Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Twente ziet begroting flink teruglopen en staat voor uittocht

Laatste update:

FC Twente verloor zondagmiddag met 5-0 van Vitesse en daalt daardoor definitief af naar de Jupiler League. Nadat op de dag van de degradatie vooral gerouwd werd, kregen de werknemers van de club maandagochtend te horen wat er precies gaat gebeuren in de Grolsch Veste. De clubleiding heeft op een persconferentie gemeld dat de gevolgen van de degradatie groot zullen zijn.

De club moet fors terug in de begroting en denkt voor volgend seizoen aan een budget van achttien à twintig miljoen euro, terwijl het in de huidige voetbaljaargang nog dertig miljoen euro te besteden had. Dit heeft grote invloed op het personeelsbestand van de club. Buiten de voetballers om heeft Twente 134 medewerkers in dienst, verdeeld over 111 voltijdbanen, en volgens TC/Tubantia moet veertig procent van die werknemers vrezen voor ontslag. Vanwege de forse schuldenlast zullen de Tukkers niet in staat zijn om grote ontslagvergoedingen uit te keren.

Twente heeft in totaal 44 spelers onder contract staan waarvan 18 voetballers hoe dan ook lijken te vertrekken. Bij het eerste lopen de (huur)contracten van Hidde ter Avest, Jos Hooiveld, Adam Maher, Mounir El Hamdaoui, Cristián Cuevas, Thomas Lam, Luciano Slagveer en Adnane Tighadouini af, terwijl er bij de beloften ook tien spelers over een aflopende verbintenis beschikken. Daar blijft het waarschijnlijk niet bij, aangezien er in de helft van de twintig nog doorlopende contracten in de A-selectie een degradatieclausule staat, wat inhoudt dat spelers in het geval van degradatie fors salaris moeten inleveren, of dat hun dienstverband vervalt waardoor zij de club transfervrij mogen verlaten.

De fans van Heracles Almelo waren zondag niet rouwig om de degradatie van de buurman, maar de kans is aanwezig dat de Almeloërs ook de gevolgen van de degradatie gaan voelen. Heracles en Twente bestieren samen een jeugdopleiding, waaraan de gedegradeerde club met 2,5 miljoen euro verreweg de grootste bijdrage levert. Heracles betaalt vooralsnog 180 duizend euro per jaar en de verwachting is dat Twente zal eisen dat de streekgenoot meer gaat betalen. Heracles moet daardoor waarschijnlijk een miljoen euro in de jeugdopleiding gaan steken, wat weer niet gebruikt kan worden voor versterkingen voor de hoofdmacht.

Denk jij dat FC Twente na een seizoen weer terugkeert in de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maher, assaidi en el hamdaoui zullen waarschijnlijk sowieso wel vetrekken. Jensen was toch ook 1 van de betere...... maar weet niet hoe hij erin staat ? Zal een hele hele zware tocht worden voor twente maar hoop oprecht dat ze snel terugkeren het is een te mooie club qua sfeer en stadion om in de jupiler league te zien spelen. En ja nu krijg ik weer haters over me heen vn twente dit, twente dat blablabla. I know maar voor mij blijft het een prachtige club met een geweldige sfeer in het stadion

30 april 2018 om 10:54

Assaidi dient zijn contract uit stond zelfs gister nog een item over op Voetbalzone

30 april 2018 om 11:00

Hij heeft gezegd dat hij nog een contract heeft, dus in principe volgend seizoen JL gaat spelen. Mocht er een leuke (Eredivisie)club voor hem langs komen dan moet ik nog maar zien of hij zo graag JL gaat spelen.

30 april 2018 om 11:02

Geloof jij nog in sprookjes?
Assaidi is de eerste die weg zal gaan, maar dat kan hij na de wedstrijd toch niet zeggen.

30 april 2018 om 13:25

Wie was er ook als eerste naar de kleedkamer vertrokken na de wedstrijd..... Juist Assaidi!

30 april 2018 om 11:16

El Hamdaoui en Maher sowieso, omdat de looptijd van hun contract ten einde is. Van mij mogen er nog wel heel wat meer vertrekken. Bij 9 van de 10 wedstrijden heb ik totaal geen inzet en strijdlust gezien. Een groot deel van de spelers kan het geen hol interesseren dat we degraderen zolang ze hun riante salaris maar ontvangen.

30 april 2018 om 11:51

Weet je wat het juist is. Juist diegene die er nog voor gingen en nog enigszins goed spelen gaan juist vertrekken.

Maar het is ook niet gek dat er geen echte treurnis is bij de spelers. Door het wanbeleid moest er dit seizoen een vreemdelingenlegioen opgetrommeld worden om er überhaupt wat van te maken. Broodvoetbsllers pur sang.

30 april 2018 om 11:58

Doel je op bijvoorbeeld een Assaidi? Ik vind niet dat hij zich heeft opgesteld in teambelang. Het had een geweldige tandem kunnen vormen met Boere maar hoe vrij Boere (of Jensen) ook liep, hij werd genegeerd door iemand die vooral zichzelf in de kijker wilde spelen om de club zo snel mogelijk te verlaten. Assaidi was veel aan de bal (hij gaf hem niet af) en dribbelde veel, maar was weinig effectief.

30 april 2018 om 15:18

Dat viel nog reuze mee. Thesker, Bijen, Van Der Lely, Boere, Holla, Jensen, Drommel zijn toch jongens die ervaring hebben in de Eredivisie en een aantal zijn met FC Twente opgegroeid. Als ik dan na de wedstrijd alleen Ter Avest zie die z'n tranen maar net kan bedwingen (terwijl hij al een tijd geblesseerd is), is er iets goed mis binnen een ploeg. Drommel mag dan een hele matige doelman zijn, maar ook bij hem zag je verslagenheid.

Dan kijk je naar jongens als Thesker, Bijen, Van Der Lely en dan zie je niet meer dan balende spelers. De slechtste spelers van de selectie en dan niet eens normale emoties vertonen voor een degradant die met 5-0 nederlaag naar de JL word gestuurd. Zelfs de directeur toonde veel meer emotie.

Dan heb je als club dus echt de verkeerde jongens opgeleid en de verkeerde spelers geen kans gegeven en naar Heracles laten vertrekken. Het waren juist de jongens van de club die geen treurnis vertoonden en bovendien dwars lagen bij de twee trainerswissels.

30 april 2018 om 16:31

We zullen ook snel zien wie graag een breuk willen forceren Sirius. Van spelers als Thesker, Bijen en Van der Lely zou ik ook denken dat ze helemaal stuk zouden zitten als "kind van de club". Twente is echter geen warm bad voor jonge jongens, en dat is ook al een lange tijd niet zo (spelers als Pelupessy zullen dit ook beamen).

30 april 2018 om 13:09

Twente qua aanhang en achterban een fantastische club maar hadden natuurlijk vorig jaar al moeten degraderen maar werden toen door de Knvb gered wat natuurlijk mafia achtige praktijken waren. Dat wanbeleid had tot degradatie moeten leiden

Uiteindelijk alleen maar uitstel van executie. Heeft wel een voordeel gehad dat ze een jaar financieel gezien de boel beter op order kunnen krijgen want een faillissement gun je de supporters niet.

Aangezien er bezuinigd moet worden is het nu tijd voor Jan van Halst om op te stappen en zijn echte clubliefde te tonen door af te zien van een afkoopsom maar dat zal wel niet.....

Aan de jeugdopleiding had ik nog niet eens gedacht. Op alle fronten een interessante beweging dit. Ik hoop het beste voor iedereen trouwens, maar ben echt benieuwd waar dit naar toe gaat.

Maakt niet zoveel uit de helft van de spelers waren van Tweede divisie niveau ze kunnen heus wel jongens die ergens anders net buiten de boot vallen bij de top of middenmoot wel strikken om voor deze mooije club te spelen

30 april 2018 om 11:54

Als die zin hebben om naar de Jupiler te gaan.

Dit zal absoluut heel taai zijn voor Twente, maar in elk geval kan er nu echt goed schoon schip worden gemaakt. Er is ook geen geld meer om allerlei 'grote namen' binnen te halen die geen meerwaarde blijken te zijn.

Prima ook dat Heracles hier een nadeel van ondervind, totaal geen medelijden mee als je kansloos massaal gaat staan juichen omdat een andere club degradeert. Triest leedvermaak.

30 april 2018 om 10:50

Leedvermaak hoort erbij. Net zoals dat heel Nederland ongeveer 'helemaal niets in Amsterdam' scandeert als Ajax weer eens geen prijs pakt. Of een Heerenveen dat ging juichen bij de degradatie van Cambuur. Of de Twente supporters die massaal Vitesse in de zeik namen toen ze jaren terug op de rand van faillsement stonden. Uitdelen en incasseren noemen we dit.

30 april 2018 om 11:01

Ik weet dat veel mensen dit normaal vinden. Ik vind het belachelijk. Ik ben helemaal geen fan van Twente maar ik zie een mooie club uit de Eredivisie verwijden. Het verhaal is bekend, maar ik vind het zonde te zien dat er blijkbaar zoveel mensen met wrok en negativiteit rondlopen dat je blij wordt van andermans leed. Genant als je het mij vraagt.

30 april 2018 om 11:07

Master D

Dat is jouw mening en het is slechts jouw waarheid dat leedvermaak erbij hoort. Als iemand zijn hoofd stoot kan ik lachen, als iemand doodgaat niet. Ik heb persoonlijk nooit de neiging gehad om 'helemaal niets in Amsterdam' te scanderen en ook niet om AZ of Vitesse uit te lachen (zoals medesupporters wel deden, toegegeven).
Daarnaast makkelijk lullen; een grote gevulde club als Ajax die even geen prijs pakt is niet te vergelijken met een relatief grote club die degradeert en misschien wel ophoudt te bestaan en waar veel ontslagen gaan vallen. Met het oog hierop vind ik de lol in de rest van het land over ons degraderen wel onsmakelijk en allesbehalve iets 'wat er bij hoort'. Maar toegegeven; medelijden zit ook niemand op te wachten en we hebben het volledig aan onszelf te danken.

30 april 2018 om 11:31

Is toch gewoon een gevalletje, wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten?
Twente(ook de supporters jarenlang) hebben veel te hoog van de toren geblazen, jarenlang misplaatste arrogantie getoond, ze zouden Feyenoord vervangen in de top-3(Wat ook supporters zeiden), Wilde eigenlijk geen spelers meer aan Ajax en PSV verkopen want dat waren 'concurrenten' en zelfs dit jaar konden ze spelers meer geld bieden als clubs als Utrecht, PEC en ADO terwijl er een gigantische schuldenlast is en dat voor clubs dus voelt als vals spel. En in het verleden hebben ze dus allemaal spelers gehaald die ze achteraf dus nooit hadden kunnen betalen, waardoor andere clubs dus eigenlijk benadeeld zijn/ Dan krijg je dit toch gewoon? Pak je verlies en morgen is het leedvermaak weer voorbij.

Trouwens nog een voorbeeld van die arrogantie: de twee spandoeken van gisteren met: Wij tegen iedereen en iets van degradatie is een verlies, gecondoleerd eredivisie. Hoe durf je zoiets te roepen als je een wedstrijd voor het einde met 24 puntjes gedegradeerd bent? Dat getuigt toch van misplaatste arrogantie of heb ik het mis? Want als je de slechtste bent van allemaal, ben je in mijn ogen geen gemis.

30 april 2018 om 11:35

Het leedvermaak hoort juist bij voetbal als het gaat om de prestaties van clubs die men aanhangt. Degradatie is het ergste wat een club kan overkomen in sportieve zin, dus helemaal logisch en prima dat daarom gelachen wordt. Dat is the name of the game, deal with it. Als je aan het spelletje deelneemt, is dit een consequentie die eraan vasthangt.

En zeker als mensen het idee hebben dat dit een gevalletje 'verdiende loon' is.

30 april 2018 om 10:54

Stukje klopt niet. Heracles en Twente hebben hier gewoon een contract over.

Twente kan helemaal niet eisen dat Heracles meer moet betalen en Heracles zal het zelf niet doen. Dus dan zal Twente Heracles moeten uitkopen.

30 april 2018 om 11:49

Nee Twente hoeft Heracles niet af te kopen
Ze zouden wel gek zijn met de verdeling van 2.5 miljoen of de schamele 150 duizend die Heracles altijd betaald heeft
Als je goed op de hoogte was geweest had je dat moeten weten
Twente heeft toentertijd het contract afgefloten omdat er in Almelo niet zo veel te besteden is
Maar wel met een met een clausule dat het contract van beide kanten kan worden ontbonden of veranderd
Al doen ze net of ze zelf het contract hebben opgesteld
Dus nu is de tijd gekomen dat er verandering komt in de verdeling 2.5 miljoen en de 150 duizend die Heracles betaald, dokken of stoppen
Jaren geprofiteerd dus het wordt hoogste tijd

30 april 2018 om 10:55

Onmiddellijk alle banden verbreken met Heracles. Leedvermaak mag, daar zijn we zelf ook niet vies van, maar zo’n buur die ons in de laatste pot tegen Sparta hoe dan ook genaaid zou hebben, verliest al mijn sympathie, man wat sneu.

30 april 2018 om 11:09

Doe toch niet zo alsof je neus bloed. Zoals menig FCT supporter ook gewoon eerlijk verklaart was het andersom niet anders geweest als Heracles zou degraderen, het leedvermaak zou ook dan aanzienlijk zijn. Bovendien, behoudens de jeugdopleiding was er nauwelijks een band natuurlijk, historisch gezien al helemaal niet, dus verbreken doe je het maar.

Het uitgebreide vieren met spandoeken had voor mij ook niet gehoeven, het verdriet van de ene is niet het geluk van de ander, maar enigzins begrijpen doe ik het wel. We zullen je sympathie i.i.g. missen Fct1981.

30 april 2018 om 13:04

Geen hekel aan Heracles, alleen als ze twee keer tegen ons spelen, voor de rest altijd de winst gegund. Dus je opmerking tja...kan er weinig mee. Alle banden, voor zover die er idd nog zijn, verbreken.

30 april 2018 om 11:41

Twente en Heracles zijn tot een contractuele overeenkomst gekomen voor de duur van een langere periode. Ik verwacht niet dat Heracles veel water bij de wijn zal doen. Daar hebben wij in Almelo tenslotte de middelen helemaal niet voor. Ik snap dat het pijn doet maar Heracles valt totaal niets te verwijten en dat zal Twente voelen ook.

30 april 2018 om 11:45

Nee hoor, want de hoogte van de bijdrage van Twente is flexibel, gewoon halveren, klaar.

30 april 2018 om 11:56

Ik denk dat Heracles het wel gaat voelen in de jeugd opleiding
Zoals ik al in een andere reactie heb vermeld, is er wel degelijk een clausule dat er in bepaalde gevallen kan worden ontbonden of veranderd
Maar we zullen het binnenkort zien
Verder heb je natuurlijk helemaal gelijk dat Heracles niets te verwijten is
We waren de slechtste ploeg en dus terecht gedegradeerd

30 april 2018 om 12:02

Twente moet vooral doen wat ze niet mogen laten. Daar zullen we in Almelo niet wakker van liggen. Heracles gaat niet meer betalen dan is afgesproken. Nogmaals: daar heeft het de financiele middelen niet voor. Die hele jeugdopleiding kan mij in dit geval gestolen worden. Heracles redt zich wel, ook zonder hulp van buitenaf.

30 april 2018 om 12:40

Hahaha Almelohafc, nou tot nu toe niet hoor!! Wat en reactie is dit zeg, ik schrijf hem op, Heracles redt zich ook prima zonder hulp van buitenaf en zonder jeugdopleiding, ok dan!

30 april 2018 om 12:44

@almelohafc

Je snapt toch wel dat Heracles door jongens als Bruns, Hoogma, Te Wierik, Rienstra, Breukers, Pelupessy en nog veel meer spelers groot is geworden? Zonder die opleiding heeft Heracles ook een probleem en dat je dat niet ziet, zegt iets over jouw frustratie jegens FC Twente.

Het heeft ook niets te maken met 'doen wat ze niet mogen laten'. Ze hebben geen andere keuze. Daarom heb ik die haat richting FC Twente nooit begrepen. Don't bite the hand that feeds you.

30 april 2018 om 13:07

Kijk dit topic door en je ziet veel heraclieden, zoals al jaren: altijd met ons bezig. Die derby, de ex voorzitter, onze degradatie....zit wel erg hoog in Almelo. Laat Heracles helemaal geen water bij de wijn doen: het verhaal in een notendop.

30 april 2018 om 14:17

Wat een grappenmaker ben jij. Geen van van de bovengenoemde namen heeft Heracles groot gemaakt. Mag ik je er aan herinneren dat Heracles vanaf 2005 onafgebroken in de eredivisie speelt en door jou genoemde namen daar nul aan hebben bijgedragen? Jan Smit, Gert Jan Verbeek, Peter Bosz, Hendrie Kruzen en Nico Jan Hoogma hebben Heracles weer groot gemaakt met dank aan o.a. Everton, Quansah, Looms, Klavan en Pieckehagen vormde het geraamte. En dan kom jij op de proppen met een aantal talenten waar ze in Enschede niets van willen weten en die zich bij ons wel verder hebben kunnen ontwikkelen. Alsjeblieft man. Schrijf hem maar op: Heracles is Twente niet nodig. Nu niet. Nooit niet meer. Dat is mijn persoonlijke visie en geen haat jegens Twente. Succes volgend seizoen en tot snel!

30 april 2018 om 15:34

@almelohafc

Heracles is niet groot geworden door specifieke spelers of culthelden, maar door goed beleid en een goed opleidingsapparaat (beter dan FC Twente) en inderdaad een goed technisch apparaat, zoals je zelf al aangeeft met die namen.

Dat neemt niet weg dat veel spelers uit de gezamenlijke opleiding komen en dat Heracles best afhankelijk is van die opleiding. Daar halen ze namelijk aardig wat spelers weg. Dit onderwerp heeft niets met een persoonlijke visie te maken, want het zijn gewoon pure feiten.

Wat denk je wat er gaat gebeuren als FC Twente bij wijze van spreken de 180.000 euro per jaar over zou nemen of dat al had gedaan (hypothetisch)? Dan heeft Heracles geen jeugdopleiding meer en een nieuwe opleiding opzetten kost heel veel geld. Hoe ga je dan aan spelers komen? Er is dan ook direct veel minder beschikbaar voor aankopen.

Een jeugdopleiding zet je niet even zomaar op. Je hebt te maken met faciliteiten, trainers, spelers, overige werknemers, scouts, ontwikkeling en ga zo maar door. Dat kost klauwen met geld en vooral voor een club die er ook veel gebruik van maakt.

30 april 2018 om 20:24

Heracles is Twente niet nodig behalve al "we" voor een dubbeltje eerste rang kunnen zitten. Dan zetten we "onze" haat gewoon ff opzij..

30 april 2018 om 11:45

Het "leedvermaak" heeft Twente ook aan zichzelf te danken...
Kijk anders maar eens het interview met Sander Boschker maar terug, die kan het best begrijpen dat vele hier om kunnen lachen.
Toch beetje gevalletje boontje komt om z'n loontje.
Ben vooral benieuwd wat er gebeurt mocht Twente niet direct terug promoveren.

De jeugdspelers van Twente zijn op het moment nou niet echt toegevoegde waarden, dus laat die maar snel gaan.

Dat was natuurlijk te verwachten. Volgend jaar staat er een compleet ander Fc Twente Met veel nieuwe gezichten. Het grotendeel van de spelersgroep heeft een te duur contract waardoor ze niet kunnen blijven.

Het eerste positieve is ook al gemeld. De hoofdsponsor blijft, ondanks een degradatieclausule.

Voor Assaidi komt wel een andere club. Vond hem na de winterstop ook maar matig trouwens. De rest van de spelers raak je aan de straatstenen niet kwijt.

30 april 2018 om 10:57

Snel weg ermee, heeft gewoon ook keihard gefaald, goede voetballer voor in de zaal, maar scoort ook maar drie keer of zoiets. Net als met Maher; mooiweer voetballers en alleen maar bezig met zichzelf

30 april 2018 om 11:13

Erg makkelijk om het op deze jongens af te gooien.. Die andere 9/10 in het veld kunnen er werkelijk geen kloten van.. Nee dan kun jij als individu echt wel uitblinken..

30 april 2018 om 11:47

Deed ziyech toch ook bij Twente?

30 april 2018 om 13:11

Wil je zeggen dat maher en assaidi veel goeds hebben gedaan dan? Noem eens wat voorbeelden buiten het afgeketste schot van assaidi tegen Ajax kwartfinale beker?

Als boere er volgend seizoen nou ff 25+ inknald 😎

30 april 2018 om 11:51

Hij weet wat het is om in de JL te scoren.

30 april 2018 om 12:00

Ik zou beginnen met het halen van Mart Lieder, volgens mij is die zelfs transfervrij op te halen bij FC Eindhoven aangezien hij in 2016 een contract tekende voor 2 jaar.

Denk dat Mart hier ook niet onwelwillend tegenover staat, want FC Twente is gewoon een mooie club met een prachtig stadion en achterban.

Of hij moet echt heel graag in de ED willen gaan spelen, dan heb je met Boere altijd nog een goede spits in de gelederen.

30 april 2018 om 12:48

Wel een speler die ik wel bij FC Twente wil zien, maar ik denk dat hij naar de Eredivisie verkast. Een transfervrije speler met 27 doelpunten in de Jupiler League is natuurlijk het gokje wel waard voor veel Eredivisie clubs. Ik denk dat hij naar de Eredivisie wil.

30 april 2018 om 13:13

Correct me if i'm wrong, maar volgens mij heeft Lieder er inmiddels zelfs 30 in liggen bij FC Eindhoven dit seizoen?

Zou mij overigens ook niks verbazen als hij naar de ED wilt gaan, maar dan nog heeft Twente natuurlijk de uitstraling van een ED club en staat het niet slecht op je CV.

2,5 miljoen t.o.v. 180k. Welke idioot heeft hier de onderhandelingen gedaan.

30 april 2018 om 11:12

Als er in die onderhandelingen ook staat dat FC Twente de grootste talenten mag overnemen voor de selectie kan je dat verschil er snel uit halen. Scheelt sowieso al in de transfersom(men).

30 april 2018 om 11:27

Als dat "verschil" zich uit in de vorm van wereldtoppers als Peet Bijen en Jeroen van der Lely terwijl er in de huidige beloften niks beters schijnt rond te lopen gaat er iets goed fout in Enschede hoor

30 april 2018 om 11:44

Dat is een tweede maar vergeet ook niet dat Twente die spelers niet veel kan bieden. Er was gewoon geen geld. Alleen Boere is gekocht voor 400.000 euro. Rest is transfervrij of gehuurd.

30 april 2018 om 11:23

toen dit contract is afgesproken is hierbij ook duidelijk vertelt dat twente altijd als eerst de keuze had omtrend de jeugdspeler. maar als je als twente zijnde liever een glynor plet van toevallig heracles gaat kopen voor 2 miljoen ipv een jeugdspeler de kans geeft, tja wie zijn wij dan om daar nee tegen te zeggen. daarnaast heeft twente bijvoorbeeld pelupessy nooit een goede kans gegeven en nadat hij voor nog geen 2 ton naar ons was verkast hebben wij er 2 jaar later een goeie 1,5 miljoen aan verdiend. oftewel, dat die jeugdopleiding dr is is hartstikke leuk maar als je zo omgaat met je spelers. tja dan haal je dr ook nooit geen winst op. en aangezien alle voorwaarden in een contract zijn vastgesteld, is twente gedwongen om een afkoopsom te betalen om de jeugdopleiding van de hand te doen.

30 april 2018 om 11:30

Pelupessy, Bruns, Te Wierik, Breukers...ik noem zo maar wat hoor, dat je kunt afzetten tegen de huidige jeugd van Twente

30 april 2018 om 12:01

Daarom moet je blij zijn anders waren jullie dat allemaal misgelopen
Maar de toekomst zal leren of jullie zelf de jeugdopleiding kunnen betalen
Want verder hebben jullie niets te verwachten zelfs van de gemeente Almelo niet, want die zijn straat arm
Getuige het armoedige centrum met al die leegstaande winkels waar de zwervers hoogtij vieren
En over de afkoopsom moet jij je nog maar eens laten informeren
Een afkoopsom in verhouding 2.5 miljoen of 150 duizend waar haal je het vandaan

30 april 2018 om 12:50

Vergeet niet dat FC Twente 25% van de transfersom ontvangt als zo'n jeugdspeler uit de gezamenlijke opleiding een transfer van Heracles naar een andere club maakt.

30 april 2018 om 13:49

@ Remco

Hoewel ik het bijzonder nutteloos vind om talenten uit de eerste 2 jaren van 'the nineties' te vergelijken met jong grut dat alleen de 21e eeuw kent, wil ik toch even reageren.

Je moet denken aan de tijd waarin dit zich afspeelde, wie hun concurrenten waren toen ze wel bij Twente waren/konden komen. In het geval van Thomas en Joey hadden we bijvoorbeeld een Promes rondlopen (vrijwel dezelfde posities destijds, vrijwel dezelfde leeftijd). Uiteindelijk denk ik dat Quincy het toch wat beter voor elkaar heeft gekregen. Te Wierik had ik vandaag de dag er graag bij gehad, maar gezien het niveau wat we op dat moment (2010 dus hé, ons kampioensjaar) wilden nastreven, gewoon net niet genoeg. Dan moet je gokken op een fantastische ontwikkeling bij de speler, of verder kijken. Gezien de hoeveelheid wedstrijden dat Breukers in de lappenmand zat bij ons, is het toch ook niet vreemd dat dat huwelijk niet lang duurde? Ik vind persoonlijk dat je makkelijk wat namen noemt van spelers die, om logische redenen, nooit een (echte) kans hebben gehad.

Vergeet overigens niet dat bijvoorbeeld Thomas en Mike zich mogelijk juist zo goed hebben kunnen ontwikkelen door de hoeveelheid speeltijd die ze kregen. Iets wat ze bij Twente zeer waarschijnlijk veel minder zouden hebben. Natuurlijk is achteraf alles makkelijk zeggen. Maar deze tips had ik dan ook graag 8 jaar geleden gehad, en niet nu dat het op dit moment te laat is.

30 april 2018 om 12:49

FC Twente heeft eerste keuze in de jeugdtalenten en bovendien moet Heracles 25 van de transfersom overmaken aan FC Twente als zo'n speler uit de gezamenlijke opleiding van Heracles een transfer maakt.

Edit:

Overigens weet ik niet of die 25 ook voor binnenlandse transfers geldt. Voor buitenlandse transfers weet ik het 100 zeker.

Wat een grap, Twente kan helemaal niet eisen dat Heracles meer moet betalen.

Is al jaren een contract hierover. Een vooral dom contract van Twente die ook nog een spelers als Bruns, Te Wierik en Hoogma hebben laten lopen.

Heracles zal dit gewoonlijk weer heel slim spelen en Twente aan zijn contract houden of laten uitkopen.

30 april 2018 om 11:10

Wat is eigenlijk de reden dat er zo een groot verschil zit tussen de bijdragen van beide clubs, mbt de jeugdopleiding? Had Twente veel meer voordelen vanuit de samenwerking oid, en moesten ze daarom dan ook meer investeren?

30 april 2018 om 11:22

@gewoon433

Wat een flauwekul kraam je uit.

Het is inderdaad Twente haar keuze om er minder in te stoppen, en dat zal Heracles ook prima vinden. Maar Heracles zelf zal er niet meer in gaan steken en al helemaal niet onder dwang van Twente.

Er staat helemaal niks over in het contact dat als Twente even wat minder kan/wil betalen Heracles dan maar meer moet betalen. Pure onzin.

Als Twente zo nodig de bijdrage wil aanpassen of dichtdraaien heeft de jeugdopleiding geen bestaan, en daar zal Heracles echt niet rouwig om zijn. Twente wel, want die hebben niet genoeg middelen een jeugdopleiding voor hunzelf te beginnen.

Kortweg, Heracles wordt hier gewoon weer sterkste uit en Twente knoeit verder door.

30 april 2018 om 11:27

Dit is echt kolder Rubenski.. wat zijn je bronnen hiervoor?

30 april 2018 om 12:05

Precies zo is het
Niets geen afkoop som waar ze nu op spinzen, dokken of stoppen
Daar beslist de club Twente gelukkig zelf nog wel in

30 april 2018 om 11:13

rubenski

Dat is ook mijn gedachte. Heracles' goed recht om Twente daaraan te houden, contract is immers contract. En inderdaad een bijzonder achterlijk contract van mijn club. Helemaal met het oog op de spelers die je opnoemt. De zoveelste dwaling.

30 april 2018 om 11:17

TwenteOv
FCT bepaalt nog altijd zelf hun eigen inbreng, die moeten ze gewoon halveren, klaar, einde Heracles jeugd ook direct.

30 april 2018 om 13:01

Twente zal het contract met een opzegtermijn van jaar opzeggen. Heracles zal nog een jaar kunnen genieten van het bedrag. Daarna zal opnieuw worden onderhandeld. Dus de bijdrage van Heracles zal flink hoger zijn.

Ik zie het nog steeds als een flink potje karma na de jaren vol corruptie en boven de stand leven. Twente had "gewoon" haar licentie moeten verliezen toendertijd. Gelukkig zijn ze nu als nog afgedaald. Wens alle Twente supporters veel succes. Zij kunnen er namelijk weinig aan doen dat ze fan zijn van een (ex)malafide club. Als ze de boel weer op de rit krijgen komend jaar zie ik ze snel terug keren!

30 april 2018 om 11:14

Ja Twente had “gewoon” een straf moeten krijgen die in geen enkel reglement omschreven stond, Erdogan doet dat ook dagelijks, Kim Yun Un ook maar die schijnt bij re draaien, maar de goegemeente in Nederland vind zoiets ook heel normaal blijkbaar.
Wees blij dat er een beroepscommissie is voor alle clubs die ze behoedt voor willekeur, je leeft in Nederland, niet op de Filipijnen.

30 april 2018 om 11:53

Overdrijven is ook een vak hoor. Op basis van de reglementen was het juist te verantwoorden day Twente de licentie zou verliezen. Omdat het zo een grote club is, werd er echter gezocht naar manieren om Twente tegemoet te komen. En in eerste instantie zou dat zijn, licentie afpakken en nieuwe licentie toekennen waarmee ze wat lager zouden gaan spelen. Twente is best wel gematst in deze zaak, vooral omdat de impact op de regio anders te groot was.

30 april 2018 om 11:57

Onzin Martijn, leuk verwoord en gebracht maar het is simpelweg niet waar. Het afnemen van de licentie was niet reglementair, wat je er verder ook bijhaalt, wat je zelf ook wel of niet vind maar dat was de enige reden dat de Beroepscommissie het besluit heeft teruggedraaid.

30 april 2018 om 12:00

Ja want in Nederland wordt corruptie altijd hard bestraft. Zeker als het aan de top gebeurd en niemand ooit de hand boven het hoofd gehouden wordt. Ik zou niet zo snel met de vinger naar andere landen wijzen want waar zij soms te hard zijn, zijn wij soms te laks. Zeker als het om misdrijven begaan in maatpak gaat.

30 april 2018 om 12:44

Martijnr12

"op basis van de reglementen was het juist te verantwoorden day Twente de licentie zou verliezen."

De basis en kern van een reglement zijn nou juist dat alle sancties daarin moeten zijn omschreven én voorzien van de criteria op grond waarvan die sancties kunnen worden opgelegd. Dus als die sanctie (degradatie) niet in die reglementen voorkomt, is het dus niet te verantwoorden dat Twente degradatie opgelegd kreeg.

En het is, zoals Vak104 zegt, aan de Beroepscommissie te danken dat die hun werk keurig hebben gedaan door een streep te halen door die maatregel. Maar dat was terecht.

30 april 2018 om 12:55

@Vak104 @Constant kante de licentiecommissie had tegen Twente gezegd dat ze schoon schip moesten maken om nog een kans te hebben op licentiebehoud. Twente maakte schoon schip, maar daarbij kwam nog meer zooi naar boven dat ze eerder achter hadden gehouden. Ze licentiecommissie vond dit zwaar genoeg om de licentie in te trekken (wat volgens de regels dus mocht en terecht was), om vervolgens Twente weer een nieuwe licentie te geven op basis van de nieuwe situatie (wat ook gerechtvaardigd was). Ze hebben dus nooit gezegd dat ze Twente wilden laten degraderen volgens de regels, want dat kan inderdaad niet direct. Op deze manier wilden ze Twente enigszins tegemoetkomen. De beroepscommissie heeft toen een stokje voor dit alles gestoken, omdat ze vonden dat de licentiecommissie de indruk had gewekt dat Twente ermee weg zou komen als ze alles op tafel legden. Voor beiden valt wat te zeggen en persoonlijk vind ik het ook helemaal prima dat Twente de licentie mocht behouden. Ik kan alleen ook de licentiecommissie goed begrijpen, daar Twente veel heeft achtergehouden en pas op het moment dat de licentiecommissie, in de ogen van Twente (en later ook de beroepscommissie), had toegezegd dat ze kans hadden op licentiebehoud bij openheid, de rest van de rotzooi op tafel heeft gegooid.

30 april 2018 om 14:06

Ach Groningen Vitesse Ajax overal is wel wat aan de hand en genoeg voorbeelden te vinden in het verleden en we zijn nu het voorbeeldkindje van de KNVB, laat ze de rest van de clubs eens goed door lichten, vind je ook genoeg lijken. Aalbers, Nijland, Munsterman, vd Herik. Het doet elkaar niet zoveel, allemaal geldwolven.

30 april 2018 om 14:54

Aalbers en Munsterman spannen wel de kroon qua hoogmoedswaanzin en arrogantie.

Ik was eigenlijk benieuwd of Twente met het verkoop van Ziyech aan Ajax een doorverkooppercentage heeft afgedwongen? Stel dat Twente 10% krijgt, dan mogen ze toch nog hopen op 2-3 miljoen euro.

Alle beetjes helpen zal ik maar zeggen.

30 april 2018 om 11:03

Precies, kunnen ze dan mooi in de jeugdopleiding van volgend jaar stoppen zo blijkt.

30 april 2018 om 12:36

@patroo

Ik zou er niet teveel op rekenen,twente had twee jaar geleden heel hard cash nodig dus het zou me niets verbazen als ze geen nekele clausule hebben opgenomen om zoveel mogelijkt e cashen. Dacht wel dat Twente nog een clausule had met Quincy Promes. Maar hopen dat die dan een klapper maakt komende zomer.

De wens van velen is gister in vervulling gegaan. De aversie van de afgelopen jaren tegen twente is onsmakelijk. Ik begrijp het maar gezien de veelvuldige berichtgeving hier op vz, lijken de meeste toch een waarheid te hebben. De club is kapot gemaakt door BESTUURDERS. Zij hebben mij als supporter ook voor de gek gehouden! Promotie volgend jaar wordt heel lastig als je jantje voor 385K per jaar laat zitten. Wat mij betreft is hij 100% verantwoordelijk voor degradatie

30 april 2018 om 11:03

Beetje makkelijk om het op 1 man af te schuiven ook een beetje naief vind ik.
Je heb meerdere mensen nodig om een club te besturen en die zijn allemaal net zo verantwoordelijk als Van Halst en het begon met Munsterman.

30 april 2018 om 12:17

Hier zie je gelijk dat je totaal geen kennis van zaken hebt over de club Twente
Jan is wel verantwoordelijk voor de selectie
Munsterman heeft hier part of deel aan
Die man was verantwoordelijk voor andere dingen weet je nog

30 april 2018 om 12:36

Het was de man die Jan in eerste instantie aanstelde en tevens andere mensen ook binnen haalde die er puinhoop van maakte en op een te grote voet leefde.
Tijden dat Fer naar twent ging omdat hun een ruim salaris betaalde heeft ze de shit ingeduwd en daar zijn meer mensen dan 1 persoon verantwoordelijk voor. Bij Miljoenen bedragen moet er toch echt meerdere personen over buigen om hun akkoord te geven.

30 april 2018 om 12:38

Joop was verantwoordelijk voor de financiele puinhoop waardoor er afgelopen zomer geen transfergeld beschikbaar was, alle toppers zoals Ziyech allang waren verkocht, er geen scouting meer aanwezig was en de jeugdopleiding zwaar uitgekleed was.

Joop heeft er wel degelijk een heel groot part en deel aan.

30 april 2018 om 11:07

De aversie komt heus niet alleen vanwege de wanprestaties van die bestuurders. Jullie supportersgroep (of in ieder geval een groot deel daarvan) heeft die aversie ook aan zichzelf te danken, door al die jaren zo hoog van de toren te blazen en te lopen hossen, juichen en lachen toen andere clubs het moeilijk hadden of prijzen misliepen. Nu het allemaal jullie kant op komt, gaan jullie ineens zielig lopen huilen.

Medelijden met de werknemers die door een gedwongen kntslag in de problemen komen omdat er een paar voetballers rondlopen die er een seizoen lang niks voor gedaan hebben.

En dus zijn de kantoorklerks etc de Sjaak.. harde rotwereld is de voetballerij toch soms.

De Grolsch staat op, dikke pluim daags na degradatie direct de handreiking vanuit een grote regionale werkgever, fantastisch!
Ook de hoofdsponsor blijft. Chapeau, dat is Twente op zijn best, juist nu.

18-20 miljoen, in de JL, als ik geen Twent was zou ik erom kunnen lachen.. MVV ziet je aankomen zeg...

De reactie van anderen zegt genoeg over de situatie van FC Twente.. Jarenlang geleefd met een te grote broek aan.. en dit is uiteindelijk wat over is gebleven, een bult ellende.

Ik zie Twente niet zo 1,2,3 binnen 3 jaar terug keren naar de Eredivisie.

30 april 2018 om 11:26

En waarom niet? Degradatie is altijd het perfecte moment om schoon schip te maken. En met een begroting van 18-20 miljoen zou je iedereen in de Jupiler League weg moeten blazen.

Dit seizoen heeft NEC de hoogste begroting in de Jupiler League met 8.5 miljoen, waarvan ca. 2-2.5 miljoen als spelersbegroting. Twente zou dus ruim het dubbele aan begroting hebben dan de dichtsbijzijnde concurrent. Als je dan niet binnen 1 jaar promoveert lever je wel echt een wanprestatie.

30 april 2018 om 11:33

Ik snap je NEC77 maar ook dit jaar was een wanprestatie.
Kijk even naar Kaiserslautern bijvoorbeeld, zo kan het je ook vergaan.

30 april 2018 om 11:36

Twente heeft dit huidige seizoen ook een grotere begroting dan menig eredivisieclub. en nog presteren ze het om onderaan te staan. zelfs op basis van individuele kwaliteit had Twente hoger moeten staan

dus dat is geen garantie voor volgend jaar.

De ellende is begonnen met Munsterman en niemand anders. Door de aanvankelijke successen onder diens bewind - waar hij niet alleen verantwoordelijk was maar dit naar buiten toe wel als zodanig claimde - zijn supporters en ook sponsors verblind geraakt. Wat nu gebeurt is feitelijk gewoon een logisch gevolg van de verlammende werking die de enorme schuldenlast op de club heeft. Die werking is veel sterker en gaat een stuk verder dan alleen matig tot slecht beleid van personen als Van Halst en Velderman.

30 april 2018 om 11:41

Klopt helemaal falcao. Veel van onze supporters zoeken echter constant zondebokken (van Halst, Velderman, Rvc, Hake, Pusic, spelers etc etc). Wat Van Halst of RvC dit jaar allemaal heeft gedaan is ook niet altijd goed geweest, maar valt in het niets bij wat Munsterman allemaal heeft geflikt. Daarnaast heeft het huidige bestuur het nog maar te doen met wat over is na alle saneringen en beperkingen (bijv. door afspraken met gemeente of crediteuren).

30 april 2018 om 11:50

Waarom wordt die man eigenlijk niet aangeklaagd? Geen juridische grond? Is er eigenlijk wel gekeken naar die optie?

30 april 2018 om 11:56

Inderdaad Jansen Joenite. Jouw analyse is in mijn ogen de juiste. Wanneer je snel groeit moet je te allen tijde ook de valkuilen goed in de gaten houden. Daar is het mis gegaan door een combinatie van euforie, hooghartigheid en een te groot geloof in een dominante leider die alles beter dacht te weten en dit met veel gevoel voor theater aan de man wist te brengen.

30 april 2018 om 12:00

Als ik het me goed herinner is er een schikking geweest met vd Laan en Munsterman etc. Dan kun je nadien natuurlijk niet meer met een rechtszaak aan komen.

30 april 2018 om 12:01

Consy, volgens mij maakte Munsterman deel uit van het benodigde crediteurenakkoord vorig jaar en heeft hij met kwijtschelding afgedwongen niet verder vervolgt te worden. Ik hoop eigenlijk dat dit alsnog wel via de belastingclaim kan. Als het goed is krijgen we daar binnen 2 weken eindelijk uitsluitsel over. Ik verwacht echter dat de vos ook sluw genoeg is geweest om zich hier af te dekken.

30 april 2018 om 12:26

Weet jij nog wel welke mensen de club hebben gered?
Deze zijn ondertussen alweer verdwenen, een Onno Jacobs bijvoorbeeld die zijn nek ver uitgestoken heeft voor onze club
maar die moest er ook weer uit
Van Halst is verantwoordelijk en niemand anders, dus een terechte zondebok
Allemaal door zijn onkunde
Om nog steeds Munsterman erbij te halen net als alle Twente haters doen is wel heel makkelijk
We zaten al weer in de veilig categorie, hadden nog steeds een beste begroting
Alleen de selectie hing als zand aan elkaar
Dus praat nu niet zo iedereen maar na om een wit voetje te halen

30 april 2018 om 12:26

absoluut waar Jansen Joenite, ik verbaas me er ook over hoe snel Munsterman vergeten wordt. Dat is toch echt de hoofdverantwoordelijke. Alhoewel V. Halst, Verbeek en de spelers niet meegeholpen hebben.

30 april 2018 om 12:38

Rijvers, de keuze voor Van Halst met 3(!!) functies is uit nood geboren en onverantwoord. Een rookie op bestuurlijk gebied met die zware portefeuilles neem je niet aan uit luxe, maar uit pure wanhoop. Een en al nasleep van het (financieel) wanbeleid van Munsterman.

30 april 2018 om 12:40

Er zijn blijkbaar nog steeds mensen die oorzaak en gevolg door elkaar halen.

30 april 2018 om 12:40

Er is destijds een schikking getroffen met Munsterman en van der Laan, ze hebben miljoenen betaald echter onderdeel van de schikking was dat ze niet aangeklaagd kunnen worden voor wanbeleid.

30 april 2018 om 13:20

Dat klopt niet, anders waren we vorig jaar al door de mand gevallen. Van leeuwen ging weg, een td die iets meer verstand van zaken had i.p.v. de huidige: Jan van Halst (grotendeels ingekocht samen met René Hake). Vorig jaar gewoon prima linkerrijtje met een jonge selectie. Munsterman heeft heel veel flaters gemaakt en de schuld staat grotendeels op zijn conto, staat buiten kijf, maar om deze degradatie op hem af te schuiven is wel erg makkelijk.

Het 'Vitesse failliet ole ole' van begin deze eeuw ging gisteren weer door mijn hoofd in Gelredome. Destijds gescandeerd door een bomvol Twents uitvak. Het spandoek met Faillietesse staat ook nog in mijn geheugen.

Het was natuurlijk erg lekker dat de rollen gisteren even omgedraaid waren. En waar Vitesse de jaren erna zich ternauwernood wist te redden, viel voor Twente in Gelredome het doek, en kon het Vitessepubliek zich optimaal revancheren.

Het beloofd in ieder geval een spannend seizoen te worden in de Jupiler League (niet sarcastisch) waar Twente zich snel uit zal zien moeten worstelen voor het doek definitief de grond raakt.

30 april 2018 om 11:36

En zo hoort het ook Fernando, supporters onderling Enschede en Arnhem zijn sowieso nooit amicaal geweest maar “het is maar een spelletje” spandoek vind ik nu precies de juiste snaar raken over hoe je als supportersschare met een simpel en oprecht grappig spandoek je gram kunt halen.

30 april 2018 om 12:07

Die spandoek was leuk bedacht en goed uitgevoerd. Ik zou dat logo waarschijnlijk als geuzenlogo dragen op mijn shirt komend jaar als ik Twente fan was geweest.

30 april 2018 om 11:36

En zo hoort het ook Fernando, supporters onderling Enschede en Arnhem zijn sowieso nooit amicaal geweest maar “het is maar een spelletje” spandoek vind ik nu precies de juiste snaar raken over hoe je als supportersschare met een simpel en oprecht grappig spandoek je gram kunt halen.

30 april 2018 om 12:06

Het duiveltje op mijn ene schouder zij ook: potverdikke.. als "onze" Dik Wessels Vitesse nou niet had geholpen in die tijd, was het inderdaad Faillietesse werden wij nou niet met 5-0 van de mat geveegd.
Het engeltje op mijn andere zei echter ook: het is maar een spelletje waarbij je geen supporter een failliete club toewenst. Hopelijk ontlopen wij ook een faillissement. Wessels is er helaas niet meer om die af te wenden.

30 april 2018 om 13:22

Uitdelen en incasseren. Had Tukker Dik jullie maar niet geholpen. Jullie beurt komt ook nog wel.

30 april 2018 om 13:53

Jullie Vitesse supporters zijn wel de laatste die over "FC Fraude" mogen beginnen of komen met beschuldigingen over valsspelen. Zelden zoveel hypocrisie meegemaakt in het voetbal. Elk jaar dichten jullie (en ook Utrecht en ADO bijvoorbeeld) enorme schulden met geld van externe investeerders. 0 bestaansrecht als je dat geld weg laat, echt om kotsmisselijk van te worden. Ik hoop echt dat jullie de volgende zijn, groetjes uit Zwolle.

30 april 2018 om 15:46

Hij zegt toch ook niks over FC Fraude? En ik neem het ze ook niet kwalijk, alleen die teksen naar ons de afgelopen 18 jaar. Wel lezen, hé vriend?

30 april 2018 om 15:58

Ik heb de spandoeken wel gezien hoor gisteren, vriendelijke wijsneus

30 april 2018 om 16:38

Mja, dat is meer terugpakken wat ze bij ons deden al kan ik niet zo voor halen welke spandoeken op FC Fraude sloegen. Heb juist het idee dat bij ons meer het gevoel heerst dat ze altijd zo arrogant deden.

Wij kwamen ook naar boven in de jaren 90 en schreeuwde hoog van de daken met Nuon als sponsor. Wij hadden ook een overambitieuze voorzitter die rare deals maakte en gingen daardoor ook onder. Voor ons uiteindelijk maar 3e plekken helaas maar niet gedegradeerd daardoor. Wel failliet en supporters verloren (stadion zat toen ook gewoon vol met bijna 30,000 supporters). Hetzelfde verhaal dus nu. Uiteindelijk blijken ze zelf geen haar beter!

Maar ipv begrip nu van Twentenaren (die dus hetzelfde meemaken nu) alleen maar meer arrogantie, wij gaan wel laten zien dat we trouw zijn ipv bij Vitesse. Meer pas op de plaats en begrip zou ze nu sieren denk ik. Ik begrijp de haat van meeste clubs tegenover Twente ook niet, sommige haten gewoon om te haten.

Wat ik niet begrijp is dat iemand uit Zwolle een bericht compleet verkeerd leest en dan hoopt dat wij ook ten onder gaan. Wij zijn uiteindelijk ook gewoon een provincieclub die het ook allemaal niet zo wilde

30 april 2018 om 18:02

Haha grappenmaker, jullie supportersgroepen zijn geen haar beter dan vak P. Je begint over arrogantie van de Twente supporters maar dan zou je toch echt eens een enorme spiegel neer moeten zetten in het Gelredome, zowel Twente als Vitesse barsten van de misplaatste arrogantie.

30 april 2018 om 18:18

Ik zeg toch ook niet dat wij niet arrogant zijn (geweest)? Sterker nog dat geef ik toe! Alleen dat hun arrogantie naar ons misplaatst is/was Volgens mij relativeer ik dat allemaal zo. En een beetje verbazing van jouw reactie dan maar goed. Ergens wil je gewoon beide clubs haten denk ik

Wat ik mis in dit artikel zijn de clausules in contracten van bijvoorbeeld een van Halst.
Verder, natuurlijk de te verwachten bezuinigingen etc die iedereen al een half jaar zag aankomen. Een plan zal ook al klaar liggen en de komende dagen zal dat mondjes maat naar de buitengebracht worden.

30 april 2018 om 11:40

Meevaller in ieder geval dat Pure Energie EN de Grolsch karakter tonen!

30 april 2018 om 11:47

Ja las net al wat dingen op wat sites van jullie. Benieuwd of VZ nog een artikel gaat uitbrengen van de Persco.

Ik las ook iets van 10 spelers die onder contract die weggaan weet je ook zo welke dat kunnen zijn?

30 april 2018 om 12:22

Dat is in elk geval positief. Al zou ik me hierover ook niet al te grote illusies maken. De topman van Pure Energy heeft al aangegeven dat het bedrag wel aangepast dient te worden naar de nieuwe JL-maatstaven. Verder is Grolsch niet meer autonoom maar eigendom van een Japanse firma die het ongetwijfeld zakelijk zal bekijken.

30 april 2018 om 11:58

Van Halst heeft naar het schijnt een ontslagvergoeding van 100.000 euro in zijn contract staan.

Het is verschrikkelijk voor de mensen die hun baan verliezen als koffie juffrouw, materiaalman, etc. Het zou de club goed staan indien de totale leiding het komende jaar voor nop gaat werken! Van Halst laten opdonderen en zijn inkomen besteden aan Jan met de pet, die voor een paar schamele knaaken, maar wel vol trots voor de club werkt.

Gister was Sander Boschker op tv, met een lul verhaal dat heel Nederland zat hier op te wachten, leedvermaak enzovoorts. Heel Nederland gunde in 2010 Fc Twente het kampioenschap!
Maar het kampioenschap stonk! Daar had hij z'n mond over moeten open doen! En als heel Nederland dat dan zou denken, weet iedereen waarom. Want de licentie had destijds volgens de regels ingetrokken kunnen worden, maar Twente kreeg de gratie van de Knvb waartegen met in bezwaar ging tot het gerecht aan toe! Een degradatie zou het failliet betekenen.

Nu 2 jaar later, is de degradatie dan een feit op natuurlijke basis, en wat blijkt? Ze gaan niet failliet! Sterker nog, vorig jaar ging met met een Mega begroting de eerste divisie in, en daar gaat Twente met dik 10 miljoen overheen!

En daar zit precies het pijnpunt.. Twente liegt en bedriegt.

Ik heb geleerd hoe een sympathieke club Twente was. Mooie regio, ooit een prachtige werkgever daar qua luchtmacht pracht omgeving, fijne mensen, heerlijk dialect, en wat een mooie voetbalclub!

Helaas is er nik meer van over dan misschien een mooie regio.... Maar dat bedrog van de mensen bij die club! Bah!

30 april 2018 om 11:52

Soms vraag ik me af op hoeveel onzin ik nog ga reageren, nou dit is er weer eentje hoor.. mij hemel waar moet je beginnen ook..

Kampioenschap stinkt niet, kan er niets anders over zeggen, juist tegenovergesteld, top beleid resulteerde in top prestatie.

Twente heeft nooit gratie ontvangen van de KNVB, en al helemaal om de redenen die je aandraagt. Een onafhankelijke beroepscommissie heeft het besluit van de KNVB teruggedraaid, de KNVB zelf niet, die drukten dr straf er juist door.

Niet verwachtte degradatie die uit de lucht komt vallen is vervolgens niet te vergelijken met de huidige situatie. Als je je er niet op kunt voorbereiden en je buiten de regels om plots gestraft wordt met een degradatie kan je dat je kop kosten. Als je, zoals nu, wel voorbereid bent en draaiboeken hebt kun je het managen en overleven. Dat is niet liegen, dat is beleid, gezond verstand.

Echt, waar sommige hun info vandaan halen, echt schrijnend af en toe.

30 april 2018 om 12:44

@vak104

financieel stinkt het kampioenschap niet, de rol die Kessler, destijds voorzitter van de Knvb, heeft gespeeld in het kampioenschap is en blijft wel zeer dubieus. Dar hangt ook nu nog een onfris geurtje aan.

30 april 2018 om 13:28

Gewoon onschuldig tot tegendeel bewezen is, stemmingmakerij die maar al te graag uit de hoge gehaaald wordt.
Top beleid, Top Prestatie, meer is er niet over te zeggen, tenzij insinuaties en stemmingmakerij ook tellen.

30 april 2018 om 11:55

Je moet even werken aan je feiten en chronologie. Twee jaar geleden was een degradatie niet op te vangen, inmiddels ligt dat anders. Er is al behoorlijk wat gesaneerd.

Daarnaast vind ik het opmerkelijk dat je de 'mooiheid' van een regio ophangt aan een voetbalclub. Ik vind bijvoorbeeld Utrecht een prachtige stad, ondanks dat ik een pleurishekel aan de FC daar heb.

En mijn accentje blijft een lekker bekkend dialectje ;-).

30 april 2018 om 12:10

Dit zijn de zaken die mij het meest steken. Niet firma list en bedrog, het wanbeleid, de financiële malaise, niet de degradatie of het terechte leedvermaak daarna, maar al deze dingen tezamen waardoor mensen denken dat de titel stinkt.

Ik wil je voor de grap eens vragen om het basiselftal op te noemen van het Twente dat kampioen werd. Hint: de verschrikkelijke belangrijke kern bestond uit Boschker (eigen jeugd), Brama (eigen jeugd), Douglas (gratis) Perez (transfervrij) en Kufo (zes ton). Als je daar mee bezig gaat, onthoud ook even hoeveel geld Twente de seizoenen daarvoor heeft verdiend aan jongens als Elia, El Ahmadi, Wilkshire, Wielaert, Braafheid en Engelaar.

Na het kampioenschap kreeg men het te hoog in de bol en werden dure jongens als Janko, Bajrami, Castaignos en Fer aangetrokken en rezen de salarissen de pan uit. De rest is geschiedenis.

30 april 2018 om 12:46

Het enige luchtje die aan de titel zat is de rol die Kessler, de bondsvoorzitter destijds, erin gespeeld heeft.

30 april 2018 om 12:53

Wat heeft Kesler dan concreet gedaan om Twente kampioen te maken?

Ik heb eerder de neiging om de manier waarop we de titel een jaar later op de slotdag verspeelden dubieus te noemen. Maar dat geheel terzijde.

30 april 2018 om 13:33

Niets, hij heeft concreet NIETS gedaan.

30 april 2018 om 13:25

Man hou toch eens op met dat gelul over dat kampioenschap met een luchtje. Wat een bs. Alle ellende begon een jaar later. Oproerkraaier, als je je niet goed inleest loop dan niet zomaar wat te schreeuwen. Kuddegedrag, lekker meepraten met de rest, #tweexit etc. maar echt van de hoed en rand weten ho maar

Ik vind vooral de vele reacties op Heracles grappig om te lezen. Mensen weten duidelijk niet waar het leedvermaak vandaan komt. Als Heracles-fan zijnde komt de frustratie bij de meesten niet bij het wanbeleid vandaan maar puur van de arrogantie van de club. Jarenlang is Heracles gekleineerd door de zogenaamde "grote broer". Ik snap dat een beetje grappen heen en weer leuk is, maar de manier waarop dat door Twente fans alsmede de club zelf en de media er omheen gedaan is, is niet netjes. Dit zit bij veel supporters, waaronder mij, diep. Heel diep. Daarnaast alleen de naam al, FC Twente, Almelo ligt ook in Twente. Als de naam FC Enschede was geweest was de haat al een stuk minder geweest.

Mede hierdoor kan ik oprecht zeggen dat ik ontzettend blij ben dat FC Twente gedegradeerd is en hoop ik dat ze nog heel wat jaren in de eerste divisie blijven. Persoonlijk hoop ik op nog meer, maar dat zal ik voor mezelf houden, al zal ik hier vast aardig wat haatreacties op krijgen.

30 april 2018 om 12:10

Ik snap zeker dar Twente fans deze reactie niet leuk vonden nu ze in de put liggen, maar je verwoord het nog rustig.

30 april 2018 om 12:24

Zullen er dan ook psv supporters zijn die een hekel aan fc Eindhoven hebben? Komt op hetzelfde neer.

30 april 2018 om 12:29

Geen idee en dat is ook niet van toepassing op dit stuk dat gaat over FC Twente waarbij gelijk met de vinger wordt gewezen naar Heracles. Hoe die verhoudingen tussen andere clubs zitten gaat me niet zo veel aan, maar ik begrijp ze zeker.

30 april 2018 om 12:42

"zullen er dan ook psv supporters zijn die een hekel aan fc Eindhoven hebben? Komt op hetzelfde neer."

Niet helemaal. Twee grote verschillen tussen Heracles/fc Twente en FC Eindhoven/psv: FC Eindhoven is ouder dan PSV (ze hebben dus meer "recht" op die naam dan Psv) en FC Eindhoven is al sinds mensheugenis geen directe concurrent van PSV meer.

Overigens zijn er wel veel FC Eindhoven-supporters die een hekel hebben aan PSV (vaak zelfs zo erg dat ze wat de eredivisie betreft juichen voor Ajax), maar dat is een ander verhaal...

30 april 2018 om 12:31

Alleen al dat het ' Diep, Heel Diep" is al grappig op zich.helemaal als je je beseft dat er in Enschede nauwelijks zo over Heracles gedacht wordt. Pas na de promotie is vanuit Almelo het sentiment gegroeid richting FC Twente en dat komt dan samen in een soort kinderlijke haat die dus "diep, Heel Diep" zit. Ik kom zelf nog regelmatig in het Polman en zal dat ook wel blijven doen gewoon omdat ik een streekgenoot best wat meer gun dan een andere club. Het is altijd weer lachen achteraf als we terugrijden en het nog even hebben over hoe ze in Almelo over ons praten.
Meer doet het ons hier ook niet gelukkig, tenminste, in mijn kringen.

30 april 2018 om 12:42

En juist deze toon is het hele probleem bij ons (of mij). Maar dat is een zinloze discussie die ik nu zeker niet aan hoef te gaan. Ik zeg al jaren: "wie het laatst lacht, lacht het best". Nadat Twente jarenlang heeft kunnen lachen, lachen wij nu eindelijk.

30 april 2018 om 12:48

Dat is altijd zo, kijk maar eens wat er gebeurt als Ajax naar ADO of Utrecht gaat. Terwijl de gemiddelde Ajacied zich echt niet druk maakt over ADO of Utrecht, anders dat we daar vaak punten verliezen.

30 april 2018 om 12:47

@fazter10
FC Twente is niet de zogenaamd grote broer, het is de grote broer. Dat was het al voor de Munsterman-tijd, toen het een middenmoter was in de eredivisie en dat zal het altijd blijven. Het is het PSV gevoel richting Ajax: je bent zelf misschien wel beter dan je zelfverklaard "aartsrivaal", maar hoe goed je ook presteert, het gevoel van minderwaardigheid blijft van binnen.

Dat men dat in Almelo zo de kijker richting Twente heeft is dan ook alleen maar amusant voor de Twente supporter en geeft nog een beetje een warm gevoel dat we er toe doen. Dank daarvoor.

30 april 2018 om 13:31

De grote broer sinds 1965 bedoel je, toen Enschedese Boys (bestaat niet meer) en Sportclub Enschede (was toen al een fusieclub) tezamen kwamen vanwege, daar komt ie weer, financiele problemen onder de noemer FC Twente. Ik ben erg blij dat Heracles niet op deze fusie-uitnodiging is ingegaan indertijd, faillissementen lopen als een rode draad door de FCT voetbalgeschiedenis kennelijk.

Hierdoor valt de vergelijking Ajax met PSV niet zo goed te maken, die hebben beiden een aaneengesloten geschiedenis en teren op andere sentimenten dan hier in de regio. Succes verders in de eerste, ik hoop niet dat FCT kapot gaat trouwens i.t.t. vele andere Heracles supporters, daarvoor ken ik teveel FCT supporters persoonlijk welke ik dit niet gun.

30 april 2018 om 13:36

De rode draad in het Enschedese en Nederlandse voetbal is gewoon EFC PW, de oudste voetbalclub van Nederland bestaat nog steeds en is kerngezond.
Met shirts die door het Nederlands Elftal gedragen zijn en waar Willem 2 nog steeds in speelt, ach, Enschede, waar zou voetbal zijn zonder jou?

30 april 2018 om 13:50

Interessant, dat wist ik niet. Het ging me eigenlijk om FC Twente en haar geschiedenis, EFC PW staat hier eigenlijk los van.

30 april 2018 om 14:12

Je verwoordt het wel mooi. Het is vooral het zogenaamde ondergewaardeerde gevoel in Almelo, vooral door zichzelf in het leven geroepen.

30 april 2018 om 12:54

Fazter

Ik begrijp je punt heel goed, ook dat je er om kunt gniffelen, maar dat het zo diep zit dat je het liefste hebt dat we verdwijnen (want dat lees ik tussen de regels door getuige je laatste zin) gaat aardig ver, maar dat recht heb je.

Je hebt het verder over arrogantie jegens jouw club. Wat betreft arrogantie van Munsterman en Kesler richting Heracles in het verleden, heb je groot gelijk. Wat betreft de supporters vind ik je kritiek niet helemaal terecht. Ik weet uit ervaring dat veel Twentesupporters ook juist sympathie hadden voor Heracles, dan praat ik vooral over Twente supporters uit de dorpen. Dat ving/vang ik meerdere keren per jaar op, die sympathie voor Heracles heb ik ook overigens, al geef ik toe dat dat aan het afbrokkelen is bij zo ongeveer iedere Twentesupporter zoals je vast zult begrijpen. Die haat is volgens mij (ik weet het niet zeker) meer een ding tussen Almeloã«rs en Enschedeers, maar dat kan ik mis hebben. Ik weet de cijfers niet, maar juist uit de regio komen heel veel Twente supporters. Het negatieve gedrag valt eerder op dan het 'normale' nuchtere gedrag. Je scheert iedere Twentefan over 1 kam en dat is gewoon niet terecht.

Wat betreft de naam Fc Twente; dat vind ik echt een kulargument. Dat je door de naam die club maar haat vind ik op zijn zachtst gezegd bijzonder. Dat Almelo in Twente ligt betekent toch niet dat de naam Twente nergens gebruikt mag worden? Als ik in Albergen tegen 'de Tukkers' moet voetballen krijg ik dat gevoel nooit.

Ik hoop oprecht dat je haat minder zal worden, maar begrijpen doe ik het tot op zekere hoogte wel.

30 april 2018 om 13:09

Toevallig kom ik uit een dorp waar overwegend Twente supporters wonen (geesteren). Hier kan ik je niet 5 Twente supporters opnoemen die sympathie hebben voor Heracles. Er zullen er ongetwijfeld wat tussen zitten, maar veel ken ik er zogezegd dus niet. Al zal dat de komende tijd in rap tempo veranderen, veel supporters die ik spreek zijn "opeens" verrassend positief over Heracles... (laat ik duidelijk zijn, dat soort mensen reken ik niet als volle FCT supporters over de afgelopen jaren, maar het werkt misschien onbewust wel mee aan de haat jegens Twente).

Als Geesternaar kan ik daarnaast niet objectief praten over de naam van de Tukkers in Albergen, maar ook die naam vind ik enige vorm van arrogantie uitspreken. Het grote verschil met de mensen van die club daarentegen is, dat de naam niet op arrogante wijze gebruikt wordt. Neem bijvoorbeeld de berichten over de huidige degradatie van jullie. In veel nieuwsberichten en mensen van jullie club wordt gezegd dat de hele regio (of zelfs heel Oost-Nederland) in rouw is en het vervelend vindt. Dit vind ik misplaatst en juist dat bedoel ik met mijn argument dat Almelo ook in Twente ligt; niet heel Twente (of Oost-Nederland) zit bij de pakken neer.

Daarnaast ben ik wel blij dat er nog mensen zoals jij zijn, die op normale en niet arrogante manier dit verlies nemen, dat siert je. Maar zoals ik zeg, die vele duizenden andere supporters met een rood shirt maken een hoop kapot in de "relatie" tussen Heracles en FC Twente.

30 april 2018 om 13:20

Tjongejonge zeg, Twentesupporters maken de relatie kapot zelfs.. welke? Diegene die aktijd naar Heracles gingen als FCT niet hoefde te spelen? Of die nog steeds regelmatig lange zijde zitten? Welke precies?
Het is hilarisch om in het Polman te horen hoe men Twente de hele wereld kwalijk neemt en misgunt terwijl wij gewoon regelmatig komen klappen voor hun in het Polman.

30 april 2018 om 13:37

Het is natuurlijk ook maar net wat je onder sympathie rekent. Ik heb sympathie voor Heracles, we zijn tenslotte noabers, collega's, familie en vrienden van elkaar in het dagelijkse leven en hebben dezelfde tongval. Echter zal ik niet in het Polman stadion gaan zitten, ook niet bij een eventueel faillissement van mijn club. Vind het oprecht jammer dat de relatie tussen supporters zo is.

Wat betreft de naamgeving ben ik het nog steeds oneens met je.

Er wordt over en weer veel kapot gemaakt, dat zijn niet alleen de mensen in een rood shirt en al zeker niet duizenden. We kunnen waarschijnlijk beide veel voorbeelden noemen van waarom we elkaar als clubs niet mogen door acties over en weer, maar dan wordt het vingerwijzen en welles/nietes. Ik hoop in ieder geval wel weer op toekomstige derby's, maar heb er een hard hoofd in.

30 april 2018 om 12:59

Ik kom niet uit de stad Enschede, ben wel een tukker. Kom van jongs af aan bij FC Twente, maar niet om de naam. FC Enschede was me waarschijnlijk net zo dierbaar geweest. Kul-argument om je minderwaardig te voelen, wat mij betreft.

30 april 2018 om 13:09

Ik begrijp dit als Excelsior-supporter maar al te goed. Om dezelfde reden is er bij Excelsior-supporters nog altijd veel afkeer en leedvermaak richting vooral Sparta, en waren veel Excelsior-supporters en zeker de echte clubmensen en spelers ook ontzettend blij toen we het 'kampioensduel' van 'grote broer' Feyenoord vorig seizoen verstierden door ze met 3-0 pak slaag te geven. Het is gewoon een totaal gebrek aan respect voor je club, al denk ik dat ze dat zelf misschien niet eens altijd door hebben, waardoor je het ergste voor die clubs gaat wensen.

30 april 2018 om 13:12

Precies dat bedoel ik inderdaad. De arrogantie zal bij veel supporters ongetwijfeld onbewust zijn (kijk naar de reactie van Raulduke hierboven), maar het werkt niet mee in de relatie tussen de supporters van beide clubs.

30 april 2018 om 13:48

Mijn arrogantie is niet onbewust hoor, het heeft een hoog "feed the trolls" gehalte. Er wordt altijd zo lekker op gehapt. Zoals aangegeven: het zijn barre tijden als Twente supporter, dan is het fijn dat men zich nog druk maakt om je clubje.

Persoonlijk heb ik helemaal geen aversie tegen Heracles, ik vind het zelfs wel een sympathieke club. Ik verwonder me wel over de haat die daar leeft, dat een volwassen man met een opblaaspop gaat rondrennen of dat je op de sponsortribune je Twente sjaal moet afdoen onder bedreiging van een man van ca. 50 jaar oud met het vuur in de ogen. Of dat een oud-preses zoveel emotie heeft dat hij zich niet diplomatiek kan uitten op een essentiële bondspositie. Nu weer een hele groep supporters die zich niet druk maakt om het mislopen van Europees voetbal, maar des te drukker is met de degradatie van de buurman.

Natuurlijk lacht men om de degradatie, dat moet men ook vooral doen. Maar dit brengt bij velen echt een ziekelijke haat met zich mee die gewoon beangstigend is.

30 april 2018 om 13:53

Ik moet trouwens zeggen dat ik het idee heb dat door hun eigen jarenlange wanprestaties vooral de Spartanen over het algemeen wel een toontje lager zijn gaan zingen de afgelopen jaren. Er wordt nu hier en daar toch met ietsje meer respect over Excelsior gesproken, al blijft de rivaliteit natuurlijk en is er af en toe nog wel een incidentje. Lijkt mij dat hetzelfde nu wel gaat gebeuren bij FC Twente. Voor zover ze nog niet met beide voetjes weer op de grond stonden, komen ze dat nu zeker te staan, en dat gaat wel schelen op termijn, zeker als de malaise daar nog even aanhoudt en Heracles de bovenliggende partij gaat worden de komende jaren.

30 april 2018 om 13:38

Wat erg dat we de naam Twente hanteren. Fusie uit twee Twentse clubs. Vast gedaan om Heracles een hak te zetten.

Waar hebben we jullie gekleineerd dan? Calimero en kunstgras? Is dat het?

Wat zit het je hoog dat ondergewaardeerde gevoel.

Jullie komen ook nog wel weer aan de beurt. Misschien spelen we dan allebei wel Jupiler, kunnen we weer een zogenaamde derby, vooral voor jullie, op dat plastic veld uitvechten.

Gunde ze buiten de 2x tegen ons altijd de punten, voor mij na de beelden van gister, heb ik dezelfde wensen voor jouw club.

30 april 2018 om 16:15

Ik vind grappig en triest te lezen dat jij gefrustreerd bent door de naam van Twente uit de zestiger jaren
Het grote broer zijn hebben jullie jezelf aangepraat, het zogenaamde calimero complex
Ik heb een aantal jaren in Almelo een zaak gehad en gewoond, dus ik kan het weten
Altijd voelden de mensen zich achtergesteld
Dus de frustratie komt niet alleen door het voetbal
Jullie vieren een overwinning op Twente als kampioenschap, zelfs jullie voorzitter die zit te briesen als een paard op de tribune onder de derby
En nee de derby leeft in Enschede niet, want hoeveel keer heeft Heracles nu gewonnen van Twente in de geschiedenis?
En dat jij oprecht blij bent dat wij gedegradeerd zijn, boeit in Enschede voor geen meter
Ook zie ik jullie nooit groter worden dan jullie nu zijn, dat is niet erg hoor
Zelfs het stadion krijgen jullie niet eens gevuld
En tuurlijk mogen jullie leedvermaak hebben, want het kan ook maar zo weer de andere kant opgaan
En de degradatie hebben we aan ons zelf te danken, dus is niet de schuld van alle haatdragende mensen die tegen de club FC Twente zijn


Jeugdopleiding, ik vind het knap dat mensen ,zeggen, dat ze de inhoud, van het contract kennen. Het contract is afgesloten door Joop Munsterman en de hoogtij dagen van F.c. Twente. En of er een clausule in staat ,ik weet het niet. Wat ik wel kan zeggen. Dat Ik als Heraclessupporter vind, dat Heracles wel meer mag investeren in een jeugdopleiding en zou een 50% verdeling ,niet meer dan terecht vinden. Heracles heeft er net zoveel belang bij als F.c. Twente.
En natuurlijk is er leedvermaak, maar niet voor de mensen ,die daar op kantoor werken en mogelijk hun baan verliezen. Daarnaast denk ik, dat wij, Twente, volgend jaar gewoon weer terug zien, daar is deze club ,te groot voor. Succes vanuit Almelo

30 april 2018 om 12:30

Ik blijf hopen op een eigen jeugdopleiding, al besef ik donders goed dat dat nooit gaat gebeuren. Maar hoe mooi zou het zijn om een jeugdopleiding op te zetten bij AVC Heracles...

30 april 2018 om 12:31

Helemaal mee eens met deze reactie
Zelfs over dat leedvermaak
Deze selectie was gewoon de slechtste van de eredivisie, dus terecht gedegradeerd

Dit is nou precies wat er mis is met Twente. Deze giga begroting is nog steeds groter dan die van clubs zoals FC Utrecht

30 april 2018 om 12:51

Trek de jaarlijkse aflossingen van de hypotheek en schulden af van de begroting en er ontstaat een heel ander beeld.

Begroting zegt niets, als er geen geld voor transfers is, als (bijna) alle scouts intslagen zijn omdat er geen geld voor hun salaris was, wat verwacht je dan? Utrecht had wel transfer geld om spelers aan te trekken en had ook gewoon scouts in dienst die lijstjes met potentiele versterkingen maakte.

Ik begrijp niet zo heel goed waarom de begroting van Twente zo dramatisch veel lager moet worden. De grootste sponsoren (pure Energie en Grolsch) hebben al aangegeven dat ze zullen blijven, het overgrote merendeel van de supporters zal ook wel blijven komen... De TV-inkomsten worden fors minder (zo'n 4-5 miljoen, geloof ik?), maar daar staat tegenover dat er een hoop pittige spelerssalarissen wegvallen. Dus hoe komen ze aan een begroting van 10-12 miljoen minder dan nu?

30 april 2018 om 12:50

Sponsoren zullen ook niet het volle pond meer gaan betalen. Pure Energy heeft volgens mij bijv. een degradatie clausule in contract waardoor ze volgend jaar fors minder betalen. Ook zullen sponsoren afhaken of moeilijk aan te trekken zijn. Inkomsten uit kaartverkoop zal waarschijnlijk gaan dalen, waarbij ik vooral verwacht dat de business seats voor een vrijdagavond of maandagavond veel minder in trek zijn (en flink moeten dalen in de prijs). Hoeveel sponsorborden zullen er nog verkocht worden wanneer de wedstrijden nauwelijks nog op Fox te zien zijn en het stadion leger?

30 april 2018 om 12:52

Klopt helemaal, Pure Energy heeft al aangegeven niet meer het volle pond te willen betalen en dat ze van het contract af kunnen.

FC Twente houdt naast de 5 miljoen euro TV gelden daling rekening met nog 7 miljoen euro aan daling in overige inkomsten.

30 april 2018 om 16:31

Pure Energy heeft in overleg met Velderman het volgende besloten ik citeer:
"het is nooit de bedoeling geweest om te stoppen", legt hij uit in gesprek met RTV Oost. "we doen geen uitspraken over contracten. Maar wat duidelijk is, is dat we vierkant achter Twente staan", benadrukt Wispels, die wel aangeeft dat de afspraken aangepast zullen worden.

"uit spelen tegen Volendam geeft toch andere exposure dan uit spelen tegen Ajax", beseft hij. "maar dat is de realiteit waar we komend jaar doorheen moeten. Dat verlies neem ik ook als ondernemer", aldus Wispels, die verwacht dat de Tukkers binnen één jaar weer terugkeren op het hoogste niveau.
’’ Ook Grolsch blijft FC Twente onvoorwaardelijk steunen in deze moeilijke tijd,
Dus waar lees jij dat ze het volle pond niet willen betalen
Maar zo wat roepen om reacties te plaatsen is natuurlijk makkelijk scoren

30 april 2018 om 16:37

Dat is een clausule in het contract tussen beiden Rijvers (en ook gisteren al aangegeven door Wispels). De steun blijft, maar er worden wel degelijk minder financiële middelen ter beschikking gesteld.

30 april 2018 om 16:28

Ik begrijp niet zo goed waarom jullie na het debacle van 2 jaar geleden nog zo'n begroting konden hebben.
Menig bedrijf met 60mln schuld had na een doorstart toen al heel fors gesneden in de uitgaven......
Maar daarintegen hadden ze nog steeds de 4e begroting van Nederland?
Is toch best raar?

Met alle respect maar een verarming van de Eredivisie wordt het wel, Twente eruit (vol stadion 30K bezoekers elke thuiswedstrijd) en Fortuna er in met een verouderde bushokje met in totaal 12.500 toeschouwers maximaal......

Met een beetje pech gaat Roda er ook uit met 20K capaciteit aan toeschouwers, of ze er zitten is de vraag met Fortuna zullen ze nu publiek gaan delen ben ik bang/

Dan is het maar hopen dat NEC terugkomt qua stadion horen die in Eredivisie en niet een dordrecht of Emmen of Telstar

30 april 2018 om 13:30

Exact Xaja,

Het niveau en de uitstraling wordt al minder en minder, inderdaad hopen dat NEC, Sparta en Roda erin komen/blijven, maar dat kan volgens mij niet?

Van Champions league naar Jupiler league in 8 jaar tijd is natuurlijk wel heel pijnlijk. Denk dat het voor Twente op zich nog best te doen is om een fatsoenlijke selectie bij elkaar te krijgen. Veel talenten zullen toch wel de verwachting hebben dat Twente binnen 1 a 2 jaar weer naar de eredivisie zal gaan en dan wil je natuurlijk gewoon lekker mee. Twente zal ook wel contracten uitdelen met een laag beginsalaris en een forse loonsverhoging bij promotie. Zie ik echt wel goed komen.
Dat de gemiddelde Twente supporter het nu even hard te halen heeft qua leedvermaak is vervelend simpelweg onderdeel van het supporter-zijn.
Nog een laatste dingetje over Joop en Jan; Tuurlijk krijgen ze nu bakken stront over zich heen (en misschien ook wel deels terecht) maar ik denk dat de gemiddelde Twente supporter ook nooit meer de dag vergeet dat ze kampioen werden. Was uiteindelijk ook (mede) aan hun te danken. Vraag me serieus af waar de gemiddelde Vitesse/utrecht/heerenveen supporter voor zou kiezen: 1x landskampioen en daarna binnen 10 jaar een degradatie, of 10 jaar lang spelen om plek 15 tot 4 en nooit een prijs pakken...

30 april 2018 om 13:39

Uiteraard was Joop tm 2011 een fantastische voorzitter! Louter dank en ere wie ere toekomt!

30 april 2018 om 13:54

#vak104 Denk dat veel Twente supporters dat momenteel even vergeten zijn. En volgens mij (weet er niet al te veel van) was dat landskampioenschap volledige "clean" binnengehaald. Dat er nadien wat schimmigheden hebben plaatsgevonden is bekend (alhoewel dat uiteindelijk best meeviel. Volgens mij is Twente op veel beschuldigingen gewoon vrijgesproken) en voor zover ik kan beoordelen is deze degradatie vooral het gevolg van een samenloop van ongelukkige omstandigheden: Blessures, spelers uit vorm, geen trainer kunnen vinden die er een team van maakt en het simpelweg niet kunnen ontsnappen uit de neerwaartse spiraal. Ik herinner me nog de eerste wedstrijd van Verbeek met het eigen doelpunt van Twente in de uitwedstrijd tegen Psv. 4-3 in de 93ste minuut. Wij waren dolblij met de punten maar als die goal niet gevallen was en dat was voor Twente misschien net het duwtje geweest om de spiraal te doorbreken... Als, Als, als..

30 april 2018 om 13:58

Its a thin line Jomario

30 april 2018 om 14:03

Tja, dat geldt voor bijna alles. Veel meer dan jullie succes wensen voor komend seizoen kan ik helaas niet doen.

30 april 2018 om 13:46

Tot het kampioenschap goede voorzitter, daarna bezeten geraakt en de club aan de ademhaling achter gelaten. Mooi dat kampioenschap, maar had misschien beter wel helemaal niet kunnen gebeuren.

30 april 2018 om 14:00

#fct1981 Meen je dat serieus? Was je liever nooit kampioen geworden en altijd een middenmoter gebleven? De schaal inleveren tegen de degradatie?

30 april 2018 om 14:29

Persoonlijk nee, ik denk dat het een terecht kampioenschap was. Voor de inktzwarte periode erna was het misschien beter geweest, om het niet te zijn geworden. Als supporter inktzwart.

Het hele verhaal Twente heeft 2 gezichten...
Qua achterban, begroting en stadion zouden ze gewoon in de subtop moeten kunnen spelen en dus eigenlijk behouden moeten blijven voor de eredivisie....
Maar aan de andere kant, vanwege de financiële huishouding van de club word de club nu wel goed gestraft door te degraderen en dat is ook zeker waarom iedereen wou dat ze eruit gingen...

Volgend jaar gezellig naar Fortuna toe, is een keer wat anders...

30 april 2018 om 13:44

Kerel onder een steen gelegen? Voetbal volg je nie echt of wel? Tegen Fortuna die net gepromoveerd zijn. Aangezien je zoiets roept, hoeven we je verhaaltje over Twente al niet eens te lezen.

30 april 2018 om 13:54

Wat zeg jij nu? Enig idee wat er gebeurd is in de JL?

30 april 2018 om 14:53

@fct1981 en @wuilus

Daarmee doel ik mijn eigen club.....

30 april 2018 om 13:57

#erikvites Pas nou op met je wat zegt. Als de grote jongens in Rusland genoeg krijgen van het Hollywood aan de Rijn kan het ook zo maar heel snel afgelopen zijn in Arnhem. Begin dus alsjeblieft niet over de financiele huishouding van een andere club want volgens mij zijn er maar heel weinig clubs volledig brandschoon....

30 april 2018 om 14:59

Dat weet ik ook wel....
Iedereen liep op Vitesse te zeiken toen het financieel slecht ging en ook bijna op degraderen stond en nu gaat het andersom en mag het niet hahaha lachwekkend...

Er zullen hooguit 2/3 ploegen zijn waar het normaal geregeld is qua financiã«n en die spelen sowieso niet in de eredivisie...

30 april 2018 om 14:30

Als Vitessenaar iets zeggen over de financiële huishouding klinkt als een rijkeluiszoontje die iets zegt over de financien van een krantenjongen. Toch wel handig he, zo'n rus die de tekorten wel ff aanvult om te kunnen overleven.

30 april 2018 om 15:03

Juist........
Andersom mag het dus niet, knap.
Vitesse werd aan alle kanten met de grond gelijk gemaakt vanwege de financiële rotzooi en later de overname en nu mag het niet bij een andere club... #karma

30 april 2018 om 15:13

Terecht dat ze met de grond gelijk worden gemaakt. Het is daar nog een groter financieel wanbeleid dan bij Twente. Vitesse houdt echter het handje op wanneer ze weer tekort hebben, waar Twente het op eigen houtje moet.

Degradatie is vaak heel erg pijnlijk voor de betreffende club, in het geval van FC Twente krijgt dat nog een extra lading. Het is toch na de traditionele top drie en AZ de meest succesvolle club uit de Eredivisie. De veel supporters hebben de vorige degradatie niet meegemaakt en zullen niet eerder zo'n sportief jaar hebben meegemaakt.

Ik voel er niet zoveel voor om te spreken van historische (on)rechtvaardigheid, dat is eigenlijk ten alle tijden iets puur subjectiefs. Het feit is dat FC Twente de minste punten heeft gehaald dit seizoen en daarmee automatisch de terechte degradant is. Sportief hebben ze echt ver ondermaats gepresteerd en dit is de rekening. Beleidsmatig was de trainerswissel ook niet erg geslaagd geweest.

Al het leedvermaak ... ik herken het van mijn eigen club (ajax), die ook regelmatig het mikpunt van spot is de laatste jaren. Voor een gedeelte zegt dat iets over de mensen die het leedvermaak hebben. Maar er zit altijd een pijnlijke kern van waarheid in. Want hadden de Twente supporters niet de supporters van AZ en Vitesse lopen treiteren toen ze daar een zware periode hadden? En hoe was de houding van de club en supporters in de media?

Maar goed, ik wens de Twente supporters heel veel sterkte. Ik zal de volle uitvakken, tifo, spandoeken en de uitwedstrijd gaan missen (het puntverlies wat minder). Ik wens jullie veel succes in de Jupiler League, ik hoop dat jullie linksom of rechtsom weer terugkeren naar de Eredivisie. En dat van iemand die jullie 7,8 jaar geleden vervloekte voor het winnen van allerlei prijzen voor de neus voor mijn club.

30 april 2018 om 15:16

Het valt me eigenlijk op dat vooral de Ajacieden zich in het algemeen niet zo uitlaten over de rommel bij ons, het tweexit verhaal komt vooral uit Arnhem, Rotterdam en Almelo. Buiten Almelo zijnde andere 2 ook al bijna omgevallen. Zit wat rancune, Feyenoord moest spelers verkopen destijds, Vitesse is omhoog gehouden door Tukker Dik Wessels. Almelo is vanzelfsprekend.

30 april 2018 om 15:16

Ik kan je (en ook de treiterende supporters) niets meer dan gelijk geven Adzevedo. Wellicht treffen we jullie wel weer in de beker, en we moeten jullie beloften maar zien te verslaan.

‘Na de gebroeders Molenaar nu ook Scheringa met zijn speeltje klaar?’ zag ik bij de val van DSB in de veste hangen. Munsterman die verkondigde dat AZ geen fundering had en Fc Twente wel. Ik ben eerlijk gezegd blij dat de mensen die zo'n grote mond hadden en het lef om AZ zo belachelijk te maken nu toch zelf zo op hun smoel gaan. Voor de gelouterde twente supporter hier is het een bittere pil en zoals ik al lees keuren veel van deze supporters de doeken af en voor die mensen vind ik het zeer triestig dat het toch zover is gekomen. Echter heel diep in mij vind ik het toch wel enigszins karma. Sterkte in de JL fc twente.

30 april 2018 om 16:16

Scheringa had zakelijk gezien een dubieus imago met DSB. Op zijn invloed bij AZ is echter niet zo gek veel aan te merken. Daar is in elk geval wel een goede voetbalstructuur neergezet waar de club tot op de dag van vandaag de vruchten van plukt.

30 april 2018 om 16:54

Net zoals jullie nu doen, en alle Twente supporters over éã©n kam scheren
Terwijl wij niets aan de capriolen van Munsterman hebben kunnen doen
Heeft Scheringa dan zo netjes gehandeld?
Was het niet zo erg om mensen hun duur verdiende centjes in woekerpolissen te laten steken
Waardoor ze in de afgrond werden gestort
Voel jij je daar ook mede schuldig over vraag ik me af
Nou ik voel me niet verantwoordelijk voor de caperiolen van Munsterman
Ik was al supporter toen Joop nog niets van doen had met de club
Maar als jij dat anders ziet, is dat jouw mening

30 april 2018 om 19:13

Ik scheer niet alle supporters over een kam. Als dat je conclusie uit mijn post is dan betekend dat je alleen de 1e en laatste zien hebt gelezen. Dsb deed hetzelfde als elke andere bank; geld verdienen. Dat slappe gedoe door te stellen dat alleen dirk scheringa dit deed is wel een beetje vertekend. Elke bank doet dit. Als er nu iemand komt die, even als voorbeeld, abn amro klanten oproept al het geld van hun rekeningen af te halen omdat abn woekerpolissen geeft dan dondert abn ook in elkaar. En er is nogal een verschil tussen iemand en hypotheek geven en laten tekenen voor alle voorwaarde die daarin stonden zoals dsb deed of willens en wetens de boel te bedonderen met externe investeerders zoals munsterman deed.

30 april 2018 om 21:06

Hieruit blijkt wel weer dat de haat puur op Twente is gericht
Dus wat Scheringa heeft gedaan is niet zo erg omdat andere banken het ook doen
Maar hij is er wel verantwoordelijk voor gesteld en bestraft
En de andere banken zijn tot nu toe niet vervolgt
Nu mijn punt, bij alle clubs wordt gesjoemeld, maar alleen Munsterman is aangepakt
Dat vind je wel erg, maar dat de mensen hun zuurverdiende geld afhandig is gemaakt mag omdat jij zegt dat anderen dit ook doen
Vind je dat geen kromme redenering?
Nou ik wel, en vind dat je totaal geen punt hebt met je reactie

1 mei 2018 om 16:45

Ik zie in je reactie geen onderbouwing. Ik geef duidelijk aan dat elke bank sjoemelt en dsb er voor werd aangepakt terwijl elke bank ervoor aangepakt zou moeten worden. Waar word volgens jou nog meer gesjoemeld dan? Concrete voorbeelden hiervan? Ik zie er niks van terug. Zie geen bronnen die jouw kromme beredenering kracht bij zetten.

wie kan er aantonen dat ,FC Twente, de laatste drie jaar 2,5 miljoen in de opleiding heeft gestoken. Ik twijfel er flink aan, de gehele jeugdopleiding ligt op zijn gat, al meer dan drie jaar. Dus ik geloof niet in de 2,5 miljoen, ja in de begin jaren, maar de laatste jaren, ik geloof er hele maal niets van.
En twente supporters arrogant, volgens mij is iedere supporter dat, blind van clubliefde, vind ik beter klinken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren