Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV voelt zich gepiepeld: ‘Anders komt eerlijk competitieverloop in gevaar’

Laatste update:

De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft donderdag de strafeis tegen Hirving Lozano verhoogd van drie naar vier wedstrijden onvoorwaardelijke schorsing. De uitspraak van de tuchtcommissie volgt vrijdagochtend om 10.00 uur. De Telegraaf schetst in zijn vrijdageditie de sfeer tijdens de tuchtzaak, donderdagavond in Zeist. Directieleden Peter Fossen en Marcel Brands zijn verbolgen over de vermeende willekeur in de Nederlandse scheidsrechterswereld, die PSV in hun ogen de kop kan kosten.

Lozano kreeg afgelopen zaterdag in het thuisduel met sc Heerenveen (2-2) direct rood van scheidsrechter Dennis Higler na een slaande beweging in de richting van tegenstander Lucas Woudenberg. Fossen noemde de ingevulde verklaringen van Higler en zijn assistent Richard Polman ’broddelwerk’. “Higler geeft na afloop duidelijk aan dat hij twijfelt, hij hapert bij zijn beslissing en heeft zo te zien geen goede zichtlijn op de situatie. Dan denk ik, be straight”, werd de directeur van PSV door het dagblad geciteerd.

“Als spelers en clubs moeten wij eisen van de arbitrage dat scheidsrechters in bepaalde situaties hetzelfde besluit nemen. Anders komt een eerlijk competitieverloop in gevaar.” PSV voelt zich gepiepeld ‘door een tweemansactie van Higler en assistent Polman’ en verder wees men erop dat de klap van Klaas-Jan Huntelaar jegens Bram van Polen, een vergelijkbare situatie een dag later tijdens PEC Zwolle - Ajax, alleen met een overtreding werd bestraft.

Een afwerende beweging van Reza Ghoochannejhad richting verdediger Nicolas Isimat-Mirin werd door Brands aangehaald. “Zie je, Isimat gaat niet liggen, maar blijft staan. Terwijl hij later ook bloed spuugt en daarna van het veld af moet door de scheidsrechter…”, fulmineerde de technisch manager.

Bij een schorsing mist Lozano zondag de topper tegen Feyenoord. Ook de wedstrijden tegen FC Utrecht, Willem II en VVV-Venlo gaan dan mogelijk aan zijn neus voorbij. PSV kan een dreigende schorsing voor Lozano niet uitstellen door tegen een negatieve uitspraak van de tuchtcommissie in beroep te gaan. Dat kan alleen als er niet direct rood getrokken is en de aanklager op basis van videobeelden een onderzoek heeft ingesteld.

Denk jij dat Hirving Lozano wordt vrijgesproken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Frustrerend, maar het zei zo. Ik denk dat je er niets meer aan kan beginnen. Als je vandaag seponeert is de KNVB al helemaal lachwekkend in zijn besluit. Dat wordt 3 of 4 duels brommen.

23 februari 2018 om 10:13

@psvnum1, dat in beroep gaan is gewoon dom, want je krijgt er in beroep zeer waarschijnlijk een extra wedstrijd bij. Wat het dommer maakt, is dat men situaties die beoordeeld zijn in andere wedstrijden meeneemt als argument, want dat is juridisch geen argument. Het gaat hier enkel om of Lozano iets strafbaars heeft gedaan( en dat heeft hij, want anders was hij al vrijgesproken geweest). Door het in beroep gaan krijgt Lozano naar alle waarschijnlijhkheid nu 4 plus 1 ipv 3 plus 1.

Dat supporters er in hun emotie er van alles bijbetrekken is logisch; je ziet het hier ook weer. Maar een professionele staf moet professioneel acteren, want de extra wedstrijd die Lozano nu bestraft gaat worden, komt door onprofessionaliteit. Die extra wedstrijd kan punten kosten.

23 februari 2018 om 08:11

Wat heeft dat “rotvoetbal” te maken met deze schorsing? Ze staan eerste en daar gaat het om. En het zit idd soms mee en soms tegen wat betreft arbitrale beslissingen, maar dan is het nog niet ongekend om je daar over uit te laten. Doe jij ook, weet ik 100% zeker

23 februari 2018 om 08:23

Wat een rare reactie zeg. Gefrustreerd dat je eigen club net zo slecht speelt maar wel 5 punten minder heeft dan dat rotvoetbal? Je hebt gewoon het recht je te verweren. Hoewel dat bij de Knvb vaak ervaren wordt als vervelend en je juist extra gestraft wordt.

Daarbij heeft het voetbal dus niets te maken met het in beroep gaan van een rode kaart. Ik snap de frustratie wel van Psv. Door deze rode kaart verlies je 2 punten tegen Heerenveen en mag hij nog meer wedstrijden niet mee doen waaronder tegen Feyenoord uit. Daarbij zeg ik niet dat het geen rood was. Dat het dan de topscorer van de eredivisie is maakt het natuurlijk nog vervelender.

Buiten dat is het gewoon bizar dat Huntelaar afgedaan wordt omdat Blom het gezien zou hebben... Als je dit achteraf af doet als ''niets'' dan maak je je ongeloofwaardig, zeker als je Lozano wel gewoon straft.

De Knvb lijkt een autoritair instituut als de Ueaf en Fifa. Als iedereen iets vindt, dan doen zij juist het tegenovergestelde. En daarbij ook nog een wedstrijd extra. Zo van ''jongen, accepteer nu maar, anders komt er een wedstrijd bij''. Dat is hoe het de laatste jaren gaat. Dat is geen normaal systeem. Het voelt een beetje als een instituut dat geen enkele tegenspraak dult. Doe je dat wel, dan zul je het weten.

Ik zeg niet dat ik Higlers beslissing tijdens de wedstrijd niet snap, en vond het ook achteraf wel een slaande beweging. Maar als je directe concurrent voor een vergelijkbaar vergrijp (misschien iets erger nog) wel vrij uit gaat, dan is dat natuurlijk niet te begrijpen... Ja omdat Blom het heeft beoordeeld.... Als dat de regel is, dan moet die er heel snel uit. Heel gechargeerd: ''ik schiet iemand op straat dood, de politie agent die erbij staat denkt te zien dat het mijn buurman is. De camerabeelden laten zien dat ik het ben. Maar ik ga vrij uit omdat de agent het zo gezien heeft. Ja sorry hoor.''

23 februari 2018 om 08:41

De regel dat wanneer de scheidsrechter het incident al beoordeeld heeft er geen onderzoek meer kan worden gestart bestaat al jarenlang. Heb PSV nog nooit gehoord dat ze die regel willen aanpakken. Nu deze regel ze plotseling niet uitkomt, doen ze alsof ze het niet begrijpen. Dit terwijl er al tientallen voorbeelden zijn geweest in het verleden waar men tot dezelfde conclusie is gekomen. De regel kan voor PSV dan ook geen enkele verrassing zijn en met hun verweer proberen ze enkel de Knvb in een kwaad daglicht te zetten bij de fans.

23 februari 2018 om 08:44

Plotseling niet uitkomt? PSV heeft al wel meerdere schorsingen gehad door de jaren heen waar een hoop ophef over is ontstaan. Niet alleen vanuit PSV-kamp. Ik krijg het idee dat je niet echt op de hoogte bent.

23 februari 2018 om 09:01

En PSV heeft ook wel meerdere potentiële rode kaarten ontlopen doordat de scheids het beoordeelde en niks of geel gaf, dat bedoelt Master D. Als dat gebeurt bij iemands eigen club vind iedereen het prima. Nu slaat Lozano een keer door (ofja, is iets periodieks bij hem zo lijkt) en nu moet de regel ineens z.s.m. veranderd worden volgens de PSV'ers. Ajacieden vinden de regel nu prima, is immers al altijd zo. De volgende keer is het weer bij andere teams en hoor je daat weer geklaag, blijf je houden.

23 februari 2018 om 09:03

Ja plotseling niet uitkomt. Als deze regel die al jarenlang precies hetzelfde is, PSV echt een doorn in het oog is, dan hadden ze daar de afgelopen jaren wel wat meer tegen geprotesteerd en gepleit voor verandering. Dat hebben ze echter niet gedaan. Nee, nu er een speler van de concurrent niet geschorst wordt. Dan begrijpen ze het plotseling niet. Bij PSV is men niet op de hoogte als ze de regel niet begrijpen.

23 februari 2018 om 09:11

Je denkt dus dat het een complot van PSV is om de Knvb in een kwaad daglicht te stellen bij de eigen fans? Tja, moet ik daar nog op ingaan?

Ik ga het toch proberen. Precies in dit geval komt de kromheid van het systeem aan het licht en de eventuele gevolgen. Het gebeurde precies bij 2 belangrijke concurrenten en belangrijke spelers. De een komt weg met hetzelfde waar de ander er 4 wedstrijden voor krijgt. Daarbij kost het PSV 2 punten en levert het Ajax 2 punten op (ervan uitgaande dat Ajax met 10 man de wedstrijd niet had gewonnen). Had ook andersom kunnen gebeuren. Maar je snapt, zeker in deze fase van de competitie de frustratie van PSV toch wel? Of het nu voor of tegen Ajax en PSV is. Het kan nu alleen heel beslissend zijn.

Dus omdat de regel al jarenlang bestaat dan accepteert PSV het maar? Dan is dit een mooi moment om deze regel per volgend jaar te veranderen. En dat je vrijwel standaard een wedstrijd extra krijgt als je in beroep gaat is autoritair gedrag wat niet past bij een rechtssysteem. Het heeft een afschrikwekkend effect om in beroep te gaan.

Nu is het in het nadeel van Psv,volgende keer in het voordeel. Maar wat mij betreft mag de Knvb weleens kritisch naar zichzelf kijken. Als een scheidsrechter iets beoordeeld heeft (al is het verkeerd beoordeeld) dan blijft deze beslissing staan? Dat klopt gewoonweg niet.

23 februari 2018 om 09:30

Dat het systeem krom is ben ik het mee eens. Huntelaar en Lozano hadden dezelfde sanctie moeten krijgen. Te weten rood en een aantal wedstrijden schorsing. Vanuit de fans snap ik de frustratie dan ook zeker.

Echter is PSV een professionele club die op de hoogte is van de regels en weten dat deze gewoon zijn gevolgd. Dat de arbitrage inconsequent fluit is ook al een tijd bekend, dus ook daar kan men niet verrast over zijn. Wel is het heel vervelend hoe het nu voor PSV uitpakt. Echter kent PSV de regels, zien ze dat de actie van Lozano rood is en dat daar een schorsing bij hoort. Als een professionele organisatie met dit in het achterhoofd dan op deze manier verweer voert, dan kan ik dat alleen maar zien als een manier om iets tegenover je fans te bewijzen. Want inhoudelijk gezien hebben ze geen argemunten.

Van mij mogen ze de regel aanpassen en al dan niet doordat PSV zich tegen deze regel verzet. Dat maakt echter niet dat deze regel plotseling er is, want hoe belachelijk dan ook, hij is er al jaren. Die extra wedstrijd in de eis erbij is niet meer dan logisch in een rechtsysteem. Het eerste voorstel is namelijk een schikkingsvoorstel. Bij een schikking komen beiden partijen elkaar tegemoet, dus eist de Knvb niet zo hoog als dat men anders zou doen en verliest de speler de mogelijkheid om in beroep te gaan. Wordt de schikking afgewezen (wat een goed recht is), dan wordt de eis hoger, want je hoeft geen water meer bij de wijn te doen. Heeft niks met autoritair gedrag te maken.

23 februari 2018 om 10:57

Een beetje selectieve verontwaardiging bij PSV.

Op 22 oktober 2017 deelde Luuk de Jong in de wedstrijd PSV-Heracles een gemene elleboogstoot uit aan zijn tegenstander Van de Buis. Scheidsrechter Ed Janssen spaarde De Jong echter en gaf hem voor de actie geen kaart. De Eindhovenaren mochten met elf man verder en wonnen de wedstrijd met 3-0.

Brands en Fossen wijzen momenteel op de overtreding van Klaas Jan Huntelaar als vergelijk met de overtreding van Lozano om hun verweer kracht bij te zetten. Mag ik ze hierbij wijzen op de overtreding van Luuk de Jong als vergelijk? Over totale willekeur gesproken.

In dezelfde wedstrijd kreeg Robin Pröpper discutabel rood en een onterechte strafschop tegen. De Heraclied bleek in de slomo zijn tegenstander niet geraakt te hebben en de vermeende overtreding leek buiten het strafschopgebied. De rode kaart werd achteraf dan ook geseponeerd. De 3-0 en de strafschop bleven echter gehandhaafd, conform aan de regelgeving van de KNVB.

PSV en Luuk de Jong kwamen er die wedstrijd begenadigd van af en profiteerde optimaal van het fluiten de arbiter Ed Janssen. Daar hoor ik Brands en Fossen niet aan refereren of klagen.

Verder vind ik de opmerking van de PSV-leiding, dat Higler zei, dat hij uiteraard even een momentje van twijfel had bij het trekken van rood voor Lozano, erg uit zijn verband getrokken. Higler bedoelde hiermee, dat elke scheidsrechter bij het trekken van rood zo’n split second twijfelmomentje heeft. Maar nadat zijn assisent onherroepelijk drie keer ‘rood, rood, rood!’ riep, wist hij dat hij het goed zag. En de camerabeelden achteraf bevestigen dat ook.

23 februari 2018 om 11:06

Wanneer je eens goed naar de overtreding kijkt zul je zien dat je als scheids hier best rood voor kunt geven. Daarnaast wist PSV al voor de start van de competitie dat deze regels gelden en vind ik het dus ook teken van zwakte als ze deze regel aan de tand gaan stellen precies wanneer het PSV wel heel slecht uitkomt. De directie van PSV moet zich gewoon heel ver weg houden van deze "supporters" discussie. PSV bestaat uit meer spelers dan Lozano en ieder club heeft wel eens pech met de scheids. Dat de directie deze momenten aanhaalt als excuses voor het mislopen van een eventuele titel is gewoon kinderachtig.

23 februari 2018 om 13:03

Master D, als je de vermeende elleboog van Huntelaar als iets ziet dat met rood zou moeten worden bestraft dan heb je zelf niet gevoetbald. Er zit wel degelijk een verschil tussen beide acties. Overigens begrijp ik de actie van Lozano hoor. Ik denk dat dat een gevalletje 'je kan hem geven' is. Maar die van Huntelaar is geen rood.

Trouwens mooi om te zien hoe men bij praatprogramma's de ene keer roept om rood en de andere keer het verleden ophemelt met 'vroeger waren er geen camera's waardoor het voetbal mannelijker was'...

Dat Huntelaar niet bestraft is ligt aan de onkunde van de scheidsrechter van dienst. Lozano maakt de beweging met de arm met alle gevolgen van dien. Dat je het er niet mee eens bent dat kan maar blijf bij de feiten en steek wellicht de hand ook in eigen boezem.

23 februari 2018 om 08:24

Klopt. Scheidsrechter Blom hoort niet meer thuis in de eredivisie. Structureel fout op fout. Eind van het seizoen graag afscheid van nemen.

23 februari 2018 om 08:31

Dan moet ik bekennen dat Nijhuis er ook niet meer bij is aangezien hij hendrix de 2de hele kaart werd ontnomen tegen Zwolle anders verlies je die wedstrijd maar daar hoor je niemand over beetje jammer want hoe je draait of keert lozano slaat zijn tegenstander en dat is fout punt en regels zijn regels en als de regel is wanneer er iets beoordeeld is tja is het niet meer te veranderen dus de hunter heeft geluk het zij zo maar niet recht praten wat krom is en dat is dat brands doet.

23 februari 2018 om 08:43

De scheidsrechter bij PEC - PSV was Kuipers.

23 februari 2018 om 08:53

Nijhuis hanteert zn eigen regels

23 februari 2018 om 08:54

Wat heeft zit ermee te maken?

23 februari 2018 om 09:23

Sabelhout, niks! Net als dat Huntelaars situatie hiermee NIKS te maken heeft. Lozano is een recidivist en wordt geenszins op zijn gedrag aangesproken blijkbaar. Pakt op zeer jonge leeftijd zijn 7e directe rode kaart in zijn carrière en z'n 6e rode kaart in het lopende en voorgaande seizoen geloof ik, als buitenspeler! PSV is maar door 1 man 'gepiepeld' en dat is door Hirving, die bij volle verstand in de blessuretijd van de eerste helft op de middellijn opzettelijk zijn arm in iemand gezicht zwaait, dom dom en nog eens dom..

23 februari 2018 om 08:25

Klopt. Scheidsrechter Blom hoort niet meer thuis in de eredivisie. Structureel fout op fout. Eind van het seizoen graag afscheid van nemen.

23 februari 2018 om 09:03

Stadionverbod voor vijf jaar geven. Verwarde man die het speelveld betreedt

Ik begrijp het betoog maar dit werkt niet in de beroepszaak, daar gaat het alleen om de actie van Lozano. Dat KJH niet bestraft is, is nl een ander onderwerp. Frusterend misschien, maar niks aan te doen.
Al met al maakt Lozano een bewuste slaande beweging en zal dus waarschijnlijk 3 of 4 gaan uitzitten denk ik

Sneu en amateuristisch dit, past mooi bij het niveau van de competitie. Het is wel frappant overigens; Ziyech die niks krijgt na duidelijk naschoppen tegen Kae, een cruciale penalty cadeau vs Twente en natuurlijk Huntelaar die de dans ontspringt. Soms zit het gewoon allemaal mee blijkbaar.

23 februari 2018 om 07:46

Buitenspelgoal utrecht 0 1 in de arena. Gortler die een schandalige.overtreding maakt en geen rood krijgt tegen ajax. Ajax die geen pingel krijgt tegen willem terwijl neres duidelijk wordt omvergetrokken. Diezelfde higler die willem tegen ajax wel heel makkelijk een pingel gaf en naliet 2 spelers van twente rood te geven tegen ajax. Ja het zit allemaal mee bij ajax en de scheidsrechters doen er alles aan om ajax.kampioen te maken..

23 februari 2018 om 08:32

Dat wou ik ook net zeggen. Hoeveel punten heeft psv dit seizoen al gehaald door domme beslissingen van de scheids dat in hun voordeel liep?

23 februari 2018 om 09:11

Ik kan niet zeggen dat de ene club meer benadeeld wordt dan de andere. Wel zuur dat je 4 wedstrijden last hebt van zo'n beslissing.
Verder zegt het genoeg dat iedereen hier zo uit zijn hoofd een aantal slechte beslissingen kan opnoemen. Het niveau van de scheids is dramatisch...

23 februari 2018 om 08:24

Het was gewoon rood, een smerige klap naar achteren. Moedwillig. Klaar, dan kan je wel specifieke gebeurtenissen bij wedstrijden van Ajax gaan aankaarten, maar daarmee laat je zien hoe kinderachtig en hypocriet de voetbalwereld is. Er heerst een ja-maar cultuur en jij lijkt de bewaker van deze cultuurm. Man up and grow some balls. In mijn ogen ben je als de dood dat het PSV-kaartenhuis in elkaar stort bij agwezigheid van Lozano.

23 februari 2018 om 08:37

Het maakt me oprecht geen moer uit of nou PSV of Ajax kampioen wordt. Wat ik me wel afvraag is waarom er bij een afwijkende mening, 1 die sommigen wellicht niet aanstaat meteen met bloeddoorlopen ogen bovenop gesprongen wordt? Zonder calimero-opmerkingen en referenties naar iemands moeder kan er toch gereageerd worden?

23 februari 2018 om 09:21

In dit geval heeft Tsaar Ii ook gewoon gelijk. Iedereen wordt in een seizoen weleens geholpen of tegen gezeten door de scheids. Maar ik verzeker je dat de beste ploeg aan het eind van het seizoen bovenaan staat

Als alleen door een rode kaart je kampioenschap in gevaar komt betekend hoe slecht psv er eigenlijk voorstaat. Als je kampioen wilt worden moet je niet gaan zeuren om een rode kaart, die hartstikke terecht is, want dan zou je toch gewoon een backup moeten hebben

23 februari 2018 om 07:50

Geen enkele eredividieclub heeft voor elke positie een back-up van hetzelfde niveau. Wanneer 1 van je beste spelers uitvalt gaat dat gewoon ten koste van het spel.

23 februari 2018 om 07:55

Niet van hetzelde niveau mss maar ik vind dan PSV hiervan een veel te groot probleem aan het maken is en nu alnaar excuses zoekt voor als ze het kampioenschap mislopen

23 februari 2018 om 07:55

Des te stommer is het om met je arm tr zwaaien naar achteren. Je dupeert hier je team mee. En dat bij een 2-0 voorsprong vlak voor rust..

23 februari 2018 om 08:35

Maar je speel met een team van 11. PSV doet het nu overkomen alsof hun succes afhangt van 1 speler, dat mag volgens mij nooit gebeuren. Daarnaast geeft het volgens mij ook weinig vertrouwen voor de andere spelers. Lozano wordt naar mijn inziens nu groter gemaakt dan hij is.

Wat een trieste houding van PSV. Je opstellen als of de hele wereld blind is. Hij deelt gewoon een tik uit. Dit heeft niets met losrukken te maken. Andere spelers hoeven hem in de wedstrijd alleen maar boos aan te kijken en hij ligt al. Daarom vind ik het ook mooi dat hij nu eens de sjaak is. Als je het mij vraagt is hij een matennaaier pur sang.

De regels maken het momenteel niet mogelijk om Huntelaar te schorsen. Anders had de aanklager dat echt wel gedaan. Overigens was Ajax daar waarschijnlijk alleen maar sterker door geworden. Cassiera kan het haast niet slechter doen.

In beroep gaan tegen een schorsing levert nu eenmaal vaak een wedstrijdje extra op. Het schikkingsvoorstel komt simpelweg te vervallen..




Zijn beide heren nou zo onnozel en kennen ze de gelde regels niet of denken ze werkelijk dat Blom Huntelaar bewust geen rood gegeven heeft en dat Blom dus het slaan gezien zou hebben?
Dat er bloed bij komt kijken zegt ook helemaal niets natuurlijk. Slaan blijft slaan en alleen de beweging is al genoeg voor een rode kaart dus doet het helemaal niet ter zake of een speler geraakt wordt of niet laat staan of er bloed bij komt kijken of niet.
Misschien doen ze er bij PSV verstandig aan om Lozano te begeleiden want 7 rode kaarten in 2 jaar daar zou ik me pas zorgen over maken meer dat over factoren die je toch niet in de hand heb.

23 februari 2018 om 07:56

Als jij nou eens de hele telt leest... hoe kan je uitleggen dat Isimat met een vergelijkbare actie van Reza een bloedlip krijgt? Dan zou de tuchtcommissie dus Reza ook moeten schorsen. Als Higler dit heeft beoordeeld in de wedstrijd is het extreem scheef om bij de ene situatie niks te doen, en bij de andere rood te trekken. Zoals de aanklager zei in zijn laatste zinnen: fouten zijn inherent aan scheidsrechterswerk, net als de rode kaart van Lozano. Is max geel

23 februari 2018 om 08:05

Een bloed lip op zich zegt natuurlijk niets die kan je ook oplopen in een regulier duel. Deze actie is in de wedstrijd (misschien verkeerd) beoordeeld door Higler en daar is dus niet mee aan te doen.

Wen er maar aan dat de interpretatie van alle scheidsrechters ten alle tijden anders is. Scheidsrechters hebben maar een fractie van een seconde om iets te beoordelen. Daarbij zijn ze afhankelijk van hoe vrij hun zichtveld is vanuit welke hoek ze naar de situatie staan.
Het lijkt me niet nieuw voor Brands en consorten? Volgens mij is Brands niet pas vorige week ingestapt bij een Bvo.
Lozano slaat en dan is goed beoordeeld door de scheidsrechter terecht rood. Huntelaar geeft een elleboogstoot en had ook rood moeten krijgen maar dat is (fout) beoordeeld door de scheidsrechter dus is daar volgens de regels niets mee aan te doen.

Dit treurige gejammer van Brands en z'n vriendjes heeft een heel hoog Calimero gehalte. Ga met Lozano in gesprek en zorg dat hij niet meer van zulke domme rode kaarten pakt.

23 februari 2018 om 08:01

Overigens is van PSV-kant de naam Huntelaar niet genoemd tijdens de zitting. Alleen de aanklager haalt aan dat hij begrijpt dat PSV zich gedupeerd voelt omdat Huntelaar niet bestraft wordt. PSV heeft hier geen woord over gerept tijdens de zitting.

23 februari 2018 om 08:11

Iedereen bij PSV ziet toch als je je club bril afzet dat Lozano een klap naar achter uitdeelt is snap de verontwaardiging niet zo goed?
Er zijn ook wel eens situaties waarbij een scheidsrechterlijke beslissing in het voordeel van PSV uitvalt, dan hoor je niemand.
Als je buurman een boete krijgt voor door rood rijden en jij niet heb je geluk het is niet zo dat jij dan geen overtreding gemaakt heb.

23 februari 2018 om 08:18

Is de zitting al geweest dan? Ik dacht pas om 10 uur. Daarnaast heeft Brands zelfs de naam Huntelaar genoemd. Tenzij hij geen onderdeel van psv is?

23 februari 2018 om 08:33

Zitting was gisteravond. Uitspraak is straks om 10u. Brands heeft de naam Huntelaar in interviews genoemd, maar niet tijdens de zittig

Rode kaart was terecht en het schikkingsvoorstel was op zich ook niks mis mee, wetende dat er nog een voorwaardelijke schorsing open stond. Het enige punt wat PSV heeft is dat de arbitrage in Nederland zeer inconsequent fluit. Dat maakt echter niet dat je in dit individuele geval tot vrijspraak moet komen. Dat de concurrent met een vergelijkbare actie goed wegkomt doet totaal niet ter zake.

23 februari 2018 om 08:04

Maar dat inconsequent fluiten gebeurt al jaren. Bij de ene scheidsrechter heb je sneller een gele kaart dan bij de andere en met een rode kaart of penalty is het precies hetzelfde. Ik snap dat PSV in beroep gaat maar het vergelijken met een actie van Huntelaar doet inderdaad niet ter zake. Clubs zouden het gewoon eens moeten accepteren en niet altijd meteen huilen als iets in hun ogen tegenzit (en dat is PSV echt niet alleen dat doet elke club). Hun eigen spelers doen genoeg fout in een wedstrijd maar daar hoor je ze nooit over het is altijd de scheidsrechter dit en dat.

23 februari 2018 om 08:44

Het feit dat dit al jaren gebeurt is natuurlijk wel triest. Zouden ze daar in Zeist niets aan kunnen doen, te beginnen met het verbeteren van de (kwaliteit van) de opleiding voor scheidsrechters?

In plaats van de actie af te keuren je alvast in dekken in het geval je de komende tijd puntverlies lijdt.

Ligt ook allemaal aan die bevooroordeelde KNVB en scheidsrechterskorps. Man, man. Complotdenkers.

Ik snap de frustratie wel en misschien ook wel terecht.
Alleen dat wijzen naar weet je dat toen en bij hem en toen ging het zo is een beetje treurig in mijn optiek.
Maar dat psv met Lozano een speler heeft die in 2 jaar tijd 7x rood pakt is dit misschien wel een goede oefening voor de volgende keer.

23 februari 2018 om 08:03

PSV wijst 0x tijdens de zitting naar Huntelaar. De aanklager haalt alleen aan dat hij begrijpt dat PSV zich gedupeerd voelt doordat Huntelaar niet bestraft wordt. Jammer dat vz het zo vertekenend schetst. Voor juiste info moet je maar even het twitter account van Rik Elfrink lezen.

23 februari 2018 om 08:13

AFCADickster zegt ook niet dat dat tijdens de hoorzitting gebeurde.

Het was wel degelijk Brands zelf die dit aanhaalde en niet de aanklager:

"Lucas Woudenberg heeft verklaard dat het meer een duw dan een klap was. Wij hadden daarom verwacht dat de rode kaart zou worden omgezet in geel", vertelt Brands in gesprek met Voetbal International. "We schrokken dus wel even toen maandag bekend werd dat Lozano voor drie wedstrijden werd geschorst."

"Dat Klaas-Jan Huntelaar voor eenzelfde armgebaar niets krijgt, zegt ook alles. Het is allemaal zo verwarrend voor spelers en trainers. Toen we tegen Sparta speelden, mocht van Bas Nijhuis heel erg veel. Ik denk dat hij voor het geval met Lozano niet eens had gefloten. En Isimat moest tegen Heerenveen naar de kant met een bloedlip na een tik, maar zijn directe tegenstander kreeg niks. Woudenberg had niet eens een bloedlip."

23 februari 2018 om 08:37

Hmmm dus ze verwijzen niet naar huntelaar maar ze voelen zich gedupeerd doordat hij niet word bestraft dit verklaard alles

Vervelend die clubs die zo reageren als ze het niet eens zijn met een beslissing van de scheids alleen als ze hierdoor punten verloren hebben.

Zo sprongen ze ook op bres voor Ajax toen zij werden gepiepeld in Groningen en zo 2 dure punten in de strijd verloren om de titel. Brands klaagde toen over de willekeur van de Nederlandse scheidsrechters en hoe een andere scheidsrechter gewoon voor een overtreding op Onana had gefloten. Eerlijkheid is gewoon een belangrijk item voor ze. Ze gaan hun naar veranderen in PSVVE: Philips Sport Vereniging Voor de Eerlijkheid.

Brands vergeet even dat dit de 8e rode kaart van Lozano is. Dan denk ik snel dat het opzettelijker gedaan is dan hij doet voorkomen

23 februari 2018 om 08:15

Precies, de kop had moeten zijn Brands voelt zich gepiepeld door Lozano. Dat is toch echt de hoofdverantwoordelijke die Psv in deze situatie heeft gebracht en niet voor het eerst.

23 februari 2018 om 08:15

Allemaal een complot tegen PSV!
Zelfs al die kaarten die hij in Mexico al kreeg!

Het valt natuurlijk totaal niet te verkopen dat de regels zo in het wilde weg worden nageleefd door de scheidsrechters en arbitragecommissie. Door ongeveer dezelfde overtredingen zo belachelijk verschillend af te straffen weet niemand meer waar hij of zij aan toe is. Waar zijn die camerabeelden dan nog goed voor? Is een elleboog dan totaal onschuldig en een lange arm duw een schande? Belachelijk en totaal ongeloofwaardig.....

23 februari 2018 om 12:28

Denk niet zozeer dat er in dit geval sprake is van het in de wilde weg naleven van regels. In het geval van Huntelaar heeft de scheidsrechter het niet goed gezien. Dat is een menselijke fout. Kan gebeuren. In het geval van Lozano is volgens mij de juiste beslissing genomen.

23 februari 2018 om 15:01

Het is juist een aaneenschakeling van menselijke fouten en verschillende interpretaties. Is niet iets wat je wil hebben in een miljoenenbal als het voetbal....

Ik ben absoluut van mening dat Lozano geen vier wedstrijden schorsing moet krijgen, maar PSV moet niet denken dat Ajax alles mee krijgt. Utrecht wint in de ArenA ook dankzij een buitenspelgoal. Gortler had ook in de Galgenwaard rood moeten krijgen. Higler die in de tweede helft bij de stand 0-0 een penalty geeft aan Willem ll die er niet was. Dat we dan toch nog winnen maakt de blunder niet minder belangrijk. Zelfs geef je Huntelaar rood had je Ajax eerst een penalty moeten geven omdat van Polen duidelijk aan de Ajax' shirt hangt. Dus de boosheid van PSV is gedeeltelijk terecht, maar overdrijven is ook een vak.

Trouwens mag dit ook een les zijn voor al de andere spelers dat er tig camera's op ze gericht staan en dat zeker slaande bewegingen voor ophef kunnen gaan zorgen. Je kan jezelf en je club in grote problemen brengen.

Mauro of gudmundsson kunnen lozano wel vervangen dus geen probleem
Psv moet blij zijn dat huntelaar niet gestraft word want die mist zoveel kansen dat er geen amateurclub is die hem in de basis zou zetten

23 februari 2018 om 08:38

Een originele manier om je frustratie te uiten. Dat moet ik je nageven.

23 februari 2018 om 08:54

Toch knap dat hij er dan nog altijd meer in heeft liggen dan super spits Lucky Luke.
Overigens vind ik het prima, hij mag van mij kansen aan de lopende band missen, als hij die ene winnende maar wel blijft maken zoals hij nu al weken doet.

Natuurlijk heeft PSV gelijk dat het raar is dat een zelfde soort overtreding niet wordt bestraft. Helaas gebeurt dit non stop op de Nederlandse velden. Ik zelf vond dit geel aangezien je dit wel vaker ziet.maar goed laten we ophouden met het gezeik en gwn doorgaan. Mooie kans voor Cocu om een Gudmunsson op te stellen (al zou Cocu kennende dat niet gebeuren). Ow en btw wanneer ziet Cocu dat Lozano links moet staan!

Nee ik ben het er niet mee eens dat de strafmaat is verhoogd. Maar iets ermee bereiken doe je toch niet. Ik vind het goed dat ze dat onderwerp wat betreft willekeur nog even aansnijden, want dat ziet iedereen.

Ook die supporters die hier het voorbeeld noemen van de Ajax wedstrijden tegen Utrecht en Groningen benoemen dat onbewust wellicht. Dat is namelijk het hele probleem. Dat heeft niks te maken met dat een ene ploeg meer mee heeft dan de ander. Dat is sowieso altijd een slechte discussie omdat supporters hier nooit maar dan ook nooit uit gaan komen. Nee dat heeft er vooral mee te maken dat je voorafgaand aan een wedstrijd niet weet hoe de maatstaven deze keer worden gehanteerd en dat frustreert. Als ik tegen Feyenoord iemand met zijn armen zien zwaaien nadat een PSV'er hem heeft vastgepakt, verwacht ik nu ook een rode prent. Als dat niet gebeurt, zet je die lijn van willekeur (of eigenlijk het ontbreken van een lijn) door.

Aan Marcel Brands, neem je verlies. En ga uit van je eigen kwaliteit en hengel dat kampioenschap binnen. Alles nog in eigen hand. Triest om je in te dekken. En daarnaast overduidelijk rood, ze zouden Lozano zelf nog moeten straffen. Je ziet zelfs dat hij met zijn schouder/rechterhelft van t lichaam naar achter gaat om zijn arm extra kracht mee te geven.

Dit is volkomen terecht. Op slaande beweging staat nu eenmaal een hoge straf. Dat konden ze weten, want Lozano stond al bekend als een rode kaarten haler. Het trieste is nu dat ze hem hoe dan ook vrijgesproken willen hebben en dus met belachelijke argumenten komen. Dat een ander ook zoiets doet doet niet terzake. Dat een scheidrechter warrig fluit slaat nergens op. Dat hij eerst naar zijn verkeerde borstzakje grijpt doet er niet toe. Het zijn de beelden waarop beoordeeld zal worden wat de straf is, die spreken voor zich....

Ik schaam me voor mijn club. De fout ligt bij Lozano. Hij had gewoon niet zo moeten reageren. Je staat 2-0 voor!. Denk je nu echt dat je vrijspraak krijgt? Had gewoon 3 wedstrijden geaccepteerd, dan kon je in alle rust naar Feijenoord toeleven.

23 februari 2018 om 09:05

Volkomen met je eens. Ik vind ook dat ze het hadden moeten accepteren. Argumentatie slaat werkelijk waar nergens op. Enige argumentatie die in mijn ogen tot vrijspraak kan leiden is dat je zegt dat Lozano niets deed, maar dat kan niet, want hij slaat hem gewoon.

Knvb moet de regels wel aanpassen dat als een scheidsrechter iets heeft beoordeeld dat het alsnog kan worden bestraft als dat nodig is. Blom zal vast iets waar hebben genomen, maar niet het daadwerkelijk incident. Had ie echt gezien wat er gebeurd was, had ie Ajax een penalty gegeven, Van Polen geel en Huntelaar rood. Nu zie ie wss Van Polen vallen en fluit ie het voor de zekerheid maar af. Ik denk dat de clubs (inclusief Psv) het wel prima vinden zo, omdat ze dan soms met iets weg kunnen komen.

het lijkt me dat er in dit geval niet gezegd kan worden: “ja maar huntelaar” aangezien beide spelers fout zitten waarbij huntelaar het geluk heeft dat blom het fout beoordeeld heeft.

wat in het voordeel van beide scheidsrechters spreekt is dat de overtreding van lozano in een “open veld” is, waardoor het makkelijker te zien en te beoordelen is voor een scheidsrechter. die van huntelaar is in een strafschop gebied waar altijd veel geduw en getrek is op zo’n moment, dus valt het minder snel op. we vreemd dat blom het dan wel beoordeeld..
wat sommigen hier lijken te vergeten is dat scheidsrechters in een splitsecond moeten beslissen en niet 12 herhalingen tot hun beschikking hebben.

dat higler twijfelt na het zien van 12 herhalingen, is ook niet echt een argument, dan zouden elk weekend alle overtredingen bekeken moet worden, en worden er 24 gele kaarten geseponeerd en 16 kaarten uitgedeeld. dat is onbegonnen werk natuurlijk en zou het niveau in nederland niet echt doen stijgen.

het is gewoon toevallig dat het in hetzelfde weekend gebeurt, stel huntelaar had het ergens voor de winterstop een keer gedaan, had er nu geen haan naar gekraaid..

er is vast iemand voor de winterstop geweest die een zelfde soort beweging heeft gemaakt en er misschien mee weg gekomen is, daar hoor je nu niemand over.

verder vind ik dat psv niet moet zeuren de schorsing gewoon moet accepteren. ik zie dat lozano’s arm nog versnelt als hij de beweging naar achteren maakt, dus losrukken gaat er bij mij niet in.

aan het eind van het seizoen heeft elke (top) club net zoveel geluk als pech gehad, dus zal er een terechte kampioen staan.

Moeten we alles gaan terug draaien danvolgens psv belang dan weet ik er nog een hendrix uit bij pec had ook rood moeten hebben maar werd gespaard

Meneer Brands klinkt als het vervelende kind uit de kleuterklas, die alles wat hij fout doet goed probeert te praten door te wijzen naar andere kinderen die het ook deden. Het enige verschil is dat een kinderbrein nog niet volgroeid is en het kind dus nog niet altijd logisch kan redeneren, en Marcel Brands een volwassen man is van wie geacht wordt dit wel te kunnen.

Terechte rode kaart, hij geeft een (bewuste) klap met zijn arm in het gezicht van de tegenstander om los te komen van zijn man. Huntelaar zou ook rood moeten krijgen, maar (verkeerd) beoordeeld door de scheidsrechter van dienst, dus kunnen er geen stappen meer ondernomen worden. Zo simpel kan het zijn, Marcel.

Waarom bij PSV wel en bij Ajax niet ( huntelaar) niet eerlijk daarom vindt ik dat lozano gewoon mee moet doen tegen Feyenoord en geen schorsing krijgt ook andere wedstrijden niet punt

23 februari 2018 om 09:57

Omdat het geval Huntelaar al beoordeeld is door de scheidsrechter tijdens de wedstrijd. Helaas voor PSV en geluk voor Ajax dat dit verkeerd beoordeeld is.

Overigens is de schorsing voor Lozano meer dan terecht. Huntelaar zou mijns inziens ook een schoring moeten krijgen, maar zoals ik net al aangaf is dit niet meer mogelijk.

Niet zo janken Psv. Deal with it. Blom maakte een fout. Higler niet. PSV zou juist Lozano een boete moeten geven voor 2 x rood vrij kort achter elkaar. Dat zou nou een goed signaal zijn. Nota bene een aanvaller!!

23 februari 2018 om 10:21

de eerste rode kaart van Lozano was welliswaar onterecht. hij gleed uit en nam Dumfries daarin een klein beetje mee, daarna maakt Dumfries een toneelstuk waardoor Lozano rood krijgt.

23 februari 2018 om 10:23

Dan zou het goed zijn om Huntelaar ook een boete te geven, als Ajax zijnde, ook al heeft de scheidsrechter het verkeerd beoordeeld.

Ligt het aan mij, of verwoordt Voetbalzone het niet goed? Het schikkingsvoorstel is door PSV afgewezen, dus kwam de aanklager met een strafeis. Dat is geen verhoging van de strafeis, want het is de eerste strafeis. (En die is inderdaad hoger dan het schikkingsvoorstel, wat logisch is, want een schikkingsvoorstel is bedoeld om beide partijen te laten schikken - nader tot elkaar te laten komen - om een tuchtzaak te voorkomen. Als PSV dat afwijst, dan is het ook logisch dat de aanklager met een zwaardere eis komt ipv het schikkingsvoorstel als strafeis te hanteren.)

PSV moet niet zeiken en niet naar huntelaar kijken zelfs van Polen spreekt hem vrij moet dat middel matige spitsje ze kampioen maken ze spelen laf en dat gaat ze hun kop kosten de beelden ware duidelijk diep ROOD.

Kan iemand mij uitleggen waarom ik zo weinig mensen hoor over de plaats van de overtreding?
Klaas-Jan werd in strafschop gebied “vastgehouden” en had het strafschop kunnen zijn en bij Lazano was dat ergens op middenveld. Naar mijn bescheiden mening een groot verschil😉

ik zeg niet dat dit geen rood is, laat ik daar even mee beginnen. maar ik denk niet dat lozano dit helemaal bewust doet. ook is dit de 2e keer dat lozano direct rood krijgt tegen heerenveen net voor feyenoord, deze rode kaart kreeg hij van kevin blom omdat hij uitgleed en hij hierbij perongeluk een speler van heerenveen meenam, ook hierbij zeg ik niks anders dan de feiten... daarnaast zeg ik ook niet dat het alleen door die rode kaart komt dat psv deze week punten heeft gemorst. maar ik denk wel dat lozano een hele belangrijke schakel is voor psv en dat deze rode kaart er wel voor kan zorgen dat psv de landstitel misloopt.

23 februari 2018 om 10:17

Ja hij gleed uit met 2 benen vooruit, bijzonder knap overigens...

Een landskampioen is niet afhankelijk van één of twee spelers, dus PSV hoeft zich geen enkele zorgen te maken.

Walgelijke reactie van Psv. Deze heren (ook Huntelaar) hebben een voorbeeldfunctie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren