Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Is het niet droevig dat we praten over Wout Weghorst in Oranje?’

Laatste update:

In het programma 'Feiten op tafel' duikt Voetbalzone samen met Opta de statistieken in om een zo objectief mogelijke bijdrage te leveren aan actuele discussies uit de voetballerij. In deze aflevering schuift analist Joris van den Ban aan om de vraag 'Is Wout Weghorst de toekomstige spits van Oranje?' te beantwoorden. Aan de hand van een analyse van de speler en vergelijkingen met zijn concurrenten wordt hij langs de meetlat gelegd en wordt een op feiten gebaseerde conclusie getrokken.

Bekijk de aflevering hieronder.


Justus Dingemanse is fulltime presentator en programmamaker bij Voetbalzone en levert onder meer bijdrages in de vorm van exclusieve interviews, reportages, documentaires en programma's.
Vind jij dat Wout Weghorst speelminuten moet krijgen in de komende interlands?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is erg droevig ja....van Basten, Bergkamp, Kluivert, van Nistelrooy, Makaay, Huntelaar.....en nu Bas Dost....Jeremain Lens...Wout Weghorst.

15 maart 2018 om 07:27

Tuurlijk is het droevig. Maar hebben momenteel gewoonweg geen spelers bij de topclubs in Europa.

15 maart 2018 om 08:12

Droevig kan je alleen worden van lui die hun hoge verwachtingspatroon projecteren op dit Oranje. Ik sta achter Oranje met staf en spelers die ze nu hebben.

15 maart 2018 om 09:06

wat is er droevig aan dat wij als land met slechts 16 miljoen inwoners eens een keer niet bij de top van de wereld horen , welk land met het zelfde aantal inwoners als nederland heeft hetzelfde gepresteerd als wij ?

15 maart 2018 om 09:49

Ik ken er eentje met een pak minder inwoners: Uruguay.

15 maart 2018 om 09:56

heeft portugal 3 wk finales gespeeld dan ???? uruguay heeft inderdaad 2 keer het wk gewonnen maar dat waren de eerste 2 ooit en toen deden er bij lange na niet zoveel landen mee als nu , ik ben in ieder geval trots op wat mijn land gepresteerd heeft zouden julie ook moeten zijn in plaats van alleen maar te zeuren omdat het nou ff wat minder gaat , in de jaren 80 hebben wij aan 4 eindtoernooien niet meegedaan voordat we in 88 europees kampioen werden dus het komt echt wel weer goed met het nederlands elftal

15 maart 2018 om 10:18

Mwoah, momenteel presteert Ijsland met 335.000 zeker niet minder dan wij Nederlanders met 17.000.000. Dat het minder gaat is echt geen ramp hoor. Maar dat er ambitie is, zeker na de periode 2010-2014, dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Het verval van 3e op een WK naar niet deelnemen aan verreweg het grootste EK ooit, dat doet wel even pijn. Laten we het er maar op houden dat we daarna met de WK-kwalificatie wat pech hadden mbt de bondscoaches, een flinke portie Zweeds geluk en een arbitrale dwaling in Solna.

15 maart 2018 om 10:39

momenteel presteert iedereen meer als wij maar over heel de geschiedenis hebben wij het gewoon goed gedaan 3 finales en 2 halve finales tijdens een wk een keer europees kampioen in de jaren 80 was het veel erger , na 2 finale plaatsen op het wk op 4 eindrondes achter elkaar afwezig,

15 maart 2018 om 10:48

Volgens mij heeft Portugal net zo veel of zo weinig prijzen in de kast staan dan Nederland.

15 maart 2018 om 11:06

Daarnaast wat voor team heeft Portugal nou eigenlijk? Zonder Ronaldo is het ook geen geweldig goed team of zo, net als Nederland. Het komt heus wel goed met ons voetbal.

15 maart 2018 om 11:34

Jij vraagt letterlijk hetzelfde gepresteerd? In voetbal tellen alleen de prijzen mijn inziens.

15 maart 2018 om 13:11

Dus omdat we 17m inwoners hebben, hoeven we niet top te presteren? Wij hebben de middelen en de jeugd om aan de top te staan maar het wanbeleid van KNVB en het alsmaar dalende niveau in de eredivisie, zat dit er al een lange tijd aan te komen. Na het WK in 2010 was het al duidelijk dat er geen volgende generatie op gaat staan.
Als ik het in het algemeen bekijk is Nederland in het algemeen op allerlei lijstjes aan het dalen, wellicht zal Nederland nooit meer het land worden die we in het verleden kennen.

15 maart 2018 om 13:41

Ik vind het altijd zo een zwak excuus als mensen naar het inwoneraantal wijzen. Nederland heeft 17 miljoen inwoners en staat daarmee in de top 10 van Europa. Er zijn in Europa alleen al 41 landen met minder inwoners.
Daarnaast heeft Ijsland evenveel inwoners als Eindhoven, maar ze bereiken daar best veel en zijn op dit moment beter dan Nederland. Ook Uruguay met 1/6 deel van het inwoneraantal van Nederland is veel beter. Daarnaast zijn de faciliteiten daar ook veel minder. De prestaties zijn gewoon slecht en dat heeft niks te maken met het inwoneraantal.

15 maart 2018 om 14:21

Weet hij hoeveel landen er meededen in 88? 8!.. En hoeveel deden er mee toen portugal het ek won?? Juist ja.. Ik wil alleen het zal de wereld niet boeien wie 3 x een finale heeft verloren maar wel wie er gewonnen heeft (Uruguay) tuurlijk ben ik trots op oranje.. Maar we moeten doen alsof de hele wereld weeet en zal onthouden dat we de winnaars zijn van verloren finales.

15 maart 2018 om 20:21

Zonder ronaldo heeft portugal alsnog op elke positie op misschien de verdediging na een betere speler dan het nederlands elftal.

16 maart 2018 om 09:13

@ rado55 niet te merken anders dat jij trots bent op oranje want je grijpt alles aan om de prestaties van oranje de grond in te stampen voor jou is het glas ook altijd half leeg zeker , het waren inderdaad maar 8 deelnemers maar toen waren de deelnemers wel iets sterker als nu, landen als san marino faroer eilanden en albanie deden niet mee joegoslavie en rusland waren gewoon 1 land en niet verdeelt in allerlei landen zoals nu je kreeg toen in de kwalificatie ronde al tegenstanders die nu meedoen aan het ek het enige top land waar portugal tegen gespeelt heeft is frankrijk voor de rest speelden ze tegen landen als wales polen hongarije ijsland en oostenrijk dus echt een zinloze vergelijking wat jij maakt

16 maart 2018 om 11:12

@marocberkane ja dat is nu maar in de jaren 70 en 80 toen nederland zijn grootste successen haalde met oranje en op clubniveau was nederland een van de kleinste landen van europa , misschien moet jij je eens verdiepen in de geschiedenis van het land waar je woont , ook wat je zegt over uruguay klopt niet helemaal , uruguay is het rijkste en meest welvarende land van zuid amerika , ik zeg verder ook niet dat de slechte prestaties iets met het inwonersaantal te maken hebben , ik ben gewoon trots op mijn land maar dat mag schijnbaar niet van sommigen hier op vz

16 maart 2018 om 13:20

Ja het kan best dat Uruguay in Zuid-Amerika een relatief rijk land is, maar dat valt niet te vergelijken met de faciliteiten in Nederland. Volgens mij zijn er een stuk of 4000 amateurclubs en meer dan 1 miljoen KNVB leden. Dat valt natuurlijk niet te vergelijken.
Daarnaast snap ik niet dat je zegt dat je niet trots mag zijn. Daar gaat het helemaal niet. Ik had het erover dat mensen vaak bij een wanprestatie wijzen naar het feit dat Nederland een "klein" land is.

16 maart 2018 om 14:04

jij noemt het een wanprestatie en ik zeg dat het gewoon een keer kan gebeuren dat je er niet bij zit ,landen als frankrijk , italie en engeland hebben veel meer clubs en die bonden hebben meer leden en die hebben ook wel eens een periode dat het allemaal wat minder gaat en dat ze er niet bij zijn dus waarom kan dat nederland niet gebeuren dan , je succes als nationaal voetbal elftal staat of valt met de voetballers die je op dat moment tot je beschikking hebt en op dit moment is het ff minder en zo goed gaat het niet met het voetbal in het algemeen hoor er verdwijnen srteeds meer amateurclubs omdat ze niet genoeg leden hebben , ik ben gewoon blij met wat wij bereikt hebben en weet zeker dat het in de toekomst ook weer goed komt , elk land ter wereld heeft wel eens een mindere periode nederland dus ook

15 maart 2018 om 07:32

Al vind ik Vincent Janssen wel tussen het rijtje van Basten, Bergkamp, Kluivert, van Nistelrooy passen. Lol.

15 maart 2018 om 12:54

Basje Dost scoort anders verdommes goed daar in Portugal.

15 maart 2018 om 13:43

Huntelaar heeft nooit wat gepresenteerd als 2e of 3e spits, hij hoort zeker niet thuis in dat rijtje.

16 maart 2018 om 10:03

Huntelaar is juist de laatste, echte topspits die we hebben gehad. Jammer dat Van Persie de voorkeur altijd kreeg anders was hij topscorer van Oranje.

16 maart 2018 om 11:03

Topspits van Schalke jaa.. lol.

16 maart 2018 om 14:07

Huntelaar heeft beter gepresteerd dan van Basten, Bergkamp, Kluivert en van Nistelrooy. Huntelaar is gewoon op Van Persie na de meest scorende speler van het Nederlandse elftal. Hoezo alleen topspits van Schalke? Je zet jezelf een beetje voor lul... lol

16 maart 2018 om 14:29

Ja, we hebben even geen lichting die meedoet in de top

Van de lichting nu tussen 24 en 30 kunnen we niet verwachten dat we in de top gaan meedoen

Het wordt hopen op de lichting de Ligt, Kluivert, Bergwijn, Frenkie de Jong, Guus Til en wat er misschien nog meer aan zit te komen... In de leeftijdsklasse 18 - 23, misschien kunnen deze jongens wel de echte top halen

Dat wil niet zeggen dat we helemaal niets meer hebben, jongens als van Dijk, van Aanholt, Wijnaldum maar ook Wout Weghorst kunnen brengen wat je nodig hebt als je geen pure klasse hebt: mentaliteit

Met een mix van de wat oudere jongens met karakter en de nieuwe lichting jonge spelers zie ik nog best wel wat moois ontstaan

En we hebben even de tijd, hoeven niet gelijk te presteren.. Beetje positief naar de komende tijd kijken mag ook wel

Ff rustig aan hoor, dit kan echt niet. Ik ben Az Fan en Weghorst is prima bezig maar no way dat hij voor Oranje nr 1 spits is. Dat moet Dost gewoon worden of Locadia, heb ik veel liever en wordt zo erg onderschat. Of gewoon nog liever met Babel en Promes voorin spelen ofso.

15 maart 2018 om 12:04

Dost idd wel Locadia ook niet. Dan nog liever Huntelaar zodat er ook wat ervaring bij zit en hij de jonkies wat leepheid bij kan brengen.

En 4-4-2 met Babel en Promes zi ik ook niet zitten hoor. Dan kunnen we net zo goed zeggen dat we liever niet meedoen aan het Ek.
Babel centraal kan nog wel maar niet 2 spitsen. Lijkt me helemaal niks

15 maart 2018 om 13:00

Wat moet Huntelaar de jonge garde leren? In de eredivisie verprutst hij minimaal 3 100% kansen per wedstrijd. Helemaal geen oranje materiaal dusm

15 maart 2018 om 13:58

@rombomcu

Snap wat je bedoelt, maar toch is hij zonder alles te spelen bijna topscorer van de eredivisie. Of dat vervolgens wat over hem zegt of over de rest kan je je vraagtekens bij zetten idd.
Ter vergelijking, van de week was op tv dat topscorer Weghorst meer dan 2 wedstrijden nodig heeft en Huntelaar anderhalf per goal.

Nogmaals, hij haalt niet het absolute rendement eruit zoals 10 jaar terug, maar alsnog is het niet onaardig. Daarnaast denk ik dat iedere jonge spits van zo iemand wel wat kan leren toch?

Net als dat ik er van overtuigd ben dat ze bij ons ook wat kunnen leren van van persie. Hij is niet meer echt goed misschien, maar hij kan een jonkie bij feyenoord vast nog wel iets bijbrengen lijkt me.

15 maart 2018 om 22:36

Hij kan dan leren hoe het niet moet.

Ja het is zeker triest maar we hebben geen v basten , Kluivert , of andere van wereld niveau we zijn aangewezen op tweede garnituur , Dost, Janssen , Weghorst, dus ja waarom niet als je toch niets beters te bieden hebt je moet roeien met de riemen die je hebt , we zijn nu eenmaal erg afgezakt en moeten weer bouwen aan een nieuw team .

15 maart 2018 om 12:25

Weghorst is eigenlijk de derde garnituur. Een leuke speler voor de subtop van de Eredivisie. Verder zijn Dost, Locadia, Janssen, maar ook Luuk de Jong en Huntelaar simpelweg beter. Ik waardeer de tomeloze inzet en de drive van Weghorst, maar voetbaltechnisch is het absoluut Oranje-onwaardig, ook in deze tijd.

15 maart 2018 om 13:10

Het selecteren van Weghorst zou pas echt symbool staan voor de armoede van ons Nederlands voetbal. Een nummer 9 opstellen omdat hij sleurt en hard werkt..
Knap van Weghorst hoor, hij haalt echt het maximale uit zichzelf en zijn carriere, maar het is geen Oranje materiaal, ook niet als er geen Basten of Kluivert voor handen zijn.

Dit is van alle tijden. John van Loen. Rene Eikelenkamp. Youri Mulder etc. Dat waren ook geen hoogvliegers

15 maart 2018 om 08:33

Als Siem hoger staat dan Wout hebben we pas echt een probleem

15 maart 2018 om 10:17

Locadia is in potentie denk ik de beste optie om de nieuwe spits te worden.

15 maart 2018 om 12:26

Maar wel spelers die bij clubs als Schalke hebben gespeeld. Geen hoogvliegers, maar ook zeker niet Eredivisie-subtop materiaal en dat niveau ontstijgt Weghorst simpelweg niet.

Ik denk dat we moeten hopen op een versnelde doorbraak van spelers van het kaliber Redan ofzo.
De spelers die nu genoemd worden zoals de Jong,weghorst en de ouden Huntelaar en van Persie kunnen het niet straks tegen Engeland,portugal,frankrijk,duitsland die ons allemaal staan te wachten dit jaar....zal voorlopig toch Vincent Janssen of Bas Dost worden waar we het mee moeten doen.

15 maart 2018 om 13:03

Alsjeblieft geen de Jong zeg. Irriteer me bij PSV al kapot aan hem..

15 maart 2018 om 13:13

Luuk speelt ook een paar niveau lager. En vorig jaar was het nou niet zo best.

15 maart 2018 om 18:40

Janssen of De Jong is lood om oud ijzer. Allebei waardeloze spitsen voor het internationale voetbal. Dan heb ik persoonlijk een stuk meer vertrouwen in Locadia

Ja bij gebrek aan beter. .. we zijn door de jaren heen erg verwend en hebben toppers achter de rug. Al snel is alles vele malen minder. Maar wat hebben we nu?? Denk dat dé beste spits nu Bas Dost is. En dat is al niet de droomspits voor Oranje. Ja ..wel veel vh zelfde..Feit is wel dat ik liever Weghorst erbij heb dan Janssen. Die scoort niet. Daarbij is Weghorst een gifkikker en dat hebben we nodig. Moeten maar concentreren op wat t beste team is. Dat t meeste kan bereiken. Echte toppers hebben we niet op dit moment .

15 maart 2018 om 12:30

Het is natuurlijk geen toeval, maar een enorme inschattingsfout betreft het opleiden van spelers. We liepen jaren te klagen dat we veel te weinig verdedigers aan het opleiden waren en dat is blijkbaar te veel geforceerd, bewust en onbewust. Nu hebben we namelijk de verdediging uitstekend voor elkaar en hebben we op de andere posities pure middelmaat lopen. Dat laat toch zien dat we het overzicht kwijt zijn geraakt en dat nu pas weer herstellen.

15 maart 2018 om 17:55

Ik denk dat dat reuze meevalt. Het is niet zo dat we ineens onze spitsen allemaal omgetoverd hebben tot verdediger. Nu krijgen we weer lichtingen met verdedigers. Vergeet niet dat we ook een tijd achter Frank de Boer en Jaap Stam jongens als Johan de Kock hebben gehad. Dat was toen backup materiaal omdat we niet beter hadden. Straks hebben we weer goede spitsen (zitten nu even een lichting zonder) en dan staat er weer een keurig elftal. De verdedigers zijn ook nog jong dus dat matcht mooi

Waarom is het droevig!?

Tevens hoor ik jullie allemaal namen noemen van vroeger.
Volgens mij zijn de meeste jongens ook gewoon onderaan begonnen voordat ze groot werden.
Van Nistelrooij pas op latere leeftijd ontdekt bij de amateurs en via Den Bosch, Heerenveen, PSV etc groot geworden.
Huntelaar bij PSV niet goed genoeg bevonden ( wat ik nog steeds niet begrijp ) via AGOVV, Heerenveen, Ajax etc groot geworden.
Dirk Kuyt laat ontdekt bij Quick Boys en via Utrecht, Feyenoord etc groot geworden.
Bas Dost via Emmen, Heracles, Heerenveen etc groot geworden.
Dus geef Weghorst minstens een kans. Die jongen komt van Emmen, Heracles en nu AZ en heeft de wil en spirit om iets te bereiken.
Hij komt er wel en laat hem nu lekker ruiken en genieten van het Nederlands elftal en dan komt hij er vanzelf wel.

Voorbeelden zoals hierboven zij er zoveel!
Daarnaast is het belangrijk dat NL elftal weer een team gaat worden. Ongeacht hoe goed je bent, een team een taak dat maakt pas een verschil.
Kijk maar naar Denemarken in ‘92 waar Michael Laudrup thuis bleef en Denemarken met geluk zich kwalificeerde en uiteindelijk Europees kampioen werd! Een team een taak!!

15 maart 2018 om 12:36

Omdat je maar een wedstrijd van Weghorst hoeft te zien om te weten dat hij simpelweg het niveau, de techniek en de handelingssnelheid niet heeft voor Oranje. Weghorst is geen 18-20 jaar meer en zit nu al aardig dicht bij z'n top. Van Nistelrooij was bijvoorbeeld 22 jaar toen hij bij PSV kwam, Huntelaar was 23 jaar toen hij bij Ajax kwam, Bas Dost was 23 jaar toen hij bij Wolfsburg kwam, Kuyt was 23 jaar toen hij bij Feyenoord kwam.

Ook schoten die spelers op een gemiddelde leeftijd van 22-23 alles erin en ze maakten meer dan 20 doelpunten per seizoen in de Eredivisie. De vergelijking met Weghorst is dus onjuist. Je kunt een speler niet alleen selecteren op drive en inzet als hij nooit de kwaliteiten zal hebben. Weghorst maakt gemiddeld 12-13 doelpunten per seizoen in de Eredivisie bij een ploeg die veel wedstrijden op de helft van de tegenstander speelt. Dat is gewoon een waardeloos gemiddelde voor een spits in Oranje.

15 maart 2018 om 13:55

Leeftijd zegt niet alles!
In Duitsland ben je nog een talent t/m je 24e om als voorbeeld te noemen.

Leeftijd is niet alles bepalend. Je hebt ook laat bloeiers.
Aduriz van Atlethic Club bijvoorbeeld die is ruim boven zijn 30 nog gewoon geselecteerd.

Wij moeten niet verwachten in Nederland dat jongentjes van 19 t/m 24 wel even het klusje gaan klaren.
Er zijn genoeg voorbeelden te noemen waarbij dit fout gaat z’n jonge elftallen.
Daarnaast liggen wij mentaal, fysiek en op het gebied respect ver achter op de rest van de landen.

15 maart 2018 om 17:57

Blijkbaar doet ie het toch goed.. Pak alleen die goal tegen Feyenoord van afgelopen week. Die was echt klasse hoor! Daarnaast vindt ie toch roedel redelijk makkelijk het netje de afgelopen jaren

15 maart 2018 om 17:57

Minus roedel.. Schi*'t telefoon 😂

16 maart 2018 om 13:16

@wazza

Geen enkel seizoen heeft hij of is uberhaupt in de buurt gekomen van de 20 goals per seizoen, hij geeft weinig assists en technisch is het gewoon een matige spits. Een beetje zoals Castaignos was in zijn tijd bij FC Twente. Werkte hard, scoorde gemiddeld 12-14 goals per seizoen en dat was het dan ook.

Volgens mij staren mensen zich blind op zijn vechtlust, want uiteindelijk heeft hij als spits van een subtopper die bijna elke wedstrijd beter en dominant is slechts 12 goals en 4 assists. Ook kwalitatief is het allemaal maar magertjes. Als je dat selecteert voor Oranje, is er iets enorm mis. Ook heeft hij in het verleden nooit veel betere cijfers gehaald dan dat.

15 maart 2018 om 12:37

Hele mooie sterke reactie van je.
Maar het blijft Nederland he waar we wonen dus er moet gezeken worden op alles.
Mocht Nederland een paar gunstige (oefen) resultaten behalen dan is er juist geselecteerd en heeft Koeman er het perfecte oog op gehad, maar zelfs dan zul je zien dat er tig mensen zijn die dan gelijk roeptoeteren dat het oefenpotje betreft.

Ik ben in ieder geval er benieuwd naar de uiteindelijke selectie en de daarop volgende wedstrijden.

Heel veel anders als echte spits heeft Koeman niet meer. Hij heeft Dost, Vincent Janssen als hij ooit weer eens een keer gaat spelen en ..tja ...en dan?
Daarnaast hebben die weinig beschikbare spitsen natuurlijk ook de pech dat de deel uit maken van een, netjes gezegd, mindere generatie. Als je een sterk elftal met topspelers hoeft die spits dat nog niet eens te zijn. Zie bijvoorbeeld vroeger Inzaghi of een Peter Crouch, die waren qua voetbal talent misschien nog wel minder als Dost of als Weghorst.

Vooral blijven vergelijken met vroeger...dat zet zoden aan de dijk. Waarom doet Ijsland het bijv wel goed? Hebben zij zo'n onuitputtelijk bron van topspelers?

Ik denk eerder dat t te maken heeft met drive, passie op alle gebieden en dat is nu net waar Weghorst (id eredivisie) in excelleert. Waar wij in Nederland volgevreten (op basis waarvan eigenlijk) pseudo-vedettes hebben, is Ijsland een team vol passie, een team dat wil winnen ten koste van alles...gaat het niet goedschiks dan kwaadschiks.

Er is niet voor niets zo'n enorm verschil tussen bijv de engelse en nederlandse competitie..kijk alleen naar uithoudingsvermogen, naar kracht. Ik ben ervan overtuigd dat als wij hier in Nederland de arbeidsintensiteit drastisch verhogen wij weer kunnen aansluiten bij de rest van de EU en wereld.

liever een type Weghorst die voor de volle 100% inzet speelt , dan een type Depay die mij het gevoel geeft dat hij liever elders was....

Als we met het verleden in onze achterhoofd kijken naar het huidige Oranje met Weghorst in de spits, is het absoluut een drama. Maar tegenwoordig zijn we gewoon afgezakt naar het niveau van landen als Zwitserland en Ierland, en daar moeten we het gewoon mee doen. Ik bestel ondertussen mijn duitse shirt.

15 maart 2018 om 13:05

Dus als de successen achterwege blijven, dan verander jij van favoriete club / land?

15 maart 2018 om 13:20

Ja dat zegt veel over de gloryhunters van tegenwoordig. Daarom is iedereen het ene jaar ook voor Barcelona, dan weer voor Man City en misschien volgend jaar voor Psg. Pathetic als je het mij vraagt. Als je eenmaal fan bent geworden van een club ben je fan voor het leven! Van club (en al helemaal van land!!) veranderen is gewoon verraad van een (3 letterig woord wat ze in de oorlog weleens gebruikten) orde. Het is geen telefoonprovider ofzo.

15 maart 2018 om 13:20

Zwitserland doet het anders een stuk beter.

Inderdaad... Droevig... Het niveau van het Nederlandse voetbal op dit moment...

Altijd dat bij voorbaat afzeiken, echt te zielig voor woorden. Laat hem eerst maar zien wat hij klaarspeelt, wie weet is het wel de missing link en de spits die we al jaren nodig hebben. Als hij er niks van bakt kun je nog altijd je conclusies trekken

Het is droevig dat de nummer 1 en 2 in het lijstje van topscorers aller tijden van Oranje op dit moment tekort komen en worden gepasseerd door B-garnituur.
Dost is subtop (geen spits van het niveau Lewandowski, Suarez, Kane).
Weghorst, Luuk de Jong en dat soort namen zijn niet Oranje waardig.

Mee eens, gewoon een kans geven.

Is het droevig? Wellicht, maar zullen wij eerst even afwachten wat hij zal brengen in Oranje.

Altijd leuk dit soort discussies! We hebben eigenlijk nog niets gezien van Wout op zo'n "hoog" niveau. Wij Nederlanders hebben standaard een vooroordeel.. Het is natuurlijk altijd vreemd als er een nieuwe lichting komt en wellicht gaat het straks ook helemaal nergens over, maar ik denk wel dat Ronald Koeman heel goed met jonge spelers om kan gaan. Straks beleeft hij de omgekeerde situatie die ene Lionel Messi altijd achtervolgde. WEL Scoren voor zijn land en dan op clubniveau amper een goal maken.

Het is en blijft proberen en vooral gokken om een goede selectie samen te stellen. Ben zelf allang blij dat er niet alleen bij de traditionele top 3 en buitenlandse competities wordt gekeken. Voor een speler is het dan niet meer zo'n onbereikbaar doel..

Ik weet niet, maar ik gun het Wout wel! Er staat tegen Engeland ook een debutant in de verdediging...

Weghorst is voor even een 3e tussenoplossing, dus onnodig om hier zoveel aandacht aan te besteden.
Koeman werkt aan de toekomst van Oranje, er komen genoeg aanvallende talenten aan de komende 2 jaren dat is zijn voornaamste taak om ervoor te zorgen dat zij klaar staan voor de komende eindtoernooien.

Ik vind dat je niet Wout Weghorst en droevig in een zin moet noemen

Voorbeeldige prof, topmentliteit, als je ziet wie er de laatste tijd langs zijn gekomen dan verdient hij ook een "cap"

Waarom niet? Laten we eens positief kijken in plaats van meteen alles afzeiken

Niets mis met deze jongen, ik gun hem zijn Haasje.. En hij heeft zelf ook aangegeven dat dat hem heel erg veel zou doen... So be it

We hebben een paar jaar de tijd om aan een Nederlands elftal te bouwen, daar zal Wout geen deel van uit gaan maken.. dat weet hij zelf ook wel

Maar die ene cap gun ik hem wel

Helemaal niet droevig. Goeie spits gewoon. Nee Vincent Janssen de ideale spits noemen. Ga aub ander vak kiezen.

Vind het wel mooi al die kritiek op Weghorst. Hij lijkt me namelijk het type wat zomaar de monden kan snoeren. Iemand die juist perfect gedijt in onderschatting.

We hebben te lang gekeken naar Robben en Sneijder. We hebben te lang gewacht en geen talenten ontwikkeld, we dachten dat Memphis en Vincent Janssen iets werden maar dat is toch niet gebleken. Naar mijn mening kan Weghorst wel wat jagen, beter dan die statische Luuk de Jong.

Zo te zien gaat het op den duur goed komen met het NL elftal
Alle einzelgängers worden gekickt en er komen teamplayers voor in de plaats en daar hoort Wout zeker bij

Als de spits nu ons enige probleem was.
Plek van Robben en Sneijder hebben we t zelfde probleem

Calma. Jullie gaan niet.

Is het niet erg dat we van de Ban een analist noemen? Is dit de nieuwe opendeuren intrapper?

Ik had liever Daishawn Redan opgeroepen.

Vreemde reacties hier, Weghorst is gewoon een heel bruikbare speler, sterk, fysiek, kan koppen en makkelijk scoren, werkt goed mee. Kan het vuurtje aanwakkeren. stukken beter dan de instelling van menig oranje klant.
Bij Peter van Vossen, gebeurde er ook vaak wat als hij erin kwam.
Nee met Janssen win je de oorlog of met Klaas-Jan. gebruiken deze gast op naar Nederland 2.0.

Erg fraai VZ, een stuk als deze 4x te plaatsen en er pas nu achter te komen dat mijn bericht van gister geen onderbouwing had. Je zou bijna denken dat VZ de "analyst" Joris van den Ban een platform wil geven. Want dat grote Opta, je weet wel weer onderdeel van Perform Group, een Engelse analysten club zijn ook wel erg belangrijk voor het Nederlandse voetbal. Zou er een sponsor deal er aan ter grondslag ligen bij VZ om zo'n podium te willen geven? Als de beste bijdrage van dit Opta is dat Weghorst geen Bergkamp/kluivert etc. is (hoezo een open deur intrappen) kunnen we in de toekomst nog wat verwachten van deze club. We weten toch allemaal wel de status van het Nederlandse voetbal, moet er daarvoor zo'n Engels bedrijf komen om ons dat te komen uitleggen?

Het zou fijn zijn als de moderators ook een gelijke beoordeling van berichten zouden hebben en dat niet eerst een bericht een dag blijft staan alvorens er een nieuwe moderator komt die mijn bericht alsnog verwijderd. Een beetje als scheidsrechters waarvan je ook gelijke beoordeling van mag verwachten bij overtredingen. De punten mag je uiteraard intrekken, een ban mag ook, ben er wel effe klaar mee op deze wijze. Fijn weekend alvast.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren