Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Gertjan Verbeek op non-actief gesteld als trainer van FC Twente’

Laatste update:

FC Twente heeft trainer Gertjan Verbeek per direct op non-actief gezet, zo meldt TC Tubantia. De coach wordt verantwoordelijk gehouden voor de tegenvallende resultaten. Twente is terug te vinden op de laatste plaats in de Eredivisie en degradatie naar de Jupiler League dreigt. Vanaf dinsdag staat Marino Pusic voor de groep. Onder hem werd voor het laatst op eigen veld gewonnen, tegen Roda JC op 21 oktober. Behalve Verbeek moet ook assistent Jan de Jonge het veld ruimen.

Eerder dit seizoen werd René Hake al ontslagen vanwege de slechte resultaten. Hij werd tijdelijk vervangen door Pusic, waarna Verbeek werd aangesteld. Sindsdien won FC Twente slechts eenmaal en zakte de club uit Enschede af naar de achttiende plaats op de ranglijst. Verbeek kreeg gedurende zijn tijd bij de Tukkers veel kritiek te verwerken, zowel vanuit de supporters als intern. Na zijn aanstelling op 29 oktober won FC Twente in de 21 wedstrijden die volgden slechts één keer. Geen trainer presteerde slechter in de clubgeschiedenis.

Vorige week gaf technisch en commercieel directeur Jan van Halst nog meerdere malen in de media aan dat Verbeek het vertrouwen krijgt en met hem het seizoen afgemaakt zou worden. Ook statutair directeur Erik Velderman zei in De Telegraaf dat de positie van de trainer geen punt van discussie was. Desondanks is Verbeek nu toch ontslagen, al laat de bevestiging van Twente nog op zich wachten. Volgens het dagblad leidde Verbeek maandag nog de training en kreeg hij daarna het slechte nieuws te horen.

Terecht besluit?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.......

26 maart 2018 om 18:12

Wat een grap! Van Halst gaat ook mee?
Dit is toch getuige van slecht beleid....

26 maart 2018 om 18:54

Slechter dan 1 overwinning in 18 wedstrijden kan bijna niet, dus het is wel logisch. Misschien hopen ze op een van Looi effect, na zijn ontslag heeft willem 2 niet meer verloren. Dat kan het verschil zijn tussen degraderen of in de eredivisie blijven.

26 maart 2018 om 19:20

Die hadden ze dan misschien al moeten hebben met Verbeek. Ik heb het inderdaad wel eens met de opmerkingen van de anderen. Het beleid zelf slaat momenteel helemaal nergens op. 2 keer in een seizoen switchen van trainer is niet meer dan hopen dat er iets veranderd.

26 maart 2018 om 18:14

Je bedoelt een Twents ros, het paard in het embleem van de tukkers.

We gaan lekker. Terecht natuurlijk, gezien zijn presteren en houding. Maar wat een puinhoop hebben we ervan.

26 maart 2018 om 18:21

Dat kun je wel zeggen ja. Vraag me af waar ze hadden gestaan als Hake nog trainer was geweest. En dan nu, terecht in mijn ogen, Verbeek eruit; dat gaat ze ook weer geld kosten, en volgens mij heeft Twente daar niet heel veel van.

26 maart 2018 om 18:22

Ook de krant Tubantia inclusief redactie mag zich wel even achter de oren gaan krabben. De complete haat campagne van die krant is werkelijk schandalig. En dat noemt zich een krant voor de regio, gefeliceerd Tubantia met het mede-veroorzaken van dit ontslag inclusief aanstaande degradatie. Wat een onrust hebben ze wel niet veroorzaakt zeg..

26 maart 2018 om 18:26

Wat wil je dan, 17 wedstrijden 0 overwinningen. Ga jij eens op de tribune zitten. Dan ga je toch ook niet een positief verhaal schrijven.

26 maart 2018 om 18:28

Tubantia heeft de vinger op de zere plek gelegd. Dat je dat als supporter niet graag wilt lezen begrijp ik. Maar die onrust die zij beschreven was ook volop aanwezig, dus ongelijk hadden ze niet. En Verbeek zelf was voor een groot deel de oorzaak en de veroorzaker van heel veel negativiteit binnen de club. Door zijn eigen negatieve houding, zijn totale gebrek aan zelfreflectie en zijn negatieve speelwijze heeft hij het onheil over zichzelf afgeroepen.

26 maart 2018 om 19:17

Dus Tubantia is de schuld voor de sportieve malaise waarin Twente zit? Het ligt gewoon al jarenlang aan de beleidsbepalers daar die er een zooitje van hebben gemaakt.

26 maart 2018 om 19:34

Tubantia is medeverantwoordelijk voor de grafstemming in Enschede. En daarmee zeg ik niet dat Verbeek niet zijn eigen ondergang heeft veroorzaakt. Alleen continu alle ruimte geven aan negativiteit, dit aanwakkeren en opkloppen is wel op het conto van de Tubantiakliek. Dus eerst stemming maken en als die stemming fataal wordt roepen: zie je wel, we hadden wel gelijk. Vroeger mochten ze overal naar binnen en aan tafel zitten. De laatste jaren mogen ze buiten in de regen gaan staan bij het trainingscomplex. Sindsdien is alles negatief. Dat helpt een club in moeilijkheden ook niet echt. Vorig jaar deugde er van Hake ook niks en nu is hij volgens hen onterecht ontslagen. Eerst werd Jan van Halst naar binnen geschreven en nu moet ie van hun oprotten. Verbeek heeft is macht volledig onderschat en is daar heel slecht mee omgegaan.

26 maart 2018 om 23:58

Je vergeet er bij te vermelden dat de titel van 2010, een gekochte titel is, met gestolen geld. Dat roep je normaal in elke post. Vandaar mijn verbazing.

27 maart 2018 om 00:07

twente-watcher
We have lost the war , shoot the messenger pffffffffffffff
Please grow up , met je zo n grote macht toedichten aan het plaatselijke bokkeblaadje !!
Als landelijke media onafgebroken aan het hakken en zagen waren geweest had je misschien nog ergens een heel klein puntje gehaald ,nu nihil !!

26 maart 2018 om 18:35

Schandelijk beleid, diep in de financiële problemen en gewoon 2x een hoofdtrainer ontslaan in een seizoen. Was het nou echt zo veel slechten gegaan als Hake gewoon het hele seizoen was blijven zitten. Nu 2 wss dure contracten afkopen en weer een nieuwe trainer aantrekken...

26 maart 2018 om 19:28

Dat weet je nooit. Het ontslag van Hake was misschien niet nodig maar op voorhand zouden meer mensen voor Verbeek kiezen. Verbeek had ik niet ontslagen omdat hij toch wel bewezen heeft een goede trainer maar aan de andere kant had de selectie ook niet echt een goede band met hem blijkbaar en dan is het toch altijd lastig om een coach niet te ontslaan.

26 maart 2018 om 18:38

Heb wel met jullie te doen. Gifbeker duurt lang voor Twente supporters. Zou willen zeggen dat ik als Feyenoorder weet hoe het is maar zo schrijnend als dit heb ik nooit meegemaakt.

"We gaan door tot het einde en geloven er nog steeds in" aldus Van Halst. Die mag zelf ook wel opstappen nu dan. Hij heeft dit zooitje bij elkaar geraapt.

26 maart 2018 om 18:12

En wat zou dat oplossen? Nog meer onrust en dan? Van Halst heeft bijgedragen aan het zooitje. Het is nu aan hem om het weer op te ruimen ook.

26 maart 2018 om 18:19

Dat lost net zoveel op als nu, maar dan laat je wel zien dat je het snapt. Hij koopt een bult spelers, hij ontslaat een trainer die het niet slecht deed en hij stelt er een aan die alleen maar voor heisa zorgt. Voor zijn eigen geloofwaardigheid is het dus beter als hij ook vertrekt. Met of zonder Jan van Halst maakt echt niet zoveel uit voor de onrust hoor. Die is er toch al.

26 maart 2018 om 18:20

Maar als het vertrouwen weg is is dat dan wel slim?

26 maart 2018 om 18:42

Daar heb je wel een goed punt, Ricootje. Ik denk dat ze hem echter laten zitten omdat ze geen zin hebben om nóg een keer afkoopsom te betalen en omdat ze toch verder moeten met iemand die het beleid bepaalt. En dus maar hopen dat Van Halst heeft geleerd van zijn fouten.

26 maart 2018 om 19:23

Dit is wellicht één van de meest belachelijke uitspraken die ik ooit hier op VZ gelezen heb. Van Halst heeft zo goed als alles fout gedaan, op allerlei gebieden, maar moet het dan ook maar opruimen? Heeft Van Halst dan niet voldoende aangetoond dat die deze functie totaal niet aan kan? Dan laat je het toch door iemand met meer capaciteiten oplossen?

26 maart 2018 om 19:46

Dat is jouw mening. De selectie die er bij Twente staat is goed genoeg zelfs nog voor een veel hogere eindplaats niet 1 of 2 posities ze hadden met dit materiaal zelfs rond de 10 plaats kunnen staan. Het ontslaan van Hake was misschien niet nodig maar aan de andere kant waren zijn prestaties ook niet goed. Daarnaast is Verbeek naar mijn mening ook wel een trainer waarbij toch genoeg clubs aan zouden denken voor Twente waren er niet heel veel betere opties. Ik vind de kritiek allemaal wat overdreven op hem.

29 maart 2018 om 12:40

El Fenomeno, zoals memphisdepay al zegt is het geen onomstotelijk feit dat alles wat hij deed fout was. De selectie die er staat hoort meer dan genoeg kwaliteiten te hebben om in de Eredivisie te blijven, dus overdreven om te zeggen dat hij het totaal niet aan kan. Wel heeft zijn beleid gezorgd voor een dramatische uitkomst. Daarvoor draagt hij verantwoordelijkheid en hij is nu dan ook teruggetreden als technisch directeur.

Was natuurlijk te verwachten als driekwart van de spelersgroep niet met je verder wil. Dit wilden ze vorige week al doen maar toen heeft de directie eigenhandig besloten om Verbeek niet op non actief te stellen. Nu alsnog zien ze in dat dit de enige optie is na wederom gesprekken binnen de club. Jan van Halst zal ook een stap terug doen en zich alleen bezighouden met het commerciële gedeelte en niet meer met het technische gedeelte.

En Jan van H.? Die is mede verantwoordelijk!!

Zou dit waar zijn, dan is het einde van Jan van Halst bij Twente ook in zicht neem ik aan?

Toch niet heel verrassend. Denk dat het ook wel een verstandige move is om verdere escalatie te voorkomen..

En terecht. Wanprestaties ten top geleverd gezien de spelersmateriaal wat die ter beschikking heeft.

Begrijpelijk aan de ene kant, ben alleen bang dat het voor Twente al te laat is en daar gaat een nieuwe trainer in mijn ogen niks aan veranderen.

26 maart 2018 om 18:16

Pusic zal denk ik in eerste instantie het seizoen wel afmaken.

26 maart 2018 om 18:28

Misschien veranderd de speelwijze nu wel.
Van naïef aanvallend voetbal naar degradatie voetbal wat nu bittere noodzaak is.....punten sprokkelen ipv blind voor drie punters gaan.

Een belachelijke en tegelijk schandalige beslissing van het Twente bestuur, de spelers moeten maar eens verantwoordelijkheid nemen ipv achter Verbeek zijn rug om hem weg werken. Schande!

26 maart 2018 om 19:23

Dat hebben ze denk ik afgelopen week ergens op Youtube gevonden toen ze Feyenoord aan het googlen waren. Verbeek kon daar ook vertrekken, dus hier ook. Maar inderdaad, een trainer kan er een systeem inbrengen, maar als de spelers het zelf laten afweten (al 2 trainers lang), dan zal de derde ook geen oplossing zijn.

26 maart 2018 om 19:29

Als je dit al eerder is overkomen als trainer leer je daar toch van. Hij leest allerlei sportpsychologieboeken geeft er zijn eigen invulling aan en staat nu weer buiten. Mag vanaf nu weer spelers afzeiken voor Fox na een wedstrijd, als speler zijnde zou ik vragen wat weet jij er nu van.

Terecht. 1 overwinning in 20 wedstrijden is schandalig slecht. Verheug me nu al op het moment dat hij over 1 week bij fox weer zit te verklaren wat de rest fout doet.

26 maart 2018 om 18:32

Vooral zijn oordeel over Twente zit ik op te wachten.
Nee....ik denk niet dat je Gj dit seizoen nog veel op de buis gaat zien bij fox....lijkt me ook niet slim in deze fase.

Wat een rotzooi, eerst roepen dat je het afmaakt met deze staf en vervolgens ontslaan. Los van alle prestaties, je slaat als een club echt een play-figuur voor zover dat nog niet het geval was.

26 maart 2018 om 18:40

Er zit verschil in RvC en bestuur he? Dat onderscheid snap je?

En er werd zo gezegd dat verbeek blijft tot het einde van het seizoen. Wat heb je hier in godsnaam aan zeg. Laat ze maar lekker degraderen dat twente. Ik ga ze niet missen.

26 maart 2018 om 18:12

Da's vakjargon voor "hij vliegt eruit"..

26 maart 2018 om 18:16

Van Halst zei inderdaad dat Verbeek aan mocht blijven en zodoende maakte hij afgelopen week nog. Het is echter de RvC die de beslissing van van Halst (directie) nu dus overruled om Verbeek alsnog op non-actief te stellen.

26 maart 2018 om 18:21

Ja inderdaad zeg.. dat je hier over kunt liegen. Lekker degraderen! Zielig kleutertje.

26 maart 2018 om 19:21

Leugens zijn niet vreemd bij Twente...... Hoe ze Hake hebben behandeld die het beter deed dan Verbeek is achterbaks en dit Twente is echt geen toevoeging voor de eredivisie.

26 maart 2018 om 19:34

Jij zou ze niet missen FeanTime, maar voor de Eredivisie gewoon zwaar klote. On; meer dan terecht, betweter, einde v Halst ook in zicht. Verbeek zal niet snel een nieuwe aanbieding meer krijgen denk ik.

Klinkt lekker voor de volgende trainer, een maand lang zeggen dat je het vertrouwen tot het einde van het seizoen krijgt, absoluut niet ontslagen wordt en vervolgens gebeurt het onder druk toch...

Wat een rotzooi daar zeg.. Misschien zal niet iedereen het met me eens zijn, maar ze kunnen misschien beter degraderen om daarna sterker terug te komen. Alleen is de vraag of ze dat financieel gaan overleven in de Jupiler

Dit is dweilen met de kraan open. Zolang Jan van Halst aan het roer is , kunnen ze de Eredividie vergeten.

Er is geen geld in Enschede, maar wel genoeg geld om twee keer in 1 seizoen een ontslagpremie te betalen voor je trainer. Hulde.

26 maart 2018 om 18:11

Lees continu dat degradatie een faillissement is dus een paar ton afkoopsom valt wel mee.

26 maart 2018 om 19:13

Daarom zetten ze hem ook op non-actief Wordt zijn salaris wel doorbetaald maar geen ontslagpremie. Hoe ze dat op de lange termijn oplossen zal nog moeten blijken. Neem aan dat Verbeek zelf ook ziet dat hij een wanprestatie geleverd heeft.

Er is hier geld voor? Maar goed, 4de ontslag in pak weg 3 jaar (Nürnberg, Twente, Bochum, AZ) en altijd dezelfde reden.. hoe Gert jan is... ende prestaties in mindere mate.

Twente gaat het nog redden, volledig van overtuigd..

26 maart 2018 om 18:25

Vraag me inderdaad af wie er nu nog in zee zou willen gaan met Verbeek. In de Eredivisie kan ik me niet meer voorstellen in ieder geval.

26 maart 2018 om 18:47

Er is een aardig aantal Heerenveen supporters die Verbeek willen (iets met in het verleden behaalde resultaten)

26 maart 2018 om 18:26

Je kunt jee werkelijk afvragen of hij ooit nog aan de bak komt. Het is al geen makkelijke man en als hij ook al niet presteert dan haal je liever een andere trainer.

Dit gaat twente alsnog niet redden. Het is gewoon niks dit jaar. En hebben laatste wedstrijden geluk gehad dat ze telkens een punt haalden.

27 maart 2018 om 00:02

Tegen Willem 2 ja, die waren beter. Tegen Sparta en Groningen was Twente beduidend sterker. Kijk de wedstrijdstatistieken er maar op na. Zoveel geluk hebben we nog niet gehad dit jaar.

27 maart 2018 om 00:23

Geluk dat je nog gelijk maakt, of het terecht is of niet dat maakt niet uit. Zoals ik a zei ik maal er niet om, ze hadden al in de JL actief moeten zijn aan het begin dus ze hebben sowieso geluk.

Ik kan niet wachten om hem vrijdag bij voetbal inside te zien en zaterdag bij fox. Lekker analyseren wat trainers allemaal fout doen. Ik kan me niet voorstellen dat er clubs zijn die nog interesse hebben in deze man.

26 maart 2018 om 18:13

Verbaasde mij al dat na Feyenoord, az, Nürnberg, Bochum etc iemand zich nog aan hem brand... na Twente helemaal... wat zijn zijn statistieken? 1-2x winnen in 20 wedstrijden? Hake had een beter moyenne

26 maart 2018 om 18:13

dat doen Frank De Boer en Van Gaal toch ook? die eerste is net ontslagen bij Inter en Palace na dramatische prestaties en Van Gaal heeft bij United 350 miljoen in spelers geinvesteerd en er helemaal niks van gebakken. Gullit heeft gefaald bij Newcastle en Chelsea en Heitinga heeft nog nooit ergens getraind. mogen die dan nu ook geen mening meer hebben over voetbal en trainers volgens jou?

26 maart 2018 om 18:57

Robben heeft bij een zeer matig Oranje goed gepresteerd waarvan Van Gaal heeft geprofiteerd als coach want er zat geen enkel idee achter het spel. het was tegenhouden en alle ballen op Robben want die doet er wel wat goeds mee. dat had ik als leek ook nog wel kunnen verzinnen. dat Van Gaal een topcoach is lijkt me wel duidelijk inderdaad als we naar zijn prijzenkast gaan kijken. hij maakte zelfs AZ kampioen

Verbeek heeft het prima gedaan bij clubs als AZ en Heracles.dus het is geen prutser

26 maart 2018 om 18:13

Hij kan Paaszondag mooi bij Fox zitten en VVV - FC Twente analyseren...

26 maart 2018 om 18:18

En Frank de Boer Sqipttarks

de prestaties vielen tegen maar is dat wel handig, je trainer ontslaan net voor het eind van de competitie?

Nu maak je je als BVO helemaal belachelijk. Zo vlak voor het einde zorgt dit alleen maar voor meer onrust. Fantastisch..

26 maart 2018 om 18:16

Nee dit was echt nodig, ik spreek veel mensen die dicht op en in de club zitten. Verbeek was in het begin nog redelijk nuchter, wel dominant maar wel nuchter.
Heeft in de afgelopen weken iedereen verbaal afgebekt, was geen land meer mee te bezeilen is echt onder de druk bezweken mentaal.
Dit was zijn droomclub, hier wilde het altijd al eens laten zien en hij blijkt, op papier, de slechtste die we ooit gehad hebben.

26 maart 2018 om 18:33

Okè, dan hoop ik ook dat dit leidt tot het opstappen van Jan van Halst. Wat heeft die er een potje van gemaakt zeg. Nu maar zorgen dat we onder leiding van Pusic van de laatste plek afkomen.

26 maart 2018 om 18:36

Dit is het einde van Halst, heeft hij intern al aangegeven ook, maakt seizoen af en klaar.

26 maart 2018 om 18:38

Nou dat zou fantastisch zijn, hopelijk maakt dat de weg vrij voor Rutten.

26 maart 2018 om 19:18

Klopt, Ruttens komst is puur door van Halst tegengehouden, dit maakt de weg vrij dan ja

Die had ik niet aan zien komen. Weer een ''mislukt'' avontuur voor Verbeek (voor zover het zinkende schip genaamd FC Twente uberhaupt gered kon worden). Maar is dit wel de goede keus van de club? Gaat dit echt iets oplossen?

Normaal zou ik zeggen dat ik hoop dat het inderdaad de juiste keuze is. Maar eerlijk gezegd heb ik er geen enkel probleem mee als FC Twente degradeert. Misschien maar goed ook na alles wat ze geflikt hebben. Ook voor de supporters voel ik geen medelijden. Kan me de grote praatjes nog herinneren toen het slecht ging met Feyenoord. Hoogmoed komt voor de val zeggen ze dan. In dit geval wel héél hard ten val mochten ze degraderen.

Mijn reactie zal niet populair zijn en waarschijnlijk weer verwijderd worden door een moderator, maar het zij zo. Ik deel mijn mening en vind het oprecht prima als FC Twente in ieder geval voor een jaar uit de Eredivisie verdwijnt.

26 maart 2018 om 18:24

Ik kan me de praatjes uit 2010 ook nog heel goed herinneren. Inderdaad, hoogmoed komt voor de val, Twente zou wel even structureel bij de bovenste drie gaan behoren, de arrogantie ten top. Het financieel wanbeleid van Munsterman zorgde ervoor dat het snel bergafwaarts ging. Zes miljoen euro werd er voor Castaignos betaald in 2012. Het geld kon niet op.

27 maart 2018 om 00:03

Zullen we het dan ook even hebben over de "praatjes" van Ajax. .. Over arrogantie gesproken....

27 maart 2018 om 16:07

Daar kunnen we het zeker over hebben....
Zoals ik mijn stelling onderbouwde, mag jij dat ook doen.
Welke arrogante praatjes van Ajax heb je het over ?
ik neem aan dat het niet gaat om structureel bij de bovenste drie te behoren.

Nou, dan lijkt het me wel duidelijk wie 18e wordt. Wat moet een nieuwe coach nu nog gaan veranderen? Niet dat Verbeek het goed deed, maar wat heb je nog aan deze verandering?

Mocht Twente degraderen, is er dan nog een FC Twente op profniveau volgend jaar? Ik mag toch hopen van wel, zou zonde zijn als ze hier aan onderdoor gaan.

Tja, was te verwachten he.. slechte prestaties, medewerkers die niet met hem kunnen opschieten, wil alles bepalen, spelersgroep staat niet meer achter hem en de meeste fans ook niet meer. Vraag me alleen af wat dit grapje Twente gaat kosten.

Seizoen verder met Pusic, benieuwd hoe dat gaat. In de wedstrijd die hij coachte was het voetbal nog wel om aan te zien, spelers lopen met hem weg. Nu moet het gebeuren.

26 maart 2018 om 18:13

Bij iedere club van GJ zo...GJ weet alles beter... ook bij fox

Kan toch niet waar zijn.. weer weggegooid geld!! Als ze degraderen ben ik er bang voor. Al fan van kinds af aan maaf zie het somber in. #hoerenstront

26 maart 2018 om 19:23

Op non actief zetten kost geen extra geld

Belachelijk, echt waar belachelijk. Dit is toch geen beleid. Kom op zeg. Het ligt echt niet alleen maar aan Verbeek. Natuurlijk hij heeft niet alles goed gedaan maar van een consistent beleid bij Twente kan je ook niet spreken. Betwijfel of de verwende jongetjes van Twente nu wel een stap harder gaan lopen. Denk het niet hoor. Van Halst zou nu ook wel ontslagen worden vermoed ik.

26 maart 2018 om 18:17

Dat laatste hoop ik van harte!!!!
Maar echt, dit moest, GJ werd onhandelbaar, op een nivo dat echt niet meer kon.

Had ie toch beter "schijtbakken voetbal" kunnen spelen.

En nu concentreren op het spel en proberen niet direct te degraderen! Ik ben helemaal klaar met van Halst en de Jonge die maar wat zeggen de hele tijd. De spelers hebben nu ook hun zin gekregen dus nu moet het echt gaan gebeuren! Ophouden met dat geroddel en concentreren op de komende weken! Wat daarna komt zien we dan wel weer.

Hahaha wat een lachertje dit .
Nou hoop ik helemaal dat ze degraderen.
Wat een wanbeleid daar .
Sorry voor de supporters maar dit moet afgestraft worden.
Ik hoop dat ze er uit gaan

27 maart 2018 om 00:05

Ik hoop voor je dat het lukt. En veel sterkte verder in je leven... en dan zeg je er ook nog bij "sorry voor de supporters" Dat is pas een lachertje..
Ik hoop dat ze er in blijven, alleen al om een hele lange neus naar jou te trekken.

Ik ben zo klaar met dit Twente. Echt waar. Ik neem aan dat Van Halst nu dan ook vertrekt? Wat denkt men wel niet... Pusic en Ultee voor de groep en hopen op het beste. En ohja, haal Rutten terug als TD. Misschien is degraderen niet eens zo slecht. Gewoon opnieuw beginnen. Het is niet wat ik hoop, maar misschien is dit wel het beste.

26 maart 2018 om 18:32

laten ze hem dan aub ook gelijk zijn laptop afpakken voordat ik weer elke week die vervelende analises waar hij alleen maar open deuren intrapt moet aanschouwen op Tv

als ik jullie was had ik Ted Van Leeuwen teruggehaald ipv Rutten. die man zette zonder geld een prima selectie neer bij Twente dat geloof ik zelfs 7e eindigde vorig seizoen

26 maart 2018 om 18:34

Degraderen en ‘opnieuw’ beginnen is zo gek nog niet, echter betwijfel ik of Twente dat financieel kan bolwerken. Dat laatste hoop ik van harte.

Hij heeft al een nieuwe job! Hij schuift aan bij Fox sports schijnt het. Als Twente watcher.
Volkomen terecht natuurlijk. Zelfs Marcel Keizer had bij Ajax minder krediet. Maar het ligt uiteraard niet aan Verbeek. Zoveel zelfreflectie bezit de beste man niet.

Ik had echt gedacht dat Verbeek de boel om had kunnen gooien. Echter lijkt de ploeg alleen maar slechter te zijn gaan spelen. Zijn opvolger krijgt een bijna onmogelijke taak. Het vervelende is dat, zelfs als Twente erin blijft, volgend jaar weer veel spelers uit hun contract zullen lopen/weg willen. Daardoor zal er, net als de laatste 2 jaar, weer een vreemdelingen legioen ontstaan als selectie, met 10 gokjes op ondermaatse spelers, elk met een jaarcontract, waarvan er 1 goed uitpakt. Op die manier kan je niet aan de toekomst werken als club zijnde...

Twente twente wat is er aan de hand. 2 trainers ontslaan in een seizoen? Hier is geld voor? het lijkt mn club niet meer. Schande dit. En v halst bkijft weer plakken? Schandalig. Trap die luie spelers onder de reet!

26 maart 2018 om 19:25

Op non actief zetten kost geen extra geld

26 maart 2018 om 19:54

@vak104
Dat is maar betrekkelijk. Wanneer je volgend jaar een andere trainer wil, zal je toch Verbeek en die nieuwe trainer moeten betalen.

26 maart 2018 om 19:55

Maar voor nu, kost het op de huidige begroting niets extra’s.
En dat is wat hier telkens gepost wordt.

Gert Jan wordt in allerlei voetbalprogramma's aan tafel gevraagd om zijn professionele mening te geven over voetbal,

Maar volgens mij heeft Gert Jan bij alle clubs gefaald of in elk geval geen grote successen behaald.
Zelf voortijdig weggegaan of voortijdig weggestuurd. Voortdurend. Overal bijna.

26 maart 2018 om 18:51

Ik was tevreden over zijn prestaties bij Heerenveen, ieder jaar Europa en leuk voetbal!!

Wat een clowneske vertoning in Enschede. Houtje touwtje beleid ten top. Twee maal in 1 seizoen de hoofdtrainer ontslaan dat is zelden vertoont in de eredivisie. Weer een club die de kop laat hangen naar een deel van de supporters die lopen roeptoeteren.
En nu? Pusic die het mag proberen en als dat niet werkt?
Wat een amateurisme bij een ooit trotse grote club die nu verworden is tot een lachwekkend zielig hoopje.

26 maart 2018 om 18:37

Absoluut niet Tornado, ik spreek, denk ik, voor zo'n beetje alle Twente supporters als ik zeg dat niemand wou dat Hake ontslagen werd. Ik heb geen supporter horen zeggen dat Verbeek in de laatste fase van het seizoen zou moeten worden ontslagen. Dit is zeker niet de kop laten hangen naar een deel van de supporters.

26 maart 2018 om 18:50

Wat was de reden voor het ontslag van Hake? Wat is de reden van het ontslag van Verbeek? Heel Enschede wachte eigenlijk al seizoenen op trainer Verbeek. Ergens worden er grove amateuristische fouten gemaakt in Enschede. Twee trainers in 1 seizoen ontslaan dan kan je veel zeggen maar de dramatische resultaten van Twente kan je niet alleen in de schoenen schuiven van Verbeek. De spelers hebben onder twee trainers gefaald misschien zijn de spelers ook voor een groot deel verantwoordelijk??

26 maart 2018 om 18:50

Sowieso, ontslag Hake is vanuit supporters nooit begrepen.

26 maart 2018 om 18:56

Geen flauw idee wat de reden achter het ontslag van Hake is geweest, kan mij ook eigenlijk geen reden indenken. Reden ontslag Verbeek is het totaal niet functioneren binnen de organisatie. Of dit ook werkelijk zo was, kan ik niet over oordelen. Ik ben het met je eens dat dit echt zwaar amateuristisch is, en ik, als supporter baal er ook van. Persoonlijk reken ik het grootste deel aan van Halst toe en niet aan de trainer (in deze Hake en Verbeek). Ik vindt dat van Halst met meer mogelijkheden (had de beschikking over een transfersom) een stuk minder heeft gepresteerd dan bijvoorbeeld Ted van Leeuwen het jaar ervoor. Op technisch vlak heeft van Halst het totaal laten afweten. Tevens blijf ik het ontslag van Hake een kwalijke zaak vinden, ook dit kwam, niet geheel onverwacht, uit de koker van van Halst.

26 maart 2018 om 19:01

Teammanager gaf ook aan dat Verbeek inmiddels ruzie heeft met iedereen in zijn staf, de gehele bvo eigenlijk gewoon. Kan de druk niet aan.

Gezien het wanbeleid van de afgelopen jaren en ook dit seizoen weer zou het niet meer dan terecht zijn dat Twente degradeert naar de Jupiler League. Zijn genoeg gematst door de Knvb een keer houd het op.

26 maart 2018 om 18:33

Waarmee dan, punten aftrek. Geen Europees voetbal voor drie jaar. Een jaar lang geen FOX tv gelden en supporters van uitclubs gratis toegang geven. Genoeg boete lijkt me.

26 maart 2018 om 19:00

Er is nooit een club zo zwaar gestraft als FCT in de historie van het NL voetbal, gematst is echt onzin.

26 maart 2018 om 19:27

Als Twente aan t eind 18e staat of de nacompetitie niet doorkomt degraderen ze en is dat terecht.anders degraderen ze niet wat anderen daarvan ook vinden

26 maart 2018 om 19:33

Zo is het ottofant

Noem eens een coach, dan ook de topcoaches die allang waren ontslagen bij deze resultaten.

26 maart 2018 om 19:00

Dat is op zich met Hake ook zo, beide hadden bedroevende cijfers.

Twente gaat het nu al helemaal niet redden, dit zijn gewoon de laatste wanhoop pogingen en om iemand de schuld te geven voor het beleid.

Het is paniekvoetbal tot en met, maar als driekwart van de spelersgroep de trainer uitkotst en dus niet meer op volle kracht zal spelen en er ook nog directe degradatiegevaar dreigt, snap ik het wel. Je kunt dan wel aan de trainer blijven vasthouden, maar dan zou Twente sowieso zijn gedegradeerd en mogelijk failliet zijn gegaan.

Wel pijnlijk voor Verbeek, ontslagen worden bij je droomclub en voor de tweede keer in je carriere twee keer binnen één seizoen ontslagen worden.

Non-actief is niet hetzelfde als ontslag. Even afwachten met welke verklaring Fc Twente komt. Als Verbeek gaat dan "moet" Van Halst ook gaan maar die heeft een blok beton van wel 1 meter voor zijn hoofd dus kan best zijn dat Verbeek zijn functie als technisch manager wel behoudt!

Ik vind dit echt jammer voor Verbeek het is toch een beetje zijn droomclub in Nederland en iedereen wist hoe hij is voordat hij werd aangenomen.

Schijnt dat de Raad van Commissarissen de dagelijkse directie heeft overruled, en haar pootjes laat hangen naar de irrationele en incapabele onruststokers bij Tubantia, Twente Verenigt en VAK P. Dat zijn de organisaties die we volgend jaar het einde van de club mogen verwijten.

26 maart 2018 om 18:49

Hahahahaha wat een klinkklare onzin is dit zeg. Twente Verenigt! staat hier volkomen buiten en die drie spandoeken van Vak P al helemaal. P richt zich ook op Van Halst en niet op Verbeek.
En de Tubantia neemt toch niemand meer serieus zolang ten Voorde over FCT schrijft??

Nee dit zuig je letterlijk uit je duim.

26 maart 2018 om 18:53

Ach nu zijn de roeptoeters weer ff rustig en kan er rustig aan beleid voor de Jupiler league gewerkt worden.

26 maart 2018 om 18:56

Ik neem aan dat dat al lang ingezet is Tornado

26 maart 2018 om 19:03

Alle drie de onderbuik-aangestuurde organisaties betichten de RvC al weken van 'laf' gedrag en riepen haar meermaals op actie te ondernemen op technisch gebied. Complete chaos is wel het laatste dat we kunnen gebruiken tijdens deze laatste zes wedstrijden.

26 maart 2018 om 19:06

Twente Verenigt! en onderbuik..
Ken je ze überhaupt? Lees je de verslagen??? Zoeken juist de middenweg en hebben bestuursleden laten gaan die wilden confronteren... je weet het echt niet he?

26 maart 2018 om 19:21

Het be-la-che-lijk slecht getimede persbericht 'alles opzij voor onze club' van hen zijde wist, rechtstreeks in strijd met hun eigen statuten, in één bericht álle betrokkenen bij de club (supporters, Rvc, dagelijks bestuur, technische staff, spelersgroep) tegen elkaar op te zetten. Vlak voor de meest cruciale fase in de afgelopen 20 jaar van FC Twente. Een bericht dat, in mijn ogen, moet hebben bijgedragen aan het stukje bestuurlijke wanhoop dat we vandaag krijgen voorgeschoteld.

26 maart 2018 om 19:27

Dus met 1 stukje proza?
Kom op zeg, ze voeren wekelijks en soms dagelijks gesprekken met de club, dan zal 1 stukje dat effect hebben...

26 maart 2018 om 19:47

Droeg als 'grote verbinder' bij aan geëscaleerde polarisatie binnen de club. Toont op z'n minst vatbaarheid voor rancune.

26 maart 2018 om 19:48

Ik ken ze goed, rancune speelt geenszins

De laatste poging om degradatie te voorkomen. Er waren te veel problemen tussen Verbeek en de spelers, maar gaan ze het tij nu keren? Het zou te laat kunnen zijn.

Bizar dat daar geld voor is blijkbaar. Voor hoeveel jaar had Verbeek getekend?

Dat wordt nu 6 overwinningen onder Pusic 😃

26 maart 2018 om 19:16

Haha ja dat hebben de spelers de RvC vast beloofd!!

Dat kost ze weer een klap geld..... waar halen ze het toch vandaan?

26 maart 2018 om 19:12

Wat gebeurd er met zijn vriend jan de jonge ?

26 maart 2018 om 19:27

Kost geen geld

Optasport post net dat hij officieel de slechtste Twente trainer ooit is.
Won 5% van de wedstrijden. Degene die na hem komt, de een na slechtste dus, won 22%... hij is dus 4 x slechter dan de voormalig slechtste trainer ooit bij Twente. Oef, dat zijn cijfers zeg.

Wat hoop ik dat ze er toch uitvliegen. Eerst Hake op een achterbakse manier ontslaan om Verbeek aan te trekken, terwijl die het veel slechter deed dan Hake.

26 maart 2018 om 19:29

Moet je eens zien hoe hij er bij Feyenoord bij genaaid is dan.. Hake is niet achterbaks ontslagen, hij is op zich, kijkend naar de resultaten, redelijk terecht ontslagen al vond ik en met mij velen het onnodig.

26 maart 2018 om 19:30

Ja dat was tevoren al bekend dat Verbeek t zo slecht zou doen. Het is pure slechtheid van Twente geweest

27 maart 2018 om 00:09

@El Fenomeno, Ja, daar heb je je copy/paste zinnetje. Volgens Optasport gebruik je deze formulering in 97,3 % van je posts. Dat je FC Twente haat, is nu wel duidelijk. Geniet van je moment.

Had Twente dit ook gedaan als ze volgende ronde tegen Ajax, PSV, AZ of Feyenoord moesten. Nee als ze winnen bij VVV is het ineens een goede beslissing van Twente. Volgens mij een strategische beleidsmatige smerige keus over menselijke rug.

26 maart 2018 om 19:28

Dat vind ik wat ver gaan, maar bij winst zul je wel inderdaad de gebruikelijke inkoppers wel gaan horen ja.

26 maart 2018 om 19:34

Ik hoop dat ze tegen VVV ook geen 3 pnt pakken!

26 maart 2018 om 19:38

Tja Unis, er moet er 1 winnen he?

Ik zie de spandoeken nog hangen met de tekst erop( faillietesse). Een aantal jaren geleden in het Gelredome.
Karma.

Hoogmoed komt voor de val. Daar kunnen wij in Arnhem over meepraten.

Alleen ben ik bang dat dit een soort 2de Rangers gaat worden.



26 maart 2018 om 19:48

Ja, dat AZ in de problemen zat konden ze ook keihard lachen en schijtlollige spandoeken ophangen. Karma is Joop! En alles wat er achteraan kwam...

Maar om niet alleen maar te bashen, AZ en Vitesse doen gewoon weer mee, Rangers ook. Het wordt dan wel een kwestie van geduld.

26 maart 2018 om 19:50

Ach, supporters onderling in de stations die maken elkaar en elkaars club belachelijk, dat is van alle tijden en staat los van de ranglijst, dat hoort gewoon bij voetbal toch.

En deze hele circus is begonnen in de tijd Munsterman. Het maakt nu niet meer uit wie trainer wordt,maar Verbeek zijn carriere zit er denk ik wel op.

Pijnlijk, maar een briljante voetbalsoap, dit. Ze willen echt alles beter doen dan AZ.

Erg triest wat er bij Twente gebeurd. Van Halst wist toch voor hij Verbeek aannam wat voor vlees hij in de kuip kreeg?
Van Halst moet nu zelf ook eens wat consequenties aanvaarden.

Het is nu bekend dat van halst ook weg gaat. Dit kijkt me een veel betere oplossing

26 maart 2018 om 19:55

Niet waar, stopt als TD.

En van Halst TD af!!
Kom er maar in Rutten!!

Verbeek weg, van Halst weg.
Wat een wespennest daar in Enschede.

26 maart 2018 om 20:01

Van Halst is niet weg....

Tjonge het is niet te hopen dat Twente op houdt te bestaan .dan houden veel mensen hier een hoop tijd over.als ik lees hoeveel mensen hopen dat Twente degradeert of hopen dat twente ophoud te bestaan dan geven we toch invulling aan een hoop levens.wat als Twente er boven op komt en straks weer normaal in de eredivisie meedoet?waar moeten de mensen dan hun frustratie kwijt?
Eigenlijk mag Voetbalzone Twente wel sponsoren want er zijn nog nooit zoveel reageerders geweest als nu t slecht gaat bij Twente.

27 maart 2018 om 00:12

Tja Ottofant, zolderkamertjes hooligans, dat zijn het... pure haat, lijkt op Duitsland '33-45.... Niet meer zelf kunnen nadenken en een grote haatdragende meute achterna lopen zonder zelf ook maar enige kennis te bezitten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren