Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ongeïnspireerd Ajax wint in halflege ArenA; Dolberg maakt rentree

Laatste update:

Ajax is zijn generale repetitie voor de topper van volgende week tegen PSV zonder kleerscheuren doorgekomen. De Amsterdammers maakten zondagavond op eigen veld geen grootse indruk tegen Heracles Almelo, maar stelden de zege uiteindelijk zonder al te veel problemen veilig: 1-0. De achterstand op de koploper uit Eindhoven bedraagt nu weer zeven punten. Kasper Dolberg maakte na maandenlange afwezigheid in de slotfase zijn rentree als invaller.

Dolberg keerde terug in de wedstrijdselectie van Ajax, nadat hij sinds begin januari aan de kant stond met een voetblessure. Trainer Erik ten Hag besloot de Deense spits op de reservebank te laten beginnen, waardoor Klaas-Jan Huntelaar opnieuw in de punt van de aanval stond. Ajax had in de eerste helft weinig te duchten van het bezoek uit Almelo, dat zich terugtrok op eigen helft en geduldig wachtte op een tegenaanval, maar slaagde er in een halflege Johan Cruijff ArenA niet in het krachtsverschil voor rust uit te drukken in een voorsprong.

Donny van de Beek teisterde al na vier minuten voetballen de paal, terwijl een schot van Schöne niet veel later uit het doel werd geranseld door Bram Castro. De doelman van Heracles redde daarna ook nog op een poging van David Neres en had op slag van rust het geluk dat ook Rasmus Kristensen slechts het houtwerk raakte met een schot. Heracles kwam er nauwelijks aan te pas in Amsterdam. De ploeg van John Stegeman kreeg zo nu en dan de kans om er gevaarlijk uit te komen, maar ging daar te slordig mee om.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld nauwelijks, al had Ajax in het eerste kwartier na de onderbreking meer moeite om tot uitgespeelde kansen te komen. Het mocht dan ook geen verrassing heten dat de individuele klasse van Hakim Ziyech na 63 minuten voetballen aan de basis stond van het enige doelpunt van de wedstrijd. De tot dan matig spelende middenvelder legde de bal met veel gevoel tussen de laatste linie van Heracles en Castro in, waarna Neres kon binnenwerken: 1-0.

Ajax nam na de elfde competitietreffer van de Braziliaan gas terug, al dwong Justin Kluivert Castro nog wel tot een fraaie redding en kopte Huntelaar naast na een vrije trap van Ziyech. Heracles was op zijn beurt niet bij machte doelman André Onana te verontrusten en ging zo betrekkelijk kansloos ten onder. Ten Hag schonk Dolberg vier minuten voor tijd nog zijn rentree. Nicolás Tagliafico, Van de Beek, Ziyech en Huntelaar stonden allen op scherp bij Ajax, maar zij pakten geen gele kaart en zijn daardoor volgende week tegen PSV gewoon beschikbaar.

Stelt PSV de landstitel volgende week veilig tegen Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wie heeft die Kristensen gescout? Totaal geen meerwaarde.

8 april 2018 om 18:38

Precies... och wat was hij slecht zeg maar ik vond ajax op hem na best leuk spelen, zo ongeïnspireerd vond ik het dus niet

8 april 2018 om 18:39

Nee best wel veel pech gehad. Paar keer op het hout geschoten. En dat tegen een terugzakkend met 5 man achterin spelend Heracles.

8 april 2018 om 18:42

Misschien Mazraoui daar maar laten spelen. Die jongen heeft daar vroeger ook gespeeld en lijkt pit en drive te hebbren. Zowel aanvallend als verdedigend. Al ben ik blij dat we tegen PSV wel Veltman daar weer terug hebben.

8 april 2018 om 18:40

Hij houdt het ook nog geen 90 minuten vol... hij is helemaal kapot aan het eind

8 april 2018 om 18:58

DjBlacka, dit soort kreten zijn ook zo typisch altijd! Over Neres werd het zelfde gezegd, heb gewoon geduld en geef een speler minimaal een jaar. Ik heb het vaker gezegd, niet doet een Suarezje en knalt op ieder niveau gelijk mee alsof het niets is. Net als in het echte leven, met andere beroepen heeft de ene meer tijd nodig dan de ander. Wellicht was dat op je eigen werk ook zo, daarnaast is het een jonge knul in een nieuw land. Tuurlijk is het niet zo best, maar gun spelers van welke club dan ook minimaal een jaar.

8 april 2018 om 20:02

Het gaat hier om anticiperen, wendbaarheid, startsnelheid, positie kiezen , keuzes maken,voetballend vermogen, handelingssnelheid, overzicht , rust bewaren. Hij komt op al die punten schrikbarend tekort. Dat heeft niks met even wennen aan je nieuw omgeving te maken hoor, en zal over 1 jaar nog steeds onder de maat zijn.

8 april 2018 om 20:29

Analyse die verdacht veel op Schöne lijkt. Alleen rust heeft die teveel

8 april 2018 om 20:34

Ja het afkraken was al ingezet door van der gijp.
Heb deze jongen langer gevolgd in Denemarken toen ik daar woonde .
Volgende seizoen is veel
Belangrijker .
Maar zoals gewoonlijk loopt de blinde meute weer mee.

8 april 2018 om 21:21

Baradona, dat hoort ook bij het proces in mijn ogen. Geef die jongen de kans om zich aan te passen op het hogere niveau, als hij na een jaar nog steeds stuntelt. Maar voor nu vind ik het veel te voorbarig, jonge spelers wordt geen tijd meer gegund om te acclimatiseren. Ik vind dat erg jammer, en erg pessimistisch.

8 april 2018 om 21:22

Jake, dat klopt. Erg jammer om te moeten constateren.

8 april 2018 om 19:22

Geef due jongen nou een beetje tijd. Komt halverwege het seizoen. Mag ie ff wennen

8 april 2018 om 20:32

Toen hij tekende zei hij dat hij o.a. beter wilt worden aan de bal. Dat hij dat bij Ajax wilt verbeteren. Ik heb gezien wat hij bedoelt.

9 april 2018 om 02:37

Veldmate en John Steen Olsen heben hem gescout. John is de scout die Ibra, Erikssen en vel andere talenten voor Ajax ontdekt heet in Scandinavie. Veldmate is de ontdekker van Suarez.

Erikssen speelde bij Midtjylland, de club die spelers koopt en opleid op basis van statistieken. Hij was daar de sterspeler in het seizoen 16-17. Hij is Deen jeugd international, speelde in alle jeugdelftallen voor Denemarken en leek een groot talent. Echter sommige speler shebben moeite met de overstap naar het buienland. Het lijkt erop dat Kristensen er zo eentje is, hij speelt ver onder zijn kunnen.

De vraag is of hij zijn dip weet te overwinnen en zijn oude vorm terugvind om vanuit dar de groeivurve naar boven in te zetten. Vandaar dat Ajax hem nu opsteld, het seizoen is toch al verloren, in de hooop dat hij volgend jaar van meerwaarde kan zijn.

Heracles was wel hemeltergend slecht zeg.

8 april 2018 om 18:38

Gelukkig speelde Ajax wel een heerlijke partij zeg

8 april 2018 om 18:40

Jeneverneus

Nee wij waren geweldig.🤭😒 Zo een zwaktebod vind ik dat altijd en slap gel*l, clubs als Heracles spelen gewoon naar hun mogelijkheden.

8 april 2018 om 18:53

Zeker geen slap gelul. Een voetbalwedstrijd wordt nog altijd gespeeld tussen twee teams. Bovendien hebben we het al vaak gezien tegen Ajax, dat ploegen geen kut meer doen in een wedstrijd.

8 april 2018 om 18:54

Zo slecht vond ik Ajax niet, zeker niet in de eerste helft. Met iets meer scherpte en een beetje minder pech (2x houtwerk) win je gewoon met 6-0. Heracles stelde daar inderdaad helemaal niets tegenover.

8 april 2018 om 19:04

Rody, moeten clubs als Heracles, Ado en Sparta alles opengooien tegen Ajax dan? Zet die begrotingen van die clubs en Ajax eens naast elkaar, waar hebben we het dan over? Normaliter hoort Ajax, maar zeker ook Feyenoord en Psv dat soort clubs kapot te spelen. Wij hebben meer geld te besteden, dus zouden in staat moeten zijn om iedere speelstijl te ontrafelen van een minder grote club.

8 april 2018 om 19:24

Dat klopt maar dat je na de 0-1, 0x op doel schiet zegt genoeg

Het was me het wedstrijdje wel weer. Nooit meer over nadenken of praten. Hopen dat het volgende week gewoon een leuke wedstrijd wordt want dit is weer helemaal niks. Godalleman.

8 april 2018 om 18:46

Ik vond het een betere wedstrijd dan dat we de laatste tijd hebben tentoongesteld. Zeker in de zin van de bal weer vroeg terugveroveren. Daar leek het de laatste tijd flink aan te schorten. Het is natuurlijk wel met alle respect tegen Heracles en in eigen huis. Aanvallend ook zeker niet slecht en genoeg schoten/kansen gecreeerd, maar ze wilden er gewoon niet in vandaag.

8 april 2018 om 18:53

Klopt allemaal wat je zegt, maar ik heb me weer ongelofelijk zitten vervelen.

Wat ben ik blij dat het seizoen er bijna opzit, het begon allemaal met het tragedie van Nouri. En daarna alleen maar kolder van de bovenste plank, zowel op bestuurlijk niveau cq trainers als op het veld wat al heel seizoen niet op het voetbal lijkt. Wat een dramatisch seizoen.. 😫

8 april 2018 om 18:39

Geld voor de hele eredivisie niet alleen voor Ajax.

8 april 2018 om 18:50

Ja dat klopt maar Ajax is de enige met een budget van 100 miljoen

8 april 2018 om 19:15

Budget van 100 miljoen? Was het maar zo'n feest.

8 april 2018 om 19:32

Als je veel verkoopt heb je niet opeens een besteedbaar budget van 100 miljoen hoor

8 april 2018 om 19:41

Tim wat geldt voor de hele eredivisie?

8 april 2018 om 18:40

Dat gevoel heb ik ook, ondanks dat we vandaag gewonnen hebben is dit een seizoen om snel te vergeten, Nouri vergeten we nooit! En hopelijk doen we volgend seizoen weer is een keer mee om het kampioenschap al betwijfel ik dat zeer met ten hag

8 april 2018 om 19:43

Ajax, zo is dat maar net! Ik hoop ook dat volgend seizoen eindelijk weer lukt, en ik geloof ergens wel dat Ten Hag met de gehele voorbereiding volgend seizoen wel zijn draait vindt. Het blijft natuurlijk wel moeilijk, om in de helft van een al turbulent seizoen in te stappen. Dat moeten we natuurlijk ook niet vergeten.

8 april 2018 om 20:21

Het bestuur had Keizer ook het seizoen moeten laten afmaken. Begon toen juist wat beter te draaien.

8 april 2018 om 20:28

Ze hadden beter een ervaren iemand kunnen kiezen, of een buitenlander lijkt me ook eens leuk

8 april 2018 om 21:25

Inti, in mijn ogen had Keizer nooit aangesteld moeten worden. Helaas heb ik mijn gelijk gekregen, dus ik hoop dat na Ten Hag de juiste ervaren trainer wordt aangesteld.

8 april 2018 om 21:25

AjaxNL, dat was ook mijn keuze! Ik hoop dat ze geleerd hebben, van deze grove fouten.

8 april 2018 om 19:14

Amen! Eigenlijk niks aan toe te voegen, het is voro ons Ajacieden een heel jaar lang afzien gewweest. Eigenlijk is er geen een wedstrijd die me echt zal blijven hangen dit seizoen, zelfs de 3-0 tegen PSV zal meer in geachte staan van de weersomstandigheden dan van de wedstrijd zelf.

Nog 4 te gaan, hopelijk met 12 punten als resultaat! Hoe dramatisch het seizoen is, als we het met 12 punten afsluiten dan hebben we tenminste het beste ervan gemaakt.

8 april 2018 om 20:07

Adzevedo, die wedstrijd tegen Psv was een schrale troost al was ik wel superblij en trots die dag. Die 12 punten zijn ze ons wel verplicht vind ik, overigens erg jammer dat je minder actief bent op vz. Ik las je reacties altijd met veel plezier. 😊

9 april 2018 om 03:00

De tweede seizoenshelft is al stukken beter qua prestatie. We hebben sinds de winterstop net zoveel punten als PSV gehaald.

Tegen het rechterijtje speel je altijd tegen een geparkeerde dubbeldekker. Dan is winnen nog neit zo makkelijk, de tegenstander graaft zich in en zit er totaal niet mee dat ze in negentig minuten voetbal nul keer op het doel van Ajax schieten. Heb je geluk en scoor je snel, dan krijg je een monsterzege maar zit het tegen, raak je paal en lat dan krijg je een wedstdij zoials vanmiddag. Verschrikkel voor het publiek maar iets moois laten zien terwijl de tegenstander nul centimeter ruimte geeft, dat is bijna onmogelijk.

De meeste schoten sinds 2012 en zo weinig kwaliteit om de bal erin te schieten. Al was Castro heel goed vandaag, er moesten minima 5 in! Ten Hag mag van mij ook opzouten met die wissels van hem. De timing is zo vaak verkeerd en de wissels zelf net zo!

8 april 2018 om 21:48

Als hij z' n spelers dan voor ie vertrekt eens leert fatsoenlijke corners te nemen en niet aĺle ballen direct in de handen van de keepers

Terechte overwinning alleen jammer dat het een buitenspel goal was. Achja zelf kan ik niet klagen want wij kregen gisteren een makkelijke penalty.

8 april 2018 om 18:38

Precies, zijn we ook weer af van het gezeik dat PSV wint door de arbitrage dit weekend.

8 april 2018 om 18:39

Nijhuis mist gewoon weer een 100 procent penalty voor Ajax.

8 april 2018 om 18:40

Een penalty?? Welke wedstrijd heb jij zitten kijken dan? Nijhuis floot overigens prima.

8 april 2018 om 18:42

Elk team heeft wel eens mazzel. Wij hebben dit jaar genoeg goedkope penalty's tegen gekregen.

8 april 2018 om 18:45

Elmo, of het een penalty was (ik denk van niet maar goed) maakt niet zo veel uit. Nijhuis floot echter niet geweldig hoor. 100% overtredingen zijn bij hem geen onvertredingen. Ziyech mocht in de 16 met zijn armen over de verdediger heen de bal afpakken.. Het was niet dat Nijhuis in het voordeel floot van een ploeg maar het was wel vervelend af en toe.

8 april 2018 om 18:48

Ja zo zie je, zoveel mensen zoveel meningen. Ik vond dat hij goed floot en lekker door liet gaan. Niet elk wissewasje fluiten en als het echt moest wel.

9 april 2018 om 03:03

Hij floot wederom verschrikkelijk, hield zich niet aan de regels en liet overtredingen gewoon begaan waardoor Heracles makkelijk overeind kon blijven.dan krijg je zo'n verschrikkelijke wedstrijd te zien zoals vanmiddag, die Ajax uiteraard wel makkelijk wint want Heracles schoot nul keer op het doel van Ajax. Maar snelle combinaties waren niet mogelijk met Nijhuis, met Nijhuis krijg je vechtvoetbal en dat is altijd in het voordeel van de busparkeerders.

Nijhuis is gewoon een ramp voo rhet Nederlandse voetbal, het was voornamelijk zijn schuld dat het vanmiddag niet om aan te gluren was. Ajax kon gewoon niet combineren, alles mocht weer van Bas.

8 april 2018 om 18:39

Het was buitenspel, maar het was met herhaling moeilijk te zien. Laat staan het moment zelf voor de grens. Bij twijfel altijd door laten gaan is de regel. Ik vind het daarom allemaal niet zo spannend. Daarnaast heeft Heracles geen kans gehad. Verdiende overwinning al was het wel pover.

8 april 2018 om 18:42

Heracles had nergens recht op inderdaad.

8 april 2018 om 22:52

Je bent de eerste PSV’er die ik dit hoor zeggen en hulde! En ik als Ajacied zei gister dat PSV het toch wel had gewonnen omdat az op middenveld werd overlopen...

Iemand Enig idee waarom de arena half leeg was?

8 april 2018 om 18:44

Sja wel treurig ..Vond ik dan. Zal t weer zijn. Eerste weekend schitterend weer. Denk dat men eieren voor hun (al uitgegeven) geld kozen en skipte.


Wederom een hmmmm wedstrijd. Zal in de koppies hebben gezeten dat de kleine mogelijkheid die er was om kampioen te worden gistere vervlogen was. Zag wederom te weinig passie.. goede agressie en snelheid. Slecht was t niet. Af en toe leuk voetbal..Twee ballen paal. Zelfde geld gaan ze er in en win je minimaal 2/3 nul.
Ik kijk uitg naar volgend seizoen. Reken al weken nergens meer op.



9 april 2018 om 03:08

Iedereen weet van te voren dat als Heracles op bezoek komt, ze een dubbele bus parkeren en het prima vinden dat ze in negentig minuten voetbal geen enkele keer op doel schieten. Nul keer.

Tel daarbij op dat Bas, alles mag, ging fluiten en dan weet je van te voren dat het verschrikkelijk wordt. Uiteraard wint Aajx wel, maar het dan niet om aan te gluren dus dat mensen dan liever van het mooei weer genieten, ze hebben groot gelijk.

En dat geeft jouw geen enkele reden om zo negatief over Ajax supporter te zijn met je domme, populistische uitspraken. Straks tegen Az zonder Bas zit het gewoon weer herlemaal vol omdat we dan lekker van voetbal kunenn genieten terwijl we ook dan geen kampioen meer kunnen worden.

8 april 2018 om 20:23

Half leeg is weer eens zwaar overdreven.. op noord en de 2e ring zag je wel stoeltjes zitten maar dat was ook alles...

Typisch ajax. Kristensen kan er helemaal niks van, huntelaar mist weer alle kansen en heel ajax zo ineffectief als de pest . 33 doelpoginen en 1 goal. Volgende week aub met veltman en dolberg starten en huntelaar en kristensen op de bank

8 april 2018 om 20:25

Ja of met Orejuela...

Je zal maar moeten winnen met een buitenspel doelpunt.....zo dat gezeik kunnen we nu ook weer achterwege laten. Verdient gewonnen, echter had de uitslag een stuk hoger moeten zijn.

Weinig beweging bij ajax. Ze spelen een beetje rond, komen niet echt in de problemen maar creeeren ook weinig kansen. Ik mis bosz.

8 april 2018 om 20:10

Weinig kansen Dan heb jij denk ik een andere wedstrijd gekeken. Ik kan zo al 5 enorme kansen opnoemen. 2 x houtwerk + een uitmuntende doelman, dan zit het ook niet mee. Weer genoten van Neres, wat een geweldenaar is dat. Dribbelt buitenom, binnendoor, zoekt de combinatie, maakt assists, maakt goals en vermaakt het publiek af en toe met een hoogstandje.

Maar weer inpakken en wegwezen en hopen dat de volgende wedstrijd beter voetbal en afwerking brengt.

9 april 2018 om 03:12

Je moet er gewoon niet mee zitten dat als je tegen een ploeg speelt die nul keer op je doel schiet en dat prima vind, het voetbal niet om aan te gluren is. Zeker als Bas alles mag fluit, dan weet je dat het verschrikkel wordt omdat de tegenstander continue overtredingen gaat maken.

Je weet het van te voren, dus ga lekke genieten van het mooie weer en laat Ajax gewoon zakelijk de overwinning pakken. Is echt zonde om daar fveel woorden aan vuil te maken, als een tegenstander echt niet wil en Bas alles mag fluit, dan weet je dat het niet om aan te gluren wordt.

Sorry Ajax maar als je zo speelt verdien je het niet om kampioen te worden. Waar heb ik in hemelsnaam naar zitten kijken?

8 april 2018 om 19:58

34 doelpogingen volgens mij? Dat is 1 per 3 minuten. Zou toch bijna zeggen dat je dan prima je best hebt gedaan. Als kluivert die 2 er in schiet, vd Beek zijn goal maakt, huntelaar zijn kansen afmaakt, dan wordt het 7-0 en dan hadden ze exact hetzelfde gespeeld en dan was het geweldig genoemd.. scorebord journalistiek lijkt het wel een beetje.

8 april 2018 om 20:43

Ja maar als telt niet. De ballen moeten er in anders tellen ze niet.

8 april 2018 om 22:08

Maar t bepaalt wel veel...als ze zitten , heeft iedereen ineens een andere wedstrijd gezien

9 april 2018 om 08:03

Maar als ze er wel ingaan, hebben ze dan beter gevoetbald. Daar gaat het toch om in mijn reactie. "waar heb ik in hemelsnaam naar zitten kijken".
Als ze er een paar meer in schieten hebben ze niet ineens beter gevoetbald. Scorebord journalistiek dus.

is toch bizar?tis toch een wonder dat ajax niet met 12-0 wint. misschien ff oefenen met afwerken.

8 april 2018 om 18:41

Heracles heeft ook in de persoon van Castro een uitstekende doelman. Die heeft toch wat ballen eruit gehaald.

8 april 2018 om 18:43

ow zeker die keepte prima

Nijhuis wat een drama die vent. Je mag blijkbaar een bal aannemen met je arm in de 16. Je mag Huntelaar 5 keer onregelementair neer werken en als Ziyech zijn man om duwt rond minuut 85 en daar een mega kans voor Huntelaar uit ontstaat fluit hij ook niet.

8 april 2018 om 18:41

Hij is wel consequent...

8 april 2018 om 19:00

Consequent slecht helaas.

8 april 2018 om 18:46

Ik vind het echt gejank van niets dit. Nijhuis heeft een prima wedstrijd gefloten. Het is blijkbaar een sport voor sommige mensen om constant te zoeken en af te geven op de leidsman alsof je zwaar benadeeld wordt. Zeer kinderachtig, hij heeft consequent door laten spelen. Daardoor kreeg Ajax zelf nog een hele grote kans ergens in de laatste 10 minuten met Ziyech die door mocht.

8 april 2018 om 18:52

hij schrijft toch ook dat het beide kanten op was, dus wie jankt er nu...

8 april 2018 om 19:05

Hey Elmo, leuk dat je die overtreding van Ziyech benoemt die ik ook al op schreef. Voor zulke dingen hoor je gewoon te fluiten en dan vinden ze het gek dat hij geen topwedstrijden fluit. Zou Huntelaar of de jong die bal er wel inschieten volgende week in de 85ste minuut bij een 1-0, 1-1 of 0-1 dan kan je de competitie er gewoon mee beslissen of juist nog een beetje spannend maken.

9 april 2018 om 03:19

Doordat BAs alles toelaat, blijft de tegenstande rmaar overtredingen maken. Terwijl de tegenstander al geen enkele ruimte geeft, alleen maar voor de iegen goal blijft liggen en geen enkele keer op het doel van Ajax schiet, is het een verschrikkelijke wedstrijd om te zien.

Bas alles mag houdt zich gewoon niet aan de regels waardoor wedstrijden niet om aan te gluren zijn. Ik wil voetbal zien, geen rugby. Laat Bas gewoon elders fluiten maar niet in de Arena want dan gaat alle schoonheid verloren.

"ongeïnspireerd Ajax" lees ik dan in de titel. Ben ik waarschijnlijk de enige die de wedstrijd leuk vond om te kijken. Was maar 1 ploeg dat wilde voetballen vandaag en dat was Ajax. Terechte overwinning. Zeker de eerste helft laat zien dat Ajax wel degelijk goed kan voetballen. Vond Ziyech met zijn pases enorm goed vandaag, crosspasses kwamen alleen maar aan.

Betreft de kansen, je ziet gewoon dat de scherpte er niet helemaal is. Hoe kan je met 35 schoten maar 1 doelpunten weten te maken.. Je mist voorin gewoon echt een killer. Hoop dat volgend seizoen Dolberg zijn vorm kan herpakken.

Goed dat je nu wegloopt bij AZ, op naar een leuke pot volgende week tegen Psv.

8 april 2018 om 18:42

Ik snap ook niet echt dat mensen zo negatief doen over de wedstrijd. Goed drukgezet, mooie aanvallen en Ziyech die echt heel goed speelde vandaag. Alleen inderdaad het afmaken van kansen blijft moeilijk. Maar zag er voor de rest gewoon best goed uit!

8 april 2018 om 18:44

Dat begrijp ik ook niet altijd. Zie van PSV ook vaak genoeg leuke potten, die andere fans als saai en slecht beoordelen. Blijft smaak hè.

8 april 2018 om 18:50

Ik snap hier ook helemaal niks van. Lekker boeiend ook. 3 punten zijn 3 punten. Doelsaldo is toch al veel beter dan van AZ. Dus daar hoeven we ons ook geen zorgen om te maken. Volgende week verliezen in Eindhoven (helaas)

8 april 2018 om 18:44

Nee hoor, je bent niet de enige. Ik vond het ook een vermakelijke wedstrijd om te aanschouwen. Genoeg dingen gebeurt, genoeg kansen gezien. Was het geweldig, nee zeker niet. Maar het was wel heel vermakelijk.

3 punten zijn binnen, op naar PSV

8 april 2018 om 18:45

Tot volgende week! Kan een onvergetelijke middag worden.

8 april 2018 om 19:20

Ik hoop op een mooie en spectaculaire wedstrijd met mooie aanvallen en goals. De ingrediënten hiervoor zijn in ieder geval wel aanwezig. En mocht Ajax ten onder gaan (wat ik niet hoop), laat het dan maar strijdend zijn met een 3-2 stand ofzo. Tot volgende week PSV en succes! Laat tegen Ajax dan maar zien dat jullie die titel definitief verdienen.

"ongeïnspireerd Ajax" lees ik dan in de titel. Ben ik waarschijnlijk de enige die de wedstrijd leuk vond om te kijken. Was maar 1 ploeg dat wilde voetballen vandaag en dat was Ajax. Terechte overwinning. Zeker de eerste helft laat zien dat Ajax wel degelijk goed kan voetballen. Vond Ziyech met zijn pases enorm goed vandaag, crosspasses kwamen alleen maar aan.

Betreft de kansen, je ziet gewoon dat de scherpte er niet helemaal is. Hoe kan je met 35 schoten maar 1 doelpunten weten te maken.. Je mist voorin gewoon echt een killer. Hoop dat volgend seizoen Dolberg zijn vorm kan herpakken.

Goed dat je nu wegloopt bij AZ, op naar een leuke pot volgende week tegen Psv.

wanneer gaan we nou is afscheid nemen van ten hag? Hij speelt totaal geen ajax voetbal! ook die vd sar wegwezen!

8 april 2018 om 18:40

Ja! Hij is er immers al drie maanden ofzo. Denk dat hij zelf z'n spullen wel pakt, nu Robin Nijman helemaal klaar met hem is

8 april 2018 om 18:44

Jullie werden 5x kampioen met allesbehalve Ajax voetbal en geen kampioen met Ajax voetbal onder Bosz. Wat wil je nou?

8 april 2018 om 18:51

Frank de Boer speelde toch gewoon Ajax voetbal?

8 april 2018 om 19:19

Niet bepaald. Peter Bosz wel.

8 april 2018 om 19:46

Theo, de rest speelde die seizoenen wel heerlijk wil je beweren? 🤭

8 april 2018 om 19:47

Juicher, Frank de Boer moest toveren met afgeroomde b selecties. Of was de selectie net zo goed, als die Bosz onder zijn hoede had. 😏

9 april 2018 om 03:20

Ten Hag pakt net zoveel punten als Psv. We staan nu acht punten voor op AZ en zestien punten op Feyenoord.

Als heracles naar de Arena komt, weet je dat ze de bus parkeren. Als Bas Nijhuis fluit, weet je dat alles mag en je alleen maar overtredingen te zien gaat krijgen. Dan kan je wel op Ten hag afgeven mar die stelt de scheidsrechter niet aan.

Goals, aantal goede kansen, leuke aanvallen en inzet, het was weer allemaal heel zuinigjes.

Half lege Arena? Is daar een reden voor?

8 april 2018 om 18:44

Omdat het lekker weer was misschien? Of dat ze niet meer in het kampioenschap geloven? In beide gevallen zou ik ze groot gelijk geven na deze vertoning

8 april 2018 om 18:48

Kun je bij zowat alle wedstrijden in de Eredivisie er wel neer zetten want er is geen enkele club meer die 17 wedstrijden een vol stadion heeft.

8 april 2018 om 19:21

in Breda wel ;-)

8 april 2018 om 21:57

Nou soms is er onder het uitvak nog wel eens een plekje vrij. Maar inderdaad, bij NAC zie ik de minst lege stoelen op het moment.

8 april 2018 om 19:09

Beetje overdreven titel hoor, zat niet vol maar half leeg is overdreven

Volgende week de klus klaren. Ajax speelt al weken zonder inspiratie. Ben benieuwd. Zal een ongelooflijke heksenketel worden.

Tuurlijk ajax had als ze de kansen afmaken er meer moeten maken, maar puur score technisch winnen ze 1-0, wat ook nog eens buitenspel was!

Maar pfff wat was heracles slecht zeg! Echt niets goeds van ze gezien!
Ze hadden zat counter mogelijkheden, maar het duurde allemaal veel te lang, of er werd ontiegelijk geprutst :P

De salon remise van enkele jaren terug was boeiender jesus wat een slakke tempo. Maar dat het geen 3/4 nul is geworden was ook een wonder. Wat een kansen heeft Ajax gemist.

Ik vond het ook alles behalve goed maar de titel van dit topic is wel heel negatief haha

Lekker stemmingmakende titel van Voetbalzone. Arena was niet veel leger dan normaal. Heracles speelde net als Ajax nergens meer voor en hebben met hun taktiek echt letterlijk geen 1 kans gecreëerd en alleen tegen gehouden. Ajax zet daar, weliswaar vanuit een te laag tempo, gewoon 7,8 kansen tegenover waarvan er 2 het houtwerk raken en dus met een beetje geluk je gewoon 4-0 wint en dan is de uitslag ook nog prima. Dus heel ongeinspireerd was het wat mij betreft echt niet.

die half lege arena zorgde ervoor dat ik er ook weer is bij kon zijn haha. en had het gevoel dat het publiek een stuk positiever was dan normaal.de zeikerds bleven op het teras.

In deze wedstrijd heb ik een goede Castro gezien. Jammer dat hij weg gaat. Misschien een optie voor Psv, zodat hij in de omgeving van zijn eigen land speelt.

Best frappant dat je nergens in de media de twijfels over de buitenspelsituatie terugleest. Neres stond buitenspel. Of dat nu met zijn hoofd was (dat was duidelijker) of met zijn voeten. Hij stond gewoon buitenspel. Klaar. Jammer dat het daardoor geen 0-0 werd maar we maakten ook geen aanspraak op een gelijkspel. We hadden geluk dat Castro ons lange tijd op een gelijkspel hield. Niets meer, niets minder.

Stond Neres niet net aan buitenspel? Ajax verdiend gewonnen, maar leek weer nergens op. Ziyech altijd met die eindpasses.. kijk, het zijn goede passes, maar ze moeten wel aan komen want het lijkt soms alsof de aanvallers het niet begrijpen. Als de pass niet aan komt is het in mijn optiek niet echt een goede pass.

9 april 2018 om 03:22

Dat is niet te zien, je moet in een lijn staan om te bepalen of het buienspel is of niet. Als het zo close is, want gelijk is in het voordel van de aanvaller, kan je het niet beoordelen.

9 april 2018 om 16:54

Wat een onzin. Bij twijfel aanvaller voordeel is het motto, maar dat wil niet zeggen dat het geen buitenspel kan zijn omdat het zo close was.. net aan buitenspel (hoe close ook) is ook buitenspel

Heracles was vandaag dramatisch slecht en kwamen hier voor een puntje. Ajax vond ik wel redelijk goed spelen. Veel kansen gehad alleen moeten ze er meer erin schieten. Win je deze wedstrijd met 4-0 of meer dan hoor je iedereen wel zeggen dat ze goed hebben gespeeld.

9 april 2018 om 03:24

Dat is er glastig als Bas fluit want dan kan de tegenstander continue overtredingen maken. Dan is verdedigen ineens heel makkelijk geworden. We kunnen dan wel gaan klagen over Ajax, maar als de tegenstander en de scheidsrechter er niets van willen maken, dan is het niet anders en zal je gewoon zakelijk moeten winnen.

Wat zullen we nog vaak aan deze wedstrijd terugdenken. Volgend weekend winnen we van Psv, Dan een stuntje van Roda en na een gelijkspel tegen Groningen laat PSV alsnog de titel ontglippen...

oh nee ik droom... Helaas (weer) een verloren seizoen en er moet wel wat gebeuren om dat volgend jaar te veranderen.. weet alleen niet meer wat... Hoop dat Ten Hag snel een beetje meer lef toont!

Gisteren ontzettend veel bombarie over PSV, maar ook deze goal van Ajax is gewoon ongeldig, buitenspel, of wat dan ook. Het zoveelste bewijs dat het echt niet alleen PSV is die zo ongelofelijke veel mazzel/geluk (of andere bullshittermen) heeft blablablablabla.

Wat zouden de discussies hier in kwaliteit kunnen toenemen als mensen gewoon eens zouden inzien dat het over een heel seizoen geen donder uitmaakt dat je nu een keer een buitenspelgoal mee hebt, en volgende keer eentje tegen en dat dat zowel bij Ajax, PSV, AZ, Roda als Fortuna Sittard gebeurd. Man, wat zou dat toch mooi zijn.

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar de statistieken spreken boekdelen. Volgens mij had Heracles zich deze trip naar Amsterdam wel kunnen besparen.

Edit: en nee dit is geen poging om die discussie rondom geluk aan te zwengelen, eerder een poging om die ontzettend treurige discussie een halt toe te roepen. Ik denk dat de PSV'ers en Ajacieden die echt een eerlijke objectieve weergave zouden kunnen geven van alle momenten in dit hele seizoen die wel of niet in het voordeel/nadeel waren van welke club dan ook, op een hand te tellen zijn. Als ze er überhaupt al zijn.

8 april 2018 om 18:53

Dat is dus niet zo. Mijn club AZ heeft serieus geen enkele keer een dwaling in hun voordeel gehad maar wel talloze keren tegen.

8 april 2018 om 18:54

Ik zal je er gelijk maar eentje geven dan. Penalty uit bij PSV. Als dat een penalty is, is de penalty van gisteren er ook een. Simpel als wat (en ik vind beiden dus te licht). En overigens een arbitrale dwaling kan ook een niet gegeven rode kaart zijn of een onthouden gele kaart of wat dan ook. Nogal een breed begrip wat je dan in ogenschouw moet nemen.

Verder kijk ik niet vaak genoeg AZ, maar ik kan je woorden eigenlijk amper geloven.

8 april 2018 om 19:13

Je hoeft alleen alle topwedstrijden maar na te gaan. En dan heb ik het over cruciale, wedstrijdbepalende beslissingen en niet over een gele kaart meer of minder. Het is gewoon niet zo dat elke club aan het einde van de rit evenveel heeft gekregen als gegeven. De topclubs krijgen altijd meer.

8 april 2018 om 20:08

Hoezo alleen de topwedstrijden? Elke wedstrijd is gelijk hoor. Zijn evenveel punten te halen Edwin. Als jullie bij wijze van uit bij VVV een onterechte pingel hebben gehad, is die even belangrijk dan een afgekeurd doelpunt in een topper. Tenminste voor mij en voor de ranglijst.

8 april 2018 om 20:47

Ik bedoel dat je niet ver hoeft te zoeken om de beslissingen tegen AZ te vinden. Maar goed, ik wil me er verder niet te druk om maken. Maar de goal van Ajax vanmiddag was vrijwel identiek aan de afgekeurde 3-3 van AZ gisteren. Ik bedoel maar.

8 april 2018 om 19:11

Hoe kun je nou zeggen dat de goal “gewoon ongeldig” is en praten over “zoveelste bewijs” als je de wedstrijd niet eens hebt gezien...?

8 april 2018 om 20:06

Omdat je voor het bekijken van een moment, niet de hele wedstrijd hoeft te zien.

En met zoveelste bewijs doelde ik bijvoorbeeld op vorige week, die afgekeurde goal van Groningen. Toen was er ook de dag ervoor heel veel ophef over Psv en had je dag erna die actie. Dat is al veel vaker zo geweest. Dat beide ploegen ergens een voordeeltje uithaalden.

Nu duidelijk?

8 april 2018 om 21:42

Ik snap je opmerking en normaal geloof ik dat.....maar bij AZ is het dit jaar echter kommer en kwel helaas.

Het goede nieuws is dat PSV tegen Ajax kampioen kan worden: zou geweldig zijn!

9 april 2018 om 03:26

Inderdaad een geweldige wedstrijd. Kan je kampioen worden maar ook de bittere teleurstelling als Ajax het feestje komt verpesten. Dan word tje kampioen bij Roda uit, in dat verlaten stadion in niemandsland. Dat zou mijn inziens nog veel geweldiger zijn.

9 april 2018 om 21:52

Zou mij geen snars uitmaken. Kampioen is kampioen.

Het verschil tussen plaats 2 en 3 wordt door de arbitrage gemaakt. Gelukkig is die kans vanaf volgend seizoen met de VAR een stuk kleiner. Heracles had overigens nergens recht op.

9 april 2018 om 03:29

Geldt ook voor plek 1 en 2, denk je niet dat alle Ajacieden gisteren voor AZ waren? Dat we liever AZ hadden zien winnen van Psv? Dezelfde arbitrage zorgt er ook voor dat we nog steeds zeven punten achterstaan op Psv.

Heracles had inderdaad nergens recht op, ze hebben nul keer op het doel van Ajax geschoten. Echt een droevig dieptepunt. Maar ja, dat krijg je als Bas fluit, het is mee rugby dan voetbal. Kan je beter naar de binnenstad gaan en een terrasje pakken.

Ik hoor de spreekkoren alweer in de Kuip over een paar weken na de gewonnen bekerfinale "helemaal niks in Amsterdam".. en ja, dat doet pijn.

8 april 2018 om 19:01

Pijn....nee hoor. Liever 2e en voorronde CL dan een dramatisch seizoen en een bekertje.

8 april 2018 om 19:14

Daar geloof ik niks van. Een beker is een prijs en die voorronde CL gaat normaliter toch gewoon EL worden.

8 april 2018 om 19:32

Mwah je weet zelf ook dat dat niet zo is. Ondertussen het 5e seizoen zonder prijs, en ik kan je verzekeren dat menig Ajacied dit seizoen maar wat graag de Knvb Beker had gewonnen. Reacties nadat jullie werden uitgeschakeld door FC Twente spraken boekdelen. Kun je nog zo denigrerend proberen te doen over die prijs, maar nu wordt die arrogantie gewoon genant.

En het grappige is dat die voorronde CL uiteindelijk toch weer resulteert in Europa League, dus uiteindelijk bereik je hetzelfde als Feyenoord. Alleen winnen die in de afgelopen seizoenen wél prijzen, en kunnen ze dit seizoen weer de Beker winnen

8 april 2018 om 19:19

De AZ-supporters zingen dat niet hoor... ;-)

9 april 2018 om 03:35

Doet dat pijn? Waarom dan? We staan zestien punten voor op Feyenoord, de nummer vier van Nederland. En op PSV staan ze zelfs 23(!) punten achter.

En we hebben ook nog eens 24 keer meer gescoord. Als Feyenoord de beker wint, prima toch maar doet er toch niets aan af dat hun CL campagne dramatisch was en het in de eredivisie ook al dramtisch is gegaan?

Je weet dat de Knvb beker bij Ajax geen prioriteit heeft. We willen minimaal een kans op CL voetbal hebben dus ben ik blij met de tweede plaats als het kampioenschap niet meer lukt. Maar liever tot het einde strijden voor de titel dan, dat je met de kerst al weet dat je geen kampioen wordt mar dat je de beker nog wel kan winnen.

behoorlijk wat mogelijkheden gecreëerd, alleen de kansen niet afgemaakt. Vraag me af of de schrijver van dit artikel de wedstrijd uberhaupt heeft gezien met z'n "ongeinspireerd"... Wat zouden ze nog meer moeten doen dan, behalve de ballen er in knallen?
En velen kunnen Ten Hag wel afschieten, maar als Huntelaar & co gewoon de kansen afmaken, dan waren er meerdere wedstrijden met ruimere afstand afgesloten.

8 april 2018 om 18:59

Wat ze nog meer konden doen? Wat meer passie tonen misschien? Wat meer druk zetten misschien. Het tempo iets omhoog gooien misschien? Viel zowat in slaap.

Niet te geloven die ten hag!! Waarom elke keer de jong inbrengen en vd beek rechtsback zetten!!! Die vent snapt er helemaal niks van. En dan Dolberg 5 minuutjes gunnen. Heb me verder stierlijk zitten vervelen. Ontzettend traag en saai spel. Zelfs als het 5-0 zou zijn dan nog was het te saai voor woorden. Hoor nu vd beek zeggen we gaan er vol op tegen PSV volgende week. Nou dat gaat gewoon weer tikkie terug tikkie breed worden.....mark my Words. Alle passie is weg onder ten hag.

Wat is het slecht zeg, jongens weten ook dat de wedstrijden er niet meer toe doen.
Laat het seizoen maar eindigen, twas al verpest voordat het begon met Nouri, Europese debacles, bestuurlijk gerotzooi, beker uitschakeling het was een seizoen met nauwelijks pieken en alleen maar diepe dalen.
Volgend seizoen zal Hakim vertrekken, hopen dat we goed Europees kunnen kwalificeren zodat Matthijs nog een jaartje blijft en dan kan je met wat er nu staat verder. Blijf het jammer en zonde vinden, niks af te dingen op Psv, hebben gewoon het heel zakelijk en efficient gedaan en Lozano is een Europese (sub)topper in wording, maar blijf er bij dat Ajax het beste spelers materiaal heeft. Ook als je ziet hoeveel geld we hebben moeten we ons dood schamen voor dit seizoen. Vorig jaar lijkt echt 10 jaar geleden.

Ik heb een alles BEHALVE ongeïnspireerd Ajax gezien. Een overvloed aan kansen en aan balbezit. Met Ziyech die met passen links en rechts strooide. 1-0 een zwaar geflatteerde uitslag.

8 april 2018 om 19:10

Ziyech was echt goed bezig. Ik heb van m genoten !

Maar de zogenaamde criticasters hoor je nu niet, nu hij 90 minuten geweldig aan het ballen was...

Ben er niet eens mee dat ze ongeïnteresseerd gespeeld hebben, hebben de pech gehad dat de ballen er niet in gingen, we hebben gewonnen en daar gaat het om. Volgende week ook winnen en hoe maakt niks uit, maar zal lastig worden/zijn

Zo ongeïnspireerd vond Ajax echt niet. Alleen heel veel ballen gingen er nét niet in...

En Heracles speelde wel heel erg op eigen helft. Tegen Ajax zie je veel ploegen ingezakt en compact spelen. Waarom zie ik die clubs zo niet tegen PSv spelen ?

Jammer dat Neres gewisseld werd, ik had eerder Kluivert gewisseld. Die heeft zijn tegenstander veel te weinig opgezocht en buitenom gegaan.

Positieve punten:
- Ajax heeft gewonnen
- De 4 spelers die op scherp stonden hebben geen geel gepakt
- Dolberg is weer op z'n retour
- Alle vertrouwen dat we volgende week in de provincie winnen

Vond het zo slecht nog niet afwerken kon beter ja

Man van de wedstrijd was toch echt Bram Castro.

We hadden genoeg kansen om meer te scoren, maar misschien bewaren we de goals voor volgende week...Ajax was niet top, maar overdrijven is ook een vak. Heracles deed echt niks buiten verdedigen. Volgens mij kon Onana gewoon al eerder naar de kleedkamer. Volgende week is gewoon een wedstrijd op zich. Alles kan gebeuren.

Nog 4 te gaan en dan zit het seizoen erop. Hopelijk met 12 punen als resultaat, om het seizoen nog een beetje positief af te sluiten.

Volgende week een keer boven jezelf uitstijgen Ajax a.u.b, het is niet alsof we al fanatistisch mooie dingen hebben gezien dit seizoen. Maar goed, supporter ben je niet voor je lol .. dus het zou me niks verbazen als de pil volgende week nog extra bitter zou worden. En die slikken we dan ook weer, met de hoop dat betere tijden in het verschiet liggen.

Er zijn toch weinig elftallen die zoveel kansen creëren als Ajax vandaag deed.Afmaken blijft wederom lastig.

Buitenspelgoal van Ajax tegen Heracles, Onterechte penal Ajax tegen Twente, onterecht afgekeurde goal groningen tegen ajax... en dit zijn slechts de momenten die ik me nog herinner waar ajax meer punten kreeg dan waar ze recht op hadden, waarschijnlijk vind ik er nog wel meer als ik ga zoeken. En nog steeds 7 punten achter op PSV, en blijven klagen over ‘lucky psv’

8 april 2018 om 19:46

Zo heeft elke club ze ieder jaar. Wat wil je nou zeggen? Hebben we bij meerdere clubs gezien dit jaar. PSV is dit seizoen gewoon constanter gebleken. Dan vergaar je se meste punten . Doe nou niet alsof alleen Ajax onverdiend wint. Je kan er niet omheen dat PSV t vaak mee had dit seizoen. Kans en zinloze reactie.

8 april 2018 om 19:58

Daarom heeft Ajax ook recht op de naam Lucky Ajax;-)). Vandaag 1 kans, 1 doelpunt. Heracles 35 keer op doel geschoten. Dan kom je - net als iedere wedstrijd overigens - heel goed weg. Zonder al die meevallertjes en arbitrale blunders ten voordele van Ajax, zouden ze nog gevaarlijk dicht bij de onderste drie plaatsen komen. En straks nog pardoes voorronde CL. Nee, dat wordt ‘m niet....

9 april 2018 om 03:38

Buitenspel goal? Dat was werkelijk niet waar te nemen door de arbitrage. Die momenten heb je elke wedstrijd. En als die goal niet geteld had, dan was Ajax nog wel even doorgetrokken en hadden ze alsnog gewonnen. Heracles kwam werkelijk helemaal niets doen, zo passief. Ze hebben geen enkele keer op doel geschoten. Echt nul keer.

9 april 2018 om 21:56

Dus omdat het bijna niet te zien was is het niet belangrijk? Jij bent helemaal een mooie zeg.

Ja als je zo redeneert, snap ik ook je reactie enkele comments hierboven wel. Dat je zegt dat het aan de arbitrage ligt dat PSV mof steeds zeven punten voor staat. Wat een lachertje.

9 april 2018 om 22:30

War zie je mij zeggen dat PSV zeven punten voor staat door de arbitrage?

Je moet geen dingen gaan verzinnen om daar vervolgens ook nog eens zelf conclusies aan te verbinden.

Dat je blij moet zijn dat Veltman volgende week weer rechtsback kan spelen in plaats van die veel en veel te duur gekochte Kristensen. Zelfs Zeefuik is nog beter op die positie. Wie heeft in godsnaam deze Deen gescout? Is tot back omgeturnde middenvelder, maar hij kan niet verdedigen - in dat opzicht een van de slechtste, of de slechtste rechtsback van de Eredivisie - en hij kan ook amper aanvallen. Maar Ajax ver dient na een seizoen wanbeleid ook niets. Een kwestie van wie niet horen wil, moet maar voelen. Daarentegen gunde ik Feijenoord vorig seizoen de titel van harte, maar met die huilebalken en fopduikelaars uit Eindhoven heb ik echter helemaal niks. Al worden die wel verdiend kampioen.

9 april 2018 om 16:51

Steen Olsen?????

10 april 2018 om 11:51

Dat dacht ik ook, maar kan het me nauwelijks voorstellen. Wat deed hij in Denemarken dan wel goed? Zag in een kort filmpje een paar prima aanvallende acties. Dus in eerste instantie leek dat wel wat. Maar de beste jongen kan helemaal niet verdedigen. En dat is toch de eerste vereiste van een verdediger. Dan toch veel liever een type zoals Tagfiaglico....

Een half lege Arena dat is nogal logisch het spel wordt er met de week niet beter op. Mensen moet een hoop geld betalen en krijgen er maar weinig voor terug.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren