Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord gaat akkoord met schorsingen van Malacia en Basacikoglu

Laatste update:

De aanklager van de KNVB heeft Tyrell Malacia en Bilal Basacikoglu een schikkingsvoorstel gedaan van respectievelijk één en drie wedstrijden schorsing waarvan een voorwaardelijk, vanwege hun rode kaarten tijdens het duel met Vitesse afgelopen zondag. Feyenoord gaat de voorstellen accepteren.

De Rotterdammers laten maandag via de officiële kanalen weten dat de voetbalbond geen protesten hoeft te verwachten van de regerend landskampioen. Door de schorsing mist Malacia de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo van aankomende zondag. Basacikoglu is naast het duel met Heracles ook niet inzetbaar voor het treffen met PSV, dat een week later plaatsvindt.

Malacia haalde tijdens de verloren wedstrijd met de Arnhemmers (3-1) de doorgebroken Roy Beerens neer en kon voortijdig de kleedkamer opzoeken. Over de rode kaart van de verdediger was weinig commotie, maar de tackle van Basacikoglu deed meer stof opwaaien. De aanvaller ging met twee benen het duel in met Thulani Serero en kreeg rood van scheidsrechter Dennis Higler.

Karim El Ahmadi zei al dat de actie van zijn teamgenoot niet slim was: "In zulke situaties moet je hem voor je houden. Maar ik weet niet of het rood is. Tot dat moment vond ik dat Bilal goed speelde. Hij traint hard, is goed bezig, maar bij dit soort dingen moet hij slimmer zijn", aldus El Ahmadi, die niet met de beschuldigende vinger naar Higler wilde wijzen. "Hij floot hartstikke goed, liet veel doorspelen. Daar houd ik wel van."

Een goed besluit van Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beide prima straffen, logisch dat Feyenoord deze dan ook accepteert.

12 februari 2018 om 15:30

El Fenomeno, dat zegt helemaal niet dat Feyenoord onterecht aangeklaagd werd. Een zaak kan ook op vormfout afgewezen worden en ging het bij bijvoorbeeld Elia daar niet om? Dat de zaak teniet gedaan werd doordat 2 verklaringen niet exact gelijk waren ofzoiets.

12 februari 2018 om 15:37

@ Fr12jules, die conclusie vind ik wat kort door de bocht.

Soms word je door onvoldoende bewijs, vormfouten of andere fouten vrijgesproken.

Ik zeg overigens niet dat het bij deze zaken het geval was, want kan me de inhoud niet meer goed herinneren en heb ook geen zin om ze inhoudelijk door te nemen. Maar ik geef alleen aan dat je die conclusie zo niet kunt trekken. Als je gewoon slimmer/uitgekookter bent dan de jurist/advocaat/aanklager van de tegenpartij dan kan je ook als je wel fout zit vrijgesproken worden.

12 februari 2018 om 15:38

Finalvoetbal, vormfouten zijn geen minder goede reden om in beroep te gaan toch? Als jouw jurist die al heel snel vindt dan moet je altijd in beroep gaan natuurlijk.

12 februari 2018 om 15:45

@shorty1991

Bij Elia ging het niet om een vormfout, maar vanwege gebrek aan bewijs. Je kan moeilijk iemand een straf op leggen zonder te weten wat hij heeft gedaan of dat er uberhaupt iets heeft plaatsgevonden. Dus Elia is destijds terecht vrijgesproken.

@finalvoetbal

Ik niet, Als je vrijgesproken wordt is het simpelweg terecht. Je kan een speler niet schorsing voor iets wat hij niet heeft gedaan.

12 februari 2018 om 15:54

Vormfout, gebrek aan bewijs. Als de één zegt het was een kopstoot en op het wedstrijdformulier staat een vuistslag (bijvoorbeeld), is het dan gebrek aan bewijs of een vormfout? Er lijkt me gebrek aan bewijs door een (vorm)fout, maar kibbelen jullie rustig verder hoor.

Dat er überhaupt iets plaats heeft gevonden bij Elia lijkt me wel duidelijk, of belanden dat soort teksten uit het niets op het wedstrijdformulier?

Beweren dat Feyenoord werd gezocht trouwens is net zo lachwekkend als Ajacieden die claimen dat Ajax gezocht wordt door Nijhuis. Lekker weekend gehad allemaal?

12 februari 2018 om 16:42

@ Fr12jules,

''ik niet, Als je vrijgesproken wordt is het simpelweg terecht''

OJ Simpson & Joran vd Sloot delen jouw mening ;-)

12 februari 2018 om 16:53

Als er gebrek aan bewijs is, omdat het bewijs ongeldig verklaart is, dan wil dat natuurlijk niet zeggen dat de aanklacht ongegrond is

12 februari 2018 om 16:59

Baardgrasmus, dan behoor jij dus niet tot diegenen die klagen over ons rechtssysteem wanneer er mensen op basis van een vormfout vrijkomen?

Wat een smerige tackle van Bilal.. 3 wedstrijden weer buiten de selectie, je zou toch denken dat hij dit niet doet als hij weer eens een basisplek krijgt na zoveel maanden..

12 februari 2018 om 13:58

2. Want 1vd3 is voorwaardelijk

12 februari 2018 om 14:03

Jup, Bilal is alleen nogal over ijverig.

Logische straffen. Volledig volgens verwachting.

12 februari 2018 om 15:45

Vind je? Ik vind Bilal hier erg goedkoop weg komen.

Terecht dat feyenoord de straffen accepteert. Had wel verwacht dat de straf van bilal nog wel wat hoger verwacht eigenlijk. Van mij mag een tackle met twee benen altijd wel 5 zijn. Zulke tackles hebben namelijk gewoon niks met voetbal te maken en kan je andere maanden mee blesseren.

12 februari 2018 om 14:07

Zou kunnen, maar dat zou niet in lijn staan met vergelijkbare overtredingen dit seizoen (lozano).

12 februari 2018 om 15:47

De straf van Matavz stond ook niet in verhouding tot eerdere straffen voor ellebogen. Toch hoorde je toen iedereen roepen dat 5 wedstrijden nog te weinig was. Wat mij betreft is dit wederom een voorbeeld van de selectieve verontwaardiging van de Nederlandse pers en het oneerlijke beleid van de KNVB tov clubs buitern de top 3.

12 februari 2018 om 14:11

Mwah ligt aan de intentie ook. Hij raakte de speler amper en wel de bal. Gaat die echt met de intentie om vol op zijn kuit met 2 benen in te komen dan kan je aan minimaal 5 wedstrijden denken... Vond het eerder een domme overtreding dan een vieze, dat die Serrero zo lachwekkend neergaat is ook zoiets wat je van mij mag bestraffen. Kan er andersom ook niet tegen hoor als een Feyenoorder dat doet om vervolgens na 1 minuut weer te sprinten, trieste bedoeling in het voetbal dat geacteer.

12 februari 2018 om 14:15

Niet geheel OT, maar absoluut met je eens dat ze dat geacteer eens moeten afstraffen!!

Zelfde geldt voor nodeloos tijdrekken, voor de bal staan als er een vrije trap is, bal wegschieten na fluitsignaal etc. Daardoor is voetbal, hoe mooi de sport ook, in sommige opzichten echt een waardeloze kijksport met een effectieve speeltijd van 25 min per helft.

Gewoon voor al deze bovengenoemde voorbeelden gelijk geel geven, dan leren ze het snel genoeg af. Voetbal is ook de enige sport waar dit in zulke mate gebeurt..

OT: Terechte straffen en voor feyenoord niet heel slecht.. Malacia is wel een gemis, maar thuis tegen Heracles moet ook kunnen zonder hem. Bilal missen ze toch weinig aan

12 februari 2018 om 14:17

Je bedoeld zoals Bilal vorig seizoen tegen Ado. Die actie was nog erger dan dat dramatisch slechte acteerwerk van Serreo gisteren...

12 februari 2018 om 14:22

Ja, precies zoals Bilal twee seizoenen terug. Afstraffen dat gedrag. Dat je het een beetje aandikt kan ik nog inkomen, maar dat stervende zwanen-gedrag hoort niet op een voetbalveld.

12 februari 2018 om 14:37

Waarom als er 010 in mijn naam staat denk je dat ik dat goed praat, zo moe van dit soort onzin reacties door gelijk te zeggen ow ow weet je nog 3 jaar terug.... hou op aub zeg, als Feyenoorders het doen erger ik me er ook kapot aan.

12 februari 2018 om 15:32

Natuurlijk was het doorrollen van Bilal overdreven en lachwekkend, maar laten we niet vergeten wat voor overtreding er werd gemaakt hé, dat was wel een diep smerige actie, vooral bedoeld om iemand te blesseren. Aanstellerij stoor ik me ook aan (ik kon mijn hart ophalen met Vitesse gisteren), maar het was geen schwalbe, Duplan ging (moedwillig) op zijn knie staan.

12 februari 2018 om 15:50

Welke aanstellerij van Vitesse? Ik heb de herle wedstrijd nu twee keer gezien en beide keren was er een gemeenschappelijke factor, een zwak en onsportief Feyenoord. Het Het gros van de overtredingen van Feyenoord is niet eens bestraft...

12 februari 2018 om 15:53

@FRon010: de intentie maakt me in dit geval vrij weinig uit. Met een 2 benige tackle loop je altijd heel erg het risico om iemand zwaar te blesseren en je kan net zo goed dezelfde tackle maken met maar 1 been ipv 2. Het is daarom in geen enkel geval te rechtvaardigen om met 2 benen in te komen. Daarom moeten 2 benige tackles zwaar bestraft worden, zodat ze niet meer voor gaan komen.

Jammer Bilal had er van mij wel 10 mogen hebben dan hoef ik die niet te zien voorlopig. Van Malacia wel jammer maar daar hebben we nog Haps lopen dus geen ramp.

12 februari 2018 om 14:16

Haps niet (langdurig) geblesseerd? Heb nog geen nieuwsberichten voorbij zien komen over de ernst van de blessures... iemand meer info?

12 februari 2018 om 15:51

Het viel mee, maar kans zit erin dat hij wel een wedstrijd of 1-2 mist natuurlijk. In dat geval moet je met Vilhena of Diks gaan spelen

Rare sliding van Bilal. Volgens mij raakt ie hem nog het hardste met zijn geslachtsdeel.

Feyenoord laat het juiste voorbeeld zien, de meeste clubs gaan altijd in bezwaar tegen de opgelegde straffen. Weliswaar een tijd terug toen met die Van Benthem ofzo dat gedoe, maar dat was een andere kwestie.

12 februari 2018 om 14:42

Hahahahaha , gelukkig doe je zelf nog een ( zwakke ) poging tot autocorrectie. Als er nu een team is dat altijd zeurt en juridisch tot het uiterste gaat is het wel Feyenoord. Het is dat ze Malacia terug hebben tegen PSV en Bilal overbodig is . Anders werden de juridische trucjes en slimmigheden alweer uit de kast gehaald in Rotterdam . Is trouwens hun goed recht , moet de Knvb maar juridisch beter voor de dag komen.

12 februari 2018 om 15:29

4e man, hoe vaak hebben ze gelijk gekregen toen ze in beroep gingen? Als er goede gronden zijn om in beroep te gaan moet je dat vooral doen. Er zijn daar spelers aangeklaagd voor overtredingen die niet waren gemaakt en er zijn meer dan eens procedurele fouten gemaakt. Natuurlijk ziet het er van buitenaf misschien potsierlijk uit om een bewegingsdeskundige aan te voeren, maar het is iets om te koesteren. Je hebt ook landen waar het niet mogelijk is om in beroep te gaan, ik kan je vertellen, je bent hier beter af.

12 februari 2018 om 15:52

Die goede gronden waren er niet, behalve dan dat de KNVB er juridisch een zooitje van gemaakt had door ofwel de verklaringen van betrokkenen niet op orde te hebben, ofwel door een fout in de tenlastelegging te maken. Als jurist kan ik je zeggen dat het erg makkelijk winnen is met zo'n tegenpartij...

12 februari 2018 om 16:05

Ja, dus dan ga je in beroep. Ik heb het je net al verteld, maar je bent gek als je niet in beroep gaat wanneer je zoveel fouten ziet in jouw veroordeling. Nee, laten we ons verlies nemen, dat staat zo goed richting de buitenwereld...

12 februari 2018 om 17:03

Het geeft wel een signaal af dat je de speler straft voor zijn gedrag. Bij Vilhena ging het erom dat jullie hem voor een bepaalde wedstrijd erbij wilden hebben. Uit mijn hoofd weet ik niet meer om welke wedstrijd het ging. Daarna vond Feyenoord de schorsing prima.

12 februari 2018 om 15:37

Toen in de periode met Van Benthem hadden we misschien de schijn tegen van buitenaf, maar kregen we vrijwel elke keer gelijk als de zaak voorkwam. Nu lijkt me weinig tegen deze straffen in te brengen, van achter en twee benen, en doorgebroken speler.

12 februari 2018 om 15:53

Ze kregen gelijk doordat Van Benthem een slimme jurist is die precies de fouten van de KNVB wist te vinden en afstrafte. Dat betekent niet dat de spelers in kwestie onschuldig waren...

12 februari 2018 om 16:03

Dat zeg ik ook niet, maar als jij iemand zijn kaak breekt met een vuistslag, en ze gaan je vervolgen voor een liquidatie, denk je dan 'goh, ik was sowieso fout, ik laat het erbij' of denk je dan 'ja wacht even, ik heb niemand doodgeschoten, ik ga in beroep'. De meeste juristen zijn slim, en blijkbaar is die van ons een stuk slimmer dan die van de Knvb. Een speler schorsen is heel eenvoudig, een speler vrij krijgen is vrij lastig wijst de geschiedenis uit.
Knvb was dat seizoen nadrukkelijk op zoek naar Feyenoord en haalde keer op keer bakzeil. Ik snap niet dat je kritiek kan hebben op Feyenoord als ze gelijk krijgen, nee, we verwachten dat ze hun spelers laten veroordelen door krakkemikkig opgestelde rapportjes die de schijn wekken van vooringenomenheid.

El Ahmadi is wel een speler naar mijn hart. Eerlijk, met respect naar anderen toe. De scheidsrechter niet afvallen na twee rode kaarten en niet blind iedereen verdedigen omdat ze toevallig dezelfde clubkleuren dragen. Ook een prima speler, die ik graag zie spelen.

beide strafmaten zijn gewoon logisch, al had je er bij bilal nog wel paar wedstrijden bij kunnen doen.

12 februari 2018 om 15:43

Graag zelfs dat had betekend dat Gio hem niet meer op kon stellen ook.
Gio heeft een zwak voor hem en ben bang dat Gio hem weer gaat gebruiken. Echter met hem speel je altijd met 10 man.

Maar laten we reeel blijven ja was een domme actie maar was geen intentie voor het bleseren van de tegenstander. Wel nam hij het risico met deze sliding, terechte schorsing.

VAn mij mag hij samen met gio eeb andere club gaan zoeken volgend seizoen

3 wedstrijden maar? De aanklager maat zich hierbij belachelijk. Wel 5 wedstrijden voor een elleboog zonder schade eisen tegen Matavz en vervolgens een doelbewuste overtreding als deze waarbij je letterlijk het been van Serero had kunnen breken maar met 3 wedstrijden bestraffen. Wederom een duidelijk voorbeeld van klassejustitie...

12 februari 2018 om 15:46

Maar bij Matavz was de bal niet in het spel waarbij Bilal wel de bal speelde. Het is maar net hoe je het formuleert. Overigens kreeg Lozano dezelfde straf bij het onbesuisd inkomen. Wel grappig is hoe PSV-kamp destijds daar op reageerde en hoe Feyenoord-kamp nu reageert.

12 februari 2018 om 15:55

Dat klopt, maar als je goed naar de regels kijkt zie je juist dat ernstig risico op zware blessures een strafverzwarende maatregel vraagt, en die was er bij Matavz niet en bij Bilal wel...

12 februari 2018 om 17:10

Het ligt eraan waaronder de actie is ingedeelt. Matavz' actie is net zoals die van Lozano ingedeelt in ernstig gemeen spel. Dit is minstens 4 wedstrijden schorsing volgens regelementen. Blijkbaar valt Bilals actie onder het doen van een buitensporige tackle of iets in die zin, waar een lagere strafmaat op staat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren