatsen de ligt nu al boven een Koscielny, Hummels, Boateng, Süle of Mustafi? Met je eens dat hij daar wellicht meer aan spelen toekomt dan bij Barça maar dan zou de keuze voor city nog steeds om die reden onlogisch zijn. Zou ik alsnog voor Barça kiezen.

6 mei 2018 om 07:41

Koscielnie voetbalt de komende tijd niet en boateng heeft een nadrukkelijke vertrek wens, dus er zijn wel kansen.

6 mei 2018 om 08:24

Mustafi valt verdedigend enorm tegen, en Koscielny heeft onlangs een hele zware blessure opgelopen, als het daadwerkelijk een gescheurde achillespees is dan is het nog maar de vraag of hij op niveau terug gaat komen. Bij Bayern gaat hij zich sowieso nog niet in de basis spelen, maar bij Arsenal is momenteel eigenlijk alles mogelijk, vooral omdat de nieuwe coach nog niet bekend is.

6 mei 2018 om 09:34

@roogsfc.
Als hij voor speeltijd gaat moet hij bij Ajax blijven,maarja DeLigt is ook voetballer en die gaan hoe je het wend of keert uiteindelijk toch voor geld.

6 mei 2018 om 11:18

City zou de minst goeie keus zijn lijk mij otamandi laporte Stones kampany mis ik nog iemand ? Mangala ?

6 mei 2018 om 11:28

Inderdaad. City gaat m sowieso niet worden. Liverpool zou mooi zijn. Naast van Dijk. Ideaal voor t Nederlands elftal.

6 mei 2018 om 11:29

Sule ben ik niet zo van onder de indruk behalve zijn fysiek, mustafi vind ik veel te kort komen voor de top. Als er genoeg vraag id naar hem, nu verkopen voor heelhoog bedrag aan degene die hem nog een jaar aan ajax wil uitlenen. Dan ben je als ajax het beste uit. Het gaat er niet om of hij er direct staat en basis speelt, het gaat bij verkoop erom wat de clubs denken dat hij kan bereiken. Dat bepaald op dit moment de prijs. En schijnbaar hebben ze hem hoog zitten, dus mooi voor ajax. Net schuurs heb je al eenzelfde type speler in huis waar ik ook wel een hoop potentie in zie.

6 mei 2018 om 12:07

net als iedere werknemer toch? Als de AH een vakkenvuller bij Aldi dubbel salaris biedt is ie ook weg. AH geeft toch meer prestige en het betaald veel beter.

6 mei 2018 om 12:28

Hummels Boateng en Sule zijn momenteel nog even een ander niveau hoor. Ook daar speelt hij zich niet eventjes in de basis.

Bij Arsenal wellicht wel. Zeker nu Kos lange tijd geblesseerd is, is nog maar afwachten hoe die terugkomt

6 mei 2018 om 07:34

Bij Arsenal zie ik het nog wel gebeuren en bij Bayern maak je wel kans als Boateng weg gaat. City sowieso niet maar die hebben teveel toppers bij naam die ze kopen dan heb je als ‘onbekende’ Niets te zoeken.

6 mei 2018 om 07:59

Ik zie nergens in de tekst staan dat de Ligt denkt dat hij mogelijk bij Manchester City wel (direct) onderdeel van de basis 11 zou gaan uitmaken.
Manchester City wil hem, als ik dit bericht mag geloven, kennelijk hebben. Dat is het enige... Dus wat bedoel je precies met jouw reactie?

6 mei 2018 om 08:30

Dit is zoals ik de 4e alinea van het artikel interpreteer. Als het anders bedoeld is, had het er anders mogen staan.

6 mei 2018 om 09:30

The Jump. Dit is een artikel in elkaar geflanseld door een journalist, die via tussenmannetjes en zaakwaarnemers stukjes informatie hoort. De Ligt heeft er dus geen donder mee te maken, dus niemand snapt waarom jij hem de schuld geeft....

6 mei 2018 om 09:59

@The Jump

Er staat echt totaal niet dat De Ligt zou suggereren, dat hij zou vrezen enkel bij Barcelona op de bank terecht te komen en niet bij Bayern of City. Sterker nog: hij zegt hier helemaal niks letterlijk zelf. Dat jij het anders interpreteert gaat nergens over. Je leest echt iets wat niet in het artikel staat of door De Ligt suggereert is.

6 mei 2018 om 11:31

Het enige dat daar staat is dat hij niet verwacht bij barcelona aan spelen toe te komen. Er wordt nergens iets gezegd over zijn idee of mening over het bod uit city. Het staat daar prima hoor.

6 mei 2018 om 09:18

Hij is toch wel wat beter dan de CV van Arsenal en City en Bayern (bij Bayern gaat het om 1 persoon) dus ik snap niet waarom je deze opmerking plaatst als je geen verstand van voetbal hebt.

6 mei 2018 om 09:30

Beter dan wie? Je moet niet over verstand van voetbal tegen iemand zeggen wanneer jij de Ligt nu al bij de beste spelers ter wereld vind passen. Als hij zomaar bij Arsenal, City en Bayern in de basis komt behoort hij gewoon bij de top en dat is net iets te vroeg....

6 mei 2018 om 10:43

Hij is beter dan de CV's uit het jeugdteam van Arsenal, City en Bayern inderdaad. Maar ga niet aankomen met het verhaal dat hij nu al beter is dan de CV's van het hoofdteam. Daar hoef ik niet eens met gedetailleerde argumenten voor te komen. Maar dan weet je zelf natuurlijk ook.

6 mei 2018 om 09:27

Dat hij bang is om bij Barcelona op de bank te komen heeft hij aangegeven in een intervieuw. Over de overige geïnteresseerde clubs heeft hij niks gezegd. Dus jouw aanname dat hij vind dat hij bij de overige clubs direct in de basis staat is kort door de bocht en neigt naar een meer dan gemiddelde dosis stupiditeit...Laat me niet lachen!

6 mei 2018 om 10:00

Nou ik zie hem na een roulatie jaar wel een basisplek krijgen bij City Kompany gaat heel rustig achteruit en De Ligt kan een jaartje wennen aan het niveau, team en de omgeving.

Ik ben nooit zo meegegaan in de Ligt hype al zag ik wel dat hij veel talent had. In zijn eerste jaar met blunders tegen Kobenhaven, Bulgarije en Excelsior lieten me twijfelen maar dit jaar gewoon een van de beste in de eredivisie. Je kan eigenlijk niet om hem heen.

Bij Bayern zie ik kansen mits Boateng vertrekt. Bij Arsenal zie ik sowieso kansen ook als Koscielny niet geblesseerd was geraakt. En bij Barcelona spelen ze zoveel wedstrijden dat daar ook wel het een en ander mogelijk is plus dat ik helemaal niet zo overtuigd van hun verdediging ben.

Maar wat ik jammer vind is dat ik Manchester United niet hoor. Met Rashford, De Ligt en Mctominay begint te bouwen aan een team net zoals Fergusson dat had gedaan. Een trainer aanstellen die voor een langere termijn kan blijven net als met van der Sar, Ferdinand, Scholes en Giggs een team probeer te maken wat nog jaren samenspeelt.

6 mei 2018 om 14:02

Mourinho is een trainer dat de jeugd bijna nooit een kans geeft. Daarbij is De Ligt geen Mourinho verdediger. Mourinho houdt veel meer van verdedigers die oorlog maken, zoals Pepe of Bailly.

6 mei 2018 om 10:45

moet het weer zo op deze manier, duidelijk geen fan van de ligt of wel? Laten we zeggen, alleen maar goed voor het totale nederlandse voetnal, dat er iemand zo in de spotlights komt.

6 mei 2018 om 11:36

In tegendeel, geen fan van Ajax maar zeker wel van de ligt. Maar ik mag hem toch nu nog ruim te kort vinden komen voor een vaste basisplaats bij de in het artikel genoemde clubs? Dat hij er ooit gaat komen, twijfel ik niet aan, maar daarbij hoort wel de juiste keuzes maken. Ik hoop zelfs dat hij erin slaagt bij de clubs op korte termijn zodat Nederland de komende 10-15 jaar en vaste rots in de defensie heeft. Ik kraak vooral de journalist af die dit in elkaar heeft geflanst

58 miljoen meteen doen. Echter bij City maak je net zoveel kans op niet te spelen als bij Barcelona. Enige reden dat hij naar city zou gaan is guardiola en zijn speelstijl.

6 mei 2018 om 08:22

Nou ik zou het eerlijk gezegd helemaal niet meteen doen, lekker inzetten op 70 miljoen, kijk naar sanchez die is in 1 seizoen ineens 100 miljoen waard. En als je kijkt naar de leeftijd en het postuur van de Ligt, is de verwachting dat hy een van de beste verdedigers zal worden in de wereld. 58 miljoen is een koopje.

6 mei 2018 om 09:32

Zoals bij Dolberg... de Ligt gaat nu zeker geen 70 opleveren helaas. 58 is echt veel voor een talent. Beste deal wat je direct maakt....

6 mei 2018 om 10:32

Sanchez is geen 100 miljoen waard. Bovendien moet je 58 miljoen voor De Ligt echt wel accepteren, zo'n bod komt er echt geen 2e keer. Stel hij raakt geblesseerd of speelt gewoon een matig seizoen, dan verkoop je hem uiteindelijk voor een veel lager bedrag.

6 mei 2018 om 10:35

De Ligt gaat de komende jaren, ook als hij nog één à twee seizoenen bij Ajax blijft, alleen maar meer waard worden. Een talent als De Ligt, met zijn specifieke voetballende en verdedigende kwaliteiten, imposante postuur en stabiele karakter, is zeer gewild bij de Europese top. Ajax is ook niet verplicht of genoodzaakt hem nu al te verkopen.

Dolberg vergelijken met De Ligt gaat überhaupt scheef. Een spits wordt afgerekend op zijn doelpunten, een verdediger op zijn defensieve kwaliteiten.

6 mei 2018 om 10:56

Denk niet dat ie de spelers vergelijkt, maar voor Dolberg werd een bod van 50miljoen afgewezen.
Nu na dit seizoen is zijn waarde behoorlijk gedaald door blessure leed, dit kan natuurlijk ook met een de ligt gebeuren.
Dat je gaat wachten tot iemand 70miljoen wilt neer tikken en dat de het compleet anders loopt.
Denk dat ie dat bedoelt

6 mei 2018 om 11:38

Natuurlijk moet je zo’n bod niet meteen accepteren. Als je dat doet, heb je er echt geen kaas van gegeten. Als een club 58 miljoen biedt, dan willen ze hem echt hebben. Er is ook nog interesse van andere clubs, die na zo’n bod misschien wel omhoog gaan nog. Daarnaast zijn er nog heel veel extra voorwaarden die je moet en kan bespreken. Een bod direct accepteren is geeoon niet slim. Je moet hem niet direct afwijzen, dat is weer wat anders. Maar neem hem in beraad, wacht wat andere clubs doen. Kijkcwat voor andere voorwaarden je eruit kan halen, kijk of je er nog iets extra’s voor terug kan krijgen. 58 miljoen is werelds en ajax mag daar dolblij mee zijn. Maar direct accepteren moet je niet doen. Mijn part gooi je het hoog in. Ajax kan best nog wat extra kwaliteir gebruiken die ze misschien niet kunnen kopen. Probeer zo’n foden voor een jaar te lenen als je geen directe vervanger voor ziyech kan halen. Doe gek en vraag stones er een jaar voor terug. Je kan best wel beetje overdreven dingen vragen, want met een bod van 58 miljoen tonen ze al aan dat ze ver willen gaan voor hem. Aan overmars de taak om te kijken hoe ver ze willen gaan, zonder de deal stuk te laten lopen natuurlijk.

6 mei 2018 om 11:42

Hier hebben we WillemHolder die niet zo lang geleden aangaf dat niemand zelfs 50 miljoen gaat betalen voor de ligt die nog veel te leren heeft blabla. We zien het... 70 miljoen is ook mogelijk. Zeker als andere clubs mee bieden.

6 mei 2018 om 12:31

Het feit dat in het artikel staat dat City de vraagprijs van Ajax biedt moet iedereen toch al wel doen beseffen dat dit grote onzin en totaal uit de lucht gegrepen is? Ongelooflijk hoe makkelijk mensen de media altijd maar geloven..

6 mei 2018 om 12:32

Buitenspelval... Dat zei elke Ajax-fan afgelopen zomer ook tegen mij over Dolberg. "hij wordt alleen maar meer waard"...

Soms klopt dat, vaker niet. Voor 58 miljoen neem je geen risico.

6 mei 2018 om 13:01

@real8madrid

Ik geloof in de stabiliteit en voetballende kwaliteit van De Ligt en de gestage ontwikkeling die hij zal doormaken als dominantie partron bij willekeurige defensies. Die jongen is zo onverstoorbaar en aanwezig, is fysiek imposant, grijpt (practisch) altijd op het goede moment in, kan voetballen en koppen, zowel verdedigend en aanvallend, en is pas 18 jaar.

Dolberg is wat mij betreft een heel ander verhaal. Die jongen was onbevangen in zijn debuutjaar. Hij wist, denk ik, zelf ook niet eens wat hem overkwam, alles wat hij aanraakte veranderde in goud, maar toch voelde je aan alles dat hij een terugval ging beleven. De blessure en de concurrentie van KJH deed hem op het veld twijfelen en ver terugzakken. Zoals gezegd wordt de waarde van een spits grotedeels bepaald door doelpunten. En die bleven uit.

Al denk ik wel dat hij met het nieuwe seizoen een nieuwe, frisse start zal gaan maken en weer op niveau zal komen.

Bovendien hebben we te maken met geruchten in de media. Bij beide spelers. De interesse gekoppeld aan transferbedragen is veelal natte vingerwerk en uit de lucht gegerepen door journalisten. De tientallen miljoenen voor Dolberg zijn nooit bevestigd. Die voor De Ligt ook niet, maar voor mijn gevoel is de interesse vanuit de Europese top voor De Ligt een stuk reëler te noemen en kan ik mij de bedragen die er geboden gaan worden verl meer voorstellen. We hebben hier meer dan met Dolberg te maken met een bijzonder talent voor zijn leeftijd en positie.

Ik denk dat Ajax het gezien de ontwikkeling van De Ligt en de vele interesse die er zichtbaar voor de jonge verdediger is, kan permiteren om hem nog even azn zijn contract te houden.

6 mei 2018 om 10:24

Mensen lijken te vergeten dat De Ligt na volgend seizoen ook 50 - 75 miljoen kan opbrengen. Kans op blessures, uit vorm, etc is altijd aanwezig (zie Dolberg, die is ook nog maar de helft waard tov na de EL finale), maar in principe zal de waarde van De Ligt eerder toenemen dan afnemen. Bod weigeren en volgend jaar nog eens overwegen.

Het zou De Ligt sieren als hij inderdaad eerst met Ajax kampioen zou worden voordat hij vertrekt, maar ik weet niet of hij in die positie is. De laatste keer dat Ajax kampioen werd was hij 14 jaar of zo? Terwijl er nu al heel veel interesse in hem is en hij bij Ajax er al bovenuit steekt. Ik weet niet of hij nog zo veel kan leren hier in Nederland. Of hij bij Man City gaat spelen is een tweede, maar ja, dat heb je nou eenmaal met dit soort vraagprijzen. Die kunnen alleen de allergrootste clubs betalen, terwijl De Ligt daar waarschijnlijk het minst aan spelen toekomt.

6 mei 2018 om 07:32

Heel simpel. Goed bod is weg wat niet te weigeren valt.

6 mei 2018 om 07:42

Bij die clubs wordt ontzettend veel gerouleerd, dus mocht hij geen basis speler zijn speelt hij nog voldoende wedstrijden. De vraag is meer of het verstandig is. Mocht hij een dip krijgen, dan mist hij in deze belangrijke jaren de kans om leergeld te betalen. Bij Nederlandse topclubs mag je wat meer fouten maken, en in het buitenland beland je dan al sneller op het tweede plan.

Wat een onnodige sneer richting ajax btw. Zeker als jezelf het als supporter nog veel extremer hebt meegemaakt.

6 mei 2018 om 08:20

Excuses als je het als sneer heb ervaren, zo was het niet bedoeld. Ik wil er vooral mee zeggen dat de titel voor Ajax niet meer zo vanzelfsprekend is als voorheen. Maar wie weet worden ze komend seizoen gewoon weer eens kampioen, dat sluit ik heus niet uit.

6 mei 2018 om 08:31

Wat heeft het er nou mee te maken hoe oud De Ligt was toen Ajax voor het laatst kampioen werd?
Bij Ajax is de kans dat je kampioen word historisch gezien nog altijd het grootst omdat ze het simpelweg het vaakst zijn geweest.
Een jongen van 18 die niet veel meer kan leren in Nederland? De ligt kan nog zoveel stappen maken hier, Europees ligt er vanaf juli al een enorme uitdaging en gewoon een keer kampioen worden als aanvoerder en leider van het elftal daar leert de Ligt op dit moment veel meer van dan volgend jaar 10 wedstrijden meedoen met City of Barcelona.
Niet TE Koop dat is de enigste vraagprijs die Ajax moet hanteren, heeft nog een contract tot 2021 dus volgend seizoen is het vroeg zat om hem te verzilveren, Ajax heeft het geld toch niet nodig.
Ik snap Ajax sowieso niet, Younes met 1 jaar contract konden ze vorig jaar zomer bijna 10 miljoen voor krijgen, Viergever met 1 jaar contract 5 miljoen euro, die gasten houden ze kosten wat het kost aan hun contract en spoelen zo 15 miljoen euro weg, Bosz, Sanchez de Ligt mensen die je echt beter maken en langjarig vastleggen geven ze een uitweg om te vertrekken.
Iedereen weet als je een bedrag aan zo'n talent hangt is hij weg, de clubs willen het nu al betalen laat staan in augustus als de honderden miljoenen weer door Europa worden geslingerd.


6 mei 2018 om 12:17

Iets als sneer ervaren om vervolgens weer uit de hoogte te doen alsof het voetbal is uitgevonden in A’dam. Jij hebt in jouw leven in ieder geval niet meer kampioenschappen meegemaakt voor ajax dan voor andere ploegen.
OT: Als ajax dit soort boden niet accepteert zijn ze knettergek. De kans dat hij het op een later tijdstip nog oplevert is klein. Bij Ajax wordt deze jongen echt niet beter meer.
Als spelers weg willen, houd je ze niet.

6 mei 2018 om 12:21

Wat een domme reactie zeg. Baardgrasmus bedoelde het niet als een sneer, hij bedoelde alleen te zeggen dat een Ajax-titel niet meer zo vanzelfsprekend is als voorheen, en dat het mogelijk (let op, ik zeg mogelijk) is dat het voor Ajax nog lang kan duren voor ze een titel hebben. Kijk maar hoeveel van de titels in de 21e eeuw naar Ajax zijn gegaan. Als De Ligt zijnde kan ik het begrijpen dat je zo’n risico niet wilt nemen dat je bij wijze van spreken nog 3 jaar moet wachten op een titel. Weet je hoeveel CL titels AC Milan heeft? Zijn ze nu dan ook ineens topfavoriet om volgend seizoen de CL te winnen? Lijkt me niet

6 mei 2018 om 13:46

Het is toch niet te geloven, een half jaar geleden was het allemaal nog Te Ligt als hij in het Nederlands elftal speelde, weer een getypt Ajax talentje en nu is hij opeens uitgeleerd en word hij niet meer beter bij Ajax.
Nogmaals die jongen is pas 18 jaar, Lozano 4 jaar ouder wat doet die hier dan nog in dit land?
Knap dat jij weet dat de kans klein is dat hij dit bedrag nooit meer op gaat brengen, als er niks geks gebeurd met een ernstige blessure of een enorme vormdip gaat hij hoe dan ook in de toekomst ook heel erg veel geld op brengen.
Ajax is ook nog is in de situatie dat ze dit risico makkelijk kunnen nemen.
Vorig jaar Sanchez het jaar ervoor Milik wat schiet Ajax ermee op met weer een nieuwe zilvervloot die binnen vaart? Kunnen ze weer een onbekende speler voor veel geld kopen en maar weer hopen dat hij zich snel kan aanpassen.
Ondertussen hetzelfde ritueel in de Europese voorrondes en de concurrentie die lachend zen traditionele voorsprong in het begin van de competitie pakt.
Overigens heb ik in mijn leven ook nog nooit langer dan 6 seizoenen op een kampioenschap van Ajax hoeven wachten, op die statistiek is de kans ook best groot dat De Ligt volgend jaar zen kampioenschap met Ajax kan gaan vieren.



Knal der maar minstens 10 miljoen bovenop als Ajax zijnde. Meest begeerde defensieve talent van Europa. Speel ze maar tegen elkaar uit en eis lekker Mbappe achtige tarieven.

6 mei 2018 om 09:37

Jij bedoelt die Mbappe die in de CL de ene na de andere geweldige pot afleverde? Dat je voor De Ligt, met vooral eredivisie ervaring, hetzelfde kunt vragen? Vragen mag natuurlijk altijd. Maar realistisch zou ik t niet vinden.

6 mei 2018 om 11:37

En dan noem je niet een Asensio die ook geweldige potten aflevert

6 mei 2018 om 11:47

Sowieso geen 180 miljoen, maar echt wel 70-80 miljoen. Dit is een wereld talent op zijn positie. Mag dus ook flink betaald voor worden. Altijd maar in nl genoegen nemen met weinig. Gelukkig dat Ajax daar allang voorbij is.

6 mei 2018 om 12:10

Waarom moet hij asencio noemen? Die is na n heel goed jaar in de cl toch niet voor n astronomisch bedrag verkocht?

6 mei 2018 om 12:42

Wat heeft Asensio hier mee te maken? Hij is voor 3.5 miljoen gekocht en speelt toch totaal geen rol in voorgaande discussie?

Rip het voetbal is kapot! 58 mio voor een 18 jarige.....

6 mei 2018 om 07:38

Madrid betaalde bijna hetzelfde bedrag, rond de 45?, voor een 16-jarige die zijn debuut nog moest maken. Het voetbal is al langer ziek.

6 mei 2018 om 07:39

Het voetbal is vorige zomer overleden na de transfer van Neymar en alles wat daar uit voortkwam (zoals Dembélé naar Barcelona).

6 mei 2018 om 08:09

Sorry hoor maar het voetbal is overleden na het Bosman-arrest in 1998.
Daarna is het allemaal misgegaan voor de hele voetbal wereld.

6 mei 2018 om 08:19

220 miljoen voor 1 van de beste 3 spelers van de wereld die ook nog jong is, is toch goedkoper dan dit? Liever 1 Neymar dan 4 De Ligts, toch?

6 mei 2018 om 08:49

Nee want Neymar hoort niet bij de beste 3. Het is een heel giede speler maar niet van het niveau Messi en Ronaldo. Laat hem eerst maar eens een team in een top competitie op sleeptouw nemen en dat een aantal jaar. Dan kunnen we gaan spreken dat hij van het niveau Messi en Ronaldo is. Voorals nog is hij nog lang niet zo ver. En nee niet liever 1 Neymar dan 4 De Ligts want a is er maar een De Ligt en b Neymar kan je beter niet als CV zetten he. Domme opmerking!!

6 mei 2018 om 09:13

Het Bosman arrest was hoe dan ook noodzakelijk en onvermijdelijk.

6 mei 2018 om 09:17

@ajax33: jij snapt toch ook wel dat ik bedoel: liever Neymar dan 4 spelers in de categorie De Ligt? Liever de 3e speler van de wereld voor 220 miljoen, dan 4 subtoppers/talenten waar je tegenwoordig 60 miljoen vopr moet betalen. Ik heb de transfer van neymar nooit duur gevonden, die van Sanchez bijvoorbeeld wel.

6 mei 2018 om 09:21

Hoe oud ben je? Je komt niet echt volwassen over.. wat is de top 3 dan in jouw ogen? Je benoemt er maar 2

6 mei 2018 om 09:38

@naku.
Noodzakelijk...? Leg die eens uit, want die snap ik niet

6 mei 2018 om 09:55

Geen vrij verkeer van spelers mogelijk zonder het Bosman-arrest, volledige overgeleverd aan de wil van de werkgever, waardoor spelers heel erg in hun rechten werden benadeeld.

6 mei 2018 om 10:39

Omdat clubs een speler carrière kon bepalen door hen minder te gaan betalen en lekker in het 2e zetten, zelfs als het contract afgelopen was. Clubs konden een transfer som eisen bij einde contract en als ze geen goed bod kregen dan deden ze de speler niet weg. Dat is natuurlijk niet normaal.

6 mei 2018 om 11:39

@bjp79: en waarom is het voetbal overleden na het bosman-arrest in 1995? Als club kon je gewoon een transfersom vragen wanneer het contract was afgelopen. We moeten nu niet doen alsof bedrijven dan niet evenveel geld zouden vragen als wat tegenwoordig het geval is. Het contract zou onder de oude regels heilig zijn, waardoor de macht echt bij de werkgever ligt. Het zou de werkgever vrij staan elk bedrag te vragen dat zij wil hebben.

Nu zit er ten minste een limiet (lees: contractduur) aan een contract. Toen niet.
Nu wil ik niet zeggen dat er geen negatieve consequenties aan het bosman-arrest zitten, maar ik vind de enorme geldbedragen er daar geen van.
Je had beter kunnen noemen: 1. jonge spelers vertrekken eerder bij je club en 2. voor een transfervrije speler krijgt de opleidingsclub alleen een (lage) opleidingsvergoeding.

6 mei 2018 om 11:47

Dan zou ik liever 4 keer 60 uitgeven. Leuk die neymar voor 220 miljoen, maar waar was die in de belangrijkste wedstrijden van het seizoen? Geblesseerd. Dan zit je 220 miljoen thuis op de bank. Leuk, maar je hebt er dan helemaal niks aan, al was het de beste speler allertijden. Neymar is een geniale kwaliteitsinjectie voor een team, maar dan moeten er toch echt nog wel een aantal 60 miljoen spelers rondlopen die de rest van het werk doen. Zo’n bedrag uitgeven aan een speler werkt enkel als de restvan het team al goed is. 1 speler wint niks voor je, daar heb je toch echt 11 spelers voor nodig.

6 mei 2018 om 08:46

Welke andere 18 jarige verdediger heeft zoveel potentie dan? Op de huidige markt begrijp ik dit bedrag zeker.

6 mei 2018 om 08:47

Hoezo? Als je het goed doet betaal je 58 miljoen voor iemand die een jaar of 15 bij je speelt. Dat is nog geen 4 miljoen per seizoen, een absurd goede deal. Beter dan 40 miljoen betalen voor iemand van 28, dat kost 8 miljoen per seizoen.

6 mei 2018 om 09:19

Gaat niet om leeftijd maar om kwaliteit..

6 mei 2018 om 10:46

Ner bredaasbiertje, gaat om die combinatie van breide.

Tsja, 58 miljoen voor een verdediger in de eredivisie is bijna niet te weigeren voor Ajax. Met tegenzin weigeren en Schuur maar de kans geven.

6 mei 2018 om 09:59

Met tegenzin weigeren en schuur maar de kans geven? Je hedoelt accepteren denk ik?

6 mei 2018 om 10:12

Correctemundo. Moest natuurlijk accepteren zijn. Tegen 58 miljoen lijkt mij simpelweg geen nee mogelijk voor een Nederlandse club. Al zal een goede technisch directeur er wellicht nog een paar miljoen extra uit weten te halen. 58 of 65, voor city maakt het geen verschil.

6 mei 2018 om 10:37

Tuurlijk moet je het bod accepteren. Maar waarom koop je niet gewoon een fatsoenlijke verdediger uit de Bundesliga of uit La Liga? Ik ken Schuurs niet, dus als het een toptalent is kun je hem wel een kans geven, maar Ajax kan het zich toch niet veroorloven om weer een jonkie op te stellen achterin die in zijn eerste seizoen veel onzekerheid zal brengen in de verdediging, om vervolgens de kans te hebben om het nooit echt te maken.
Mocht die Schuurs echt een groot talent zijn, dan gun je hem invalbeurten en breng je hem geleidelijk naar de basiself, zo heb je ook nog een kans dat je weer een keertje kampioen wordt.

6 mei 2018 om 11:18

Ik ben een voorstander van ervaring inkopen en die met een paar jeugdspelers op het veld laten knallen. Dat heeft mijns inziens veel meer kans op resultaat en prijzen dan het gekloot van de afgelopen jaren. Ik ga, gezien het verleden, nergens meer vanuit momenteel. Het zal wel Schuurs worden die hem vervangt.

6 mei 2018 om 11:54

Ajax heeft spelers met potentie, maar nog geen toppers. Toppers kan je niet kopen, want die gaan naar betere clubs in grotere competities. Maar als je onderhandelt met city, waarom het niet gewoon proberen. Vraag stones voor een jaar, zodat schuurs een jaar kan wennen. Mangala hebben ze ook nog verhuurd dacht ik. Denayer hebben ze. Je kan prima in deze deal een tijdelijke vervanger halen die kwaliteit toevoegd en waar je schuurs een jaartje extra mee geeft. Dan heb je schuurs, die argentijn en een huur speler voor een jaartje. Prima optie om toch kwaliteit binnen te halen als je geen optie hebt om te kopen deze zomer.

6 mei 2018 om 12:36

Ajax speelt in de eredivisie, ze hoeven ook geen wereldtop spelers aan te trekken. Kijk naar psv: Guardado en Moreno stonden ook niet bepaald bekend als wereldtop. Echter zijn het zeer solide spelers en is psv mede dankzij deze kerels nu vaak kampioen geworden.

6 mei 2018 om 13:18

Eens, dat zijn ook spelers waar Ajax naar moet kijken. Met Tagliafico zo'n speler aangetrokken en die behoort direct tot een van de meest constante van de selectie. Ajax mist een leider in de as die het tempo aangeeft en wel kan verdedigen itt Schone. Ik vind Schone een prima baller, maar vindt hem simpelweg geen nummer 6.

6 mei 2018 om 12:45

Kan je gewoon niet weigeren. Is bijna de gehele jaarlijkse omzet van Ajax. Kan je toch mooie dingen mee doen. Ben wel benieuwd hoe die Schuurs zich zal gaan aanpassen. Toch een vrij grote stap van de JL naar de eredivisie.

Als de Ligt echt weg zou willen gaan, dan moet hij naar een club gaan die oprecht in hem gelooft en hem niet als een goede gok of mooi stuk handelswaar ziet.

Als ik een transfer naar Manchester City zou maken, dan zou ik in dit geval niet per definitie voor de club kiezen, hoewel mij het een ‘mooie’ club lijkt, maar puur voor Guardiola. Het ‘probleem’ met Guardiola is dat hij volgens mij nooit lang op zijn plek blijft zitten. Ik weet niet in hoeverre zijn huidige zaakwaarnemer en Raiola daar naar kijken. Stel dat De Ligt de oversteek naar Manchester City maakt en Guardiola het jaar daarop vertrekt, dan kan het, op lange termijn, misschien weleens lastig worden of zelfs lelijk uitpakken... Je weet niet wat voor soort trainer hem gaat vervangen en wellicht dat hij de Ligt (vooralsnog) te licht vindt.

Zoveel mogelijkheden en de mogelijk daarbij behorende valkuilen... Ik hoop in elk geval dat zij allen een goede keuze maken (die grotendeels op ratio is gebaseerd).

Edit: ik weet niet of ik zie ze vliegen, maar ik had een stuk geschreven waarin ik aangaf: ‘Als ik in zijn schoenen stond, dan ....’, maar ik zie dit niet (meer) staan.

6 mei 2018 om 08:00

Makkelijk gezegd allemaal. Als jij in zijn schoenen stond en je kan tekenen bij City met een beter salaris dan ga je ook niet zomaar zeggen dat je dat niet wilt. Daarnaast heeft hij gewoon de EL finale gespeeld en ook nog is interlands achter de rug. Tuurlijk is hij jong maar leeftijd hoort geen hinder te vormen als een speler echt goed is en potentie heeft.

6 mei 2018 om 08:23

Met alle respect, ik denk dat ik met mijn achtergrond zelf wel een klein beetje weet waar ik het over heb, dus ik heb niet het idee dat ik dingen makkelijk zeg...

Ik zei daarom ook bewust erbij ‘als ik in zijn schoenen stond in plaats van ‘hij moet dit hij moet dat’, terwijl velen die dit roepen echt niet weten wat erbij komt kijken en hoe erg men je hoofd op hol probeert te brengen met allerlei (loze) beloften.

‘Leeftijd hoort geen hinder te vormen als een speler echt goed is en potentie heeft’. Dat rolt heel makkelijk over de tong, maar de praktijk blijkt weerbarstiger te zijn. In Nederland ‘wachten’ ze op je. In het buitenland, met name Spanje, Engeland, Duitsland (in iets minder mate en afhankelijk van de club) wordt er niet op je gewacht.

Een veel beter salaris is aanlokkelijk en een van de belangrijkste drijfveren voor iedere overstap, maar we hebben het over een jongen van 18, niet iemand van 28 die zich al ruimschoots bewezen heeft.
Ik hoop dat hij voor een club kiest die jonge spelers op termijn een kans geeft en hen niet als handelswaar ziet. Ook de trainer speelt een rol... Wil Guardiola hem hebben of wil City hem hebben? Het komt voor dat een speler wordt aangetrokken door een trainer, die kort daarop verkast naar een andere club en de aangetrokken speler in kwestie op de bank belandt. Dat is voor iedere speler zuur / pijnlijk en voor een jonge speler als de Ligt helemaal.

6 mei 2018 om 10:06

Salaris.. jongen verdient bij ajax al meer dan hij op kan maken. Woont wellicht nog bij zijn ouders. Wat moet hij met al dat geld.

Voor zijn ontwikkeling veel beter, aangezien ik niemand zie benoemen dat hij in Nederland ook gewoon fouten blijft maken, om in nog jaar of twee bij ajax te blijvdm

6 mei 2018 om 08:21

En het mooie is... Nu is De Ligt the rising star. Volgend seizoen is er ergens anders een CV die doorbreekt of ontzettend opvalt. Die zal City ook willen halen. Geld is geen probleem, visie wel. Daarom kan De Ligt beter een jaar extra bij Ajax doorgroeien (ook als aanvoerder). Barca, Real kan over 1-2 jaar nog altijd....

6 mei 2018 om 10:24

Nou heb ik Ajax echt n mijn hart maar er zijn momenten dat een visie bij Ajax ook niet altijd duidelijk is

6 mei 2018 om 10:54

@FCBogarde
Het zijn slechts geruchten. Laporte en Stones zijn al gehaald. City is goed bezig geweest met het verjongen van het team. En dat hebben ze gedaan met spelers die iets toevoegen aan het spelletje dat Pep wilt spelen. Tot nu toe kan iknde transfers van Pep bijna allemaal wel toejuichen. Nolito was een goedkope optie voor opnhet korte termijn, maar kwam alsnog net te kort. Bravo viel onverwachts zwaar tegen, maar kan wel goed meevoetballen. De rest doet het uitstekend.

Het mooiste zou zijn als een koper bereid is de Ligt nog een a twee jaar te laten ontwikkelen bij Ajax.

Mochten de geruchten kloppen dan is dit voor Ajax niet te weigeren. Misschien kunnen ze nog een constructie uit de onderhandelingen slepen dat hij op huurbasis nog een jaar voor Ajax speelt. Maar dat het een lange transferzomer wordt, is duidelijk. Hoop wel dat hij kiest voor Barcelona of Bayern. Al zijn dat net de twee clubs die nog conservatief zijn met transferbedragen.

6 mei 2018 om 09:53

Hoe bedoel je conservatief? Dat ze niet met monsterbedragen smijten? Want barcelona smijt ondertussen ook met geld hoor. Bayern zie ik inderdaad niet zoveel geld uitgeven.

Hij zou bij United wel in de basis staan naast baily

Ik denk simpel, doet die kans zich voor, dan ga je. En Ajax achterlaten is misschien niet leuk aan de andere kant het is zo een puinhoop bij Ajax en Ajax is een zo een slecht geleide club, maakt het ook wat makkelijker. Even een andere omgeving.

Kan die komend seizoen mooi met Sandler centraal achterin bij City

6 mei 2018 om 09:45

Haha, ik geef hem wel meer kans dan Sandler.

Als City de Ligt koopt, zou ik meteen regelen dat hij nog een seizoen door Ajax gehuurd wordt. Kan nog voldoende leren in de eredivisie

6 mei 2018 om 12:47

Denk dat ze hem dan liever aan een club als everton verhuren zodat die kan wennen aan de PL.

Ze zijn niet wijs daar. Markt is totaal verziekt. 58 miljoen voor een jongetje van 18 dat nog niks bereikt heeft. Het is een groot talent dat zeer zeker. Maar hij moet het ook nog maar eens laten zien in een grote competitie net als Klaassen. Als dit klopt moet Ajax dit natuurlijk gelijk doen met wober en schuurs al achter de hand. Ze kunnen dan in alle rust op zoek naar vervanging.

6 mei 2018 om 10:09

Niks bereikt? Er zijn niet zoveel 18-jarigen die kunnen zeggen dat ze een europacup finale hebben gespeeld, international zijn en aanvoerder van hun club. Maar goed als dat al niks is wil ik graag van jou weten wat de definitie van 'alles' is

Long-term, dat word dus ook eerst banken voor DeLigt.
In Amsterdam kunnen ze weer een gat in de lucht springen na zo'n seizoen....58 miljoen is natuurlijk veels te zot voor een 18 jarige

6 mei 2018 om 09:42

Hoezo springen we een gat in de lucht na zo'n seizoen ??

Ten eerste hebben we meer dan voldoende geld op de bank staan, dus we hoeven niet uit nood te verkopen.
Ten tweede zo'n klasbak als De Ligt vindt je niet 1-2-3.
Ten derde; long-term kan zo de prullenbak in, als ze hem daadwerkelijk meemaken op de trainen. De Ligt manifesteert zich wel.

En hoezo is 58 miljoen veel te zot ? Het is de markt die dat bepaalt. Voor Van Dijk werd nog meer uitgegeven, terwijl ik De Ligt nu al niet minder vindt en De Ligt heeft nog meer in zijn mars.
Obispo werd net als zo'n groot talent ingeschaald. Moet je eens kijken waar die nu staat. De interesse in De Ligt - Kluivert is een heel groot compliment voor de opleiding van Ajax !

6 mei 2018 om 10:12

Niet minder dan Van Dijk? Zet aub je ajax bril af. Kijk eens hoe Van Dijk leiding geeft aan de verdediging van Liverpool en daardoor in de CL finale staat. Hij was de missing link. Van Dijk wordt daardoor erg geprezen door binnen- en buitenlandse media. De Ligt heeft een paar potjes in Oranje gespeeld en verder Eredivisie wedstrijden.

6 mei 2018 om 11:02

@rbn_

Je schrijft: "niet minder dan Van Dijk? Zet aub je ajax bril af. Kijk eens hoe Van Dijk leiding geeft aan de verdediging van Liverpool en daardoor in de CL finale staat. Hij was de missing link. Van Dijk wordt daardoor erg geprezen door binnen- en buitenlandse media. De Ligt heeft een paar potjes in Oranje gespeeld en verder Eredivisie wedstrijden"

Hoe weet jij zo zeker dat De Ligt dat ook niet zou kunnen, terwijl hij niet bij Liverpool speelt, maar bij Ajax. Dat is niet meer dan een aanname. Toen De Ligt tegen Engeland en Portugal samen met Van Dijk het centrum vormde, was hij zeker niet de mindere van Van Dijk, integendeel zelfs, de bondscoach beschouwde hem zelfs als de beste in het veld. De Ligt heeft in twee en half jaar de stap van Ajax o16 naar een basisplaats in Oranje gemaakt. Weet jij hoelang Van Dijk daarover heeft gedaan?. De stelling dat De Ligt niet veel minder is dan Van Dijk is helemaal niet zo belachelijk als jij doet voorkomen. Ik schat Van Dijk op dit moment ook nog wat hoger in, maar dat is vooral op basis van zijn ervaring en niet op basis van talent. Hoe goed De Ligt nu al is en hoe goed hij er nu al op staat bij de media, blijkt wel uit de hoogte van transfersommen die worden genoemd, terwijl hij nog maar 18 jaar is. Ondanks zijn jonge leeftijd wordt hij aan vrijwel alle topclubs gelinkt, terwijl Van Dijk eerst nog een tussenstap moet maken naar Celtic (voor 3 miljoen) en Southampton voor hij meer dan 80 miljoen waard werd.

6 mei 2018 om 11:32

@fcbogarde
Ajax is in de loop der jaren ook gewoon handelshuis van de grote clubs geworden en zal inderdaad een gat in de lucht springen bij een verkoop voor zo'n absoluut absurd bedrag.
Jij bekijkt het (uiteraard) als supporter en die zien hem liever blijven net als dat ik Alireza Janhanbaksch liever zie blijven bij mijn club.

En jou ten eerst....ik neem even aan dat jij niet bij Ajax werkt in een dermate functie dat jij/we genoeg geld op ee bank hebben staan.

Een De ligt vind je misschien niet snel meer, maar Ajax gaat echt geen nee zeggen tegen bedragen die boven de 30 liggen, zeker niet voor spelers die er net 1 heel seizoen op hebben zitten en een status van nog helemaal 0,0 hebben.

Long time is niet het vooruitzicht wat De ligt heeft voor zichzelf dus als hij slim is en zo komt hij wél over gaat hij zijn pad volgen en niet wat de hoogste bieder zijn huidige club voorhoud.

En 58 miljoen.....serieus, vind jij dat een reëel bedrag voor hem of zegt jou veel te grote gekleurde bril dat?

De interesse is inderdaad een groot compliment maar ga nou niet doen alsof die jongens wereldtop zijn, want ze zijn beide nog verre verwijderd van het niveau waar velen ze in praten om de transfersom maar zo hoog mogelijk te krijgen.

En tot slot......niet minder als Van Dijk.....ach ach, wat kunnen mensen toch raar kletsen😕

6 mei 2018 om 11:34

Zo kan je door blijven redeneren. 'wat als diegene daar had gespeeld, wellicht had hij het niveau ook aan gekund'. Daar kan ik niets mee. Van Dijk speelt wekelijks tegen 1 van de betere spitsen van de wereld en wekelijks houdt hij zich staande. 1 keer in de 2 weken speelt hij ook CL en ook daar houdt hij zich staande.

Ondertussen speelt De Ligt nog in de Eredivisie, helemaal niks mis mee gezien zijn leeftijd maar het niveauverschil is gigantisch. Van Dijk laat zien cq. heeft laten zien dat hij het niveau aan kan. Bij De Ligt is het nog steeds afwachten, ja, hij heeft een paar goede potten in Oranje gespeeld maar ben benieuwd of hij het ook wekelijks kan laten zien.

En overigens had FC Bogarde het over ''terwijl ik De Ligt nu al niet minder vind'' en jij hebt het over ''niet veel minder''. Juist op bovenstaande zin van FC Borgarde reageerde ik en eigenlijk ben je het dus met me eens.

6 mei 2018 om 12:02

@tinus45

Natuurlijk ben ik als Ajax-supporter gekleurd.

Maar dat ik een te grote gekleurde bril op heb, kun je mij niet verwijten. Ik geniet van de doorbraak van vele jonge Ajax-talenten. Maar ik zet ze zelden zo vroeg op een voetstuk, omdat de meeste na Ajax in buitenlandse competities toch tegen vallen om echt door te breken tot één van de beste.

Voor De Ligt maak ik graag een uitzondering. Die is zó talentvol, goed en steady een Top5 club uit Europa kan bij hem niet uitblijven..... Die gaat op korte termijn Van Dijk echt overtroeven qua kwaliteiten. Daar mag je me later best nog aan herinneren als dat niet zo is.

Wat de transferbedragen betreft. 58 miljoen is niemand waard, maar in de voetbalwereld gaan gekkere bedragen om. Dus De Ligt kan een NL transferrecord worden...

6 mei 2018 om 12:16

@rbn_

Je schrijft: "zo kan je door blijven redeneren. 'wat als diegene daar had gespeeld, wellicht had hij het niveau ook aan gekund'. Daar kan ik niets mee".

Als je er niet mee kan, waarom maak je die vergelijking dan en voert dat als argument aan?. Je kunt op dat punt De Ligt niet vergelijken met Van Dijk omdat Van Dijk bij Liverpool in de Engelse competitie speelt en De Ligt bij Ajax. Alles wat je daarover zegt, is daarom gebaseerd op aannames en op basis van aannames kun je geen normale discussie voeren. Ik vind het sowieso belachelijk om een speler van 26 te vergelijken met een speler van 18. Zelfs als de speler van 18 meer talent heeft, is die van 28 bij de aanwezigheid van voldoende kwaliteit in de meeste gevallen waardevoller vanwege zijn ervaring. Bij de vergelijking van 2 spelers kun je het woord "beter" sowieso beter achterwege laten omdat het van nul en generlei waarde is om ergens het predicaat "goed" of "minder goed" aan te hangen zonder daarbij te vermelden welke criteria je hebt gehanteerd om dat te bepalen. Achteraf gezien had ik me daarom beter niet in deze discussie kunnen mengen.

6 mei 2018 om 12:28

Ik begrijp niet helemaal waar je precies naartoe wilt maar aangezien je al aangaf Van Dijk momenteel beter te vinden dan De Ligt zijn we het in ieder geval eens. Daar ging het mij om.

Zolang ajax zich niet daadwerkelijk versterkt, denk ik dat zijn twijfels alleen maar groter worden en dit jaar nog toe zal happen. Zou t m niet eens kwalijk kunnen nemen. Je komt voor een dik contract bij een kanshebber voor de cl terecht ipv deze chaos. En mag dan hopen dat ie nog wel zo slim is uit te onderhandelen dat hij minimaal een jaar wordt verhuurd (ajax of andere mooie club voor minuten). Als ajax daadwerkelijk zelf de prijs op 58 miljoen heeft gezet, zie ik de bui al hangen...

maak er 60 van met een doorkooppercentage van 10% erbij en het is een werelddeal. zulke bedragen kan je als Ajax zijnde niet weigeren.

Laten we hopen dat we Eindelijk eens toppers gaan kopen deze zomer. Schuurs en Bande word ik niet echt warm van en als Ziyech en Onana vertrekken word het een mager seizoen

6 mei 2018 om 10:09

Er gaat heel veel binnenkomen deze zomer. De Ligt 60, Ziyech 20, Onana 10, Kluivert 15, Dijks 1, en dan misschien ook nog 15-25 voor Eriksen (15% doorverkooppercentage). Zeg maar 125 en daarmee komen we op een kwart miljard. Moet lukken om 3 toppers te halen, lijkt me zo.

6 mei 2018 om 11:25

@arvelajax

Je schrijft : "er gaat heel veel binnenkomen deze zomer. De Ligt 60, Ziyech 20, Onana 10, Kluivert 15, Dijks 1, en dan misschien ook nog 15-25 voor Eriksen (15 doorverkooppercentage). Zeg maar 125 en daarmee komen we op een kwart miljard. Moet lukken om 3 toppers te halen, lijkt me zo".

Behalve dat de bedragen die je noemt op aannames zijn gebaseerd of niet kloppen (dijks is transfervrij), maak je ook een grote denkfout. De transfersom die Ajax moet betalen voor een eventuele aankoop, zal inderdaad geen probleem zijn bij een dergelijke transferwinst. Die transferwinst komt echter uitsluitend ten bate van het lopende boekjaar, terwijl de afschrijving op de transfersom van een nieuwe speler net zo lang doorloopt als de duur van zijn contract en dat geldt uiteraard ook voor zijn salaris. Jij rekent je (of Ajax) derhalve veel rijker dan je bent. Ajax heeft een kostendekkende begroting en een salarisplafond en is dus uitermate beperkt in haar handelen.

De toppers waar jij het over hebt, staan echt niet in de rij om in de laag gewaardeerde Nederlandse competitie te komen voetballen en al helemaal niet voor een salaris van 1,2 miljoen bruto waar ze ook nog een 52 belasting over moeten betalen. Als het scenario wat jij schetst bewaarheid wordt, zal dat vooral gunstig zijn voor het eigen vermogen. Er zullen ongetwijfeld spelers bij komen en als Ajax De Ligt voor 60 miljoen weet te verkopen, is er qua transfersom betreft, uiteraard ook meer mogelijk, maar de spelers die jij waarschijnlijk in je hoofd hebt, zullen daar normaliter niet bij zitten omdat de begroting van Ajax dergelijke investeringen op de langere termijn eenvoudigweg onmogelijk maken. Niet eens vanwege de transfersom maar vanwege de fiscale afschrijvingen die die transfersom nu eenmaal met zich meebrengt als je deze als aftrekpost in je belastingaanslag wilt kunnen opvoeren. En vanwege het salaris dat de club te bieden heeft.

Hoe beter een speler is, hoe hoger zijn transfersom. De transfersom van een speler wordt bepaald door de markt en als er een transfersom van 25 miljoen aan een speler hangt, betekent dat meestal dat er voldoende belangstelling voor hem is en dat hij derhalve wat te kiezen heeft. En het ligt niet voor de hand dat een speler die wat te kiezen heeft, zijn keuze zal laten vallen op een club uit de Nederlandse competitie en het modale salaris dat die club heeft te bieden. En als hij dat bij wijze van uitzondering wel eens doet, is de kans groot dat hij na een jaar alweer zijn biezen pakt en je er in sportief opzicht helemaal niets mee bent opgeschoten. En als je pech hebt, wordt hij in extremis voor je neus weg gekaapt door een kapitaalkrachtige club (ajax, Richairlison) of je staat voor niets op het vliegtuig te wachten, terwijl hij al bij een andere club heeft getekend waar hij meer kon verdienen (psv, linksback?)

6 mei 2018 om 12:01

@Scepticus
Huntelaar staat gewoon voor 3 miljoen bruto onder contract hoor. Is volgensmij ook de enige speler die vol door het plafond gaat (al denk ik dat Tagliafico daar ook boven zit) dus er is wel degelijk meer mogelijk bij Ajax dan sommige mensen inclusief jij hier beweren. Natuurlijk loopt ook het salaris van een Huntelaar achter op de Europese subtop maar met zon 1,8 miljoen netto is het prima verdienen lijkt me.

6 mei 2018 om 12:35

@consy

Je schrijft: "huntelaar staat gewoon voor 3 miljoen bruto onder contract hoor. Is volgensmij ook de enige speler die vol door het plafond gaat (al denk ik dat Tagliafico daar ook boven zit) dus er is wel degelijk meer mogelijk bij Ajax dan sommige mensen inclusief jij hier beweren. Natuurlijk loopt ook het salaris van een Huntelaar achter op de Europese subtop maar met zon 1,8 miljoen netto is het prima verdienen lijkt me".

Complete onzin. Huntelaar is in eerste instantie gekomen als backup voor Dolberg. Je denkt toch niet dat Ajax een bankzitter 3 miljoen salaris gaat betalen en daarmee meer dan bijv. de aanvoerder? Dat is vragen om herrie in de tent. Ajax is naar eigen zeggen bij wijze van uitzondering best bereid om af en toe wat meer salaris te betalen en zou Richairlison bijv. een salaris van 1,5 miljoen bruto hebben geboden. Maar dan heb je het over een verschil van een paar ton. En niet een verdriedubbeling(!) van het salarisplafond. En dat voor een bankzitter. Dat is volledig uit de lucht gegrepen en volstrekt ongeloofwaardig. Huntelaar was transfervrij en wellicht heeft hij ter compensatie daarvoor wat handgeld gekregen. Maar ook dat is puur speculatief omdat in de jaarcijfers van Ajax alleen de totale salarisuitgaven worden vermeld en de club (net als Psv) nooit uitspraken doet over de hoogte van specifieke spelerssalarissen.

6 mei 2018 om 10:09

Er gaat heel veel binnenkomen deze zomer. De Ligt 60, Ziyech 20, Onana 10, Kluivert 15, Dijks 1, en dan misschien ook nog 15-25 voor Eriksen (15% doorverkooppercentage). Zeg maar 125 en daarmee komen we op een kwart miljard. Moet lukken om 3 toppers te halen, lijkt me zo.

6 mei 2018 om 11:39

Dijks 1? Haha helemaal niks denk ik. En Eriksen moet ik ook nog zien. Stel je voor dat hij een transfer in Engeland maakt volgens mij krijgt Ajax dan een stuk minder. Voor Ziyech en Onana moeten we ook wel wat meer kunnen krijgen

58 miljoen voor een 18 jarige verdediger. Je zal als beursgenoteerd bedrijf niet goed bij je hoofd zijn als je dat weigert. Als sportclub zou je dit moeten weigeren.

6 mei 2018 om 10:03

En Ajax is beide. Dus wat te doen?

6 mei 2018 om 12:52

Gewoon afdwingen 50 miljoen plus Denayer ofzo, hebben ze gelijk een sterke vervanger.

In het NHD stond een lijst met falende carrières in het buitenland van oud Ajacieden. Het zou in de Telegraaf moeten worden geplaatst opdat spelers en fans wat beter kunnen relativeren.

Elke keer als ik een waanzinnige reactie lees denk ik altijd aan bedragen als minimaal 888 miljoen.
Teveel mensen zijn de weg kwijt, realiteit is nog slechts een woord dat in de Van Dale staat. Nederland staat niet meer in de top en zal daar ook niet meer zo gauw in terugkeren. Zelfs een Ajax is een tussenstation, een opleidingsclub geworden.
Maar Nederland is niet het lachertje van Europa, het is het niveau wat wij hebben. Laat frustraties voor wat ze zijn. Er is een nieuwe tijd. We verdienen wat aan de verkoop van spelers om daarmee een club overeind te houden. Dit geldt voor veel clubs, heel veel clubs. Accepteer dat de oude tijd voorbij. En zelfs investeringen in spelers van Ajax worden tegenwoordig echt wel beter bekeken dan in het verleden gebeurde.
Een Cillesen mag de schoenen van de anderen poetsen. Een Depay doet het na lang falen eindelijk weer eens goed, maar voor hoe lang? Voor een Rotterdams voorbeeld moet ik echt te lang nadenken, wat dus tekenend is.

Nederland is nog geen dwergstaat, maar het gaat mij te ver om maar te blijven leven in het verleden. Ik accepteer het heden. En wat de Telegraafhonden schrijven zou echt niet misstaan in een door SOA geplaagde incestgemeenschap.

70 miljoen vragen doen ze ook wel.

Mensen lijken te vergeten dat De Ligt na volgend seizoen ook 50 - 75 miljoen kan opbrengen. Kans op blessures, uit vorm, etc is altijd aanwezig (zie Dolberg, die is ook nog maar de helft waard tov na de EL finale), maar in principe zal de waarde van De Ligt eerder toenemen dan afnemen. Bod weigeren en volgend jaar nog eens overwegen.

Bevestiging dat ze nooit een kans gaan geven aan Sandler.

Ik denk dat De Ligt best wel een kans heeft om wat wedstrijden in de basis te kunnen spelen, aangezien Kompany natuurlijk weleens geblesseerd is en bijvoorbeeld Laporte niet heel erg bijzonder is. Het is wel belangrijk denk ik dat zodra hij de kans krijgt hij gied speelt zonder fouten de eerste paar wedstrijden. Toch vond ik Sanchez al verder maar De Ligt is natuurlijk jonger. En eerlijk gezegd was er vorig seizoen iemand 100% zeker dat Sanchez Alderweireld uit de basis zou spelen? Denk get niet. Mijn gevoel zegt ook dat hoe graag ik wil dat hij blijft dit een bod is dat je niet kunt weigeren. Dan moeten ze wel meteen die gast van Boca halen.

6 mei 2018 om 10:59

@Ajaxsupporter
Laporte is juist een heerlijke speler voor het spelletje van Pep. Verdedigend zit hij nog niet op het niveau van Kompany. Maar dat is maar voor weinig spelers weggelegd. Laporte en Stones hebben allebei hun verbeterpunten. Maar desondanks zijn het al zeer degelijke verdedigers deninnde passing en opbouw echt uitstekend zijn.

6 mei 2018 om 12:54

City speelt 60 wedstrijden per seizoen, De Ligt krijgt echt zijn kansen wel. Dan is het zaak om het goed te doen.

Ik vind het een goed plan. De Ligt naar City, dan huren wij hem een jaartje om hem te laten rijpen.

Geen enkele Nederlandse club kan een bod dat in de buurt komt van een jaarbegroting, weigeren. Als dat echt geboden gaat worden en hij wil weg, dan is hij ook weg. Alleen is het zo dat dergelijke berichten met een flink pak zout genomen moeten worden omdat geen enkele club de media gaat bellen met de mededeling dat men een bod gaat uitbrengen op een speler en daarbij dan ook nog eens de hoogte van dat bod vermelden. Je hoeft geen topeconoom te zijn om te beseffen dat als Ajax inderdaad 60 miljoen in het hoofd zou hebben en City een bod zou uitbrengen van 58 miljoen, Ajax de vraagprijs naar boven gaat bijstellen. Dat Ajax een vraagprijs bekend zou hebben gemaakt, is ook complete onzin omdat het zo eenvoudigweg niet werkt. Een verkopende partij maakt uitsluitend een vraagprijs bekend als men van een speler af wil en hem op de transferlijst heeft geplaatst. In alle andere gevallen zal een verkopende partij het initiatief bij de geinteresseerde partij laten en de eigen kaarten tegen de borst houden. Als de verkopende partij een vraagprijs noemt en de geinteresseerde partij die accepteert, blijft er niets meer te onderhandelen over. En kan dus ook niet het onderste uit de kan halen in die onderhandelingen. De belangstelling voor De Ligt is zo overweldigend dat de kans overigens heel groot is dat er inderdaad een transferprijs van rond de 60 miljoen uit gaat rollen. Hoe meer concurrentie er is om zijn handtekening te bemachtigen, hoe hoger de transfersom zal uitvallen omdat de clubs de prijs zelf zullen opdrijven om elkaar af te troeven. Het is uiteindelijk echter De Ligt die zal bepalen waar zijn toekomst ligt en als Ajax eenmaal heeft ingestemd met een vertrek, kan het die belofte niet meer terug draaien. Ook niet als de keuze van De Ligt niet op de hoogste bieder valt.

7 mei 2018 om 08:58

Je laatste 2 zinnen kloppen niet, denk ik. Ajax zal niet zomaar zeggen: we zijn akkoord dat je weggaat. Nee, Ajax zal dat in combinatie zien met het aanbod dat er ligt. Stel Real biedt 40 en Barcelona 70, dan zal Ajax hem in principe niet naar Real laten vertrekken. Maar als Ajax hem van Real eerst nog 2 jaar gratis mag huren en 20 procent doorverkoop krijgt, dan kan Real ineens toch wel een goede optie zijn. Maar als De Ligt anti-Real blijkt te zijn, tja, dan wordt het alsnog Barcelona.
Kortom, alles wordt in samenhang bekeken.

7 mei 2018 om 10:15

Je schrijft: "je laatste 2 zinnen kloppen niet, denk ik. Ajax zal niet zomaar zeggen: we zijn akkoord dat je weggaat".

Het is altijd de speler die bepaalt waar hij heen gaat. Ook als de club van zijn keuze niet de meest biedende is. Dat was bij Sanchez ook het geval. Ook voor hem waren meerdere clubs in de markt, ook clubs die bereid waren om de knip verder open te trekken, maar Sanchez wilde perse naar Tottenham. En zo geschiedde. Natuurlijk heb je gelijk dat Ajax hem het liefst aan de hoogste bieder wil verkopen, maar mensenhandel is bij wet verboden en een club kan een speler niet verplichten om naar een bepaalde club te gaan. Als het spel eenmaal op de wagen is en De Ligt vastbesloten is om te vertrekken, is dat niet meer om te keren en zal Ajax genoegen moeten nemen met het bedrag dat de club waar hij naar toe wil, bereid is op tafel te leggen. Ajax heeft niets aan een ontevreden speler en loopt bovendien het risico dat deze een arbitragezaak aanspant. Dat is sinds de invoering van de Wwz een fluitje van een cent en zal Ajax slechts een fractie van het bedrag opleveren dat de club via de transfermarkt kan verkrijgen. En dat weet men ook.

7 mei 2018 om 11:06

Maar Ajax is ook niet verplicht om een speler met een contract te laten gaan dus ze kunnen eisen stellen.
Stel dat Ajax zegt "akkoord" en dan blijkt dat De Ligt dolgraag naar Genk wil, dat 6 miljoen voor hem over heeft, dan denk je toch niet dat dat doorgaat?

Voor dat geld moet Ajax hem eigenlijk wel verkopen. Een verdediger is goed te vervangen. Perr Schuurs heeft net zo veel potentie, Vermaelen kan worden teruggehaald, anders kan Ajax het proberen bij Daley Blind, Jan Vertonghen of Toby Alderweireld. Dan verkoop je een relatief onervaren verdediger voor miljoenen en haal je er een belangrijke ervaren speler voor terug.

Lekker verkopen met als optie dat ajax de ligt nog 1 jaar mag huren

Ik moet eerlijk bekennen dat ik Ajax dit seizoen zelden heb zien spelen. Maar is 58milj niet (veel) te veel voor een 18jarige? Of speelde hij op zo een hoog niveau dat dit te rechtvaardigen is? En dan, als hij zou gaan, is het dan niet misschien te vroeg? Hij is nog maar 18j, zou hij niet eerst beter nog 1 seizoen bij Ajax blijven, de CL met deze club spelen en dan vertrekken? Bij City liggen de verwachtingen toch veel hoger dan bij Ajax?

6 mei 2018 om 11:57

@wilgenduin

Je schrijft: "ik moet eerlijk bekennen dat ik Ajax dit seizoen zelden heb zien spelen. Maar is 58milj niet (veel) te veel voor een 18jarige? Of speelde hij op zo een hoog niveau dat dit te rechtvaardigen is?".

Welkom in de vrije markt economie, waar dergelijke ethische vraagstukken niet ter zake doende zijn en de waarde wordt bepaald door wat de gek er voor over heeft. Dat wil echter niet zeggen dat je geen punt hebt. Voor 48 miljoen Euro kan je de eigenaar worden van een Boeing 737-700 verkeersvliegtuig waar je 150 personen mee kunt vervoeren. Als je dat geld naar Boeiing overmaakt, is dat vliegtuig echt van jou en kun je er (als je over een geldig vliegbrevet beschikt, uiteraard) net zo lang en net zo vaak het luchtruim mee kiezen als je wil. Omdat 150 jaar geleden de slavernij is afgeschaft, kun je nooit eigenaar van een medemens worden, dus ook niet van een voetballer. De transfersom die voor een voetballer wordt betaald, is uitsluitend bedoeld om zijn huidige arbeidsovereenkomst af te kopen. Als je die transfersom hebt betaald, is de speler transfervrij, maar heeft de club feitelijk nog helemaal niets. Naast die afkoopsom moet je ook nog eens een nieuwe arbeidsovereenkomst afsluiten met de speler en ook daarmee zijn tegenwoordig vele miljoenen mee gemoeid. De transfersom die een gemiddelde voetballer moet opbrengen, is in de meeste gevallen inderdaad niet te rechtvaardigen, maar in de voetbalwereld is de ethiek al lang een ondergeschoven kindje.

Er is echter ook nog een wereld omheen en die is de manier waarop er in de voetbalwereld zaken wordt gedaan, al heel lang een doorn in het oog. Niet alleen omdat de transfermarkt feitelijk een luxe vorm van mensenhandel is, maar vooral omdat het voor een maatschappij waarin vrij verkeer van mens en goederen een grondrecht is, nauwelijks valt uit te leggen dat een speler honderden miljoen Euro op tafel moet leggen om onder zijn contract uit te kunnen komen. Bovendien is het ook nog eens zo dat een markt waar zoveel geld in omgaat als de voetbalmarkt, uitermate aantrekkelijk is voor de georganiseerde misdaad omdat die markt uitermate geschikt is om geld wit te wassen. En dan zijn er ook nog de praktijken van de illegale gokindustrie. Het is niet voor niets dat je steeds vaker tegen komt dat louche zakenlieden overal ter wereld clubs op kopen om deze te kunnen inzetten voor hun criminele activiteiten. Voor mij staat het daarom als een paal boven water dat het transfersysteem zijn langste tijd gehad heeft en het niet de vraag is of het gaat worden afgeschaft, maar wanneer.

Kompany is veel geblesseerd en otamendi zou hij er wel uit kunnen spelen qua potentie! En de gebeurtenis met ziyech maakt degelijk wel invloed op zijn beslissing dat kunnen we wel uitmaken nu hij raiola als zaakwaarnemer heeft genomen! Hij weet ook dat neres niet zal blijven. Dat betekent dat er drie toppers weg zullen gaan en er weer een nieuwe team opgebouwd moet worden en misschien weer een grote kans is op het missen van Europees voetbal! En onder guardiola kan hij veel meer leren dan ten hag!

6 mei 2018 om 11:55

Je lijkt te vergeten dat er ook nog Stones en Laporte rondlopen

Kompany is veel geblesseerd en otamendi zou hij er wel uit kunnen spelen qua potentie! En de gebeurtenis met ziyech maakt degelijk wel invloed op zijn beslissing dat kunnen we wel uitmaken nu hij raiola als zaakwaarnemer heeft genomen! Hij weet ook dat neres niet zal blijven. Dat betekent dat er drie toppers weg zullen gaan en er weer een nieuwe team opgebouwd moet worden en misschien weer een grote kans is op het missen van Europees voetbal! En onder guardiola kan hij veel meer leren dan ten hag!

‘word gezien als de long-term opvolger van Vincent Kompany.’ Dus De Ligt, ‘long-term’, als je echt ambitie hebt en je verder wilt ontwikkelen is het duidelijk dat je níet naar Manchester City moet gaan. Daar ga je nu zeker nog niet spelen, hooguit een enkel niemendalletje in de League Cup. Niet doen dus!

7 mei 2018 om 09:02

En zo werd ook gedacht over Eriksen, Suarez, Vertonghen...

Hahaha Pep moet altijd praten met superlatieven. Heel charmant. Als ik het goed hebt vond hij Bonucci toch de beste verdediger? Ik denk dat hij bij City veel gaat banken. Hij komt uit een dwerg competitie, sorry jongens maar ED is van een heel laag niveau. Dan heb je een Otamendi die al jaren in de PL speelt, Stones, en Laporte die van La Liga komt. Plus Kompany als hij fit is. Je kunt gaan rouleren maar ik denk dat de spelers op een gegeven moment gewoon elke dag willen spelen. Ik zou als De Ligt zijnde eerst een tussenstap nemen, waarbij Arsenal heel goed is. Kos is geblesseerd en al oud, hij zou optimaal gebeuik kunnen maken van deze situatie. Overigens wordr er verwacht dat er een nieuwe coach komt met een frisse wind. Als hij meteen naar de absolute top wil moet hij naar Bayern verkassen. Boateng gaat misschien vertrekken, daar kan hij denk ik wel veel minuten gaan maken. Lekker rouleren met Sule, maarja dit bedeag gaat Bayern vanwege hun oh zo mooie transfersbeleid nooit betalen. Ze wachten liever totdat Ramos transfervrij wordt ofzo.

ik hoop dat De Ligt naar Liverpool gaat. dan hij met Van Dijk samen spelen en ik denk dat hij Lovren wel uit de basis kan spelen. met een Kompany, Stones, Laporte en Otamendi heeft hij heel erg veel concurrentie bij City en ik weet niet of dat bevoordelijk is voor zijn speeltijd

Lekker weggaan Matthijs. Sorry maar dt kunnen wij niet weigeren. En voor dat bedrag moet Ajax toch een vervanger kunnen halen. Hem nog een jaar huren zou ook heel mooi zijn natuurlijk

Zou het dan niet mogelijk zijn om hem voor dat bedrag te verkopen en om hem dan voor 1 á 2 jaar te huren? Daar zou City toch vast niet onwelwillend tegenover staan?

Kom maar naar Manchester United.
Kan die een centrale duo vormen met Bailly
Smalling en Jones zijn prima back-ups.

De Ligt zou er goed aan doen. Als je daar niet aan spelen toekomt dan is een stap lager na cashen nog altijd veel hoger dan Ajax! En City doet er goed aan lekker verder te zoeken, 53 miljoen voor De Ligt, wat een onzin zeg.. Het is maar wat de gek er voor geeft misschien, maar het blijft onzin voor zo'n menneke

Een goede 60 mil voor een speler uit de eredivisie???

Direct strik erom!
Met een bankrekening van heb ik jou daar moet je gewoon het kampioenschap kunnen kopen.

Ik ben benieuwd wanneer Ajax eens haar beleid gaat aanpassen en de Bayern tactiek gaat toepassen. Dit soort jongens laten gaan voor de hoofdprijs en ga met die 60 miljoen de beste spelers van PSV en Feyenoord stelen. Je betaalt misschien wel 50% meer dan voor zo'n onbekend talentje uit Zuid Amerika, maar je verzwakt je concurrentie significant.

6 mei 2018 om 13:37

Vergeet niet dat wanneer Ajax uit de top koopt, ze niet echt verzwakken, omdat de top met dat geld weer goed kan inkopen. Dat is eerder al gebleken.

Wat Ajax naar mijn idee moet doen, is helaas nog een jaar of 5 een groot verkoophuis spelen, tot ze richting een half miljard aan eigen bezit hebben.

Dan kan je de Arena kopen, en uiteindelijk je salarisplafond dusdanig omhoog gooien, en gewoon de aansluiting met de sub-top van Europa krijgen.

Als je structureel 1/8 finale van de CL kan halen, heb je aanzien en geld in het laatje.
Ajax moet eerst nog een stuk rijker worden, om dan een onoverbrugbare kloof met de rest te maken.

Kopen van de top zou ik absoluut niet doen. Ook omdat onze competitie totaal niet zo sterk is als de Duitse,en in Duitsland enorm veel toppers spelen, die Ajax momenteel niet kan halen, laat staan de rest van de clubs.

We moeten hopen dat we af en toe nog een kampioenschap meepikken, en Ajax moet vol blijven inzetten op jeugd en ze in en verkopen.

Het kapitaal wat je als Ajax moet vergaren, moet gewoon hetzelfde als de sub-top in Europa zijn wil je iets van betekenis kunnen spelen in de toekomst.

Misschien is dat ook wel het plan wat ze bij Ajax uitvoeren zonder wij dat weten.
Overmars is in ieder geval een verstandig persoon, en een goede in en verkoper. Die moet blijven zitten.

Iedere topclub is klaar om een bod op de ligt uit te brengen volgens de media gisteren was het Bayern vorige week Tottenham en nu City.Ik hoop dat hij nog 1 jaartje bij Ajax blijft,maar dat zal waarschijnlijk niet gebeuren.
Als hij dan toch gaat zal ik voor Tottenham kiezen

Liverpool heeft naast Van Dijk veel mindere verdedigers, daar geef ik hem meer kans dan bij City, die hebben er een stuk of 4.

Ik zie hem liever naar Bayern gaan,veel meer kans om te voetballen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren