Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Discussie over ‘domme’ elleboog Neres: ‘Hij doet het bewust’

Laatste update:

Ajax won zondagmiddag in de slotfase met 1-2 op bezoek bij FC Groningen door een treffer van Klaas-Jan Huntelaar. David Neres kende geen gelukkige wedstrijd in het Noordlease Stadion. De Braziliaan zou bovendien een vermeende elleboogstoot hebben uitgedeeld en volgens John de Wolf ging het om een bewuste actie.

In de 56e minuut raakte Neres na een duel om de bal zijn tegenstander met zijn elleboog. “Dit is een domme overtreding. Er lijkt in eerste instantie niet zoveel aan de hand, maar als je het van dichtbij bekijkt, dan zie je: boem. Ja, hij doet het bewust. Dat heeft Neres helemaal niet nodig. Dom, onervaren”, zegt De Wolf tegenover FOX Sports. Het is onduidelijk of leidsman Kevin Blom de actie van Neres beoordeeld heeft.

Er was zaterdagavond ook de nodige discussie over een actie van Hirving Lozano, die een lichte slaande beweging maakte richting Pablo Marí van NAC Breda. “Dit is dom, maar het is ook een soort handjeklap ofzo”, concludeert de oud-Feyenoorder. Scheidsrechter Pol van Boekel heeft de actie van Lozano niet beoordeeld, waar het incident nog een staartje zou kunnen krijgen voor de Mexicaan.

Vind jij dat David Neres geschorst moet worden voor deze elleboog?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Neres na de hand van de beelden niet geschorst wordt en Lozano wel dan weten we genoeg

2 april 2018 om 12:23

Tijdens het duel had ik de indruk dat Blom het had waargenomen, maar niet had bestraft. Als dat het geval is, komt Ajax goed weg.

2 april 2018 om 12:50

Wil vooral de beelden nog eens zien, maar waar t bij Lozano 100x herhaald wordt is er nu niks te bekennen?

2 april 2018 om 13:00

Dan moet je beter kijken broertje van Theo. Bij de Eredivisie samenvattingen lieten ze die ''elleboog'' (als je het al zo mag noemen) gewoon 2 of 3 keer zien en nu vind een analist bij Fox dat Neres geschorst moet worden. Gebeurt dit bij lozano dan word het echt niet vaker herhaald dan bij Huntelaar en Neres, sommige psv'ers willen dat wel geloven.

2 april 2018 om 13:35

Onder het topic van Lozano staat een filmpje, hier niet. Als er dan toch 2 discussies gestart moeten worden, geef dan ook bij allebei alle info

2 april 2018 om 13:47

Eens, over Lozano lopen meerdere topics met elke keer het filmpje erbij, die van Neres kan ik niet vinden.

2 april 2018 om 18:46

Ik ben dat Calimero gedrag soms zo beu. Er staat geen fimpje bij boehoehoe. Wat een geleuter. Slaan hoort niet thuis op een voetbalveld. Beiden schorsen, waarbij Lozano tot het eind van het seizoen. Waarom? Het is een recidivist. Daarom.

2 april 2018 om 12:33

Als Lozano niet geschorst wordt en Neres wel, weten we dan ook genoeg?

2 april 2018 om 13:10

Wie raakte Lozano dan? Lozano hoeft niet perse geschorst te worden en Neres wel!

2 april 2018 om 13:13

Dus als je keihard inkomt met twee benen vooruit maar je raakt niemand is dat ook niet erg? Heel kortzichtig dit zeg. Het gaat om de intentie die Lozano heeft. Dit is niet goed te praten, ook niet omdat hij niemand heeft geraakt.

2 april 2018 om 13:15

Je hoeft niet iemand te raken voor een schorsing. Hij maakte een slaande beweging en je zou toch denken dat hij daarvan heeft geleerd.

2 april 2018 om 13:28

@den Ajax ,
Als Lozano niet geschorst wordt en Neres wel , dan laat dit zien dat de KNVB niet tegen PSV is en dat je af en toe de scheids tegen kan en hebben en af en toe mee. Na 34 duels is de invloed bijna nihil.
Echter wordt PSV weer geschorst voor een vermeende elleboog / slaande beweging maar hij de tegenpartij wordt dit weer door het oog gezien, dan ga je idd wel nadenken of de tuchtcommissie wel neutraal is of niet.

2 april 2018 om 13:33

Kyle66, ik zag lozano niet met een vuistslag richting de tegenstander uithalen, eerder wapperende handen .

Mari, duwde lozano eerst weg, als ik jou logica volgt kan dat ook een slaande beweging zijn , alleen raakte mari lozano's lichaam ipv hoofd.
Dus mari dan ook maar schorsen ?

2 april 2018 om 13:43

Volgens mij heb je een cursus logica nodig Rentree. Of een dikke van Dale. Duwen is niet hetzelfde als slaan. En slaan is niet perse met een vuist.

2 april 2018 om 13:52

Murki, en een arm beweging is ook niet altijd slaan.

En als ik met twee vuisten je opvang of van me afduw wordt dat als slaan gezien .

2 april 2018 om 15:07

Iemand met de vuisten opvangen (als in; vuisten stil voor je houden) of duwen (vuisten langzaam vooruit als je al contact hebt) wordt natuurlijk niet als slaan gezien. Betekenissen van woorden kan je niet naar willekeur verwisselen. Weet overigens niet waar die opmerking iets mee te maken had, maar goed.

En een arm beweging is inderdaad niet perse slaan nee, je kan met een armbeweging ook je reet afvegen. Maar als je in wat Lozano deed geen slaande beweging ziet dan geef ik alle hoop voor je op.

Het voelt net alsof ik tegen een kind praat hier. Ben je geestelijk in orde?

3 april 2018 om 17:11

Beetje selectief vind je niet? Lijkt erop dat je er vanuit gaat dat de hele wereld tegen PSV is. Dat noem ik Calimero gedrag. De tuchtcommissie bekijkt ieder geval apart. De slaande beweging van Lozano heeft niets met de elleboog van Neres te maken. Overigens veroordeel ik beide acties. Beide waren bewust. Dat Lozano niemand raakt, doet er niet toe. Zijn intentie was om wel iemand te raken. Net als Neres die intentie ook had (en hij raakte de speler van Groningen wel). Hoe dan ook: de KNVB laat het gaan. Geen vooronderzoek voor beiden.

2 april 2018 om 12:35

lozano maakt voor de 3de keer in 5 duels een slaande beweging zonder een bal in de buurt, Neres maakt zich breed tijdens een duel om de bal met een tegenstander. Die van lozano zou zo ongeveer in elk geval eerder een schorsing zijn. Dat heeft echt niks met de Knvb te maken, maar met de recidivist hirving lozano.

2 april 2018 om 13:02

Het is een slaande beweging/elleboog of het is er geen. Er word daarbij objectief beoordeeld en niet rekening gehouden met de reputatie van de speler.

2 april 2018 om 13:12

Breed maken?? Dit kun je echt alleen als Ajax supporter roepen! Zijn elleboog waren al uitgestoken toen hij op de speler inliep. En sinds wanneer maak je, je breed door je elleboog zo uitgestoken te hebben? En hij raakt de speler op zijn hoofd.

2 april 2018 om 13:51

Hij maakt geen slaande of stotende beweging met zijn elleboog maar maakt zich op gevaarlijke, onreglementaire wijze breed met zijn elleboog. Dat is wel iets anders. Geel was op zijn plaats geweest.

2 april 2018 om 15:21

Wees eens realistisch om toe te geven dat er weer een Ajax speler goed weg kwam. Zoals hij in kwam slaat nergens op een rood was meer dan terecht geweest.

2 april 2018 om 16:03

Ik ben realistisch, hij kwam goed weg, hij verdiende geel.

2 april 2018 om 12:41

Verschil is dat Lozano daadwerkelijk slaande beweging maakt en Neres alleboog onreglementair lijkt te gebruiken bij zich breedmaken in een duel. Ga er maar vanuit dat Lozano schorsing gaat krijgen, Neres gaat niet voorkomen verwacht ik.

2 april 2018 om 12:46

Daarmee wil ik niet zeggen dat Neres zijn actie goed is, heb Neres voor Brazilië o20 ook al eens iemand een bloedneus zien slaan. Maar verwacht dat dit simpelweg niet voor komt omdat dit een typische gele kaart overtreding die je vaak ziet met kopduels aangaan (dit was geen kopduel, dat weet ik) maar van Lozano was echt meest zuivere slaande beweging van dit seizoen, daar ga je niet mee wegkomen. Daar zouden wij allemaal als aanklager een schorsing uit kunnen slepen, zo makkelijk maakt hij het.

2 april 2018 om 14:41

Wolertx, bedoelt natuurlijk: 'ik hoop dat Lozano een schorsing gaat krijgen'

2 april 2018 om 14:47

Nee, ik ga ervanuit dat hij hem krijgt, wat natuurlijk terecht is. Je hoeft hem niet te raken om rood te krijgen, dat was duidelijk een slaande beweging dat niet is waargenomen, nu is het besproken dus is kans dat aanklager iets gaan doen groot. Komt hij voor dan krijgt Lozano waar hij recht op heeft voor die actie en dat is ditmaal een schorsing.

2 april 2018 om 14:58

Je kijkt met een rood witte bril, op basis van de beelden zouden zowel Neres als Lozano een schorsing aan hun broek moeten krijgen.

2 april 2018 om 19:41

Kinderachtige reactie. Wolterx is altijd zeer neutraal in zijn beoordelingen en geeft duidelijke argumenten bij zijn mening. Enige wat jij doet is op de man spelen.

2 april 2018 om 13:37

Wat precies weten we dan?

2 april 2018 om 16:06

Rustig maar, PSV wordt wel kampioen. Niet huilen, helpt niet....

Het zag er lomp uit en dat was het ook. Zag niet echt de intentie om hem te raken. De verdediger zet ze lichaam en goed voor en de elleboog kwam in zijn nek. Zie geen opzet, lomp was het wel...

2 april 2018 om 13:43

Dit pakken ze dan uit die wedstrijd, iemand die probeert op te staan op Kluivert zijn hoofd, waar Kluivert zich dan uit probeert te wurmen en vervolgens dan ook nog een kopschop natrap te krijgen ( ging niet raak ) maar toch, dat zien de heren analiticie dan dus niet....

Ik vind dat op dit moment in de titelstrijd beide incidenten niet individueel kunnen worden beoordeelt. Als je Neres schorst moet je Lozano schorsen en vice versa. Anders krijg je weer hetzelfde onrecht als met Lozano/Huntelaar een paar weken terug.

2 april 2018 om 12:25

Waarom? Als Blom dit tijdens de wedstrijd heeft gezien, kan er niet geschorst worden. Tijdens de wedstrijd leek het erop dat Blom het wel had waargenomen, net als toen met Huntelaar..

2 april 2018 om 12:30

Soms is een menig iets anders dan wat past in de huidige regelgeving. Ik ben het namelijk wel met Strikerrun eens. Het is alleen belachelijk dat regelgeving dit bevat. Is beetje zelfde als die tackle op die speler van Zwolle. Verschrikkelijke tackle en het is belachelijk dat in de huidige regelgeving deze tackle niet alsnog bestraft kan worden.

2 april 2018 om 12:35

Tsja, anders kan je een scheidsrechter wel thuis laten en hoef je alleen grensrechters te hebben die aangeven voor wie de ingooi of hoekschop is... De rest kijk je dan later wel terug.. Met de video scheidsrechter zijn we hier bijna vanaf, dus tot die tijd niet zeuren en dit accepteren.

2 april 2018 om 12:36

Da's weer erg toevallig.....

2 april 2018 om 12:41

Ps: overigens niets ten nadele van je opmerking hoor

2 april 2018 om 13:41

Ik ben het met je eens dat de regels inderdaad wat anders voorschrijven. Overigens vind ik die beoordeel regel inderdaad onzin. Die regel doet alsof scheidsrechters geen fouten maken. Laat ik het zo zeggen: Als je als club beroep kan gaan tegen schorsingen, waarom kan de aanklager dan niet in beroep tegen niet-schorsingen.

2 april 2018 om 13:54

Wel heel vreemd dat beide gevallen dan waarneemt maar niks tegen doet...... Ja zeggen dat hij het heeft waargenomen waardoor de aanklager niets kan doen

2 april 2018 om 12:27

Nou in t geval van lozano is t een herhalend dingetje aan t worden . Dus kan me voorstellen dat mochten ze beide schorsingen tegemoet gaan zien dat die van lozano wat zwaarder zal zijn.

2 april 2018 om 12:29

Hou eens op met die onzin zeg. Bij beiden werd het beoordeeld, de 1 had meer mazzel met de scheidsrechter dan de ander, that's it. Net zoals in het verkeer: bij sommige politieagenten kom je weg met een waarschuwing, bij anderen word je direct op de bon geslingerd. Oneerlijk, maar dat is geluk.

2 april 2018 om 12:31

Lozano raakte niemand en er stond niemand in de buurt? Voor wat wil je hem dan precies schorsen? Volgens mij moeten mensen hem ook hebben hoor.. want eigelijk zeg je, iedereen die wegwerp gebaren maakt of slaat in de lucht uit frustratie moet rood krijgen..

2 april 2018 om 12:38

Hij maakt een slaande beweging vlak na contact met Mari richting Mari.

2 april 2018 om 12:45

Ja en? Raakt hij hem? Het is onmogelijk om te bewijzen of het zijn intensieve was is niet. Want naar mijn mening was het puur frustratie en hij heeft niemand pijn gedaan.

2 april 2018 om 12:46

Ik heb nog nooit iemand uit frustratie in de lucht zien slaan, niet tijdens het voetballen iig. Daarbij komt dat er nu iemand heel dichtbij staat en hij richting die persoon slaat.

2 april 2018 om 13:55

Een wegwerpgebaar. Wat een giller!

2 april 2018 om 13:59

Volgens mij zat er een vlieg voor zijn gezicht laat de aanklager maar bewijzen dat niet zo is. 😂😂😂

2 april 2018 om 14:27

Ik wel Modric. Boere nog dit weekend nadat de scheidsrechter veel te snel affuit na een normaal duel tussen de keeper en hem.

2 april 2018 om 15:24

Heb je bewijs?

2 april 2018 om 15:24

Slaande beweging ? Het was meer een wegwerp gebaar.

2 april 2018 om 19:46

Het is opgenomen, Jaouadamhaouch. Uitgezonden op live televisie zelfs.

2 april 2018 om 20:03

Klopt, maar heb je bewijs dat hij de intentie had om zen tegen stander te raken? Is gewoon een weg werpgebaar joh

2 april 2018 om 20:26

Volgens mij werd Materazzi geschorst voor een opmerking die hij maakte naar Zidane. Echt niet dat Materazzi Zidane raakte (andersom uiteindelijk wel).

Grote onzin natuurlijk, gaat om intentie. Lozano wilde keihard zijn tegenstander raken maar was zo dom dat hij hem biet raakte. Straf dient hetzelfde te zijn.

2 april 2018 om 21:22

Hoe kan jij dat weten? Kan gewoon een wegwerp gebaar zijn.. totaal iets anders je vergelijking

Was een overtreding op neres 5 seconde eerder dus daar had al gefloten moeten worden. Was niet blom ze beste wedstrijd. Lozano slaat elke wedstrijd mensen dus daar moet ook niemand meer van opkijken

2 april 2018 om 12:26

Blom vond ik ook niet goed fluiten. Liet heel veel overtredingen onbestraft en dit was duidelijk in het voordeel van Groningen.

2 april 2018 om 12:27

Ja en een glaszuiver doelpunt voor Groningen afgekeurd.

2 april 2018 om 12:32

Die penalty sloeg trouwens ook nergens op. Veltman tikt de bal weg, vervolgens komt de bal via de knie van mahi per ongeluk meteen terug op de arm van Veltman die er geen benul bij heeft. Beetje inleving in de situatie had ook wel gemogen naar mijn mening, maar geel geven aan Veltman daarvoor was echt een lachtertje. Gelukkig werd die penalty gemist.

2 april 2018 om 12:37

grongingen kreeg anders een penalty en rode kaart cadeau van Blom.

2 april 2018 om 13:26

Zytto Kado? sorry hoor maar dit was echt 100% strafschop. Hij maakt gewoon hands en heeft zijn arm aardig hoog. Daarnaast waren beide gele kaarten ook gewoon Terecht. Dus niks Kado.

2 april 2018 om 13:34

Hoe was de eerste gele kaart terecht? Veltman krijgt een bal in een kluts situatie per ongeluk op zijn arm (bal ging naar hand, hand niet naar bal) en krijgt geel. Dat was echt geen geel hoor.

2 april 2018 om 13:38

Volgens de regels wel. Dus terechte gele kaart. De arm was waar die niet hoorde. Hoj nam bewust dat risico

2 april 2018 om 14:01

Hij kreeg natuurlijk geel voor protesteren. Dat was wel duidelijk lijkt mij.

2 april 2018 om 14:09

Idd hij kreeg geel voor protesteren, niet voor hands! Is niet handig, erg dom natuurlijk, begrijpelijk aan de ene kant want dit vind ik persoonlijk geen penal maar je weet dat je de scheidsrechter zijn beslissing moet respecteren!

2 april 2018 om 15:10

Dat al helemaal niet. De aanvoerder mag toch wat zeggen tegen de scheids. Hij schold niet, maakte geen obscene gebaren, ging erg ver. Net zo als die gele kaart voor Ziyech die volledig terecht zei dat de bal niet op de stip lag. Meteen geel. Groningen spelers die de bal wegrammen nadat gefloten is, helemaal niets, maar blom was echt op de hand van Groningen tot aan de onterecht afgekeurde goal. Moet je maar terug kijken hoe Neres en Kluivert werden opgevangen. Telkens dubbele dekking, een gaat voor het blok, de ander voor de bal. Zaten er aardig wat tussen waar er gewoonweg sprake was van obstructie. Maar ja Ajax he en dan mag je niet miepen. Daarom werd het heerlijk om van de beek als verdedigende middenvelder te zien. Kletste er net zo hard in en opeens zag je behoorlijk veel aanstelleritus bij Groningenspelers. Schorsing Neres dikke kans. Vond het geen elleboogstoot, wel onreglementair gebruik van de elleboog dus rood, dus schorsing. Maakt de aanklager er elleboog stoot van, dan ff de huisjurist van Feyenoord bellen....

2 april 2018 om 15:27

Ja je mag als aanvoerder iets zeggen, maar er zijn grenzen. En volgens de scheids ging hij over de grens. Dus een domme gele kaart.

2 april 2018 om 17:59

@ninjakai jij weet helemaal niet wat er gezegd is, hoe kun je dan zeggen dat hij niet scheld?

2 april 2018 om 12:34

Tja. En 3 seconden voor Lozano zijn wegwerpgebaar maakte werd hij op een idiote manier opgevangen doordat de tegenstander (mari?) hem met twee handen hard op de bortst duwt. Dus als de scheids daarvoor meteen fluit is er ook niets aan de hand.

2 april 2018 om 12:38

Dan had een slaande beweging, volgens de regels, alsnog rood op moeten leveren.. Slaande beweging is gewoon rood, ook als er al is afgesloten. Daarbij wel complimenten voor de manier waarop je de slaande beweging bagatelliseert door het een wegwerpgebaar te noemen, knap gevonden.

2 april 2018 om 13:26

Dat van dat wegwerpgebaar is natuurlijk een geintje. Iedereen zag was het was toch? Was een beetje een sneer naar de vorige keer dat in 1 weekend zowel een Ajacied (huntelaar) en onze Chucky een armzwaai maakten. Lozano werd hier gelyncht door de Ajax fans en Huntelaar met hand en tand verdedigd met allerlei onzin.

Dus ik dacht: ach, ik doe er eens aan mee.

Dus we zullen wel zien. Ik gok Neres niets aan de hand en Chucky 3 + 1 wedstrijden. Hopelijk worden de regels voor volgend jaar aangepast. Zowel beoordeeld als niet beoordeelde ongein kan achteraf worden beoordeeld. Hebben we ook dit soort gezeik niet meer.

2 april 2018 om 13:35

Hahaha......het is al 2 april zie ik. Maar wegwerp gebaar vind ik wel een ijzersterke verlate 1 april grap. Dit meen jezelf toch ook niet serieus ga ik maar vanuit, Maar hij is leuk

2 april 2018 om 13:50

Ik vond het serieus een mooie manier om de beweging van Lozano in een ander, minder erg, perspectief te zetten. Gewoon een mooi voorbeeld van hoe woordkeuze wel een verschil zou kunnen maken in of en hoe hard iets bestraft wordt.

2 april 2018 om 14:28

Tja wegwerpgebaar is dezelfde onzin als het breed maken van Neres. Allebei lariekoek.

2 april 2018 om 19:07

Eerst lezen Hansje, zie mijn uitleg om 13:26.
En dank je, het was dus idd als een grapje bedoeld.

2 april 2018 om 13:37

Again
De slaande beweging van lozano was ook een reactie op een overtreding van de tegenstander dus daar had dan ook voor gefloten moeten worden.als we jou redenering moeten volgen

2 april 2018 om 14:28

Precies dit inderdaad. Maar blijkbaar gaat die vlieger niet op als het voor een andere club is.

Was een overtreding op neres 5 seconde eerder dus daar had al gefloten moeten worden. Was niet blom ze beste wedstrijd. Lozano slaat elke wedstrijd mensen dus daar moet ook niemand meer van opkijken

2 april 2018 om 12:26

Ja en op Lozano werd ook een overtreding gemaakt. Gewoon beiden niet schorsen lijkt me

2 april 2018 om 17:01

Beide wel schorsen. Beide zijn het overtredingen toch

Totaal zinloos om een onschuldige reflex van een rasvoetballer zoals Neres opeens uit te vergroten om deze symphatieke en harde werker in diskrediet te brengen,
Vind juist dat je dit soort lieden die dit soort futiliteiten aankaart moet aanpakken,en niet Neres vanwege een reflex die eenieder wel eens maakt.

2 april 2018 om 12:32

Of je t nou bewust of onbewust doet.. het is gewoon rood lol. Hij raakt zen tegenstander. Lozano raakte niemand.. niet eens in de buurt

2 april 2018 om 12:43

Iets in mij zegt, je reactie doorlezend, dat je niet helemaal objectief in dezen bent.

Mannelijkheid hoeft niet uit het voetbal te verdwijnen; gemeen spel daarentegen wel.

2 april 2018 om 12:51

Onschuldige reflex? Haha.

Leuk bedacht hoor.
Is gewoon een bewuste stoot. En daarvoor hoor je geschorst te worden.
Dit hoort niet op de velden thuis.

2 april 2018 om 13:32

Barcamessi ii hoop dat je aan het trollen bent. Hoezo uitvergroten is gewoon een bewuste elleboog of je nou rasvoetballer en sympathiek bent maakt niet zoveel uit toch?dat je het gaat verdedigen dat dit iedereen wel eens doet is echt onzin

2 april 2018 om 13:50

Barcamessie zet die bril af. Hij vangt hem op met een uitgestoken elleboog. Als hij het met z'n arm doet kan ik er inkomen, maar met uitgestoken elleboog gewoon niet chic.

2 april 2018 om 13:52

Barmessie
Als ik in jou reactie de naam neres vervang door lozano
Dan is dit mijn gelijk.
Slaat natuurlijk nergens op maar dat doet jou reactie ook niet

En ik maar door reacties in het Lozano topic denken dat schorsen via de media (Fox sports e.d.) alleenbij Psv gebeurde. Zo leer je maar weer dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn

2 april 2018 om 13:41

En t mooie is dat PSV supporters er zelf ook in geloven ook nog. Net als de zogenaamde voorkeursbehandeling van Ajax spelers bij het NL elftal of dat de media pro Ajax zijn. Ik zou werkelijk dood en dood moe van worden als ik PSV fan zou zijn en dit gezanik continu om me heen moet aanhoren. Maar t hoort blijkbaar een beetje bij de cultuur in het zuiden.

2 april 2018 om 14:22

Jullie zien dus echt geen verschil in hoe het wordt belicht? Dat van Lozano kwam in de rust terug, na afloop van de wedstrijd terug, in de nabespreking van het weekend terug, in Rondo aan de orde en nog tig artikelen van o.a Telegraaf.

Neres komt in de samenvatting van NOS terug met commentaar van 'ach is een aai' en wordt verder nergens besproken. In heel die FOX-uitzending rondom Ajax-Groningen 0 keer.

Dit zijn de feiten jongens. Zo simpel als wat. Nee ik geloof er niet in dat de KNVB bevoordeeld is, maar ik geloof er wel in dat op teveel cruciale mediaposities Ajax-minded mensen zitten. Hoe verklaar je anders dat in dat Rondo programmaatje het minutenlang over Lozano gaat en helemaal niet over Neres?

2 april 2018 om 14:28

Omdat Lozano als aanvaller in 2 jaar 7 of 8 keer rood pakt waarvan 6 keer direct en nu weer een op het oog slaande beweging maakt naar de tegenstander? Dat was namelijk ook de strekking van de discussie, niet of het wel of niet erger is dan wat Neres deed. Het voorval is overigens niet te vergelijken met dat van Neres, maar dat alles weer langs de lat van de hoofdstad gelegd moet worden kijk ik niet meer van op.

2 april 2018 om 14:32

Ach dat is veel te makkelijk. Die eerste keer tegen Heerenveen in de Eredivisie was er net zo veel aandacht over. Het was dom van Lozano hoor absoluut, maar laten we nu niet doen alsof Neres zo'n lieverdje is dat het daarom geen aandacht verdient. Die staat ook regelmatig met zijn armen te zwaaien en daar is gewoon veel minder media-aandacht voor. En dan krijg je gewoon een heel vertekend beeld.

Ik wil niks langs de lat van de hoofdstad leggen, want Ajax kan mij geen zier interesseren. Als dit bij Feyenoord was gebeurd had ik het net zo goed belicht.

De feiten zijn dat er veel meer discussie is rondom de actie van Lozano dan deze tik van Neres. En als je dat vergelijkt met de heksenjachten eerder dit seizoen bij gelijksoortige ellebogen is dag gewoon opmerkelijk. Vind je niet?

2 april 2018 om 14:42

Ik zei in een ander topic over hetzelfde onderwerp dat het geen barst uitmaakt wie waar speelt en wat voor overtreding er wordt gemaakt. Of het nou Veltman is, Lozano, Kramer, Nijhuis, alles wat leeft onder de supporters wordt breed uitgemeten omdat het veel gelezen en gedeeld wordt en veel reacties oplevert. Dat betekent centjes, want zo werkt het verdienmodel van de media nu eenmaal tegenwoordig.

Het heeft allemaal niet zoveel met een club te maken. Ook niet met zogenaamde voorkeuren van mensen bij de media. Het gaat allemaal om geld verdienen en zeg nou eerlijk, een echte elleboog van Neres was het nou ook weer niet. Hij maakt zich breed in een duel waar geel zeker op z'n plaats was geweest. Maar als je niet in kunt zien dat met de voorgeschiedenis van Lozano een dergelijke slaande beweging anders wordt belicht (met het verhaal over het verdienmodel van de media in het achterhoofd) dan de actie van Neres, tsja, dan voel ik aan m'n water dat we snel zijn uitgepraat.

2 april 2018 om 17:22

@gaudi
Kijk nooit naar Rondo, dus heb het dit keer ook niet gezien.
Maar Lozano heeft nu al heel wat keren zijn handjes laten wapperen. Iemand noemde het vandaag een wegwerp gebaar. Dat vond ik een hele aardige. Maar wanneer je iets continu doet, krijgt het logischer wijs toch meer aandacht? Zijn trainer (cocu) had het er zelf ook nog over tijdens zijn persconferentie. Zou Cocu ook voor Ajax zijn?

2 april 2018 om 14:25

Dit inderdaad. Om over de kruistocht tegen Veltman nog maar te zwijgen. Voor beiden zou ik een schorsing zwaar gestraft vinden overigens.

Ik zie gewoon een geïrriteerde actie van Neres met wel degelijk opzet. Hij zet een blok omdat hij een seconde daarvoor in de mangel genomen word waarvoor niet gefloten werd. Het niet zo'n soort elleboog als die van Matavz maar nmm wel degelijk een lompe actie.

Vind de actie van Lozano niet zodanig erg dat hij hiervoor een schorsing verdient. Als je Lozano gaat aanpakken mag je zeker wel naar Neres ook gaan kijken. Toch wil ik er een maar aan toevoegen en dat is dat Lozana er te vaak mee te maken heeft. Een recividist wordt nu eenmaal zwaarder aangepakt.

2 april 2018 om 12:41

Beide Neres en Lozano dienen geschorst te worden. Wel vind ik dat als een scheids "mannelijk voetbal" fluit dat een aanvaller dan ook wat meer mag.

2 april 2018 om 17:17

Waarom zou een aanvaller dan meer mogen? Dat lijkt me pas krom. Overtreding van achter van een verdediger is dan rood en van een aanvaller geel. Best apart

2 april 2018 om 12:41

Beide Neres en Lozano dienen geschorst te worden. Wel vind ik dat als een scheids "mannelijk voetbal" fluit dat een aanvaller dan ook wat meer mag.

2 april 2018 om 12:43

Die van Lozano vind ik persoonlijk erger, omdat dat gewoon een zeer duidelijk slaande beweging is. Het was niet de bedoeling van Lozano om mis te slaan, anders deed hij dit niet richting de speler... En nogmaals, bij Neres heb ik echt de indruk dat Blom het zag en ervoor koos om door te spelen. Dat zou bij het wedstrijdbeeld passen van hem die wedstrijd. Blom liet echt heel erg veel doorgaan.

2 april 2018 om 12:59

Nee die vind je niet persoonlijk erger. Je hebt een persoonlijke voorkeur dat is heel iets anders. Ik ga lozano niet verdedigen want die leert het toch niet. Zon gevalletje hebben ze bij jullie ook gehad in de vorm van suarez. Maar Neres maakt hier een duidelijke elleboog in de nek van de tegenstander.

2 april 2018 om 13:53

Ik vind het persoonlijk weel erger. Slaande beweging hoort in mijn ogen nooit te gebeuren op een voetbalveld, elleboogstoot kan nog voorkomen tijdens het spel. En Suárez lijkt zijn lesje wel geleerd te hebben, voor Lozano is er ook nog voldoende tijd om dit uit zijn spel te krijgen.

2 april 2018 om 14:23

Ach wat een gezever. De vorige rode kaarten was ook voor een elleboog van Lozano. Vond je die destijds dan ook niet erg? Onder het mom van: kan gebeuren.

En die daarvoor past al helemaal in dat straatje aangezien dat een poging was om de bal te spelen.

2 april 2018 om 17:29

De toekomst zeg je dit nou serieus ? Je vindt slaan erger dan een elleboogstoot? Man waar gaan we heen zeg.

2 april 2018 om 18:03

Mis slaan op een meter afstand is erger dan iemand een rake elleboog geven? Haha, ik ben blij dat het referendum afgeschaft wordt want oh oh, wat lopen er een mensen rond...

Jammer hè John de Wolf dat dit soort steengoede voetballers ook af en toe een beetje fel spelen. Ik snap wel dat je jaloers bent. Je kon zelf geen pepernoot raken en alleen maar tegenstanders onderuit schoffelen. Zelfs als je ze niet probeerde te raken nam je nog minimaal een been mee. Over lomp en dom gesproken... Je hebt er toch een aardige carrière mee gehad dus je mag niet klagen en zeker niet zeuren over anderen.

2 april 2018 om 13:34

Steengoede voetballer? Haha nou dan heb ik de afgelopen wedstrijden wat gemist zeker Hahah. En hij mag toch zijn mening geven net als jij? Hij heeft gewoon een punt. Heeft niks met fel te maken was gewoon een bewuste elleboog uit frustratie niks meer niks minder

Blom floot gisteren "mannelijk" zoals Nijhuis dat ook doet. Als je als verdediger overtredingen mag maken dan krijg je dit dus. Net zoals met Woudenberg denken verdedigers dan dat ze alles mogen. Lozano en nu Neres hadden er genoeg van. Niet slim, maar te begrijpen. Als het hard tegen hard gaat dan valt die elleboog best mee.

De actie van Neres was gewoon een geval van frustratie en dus gewoon dom. Bovendien doen ajacieden het vaak heel erg geniepig. En zijn ze al veel te vaak ergens mee weg gekomen. Schorsen dus.

2 april 2018 om 12:50

Schorsen waarvoor precies ? Er zit namelijk geen opzet bij. Het wordt hierboven ook prima geschetst, waar verdedigers "mannelijker" mogen spelen, zal dit toch ook wel het geval zijn bij aanvallers ?

2 april 2018 om 13:36

No modric? Bij neres zat er geen opzet bij? Heb je het überhaupt wel gezien? Zo ja zou ik even naar specsavers gaan. Dit was gewoon bewust een elleboog uit frustratie.

2 april 2018 om 12:51

Ja joh scheer ons allemaal over 1 kam. Ajacieden doen het geniepig haha. Het was frustratie en dom maar meer ook niet,evenals bij Lozano de laatste keer.in Engeland lachen ze hierom

2 april 2018 om 12:51

Ja joh scheer ons allemaal over 1 kam. Ajacieden doen het geniepig haha. Het was frustratie en dom maar meer ook niet,evenals bij Lozano de laatste keer.in Engeland lachen ze hierom

2 april 2018 om 14:19

Schorsen omdat hij zich alleen maar breed maakt en geen elleboog uitdeeld?????

Ik denk niet dat Neres het bewust doet terwijl je ziet dat Lozano wel een echte slaande beweging maakt. Maar het lijkt mij beter John de Wolf om eerst maar eens naar een aantal Feyenoord spelers te kijken en dan te reageren op Ajax spelers. Snap niet helemaal de bedoeling hiervan.

2 april 2018 om 12:50

Waarom mag de Wolf niets over Ajax spelers zeggen?
We hebben al de Boer en Perez achter de tafel zitten; De Wolf past daar prima bij.
Ik heb niet het idee dat ze allen heel partijdig zijn.
Ze benoemen wat ze zien, maar blijkbaar kan niet iedereen daar tegen.

2 april 2018 om 20:20

@Voetballer 2: waarom zou De Wolf niets over Neres mogen zeggen? Natuurlijk mag hij daar alles van vinden, net als jij en ik.

Neres moest dit niet doen, maar wat ik kwalijker vind, is dat de scheids al veel eerder had moeten fluiten tegen Groningen. Neres werd enorm belaagd en had al lang een vrije trap verdiend. En ja, Neres moest dit uiteindelijk niet doen natuurlijk, komt waarschijnlijk voort uit de frustratie.

Tja Ajax wordt de laatste tijd erg het hand boven de hand gehouden met de handtastelijkheden van Ajacieden.
Nu wordt er weer niks aan gedaan omdat het al beoordeeld zou zijn.
Zo komen ze telkens weer goed weg daar.
Dit is gewoon een 100% elleboogstoot. Dik rood dus.

2 april 2018 om 14:06

Die is 0% een stoot, dus kan al geen elleboogstoot zijn. Hij beweegt elleboog niet naar speler toe, iets dat bij een elleboogstoot een criterium is. Dat hij dit niet moet doen ben ik met je eens maar hier een stoot in zien is vreselijk knap, is hier zelfs zo dat de speler beweging naar de elleboog maakt. Desalniettemin is het een overtreding van Neres maar een rode kaart zie ik er niet in en al helemaal geen stoot.

2 april 2018 om 19:15

Misschien moet je wat beter kijken dit was100% een stoot en dus 100% een rode kaart. De speler maakt de beweging naar de elleboog? Hahaha het moet niet gekker worden. Ik vind dat de KNVB die verdediger 10 wedstrijden moet schorsen omdat die zomaar naar de elleboog van neres gaat.

Je zegt ook dat hij dit niet moet doen? Wat moet hij dan niet doen want in jouw hele verhaal zeg je eigenlijk dat hij niks gedaan heeft

Ik vind dat je hier iemand wel voor kan schorsen. Moet je gewoon niet doen. En nu niet om het vingertje naar iemand anders te wijzen (want zoals ik aangeef kan je Neres gewoon schorsen hiervoor) maar waarom komt er totaal niets in de media over het kopschoppen van Te Wierik? Die gast schopt Kluivert tot bloedens toe op het hoofd, Kluivert hield hem daarvoor vast maar hij was al los en reageert daarna zo. Echt absurd.

2 april 2018 om 14:45

Kijk, Blom liet heel veel toe en daardoor was het hard tegen hard. Niks mis mee op zich, want daarin vond ik Blom niet perse partijdig. Het was alleen wel zo dat beide ploegen dan de grens op gaan zoeken en er soms overheen gaan. Het schoppen en deze vermeende elleboog zijn een gevolg van de manier waarop Blom floot.. Als hij er korter op zat, had er ook veel minder onderlinge frustratie geweest en hadden de spelers minder ver gegaan. Ik zou het raar vinden om spelers dan te schorsen, terwijl de scheidsrechter met zijn manier van fluiten spelers haast uitdaagt om verder te gaan in de duels..

Dat Kan hem als voetballer gaan kosten.. Slechte imago..

Netjes maakt zich breed. Hij loopt er tegen aan. Arm ging dus niet naar speler. Speler ging naar artikel.

Neres maakt zich enkel breed. Deelt geen elleboogstoot uit. Dus op basis van wat zou hij dan geschorst moeten worden Johnie?

2 april 2018 om 17:32

Uuhh omdat hijbewust een elleboog geeft. Heeft echt niks met breed maken te maken. Wees gewoon eerlijk was een bewuste elleboog kijk nog maar eens goed terug

2 april 2018 om 23:47

beelden tientallen keren teruggekeken en zie hem alleen breedmaken.zie hem geen slaande beweging maken met de elleboog..misschien jij eens eerlijk zijn en toegeven dat hij zich breed maakt

Nou een enorm zacht tikje in je nek en die vent gaat liggen alsof die dood gaat. Misschien vind ik dat wel erger.

Het was een domme actie, alleen had de scheids al veer eerder moeten fluiten. Neres werd door 2 spelers van Groningen enorm belaagd en had al lang een vrije trap mee moeten krijgen. Die actie van hem daarna is frustratie, en natuurlijk niet goed.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren