Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax doet bij degradatie HSV opnieuw poging bij Van Drongelen'

Laatste update:

De kans is groot dat Rick van Drongelen vertrekt bij Hamburger SV als de club degradeert. Volgens BILD lonkt er dan een terugkeer naar de Eredivisie, want Ajax zou nadrukkelijk geïnteresseerd zijn in de negentienjarige verdediger. Sterker nog, de Amsterdammers hebben in januari al een poging ondernomen om Van Drongelen los te weken in Hamburg.

Een bod van zeven miljoen euro werd echter door de huidige zeventien van de Bundesliga van tafel geveegd. In september had Ajax al contact opgenomen met de belangenbehartigers van Van Drongelen, nadat hij een uitstekende start beleefde in de Bundesliga. De verdediger zou zich echter wel op zijn gemak voelen in Hamburg en een goed verhaal van HSV zou hem zomaar kunnen overhalen om in Noord-Duitsland te blijven, ook als de club degradeert.

Als HSV degradeert, is de kans echter groot dat men zwicht voor een miljoenenbod. Ajax is niet de enige gegadigde voor Van Drongelen, want ook verschillende clubs uit de Bundesliga en de Premier League zouden hem nadrukkelijk in de gaten houden. Chelsea had hem twee jaar geleden al eens op de radar, maar Van Drongelen verkoos destijds een langer verblijf bij Sparta Rotterdam boven een avontuur bij the Blues.

Overigens kan een eventuele degradatie van HSV ook goed nieuws betekenen voor PSV. In dat geval staat de Duitse club namelijk ook open voor de verkoop van Douglas Santos en de Eindhovenaren zijn de belangrijkste kandidaat om de Braziliaan over te nemen. Volgens BILD wil HSV in ieder geval het bedrag dat het voor Douglas Santos betaald heeft terugverdienen, waardoor PSV minimaal 7,5 miljoen euro kwijt is voor de linksback.

Zou Rick van Drongelen een goede versterking zijn voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een drama zeg. Deze man is niet eens een uitblinker bij HSV.

8 maart 2018 om 10:47

Zucht, HSV is geen kleine club vriend, daarbij ook in zwaar weer, knappe jongen als jij als 19 jarig broek die daar pas net zit, zich weten ontpoppen.
Nogmaals HSV is niet zomaar een club

8 maart 2018 om 19:00

Zucht... nee die gigantisch grote club van jou speelt dan toch maar mooi in de 2e Bundesliga.. is een teken dat alles prima georganiseerd is.

8 maart 2018 om 10:47

Ja vertel eens welke linksback wel de uitblinker van z'n team is?

8 maart 2018 om 11:06

Marcelo.

8 maart 2018 om 11:12

Tagliafico is dat ook wel sinds dat hij bij Ajax speelt

In het verleden was Maxwell en Roberto Carlos dat ook.

Bij Feyenoord is Haps de beste van het veld .

8 maart 2018 om 11:21

@XAJAcfa Bij Feyenoord speelt malacia nu toch voornamelijk linksback. Als ik Feyenoord fans hoor zijn die niet zo tevreden over haps.

8 maart 2018 om 11:26

Ik raad je aan meer of andere Feyenoord fans te spreken. Over het algemeen is men over Haps ook tevreden.
Je hebt gewoon 2 sterke kandidaten voor je LB positie

8 maart 2018 om 11:49

Vergeet Brenet niet!

8 maart 2018 om 13:05

Is ook geen linksback

8 maart 2018 om 15:05

@The-Jump:
Haps is gewoon de eerste LB had alleen een blessure. hij is ook nog steeds verre weg de beste LB bij Feyenoord. En zelfs binnen de Eredivisie.

8 maart 2018 om 17:08

@ marcelgroen , wij hebben een linksback die er eigenlijk niet zo heel veel van kan en staan gewoon 10 punten los

8 maart 2018 om 10:50

Als hij uitblinker zou zijn bij HSV is hij onhaalbaar voor Ajax. Dan vertrekt hij naar de sub-top in Duitsland.

8 maart 2018 om 11:40

Het drama zit voor mijn gevoel nog niet eens in het feit dat hij niet eens bij HSV uitblinkt, maar meer in het feit dat dit toch nergens meer op slaat.

Ga even na. Tagliafico is net aangetrokken. Voor veel geld ook trouwens. Daarnaast haalde Ajax al een nieuwe Deense rechtsback, ook al voor ruim vijf miljoen. In jong Ajax loopt ook nog een rechtsback uit Colombia rond, die 3,5 miljoen heeft gekost en die, naar wat ik erover hoor, al min of meer afgeschreven is.

Centraal achterin heeft Ajax een jonge veelbelovende CV in De Ligt (eigen jeugd), een jonge veelbelovende Oostenrijkse CV (die meer dan zeven miljoen heeft gekost) én is ook al een hele veel belovende CV aangetrokken in Per Schuurs (voor drie miljoen Euro).

En daarnaast zou Ajax dan als reserve linksback (of is de bedoeling dat hij een duobaan krijgt met Tagliafico samen, of hoe zien we dat?) een speler voor een slordige zeven miljoen gaan ophalen bij Hsv? Lijkt mij toch dat Ajax helemaal geen vacature heeft op linksback. Sinkgraven (gekocht voor negen miljoen) schijnt ook nog rond te lopen en volgens mij is het de bedoeling dat de rol als backup vooral door jeugdspelers ongevuld wordt. Maar kennelijk zijn ook Dankerlui en Zeefuik dus alweer afgeschreven...

Ik vind het een vaag gerucht. Kan me niet werkelijk voorstellen dat Ajax werkelijik interesse heeft. En omdat Bild de bron is, neem ik dit met het bekende korreltje zout.

Oh ja, ik ga er hierbij wel vanuit dat Veltman dus aan het einde van dit seizoen vertrekt bij Ajax. Of dat ook gebeurt, dat weten we niet.

8 maart 2018 om 12:02

Ik neem aan dat Ajax, als dit gerucht klopt, hem wil aantrekken als CV. Daar speelt hij bij HSV al vrijwel het hele seizoen, met uitzondering van de eerste 2/3 wedstrijden.

8 maart 2018 om 12:33

Skede

Nou ja, als CV zelfde verhaal. Alleen als De Ligt dus weg gaat, wat ik me niet kan voorstellen, zou dit te verklaren zijn, maar met Schuurs en Van Drongelen op de bank heb je wel een hele dure huishouding.

8 maart 2018 om 12:33

Viergever gaat weg. Veltman gaat weg. Kans is er dat De Ligt na dit seizoen of anders het seizoen erna weggaat. Dat zijn drie spelers die centraal kunnen spelen, waarvan er twee sowieso weggaan. Je hebt dan nu al een opvolger voor rechtsback gehaald, maar centraal hou je dan Wober over (die neem ik aan volgend jaar basis staat) en Schuurs als backup. Een extra centrale verdediger is dus ook gewoon nodig. En het voordeel van deze jongen is dat hij net als Viergever en Veltman ook op de backpostitie kan. Zou dus best een logische aankoop zijn. Of je dat voor zoveel geld zou moeten doen is een ander verhaal.

8 maart 2018 om 12:39

@ Kante.

Waarom zou dit nergens op slaan?

Ajax heeft volgend seizoen alleen Wober, Schuurs en De Ligt voor de CV positie.
Viergever vertrekt namelijk dus mis je al een backup voor LCV positie.

Daarnaast is de kans ook erg groot dat Veltman zal vertrekken en als De Ligt zich zo door blijft ontwikkelen dan is de kans groot dat Bayern Munchen deze zomer gaat aankloppen bij Ajax. Ajax zal dus rekening houden met zulke scenario's.

En Bild is een soort Telegraaf van Duitsland. Als ze eenmaal iets publiceren dan klopt het vaak wel. De geruchten van Nederlandse spelers en trainers die naar Duitsland vertrokken wisten zij vaak als eerst en ik lees zelden onzin berichten.

8 maart 2018 om 12:40

Viergever is weg, dat klopt. Veltman zou zomaar ook weg kunnen gaan, maar of De Ligt weg gaat dat vind ik nog onzeker. Het zou op zich zomaar kunnen, dat ben ik met je eens. In dat geval vind ik het halen van Van Drongelen wel te verklaren. Anders niet.

8 maart 2018 om 12:50

Finalvoetbal

Dat Bild dingen publiceert die vaak wel kloppen dat ben ik niet met je eens. De redacteuren van Bild hebben over het algemeen grotere en nog dikkere duimen dan die van De Telegraaf die soms de grootst mogelijke onzin op papier zetten.

Veltman zal inderdaad waarschijnlijk vertrekken, over De Ligt denk ik dat een stuk minder. Wat ik net al zei, mocht ook De Ligt weggaan, dan zou ik dat waarschijnlijk nog best kunnenvolgen maar als dat niet zo is, dan zeker niet. Want in dat geval vind ik zeven miljoen voor een back-up echt een onnoemlijk grote bult geld. En tel het maar even rustig bij elkaar op dan hoeveel geld Ajax dan in amper twee seizoenen aan verdedigers heeft uitgegeven.

En dan nog een punt. We hebben het met De Ligt, Wöber, Schuurs én Van Drongelen dus over een kwartet spelers die 18, 20, 18 en 19 jaar oud zijn. Als er iets duidelijk is geworden de afgelopen jaren, is dat Ajax een unieke verzameling talentrijke tieners onder contract heeft, die echter niet in staat blijken om over een langere periode constant te spelen en prijzen te halen. En dan wil je dus een nieuwe seizoen in waarin je defensieve blok bestaat uit een kwartet spelers die zich nog maar net kunnen scheren en die nog maar net een biertje mogen bestellen in het café?

Ik bedoel dit niet zo respectloos als het er wellicht uit komt, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel. Heeft Ajax niet gewoon keiharde routiniers nodig? Of moeten de tieners eerst nog in Ajax 1 hun lesjes leren, zodat de volgende clubs daarna (als ze voor een mooi bedrag verkocht worden) dan de vruchten van kunnen plukken?

Ik kan het in ieder geval niet volgen. Daarom houd ik het ook op onzin van Bild. Zou onverstandig beleid zijn van Ajax.

8 maart 2018 om 12:15

Dat zegt niet veel vind ik. Milik was bij Bayer Leverkusen ook geen uitblinker en ook op huurbasis bij FC Augsburg maakte Milik geen indruk, maar uiteindelijk was hij een prima spits voor Ajax en cashte Ajax behoorlijk op hem.

8 maart 2018 om 12:26

Milik was alleen een 'prima spits' voor Ajax in de statistieken. Qua spel en veldspel stelde Milik heel erg weinig voor.

8 maart 2018 om 12:55

Er zijn de laatste jaren dan maar weinig ajax spitsen geweest die volgens jou veel hebben voorgesteld denk ik zo.

8 maart 2018 om 14:21

sprokkie

Ja, vind jij echt dat er de laatste jaren maar weinig Ajax spitsen zijn die weinig voorgesteld hebben? Okay, jouw mening. Ik vind dat niet namelijk.

Zou toch wel een lachertje zijn voor de scouting als ze deze man wel zouden kopen voor 7 miljoen. Dan hebben de scouts in Nederland toch flink zitten slapen toen hij bij Sparta te koop was. Ligt een beetje aan het contract van die jongen of hij kan vertrekken bij degradatie want ik kan aannemen dat HSV hem zou willen behouden wanneer ze degraderen om weer zo snel mogelijk terug te komen.

8 maart 2018 om 11:09

Of HSV heeft al eerder gescout, of ze hebben meer betaald, of hij wou niet naar een Nederlandse topclub. Er kunnen hier meerdere factoren zijn.

8 maart 2018 om 11:27

Er is rond de 2.5 mln voor hem betaald

8 maart 2018 om 11:17

Of hij heeft zich boven verwachting ontwikkeld in het jaartje Duitsland waardoor hij nu op een andere waarde ingeschat is. Vind dit wel vrij makkelijk gesteld van je.

8 maart 2018 om 11:58

Wilde net zeggen. Nu haal je hem met een jaar Bundesliga ervaring tegen spitsen als Lewa en Auba. Dat is die 3 miljoen extra wel waard dan vanaf sparta.

8 maart 2018 om 12:08

Hmmmm maak daar maar zo 5 mil van. Hij was verkocht voor 2 5 en voor 7 mocht hij al niet weg... duur grapje

8 maart 2018 om 12:09

Dit, plus het feit dat talenten in Nederland onderschat worden door de media want 'het is maar de Eredivisie'. Hij hoeft zich niet eens ontwikkeld te hebben voor waardevermeerdering, want puur het feit dat hij nu in de Buli speelt is al reden om een speler serieuzer te nemen.

8 maart 2018 om 12:21

Die 4 miljoen (was 3) extra betaal je toch voor de ervaring? Hij had nu JL kunnen spelen tegen sjoerd van as, maar speelt nu BuLi tegen Lewandowski.

A little to late zullen we maar zeggen! Persoonlijk hoop ik dat die 7 miljoen een fabeltje is, voor zowel PSV als Ajax. Die 2 spelers voor zo'n bedragen lekker bij HSV laten blijven. Al hebben vaak spelers een clausule in hun contract staan wanneer de club degradeert de speler voor een gelimiteerd bedrag weg mag. Maar voor bedragen rond de 7 miljoen zou ik zeggen lekker in Hamburg laten zitten

8 maart 2018 om 12:27

Ajax heeft dan wel een heerlijk jonge verdediging zometeen zeg...

Wober - van Drongelen - De Ligt

Zou je met drie verdedigers kunnen spelen en Frenkie de Jong er kort voor. Wat een jeugd heeft het team dan zeg

8 maart 2018 om 13:16

Met alleen talent win je geen prijzen. Echte toppers moet Ajax aantrekken met ervaring en dat kan je aanvullen met enkele talenten.

8 maart 2018 om 14:14

Heerlijk onervaren verdediging bedoel je. Dat worden pieken maar ook weer kostbare dalen volgend jaar.

8 maart 2018 om 16:04

Ja inderdaad het zal natuurlijk wel even during voor die gasten een beetje consistent zijn. Maar als ze eenmaal stabiel worden binnen 2/3 jaar. Dan zit je wel gebakken...

8 maart 2018 om 16:04

Die 7 miljoen zal bij degradatie wel wat lager worden, denk ik dan.

Bizar dat Ajax zo'n bedrag nu nog gaat neertellen. Gewoon accepteren dat je te laat bent. Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat PSV 7,5 miljoen gaat neertellen voor een linksback. Laat dan maar zitten.

8 maart 2018 om 10:57

PSV gaat toch al voor Viergever die transfervrij is.
Bovendien moet HSV na degradatie spelers verkopen en zullen ze misschien met een lager bod al akkoord gaan.
Dus misschien dat dan de nood zo hoog is dat 5 miljoen al voldoende kan zijn.

8 maart 2018 om 11:23

Ik denk niet dat Viergever als de linksback versterking wordt gezien. Gewoon als een linksbenige multifunctionele verdediger die goed is om erbij te hebben. Voor de echte linksback zullen ze denk ik een verrassing uit zuid Amerika toveren (Fabra).

8 maart 2018 om 11:26

Laat dat alsjeblieft niet waar zijn, over Viergever.... Zelfs transfervrij is dat absoluut geen aanwinst voor Psv.

8 maart 2018 om 11:36

Heb je daar bewijs van of is het puur een aanname? Ik zie dat meerdere mensen dat hier roepen maar ik heb nog geen enkele keer een bron voorbij zien komen. Het enige wat ik hoor zijn onderbuikgevoelens en dergelijke.

8 maart 2018 om 11:42

Cyberize7x

Ik hoop met je mee. Tenminste, je hebt het toch over Viergever? Of heb jij het over het gerucht dat HSV spelers goedkoop moet verkopen bij degradatie...?

8 maart 2018 om 11:48

Brenet op links is beter? 😉

8 maart 2018 om 12:01

Cyberize7x er heeft hier 2 maanden geleden een artikel gestaan dan psv een poging bij Viergever wilde doen in de winter, maar voor de rest nergens meer iets van vernomen. Van mij mogen ze hem hebben. Het is dat hij ooit een bal tegen Schalke binnen liep waardoor het geen miskoop is geworden.

8 maart 2018 om 12:34

Tornado

Brenet terug naar Zeeburgia is het beste!

8 maart 2018 om 12:36

Zytto34

Brands kent Viergever natuurlijk van zijn AZ tijd. Die heeft daardoor vertrouwen in Viergever. Brands wilde hem destijds ook al naar PSV halen, maar Viergever koos toen voor Ajax. Dus ik snap het allemaal wel. Zeker omdat Brands van heel veel clubs waar hij informeert naar spelers te horen krijgt dat hij minstens 5-7 miljoen op tafel zal moeten leggen, dus dan kijkt hij naar goedkopere oplossingen.

Al is Viergever in mijn visie totaal geen oplossing. Alleen maar meer problemen.

8 maart 2018 om 12:41

Is zelfs de eerste keus van PSV...

8 maart 2018 om 12:51

batigol1

Wie is eerste 'keus' van Psv?

Zou op z'n minst toch vrij bijzonder zijn, niet? Op de linksback hebben ze onlangs Tagliafico gehaald en die doet het naar behoren, voor de CV hebben ze met Wober, de Ligt, Veltman (onlangs Kristensen als rechtsback gehaald) en Schuurs toch genoeg opties? Lijkt me sterk dat ze voor 7 miljoen iemand halen die ze de vorige keer links lieten liggen. Maar goed, wie weet zien de scouts het anders daar.

8 maart 2018 om 11:03

Wellicht om het vertrek van Dijks, Viergever, Veltman en mogelijk Orejuela op te vangen. Een jong talent om te concureren; niks mis mee.

8 maart 2018 om 11:15

Ajax wil zoveel mogelijk vasthouden aan linksbenige spelers op de twee linkerposities, en rechtsbenig op rechts. Dat is ten minste het ideaal. Met het vertrek van Dijks en Viergever ben je de backups voor de linkerposities kwijt. Met van Dongelen kun je dit opvangen aangezien hij op beide posities uit de voeten kan.

8 maart 2018 om 13:04

Ah ja oke, duidelijk. Maar vind het vooral veel geld voor iemand die ze onlangs nog links lieten liggen en toch voor een ruim bedrag (als het echt 7 miljoen zal zijn) gehaald wordt. Geen idee hoe hij het bij HSV heeft gedaan, maar zou uiteindelijk wel een goede back-up zijn voor beide plekken ja. En wie weet hoe hij nog groeit voor ze.

8 maart 2018 om 11:39

Volgens mij speelde hij bij Sparta ook als LCV en zou dus de vervanger van Viergever worden die ook op beide posities inzetbaar is.

Het is toch wel drama met de eredivisie, HSV degradeert waar je uit kan concluderen dat ze niet de beste verdediging hebben. Dit moeten dan versterkingen voor de eredivisie zijn..

8 maart 2018 om 11:10

Het is toch wel drama met de Bundesliga, HSV heeft toch wel wat geld te besteden en wil naar de middenmoot/subtop, maar om dat te kunnen bereiken moeten ze een talentje bij een degradatiekandidaat (sparta) uit de mickey mouse competitie wegkopen, die toch al niet de beste verdediging heeft... Dit moeten dan versterkingen voor de Bundesliga zijn..

Dan heeft Ajax dus 4 CV's volgend seizoen van een jaar of 18/19 voor in totaal zo'n 16 (?) miljoen. Schuurs, Wöber, van Drongelen en de Ligt. Er van uitgaande dat dit waar is natuurlijk. Dat lijkt me wel heel onervaren voor in Europa.

8 maart 2018 om 11:07

Laten we eerst maar Europees voetbal halen..

8 maart 2018 om 14:02

We spelen sowieso voorrondes.

8 maart 2018 om 11:08

Moet je wel Europees spelen natuurlijk..😜 De Ligt is nog wel jong maar heeft inmiddels ook wel wat ervaring. Paar jaar eredivisie en vorig jaar een lang Europees seizoen.

8 maart 2018 om 11:11

Ik reken de voorrondes van Europa daar ook onder juist daar heb je ervaring nodig lijkt me.

8 maart 2018 om 11:32

Dat ze in winter 7 miljoen hebben geboden betekent niet dat ze dat in zomer weer zullen doen. Kan me voorstellen dat je een lager bedrag betaalt wanneer een club is gedegradeerd uit de hoogste competitie.

8 maart 2018 om 11:58

Dat klopt, maar het ging mij meer om de onervarenheid dan om de bedragen.

8 maart 2018 om 12:48

Ooh zo, ik snap wat je bedoelt maar ervaring zegt natuurlijk maar een heel klein deel. De ligt is bijvoorbeeld veel minder ervaren dan Viergever, maar is een stuk stabieler en kwalitatief beter.

8 maart 2018 om 12:38

Daarom zou ik een terugkeer van Daley meer zien zitten... Maar dat is onmogelijk, tenzij hij dat zelf wilt.

Als het maar een bedrag is wordt Sparta er ook nog wijzer van .

Als je als verdediger degradeert, zegt het vaak veel over je kwaliteiten. Dan ben je dus niet in staat om een stabiele verdediging neer te zetten.

8 maart 2018 om 11:07

Ja want je verdedigd als enige...

8 maart 2018 om 11:24

Nee, je verdedigt idd met het hele team. Coaching, positionering en samenwerking is heel erg belangrijk bij het verdedigen, waar je de andere dus behoorlijk mee kan helpen. Als je dan degradeert, zijn het vaak geen goeie verdedigers, iig niet 1 die even de boel neerzet. Dus dan moet je in een team terecht komen, die het duidelijk hebben staan. Noem jij maar is een paar goeie verdedigers op die gedegradeerd zijn in hun carriere

8 maart 2018 om 12:13

Schwaab kwam ook van Stuttgart in de zomer net nadat ze degradeerden. Diezelfde Schwaab is nu toch mooi week in week uit basisspeler bij de aanstaande kampioen van Nederland

8 maart 2018 om 13:59

@ipwich

Kan je nagaan hoe hard we zijn weggezakt met het niveau in de Eredivisie, dat zijn geen enkele treden maar eerder volledige trappen.

Als je toch eens ziet hoeveel er geschutterd wordt bij de top, en met tijden zo belachelijk slecht gespeelt wordt dat het zeer doet aan je ogen, vooral dit seizoen. En dat ploegen daar niets, maar dan ook hellemaal niets tegenover kunnen zetten, spreekt eigenlijk al voor zich, we stellen geen bal meer voor, ook Europees niet.

Kijk naar Oranje, met alle respect voor al die spelers, maar wat staat er nu werkelijk? Merendeels is te jong, of wordt opgeroepen door gebrek aan beter.

8 maart 2018 om 16:37

Dat de eredivisie ver is weggezakt ben ik met je eens, maar mijn punt in deze situatie was meer om aan te geven dat het natuurlijk niet zo hoeft te zijn dat elke speler bij een degradant een koekenbakker is. Sommige spelers kunnen zich onttrekken aan de malaise en andere spelers komen beter tot hun recht in een team dat beter draait. Ik vind het te ver gaan om bij voorbaat al te stellen dat een Van Drongelen of Douglas Santos slechte spelers zijn en geen aanwinst voor andere ploegen op het hoogste niveau kunnen zijn.

8 maart 2018 om 16:57

Volkomen mee eens, er zijn genoeg spelers die van clubs komen die op papier van een lager niveau zijn, maar zich daarna uitstekend ontwikkelen, en als nog een stap maken.

Vooral in de Eredivisie is de kans op slagen groter, omdat het niveau met veel tijden gewoon weg bedroevend laag is. En je die niet in vergelijking kan trekken met de top competities van Europa.

8 maart 2018 om 11:08

Dat is wel heel makkelijk gezegd.

8 maart 2018 om 11:16

Haha, zo lust ik er nog wel een paar ja. En als je als aanvaller degradeert zegt dat zeker ook veel over je kwaliteiten, want dan had je er maar meer moeten maken.

Ajax moet niet doorslaan wat jonge talenten betreft. Voorlopig heb je met de Ligt en Wober al weer 2 jongelingen die toekomst hebben. Koop nou eens een ervaren rot! Ik zag een paar jaar terug bijvoorbeeld Walter Samuel bij FC Basel meeballen op zijn oude dag. Zo een type zou Ajax eens moeten halen als partner van de Ligt en tevens als voorbeeld voor de jeugd.

8 maart 2018 om 11:26

Wat dacht je van het contract van Viergever verlengen. Dat is precies wat je nodig hebt een ervan kracht die nooit door de ondergrens zakt op zowel linkscentraal als linksback. Ideale stand-in voor Wober en Tagliafigo.

8 maart 2018 om 11:34

Nahja dat is wel het probleem met Viergever die zakt juist wel eens door de ondergrens. Begin dit seizoen was hij heel matig bijvoorbeeld.

8 maart 2018 om 11:34

Nahja dat is wel het probleem met Viergever die zakt juist wel eens door de ondergrens. Begin dit seizoen was hij heel matig bijvoorbeeld.

8 maart 2018 om 11:36

Dan lust jij er nog wel een paar, je hebt zelf duidelijk niet gevoetbald. Als aanvaller ben je veel meer afhankelijk van de rest van het team dan als verdediger. Als je een goeie verdediger bent, moet het je lukken om een stabiele verdediging neer te zetten. Natuurlijk ben je afhankelijk van het materiaal, maar over het algemeen is dit gewoon zo. Bijv. Jahanbaksh en dumic degradeerde allebei bij nec, kijk hoe goed jahanbaksh nu is en hoe slecht dumic is bij utrecht. Als je er nog wel een paar lust, kom maar met voorbeelden

8 maart 2018 om 12:05

@ Psv66

Grappige conclusie, dat ik niet heb gevoetbald. Zelfs al ben jij je hele leven international geweest, dan neem ik jouw kortzichtige theorie nog niet serieus. Ik ga het niet betrekken op een simplistisch voorbeeldje van 1 speler, sorry. In jouw beleving kan je als goede verdediger er in je eentje voor zorgen dat alles stabiel is.. Volgens mij valt of staat voetbal toch echt met de kwaliteit die je hebt lopen. En nee, uiteraard niet alleen voor een aanvaller is dat bepalend. Aan de hand daarvan kan je het neer gaan zetten. Het zijn echt open deuren die ik je uit moet gaan leggen, betrap ik mezelf nu op. Laat ik het hier gewoon bij laten.

8 maart 2018 om 12:18

Tuurlijk hangt alles samen met kwaliteit, maar als je een goeie organisatie neer kan zetten, kom je al een heel eind. Als je degradeert heb je gewoon als team slecht gepresteerd. Maar die van drongelen is wel onderdeel van dat team. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar ook hij zal niet al te best gepresteerd hebben.

8 maart 2018 om 16:21

Als de verdediging staat en in de helft van de wedstrijden de 0 houdt, maar al die wedstrijden 0-0 eindigen, omdat de aanval niet scoort, terwijl de rest van de wedstrijden met 1-0 verloren gaat, dan degradeer je ook, maar heb je op papier de beste verdediging, want ze hebben amper tegengoals.

Om dit even op HSV terug te voeren, die club heeft nog maar 18x gescoord in 25 wedstrijden. Dat is verreweg het minste van de hele competitie. Ondertussen heeft men met 35 tegendoelpunten minder tegendoelpunten dan nummer 7 Hoffenheim (38 tegengoals). Het probleem lijkt me dus gewoon bij het scorend vermogen te liggen. Het gekke is dat HSV na Bayern de meeste tijd doorbrengt op de 1/3 van de tegenstander (en dat met relatief weinig passes), maar dat men het minste aantal schoten van dichtbij het doel heeft. Het lijkt me dus dat er veel spelers lopen die voor de individuele actie gaan, maar weinig rendement hebben daarmee. Dan ga je dus even kijken wie er daar voorin staan en dan zie je dat er met Kostic en Wood 2 dribbelaars spelen en dat Hahn er vooral staat voor het defensieve werk en de passes eigenlijk alleen van Hunt komen.

8 maart 2018 om 13:51

Jouw club is anders ook bereid om 7,5 miljoen neer te leggen voor degradatie kandidaat Santos.

Als realistisch bent, en goed rond kijkt bij de topclubs in Nederland, heb je geen kaliber Ramos/pique nodig om je staande te houden in de Eredivisie. Als zelfs Brenet, vd heijden en Dijks redelijk eenvoudig op de been kunnen blijven in de top van Nederland, ben je al aardig snel een aanwinst, ook al kom je dan van plek 18 in de BL.

Prima vervanger voor viergever ! Kan ie mooi vechten met wober voor de lcv positie , kan de jong de plek van Ziyech in nemen en heb je een prima achterhoede , en kan ie ook back up voor Nico ! Denk dat er heus nog wel wat van de prijs af kan na degradatie ..

8 maart 2018 om 11:11

Als hij het niet lukt , zou ik voor douglas gaan van Sporting ! Die speelt nooit is vast voor een vriendelijke prijs op te halen , dan staat er ook echt iemand !

8 maart 2018 om 11:25

Volgens mij heeft Douglas een afkoopsom van 40 miljoen zoals alle spelers in Portugal wel lijken te hebben.

8 maart 2018 om 13:17

Dat is omdat er een afkoopsom in moet staan, niet dat ze ook daadwerkelijk die prijs gaan krijgen.

8 maart 2018 om 16:24

Rombomcu, alle clubs in Spanje en Portugal zijn verplicht een afkoopsom in het contract te zetten. Dit wordt uiteraard in overleg met de speler gedaan (anders tekent deze namelijk niet). Het houdt echter niet in dat een club niet akkoord kan gaan met een bedrag lager dan deze afkoopsom.

De afkoopsom houdt expliciet in dat de club altijd akkoord moet gaan met een bod dat zo hoog (of hoger) als de afkoopsom is.

Ik zou hem ook wel bij PSV willen zien. Misschien kunnen ze een combideal met Douglas Santos doen ofzo. Dan heb je een geweldig talent als LCV en een linksback die waarschijnlijk prima meekan. Geen idee hoeveel hij moet kosten trouwens.

8 maart 2018 om 11:38

Ze moeten dus allebei meer dan 7 miljoen kosten...

8 maart 2018 om 11:43

En ze hebben geen 2 voor de prijs van 1 actie ofzo

8 maart 2018 om 11:57

Hmm, kan me niet voorstellen dat HSV kan blijven vasthouden aan een vraagprijs van 7,5 miljoen voor een linksback als ze net gedegradeerd zijn eerlijk gezegd.

8 maart 2018 om 12:14

Ze kunnen inderdaad al hun bruikbare spelers voor een vriendenprijsje laten gaan, maar ik neem aan dat ze bij degradatie ook snel weer willen promoveren...

8 maart 2018 om 12:18

Natuurlijk, maar ik verwacht ook dat spelers die afgelopen jaren bij HSV een contract hebben getekend een soort degradatieclausule hebben afgesproken. Zou anders niet al te slim zijn.

Lekker gescout....
Had hem voor een schijntje bij Sparta kunnen weg plukken en nu 7 mil betalen voor ...... je reserve linksback?

Waarom een linksback halen als je Tagliafigo al hebt. Dan ga je geen talent halen om vervolgens op de bank te zetten. Verleng liever het contract van Viergever, heb een stabiele verdediger achter de hand en daar hoef je dan ook geen transfersom voor te betalen. Of het moet zijn dat onze Argentijnse vriend na een halfjaar alweer verkocht wordt met winst, dan is dit zeker te begrijpen.

8 maart 2018 om 11:40

@lekiam, ik weet het niet hoor, maar met een beetje pech zijn Veltman, de Ligt en tagliafico in de zomer pleite (de laatste moet je serieus voor vrezen als hij met Argentinië naar het wk gaat en daar ook nog gaat spelen ook). Dijks en Viergever zijn sowieso weg (ga er namelijk niet vanuit dat ze Viergever verlengen). Heb je Kristensen, Wober, Orejuela, Zeefuik en Schuurs over. Nou daar ga je hoge ogen mee gooien zeg. Als blijft Tagliafico wel en gaan de andere twee, dan heb je echt een verdediging van niets.

8 maart 2018 om 14:06

En daarnaast heb je met Mitchel Bakker een groot talent voor de linksback positie. Daarnaast zou Sinkgraven ook nog een keer terug moeten komen van een blessure. Dan heb je voor de linksback positie 3 spelers, en als het moet kan Wober er ook nog spelen. Dus opties genoeg.

8 maart 2018 om 16:28

Maar van Drongelen is eigenlijk een CV en daar speelt ie ook bij Hsv. Als Veltman en Viergever daadwerkelijk vertrekken dan moet je toch een extra optie hebben om alles dubbel bezet te houden, want met Orejuela, Kristensen (beiden rechtsback), De Ligt, Schuurs (beiden rechtsbenige centrumverdedigers), Wober (een linksbenige centrumverdediger), Tagliafico en Sinkgraven (beiden linksback) heb je er maar 7. In principe mis je dus een linksbenige centrumverdediger. Uiteraard kunnen De Ligt en Tagliafico die rol ook invullen, maar het liefste heb je het dus dubbel bezet.

Overigens ga ik er van uit dat De Jong naar het middenveld gaat volgend seizoen.

Van Drongelen moet gewoon mooi blijven zeker bij degradatie, kan hij een jaar lang belangrijk zijn in de Tweede Bundesliga en meegroeien weer terug naar de Bundesliga, is hij het jaar daarop een van de belangrijkste schakels achterin bij HSV en kan hij doorgroeien tot een verdediger die daarna de stap kan maken naar de subtop van Duitsland.

Daarnaast is van Drongelen ook geen linksback, het is een CV die nu uit nood op de linksback positie kwam bij HSV maar nu ook gewoon weer als CV speelt. Als CV moet die bij Ajax de strijd aangaan met Schuurs, de Ligt, Wober en de Jong.

Lekker daar blijven en je doorontwikkelen, ben je zekerder van je plaats als bij Ajax.

En dan gaan ze volgend jaar met 4 cv’s spelen?

8 maart 2018 om 13:15

Misschien houden we dan wel de nul om wedstrijden te winnen.

Waarom zou hij naar Ajax gaan om back-up te worden van De Ligt, Wöber en Tagliafico? Zowel linksback als het centrum is voldoende concurrentie, terwijl hij zich in Duitsland al aan het bewijzen is in de Bundesliga. Volgens mij moeten er genoeg mooie clubs zijn in de BL of PL waar hij terechtkan en meer kan groeien dan als wissel bij Ajax!

Dat zou wel onkunde van de scouting aantonen. Nederlandse jongen die bij Sparta speelde komt pas in beeld nadat hij naar de Bundesliga vertrekt. En dat kost je dan ook behoorlijk, had je hem bij Sparta opgehaald was je veel minder kwijt geweest.
Hij kan zich behoorlijk goed ontwikkelen natuurlijk, maar het blijft overkomen als nogal een kapitaalvernietiging.

Ze lijken wel op manchester city.
Hebben dit seizoen al 14 spelers gekocht.
Beter een ervaren kracht kopen, die de jonkies kan aansturen. Overmars moet wakker worden

8 maart 2018 om 14:12

Kijl dan ook wat er vertrokken is. Traore, boer, warmerdam, serero, Klaassen, Zivkovic, owusu, Clement, Westermann, Tete, el azzouzi, Dragi Gudelj, Riedewald, Sánchez, menig, groothuizen, Muric, savastano en dankerlui. Dat zijn 19 spelers. Wat wil je dan? Dat ze de o16 naar de o19 doorschuiven de o19 naar Jong en Jong naar Ajax 1?

Bijzonder...geeft weer dat het bij Ajax maar wat doet. Buitendat deze jongen talent heeft lijkt het me voor Ajax beter dat ze een zwaargewicht naar de ligt halen. Iemand die de klappen van zweep,kent en de jongelui bij de hand neemt. Daarnaast zsm die veldman lozen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren