Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: PSV gaat niet in beroep en accepteert straf Lozano

Laatste update:

Hirving Lozano is door de tuchtcommissie van de KNVB voor vier wedstrijden, waarvan één voorwaardelijk, geschorst naar aanleiding van zijn rode kaart in het duel met sc Heerenveen (2-2), zo maakt de voetbalbond via officiële kanalen bekend. PSV kan zo in de komende drie wedstrijden niet beschikken over de Mexicaanse aanvaller.

In eerste instantie kreeg Lozano een schikkingsvoorstel van drie wedstrijden, maar daar gingen de Mexicaan en PSV niet mee akkoord. De aanklager betaald voetbal verhoogde de eis donderdagavond vervolgens naar vier wedstrijden onvoorwaardelijk, maar daar is de tuchtcommissie dus uiteindelijk niet volledig in meegegaan. De aanvaller heeft nu weliswaar een hogere straf gekregen, maar moet ook drie wedstrijden toekijken.

"De tuchtcommissie acht bewezen dat Lozano zich in deze wedstrijd schuldig heeft gemaakt aan het slaan van een tegenstander. Lozano maakte met zijn arm, met kracht een beweging naar achteren, waarbij tegenspeler Woudenberg in het gezicht is geraakt", meldt de KNVB op zijn website. Door de schorsing moet PSV zijn topscorer in de wedstrijden tegen Feyenoord, FC Utrecht en Willem II missen.

PSV kan nog in beroep gaan tegen deze schorsing, maar moet Lozano in ieder geval komende zondag missen in het uitduel met Feyenoord. De aanvaller kreeg eerder dit seizoen in het uitduel met sc Heerenveen ook een rode kaart en had zodoende nog een voorwaardelijke schorsing staan. Die uitsluiting treedt in ieder geval in werking, omdat hij een directe rode kaart ontving. Lozano krijgt de schorsing nu voor de slaande beweging jegens Lucas Woudenberg.

Bij PSV reageerde men donderdagavond tijdens de tuchtzaak al vervolgen over de 'tweemansactie' van scheidsrechter Dennis Higler en assistent Richard Polman en noemde de ingevulde verklaringen 'broddelwerk'. "Als spelers en clubs moeten wij eisen van de arbitrage dat scheidsrechters in bepaalde situaties hetzelfde besluit nemen. Anders komt een eerlijk competitieverloop in gevaar", werd directeur Peter Fossen geciteerd door De Telegraaf.

Update 28 februari 20.07 uur - PSV gaat niet in beroep en accepteert straf Lozano
PSV is niet in beroep gegaan tegen de schorsing van drie wedstrijden van Hirving Lozano, dat meldt het Eindhovens Dagblad. De koploper van de Eredivisie had tot uiterlijk dinsdag om in beroep te gaan, maar heeft daar geen gebruik van gemaakt. De Mexicaanse aanvaller was afgelopen zondag al afwezig bij het duel in De Kuip tegen Feyenoord (1-3 winst) en miest ook de wedstrijden tegen FC Utrecht en Willem II. Op 17 maart kan Lozano zijn rentree maken bij de thuiswedstrijd tegen VVV-Venlo.

Vind jij de straf voor Hirving Lozano terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De hele discussie 'wel of geen schorsing' daargelaten, zal de komende weken een belangrijke periode van de competitie worden nu Lozano en v. Ginkel enkele wedstrijden wegvallen.

Het was met de 2 beste spelers van PSV erbij al lastig de laatste maanden, dus ik ben benieuwd hoe ze het nu zonder deze 2 oppakken. Lijkt erop dat v. Ginkel ook nog minimaal 1-2 weken buitenspel staat.

Dan zullen er bij PSV nu toch spelers als Pereiro, Hendrikx en Bergwijn moeten opstaan..

Ben benieuwd!

23 februari 2018 om 11:04

Van Ginkel lijkt fit voor Feyenoord uit, zijn de laatste berichten

23 februari 2018 om 11:04

Ik zie in Hendrikx geen creatieve voetballer, Ramselaar ook niet, Brenet ook niet

Allemaal zeer matig qua creativiteit

Er blijft niet veel voetballend vermogen meer over, dat wordt een knokwedstrijd met de bijtertjes van Feyenoord

23 februari 2018 om 11:23

Haha zware competitievervalsing! Ze willen echt zo graag dat Ajax kampioen word. Kunnen we beter stoppen met de eredivisie. Zware tackles worden vaak bestraft met 1-2 wedstrijden, Huntelaar krijgt niks (in dezelfde speelronde), Reza (sc Heerenveen) had een zelfde situatie met isimat en die krijgt ook niks. Wat is die Knvb toch veranderd in een Amsterdamse circus.

23 februari 2018 om 11:32

Laat je niet zo kennen joh, Hendrix krijgt ook geen rood (zowel bij Ajax als bij PEC) bijvoorbeeld, kan gebeuren. Reza/Isimat was verre van vergelijkbaar. Ik kan me echt niet voorstellen dat een volwassen man oprecht denkt dat dit allemaal in opdracht van de Ajax-voortrekkende KNVB is, lachwekkend gewoon!

23 februari 2018 om 11:34

Dat klopt allemaal maar wat Lozano doet is fout en een schorsing waard de rest maakt dan niet veel uit. Fout is fout

23 februari 2018 om 12:09

@solo.... Die worden geen kampioen..... Niet met al die supertalenten, niet met de gekochte en niet met 100 miljoen op de rekening.... Al jarenlang op sportief gebied een falend beleid. Vechten elkaar de tent uit en houden de supporters warm met de inkomsten.... Die zijn daar blijkbaar blij mee en wij wederom kampioen...... Iedereen blij

23 februari 2018 om 12:22

Nou nou pukkiedukkie, of je trekt je wel heel veel aan van de reacties hier, of je hebt gewoon echt een schijthekel aan Ajax. Mag uiteraard allebei, maar je reactie komt wel een beetje kinderachtig over. Ajax doet elk seizoen tot de laatste speelronde mee voor het kampioenschap. Desalniettemin vind ik ook dat het kampioenschap vaker moet worden behaald. Echter heeft de EL tour van vorig seizoen ook wel wat goed gemaakt. Dit seizoen is gelukkig ook nog lang geen uitgemaakte zaak. We shall see!

On: Enige wat dit wederom aantoont is dat de regel: "beoordeeld dus niet te wijzigen" een belachelijke regel is die meteen zou moeten worden opgedoekt. Schorsing voor Lozano is terecht, maar Huntelaar had m net zo hard moeten krijgen. Moet sowieso die kleine vieze trucjes wat vaker achterwege houden imo...

23 februari 2018 om 12:34

V Ginkel had tegen Feyenoord ook rood kunnen krijgen voor die belachelijke charge op V Beek. Niet zo huilen joh.

23 februari 2018 om 12:39

En feyenoord had een penalty moeten krijgen voor die overtreding op botteghin.

23 februari 2018 om 12:55

Zet je eierschaal af.
De regels zijn krom dat Huntelaar niet meer vervolgd kan worden. Maar die regels zijn er al jaren. Het is niet de 1e keer dat iemand de dans ontspringt. Heeft niets met Ajax te maken.

23 februari 2018 om 13:16

@Marchello020: Blijft opvallend dat praktisch elke Ajax gerelateerde supporter of voetballer, op 1 of andere manier in bijna elk bericht een onsympathieke of laatdunkende opmerking moet maken naar Feyenoord en/of PSV. " PSV niet veel voetballend vermogen" of " bijtertjes van Feyenoord". Alsof jullie het voetbal hebben uitgevonden en jullie manier van voetbal, de manier van voetballen is. Nou, dan heb ik nieuws voor je; PSV en Feyenoord zijn van de top 3 de enige 2 clubs die de afgelopen 5 jaar überhaupt prijzen hebben gewonnen. Dus blijf maar lekker arrogante en naïeve opmerkingen maken, dan verdelen wij onderling de prijzen wel, want met alleen dat geschreeuw hoe goed jullie wel niet zijn, win je nog steeds geen prijzen.

23 februari 2018 om 13:21

We hebben nogsteeds de grootste prijzenkast van Nederland dus wat je hier loopt te verkondigen slaat nergens op. On: Huntelaar had die schorsing ook moeten krijgen, maar is door de scheids beoordeeld als onschuldig dus dan kan er niets meer aan gedaan worden.

23 februari 2018 om 13:26

Ajax moet kampioen worden van de KNVB? XD. Dan moest Feyenoord vorig jaar zeker kampioen worden van de KNVB?

23 februari 2018 om 13:32

@preditor

Eerst gaan klagen over dat praktisch alle Ajax supporters in elk bericht PSV of Feyenoord naar beneden haalt (wat de grootste onzin is), en dan vervolgens zelf precies hetzelfde doen naar Ajax toe. Dat maakt je positie om een punt te maken niet bepaald sterk.. eerder lachwekkend.

23 februari 2018 om 13:35

@preditor

Ajax werd in 2013 en 2014 kampioen.. Oftewel, 2 keer in de laatste 5 jaar.

23 februari 2018 om 16:06

Feynzo - Hey held, diezelfde wedstrijd had Malacia er al veeeel eerder af gemoeten.

23 februari 2018 om 16:15

Je maakt jezelf behoorlijk belachelijk met dit soort ongefundeerde en ronduit domme opmerkingen. Huntelaar kon niet meer geschorst worden, vanwege de regelgeving. Punt. Daarnaast interesseert het de Knvb toch geen reet wie er kampioen wordt. Jij lijkt in een sprookjeswereld te leven.
En trouwens, als Reza ook niks krijgt, waarom is de Knvb dan geen Heerenveens circus? Omdat dat lang niet zo leuk is als afgeven op Ajax. Echt, zoveel domheid in een bericht doet gewoon pijn aan mijn ogen.

23 februari 2018 om 19:44

Vergeet niet dat jullie al de hele competitie geluk hebben. Nu het een keer tegen zit gelijk piepen. De situatie van Huntelaar is beoordeeld en ook in het voetbal systeem zitten gaten.

23 februari 2018 om 19:45

Ook zo'n standaard opmerking
In een ver verleden behaalde resultaten heb je nu niet veel meer aan

1 maart 2018 om 17:13

Beter toch

23 februari 2018 om 11:10

Het zou echt bijzonder knap zijn van PSV als ze alsnog de titel kunnen pakken. Die hebben flink wat tegenstand gehad dit seizoen qua scheidsrechters en en een Ajax dat zoveel miljoenen in spelers investeert.

23 februari 2018 om 11:15

Valt wel mee hoeveel Ajax investeert vergeleken met psv. Die kopen luckassen, lozano en romero ff voor 25 miljoen.

23 februari 2018 om 11:17

@ AsRoma8,
Kun je mij wedstrijden opnoemen die PSV heeft verloren door onterechte beslissingen van de scheidsrechter?

De rode kaarten die Lozano kreeg waren in ieder geval 2x meer dan terecht.

23 februari 2018 om 11:18

Bijzonder knap is het eerder als je een straatlengte voorsprong weggeeft.

23 februari 2018 om 11:21

Ach Ajax heeft veel miljoenen geïnvesteerd in spelers voor het volgend seizoen.
De enige miljoenenaankoop van dit jaar is Wober en hij is slechts 7 miljoen max +geblesseerd.
Neres en Ziyech speelden al in Mokum en PSV heeft zelf ook een jongen van 10 miljoen gehaald dit seizoen en ook nog eens Lozano dus overdrijven is ook een vak.

Verder heeft ook Ajax de scheids tegen gehad.
Wat een gepiep om een niet gegeven rode kaart. Je verpest zelf een 2-0 voorsprong thuis en je gaat zelf zo kinderlijk slecht voetballen.

23 februari 2018 om 11:26

@ AsRoma, je bent op de hoogte van het feit dat Lozano de duurste aankoop van de Eredivisie is? Die was 10miljoen + een extreem hoge doorverkooppercentage van 40%. Zijn transferwaarde wordt geschat op 50 miljoen. Dus hij heeft PSV straks tussen de 26 en 30 miljoen gekost.

23 februari 2018 om 11:31

Waar haal je deze feiten vandaan? Doorverkooppercentage van 40% dat heeft niemand bevestigd. De transfersom was namelijk volgens rik elfrink zo rond de 8 miljoen + bonussen + een doorverkooppercentage, dit doorverkooppercentage is nooit bekendgemaakt.

23 februari 2018 om 11:32

Je gaat nu PSV in de soort van underdog rol plaatsen, ze staan naar mijn weten nog 5 of 6 punten voor. Ik spreek niks uit over deze overtreding de rode kaart is in mijn iets wat overdreven. Al moet PSV gewoon blijven voetballen dan worden die punten echt wel gepakt.

23 februari 2018 om 11:33

Wat een ontzettend kinderachtige, suggestieve post. Denk je werkelijk dat scheidsrechters onderweg naar een wedstrijd van PSV zich voornemen PSV weer eens lekker te pakken te nemen? Dan ben je echt niet goed bij je paasei. Deze mannen handelen elke wedstrijd naar eer en geweten en doen hun uiterste best elke wedstrijd zo eerlijk mogelijk te laten verlopen. Verder, en dat is al aangegeven, gaf PSV ontzettend veel geld uit.

Overigens een leuk weetje voor jou: binnen de supportersgroepen van Ajax worden jengelaars gecorrigeerd met de mededeling dat wij niet naar anderen kijken en uitgaan van eigen kracht. Wanneer ik als kind zat te piepen, kreeg ik als repliek "als Jantje in het water springt, sping jij er dan achteraan?.

Volwassenen zien hoe het zit en kunnen situaties van elkaar scheiden. Verder accepteren ze straf zonder zeuren wanneer ze regels binnen de maatschappij overtreden.

Het gedrag wat we hier sinds zaterdagavond zien, is ontzettend kinderachtig. Overigens is het nog stuitender dan piepende supporters dat de PSV directie in de media loopt te piepen.

Overigens ken je duidelijk de PSV geschiedenis niet. Ik geef je een voorzetje: Koeman, Vanenburg, Gullit.

23 februari 2018 om 11:38

@Finalvoetbal, jij maakt het wel erg bont met je creatieve berekeningen. Omdat er een doorverkooppercentage is, kost Lozano opeens tegen de 30 miljoen voor Psv? Complete onzin natuurlijk.

23 februari 2018 om 11:43

Gaat niet per se om verloren wedstrijden denk ik. Meer om rare beslissingen. En eerste rode kaart van Lozano was hard maar doordat hij weggleed. Je zag hem inhouden vlak voordat hij doorkwam. Ongelukken gebeuren. Geel voor overtreding was op zijn plaats. Direct rood niet. Continu zie je dit soort tackles maar dan word er niks mee gedaan want het hoort tot de sport.

23 februari 2018 om 11:50

Het is zeker een rode kaart maar Huntelaar komt weg met exact hetzelfde incident daarop doelt hij waarschijnlijk.

23 februari 2018 om 12:04

Ze stonden 8 punten voor op Ajax en door een rode kaart wat zij wel krijgen en ajax niet is het gat 5. Dus zo knap is het niet.

23 februari 2018 om 12:04

Met de investeringen van Ajax bedoel ik naast de aankopen van dit jaar (wober, Tagliafico, Kristensen, de Jong etc.) ook 10+ miljoen aankopen als Neres en Ziyech. Je kunt niet ontkennen dat Ajax veel aan het investeren is.

En met de scheidsrechters bedoel ik dat als het afgelopen weekend andersom was geweest qua overtredingen het 4 punten had gescheeld in de ranglijst, wat PSV bijna kampioen zou maken. Daarnaast kreeg Ajax het weekend daarvoor een hele softe penalty mee en moet PSV de komende wedstrijden hun beste speler missen terwijl Huntelaar gewoon mag spelen.

23 februari 2018 om 12:05

Lee, overdrijven is inderdaad ook een vak.. Romero is toch ook pas gekocht voor volgend seizoen? Kwam bovendien pas in de winterstop en is eveneens geblesseerd?

Het 'gepiep' is meer dan terecht, aangezien een identieke - al dan niet zwaardere - overtreding bij de directe concurrent met niks wordt bestraft. Vooral aangezien beide beslissingen de wedstrijden beïnvloedde.

23 februari 2018 om 12:10

Hoezo 4 punten gescheeld? Huntelaar rood=lozano rood.

23 februari 2018 om 12:19

@ Asroma8

Wober kwam in plaats van Sanchez
Tagliafico komt in plaats van Dijks, Sinkgraven en Viergever
Kristensen komt in plaats van Tete en waarschijnlijk Veltman

Ajax heeft spelers gekocht voor posities waar ook spelers weg zijn gegaan. Geheel logische transfers dus. Het enige verschil tussen Ajax en alle andere clubs is dat Ajax gigantisch goed verkoopt en daardoor veel makkelijker grote bedragen kan investeren. Sanchez was 40 mil en Wober 7 miljoen. Een behoorlijk bedrag 7 miljoen. Maar als vervanger van 40 miljoen een schijntje.

Alles bij elkaar zijn de bedragen redelijk hoog, zeker in vergelijking met de rest van de eredivisie. Alleen heeft Ajax dat allemaal zelf kei en keihard verdiend. Ajax was nooit beroerd om te betalen aan de subtop. Totdat de subtop dacht dat Ajax nog veel meer zou gaan betalen. Nu zoek tajax in het buiteland en blijft de subtop zitten met hun "toppers" of ze worden door Feyenoord weg geplukt voor lagere bedragen dan Ajax zou betalen.

Iets met in de eigen hand snijden door de subtop door te overvragen.

23 februari 2018 om 12:19

Romero is met een reden nu in nl he. Zogenaamd voor volgend seizoen. Hij speelt niet wegens blessure....@ roma. Goh qua prijs valt het mee hoor. Alleen Ziyech en neres hebben veel gekost. Vergelijkbaar met romero en lozano. Omdat jullie td geen linksback kan aantrekken betekent dat niet automatisch dat PSV zogenaamd minder investeert.

23 februari 2018 om 12:25

Lee112 vergeet hij nog dood leuk luuk de jong van 7 miljoen, ramselaar 5, pereiro 7 en ook maher van 8 speelde er tot 2 weken terug.

23 februari 2018 om 12:37

Zogenaamd? Je weet dat hij contractueel is vastgelegd voor na dit seizoen? PSV heeft hem inderdaad kunnen huren dit half jaar, maar de intentie was niet dat hij zoveel mogelijk minuten kon maken deze seizoenshelft.

23 februari 2018 om 13:03

En jij weet dat PSV hem nu huurt ipv koopt, zodat het er boekhoudkundig gewoon beter uitziet in hun jaarverslag of wat?
Na Lozano zal nog een miljoenen aankoop niet zomaar ff kunnen he, tenminste in hetzelfde seizoen........

23 februari 2018 om 13:10

Je verward je persoonlijke mening met de spelregels. Prima om een mening te hebben. Hij wordt hier nog gematst met 3 en 1 voorwaardelijk.

23 februari 2018 om 13:13

Een boekjaar gaat over de periode 1-1 t/m 31-12, dus ik hoor graag waarom het boekhoudkundig beter uitziet als hij in januari wordt gehuurd ipv gekocht.

23 februari 2018 om 14:09

Willem Holder, ten eerste stonden ze 7 punten voor en geen 8. Ten tweede hebben ze een voorsprong van 2-0 zelf weggegeven. Ten derde, Huntelaar had rood kunnen krijgen en Ajax een strafschop. Dan had Ajax nog steeds gewonnen en was het verschil hetzelfde geweest. Stop met jammeren. Hoe lang wil je ermee doorgaan?

23 februari 2018 om 17:15

Transferperiode cijfers he. Midden van het jaar. Daarom nemen clubs bepaalde aankopen en verkopen op in het volgend boekjaar.

23 februari 2018 om 11:12

Hendrix is zo’n speler die echt stil staat in zijn ontwikkeling. Voetballend brengt hij niks. Verdedigend is het vaak onbesuisd. Als dat soort spelers je dragende krachten moeten zijn, is het slecht met je club gesteld.

23 februari 2018 om 12:00

Sterker, hij lijkt dit seizoen wat achteruit gegaan te zijn. Lijkt te veel te willen. Afgelopen twee seizoenen vaak één van de beetere spelers, helemaal tegen de topteams... Erg zonde iig

23 februari 2018 om 11:13

KNVB doet weer flink hun best Ajax te helpen. Was het vorig jaar dat gedoe rond Vilhena nu dit weer. Het valt ook op dat dit soort praktijken nooit om
Een Ajacied gaan, ja bij Suarez toentertijd, maar ook hij kwam er vaak veel te makkelijk vanaf

23 februari 2018 om 11:18

7 wedstrijden veel te makkelijk ja?

23 februari 2018 om 11:19

SystemofaD, geloof je naast complot theorieën ook in marsmannetjes en E.T? 😮😩

23 februari 2018 om 11:30

Haha misschien doen Ajacieden dit soort dingen niet? Ja, Huntelaar verdient precies dezelfde schorsing maar de laatste jaren lopen er toch heel weinig smerige Ajacieden rond.. En bij feyenoord en psv, tja. Van bommel, toivonen, strootman, el ahmadi, berghuis, kramer...

23 februari 2018 om 11:32

Omdat Ajax over het algemeen minder fysiek spelen dan hun concurrenten. Ik kan me ook weinig ellebogen herinneren in de laatste jaren. De enige die in me opkomen zijn die van Huntelaar en Klaassen.

23 februari 2018 om 11:33

Hahaha, je gelooft jezelf ook nog he 😂

23 februari 2018 om 11:39

Huntelaar, Veltman, Vertonghen

23 februari 2018 om 11:45

Die psvers doe je opnoemt voetballen er al tijden niet meer. Verder kan ik me nog ene veltman herinneren dit seizoen. Ook poulsen en enoh konden er wat van. Elke clubvoorkeur kan weerlegd worden..

23 februari 2018 om 12:14

Vertonghen is al een tijdje weg.

23 februari 2018 om 12:20

Kluivert vorig jaar in diezelfde periode van de "elleboog" van Vilhena. Al zou je dat met goede wil ook geen elleboog kunnen noemen, maar gewoon slaan.

23 februari 2018 om 12:51

Grappig dat feyenoorders die elleboog van vilhena niks vonden, maar nu moord en brand schreeuwen over de elleboog van Huntelaar.

23 februari 2018 om 14:34

Zytto34. Ze schreeuwen om de ongelijkheid. Kreeg Vilhena niets, dan zou je gelijk hebben.
Zeker omdat de scheidsrechter later na het zien van de beelden beoordeelde dat het geen rood was.
Ook gaat deze hele ophef over ongelijkheid. De één wordt voor hetzelfde vergrijp wel geschorst en de ander niet.
In de normale rechtspraak zou dit niet kunnen. Hier wordt altijd de jurisprudentie erbij gehaald. m.a.w. Wat is er in een vergelijkbaar vergrijp voor straf gegeven, of juist vrijgesproken.

23 februari 2018 om 11:14

Als PSV verstandig is zetten ze Gudmondsson op rechts de komende wedstrijden. Ik vond lozano op rechts geen schim van de lozano op links. Dit zou weleens de definitieve doorbraak van gudmondsson kunnen zijn.

23 februari 2018 om 11:49

Hahaha, als matavz een klap uitdeeld moet hij de gevangenis in. Maar als een psv speler iemand opzettelijk in zijn gezicht ramt is 2 wedstrijden (1 was voor voorwaardelijk) als kleinzerig. God wat hypocriet zijn de (grote) 3 weer als het eenmaal om hun gaat...

23 februari 2018 om 12:04

Verschil is dat het bij Matavz dyidelijk bewust was (keek om en plaatste zijn elleboog in het gezicht van Dumfries (?)) terwijl Lozano zijn balans leek te zoeken en daarbij een onbesuisde beweging maakte. Ik zag er geen rood in, maar heb natuurlijk wel een vrij gekleurde bril. Ondanks dat kan je toch niet anders dan toegeven dat dat van Matavz op zijn minst duidelijker bewust was en imo dus ook zwaarder beoordeeld moet worden

23 februari 2018 om 14:18

Ja matavz is dan oon 2x zwaarder gestraft. Bovendien kan ik je met mijn ongekleurde bril wel vertellen dat hij bewust een zwaai naar achter geeft, en dus een klap uitdeeld. 2 wedstrijden is een volkomen logische straf (zelfde geldt voor matavz). Veel psv’ers vergeten dat er voorwaardelijk was denk ik. Vond het gewoon even waard om aan te geven hoe de hardste psv schreeuwers bij matavz nu in de bres springen voor lozano. Weer een bewijs dat we kritiek van buiten op vitesse niet altijd serieus moeten nemen (psv ging namelijk ook in beroep tegen een veel lagere straf dan matavz, en dat is heel normaal ineens?)

Het is dan ook geen vorm van Ufc. Jammer dat de situatie van Huntelaar zo mild "als gezien" werd beoordeeld.

23 februari 2018 om 11:01

Dat wordt niet mild gezien, de reglementen zijn gewoon zo. Jammer, aangezien hij net zo goed een straf zou verdienen. Maar dat neemt niet weg dat deze schorsing terecht is.

23 februari 2018 om 11:02

En die vergelijking maareven blijven maken. Als het andersom was geweest dan had je niemand uit het zuiden hierover gehoord. Het gebeurt een keer hier en een keer daar.

23 februari 2018 om 11:31

En als het andersom was hadden ze het er in het noorden over. Als je eerlijk bent weet je gewoon dat dit scheef is, de regel bestaat er om scheidsrechters in bescherming te nemen ja oke fair. Maar vind jij ook niet dat vergelijkbare vergrijpen vergelijkbare straffen verdienen? Als Messi nu iemand gaat bijten op het WK moet hij toch ook gewoon een vergelijkbare straf krijgen als Suarez destijds? Dat is het probleem. En als de regelgeving dit tegen houdt dan mag de KNVB er best rekening mee houden dat een andere wel met dezelfde overtreding, er mee weg komt. En dat doen ze niet. Dus dan lijkt het inderdaad alsof er een vriendjespolitiek gespeeld wordt.

23 februari 2018 om 11:45

Suarez kreeg toen ook een zwaardere straf dan Sansoni daar gaat je punt. Toen hoorden we ook niemand daarover dat het verschil zo groot was op een enkeling na.

23 februari 2018 om 11:03

Laat dat van Huntelaar nu eens achterwege... Kijk gewoon naar de situatie zonder Ajax erbij te betrekken.

23 februari 2018 om 11:09

Dit kan je toch niet loskoppelen? Het is vergelijkbaar en gebeurd in dezelfd speelronde. Het gaat hem juist om de willekeur.

23 februari 2018 om 11:09

Met Onside eens, het was een totaal andere situatie

Bij Huntelaar was de bal helemaal niet in de buurt (of onderweg) en hij werd gewoon vastgehouden bij een wegloopactie, waarbij de speler Huntelaar omarmt

Dan sla je van je af om los te komen

Dat gebeurt tientallen keren per wedstrijd, zeker in het strafschopgebied

Bij Lozano was het een duel om de bal tussen 2 spelers waarbij Lozano duidelijk naar achteren beukt

Niet met elkaar te verhgelijken

23 februari 2018 om 11:18

Haha, en maar vol blijven houden dat Huntelaar zich losrukte.. Man, man, man, wat een ongekend niveau. Je kan jezelf losrukken en je kan doen wat Huntelaar deed; met de elleboog naar achter zwaaien. Dat is geen losrukken meer en het zou tevens niet Huntelaar zijn eerste keer zijn, dus het voordeel van de twijfel kan je hem al niet meer geven. Is gewoon een viezerik en past met zijn gedrag prima bij Ajax.

23 februari 2018 om 11:22

Nee jouw laatste zin getuigt van een hoog niveau..

23 februari 2018 om 11:23

Smk88, wel meer van jou verwacht maar zo zie je maar. "past met zijn gedrag prima bij Ajax" En dan is Lozano nog geen eens een speler van Feyenoord, zegt erg veel dit.. Bah😒

23 februari 2018 om 11:28

Hahahhaahah en bij welke club past jouw laatste zin qua niveau? Beide situaties zijn een x aantal keer in slow motion afgespeeld. Huntelaar wordt duidelijk vastgehouden en uit balans gebracht. Hij had inderdaad niet met zn arm zo naar achter moet zwaaien om zich los te rukken.

23 februari 2018 om 11:34

@ SM88,

Haha eerst iemand verwijten dat die een laag niveau heeft en dan zelf met de opmerking komen:

- past met zijn gedrag prima bij Ajax

Man, man, man, wat een enorm laag niveau zeg.

23 februari 2018 om 11:46

Overigens verdiende Huntelaar natuurlijk wel een rode kaart, en een schorsing slaan hoort niet op een voetbalveld!

23 februari 2018 om 12:12

Tellobrommer, misschien zijnhet onze brillen, maar ik zag de Hunter omkijken alvorens hij zijn elleboog uitdeelde, ook zag ik Lozano draaien, uit balans gebracht worden en daaruit een houvast/afzet zoekt voor zijn arm, dat te hard en te ongecoördineerd doet, waardoor hij Woudenberg in het gezicht raakt.
Ik vind dan ook dat als je de twee situaties naast elkaar legt, ze niet te vergelijken zijn, zowel de fysieke actie, als de situatie niet

23 februari 2018 om 19:45

Je bril is compleet beslagen! Hoe haal je het in je hoofd om Lozano te beschermen door te roepen dat hij door onbalans slaat, idioot gewoon.

1 maart 2018 om 05:34

Voordat Lozano hem een beuk gaf, werd hij weldegelijk vastgehouden. Dus een vergelijkbare situatie als bij Huntelaar. Lozano raakte met zijn hand. Huntelaar maakte een slaande beweging met zijn elleboog. 3 keer raden wat harder zou aankomen op je gezicht als het raak zou zijn.

23 februari 2018 om 11:07

Hou toch op. Dat waren 2 totaal verschillende situaties. Lozano verovert de bal, draait weg en slaat bewust. KJH was in duel, werd aan zijn shirt getrokken, hij trok zichzelf los en raakte daarbij van Polen. Dat kan en word door de KNVB volgens mij niet gezien als opzet. Daarom is er ook geen onderzoek gestart denk ik. Die vergelijking kan ook niet meer opgaan want de feiten liggen op tafel. Lozano is geschorst en KJH niet. Dus laat het rusten tenzij je zelf bezwaar wilt gaan maken bij de bond.

23 februari 2018 om 11:14

Lozano werd flink uit zijn as getrokken. Werd ook flink vast gepakt. Trok zich ook los. Toen er werd gefloten liep hij ook weg met de gedachte van slechts een overtreding en was met stomheid geslagen voor rood. Ofwel m.i. geen bewuste actie maar een beweging in het moment van het duel. Huntelaar zat niet in een duel dus lijkt mij dan meer bewust. En dat is terecht dan slechts een vrije trap. Hoe kan dit serieus niet gezien worden als soort gelijke acties?

23 februari 2018 om 11:22

Onzin. Dit is nu het meest storende in deze discussie, dat ik tal van Ajax-supporters zie die nog gaan proberen om deze twee situaties verschillend te interpreteren, om maar niet te hoeven toegeven dat ze met de voorvallen van Lozano en Huntelaar gewoon de arbitrage ontzettend mee hebben gehad. Het zijn, na de beelden meerdere keren te hebben gezien, echt identieke situaties. Eerst maakt de ene speler een opzichtige overtreding, dat laat de scheidsrechter (te, in mijn ogen) lang gaan, dan leidt dat tot irritatie bij de aanvaller die zich losrukt, en in die actie een wild armgebaar maakt en de tegenstander met de arm raakt ergens op of rond het gezicht. Maar Ajax-supporters (sorry, ik generaliseer nu bewust, excuus aan de enkeling die zich hier niet schuldig aan maakt) zie je op alle mogelijke manieren proberen om de situaties anders te interpreteren.

Als we dan volgend seizoen weer een wedstrijd in pakweg Utrecht of Enschede zien waarin de thuisploeg tegen Ajax vol gas geeft en het publiek erachter staat, zul je de Ajacieden wel weer horen dat dit afgunst is, en de wedstrijd van het jaar enzovoorts. Maar ik begin steeds meer tot het inzicht te komen dat het die geweldig weerzinwekkende hypocrisie van een deel van het Ajax-publiek is die tot die gevoelens van afkeer leidt. Dat, en niet de gevulde prijzenkast in Amsterdam, is de oorzaak dat het “helemaal niets in Amsterdam” zo regelmatig van de tribunes rolt.

23 februari 2018 om 11:24

Alle voetballers zijn altijd met stomheid geslagen. Ongeacht de intentie. Aangeleerd toneel gedrag. Uitzonderingen mbt letsel daargelaten.

23 februari 2018 om 11:39

@johan: Als ik jou een groen randje geven kon, dan had jij hem met volle overtuiging gekregen. De spijker exact op zijn koppie geraakt.

On: Kijkende naar de straffen van de laatste drie ellebogen (huntelaar, Matavz en Lozano) dan is er ook lastig een lijn te ontdekken.huntelaar & Lozano zijn in duel. In een soort van reflex/irritatie slaan zij naar achteren. Zoals gezegd zijn dit twee identieke situaties. De één krijgt 0 wedstrijden, de ander 3. Dan zullen er weinig ontkennen dat Huntelaar er ook een paar had verdiend, maar daar zit het eerste kromme al.
Dan heb je de situatie met Matavz. Geen bal in de buurt. Enkel de intentie om Dumfries een ram te geven. Hij krijgt 5 wedstrijden. Als je dit naast elkaar neerlegt, lijkt mij ofwel Lozano te zwaar, ofwel Matavz te licht. Persoonlijk vind ik de intentie erg zwaar meewegen namelijk. Maar ik snap in alle opzichten dat PSV dit veel en veel te zwaar vindt.

23 februari 2018 om 11:44

Johan78, Hoezo heeft Ajax geluk gehad met Lozano? Dat is gewoon dom van hem zelf en heeft Ajax niets mee te maken. Ajax heeft geluk gehad met Huntelaar.

Je zou het sowieso niet met elkaar moeten vergelijken, want het zijn verschillende situaties met een verschillende waarnemer (scheidsrechter). Huntelaar kan op juridisch gebied niet eens vervolgd worden.

Wanneer jij te hard rijdt maar het geluk hebt dat de politie het niet ziet krijg je toch ook geen bekeuring? Iemand die te hard rijdt waarbij de politie het wel ziet heeft geen pech maar wordt gewoon terecht bestraft.

23 februari 2018 om 11:47

@lanjouwer

Zoals ik al zeg, je kan alleen bestraft worden als het ook wordt waargenomen. Wanneer iemand een strafbaar feit pleegt maar niet betrapt wordt heeft die geluk. Maar iemand die wel betrapt wordt heeft geen pech maar wordt terecht bestraft. Heeft niets met twee maten meten te maken. Iedere scheidsrechter zal zelfs na het zien van de beelden nog niet tot een unaniem besluit komen.

23 februari 2018 om 12:12

Elmatador, waarom zou je ze niet vergelijken? Het zijn identieke overtredingen die beide uitslagen beïnvloeden. Je hebt verschillende scheidsrechter ja, die echter wel dezelfde regels hanteren.

Je vergelijking is niet de juiste, aangezien er tientallen camera's óók Huntelaar's actie hebben vastgelegd. Het zijn eerder twee auto's die zijn geflitst, waarbij eentje de volle boete betaald en de andere wordt kwijtgescholden.

23 februari 2018 om 12:12

@ Johan

Huntelaar verdiende een rode kaart vanwege een slaande beweging
Lozano verdiende een rode kaart vanwege een slaande beweging
Heel simpel, ze hadden (en hebben) allebei een schorsing verdient.

Huntelaar is helaas beoordeeld tijdens de wedstrijd en kan niet bestraft worden. Dat zijn nu eenmaal al een aantal jaar lang de regels en elke club heeft hier een keer voordeel en nadeel van gehad.

Lozano heeft met deze straf een terechte straf gehad, zeker gezien zijn voorwaardelijk die nog open stond.

23 februari 2018 om 12:23

@valceryn

Waarom je ze niet kan en mag vergelijken is heel simpel.
Iedereen binnen PSV en Ajax wist voor beide wedstrijden zouden beginnen dat gebeurtenissen die beoordeeld zijn door de scheidsrechter niet achteraf bestraft kunnen worden. Dat is namelijk al jaren zo. Die wetenschap is bij iedere voetbalsupporter en voetbalclub bekend.

Om er vervolgens achteraf over te gaan lopen discussieren dat het niet eerlijk is omdat het in je nadeel uitvalt, dat is kinderachtig. Met de bestuurder van PSV voorop die het maar niet kon laten zitten. Klaag er dan vooraf aan de wedstrijd/seizoen over als je niet in je nadeel is.

Want eerlijk is eerlijk, als de situatie andersom was geweest en Lozano kon niet gestraft worden hadden we de directeur van PSV nooit gehoord zoals gisteren toch? Want dan waren het opeens de regels.

Accepteer de regels, ook als ze in je nadeel uitvallen. Lozano word terecht geschorst op basis van een terechte rode kaart.

Voor jou informatie? Ja Huntelaar ahd Rood en een schorsing verdiend. Dan wee tje in ieder geval dat ik objectief ben.

23 februari 2018 om 12:24

@valceryn

Je begrijpt het echt niet he? Ze zijn niet beide beoordeeld op basis van videobeelden dus flitsen is hier niet eens aan de orde. Het gaat hier om betrapt op heterdaad. Lozano wel betrapt en Huntelaar niet. Heeft niets maar dan ook niets met de regels te maken, want die zijn voor iedereen hetzelfde. Het heeft te maken met een goede waarneming van Higler en een slechte van Blom.

23 februari 2018 om 13:06

Berkamp, Matador, ik begrijp jullie standpunten. Ik zeg dan ook nergens dat Lozano geen straf verdiend. Maar jullie zien toch zelf ook hoe scheef dit is? Ongeacht of de regels al jaren duidelijk zijn, want deze discussie wordt dan ook al jaren gevoerd, vanuit ieder kamp. Het is eerder kinderachtig om Psv'ers te verwijten dat ze zich beklagen, terwijl de onvrede volkomen terecht is. Die onvrede was andersom net zo groot geweest, aangezien het gewoon heel bepalend is voor de competitie.

23 februari 2018 om 13:39

Ik heb Brands niet al jaren horen jammeren over oneerlijke regels. Dat deed hij pas gisteren toen het in zijn voordeel was.

23 februari 2018 om 14:34

@valceryn

Ja dat het scheef in de zin is dat de een wel een straf krijgt maar de ander niet klopt. Net zoals dat de regels in het veld duidelijk zijn, zijn de regels voor het schorsen van een speler achteraf ook net zo duidelijk. Dus de onvrede kan je alleen maar stellen op het feit dat Blom het niet gezien heeft. Maar ja, er gebeuren zoveel dingen dat een scheidsrechter niet ziet in de wedstrijd. Ik vind het daarom ook onzin om te stellen dat dit heel bepalend is voor de competitie. Zolang je niet met videoscheidsrechters werkt zal je dit soort situaties altijd blijven houden. Zelfs erna, want iedere scheidsrechter zal een situatie anders beoordelen. Nijhuis hanteert al weer een hele andere kijk dan een Kuipers.

Uiteindelijk heeft elk team wel momenten dat het bevoordeeld wordt en benadeeld. Zo kreeg Ajax ook een relatief makkelijke strafschop tegen Twente, terwijl ze uit benadeeld zijn. Nogmaals PSV is hier niet benadeeld he. Die hebben gewoon een terechte straf gekregen. Ajax heeft geluk gehad. Dat heeft PSV ook gehad dit seizoen waarbij soms een tweede gele kaart niet werd gegeven.

Het systeem is zoals het is. Kan je blijven klagen en zielig doen maar dat helpt toch niet. Uiteindelijk over een heel seizoen is elke club wel eens bevoordeeld en benadeeld. Deal with it!

23 februari 2018 om 19:47

@johan78, Lozano was al lang en breed los en besloot wraak te nemen. Van Polen liet eindelijk eens los toen Huntelaar hem een logische beuk uitdeelde.

Meevaller voor Psv. Even zware strafmaat als het schikkingsvoorstel dus achteraf gezien had dat toneelstukje van gisteren niet gehoeven. Jammer dat hij de kraker moet missen.

23 februari 2018 om 11:06

Is niet waar. Ze hadden 3 wedstrijden kunnen accepteren en nu hebben ze er een wedstrijd voorwaardelijk bij, die deze recidivist geheid gaat pakken.

Daarnaast klopt dit artikel niet, want er komt nog een wedstrijd bij van de voorwaardelijke wedstrijd van de vorige keer.

edit: ad.nl geeft duidelijkheid: de voorwaardelijke straf is meegenomen, dus het kinderachtige gedrag van de directie van PSV wordt beloond. Gerbrands wordt nu helemaal ongeloofwaardig door dit toe te staan.

23 februari 2018 om 11:10

Zou die extra schorsing niet al meegerekend zijn met de 3 wedstrijden? Dus eigenlijk was het 2 + 1 voorwaardelijk, nu is het 3 + 1 voorwaardelijk.

23 februari 2018 om 11:21

Ik heb de berichten op meerdere sites gelezen en dan zou het taaltechnisch verkeerd gecommuniceerd zijn.

edit: Op Ad.nl staat dat de voorwaardelijke wedstrijd van vorige keer is meegenomen, dus jouw aanname blijkt juist.

23 februari 2018 om 11:07

Nog.wel bijzonder dat ze hem niet verhoogd hebben of zullen ze zelf dan ook begrijpen dat er met twee maten word gemeten. Hopenlijk gaan ze door krijgen dat ook beoordeelde overtredingen die een schorsing voor langere tijd moeten opleveren kunnen worden herzien.

23 februari 2018 om 11:27

Dat kan niet. Je kan volgens de wet niet iemand twee keer straffen voor hetzelfde vergrijp. Huntelaar is al 'bestraft' tijdens de wedstrijd met een vrije trap tegen. Dus kan je hem daarna niet alsnog straffen.

Dit verrast me wel enigszins, toch een aderlating voor PSV.

Dat hij tegen Feyenoord niet zou spelen was duidelijk, maar ik vond 2 duels (+1 voorwaardelijk die hij nog had staan) een prima straf. Beetje lullig van de KNVB, was ook weer niet zoveel aan de hand.

23 februari 2018 om 11:17

Omdat zij niet in deze boot zitten. Vechten voor wat je waard bent en gelijkheid moet aangekaart worden. Dat werkt alleen door meerdere kanten te vertellen en vergelijkingen opdoen.

23 februari 2018 om 11:24

Doncoxxx

Dan wordt het tpch eens de hoogste tijd dat die interne correctie politie eens stevig aan het werk gaat, want die hebben kennelijk vakantie gevoerd deze week.

Want ik heb echt héle volksstammen van zichzel;f Ajaxsupporter noemende lieden gehoord die alelen maar naar anderen kijken, niet uitgaan van eigen kracht en die allemaal heel hard 'piep-piep-hallo, piep-piep--hoi' riepen, en met een eierdopje op hun hoofdje rondliepen. En laten we nou eens eerlijk zijn Doncox. Wat is er erger dan Calimerogedrag? Precies! Dat zijn Ajaxsupporters die Calimero gedrag vertonen. Want enerzijds Wzawzdb roepen, maar daarnaast met eierdopjes rondlopen en piep-piep roepen, dat is nog een flink stuk erger dan wat supporters van alle andere clubs doen. Dat lijkt me wel duidelijk.

En tenslotte, dat je vanuit de Ajaxdirectie geen 'piepgeluiden' zou horen is bullshit en kennelijk ben je Oost Indisch doof. Weet je nog, rond Utrecht - Ajax en het gehuil over dat veld en die slechte mensjes bij Utrecht die dat opzetteljik deden om dat magnifieke circulatievoetbal van Ajax te ondermijnen? Want nee, daar doet de Ajaxdirectie niet aan he?! Ga toch weg mag, verkoop geen onzin.

23 februari 2018 om 12:45

Constant karma voor psv zullen we het dan maar noemen😂

Valt me nog enigszins mee...

Helaas, Dan maar zonder Chucky winnen zondag.
Ben benieuwd hoe psv de komende 3 wedstrijden doorkomt

23 februari 2018 om 11:05

Niet. Ook v ginkel weg. Deze rondes gaan heel bepalend zijn voor het kampioenschap. Maar ik verwacht dat psv het de komende weken laat vallen

23 februari 2018 om 11:14

Van Ginkel is volgens de laatste berichten nog aan het trainen om klaargestoomd te worden voor Feyenoord uit. Later vandaag zal het een en ander wel duidelijk worden. Hoe je erbij komt dat ook hij definitief is uitgevallen blijft mij een raadsel.

23 februari 2018 om 11:19

Ik sta ergens langs een veld de balans op te maken alvast ;-)

23 februari 2018 om 11:21

We gaan het zien. Dan moeten er maar andere opstaan. Ajax vind ik de laatste weken ook nniet geweldig, dus ik verwacht ook niet dat ajax alles wint.

Verder aangezien je overal op reageert en probeert psv supporters zwart te maken, wil ik je nog even feliciteren met de schorsing van Lozano!

23 februari 2018 om 11:19

Jullie zijn obsessed met calimero.
PSV is gewoon prachtige club en hebben geen eigendunk. Zuiderclub met melange van spelers en prachtige palmares.
Het doet pijn maar een club als Ajax hoeft zich niet bezig te houden met pr9blemen van een psv maar het zegt alleszins wat de gemoederen bezig houdt.

Ontopic:
Terecht straf als psvfan we moeten niet doen alsof psv afhankelijk is van lozano.
Tegen Feyenoord ervoor gaan ik heb echt geen boodschap aan die fans die de zogezegde kuipvrees doen opwekken.
Als clubs als Zwolle Utrecht daar frank en vrij spelen dan is psv geen uitzondering.

Forza psv

23 februari 2018 om 11:17

Als je eens objectief probeert te zijn, vind je dan ook niet dat PSV tot nu toe erg veel mazzel heeft gehad dit seizoen? Om slechts 1 voorbeeld te noemen, wat vond je van de onterecht afgekeurde goal van Excelsior? Laat jezelf niet zo kennen man, misschien is de straf van Lozano overdreven maar als topclub zijnde hoor je zoiets gewoon te kunnen opvangen.

23 februari 2018 om 11:20

Dan moet je ook de te makkelijk gegeven penalties, buitenspel doelpunt en eerdere rode kaart tegen vertellen. Geluk en ongeluk houden elkaar hand in hand vast.

23 februari 2018 om 13:21

Dat is ook precies mijn punt, eigenlijk

23 februari 2018 om 14:14

Juist! Dat is het punt dat impulsief maakt!

Prima beslissing!

Nu wordt het nog spannender zondag want PSV is meteen 50% minder zonder Lozano

Er loopt niet zoveel echt voetbal rond in dat elftal

Een voorwaardelijke schorsing van 1 wedstrijd erbij dus. Ben benieuwd of PSV in hoger beroep gaat. Denk het niet.

23 februari 2018 om 11:03

Beter dit dan 4 wedstrijden. Nu heeft hij het in eigen hand om ervoor te zorgen dat de voorwaardelijke niet nodig zal zijn.

23 februari 2018 om 11:45

Het was eerst 3 wedstrijden totdat psv er niet mee akkoord ging.

Belachelijk natuurlijk. Bijzondet zwaar 3 wedstrijden voor de 1, een vrije trap bij de ander (meer wat het moet zijn). KNVB mag zijn scheidsrechters hier flink op aanspreken en regels herzien.

Nouja het is definitief. Helaas maar het heeft geen zin om erover door te gaan of het nou terecht of onterecht was. Vind dit wel een erg forse straf..

23 februari 2018 om 11:24

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je mening als dat van Huntelaar nooit gebeurd was, vind je het dan nog steeds een forse straf? Ik vind dat je voor een elleboogstoot of klap een lange schorsing moet geven namelijk, maar dat ben ik.

23 februari 2018 om 11:27

Uh ja, dat staat toch los van Lozano?

23 februari 2018 om 11:30

Dat vind ik goed om te horen. Ik lees hier veel te vaak dat mensen hun oordeel vellen puur op de vergelijking met Huntelaar. Dan verschillen we dus alleen van mening over de lengte van de schorsing.

23 februari 2018 om 11:37

Ik kan me voorstellen dat er irritatie is dat Lozano hem wel krijgt en Huntelaar niet. Maar stel dat Huntelaar hem wel zou moeten krijgen, dat betekent toch niet dat Lozano dan ineens vrijgesproken moet worden? Ik vind de reacties geweldig, iedereen kijkt door zijn eigen clubbril en dat mag natuurlijk ook. Toch mooi dat clubliefde zoveel met je kan doen

23 februari 2018 om 11:54

Haha inderdaad, objectiviteit gaat continu verloren hierdoor. Mensen kijken alleen maar naar anderen.

23 februari 2018 om 17:43

Quirento, ondanks iedereen een beetje gekleurd is natuurlijk. Vind ik je alsnog vrijwel altijd erg nuchter reageren, ik lees je reacties graag. En natuurlijk waren die complot theorieën leuk om te lezen, wat je in een andere reactie aan me vroeg. Haha😊

Dit zat er niet aan te komen, nee. Hoop dat PSV het nu gewoon accepteert en dat een Malen, Gudmundson of Pereiro het dan maar laat zien.

Jammer natuurlijk! Dan maar zonder Lozano winnen van Feyenoord. Nu hopen dat Chucky er wat van geleerd heeft. Dst zou de enige win situatie kunnen zijn op dit moment.

Blijf het terecht vinden. Ondanks de blunder bij Huntelaar. Slaan hoort niet in het voetbal.

23 februari 2018 om 11:40

Ik vind 1 wedstrijd meer dan genoeg zo zwaar was het nou ook weer niet. Slaan hoort inderdaad niet in het voetbal maar dit gebeurt 50x in het seizoen en Lozano is tot dusver de enige die er voor bestraft is.

23 februari 2018 om 12:13

Lozano de enige? Matavs sloeg okk en werd ook geschorst en zo zijn er meerdere geweest.. Slaan is gewoon iets wat niet thuishoor bij hey voetbal en moet dus ook hard gestraft worden. Neemt niet weg dat Huntelaar ook gestraft jad moeten worden maar doe situatie was al in het veld beoordeeld. En je kan nu eenmaal.niet twee keer voor hetzelfde vergrijp bestraft worden

24 februari 2018 om 02:24

Welke spelers zijn dan nog meer bestraft? en kom niet aan met Matavz want dat sloeg helemaal nergens op en was totaal niet vergelijkbaar. Je lult maar wat ik weet zeker dat je geen 1 voorbeeld kan noemen.

In mijn ogen is het mannelijker om gewoon je fout toe te geven als KNVB zijnde dan het achteraf recht proberen te breien. Is er een overtreding geweest? Ik vind van niet. Is er een probleem in de rechtsgelijkheid door de achterhaalde regels (zoals niet achteraf straffen na 'beoordelen' scheidsrechter). KNVB had de hand in eigen boezem moeten steken en in het kader van een leuke, competatieve competitie de kaart moeten seponeren. Ajax komt goed weg, Feijenoord vorig jaar met vormfouten. Maar oa Roda en nu Psv worden nu wel gestraft. Ben een vent en erken je fout KNVB.

23 februari 2018 om 11:05

Dus fout goed maken met nog een fout? Slaan niet bestraffen?

23 februari 2018 om 14:12

Kun je dan uitleggen waarom Blom de slaande beweging (elleboog) niet bestraft heeft van Huntelaar? Als die raak was geweest, had die speler wel een gebroken neus. Terwijl Lozano een lichte tik achterover geeft in de nek van de speler die alsof deed dat zijn neus en tanden kapot waren gegaan.

23 februari 2018 om 14:17

Een lichte tik? Woudenberg had een dikke lip overgehouden aan die 'lichte tik'.

23 februari 2018 om 14:17

Blom heeft het anders beoordeeld. Daar zijn het mensen voor.

23 februari 2018 om 11:12

Tja. Men wordt nog wel eens ongelijk behandeld. Dat vinden ze in ieder geval snel van zichzelf. Maar, geloof me, dat is meer een (onderbuik)gevoel van supporters van clubs die niet tot de traditionele top drie behoren. Veel beslissingen vallen (op het oog) positief uit voor Ajax, PSV en Feyenoord.

Gekeken naar de afspraken weet ik niet zo zeker of het allemaal achterhaalde regels zijn. Je moet namelijk niet op alle slakken zout leggen en zolang mensen het fijn vinden dat een scheidsrechter van vlees en bloed beslissingen neemt, horen daar ook menselijke fouten bij. Er zijn genoeg technische mogelijkheden om de scheidsrechter te ondersteunen. Achteraf straffen is dan helemaal niet aan de orde. Want, daar zal je eventueel meer willekeur van kunnen krijgen dan wat nu het geval is. Een scheidsrechter kan iets niet goed zien in een wedstrijd, waardoor hij een fout maakt, maar de Knvb zou dan helemaal aan klassenjustitie kunnen doen om bepaalde personen achteraf alsnog te bestraffen en anderen niet.

Indirecte conclusie van het verhaal: iedere supporter voelt zich wel eens 'genaaid' door de Knvb. Het maakt dan niet uit voor welke club je bent. Wees een sterk persoon en ga ermee om. Fouten horen bij het leven.

Heel slim van de Knvb om eerst een wedstrijd erbij te geven om vervolgens toch op 3 wedstrijden uit te komen.

1 wedstrijd minder dan gisteren gesteld werd, geeft de PSv-clan toch nog een klein beetje een goed gevoel...

Prima schorsing ! En het geeft meteen aan dat Matavz van onze club voor te veel is geschorst. Maar ja, het lijkt wel is van dagprijzen...

23 februari 2018 om 11:07

Matavz voor te veel??? Dat was misschien wel de meest smerige overtreding van het seizoen. Die had nog wel een wedstrijd extra mogen krijgen..

23 februari 2018 om 11:08

Dit geeft helemaal geen goed gevoel, en dat jij de situatie van Matavz erbij haalt geeft wel weer blijk van de objectiviteit van jouw visie in deze. Ik ben benieuwd wat bij jou groter is, de voorliefde voor Vitesse of de antipathie jegens Psv.

23 februari 2018 om 11:37

"ik ben benieuwd wat bij jou groter is, de voorliefde voor Vitesse of de antipathie jegens Psv."

Dat vraag ik me serieus ook al een tijdje af.

Maar goed, hoe serieus kun je iemand nemen die afgelopen zomer nog het hardst van allemaal riep dat PSV waarschijnlijk onder Vitesse en Utrecht zou eindigen? Na 24 wedstrijden is het gat tussen PSV en Vitesse 25 punten. En als je dat ter sprake brengt, dan is de reactie steeds "ja, mijn clubje valt inderdaad een beetje tegen". Terwijl Vitesse helemaal niet onder verwachting presteert (momenteel zelfs een puntje meer dan vorig seizoen na 24 wedstrijden).

23 februari 2018 om 12:31

Op domme vragen geef ik geen antwoord !

Ik voel me vereerd dat je m'n posts goed leest en onthoudt. Ik heb dat idd gezegd, zo verwachtte ik het ook. PSv doet/deed het qua punten goed, qua voetbal is het mwoh oftewel een tikkeltje saai. Vitesse presteert gezien de selectie ondermaats ondanks dat we 1 punt meer hebben. Met deze selectie is simpelweg meer mogelijk, maar dat haalt onze trainer er niet uit....

On: ik ben benieuwd hoe PSv de komende wedstrijden zonder Lozano en Van Ginkel (ik verwacht hem niet aan de start zondag) het er vanaf gaat brengen...

23 februari 2018 om 12:42

"ik voel me vereerd dat je m'n posts goed leest en onthoudt."

Er is simpelweg geen ontkomen aan. Bij elk nieuwberichtje over PSV (en soms zelfs een bericht dat niets met PSV te maken heeft) moet je zo nodig weer een sneer uit komen delen.

Zit het je dan nog steeds zo dwars dat PSV in de jaren '00 in vier jaar tijd drie keer een kampioenswedstrijd speelde tegen Vitesse?

23 februari 2018 om 13:13

Uit het feit dat ze niet verwijderd worden, snijden ze blijkbaar toch hout.

23 februari 2018 om 14:30

"uit het feit dat ze niet verwijderd worden, snijden ze blijkbaar toch hout."

Vaak snijden ze ongeveer net zoveel hout als je voorspelling dat PSV onder Utrecht en Vitesse zou eindigen en dat Feyenoord samen met Ajax om de titel zou gaan strijden.

Is echt totaal niet te begrijpen.. hier zoveel wedstrijden voor te schorsen. Scheidsrechter heeft gegokt met rood en wij zijn de dupe van elkaar de hand boven het hoofd houden. Nu verder dit achterlaten, ik riep het al maar nu ga je echt voelen hoe belachelijk verkoop van locatie is.

Ik vind het gewoon niet kloppen.
Huntelaar en Lozano maken een identieke overtreding waarbij laatst genoemde direct rood krijgt en de situatie van Huntelaar als gezien en beoordeeld door de scheids is afgedaan.
Totale willekeur onder het scheidsrechterskorps wat er gaande is.

23 februari 2018 om 11:38

Heeft toch niets met willekeur te maken maar met de situatie zien of niet. Lozano tegen Woudenberg was gewoon een 1 tegen 1 duel en precies in het zicht van de scheidsrechter. Bij Huntelaar is er een drukke situatie waardoor de scheidsrechter de situatie niet goed heeft beoordeeld. Dat heeft gewoon met geluk te maken voor Huntelaar. En nee geen pech voor Lozano, want die is gewoon terecht geschorst. Huntelaar kan je niet schorsen omdat Huntelaar al 'bestraft' is met een overtreding.

Het zou pas willekeur zijn als ze op basis van videobeelden de ene zouden schorsen en de andere niet. De videoscheids zal ook niet alles op gaan leveren omdat bijvoorbeeld Nijhuis iets heel anders interpreteert dan een Blom of Kuipers. Zolang je met verschillende mensen werkt zal dit altijd blijven bestaan. Dus deal with it.

Niet geheel onlogisch, ik vond het geen rood maar hij zwaait te veel naar achter met zijn hand om het nog van je afhouden te noemen. De verdediging van PSV was echt bizar slecht, gingen totaal niet in op het feit dat het geen rood was maar hadden het alleen over randzaken.

23 februari 2018 om 11:28

Dat was dan ook niet het doel van de verdediging van PSV. Ze vonden niet zozeer dat het geen rood was, maar meer de manier waarop deze tot stand kwam en de willekeur qua beslissingen van Higler is wat ze aankaarten. Een klap tegen Isimat die niet gezien wordt, overtreding die geel-waardig was op Arias maar waar Higler een ingooi aan Heerenveen gaf etc. Over Huntelaar is de PSV kant overigens in deze zittingen niet begonnen, daar kwam de aanklager zelf mee. PSV had het dus niet over randzaken maar gaf aan waar het wringt qua beoordelingen en beslissingen. En daar hebben ze een punt in.

23 februari 2018 om 12:23

Wat een onzin dat ze daar een punt mee hebben. Iedere scheids maakt fouten, wat voor een verdediging is dat om Lozano vrij te pleiten?

23 februari 2018 om 12:36

Het punt dat ze hadden was niet dat ze daarmee Lozano vrij wilden pleiten maar de geconstateerde willekeur aankaarten. Daarin hebben ze een punt.

In mijn ogen een te zware straf. Een wedstrijd was voldoende, plus de voorwaardelijke wedstrijd die er nog stond (daar kom je toch niet van af). Ik vond het een discutabele rode kaart, waar je dus ook over kunt beargumenteren waarom het wel rood was en dus wel een schorsing, ondanks dat dat mijn mening niet zozeer is. Ik vind het argument dat Higler warrig floot niet echt sterk, aangezien het feit dat hij het ergens niet goed ziet, niet wil zeggen dat hij het de andere keer wel goed ziet. Anders ga je fouten stapelen en fluit je dus nog slechter.

Feyenoord uit is sowieso een lastige wedstrijd voor PSV met en zonder Lozano. Misschien is een wat rustigere speler in de Kuip niet eens zoveel slechter. Het is een wedstrijd op zich en die is te winnen en te verliezen zonder Lozano. Dit jaar hebben al behoorlijk wat ploegen punten gehaald in de Kuip, en die hebben ook geen Lozano. Ben een echte kampioen en haal resultaat zonder je topspeler, andere moeten nu opstaan.

Terecht slaande beweging is gewoon rood. En het argument gebruiken dat overal hetzelfde moet worden gefloten slaat nergens op. Tuurlijk moet er overal hetzelfde gefloten worden en alles hetzelfde beoordeeld worden. En achteraf een speler bestraffen ondanks dat de scheids het anders beoordeeld heeft tijdens wedstrijd mag ook veranderen.

Zuur voor de Psv fans, toch een erg belangrijke speler gebleken! Zoals ik al eerder opperde, nationaal en internationale zou een duidelijke regel gemaakt moeten worden voor iedere scheidsrechter. Geel of rood! Gelijke kappen, gelijke monniken. En dan heb je ook geen oneerlijke situaties meer, verwarring en zelfs complot theorieën ik heb veel bijzonder zweverige verhalen de revue zien passeren.. 🙄

23 februari 2018 om 11:31

FrTorres, wat dacht je van dat een slaande beweging naar achter standaard of geel of rood wordt?

23 februari 2018 om 11:37

@sulejmannii
Wat dacht je van vasthouden? Standaard vrijetrap mee of rode kaart voor degene die vastgehouden wordt?

23 februari 2018 om 17:49

Huubke, ik zou dan een standaard vrije trap geven. Rood vind ik zwaar bestraft.

23 februari 2018 om 17:50

Torres, de min of meer zelfde beweging die Huntelaar en Lozano maakten. Geel voor die beweging, en rood als je je tegenstander op welke manier dan ook raakt.

23 februari 2018 om 11:15

Lijkt me voor jou heerlijk leesvoer
Het lijkt me lastig om hier nou echt duidelijke regels voor te verzinnen, omdat iedere situatie weer anders is. Het is in ieder geval te hopen dat de videoscheidsrechter zo snel mogelijk komt.

23 februari 2018 om 11:32

Quirento, wat dacht je van standaard geel of rood voor een slaande beweging?

23 februari 2018 om 11:40

Bewust slaan is altijd rood, lijkt me niet echt een punt van discussie. Het is alleen verrekte lastig voor een scheidsrechter om de intentie te beoordelen. Want wat zou een passende straf zijn voor onbewust slaan? Geel? Alleen een vrije trap, of helemaal niks want het was niet bewust? Als ik alle reacties aan het adres van Higler afgelopen week lees ben ik in ieder geval blij dat ik geen scheidsrechter ben.

23 februari 2018 om 17:53

Quirento, ik ben er ook een beetje in de war van geraakt haha. En dat is met alle beelden, en wijsheid achteraf. En precies zoals je dat stelt, het is een verrekte lastige job om scheidsrechter te zijn.

23 februari 2018 om 11:35

Respect voor jou Sulejmani, ik zie je vaker relativeren dan héél veel collega ajacieden. De beste oplossing is gewoon videoref. Ik zit oprecht liever een kwartier langer in het stadion met een eerlijk verloop. Ik heb enigszins vrede met de beslissing, maar het is gewoon ontzettend zuur voor ons dat de directe concurrent niet gestraft wordt voor een identieke overtreding, mede omdat beide beslissingen de uitslag van de wedstrijd beïnvloedde.

23 februari 2018 om 17:57

Valceryn, bedankt voor je compliment dat waardeer ik! Natuurlijk ben ik ook gekleurd, en is dat af en toe te zien.😊 Maar ik probeer altijd, met respect en op een normale manier op een ieder te reageren. En daarnaast ben ik voetbal liefhebber/gekkie, en ik heb ik helemaal niets van haat voor Psv of Feyenoord. Sportieve rivaliteit vind ik veel leuker! Dat is waar als Lozano bij Feyenoord of Ajax had gespeeld, had men zich ook als jullie gevoeld zo simpel is het. Videoref is brood nodig, dan maar langer in het stadion inderdaad.

Ja dat van huntelaar had ook een schorsing moeten zijn maar, dat maakt nog niet dat deze straf onterecht is.

stop nou met klagen over huntelaar en klaag maar over Lozano, hij heeft jullie (psvfans) in de steek gelaten.

Stop ook maar met klagen over de KNVB. Zij volgen gewoon de regels. De scheids heeft huntelaar al beoordeeld dus kan geen extra "straf" komen vanuit OM. Of denk je dat als het andersom was, KNVB niet haar regels na zou leven? Alsjeblieft

23 februari 2018 om 11:15

Je hebt gelijk dat Lozano iets deed wat tegen de regels is, maar hij is gestraft met rood en PSV met een helft zonder (makkelijk) scorende spits en uiteindelijk een gelijkspel. Als je dan in dezelfde speelronde de directe concurrent een identieke overtreding ziet maken, wat niã©t bestraft wordt, dan heb je te maken met meten met twee maten. Omdat aan de rode kaart, het gelijkspel en de niet-gegeven rode kaart voor Huntelaar niets meer veranderd kan worden, zou ik het correct vinden om beide situaties achteraf wel een gelijke vervolg te geven; niets dus. De regels maken het niet mogelijk om Huntelaar te schorsen, dus ook Lozano van verdere(!) straffen vrijspreken.
Vervolgens de scheidsrechters eens op de vingers tikken.

23 februari 2018 om 11:25

Sorry maar dit argument is natuurlijk onzin, je wil nu eind februari, Lozano vrij spreken omdat in een andere wedstrijd een iemand zich als een schoft gedraagd en niet meer op het veld had mogen staan. Maar dat zou enkel alleen de situatie nu tussen Ajax en PSV gelijk trekken. Er zijn voor deze speelronde en er zullen in de komende, nog meer van dit soort situatie gaan gebeuren. Wil je dan voortaan niemand meer schorsen voor slaan en grove overtredingen zodra 1 scheidsrechter een fout heeft gemaakt? Want met twee maten meten kan je niet gooien op slechts de vergelijking tussen 2 clubjes en 1 speelronde.

23 februari 2018 om 11:19

Of denk je dat als het andersom was, ajacieden zich er zomaar bij neerlegden? Alsjeblieft.

Zelfs ajacied Ronald de Boer vond de actie van Huntelaar erger. Het feit dat de beslissingen zó bepalend zijn voor de competitie, maakt het niet meer dan logisch dat er zoveel ophef over is.

23 februari 2018 om 16:44

Ja en die pec zwolle speler(de daadwerkelijke slachtoffer) vond dat die overtreding huntelaar niks was. Dus wat probeer je te zeggen?

Was te verwachten. Wel balen dat we nu in twee weken tijd 4 punten van de voorsprong kwijt zijn met een toch wel heel grote invloed van de beslissingen van de arbitrage. Ik geloof niet in complottheorieen, maar met in een seizoen zeker 5-6 onterechte strafschoppen tegen, een dubieuze rode kaart in Heerenveen, nu dit voorval weer en de wetenschap dat vergelijkbare situaties bij diverse andere clubs met minder worden afgedaan geeft eens te meer aan dat we toe zijn aan meer technologie om de scheidsrechters te ondersteunen.

23 februari 2018 om 11:27

Blijkbaar helpt technologie ook niet, aangezien niemand in Zeist naar de tv-beelden heeft gekeken.

23 februari 2018 om 11:40

Zelfs met technologien was die terechte ride kaart in heerenveen gegeven. Hoe kan je die nu dubieus noemen terwijl het een tackle was met twee benen. Daarnaast moet je okk de vele voordelen even opnoemen die jullie hebben gehad dit seizoen.
Over een heel seizoen gezien heeft iedereen net zo veel mazzel als pech

Terechte schorsing. Slaan is rood dus een schorsing. Goed gedaan van de KNVB

Belachelijk!! Ik vind dat de Knvb hier steken laat vallen en een soort van competitievervalsing veroorzaakt. Laat ik vooropstellen dat Lozano terrecht geschorst wordt, maar de regelgeving bij de Knvb klopt niet. Als de scheidsrechter iets heeft beoordeeld en besluit geen kaart te geven, dan kan een speler naderhand niet meer geschorst worden. Dat vind ik vreemd...

23 februari 2018 om 11:17

Die regel is inderdaad tenenkrommend en bestaat alleen omdat er in Zeist een cultuur van hand boven het hoofd houden regeert. Men kan wel een statement maken door Blom geen wedstrijd te geven, maar niet door alsnog een onderzoek in te stellen naar iets wat verkeerd is waargenomen. Met dit soort kromme regels wekt men in Zeist vanzelf gevoelens van onrechtvaardigheid op.

23 februari 2018 om 12:11

Je laat het lijken alsof die regel iets nationaals is, geheimpje, dat is het niet.

Corrupte boel bij de KNVB het meten met twee maten.
Smerig instituut is het.
Die ene Blom geeft PSV'ERS voor niets een rode kaart. Hij smeerde ook lozano in de uittwedstrijd een rode kaart aan voor iets wat geen rode kaart was. Nu het om Huntelaar gaat, laat hij hem wegkomen met een smerige rode kaart waardoor Ajax de hele wedstrijd onterecht met een man meer heeft gestaan.
Deze blom geeft Ajax spelers nooit een rode kaart. Hij naaide Willems uit bij Nac ook eens eem rode kaart aan smerige scheids.
Bah wat is dit toch voor een vies spelletje. Smerige boel war VOOR invloed beslissingen voor het ene tean heeft en voor het andere team niet.

23 februari 2018 om 11:36

Dus die bewuste tackle met twee benen die lozano destijds deed was geen rood?

23 februari 2018 om 12:01

Ik ben er inderdaad voor dat scheidsrechters niet een 'geliefde' club of de 'aartsrivaal' mogen fluiten. Van Blom is bekend dat hij een voorliefde heeft voor Ajax en dat hij meerdere jaren een seizoenskaart van Ajax in bezit had. Er valt dan moeilijk te spreken over objectiviteit. Feyenoord presteert bij een aanstelling van Blom ook ondermaats, volgens numeriek onderzoek van student Journalistiek Ralf Clutzen. Misschien moet je Blom niet de fluit laten hanteren bij wedstrijden van Ajax en Feyenoord.

23 februari 2018 om 20:18

Deze reacties zijn zo kinderachtig en dom, werkelijk niet te geloven! Schiedsrechters maken fouten. In het geval Huntelaar zou je het een fout kunnen noemen, Higler maakt geen fout en geeft Lozano terecht rood. Het probleem lig bij Lozano en niet bij Ajax of de knvb.

24 februari 2018 om 10:47

@jaakke: mee eens! Een beslissing wordt heel kinderachtig neergeschoten terwijl het om een oordeel van een persoon gaat. Mensen maken nu eenmaal fouten.

Blijft geen rode kaart naar mijn mening, dus de schorsing is niet terecht. Maar goed, mij hoor je niet klagen dat Lozano niet meedoet.

Wordt wel tijd om te veranderen dat een schorsing niet mogelijk is nadat een schiedsrechter iets foutief heeft beoordeeld. Hunterlaar moet namelijk ook gewoon drie wedstrijden geschorst worden.

Okã© eigenlijk moeten ze gewoon allebei niet geschorst worden, maar het is of het éã©n of het ander.

Waarom kjh erbij halen
Lozano slaat en verdient rood dus schorsing

23 februari 2018 om 11:35

Lozano wordt vastgehouden (is volgen mij toch overtreding Heereveen?) en rukt zich los waarbij zijn arm de vasthoudende tegenstander raakt. Oorzaak - gevolg. Was hij niet vastgehouden, dan had hij zich ook niet los hoeven rukken.

23 februari 2018 om 11:41

Omdat het als onrecht voelt dat een dag later hetzelfde gebeurd bij een andere wedstrijd en dat word afgedaan met een veel mildere straf. Eentje die m.i. gepaster is. Het zijn toch geen watjes op het veld. Als dat van Huntelaar niet was voorgedaan was er ook niet zo'n discussie.

Dat hij een straf krijgt is terecht. Aangezien hij gewoon iemand sloeg. Mensen moeten het hoofdstuk Huntelaar sluiten, het is beoordeeld en volgens de reglementen kan er verder niets aan gedaan worden. (Hij verdiende natuurlijk wel een straf) Erover doorzeuren helpt niets. Het is de eigen schuld van PSV, hadden ze maar gelijk akkoord moeten gaan.

Gewoon een logische en terechte straf voor die slaande beweging van Lozano.

Ook al is het onterecht.
Verder in beroep gaan heeft weinig zin.
Tegen Utrecht en Willem II moet je ook zonder Lozano kunnen winnen.

Jezus wat zeurt iedereen over Huntelaars actie. Die Van Polen zei zelf na de wedstrijd dat het allemaal wel meeviel en dat hij en Huntelaar in een worsteling waren, oftewel de scheids had officieel in 1e instantie al een penalty moeten geven.

23 februari 2018 om 11:39

Gekke conclusie als ze beide strijd hebben

23 februari 2018 om 11:52

Met zo een redenatie zou Lozano ook een vrije trap verdient hebben, want hij werd ook vastgehouden voordat hij met zijn armen begon te zwaaien.
De discussie is volkomen logisch omdat Huntelaar een identieke overtreding maakt, de een word bestraft met en rode kaart en 3 wedstrijden schorsing en de andere komt ermee weg.
Voetbal zou zo eerlijk mogelijk moeten verlopen en het blijft toch opmerkelijk dat een tucht commissie geen straffen achteraf kan uitdelen als iets is waargenomen door een scheidsrechter

Ontzettend zuur en frustratief om nu een extra straf te krijgen. Als je kijkt naar de lezing van de KNVB rommelt dat hier en daar. Woudenberg wordt geraakt, maar of dat in het gezicht is wordt nu als een feit gepresenteerd terwijl ik vind dat je daar op basis van de beelden geen uitsluitsel over kan geven. Ook vind ik het belachelijk dat de straf wordt verhoogd terwijl PSV vindt dat het echt in zijn gelijk staat. Je kan hier niet twijfelen aan de intentie van PSV. De KNVB maakt er een gewoonte van om de straf te verhogen als je in beroep gaat maar dat is echt ridicuul. Je kan juridisch niet een straf verhogen alleen maar omdat je in beroep gaat, vind ik. Daarnaast wordt de overtreding nog niet eens bewust gemaakt, en ook dat lijkt me een feit. Ook wilde ik nog de actie van Huntelaar aanhalen waar een identieke situatie bij een concurrent zich voordoet maar de beste man er van af komt zonder straf.

Ik snap dat PSV zich hier ontzettend bestolen voelt en dat de frustratie Brands even teveel wordt. Ook al moet je hier eigenlijk boven staan.

Ontzettend zonde deze schorsing, ook al was Lozano ontzettend uit vorm. PSV moet het nu doen zonder zijn sterspeler en het kan je het kampioenschap kosten. Maar ja bad things happens always on the wrong moments...

23 februari 2018 om 12:56

Was ook geen straf maar een schikkingsvoorstel. En ga je daar niet mee eens dan wordt het pas straf of vrijspraak.

23 februari 2018 om 14:50

Dus? een schikkingsvoorstel wordt een straf als je er mee akkoord gaat toch? Nu is er opnieuw naar gekeken en is de straf verzwaard. Rare manier van iemand berechten.

Dit zijn er wat mij betreft 2 te weinig gezien vergelijkbare gevallen (matavz). Die tuchtcommissie maakt zich wederom belachelijk.

23 februari 2018 om 11:52

Een elleboog en iemand die zich los wilt maken zijn niet dezelfde situaties.

23 februari 2018 om 14:53

Heb je de beelden van Matavz vertraagd terug gekeken? Daar was duidelijk op te zien dat Matavz zich losrukte en het geen elleboog was. Juist bij Lozano is het een duidelijkere elleboog!

23 februari 2018 om 12:31

Matavz was ook velen malen erger en terecht zoveel wedstrijden geschorst.

Waar ik me het meest zorgen over maak, Lozano krijgt van de scheidsrechter rood, maar een identieke situatie met Huntelaar en die krijgt er niets voor. Er is totale willekeur bij scheidsrechters, ook met handsballen is dat het geval.

Waarom, maar waarom bestaat de regel dat indien een scheidsrechter iets in een wedstrijd heeft beoordeeld, dat de aanklager dan erna geen onderzoek meer kan instellen? Bescherming voor de scheidsrechters en al dat geneuzel, maar het gaat toch om een eerlijk spelletje? Een onterechte rode kaart, beoordeeld door een scheidsrechter in het veld, kan wel weer nietig worden verklaard.

23 februari 2018 om 12:04

Dit moeten ze inderdaad veranderen. Dit zijn zeer vergelijkbare overtredingen. Die van Huntelaar vind ik eerlijk gezegd zelfs zwaarder. Leuk dat-ie wordt vastgehouden, maar wat hij doet is niet zich gewoon losrukken. Als je zo'n beweging maakt als je je gewoon losrukt, heb je een vrij ernstige motorische stoornis.

23 februari 2018 om 12:16

Scheidsrechter wilde hier eigenlijk ook geel trekken tot grensrechter die het beter had waargenomen hem rood door gaf. Had hij geel gegeven hadden we zelfde situatie gehad als met Huntelaar. Bij Huntelaar is er een overtreding waargenomen alleen de ernst is niet -goed- beoordeeld en ontkomt zo rood. Allebei zijn gewoon duidelijke rode kaarten alleen bij een ziet de assistent het wel en trekt scheids op advies rood.

srry hoor maar ze spelen schijtbakken voetbal en reageren ook als schijtbakken , boehoe mischien worden we nu geen kampioen wie weet speel je de komende wedstrijden iedereen van het veld ? ze hebben geen vertrouwen in het team alleen in Lozano blijkbaar

23 februari 2018 om 12:31

Nee ze spelen geen schijtbakkenvoetbal, ze spelen naar het materiaal dat ze hebben. Voetbal begint van achteruit en met Schwaab en Isimat kan je wel willen dat het ronaldo's zijn maar dat zijn ze niet. Overigens een opmerking van Verbeek waar die bij mij echt even lager in aanzien staat. Maar ja wie ben ik. Daarnaast is Lozano de belangrijkste speler van PSV. Als Messi 3 wedstrijden geschorst wordt dan komt dat waarschijnlijk ook in het nieuws. PSV speelt helemaal niemand van het veld, dat heb ik dit seizoen nog nooit gezien. De schorsing kun je op zijn minst over twisten, dat je dan 3 wedstrijden aan je broek krijgt is frustrerend.

Valt me op dat bizar weinig mensen op de hoogte zijn van de regels en steeds terugvallen op de situatie Huntelaar.
Wereldwijd is het gewoon zo dat als een scheidsrechter iets beoordeeld heeft in een wedstrijd en dit zonder kaart afdoet de aanklagers hier verder niks mee kunnen. Dat is net zoals in het gewone rechtssysteem, je kan niet twee keer voor hetzelfde misdrijf bestraft worden. En nee is geen achterhaald systeem zoals ik hier ook al links en rechts zie staan.

23 februari 2018 om 12:59

Kramer (toen ADO) werd destijds ook achteraf geschorst na een beoordeelde overtreding op Ajax keeper Cillessen. Toen kon het blijkbaar wel... Pure competitievervalsing

23 februari 2018 om 13:16

Nee kramer werd gestraft voor een andere overtreding dan die de scheids beoordeeeld had. Het was pas competitievervalsing als ze die rode kaart van lozano deden seponeren

Ja, en Reza doet hetzelfde en krijgt niks. Ja inderdaad, dat incident is oook al beoordeeld door de Knvb zeker? Net als Huntelaar? Verassend zeg. Ajax heeft weer een excuus, ja Huntelaar had ook rood moeten hebben en minimaal 3 wedstrijden. Alsof ze dit gezegd hadden als er nog een rechtzaak tegen hem gaande was.
In deze zaak is het duidelijk dat het zeer de vraag is of hij een bewuste elleboog uitdeelt. Mocht de knvb komen met een wedstrijd schorsing is dit nog enigszins te aanvaarden. Maar deze straffen zijn lachwekkend. Pure willekeur bij de Knvb en psv komt er met diverse schorsingen al jaren bekaaid vanaf. Ajax heeft weer eens alles nodig om het nog spannend te maken deze competitie en alle Ajaxieden die nu hun mond open doen hoe rechtvaardig deze schorsing is, schijten weer in hun boks dat ze dit jaar weer geen prijzen pakken. Kan me ook voorstellen dat Lozano al klaar is met deze waanzinnige partijdige competitie, wat dat betreft is het doel van de Knvb weer bereikt. Chappeau competitievervalsing, in ieder geval blijft het nu nog spannend tot het einde.

23 februari 2018 om 13:05

Zo zijn de regels al jaren. Heeft niets met willekeur te maken. Maar onbegrijpelijke regels. Lozano is niet de eerste die dit meemaakt. En PSV ook niet de enige club. Het is alleen pijnlijk omdat PSV verder bijna geen creativiteit heeft in het elftal. De angst regeert. En terecht want het was met Lozano bijna altijd al slecht. Dus de kans dat ze nog slechter gaan spelen en het geluk niet meer afdwingen is groot.

23 februari 2018 om 14:21

Liz Lozano heeft al zoveel rode kaarten gekregen dat hij echt wel weet wanneer je rood krijgt en wanneer niet.

23 februari 2018 om 14:22

Edit: zonder Liz natuurlijk.

Terecht of niet, dit is natuurlijk wel een aderlating voor Psv. Al moet ik zeggen dat Lozano dit jaar niet veel meer heeft laten zien, voor de winterstop keerde hij toch duidelijk in een betere vorm.

Ik lees hier veel reacties waarin het lijkt alsof alles op Ajax wordt afgeschoven, maar wat kunnen ze er in Amsterdam aan doen dat er een rode kaart wordt uitgedeeld, in een actie waar in je in veel wedstrijden gewoon het risico loopt dat je een kaart krijgt? Ik denk daarom ook dat de mensen die hier het probleem zoeken bij andere in plaats van bij zichzelf ongelofelijk kortzichtig reageren, en zich er wel in hadden kunnen vinden als het andersom was geweest. Er zijn dit seizoen namelijk genoeg voorbeelden op te noemen waarin clubs voordeel krijgen, en de ander niet.

Compeitievervalsing. Er wordt duidelijk met twee maten gemeten bij de KNVB. Vorig jaar moesten ze het ook al spannend maken door Vilhena te schorsen.
Des te knapper als PSV alsnog kampioen wordt. Met tegenwerking uit Zeist.

23 februari 2018 om 13:07

Wat laat jij, en vele met jou zich toch kennen, ongelofelijk. Spannend maken door Vilhena te schorsen? Je bedoeld die wedstrijd dat Feyenoord letterlijk 90 minuten lang van het kastje naar de muur werd gespeeld? Je doet alsof alles en iedereen jullie onrecht aan doet, terwijl je het misschien beter bij Lozano zelf kan gaan zoeken, een scheidsrechter kan hem gewoon geven met zo’n actie, Er zijn tal van voorbeelden waarin PSV wel het voordeel mee heeft (lees de bovenstaande reacties maar eens terug), maar dan hoor je jou niet. Net als dat Huntelaar gedoe nu andersom zou zijn, dan had jij je lolbroek natuurlijk wel aan gehad, stel je toch niet zo aan man. Als je geen kampioen wordt ligt dat niet aan de Knvb maar aan PSV zelf.

23 februari 2018 om 13:31

Lozano speelt pas het eerste seizoen in Nederland en heeft geen idee waar hij aan toe is. Heb je Pol van Boekel als scheidrechter dan mag je je tegenstander dwars door midden trappen zonder iets te krijgen? Heb je Higler dan mag je wél vasthouden, maar niét losrukken? Heb je Bas Nijhuis dan mag je zelfs worstelen en spitsen verwonden in de 16 meter zonder dat hij fluit?

23 februari 2018 om 13:45

@huubke

Laat ik voorop stellen dat ik het geen rode kaart vond, als je deze site regelmatig bezoekt en de reacties terug leest over dit onderwerp. dan weet je hoe ik erover denk.

Naar mijn mening bestaat er geen competitie bestaat waarin alle scheidsrechters gelijk fluiten, we zijn en blijven mensen, en die maken nu eenmaal ''fouten'', hij moet in enkele seconden een beslissing nemen of het een rode kaart is of niet, en gaat dan ook uit van zijn collega dat hij het goed beoordeeld heeft. De videoref zal alle problemen uit de wereld helpen, alleen gaat het wel ten koste van het spelletje.

De spelregels zijn al jaren zo, en daarin is het jaarlijks een discussie wie wel veel voordeel heeft en wie niet, het hoort er een beetje bij. Dat maakt de sport ook weer leuk, hoe frustrerend het soms ook kan zijn.

23 februari 2018 om 13:51

Lozano heeft al 5 rode kaarten gekregen voordat hij naar PSV kwam. Ik denk dat hij wel uitstekend op de hoogte is van de situaties waarvoor je een rode kaart krijgt.

23 februari 2018 om 13:13

Je doet net of het de eerste keer is dat iemand de dans ontspringt. En een ander hiervoor rood krijgt. Er wordt 50 keer per wedstrijd iemand vastgehouden in de 16 en maar af en toe geven ze er een penalty voor. Dat is willekeur.
Dat de regels nageleefd worden (zoals in dit geval) heeft niets met willekeur of cometitievervalsing te maken. Maar met slechte regels.

Treurig. Flashback naar seizoen 2015/2016 toen Makkelie Ajax 4 punten cadeau deed en Bryan Smeets dit onrecht heeft moeten corrigeren. Misschien lukt het de Knvb dit jaar wel? Wie gaat de nieuwe Bryan Smeets worden van 2017/2018?

Zorgwekkend. Dit lijkt op russisch roulette met scheidsrechters, wie gaan de scheidsrechters dit jaar kampioen maken, spannend zeg dat nederlandse voetbal......

Het jammere is juist dat spelers straks zich weer gaan laten vallen op het moment dat ze denken aan het shirtje getrokken worden.
En dat is juist ook niet wat de Knvb wil.
Misschien is het handiger als de spelers gewoon doorspelen en desnoods te trekkende speler op sleeptouw nemen waardoor het zichtbaar word.
Natuurlijk is een slaande beweging altijd fout, maar misschien moet de Knvb dat shirtje trekken harder bestraffen met kaarten, waardoor dat ook naar verloop van tijd niet meer zal gebeuren.
Nu is het meer aan hoe de scheids het beoordeeld heeft en ik zou als bond de scheidsrechters niet de persoonlijke keuze daarover geven.

23 februari 2018 om 14:06

Klopt wat je zegt. Maar grote kans dat er de komende 2 weken extra opgelet wordt, daarna zwakt het vaak weer af. Dat zie je ook vaak bij aanvang van het seizoen als de arbiters vol gestopt zijn met regeltjes waar extra op gelet moet worden.

Maar slaan is ten alle tijden fout. Dus uitstekend om Lozano 3 wedstrijden te schorsen !

De arbitrage en aanklagers lijken wel amateurs in Nederland. Er worden bepaalde clubs voorgetrokken blijkt maar weer.
Mauro zou in mijn ogen prima op die positie kunnen spelen en Perreiro prima op de positie van Van Ginkel. Cocu kennende zal hij Luckassen weer opstellen voor a.s. zondag i.p.v. Van Ginkel. Hopen dat PSV minimaal een punt pakt en Ajax maximaal een punt tegen Ado.

Zoals ik hier less stond er In het verweer van PSV enkel dat het niet eerlijk is dat Lozano wel rood krijg en KJH niet. Als de huisjurist van PSV met niks beter kon komen dan dit, kunnen ze hem beter ontslaan. Wat hadden ze verwacht? Dat de tuchtcommissie zou zeggen; Nou heren, jullie hebben gelijk, KJH had eigenlijk ook rood moeten hebben dus vanaf nu geen schorsingen meer voor het slaan van de tegenstander.

Als je het wilt proberen, wees wat creatiever, zoals de huisjurist van Feyenoord regelmatig gedaan heeft (niet altijd met succes). Lozano sloeg hem niet, maar raakte uit balans omdat hij aan zijn shirt getrokken werd, hier raakte het hoofd van Woudenberg de arm van Lozano.

In ieder geval moet er wel iets gebeuren met de regel dat er niet meer bestraft kan worden als de scheidsrechter het beoordeeld heeft. Nu floot Blom, maar hij had zelfs achteraf nog kunnen zeggen dat hij het gezien had. Gevolg zaak gesloten. Er kan via beelden geen straf meer volgen.
So good so far.
Maar als er een videoscheidsrechter is, gaat deze hele regel op de schop. Bij een bekerwedstrijd van Ajax kreeg een speler van de tegenpartij geel, dus beoordeeld. De videoscheidsrechter besloot echter na het zien van de beelden om er rood van te maken. Nu wordt er na beoordeling dus wel op video wel ingegrepen.
Hier zou 1 regel voor moeten komen.

Daargelaten dat ik vind dat de scheids hiervoor een rode kaart KON trekken vind ik 3 wedstrijden schorsing echt lachwekkend. Het is overduidelijk dat Woudenberg de eerste overtreding maakt en Chucky daardoor niet weg komt van zijn man. Hiervoor probeert hij zich los te trekken, en daar raakt hij zijn tegenstander tegen de schouder en daarna gezicht. Rood kon gegeven worden, vooral door de beweging die op slaan Lijkt. Ik vind het persoonlijk echter geen slaan.

De situatie van Huntelaar wordt vaak aangehaald maar het is nou eenmaal de regel dat deze situatie al beoordeeld is door de scheids, niets aan te doen. Het is natuurlijk wel van de zotte dat een situatie die erg vergelijkbaar is (huntelaar wordt ook eerst ernstig vastgehouden en wilt zich losrukken) zo'n grote impact heeft op het vervolg van de competitie. Waar PSV 2 punten verliest en haar beste speler 3 wedstrijden moet missen scoort Huntelaar de enige goal van die wedstrijd en krijgt geen schorsing. Pijnlijk maar volledig volgens de regels, ik neem de scheidsrechters dus ook vrijwel niets kwalijk.

De Knvb neem ik echter veel kwalijk, hoe kun je hier een schorsing van 3 wedstrijden voor geven? Blijf ik me afvragen...

Voor volgend seizoen: Het lijkt me duidelijk dat we vanaf volgende seizoen afstappen van de regel 'het is al beoordeeld', het levert niet alleen problemen als deze op, maar ook ernstige tackels die met geel bestraft worden achteraf niet een terechte schorsing van 3/4 wedstrijden op kan leveren.... zeer kwalijke zaak in mijn ogen.

Het is terecht is al de tweede keer het hoort niet thuis op het voetbal veld

Schorsing is veel te zwaar en bijvoorbeeld Huntelaar had dit seizoen al minimaal drie keer rood moeten krijgen op basis van beelden - net als Kramer vorig seizoen - maar ja. Het systeem deugd gewoon van geen kant. Net als het gros van de scheidsrechters.

Laat Ajax maar kampioen worden. Dan zijn we weer van al dat gezeik af. Als Feyenoordsupporter kan ik na de laatste titel sowieso tien jaar vooruit. Als PSV de titel pakt is het wel een prestatie van formaat. Dat moet gezegd. En nu weer eens presteren in Europa iedereen. Dit jaar was ultieme bagger.

Kwa voetbal is Nederland al afgedaald naar het niveau van Wit Rusland, nu de Knvb dus ook

Vreemd dat PSV nu opeens niet in beroep gaat. Wel veronderstel ik dat Psv, vanwege haar besef voor sportiviteit, Pereiro gaat aanklagen voor die slag in de nek van Malacia, en daarna die stervende zwaan actie alsof hij was geraakt door diezelfde speler. Toch?

28 februari 2018 om 20:25

Idd slechte actie van pereiro, maar vind het wel makkelijk johan derksen napraten, bovendien werd pereiro zelf in zijn rug geduwd. En de overtredingen van scharie en botteghin waren toch iets erger, waar de scheids ook geel voor gaf.

3 maart 2018 om 11:53

Het gaat me niet eens zozeer om de actie op zich, maar om de hypocriete houding van zowel PSV als ook andere clubs die opeens last hebben van vuiltjes in het oog wanneer een eigen speler in de fout gaat. Dan wordt er recht gepraat wat krom is. En nogmaals, bij zowat elke club. Wijs me eentje aan die wel zijn eigen spelers bestraft wanneer dat terecht is, ondanks de stand op de ranglijst en het belang van de komende wedstrijd(en).

Heeft ook weinig nut om nog eens in beroep te gaan.
1 wedstrijd heeft ie er al weer opzitten.
Alleen nog Utrecht en Willem Ii.
Dat moet op te vangen zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren