Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kluivert: ‘Geloof me: ik zou op dit moment al naar een topclub kunnen gaan’

Laatste update:

Justin Kluivert staat de laatste tijd in het middelpunt van de aandacht. De vleugelaanvaller werd recent in verband gebracht met een transfer naar Manchester United, maar hij verwees zelf die geruchten naar het rijk der fabelen. In gesprek met ELFVoetbal geeft Kluivert wel toe dat hij een duidelijk doel in zijn loopbaan heeft.

“Kijk: de absolute top bestaat uit vijf à zes clubs. En die top wil ik stap voor stap bereiken. Ik wil geen dingen overslaan. Maar ik wil wel een speler worden die uiteindelijk voor 160 miljoen naar Barcelona, Real Madrid of een van die andere topclubs gaat. Zo denk ik er nu over”, stelt de aanvaller, wiens contract bij Ajax nog loopt tot medio 2019. Hij bevestigt dat hij op dit moment al de mogelijkheid heeft om naar een topclub te verkassen.

“Geloof me: ik zou op dit moment al naar een topclub kunnen gaan. Die mogelijkheden zijn er. Maar op dit moment, op deze leeftijd, zie ik daar nog geen rol voor mij weggelegd. Misschien wel over vier of vijf jaar. Dan zie ik mezelf nog wel de kant van een van die topclubs opgaan. Als ik ben uitgeleerd. Dan ben ik 22, 23”, vervolgt Kluivert, die weet dat er interesse is van buitenlandse clubs. Hij zegt dat hij weleens iets meekrijgt van die interesse. “Dat gaat niet veranderen, het zal alleen maar meer worden.”

“Ik weet ook: steeds jongere spelers halen de top. Het is de kunst om zo snel mogelijk die top te halen zonder een misstap te maken. Die kans loopt iedereen, maar het is wel zonde”, besluit Kluivert. Dit seizoen kwam hij in 25 wedstrijden tot 7 doelpunten en 4 assists.

Denk jij dat Justin Kluivert volgend seizoen nog bij Ajax speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi dat hij vier of vijf jaar zegt. Genoeg tijd om echt de beste te worden in Nederland, als hij dat in zich heeft en dan zien we wel weer. Hij is ook pas 18 jaar, zat laatst engels commentaar te horen en dan zijn ze echt enorm verbaasd over de leeftijden, wel bijzonder.

15 februari 2018 om 12:26

Vervolgens zegt ie ook dat je steeds jonger de top moet halen, dus zo geruststellend vind ik het helemaal niet. Ofja geruststellend.. Van mij mag Kluivert Jr. best optiefen eigenlijk. Kan leuk voetballen, maar is een enorm arrogant ventje die altijd in de clinch ligt met de scheidsrechter en z'n directe tegenstander. Het lijkt wel alsof Kluivert Jr. in z'n opvoeding nooit nee heeft gehoord. Kan leuk voetballen, maar is absoluut nog geen ster, niet eens naar Nederlandse maatstaven. Deze jongen krijgt echt veel en veel te veel aandacht, puur vanwege z'n achternaam.

15 februari 2018 om 12:42

In grote lijnen met jou eens, redelijke voetballer die enorm gehypt wordt door zijn achternaam. Maar de laatste tijd ligt hij toch steeds minder in de clinch met zijn tegenstanders?

15 februari 2018 om 12:46

Dit is echt de typische Nederlandse instelling. Waarom moet zijn arrogante houding gestraft worden? Misschien is die arrogantie wel de reden dat hij op 18 jarige leeftijd onbetwiste basisspeler is bij Ajax en gevolgd wordt door de top. Als hij nog een jaar in Nederland blijft is hij volgend seizoen gewoon de beste buitenspeler op de Nederlandse velden. Echt typisch zo'n speler die we niet waardeerden toen hij in Nederland speelde, en over 10 jaar boos worden dat hij niet terug wil keren bij Ajax. Gewoon hopen dat hij nog ff blijft en over een tijdje trots zijn als hij in de top speelt.

15 februari 2018 om 12:47

Elke keer als Kluivert een tikkie krijgt, dan blijft ie 2 minuten naar de scheids roepen om te 'bewijzen' dat er wel degelijk een overtreding was. Heeft inderdaad minder opstootjes met directe tegenstanders, maar tegen Utrecht nog bijvoorbeeld met die gozer die die bal oppakte om tijd te rekken. Is het weer Kluivert die er als eerste bij staat en die kerel hardhandig om de nek vliegt. Mag allemaal wel iets minder en meer focussen op voetbal en je eigen prestatie. Al die reacties op derden zijn gewoon zaken die je afleiden van je eigen prestatie en dat overkomt Kluivert veel te vaak.

15 februari 2018 om 12:50

BenNL, waar heb ik het over afstraffen? Maar ik mag toch wel van mening zijn dat ik dat niet leuk en gepast vindt? Zelfvertrouwen hebben en geloof in je prestatie en toekomst oké, maar meteen opstootjes zoeken met Locadia vlak na je debuut en meer van dat soort gekke dingen vind ik persoonlijk totaal ongepast. Jij mag zeker een andere mening hebben, maar doe niet alsof het probleem van heel Nederland is dat bepaalde type mensen gewoon niet van dit soort vervelende gastjes houdt.

15 februari 2018 om 12:58

Dat komt omdat Nederland nu eenmaal houdt van typetjes die netjes in de pas lopen en doen wat een doorsnee Nederlander er van verwacht, Klaassen was een top gozer, Ziyech of Kluivert zijn lastig en vervelend want die zeggen wat ze denken of vinden en dat kan natuurlijk niet want dan krijg je kritiek, ik heb liever een type Kluivert die misschien arrogant kan zijn dan al die saaie media getrainde mensen die niks melden

15 februari 2018 om 13:19

"..van mij mag Kluivert Jr. best optiefen eigenlijk. Kan leuk voetballen, maar is een enorm arrogant ventje die altijd in de clinch ligt met..."

Dat zegt mij dat je vindt dat hij best leuk kan voetballen maar door zijn arrogantie mag optiefen, maar misschien leg ik een verkeerd verband. En dat hij dan mag optiefen is toch hetzelfde als afstraffen. En je hebt gelijk hoor, Kluivert moet nog volwassen worden, maar hij is nog maar een jochie van 18, dus dat vind ik wel logisch. En zeker in dat moment tegen PSV waarin de belangen hoog waren, je eerst 7 keer geslagen en geschopt wordt tijdens je actie, dan kan ik me nog wel voorstellen dat hij reageert zoals hij doet, ook al is het niet goed. Verder weet ik niet wat je bedoelt met dat ik doe alsof het een probleem is van heel Nederland, ik vind het prima als je hem niet mag, maar ik vind het geen reden om hem dan te laten optiefen..

15 februari 2018 om 13:19

Ik respecteer je mening. Maar ik vind het wel leuk om te zien dat ie in de clinch ligt met zijn directe tegenstanders. Dat vind ik een mooi aspect aan het spelletje. Als je hier iemand over Roy Keane hoor praten vinden ze het allemaal mooi dat ie zijn tegenstanders mentaal en voetballend helememaal wegspeelde. Ik kan me het duel Keane vs. Viera nog herinneren. Dat is alleen maar mooi.

Kluivert is geen mooi weer voetballer, heeft lef, is niet op zijn mond gevallen, goochem en heeft gewoon heel veel talent.

En daarbij is hij wel gewoon een ster in Nederland want iedereen praat over hem (zelfs jij). Hij maakt goals (6) en geeft assists (4) dus productief.

Noem jij maar na Lozano een betere linksbuiten op in de eredivisie?? Bergwijn van hetzelfde niveau die daar ook kan spelen maar dan zijn we toch echt klaar.

Op zijn positie gewoon één van de beste in Nederland.

Dat je hem niks vind mag best. Maar kom dan wel met goede argumenten met zoals dat hij verdedigend niet goed opgestelt staat of iets dergelijks. .

En zijn opvoeding is niet zijn schuld (als deze dus echt zo slecht was al jij beweert)

15 februari 2018 om 13:44

Is het een straf dan om naar een topclub in het buitenland gaan? En Kokkie ik heb niets tegen Ziyech hoor, heeft zich al seizoenen lang bewezen en loopt niet op en buiten het veld rond met praatjes. Ik zeg bovendien niet dat z'n opvoeding slecht was, alleen dat het LIJKT alsof hij nooit nee heeft gehoord. Het is jouw interpretatie dat dat slecht zou zijn. Het enige dat ik ermee wilde zeggen is dat ie op mij zeer verwaand overkomt. Leuk dat je me woorden in de mond legt Ben, ik heb namelijk geen kritiek op de voetballende kwaliteiten van Kluivert. Ik vind het zelf gewoon een vervelend ventje en als ie continu wil laten weten dat ie hogerop kan, dan moet ie lekker gaan en het ons maar bewijzen. Leuk om zo geprikkeld op mij te reageren, maar dan moet je wel reageren op wat ik zeg ipv je eigen invulling eraan te geven en dan mijn post als onzin afdoen.

15 februari 2018 om 13:46

Ik zeg dat ie wat mij betreft op mag tiefen, wat de rest van Nederland of de Ajacieden vinden mogen ze van mij helemaal zelf weten hoor.

15 februari 2018 om 13:57

Hahaha dus wanneer ik de bal voor een uitgooi wil pakken maar de tenstander het pakt, en ik het terug wil is het mijn fout. Hoezo was hij er als eerste bij terwijl hij er het dichtstbij staat, je haat naar die jongen toe is over duidelijk.

15 februari 2018 om 14:04

Saaff kijk de beelden is terug, hij vliegt die speler om de nek en probeert niet alleen maar de bal te pakken. Als jij niet ziet dat Kluivert een heethoofdje is, dan is dat jouw probleem..

15 februari 2018 om 14:16

Het is maar goed dat wij niet in de tijd van Cruijff leefden. Man man man die spelers waren vele malen mondiger. Die had jij dus ook allemaal willen laten vertrekken. Hij zegt in dit hele interview niets geks. Dat hij zoveel media aandacht krijgt, zit hem ook in de naam. En om hem arrogant te noemen vind ik echt heel ver gaan. Hij heeft de Amsterdamse bluf en dat mag ik wel. Verder heeft hij een realistisch zelfbeeld. Maar ach wij hebben liever koorknaapjes, want daar win je de oorlog mee.

15 februari 2018 om 14:17

Aaah het is een heethoofd boehoe, ik zie hem als iemand die graag wilt winnen, misschien moet je iets positiever in het leven en niet alles negatief bekijken, of ben je iemand die het wel kan hebben als de Jong iemand kapot schopt?

15 februari 2018 om 14:36

Shorty1991

Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen. Ik wilde je geen woorden in de mond leggen, daarom quote ik je, en geef ik aan dat ik misschien een verkeerd verband leg. In andere woorden, ik geef aan dat ik zelf misschien een fout maak met mijn interpretatie en geef je de kans om het uit te leggen. Iets heel anders dan woorden in de mond leggen toch?

Maar misschien kan jij mij even quoten of uitleggen waar ik jouw post als onzin af doe, of waar ik zeg dat je kritiek hebt op zijn voetballende kwaliteiten, of waar ik zeg of doe alsof het een probleem is van heel Nederland dat bepaalde type mensen niet van dit soort vervelende gastjes houdt. De enige die hier woorden bij iemand in de mond legt en overdreven geprikkeld reageert ben jij.

Hoewel we totaal langs elkaar heen praten, is het duidelijk dat ik fan ben en jij niet, prima, maak je verder niet zo druk man.

15 februari 2018 om 14:52

Ik voel me niet aangevallen hoor, ik snap alleen niet waarom jullie het over koorknaapjes etc hebben. Ik had niks tegen de bravoure van Fischer of Vertonghen bijvoorbeeld, maar IK vind Kluivert een vervelend ventje. Maak ik me verder totaal niet druk om, jullie zijn drukker om mijn mening te veranderen L. Geen probleem hoor dat jullie wel fan zijn van hem persoonlijk.

15 februari 2018 om 14:58

Ben excuus dat deel was voor Jeffrey bestemd, ik wilde het aanpassen maar via de mobiele app werkt dat allemaal niet zo soepel.

15 februari 2018 om 16:20

Dat ken ik. Geen probleem.

15 februari 2018 om 16:59

Short. ...als eerste bij staat?...mannetje kijk even goed naar de beelden het was zijn uit-bal die voor zijn ogen wordt ingepikt door een klojogast op de bank buiten het veld!
Die vent moest niet voor niets rood incasseren uniek op de Nederlandse voetbal velden.
Dat mannetje had eigenlijk meteen een dopingcontrole moeten ondergaan en mogelijk meerdere van zijn collega's.

15 februari 2018 om 17:14

Ik zal nog meer olie op jou haat-vuurtje werpen...dat vervelend arrogant verwend joch -Ajax Zilverwerk(!)- is met afstand de meest populaire branie-boy in het land en vast ook daarbuiten!
Ik hoop niet dat je vannacht nachtmerries hebt...euh bij nader inzien😉

15 februari 2018 om 17:59

Ik leg je totaal geen woorden in je mond.

Je geeft aan dat je zijn gedrag niet accepteerd, dat je het een vervelend mannetje vind en dat het Lijkt alsof het voorkomt uit zijn opvoeding omdat hij nooit "nee" zou hebben gehoord van zijn ouders.

Het is vrij negatief wat je daarover hebt te delen met iedereen hier. Je gist naar een reden voor zijn gedrag en daar haal je zijn opvoeding naar boven. Dan ga ik ervan uit dat je dus vind dat zijn opvoeding beter had gekund of slecht was.

Daarbij is het wel een ster in Nederland en is het gewoon een jongen van 18 die dromen heeft en die doelen voor zichzelf stelt.. Niks mis mee lijkt me.

En laten we nou met zijn hopen dat er over 4 jaar. een hele goede Kluivert staat en een Bergwijn op de flanken want als ze echt zo doorgaan mogen we veel van hun verwachten.

15 februari 2018 om 20:19

Ik vind het niet normaal om meteen naar iemand nek te grijpen, laat het lekker aan de scheidsrechter over om rood te geven. Verder heb ik niks tegen branie, dingen als dat hij zegt dat Ajax met hem niet meer van Feyenoord zal verliezen kan ik ook waarderen. Ik vind alleen vaak dat hij een vervelende houding heeft, dat heeft niks met branie of bravoure te maken. Ik begrijp dat het woord optiefen wellicht wat respectloos is en door jullie wat te hard opgevat, ik bedoelde er meer mee dat ik er niet onwijs rouwig om zou zijn als hij besluit te vertrekken. Jullie hebben een andere mening en dat is toch ook helemaal prima? Nogmaals het gaat mij totaal niet om zijn voetballende kwaliteiten, die zijn voor een 18 jarige zeker meer dan behoorlijk, maar die kwaliteiten verantwoorden wat mij betreft niet zijn vervelende houding. Een houding waar ik dus van vind dat ie die wel degelijk vaak heeft, en jullie vinden van niet. We gaan elkaars mening daarin niet veranderen, dus let's agree to disagree.

En dat ik dat 'nee' in de opvoeding gebruikte, is natuurlijk symbolisch. Ik vind hem verwaand overkomen en dat nee in de opvoeding was daar naar mijn idee gewoon metaforisch voor.

15 februari 2018 om 22:16

Deze geen instelling van jong iemand, maar een instelling van Ajax je tegenstander intimideren en provoceren. Dat is get spel. Check de laatste wedstrijden tegen Feyenoord, dat gewoon wegblufd wordt

15 februari 2018 om 12:34

@ksavier het is geen geheim dat er veel jonge talenten in de eredivisie spelen. Maar altijd leuk als dit extra wordt aangehaald! Als Kluivert z’n koppie erbij houdt de komende jaren denk ik dat het wel goedkomt. De echte top noemen vind ik echter nog wat te vroeg maar een doel stellen kan altijd natuurlijk! Maar we moeten ook niet vergeten dat het gewoon een ‘normaal’ talent is dat zich nog moet bewijzen buiten de erevisie. Een echt uitzonderlijk talent noem ik bijvoorbeeld een mbappe, wat hij laat zien op zijn leeftijd, zelfs vorig al jaar in de CL, is gewoon ongekend. Neemt niet weg dat Kluivert op de goede weg is en nu maar hopen dat hij de juiste weg blijft volgen.

15 februari 2018 om 12:41

@kevin1989

Daarom is het zaak dat hij eigenlijk, hoewel ik hem het liefst bij Ajax zie voetballen, zsm een stap maakt naar de subtop in een grote competitie, daar kan je bewijzen en laten zien dat je de stap naar de absolute top kan maken, niet bij Ajax. Dus verlengen, 1 jaartje nog bij Ajax, en dan richting Engeland zou ik zeggen.

15 februari 2018 om 12:56

@BenNL persoonlijk zou ik hem nog 2 jaar laten spelen bij Ajax. Dan is hij nog steeds erg jong. Ik denk dat hij nog steeds veel kan leren. Hij heeft het nog niets een voor een heel seizoen laten zien! En ik zou met de fysieke gesteldheid van Kluivert eerder naar een ploeg in Spanje of Duitsland verkassen om zich daar voor te bereiden op de absolute top. Ik vind dat je bijna elke wedstrijd moet uitblinken in de eredivisie of echt een dragende speler moet zijn wil je op zo’n jonge leeftijd al die stap maken. Hij heeft echt nog wel genoeg te leren bij Ajax. En dit alles (bovenstaande) is alleen maar speculeren...er zijn zoveel ‘veelbelovende’ talenten gestrand. Laten we voor nu gewoon afwachten en Kluivert realistisch beoordelen op zijn vertoonde spel in op dit moment de eredivisie.

15 februari 2018 om 13:36

@Kevin, hoe moet Kluivert het dan een heel seizoen laten zien als hij pas sinds een paar maanden een vaste basisspeler is op zijn favoriete linksbuiten positie? Feit is dat hij sinds hij daar speelt zijn rendement hoger ligt en hij is pas 18 jaar, jij verwacht blijkbaar dat een 18 jarige hier gemakkelijk 20 goals maakt want het is de eredivisie maar

15 februari 2018 om 17:23

Zijn voorkeur ligt niet in Engeland, hij dacht zelf aan nog 4 jaren bij Ajax (en natuurlijk Europese deelname én Oranje EK-WK) om daarna naar een absolute zuidelijke topclub te gaan...geen verkeerde vooruitzicht.

15 februari 2018 om 19:15

@kokkie nee dat zeg ik toch helemaal niet? Ik zeg juist dat hij zich eerst een seizoen lang moet gaan bewijzen en dat je hem niet te snel moet beoordelen op een korte periode.

15 februari 2018 om 12:36

Ik denk ook niet dat we de woorden van Kluivert positief moeten opvatten. Die 4 of 5 jaar betekent dat hij binnen die tijd de stappen wil hebben genomen om de absolute top te halen, dat betekent waarschijnlijk dat een subtop club daar ergens tussenin zit. Dus ik denk dat we blij mogen zijn als hij nog 1 jaar bij Ajax speelt.

Hoe arrogant hij ook is. Hij heeft het wel in zich om de absolute top te halen. Hij heeft alles, snelheid, techniek, goed schot, goede passeerbewegingen binnen en buitenom, goede voorzet, overzicht en nog superjong. Ik zie het hem wel halen, en elk jaar dat hij bij Ajax blijft is er 1 die we moeten koesteren.

En zeggen dat hij dan wel mag optiefen Shorty1991, is een beetje naief en sneu. Je kan het hem niet kwalijk nemen dat hij voor zichzelf voetbalt en niet voor Ajax. Als iemand zo zelfverzekerd is dat hij de absolute top kan halen, dan moet je gewoon zsm vertrekken uit Nederland en het laten zien bij een club als Liverpool of Spurs. In de Nederlandse competitie steekt hij er al aardig bovenuit wat betreft buitenspelers, dus misschien nog 1 jaar om echt de beste te worden en dan zo snel mogelijk een stap maken is voor hem gewoon goed.

Dit is een toekomstige topper waar we met Oranje nog veel plezier aan gaan beleven.

15 februari 2018 om 12:49

@ksavier, ik help je het hopen, maar 4 a 5 jaar zegt mij iets heel anders.

De absolute top haal je niet tot nauwelijks via Ajax. Dus er zijn tussenstappen nodig. Ik lees er meer in nog max 1 jaar Ajax, vervolgens de stap naar een betere competitie en daar bij een (sub)topper aan de slag, drie a vier jaar daar ontwikkelen en vervolgens de stap naar absolute top of 1 jaar Ajax, stap middenmoot topcompetitie 2 jaar daar ontwikkelen, stap subtop topcompetitie en dan na 2 jaar stap absolute top.

Als hij nou had gezegd rond mijn 25ste dan zou ik dat anders zien, maar 4 a 5 jaar is echt heel snel als je echt gaat kijken naar de stap eredivisie absolute top. Ik vermoed meer en meer een verkoop aan het einde van het seizoen of een contract verleningen van max 2 jaartjes.

Kluivert, op 23e jarige leeftijd ben je wel wat rijper, maar uitgeleerd? Dat zeer zeker niet. Het is goed dat hij aangeeft dat hij zichzelf daar ook nog niet ziet. We hebben gisteren gezien hoe hoog het niveau is en daar kan hij echt nog niet aan tippen. Laat hem wekelijks de Nederlandse backs maar zijn hielen zien en dan kan hij eens rustig verder kijken. Op zijn 26e -27e een beslissende speler bij de absolute top zou dan echt geweldig zijn voor hem. Maar voor nu is het echt nog veel te zwak.

Nou dan ga je toch lekker, jeetje mineetje zeg.....

Hij speelt een aantal wedstrijden leuk en vervolgens denkt hij dat hij bij de top kan. Speelt alleen maar leuk tegen kleinere clubs, maar verder nog geen stempel gedrukt. Hoevaak heeft hij het nou al laten weten??

Zal het komen door zijn zaakwaarnemer? Zal het komen omdat hij dezelfde trekjes toont zoals Neymar, Ronaldo, Depay en Pogba? Waarom praat Justin trouwens als een (sorry als ik het zeg) Marokkaan? Hij is toch gewoon een Nederlander. Zijn vader praat normaal, zijn moeder denk ik ook. Dat accentje doet meteen denken aan Depay. Praten als een rapper van de straat die een zwaar leven heeft gehad.

Alsjeblieft Justin, grow up. Potentie is er zeker voor deze jongen. NU nog professioneel worden en hou je bezig met Ajax en het spelletje. Wat is het tegenwoordig dat ze meteen denken dat ze bij de top kunnen spelen? Neem een voorbeeld aan Eriksen, Vertonghen of Aldewereild. Die eerst een aantal jaar stabiel speelden en het team op sleeptouw namen. Maar nee, deze meneer is nu al de nieuwe Neymar, geweldig.

15 februari 2018 om 12:28

Hij zegt toch juist dat ie er niet klaar voor is?

15 februari 2018 om 12:32

Oooo in interviews komt hij keurig over hoor. Ik zie hem geen woorden zeggen als “ai”, “ i sabi toch “ , “je weet zelf”, “ no mang “ en ga zo maar door hoor. Verder eens potentie ziet, maar hij is er nog lang niet.

15 februari 2018 om 12:33

En hij weet zelf dondersgoed dat hij er niet klaar voor is. Geeft hij zelf aan of je leest alleen de titel?

15 februari 2018 om 12:37

Dus als je die woorden gebruikt, is het pas een bepaalde manier van praten? Je weet toch zelf ook wel wat ik er mee bedoel?

15 februari 2018 om 12:43

Weet je wie ook zo'n accentje heeft? Robin van Persie. Wat is je punt? Lekker makkelijk een gastje van 18, die het gewoon goed doet, afkraken op zijn ambities en taalgebruik. Hij zegt tenminste wat hij denkt.

15 februari 2018 om 13:28

Dus als jij aangeeft dat het straattaal is is het straattaal?

Ik snap best wat je bedoelt maar Amsterdam waar hij voor het grotendeels is opgevoed (de Jordaan) is gewoon heel multicultureel.. Dan krijg je dat soort accentjes.

Je geeft aan dat ie moet opgroeien, hij is 18!! Ik ken kerels van 27 die nog steeds afhankelijk zijn van hun ouders maar die wel gewoon ABN spreken. Heeft er dus niks mee te maken.

15 februari 2018 om 14:35

Nee professor ik heb geen idee wat je bedoelt. Hij praat normaal vind ik. Net als de meeste Amsterdammers. Als jij het niet gewent bent, dan is dat je eigen pakkie aan.

15 februari 2018 om 13:01

Hij zegt toch dat hij pas op z’n 23e is uitgeleerd bij Ajax? En opmerking over de ‘nieuwe neymar’ slaat nergens op. Hij geeft aan dat hij er nog niet voor klaar is, enkel dat er aanbiedingen zijn en dat hij nu al kan verkassen als hij dat zou willen. Neem even wat moeite om te lezen wat hij zegt voordat je zo een nutteloze comment plaatst

15 februari 2018 om 13:01

Mooi inderdaad dat taaltje zelfde heb ik bij Hazes junior opgegroeid in villa’s maar doen voorkomen of je uit een volkswijk komt😂

15 februari 2018 om 13:45

Kook jij je eitje op zondagochtend in azijn ofso? Sjongejonge wat ben jij zuur.

15 februari 2018 om 14:02

Nee, in ei zit fipronil.

Waarom ik dit type/schrijf. Is omdat ik moe wordt van de mentaliteit van sommige speler die denken dat als ze een half jaartje leuk hebben gespeeld meteen uitspraken doen over dat ze zichzelf wel bij een topclub zien spelen of dat ze er naartoe kunnen,

Dit is een grove fout die wordt gemaakt door spelers. Kijk naar Depay wat er gebeurt. Hoeveel spelers te jong de overstap maken omdat ze denken dat ze het niveau aankunnen. Ik ben daar een beetje klaar mee en vind dat spelers voorzichtiger moeten zijn met wat ze zeggen en denken. Tuurlijk mag je ambities hebben, maar ik lees nu wel elke dag over Justin.

15 februari 2018 om 14:50

Een grove fout is zelf invullen voor wat hij zal denken. Hij zegt daar te willen komen uiteindelijk. Stap voor stap zonder iets over te slaan. Zegt hij dan niet duidelijk eerst uit te leren bij Ajax om vervolgens ergens de volgende stap te zetten? Maar niet meteen de absolute top? Dus daar dan weer groeien en dan misschien de stap maken ? Zegt immer dat hij nog geen rol voor hem weggelegd ziet daar.

Het begint allemaal met vertrouwen in je zelf hebben. En dan rest alleen de tijd nog. Die zal t uitwijzen.

Hoop dat de volgende stap iig de juiste is. Waar perspectief ligt.. hij veel aan spelen toekomt in een draaiend team.

Vervolgens ga je m met Depay vergelijken. Lekker makkelijk. Daarbij gaat dat niet op als je de move naar United vergelijkt met wat Kluivert daar zegt. Voor zover er niet getwist en geturned wordt met t interview.
Buiten dat.. wordt er naar hem gevraagd wat en hoe hij erover denkt. Geeft hij er antwoord op dan is t weer niet goed. We zijn allemaal anders. De een is timide en lacht zo'n vraag weg met blosjes.. de ander durft wel te stellen wat hij wil.
Dus ja.. je kan wel moe zijn dat spelers zich uitspreken.. maar dan moet je t maar niet lezen. Kennelijk doe je dat toch omdat t je trekt. Ja ... elke dag stukjes lees je nog wel.. ken je nagaan. Je weet dat zon intervieuw in minimaal 8/9 stukken wordt geknipt om er vervolgens een twist aan te geven om elke dag er een topic op los te gooien? Zo werkt dat..anders hebben we niets te lezen en te speculeren.


Snap je punt.. en ben net je eens.. vele maken de stap vroeg. Ik ben daar tóch gemengd in. Want wil je echt grote stappen maken zit je in Nederland niet helemaal goed. Wél kan je bouwen aan volwass en worden en dat omzetten in je spel.
Maar tis niet zo dat Justin een half jaar leuk speelt.. en dan op eigen initiatief de krant opbelt en zegt.. ;" nou mensen.. schrijf maar er op dat ik de top aankan."

Tis de media die erom vraagt, en zeeeker ook weet dat hij zn woordje in gedachte heeft . Ook omdat ze weten wat daar uitf komt. De discussies over hype etc.. Om dat vervolgens los te laten voor ons .. zodat er weer lekker met t populaire woordje hype gestrooid kan worden.

Ik weet niet of hij de top gaat halen. Je weet t nooit. Hij kán ver komen met de juiste stappen. Grote blessure vrij blíjft. Ik hoop dat hij t redt. Net als andere, grotere Nederlandse talenten.. denk aan de Ligt.. Malacia.. vd Beek en noem ze maar op. Absolute top hoeft niet. ( voor vele fans lijkt t een must anders tel je als speler niet mee)
Maar wél kartrekker zijn.. een steunpilaar van een team.
Dan kunnen we als ned11tal weer hoge ogen gooien.

Edit spelfouten

15 februari 2018 om 18:36

"Ik lees nu wel elke dag over Kluivert"...ja er wordt veel over hem geschreven en dus?, ga je dan beklagen bij die schrijvers en niet bij Justin!
Dat veel mensen over hem schrijven is juist een vette pluim.
"Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen", slaat de spijker op z'n kop.

15 februari 2018 om 13:46

Je kanje naam beter veranderen. Prof. Oak was top op het gebied van pokemons herkennen en analyseren. Wat jij hier doet, is geheel het tegen over gestelde. V. Persie heeft dat "taaltje"/ sneijder heeft het ook en nu Justin. De beste jongen, heeft een sterke mening en moet nog veel leren. Maar vind hem niet onzinnig overkomen. Zou lekker je nest weer induiken en met het andere been er weer uit komen.

15 februari 2018 om 16:12

Ik zit met verbazing jou reacties (hierboven en onder) te lezen. Mijn hemel zeg. Je hebt gereageerd op een kop boven een artikel! Niks meer en niks minder. Als je de tekst had gelezen dan geeft hij volgens mij heel duidelijk iets anders aan dan hetgeen jij suggereert. En zou je gewoon keihard je excuses aan moeten bieden!

16 februari 2018 om 12:40

@professor Oak, mag ikallereerst zeggen dat door jou soort haters voetballers steeds geslotener worden naar pers en publiek?

1. Hij zegt niet dat hij naar de wil. Hij zegt dat er nu al interesse is uit de top en dat hij kan gaan. Dat is gewoon zo. Door zn naam en het feit dat hij bij Ajax speelt, willen veel topclubs hem grtaag voor 15 miljoen halen en in het 2e zetten met de kans dat ze niet over 5 jaar 100 miljoen hoeven te betalen. Zo werkt de voetbalwereld. Ik vind het volwassen dat Justin dat door heeft.
2. Wat een inzicht heeft Juistin, dat hij niet zoals zn vader op zn 19e weg wil, maar nog 4,5 jaar wil blijven. Kun je hem daarom roemen ipv afzeiken?
3. 10 jaar geleden sprak de jeugs in Ams en omgeving half surinaams. Weet je waarom, omdat de straattaal was waar zij de dienst uitmaakten. Nu is er een grote marokkaanse invloed. So what. Niet iedereen spreekt ABN en ik irriteer me aan die taal daar in Friesland. Dus laat ajb je vooroordelen bij je en beoordeel een voetballer op wat ie laat zien op het veld.

Geloof mij, je bent nog steeds niet onomstreden in de eredivisie. Ik vind dat deze jongen veel te veel gehyped wordt maargoed. Zal wellicht aan de naam liggen

15 februari 2018 om 12:29

Waar wordt Kluivert gehyped dan? Tegenwoordig is het meer een hype om iemand gehypet te noemen als die als 18 jarige basisspeler van een topclub wat aandacht krijgt, helemaal als het een Ajacied is.. Met de naam Kluivert als zoon van krijg je nu 1maal meer aandacht dan een ander, zo werkt dat

15 februari 2018 om 12:31

Kerel ik ben ook Ajacied, maar elke dag 5 berichten over een mogelijke toptransfer van Kluivert gaan mij ook te ver. Vanaf het begin ligt de focus al vol op deze jongen vanwege z'n achternaam. Das wel begrijpelijk, media moeten ook gewoon geld binnenhalen, maar terecht is het niet als je puur naar prestaties kijkt

15 februari 2018 om 12:43

KokkieAfc sorry hoor maar Ajax is een van de betere ploegen in de eredivisie, that’s it. Het is niet meer zo dat Ajax het Nederlandse voetbal domineert. Dus ja ik vind dit ook een aardige hype. Het is juist niet zo dat hij het laat zien bij een topclub net als bijvoorbeeld mbappe. Neemt niet weg dat Kluivert een mooi talent is dat zeker kans heeft om de top te bereiken.

15 februari 2018 om 12:43

Als je het over prestaties hebt dan verdient niemand in Nederland media aandacht want ik volg Ajax nu al zo'n 20 jaar intensief maar het is nog nooit zo droevig geweest als de laatste tijd, 4 jaar geen kampioen, geen enkele speler op de Ligt na zou 10 a 20 jaar geleden überhaupt op de bank zitten bij Ajax

15 februari 2018 om 12:45

@Kevin dus in jouw opinie heeft Nederland nationaal geen topclubs meer want er is geen 1 club die domineert?

15 februari 2018 om 12:48

Lijkt me vrij duidelijk dat Kluivert gehypt wordt toch, zoveel media aandacht voor een ventje dat zich nog niet bewezen heeft in een topwedstrijd in de eredivisie.

15 februari 2018 om 12:53

Leer er maar mee leven dat een zoon van 1 van de beste spitsen ooit in Nederland meer aandacht krijgt, en hoezo heeft hij nog niks bewezen? Als je als 18 jarige basisspeler bent en de wereld zit achter je aan doe je toch iets goeds of hebben alle clubs strond in hun ogen?

15 februari 2018 om 12:54

Er zijn heus spelers in Nederland die beter en constanter presteren dan Kluivert hoor. Zo had Sanchez vorig jaar terecht veel aandacht om een voorbeeldje aan te dragen. Ze hoeven van mij geen wereldster te zijn voordat ze aandacht verdienen, maar vooralsnog heeft Kluivert amper meer betekent voor Ajax als Ebecilio om het even overdreven weer te geven. Kluivert gelooft al zo hard in zich zelf, al die media aandacht maken de kans nog groter dat ie naast z'n schoenen gaat lopen. Doet me erg veel denken aan de situatie met Depay, alleen was die wel even ietsje beslissender.

15 februari 2018 om 13:02

Depay was daarentegen ook 3 jaar ouder voordat hij wel even ietsje beslissende was, Kluivert is 18 jaar heeft een goal of 8 gemaakt en 9 assist, Berghuis scoort nu ook voor het eerst in zijn leven 15 goals en hij is 25 dus in dat opzicht heeft Kluivert nog 7 jaar te gaan, kwa leeftijd en prestaties doet Kluivert het gewoon goed

15 februari 2018 om 13:11

@kokkieafc op papier misschien maar jij kijkt zeker geen eredivisie? Mijn verwoording vind ik ietswat genuanceerder. Het geeft ook precies weer waarom ik vind dat het deels een hype is. Namelijk omdat veel leden doen alsof het zo moeilijk is om uit te blinken op de Nederlandse velden. Hij laat het ‘slechts’ zien in de eredivisie ga dan niet gelijk over de wereldtop discussiëren. Nogmaals persoonlijk vind in Kluivert een erg goed talent, echter draven we wel heel ver door

15 februari 2018 om 13:30

Ik kijk genoeg eredivisie, het is een redelijke competitie om te beginnen als jeugd speler, het gaat mij erom dat een 18 jarige gewoon presteerd, welke buitenspeler van 18 jaar speelt wekelijkse zijn tegenstander dol en heeft elke wedstrijd een goal of assist? Zelfs een Berghuis speelt droevige wedstrijden en die is 7 jaar ouder dus in dat opzicht doet hij het gewoon goed, misschien moet je de lat wat lager leggen want de 18 jarige die gelijk de allerbeste zijn zijn zeer zeldzaam

Misschien een topclub in Belgie, Schotland of Zwitserland? Maar ik geloof niet dat er serieuze interesse is vanuit een Europese topclub. Kan het me alleen voorstellen dat ze hem zien als handelswaar, zoals meerdere grote clubs doen.

Bij welke Europese topclub zou Kluivert uberhaupt op de bank zitten, laat staan in de basis staan?
City, United, Chelsea, Bayern, Dortmund, Real Madrid, Barcelona, Atletico, stuk voor stuk hebben ze spelers die klasses beter zijn dan Kluivert.

15 februari 2018 om 12:30

Inderdaad, topclubs willen hem wellicht kopen om ergens te stallen om geld mee te verdienen. Verder niks. Ik heb het idee dat Kluivert zelf denkt dat hij gemaakt is voor de top.

15 februari 2018 om 12:32

Wat moet Kluivert dan zeggen? Dat hij als doel Swansea City heeft? Hij mag toch dromen van de absolute top of mag dat niet? Of hij het haalt is het 2de maar ik denk dat elke speler dat soort doelen heeft.. Maar jij ziet hem waarschijnlijk liever zeggen dat Ajax zijn top is en misschien een transfer naar een middenmoot in Europa

15 februari 2018 om 12:35

Nee, het zou hem sieren als hij interesse in hem intern houdt en gewoon blijft voetballen in plaats van 100x over zijn toekomst te praten. Praat maar over de nabije toekomst, genoeg goals en assist leveren dat Ajax kampioen wordt. Dat moet zijn doel nu zijn.

15 februari 2018 om 12:46

Gelukkig belt Kluivert elke dag zelf de journalisten op om dit te melden, tegenwoordig mag niks meer in deze PC wereld, als je ook maar iets buiten de pas loopt krijg je kritiek

15 februari 2018 om 12:49

Er worden gewoon door een heleboel media vragen aan hem gesteld. Als hij op al die vragen politiek correct zou antwoorden dat hij alleen aan Ajax denkt en niet verder droomt dan zoveel mogelijk goals en assists dit seizoen, dan valt heel Nederland er weer over dat hij nu al gehersenspoeld is in de mediatraining. Ik mag het wel, dit soort bluf. En zeg nu eerlijk, hoeveel Nederlandse aanvallers die altijd politiek correct waren hebben de top gehaald vs spelers die gewoon zeiden wat ze dachten?

15 februari 2018 om 12:53

Zeker niet, het is goed om doelen te hebben. Ik vraag mij alleen af welke topclubs er op dit moment interesse in hem hebben, aangezien hij aangeeft dat hij nu al naar een topclub kan vertrekken...

15 februari 2018 om 13:04

Ik denk genoeg topclubs want die kijken naar potentie, die zijn een 18 jarige basisspeler bij een NL topclub die het voor zijn leeftijd gewoon goed doet al merk ik hier vooral dat men verwacht dat hij als 18 jarige 15+ goals terwijl hij pas sinds dit seizoen op LB speelt

15 februari 2018 om 12:47

- Misschien een topclub in Belgie, Schotland of Zwitserland? -

Iedereen met een beetje voetbalverstand weet zelf ook wel die clubs in die landen kleiner zijn dan Ajax.

Er zullen zat clubs een erg talentvolle flankspeler van 18 jaar willen hebben. Hij zegt nergens dat die topclubs hem voor de basis willen halen of dat hij daar zelf nu al klaar voor is.

15 februari 2018 om 12:52

Basel en Celtic zijn niet veel kleinere clubs dan Ajax naar mijn mening, maar dat was het punt van mijn post niet.

Ik citeer: ''hij bevestigt dat hij op dit moment al de mogelijkheid heeft om naar een topclub te verkassen.'

Ik vroeg mij af welke topclubs serieuze interesse zouden hebben in Kluivert. De clubs uit mijn opsomming zullen dat denk ik niet hebben, misschien als handelswaar. Andere topclubs die ik kon bedenken zijn topclubs uit de 'B-landen'.

15 februari 2018 om 13:20

Dat zijn de enige 2 die niet veel kleiner zijn. Maar het was gewoon een heel slecht voorbeeld. Want iedereen weet dat zulke clubs nooit basisspelers van Ajax kunnen halen. En dat geen enkele basisspeler van Ajax naar zulke clubs wil.

Jij vroeg het je niet af, jij trok al conclusies en zet Kluivert al weg is leugenaar. Ik citeer:

''maar ik geloof niet dat er serieuze interesse is vanuit een Europese topclub ''

Kluivert is zeker een mannetje met branie en ook wat arrogant, maar ik vind hem geen leugenaar. Ik geloof best dat er clubs zijn die hem zouden willen voor de toekomst. Bij Napoli, Dortmund, Roma, RB Leipzig, Schalke, Valencia, zou die zeker niet misstaan op de bank.

Wordt eerst eens een seizoen lang de beste speler uit de Eredivisie met 15 goals en 15 assists. Vind dit nu zo lachwekkend uit zijn mond. Een beetje stoerdoennerij. Natuurlijk is het allemaal niet makkelijk met die media-aandacht dankzij pappie Patrick, maar toch. Dit soort uitspraken moet die niet doen..

15 februari 2018 om 12:34

Ach jochie, mag een speler tegenwoordig zijn dromen/doelen niet meer uitspreken voor wat hij in de toekomst zou willen? Of moet iedereen politiek correct zijn en zeggen dat Ajax hun plafond is en dat ie hopelijk eventueel een klein stapje kan maken?

15 februari 2018 om 18:35

Het mag absoluut, alleen de toon is zo arrogant. Vind je niet dan? ALS Iik zou willen, vind het nogal denigrerend klinken, maar jij deelt een andere mening zo te zien.

Ik zou het inderdaad niet zo raar vinden als er al topclubs zijn die een keertje contact met Kluivert op hebben genomen. Hij is immers een zeer getalenteerde speler met een niet al te lang meer doorlopend contract. Die staat ongetwijfeld bij een hoop clubs op een lijstje, om het zo maar te zeggen.

Teken dat contract nou maar eerst

Pff jammer dit te lezen. Wat een grootheidswaan al en dan proberen bescheiden te blijven ofzo tussen de regels door. Deze jongen gaat het helaas niet redden denk ik.

Wat is dat met die berichtjes over Kluivert elke dag? Die jongen komt pas net kijken. Ik begin een beetje moe te worden van deze teksten van Raiola (ehh..kluivert). Eerst presteren en als je een seizoen constant presteert, dan kun je eens wat reopen.

Als Kluivert naar een topclub gaat dan is dat alleen op de loonlijst...de bank zal te hoog gegrepen zijn.

Weer een voetballer met een reputatie die hem vooruitgesneld is. Wat heeft hij tot nu toe gepresteerd?
Juist, nog helemaal niks. Dat gaat ook niks worden als je zo onrealistisch beeld van jezelf hebt.
Die zien we over een paar jaar terug op de bank bij een middenmoter in Engeland.

Praatjes vullen geen gaatjes, Justin!

Hij moet hier überhaupt niet over praten. Kom op zeg! Is nog een broekie. Moet meer laten zien. Veel constanter spelen. En vooral eerst maar eens Oranje halen en drie, vier jaar bij Ajax een bepalende speler zijn.
Maar, wat hij zegt klopt wel: als hij 23 is, zou hij er eventueel klaar voor zijn. Maar ik zie hem echt niet zo lang blijven. Hij heeft nu al zijn mond vol van al die topclubs. Maar als hij slim is, blijft hij tot zijn 23ste.

15 februari 2018 om 13:17

Tot je 23e in de eredivisie blijven heeft echt geen enkel nut. Als je echt de absolute top wil halen moet je er voor zorgen dat je met 23 24 jaar prestaties hebt geleverd in een grote competitie. Als ik hem was zou ik kijken hoe hij volgend jaar presteert als hij 15 goals maakt en 10 assists geeft dan zou ik het wel gaan proberen bij een betere club in een betere competitie. Toch zou ik als ik hem was de premier league vermijden maar dat wordt een lastig verhaal als hij zijn contract verlengt.

Depay was in de eredivisie een maatje groter dan dat kluivert nu is. Ook hij is geflopt. Zou wellicht aan zijn attitude liggen maar naar mijn mening heeft Kluivert ook een attitude. Denk dat hij de hype rondom hem niet kan waarmaken.

15 februari 2018 om 13:07

@Jani.. Depay was toen ook een stukje ouder voordat hij weg ging dus Kluivert heeft nog even de tijd dat te halen, als je ze dan wilt vergelijken moet je de 18 jarige Depay vergelijken met Kluivert en niet de 21 jarige Depay met de 18 jarige Kluivert..

De arrogantie spat er vanaf, ambities heeft deze jongen genoeg, nu nog zorgen dat je de ambities waarmaakt, dat is vooralsnog volslagen niet aan de orde. Volgens mij doet ajax er goed aan om hem snel te verkopen.

Volgens mij bedoelt hij dit minder arrogant dan het lijkt. De rest van het stuk toont hij zich ambitieus, maar ook realistisch. Heb het idee dat men Kluivert graag als een arrogant mannetje wil neerzetten.

15 februari 2018 om 15:18

Het is maar hoe je het leest, en op welke wijze natuurlijk. Vooral de niet ajacieden bestempelen alles wat hij zegt als arrogantie, what's new...

Ik moet wel zeggen dat ik me er ook een beetje aan begin te storen, topic 50 in de afgelopen weken, en dan dit soort verhalen.. Die moet je lekker achterwege laten, vooral als je nog jaren lang letterlijk alles nog te bewijzen hebt in Ajax 1, zo ga je vanzelf die afgunst krijgen.

Ga eerst maar eens voetballen, en het belangrijkste, bijtekenen!

Begin die praatjes een beetje zat te worden. Ga dan lekker joh..

Hier zit absoluut geen goede kop op, hij zal door zijn gebrek aan intelligentie zijn potentie niet waarmaken.

Ja, de berichtgevingen zijn zo langzamerhand vermoeiend te noemen. Maar sommige leden stellen zich aan en doen alsof ze de strekking van zijn tekst niet begrijpen.
Hij geeft enkel aan dat de mogelijkheid er voor hem is om naar een topclub te verkassen. Kennelijk zijn er (top)clubs die (verregaande) interesse in hem tonen. Hij geeft zelf echter aan dat op dit moment, deze leeftijd, hij geen rol voor zichzelf niet weggelegd. Wellicht over 4 á 5 jaar, en dan denkt hij dat hij misschien dan ook uitgeleerd is in de eredivisie.

Is hij arrogant, omdat hij aangeeft dat er clubs in hem geïnteresseerd zijn? Is hij arrogant, omdat hij vooruit probeert te kijken?

Ik hoop het voor hem. De manier die hij beschrijft lijkt me de juiste in ieder geval. Beetje bravoure mag ook best. Hij moet het natuurlijk wel nog waar maken, want ik heb geen idee waar z'n plafond ligt eerlijk gezegd.

Zo goed als Robben op z'n 18e vind ik hem bijvoorbeeld niet, maar goed, Ruud van Nistelrooy speelde op z'n achtiende volgens mij nog bij de amateurs, dus wie weet

edit: mijn fout Ruud speelde op z'n 18e bij Den Bosch.

Ja jongen wat mij betreft kun je gaan , niemand houd je tegen. Als jij naar een club als United bijvoorbeeld wil en vervolgens van de 60 wedstrijden er 45 op de bank zitten en 15x invallen dan moet je dat doen hé. Zoals ik al zei niemand houd je tegen. Als een club een goed bod doet bij Ajax is het goed he

15 februari 2018 om 15:01

"die mogelijkheden zijn er. Maar op dit moment, op deze leeftijd, zie ik daar nog geen rol voor mij weggelegd. Misschien wel over vier of vijf jaar. Dan zie ik mezelf nog wel de kant van een van die topclubs opgaan. Als ik ben uitgeleerd. Dan ben ik 22, 23”

Hij geeft zelf al aan dat hij momenteel geen rol voor zichzelf ziet weggelegd bij een topclub.
Dus hoe kom je er dan bij om zoiets te zeggen?

Kan iemand uit zijn omgeving die jongen weer even op aarde terugbrengen? Hij is zo vol van zichzelf, dat kan in de toekomst alleen maar problemen gaan opleveren. Hij kan leuk dribbelen in onze bescheiden competitie, maar dat zegt niks over de toekomst.

Wat een kapsones zeg denkt hij dat hij God is, ga dan lekker..

Beetje hoog in zijn bol eerst verder bewijzen voor je zulke uitspraken doet

Is absoluut een groot talent, maar niet een van de buitencategorie zoals Sneyder, vd Vaart, Robben en RVP dat waren op die leeftijd, al gedraagt hij zich wel zo..

Ik begin zo langzamerhand een beetje moe te worden van de verhalen over Kluivert. Een leuk talentje die best aardig speelt maar op dit moment (lees wel op dit moment) Ajax als plafond heeft. Als hij wekelijks in de basis wil spelen of op zijn minst zijn minuten wil maken, moet hij nog minimaal 1 a 2 jaar bij Ajax blijven spelen want er is op dit moment geen enkele club uit de Europese top competities waar hij een basisspeler zal zijn

Hij loop wel erg veel te babbelen in de media. Kijk; een keer je mening geven is helemaal oké en je ambities uitspreken ook. Maar zn pa was gisteren ook al over Barca aan het rammelen, en ik meen dat hij vorige week of de week daarvoor (of allebei) ook al bezig was zn ambities van de toren te blazen. Er zijn grenzen. Wie heeft ie als zaakwaarnemer? O, wacht....

Als Patrick mijn Vader was geweest en ik op mijn 18e zo goed had kunnen voetballen had ik ook kapsones gehad. Niks mis mee toch?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren