Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘De Ligt is beter opgeleid en verstandiger dan de directie van Ajax’

Laatste update:

Hakim Ziyech werd donderdag in de thuiswedstrijd tegen VVV-Venlo (4-1) door een deel van het publiek in de Johan Cruijff ArenA uitgefloten, maar antwoordde met zijn voeten. De middenvelder speelde een uitstekende wedstrijd en nam het laatste doelpunt voor zijn rekening. Henk Spaan begrijpt de onvrede onder de supporters niet.

“Er was één irritante lul die floot als Ziyech de bal kreeg. Dat hoor je goed in zo'n leeg stadion. Na verloop van tijd stopte de irritante lul met fluiten. Ik denk dat iemand hem een rietje in zijn keel heeft geduwd”, schrijft de journalist in zijn column voor Het Parool.

“Daarna zongen sommigen 'Ziyech rot op'. Hij sloeg de aansporing in de wind en bleef mooie passes uitdelen. Soms kwamen Marc Overmars of Edwin van der Sar in beeld. Misschien bereidden ze een tekst voor die Ziyech moest verdedigen. O nee, daar hadden ze Matthijs de Ligt voor, een jongen van achttien die na afloop zei dat het incident bij de bus niet door de beugel kon.”

“Hij is dan ook beter opgeleid en hoorbaar verstandiger dan zijn bazen”, vervolgt Spaan. “Ziyech bleef fuck you-passes geven tot vermaak van de massa en tot verdriet van de eencellige kruipdieren. Overmars en Van der Sar hebben vrij dit weekend. Alle tijd om na te denken over een tekst namens Ajax. Moet ik helpen?”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgens mij was de fside aan het zingen met Ziyech rot op. Totaal zielig beste speler van Ajax. Ajax blijft een rare club zoveel rare supporters die tegenover elkaar staan. Wat is er mis met Ziyech? Of willen ze beton voetbal terug?

21 april 2018 om 11:01

PSV: Beleid, Rust en Effectiviteit (Team)

Ajax: Technisch Hart (spreekt voor zich), Politiek/Slangenkuil en Inconsistent (Individuen)

Ajax stoot zich al jaaaaren aan dezelfde steen maar is en blijft te koppig volhouden die route te volgen. Dit soort 'fans' helpen de situatie ook niet door selectief spelers uit te kiezen om te bejegenen. Ziyech is weg kan ik je op een briefje geven maar gelukkig voor Ajax is Frenkie er nog.

21 april 2018 om 11:53

Opportunisme ten top. Ajax stond vorig jaar in de EL finale en vorig seizoen en het jaar er voor werd de titel gemist op resp. 1 en 2 punten. Kleine details, wordt die titel niet cadeau gedaan aan PSV in Doetinchem en win je 1 keer vaker vorig jaar heb je 6 titels in 7 jaar en een Europa League finale, dan staan iedereen in de rij om veren in de reet van de directie te steken. Dit seizoen is inderdaad niet best, Europees voetbal is een groot gemis. Maar komop man; sommige mensen doen alsof Ajax al jaaaaaren als een natte krant presteert, we worden gewoon 4x 2e nu (waarvan 2x op een haartje) nadat we 4x op rij kampioen werden en halen ook nog een Europese finale. Beleid/rust vs. Slangenkuil/inconsistentie vind ik dus populistisch gelul, in topsport worden titels beslist door kleine details, we winnen nu 4 jaar niks, daarbij komt ook wat pech kijken zoals ik hier boven al beschrijf, het is echt niet alleen het super bestuur van PSV en het kut bestuur van Ajax hoor.. Betreft de 'fans' die Ziyech zo behandelen kan ik je enkel gelijk geven, ik schaam me dood voor die gasten..

21 april 2018 om 13:45

@savano

Je schrijft: "psv: Beleid, Rust en Effectiviteit (team) Ajax: Technisch Hart (spreekt voor zich), Politiek/slangenkuil en Inconsistent (individuen) Ajax stoot zich al jaaaaren aan dezelfde steen maar is en blijft te koppig volhouden die route te volgen".

Wat je schrijft, is volkomen achterhaald. Het beleid dat PSV jaren met veel succes heeft gevoerd, is failliet. Dat is niet meer uit te voeren omdat de prijzen die op de transfermarkt worden betaald, niet meer op zijn te brengen door een Nederlandse club. PSV heeft een statement afgegeven waarin het zelf heeft verkondigt dat de selectie in de toekomst voor minimaal de helft uit zelf opgeleide spelers moet bestaan. Met andere woorden: PSV heeft het eigen beleid op de schop gedaan en is overgestapt op het beleid dat Ajax en Feyenoord (en AZ) al jaren voeren. Een beetje raar, vind je niet om het beleid van de concurrent bekritiseren en het vervolgens te kopieren. Dat is ook niet heel consistent.

Je schrijft eerst "politiek/slangenkuil en Inconsistent" en vervolgens "ajax stoot zich al jaaaaren aan dezelfde steen maar is en blijft te koppig volhouden die route te volgen". Je hebt het waarschijnlijk niet in de gaten, maar met die uitspraak spreekt je zelf volledig tegen. Aan iets vast blijven houden, is natuurlijk consistent en niet inconsistent. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je woorden gebruikt waarvan je zelf de betekenis niet kent. Bovendien heeft Ajax dit seizoen wel degelijk de koers gewijzigd en is het TH tegenwoordig uitsluitend nog een advies- en overlegorgaan ipv een beslisorgaan. Je bent derhalve ook niet heel erg goed op de hoogte van de feiten, terwijl je er wel een mening over hebt. Dat is als een blinde die praat over de kleuren.

Het kenmerk van beleid voeren is dat je boel niet volledig overhoop gaat gooien als het even tegen zit, maar het beleid aanpast op de punten waar dat beter kan. En dat is precies wat de beleidsbepalers bij Ajax doen. Helaas is het al weer een tijdje geleden dat dat een tastbare prijs heeft opgeleverd, maar als een dokter zijn patient niet weet te genezen, wil dat niet zeggen dat hij daarmee een slechte dokter is, maar dat het ook zo kan zijn dat hij het juiste medicijn nog niet heeft gevonden.

En de steen waar Ajax zich volgens jou al jaren aan stoot, heeft de club tot de grootste, rijkste en meest succesvolle van Nederland gemaakt. En daar heb ik als supporter af en toe best een beetje hoofdpijn voor over. Die gaat vanzelf weer over als het nieuwe seizoen begint. Dan beginnen we allemaal weer gewoon opnieuw en het is algemeen bekend dat de resultaten van vandaag geen enkele garantie bieden voor morgen. En dat geldt ook voor de omgekeerde volgorde. Als het per ongeluk mocht gebeuren dat PSV de voorronden CL niet weet te overleven en Ajax wel, krijgt het resultaat van al dat Beleid, die Rust en Effectiviteit, waar je zo vol van bent, bovendien ineens een behoorlijk zure bijsmaak.

21 april 2018 om 18:24

Sanderkoevoets

Op zich ben ik het wel met je eens. Ik zeg het al tijden: in wezen zijn de verschillen zo klein (en zijn het slechts details die succes scheiden van falen) dat je niet werkelijk kunt stellen dat het Ajaxbeleid nu opeens helemaal kut is en het 'psv beleid' dus tot in de verste puntjes helemaal deugt en klopt. Dat is te simpele scorebord journalistiek. Ik win een prijs, dus ik voer een goed beleid.

Toch is dat uiteindelijk wel hoe mensen ernaar kijken. Jij zult je toch ook alle verhalen hier op VZ nog wel herinneren over Ten Hag toen die aangesteld werd. De meesten vonden dat een goede zet. Nu willen de meesten zijn hoofd op een plateau zien en heel snel een beetje graag! Zoals jij ook al zegt, Opportunisme ten top.

Stel dat Ten Hag Ajax over een jaar kampioen maakt. In dat geval zijn Gerbrands en de TD die voor PSV werkt prutsers, Cocu een matige trainer (die vooral heel veel geluk heeft gehad) en is PSV weer gewoon die provincieclub met een Randstad complex. Voetbalhoofdstad?????, zul je dan horen, wat een onzin! Er is maar één hoofdstad en daar komen wij vandaan! Want 'wij zijn Ajax, wij.....' etc. Enfin ,je snapt wel wat ik bedoel.

En ook dan is sprake van opportunisme ten top. Terwijl óók dan gewoon sprake is van een heel gering verschil tussen PSV en Ajax. Maar ja, scoreborden he.

21 april 2018 om 11:33

Ziyech bezit veel techniek.soms schiet hij fout. ik heb er geen moeite mee.

21 april 2018 om 11:54

Ik heb daar ook geen moeite mee, het gaat zoals het gaat en zo nu en dan hebben we een aantal jaren succes afgewisseld met "net niet" seizoenen..
Het is wel schandalig dat supporters niet doorhebben dat ze de club in een kwaad daglicht zetten door Ziyech zo te benadelen..
Ik kan niet wachten om volgend seizoen weer mee te doen om de titel!

Ik vind "de ajax fan" toch wel een bijzonder fenomeen. Als het even goed gaat dan roepen ze gelijk dat ze de beste van de wereld zijn en als het even minder gaat dan fluiten ze iedereen uit en moet hun beste speler, de directie en de trainer opeens oprotten. Als PSV dan een prijs wint krijg je binnen 10 minuten 3 keer dezelfde afbeelding in je WhatsApp gestuurd zodat je kunt zien hoeveel ajax vroeger wel niet heeft gewonnen. Bij die afbeelding staat dan de tekst "en ze denken dat ze ons kunnen evenaren" of iets in die strekking. Ik wil trouwens wel even aan dit verhaaltje toevoegen dat er natuurlijk ook normale ajax fans zijn en dat ik alles in dit bericht wel heel erg uitvergroot heb maar bepaalde dingen zijn volgensmij toch best wel herkenbaar.

21 april 2018 om 11:00

Er heerst gewoon een vervelende sfeer in de Arena. Komt ook mede dat we vorig jaar de EL finale haalde waarvan iedereen nu denkt dat we wel even alles winnen in Nederland. Vroeger had Ajax meer sfeer tegenwoordig hoor je alleen maar geklaag op de tribune.

21 april 2018 om 11:07

Dat is inderdaad vrij wonderbaarlijk. Ik snap dat ajax fans er meer van verwacht hadden maar ik snap niet helemaal waarom we nu geroepen wordt om het aftreden van de directie. Met die directie heeft ajax vorig jaar het grootste Europese succes in jaren bereikt. Ze hebben dit jaar inderdaad wat ongelukkige beslissingen gemaakt maar dat heeft elke directeur van een voetbalclub weleens. Ze hebben een trainer die goed een team neer kan zetten, een basis van jonge "toptalenten" en een hele hoop geld om aankopen te doen dus ik snap niet waarom de fans nu zoveel onrust stoken. Met een beetje rust, vertrouwen en positiviteit is er een hele hoop mogelijk komend seizoen.

21 april 2018 om 11:10

Voetbal is totale emotie he. Vorig jaar was iedereen overal blij mee. Maar nu mag iedereen opzouten etc. Daarom is het maar goed dat iedereen blijft. We hoeven onze oren niet te laten hangen aan wat super emotionele supporters. Ajax of PSV heeft dit ook. De ene keer wordt je een paar keer kampioen en de andere keren deugt er niks. Je speelt maar in Nederland en daar wordt alles weggekocht jaar in en jaar uit.

21 april 2018 om 12:01

De fans zijn pissed omdat Ajax uitblinkt in de verkeerde beslissingen maken. Hoe haal je het in je hoofd om keizer te ontslaan in de winterstop, nadat hij zo een valse start heeft gehad met zijn groep ? Waarom niet t seizoen laten afmaken en dan eventueel voor iemand anders kiezen? En waarom een enkele fans Ziyech affluiten ? Ik denk dat hoe goed of slecht je als speler ook bent , als de fans merken dat je als speler het team ondergeschikt acht aan je eigen persoontje dan zijn sommige fans genadeloos . Heeft niks met je kwaliteit als speler te maken.

21 april 2018 om 15:58

Maar dat is ook het probleem. Het was een tijd rustig, maar na de Europa League finale was het volgens een aantal ineens weer een Europese subtopper met vaak de kanttekening dat het ook altijd een Europese subtopper is geweest. Hoe naief kun je dan als supporter zijn?! Een voetbalclub beoordelen op een incidenteel succes. Dan kan het eigenlijk alleen maar tegenvallen.

De arrogantie dit seizoen is echt schrijnend en dat is heel jammer, want Ajax is natuurlijk wel een mooie club met potentie. Ik ben bovendien absoluut geen fan van de persoon Ziyech, maar iemand verwoordde het laatst goed: "ziyech is in alles de belichaming van de club Ajax, maar toch wordt hij uitgefloten". Dat vond ik persoonlijk een heel goed argument.

21 april 2018 om 17:38

Wat heeft het in godsnaam met arrogantie te maken......? Als mensen van buiten Ajax geen goede argumenten meer hebben is er arrogantie........ Vrij dom.

Dat uitfluiten gebeurt tegen éã©n speler en men is het (overigens volkomen terecht) niet eens met het beleid rondom de trainer. Daar mag iets van gezegd worden door de supporters. Wat gebeurde er bij twente wel niet allemaal ten tijde van de crisis? En bij psv stonden de petjes ook bij de spelersbus toen het allemaal wat minder ging nog niet zo lang geleden.....

Er is logisch chagrijn omdat er geen prijzen worden gewonnen.
Dat een beperkt aantal mensen hun pijlen op Ziyech richten is niet goed, maar ook weer niet onbegrijpelijk soms. Als je op dit niveau voetbalt heb je het heel goed. Mag je dan ook verwachten dat je een beetje plezier en spelvreugde uitstraalt ipv regelmatig verongelijkt over het veld te sjokken.

Maar aan de andere kant snap ik Ajax ook wel weer. Doorgaan met Keizer had gekund wanneer men overtuigd was dat het structureel en goed zou gaan met het eerste. Kennelijk heeft men snel ingezien dat dit ene verkeerde keuze is geweest. Dan moet je niet voortmodderen maar ingrijpen en dat hebben ze dus gedaan. Men heeft dit seizoen als verloren beschouwd en krijgt Ten Hag de kans om direct te beginnen met te bouwen aan zijn elftal.

21 april 2018 om 11:01

Alles wat je zegt kunnen we ook op psv supporters toepassen die graag met plaatjes komen over wie de meeste titel deze eeuw gepakt heeft, superlatieven te kort komen wanneer ze de titel pakken en de club incl trainer en bestuur met de grond gelijk maken als er niets wordt gewonnen. Zoveel projectie dat Pathé interesse heeft.

21 april 2018 om 12:54

Eens. Een paar maanden geleden heb ik ook gelachen om iedereen die opeens zei dat Cocu niks meer kon en Brands gefaald had. Maar het verschil is wel dat de PSV fans over het algemeen blij zijn een support leveren als er gewonnen wordt en bij ajax moet er gewonnen worden met jong talent en mooi spel. Bij elke club heb je natuurlijk mensen die puur iets roepen uit emotie maar ik heb het gevoel dat dat bij ajax zo ongeveer keer 10 is. Kan ook liggen aan de ajax fans die ik ken natuurlijk.

21 april 2018 om 16:02

Maar het realisme is in Eindhoven wel meer aanwezig. Dat wat je omschrijft, gebeurt letterlijk bij elke club. Je kunt wel roepen dat je veruit de beste selectie hebt, maar dan moet je het wel waarmaken. De selectie bleek namelijk helemaal niet zo goed als men had verwacht en dat gebeurt de laatste jaren wel vaker in Amsterdam. Dat bedoel ik niet als een sneer, maar als een observatie.

21 april 2018 om 17:41

Dus jij vindt serieus dat psv omdat dat ze terechte kampioen zijn een beter selectie heeft dan Ajax?

21 april 2018 om 11:04

Je hebt gelijk. Het is een schande dat een club als Ajax zo ontzettend weinig supporters heeft. Fans en toeschouwers in overvloed, maar echt supporters? Supporters die hun clubliefde boven eenderwelk resultaat zetten? Die mensen worden door andere mensen, die zichzelf ironosch genoeg 'supporter' noemen, weggezet als 'doorgesnoven' of 'klapvee'. Maar juist die supporters heb je als speler zijnde nodig. Een speler met een beetje fatsoen laat zich niet motiveren door geld, maar door de mensen om zich heen. Supporters maken het voor de spelers heel makkelijk om van een club te gaan houden.

21 april 2018 om 11:31

Wat een lulkoek dat Whatsapp geneuzel van je. Op de dag dat Ajax geen kampioen meer kan worden zijn het juist “de andere fans” die 100 miljoen afbeeldingen sturen. Anyway, Ajax moet presteren. Hebben een goede coach, kunnen ze niet behouden. Krijgen ze een mindere niets zeggende/gepresteerde coach, bakt er ook weinig van. Halen ze er een coach voor in de plaats die 0,0 uitstraling heeft, en die blijkt er helemaal geen pepernoot van te kunnen. Logisch dat het gros van de supporters het zat is. Eigen spelers uitfluiten is wat mij betreft niet toegestaan.

21 april 2018 om 16:05

@kingb

En als Ten Hag volgend jaar bij wijze van spreken kampioen wordt, loopt letterlijk elke supporter met hem weg en heeft niemand het over zijn uitstraling. Bij Ajax regeert momenteel de opinie van de dag en een ongezond portie arrogantie dat men schijnbaar geen plek weet te geven. Het zegt al genoeg dat Henk Spaan ineens weer media-aandacht krijgt. Die man praat de supportersverenigingen na, maar heeft zelden een objectieve mening als het Ajax betreft.

21 april 2018 om 12:03

Tja en tegelijkertijd hoor je constant Helemaal niets in Amsterdam maar hoor je zelden soort gelijke liederen over Feyenoord en Psv, iets wat ook een bijzonder fenomeen is. Je begint met "de ajax fan" alsof er één type is maar sluit af moet "er natuurlijk ook normale fans zijn" over wie praat je dan? Dit is een beetje hetzelfde als een sensationele kop boven een VZ artikel om clicks te scoren. Iedere club heeft het type supporter die jij "de ajax fan" noemt. Sommige Feyenoorders pronken ook nog steeds met dat ze de laatste Europese prijs hebben gepakt en bij sommige PSV supporters begint het tellen van Nederlandse titels ook pas ergens halverwege de jaren 70 omdat dat ze beter uitkomt.

21 april 2018 om 12:43

Misschien omdat ze wel iets in Eindhoven en Rotterdam hebben?

21 april 2018 om 13:10

Dat is inderdaad ook vrij bijzonder te noemen. Vind het ook best wel sneu om te zien hoe vaak het over ajax gaat bij een psv huldiging. En dat terwijl wij qua prestaties en selectie toch minstens evengroot zijn de afgelopen 40 jaar. Dan zou je toch zeggen dat je het een keer over jezelf gast hebben inderdaad. Dat ik het eerst over "de ajax supporter" had deed ik omdat ik graag een beeld neer wou zetten van een bepaald soort succes supporter. En na dar verhaal wou ik nog even benoemen dat natuurlijk niet iedereen zo is.

21 april 2018 om 13:15

@nrvier Volgens mij hebben ze tot nu nog niks in Rotterdam en als je een beetje begrijpend kon lezen begrijp je ook dat ik het over het algemeen, dus meerdere jaren bedoel. Wint PSV een jaar niks hoor je dat niet. Wint Ajax niks zingen ze zelfs bij Utrecht of ADO dat, terwijl ze daar al jaren helemaal niks winnen.

21 april 2018 om 13:17

De laatste 40 jaar qua prestaties even groot zijn. Over wie heb je het? Ajax en PSV!? Ben je serieus of is dat een late april grap. Dus omdat Ajax de meest succesvolle Nederlandse club is noemen jullie ons succes supporters. Hoe zielig moet ik jou vinden met die belachelijke uitspraken die je maakt hier op vz!!!!!! Je bent pas kampioen geworden en nog proef ik jaloezie jegens ons. Wauw!!! Dat laat volgens mij alleen maar blijken hoe groot wij Ajax zijn tegenover jullie whahaha

21 april 2018 om 17:42

Nrvier, wat heeft men in Rotterdam dan?

21 april 2018 om 13:10

Aub wil je de Ajax fan niet allemaal onder één kam scheren. Als supporter van ‘n club heb je verschillende soorten supporters die hun club willen steunen. Iedereen doet het op z’n eigen manier. Ik ben zeker geen voorstander van uitfluiten en vele zullen mij volgen. Dat er ‘n paar bij zitten die misschien zo “fanatiek” zijn dat ze over de schreef gaan wanneer het minder gaat, die heb je er ook bij. Dat kan je meestal erbij krijgen wanneer je een club support die succesvol in de wereld was geweest. Dat jij opent met “de Ajax fan” tja. Je wil iedereen in een rij zetten. Typisch Nederlands hè. Niet verder kijken dan je neus lang is. Gewoon wat roepen in het wilden westen. Het grappige ervan is dat je het laatste stukje de boel wil nuanceren. Dus eerst iedereen bij elkaar roepen en afkraken en daarna wat pleisters plakken. Ga toch weg man met die onzin.

21 april 2018 om 14:01

Volgens mij zit het hem meer in het verschil tussen een club supporter en een voetballiefhebber. Ik ben ook fan van Ajax, maar meer voetballiefhebber dan clubfan. Als Ajax terecht verliest van een club die beter heeft gespeeld met goed voetbal, dan baal ik best van de nederlaag, maar kan ik er vrede mee hebben. Sterker nog, ik kan dan best genoten hebben van de tegenstander. Maar een clubsupporter kijkt door een clubbril en van die mensen krijg je dan die appjes. Geen veroordeling overigens, gewoon een constatering dat er verschillende supporters bestaan, zoals je zelf ook al aangeeft. Ik ben het alleen niet met je eens dat het specifiek op een Ajax supporter betrekking heeft, maar dat dit voornamelijk echte clubsupporters zijn. Die het ook prima vinden als je team slecht speelt, als er maar gewonnen wordt. Ik heb daar een andere mening over, vandaar dat ik ook vind dat Ajax terecht geen prijs wint dit jaar. Gewoon ondergepresteerd. Balen, maar eigen schuld.

21 april 2018 om 15:53

Misschien Arnout 108 een gouden randje als Sander koevoets een groen randje krijgt.

21 april 2018 om 16:39

No offence, maar als je denkt dat een generaliserende comment als dat, waarin men spreekt over "de Ajax supporter" alsof alle duizenden supporters hetzelfde in elkaar steken, een groen randje verdient dan snap je denk ik niet waarvoor een admin een groen randje uitdeelt. Als er dan ook nog over plaatjes in whatsappberichten etc begonnen wordt snap je vast zelf ook wel dat dat niet gaat gebeuren he..

21 april 2018 om 17:59

Ik wou alleen even opmerken dat ik dingen bij ajax anders zie gebeuren dan bij andere clubs. PSV, Feyenoord en zelfs NAC supporters zullen ook best van die aparte dingen hebben die je bij andere clubs niet zo snel ziet gebeuren. Dat alles in m'n reactie iets overdreven is en natuurlijk niet voor alle ajax fans geldt dat ook wil ik er wel even bij zeggen. Het was niet als aanval bedoeld naar alle ajax fans die er bestaan.

21 april 2018 om 17:59

@pukkiedukkie gouden randje? Wat is dat precies?

Heeft het genoemde duo niet ook op andere punten wat hulp nodig? Er gaat zoveel meer mis maar de heren hebben nog al weinig zelfreflectie.

21 april 2018 om 12:54

Sta je dan dagelijks bij Ajax op de werkvloer, dat je zoiets met zo’n stelligheid kan beweren?

21 april 2018 om 13:13

Nee, dit beleid bewijst dat het tot niets leidt. Goede technisch directeur aanstellen, selectie op orde brengen en systeem onder de loep nemen. Dit kan Overmars blijkbaar niet zelf.

Het schijnt dat De Ligt ook slimmer is dan Einstein. Als we toch allemaal doen alsof dit de nieuwe Puyol is.

Zullen we het niet gaan overdrijven allemaal? Dat het een beetje apart is dat Ziyech uitgefloten wordt is logisch, maar laten we niet doen alsof Ziyech zelf zo onschuldig is of het fluiten zo nu en dan onterecht is? Als je het publiek uitdaagt verlies je, overal.

21 april 2018 om 11:01

Ziyech kan misschien snel op zijn pik getrapt. Maar wat wilt het deel van het Ajax publiek hiermee doen? Als ik werd geduwd zal ik ook lekker denken wat kan mij al die fans schelen. Binnenkort een transfer pakken en lekker financieel onafhankelijk worden.

21 april 2018 om 11:09

Precies. Denk dat mensen een beetje doorschieten nu. Wat ook logisch is, want je hebt met je poten van andere mensen af te blijven. Het is goed dat we massaal laten blijken dat dit not done is.

Echter heeft Ziyech zelf aardig meegeholpen aan de huidige situatie. In zijn eerste jaar werd hij op handen gedragen. Nu heeft hij een half seizoen amper een bal goed geraakt. Heeft meermaals aangegeven dat het geklap hem niets doet en na het maken van een doelpunt kon er nog geen beetje vreugde vanaf. Dan geef je de mensen aardig wat munitie.

Ik had dan ook niet zoveel moeite met de kritiek op Ziyech, die was mijn inziens terecht. Het was alleen zwaar onterecht dat de kritiek alleen over Ziyech (en Veltman) ging en alle andere ondermaats presterende spelers buiten schot bleven. Dan word het een heksenjacht ipv gezonde kritiek.

Donderdag was ik een van de mensen die hem heel de wedstrijd heeft toe geklapt. Om aan te geven dat er grenzen overschreden zijn en dat hij dit niet verdient heeft, toch zal ik blij zijn wanneer hij vertrokken is voor een goed bedrag naar een club die hem op waarde schat. Ik ben dat mokkende gedrag meer dan zat. Je krijgt miljoenen om tegen een bal aan te trappen en het merendeel van de supporters dragen je op handen, iets meer spelvreugde kan er dan wel vanaf lijkt me.

21 april 2018 om 11:09

Die kneuzen van de F-side hebben net zoveel persoonlijkheid en net zo'n ego als Ziyech. Bij de F-side denken ze ook groter dan de club te zijn en gaan ze huilen als ze hun zin niet krijgen. Het elftal steunen als het minder gaat doen ze niet, want ze moeten een punt maken naar de trainer of bestuur die ze niet zien zitten. Nu weer dit richting Ziyech. Is dit dan in het belang van de club als je spelers belaagd, uitfluit en zingt dat ze op moeten rotten? Natuurlijk niet, het is alleen een egokwestie

Lijkt me beter dat spaan eerst zijn eigen vak wat beter leert beheersen..

Hopelijk had het te maken met aangifte doen etc dat ze verzocht is om nog niet te reageren. Kan me weinig andere redenen bedenken die volstaan in deze situatie. Zwichten voor dat tuig is geen optie.

Nee Henk, want jouw teksten zijn nog dramatischer dan van der Sar en Overmars kunnen bedenken. Wat een onzin heeft Spaan weer opgeschreven. Voor wat betreft van der Sar, Overmars en de Ligt heeft het niks met teksten te maken, want zoveel licht zit daar niet tussen. Het heeft alles te maken met of je mediageniek bent of niet. Bij een de Ligt lijkt alles wel natuurlijk te komen. Zonder na te denken komt het heel vloeiend uit. Overmars en van der Sar zijn niet zo mediageniek. Die kunnen precies dezelfde boodschap als de Ligt niet zo over het voetlicht brengen. Bij hun ziet het er allemaal zo ongemakkelijk uit. Heeft niks met inhoud en opleiding te maken. Het is gewoon uitstraling en charisma wat ontbreekt en laat je zoiets nou weer niet kunnen leren.

Henk Spaan heeft altijd geteerd op het talent van anderen, want alleen is het maar een zuurpruim.
Kijk maar naar "die 2", "oude/nieuwe koeien" en "pisa" o.a. met Harry Vermeegen en "studio Spaan" met Erik van Muiswinkel en Diederik van Vleuten.

grote kans dat Ziyech volgend seizoen ook nog gewoon bij Ajax speelt natuurlijk. het zal afhangen van wat hij op het WK presteert. vorig jaar na die EL finale toen Ziyech echt geweldig speelde had Ajax denk ik zo die 35 miljoen kunnen krijgen. nu Ajax een minder seizoen heeft gedraaid moet ik nog maar zien of Ajax veel spelers voor de hoofdprijs kan verkopen. De Ligt verwacht ik dan nog eerder omdat die zich tegen Portugal en Engeland echt heeft laten zien

Nog nooit zulke verdeelde meningen gezien over een speler. Ook hier in de reacties zijn de meningen zo verdeeld. De ene groep vindt Ziyech geweldig en een genot om naar te kijken. De andere groep vindt het maar een rotjong die te verwend is en maar weg moet bij Ajax.

21 april 2018 om 12:44

ligt eraan hoe je spelers beoordeelt. als je iemand beoordeelt op voetballende kwaliteiten zoals het hoort vind ik, dan ben je een liefhebber van de voetballer Ziyech. ik val in deze categorie

ga je een spelers beoordelen op zijn persoonlijkheid dan is Ziyech blijkbaar niet geliefd. ik vind dat trouwens totaal niet relevant want dat heeft verder niks met voetbal te maken. niet elk mens loopt heel de dag met een glimlach op zijn gezicht maar maakt dat je gelijk een verwend iemand?

Ik vraag me af wat Spaan Ajax nu eigenlijk verwijt. Dat Van der Sar en Overmars geen olie op het vuur willen gooien en de situatie voor Zyech nog pijnlijker willen maken? Of zou hij in de veronderstelling zijn, dat de boosdoeners zich wat zullen aantrekken van wat zij zeggen? Dat lijkt me namelijk tamelijk naief. Wat Spaan wil, is niets anders dan symboolpolitiek en daarmee is nog nooit iets bereikt. Voor deze kwestie is maar 1 oplossing mogelijk en dat is dat Zyech zo snel mogelijk naar een club vertrekt waar men zijn kwaliteiten wel op waarde weet te schatten en waar men niet van hem verwacht dat hij zich als een aapje in het circus, precies zo gedraagt als men van hem verlangt. In plaats van een statement te geven, kan Ajax veel beter zoveel mogelijk medewerking verlenen aan het vertrek van Zyech en proberen om er nog een mooi transferbedrag aan over te houden. Daar zijn beide partijen het meest bij gebaat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren