Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Eigenlijk is het ook een schande als Jong Ajax geen kampioen wordt’

Laatste update:

Vrijdagavond staat er weer een volledige speelronde in de Jupiler League op het programma en de spanning in de top van de competitie is om te snijden. NEC en Jong Ajax staan beide op 61 punten, gevolgd door Fortuna Sittard met twee punten achterstand. Mart Dijkstra, aanvoerder van NEC, bereidt zich goed voor op het drukke speelschema de komende tijd.

"Voederen, slapen, trainen en rusten zal het worden", zegt Dijkstra in gesprek met Voetbal International. "Voederen? Ja, je kan het geen eten meer noemen in zo’n periode. Maar prima hoor, goed op jezelf letten, snel opladen, fysiek en mentaal en gas op die plank. Dit is de leukste fase van het seizoen, nu gaat het er echt om."

Martin Haar, trainer van het Jong AZ dat vijftiende staat in de Jupiler League, is duidelijk over wie hij verwacht dat kampioen wordt: "Ik denk dat Jong Ajax de titel pakt. En dat zegt veel over het niveau van de rest. Kijk wat ze op kunnen stellen! Eigenlijk is het ook een schande als ze geen kampioen worden. Ze hebben gewoon het beste materiaal."

Ben jij het eens met Martin Haar?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat lijkt me wat overdreven. Gewoon knap als ze kampioen worden. Het eerste heeft ook de beste papieren ieder jaar maar kampioen worden is niet altijd een kwestie van de grootste portemonnee.

30 maart 2018 om 12:59

Ik ben het niet eens met Martin Haar eigenlijk.

Als je ziet hoe vaak (zeker rond interlandperiodes) ze bar weinig mensen op kunnen stellen omdat iedereen is uitgevlogen voor hun nationale (jeugd) selecties. Dan is het gewoon knap. Plus dat ze geen vastigheden in kunnen bouwen omdat hun 1e elftal toch leidend is. Elke keer moeten ze goede spelers afstaan die vervolgens niet met Jong kunnen spelen.

Ik zou het persoonlijk heel knap vinden als een jeugdteam kampioen wordt.
Ik zou het zelfs een schande vinden als (bijvoorbeeld) NEC geen kampioen kan worden.

Denk dat Martin Haar dan ook de plank volledig misslaat. Je mag er van uitgaan dat een 1e elftal van nec een stuk beter moet presteren dan een willekeurig jeugdteam.

En het is ook zorgelijk. Als je als profclub al geen jeugdelftal onder je kan houden, hoe moet dat dan straks op het hoogste niveau? En of we het dan hebben over nec, fortuna, telstar of emmen maakt niet uit.

30 maart 2018 om 13:19

Beetje overdreven natuurlijk. Zo'n jong team heeft een veelvoud aan salarissen te besteden dan elke club onder p8 eredivisie, omdat het toch spelers zijn die al een Ajax contract hebben. Een jongen als Lamprou ging bij Jong Ajax veel meer verdienen dan wat Willem II kon bieden.

Verder heeft NEC natuurlijk ook niet de ambitie om op het hoogste niveau Ajax onder zich te houden, dat is totaal niet realistisch. Die zijn dol gelukkig als ze na promotie 15e worden.

Onderschat ook niet hoe veel makkelijker het voetbalt als je geen enkele druk hebt. Je ziet dat ook bij Excelsior, weinig druk, doen het geweldig, maar er zijn maar zelden spelers geweest die het later bij andere eredivisie clubs konden laten zien.

30 maart 2018 om 13:53

Ik snap dat hun doel niet is om boven Ajax te eindigen. Dat is vrijwel onmogelijk. Ik bedoelde meer te zeggen dat wanneer een jeugdploeg al beter is dan jij, hoe wil je dan in godsnaam punten vergaren in de eredivisie?

30 maart 2018 om 15:15

Hangt er vanaf,ik denk dat jong Ajax niet laatste zal worden in de eredivisie

30 maart 2018 om 18:48

Ik ga er vanuit dat Jong Ajax met deze spelers gewoon 10e wordt in de eredivisie hoor... Veel zijn nog jong, maar dermate talentvol dat ze gewoon in het rechterrijtje terecht zouden kunnen. En dan vullen ze het nog aan met spelers die aan het wennen zijn of herstellen van een blessure.

Het zou een schande zijn als Jong-Ajax kampioen wordt in de eerste divisie. Ze spelen elke week wel met een andere opstelling, spelen vooral met hele jonge spelers, vaak nog a-junioren en is nogal wisselvallig qua prestaties. De andere clubs zouden zich dus moeten schamen als Jong-Ajax kampioen gaat worden!

30 maart 2018 om 12:37

Ajax heeft daarentegen wel de beste jeugdopleiding, de grootste talenten, de beste faciliteiten en veruit de duurste selectie(spelers). Ik vind dus ook dat ze aan hun stand verplicht zijn kampioen te worden.
Jong PSV had ook gewoon als tweede of derde moeten eindigen. Anders is het niveau van de spelers gewoon niet hoog genoeg om voor (een goed) PSV 1 in aanmerking te komen.

30 maart 2018 om 12:40

Dus omdat de beste talenten de beste faciliteiten hebben moeten ze kampioen worden? Wat een onzin. Spelen zulke jonge gozers. Die komen terecht in en volwassen prof competitie waar ervaring te over is. Waar t fysiek veel zwaarder is .

30 maart 2018 om 12:53

Bij psv spelen veel minder voor veel geld gekochte spelers dan bij jong Ajax. Het komt vaak voor dat bij jong Ajax voor meer dan 10 miljoen aan gekochte spelers in het veld staan. Hier koop je elke jl club voor.

30 maart 2018 om 13:09

En dan? Heb je geld zien winnen ooit van een wedstrijd? De kloof tussen de eredivisie en de jl wordt alleenmaar groter. Als zij van een gemankeerd elftal van Ajax niet eens winnen zegt het genoeg.

30 maart 2018 om 13:15

@janssen maher gemist? Die krikte de selectiewaarde de 1ste seizoenshelft ook gewoon op naar 10 miljoen.

30 maart 2018 om 13:34

@KusH misschien omdat ze ook spelers als Cassiera hebben die aangetrokken zijn voor 5 miljoen, of denk je dat NEC ook een spits voor dat bedrag kan halen?

30 maart 2018 om 13:53

Maar heeft die 5 miljoen net zoveel meer kwaliteit als spits dan de gemiddelde Juup spits? Vind ik niet ecbt. Baal ervan dat ze er 5 miljoen voor betaald hebben. Ik zou t zelf nooit gedaan hebben. Was gewoon een gok. Misgegaan en nu zit je met een spits.

30 maart 2018 om 18:53

Overdrijven is ook een kunst. Je praat alsof het de A1 is die op het veld staan, maar het gros is gewoon uit 97/98. Dan ben je dus gewoon 19 of 20 jaar en had je jezelf bij een club in het rechterrijtje gewoon al in de basis gespeeld als je echt zo goed bent dat je binnen nu en 2 jaar in Ajax 1 staat.

30 maart 2018 om 12:37

Maar dat maakt het weer knapper op voor Jong Ajax. Elke week een andere opstelling en dat tóch zo goed presteren. En daarnaast, het lijkt me dat je als prof ambities hebt. Ik zou als doelman of verdediger liever tegenover een getalenteerde aanvaller staan dan tegenover een mislukt talentje van een bvo uit de subtop eredivisie...

30 maart 2018 om 15:41

@mtw1973: niet mee eens dat andere teams zich moeten schamen als Jong Ajax kampioen wordt. Een aantal spelers van Jong Ajax zouden best mee kunnen komen met middenmoot Eredivisie. Alblas, Doekhi, Eiting, Dani de Wit, Dekker, Cerny, Sierhuis en Cassierra hebben het in zich om op een hoger niveau uit te komen. Wie kunnen dat bij NEC zeggen? V/d Pavert, Breinburg, Kadioglu en Rayhi waarschijnlijk. De rest is bij beide teams opvulling. Je ziet dus duidelijk dat Jong Ajax betere voetballers heeft.

30 maart 2018 om 15:52

Als je met de waarde van 1 speler al boven het budget van het merendeel van de overige clubs uitkomt dan is het niet meer dan logisch dat je de favoriet voor het kampioenschap bent.

30 maart 2018 om 21:53

Dat is nu net het punt. Hoe kan het dat de A en B junioren van ajax beter zijn dan de volwassen teams van andere clubs. Dit is nou juist het issue. Dus een schande voor de andere teams als jong ajax kampioen wordt.

31 maart 2018 om 08:46

@musi26: dat is helemaal niet het punt. NEC heeft een monsterbegroting van 8,5 miljoen. Voor JL begrippen een heel hoog bedrag. Toch bedraagt het budget van de jeugdopleiding van Ajax al 11 miljoen. Op financieel vlak bestaat er dus geen competitie. Bovendien heeft Ajax meer mogelijkheden bij de doorselectie (hoger salaris, kansen bij een topclub, goede doorstroming naar het eerste), waardoor alleen de beteren van die lichting over blijven. Qua fysiek zijn zij waarschijnlijk niet zo ontwikkeld als oudere volwassenen, maar als je dat op techniek kunt compenseren....

En als jong Ajax kampioen wordt wie gaat er naar de eredivisie want jong Ajax mag daar niet spelen

30 maart 2018 om 12:47

De nummer 2 gaat dan direct naar de eredivisie.

Ik vind dat makkelijk. Van een schande praten. Het zijn stuk voor stuk erg jonge gozertjes die daar rijpen. Waar veelal duidelijk wordt wie kan aanhaken bij Ajax 1 of wie af valt. Zit mensen vooral dwars dat er spelers tussen lopen die 5 milj kostten. Maar als blijkt dat ze bv niet goed genoeg zijn..?

Daarbij spelen er ook regelmatig jeugd spelers. Die gewoon oor een onder 19 ploeg zouden kunnen spelen. Schande?
Het niveau keldert hier in Nederland als een malle. Die jongens spelen 9vd 10 keer tegen volwassen lang meedraaiende spelers.. nee hoor. Absoluut geen schande

30 maart 2018 om 12:40

Dit jong Ajax is qua potentie echt geen Ajax 1 materiaal. Maar het zegt gewoon wat over de andere teams. NEC zal als ze promoveren direct weer degraderen.

30 maart 2018 om 12:46

De meeste niet. Daarom snap ik dat gezanik niet van vele. Competitievervalsing en noem maar op.de grootste talenten (bv Justin of de Ligt) slaan jong over.

30 maart 2018 om 12:56

Knap dat je nu al weet dat NEC dan weer degradeert. Als ze promoveren hebben ze ook weer meer geld om spelers te halen he

30 maart 2018 om 12:57

Dus Nouri, danny en frenkie zijn geen goede spelers ? Zij hebben allen in jong Ajax gespeeld. Frenkie had bij Willem II gewoon in de ed gespeel ipv jl bij jong Ajax. Dit geld dit jaar voor Johnson die gewoon bij Heerenveen in de ed had kunnen spelen ipv jl.

30 maart 2018 om 13:16

Het is toch geen gezanik?

Mensen benoemen feiten. Het is toch een feit dat bv. Casierra 5 mln heeft gekost.
Je lijkt het je nog al aan te trekken.

30 maart 2018 om 13:54

@jasonrhijn

De andere clubs hebben niet de luxe om 5 miljoen euro uit te geven aan een jonge speler en die vervolgens te posteren bij het beloftenelftal. Ik vind het dus wel erg makkelijk om te zeggen dat die clubs naar hunzelf moeten kijken. Niet iedereen heeft de financiele daadkracht van Ajax. Jong Ajax heeft ongetwijfeld het meeste kapitaal op het veld staan van de Jupiler League. Niet verrassend dus dat ze wellicht kampioen worden...

30 maart 2018 om 13:15

Het gaat erom dat de Eredivisie al een veredelde beloften-competitie is geworden. De Jupiler League is van een zo'n bedroevend niveau tegenwoordig dat beloften-ploegen vrij makkelijk aanhaken. Dat was zelfs 7 jaar geleden wel anders.

30 maart 2018 om 19:00

Ja, maar het is ook een zichzelf versterken effect. Doordat de jong teams in de Juup spelen, kiezen talenten eerder voor Jong Ajax en een bijbehorend salaris, dan voor clubs in het rechter rijtje, waardoor het niveau van de rest van de competitie weer daalt.

Voor de top drie is het geweldig om hun team in de Jupiler te hebben, aangezien je goedkoop en jong talent kunt oppikken. Een Frenky de Jong was waarschijnlijk echter wel verder in zijn ontwikkeling geweest als ie nu al 3 seizoenen basis eredivisie had gestaan bij Willem II, in plaats van aanmodderen en cashen in Jong Ajax.

Volgens mij denken een aantal ajax supporters dat jong ajax alleen tegen oudere mannen spelen. De eerste 10 wedstrijden van de competitie bijvoorbeeld toen fortuna bovenaan stond was het leeftijdsverschil nog geen 2 jaar.
De eerste divisie is volgens de huidige regels bijna niet betaalbaar voor de clubs in Nederland. Daar is het land te klein voor. Dus spelen de meeste met een paar oudere spelers aangevuld met jeugdspelers die tegen een minimum loon willen voetballen en in zichzelf investeren.
Dus ja als je met een klein leeftijdsverschil en een groot budgetverschil nog steeds geen kampioen bent geworden doe je het gewoon slecht.

30 maart 2018 om 12:46

Welk budget? Jong Ajax is het slechtste team aller team tijden. De hele Jupiler League is een niveau van niks.

30 maart 2018 om 12:50

Nou dan is Fortuna eenvan de uitzonderingen . En ja.... ook die hielden t niet vol , lang boven in spelen. Komt door? Jeugdige onervarenheid. Gezanik over budget verschil. De ploeg bestaat voor grootste gedeelte uit doorstroom jeugd en we enkele aankoop die niet t niveau van Ajax 1 heeft.

30 maart 2018 om 13:00

Ik weet niet of jij de jl volgt maar fortuna speelt na het vertrek van oliseh weer leuk voetbal.

30 maart 2018 om 13:06

Ik weet niet of je volgt wat er getyped wordt. Maar het ging om t boven aan staan van Fortuna met een jonge selectie. Dat zga even jong is als die van Ajax. Nu staan ze ook niet boven aan meer.

"Leuk voetbal"... Dus? Is dat een garantie Op? Ik vind VVV over t algemeen ook leuk voetbal spelen. Maar ze staan nog niet op 1.

30 maart 2018 om 13:15

Je mist de essentie van het stukje. Dat is dat de andere clubs ook geen goede volwassen teams op de been kunnen brengen. Oftewel dat jong ajax veel betere jeugdspelers op kan stellen dan de andere clubs.

Nu krijgen we natuurlijk weer de verhalen van: Ja, competitievervalsing blaa blaa blaa. Maar daarvoor heb ik even de statistieken bij gepakt en per positie de spelers gepakt met de meeste wedstrijden.
Doel:
Alblas - 13 wedstrijden
van Bladeren - 9 wedstrijden
Verdediging:
Bergsma- 26 wedstrijden
Doekhi- 27 wedstrijden
Sidoel - 13 wedstrijden
Bakker - 14 wedstrijden
Middenvelders:
Eiting - 17 wedstrijden
de Wit - 27 wedstrijden
Lang - 14 wedstrijden
Bijleveld - 24 wedstrijden
Matusiwa - 18 wedstrijden
Mazraoui - 21 wedstrijden
Aanvallers:
Sierhuis - 13 wedstrijden
Johnson - 20 wedstrijden
Nunnely - 17 wedstrijden

Zo te lezen is dus de meerderheid pure eigen kweek en wordt het competitie-vervalsing volledig de kop ingedrukt. Enige dubieuze puntje is natuurlijk Orejuela die voor veel geld gehaald is (maar stiekem ook te kort komt voor Jong Ajax want dit is echt geen uitblinker)
Wanneer er gekeken wordt naar spelers als Siem de Jong, Younes, Lamprou, Dijks en Sinkgraven hebben die respectievelijk 1, 1, 7, 3 en 4 wedstrijden gespeeld waarvan 50% ook nog invalbeurten zijn.

Laten we hieruit de conclusie trekken dat deze Jong ploegen gewoon meer kwaliteit bezitten dan een gemiddelde Jupiler League club. Met kundige trainers, redelijk goede faciliteiten en kwaliteit (waar alleen Onze Lieve Heer vat op heeft) zullen andere clubs ook creatief moeten zijn.

Kwaliteit in de jeugd komt altijd bovendrijven en clubs als Nec, Cambuur en GOA zullen gewoon creatiever moeten worden en nauwkeuriger moeten scouten in omgeving en evt lagere divisies.

30 maart 2018 om 13:00

Cassiera vergeten? 6e op topscorerslijst..

Natuurlijk is het competitievervalsing als dit soort grote namen regelmatig mee doen. Daar moeten goede regels voor komen. Het tweede word te veel gebruikt om de afvallers van het eerste in te laten ballen. Terwijl het mijnsinziens de bedoeling was dat er van onderuit via de Jong elfteallen geroken kon worden aan het grotere werk..

30 maart 2018 om 14:00

Casierra een grote naam? Op basis van wat? Staat hij op eenzame hoogte op de topscorers lijst ofzo?

30 maart 2018 om 14:06

Daar zijn ook regels voor, maar sommige mensen hebben nog altijd moeite om te begrijpen dat Cassiera ondanks zijn transfersom gewoon deel uitmaakt van Jong Ajax. Hoogstens door blessures zit hij soms bij Ajax 1 op de bank (en dan valt hij eigenlijk zelden in). Ik geloof dat Cassiera dit seizoen een invalbeurt of 3 heeft gehad in Ajax.

De enige redenen dat Cassiera erbij wordt gehaald telkens is omdat hij ruim 5 miljoen heeft gekost. Voor de mensen die daarom vinden dat Cassiera geen deel van Jong Ajax zou mogen uitmaken : accepteer de realiteit dat Ajax nou eenmaal transfersommen kan permiteren die veel andere clubs niet kunnen betalen en dat Ajax voor jonge spelers die in de A of bij de beloften spelen soms ook miljoenen uittrekken.

30 maart 2018 om 14:16

Adzevedo, jij weet net zo goed dat hij gehaald is voor Ajax1, met zijn aankoop werd er ingespeeld op het vertrek van Nr1 spits Milik.
Hij is precies het type speler dat ik bedoel, afvaller van het 1e.. Servet - tafellaken verhaal..
Wat ze er voor betaald hebben maakt mij niets uit!

30 maart 2018 om 14:36

Afvaller van het 1ste ? is die jongen met 20 al afgeschreven dan? Soms verloopt de weg naar Ajax 1 iets langzamer als gepland, daarvoor hebben we nou juist een beloftenelftal.

30 maart 2018 om 13:01

Ik ben zelf wel fan van de jong teams in de Jupiler league.

Desondanks denk ik niet dat je begrijpt wat men met competitievervalsing bedoelt. Want wat je nu zegt is juist precies wat er fout zit in het systeem. Stel je bent een de graafschap en je ziet dat jong Ajax alleen maar met jonge prikkies speelt I de afgelopen 5 wedstrijden en gelijk speelt of net wint. Je stelt je hierop in en 1 dag van te voren wordt bekend dat Siem De jong in een keer in de wedstrijd selectie zit. Die heeft nog niet voor jong Ajax gespeeld en zal hierna er ook niet meer spelen want hij moet alleen een beetje fit worden. Dat is een enorm hard gelach want ineens heeft jong Ajax een jongen in het elftal die tegen andere elftallen niet gespeeld heeft. Enige verschil is dat deze speler tegen oa Arsenal en Chelsea heeft gespeeld en meerdere keren kampioen van de eredivisie is geweest.

Tegen de jong elftallen weet je nooit if er ineens een jongen mee speelt die 10x meer kwaliteit heeft. En dat is competitie vervalsing.

30 maart 2018 om 13:04

Dus sierhuis heeft met 13 wedstrijden meer wedstrijden gespeeld dan de man van 5 miljoen ?

30 maart 2018 om 13:06

Zit je diep he. Misschien moeten die Jupiler League helemaal maar geen eredivisie voetbal spelen. Het grote geld regeert altijd. En als je niet eens van jong Ajax kan winnen en dan wel van Feyenoord of az of Vitesse straks?

30 maart 2018 om 13:09

Ja. Zoals elke supporter in de jl ben ik tegen de jong elftallen. Daarnaast moet je als je met feiten komt wel eerlijk zijn. En hoeveel van de wedstrijden van sierhuis was als invaller.

30 maart 2018 om 13:13

Kom op man. Je kan het ook zien dat JL hierdoor sterker wordt. De Jupiler is een competitie met clubs die nog niet omvallen.

30 maart 2018 om 15:47

Wordt de jl sterker ? Misschien wel. Maar de ed wordt zwakker. Zowel Ajax als psv verhuren veel minder jonge spelers aan ed clubs (vroeger werd nv vertongen nog verhuurd) en nu worden ook nog jonge spelers van andere clubs gehaald om ze in de jl te stallen. Ik snap niet wat het Nederlands voetbal hier mee opschiet. Daarnaast huren ed clubs steeds meer van Engelse clubs. Wij lijden steeds meer op voor het buitenland. Maar gelukkig wordt volgens jou de jl beter.

Er lopen geen super talenten rond. het is gewoon een goed team. leuk voor die jongens vervelend voor de rest en Ajax zelf heeft er ook niet veel aan. misschien hun reputatie bevestigen,maar kwa spelers zie ik niemand echt een topper in het eerste worden.maar wie weet.

Eindelijk iemand met verstand van voetbal , iedereen die hier stom lult dat t raar is als jong Ajax kampioen word . nou zijn we er eindelijk klaar mee !!! Einde discussie

30 maart 2018 om 13:35

Diegene heeft er verstand van en het is einde discussie omdat hij jou mening/visie op de waarheid deelt?
Dat is wel een heel bijzondere manier om met meningsverschillen om te gaan, zo werkt het natuurlijk niet in de volwassen wereld.

30 maart 2018 om 14:45

Er is geen discussie, want NEC wordt kampioen.

Als je inderdaad ziet hoeveel Cassiera bijvoorbeeld heeft gekost is dat meer dan de hele selectie van andere Jupiler League clubs bij elkaar. Dan zou het inderdaad een schande zijn als ze geen kampioen worden

30 maart 2018 om 13:18

Dus 1 speler maakt het verschil? Waarom wordt Jong Feyenoord niet kampioen? Toch ook een schande?

30 maart 2018 om 13:26

Hij is niet overduidelijk beter dan ander JL spitsen. Dat hij dan 5milj heeft gekost.. gaat om de kwaliteit die hij dan zou moeten hebben voor 5 milj. Die heeft hij niet. Hij valt niet ecbt op in de JL.

30 maart 2018 om 13:40

Nee en daarom toen laatst Huntelaar er niet was en siem erin stond riep iedereen dat cassiera er in moest en die ten hag was dom blabla maar hij valt niet op in de jl hahahah

30 maart 2018 om 13:48

Niet opvallen in de JL (waar ik het op zichzelf niet mee eens ben) is iets heel anders dan wel of niet beter zijn op een positie die niet de eerste positie van Siem de Jong is, heeft werkelijk niks met elkaar te maken.

30 maart 2018 om 13:49

Tuurlijk gooi je hem er in dan ipv de Jong. Dat is geen spits. Speelt nooit waar een Cassiera, wel een spits wekelijks speelt. Die is wedstrijd fit.

30 maart 2018 om 13:29

Dat is toch de speler die als dusdanig slecht bestempeld werd dat hij niet eens het niveau van de JL aan zou kunnen? Meer geld maakt je alleen duurder en niet perse beter, kijk maar naar Sulejmani.
En als we dat als maatstaf nemen heeft Jong Ajax ook veel gratis spelers die dus minder zouden zijn dan spelers die bij de anderen bv 50.000 gekost hebben.

Toen jong Ajax met veel meer 1e elftal spelers in de middenmoot of lager eindigde keek niemand ervan op.
Nu wordt bijna geëist dat ze bij wijze van spreken zelfs boven de nummer 1 eindigen.

30 maart 2018 om 13:31

Ze moeten het duidelijker maken , alleen in de transferperiodes spelers wisselen met Ajax 1 en niet tussendoor (zoals in Duitsland) en tijdens interland wedstrijden niet de jong teams tegen elkaar laten ballen , want er zijn meer teams met internationals en als laatste is dat jong Ajax met Ajax mee op trainingskamp gaat en daardoor met een c elftal tegen fortuna aantreed waardoor Fortuna won en dus dichter bij kon komen !

30 maart 2018 om 13:39

Jou verontwaardiging lijkt nogal selectief, heeft dat ermee te maken dat Jong Ajax Fortuna in jou ogen helpt en NEC niet? Gewoon een vraag, als je antwoord 'ja' is is dat natuurlijk gewoon jou goedrecht als supporter.

30 maart 2018 om 13:48

Nee vind als je aan de competitie begint en moet spelen ga je niet het hele team op kamp sturen

30 maart 2018 om 13:52

Je voegt nu niks aan toe aan je eerdere reactie die op zichzelf al redelijk te begrijpen was, dus ik snap je punt. Het valt me gewoon op dat je in de reacties hier erg over Jong Ajax heen valt en voor zover ik weet nergens met ook maar één woord over de andere belofteteams hebt. Dat kan natuurlijk komen doordat bovenstaand artikel over Jong Ajax gaat óf door selectieve verontwaardiging, maar dat laatste ontken je dus. Prima.

dit zegt inderdaad alles over het niveau van de Jupiler League en het Nederlandse voetbal. een jeugdelftal word kampioen. in het Championship in Engeland bv zou dit echt nooit mogelijk zijn

30 maart 2018 om 15:29

Klopt,want daar spelen ze niet mee.

Net alsof het hele doel van Jong Ajax is om de Jupiler League te winnen. Het zou wel grappig zijn als het gebeurd, maar feitelijk gaat het om talentontwikkeling van de spelers. Veel spelers in Jong Ajax die dit seizoen er spelen zijn prima voetballers voor de onderkant van de Eredvisie of de top van de Jupiler League maar komen tekort voor Ajax 1. Totaal anders dan vorig jaar toen het elftal vol zat met grote talenten.

NEC of Fortuna gaat met de titel aan de haal, Jong Ajax zal waarschijnlijk 3de worden. Mochten de beloften toch kampioen worden dan is het vooral erg leuk voor de vaste krachten van dat elftal zoals bijvoorbeeld Bergsma.

Cassiera- 5.5 miljoen, Kotarski- 2 miljoen, Cerny- 0.75 miljoen, Johnson- 2.4 miljoen, Kuhn-2 miljoen. Ik heb even een paar bedragen opgezocht. En als je je dan bedenkt dat de hele begroting van de meeste clubs in de Jupiler League rond de 2 miljoen ligt is het toch logisch dat mensen zeggen dat het een schande zou zijn als ze geen kampioen worden.

30 maart 2018 om 19:31

Het is inderdaad logisch dat mensen dat zeggen als je je blind staart op die bedragen, anderzijds is geld natuurlijk maar één (belangrijk, dat wel) onderdeel van een veel groter en veelzijdiger verhaal dan zo een denkwijze doet vermoeden.
Kotarski bijvoorbeeld heeft voor zover ik weet nog geen minuut gekeept in de JL, Kühn heeft net aan een halfuurtje gespeeld in de JL en Černý is helaas zwaar geblesseerd geraakt na zo'n 70 minuten voor Jong Ajax gespeeld te hebben.
Natuurlijk blijven dan inderdaad nog Cassiera en Johnson over die duurder zijn dan of even duur als sommige begroting van clubs in de JL, echter naast dat het nogal onrealistisch is om te zeggen dat je met twee spelers de oorlog wint zijn zij bij Jong Ajax ook niet altijd van de partij omdat ze soms bij de A-selectie zitten.
Feyenoord is ook een goed voorbeeld, voor hun doen hebben ze toch vrij veel geïnvesteerd voor dit seizoen maar daar zijn de resultaten ook niet naar.
Wat ik daarmee wil zeggen is dat geld niet direct gelijk staat aan kwaliteit, of in het verlengde daarvan; kampioen worden.
Het lijkt alsof de mensen die om welke reden dan ook jaloers zijn op het feit (of het oneerlijk vinden) dat Ajax meer geld heeft dan andere clubs en het ook nog eens niet kunnen hebben dat Ajax net zoals AZ en PSV binnen de regels gebruik maakt van de extra mogelijkheden die een Jong-team op het één-na hoogste niveau hun bied, daarom ook maar in de woorden van Martin Haar lezen als zijnde bevestigend voor hun argument dat Jong Ajax alleen kampioen word omdat ze veel geld hebben.
Dat zegt Haar helemaal nergens namelijk, althans niet in de tekst in bovenstaand artikel.
Samengevat is het nogal doorzichtig om te zeggen dat Jong Ajax kampioen moet worden omdat ze het meeste kunnen investeren en is ook zeker niet uit de woorden van Haar op te maken dat dat zijn punt was.

Het is inderdaad een schande dat een jeugdteams kampioen kan worden. Alle volwassen teams moeten zich kapot schamen. Het team van jong ajax speelt 99,9% namelijk echt met alleen jeugd spelers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren