Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Younes verslijt vier advocaten in ultieme poging; Napoli wil direct verkopen’

Laatste update:

De transfersoap van Amin Younes van Ajax naar Napoli lijkt nog altijd niet voorbij. De Duits international, die afgelopen zondag nog weigerde in te vallen bij het duel met sc Heerenveen (4-1) en zodoende door trainer Erik ten Hag voorlopig is teruggezet naar Jong Ajax, zou inmiddels al vier advocaten in dienst hebben gehad om het contract met Napoli te laten beëindigen.

Younes was afgelopen winter dicht bij een transfer naar Napoli, maar de aanvaller zei vanwege privé-omstandigheden af te zien van een vertrek naar de Italiaanse topclub. De Duitser had echter al wel zijn handtekening gezet onder een verbintenis. Younes probeert onder het contract uit te komen, maar vooralsnog heeft zijn entourage geen succes in Italië, zo meldt CRC.

Ondertussen is Napoli ook bezig met wat de club gaat doen als Younes daadwerkelijk naar Napels verkast. De Italiaanse topclub ziet de komst van de Duitser eigenlijk niet meer zitten en is achter de schermen al bezig om potentiële nieuwe clubs te zoeken, zodat ze hem gelijk door kunnen verkopen. Mattia Grassani, advocaat van Napoli, liet eerder al weten verbaasd te zijn over de handelwijze van Younes.

"Om een contract ongeldig te kunnen verklaren moeten er speciale redenen zijn, zoals vervalste handtekeningen of valse verklaringen. Dat soort omstandigheden sluit ik categorisch uit. De strategie van Younes' advocaat verbaast me dan ook. Ik herhaal, alles is uitgewisseld via e-mail. Younes heeft bewust voor Napoli getekend en een verandering van gedachten kan dit niet uitwissen. We hebben het over professionals en een contract kan niet eenzijdig opgezegd worden."

Verwacht jij dat Amin Younes komende zomer vertrekt bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat rommelt het allemaal rondom Younes zeg. De gehele Napoli affaire begint ronduit genant te worden, waarbij onduidelijk blijft wie er fout zit en wat er nou daadwerkelijk is gebeurd, tezamen met het weigeren van zijn invalbeurt - wat ook zelden voorkomt in de voetballerij (Ja het komt wel eens voor, maar niet vaak, daardoor is het zo breed uitgemeten).

Ben benieuwd wat er nou allemaal speelt, misschien toch iets in de privésfeer?

13 maart 2018 om 14:43

Het verhaal dat Younes, nadat hij getekend had, te horen kreeg dat Napoli hem gelijk uit wilde lenen aan een laagvlieger in de Serie A vind ik nog wel aannemelijk. In dat geval zouden zijn kansen op deelname aan het WK waarschijnlijk kleiner worden. De kans om alsnog mee te doen aan het WK had dan bij Ajax het grootst geweest, tenminste, als hij bij ons zijn basisplaats had herovert.

Dat lijkt mij ook een reden voor Younes om helemaal onder het contract uit te willen komen.. En misschien is daar ook nog ergens ruimte voor in de wet.. Omdat hij dan onder valse voorwendselen dat contract heeft getekend..

Hoe dan ook, Younes zoekt het maar uit. Ben er nu wel klaar mee. Prestaties zijn niet super en hij gaat toch weg..

13 maart 2018 om 15:05

Dan is niet willen invallen en het grote risico lopen om terug gezet te worden ook niet echt bevorderend voor z'n WK kansen.....wat een domme jongen is het ook.

13 maart 2018 om 15:59

De Toekomst

Om met het belangrijkste punt te beginnen, er is geen 'maas' in de wet die ervoor kan zorgen dat je zomaar onder een contract uit kunt komen. Een van de hoofdregels in het Contractenrecht is nu eenmaal dat overeenkomsten moeten worden nagekomen.

Wat eventueel wél zou kunnen, en ik denk dat je daar op doelt, is dat je er een beroep op kunt doen dat je onder invloed van een heftige geestestoestand wel het contract hebt getekend, maar dat je dat eigenlijk niet echt wilde. Daarmee zou bij de verklaring (de handtekening) de daadwerkeljike wil om de overeenkomst aan te gaan ontbreken. Deze constructie wordt vele gebruikt voor werknemers die, onder psychische druk, zelf ontslag nemen bij een werkgever (en er dan achter komen dat ze in dat geval geen WW krijgen bijvoorbeeld). In dat geval mag je als werknemer op de gesloten overeenkomst terug komen en die vernietigen.

Andere opties zijn de wilsgebreken: bedrog, dwaling, bedreiging of misbruik van onstandigheden. Misbruik van omstandigheden zie ik in deze casus niet. Bedreiging ('een pistool tegen iemands hoofd zetten' ook niet. Bedrog lijkt me ook niet aan de orde, want Napoli heeft nooit opzettelijk aan Younes een onjuiste mededeling gedaan. Blijft dwaling over. Dwaling betekent in wezen dat een onjuiste voorstelling van zaken is gegeven. Daarbij moet deze onjuiste voorstelling zo essentieel zijn, dat zonder deze onjuiste voorstelling de overeenkomst nooit gesloten zou zijn.

In de casus, als de gestelde feiten een beetje kloppen, gaat het vooral over het feit dat Napoli, dus, helemaal niet het plan had om Younes echt in het eerste in te zetten maar om hem direct weer te verhuren en elders te stallen.

Dit zijn de vereisten voor een beroep op dwaling:

Onjuiste voorstelling van essentiële eigenschappen en/of omstandigheden.
Er moet causaal verband zijn tussen de dwaling en het sluiten van de overeenkomst: indien er niet gedwaald was, zou de overeenkomst niet of onder andere voorwaarden tot stand zijn gekomen.
De wezenlijke eigenschappen waaromtrent een onjuiste voorstelling bestond moeten in beginsel wel kenbaar zijn geweest.
De dwaling moet zijn veroorzaakt door een mededeling van de wederpartij, het zwijgen van de wederpartij of wederzijdse dwaling.
De dwaling moet niet op grond van in het verkeer geldende opvattingen, schending van onderzoeksplicht of zaken die uitsluitend op de toekomst betrekking hebben, voor rekening van de dwalende komen (art. 6: 228 lid 2).
De dwaling kan niet gaan om een zuiver toekomstige omstandigheid

Nou, voer genoeg voor juristen en advocaten lijkt mij, om dit eens lekker uit te vlooien. Persoonlijk denk ik, vooral op grond van de omstandigheden van het geval, dat Younes geen sterke zaak heeft. Maar mogelijk wordt de zaak gewoon opgelost doordat de Bundesliga club die hem wil gaan kopen gewoon een bedrag afstort bij Napoli. Younes is verder transfervrij, je haalt in hem toch een prima speler binnen die je relatief zeer goedkoop binnen kunt halen.

13 maart 2018 om 16:25

Sluitend verhaal. Alleen 1 vraag. Is dit een Europese regel? Of is dit alleen van toepassing in Nederland? Hij heeft namelijk met het Italiaanse rechtsysteem te maken.

13 maart 2018 om 16:40

@ constant kante je hebt helemaal gelijk maar in elk land zijn de arbeidsovereenkomsten anders , ook kunnen we pas over het contract van younes oordelen als we het gelezen hebben want er kunnen altijd aanvullende regels en voorwaarden instaan zolang die wettelijk zijn toegestaan al denk ik dat het contract van een voetballer ook aan uefa regels moet voldoen en god weet wat er dan in moet staan

13 maart 2018 om 17:21

lwd12

Nee, je vraag is correct. Dit is geen Europese regel, dit is Nederlandse wetgeving. En ik ken de inhoud van het contract niet, daarin kan een keuze voor een rechtsstelsel gemaakt worden, maar bij gebreke daarvan is het Italiaanse recht van toepassing. Er zullen zonder enige twijfel verschillen zijn met het Nederlandse systeem maar als uitvloeisel van het zogenaamde 'romeinse recht' neem ik aan dat ook het Italiaanse systeem een regeling kent die heel erg lijkt op die van het nederlandse. Maar, neem daar geen vergif op in!

13 maart 2018 om 17:23

pruimert

Dat klopt, we kunnen pas echt oordelen als we het contract kennen. Maar, daarnaast gaat het niet alleen om de tekst van het contract. Dat is zelden in een rechtszaak echt het issue. Het issue zijn de concrete omstandigheden van het geval. Die spelen ook een grote rol. Dáár ben ik nog het meest benieuwd naar, want ik vind dat Younes, hij zal daar best redenen voor hebben, opvallend vaag is in zijn uitlatingen daarover. Wat zijn die prive redenen dan die hem in Amsterdam hielden? Waarom wil hijn ineens af van dat contract? Hij is daar vaag over. Dat wil ik dan wel eens weten.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

16 maart 2018 om 06:10

Die wissel had nooit mogen plaats vinden bij 4-1 ga je toch niemand wisselen voor een paar seconden. Ten Hag weet het niet meer. Vorig jaar zijn younes en traore afkraakt omdat ze rendemend zouden brengen. Maar doorrdat ze constant druk zetten om hun tegenstander profiteren de andere ervan. Jij al aan get sp van nu en vorig jaar.

Wat een vreemde situatie is het toch ook met Younes... ben benieuwd waar hij speelt volgend seizoen.

Wat moet er in godsnaam gebeurt zijn op het moment dat hij in Napels was. Want je weet vantevoren dat je er wél heen wilt, dan ga je daar heen met het vliegtuig met de intentie dat je gaat tekenen lijkt mij, en ineens wilt ie er niets meer van weten. Bij Ajax heeft hij zich niet populair gemaakt en bij Napoli ook niet, niet zo slim als het WK aanstaande is en hij zoveel mogelijk moet spelen

Hopelijk stort het helemaal in voor Youness, met z'n rare fratsen. Weigeren in te vallen, je werk doen , over het paard getild ventje.

13 maart 2018 om 14:47

Om dan te wensen dat het voor hem helemaal instort is ook wel het extreme. Hij moet ten alle tijden bereid zijn in te vallen maar ik kan mij ook wel plaatsen in zijn situatie. Je loopt al bijna een hele helft warm en moet in de laatste anderhalve minuut invallen. Dan denk je ook ja bekijk het ff. Al die tijd dat je warm loopt zit je met je hoofd in de wedstrijd maar het bord gaat maar niet omhoog. Het is verder ook niet dat er nog iets te forceren viel in de wedstrijd en ik denk dat veel voetballers met karakter er net zo mee om zouden gaan. Als bijvoorbeeld Zlatan zich zo gedroeg noemde iedereen hem “baas”.

13 maart 2018 om 14:57

Ik noem Zlatan sws nooit baas, want je prikt zo door zijn toneelstukje heen. Echter heeft die wel wat meer status dan deze Younes die net komt kijken en het voorlopig alleen een korte periode in onze MM competitie heeft laten zien.

Je kunnen plaatsen in zijn situatie is niets mis mee, er valt zelfs nog wat voor te zeggen en ik zou waarschijnlijk hetzelfde denken, maar dat hij weigert in te vallen is natuurlijk helemaal de verkeerde keuze. Hij had gewoon het veld op moeten gaan en na de wedstrijd in een 1-op-1 gesprek met de coach zijn ongenoegen moeten uiten....niet zoals hij nu gedaan heeft.

edit
Ik bedoel niet dat zijn hele carriere naar de maan moet, maar hij mag wel even op de blaren zitten wat mij betreft.

13 maart 2018 om 16:56

@storing

Al die tijd dat hij zich warm loopt, blijft de meter van zijn salaris ook doorlopen. Als je zo'n invalbeurt dus wilt weigeren, moet je ook genoegen nemen met minder salaris en ik gok zo dat Younes daar niet aan gaat. Verder hoeft Samcro het niet eens te hopen, want het is vrij voorspelbaar dat dit soort mannetjes in de vergetelheid gaan raken.

13 maart 2018 om 15:07

Wat zit je iedereen na te praten over dat Younes een naar ventje is e.d. Ik zou ook niet gaan invallen als ik hem was geweest, ongelovelijk kleinerend van Ten Hag om juist Younes er in te willen brengen. Geef dan de echte reden aan ipv te zeggen dat hij goed traint en een goede invalbeurt had. Nee, Ten Hag had ik niet hoog zitten maar dat kleine beetje hoop wat ik had is na dit intervieuw helemaal verdwenen.

13 maart 2018 om 15:13

Iedereen na te praten? Ik ben intelligent genoeg om een eigen mening te vormen, dank je wel. Dat er mensen zijn die Youness gelijk geven, daar zou je je aan moeten storen.

Kleinerend, respectloos, beledigend...al die termen, allemaal dikke onzin van mensen die denken dat een voetballer boven een trainer staat. Als de trainer jou erin wil gooien, al is het voor 3 seconden bij een 8-0 voorsprong, heb je daarnaar te gehoorzamen. Als je dan terug bent in de kleedkamer kan je lekker zeggen wat je ervan vindt. En dan praten ze over respect krijgen.....terwijl ze zelf niet eens respect geven aan de trainer.

13 maart 2018 om 15:25

al die onzin van jou dat je de trainer moet gehoorzamen blah blah , younes is een mens en elk mens bepaald zelf nog gelukkig wat ie wel of niet doet,we leven tenslotte niet in noord korea of wel younes zal wel als een volwassene de consequenties moeten aanvaarden van het feit dat ie zich terecht niet laat piepelen door ten hag , net zoals ten hag moet aanvaarden dat veel mensen het een belachelijk idee vinden om iemand te belonen met 1 minuut speeltijd

13 maart 2018 om 15:28

@samvcro! respect werkt twee kanten op! als jij mijn baas was en mij zo zou behandelen, dan zou je merken dat de reactie van younes niets is in vergelijking met wat anderen zouden doen!
het zegt ontzettend veel over jou dat jij werknemers zo bekijkt, volgens mij behandel jij eventuele werknemers als honden!!
of zit je onderaan de rangorde en kruip je dagelijks in de reet van je baas en denk je dat dat de betekenis is van respectvol zijn! heb zelden zo een zielig figuur als jou gezien! met je daaraan gehoorzamen younes is zijn hond niet

13 maart 2018 om 15:43

Voor die beide stoere mannen boven mij. In het voetbal is een duidelijk hierarchie, dat betekent dat de spelers in de rol van voetballer te doen hebben wat hun trainer ze opdraagt. Zo niet, worden ze niet opgesteld, worden ze gewisseld etc. Als een trainer jou dus opdraagt om het veld in te gaan, dan heb je te gehoorzamen. Doe je dat niet, zal het consequenties hebben.

Dat je dan denkt, wat een hondelul dat ie mij een halve minuut wil laten spelen, kan ik heel goed begrijpen. Alsnog, gewoon je hesje uit en het veld in. De discussie bewaar je tot na de wedstrijd.

Dat jullie het vergelijken met het bedrijfsleven en denken dat ik 1 of andere dictator ben, zegt meer over jullie vermogens om je in te denken hoe het werkt in de voetbalwereld tov de echte wereld. Waarom denk je dat het vrijwel nooit voorkomt dat een speler weigert in te vallen? En als het dan eens gebeurt is het eerder een speler ala Balotelli dan een Schöne...hoe zou dat nou toch komen? Simpele zielen zullen zeggen dat het door de coach komt. Iemand die een beetje na kan denken weet dat het komt omdat je dat gewoon niet doet als speler. Maar jullie betrekken het veel teveel op jezelf en zouden als jullie profvoetballer zouden zijn, dan ook vrij snel weg gestuurd worden bij een grote club. Denk je dat al die spelers die Mourinho, Klopp etc gebruikt hebben om tijd te rekken het zouden durven om niet in te vallen? Ben je gek, die zouden meteen een paar weken de waterzak mogen dragen en in het midden van de rondo moeten staan op de training.

Dat mensen dit niet zelf kunnen bedenken vind ik echt vreemd. De voetbalwereld is niet de echte wereld. Die stoere taal van 'ik zou nog veel erger reageren' kan je dus beter achterwege laten.

13 maart 2018 om 16:17

@samcro
Jij zit helemaal vast in hiërarchie en en trainer/speler relaties.
Het komt inderdaad vrijwel nooit voor dat een speler weigert, mede omdat de meeste trainers het niet in hun hoofd halen om iemand die al 4 jaar lid is van de selectie, 3 jaar basisspeler, Deutsch national spieler, en ajax super goed in europa heeft vertegenwoordigd, om een dergelijk speler bij 4-1 in min 93 te laten invallen.
Geloof me dat doen goeie/grote trainers gewoon niet!
Jij gaat helemaal voorbij aan het feit dat ten Hag hier gewoon een zeer maar dan ook zeer vreemd besluit neemt, totaal onnodig!
Ja trainer staat boven speler klopt, maar als younes zich op dat moment vernederd voelt en niet wil invallen, is dat ook gewoon zijn goed recht en zal hij nu de consequenties als een man moeten gaan dragen! dus wie ben jij om te bepalen hoe younes moet reageren!

13 maart 2018 om 16:20

'hopelijk stort het helemaal in voor Youness, met z'n rare fratsen. Weigeren in te vallen, je werk doen gvd, over het paard getild ventje.'

'kleinerend, respectloos, beledigend...'

Volgens mij koers jij vaak wel op je ratio, maar het is jammer dat je nu vanuit je onderbuik reageert. Voor zover ik dit denk te weten is Younes geen slechte jongen, en ik hoop dat de transfer soap rondom Napoli goed komt. Waarom zou je het hem wensen dat alles in stort? Omdat hij zijn invalbeurt weigerde?

13 maart 2018 om 16:22

je hoeft als mens helemaal niet ondergeschikt te zijn aan de trainer of je baas als je het er niet mee eens bent of vind dat ie onredelijk is , je zal dan wel de consequenties moeten aanvaarden en dat zeg ik ook maar dat schijn jij nog steeds niet te begrijpen
en ik ben er trots op dat jij mij stoer vind mijn dag is compleet en als jij nu onderhand eens gaat snappen dat elk mens verschillend is en dat je gewoon zelf kunt bepalen als mens wat je doet zolang het redelijk is en je niemand kwetst dan is mijn hele week zelfs niet meer kapot te krijgen

13 maart 2018 om 17:10

@Petra

Jij bekijkt het imo teveel naar de trainer in deze, alsof hij de grote fout maakt. Maar laten we even wel wezen, de trainer bepaalt wanneer je speelt en meestal ook nog wel waar je speelt. Het lijkt me dat Youness al een tijdje voetbalt en ook wel weet hoe het wereldje qua hiërarchie in elkaar zit. En zich vernedert voelen, kom op zeg!! Dan heeft Youness even een keiharde realiteitscheck nodig voor hij zich vernedert voelt, meneer met een vrij bevoorrecht bestaan!

Youness had gewoon in moeten vallen, want het is zn werk. Hij had dan maandag direct bij tennHag op de stoep moeten gaan staan om uit te leggen dat dit eens maar nooit weer was. Nu zit Youness altijd fout, hoe dom die beslissing van ten Hag ook is. Hij laat zn team zitten, zet zn trainer voor lul en voor wat? Zodat zn plek bij het nationale elftal nu uiteindelijk nóg verder voor hem uit beeld is?

En Samco is niet diegene die bepaalt hoe Youness moet reageren, Ajax doet dat. Die betalen zijn salaris en verwachten dat als een trainer vraagt je in te vallen, je reageert als een profvoetballer en dus invalt. Daar hoort dit niet bij!

13 maart 2018 om 17:37

Compleet met je eens @samcro. Wat Younes gedaan heeft is niet goed te praten. Het is en blijft gewoon werkweigering.

@birambi Hetgeen jij zegt over Ten Hag is puur en alleen een aaname, echter laat jij het klinken alsof het een feit is dat Ten Hag bewust Younes heeft lopen stangen met een zeer korte invalbeurt. Zolang niemand de relatie tussen Ten Hag en Younes kent zullen we het moeten stellen met wat de uitleg van Ten Hag is.

13 maart 2018 om 19:43

Hij werkt bij ajax toch??? En ten hag is zijn leidinggevende toch??? We zijn het er toch over eens dat voetballer rijkelijk betaald worden??? Iedereen in Nederland heeft een groot probleem als je weigert je werk uit te voeren sterker nog je krijgt minimaal een officiële waarschuwing al dan niet staande voet ontslag en ik denk dat dat laatste gewoon opgaat aangezien voetbal de core business is bij ajax dus dit Duits mannetje komt er nog goed vanaf

13 maart 2018 om 15:19

Samcro ik ben eigenlijk een beetje teleurgesteld in je. Jij was altijd van de nuance, hoor en wederhoor, factchecken enz. Ik kon dit wel waarderen aan je. Maar nu maak je uitglijder door zo vanuit je onderbuik te reageren en iemand tegenspoed te wensen. Jammer!

13 maart 2018 om 15:23

Ik vind het jammer dat ik juist jou teleurstel Warabe.

Echter baseer ik dit op wat ik hier zie gebeuren en dat is dat een speler weigert in te vallen. Zoals ik hierboven al zeg, al is het voor 3 seconden bij een 8-0 voorsprong, je hebt de trainer te gehoorzamen als deze jou in wil laten vallen. Kan je na de wedstrijd altijd nog je ongenoegen uiten, nu ondermijn je de trainer.

Daar hoeft echt geen nuancelaagje overheen wat mij betreft

13 maart 2018 om 15:21

@samcro, fijn om een reactie te lezen van iemand die blijkbaar younes en zijn advocaten vaak spreekt en alle documenten voor handen heeft en dus dergelijke uitspraken mag doen! dank je!!
jij klinkt pas als een over een paard getilt ventje, waarschijnlijk letterlijk een kleine ventje

13 maart 2018 om 15:25

Als je goed leest zie je dat ik refereer naar het niet in willen vallen en daar mijn opmerking op baseer. Maar dat lees je niet maak ik uit jouw reactie op. Heeft namelijk nul komma niets met advocaten en documenten te maken.

13 maart 2018 om 15:39

@petra ik krijg het idee dat jij niet voor veel mensen hier op vz zou willen werken ik heb samcro straks al een baan aangeboden omdat ie vind dat een werknemer zich als een slaafje moet gedragen tegenover zijn baas , maar hij gaat er niet op in dus ik denk dat ie hier wel van alles roept maar dat het in de praktijk wel meevalt met zijn loyaliteit en dat ie net zoals younes terecht gewoon normaal en met respect behandelt wil worden in het dagelijkse leven

13 maart 2018 om 15:45

pruimert, lees maar even de reactie hierboven. En stap alsjeblieft van de overtuiging af dat het voetbal en bedrijfsleven met elkaar te vergelijken zijn.

13 maart 2018 om 15:58

Na al het moddergooien hierboven van beide kanten denk ik dat we een gemeenschappelijke mening hebben in t volgende. Een trainer hoort een ervaren speler (een A junior kan wel) niet 40min lang warm te laten lopen om vervolgens 1min te laten invallen. Ik denk dat iedereen vind dat dit getuigt van slechte trainers capaciteiten. Punt 2: bijna iedere ervaren speler zou boos worden. De een valt in en gaat daarna een transfer forceren, de ander valt in en trapt daarna een flesje richting de trainer, een ander weigert in te vallen, een ander haalt in een interview uit naar dd trainer, een ander valt in en verliest zijn vertrouwen etc etc. Ze zijn naar mijn mening allemaal niet slecht en verdienen allen ook niet om vervloekt te worden.

13 maart 2018 om 16:01

@ samcro ik wilde gaan vragen wat het verschil is tussen het voetbal en bedrijfsleven is omdat voetbalclubs gewoon als bedrijf worden gezien tegenwoordig maar ik heb geen zin in weer een groot onzin verhaal van jou kant , want jij schijnt toch niet te willen begrijpen dat het er de meeste mensen hier om gaat dat ten hag younes gewoon normaal moet behandelen en het belonen van younes anders aan had moeten pakken en dan maakt het niet uit of je voetballer bent of dat je voor een bedrijf werkt of lekker thuis zit heel de dag , het gaat erom hoe je een mens hoort te behandelen in onze ogen en dat maakt in deze zaak niet uit wat voor functie je hebt en waar maar dat schijnt moeilijk te begrijpen te zijn voor jouw verstandelijk vermogen

13 maart 2018 om 16:05

@warabe ja je hebt een punt , je had mij ook niks horen zeggen als younes in de laatste minuut werd ingebracht om iets te forceren of wegens een blessure
maar als je iemand als beloning gaat inbrengen voor 1 hele minuut bij deze stand dan snap je er werkelijk helemaal niks van in mijn ogen

13 maart 2018 om 16:57

Wat een onzin kraam jij uit zeg!
Waarom zou je überhaupt iemand zoiets toe wensen? Iedereen verdient een goed leven.
Dat de KNVB maar een regel maakt dat een team niet meer mag wisselen in de blessuretijd (alleen tijdens een blessure). Dat voorkomt ook weer zo'n situaties van een speler die niet meer wil invallen of tijdrekken door te langzaam naar de kant te lopen.

13 maart 2018 om 17:14

Dus de KNVB moet een regel gaan invoeren om de tere zieltjes van de voetballers niet te beschadigen, of om wat voor reden dan ook? En dan iemand anders betichten van onzin uitkramen, maar deze kan er dan ook wel bij hoor!

13 maart 2018 om 19:45

Pascal, ik bedoel niet dat zijn carrière naar de knoppen moet, enkel dat hij nu mag boeten voor zijn gedrag.

13 maart 2018 om 19:44

Ik doelde ook niet op de rest van zijn carrière ofzo, maar meer dat hij voorlopig op de blaren mag zitten voor zijn gedrag. Wellicht iets te sterk neergezet idd.

Zijn transferwaarde is niet omhoog gegaan lijkt mij. Ben toch benieuwd wat de beweegredenen zijn van de soap Younes.

Getuigd van weinig intelligentie bij meneer Younes. Contract tekenen waar je onderuit wil, weigeren in te vallen. Verspeeld hiermee hoogstwaarschijnlijk ook een WK selectie.

Ik vond Younes altijd wel een rustig symphatiek ventje. Maar wat een domoor is het ook. Tekenen bij Napoli zonder 100% overtuiging is oerdom. Dit kan gewoon invloed hebben op de rest van je loopbaan. Hij moet blij zijn als er een club is die hem over wil nemen van Napoli. En of dat wel een club is waar hij graag onder contract staat is ook maar de vraag.

Snap er niets meer van, verpest zo vlak voor het WK zijn carrière denk ik.

Als Napoli al aangeeft om Younes direct door te verkopen wordt er een raar spelletje gespeeld. Van de winter naar Napoli gaan om de overgang te regelen nadat Ajax en Napoli een transfer som overeen zijn gekomen. Vervolgens komt naar voren dat hij met ingang van juli 2018 heeft getekend. Vrolijk terugkomt bij Ajax vanwege familieomstandigheden en dan nu weer weigert in te vallen. Hebben Younes en Napoli samen wat opgezet? In de zomer direct doorverkopen en Younes en Napoli de transfersom samen delen?

13 maart 2018 om 15:00

Younes wordt nu waarschijnlijk wel beter, omdat hij transfervrij naar Napoli gaat en hierdoor de tekenpremie zeer waarschijnlijk hoger ligt dan wanneer Napoli een transfersom had moeten betalen aan Ajax. Younes wordt er echter in geen enkel geval beter van door nu werk te weigeren bij Ajax. Zelfs als Napoli en Younes samen zo'n plan hebben als jij hierboven schetst (wat ik dus betwijfel), zou werkweigering hem alleen maar minder interessant maken voor andere clubs (lees lagere transfersom, lees minder geld te verdelen).

Snap het niet zo goed, hij is nu dus eigenlijk speler van Napoli? Hij hoort daar dus op de bank te zitten, hij heeft daar tenslotte zijn handtekening al onder een contract gezet. Is er ook al betaald?

13 maart 2018 om 14:59

Nee, contract gaat pas later dit jaar in.

13 maart 2018 om 15:28

Je kan transfervrije spelers 6 maanden van tevoren al een contract aanbieden.
Die dan pas als zijn oude contract afloopt ingaat, waardoor hij vanaf Juli al van Napoli is.
Transfervrije spelers kosten geen transfersom dus alles wat Napoli als ze hem meteen doorverkopen is pure winst.

14 maart 2018 om 12:08

Lastig verhaal, maar ik snap het. Ik snap dat Napoli hem nu eigenlijk al niet meer wilt.

Napoli is in elk geval niet zo'n half weke Nederlandse club die direct zwicht wanneer een speler 'het niet meer op kan brengen' of 'het groepsproces verstoort'.

Die hebben inmiddels ook wel door wat je aan die jongen hebt, die gaat voor een schijntje naar Duitsland.

Younes heeft 100 procent gelijk klasse dat hij niet is.ingevallen.dat moest iedere speler doen .dan waren we snel verlost van die onnozelheid om iemand voor plusminus 1 minuut in te laten vallen

13 maart 2018 om 15:34

En daar tegenover hoop ik dat elke coach waarvan een speler weigert om in te vallen, de speler een team terugzet. Je kunt het belachelijk vinden dat je moet invallen, maar dat regel je dan maar na de wedstrijd. Gewoon dat veld instappen, ongeacht of je een paar minuten later mag gaan douchen. Er zijn ook spelers die een kwartier warmlopen om dan vervolgens niet in te vallen. Moeten ze dat dan ook maar gaan weigeren?

13 maart 2018 om 16:54

Volgens mij vergeet je wie de speler betaalt. Als dat zo makkelijk gaat, kun je als club ook wel zelf bepalen of je een speler uberhaupt z'n salaris geeft. Gewoon meer dan terecht dat hij is teruggezet en bij werkweigering mag de club eigenlijk nog wel strenger optreden.

Deze jongen kan z'n hersencellen (bij wijze van spreken) op een enkele hand tellen. Nu maakt hij zich onmogelijk bij Ajax en eventueel bij z'n toekomstige club. Het is eigenlijk wonderbaarlijk dat Napoli hem uberhaupt wou hebben.

Hij maakt zich niet populair in voetballand en ik heb het idee dat die jongen zichzelf hevig overschat. Die jongen gaat echt niet slagen bij een betere club dan Ajax. Hij is niet eens goed genoeg voor de basis bij Ajax.

Het lijkt er op dat de enige manier om onder dat contract met Napoli uit te komen is om ervoor te zorgen dat Ajax het de optie licht zoals in het huidige contract staat. Dan zal hij nog een flink aantal keren in de basis moeten meespelen.
Ajax gaat dat waarschijnlijk niet doen waardoor hij vast zit aan het contract in Napels en hij dus flink zal moeten wennen aan de bank of zelfs aan de tribune.

Einde loopbaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren