Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ziyech baalt: ‘ADO heeft welgeteld één keer op doel geschoten’

Laatste update:

Ajax leed zondag duur puntverlies tegen ADO Den Haag en dat had volgens Hakim Ziyech niet gehoeven. De middenvelder vond de Amsterdammers veel beter spelen dan de opponent, zo geeft hij aan in een interview met De Volkskrant.

“ADO heeft welgeteld één keer op doel geschoten en bij ons wilde de bal er niet in. ADO hield zeven man consequent achterin op één lijn en toch kregen we kansen”, aldus Ziyech. “De afronding was matig en dat kunnen we onszelf verwijten. Naarmate de tijd begon te dringen, werden we minder geduldig.”

Opvallend was overigens dat de Marokkaans international 47 keer balverlies leed, het hoogste aantal voor een speler in een Eredivisiewedstrijd sinds die statistiek door Opta wordt bijgehouden sinds het seizoen 2010/11. Ajax heeft de achterstand op koploper PSV op zien lopen tot zeven punten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat verwacht je dan van Ado, dat ze gaan voetballen in Amsterdam?

26 februari 2018 om 08:13

Echte. T is ook niet alsof ajax nou zo geweldig speelde. Misschien moet hij daar eens over nadenken.

26 februari 2018 om 08:48

Ajax speelde gewoon naar behoren,zonder te scoren. soms is het moeilijk te accepteren dat Ajax gewoon niet zo top is zoals we willen. Volgend seizoen zal er echt veel moeten veranderen,wetende dat er enkele mutaties komen (De Ligt megatransfer,younes weg,viergever weg,schone geen basis meer,en wellicht nog 1 grote transfer van een speler uit de categorie Ziyech,neres)

26 februari 2018 om 08:13

Natuurlijk niet. ADO heeft gedaan wat het kan en moest doen. Dat neemt niet weg dat het als Ajacied een frustrerende wedstrijd is geweest. Gezien het aantal kansen dat je hebt gehad moet je gewoon minimaal 1 keer scoren. ADO heeft zoals Ziyech aangeeft wellicht één hele grote kans gehad. Sinds Ten Hag trainer is heb ik echter geen moment het idee dat een tegenstander ook daadwerkelijk gaat scoren. Ajax heeft gewoon de pech dat die goal niet valt. Zo'n wedstrijd heb je altijd wel een keer in een jaar, voor Ajax is het alleen zuur dat die uitgerekend in dit weekend valt.

26 februari 2018 om 08:44

Dit soort wedstrijden speelt Ajax helaas wel vaker dan eens per jaar. Ik denk dan ook dat het eerder een kwestie van mentaliteit of kwaliteit is dan alleen pure pech. Psv blijkt hier helaas gewoon verder in.

26 februari 2018 om 09:08

Tja, Zwolle is een soortgelijke wedstrijd maar daarin scoor je wel. Als je die wedstrijd gaat terugkijken dan is het een wonder dat Ajax daar niet met 4-0 wint in plaats van de magere 1-0. Tegen ADO was het ook niet altijd sprankelend, maar het is ook niet zo slecht als de meeste doen vermoeden. Ajax geeft (bijna) niks weg en creert volop kansen. Ajax is volgens mij nog altijd de ploeg met meest gescoorde goals en minste goals tegen. Dat geeft voor mij aan dat het niet aan de kwaliteit ligt.

26 februari 2018 om 09:23

Tegen Zwolle speelde Ajax met veel druk op de bal, tegen ADO niet, ook elke 2e bal was voor ADO. Een compliment natuurlijk voor ADO maar dit mag natuurlijk nooit gebeuren.

26 februari 2018 om 10:27

Als een tegenstander constant de lange bal speelt zoals ADO Den Haag kun je geen druk zetten!

26 februari 2018 om 11:32

Exact, arjan4ajax!

Eigenlijk is het een wonder dat Ajax gisteren niet won.
3x tegen het aluminium, alleen voor de keeper (die overigens de wedstrijd van zijn leven keepte), prima schoten!

Is het kwaliteit? Had een fitte Dolberg wel gescoord? Of is het pure pech?

Kijk, ADO kwam om te verdedigen en dat deden ze. Dat kun je hun niet kwalijk nemen, dat recht hebben ze.

Maar Ajax was echt niet zo slecht dan dat iedereen doet vermoeden! Ajax moest de Haagse muur slopen en met iets meer geluk/ scherpte was dat ook prima gelukt.

26 februari 2018 om 12:59

Ik zal jou dan even aanraden om de wedstrijd nog eens te gaan kijken. Het zegt alles dat Ado maar tot 1 schot op doel is gekomen, dat betekent dat ze niet goed konden uitbreken. Dat komt natuurlijk door de druk van Ajax.
Het was hele tijd lange bal diep schieten bij Ado, in de hoop dat Johnsen er iets mee deed (verloor echter bijna al zijn duels van een goed spelende De Ligt).

26 februari 2018 om 08:15

Inderdaad. Volgens mij doen andere clubs het in de ogen van Ajacieden alleen goed als ze als een blind paard naar voren rennen, flink op de broek krijgen en uiteraard moet Ajax dan bovenaan staan.

Dat is toch wel een heel opvallende statistiek. Kun je rustig tegen Ziyech zeggen hoor. Die gaat daar heel goed mee om..

26 februari 2018 om 08:39

Sarcasme - ja oké; maar hij legt zoveel risico in zn spel, dan is dit het gevolg. Kijk maar naar andere toppers - Busquet, Kroos, Iniesta, Kevin de Bruine etc. Sarcasme uit nu. Door zoveel balverlies geef je een tegenstander hoop, hier is wat te halen. Terwijl als je de bal in de ploeg houdt zal een tegenstander ergens stoppen met geloven dat ze de bal kunnen afpakken. Maar idd zeg dit niet tegen koninginnetje Ziyech...

26 februari 2018 om 09:08

Ja dan noem je ook de absolute top. Dit is een aanvallende middenvelder van Ajax. Wat er geëist wordt door de meeste, wat 'acceptabele-niveau' is, is gewoon onrealistisch en mag je niet verwachten van een speler van Ajax. Misschien dat er zo een speler om de 10 jaar komt, maar dat is niet wat je graadmeter moet zijn.

Ziyech heeft mega grote kansen gecreëerd. Ja dan gaat er vaak iets mis, maar ja wil jij dan risicoloos en saai voetbal (de Boer) weer zien? Toen was het weer saai en geestdodend.

Wat Ajax-fans willen zien is dat we spelers van het kaliber Real Madrid/barcelona hebben, want ja, dat is het niveau dat je nodig heb om Ajax-fans tevreden te houden.

26 februari 2018 om 09:51

Bella waarom moet je het zo zwart wit zien? Je kan ook mooi voetbal spelen zonder 50 keer de bal kwijt te raken..

26 februari 2018 om 09:53

Ziyech leidt wellicht veel balverlies. Maar je moet niet vergeten dat hij wel onzettend creatief is. Je kan wel kiezen voor een 'veilige speler', maar dan gaat men klagen dat het tikkie terug tikkie breed is.

Ziyech heeft dit seizoen 108 key passes, waarbij er 8 een assists opleverde. Qua aantal gecreerde kansen staat hij veruit op nummer 1.
Nummer 2 is Kuwas. Welke staat op 69 key passes en 10 assists.

Ik snap de kritiek op Ziyech, en wellicht moet hij wat secuurder omgaan bij het kiezen van schotlocaties en het nemen van vrije trappen. Maar je moet niet vergeten dat hij ook heel veel goede dingen doet.

Ik zou een speler als Ziyech dolgraag op het middenveld van Feyenoord zien. Ziyech creeert in zijn eentje bijvoorbeeld meer dan El Ahmadi, Vilhena en Toornstra bij elkaar!

26 februari 2018 om 11:03

Ja dat is inderdaad mogelijk, maar niet in de Eredivisie. Kijk naar die reactie van Keavin86 alleen al. Noemt gelijk de absolute top. Als je vergelijkt naar vergelijkbare clubs als Ajax, dan besef je dat Ziyech gewoon goed presteert.

26 februari 2018 om 12:17

Maar daarom speelt hij ook niet tegen de absolute top... dus prima te vergelijken.

Ik vond dat ADO sommige situaties op de counter nog heel matig uitspeelde. Genoeg momenten waarop ze Ajax echt nog pijn hadden kunnen doen. Kan me een situatie herinneren waarin Bakker de bal alleen nog op de juiste snelheid breed hoefde te spelen en dan kon Hooi ‘m zo binnenlopen. Hij gaf de bal te hard waardoor er geen “schot op doel” volgde.

26 februari 2018 om 08:38

Absoluut waar. In de tweede helft had ADO moeten scoren. Ik kan me een situatie herinneren waarin volgens mij Johnson de bal niet goed kreeg aangespeeld. Als de voorzet op maat had geweest had het 0-1 geweest want de ADO spits had de bal alleen maar moeten intikken. Ajax heeft er zelf een potje van gemaakt. Eigen schuld dikke bult Hakim!

Iedere voetballer dat je met een erg verdedigende tegenstander, het veld breed moet houden. En dat het tempo omhoog moet.

Ajax speelde laks en kluitjesvoetbal met dit als resultaat. Maar goed controlefreak Ten Hag zal andere aanknopingspunten gezien hebben....

Ado verwijten dat ze voor een punt komen en niet de deur open zetten? Als Ajax gewoon de eerste helft op voorsprong komt moet Ado op een gegeven moment meer ruimte weggeven maar als je al grote man bij Ajax 47 X ?!balverlies leidt kan je misschien beter de hand in eigen boezem steken in plaats van zemelen dat Ado niet opzij wil gaan?

26 februari 2018 om 08:45

Ik kan dat verwijt echt niet in de tekst terugvinden. Iedereen bij Ajax weet al jaren dat 95% van de tegenstanders in de Arena zo spelen, dus niemand is allang verrast, verbaasd of verwijtend meer.

26 februari 2018 om 12:00

Er zit helemaal geen verwijt in dat interview. Meer frustratie van de gemiste kansen. Lijkt me niet gek.

Wat een gehuil. Gewoon goaltje maken en je hebt 3 punten. Maar dat is te lastig voor dit Ajax. Gebrek aan kwaliteit ook. Een kwaliteit die de aankomend kampioen wel bezit. Doelpunten maken, terwijl er niet eens goed gevoetbald wordt. Dat draait het om. Verder gewoon knap van ADO. Heel goed gedaan.

26 februari 2018 om 08:48

Goals maken lukt wel, ze hebben de meeste van alle clubs gemaakt. Probleem is dat ze de goals op verkeerde momenten maken.

26 februari 2018 om 10:45

Dat is apart, scoren op het verkeerde moment. Scoren ze dan in de rust of na de wedstrijd?

26 februari 2018 om 12:00

Nee, in een wedstrijd 5 keer, maar niet verspreid genoeg. Soms opeens 0 zoals gisteren.

Vorige week speelden ze gewoon goed en kregen zeer veel kansen en maakten maar 1 goal , nu speelden ze zeker de eerste helft zeer behouden waarom ? kom op zeg het is ADO dan moet je gelijk vol op de aanval dus Ajax heeft dit aan zichzelf te wijten en dan beginnen met Siem de Jong in de spits niets ten nadele van Siem ,maar je hebt een spits Cassierradie in jong Ajax scoort aan de lopende band onbegrijpelijk nee Ajax heeft gisteren definitief de titelstrijd verloren en zo spelend gewoon terecht .

Inderdaad balen als je zelf zo'n speler bent die 15x op doel schiet in een wedstrijd zonder in de buurt van een doelpunt te komen. Gewoon weer 47 ballen ingeleverd. In plaats van daar naar te kijken gaan we zeuren over de tegenstander. Lachwekkend dat gebrek aan zelfkritiek. Laatste 25 minuten werd men pas wakker, maar toen was het te laat.

Ajax had absoluut veel pech gisteren. 4-0 was een terechtere uitslag geweest dan 0-0. Maar je kunt er lang of kort over lullen: als je als Ajax zijnde thuis speelt tegen ADO Den Haag en 0 keer scoort, dan moet je alleen naar jezelf kijken.

26 februari 2018 om 09:15

Ben ik met je eens. Ik vind trouwens dat velen ajacieden dit af doen aan pech. Naar mijn mening valt het punteverlies van gisteren te verklaren obv tactiek en instelling. Daar is onze ‘realistische’ trainer verantwoordelijk voor. Ik kijk niet naar Ajax om geen goals tegen te krijgen. Ik kijk naar ajax om er zoveel mogelijk te zien. Aan die vraag beantwoorde Keizer naar mijn mening veel meer. Ik zou de reacties wel eens willen lezen wanneer hij met Siem in de spits kwam opdragen.

26 februari 2018 om 12:11

Helemaal met je eens. Enerzijds veel pech, anderzijds gewoon naar jezelf kijken. Na dit weekend kan ik ook vrede hebben met een kampioenschap voor Psv, als je het op zo een moment als Ajax zelf laat liggen, verdien je het niet. PSV is er natuurlijk nog niet, maar heb niet het idee dat ze dit nog weggeven. Dan mag wat mij betreft bij Ajax de conclusie getrokken worden dat het ontslaan van Keizer zinloos is geweest. Zie los van de titelrace trouwens ook geen progressie bij spelers onder Ten Hag.

Misschien hadden jullie van af minuut één met veel enthousiasme moeten spelen Hakim? Het spijt me, maar de hele eerste helft was waardeloos. Pas na minuut zestig begonnen jullie te voetballen. Tja, dan komt er ook druk bij kijken en blijft Neres niet rustig. Hij had minimaal een keer moeten scoren. In mijn mening hebben jullie zelf het verpest.

26 februari 2018 om 09:02

precies dit. Wat ze vanaf minuut 60 tot en met minuut 85 lieten zien, moet je gewoon vanaf minuut 1 laten zien. De Ado speler gaven aan dat ze zo rond minuut 70 toch wel geregeld op de klok begonnen te kijken en het moeilijk en moeilijker werd om te belopen. Doe je dit vanaf minuut 1 dan zien ze zo rond minuut 30 dat ze pas op 1/3 wedstrijd zitten.

Dan mag je een uur ballen tegen spelers die vanzelf een voor een op het tandvlees lopen. Vermoeidheid dwingt tot fouten, fouten leiden tot kansen en kansen leiden tot goals. Dit hele besef en deze spelopvatting mis ik gewoon compleet. Onder Bosz was de hele spelopvatting gebaseerd op deze simpele regel. Het was zeker niet altijd geweldig en er zaten genoeg zaadpotten tussen, maar geregeld kon je toch echt genieten en zag je tegenstanders echt met de rug tegen de muur worden geplaatst.

Dit is ook waarom ik de reacties een beetje overdreven vond na gister. Moet hierbij wel zeggen dat ik alleen de samenvatting heb gezien, maar daarin heb ik Ado niet in de buurt van de goal van Ajax gezien. Als je dan ook nog het aantal kansen ziet, dan hoor je zo'n wedstrijd gewoon te winnen. Vond alleen de afwerking, van met name Neres, echt ondermaats. Maar ja, dat kan in mijn ogen een keer gebeuren en zo'n frustrerende wedstrijd zit er af en toe een keer tussen.

Ik verbaas me dan ook echt dat ik gisteren alweer supporters zag roepen om het vertrek van Ten Hag, Overmars en Van der Sar

26 februari 2018 om 09:19

Je hebt alleen de samenvatting gezien. Het was gewoon huilen met de pet op. Ajax liet ado delen vd eerste helft gewoon aan de bal zonder druk te zetten. Schandalig. Ja tussen minuut 60-85 was het goed. Maar de ervaring leert ons dat Ajax dit seizoen niet sterk is gebleken om wedstrijden in het slot te beslissen. Ga dan als gekken aanvallen van minuut 1 en laat ons zien waarom we die titel zo graag willen. Niet dus, jammer. Ten hag verantwoordelijke. Dit is al meerdere thuispotten zo.

26 februari 2018 om 10:46

Heb idd alleen de samenvatting gezien, maar normaal gesproken zou het aantal kansen dat Ajax deze wedstrijd creëert genoeg moeten zijn voor 2 á 3 doelpunten. Dus zou de speelwijze aanpassen nog een beetje voorbarig zijn in mijn ogen

Het probleem is dat ze sinds ten Hag gekomen is veel en veel te weinig doelpunten maken. Dit is niet de eerste keer. Gebeurde ook al tegen Twente, PEC en Feyenoord. Is een ziekte waar Ajax wel vaker aan lijdt, maar er moet echt iets aan gedaan worden.
Verder is de bank ook niet sterk genoeg.....

26 februari 2018 om 08:43

Een van de problemen is dat Neres niet meer scherp is. Had gisteren echt moeten scoren. Siem de Jong had misschien pech bij die kopbal die op de paal terecht kwam, maar buiten die kans deed hij echt niks. Z'n toevoeging aan dit Ajax is minimaal. Wat betreft scoren. Dolberg is nu geblesseerd, maar ook met hem erbij krijgen we in mijn mening best te weinig doelpunten van de nummer negen. Ook Klaas Jan Huntelaar is niet meer de scherpschutter die hij ooit was. We scoren gewoon te weinig. Na de winterstop speelt Ajax tweemaal 0-0 en in Zwolle maakt de ploeg echt te weinig doelpunten.

Ik ben eerlijk gezegd een beetje klaar met ziyech. Elke keer die arrogantie dat als hij weer een bal de tribune in schiet dat hij van zijn medespelers baalt dat ze hem niet hebben begrepen. Lekker voor de teamgeest ook. Hij speelt nu bijna twee jaar voor Ajax, ik heb hem nog geen stap zien maken, zowel mentaal, fysiek, technisch of tactisch niet. Lekker verkopen deze zomer voor een zo krankzinnig mogelijk bedrag.

26 februari 2018 om 08:49

Hij gaat ook weg. Ziyech heeft in mijn mening ver uit het beste potentiaal in de eredivisie, maar mentaal komt hij gewoon te kort. Dit jaar is z'n meerwaarde minder dan het moet zijn. Hij is ook geen leider, het lijkt er ook niet op dat hij bezig is met andere spelers. Via het tv scherm zie je altijd een speler die boos is. Totaal geen spelvreugde. Hakim is wie hij is, maar het huwelijk tussen de speler en de club lijkt nu echt voorbij.

26 februari 2018 om 12:12

Qua inzet vind ik hem wel top. Trekt en sleurt de volle 90 minuten en gaat er altijd vol voor. Qua mentaliteit inderdaad wat te nors, dwars en met zichzelf bezig. Toch geniet ik met name van Ziyech dit seizoen.

Stijgende verbazing. ten Hag vond het goed, Ziyech vond het blijkbaar goed. Weet het niet hoor, maar de altijd afgebrande Veltman en Frenkie vond het in ieder geval niet goed. Ziyech vindt zichzelf echt geweldig, maar intussen is het echt verre van goed wat hij wekelijks laat zien.

Neres is het helemaal kwijt lijkt het wel, de loopakties zijn terug, maar het afmaken is verder weg dan ooit (toch een van zijn sterke punten).

Kluivert moet voor zichzelf eens gaan beslissen wat hij wilt. Sinds dat gezeik met zijn contract is het wekelijks minder aan het worden. Misschien eens een keuze maken zodat hij zich weer helemaal op voetbal kan gaan focussen.

En dan hebben we het niet over de slappe instelling waarmee Ajax aan wedstrijden begint. Het is allemaal hakken over de sloot de laatste weken en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Kansen worden gemist, het gaat veelal een trechter in en het frivole is er zo ongeveer uitgeslagen.

Publiek begint ook te morren en dan staat er een trainer voor de groep die het heeft over trainingsarbeid, proces en focus. Inmiddels zijn we zover dat we een middenvelder achterin hebben staan die meer en meer afstanden met de bal aflegt in de hoop iets te forceren.

En het meest schandalige ik zag gisteren de keeper van Ajax 1 mee naar voren gaan in de laatste minuten, in eigen huis tegen een middenmoter/ onderkant subtop . Wat een schandalige vertoning was dat zeg. Spelers in de laatste linie hadden dus blijkbaar wel het besef, wat je binnen de rest van het team mistte.

Misschien moeten van der Sar en Overmars eens van die berg naar beneden komen en duidelijk maken wat het inhoud om voor en bij Ajax te spelen en te werken, want dit is echt huilen geblazen.

Allemaal leuk en aardig dat een trainer tijd nodig heeft, moet wennen aan de spelersgroep en weet ik het allemaal. Vorige week had ik het idee nou dat gaat de goede kant op, maar dat vertrouwen is echt helemaal weg. Vorige week was een incident en gisteren is volledig in lijn met de andere wedstrijden onder ten Hagtot nu toe. Paar minuten leuk voetbal en verder te sloom, te langzaam, te voorspelbaar en moeilijk tot scoren komen. Nog negen wedstrijden en dan is het klaar. Geloof er totaal niet meer in, maar mochten ze het onverhoopt halen dan moet niet alles met de mantel der liefde bedekt worden onder het mom van resultaten boven alles, maar juist nog steviger geëvalueerd worden en ophangen aan de factor geluk. Momenteel hebben we echt het voetbal van de laatste twee seizoen de Boer, maar met veel betere spelers i.p.v. een afgeroomd elftal.

26 februari 2018 om 12:15

Helemaal met je eens. Alleen had Ajax ook wel echt wat pech gisteren zoals Ziyech zegt. Dat slaat dus wel ergens op. Maar nog steeds, zoals jij zegt, ze hadden het nooit op die pech moeten laten aankomen door gewoon vanaf minuut 1 er vol voor te gaan.

Ten Hag is een matige trainer op dit moment voor dit Ajax. Vond het onder Keizer beter helaas.

Tja, je kreeg wel kansen, maar veel daarvan waren schoten van buiten de 16. Ik snap dat het lastig is om tegen een team te scoren dat de bus parkeerd, maar als Ajax zijnde had je hier minstens een keer moeten scoren. Je kunt ADO niet kwalijk nemen dat ze zeer verdedigend spelen.

Die statistiek van 47x balverlies zegt me dan weer helemaal niks zonder andere cijfers als totaal balcontacten, goede passes etc. Zo makkelijk om een statistiekje erbij te pakken die zorgelijk lijkt maar niks hoeft te betekenen. Helaas gebeurt het te vaak, kijk maar eens een politiek debat...

Wat betreft Ziyech, by far de beste speler gisteren. Paar gevaarlijke schoten, de bal geraakt en meerdere passes gegeven die met betere medespelers in een assist zou zijn omgezet. Hij wordt ook continue gezocht door al zijn teamgenoten in welke positie die ook staat. In de laatste 10 min moest is van iets over het middenveld de passes in de 16 gaan verzorgen omdat schijnbaar geen enkele andere speler in de basis instaat was in een fatsoenlijke diepte bal.

Wat een flauwekul Ziyech. ADO was in de 1e helft zeker niet minder en maakte Ajax knap lastig ondanks ze weinig kansen creëerden. Ik had niet het gevoel in de 1e helft dat ADO zou verliezen. Alleen in 2e helft had Ajax iets meer overwicht.

Elke 2 minuten(!!) balverlies deze wedstrijd en dan deze reactie.. zelfreflectie is echt nodig bij deze jongen

Speelt Ajax met 1 speler. Balverlies valt echt niet alleen 1 speler te verwijten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren