Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘PSV heeft de schaal, maar Ajax blijft voor mij de beste club van Nederland’

Laatste update:

PSV maakte zondag korte metten met Ajax en stuurde de Amsterdammers met een 3-0 nederlaag huiswaarts. De ploeg van Erik ten Hag was niet opgewassen tegen het spel van de nieuwbakken landskampioen en werd uiteindelijk gevloerd door goals van Gastón Pereiro, Luuk de Jong en Steven Bergwijn. Hakim Ziyech vindt Ajax echter nog altijd de beste club van Nederland.

"Ajax blijft Ajax. Ajax blijft nog steeds de beste club van Nederland. Nu even niet, maar ze hebben vaak genoeg bewezen dat ze dat zijn", zegt de Marokkaans international in gesprek met FOX Sports. "Dit seizoen heeft PSV de schaal, maar Ajax blijft voor mij nog steeds de beste club van Nederland."

Ziyech wordt de laatste tijd nadrukkelijk gelinkt aan een vertrek bij Ajax en zou intern al hebben aangegeven graag een transfer te willen maken. "Ik vind dat ik er wel aan toe ben", zei Ziyech eerder. "Dat heb ik wel vaker gezegd, denk ik. Het is niets nieuws. Ik wil mezelf uitdagen en verder ontwikkelen. Dan is het misschien wel tijd om verder te kijken en een nieuwe uitdaging te zoeken."

Ziyech krijgt zondag na de forse nederlaag in Eindhoven wederom vragen over zijn toekomst. "Daar houd ik me niet mee bezig op dit moment. Of ik ambitie heb? Ja, maar om daar telkens over te beginnen... Daar heb ik geen zin in. We moeten het seizoen goed afsluiten. Dat is het enige wat we kunnen doen", concludeert de spelmaker van Ajax, dat vijf punten voorstaat op nummer drie AZ.

Verwacht jij dat Hakim Ziyech komende zomer Ajax gaat verlaten?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax zou met de financiële middelen het Bayern van Nederland moeten zijn. Gelukkig voor de Nederlandse competitie is dat niet het geval.

15 april 2018 om 21:12

Dat is onmogelijk in deze competitie. PSV wint toch ook bijna alles sowieso behalve de toppers. Dan word je toch niet kampioen met straatlengte afstand.

16 april 2018 om 08:45

PSV wint sowieso twee keer van AZ en vandaag van Ajax? En ook een keer van Feyonoord, toch?

16 april 2018 om 09:37

2x van feyenoord. Alle toppers op 1 na in de competitie gewonnen.

15 april 2018 om 21:14

Enige verschil is dat ze alleen bij AZ shoppen en Feyenoord en PSV met rust laten tijdens de transferperiodes. Gelukkig voor de competitie zal ik maar zeggen.

15 april 2018 om 22:00

Ja alleen alle steekhoudend gingen weg bij psv, voor de rest heb je gelijk haha

15 april 2018 om 22:48

Ja,maar niet naar ajax en dat is wat hij bedoeld. Bayern koopt de directe concurrenten gewoon leeg.

15 april 2018 om 21:15

Dat vind ik allemaal zo overdreven. Qua begroting is Ajax gewoon gelijk aan Psv. Tuurlijk heeft Ajax veel geld op de bank, maar dat maakt nog niet dat je gelijk de competitie moet domineren.

15 april 2018 om 21:15

Die vergelijking kan je niet trekken want er zijn meer ploegen die ver boven de rest qua financiën uitsteken. Wel zou Ajax niet zo lang droog moeten staan dat ben ik volledig met je eens. Maar zoals je ziet kan je er geld tegenaan smijten maar er moet een team staan. PSV gaat voor elkaar door het vuur en speelt perfect naar hun mogelijkheden. Ajax doet maar wat en leunt op individuele kwaliteit, los zand.

15 april 2018 om 21:15

Ja en nee. Ajax heeft heel veel geld, maar toch is het aan Ajax niet besteed om 30 miljoen uit te trekken voor een speler die zichzelf al bewezen heeft. Dat komt doordat onze competitie niet aantrekkelijk genoeg is voor zulke spelers en wij geen 5 miljoen per jaar willen geven. Dan kom je uit op spelers ter waarde van +- 10 miljoen euro. En dat blijven toch altijd spelers waarvan je niet weet hoe ze het hier gaan doen. Voor Nederlandse begrippen is dat ontzettend veel geld maar als een Watford, Sevilla of Schalke zo'n speler wilt hebben kunnen zij dat geld makkelijker op tafel te leggen zonder dat het risico's met zich mee brengt, dan wanneer Ajax dat doet. Voor Nederlandse clubs zijn zulke bedragen toch altijd een gokje.

15 april 2018 om 21:16

Nee dat zou Ajax nooit kunnen. Want Bayern kan met hun budget de beste spelers van hun " concurrenten" halen. Dat kan Ajax niet, hebben ze nooit gekund, zullen ze ook nooit kunnen betalen. Dus Ajax zou zelfs met al hun financiële middelen nooit het Bayern van Nederland kunnen worden. Dan zou Ajax bijv Lozano kunnen kopen van psv en dan elke keer de beste spelers van hun of anders Feyenoord wegkopen, dat kunnen en gaan ze nooit betalen. Dus nee Ajax zal nooit de status van Bayern over kunnen nemen

Soms moet je weten wanneer je moet zwijgen of op zijn minst je toon moet matigen ...

** zucht **

15 april 2018 om 21:14

Precies mijn gedachten en dat geldt wel vaker, alleen zijn voetballers blijkbaar niet allemaal even goed in controle buiten het veld .

15 april 2018 om 21:27

Ja beter zeg je nu even niets. Met alle respect voor Ziyech, hij heeft in twee jaar tijd als grote man niets weten te winnen met Ajax. Dan kan je jezelf wel heel goed vinden, persoonlijk vind ik het niet erg dat hij deze zomer weggaat. Het gaat niet om het aantal mooie of geniale passjes, uiteindelijk telt maar een ding en dat is prijzen pakken. Dat is waar het in topsport allemaal om draait.

15 april 2018 om 21:30

Inderdaad zeg, zo vermoeiend. Ik ben voor Ajax maar word echt niet blij van dit soort uitspraken. Voor wie zegt hij deze onzin? Win eerst maar weer eens een keer een titel, dan mag je weer eens zeggen dat je de beste bent. Voor de rest lopen die gasten zichzelf (en sommige fans) alleen maar voor de gek te houden.

15 april 2018 om 21:44

En als je dan Kluivert na de wedstrijd hoort zeggen dat het aan Ajax ligt dat ze geen kampioen zijn geworden.... Kan er nu niemand daar in Amsterdam die gasten eens vertellen dat ze daar beter eens hun mond kunnen gaan houden? Die uitspraken van afgelopen week komen ook als een boomerang terug. Ze leren het daar nooit.

15 april 2018 om 22:49

Daar heeft hij overigens wel gelijk in, als Ajax een betere selectie had samengesteld waarmee Ajax 34 wedstrijden op rij gewonnen had, dan was Ajax nu kampioen.

Maar PSV heeft een betere selectie samengesteld, veel meer in evenwicht. Minder zwakke schakels die echt uit de toon vallen in de moeilijkere wedstrijden. Wij spelen met Schone en Veltman omdat we geen andere opties hebben. Er is dus ergens iets misgegaan bij het samenstellen van de selectie. Twee rechtsbacks aangetrokken maar toch speelde Veltman op die positie? Iets is er mis gegaan.

16 april 2018 om 10:15

Nee, soms moet je weten hoe je iets moet lezen: PSV heeft de schaal, maar Ajax blijft Voor MIJ de beste club van Nederland. Zijn persoonlijke keuze, dus geen feit. Er zijn ook mensen die Heracles de beste en mooiste club van Nederland vinden.

176 duimpjes, dat baart me zorgen voor wat betreft begrijpend lezen.

16 april 2018 om 11:04

Maar dat klopt toch feitelijk niet? Je kan Heracles or Roda of wie dan ook niet 'de beste' club van NL vinden, want dat is PSV nu. Natuurlijk wel de mooiste, leukste, warmste, grappigste of wat dan ook, want dat is allemaal subjectief. De beste is het gewoon niet, want dat is de nummer 1 op de ranglijst.

16 april 2018 om 16:46

Als je naar de stand op de ranglijst kijkt niet nee. Daarom zegt hij ook "maar nu even niet". Kan het voor hem, net als voor veel anderen trouwens, nog wel de beste club van Nederland zijn. Waarbij 'beste' ook nog eens op verschillende manieren geinterpreteerd kan worden. Beste kan ook betekenen: meeste prijzen. En dan klopt het wel weer. Of de voor hem beste historie, speelstijl, kantinejuffrouw of wat dan ook.

Alleen qua supporters zal hij het nu niet meer de beste club vinden.

Deze uitspraak maakt het voor mij nogzo veel knapper, niet in een neerbuigende manier maar in Amsterdam hebben ze gewoon veel meer middelen en betere spelers (als je het mij vraagt) maar in Eindhoven lijken ze meer met winnen bezig te zijn en iets minder met zichzelf, heel knap seizoen van Psv.

Hoe kan je dit zeggen na 4 jaar geen zilverwerk binnen te hebben gehaald. De grootheidswaanzin is af en toe van Trumpiaanse klasse.

16 april 2018 om 10:21

En de leesvaardigheid van voetbalfans vertoont soms Downie-trekjes. Hij zegt namelijk niet dat Ajax de beste dlub van Nederland IS. Maar wel voor hem. Niks grootheidswaanzin, maar blijkbaar is hij naast speler ook fan van de club.

15 april 2018 om 21:20

Meeste overschatte speler van de eredivisie?

Prima feestje zo te zien daar in Eindhoven, maar laat de drank nu maar even staan.

15 april 2018 om 21:25

Ziyech speelde vandaag een hartstikke goede wedstrijd. Geweldige passes achter de verdediging van PSV gespeeld. En dit zeg ik als PSV-fan. Had 3-4 iemand voor het doel gezet voor een voorzet of schot.

15 april 2018 om 21:30

Als spelverdeler is en was hij weergaloos. Maar dat is dan ook meteen het enige, verder voegt hij niets toe. Hij verdedigd niet mee, laat in de omschakeling rustig zijn man lopen en wist geen enkele keer op doel te schieten.

En dat gaat hem opbreken, als hij straks zijn transfer maakt, komt hij bij een beter team terecht dan Ajax. En daar pikken ze het niet zoals hij speelt, alleen spelers van het niveau Messi of Ronaldo komen daar mee weg.

16 april 2018 om 03:07

Ik vraag mij serieus af hoe jij wedstrijden van Ajax bekijkt. Ziyech verdedigt niet mee? Ziyech gaat juist voorop in de strijd met het jagen, dat deed hij onder Bosz al. Daarnaast heeft hij bijna elke wedstrijd de meeste onderscheppingen en balveroveringen. Of de rest van Ajax kan geen bal afpakken (betekent alsnog dat Ziyech daarin de beste is) of je praat gewoon onzin, want het is duidelijk bewezen dat hij verdedigend veel bijdraagt.

15 april 2018 om 22:37

Ziyech speelde vandaag wederom goed tot de 3-0, eigenlijk als enigste aan de kant van Ajax.

Tja, je kan altijd een discussie voeren over die de beste club van Nederland is. Dat hangt af van welke argumenten je gebruikt. Als het gaat om de beste club aller tijden en je kijkt naar prijzen staat Ajax op 1. Ga je kijken naar de laatste jaren, dan staat PSV op 1. Het is een eindeloze discussie waar je altijd op door kunt blijven gaan en je kan er niet uitkomen, want iedereen interpreteert "de beste club van Nederland" anders.

Ik vind het wel zonde dat hij zo'n uitspraak doet. Buiten beschamende vertoningen om is Ajax dit seizoen nergens de beste in, dus dan is het beter om zoiets niet te zeggen. Het zal een van de laatste interviews van Ziyech als Ajacied zijn, helaas, want die gaat ongetwijfeld weg.

15 april 2018 om 21:33

Die discussie kun je altijd voeren. Maar op de dag dat je tegenstander 10 punten afstand pakt na een rechtstreeks duel waarin je bent afgemaakt, is het moment even niet daar om die discussie te starten. Dan geef je hem de hand en zeg je "gefeliciteerd".

15 april 2018 om 21:55

Klopt. Daarom vind ik het ook zonde dat hij het toch doet. Het laat wat mij betreft ook wel wat zien over de persoon Ziyech en misschien wel de volledige selectie. Maar dan overdrijf ik misschien hoor.

Ik vind het namelijk vrij respectloos, maar ook alsof ze het niet serieus nemen. Een beetje van "ach, het is maar één titel, Ajax heeft er meer." Maar het is niet maar één titel, het is dé titel. En dat niet serieus nemen, dat gevoel heb ik al heel lang. Ik heb niet het idee dat iedereen binnen Ajax hun best heeft gedaan om de titel binnen te halen.

15 april 2018 om 23:42

De In het verleden behaalde resultaten gelden niet voor de toekomst.

Bescheidenheid siert de mens...

Hij heb gelijk ajax heeft de grootste history maar dit jaar is psv meer een team. Maar het is toch wel duidelijk dat er meer kwaliteit in de ploeg van ajax zit dan psv .zal wel weer arrogant over komen maar als je gewoon op de posities kijkt en vergelijkt heb Ajax betere voetballers alleen de trainers zijn niet capabel genoeg gebleken om daar een echt team van te maken

15 april 2018 om 21:32

Het ligt er maar aan naar welke kwaliteit je kijkt. Teamgeest, inzet, duel kracht, mentale weerbaarheid, kopkracht dat zijn allemaal kwaliteiten waarin Ajax het aflegt tegen Psv.

Ja spelers van Ajax hebben een betere basistechniek, sommige hebben meer creativiteit of een betere traptechniek. maar dat is niet voldoende, als de rest zo benedenmaats is, win je geen prijzen.

15 april 2018 om 21:36

En zolang we onszelf dat wijs blijven maken, wordt het helemaal niks.

Twente heeft ook een stuk betere spelers dan Heracles, als je op die manier per positie kijkt. Maar Twente gaat keihard degraderen, en Heracles niet. Die 'papieren werkelijkheid' van een paar namen vergelijken, daar koop je gewoon geen punten voor. En daarom hebben wij nu niks, en PSV weer een titel erbij.

15 april 2018 om 22:33

Het is een beetje blasé om jezelf op de borst te slaan voor prijzen die soms 100 jaar geleden behaald zijn. Toen zijn de opa en oma van velen hier nog niet eens geboren.

Ze lieten bij fox het aantal kampioenschappen van deze eeuw zien. En als je daar na kijkt is Ajax de tweede van Nederland. Beide teams zijn gewoon de twee succesvolste van Nederland.

15 april 2018 om 21:33

Ja dat klopt wel, deze eeuw heeft Ajax destijds al een droogte van zeven jaar gekend en nu staan we ook alweer vier jaar droog. Volgend jaar moet er gewoon gewonnen worden, het wordt anders langzamerhand genant, we hebben het meeste geld op de bank en een hele goede jeugdopleding. Dan moet je toch gewoon in staat zijn de beste selectie samen te stellen?

15 april 2018 om 21:40

Het probleem zit hem in iedergeval niet in het gebrek aan talent. Maar er is gewoon een gebrek aan ervaring en stabiliteit. Spelers als Schwaab en De jong zijn geen toppers alleen ze werken keihard en verzaken nooit.

15 april 2018 om 21:49

Elk team zou een Gerets, Wouters of Lerby moeten hebben als soort speler. En daar bovenop de eeuwig jonge Jan Heintze. Heb je elke wedstrijd in ieder geval genoeg peper in je team.

15 april 2018 om 22:16

Het is een bestuurskwestie.... De aansturing van de club vanuit hogeraf gaat mank. Simple as that

16 april 2018 om 00:36

Gebrek aan mentaliteit. Ik had dit jaar juist verwacht dat Ajax kampioen zou worden. De gebeurtenis met Nouri zou juist de ultieme stimulans moeten zijn om het voor hem te doen en daar alles voor geven. Maar dat laatste gebeurde het hele seizoen niet.

16 april 2018 om 00:36

Gebrek aan mentaliteit. Ik had dit jaar juist verwacht dat Ajax kampioen zou worden. De gebeurtenis met Nouri zou juist de ultieme stimulans moeten zijn om het voor hem te doen en daar alles voor geven. Maar dat laatste gebeurde het hele seizoen niet.

16 april 2018 om 03:13

Het probleem zit toch ook niet in de selectie. Op bijna iedere positie heeft Ajax een betere speler staan. Spelers die 100% voor de club strijden maar minder talent hebben worden keihard uitgekafferd bij Ajax. Dan ben je geen Ajax speler. Precies dat heeft PSV nou wel. Spelers die hun gebrek aan talent compenseren met mentaliteit. Dat is wat je de titel brengt.

Ajax de beste club van Nederland met 10 punten achterstand, met 3-0 verloren van kampioen PSV en in totaal ook minder goals gescoord dan Psv?? Dan ben je toch niet van deze wereld, snap nu waarom die sukkels uit Amsterdam verloren hebben, haha.....

WAS de beste club.. maar op basis van afgelopen jaren is PSV de beste.. als je over de afgelopen 5 jaar kijkt, is zelfs Feyenoord beter.. jammer jongens.. vooral zo arrogant blijven!!!

Vond Ziyech best een aardige pot spelen... Dat hij nu weer reactie op zoekt moet hij zelf weten, wij zijn kampioen en, in mijn ogen, volledig terecht. Mijn dag kan niet meer stuk, daar kan Ziyech, gelukkig, weinig aan doen

Eendracht maakt macht, we bewijzen het de laatste jaren toch keer op keer maar weer 💪

Teren op resultaten uit het verleden... Totaal geen recht van spreken! De laatste decennia is het toch PSV dat zich de beste mag noemen. En met een budget als Ajax, doe je het toch goed fout lijkt me

15 april 2018 om 22:31

Het ligt er maar aan welke periode je pakt. De afgelopen tien jaar was Ajax juist weer het meest succesvol in Nederland of vergelijkbaar. De tien jaar ervoor zal erom spannen maar de tien jaar daarvoor, ja dat waren magische tijden met de CL winst en de wereldbeker.

Dus totaal geen recht van spreken strookt absoluut niet met de waarheid.

het zal de spelers van ajax wel eens sieren als ze eens een compliment geven aan de tegenstander,dan zo hoog van de toren te blazen,kijk als ze ieder jaar kampioen worden dan mogen ze praatjes hebben,maar het probleem is ze winnen niks dus ze zetten zich zelf gigantisch voor schut,

Waarom zeikt iedereen over Ziyech? Zelfs zn eigen supporters fluiten hem uit! Schandalig!! De BESTE voetballer van de eredivisie met afstand!! Dan zou ik ook lekker vertrekken

Zoals iemand van de week al constateerde zijn sommigen bij Ajax vooral met zichzelf bezig. Na een dergelijke afgang past alleen nederigheid en zou je de credits aan de tegenstander moeten geven. Maar niet bij deze man vol zelfbeklag en zonder realiteitszin. Je hebt gewoon niks gewonnen in 2 jaar Ajax terwijl je daar toch voor de prijzen heen ging. En bij zijn volgende club, een buitenlandse middenmoter, zal hij ook niets winnen.

Ja Ajax is veel beter dan de rest. Des te meer spelers bij Ajax dat denken des te beter voor de concurrentie. Ajax heeft de grootste begroting, geeft het meest uit aan salarissen en is de rijkste club van Nederland. Ook heeft Ajax de meeste prijzen gewonnen de laatste twee eeuwen. De meeste sterren. De beste spelers. De beste jeugdopleiding. Het beste voetbal, het mooiste ook. Ajax wordt volgend seizoen fluitend kampioen met sprankelijk voetbal. Net als de afgelopen vier jaar.

Dat was dan voor jouw tijd Zyech..

We gaan Ziyech nog missen volgend seizoen. Te veel haat naar deze geweldige speler.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren