Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cristiano Ronaldo slaat ook toe in Ipurua en passeert Lionel Messi

Laatste update:

Real Madrid heeft zaterdagmiddag een benauwde overwinning op Eibar geboekt. Het team van Zinédine Zidane zegevierde met 1-2 in Baskenland, dankzij twee doelpunten van Cristiano Ronaldo. De Portugees maakte in de laatste tien officiële duels liefst zeventien doelpunten en is qua treffers in deze voetbaljaargang inmiddels Lionel Messi gepasseerd: 33 (in 34 duels) om 32 (in 41 duels). Door de zege nadert Real Madrid stadsgenoot Atlético Madrid tot op vier punten, al moet de nummer twee van LaLiga zondag nog aantreden tegen Celta de Vigo.

Eibar domineerde in het merendeel van het eerste bedrijf. In een van de spaarzame aanvallen van Real Madrid voor rust sloeg het team van Zidane meteen toe. Luka Modric onderschepte een bal en verstuurde het leer met de buitenkant van zijn voet richting Cristiano Ronaldo. De aanname van de Portugees mocht er zijn en dat gold ook voor de afronding: 0-1.

De ploeg van José Luis Mendilibar startte met veel intensiteit, zette hoog druk, maar was onnauwkeurig in de afronding. Met name Kike Garcia had enkele keren de 1-0 kunnen maken. Keylor Navas was echter op zijn hoede en legde daarmee de basis voor de voordelige marge na het klinken van het rustsignaal. Domper was het uitvallen van Raphaël Varane na nog geen half uur spelen; hij werd vervangen door Nacho Fernández.

Eibar nivelleerde vijf minuten na rust de tussenstand in Ipurua. Na een corner van Pedro Leon vanaf de linkerkant kopte Iván Ramis, die door Sergio Ramos uit het oog was verloren, de bal in de rechterhoek: 1-1. Real Madrid oogde niet van slag en zocht nadrukkelijk naar een tweede treffer. Marko Dmitrovic redde subliem op een inzet van Ronaldo van dichtbij en daarna mikte Gareth Bale net naast.

Zidane opteerde twintig minuten voor tijd voor de inbreng van Lucas Vázquez en Karim Benzema. Hij zag lijdzaam toe hoe Eibar tot tweemaal toe gevaarlijk voor het doel van Navas opdook. Zes minuten voor het einde sloeg Ronaldo echter andermaal toe. Na een piekfijne voorzet van Daniel Carvajal kopte hij het leer steenhard achter Dmitrovic: 1-2.

Wie eindigt hoger dit seizoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
10 maart 2018 om 14:55

Onzichtbaar? Speelde juist heel goed. Zeker gezien de mogelijkheden van Real Madrid.

10 maart 2018 om 15:02

Als Ronaldo onzichtbaar was moet je is de mening van de verdediging en doelman vragen van Eibar.

Ronaldo is nooit onzichtbaar is een plaag voor elke tegenstander, zoveel verdedigers hebben dit al gezegd. Hij beweeg constant en is inderdaad onzichtbaar voor verdedigers en keepers tot hij ineens voor je opduikt en de bal erin knalt..

10 maart 2018 om 15:33

Volgens mij weet je niet wat een plaag is voor een verdediging. De echte plagen bij Real zijn Marcelo en Modric of isco als die niet teveel wilt. Ronaldo is wat de Duitsers zeiden over Roy Makaay: Das Phantom. Je ziet hem niet en ineens opduiken en scoren.

10 maart 2018 om 15:35

Ronaldo is een plaag.. Hij beweegt continu, zwerft overal staat vaak hoger dan zijn verdediging om voor verwarring te zorgen. Hij is geen plaag met de bal maar wel zonder de bal.

10 maart 2018 om 15:57

Niet lullig bedoeld maar heb je ooit gevoetbald? Een plaag voor elke verdediger is een speler die de verdediging open breekt. Probeer maar een keer te voetballen tegen spelers a lá Marcelo of Modric. Je raakt gefrustreerd. Ronaldo is geen "vervelende" voetballer.

10 maart 2018 om 16:20

Andre

Je kent er een bal van als je denkt dat Ronaldo geen plaag is voor een defensie, Ronaldo houd constant de druk erop door zijn manier van lopen, Ronaldo is constant bezig met het zoeken naar dat gaatje, een gaatje dat je dus als verdediger niet kan laten vallen, 1 momentje 1 flits is genoef om Ronaldo dat gaatje te geven en je hebt een doelpunt om je oren. Zo’n speler is een constante plaag voor een defensie.

10 maart 2018 om 16:22

*geen
* genoeg

10 maart 2018 om 16:40

AlexDelPiero...

Dit is wat ik al boven: een soort "geest". Uit het niets opduiken en scoren.
Heb je zelf gevoetbald? Heb je ooit op een voetbal veld gestaan? De vervelende tegenstanders zijn diegene die sterk aan de bal zijn en moeilijk om af te pakken. Ga maar een keer voetballen tegen spelers al lá Marcelo of Modric. Vooral Marcelo is aanvallend echt een plaag. Je weet nooit wat hij gaat doen: een actie maken, terug kaatsen of een voorzet.

10 maart 2018 om 17:10

Hahaha dus niet heh vervelender is je afvragen waar telkens je tegenstander bevind

10 maart 2018 om 18:53

sorry maar iemand met de perfecte looplijnen is dus echt wel een plaag voor een verdediging. niet voor niks kunnen medespelers zijn lijnen lezen en schrijven. Echt geweldig hoe hij steeds op het juiste moment de diepte weet te zoeken en altijd een versnelling in een versnelling heeft.

10 maart 2018 om 19:32

"heb je zelf wel eens gevoetbald" is natuurlijk geen argument, aangezien het hier niet om de zondagmiddagamateurs gaat maar om Real Madrid. Spelers kunnen ook zonder de bal plagen zijn voor verdedigers en Ronaldo is dat zonder meer.

Bij elke andere speler noemen we zoiets ook wel een neusje voor de goal hebben maar omdat het om CR7 gaat is het allemaal natuurlijk niet zo speciaal

10 maart 2018 om 20:05

Reservebank...
Juist wel een goed argument. Daarom zijn de meeste of beste analisten ooit zelf voetballers geweest. Want dan weet je waar je over praat.
Ik heb zijn naam expres niet genoemd maar dit doe ik nu wel: de grootste plaag ooit voor elke verdediging/keepers is Messi. En dat komt niet door de zgn loopacties of neusje voor de goal
Het komt door wat hij met de bal aan zijn voeten kan.
Waarom denk je dat spelers als Messi en Neymar wekken frustraties op bij de tegenstanders en vaak aanslagen op hen wordt gepleegd? Omdat het vervelend om tegen hen te spelen. Dit is pas een plaag.

10 maart 2018 om 21:00

Ja want Ronaldo krijgt niet vaak aanslagen op zich. Als je zelf een beetje had gevoetbald wist je hoe irritant Ronaldo verdedigen kan zijn. Je denkt dat je ‘m in je zak hebt en voor je het weet is hij weg en scoort hij. Praat geen onzin aub.

11 maart 2018 om 06:55

Andre

Je bent een beetje anti Ronaldo en dat is oke, maar wanneer je je objectiviteit erdoor verliest word het lastig discussie voeren, iedereen die wat van voetbal weet weet dat Ronaldo een plaag is voor elke defensie, jij wilt dat niet zien of erkennen omdat je te erg een Messi fan boy bent. Jammer, apprecieer ze gewoon alletwee en spui geen onwaarheden, niemand zal ze hier slikken namelijk.

Tja niet al te beste wedstrijd maar ja Ronaldo wat een beest is dat in 2018. Zonder hem kunnen we echt niet scoren hopelijk trekt hij deze vorm door!

De wil om nog wedstrijden in de La Liga te winnen, wetende dat je kansloos bent voor de titel, is blijkbaar moeilijk voor veel spelers. Alleen Ronaldo zag ik echt strijden om zijn team te helpen aan de overwinning, en wederom is dezelfde fenomeen belangrijk met 2 goals. Bij heel veel zie je een instelling zo van, ach als we niet winnen, dan maakt het niet uit. top 4 eindigen we sowieso wel, wetende dat je dan weer CL op zak hebt voor volgend jaar.

Heel veel slechte passes gezien. Alleen maar lange ballen naar voren, dat is Real Madrid niet.

Met een paar spelers ben ik ook echt klaar mee. Bale en Isco, jezus man, wat een drama weer. De toekomst zal ons leren hoe Real het zal doen als bijvoorbeeld een type speler als Hazard op de plek van Bale of Isco het zou doen.

Eibar kan trots zijn. Hoe die hebben gespeeld, toont maar weer eens aan waarom ze terecht in de top 10 staan.

10 maart 2018 om 14:56

ook Modric zag je er om vechten. Casemiro deed ook veel verdedigend werk. je zag wel dat bij Isco en ook Carvajal ze speelden om spek en bonen. Verder mee eens dat Isco en Bale direct moeten vertrekken. balverlies, balverlies, balverlies.

10 maart 2018 om 15:01

Modric was ook erg sterk, helemaal mee eens. Erg knap nadat je paar weken eruit lag met een blessure. Te belangrijke speler is Modric.

Casemiro vond ik redelijk sterk. Carvajal uiteindelijk nog belangrijk met een assist op Ronaldo bij de 1-2. Met Bale en Isco ben ik helemaal klaar mee.

10 maart 2018 om 16:00

Ronaldo weet dat Real kansloos is maar hij zelf niet. Individueel kan hij nog wat winnen.

10 maart 2018 om 16:01

Dit viel mij dus ook op er zijn maar weinig spelers die er echt nog voor gaan kan je echt niet maken richting de supporters

Wat wordt Ronaldo schandalig slecht verdedigd bij die 1-2 zeg. Mag vrij inkoppen vanaf vijf meter tussen twee verdedigers in. Overigens kiest hij wel weer fenomenaal positie hoor, daar niet van.

10 maart 2018 om 15:06

Het is moeilijker dan het lijkt, blijft een kunst kopballen.

10 maart 2018 om 15:36

Doel je op Ronaldo of op de verdediging? Ronaldo kiest namelijk fenomenaal positie zoals ik al zei, maar de verdediging staat gewoon te slapen.

Over je post hieronder. Messi doet net zozeer wat je noemt hoor, zeker voor Argentinië want die scoren nooit zonder hem. Ook heeft Messi vaker gescoord tegen de top van de Premier League in minder wedstrijden dan Ronaldo.

10 maart 2018 om 15:39

De verdediging slaapt niet hoor Ronaldo loopt slim tussen 2 centrale verdedigers die een gat vrij houden voor Ronaldo.

Eerder slim van Cristiano dan dom van de verdedigers.

Zelfde geval met dat goal van Eibar.

10 maart 2018 om 18:58

Goed geprobeerd. Maar de verdediging zit hier gewoon te slapen. Als Ronaldo die ruimte in kan lopen, kan een verdediger dat ook. Ze maken het Ronaldo in ieder geval niet moeilijk. Mag je gewoon toegegeven hoor, Rondaldo zal het met je eens zijn.

10 maart 2018 om 20:10

TmmO

Juist. Weet niet eens wat er moeilijk aan is om te koppen zonder enige verdediger in de buurt. Tegen PSG was wel geen makkelijk kopbal.

10 maart 2018 om 15:12

Precies dat in La Liga kan met niet verdedigen, vandaar dat je Messi onmogelijk de beste ooit kan noemen. Ronaldo(R9) dat was pas de beste, die vernietigde de beste verdedigers in de serie a..

10 maart 2018 om 15:24

Vindt zelf Cristiano de betere, maakt 3 competities helemaal kapot, LaLiga, BPL en de CL en niet alleen dat heeft Portugal al heel lang gered van hun ondergang en redt Real keer op keer op een ongekend niveau. Misschien niet de beste speler aller tijden maar zeker wel de greatest.

10 maart 2018 om 15:41

Dat heeft Messi ook gedaan maar dan nog beter. Heeft Argentinie 3x naar een finale geloodst met assists en goals. Messi heeft ook meer WK Goals dan Ronaldo. Heeft nu al meer assists dan Ronaldo in zijn carriere terwijl hij iets van 140 wedstrijden minder heeft door zijn leeftijd. Messi heeft een betere goalratio dan Ronaldo en een betere Champions League ratio dan Ronaldo. Daarbij is Messi op weg om naar 5e keer topscorer te worden van de La liga sinds de komt van Ronaldo. Terwijl Ronaldo die prijs maar 3x heeft. Messi heeft ook meer clubprijzen en voegt veel meer toe aan het spel van een team. Oftewel het onderdeel waar Ronaldo goed in is (scoren), daar is Messi ook nog beter in. Moeilijk om hem dan de beste te noemen, maar ik bemoei niet

10 maart 2018 om 15:54

Wanneer ben je in jouw ogen the greatest dan?

10 maart 2018 om 15:56

En Ronaldo is al 5 jaar op rij topscorer in de CL, waar het niveau het allerhoogst is. Heeft een EK gewonnen met zn team waar Messi geen enkele prijs heeft gewonnen met Argentinië. Niemand herinnert zich de verliezer nou eenmaal. Het gaaf om winnen. Verder heeft de egoïstische Ronaldo een stuk of 40 minder assists dan 'the greatest playmaker ever'. Dus blijkbaar voegt ie wel heel veel toe aan zn ploeg. Maar ja ! Wie ben ik he ! Meningen verschillen nou eenmaal.

10 maart 2018 om 16:05

Lacazette...

Je bent de greatest wanneer jij met de bal kan wat niemand anders kan. Zo simpel is het. Zo is altijd geweest.
Maar tegenwoordig beoordelen wij spelers via de teletekstpagina blijkbaar.

10 maart 2018 om 16:06

Ek gewonnen waar Ronaldo 1 wedstrijd goed heeft gespeeld en een verschrikkelijk toernooi was. Een wereldwonder dat Portugal dat toernooi gewonnen heeft. Pepe was ook veruit de beste op dat toernooi. Dat zegt al genoeg. 40 assists meer in 140 wedstrijden minder is trouwens heel veel. Messi heeft ook nog eens vaak de pass op de assist. Messi heeft trouwens ook 5x de topscorers prijs in de Champions league. Goed geprobeerd dus

10 maart 2018 om 16:22

Matjeq...

Precies. Volgens mij is iedereen vergeten hoe slecht Ronaldo was in het EK. Dat incident met de Portugese reporter waar hij zijn microfoon weg gooide is iedereen al vergeten. Zelfs in Portugal vonden vele belachelijk dat hij in Portugal gekozen werd tot de beste speler van de selectie en Eder die de winnende maakte niet eens een onderscheiding kreeg. Maar hier reageren sommige alsof Ronaldo diegene was die Portugal de prijs bezorgd. Tegen Frankrijk waren ze zelfs beter toen hij gewisseld werd.

10 maart 2018 om 16:28

Tja als Ronaldo wat wint is het een 'wereldwonder' en was ie slecht en weet ik veel wat voor smoesjes. Uiteindelijk heeft ie een EK erbij en Messi niks met Argentinië. Ennehh.. Ronaldo is de laatste 5 jaar topscorer he. Dus achter elkaar. Dan moet je je afvragen waar Messi was op het allerhoogste niveau al 5 jaar lang. Daarnaast heeft Ronaldo zich al 6x topscorer mogen noemen. Soon to be 7x. Leuk geprobeerd van jou dus

10 maart 2018 om 16:41

@andresolo

Messi is zelf vaak ook barslecht en waardeloos bij Argentinië.

Hoeveel goals heeft hij gescoord in de KO fase van eindtoernooien met Argentinie? Bar weinig. Ook qua spel vind ik het niet echt bijzonder. Kijkend naar bijv. die Copa finale tegen Chili was Messi slecht, hij miste ook nog eens de penalty. Ik vond Messi toen niets bijzonders presteren. Een pas naar Higuain bijv. betekent niet dat Messi opeens goed was. Hij was bijzonder slecht, zeker voor zijn doen, maar had wel enigszins een nuttige bijdrage.

Als je vindt dat Ronaldo zijn EK titel minder is omdat hij geen perfect toernooi speelde met 3 goals en vier assists (?), dan kunnen we Messi zijn CL van 2006 en zijn eerste twee La Liga titels op de schroothoop zetten. Hij heeft niets gedaan die seizoenen en kreeg ze gratis op zn palmares door Ronaldinho en co. Messi heeft zijn ploeg naar slechts drie finales kunnen leiden en heeft effectief slechts drie CL titels gewonnen. Ronaldo leidde zijn ploeg naar 5 finales en won er 4.

Ronaldo is niet per se beter dan Messi. Echter, als ik de laatste 7 seizoenen van de CL alleen al bekijk van Ronaldo (dit lopende seizoen inbegrepen), dan zal Ronaldo alleen al op basis van deze seizoenen minstens nummer twee staan op de all-time topscorer lijst. Dat is bizar!!!!

10 maart 2018 om 16:53

Niet achterelkaar want het is gedeeld met Messi en Neymar in 1 seizoen. Alsof topscorer in de cl iets zegt. Het totale ratio van Messi is nog steeds beter in de CL. En als je toch graag naar stats kijkt. Iets wat cry7 fanboys graag doen. Neem aub deze site eens door Crmadrid https://michelacosta.com/en/messi-vs-cristiano-ron... site kun je zo vinden op internet als je een gedeelte van de link kopieert
en kom terug dat je Ronaldo nog beter vindt. Messi owned Ronaldo in el classico zo hard dat hij gewoon een middelmatige speler lijkt. 6x kampioen tegen 2. 5 topscorer la liga tegen 3. Meer intercepties in zijn carriere, veel meer keypasses en veel meer dribbels. Allemaal bijgehouden sinds 2009 door opta

10 maart 2018 om 16:57

Dus je telt wel een Ek winst van Ronaldo mee die na 10 min eraf gaat, maar Messi niet die geblesseerd is in een cl finale? Hij speelde trouwens al heel goed dat jaar. Daarnaast heeft Ronaldo man utd helemaal niet gedragen. Dat deden andere spelers. Messi heeft gewoon 4 CL titels en de la liga in de tijd dat Ronaldo er zit ook veel vaker gewonnen

10 maart 2018 om 16:58

Strawhat...

"Messi is zelf vaak barslecht en waardeloos met Argentinië"

Hier door lees ik de rest van de bericht niet en wens ik jou een fijn weekend.

10 maart 2018 om 17:03

Hahah dan is het nog steeds achter elkaar. En nu ineens blijkt dat Ronaldo wint in die categorie zegt het niks meer. Gooi er maar nog een paar selectieve stats uit jongen. Zoals ik al zei verraad je frustratie onder die gespeelde kalmte je. Nu noem je mij en mensen die je ongelijk bewijzen 'cr7 fanboys'.

10 maart 2018 om 17:11

Matjeq...

Het is eigenlijk heel simpel: ronaldo zonder te scoren komt niet eens in de top10 beste voetballers. Terwijl Messi zonder te scoren nog steeds een van de beste voetballers allertijd is.
De fanboys die over ManUnited hebben hebben hem amper zien voetballen in Engeland. Ronaldo was een onderdeel van de team. Ryan Giggs en van Nistelrooy waren zelfs belangrijker toen.

10 maart 2018 om 17:32

"Dat heeft Messi ook gedaan maar dan nog beter. Heeft Argentinie 3x naar een finale geloodst met assists en goals." Haha beslissend? 2x Copa America mislopen waarvan 1tje dankzij een gemiste penalty van Messi zelf. Tijdens het wk 2014 kon hij misschien tegen ploegen als een Bosnië iets doen maar waar was hij tegen de échte topploegen? België, Nederland, Duitsland..? Vorig jaar ook in de groepsfase x aantal goals gescoord allemaal goed en wel maar wanneer het echt moest tegen Psg en Juventus was hij weer nergens te zien, buiten die onterechte penalty tegen Psg maar daar bleef het ook bij.

10 maart 2018 om 18:06

En volgens jou was Ronaldo beslissend zeker afgelopen EK? haha
Die speelde toch een matig toernooi..zelfs Pepe was beter.

10 maart 2018 om 18:36

Maar Messi verdwijnt vaker in de grote wedstrijden dan dat hij er staat als het niet LaLiga is. Chelsea 2012(?) mistte een hele belangrijke penalty, meerde kwartfinales in laatste jaren tegen Atletico verloren, vorig jaar of het jaar daarvoor tegen Juve 0 goals, Chili mist de eerste penalty, WK finale was hij niet zo goed, als je wint ben je de man maar als je verliest ben je vaak de hoofdschuldige.

10 maart 2018 om 19:02

Benoem dan ook even de grote wedstrijden waar hij er wel staat. Dit is wel heel makkelijk scoren zo

10 maart 2018 om 20:06

Jeetje, het is weer een ouderwetse Messi vs Ronaldo hier. ‘Maar Messi heeft dit record.’ ‘Ja maar Ronaldo heeft dit record.’ ‘Ja maar Messi heeft toen meer records.’ ‘Nee, Ronaldo heeft er meer.’ Jongens jongens toch, ga met knikkers spelen ofzo.

10 maart 2018 om 20:15

CRMadrid7
Als je geen 12 was zou je weten dat toen Ronaldo de goudenBal won speelde van Nistelrooy allang niet meer bij United en Giggs was al ver in de 30. Ik betwijfel of jij überhaupt ronaldo bij united hebt zien spelen.

10 maart 2018 om 20:24

@andresolo

Tja, de waarheid doet zoals zo vaak, erg veel pijn. Ik wens je veel sterkte en een fijn weekend.

10 maart 2018 om 21:41

Ben ik ook niet. Heb m er ook zien spelen ! Je zegt dat hij
slechts onderdeel van het team was. Maar waarom won hij de balon d'or dan? Gingen ze strootjes trekken ofzo?

Tjah, wie anders dan Cristiano Ronaldo. Speelde vandaag heel goed, bracht veel vuur en gevaar. Z'n kwaliteiten zijn ontzettend goed te zien in de doelpunten. Modric speelde ook geweldig. Heerlijke passes en dribbels, helaas niet super wat betreft het afronden van een kans. Marcelo ook weer een prima pot.

Spel was weer niet om aan te zien. Maar gelukkig zijn de 3 punten binnen. credit aan Modric die zich zowel aanvallend als verdedigend uitsloofde, duidelijk Motm. Ronaldo die weer opstaat en ook Casemiro en Carvajal die sterk speelden. Kroos en Ramos hadden een complete off-day. Isco loopt zwaar ongemotiveerd het veld over en verdient het Real Madrid tenue niet. Bale speelde ook erg zwak en kon geen enkele bal aannemen. Wedstrijd snel vergeten.

Geen goeie wedstrijd van Real Madrid, het was matig.

Veel spelers die echt matig waren, zoals Kroos, Carvajal, Marcelo, Isco en Bale. Vazquez en Benzema vielen wel goed in vooral eerst genoemde.

Ronaldo is helemaal los, kon makkelijk een hattrick op zijn naam hebben gehad maar helaas was de doelman van Eibar sterk.

Je kan slecht spelen maar je kan ook net als Bale zijn en spelen alsof het je geen moer scheelt.

Wat draaien Ronaldo en Vazquez een lekkere 2018 en die Vazquez zo dreigend en tegelijk zo efficiënt echt leuk om naar te kijken. Isco misschien toch verkopen?

We hebben vers vlees nodig, hoe zijn we zo slecht geworden in 1 jaar? Eibar domineerde ons in de 2de helft en niemand die er problemen mee had leek het. Zidane bracht wissels maar zelfs zij deden niks. Is het een motivatieprobleem? Zonder CR7 zouden we allang 8ste staan, man man man. Legendarisch is deze man elk jaar weer hij kan het niet, het is op en weer is zijn “slechtste” seizoen scoort hij der meer dan zijn grote rivaal in minder wedstrijd. We hadden sowieso Aubemeyang moeten halen, maar nu ga je gewoon het beste voor Chicharito, Son, Ben Yedder, iemand die gewoon accepteert om op de bank te zitten en altijd klaar is om in te vallen. Kane x Bale zou ook heel eng zijn in onze voorhoede, maarja er moet sowieso geld getrokken worden.

10 maart 2018 om 15:03

Vind Kane geen juiste vervanger. Lijkt een 1 seizoensvlieg te zijn... hopen op iemand anders

10 maart 2018 om 15:07

2014/15: 21 pl goals, 2015/16: 25 pl goals, 2016/17 29 pl goals, 2017/18 24 pl goals en lopend. Indd 1 seizoensvlieg

10 maart 2018 om 15:09

Wat? Jij hebt het over de Kane van 3 jaar terug zeker, toen werd dit ook gezegd maar vandaag is Kane een offciele top 5 spits in de wereld. In 2014-15 maakte hij al naam voor zichzelf, daarna scoorde hij in 2015-16 meer goals dan het jaar daarvoor, daarna in 16-17 weer eens meer goals dan het jaar daarvoor en nu zit hij op track om het weer te doen. En hoe ik dit nu typ zie ik @Reppi de stats erbij halen, ongelofelijke speler is die Kane.

10 maart 2018 om 15:10

1 seizoensvlieg jaja knalt al 4 seizoenen meer dan 20 goals erin in Engeland wat een onzin praat je

10 maart 2018 om 15:24

1 seizoensvlieg, scoort er seizoenen op los. Kijk jij überhaupt voetbal?

10 maart 2018 om 15:10

Slecht geworden?

Het is gewoon een motivatie probleem en dat de doelpunten alleen van Ronaldo moet komen.

Waar is Bale? Wat deed hij de hele wedstrijd? Juist helemaal niks.

Je speelt zoveel makkelijker wanneer je voorstaat.

10 maart 2018 om 15:29

Maar die verdediging he, dat is geen motivatie meer dat is gewoon dramatisch. Elke wedstrijd weer een tegengoal, het is echt niet normaal en ik ben bang dat zelfs met een de Gea die goals blijven komen. Misschien moeten we gewoon 3-5-2 spelen en dan een Bonucci tussen Varane en Ramos. Carvalj en Marcelo op de flanken wat veel beter gaat werken voor Marcelo, het probleem zal wel komen met Modric, Kroos en Casemiro dus dan misschien beter een 3-1-4-2 maar ja dit gaat waarschijnlijk nooit gebeuren. Blijven bidden dan maar...

10 maart 2018 om 15:33

Een systeem omgooien dat je al 2 Champions league op een rij heeft geleverd lijkt mij niet zo slim.

Tja die verdediging verdedigt pas wanneer ze echte tegenstanders hebben met alle respect voor Eibar. Tegen PSG zag je de scherpte en echte verdediging werk van Real Madrid, tegen kleinere tegenstanders zijn ze enorm nonchalant ja.

Wat een slechte wedstrijd was dit weer maar wie anders dan Ronaldo die dan toch weer de wedstrijd beslist. Zit nu al aan 18 doelpunten. Ik zie hem Messi nog voorbij steken op de topschutterslijst.

10 maart 2018 om 15:31

Messi zal er straks in La Rosaleda wel een paar inleggen om terug de eerste plaats in te nemen.

10 maart 2018 om 15:37

Volgend jaar dan wel, want Messi is er vandaag niet bij tegen Malaga.

10 maart 2018 om 17:16

Messi speelt niet eens vandaag dus die "paar inleggen in La Rosaleda" zal pas voor volgend seizoen zijn.

10 maart 2018 om 21:03

Koekoek, Messi zal niet spelen helaas.

Wanneer word ISCO weggeven ??
Wat n dramavoetballer is dat zeg .
Laat iedere speler slechter voetballen
Ajb weg ermee .

10 maart 2018 om 15:22

Wanneer hij straks de winnende maakt in de kwartfinale van de CL kruip jij samen met de rest jullie hokjes in bah.

Week in week uit zeiken jullie telkens jullie eigen spelers af. Isco speelde vaak prima matches en iedereen zag grote talent in hem, maar nu het wat minder gaat mag die samen met Bale, Benzema en halve ploeg volgens jou en sommige andere leden hier zo snel mogelijk vertrekken.

Real is nu eenmaal uitgeschakeld in La Liga en tweede of derde plaats doet er niet aan toe en aangezien alleen de CL nog telt proberen de spelers nu wat minder energie te geven per wedstrijd. Ergens is dit natuurlijk belachelijk als je ziet hoeveel ze betaald krijgen, maar het zou mij echt niks verbazen als Zidane vooraf zulke matches zegt ''eh jongens, doe vandaag lekker rustig aan zolang de winst binnen is''.

Grootste probleem is momenteel honger, motivatie, vechtlust zoals vorige seizoen waar Real letterlijk 90 minuten aan 't jagen was naar doelpunten. Nu is het hele team al blij met een 0-0 zolang ze niet in plek 3 in gevaar brengen.

10 maart 2018 om 15:31

@moyashi. Isco speelt gewoon al sinds september bagger. 9 van de 10 ballen die hij kreeg zorgden voor balverlies. Tel daarbij het eindeloos dribbelen op en het constant negeren van ploeggenoten. Hij speelt zo voor 75% van het seizoen en in de zomer speelt hij weer goed. Als Real fan wordt je er doodmoe van dat elke aanval bij hem stuk loopt, dat elke counter zijn angel verliest omdat hij zo traag is. Ook als je ziet hoe hij over het veld loopt en hoe hij weigert mee te verdedigen. Op ten duur ben je er gewoon zat van.

10 maart 2018 om 20:44

Haast heel Real speelt redelijk slecht naar mijn mening. Ze halen af en toe hun oude niveau, maar het is nog niet echt niveau van vorige seizoen. Nu kijk jij voornamelijk naar Isco, maar ik heb ook zat wedstrijden gezien waar zelfs Navas niet top speelde en jullie punten kostte. Dat geldt voor zowel verdediging als aanval evengoed.

11 maart 2018 om 11:33

Dat zeker. Zoals gisteren Ramos en Kroos een complete off-day hebben. Bij Isco is het geen off-day meer. Maar een off-year. Als wisselspeler kan hij prima, maar ik vond hem te wisselvallig voor de basis.

10 maart 2018 om 15:52

Hoe kun je Ronaldo beter noemen als Messi ook nog beter is op enige onderdeel waar Ronaldo goed in is?( scoren) Messi zijn stats qua goals en assists zijn gewoon beter dan Ronaldo en dan brengt Messi ook nog veel meer naast goals en assists

10 maart 2018 om 16:01

Als jij dat leuker vind dat dribbelen en steekpasses dan is Messi inderdaad beter maar is niemand beter dan Ronaldo zonder bal. Hij loopt perfect, weet waar hij moet staan en fysiek is hij echt belachelijk goed zeker zijn sprong. Ligt eraan wat je voorkeur is.

10 maart 2018 om 16:15

@modric: Wat jij zegt klopt idd. Zonder bal en positie kiezen voor de goal is Ronaldo inderdaad de beste in.

Deze site geeft het duidelijk weer https://michelacosta.com/en/messi-vs-cristiano-ron...

10 maart 2018 om 16:56

Messi heeft een gemiddelde van 0.78 doelpunten per wedstrijd. Ronaldo 0.97. Dat is een behoorlijk verschil. Vooral omdat Ronaldo vooral veel scoort in CL wat een hoger niveau is dan prijsschieten in de La Liga.

10 maart 2018 om 17:02

Van dit jaar ja, maar dan heeft Messi ook veel meer assits en veel meer wedstrijden beslist. Best logisch als Barcelona 15 punten voorstaat op Real, Ja barca wint vanavond gewoon zonder Messi. De ratio van Messi is beter in de Championsleague is beter dan die van Ronaldo overall tho

10 maart 2018 om 17:36

False9...

Laat Ronaldo maar een hele seizoen Iets meer doen dan een een tikje breed houden, terug kaatsen en rennen naar de 16, laat Ronaldo een hele seizoen iemand anders af en toe een penalty laten nemen. Dan wil ik zien hoeveel hij per seizoen gaat scoren.
Messi werkt al vanaf zijn eigen veld. Bal komen vragen, het spe verdelen, organiseren, medespelers voor de keeper zetten enzovoort enzovoort.
Ronaldo begint pas te werken dichtbij de 16.

10 maart 2018 om 17:52

Dat gezeik over penaltys is zo dom. Weet niet hoe het nu zit maar in de zomer van 2015 had Ronaldo 64 penaltys genomen sinds 2009 en Messi 63.

Dat is dus precies hetzelfde aantal? Wat een onzin dan dat wanneer Ronaldo net iets meer doelpunten dan Messi maakt er naar penaltys wordt gewezen. Dat Ronaldo een beter percentage heeft is niet zijn schuld toch? Eerder een zwakte van Messi? Al die pens scoren is duidelijk zo makkelijk niet

10 maart 2018 om 18:01

Matjeq, overigens een leuke site waar je naar refereert. Kun je ook een bepaald aantal seizoenen aanduiden? Dan zie je toch een groot verschil. Dat Ronaldo in zijn tijd bij Sporting en zijn 6 seizoenen bij United niet zo beslissend was als nu is voor iedereen duidelijk. Die meenemen in een vergelijking in een argument over nu is onzin. Als je kijkt naar de laatste 5 seizoenen (van 2013 dus) scoort Ronaldo beter statistisch en heeft Messi maar 1x meer doelpunten, vorig seizoen namelijk.

Overigens vind ik Messi zelf beter, dat is mijn mening. Die dring ik niemand op en ik kom ook niet met sites en idiote vergelijkingen om dat te doen. Ik vind Messi een betere speler maar Ronaldo vind ik beslissender.

10 maart 2018 om 20:24

Modricmagic

'Niemand is beter dan Ronaldo zonder de bal"

Gelukkig heet het spel voetbal. En wat doen voetballers ook alweer? Juist, met de bal spelen.

Als jij dribbelen en steekpass niet leuker vindt, dan is het voor mij een raadsel waarom jij zo een naam hebt gekozen.

10 maart 2018 om 20:26

Real8madrid...
Een speler die weinig tot niets voorstelt zonder te scoren vergelijken met een speler die zowat alles met de bal kan is juist dom.

10 maart 2018 om 21:43

Zo kan ik er nog eentje: voetbal draait om scoren. En wie is er nou beter in scoren dan Ronaldo ?

Moet je nagaan dat Ronaldo eerste helft van het seizoen 4 doelpunten gemaakt heeft en 2018 14!!
De enige die vandaag speelden waren Lucas Vázquez, Ronaldo, Modric.
Modric wat liet hij zijn klasse zien buitenkant voetgeven als of het niks was, en iedereen kan van Lucas Vázquez geniet. Het verbaast mij niet als Bale na dit seizoen verkocht word speelt als of hij niet bij de groep hoort en Benzema viel op zich wel goed in, en wat speelde Isco Verschrikkelijk Verkoop isco Gelijk. Mijn systeem zou zijn 4-3-3 Met middenveld Casemiro, Modric, Kroos en aanval Ronald in de spits rechts buiten Lucas Vázquez en links buiten Assensio. Bale en eventueel Benzema en Isco mogen verkocht worden en Neymar mag erbij.

10 maart 2018 om 18:03

Begrijp dat Barca pas laat speelt en het dus lang wachten is op je Messi-fix. Maar als je echt niet kan wachten, laten we dat dan toch even ergens anders doen ipv ongerelateerd te loeien op dit topic? Wat denk je Matjeq

Ik zie veel Barca-fans in een Barcelona live meepraten of topic constant roepen over de beste ter wereld etc, jij vind het vast ook lastig als dan die ene Madrid troll steeds komt met zn Ronaldo gelul? Vreselijk irritant is dat. Nou, jij bent momenteel die ene troll op dit topic helaas. Laat die onnodige discussie toch eens achterwege. Jij hebt jouw mening en een ander de zijne. Die mening is al bijna 10 jaar hetzelfde en geen van jullie gaat de ander ooit overtuigen

Om beter als Messi te kunnen zijn moet je ook kunnen voetballen Donaldo en niet alleen elke wedstrijd op ballen wachten voor de goal

11 maart 2018 om 07:56

Grappige is dan wel dat die "balletjesafwachter" qua assisten elke jaar niet zoveel onderdoet dan jouw voetbal god. Hoe verklaar je dat dan? 2 geweldige spelers en als wat Ronaldo doet zo makkelijk is waarom doet niemand anders dat dan? Waarom sta jij dan niet bij een topclub in de spits? Beide geweldige voetballers met een andere style geweldig toch is weer eens beslissend voor Real.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren