Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Betweter’ Guardiola gefileerd: ‘Ik schreeuwde en sloeg met mijn vuist op tafel’

Laatste update:

Hans-Wilhelm Müller Wohlfahrt, dokter van Bayern München, haalt uit naar Josep Guardiola. De Duitser, die in 2015 de club tijdelijk verliet na verschillende aanvaringen met de huidige manager van Manchester City, laat in zijn nog te verschijnen biografie weten dat Guardiola 'een persoon is met weinig zelfvertrouwen, die alles doet om anderen met zijn macht te misleiden'.

BILD publiceert enkele voorstukken van de biografie en daarin is Müller-Wohlfahrt onverbiddelijk over het karakter van Guardiola. "Doordat hij zijn gebrek aan zelfvertrouwen steeds probeert te verbergen, lijkt het alsof hij leeft met een constante vrees. Niet zozeer vrees van het verliezen van wedstrijden, maar van het verliezen van macht en autoriteit." De Duitser geeft aan dat Guardiola onder meer de schema's van de medische staf compleet negeerde.

"Hij weet alles beter: vijf minuten warming-up zou wel genoeg zijn. Maar dat kon gewoon niet goed aflopen. Klaarblijkelijk zag hij mij als een ondergeschikte, iemand die hij op ieder moment van de dag kon vertellen wat hij wilde en kon ontslaan." Müller-Wohlfahrt liet zich op een gegeven moment gaan tegenover Pep: "Ik schreeuwde naar Guardiola en sloeg met mijn vuist op tafel. Zo hard dat de borden en kopjes rinkelden. Voor het eerst in al die jaren moest ik mijn stem verheffen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Guardiola is een perfectionist, die ook fouten maakt. Niet iedereen kan door 1 deur met hem, hoeft ook niet.

13 maart 2018 om 10:43

Klopt. Guardiola is een genie op voetbal gebied maar daar is alles mee gezegd. Het is vast een lief mens maar hij is ook compleet doorgeslagen en geobsedeerd, zowel in goede als dus in kwade zin. Ik ben fan zijn ideologie maar het blijft gewoon een aparte. Achja we hoeven hem ook niet aardig te vinden

Pep is een extreme control freak. Dat pakt in heel veel gevallen goed uit voor hem, zo nu en dan zal hij er wel een paar keer hard op zijn bek van gaan.

Twee uitersten willen nog wel eens botsen, niet extra bijzonder omdat het Guardiola is. Het lijkt me wel dat Pep het type is dat de kantinejuffrouw aanspreekt op de vorm van de pasta, bij wijze van.
Hij wil perfectie en eist van voetballers, staf, materiaalman, steward en kantinejuffrouw.

Het zorgt er wel voor dat City zó vroeg in het seizoen kampioen wordt, flinke prestatie hoor.

13 maart 2018 om 10:13

Het grappige is dat deed Pep een keer ook, hij nam controle over wat er in het eten kwam. Het is heel intensief wat je allemaal onder Pep moet doen, het probleem is bij hem hij weet niet wanneer hij los moet laten van zijn taken, af en toe is dat hard nodig. Zo verliezen spelers hun concentratie tijdens wedstrijden.

13 maart 2018 om 10:17

Haha, kan het me dus echt volledig voorstellen, controlfreak puur sang. Lijkt me inderdaad ook bijzonder intensief werken, voor iedereen betrokken bij de club. Daarom is het ook een coach met een houdbaarheidsdatum bij iedere club. Hij zal, ongeacht de successen, nooit ergens een Sir Alex of Arsene gaan worden.

13 maart 2018 om 12:39

Met alle respect voor Wenger: iedere toptrainer kan een Wenger worden als je zo lang mag blijven zitten van het bestuur. Die kans hebben trainers als van Gaal, Mourinho, Ancelotti, Conte of zelfs Cruijff niet gehad.
Zelfs Ranieri werd een half jaar na het wonderseizoen ontslagen.

Ferguson werd ook pas na zes jaar voor het eerst kampioen. Los van zijn geweldig kwaliteiten is dat vooral te danken aan het bestuur dat vertrouwen blijft houden en kiest voor continuiteit.

Begrijpelijke reactie als je al jaren dokter bent bij Bayern München. De beste man heeft hier natuurlijk niet voor niets voor gestudeerd. Als de controll freak genaamd Guardiola zich nou gewoon met de tactiek en het beter maken van spelers bezig houdt was er misschien ook een betere relatie tussen hem en de medische staf wat uiteindelijk zorgt voor een betere chemie, spelers die fitter zijn en misschien ook nog wel voor nog betere prestaties.

Dat is omdat Guardiola met zijn eigen medische staf het liefst werkt, en deze Hans Muller Wolhfahrt was een icoon bij de club die al jaren daar werkt en dus zo ook zijn werkmethoden heeft. We weten allemaal dat Guardiola een controlefreak is, en dat heeft zowel positieve als negatieve kanten.

Positief is dat zijn voetbal natuurlijk zo perfectionistisch mogelijk is, en dat brengt mooie taferelen mee. Echter brengt dat ook negatieve kanten mee, zoals dit soort berichten. Totale controle willen, heeft een beetje dictatoriale trekjes.

13 maart 2018 om 10:50

Al zijn spelers lopen weg met m! Of hij stuurt je weg! En als voetballer/ trainer arts of wat dan ook zou k me mond houden over Spaanse Cruyff! Geniaal is die gozer! En fouten ja das menselijk dat gebeurt nou eenmaal!

13 maart 2018 om 10:52

Word wel gezegd dat ie extreem streng s, en in de kleedkamer houd je je mond! Maja zie prestaties k als speler zou me mond houden! De enige ooit die wat te zeggen had en wat mocht zeggen waren puyol en Xavi, zelfs iniesta kon niks zeggen

13 maart 2018 om 11:03

De Spaanse cruyff??
Het enige wat de beste meneer heeft gedaan is het 433 verder perfectionereb. Guardiola heeft echt nog bijn niks bijgedragen aan de voetbalwereld op die paar seizoenen barca na. Rare vergelijking

13 maart 2018 om 12:28

@buffon98

Dat is omdat je nog niet veel van het spelletje afweet, kenners weten wel beter. Backs die naar binnenkomen en overtal situatie creëeren op het middenveld, hoge pressing in ruit-vorm, dat zijn toch zaken die Guardiola heeft geïmplementeerd.

Sommige zaken zijn gewoon geperfectioneerd dat is wel waar. Driehoekjes

Het grappige is dat er nu wel heel makkelijk overheen wordt gestapt.
Guardiola heeft ruzie met een icoon van de club en die persoon eruit werkt en ja dan zegt men: Hij is perfectionistisch, hoeft niet met iedereen door een deur te kunnen, control freak etc. etc. kan gebeuren. Maar hij negeert wel volkomen de medische staf.

Mourinho heeft ruzie met Carneiro: De hele wereld is te klein. Hij had naar haar moeten luisteren, niet so an public voor schut moeten etc. etc.

Nu vind ik dat van Guardiola schadelijker, gezien je iemand eruit werkt die al 20/30 jaar voor de club werkt. Daarvoor zou de wereld te klein moeten zijn.

13 maart 2018 om 11:23

Hoezo moet de wereld daarvoor te klein zijn? Als de visie van Guardiola's medische staf (of in ieder geval zijn adviseurs) zo sterk afwijkt van de huidige clubarts, dan kan er een niet werkbare situatie ontstaan. Dat is overal zo. Blijkbaar was er daarna bij Bayern (en bij Barca en bij City) een medische staf die wel zijn visie deelde, dus het is ook weer niet zo dat wat Guardiola doet gevaarlijk is voor spelers.

Je Mourinho vergelijking is dom. Mourinho krijgt terecht kritiek, omdat hij vaak onnodig onbeschoft is naar mensen toe. Mourinho schijnt Caneiro een 'hoerendochter' te hebben genoemd (zelf claimt Mourinho dat het 'hoerenzoon' was). En waarom? Omdat ze Hazard ging behandelen tijdens de wedstrijd op een manier die Mourinho niet aanstond. Hierna heeft Caneiro gedreigd een rechtszaak aan te spannen en die is uiteindelijk door Chelsea geschikt .

Als je niet het verschil ziet tussen de zaak Mourinho en een geescaleerd arbeidsconflict, dan redeneer je simpelweg oneerlijk. En eigenlijk vermoed ik ook dat dat is wat je doet. Je lijkt Mourinho erbij te halen om te zeggen: "kijk Pep en Mourinho zijn net zo erg", wat complete nonsens is.

13 maart 2018 om 14:28

@ Gtootod

Lees goed, leg namelijk al uit waarom de wereld te klein is: gezien je iemand eruit werkt die al 20/30 jaar voor de club werkt.

Del Pierro werd bij Juve weggestuurd: Schande werd er gesproken!
Casillas werd bij Real weggestuurd: Schande werd er gesproken!

Er gaat een clubicoon weg, die wordt weggestuurd.
Waarom wordt er bij Guardiola er geen schande over gesproken? Hij is de oorzaak van het feit dat die manier ermee gestopt was bij Bayern...

Edit: Juist dat tussen Mourinho en Carneiro is een arbeidsconflict wat uit zn voegen schoot. Ze zagen namelijk een blessure behandeling anders, wat uiteindelijk uitmondde in een scheldpartij.

Guardiola negeert compleet het advies van zn hoofd medische staf, raakt een speler geblesseerd en ik zie Guardiola tegen diezelfe hoofd medische staf compleet uit zn plaat gaan.

Ik haal Mourinho erbij omdat die ook een conflict had met een medewerker medische staf. Ik haal Mourinho erbij omdat hij altijd als boeman wordt neergezet en Guardiola verafgod wordt.
Ze zijn in heel veel dingen hetzelfde, het grootste verschil in deze twee is de spelopvatting. Verder? They look quite the same.

13 maart 2018 om 20:42

@conti

Ah ja, Del Piero en Casillas zijn inderdaad precies hetzelfde als een clubdokter. Dus eigenlijk is je punt: een clubarts die er al heel lang werkt mag niet weg worden gestuurd. Ook niet als zijn werkwijze totaal verschilt van de nieuwe coach. Nogal een slecht punt vind je zelf niet?

Guardiola en Mourinho zijn allebei perfectionisten en daarin af en toe totaal onredelijke mensen. Daarnaast ligt Mourinho met zo een beetje de helft van de coaches overhoop en kan ik me vaag herinneren dat hij Tito Vilanova in zijn oog prikte.

Kun je je stellingen over Guardiola onderbouwen of schrijf je dat vooral voor je eigen geweten?

Guardiola is absoluut geen heilige, maar de vergelijking met Mourinho is absurd. Vermoed dat je hier niet meer op zult antwoorden, maar waarom ben je eigenlijk fan van die man? Het is zo obviously een nare man die ook nog eens lelijk voetbal speelt.

14 maart 2018 om 08:37

@ Gtootod

Nee, je leest denk ik vooral wat je wilt lezen.
Nergens zeg ik dat je geen clubdokter weg mag sturen, tuurlijk mag dat.
Mijn punt is dat er bij Guardiola gigantisch makkelijk over het probleem wordt gestapt, terwijl hij een clubicoon eruit werkt. Een gerenommeerd arts.

Waar bij Mourinho, die ook een arts eruit werkt, schande werd gesproken.
Wordt het bij Guardiola goed gepraat.

Leg mij uit wat er absurd is met deze vergelijking?
Guardiola: Trainer
Mourinho: Trainer
Carneiro: Arts die eruit wordt gewerkt door Mourinho
Wolff: Arts die eruit wordt gewerkt door Guardiola

Beide gebeurt door een conflict. Beide artsen worden an public door de trainer door het slijk gehaald. Ik zie een perfecte vergelijking of?

Tito en de rest van de trainers is niet relevant in deze. Nu haal jij er dingen bij die er totaal niet toe doen. Ik heb het over een conflict tussen trainer en arts.

Nogmaals, nergens praat ik het goed.
Ik verbaas mij over het feit dat het bij Pep zo makkelijk wordt goed gepraat.

15 maart 2018 om 10:35

Bij Chelsea is het dus nog maar de vraag of Carneiro mocht worden weggestuurd. Daar moest uiteindelijk een geschikte rechtszaak aan te pas komen.

Ik ben het best met je eens dat Guardiola door de pers een positievere benadering krijgt dan hij verdient. Alleen maak jij daarna het punt dat pep en Mourinho daarom ongeveer net zo erg zijn. Dan is het voorbeeld over Tito ineens relevant. .

Wat vond jij eigenlijk van de afgelopen week van Mourinho? Uitgevallen naar de Boer, zn eigen fans getreiterd, uitgeschakeld met verdedigend voetbal door een Spaanse subtopper. Lijkt inderdaad precies op Pep.

13 maart 2018 om 12:41

Dat, beste Conti, is een verschil tussen fatsoen en onbeschoftheid. Maar wat nog doorslaggevender is, is wat en wanneer het in de media verschijnt. Bij Mourinho was het dezelfde week nog, bij Guardiola jaren later. Lijkt me toch 2 essentiele verschillen

13 maart 2018 om 14:32

@ Juicher

Is het fatsoen dat Guardiola tekeer ging tegen de beste man, zn huid helemaal vol schold, in de dug-out toen Thiago weer geblesseerd uit viel? Terwijl Guardiola het advies van de beste man om m niet te laten spelen in de wind gooide? Of ben je dat deel vergeten?

Weet ik dat ook weer! Dat is wel fatsoenlijk.....

Nee, het grote verschil hierin is het volgende: De een heet Pep Guardiola en de ander Jose Mourinho....
Thats all. Er worden namelijk met twee maten gemeten wanneer het op deze twee aan komt Dit is ook weer een 100% voorbeeld van!

Overigens is voor mij beide schandalig! Maar dat van Guardiola net ietsje erger omdat er een clubicoon eruit gewerkt wordt..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren