Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Misère van Feyenoord houdt aan na discutabele strafschop

Laatste update:

Feyenoord blijft in zwakke vorm steken in de Eredivisie. De ploeg van Giovanni van Bronckhorst gaf zaterdagavond een 0-1 voorsprong uit handen tegen NAC Breda: 2-1. Jens Toornstra maakte een zeldzaam uitdoelpunt, maar Thierry Ambrose bracht NAC langszij en via een penalty van Umar Sadiq grepen de Noord-Brabanders de volle buit.

Bij Feyenoord keerde Robin van Persie terug op de bank. De routinier, die midweeks tachtig minuten meedeed tegen Willem II in de KNVB Beker, voelde zich volgens trainer Giovanni van Bronckhorst niet fit genoeg om weer vanaf het eerste fluitsignaal te starten. Zijn plek op het middenveld werd overgenomen door Toornstra. Die zou de score openen na ruim een kwartier, nadat het duel in Breda al na vier minuten tot ontbranding was gekomen. Stijn Vreven was woedend toen een overtreding van de uitgekomen Brad Jones op Umar Sadiq niet werd bestraft met een strafschop.

Vreven werd weggestuurd en zag vanaf de tribune dat Feyenoord op voorsprong kwam. Keeper Nigel Bertrams bracht nog redding op een afstandsschot van Jean-Paul Boëtius, maar even later was het alsnog raak. Boëtius ging de combinatie aan met Nicolai Jörgensen en bezorgde de bal vervolgens bij Toornstra. Die vond Steven Berghuis, kreeg de bal weer terug en schoot raak in de rechterhoek. Het was zijn eerste uitdoelpunt sinds 7 februari 2016 (2-1 nederlaag bij Ajax) en zijn eerste treffer buitenshuis na 21 thuisdoelpunten. NAC had zich tot dat moment niet onbetuigd gelaten en bleef ook na de openingsgoal dreigend.

Jones moest een aantal keer in actie komen, maar werd halverwege de eerste helft geklopt. Umar betrad het strafschopgebied, passeerde Tonny Vilhena en vond Jones op zijn pad. De keeper tikte de bal echter voor de voeten van Ambrose, die dankbaar profiteerde: 1-1. De Fransman is de enige speler die dit seizoen scoorde tegen Ajax, Feyenoord en PSV. Na zijn treffer werd Kevin Diks nog gevaarlijk voor Feyenoord, maar verder gebeurde er weinig voor rust. De tweede helft begon wel meteen sensationeel: NAC kreeg een strafschop nadat de grensrechter een overtreding zag van Jones op Umar.

De Nigeriaan ging zelf achter de bal staan en stuurde de keeper van Feyenoord de verkeerde kant op: 2-1. Feyenoord liet vervolgens weinig zien en mocht van geluk spreken dat Umar er niet ook 3-1 van maakte. Op aangeven van Angeliño vuurde de aanvaller van dichtbij net naast. Halverwege de tweede helft maakte Van Persie zijn opwachting bij Feyenoord als vervanger van Eric Botteghin. De Rotterdammers wilden een gelijkmaker forceren, maar waren onmachtig in het Rat Verlegh Stadion. Kansen bleven schaars en Feyenoord moest de tweede nederlaag op rij accepteren.

Verdiende Feyenoord meer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
3 maart 2018 om 22:42

De bal wilde er niet in. Als de stand andersom was had iedereen over een prima Feyenoord gesproken. Mijn god, hoe kun je van zo'n matige ploeg 2x in 1 seizoen verliezen? Er zit geen voetbal in dit NAC.

3 maart 2018 om 23:34

Niemand vind dit Feyenoord prima behalve echt blinde fans. Het was een grote ongemotiveerde bende vandaag

3 maart 2018 om 23:49

Er zit een heleboel voetbal in dit NAC. Garcia, de linksback en sadiq umar zijn 3 geweldige spelers. Echte aanwinsten voor de Eredivisie (afgezien van de struikelpartijen van de laatstgenoemde). Zij kunnen zo meedoen bij clubs uit de (sub)top.

4 maart 2018 om 00:11

Sadiq is echt geen geweldige speler. Enorme slungel, technisch niet vaardig en enkel goed in rechtdoor rennen. De andere 2 spelers en ambrose zijn wel hele prima spelers, maar toch geen eigendom van NAC. Dus volgend jaar ook weer bij Twente, PSV of dergelijke club actief

4 maart 2018 om 00:59

Enkel goed in rechtdoor rennen.. kijk Even de samenvatting bij de NOS terug.. Vilhena bij de 1-1, Botteghin( bij zn gele kaart en mogelijk zn 2e) en Jones(in de 4e minuut) dachten daar toch anders over.

4 maart 2018 om 03:49

Geen voetbal in dit NAC, meen je dit serieus? Van alle ploegen die onderin meedoen speelt NAC gewoon het beste voetbal. Natuurlijk komen ze vandaag goed weg met de penalty maar in de 4' had ie al op de stip moeten liggen dus ook Feyenoord mag niet klagen. Eerlijk is eerlijk, als je hier niet kan winnen is het niet raar dat je op plek 4 a 5 eindigt ook he?

4 maart 2018 om 10:23

Sadiq sleepte letterlijk Jones en botthegin het bos in en hij kan niet voetballen zeker haha

3 maart 2018 om 22:44

Een lamlendige groep spelers die een nog lamlendigere trainer aan het hoofd hebben. Beschamend, de kampioen staat op 26 punten achterstand op de koploper.

3 maart 2018 om 22:52

Het verschil met PSV (26 punten) is bijna zo groot als het verschil met Sparta (27 punten). Dat is voor een regerend landskampioen wel heel erg zorgelijk lijkt me.

3 maart 2018 om 23:37

Feyenoord is een zeer matig voetballende ploeg. Komt qua voetbal niet in de buurt van PSV en Ajax. Ook worden ze over de afgelopen seizoenen structureel ingehaald door andere clubs(muv vorig seizoen), met name AZ. Maar ook PEC Zwolle en Vitesse komen dichterbij

3 maart 2018 om 23:51

Feyenoord is dit jaar niet heel goed. Maar ik heb juist het gevoel dat Feyenoord de laatste jaren een enorme inhaalslag heeft gemaakt en is uitgelopen op de subtop. Dit jaar is mijn inziens de uitzondering op een stevige opmars om weer een topclubs te worden.

4 maart 2018 om 00:27

Ze hebben afgelopen zomer gewoon heel dom ingekocht. Kwaliteit is vertrokken en alleen spelers voor de breedte gehaald...

4 maart 2018 om 00:30

Ik zie bij Feyenoord toch nog altijd geen kenmerk waar ze tactisch iedere week beter worden? Je kunt van PSV, Ajax, AZ, Zwolle, NAC zeggen wat je wilt, maar je ziet dat ze zeer bedreven zijn in hun manier van het spelletje spelen. Bij Feyenoord mis ik het idee, een tactisch plan.

4 maart 2018 om 02:14

Exact de reden waarom Gio eruit moet, maar ja.. hij wint prijzen en dat kunnen niet veel trainers zeggen door de jaren heen. Helaas maar waar, maar het beste is als Feyenoord de beker wint en Gio door de voordeur naar een andere club gaat. Stel Bosz aan, het is ten slotte nog steeds een Feyenoorder, en er gaat weer gevoetbald worden; mits er ook eens voetballers gehaald worden..

4 maart 2018 om 03:57

Lekker richten op de beker en van Bronkhorst ontslaan volgend seizoen. Er zit totaal geen lijn in het spel van Feyenoord en ik denk oprecht dat iedereen can dit Feyenoord kan winnen. Zelfs jupilair league hoeven niet bang te zijn voor dit Feyenoord

Wat is toch met Feyenoord aan de hand? Lijkt alsof Van Bronckhorst Feyenoord niet meer kan motiveren.

3 maart 2018 om 22:42

Slechte trainer, slechte aankopen en dan krijg je dit. Gio had geen aandeel in de titel, die was behaald nadat Advocaat alles anders neerzette en Kuyt en in mindere mate Elia de boel leidden.

3 maart 2018 om 23:00

Als Kuyt al als speler zo'n goeie invloed had, moet je nagaan wat hij als coach kan bereiken. Hopelijk haalt hij al die vervelende papiertjes snel, want we kunnen zo niet langer doorgaan.

4 maart 2018 om 02:16

Het gaat er niet om wat Kuyt voetballend bracht bij Feyenoord, maar vooral wat hij mentaal losmaakte. Hij kreeg iedereen mee in zijn doel om kampioen te worden; dat stukje mentaliteit ontbreekt nu gewoon. Wedstrijden die nu verloren worden, werden vorig jaar gewonnen omdat er gewoon elke wedstrijd 100% en een beetje extra gegeven werd.

4 maart 2018 om 07:29

@romeofc Real gaat die fout denk ik niet meer maken, zie Makelele.

3 maart 2018 om 22:42

Maar heb je die ballen gezien die Boetius, Tapia en Bilal achter elkaar missen. Wat een niveau van afwerking. Daar valt dan ook niet tegen te coachen.

3 maart 2018 om 22:43

Boetius en Bilal zijn gewoon niet goed genoeg voor Feyenoord. Wat een verschil met Elia.

3 maart 2018 om 22:45

Maar precies dat, vooral boetius. Man man man.. zo waardeloos. Je kan me echt niet wijsmaken dat ze in de jeugd daar geen betere hebben lopen dan boetius. Anders moet er nodig naar de scouting van feyenoord gekeken worden

4 maart 2018 om 00:07

Iedereen kopt met zijn ogen dicht, dat is een natuurlijke reactie.

4 maart 2018 om 00:12

Was ook dom om hem terug te halen. Had 0 stappen gemaakt

Het is het verhaal van dit seizoen. Heel het seizoen is het al armoe troef. Waar het elftal vorig jaar zeer constant presteerde, is het dit seizoen juist extreem wisselvallig, met meer uitschieters naar beneden dan naar boven. De sterkhouders van vorig jaar laten het sterk afweten dit seizoen, waarnaast het met blessures ook niet mee zit. Het is na dit seizoen toch wel tijd om afscheid te nemen van Gio denk ik. Ik hoop op een coach met vaste spelpatronen, die niet leunt op individuele bevliegingen van zijn aanvallers. Want als Berghuis de enige is die in vorm is krijg je het lastig als hij aan banden wordt gelegd. Ik hoop zelf op Peter Bosz, maar dat zal lastig worden. Het doet me verder pijn om Jorgensen zo aan het werk te zien. Wordt afgerekend op zijn doelpuntendroogte maar in dit team is niet veel eer te behalen momenteel. Ik ga elke wedstrijd weer met een rotgevoel de wedstrijd kijken omdat ik weet dat het weer tegen gaat vallen.

Daarnaast was Nijhuis bedroevend vandaag. Verder was NAC heel irritant bezig, met name die spits. Ongetwijfeld aangestuurd door een dorpsidioot van een trainer. Ik heb me echt groen en geel zitten ergeren. Wat mij betreft degraderen ze .

Volgend seizoen een grote schoonmaak. Nutteloze krachten als Diks, Jones en Bilal mogen vertrekken. Daarnaast is het voor Vilhena ook tijd voor een mooie tra

Het contrast met het prachtige seizoen vorig jaar is zo ongelofelijk groot. Waar ik van tevoren tevreden was met de selectie is dit zwaar tegengevallen. Maarja, we hebben na vorig jaar weer een buffer opgebouwd voor 18 jaar ellende..

3 maart 2018 om 22:42

Eerste x was gewoon al een penalty dus ze mogen juist blij zijn met Nijhuis..

3 maart 2018 om 22:45

Die eerste had verdacht veel weg van buitenspel, het leek over het randje. Desondanks moet je daar niet naar wijzen, want het spel was weer als vanouds slecht.

3 maart 2018 om 22:55

Met bedroevend bedoel ik niet per se 1 kant op. Dus ik moet blij zijn met een slechte scheidsrechter omdat hij toevallig voor een licht vergrijp geen penalty geeft? Aparte redenering. Daar vallen de foute beslissingen idd bij in het niet.

4 maart 2018 om 01:52

Ik ben het er mee eens dat de eerste een pebalty was. Betekent dus dat Nijhuis twee cruciale fouten heeft gemaakt door

4 maart 2018 om 02:50

@FrTorres, dus in jouw ogen mag een keeper altijd iemand omver lopen als die uitkomt en de bal volledig mist onder het mom van een botsing?

4 maart 2018 om 03:58

"Wat mij betreft degraderen ze", bah bah, een van de mooiste clubs van het land uit de ED wensen omdat je eigen club niet in staat is om er zowel thuis als uit punten tegen te pakken? Doe normaal man. NAC hoort in de ED, zo simpel is het! Ze hebben vandaag gestreden voor wat ze waard zijn en ze krijgen eindelijk de punten die horen bij het voetbal dat ze op de mat leggen!

4 maart 2018 om 13:55

Dat was een opmerking die expres met een knipoog was gezegd, als grapje. Een verwijzing naar Sjaak Swart die dit natuurlijk had gezegd over de Graafschap. Niet zo op je teentjes getrapt joh! Ik support Feyenoord dus het zal me echt een zorg zijn wie er degraderen.

Wat een waardeloze pot van Feyenoord zeg. Die kunnen de halve selectie eruit gooien. Bilal en Boetius is gewoon lood om oud ijzer. Lijkt allebei helemaal nergens op. Die gaan op deze manier de bekerfinale gewoon verliezen. Ik weet niet op welke basis van Bronckhorst nog mag aanblijven als trainer.

4 maart 2018 om 00:15

Gio is al zijn complete termijn slecht, dat beoordeel ik op het feit dat het voetbal bij Feyenoord totaal niet beter is geworden en geen automatismen zichtbaar zijn. Het kampioenschap was grotendeels te danken aan de enorme drive, die nu iets minder lijkt te zijn. Feyenoord is compleet afhankelijk van individuele klasse, waar bijvoorbeeld een PEC Zwolle met veel minder materiaal veel beter voetbal laat zien.

Nac pakt 25% van hun totale punten tegen de landskampioen. Bizar.

3 maart 2018 om 22:45

Inderdaad bizar. Dankzij de overwinningen op Feyenoord kan NAC de nacompetitie ontlopen.

3 maart 2018 om 22:50

Ja mooi toch! Nac is toch een club die in de eredivisie thuishoort, prachtige aanhang en sfeer!

4 maart 2018 om 10:24

Ja ik zie het dan maar als een lichtpuntje dat een mooie club als NAC mede dankzij ons voor eredivisie behouden blijft lol.

De vraag van vanavond: Hoe stevig zit Gio nog in het zadel?

3 maart 2018 om 22:46

Heel stevig, want zn zadel is gedemonteerd en hij zit vol op de stang. Na de finale ongetwijfeld naar buiten dat dit zijn laatste seizoen is.

3 maart 2018 om 23:13

Grappig. Een paard heeft toch geen stang? Want daar gaat dit gezegde over, het zadel op een paard.

3 maart 2018 om 23:19

Maar een paard heeft geen stang dus werkte mijn grapje dan niet. Dus heb ik hem uit dichterlijke vrijheid maar getransformeerd tot fiets. Mijn welgemeende excuses, ik wilde je niet op je pik trappen.

Ik heb al geen punten dit seizoen, als ik dan ook nog geen luchtige grapjes mag maken blijft er echt helemaal niks meer over..

3 maart 2018 om 23:44

Ik zou daar niet op rekenen. Als hij de beker wint, heeft hij drie jaar op rij een prijs gewonnen. En aangezien Feyenoord druk bezig is met het nieuwe stadion, willen ze stabiliteit. En Gio geeft Feyenoord dat, het is niet voor niets dat Jan de Jong zich onlangs nog uitte in termen als Gio in de rol van de Wenger van Feyenoord. De beker geeft ook nogeens toegang tot de EL, iets wat ook erg belangrijk is voor Feyenoord.

Al met al zal het winnen van de beker weleens het lot van Gio kunnen gaan bepalen. En persoonlijk geef ik Feyenoord in de eigen Kuip een goede kans om te winnen van AZ. Ondanks dat AZ het de laatste weken erg goed doet, weet ik niet of ze daar om kunnen gaan met de druk die erbij komt kijken wanneer je een prijs kan winnen.

4 maart 2018 om 00:07

Stabiliteit is er: er worden stabiele teleurstellende resultaten gehaald. Ook met een beker is dit seizoen gewoon een grote teleurstelling. Dat moeten de Jong en van Geel toch ook snappen? Tuurlijk zou het de teleurstelling iets verbloemen, maar er lijkt me nu haast geen houden meer aan. Komende zomer moet er een plan B zijn lijkt me (ik walg namelijk van mid-seizoen ontslagen), want het legioen gaat dit ook niet eeuwig pikken.

Overigens leuk dat de finale in de bekende Kuip is, maar als het maar voor 1/3e gevuld is met Feyenoorders (1/3e AZ en 1/3e sponsoren etc.) kom je nog geen steek verder dan AZ. Uiteindelijk is het Legioen degene die het thuisvoordeel maakt, maar met evenveel Alkmaarders kun je moeilijk zeggen dat er echt thuisvoordeel is. Ja, ze zijn bekender met het veld. Ik zie AZ nog altijd als favoriet. Constanter, kwalitatief sterker en zitten momenteel (finale is nog ver weg echter) in de flow. De positieve flow dan.

Slecht Feyenoord, maar absoluut een onterecht verlies.
Belachelijke strafschop, De stelling dat Nijhuis Feyenoord bevoordeelt mag na vanavond ook in de prullenbak.
Wel genoten van de NAc spits

3 maart 2018 om 22:47

Maar die eerste actie na 4,5 min is toch een 100% strafschop gewoon. Dus noem het comensatie, naar een strafschop had Nac gewoon verdiend.

3 maart 2018 om 22:52

Daar kan je blijkbaar van mening over verschillen. Om met Ten Hhag te spreken over het tweede moment ... De eerste overreding wordt gemaakt door Sadiq

3 maart 2018 om 22:58

@ JDG84
Jones stopt de inzet speelt dus overduidelijk de bal. Volgens de internationaal geldende spelregels absoluut geen strafschop.

3 maart 2018 om 22:59

Vind je dat echt. Was een zuivere pingel, maar het was weer eens de Nijhuis show. Vind het maar een vreemde vogel, denkt alles te mogen, fluit volgens zijn eigen regels maar is wel zo zwak om geen enkele tegenspraak te dulden. Ik ging echt niet weg als ik vreven was. Gooide het op vrijheid van meningsuiting oid.

3 maart 2018 om 23:09

Stopt de inzet? Raakt de bal niet eens

3 maart 2018 om 23:12

met als gevolg satking van de wedstrijd en een nog stergere straf. Dat lijkt me niet echt een alternatief.

4 maart 2018 om 01:10

@arsen(e)al,
Natuurlijk raakt Jones de bal. Je mag een blinde haat tegen Feyenoord hebben maar als je niet ziet dat Jones de bal tegen z'n hoofd krijgt mankeer je echt wat aan je ogen.

4 maart 2018 om 00:11

Belachelijk?
Jones moet zijn handen gewoon thuishouden.

4 maart 2018 om 00:17

Maar sadiq mag zijn armen en lichaam wel gebruiken terwijl de bal weg is? Logische redenatie, ik denk dat het buitenland weer dubbel ligt na het zien van deze beslissing, als er überhaupt nog ergens gekeken wordt naar Nederlands voetbal

4 maart 2018 om 04:04

De penalty was makkelijk gegeven maar het is enkel Jones aan te rekenen dat hij de arbitrage de kans geeft óm hem te geven, waarom duwt hij daar? Verder had de bal in de 4' al op de stip gemoeten dus Feyenoord heeft zeker niks te klagen. Ja op zichzelf mogen ze klagen, hoe kan een ploeg met zo veel kwaliteit nul punten pakken in twee potten tegen NAC? Dat, en alleen dat, mag Feyenoord zich aanrekenen vanavond!

dan heb je een vrijentrappen specialist genaamd van persie? dan laat je vilhena het doen...

3 maart 2018 om 22:44

Denk dat van Hooijdonk de dode spelmomenten coordineert, daar zit nog wat wrok in.

3 maart 2018 om 23:07

Kan me niet eens herinneren wanneer Vilhena er een vrije trap in heeft geschoten. Waarom krijgt hij zoveel krediet met zijn zogenaamde goede traptechniek?

3 maart 2018 om 23:42

Ik zal het je sterker vertellen, ik kan me sowieso niet herinneren wanneer Feyenoord voor het laatst een vrije trap er direct in schoot. In de eredivisie dan, want Larsson deed het dit seizoen nog in de beker.

4 maart 2018 om 01:21

Ik kan Goossens en vormer noemen. Dat is alleen wel al 5 jaar geleden...

Feyenoord een topclub? Niet als je geen trainer durft te ontslaan. Jammer van m'n club.

3 maart 2018 om 22:48

De directie ziet Gio als een Wenger, iemand die heel lang de trainer van Feyenoord zal zijn. Nog vele jaren. Straks met het nieuwe stadion zal Gio Feyenoord naar de top van de eredivisie leiden, tenminste dat is het master plan.

3 maart 2018 om 23:02

@deJagerX
Dus omdat Sparta z'n trainer ontslaat is het een topclub? Twente ontslaat z'n trainer en is dus een topclub? Bewezen is dat ontslag 9 van de 10 niet tot betere resultaten leidt. Trainers ontslaan is om de achterban stil te houden zelden levert het resultaat op.

3 maart 2018 om 23:06

Precies, wat Gio de afgelopen jaren heeft bereikt is ongelooflijk en daar kan nog gewoon een beker bij komen. Dit gezeur op hem is bizar, zoals je zegt wat schiet Feyenoord er mee op om hem te ontslaan? Laat hem de beker winnen en door de voordeur naar buiten vertrekken. Geen trainer die het beter doet hoor.

3 maart 2018 om 23:19

Volgens alle analisten zou niemand het beter doen met Feyenoord na Mario Been en war bleek.....

3 maart 2018 om 23:27

Bij ons is het ontslag inderdaad ook geweldig gebleken. Verbeek rijgt de punten aaneen nadat de weg van Hake is vrijgemaakt... Nee van trainer wisselen halverwege het seizoen heeft alleen nut als er een situatie ontstaat die totaal niet meer handelbaar is. Echter hebben de supporters en media daar vaak het geduld niet voor. Ik ben er in ieder geval enorm op tegen. Was ik bij Hake, was ik bij Keizer, ben ik bij Gio.

4 maart 2018 om 00:11

Bij Feyenoord valt er meer uit te halen dan bij ons, absoluut waar. Maar zou een andere trainer (zou niet weten wie) dat er op dit moment ook uit kunnen halen dan? Sowieso in aanloop naar de finale (enige Echt belangrijke wedstrijd die nog rest) lijkt het me verstandig niet teveel onrust in de groep te gooien. Aangezien het nog een lange aanloop is, gok ik er persoonlijk liever op dat Gio het weer op de rails krijgt, net als twee jaar terug.

4 maart 2018 om 00:25

Ik zou weinig namen kunnen noemen, maar het feit dat er geen enkele progressie in het spel zit baart toch zorgen? Een incidenteel kampioenschap moet toch geen rede zijn om iemand niet te ontslaan wanneer er geen langetermijn winst te zien is? Wanneer ik toevallig een goede verkoop doe voor werk, maar alles ernaar uit ziet dat er geen progressie is en de komende resultaten tegen gaan vallen, dan denk ik dat ik ook snel vervangen zal worden. Het gaat niet om er direct meer uit te halen, maar om een weg naar boven in te zetten en het team beter te maken. Liever een geleidelijke weg naar de top om daar te langere tijd te blijven, dan alles op alles te zetten op een gelukkig resultaat.

Sorry hoor maar waar zijn we hier in godsnaam mee bezig Feyenoord?
Verliezen tegen Nac?
Wat gebruiken we deze ronde als argument?
De midweekse wedstrijd tegen Willem Ii,die niet om aan te gluren was??

3 maart 2018 om 22:45

Is toch gebruikelijk, NAC gewoon met twee zakelijke overwinningen over Feyenoord. Niet te lang bij stilstaan en weer door. 😉

3 maart 2018 om 22:51

Niet te lang bij stil staan?
Nou het is maar net wat je gewoon vind zullen we maar zeggen..

3 maart 2018 om 23:05

Haha zal ik je maar vertellen dat ik dit meld met een sarcastische ondertoon. Natuurlijk is het schandalig vanuit Feyenoord, maar het lijkt ze weinig te boeien. Alles lijkt alleen nog maar gericht op de bekerfinale.

Daar mag van Bredase kant op gehost worden, maar ik ben er minder blij mee.. Wat een seizoen zeg draaaa-maaa... Officieel PSV niet meer in te halen, 5 nederlagen in 2018... Man man man. Ook nog eens niet kunnen winnen van nieuwkomers NAC en VVV over 4 (!) wedstrijden, wat is er in hemelsnaam aan de hand?!

Schandalige vertoning van Feyenoord, je kan wel zeggen dat je voor de beker gaat maar dit is gewoon een belediging voor het legioen. Gio zou verantwoordelijkheid moeten nemen en richting de uitgang lopen aan het einde van dit seizoen, wederom een lachwekkend slechte vertoning.

4 maart 2018 om 01:56

Precies, ik was in Breda. Waardeloze wedstrijd. Meegereisde publiek was ook helemaal klaar met het elftal. Alleen Tapia en Van Beek hadden de ballen om nog naar het uitvak te komen.

Gewoon gebrek aan kwaliteit vorig jaar werd het verbloemd door ook veel mazzel Gewoon van NAC verliezen en ook nog ondermaats spelen

Die penalty sloeg nergens op. De eerste overtreding wordt gemaakt door die spits.

3 maart 2018 om 22:45

Eerste helft mocht NAC er 1 hebben, maar dit was natuurlijk geen penal..

Twee keer verliezen van NAC in 1 seizoen. Jeetje.

Afgezien van het werkelijk tranentrekkende spel van Feyenoord voor de zoveelste keer, wat was de arbitrage ongelooflijk slecht, in de 1e helft had Nac een penalty kunnen (al dan niet moeten) hebben.

en vervolgens krijgen ze op een heel belangrijk moment in de 2e helft (binnen 5 minuten) een strafschop die 98% van de scheidsrechters never nooit gegeven had.

maar goed, Feyenoord creëert weer eens niets, maar we kunnen de beker nog winnen dus jippie, top seizoen! ga zo door

Ik vraag me serieus af waar dit eindigt.
Het gebrek aan creativiteit is schrijnend.
Jorgensen loopt overal behalve in de 16.
Een Boetius die sinds de komst van Larsson compleet de weg kwijt is.
Berghuis die ook al weken lang loopt te sukkelen.
Hopelijk kunnen ze het nog 1 keer opbrengen in de bekerfinale. Verder dit seizoen snel vergeten en afscheid nemen van een hoop namen.

3 maart 2018 om 22:52

van mij apart verliezen we die finale ook nog. en wel omdat anders dat eindeloze gezeik weer naar boven komt dat Gio toch weer een prijs heeft gepakt

Laten we allemaal eerlijk zijn, bij elke zichzelf respecterende topclub zou de trainer al weken geleden eruit gemieterd zijn. maar bij ons mag Gio blijven zitten omdat Kuyt hem kampioen gemaakt heeft en we de beker nog kunnen winnen Woehoeeee de Beker! (ondertussen een beschamende 26 punten achter op de nr 1, maar dat is bijzaak toch?)

3 maart 2018 om 22:57

Het draait uiteindelijk allemaal om de beker. Als die gewonnen wordt, is de Feyenoord directie ,onder aanvoering van Jan de Jong, erg blij. Dan heb je drie jaar op rij een prijs en is Gio de beste trainer sinds lange tijd bij Feyenoord en zal hij nog vele jaren aan mogen blijven om als een soort Wenger het nieuwe Feyenoord te vormen. Op voorwaarde dat het nieuwe stadion doorgaat natuurlijk. Uiteindelijk is voetbal zeer opportunistisch, win je de beker, dan is het groot feest in Rotterdam.

3 maart 2018 om 23:14

Totaal geen onzin, zo werkt het nou eenmaal in het voetbal. Als Feyenoord de beker pakt dit jaar, heb je gewoon drie jaar op rij een prijs. Qua resultaat is dat gewoon erg goed, zeker voor Feyenoord. En zo ziet Jan de Jong het ook, dat hebben we allemaal nog onlangs kunnen horen. Wat hem betreft zal Gio nog vele jaren de trainer van Feyenoord zijn.

3 maart 2018 om 23:21

Groot feest wordt het zeker niet. Een pleister op de wonde niet meer.
Natuurlijk win je de beker liever dan dat je hem verliest, maar in deze fase voor Feyenoord is het een troostprijs, anders dan voor een club als AZ (of Vitesse).

Ik luister met verbazing naar de spits van NAC nu. Wat een ongelooflijke eikels. Gewoon vol houden dat het geen aanstellerij was.

3 maart 2018 om 22:58

Wat verwacht je dan? Dat hij zou zeggen dat het enorme aanstellerij was van zijn kant? Hij speelt voor NAC en doet er alles aan om NAC de punten te bezorgen. Dankzij de zes punten tegen Feyenoord zal NAC hoogstwaarschijnlijk de na competitie ontlopen.

Slaat werkelijk nergens op wat Feyenoord dit seizoen presteert.

3 maart 2018 om 22:50

Stel dat Feyenoord de finale verliest dan wordt het nog een hele gedoe om Europees voetbal te halen.

3 maart 2018 om 23:05

Echt he.. het bekertoernooi wordt steeds maar aangehaald alsof ze die al bijna gewonnen hebben. Maar dit is best een schandalig vertoon en ik moet het in de beker nog maar zien tegen AZ, die een stuk beter spel op de mat legt.

3 maart 2018 om 23:16

Ja ik moet het ook nog zien, alleen Az heeft de laatste tijd maar 1 goede helft. Daarentegen is Feyenoord de weg helemaal kwijt als je tegen nac en vvv (met alle respect) maar 1punt haalt

Is Nijhuis wel voetbalscheidsrechter of is het een andere sport die hij fluit? Hij doet maar wat. Hanteert volledig zijn eigen regels, er is geen touw meer aan vast te knopen. En dat week in week uit en het mag allemaal doorgaan van de KNVB.

3 maart 2018 om 23:00

Het is verbazingwekkend dat het allemaal kan. Werkelijk iedereen ergert zich groen en geel aan die man. Ook vanavond waren zowel de NAC fans als de Feyenoord fans woedend. Maar maandag bij VI zijn ze weer lovend over Nijhuis, noemen ze hem de beste scheidsrechter van Europa en loopt iedereen er weer achteraan.

3 maart 2018 om 23:10

Net gaf je ergens anders het argument dat VI achter Nijhuis aan zou lopen omdat ze daar zogenaamd voor Feyenoord zijn toen Nijhuis geen penalty gaf de eerste helft aan Nac. De tweede helft gaf hij die wel dus waarom zouden ze bij VI dan nu achter hem aanlopen?

En ja ik vind ook dat hij slecht floot deze wedstrijd en ik weet ook dat Johan Derksen fan van hem is. Maar slaat nergens op dat iedereen achter hem aanloopt de kijkers van dat programma kunnen ook zelf nadenken.

3 maart 2018 om 23:19

Ik denk dat ze de schuld bij zijn assistent zullen neerleggen. Nijhuis zal het zelf ongetwijfeld niet hebben gezien en op advies van zijn grensrechter gehandeld hebben.

Als ik dat fragment zo zie, vind ik het geen penalty maar wel een gele kaart. Snappen mensen mijn kritiek op Nijhuis nu wat beter? Een doodschop mag bijna van hem maar dit is een penalty? Dat is toch scheef?

Moet ik nu als Ajacied maar hopen dat Ajax morgen verliest, zodat Vitesse dan dicht bij Feyenoord kan komen? Oh nee, zo triest ben ik niet. Ik ben wel nét triest genoeg om deze opmerking te maken, maar dat is dan ook wel de ondergrens.

Aan de ene kant is dit leedvermaak, de aartsrivaal weer zo zien stuntelen. Maar aan de andere kant is het ook ontzettend zonde. Het was mooi geweest als Feyenoord was aangesloten bij Ajax en Psv, als er weer sprake was geweest van een top 3. Maar wat is Feyenoord nu dat AZ niet is? Een groter stadion, meer geld, maar qua prestaties de laatste 10 jaar? Feyenoord móet er volgend seizoen weer staan. Dit seizoen moet de uitzondering zijn, niet het vorige seizoen.

Ik denk dat het vooral komt omdat iedereen bij Feyenoord vorig seizoen een topjaar had. Jones is nu minder, je centrale duo is lang geblesseerd geweest maar is sowieso al niet geweldig, je middenveld is minder. Feyenoord is natuurlijk ook wel belangrijke spelers kwijtgeraakt in Kuyt, Elia, Kongolo en Karsdorp. Maar dat laatste, daar moet je rekening mee houden. En dat gebeurt Ajax en PSV ook. Ja, zij hebben meer middelen om dit goed te maken, maar het verschil tussen Feyenoord nu en vorig jaar is echt veel te groot. Het zal ook wel deels mentaliteit zijn. Vorig jaar voetbalde je voor iets speciaals, nu voetbal je eigenlijk voor niks.

Ik hoop dat Feyenoord volgend seizoen weer meedoet en dat we een titelstrijd tussen 3 clubs krijgen. Misschien kan AZ ook nog meedoen, al zullen zij echt veel kwaliteit verliezen en het is maar de vraag of zij dat kunnen vervangen. En ook in Europa hebben we prestaties nodig, dus ook daar moet Feyenoord er staan. Ze moeten Europees halen, ik zie Feyenoord in vorm meer punten pakken dan andere subtoppers in vorm.

3 maart 2018 om 23:04

Prima reactie. Wat betreft de vorm van Feyenoord. Op zich is het qua spel specifiek deze wedstrijd nog nieteens zo heel verschrikkelijk (zoals bijvoorbeeld wel tegen Psv), maar het zit hem echt in het creeeren en benutten van de (wat ik noem) halve kansen. Vorig jaar lukte dit heel vaak, daardoor zag je ze ook vaak de matige tot zelfs slechte potten winnen (iets wat in tijden niet vertoond was op Zuid).

Dit jaar zit er gewoon heel veel tegen met blessures, schorsingen, gebrek aan vertrouwen maar toch ook wel heel veel: mentaliteit. Jongens als Kuyt en Elia die normaal elke centimeter dat ze kunnen afjagen, ik zie die killer mentaliteit en gretigheid niet meer zo veel. Af en toe Vilhena en relatief vaak Berghuis, maar dat is het wel. Ja, Malacia liet het ook zien, maar die kun je natuurlijk onmogelijk als dragende speler zien, dan moet hij nog minimaal een jaar of 3 tot 5 rijpen en ontwikkelen.

Komende zomer gaat bepalend worden, hopelijk voor Feyenoord kan er wat gedaan worden aan de vleugels (back-up/concurrentie voor Berghuis en Larsson, afscheid nemen van Bilal en misschien Jean Paul) en de breedte van het middenveld. Ik verwacht dat Vilhena zal vertrekken (komt Ayoub voor) en mogelijk Toornstra en Jorgensen. Toornstra kun je opvangen met van Persie en mogelijk (ga je er wel op achteruit) Amrabat of zelfs Gustavson. Achterin is opzich alles redelijk op orde, want daar kun je alle posities dubbel bezetten (links Malacia en Haps, centraal van Beek, Botteghin, vd Heijden, St. Juste (kan ook rechts) en Tapia, rechts Nieuwkoop, St. Juste, (in nood) Amrabat. Voor de spits mag ook wel een oplossing komen, want als Nicolai vertrekt heb je van Persie en Vente als enige alternatieven..

Laatste stuk zit wat speculatie in, maar als er op die punten niks gebeurt zie ik ze niet concurreren met Ajax en Psv. AZ zal waarschijnlijk ook kwalitatief moeten inleveren, dus dan wordt het maximaal knokken om plaats 3.

4 maart 2018 om 22:49

Nijhuis gaf de penalty op advies van zijn grensrechter omdat hij zelf het voorval niet had gezien.
Na het zien van de beelden vond hij het zelf een penalty waardig.

En dan zijn er nog mensen die beweren dat Feyenoord vorige week met opzet verloor om Ajax dwars te zitten. Of dat Nijhuis pro Feyenoord is en dus ook een hekel aan Ajax heeft.
Knappe overwinning van NAC op Feyenoord. Terechte penalty. Erg dom en onprofessioneel van Jones. Kost Feyenoord een punt, wat ze opzich wel verdienden.

3 maart 2018 om 22:55

Nijhuis is gewoon een hele vreemde scheidsrechter. Lijkt wel zijn eigen regels te maken met dat 'mannenvoetbal' wat hij wilt. Hier heeft elke club gewoon last van tegenwoordig aangezien meneer Nijhuis elke wedstrijd wel een misser heeft naast het niet fluiten voor overtredingen.

3 maart 2018 om 23:02

Nijhuis is pro Twente en heeft een hekel aan Ajax. Dat is al jaren zo, de statistiek wijst uit dat Ajax al tien jaar de meeste punten verliest wanneer Nijhuis fluit.

De eerste helft was Nijhuis ook op de hand van Feyenoord. Alleen in de tweede helft draaide hij het om en nam hij Feyenoord samen met zijn grensrechter even goed te pakken. Dus zowel NAC als Feyenoord laaiend op Nijhuis.

3 maart 2018 om 23:06

Hij mag dan wel voor Twente zijn, maar ik ben blij dat hij ons niet mag fluiten

3 maart 2018 om 23:14

Haha, ja als je spoken en ufo's wilt zien, dan zie je ze ook.
Dat Ajax meer punten verliest als Nijhuis fluit staat niet gelijk aan dat hij anti Ajax is. Het is echt niet zo dat hij rare rode kaarten voor en rare penalty's tegen Ajax geeft. Dat de stijl van fluiten Ajax niet zo ligt, omdat ze door andere Nederlandse scheidsrechters wel beschermd worden, dat zou wel kunnen.

Nijhuis fluit een prima wedstrijd. Z'n assistent laat hem volledig in de steek. Jones moet natuurlijk van z'n tegenstander afblijven maar het duwtje was zo zacht dat een kind van twee er niet van omvalt. Feyenoord wordt genaaid door theater van de NAC spits. Verder was Feyenoord gewoon niet goed genoeg....

En heer de Jong, alles is prima.. wij gaan jagen tweede helft van het seizoen. Zonder visie, machteloze technische staf. Toon leiderschap, einde seizoen weer opnieuw bouwen met nieuwe staf en deel selectie opruimen!!!!!!!!

Dat krijg je met een trainer die er werkelijk waar niets van kan. Meer dan honderd interlands voor Oranje gespeeld en kon twee jaar geleden na zeven nederlagen op rij niets veranderen. Natuurlijk heeft die prijzen gepakt waarmee ik erg blij ben, maar scorebordjounalistiek moet je niet hanteren, je moet kijken naar het veldspel, filosofie, worden spelers beter, wordt het spel beter en dat was nooit het geval geweest. Er is onder Van Bronckhorst nooit een bepaalde filosofie en lijn in het spel zichtbaar geweest. In het kampioensjaar zat alles mee en was het te danken aan de omzettingen van Advocaat en Kuyt en Elia. Het is tijd voor een nieuwe trainer die weer wat kan opbouwen, zijn stempel op dit elftal kan zetten.

Uiteraard moet je ook wijzen naar Van Geel. Die heeft, op Berghuis na allerlei waardeloze buitenspelers gehaald met Larsson, Bilal en Boetius, heeft niet gezorgd voor een creatieve nummer tien, geen spelverdeler, een waardeloze rechtsback aangetrokken en is er zit totaal geen balans in de selectie. Heeft dertig miljoen uitgegeven aan veelal prut speler die niets toevoegen en geen restwaarde hebben. In een ideale wereld gaat hij er ook uit en beginnen we aan een nieuwe start.

Uiteraard wel beiden door de voordeur.

3 maart 2018 om 23:00

Maar waren het niet de supporters van Feyenoord die begin van het seizoen enthousiast waren met de aankopen die gedaan werden? Wil jou daar uiteraard niet van beschuldigen.

Overigens, het is toch vreemd dat spelers die vorig jaar top waren dit jaar echt kwakkelen. Jorgenssen, Jones, Vilhena etc.

3 maart 2018 om 23:05

Van wat ik las veel wel ja, maar ik stond niet achter de komst van Larsson die leuk is voor een provincieclub en Amrabat wat een domme kracht is. Diks stond bij Vitesse geeneens in de basis, waarom zou je die dan ook halen?

3 maart 2018 om 23:16

Larsson is een type speler waar je veel meer aan hebt dan bijvoorbeeld Bilal (verlengde afgelopen zomer) en Jean Paul (gekocht). Maar tov Elia lever je dan gigantisch veel in inderdaad. De komst van Diks (huur) is leuk voor de breedte, maar dat is echt geen basismateriaal, leek toen inderdaad ook al duidelijk. Amrabat (gekocht) is leuk voor over een jaar (of 2), maar ik vrees dat hij een Hahn-scenario gaat beleven, of zoals Gustavson. St. Juste (gekocht) en Haps (gekocht) zijn hele goede aanwinsten, die kunnen ook de nodige jaren nog mee. St. Juste is misschien nu geen onbesproken basisklant, maar daar zie ik komend seizoen nog wel verandering in komen (centraal dan wel op rechts). Dat veel Feyenoorders Nieuwkoop al op het niveau Karsdorp mikten snap ik echt niet, dat is dit seizoen (in de spaarzame wedstrijden dat hij volledig fit was) helaas gebleken.

3 maart 2018 om 23:47

Moet altijd wel lachen als mensen over een provinsieclub beginnen. Het lijkt bij Feyenoord niet uit te maken welke speler het Is, maar creatief zijn ze vrijwel nooit. Larsson heeft het echt wel in zich om te slagen bij Feyenoord. Maar het lijkt juist alsof bij Feyenoord verteld word aan nieuwe spelers dat ze alleen maar hard moeten lopen.

Lekker bezig. Win maar de beker dan is alles vergeven. Had gelukkig geen tijd om de wedstrijd te kijken.

Als je ziet hoeveel kansen er elke wedstrijd worden gemist,dan zou ik als je wat geld had(ajax,psv,vitees miss Feyenoord weet ik niet) het uitgeven aan een spits. elke wedstrijd wie er ook speelt er komen er zoveel kansen en er word zoveel gemist. koop een goede spits en het leverd je in de eredivisie zn 20 punten op.

Kan die Vreven ook voor een wedstrijdje of 20 geschorst worden? Wat een koekwaus is dat. Passie ok, maar het is extreem amateuristisch je zo te laten gaan en team steeds in de steek te laten. Wat een pauper.

Volgend seizoen bij beide clubs hopelijk een andere trainer. Van Bronckhorst heeft het niet en Vreven is net zo’n schandaal voor de club als wanneer je Mourinho hebt. Er zijn de afgelopen jaren trainers voor minder op straat gegooid bij Nac.

Bronkhorst zijn tijd is al een tijdje op
Groot voetballer maar mist de uitstraling en know How van een trainer
Zelfs bij de amateurs zie ik betere coaches.. jammer maar geen schande

Nijhuis maakt zich elke week belachelijk. Hier een pingel voor geven, echt lachwekkend. Ben benieuwd wat die snor hier maandag op te zeggen heeft

Wat een avondje NAC was dit. Deze club hoort in de eredivisie!

En nijhuis is een verschrikkelijke man die alleen bezig is met z'n boek en stoer doen bij VI. Laat die maar gewoon weer eens naar de regels fluiten! Wat een rare beslissingen maakt deze knaap vandaag weer zeg. Hij zorgt voor frustratie voor beide supportersgroepen.

Een penaltie voor een duwtje? Een duwtje op iemand die niet in scoringspositie staat... Waar gaan we heen met het Nederlands voetbal? We zijn echt dikke mietjes.. bassie moet eens meer Engels voetbal kijken. Voetbal in Engeland is nog een mannensport. Hier in Nederland lijkt met steeds meer op ballet.

Ik mis kenneth Vermeer!! Was niet slim van Gio om hem geen kans te geven. Balen zijn keuzes pakken niet zo goed uit. Dat maakt hem niet meteen een slechte trainer. Maar hij blijft eindverantwoordelijke. En kan je wel rvp wel halen maar het begint bij je keeper

Ik heb niks tegen Feyenoord maar moet deze club de eredivisie vertegenwoordigen in de Europa leauge ?
Elk jaar spelen ze op een wonderbaarlijk manier 6 van de 10 bekerwedstrijden thuis en als kersje op de taart wordt de KNVB Beker Finale in de Kuip gespeeld!

ik ben voor ajax, maar als je hier een penalty voor geeft weet ik het ook niet mer. Die gozer komt als een malle in en hij geeft hem een zwak duwtje als normale reactie.

Discutabele strafschop? In de 5e minuut was het een zuivere en die krijgt NAC niet. Los daarvan is feijenoord los zand... hoop spelers dachten dat dit seizoen het ook wel voor de wind zou gaan, helaas.

Vorig seizoen zat het mee, wat psv nu heeft en ja dan wordt je kampioentje.

Men gokt nu op het winnen van de beker, tja als dat maar goed gaat...

Het zit voor een belangrijk deel tussen de oren: het seizoen zit er wat de competitie betreft al op. Alleen de beker en playoffs doen er voor de spelers nog toe. Van Persie is een fantastische speler, masr nog steeds niet fit. Mentaal mis je een speler die de kar trekt. AZ geef ik een goede kans om de beker te winnen. Maar Feijenoord speelt thuis in de Kuip en zal alles op alles zetten om het seizoen te redden.
Ik schat de kansen op 50/50. Hoop zelf als Alkmaarder dat AZ wint.

Echt een drama seizoen voor Feyenoord. Ook de beker gaan ze niet winnen, AZ is velen malen beter. Wat moet er gebeuren daar?

Toegegeven het is een drama maar dat mag je niet volledig afschuiven aan v.Bronckhorst, waar ik wel zeer teleurgesteld over ben is de affaire Vermeer daarmee heeft v.Bronckhorst(en de staf!) zich volledig misrekend.
Het zit Feyenoord simpelweg ook allerminst mee dit seizoen.
Om te beginnen waren de vertrokken spelers zondermeer onderschat en daar bedoel ik Kuyt niet volledig toevoegend mee want bij alle geleden verliespunten was ook hij van de partij en vele gewonnen confrontaties speelde Kuyt niet eens mee.

Het lijkt ook een mentale kwestie te zijn, het gegeven dat je niet meer meespeelt voor de titel -dat speelde vorig jaar wel mee tot de laatste speeldag- blijkt een verlammende effect te hebben op de spelersgroep echter niet mbt de Beker...daar hebben zij nog geloof in en daar gaan ze er echt ook 100% voor.

Ik ben er trouwens heilig van overtuigd dat geen enkele haalbare trainer de prestaties van v.Bronckhorst zou benaderen laat staan overtreffen, de fans die dat geloven moeten maar weer snel met hun voeten op aarde terug dalen want dat zijn ware sprookjes.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren