Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Onana: ‘Ik ben klaar voor volgende stap met een nieuwe uitdaging’

Laatste update:

Ajax verloor zondag met 3-0 van PSV en kan door die blamage het kampioenschap definitief vergeten. André Onana wil die teleurstellende wedstrijd zo snel mogelijk achter zich laten en richt zich nog op de resterende drie duels dit seizoen. De kans lijkt aanwezig dat de Kameroener daarna de deur van de Johan Cruijff ArenA achter zich dichttrekt.

“Als ik moet gaan dan vertrek ik zeker weten. Ik wil weg, want je gaat je echt shit voelen als je zulke wedstrijden zo verliest”, vertelde hij na de wedstrijd aan Goal. “Ik kan blijven en proberen om volgend seizoen toch kampioen te worden, maar als er iets beters komt ben ik weg denk ik. Voor mij is het nu ook belangrijk om naar mijn eigen carrière te kijken. Ik ben klaar voor mijn volgende stap met een nieuwe uitdaging.”

Champions League-deelname zou een motivatie voor Onana kunnen zijn om toch bij Ajax te blijven. Als de Amsterdammers de tweede plek in handen weten te houden, zullen zij echter een aantal voorrondes moeten zien te overleven: “We zijn jonge spelers en willen allemaal stralen in Europese competities. We hadden vorig seizoen in Europa een heel mooi team en dat is nu helemaal weg. Om dat opnieuw op te bouwen is niet makkelijk.”

Erik ten Hag krijgt de laatste tijd vanuit verschillende hoeken veel kritiek te verwerken, maar Onana vindt niet dat de trainer, die het sinds de winterstop voor het zeggen heeft, de kop van jut moet worden. De doelman geeft aan dat de schuld ook bij bijvoorbeeld Marc Overmars en Edwin van der Sar ligt: “Het is de fout van iedereen binnen Ajax, niet alleen die van Ten Hag.”

Vind jij dat André Onana toe is aan een volgende stap?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Was natuurlijk te verwachten, een leegloop drijgt wel degelijk als er wederom geen Europees voetbal gehaald wordt. En terecht want al die jonge talentvolle gasten hebben ervaring nodig op dat niveau.

16 april 2018 om 15:43

Klopt, maar aan de andere kant zijn zij daar zelf bij. Ze dwingen het in de competitie en vorig jaar tijdens de voorrondes zelf niet af om Europees te spelen.. Dus of ze daar echt al klaar voor zijn?

16 april 2018 om 16:44

Ik denk dat het sowieso niet verkeerd is om nog een jaartje te blijven. Hij is nu 21 (?), wat als keeper gewoon nog super jong is. Dit seizoen heeft hij goed gekeept, maar niet geweldig. Hij mag Ajax ook wel eens dankbaar zijn voor de kansen die hij heeft gekregen, want in het begin had bijna niemand vertrouwen in hem omdat hij nog wel eens een blunder maakten. Volgend seizoen nog 1 jaar knallen en CL afdwingen. Daarna pas kijken voor een vervolgstap, al zou het dan nog niet verkeerd zijn om er nog één seizoen aan vast te plakken.

16 april 2018 om 17:01

Als speler zou ik misschien zeggen dat hij moest blijven. Qua keepers is er over het algemeen echter minder roulatie, dus dan moet je gewoon sneller het momentum benutten en voor je eigen kansen gaan.

16 april 2018 om 18:10

Ik heb schijt aan spelers als Depay en Wijnaldum maar ik denk dat velen Ajacieden een voorbeeld aan hun kunnen nemen. Hun laatste jaar bij PSV was er veel belangstelling maar zei vonden dat ze PSV niet zonder echte prijs konden verlaten. Hoe zo hebben types als Onana, de Ligt, Kluivert dit eergevoel niet? Hoezo moet er altijd maar snel weggegaan worden als je zelf mede hebt gefaald? Moet Ajax nou deze jongens met een transfer gaan belonen terwijl ze een jaar hebben gefaald? Ziyech is de enige uitzondering, hoe jammer ik het ook vind, als ik Ziyech was zou ik ook niet meer voor Ajax willen spelen.

Het wordt eens tijd dat er duidelijk gemaakt gaat worden dat deze jongens allemaal over een contract. Onana heeft notabene net zijn contract tot 2021 verlengt. Hoe bedoel je weg? Hoe bedoel je klaar voor een nieuwe stap? Wat heeft Onana nou bereikt waarom hij klaar is voor een nieuwe stap?

Ik zou gewoon vasthouden aan de lijn Depay/wijnaldum. Een transfer moet je verdienen en op dit moment heeft niemand binnen Ajax een transfer verdient. Kortom iedereen met een langlopend contract blijft tenzij Ajax aantoonbaar beter zou worden van een transfer. Dus mocht Cillessen terug willen komen zou dat prima zijn. Anders minimaal 40 miljoen voor Onana en anders blijft hij, punt.

Heeft deze Onana nou echt geen eergevoel dat hij uitgerekend op dit moment zichzelf wel graag wil belonen met een transfer?

16 april 2018 om 21:48

Helemaal eens met Rugu, iets met een spijker en kop. Toch weet je zelf ook wel hoe het gaat in het voetbal. Zaakwaarnemers ruiken het geld en brengen het hoofd op hol van diezelfde spelers die je opnoemt. Dreigen vervolgens met een arbitrage zaak, komen opeens niet meer opdagen op een training, en voor je het weet zie je die 30/40 miljoen verdampen als sneeuw voor de zon a la Younes.

16 april 2018 om 23:50

Natuurlijk snap ik hoe dat gaat, desalniettemin zijn het de clubs die qua onderhandelingspositie het sterkst staan. Het voorbeeld wat ik net aanhaalde, zoals bij PSV toen een paar jaar terug is eigenlijk het ideale scenario en zo zou het onder de ideale omstandigheden vaker moeten gaan. Jullie (depay en Wijnaldum) bezorgen ons het kampioenschap en wij zullen alle medewerking verlenen aan een transfer.

Zijn spelers hier niet gevoelig voor dat kan je best de druk een beetje opvoeren. Je zou zo'n Onana toch best even duidelijk kunnen maken dat:
A. Hij doet zijn stinkende best, keept volgend jaar een goed seizoen en is daarna weg voor een mooi bedrag.
B. Hij gaat moeilijk doen, komt zijn vorm en spel niet ten goede, verliest zijn basisplaats en tegen de tijd dat zijn contract over ruim 3 jaar afloopt dan mag hij blij zijn als hij na 3 jaar in Jong Ajax gekeept te hebben nog bij Freiburg of Eibar aan de bak komt.

Met zo'n scenario zal ook hij toch snel tot de conclusie komen dat optie A voor alle partijen het beste zal zijn. Arbitragezaak kan natuurlijk altijd maar wil een rechter een transfer daarmee mogelijk maken dan moet het wel echt om een heel serieus bedrag gaan. Stel Sevilla biedt 18 miljoen euro en Ajax weigert dan is een arbitragezaak kansloos. Dat moet dan wel echt om bedragen van 30+ miljoen gaan en dat zijn prijzen in de categorie dat ik ook vind dat Ajax daar uiteindelijk beter van wordt en moet doen (tenzij ze type's als Kristensen van dat geld gaan aantrekken).

Niet meer op komen dagen voor een training zou je ook nog harder tegen op moeten kunnen treden. Zelfde verhaal als Dembele bij Dortmund. Die jongen baalt even in eerste instantie dat zijn transfer niet door bleek te gaan. Op een gegeven moment komen die gasten er echt wel achter dat met niet trainen ze alleen zichzelf hebben. Hoe langer een Onana of Dembele niet traint, hoe kleiner de kans wordt dat hij door kan groeien en dat hij alsnog een mooie transfer kan maken. Dat is in het voordeel van de clubs en dat moeten de clubs ook uitpakken dat voordeel.

Younes is een beetje anders, want Younes had een 1-jarig contract. Bij een 1-jarig contract kan je mijn verhaal inderdaad niet toepassen want in het ergste geval zegt Younes dat hij over een jaar gratis wegloopt. In dit geval ligt de macht bij de speler. Maar spelers met langdurige contracten kan je best wat harder opstellen als club zijnde, zeker als de speler in kwestie in principe nog weinig aan prijzen voor je club heeft bijgedragen.

16 april 2018 om 16:10

Als je een jaar succesvol in Europa hebt gespeeld, dreigt er ook een leegloop.

Jammer, maar begrijpelijk. Zonder Onana en Ziyech en wellicht De Ligt en met Schone te oud, wordt het een nieuwe as opbouwen. En daarmee weer kleine titelkansen

16 april 2018 om 16:23

PSV moet ook een nieuwe as op gaan bouwen en Feyenoord loopt dit seizoen een straatlengte achter. Ik zie de kansen voor volgend seizoen dus wel gelijkwaardig aan PSV en Feyenoord op dit moment. Al is elhet natuurlijk afwachten wat de transferzomer gaat brengen. Is moeilijk in te schatten op het moment. En ik wil er de komende maanden ook nog niet aan denken. Nog even nagenieten 🤐

16 april 2018 om 16:50

Leegloop dreigt?
Als een speler in binnen Ajax iets van talent heeft, roept iedereen dat hij een hogere stap moet maken.
Spelers worden gewoon opgejut om na te denken om zo snel mogelijk verkocht te worden.

16 april 2018 om 18:10

Wat heeft dat ermee te maken? Ziyech gaat, Onana wil ook, De Ligt is een serieuze kandidaat, Tagliafico kan hogerop. Daarnaast, als er goed wordt geboden op Neres zal hij ook vertrekken. Genoeg basisspelers die volgend seizoen zo maar weg kunnen zijn hoor.

16 april 2018 om 18:50

Onana en Neres zijn prima voor nu, maar ook echt niet onmisbaar. Ziyech heeft zijn mindere wedstrijden gespeeld, maar heeft ook zeker zijn zeldzame kwaliteiten geëtaleerd! Zo'n type vind je niet snel terug. Iemand die de wedstrijd met een onverwachte steekpass kan openbreken.

16 april 2018 om 18:53

Misschien omdat als je bij Ajax een stap vooruit doet, in dezelfde week de Eredivisie ondertussen een stap achteruit gedaan heeft?

Al met al houd ik van het spelletje maar als een beetje talentvolle speler moet je gewoon zsm weg uit Nederland. Of toch in elk geval als je 21 bent... en met name eigenlijk omdat alle fans dit nog lijken te ontkennen en altijd direct zeiken terwijl ze te maken hebben met jongens met een leercurve en inherent fouten. Er is gewoon te weinig realisme in nederland. Tuurlijk vertrekken die gozers dan.
En dan nog het geld....

Onana is ook klaar bij Ajax. Hopelijk ontvangen we een mooi bedrag en slaagt Ajax erin om een geschikte vervanger aan te trekken. Mag toch hopen dat we het niet met Van Leer en Lamprou gaan proberen..

16 april 2018 om 15:45

Enorm goede keeper die Onana.. ik zou hem direct ophalen als ik Liverpool was. Hij verdient een stap omhoog en ik denk dat hij zelfs nu al de stap naar de absolute top aan kan.

16 april 2018 om 16:03

Daarom, maar voor Ajax wel een aderlating... De laatste jaren zijn we redelijk verwend met keepers als Stekelenburg, Vermeer, Cillessen en Onana, maar elke keer als er een vertrekt ben ik bang dat we de jaren erna met minder moeten doen en nu helemaal, omdat we nu geen goed alternatief in de selectie hebben om door te schuiven..

16 april 2018 om 16:48

Karius is de laatste maanden aardig in vorm. Ik zou als ik Arsenal was toeslaan, Cech is echt aan vervanging toe.

16 april 2018 om 17:12

Denk dat Liverpool gewoon Cillesen gaat halen, Onana misschien als back up gewoon terug naar Barcalona. Blijf ook zeggen dat Onana dit jaar niet super heeft gekeept, in Nederland springt Zoet er dit jaar echt bovenuit.

16 april 2018 om 18:01

Wat was ie goed weer he gister Zoet. Ik denk dat Karius voor Onana vervangen inderdaad een beetje een rare move zal zijn. Dan zit je nogsteeds met een keeper zonder internationale status en vind Karius op zn minst net zo goed. Hoop dat Karius het gaat maken en anders kan Klopp ook nog denken aan keepers als Leno, Baumann of Cillessen.

16 april 2018 om 15:46

van Leer is een prima keeper, is echter wel blessuregevoelig...

16 april 2018 om 16:00

Van Leer een prima keeper? Voor de gemiddelde Eredivisie club ja, misschien, maar voor Ajax? Die man keepte op zijn 23ste pas een eerste redelijk seizoen in de Eredivisie en heeft zich dit jaar ook niet ontwikkeld. Ik zou het er echt nooit op gokken met hem.

16 april 2018 om 17:19

Waarom heeft Ajax van Leer dan gehaald?

16 april 2018 om 18:47

Van Leer is gewoon een uitstekende doelman. Je zult hem toch een keer een kans moeten gunnen voordat je zulke oordelen hebt, de toekomst.

16 april 2018 om 19:27

Jij hebt het door. Ajax speelt niet in de Eredivisie. Werkelijk waar, Nederland krijgt allemaal Fake News. Jij weet het tenminste, de werkelijkheid, Ajax staat op eenzaam niveau.
Ajax heeft op het officiële shirt al 99 sterren. Maar dat mogen ze niet tonen. Geheime afspraken om voetbal als opium voor de domme mens te laten zijn.

16 april 2018 om 16:06

"Hopelijk ontvangen we een mooi bedrag". Dat is het belangrijkste bij ajax volgens mij. Weet niet hoeveel geld ze op de bank hebben maar weet wel dat het schandalig is om daar geen goed elftal mee neer te zetten. Onana maakte hele belangrijke reddingen dus zal heel moeilijk zijn om een goede vervanger te vinden.

16 april 2018 om 16:28

wat wil je hiermee zeggen? Heb je liever een laag bedrag? want hij gaat op zeker vertrekken.

16 april 2018 om 17:00

We weten allemaal dat ook deze speler voor.een mooi bedrag weg gaat. Maar het gaat erom wat je met het geld doet.

16 april 2018 om 16:19

Zeker Lamprou komt inderdaad te kort.

Te kort..

badumtsss

sorry, ik ga al.

16 april 2018 om 16:28

Unnerstall niet iets voor jullie?

16 april 2018 om 17:07

Unnerstal is prima keeper, maar als je die gaat halen heb je met lamprou al iemand die beter is denk ik. Unnerstal vind ik vaak matig bij vrije trappen. Staat met regelmaat aan de grond genageld terwijl ik me dan afvraag of die bal echt zo onhoudbaar was.

17 april 2018 om 13:28

Ik verwacht dat mocht Onana echt vertrekken wel een keeper wordt gehaald uit het rijtje Vorm, Padt ofzo. Wellicht indien ze een jeugdige keeper de kans willen geven dat ze Stekelenburg nog vragen als reserve keeper..

Mooie vent en een topkeeper. Zeer rustig aan de bal en uitstekende reflexen. misschien wel wat voor een Dortmund bijvoorbeeld.

16 april 2018 om 20:12

Ik miste bij de derde goal van Bergwijn toch wel die uitstekende reflex. En de eerste helft van het seizoen was hij ook niet geweldig en maakte zeker een paar beslissende fouten.
Maar goed, hij is toe aan een volgende stap en dat is te begrijpen.

Ik zou Onana graag bij Arsenal willen zien. Cech maakt teveel fouten dit seizoen en is aan vervanging toe. Als Onana zich dan door blijft ontwikkelen, heb je een top keeper voor de komende 10 jaar.

Die zijn we kwijt. Onana valt weinig te verwijten. Aan geïnteresseerde clubs geen gebrek, dus het is aan Overmars welk prijskaartje hij om de nek hangt.... Ik zou snel Padt ophalen voordat Psv hem haalt als vervanger van Zoet...

16 april 2018 om 16:06

Ik dacht ook aan Padt als meest logische vervanger. Zoveel andere keepers kan ik nu niet bedenken als vervanger, ja, Bizot misschien..

16 april 2018 om 16:14

Ik dacht eerder aan Michel Vorm of Stekelenburg. Dan heeft van Leer serieuze concurrentie en heeft Ajax altijd een stabiele keeper die zichzelf al heeft bewezen.

16 april 2018 om 16:22

Inderdaad. Beide spelers zitten toch op een dood spoor wat betreft speelkansen. Helaas verdienen beide heren wel een salaris waar Ajax niet aan gaat voldoen lijkt mij, dus in dat opzicht kan het nog lastig worden.

16 april 2018 om 16:33

Zou ook nog kunnen, maar ik haal dan liever een keeper met wedstrijdritme (al klinkt dat een beetje raar om over een keeper te zeggen) dan een keeper die al jaren op de bank zit.. Ook is Padt gewoon uit aan het groeien tot international.

16 april 2018 om 18:54

Padt is een goede optie. Hikt nu al tegen Oranje aan wat als speler van Groningen op dit moment best bijzonder te noemen is. Als Groninger zie ik hem het liefst blijven, maar weet dat dat niet realistisch is en hij heeft aangegeven een stap hogerop te willen. Als ik het voor het zeggen had bij Ajax zou ik hem zeker halen bij een vertrek van Onana. Hij is te betalen en heeft een uitstekend niveau.

16 april 2018 om 16:26

Ik kijk niet alle wedstrijden naar Groningen maar Padt is toch niet zo geweldig? Volgens mij ga je echt 5 klasses achteruit als je Padt haalt als vervanger van Onana.

16 april 2018 om 17:09

Padt is wekelijks uitblinker bij Groningen. Nu is de rest van de selectie daar redelijk matig, maar ik gok zo dat van de 33 punten die Groningen heeft, je er minimaal 12 op het conto van padt mag schrijven

16 april 2018 om 19:29

goed verhaal. Ik kijk niet maar heb wel een mening.

16 april 2018 om 16:53

Wat mij betreft hebben we de opvolger al in huis met van Leer. Die doet wat mij betreft niet onder voor Past, en hij is al in huis.

16 april 2018 om 21:28

Ik zou toch een poging bij Stekelenburg wagen, die wil best graag naar huis

Onana weg, Lamprou onder de lat. Het zal lastig worden om Onana te vervangen. In mijn ogen een goede keeper.

Hoezo arrogant? Net 20 en een air aan hun kont!! Wordt een mooie leegloop zo . Ziyech, de ligt , neres veltman en kluivertje zullen wel weggaan . S de jong en hunter stoppen denk ik.

16 april 2018 om 16:47

Wat is hier nou precies arrogant aan? Of zeg je dat alleen maar omdat hij toevallig Ajacied is?

16 april 2018 om 16:49

de Jong stopt echt niet, die is nog geen eens dertig

16 april 2018 om 17:11

Ben wel benieuwd wat je hier precies arrogant aan vind? Hij zegt gewoon waar hij vind dat het op staat, toch?

16 april 2018 om 21:31

De Ligt gaat helemaal niet zomaar weg, moet er eerst wel een club bereid zijn om 58 milejoen euro te betalen. Hetzelfde geldt voor Neres, die is voor 14 miljoen ofzo gehaald. Dan moet ie dus over de 20 miljoen euro kosten. Weet niet of er een club bereid is dat te betalen.

Onana en Ziyech gaan wel weg maar ook daar geldt, een club moet wel bereid zijn te betalen. Zeker voor Ziyech is dat niet makkelijk omdat die ook al erg duur was om te halen. We moeten maar zien of subtoppers in Europa voor hem meer dan 22 miljoen euro willen betalen.

Mooie leegloop zal wel meevallen, Ajax vraagt absolute hoofdprijzen. En als ze allemaal weggaan, dan heeft Ajax 200 miljoen euro op de bank om vervangers te halen. Spelers die wellicht wat verder in hun ontwikkeling zijn en wel bereid zijn voor iedere meter te knokken.

Dat kun je ook verwachten als je als Ajax zijnde in de zomer meer dan 5 basisspelers of spelers die tegen de basis aan laat vertrekken en er brandhout voor weer haalt. Tuurlijk voelen de huidige spelers zich in de steek gelaten door onder andere de directie. Ajax heeft gewoon te weinig ambitie getoond in de transferperiodes. Alleen Wober heb ik dit seizoen potentie in gezien, voornamelijk de eerste seizoenshelft(tweede seizoenshelft alles behalve). Ik kan mij ook niet voorstellen dat er spelers zijn die achter de huidige coach staan, maar dat er vooral om hem gelachen wordt en hij niet serieus wordt genomen.

16 april 2018 om 21:49

Echt onzin wat je zegt, in de winterstop zijn Tagliofico en Kristensen gehaald. Gewoon twee dure aankopen. Eentje was een schot in de roos en eentje niet. Wat je al snel hebt in de prijs categorie waarin Ajax koopt. Maar ambitie sprak er zeker van uit.

In de zomer waren Wober (leek echt een talent bij Wien) en Neres (kwam eerder over om te wennen) al gehaald. Verder besloot Ajax Yoenes niet te verkopen omdat er zoveel spelers weggegaan waren. Verder braken de Ligt en van de Beek definitief door Begin van het jaar stond er echt een prima selectie. Ook Viergever was er nog, maar ja, die mocht niet meer spelen want we hadden nu Wober. menig kenner tipte ajax als de nieuwe kampioen.

Het probleem bij Ajax zijn het juist de oudere spelers die niet meer mee kunnen. Huntelaar, Siem de Jong, Schone en Veltman. Die moeten weg, daarmee is het klaar. je wil helemaal niet met ze spelen maar ze belanden altijd weer in het elftal. Hetzelfde wat we zagen met Dijks, elke keer weggestuurd maar toch bleef hij maar opduiken in het eerste elftal.

Vooralsnog heb je alleen een goede rechtsback, een goede verdedgier en een extreem goede goede nummer zes nodig. De rest is er al, twee buitenspelers zijn al aangetrokken en genoeg talent in het eerste en bij jong Ajax.

Verder moet je het beleid eeen beetje aanpassen, een ieder die niet omschakeld, niet meeverdedigd of bij balbezit niet loopt zonder bal, meteen uit het elftal halen.nergens wordt dat gepikt, niet bij City, Niet bij Real en niet bij Barca tenzij je Messi of Ronaldo heet.

Denkt iemand dat je bij Ajax gewoon je man kan laten lopen na balverlies, meteen klaar. Weg ermee. Echt nergens pikken ze dat, denk je dat Liverpool kan presteren als er twee of drie spelers verzaken in dat systeem? Nee, alleen de gorte ster mag dat doen, de rest moet blijven gaan, negentig minuten lang. En staat het publiek altijd achter de pleog, ook als je verliest.

Het is juist een denk fout om te kijken wat een spelers wel goed doet, een Ziyech die geweldige passes verstuurd. Nee, bij het tegendoelpunt verloor hij de bal, liet het lopen en we stonden weer achter. En dat was niet de eerste keer. dus verloren we zxoals zo vaak dit seizoen.

Met dergelijke spelers verlies je en wordt je nooit kampioen. Minder begaafde spelers zoals Klaassen, die maken je juist kampioen, die blijven maar gaan en geven nooit op. Ja het ziet er wat minder uit maar uiteindelijk rendeerd het wel.

Was te verwachten dat hij ging vertrekken. Hij wilde in de winterstop eigenlijk al weg. Het is wel erg jammer dat je dan niet hoort dat hij graag wil blijven om toch een prijs te pakken met Ajax. Je moet je afvragen of spelers zoals Onana, Younes en Ziyech die allemaal erg graag weg wilden geen negatief effect hebben gehad op de teamspirit...

16 april 2018 om 17:13

Blijven om een prijs te pakken, dat was dit seizoen toch al een beetje het idee? Ik kan er wel inkomen dat ie weg wil, hij is lekker bezig, rijp voor een stap hogerop en heeft geen zin om de halve selectie te zien wegvallen en weer opnieuw in een op te bouwen team komt, dat gezien de afgelopen jaren net te laat op gang komt om mee te doen om de prijzen

Hoeveel zal Onana moeten kosten ongeveer? Ben benieuwd welke competitie bij hem past

16 april 2018 om 17:37

Miljoentje of 20 zal die wel opleveren. Keepers leveren doorgaans niet zoveel op, maar Onana heeft nog een contract tot 2021 en is nog heel jong.

Ik zie hem in Spanje of Duitsland wel tot zijn recht komen, aangezien hij toch altijd alles voetballend op wilt lossen. In Engeland krijgen ze een hartverzakking met het risico wat Onana altijd neemt.

16 april 2018 om 18:25

Ik zou eerder voor 8 of 12 gaan. Maar niet meer. Ik snap de complete lofzang van menige fan ook niet helemaal als nuchtere kijker. Onana heeft soms rare streken en heeft toch dankzij zijn "voetballend vermogen" een aantal tegen doelpunten mogen incasseren

Ik denk dat het opstootje met de ‘fans’ gisteren meer heeft losgemaakt dan verwacht. Dat je 2e wordt (gaan we wel van uit) kan een keer gebeuren, maar dat ze zo tekeer gaan en ook aan spelers komen kan natuurlijk niet. Hoe zouden nieuwkomers als Tagliafico en Wober hier naar kijken? Ik zou het toch wel heel apart vinden dat de fans zo tekeer gaan omdat je een teleurstellend seizoen hebt..

16 april 2018 om 16:22

Nou Milik,

Tagliafico zal niet zo gauw onder de indruk zijn lijkt me, in Zuid Amerika is die acceptatie bij de topbclubs echt veel lager dan hier hoor onder de supporters.

16 april 2018 om 19:02

Daar moet je als je bijvoorbeeld een derby verliest, voorlopig even niet meer over straat gaan lopen. De kans dat "supporters" zich laten gaan daar is vrij groot. Heb de emoties wel eens in het echt mogen zien. Prachtig maar ergens ook wel eng tegelijkertijd..

Dreigt een aardige leegloop voor Ajax. Ziyech zal vertrekken, Onana dus ws. ook. Vraag me af je De Ligt kunt houden. En daarbij vermoed ik ook Veltman, Huntelaar (geen top meer), Schone (idem), en Viergever zou ook vertrekken dacht ik? Overmars mag het nu laten zien, ben bang dat het anders weer een jaartje bouwen wordt voor Ajax.

16 april 2018 om 18:07

Veltman, Schone en Viergever mogen sowieso weg. Voegen amper wat toe en laten niet zien dat zij de ervaren spelers zijn.

16 april 2018 om 18:43

Schöne echt wel. Viergever is het seizoen geblesseerd en is een nuttige kracht. Veltman zal wel weggaan, is geen topper maar wordt onterecht verguisd. Is echt een stuk constanter dan een van rhijn een aantal jaar geleden.

16 april 2018 om 19:53

Voegen toe aan wat? Werkelijk??? In welke wereld leef jij?

16 april 2018 om 20:08

Ik hoop dat Overmars niet teveel doet en aan het plan Cruijff gaat denken, de betere spelers van de laatste jaren komen gewoon steevast uit de opleiding. Soms ook een aankoop, maar toch voornamelijk de opleiding.

Als Ziyech weg gaat gaat het team erop vooruit, Huntelaar graag verlengen, Viergever is erg jammer dat hij zo behandeld wordt, Schone ook graag houden voor de breedte. Veltman zou ik het liefst zien blijven, maar dat is denk ik niet realistisch.

Middenveld is compleet, ook na een vertrek van Ziyech: Frenkie de Jong, Siem de Jong en Donny in de basis, Sinkgraven, Schone en Eiting op de bank en Matusiwa (type felle Vm), Pasquali/jensen en Ekkelenkamp voor de toekomst daar achter.

Spitsen en buitenspelers genoeg, enige wat ontbreekt is een linker centrale verdediger met snelheid (type Terence Kongolo).

Zoals het er nu naar uitziet dus een redelijk tot grote kans dat Onana, De Ligt, Ziyech en Veltman vertrekken. Kluivert is bij een onverwachts goed bod ook gewoon weg en Tagliafico bij een goed WK ook. Tel daarbij op dat Huntelaar en Schone aantoonbaar tekort komen voor de basis en je komt tot de conclusie dat de kans aanwezig is dat van de huidige selectie 5 (!) spelers overblijven die aantoonbaar goed genoeg zijn (of ten minste in potentie) voor het eerste team: Wober, Donny, Neres, Dolberg en Frenkie. Daarbij komt ook nog eens dat Ajax vroeg moet beginnen als ze voorronde CL gaan spelen, vlak na het WK. Als ze die niet doorkomen, en die kans is heel groot gezien de zojuist genoemde leegloop, zal het ook niet lang duren voor Ten Hag ontslagen wordt, aangezien hij sowieso al heel weinig krediet heeft. Dan zit je als Ajax dus met een volledig uitgedunde selectie, opnieuw geen Europees voetbal en een nieuwe coach die weer helemaal opnieuw mag beginnen. Volgend jaar zou voor Ajax wel eens een rampjaar kunnen worden waar dit seizoen bij verbleekt.

16 april 2018 om 16:24

Veltman weg is geen aderlating!

16 april 2018 om 16:26

Wel als dat betekent dat Orejuela, Kristensen of Zeefuik die positie gaan bezetten.

16 april 2018 om 16:56

Veltman behoorde tot de betere Ajacieden gisteren maar dat ziet niemand meer. Dat de suppoters hem als Kop van Jut hebben gemaakt is belachelijk en heeft bijgedragen aan de sfeer in de groep. Ik hoop dat hij vertrekt zodat hij kan laten zien hoe goed hij is. waardeloos hoe heel Nederland over deze jongen is gevallen. Karaktermoord van de bovenste plank.

16 april 2018 om 20:33

Dat is het probleem bij Ajax. Alleen dar zien ze potentie in Veltman, rest van Nederland heeft reeel beeld en heeft hem voor de top afgeschreven.

16 april 2018 om 16:27

We kunnen ook gewoon positief blijven.

Je hebt immers 50% kans op het kampioenschap.
Of je wordt het wel, of je wordt het niet.

16 april 2018 om 16:34

Zeker waar, en positief nieuws voor de wijze voetbalkenners die gisteren bij de spelersbus riepen om 'ziyech nooit meer op te stellen' en de beste man zelfs fysiek aanvielen. Die mogen volgend jaar weer lekker genieten van Siem de Jong op het middenveld!

16 april 2018 om 20:13

Haha, zo benader jij ook de loterij zeker. Je wint wel 10 miljoen of je wint geen 10 miljoen. 50% kans

16 april 2018 om 16:31

Wober geschikt, laat me niet lachen, die komt echt zwaar tekort

16 april 2018 om 16:35

Wober heeft het de eerste seizoenshelft tot aan zijn blessure uitstekend gedaan. De afgelopen tijd inderdaad dramatisch, maar hij is nog heel jong en ik heb er vertrouwen in dat hij weer terugkomt op niveau.

16 april 2018 om 16:33

Ajax heeft geld zat om nieuwe spelers te kopen lijkt me. Er is genoeg geld en genoeg talent om te bouwen aan een mooi nieuw team. Het zou even tijd kosten om dat team op elkaar in te spelen inderdaad maar PSV krijgt vergelijkbare problemen. Feyenoord is de andere concurrent waarschijnlijk en die gaan het ook niet opeens veel beter doen. Ik snap dat je zeer teleurgesteld bent na gisteren maar het beeld dat je schetst is wel erg negatief. Kluivert Dolberg en Neres in in theorie een top aanval. Van De Beek en De Jong zijn 2 geweldige talenten waar je alleen nog maar een sloper bij nodig hebt en de verdedigers hoeven niet exponentieel goed te zijn als je in de eredivisie speelt. Er moet zeker wat bij komen daar maar een rampseizoen is wel een hele vroege conclusie.

16 april 2018 om 16:43

Ik beweer niet dat de situatie die ik beschrijf ook echt gaat gebeuren, maar waarschuw er alleen voor dat een dergelijk rampscenario zeker niet onrealistisch is, en dat we dan echt heel ver van huis zijn. Natuurlijk hoef je in de eredivisie niet over wereldverdedigers te beschikken om de meeste potten te winnen, maar ik denk toch dat je er op dit punt te makkelijk over denkt. Het ontbreken van een fatsoenlijke linksback heeft ons veel onnodige punten gekost de afgelopen jaren, en zonder Sanchez en De Ligt waren de afgelopen 2 jaar ook veel slechter gelopen. Ook in de eredivisie kan je niet aankomen met verdedigers van het niveau Dijks, Kristensen en Orejuela, laat staan op Europees niveau.

16 april 2018 om 20:10

De kunst is juist om niet teveel te kopen, ik vind spelers uit de opleiding, al dan niet gekocht veel beter dan de meeste aankopen.

Frenkie de Jong, de Ligt, van de Beek, Dolberg, Kluivert, Onana allemaal van goede kwaliteit. Denk dat Eiting zich daar zo bij kan voegen.

16 april 2018 om 20:20

Natuurlijk kan je niet komen aanzetten met spelers als Dijks. Dat soort spelers komen gewoon te kort. Kristensen en Orejuela zijn jonge talenten die misschien op termijn het eerste halen en die zou je misschien kunnen inpassen als je wat ervaring haalt achterin. Voor de rest ligt het er een beetje aan of je nogsteeds het moeilijke ajax spel wil spelen of een meer realistisch systeem wil toepassen. Bij het hoge druk voetbal van Ajax heb je snelle verdedigers nodig die goed kunnen voetballen en kunnen verdedigen. Die grap zou je weleens 20 miljoen of meer kunnen kosten omdat dat soort spelers zeldzaam en gewild zijn. Als je het systeem iets aanpast dan is de vijver waar je in kan vissen veel groter. Dan zijn spelers als Schwaab al goed genoeg. Dat soort spelers zijn veel makkelijker haalbaar denk ik. Als ik ajax was zou ik daar ook voor gaan. Anders kan de verdediging inderdaad een pijnpuntje worden.

16 april 2018 om 20:22

@lausho dat is juist het punt waar ajax keer op keer de mist in gaat. Ajax heeft al jaren een goed team met grote talenten maar ze winnen nooit wat omdat er geen ervaren spelers zijn om de kar te trekken als het er echt om gaat. Natuurlijk kan je grote talenten volop kansen geven (zeker als je opleiding op het niveau van Ajax is) maar er moeten zeker goede en ervaren aankopen bij komen als je echt eens wil presteren.

De heer Onana klaar voor de volgende stap?
Op basis van een seizoen dat stukken minder was dat het jaar daarvoor?
Wat een idote wereld is het toch ... pfffffff

16 april 2018 om 17:32

Wat heeft Onana verkeerd gedaan dan? Hij keept nog steeds hartstikke goed en hij heeft af en toe een momentje dat je denkt van wat doet die nou maar het is niet zo dat hij veel fouten maakt waardoor er een goal ontstaat. Het zijn meer momenten dat je kan lachen waar hij bijvoorbeeld opeens een bal loslaat maar er geen goal uit ontstaat. Verder is Onana zeer compleet als doelman omdat hij goede reflexen heeft, goed kan duiken, goed kan meevoetballen met een goede worp en ik vind hem ook sterk in de 1 op 1 situaties. Gewoon een hele goede keeper die naar het buitenland moet gaan naar een subtopper om te laten zien dat hij misschien nog wel een stapje omhoog kan maken.

16 april 2018 om 20:03

Wat moet hij volgens jou hier nog zoeken dan?

Rot dan maar meteen lekker op, heeft 1,5 jaar geleden de kans gekregen en nu meteen zo praten. Meteen 2e keeper opstellen

16 april 2018 om 18:07

Het zit diep he

Kan mij wel voorstellen dat hij graag CL speelt. En bij een top 4 club bij de grote landen is dat de komende jaren een feit. Voor Ajax denk ik de moeilijkste positie om een goede vervanger te halen. Als Ajax Ziyech, Onana, Veltman verkoopt en Viergever, Younes en eventueel Huntelaar en Schone vertrekken ook. Dan is er aardig werk aan de winkel voor Overmars.

16 april 2018 om 17:34

en vergeet de ligt, kluivert, neres niet. tenzij de ligt en frenkie de jong een voorcontract by barca tekenen en nog een jaar blijven hangen. sanchez trekt aan neres om naar de spurs te komen. dus met een beetje pech is bijna het hele team ontmanteld. en niet onterecht. 1 zo'n onbenullig jaar zonder europees voetbal is toch weer verloren jaar voor top talent (dat ajax dan claimt te hebben). het gaat er juist on dat ze elk jaar weer hoge ogen gooien in de el en elke 2-3 jaar meedoen in de groepsfase van de cl. zo bied je talent ook een reden om langer te blijven en ook 25-jarige solide spelers een reden om te komen. niet alleen maar afdankers als siem de jong of einde van carriere huntelaar.

Warner Hahn,
ook volgend seizoen valt er weinig te juichen.

Onana is naar mijn inziens de enige ajacied die mag praten over een stap omhoog. Natuurlijk is het af en toe een stuntpiloot, maar na Groningen uit kan ik me geen wedstrijd meer herinneren dat hij Ajax punten heeft gekost.

Vraag is alleen waar een plekje vrij is in de keepers pikorde. Onana zal geen genoegen nemen met de bank, dus kom ik momenteel niet verder dan misschien Burki vervangen bij Dortmund of de huidige keeper van Rassenbalsport Leipzig (Gulaschi ofzo).

Andre is voor mij wel een absolute aanwinst gebleken. Dit had ik de eerste wedstrijden in Jong Ajax niet voor mogelijk gehouden. Het ga je goed!

De doelman geeft aan dat de schuld ook bij bijvoorbeeld Marc Overmars en Edwin van der Sar ligt: “het is de fout van iedereen binnen Ajax, niet alleen die van Ten Hag.”

Beetje kansloos zoeken naar kritiek op Overmars en van der Sar. Niet dat ze niet bekritiseerd mogen worden, want er gaat genoeg mis, maar Onana noemt ze helemaal niet persoonlijk.

Klaar voor de volgende stap. Op de bank zitten bij een andere club dus. Goede keuze onana. Ga je spijt van krijgen....

Om geld zit Ajax voorlopig niet verlegen. Dat stijgt tot recordhoogte deze zomer. Zo goed voor de aandeeltjes. Voor de aandeelhouders blijft Ajax de best presterende club die je maar kunt bedenken. Betalende supporters staan er anders voor.

Wat ook vaak vergeten wordt is dat Onana meerdere keren aangaf zich ongelofelijk alleen te voelen, slecht opgevangen - net als neres en schanchez trouwens. Als die jongens andere clubs zien met meer landgenoten of meer internationals die ook nog beter zijn dan zijn ze helemaal snel weg. Zou ook handig zijn als Ajax een heel contingent met 1 taal zou aankopen. Dan hebben ze in ieder geval elkaar en dan de coach + vertaler ook beter werk verrichten. Die coaches spreken nauwlijks engels. Neres, Sanchez vorig jaar al helemaal niet. Hoe wil je dan in godsnaam jong talent ontwikkelen.

Iedereen die uit blinkt heeft recht op een stap hogerop. Dat zie ik steeds vaker langskomen, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Dat recht hebben kan beter veranderd worden naar "de ambitie hebben"
Natuurlijk willen alle spelers ook graag in de Champions League meespelen, maar de spelers moeten wel realiseren dat je daar komt te spelen als de resultaten van het team heel goed zijn.
Mensen zullen dan wel zeggen, ja maar sommige spelers zijn te goed voor de eredivisie.
Die mensen vergeten dat voetbal een teamsport is.
Dus als je zoals Ajax een niet al te best seizoen draait en als 2e of 3e eindigt, dan ben je als team nog niet aan de champions league toe.
Als een team goed presteert dan betekent dat je als team een evenwicht hebt gevonden. De sterkere spelers compenseren het dan voor de nieuwe/jonge/zwakkere spelers. Maar als je jezelf te goed vind en daarom weg wil, dan draag je zelf ook een steentje bij aan het kapotmaken van het team. Zoek dus de schuld eerst bij jezelf en geef gewoon toe dat je als team slecht hebt gepresteerd en niet zomaar de schuld geven aan het bestuur en de trainer. De trainer bepaalt wie er spelen en hoe er gespeeld word, mar die staan zelf niet op het veld. Dat zijn de spelers.
Verder geeft Onana indirect wel degelijk de schuld aan Ten Hag. Hij noemt wel Overmars & V/d Sar, want die zijn verantwoordelijk voor de aanstelling van Ten Hag. Maar lijkt me duidelijk dat hij als speler niet al te blij is met Ten Hag.

Onana weg voor €15mln, Ziyech €35mln, de Ligt €55mln, Kluivert €25mln, Neres €30mln, Veltman €10mln, Frenkie de Jong voorcontract bij Barca voor €30mln.
Goed voor de bankrekening! €200mln erbij, maar geen selectie meer.
Schone eventueel weg, Huntelaar stopt, Viergever naar PSV.
Dat busincident icm alle onrust dit seizoen wat leidde tot een grote teleurstelling, brengt de spelers ertoe weg te willen.
Ze hadden nooit met de spelersbus naar de Arena moeten gaan. Op een neutrale plek spelers uitladen en door de vrouwen/ ouders laten ophalen.
Daarnaast is het al jaren de kritiek op het aankoopbeleid, te veel talent, te weinig ervaring.
En die trainerswissel in december was onbegrijpelijk. Vind die ten Hag ook echt een boerenpummel me zijn overdreven krachttaal, past helemaal niet bij een club als Ajax.

16 april 2018 om 19:55

Volgens mij mis je nog echt -tig miljoenen. ;

Ik zal hem zeker gaan missen, maar blijf hem zeker met enthousiasme volgen bij z'n volgende club. Top keeper en gozer.

leegloop bij ajax dus volgend jaar weer geen kampioen,steken de supporters dan de arena in brand

Hopen dat van leer snel fit is. Zeker een goede keeper in zijn tijd bij Roda

Fijn om te lezen dat iedereen klaar is voor een volgende stap, of andere grote woorden, maar er zijn maar weinig spelers dit jaar die 3 wedstrijden achter elkaar een 7 hebben gehaald. Ja, en dat klinkt vreemd misschien, maar De Ligt is de enige. De enige speler die leert van eigen gemaakte fouten, de enige spelers die zwaktes van medespelers ziet en er op anticipeert. Lullige wel dat het hem wordt aangerekend als het een keer niet goed gaat. Maar de enige speler die progressie boekt in zijn spel en constante wedstrijden op de mat legt, is het jongste van allemaal. Ziyech, schone, onana, veltman, de ligt, younes, viergever. Dat zijn de namen die ik zie vertrekken dit jaar. En daar komt er zeker nog eentje bij waar je vooraf bij zegt “doe dat nou niet”, zoals kluivert of een talent uit jong ajax.

Fijn om te lezen dat iedereen klaar is voor een volgende stap, of andere grote woorden, maar er zijn maar weinig spelers dit jaar die 3 wedstrijden achter elkaar een 7 hebben gehaald. Ja, en dat klinkt vreemd misschien, maar De Ligt is de enige. De enige speler die leert van eigen gemaakte fouten, de enige spelers die zwaktes van medespelers ziet en er op anticipeert. Lullige wel dat het hem wordt aangerekend als het een keer niet goed gaat. Maar de enige speler die progressie boekt in zijn spel en constante wedstrijden op de mat legt, is het jongste van allemaal. Ziyech, schone, onana, veltman, de ligt, younes, viergever. Dat zijn de namen die ik zie vertrekken dit jaar. En daar komt er zeker nog eentje bij waar je vooraf bij zegt “doe dat nou niet”, zoals kluivert of een talent uit jong ajax.

Hahaha, wat een verhaal. Mooi man die clubliefde. Nou, hoppa, wegwezen dan bij die k-club

Iedereen die hier reageert lijkt aan het feit voorbij te gaan, dat het merendeel van de hierboven genoemde spelers gewoon een doorlopend kontrakt heeft; Onana kan willen of vinden wat hij wil; als hij aan zijn kontrakt gehouden wordt gaat hij nergens heen. idem voor de Ligt, F. de Jong, Tagliafico en Ziyech.

De club hoeft ze niet te verkopen (behalve als er met heel veel geld gesmeten word). "maar een (of meerdere) ontevreden spelers in je selectie hebben is ook niet goed" hoor ik al mensen zeggen...

Klopt, maar je kunt als club ook eens een standpunt innemen; er is (als hij echt dwars wil liggen) gewoon plaats op de bank of de tribune (zie Boilesen). Een seizoen bank/tribune doet nu eenmaal geen wonderen voor je carriere..

Het moet maar eens afgelopen zijn met de grillen van jeugdige spelers die vinden dat ze goed genoeg zijn voor het grotere werk, tenzij ze kunnen vertrekken met toestemming en in goed overleg met hun club/werkgever..

16 april 2018 om 19:22

Tja, contracten bepalen afkoopsommen, geen termijnen. Er heerst grote ontevredenheid bij Ajax naar het schijnt. Voor Mathijs de Ligt komen deze zomer echt wel een paar vroege kopers die een flinke, flinke zak geld gaan neertellen. Daar gaat Ajax echt niet voorliggen en voor Kluivertje vraag ik me af of hij zo gewild is. Ik zie vooral een grillig buitenspelertje met het lichaam van een A-junior, dus wat heeft hij in de top van Engeland te zoeken, áls een club uit die regionen al aanklopt. Want is Kluivert zoveel beter dan de eveneens grillige Bergwijn dan?

Onana kan lullen wat-ie wil, maar hij heeft net als zijn tien andere collega's niet kunnen voorkomen dat Ajax buiten de prijzen zou vallen. Je een dag na de vernedering zo van het teamfalen distantieren en gelijk schreeuwen om je vertrek als hieronder vind ik dan wel bijzonder collegiaal. Maar als spelers weg willen moet je ze niet willen houden. Splijtzwammen in je selectie helpen je niet aan prijzen.

"ik wil weg, want je gaat je echt shit voelen als je zulke wedstrijden zo verliest”, vertelde hij na de wedstrijd aan Goal. “Ik kan blijven en proberen om volgend seizoen toch kampioen te worden, maar als er iets beters komt ben ik weg denk ik."

16 april 2018 om 19:57

Ajax heeft de naam succes fans te hebben, mogelijk geldt dit ook voor de spelers?

Ik denk dat hij nog te vroeg gaat, ook Onana heeft nog voldoende leermomentjes. Maargoed een speler met deze motivatie zou ik per direct verkopen, van de beleidsmakers zou ik wel gek worden, er is geen lijn meer in te ontdekken, lijn Cruijff is namelijk compleet weg.

Ik zou Padt als vervanger halen, prima doelman, laat hem maar met van Leer concurreren of Vermeer/stekelenburg/vorm een ervaren doelman.

Zo rot gevoel dat iedereen weg gaat van Ajax. en ze moeten dan weer met een nieuwe team proberen de kampioen te worden. Ik hoop dat Justin blijft.

Zou erg jammer zijn, maar we hebben Van Leer niet voor niks gehaald. Het zou me niks verbazen als Ajax eens gaat polsen bij Maarten Stekelenburg of hij niet wilt terugkomen. Of misschien iemand als Vorm. Ik geloof dat Lamprou ook vertrekt, maar de positie van 3de doelman is minder relevant als de eerste twee.

Laat die spelers eerst maar eens een betere club vinden die ze wil kopen voor een marktconform bedrag........ ben benieuwd wie er dan verkocht gaat worden!
Mijn advies: De Ligt, Frenkie de Jong, Onana, Kluivert kunnen beter nog een paar jaar blijven, prijzen pakken, vaste waarde worden in NL-elftal en Kameroen in geval van Onana.

Ajax heeft een stapje terug gedaan door Bosz, Sanchez en Klaassen te laten gaan, en na dit seizoen zullen ze nog een stap terug moeten nemen na het vertrek van Ziyech, Onana, Veltman, Viergever en waarschijnlijk ook de Ligt. Komend seizoen zal een tussenjaar worden waarin de doorstroom van Jong Ajax naar Ajax 1 centraal zal komen te staan. Ik verwacht wederom geen Europees voetbal en de titel wordt ook een moeilijk verhaal ben ik bang.

Onana ziet wat met Zyech gebeurt, en begrijpt dat dit dus niets met voetbal te maken heeft. Bestuursleden die het maar laten gebeuren. Media die praat over een duwtje terwijl het in werkelijkheid een klap was. Conclusie, bij Ajax moet je niet te lang blijven

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren