Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Zeer pover PSV ontsnapt dankzij schitterende doelpunten aan averij

Laatste update:

PSV heeft zaterdagavond zijn zevende achtereenvolgende overwinning in de Eredivisie geboekt. De koploper speelde een matige wedstrijd op bezoek bij Sparta Rotterdam en keek ook al vroeg tegen een achterstand aan, maar Steven Bergwijn voorkwam met twee fraaie doelpunten uiteindelijk puntverlies: 1-2. PSV heeft door de zege een gat van tien punten geslagen met Ajax, al komt de achtervolger later dit weekeinde nog in actie tegen FC Twente.

PSV boekte midweeks op eigen veld tegen Excelsior zijn zesde competitiezege op rij en stelde de drie punten toen veilig dankzij een sterke openingsfase. Op Het Kasteel beleefde het elftal van Phillip Cocu echter een horrorstart. De thuisploeg weigerde zich voor eigen publiek in te graven en nam al na zes minuten brutaal de leiding. PSV verdedigde onvoldoende uit na een hoekschop, waarna Paco van Moorsel aan de linkerkant van het strafschopgebied in balbezit kwam. De middenvelder bracht het leder vervolgens met een goede voorzet terug in de doelmond van de bezoekers, waar Kenneth Dougall geheel vrijstaand met het hoofd voor de 1-0 kon zorgen.

De koploper had het zonder aanvoerder Marco van Ginkel, die met knieklachten was achtergebleven in Eindhoven, lastig. Bergwijn dook na de openingstreffer tweemaal gevaarlijk op voor het doel van Sparta, maar daarna bleef het team van Dick Advocaat betrekkelijk eenvoudig op de been. Ryan Sanusi had vier minuten voor rust zelfs de 2-0 op zijn voet, maar hij schoot na opnieuw een hoekschop van dichtbij hoog over. Die misser kwam Sparta luttele tellen later duur te staan. Dougall leed op een meter of 25 van het eigen doel kostbaar balverlies, waarna Bergwijn met een bekeken schot in de verre hoek de gelijkmaker op het scorebord bracht. Advocaat claimde nog tevergeefs een overtreding, maar scheidsrechter Bas Nijhuis kende het doelpunt gewoon toe.

Hirving Lozano moest halverwege afhaken met een blessure

Domper voor PSV was het geblesseerd uitvallen van sterspeler Hirving Lozano, na een onbesuisde tackle van Sander Fischer. De Mexicaan speelde de eerste helft nog wel uit, maar moest zich in de rust alsnog laten vervangen. Met Albert Gudmundsson binnen de lijnen waren de Eindhovenaren na de onderbreking zoekende. Een voetballende oplossing werd niet gevonden, waardoor steeds vaker werd gekozen voor de lange bal. Dat recept sorteerde elf minuten na rust het gewenste effect. Luuk de Jong legde de bal na een pass van achteruit van Daniel Schwaab met het hoofd klaar voor Bergwijn, waarna de buitenspeler doelman Jannik Huth met fraaie dropkick van een meter of twintig kansloos liet: 1-2.

Sparta had echter geen enkele reden om niet te geloven in een stunt. PSV maakte absoluut geen overtuigende indruk en had het aan Jeroen Zoet te danken dat Sparta achttien minuten voor tijd niet langszij kwam. De doelman ranselde de bal fraai uit de bovenhoek na een acrobatische poging van Soufyan Ahannach van afstand. Advocaat wisselde aanvallend en werd daar in de absolute slotfase bijna voor beloond. Ragnar Ache stuurde zijn kopbal buiten het bereik van Zoet, maar PSV kon uiteindelijk opgelucht ademhalen doordat het leder rakelings naastvloog.

Sparta Rotterdam had recht op minimaal een gelijkspel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat heb ik me gestoord zeg, totaal geen durf om naar voren te spelen na de goal van Bergwijn. Komop man ga gewoon voor die 1-3 nu roep je problemen op jezelf af en dan heb je geluk dat Sparta zo matig is. Ik moet gewoon stellen dat het allemaal niet zoveel is bij PSV. We hebben geen top materiaal en als dat echt zo is dan zou je kunnen zeggen dat we het maximale eruit halen. En tuurlijk ben ik blij dat we boven aanstaan maar ik ben wel van mening dat we een goede kwaliteit impuls kunnen gebruiken want dit is naar mij mening allemaal maar matig met een gudmonsson, schwaab, Hendrix, isi etc. Je zou graag zien dat het allemaal wat makkelijker en vloeiender maar goed. Dat hebben gezegd, weer 3 punten 61 punten na 23 wedstrijden vind ik héél knap. Daarvoor mijn complimenten aan Cocu!

Come on PSV

10 februari 2018 om 21:42

Sommige teams kunnen een doelpunt aan het begin maken en dan de rest van de wedstrijd geen kans meer weggeven. Atletico kan dat fantastisch. Ik snap dat Cocu daar waardering voor heeft, maar met dit team werkt dat niet. Daarvoor heb je een ervaren elftal nodig met leiders en spelers die alles geven voor de 3 punten.

Edit: Nu ik erover nadenk heeft Sparta eigenlijk ook amper een kans gehad, maar echt in controle was PSV niet.

10 februari 2018 om 21:44

Het leek gewoon helemaal nergens op. Maar goed, we winnen....

10 februari 2018 om 22:05

Ik word liever tweede met leuk voetbal dan kampioen van de krappe overwinningen en totaal geen attractiviteit in het spel bah

10 februari 2018 om 22:11

Tuurlijk niet!!! !! Alles moet wijken voor het kampioenschap
Uiteindelijk telt alleen de titel
Ben je een feyenoord supporter? 😝

10 februari 2018 om 22:24

Of je wil weten of ik kampioenschappen nodig heb om van mijn club te houden? Nee, die heb ik niet nodig, jij wel?

10 februari 2018 om 22:36

Je zou het misschien niet zeggen maar PSV heeft ook gewoon een gemiddelde van 2,6 doelpunten per wedstrijd.

10 februari 2018 om 22:49

@Ijsmuts

Gelukkig niet.


10 februari 2018 om 22:49

Vooralsnog heb je ook veel kans op elke week schijtbakken voetbal en op het einde toch niet kampioen.... en dan.... dan heb je pas echt een top seizoen gehad.

10 februari 2018 om 22:56

Ben jij Ajax supporter...😂😂😂

10 februari 2018 om 23:10

Leuk zo'n leven waarin je nooit iets te vieren hebt.

10 februari 2018 om 23:22

@psv1994; waarom telt dan alleen de titel?

10 februari 2018 om 23:52

@miquello voor welke club ben je dan? De huidige nummer twee speelt namelijk ook geen leuk voetbal.. Denk dat AZ het leukste voetbal speelt...

11 februari 2018 om 00:07

Ik vind Ajax persoonlijk best leuk voetbal spelen. Een voetballend middenveld met Zyjech, vd Beek en Schone aangevuld door Frenkie is leuk combinatie voetbal. Ook Kluivert en Neres laten mooie acties op de vleugel zien en Tagliafico met intelligente loopacties.

11 februari 2018 om 00:52

Als jullie dan morgen eindelijk eens gaan beginnen met dat leuke voetbal, dan gun ik jullie meteen de tweede plek. OK. 😂😂😂😂

11 februari 2018 om 01:18

Als je daarmee Ajax bedoeld. Zo geweldig is Ajax ook niet de laatste weken. Weinig kansen en uiteindelijk toch steeds niet heel overtuigend winnen. Even een reality check. Dit is eenmaal de Eredivisie niveau. Het stelt allemaal niet zoveel voor. Als je van attractief voetbal houd. Dan kan je beter Pec of Heracles kijken. Maar dan is het niveau weer minder.

11 februari 2018 om 07:57

En dit is dus het probleem in Nederland. Wij vinden leuk voetbal belangrijker dan resultaat. In het buitenland lachen ze zich kapot. Daar is het gewoon winnen en hoe zal ze een zorg zijn. Zoals het hoort.

11 februari 2018 om 08:44

Voetbal is een kijkerssport dat leeft van de supporters. Als we vanaf morgen allemaal saai klotevoetbal gaan spelen dan gaat de sport ten gronde.
Het is niet het een of het ander, het is beiden

11 februari 2018 om 08:53

Rot toch op gast....
We liepen allemaal te juichen toen ajax 4 x kampioen met de boer werd.Was ook niet om aan te zien....maar wel kampioen.Of heb jij daar niet van genoten ?

11 februari 2018 om 09:12

Het is niet zwart-wit. Ja onder de Boer was het niet altijd even sprankelijk....maar dat was tov het huidige PSV wel veel meer entertainment. Daarnaast vindt ik, het triest als een top club ( zo was Real en Chelsea ook) niet het heft in hande neemt tegen een financieel veel minder capitaal krachtige club. PSV heeft veel meer financieele middelen dan de meeste Nederlandse clubs....adel verplicht!

11 februari 2018 om 11:20

@Ijsmuts

Als PSV zijnde hoor je denk ik teleurgesteld te zijn als je 2e of 3e word. Ik wil gewoon dat PSV elk jaar het liefst kampioen word. Denk dat het bij PSV hoort om voor de titel te gaan, niet voor de 2e plek

10 februari 2018 om 21:45

Je kunt ook kampioen worden met lelijk voetbal en 1 doelpunt verschil. PSV bewijst dat dit seizoen.

10 februari 2018 om 21:45

Gelukkig!

10 februari 2018 om 22:01

Bewijs is er pas als je kampioen bent. En met dit spel nog tegen bv Feijenoord,Ajax en az ?!
Kan nog steeds van alles gebeuren zeker als psv zo speelt als de afgelopen 23 competitie wedstrijden 🙈😂.
Uiteraard heeft psv alles nog in eigenhand maar bewijs is er voorlopig nog bij lange na niet zo overtuigend is het allemaal niet.

10 februari 2018 om 22:06

lang niet alles was zo slecht dat zeker niet maar de laatste 2 wedstrijden idd wel.

10 februari 2018 om 22:09

Dit is weer typisch dat media gezwets, 23 wedstrijden. Het eerste gedeelte van het seizoen was gwn aanvallend goed, maar verdedigend zo kwetsbaar. Er werd ierdere wedstrijd veel gescoord, echter is het sinds de interlandbreak en pec uit dramatisch voetbal bij tijd en wijle. Geen idee hoe dit in een keer is gekomen.

10 februari 2018 om 22:14

Dat is zeker waar, iedereen die zegt dat PSV 23 wedstrijden slecht heeft gespeelt zijn gewoon gefrustreerde gasten die het klote vinden als PSV kampioen word. Wel vind ik dat het vandaag echt heel erg matig was, geen creativiteit etc... maar wel weer strijd en wel weer drie punten en daar gaat het om!

10 februari 2018 om 22:58

Helemaal waar! Gewoon genieten dat sommigen dit niet helemaal trekken!

10 februari 2018 om 22:58

Helemaal waar! Gewoon genieten dat sommigen dit niet helemaal trekken!

10 februari 2018 om 22:59

Afgelopen 23? Afgelopen 10/15 eerder. Eerste 10/15 competitiewedstrijden wonnen we geregeld ruim en overtuigend. Daarna is het minder geworden

10 februari 2018 om 23:55

@justpsv95. Ik heb zon gevoel nadat Locadia gebleseerd raakte kwam de jong erin waardoor er veel minder beweging is voorin daardoor kan lozano minder. Ik denk zelf dat als die noeuwe spits erin komt hrt een stum beter gaat. Verdedigend word bijna niks weggegeven en aanvallend teveel kansen gemist

10 februari 2018 om 23:56

+ het feit dat van ginkel laatste 2 wedstrijden niet mee deed zie je ook wel

11 februari 2018 om 00:26

Dezelfde mensen die ook zeggen dat Ajax 4 titels op rij heeft behaald zonder een goede wedstrijd?

11 februari 2018 om 10:24

En zo is het ze hebben pas al van Feyenoord verloren en ze gaan alle wedstrijden verliezen van de bovenste top 6

11 februari 2018 om 17:11

@justpsv95

Media gezwets? Sorry? Het is een mythe dat 'het eerste gedeelte van het seizoen aanvallend goed' was. Dat was het totaal niet. Op de wedstrijden tegen Utrecht en Vitesse na waren alle wedstrijden matig tot heel erg slecht, ook aanvallend. Misschien is het zo dat jij vind dat een kwartiertje in de tweede helft tegen Willem II wel sterk is gespeeld (drie goals gemaakt) en dat het dus aanvallend wel snor zat, maar dat is niet mijn maatstaf. PSV dat een kwartiertje per wedstrijd acceptabel en naar behoren speelt, dat is geen 'aanvallend voetbal'. Dat is gewoon armoede.

Dus nee, niks met mediagezwets te maken maar gewoon met de realiteit. En voordat je erover begint, de statistieken zijn inderdaad verbluffend. Dit PSV scoort cijfermatig tot nu toe beter dan het decennia heeft gedaan. Maar vertel niet dat het aanvallend goed zou zijn geweest. Dat was het totaal niet.

10 februari 2018 om 21:45

Na die goal van Bergwijn leken het echt een stel amateurs. Bijna een kwartier lang konden ze niet eens de bal twee keer naar elkaar spelen. Het lijkt mij toch gewoon een instructie van de trainer en voor een groot gedeelte gewoon onvermogen. Ik vond Rosario eigenlijk de enige speler die nog iets van rust erin bracht.

10 februari 2018 om 21:46

Waardeloos inderdaad, maar gelukkig hebben we die drie punten.

10 februari 2018 om 21:59

Ach, je wordt lachend kampioen. En daar heeft niemand het meer over, over twee jaar. Iedereen zegt elke week dat het verschrikkelijk is maar PSV wint als enige bijna alles. Ik zie ze van Ajax nog wel verliezen maar eerste plek komt zeker weten niet meer in gevaar. Daar is het al te lang goed voor gegaan.

10 februari 2018 om 22:02

Inderdaad. Niemand heeft het meer over de 4 landstitel van Frank de Boer bij Ajax.

10 februari 2018 om 22:07

Uiteindelijk gaat het ook om het kampioenschap en het voetbal zelf boeit achteraf niet gelukkig, maar je verwacht wel wat meer als PSV zijnde

10 februari 2018 om 22:09

Maar wel over het feit dat Ajax het vaakst landskampioen is geworden van Nederland en bij die positie dragen die kampioenschappen aardig bij.

En over welke landstitels in Nederland praten we nu nog wel dan?

10 februari 2018 om 22:28

Das wel heeeeel lang geleden

10 februari 2018 om 23:04

Daar hebben alle ajacieden het over. Sterker nog ze zijn vergeten dat het voetbal in het begin zeer goed was onder de boer. Dus dit wordt zeker niet vergeten.

zakelijke overwinning 3 punten Bam! de telt........

10 februari 2018 om 21:42

3 punten zijn gewoon weer binnen en daar gaat het om.

10 februari 2018 om 21:43

Ze doen het er iedere week wel om inderdaad.

10 februari 2018 om 21:44

Ach. En ik erger me aan dat povere PSV, moet ik maar niet kijken. Dus dan moet jij de artikelen maar niet lezen want volgens mij klopt die titel wel gewoon.

Ik kijk alleen maar om te weten wanneer ik moet inzetten gezien je standaard met PSV veel geld kan verdienen bij Unibet. Maar Sparta had zeker recht op meer. What's new.

10 februari 2018 om 22:01

Myvision welke vision?...

PSV is een ploeg geweest die attractief voetbal speelt als het de materie ervoor heeft dat heeft Ajax wel gevoeld.

Maar psv kan het allebei pover zijn en toch de buit veilig stellen. Iets wat Ajax niet in haar systeem heeft.
PSV wil ten koste van alles kampioen worden Ajax wil kampioen worden met voetbal. By any mean neccesary

10 februari 2018 om 23:28

Brands heeft gewoon gefaald. Geen creativiteit op het middenveld en een slechte verdediging. De aanvallers hebben wel genoeg klasse en helpen hem uit de brand. De fans kunnen wel roepen dat ze tevreden zijn als ze op deze manier kampioen worden, maar ik weet zeker dat ze voor dit voetbal geen seizoenskaart gekocht hebben. 34 kutwedstrijden voor een feestje dat ze zonder kampioenschap ook wel kunnen bouwen.

10 februari 2018 om 23:58

Jij bent echt behoorlijk triest! Brands heeft gefaald ja? Man die gaar kampioen worden met PSV. Hoe hard hebben vd Sar en Overmars dan wel niet gefaald!

11 februari 2018 om 10:22

vd Sar en Oversmars hebben inderdaad gefaald met de aanstelling van Keizer, want hij had veel meer uit deze selectie kunnen halen maar volgens mij heb ik het over Psv. Blijkbaar doet de waarheid zoveel pijn dat je met modder begint te gooien, want je kunt het niet weerleggen. Noem je mij triest...

10 februari 2018 om 21:48

Zo is het, alleen kan dat met dit PSV maar in 1 competitie. Als je met dit elftal voorronde CL moet spelen tegen welke willekeurige tegenstander vlieg je er dus wel uit. Maar in onze onthutsend zwakke Eredivisie kom je er mee weg. Gelukkig ben ik geen fan van Psv, anders moet je die wedstrijden allemaal afkijken, en daar ben ik net even te veel liefhebber voor;-)).

10 februari 2018 om 22:03

Aha, een agovv fan. Eindelijk

11 februari 2018 om 08:01

Als PSV de voorronde CL in gaat zijn ze gewoon een van de beste teams op papier. Ook met dit voetbal kun je dan het hoofdtoernooi halen.

PSV krijgt veel kritiek over hun spel, in mijn ogen onterecht. Erg knap hoeveel ze winnen, dit seizoen. Erg frustrerend voor ons ajacieden maar toch complimenten.

10 februari 2018 om 21:41

Spel was vandaag ook waardeloos. Op andere vlakken is PSV dan weer wel te prijzen vandaag. Deze jongens willen vechten voor elkaar, voor dat ene ultieme doel.

10 februari 2018 om 22:00

Onterecht??
Je haalt punten en spel door elkaar. Er is genoeg reden voor kritiek op het spel. Neemt niet weg dat het spel vergeten wordt, de schaal niet.

10 februari 2018 om 22:10

Vind ik niet. Ik vind dat PSV solide oogt en bij vlagen laat zien wat het kan. De selectie is niet geweldig maar nagenoeg elke wedstrijd die ik van ze zie domineren ze, controleren ze en winnen ze.

10 februari 2018 om 22:04

Waarom is die kritiek onterecht? Het is toch ook slecht maar Ajax en Feyenoord spelen ook slecht. Dus de PSV fans maakt het niet uit, maar dat maakt de kritiek niet onterecht.

10 februari 2018 om 23:13

Ajax speelt niet geweldig maar het gaat ook vooral om de intentie van psv. Waardoor psv naast het slecht spelen daarom terecht kritiek krijgt

10 februari 2018 om 23:10

Was is hier knap aan? Als topploeg behoor je beter voetbal te spelen. Dit voetbal hoort bij een degradatiekandidaat en niet bij een nederlandse topploeg. Eigenlijk is dit helemaal niet frustrerend voor mij als ajacied. Ik weet namelijk door dit slechte voetbal dat ze zeker nog genoeg punten verliezen dat ajax nog kampioen kan worden.

11 februari 2018 om 00:01

Droom, droom, droom, droom lekker verder! En als je wakker wordt, veel sterkte gewenst!

11 februari 2018 om 02:03

@musi26 ajax heeft nog minder punten vergaard dus ik zou je eerder zorgen maken om je eigen cluppie. Veel ajacieden denken nog steeds dat ajax overheerst als in de gloriejaren en kunnen het nu niet hebben dat ze pakweg de afgelopen 20 jaar zijn weggezakt. Wake up!!

11 februari 2018 om 08:03

Haha dit kan niet anders dan frustrerend zijn als je Ajax een warm hart toedraagt. We hebben al zo vaak met 1 doelpunt verschil gewonnen. Als Ajax dat zou doen zou ik me kapot ergeren als psver. Blijf jij maar lekker denken dat Ajax nog kampioen word, aan het eind van het seizoen gaat de schaal gewoon naar Eindhoven.

Schijtbakkenvoetbal FTW!!! Woehooeee weer 3 punten!

10 februari 2018 om 23:19

Lastige wedstrijd, klasse gedaan door PSV met veel jonge onervaren spelers op het veld en zonder onze 2 beste spelers. 3 punten!

Wat ik heb gezien is echt wederom koploper onwaardig maar ze hebben wederom de punten binnen. Mijn hoop slinkt met de week maar gefeliciteerd alle PSV supporters!

10 februari 2018 om 21:41

Heerlijk 3 punten

10 februari 2018 om 22:47

Weet je wat pas zuur zal zijn..... elke week schijtbakken voetbal en op het einde toch niet kampioen.... das pas zuur

11 februari 2018 om 00:47

Is Ajax dat wel dan? Met alle respect, maar PSV speelt wel naar hun kwaliteiten. Bij Ajax is de balans niet aanwezig en bovendien zijn ze erg wisselvallig. Ook niet bepaald koploper-waardig. Wie moet er in jouw ogen dan wel koploper zijn? Feyenoord? AZ? PSV staat simpelweg terecht bovenaan. Was dat niet het geval, stonden ze niet zoveel punten los.

11 februari 2018 om 02:09

@sirius perfect verwoord. Ik ben ook wel benieuwd waarom @ajax4libi niet hoopt dat az kampioen wordt? Die spelen leuk voetbal met een gebalanceerde uitvoer. Kan je van ajax niet zeggen? Erg wisselvallig inderdaad.

Slecht, slecht , maar toch weer 3 punten XD

Zeer pover. Het is gewoon psv.
Dit is hun spel dit seizoen. En het werkt.
Ik zapp heel snel weg bij psv puur omdat ik het niet leuk vind.
Maar knap is het wel.
Zapp ook weg bij clubs van mourinho.

10 februari 2018 om 22:04

Ligt er aan hoe hoog of laag je de lat legt. Zie teams als Ajax, pec, az en heereveen (vooral aan het begin) soms prima voetbal spelen. Het is bij die clubs ook niet elke week geweldig (eerlijk is eerlijk), maar qua voetbal wel een stuk leuker dan psv. Die zie ik niet in eigen huis tijdrekken tegen excelsior of 2 verdedigers extra er inwisselen, maar gaan van hun eigen kracht uit voor de 2-0. Dat is mijn mening, maar jij mag prima vinden dat die teams ook saai voetballen.

11 februari 2018 om 08:06

Waar haal je dat uit?
Utrecht zwolle ajax en soms feyenoord spelen best leuk voetbal om te zien.
Psv speelt dat gewoon niet.

10 februari 2018 om 21:44

Heeft hij meerdere clubs dan?😉

Bij Groningen uit ging t mis, zie dit zomaar nog een x gebeuren.

11 februari 2018 om 01:08

Oh maar dat mag ook best, staan we nog 5 punten los!

10 februari 2018 om 21:44

Managers als Mourinho zetten zich niet in om fans van de concurrent of neutrale toeschouwers te vermaken, ze zijn er puur voor de supporters van de club. Daarom zijn dat soort trainers bij eigen supporters zo geliefd en van buitenaf zo gehaat.

Elke keer als ik denk dat ik de slechtse wedstrijd van PSV tot nu toe heb gezien verrast PSV me door een week later een nog slechtere wedstrijd te laten zien. En toch de 3 punten pakken, heel knap.

Gefeliciteerd PSV, ik zie het Ajax niet meer inhalen.


Zo matig spelen en toch blijven winnen, wou dat wij het konden.

10 februari 2018 om 21:51

Dat doen jullie toch ook. Of was Roda vorige week dan zo’n geweldige wedstrijd? Niveau gaat gewoon naar beneden. Zullen we moeten accepteren.

10 februari 2018 om 21:53

Mwuah. Indien PSV na Feyenoord uit 4 of 5 punten voorsprong heeft.”, dan heb ik er vertrouwen in. Moeilijk wordt het wel, want PSV wint

10 februari 2018 om 22:04

Ajax uit bij Zwolle, Vitesse, Groningen. Ik denk dat die ook nog gaan morsen. PSV bij Feyenoord morst sowieso, dat weet ik nu al.

10 februari 2018 om 22:09

Vitesse en Groningen zijn met alle respect niet denderend dit jaar. Daar moet je winnen als je kampioen wilt worden. Is moeilijk op papier, maar in praktijk kan ik me niet voorstellen dat Ajax daar punten morst. Pec uit wordt zeer lastig indd.

De 1-2 was een erg mooie goal, voor de rest 3 punten voor Psv, maar het was uiteraard wederom geen ruk om aan te zien dit Psv.

Bergwijn met 2 goals. Heerlijk! Werd ook tijd ook. Gelukkig weer de 3 punten binnen. Heb alleen de tweede helft gezien maar gaat de laatste wedstrijden steeds hetzelfde: niet heel best maar net iets beter als de tegenstander.

Wat een klasbakken 23 wedstrijden 61 punten! Carnaval kan beginnen!!

Uitslag gaf het wedstrijdbeeld goed weer. PSV maakte het niet af en Sparta had niet veel in te brengen.

De aanvaller zonder rendement was vandaag twee keer geniaal, eigenlijk drie keer met die laatste bal op de onderkant van de lat. Maar voor de rest wat het van een vreselijk niveau, vooral Ramselaar vond ik persoonlijk een drama. Sparta had in deze slechte wedstrijd toch wel recht op een puntje gehad, maar het verschil is dat PSV individuele klasse heeft zoals Bergwijn liet zien. Dat maakt vandaag het verschil.

Jammer, hopelijk gaat het op een andere dag wel mis voor Psv. Vandaag niet, dus moeten we zondag gewoon weer onze plicht doen en hopen op een andere speelronde. Gefeliciteerd met de 3 punten en een fijne carnaval!

10 februari 2018 om 22:42

De Jong kan er ook niks van. Hij mag wel belangrijk zijn voor het team, maar heeft totaal geen balbeheersing en is te traag voor countervoetbal.

11 februari 2018 om 08:33

Niet alleen bij Psv.
Bij Ajax gaat het ook elke keer maar net goed met matig spel.
Is wachten tot het weer is mis gaat daar.

We weten het nu onderhand wel (ik verwijs naar de titel waarin men spreekt van een zeer pover PSV). Maar we blijven de 3 punten toch pakken! Hoe dan ook was Schwaab vandaag echt slecht. Ook Brenet kon er niets van verdedigend. Het gevaar kwam telkens via dr linkerkant.

10 februari 2018 om 21:57

Het was weer heel matig, dus ja het wordt weer gemeld.

10 februari 2018 om 22:02

Ach, het is toch ook zo. Net zoals dat het schitterende goals waren, dat wordt ook gewoon gemeld.

10 februari 2018 om 23:20

Je weet dat je slecht spel van Brenet kan verwachten aangezien het hem niet interesseert of hij goed of slecht speelt

Pover potje, maar verdiende zege. Na die schitterende goal van Bergwijn moet je eigenlijk die derde erin prikken, maar die paar kansjes die ze creëren spelen ze niet goed uit.

Je ziet wel een verschilletje in hoe Sparta in deze fase van de competitie een wedstrijd aangaat en hoe ze dat in het begin deden. Nu gooien ze er wel strijd in en durven ze op te jagen.

Ik vind dat psv het verplicht is om voortaan bij elke wedstrijd een waarschuwing te geven dat deze wedstrijd kijken slecht voor je hart kan zijn.

Vreselijk slecht spel maar wel weer de drie punten, en dat telt.

10 februari 2018 om 21:49

Haha. Misschien moet er van te voren aangegeven dat het kijken op eigen risico is voor hart- en bloeddrukpatiënten.

Deze ploeg is gewoon niet goed voor de bloeddruk. Zelfs tegen de hekkensluiter zitten we 20 minuten met samen geknepen billen zitten kijken. Bergwijn was tot zijn eerste goal een bron van frustratie, maar mijn hemel, wat schoot hij ze binnen. Eindelijk een duel waar hij opstaat en PSV op sleeptouw neemt.

10 februari 2018 om 22:28

Alleen jammer dat hij zo een gebaar moet maken naar het publiek na de eerste doelpunt. Ik snap dit soort speelde niet waarom ze zo zeer bezig houden met het publiek. Zie ook Vilhena en Ziyech.

10 februari 2018 om 22:48

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat even gemist hebt. Ik was nog even vol ongeloof dat Bergwijn bij poging nummer 100 de bal eindelijk eens prachtig binnen schiet.

Duidelijk is gewoon er worden sinds dat locadia geblesseerd is en de jong erin staat teveel kansen gemist. Hopelijk kan die andere spits hier verandering in brengen. Opzich geven ze niks weg.

10 februari 2018 om 21:50

Huh? Loop jij een paar maanden achter? Locadia speelt niet meer beschikbaar j PSV

10 februari 2018 om 23:21

Hij zegt ookt niet dat locadia nog bij psv speelt.

11 februari 2018 om 01:04

Dat is idd het probleem. PSV mist zoveel kansen!
Als ze dat beter doen, dan gaan ze elke wedstrijd met zeker 2 goals verschil rusten.

En de 3 punten zijn weer binnen. Lekker PSV! Volgende stap richting de titel is gezet. Nu kijken of Twente iets tegen Ajax in kan brengen.

Tja, dit PSV toont eigenlijk aan hoe zwak we in het algemeen zijn. Nederlands voetbal holt echt achteruit hoor. En ja, dat zeg ik ook over m'n eigen ploeg. PSV wordt kampioen maar buiten Eindhoven zal niemand rouwig zijn als het nog fout gaat. Denk wel dat je op deze manier als psv'er dit seizoen wat jaartjes ouder wordt. Dit lijkt me wel zenuwslopend als fan zijnde.

10 februari 2018 om 22:01

Alsof er iemand buiten Amsterdam rouwig om is als Ajax kampioen is. Gros van de niet Ajax/PSV supporters geeft er praktisch geen ruk om wie er kampioen wordt als ze het zelf niet zijn lijkt me.

10 februari 2018 om 22:11

Er zijn genoeg neutrale fans, of lui die ook respect kunnen tonen voor andere clubs. Die zullen geen traan laten vallen als PSV geen kampioen wordt. Dit voetbal van de huidige koploper moet me erg denken aan het Ajax onder de Boer. Ontzettend zakelijk. Van de top3 wordt wat meer verwacht, niet?

11 februari 2018 om 07:37

En genoeg neutrale fans die geen traan laten als Ajax kampioen wordt.
Ajax speelt zeer matig.

11 februari 2018 om 00:53

En toch is PSV de laatste club geweest met een waardige selectie in het jaar dat ze het Atletico heel lastig maakten. Voor de rest heeft elke club het probleem dat ze 5-10 jaar geleden een selectie hadden die de huidige selectie met gemak oprolt (uitzonderingen daar gelaten). Tegenwoordig is een (europees gezien) niet meer dan een aardige speler als Ziyech de beste speler in de Eredivisie. Vroeger had je toekomstige wereldtoppers. Tijden veranderen helaas en daarmee het niveau.

Gewoon een zakelijke overwinning. Op naar de titel. Forza PSV!!!

Tja, dit PSV toont eigenlijk aan hoe zwak we in het algemeen zijn. Nederlands voetbal holt echt achteruit hoor. En ja, dat zeg ik ook over m'n eigen ploeg. PSV wordt kampioen maar buiten Eindhoven zal niemand rouwig zijn als het nog fout gaat.

10 februari 2018 om 21:45

Want die andere clubs verdienen het wel? Dat is het hem nou juist. PSV krijgt nu de volle laag omdat ze koploper zijn, maar het is wekelijks ruk van vrijwel alle ploegen. Ook van jouw club ja.

10 februari 2018 om 21:51

Is toch precies wat ie zegt? Psv is zwak, maar de rest zwakker. Ajax en Az vermaken de neutrale toeschouwer af en toe nog, wat meer gewaardeerd wordt, maar blijkbaar werpt dat niet zoveel vruchten af als wat psv doet.

10 februari 2018 om 21:56

Hij geeft aan dat er niemand rouwig om zou zijn, maar dan denk ik, iemand moet kampioen worden. Dus is er dan iemand die het meer verdient?

Naja en dat laatste is dus echt bullshit hé. Die wedstrijd Heracles PSV en ook Twente PSV vonden ze overal een leuke pot, maar omdat PSV hem uiteindelijk wint is ie ineens pover, saai, noem maar op.

Er zit een heel verschil tussen het spel van een ploeg en het amusement van een wedstrijd.

10 februari 2018 om 22:02

Gaudi, het enigste waar we als fan blij kunnen van zijn in Nederland is puur de schaal. Voor de rest kan ik als Ajacied misschien op verheugen dat onze spelers nog best wat centjes opbrengen, maar voor de rest? Zou PSV kampioen worden wie gaat hun wat geld opleveren? Lozano. Voor de rest? Het is tijd dat Ajax eens serieus achter hun oren gaat krabben hoe zo een matig PSV kampioen gaat worden. Ik zie hier genoeg PSV'ers die hier niet echt blij met hun ploeg zijn. Een titel is altijd een feestje waard, maar op deze manier zal het bier drinken niet lang duren...Geloof me, ik verwacht dit seizoen niks meer van Ajax, maar in de zomer wel.

10 februari 2018 om 22:06

Oh maak je daar maar geen zorgen om. Volgens mij heeft PSV in de winterstop nog 17 miljoen voor Locadia gevangen.

En wat betreft dat feestje. Als je echt denkt dat er ook maar een supporter in NL is die minder feest zou vieren, omdat zijn ploeg niet altijd de tegenstander domineert, dan is er maar een iemand hier die drank nodig heeft. Jij.

10 februari 2018 om 22:17

Gaudi, ook jij ziet toch dat dit PSV heel wat sterker moet worden om volgend seizoen weer kampioen te worden? Ook geld is daar voor nodig. Je weet ook dat er in het begin van het seizoen een gat in de begroting zat. Die is nu weg, maar PSV heeft ook weinig achter de hand. Qua geld en jeugd. Nogmaals, ik ben zeer kritisch op het falen van mijn club, maar we hebben wel een mooie bankrekening hoor...En genoeg jongens die door kunnen groeien. Of ze dat doen is een ander verhaal, maar zelfs bij een eventuele titel voor PSV maak ik me niet zo veel zorgen hoor.

10 februari 2018 om 22:38

007

Goh mag ik die glazen bol van jou ook een keer lenen ?!!
Ik ben benieuwd of de Tesla ook fatsoenlijk landt op Mars .

10 februari 2018 om 22:41

@007:

"psv heeft ook weinig achter de hand. Qua geld en jeugd."

Qua jeugd heeft PSV juist meer dan genoeg achter de hand. Mauro, Rosario, Gudmundsson, Lundqvist, Malen, Obispo, Rigo, Gakpo... Talent genoeg.

10 februari 2018 om 22:47

''je weet ook dat er in het begin van het seizoen een gat in de begroting zat. Die is nu weg, maar PSV heeft ook weinig achter de hand. Qua geld en jeugd.''

Sorry, maar waar haal je je informatie vandaan dat ze weinig geld zouden hebben? Ik zou dit graag onderbouwd zien worden met financiële gegevens.

''nogmaals, ik ben zeer kritisch op het falen van mijn club, maar we hebben wel een mooie bankrekening hoor...en genoeg jongens die door kunnen groeien.''

En ook PSV heeft voldoende jonge talenten die door kunnen groeien zoals Gudmundsson, Mauro, Malen, Bergwijn en Lammers. Die bankrekening zal wel in kwantiteit zijn afgenomen onderhand na de shopping spree van afgelopen transferperiode maar het blijft (naar Nederlandse maatstaven) een aanzienlijk bedrag.

Corrigeer me maar als ik het verkeerd heb maar jouw reactie komt een beetje over als bewijsdrang. Het lijkt net of je als het ware het falen van je eigen club probeert te relativeren door te wijzen naar de financiële situatie van beide clubs en de talenten. Of heb ik het helemaal mis wat ook mogelijk is natuurlijk?

10 februari 2018 om 23:28

Dat psv een gat in de begroting had is algemeen bekend. Beetje vreemd dat een psv supporter dat niet weet. Dit zegt na mijn mening niets over volgend jaar. Dat zal gewoon weer tussen ajax en psv gaan.

11 februari 2018 om 03:44

Cabinesse durovski fatman. Ik vind dat 007 gewoon gelijk heeft. Ajax heeft stukken betere financien dan psv. Psv had een probleem na de uitschakeling in europa en dat was bij ajax totaal niet aan de orde. Er zijn ook talloze voorbeelden waar jeugdspelers en bankzitters bij ajax voor miljoenen verkocht hebben. Als ajax dus een keer goed beleid zou gaan voeren, en psv een keer de champions league misloopt dan loopt psv behoorlijk achter op ajax. Ajax heeft ook dit jaar(vorig jaar ook) weer de beste selectie van nederland maar dreigen toch weer geen kampioen te worden. En dat is het hele probleem van ajax, dat bij ajax niet alles wijkt voor het kampioenschap. Ajax had gewoon allang de positie zoals bayern munchen en juventus in kunnen nemen in nederland. Dat hebben ze door slecht beleid niet gedaan en psv heeft daar met heel goed beleid geweldig gebruik van gemaakt. Psv zou bijna onmogelijk de positie van bayern en juve in kunnen nemen, omdat ze gewoon financieel minder zijn.

11 februari 2018 om 07:39

PSV matig?
Ajax is net zo slecht of slechter dit seizoen.

Gewoon een zakelijke overwinning. Op naar de titel. Forza PSV!!!

10 februari 2018 om 21:45

Op deze manier gaat het grandioos fout, en dat weet je zelf ook.

10 februari 2018 om 21:50

"op deze manier gaat het grandioos fout, en dat weet je zelf ook."

Die opmerking zie ik al minstens een half jaar regelmatig voorbij komen. Tot nu toe gaat het nog steeds goed.

10 februari 2018 om 22:03

Inderdaad, tot nu toe wel, daar heb je gelijk in. Veel succes de komende weken.

10 februari 2018 om 22:17

PSV gaat vast nog wel wat laten liggen. Maar Ajax zeker weten ook. Die zijn dit seizoen ook verre van stabiel.

Zo moeten ze morgen nog maar eens zien dat ze niet voor de derde keer dit seizoen schade oplopen tegen de nummer 16 van de ranglijst...

10 februari 2018 om 22:27

Ik kan het bijna niet geloven dat dit goed blijft gaan. Ik vind het ongelooflijk slecht. Wel 3 punten en daar heel erg blij mee, maar ik ben niet zeker van die titel.

Zo pover was het niet, ze spelen al weken zo, dat is gewoon hun niveau. Ze kunnen niet beter, en dat gaat ze de komende weken opbreken

10 februari 2018 om 21:43

Eerste helft tegen Heracles en Twente en tweede helft tegen Zwolle waren ze gewoon zeer goed, maar maken ze de kansen niet af. Dit was twee helften net-niet. Maja komt ook omdat Sparta gewoon goed voor de dag komt. Die verdienen wel de credits.

11 februari 2018 om 02:22

In die verre verre verre dimensie zou Mourinho een relatie hebben met Wenger en ajax dus de resterende wedstrijden winnen, en geen punten meer verspeelt tegen clubs uit het rechterrijtje. De kans dat president trump met een Mexicaanse immigrant trouwt is significant groter.

Man man man wat slecht zeg, PSV kan echt niet slechter spelen denk ik dan. Cocu: ‘hold my beer’

Ongelooflijk hoeveel schoppen Sparta maar ongestraft mocht uitdelen. Lozano geblesseerd eraf maar hadden er zo meer kunnen zijn.

10 februari 2018 om 22:10

Wat wil je met nijhuis als scheids? Daarom vinden Ajacieden hem ook een ramp, omdat hij ordinair schoppen gewoon toe staat en dat een manier is om Ajax af te stoppen als je er niet voor fluit. Tegen roda floot hij in het eerste half uur volgens mij serieus maar 2 keer voor een vrije trap terwijl hij volgens de regels gewoon 20 keer kon fluiten.

11 februari 2018 om 00:04

Nijhuis is gewoon dramatisch. Heb deze wedstrijd niet kunnen zien maar zie bij de eerste goal van bergwijn al 2 100% overtredingen die hij door laat gaan. En dan is dat toevallig in het voordeel van PSV, hij zal ook vast weer genoeg in hun nadeel gefloten hebben. Het slaat gewoon nergens op wat hij soms door laat gaan

11 februari 2018 om 00:38

Nijhuis laat zo lekker doorspelen vinden we hier toch? Ik ben alleen maar blij als ik hem niet alweer op het formulier bij lastige uitwedstrijd van Ajax zie staan.

Wat een wanprestatie van PSV. Het is gewoon schandalig wat ze wekelijks laten zien met zoveel kwaliteiten in het team. PSV is de lelijke eend van dit seizoen.

10 februari 2018 om 21:48

Eind van t seizoen wordt t lelijke eendje een zwaan (schaal)😇

10 februari 2018 om 21:51

Ja en heel veel hartpatiënten erbij.

10 februari 2018 om 22:25

Waarschijnlijk nog meer bij de supporters van de club die 2e gaat worden

Ik zie Ajax nog wl kampioen worden dit psv is zo hemeltergend slecht dat het straks als ze 1 x verliezen meermaals puntverlies op rij kunnen lijden want het is werkelijk tegen zwolle b excelsior en sparta 3 x erg pover geweest

10 februari 2018 om 21:49

Ehm zwolle terecht gewonnen, Excelsior ook had veel meer goals moeten zijn, en zelfs tegen Sparta had je makkelijk naar 1-3 moeten lopen ... maar blijf maar haten!

10 februari 2018 om 22:19

Zwolle absoluut niet terecht gewonnen. Je bent blijkbaar verre van reëel: https://www.google.nl/amp/s/www.volkskrant.nl/sport/zo-matig-voetballen-en-dan-winnen-op-deze-manier-wordt-psv-wel-kampioen~a4540116/amp

"PEC tikte koploper PSV soms alle hoeken van het veld in. Het plezier en het zelfvertrouwen spatten ervan af, behalve als het op scoren aankomt. PSV sloop met een gestolen overwinning weg."

11 februari 2018 om 00:55

Een raar argument, aangezien Ajax echt niets beter is. Je kunt pas echt zien hoe slecht de Eredivisie is als zelfs de top geen normaal balletje meer kan trappen. Op dat punt zit het Nederlands voetbal nu.

2 fraaie doelpunten en voor de rest een en al armoede. Man wat is dat PSV een waardeloze ploeg. Zelfs tegen Sparta is het weer billenknijpen tot de laatste minuut. Gewoon geen een echte kans weten te creëren.

Mooie poll resultaten weer. Gewoon een zakelijke overwinning. Sparta had nergens recht op.

10 februari 2018 om 21:55

Ja, dat is het onderbuikgevoel van fans van andere clubs. Sparta had nergens recht op, PSV maakt het zich gewoon onnodig moeilijk.

10 februari 2018 om 23:31

Ik heb de eerste helft niet gezien en alleen de laatste 35 minuten gezien. In die laatste 35 minuten was sparta toch echt beter.

Snel vergeten en genieten van carnaval, maar man o man...wat was het slecht. Wat moet obispo wel niet denken als die deze amateurs ziet spelen... Isimat en brenet komen veelste kort en schwaap had vandaag zn dag niet. Maar cocu begint weer met spelers te lang de hand boven het hoofd houden, want hendrix was vergeten zijn schoenen uit de doos te halen...geen een bal goed geraakt. Alle ervaren spelers waren me een partij slecht, terwijl de talenten juist opstonden en iig iets lieten zien. De jong ook matig maar wel bij de doelpunten betrokken. Motm bergwijn die eindelijk zijn dreiging en overzicht koppelde met rendement en vandaag bleef gaan. Verder met bergwijn mouro de beste op het veld, gaven druk, deden verdedigende arbeid en hielden de bal iig vast. Na dit seizoen afscheid nemen van cocu en bedanken voor de bewezen diensten, maar mouro eraf halen voor rosario en de dramatische hendrix en ramselaar erin laten staan... Ik ga snel maar weer wat bier erdoorheen gooien haha.

Is ook wel om moedeloos van te worden als Ajax supporter... je hebt hoop dat psv punten laat liggen en dan heb je telkens het idee dat puntverlies erin zit maar toch weet psv toch weer de punten te pakken. Dit keer door een wel/niet overtreding doelpunt en een doelpunt dat Bergwijn in 100 jaar niet meer zal maken

10 februari 2018 om 21:50

Dat dachten we ook na zijn goal tegen utrecht

11 februari 2018 om 06:49

Dat gevoel heb ik nou telkens bij Ajax.
Maar pakken toch elke keer punten na een slechte pot.

11 februari 2018 om 08:49

Ajax speelt niet best maar als je de wedstrijden bekijkt hebben ze meestal wel een groot veldoverwicht en dit vind ik veel minder bij PSV, komt natuurlijk ook dat PSV de tegenstander meer laat komen dan Ajax en gewoon een andere speelstijl hebben maar op het oog lijkt het er veel op dat het erin zit dat PSV puntverlies lijdt

Wederom niet best. Slap begin en je komt 1-0 achter, daarna begin je beter in de wedstrijd te komen. Maar alsnog vond ik het nog niet lekker gaan. Puur op felheid heb je het bij Sparta moeilijk, maar dan weet je het ook met Advocaat. Die hebben de punten hard nodig. Gelukkig maakt Stevie de 1-1 vlak voor rust en de 1-2 was werkelijk een beauty van jewelste van dezelfde Stevie. In blessuretijd nog keihard op de lat, wat had ik hem die hattrick gegund.

Laatste kwartiertje was het wel weer ouderwets billenknijpen. Man, nooit is een keertje de wedstrijd op slot gooien. Isimat speelde trouwens een geweldige pot, won echt alles van die Friday. Schwaab daarin tegen was zeer dramatisch.

Hopelijk is er niks ernstigs met Lozano, en is ie gewoon fit voor volgende week.

Waarom staat die Ramselaar erin bij PSV? Rosario is veel logischer in zijn keuzes en ook nog eens een goede balafpakker, maakt slimme overtredingen. Ramselaar is driftig maar heeft nulwaarde in zijn keuzes en wordt makkelijk van de bal gezet

Het is niet goed voor je hart, maar die spanning maakt het wel leuk om te kijken. PSV speelde wederom niet best, maar ik heb niet echt het idee gehad dat ze gingen gelijkspelen of verliezen. Cocu haalt gewoon het maximale uit deze selectie, maar voor volgend seizoen moeten ze toch echt doorselecteren.

Lekker die 3 punten. Ook als het spel niet geweldig, ze winnen toch en daar draait het om

Dat veldspel mag echt wel een keer beter hoor. Het doelpunt maken en het kansen creëren ging vrij aardig maar de rest lijkt nergens op. Zolang we winnen vind ik het helemaal prima maar makkelijk winnen is soms ook wel lekker.

Helaas. Na de vroege 1-0 hoop je dat het er vandaag inzit om te stunten, maar wederom is het gebrek aan kwaliteit blootgelegd. Tegen dit matig spelende PSV had er echt wel meer ingezeten. Kansen werden er weer genoeg gecreëerd maar het afmaken blijkt toch weer te moeilijk te zijn. Ook weer te vaak gemakkelijk en knullig balverlies op de eigen helft geleden. Bij de 1-1 gelijk afgestraft (wel/geen overtreding doet er even niet toe, die bal moet naar mijn mening het stadion uitgeschoten worden). Ook de nieuwe versterkingen Friday en Dos Santos hebben mij nog niet doen overtuigen. Friday heeft pas 1 doelpunt gemaakt en dat is als spits zijnde wel echt veel te weinig. Verliest vaak ook heel gemakkelijk de bal en lijkt het spel onnodig te doen vertragen. Dos Santos heeft niet eens een basisplaats afgedwongen en dan is een Brogno wel een handige snelle speler, maar daar houdt het verder ook wel bij op. Jammer dat een jonge jeugdspeler als Duarte plaats moet maken op de bank. Vind hem persoonlijk juist wel een speler met genoeg kwaliteiten om een wedstrijd te doen kantelen. Al met al had Sparta verdiend om een puntje aan het duel over te houden (sparta bril misschien ) maar we houden hoop voor de toekomst!

PSV was weer heel matig. Normaliter zou ik zeggen dat dit niet zo goed kan blijven gaan, maar als ze structureel zo slecht spelen en alsnog de punten pakken, gaan ze het ook nog redden ook.

En zo worden ze helaas kampioen. Wel verdiend, of je slecht speelt of niet, winst is winst.
Vrees wel dat met deze instelling ze beter niet eens aan een Europese wedstrijd hoeven te beginnen.

Maar aan de andere kant hebben weinig clubs uit Nederland daar aanspraak op.

PSV speelt slecht,dat klopt.
Haalt elke keer drie punten binnen met wedstrijden waar je zo snel mogelijk weg wil zappen, klopt.
En we staan tot morgen 10 punten los van de nummer twee
Dan moet je je voorstellen hoe slecht de rest is.
Ik schaam mijzelf als we kampioen worden en misschien doorstromen naar de Champions league
Als we dan nog slechte clubs zijn tegengekomen,dan zullen we wel grote pakslagen krijgen in de groepsfase

De eerste wedstrijden na de winterstop zijn allemaal overleefd. Maar voor mij is het ondanks het slechte voetbal elke week weer spannend tot de laatste minuut. Ik kan elke keer niet wachten tot het laatste fluitsignaal, bij Fox zeiden ze iets in de trant van dat PSV de laatste 5 wedstrijden steeds met 1 doelpunt verschil gewonnen heeft. Voor mij als supporter is het daardoor nog het meest vermakelijk. Maar ik ik kan me niet voorstellen dat dit het hele seizoen goed gaat. Over 2 weken moeten we weer naar Rotterdam en hopelijk hebben we iets geleerd van de bekerwedstrijd maar ik heb er een hard hoofd in dat daar gewonnen gaat worden. Als dat niet gebeurt is het gat 4 punten en is alle spanning gewoon weer terug. Tevens denk ik niet dat een selectiegroep een heel seizoen immuun kan blijven voor alle kritiek die er wordt geleverd door iedereen en dat betekent dat die knieën echt nog wel gaan knikken. Er is mijn inziens dus nog helemaal niks beslist!

Pluspuntje deze wedstrijd is Bergwijn. Had een mooi doelpunt maar hij blijft vaak balverlies lijden in persoonlijke duels. Verder heb ik niet de hele wedstrijd gezien dus kan niet oordelen over andere spelers.

Het was weer niet veel wat er op de mat ligt, daar zal het wel weer over gaan. Over de hele linie heeft PSV dit seizoen gewoon te weinig voetbal, en te weinig spelers die het ritme van het spel kunnen reguleren zoals je daar eerder Moreno, Guardado en Pröpper voor had. Gewoon tot mei overleven, die titel binnen harken en daarna de selectie een flinke upgrade geven. Je kunt het je echt niet veroorloven om met een verdediging als deze Europa in te gaan straks. En ook het middenveld is veel te mager. Hendrix en Ramselaar zijn degelijke spelers, maar niet de steunpilaren waar een elftal blind op kan vertrouwen.

Dat maakt dit seizoen ook zo bizar. Als ik PSV met Ajax vergelijk zou ik alleen Lozano, Arias en Van Ginkel aan Ajax toevoegen; voor de rest zou ik wat betreft de basis altijd voor de Ajacied kiezen om op te stellen...

10 februari 2018 om 22:08

Psv is gewoon zakelijker en het valt net goed op de juiste momenten. Ajax heeft regelmatig de pech dat ze simpele goals tegen krijgen zonder al te veel kansen weg te geven. Lijkt een beetje op ajax in het seizoen van de zo genaamde "armoede"...toen zat ons alles mee 😁

10 februari 2018 om 22:52

Geluk van een kampioen moet je zeker hebben. Hoe vaak Feyenoord verleden jaar niet van een scheidsrechterlijke dwaling door een nerveuze arbiter aan een penalty of ander voordeel kwam in de Kuip... Maar goed, geluk dwing je af en als jij al vier, vijf keer in een seizoen aantoont dat je in de absolute slotfase voor het sluiten van de markt geconcentreerder en scherper weet te zijn dan je tegenstander mag je dit ook best een kwaliteit noemen, zonder dat dat verband houdt met de voetballende kwaliteiten in de ploeg.

Daarnaast denk ik dat PSV heel erg afhankelijk is van enkele individuen. Lozano voorop, en kort daarachter Van Ginkel en De Jong. Bij Ajax kan het alle kanten op wie de beslissing geeft die dag. Huntelaar, Van de Beek, Neres, Ziyech, Kluivert... Prima als die allemaal constant zijn elke wedstrijd, maar dat is niet het geval. Die grilligheid en eenzijdige afhankelijkheid heeft ze punten gekost denk ik. Maar meest cruciaal is wel de beslissing geweest een volstrek onbekende en onervaren trainer voor deze groep, die met Frank de Boer toch een personality als trainer kende, te zetten. Daar gaan spelers een loopje mee nemen en onderliggend denk ik dat die situatie, en de verdeeldheid daarover binnen de club, Ajax dit seizoen de meeste schade heeft gebracht.

11 februari 2018 om 01:26

Even over je opmerkingen over Feyenoord. Zou graag de statistieken en voorbeelden over genoemde arbitrale dwalingen lezen. Wat betreft de penalties die Feyenoord heeft gekregen waren er wel 3. Poeh poeh wat veel, buiten het feit dat ze alle 3 compleet terecht waren. Waren het de 3-0 en de 4-1. Dus wat een invloed zeg, die scheidsrechters.

11 februari 2018 om 02:56

Hij zegt ook nergens dat het niet verdiend was maar dat feyenoord hier en daar ook het "geluk" van de kampioen heeft...en dat had Feyenoord los van het feit dat het verdiend was, ze waren over het hele seizoen gewoon zeer constant. Psv voetbalt minder dat wat Feyenoord vorig jaar liet ziet maar is wel net zo constant..even afwachten nog of ze het volhouden hoor want het is denk ik echt nog niet beslist. Eerst msar eens zien hoe wij morgen reageren 😁

11 februari 2018 om 02:57

Ben het trouwens compleet met je eens hoor gomes

3 punten weer binnen, maar van een kampioenschap ga ik nog steeds niet uit. Tegen Feyenoord gaan we er af als we zo spelen, evenals tegen Ajax, ook al speel je dan thuis. Maar goed, elke week kom je weer een stapje verder en het feest dat losbarst als je kampioen wordt is groter dan alle mooie voetbalavonden bij elkaar Hopelijk is van Ginkel snel weer fit.

PSV. Weer een nipte overwinning.Met zakelijk voetbal. Het is altijd hetzelfde liedje. Sorry maar ik irriteer me enorm aan. Je mag van de koploper toch iets meer verwachten? Iets meer lef iets meer durf. Maar nee psv speelt lafvoetbal. En dat mensen hiervan kunnen genieten wat kan ik daarop zeggen? Ik ben sprakeloos. Nog 1 ding wil ik duidelijk maken. Als ajax met resultaatgericht voetbal kampioen wordt dan is er kritiek. Het is des Ajax maar als psv zo kampioen wordt dan zijn ze een waardige kampioen. Laten we aub objectief blijven.

10 februari 2018 om 22:14

"als ajax met resultaatgericht voetbal kampioen wordt dan is er kritiek. Het is des Ajax maar als psv zo kampioen wordt dan zijn ze een waardige kampioen."

Want er is nu geen kritiek op Psv, wil je zeggen?

10 februari 2018 om 22:15

Ajax heeft dan ook een veel groter budget om in hun spelers te steken. 5 miljoen voor een back up/toekomstige rechtsback. Bijna 10 miljoen weer voor een aanvaller (bande). Verder moet je ook naar de selectie kijken, alleen arias, Lozano, van ginkel en zoet zijn van goed niveau de rest is matig tot dramatisch, daar kan je toch geen oogstrelend voetbal van verwachten?

11 februari 2018 om 08:37

@voetbalexpert je spreekt jezelf nogal tegen. Weinig expertise op voetbalgebied?

Wat ik me afvraag aan de Psv supporter;

Wordt je liever op deze manier kampioen of eindig je liever 2e met aantrekkelijk voetbal?

10 februari 2018 om 22:22

"wat ik me afvraag aan de Psv supporter; Wordt je liever op deze manier kampioen of eindig je liever 2e met aantrekkelijk voetbal?"

Duizend keer liever kampioen op deze manier. Het resultaat telt. Voetbal is toch geen jurysport?

10 februari 2018 om 22:44

Maar de nummers 2 tm 5 spelen ook zaadpartijen...wat is het verschil? Op 7 punten na dan

10 februari 2018 om 23:01

Ik begin echt van dat zinnetje te walgen. Waarom? De volgorde die de meerderheid diep in het hart zal hebben. =>
1) kampioen met goed attractief voetbal
2) kampioen na de laatste wedstrijd, zelfs als het met slecht voetbal is
3) mooi voetbal zonder prijzen

Er bestaan natuurlijk altijd uitzonderingen, maar ik zie geen enkel team zo'n oogstrelend voetbal spelen dat een seizoen zonder prijzen zonder gemor vergeven zal worden.

PSV heeft maling aan het publiek en het ziet er niet uit, maar het is wel effectief.
1-0 tegen Excelsior, 1-2 tegen Sparta, week daarvoor laatste seconde winst op Heracles. Tja, zo wordt je kampioen.

Dat PSV weggespeeld is door Ajax en dat Ajax een veel betere ploeg heeft doet er niet toe.
Kampioen van de armoede is ook kampioen.

Volgend seizoen is Ajax weer ad beurt.

10 februari 2018 om 22:31

@vazieman:

Ik denk niet dat PSV maling heeft aan het publiek. Laten we even heel eerlijk en realistisch zijn: PSV eindigde vandaag met een elftal waar Isimat, Schwaab, Brenet, Ramselaar, Rosario, Hendrix en Gudmondsson in stonden. Daarmee heb je gewoon niet genoeg kwaliteit om een tegenstander met 5-0 van de mat te spelen. PSV moet zich gewoon een beetje behelpen met de beperkte mogelijkheden die het momenteel heeft, net zoals het Nederlands Elftal dat in 2014 op het WK ook deed. En dat is ook een kwaliteit.

Sowieso zou ik PSV geen kampioen van de armoede noemen. Ajax stond vorig seizoen in de finale van de Europa League. AZ overwinterde ook Europees. Feyenoord werd overtuigend kampioen. En nu staan ze allemaal heel ruim onder Psv. Ik vind dat een wereldprestatie van Psv. Het is in elk geval lang niet zo armoedig als die keer dat Ajax kampioen werd met 71 punten (2014).

10 februari 2018 om 22:37

Hoop niet dat de Ajax spelers zo denken . PSV pakt de punten tegen de met alle respect kleine ploegen . Iedere ploeg creëert kansen tegen ze alleen missen de kwaliteit om ze pijn te doen . Feyenoord ,az ,en Ajax gaan denk ik wel gewoon winnen van PSV . De vraag is of Ajax alles gaat winnen. Kunnen ze dat vanaf nu dan staan ze eind van t seizoen met de schaal .

11 februari 2018 om 07:48

Tegenstanders van Ajax missen ook gigantisch veel kansen.
Dus ja dat werkt beide kanten op.

Ik stel voor om dit seizoen helemaal geen kampioen aan te wijzen. Hebben de PSV haters hun zin en dan wordt het slechte voetbal van Ajax (gezien het budget) en Feyenoord (gezien de verwachtingen vooraf) evenmin beloond.

Die Schwaab is helemaal niet zo slecht. Sterkhouder.

Als ik reëel probeer te kijken, vind ik het ergens heel knap dat psv zo dik bovenaan staat met dit beperkte materiaal... Cocu haalt echt het maximale uit deze ploeg. Mooi voetbal willen, is niet reëel.

Puur gevoelsmatig vind ik het spel en de manier van winnen walgelijk om te zien.
Twente (eigen goal), pec, heracles in de slotseconde. 10x met 1 doelpunt verschil...?

Uiteindelijk zullen alle psv supporters zeggen dat de 3 punten tellen en daar hebben ze ook helemaal gelijk in. Ik zou me echter niet kunnen voorstellen, supporter te kunnen zijn van een ploeg die zo speelt.
Ja, Ajax speelt ook met regelmaat slecht. Echter zie ik een hele andere intentie qua manier van spelen. Psv speelde vorige week de laatste fase met 5 verdedigers. Dat zou nooit geaccepteerd worden bij Ajax. Kan 't me niet eens indenken. Tijdrekken in de 86e minuut tegen laagvlieger Sparta... Onvoorstelbaar.
Blijkbaar is de beleving en verwachting van voetbal opzich in Eindhoven ook heel anders dan in Amsterdam. Dan kan ik alleen maar dankbaar zijn supporter te zijn van Ajax, ook al is dat de laatste jaren zuur. Het is hoe het is gefeliciteerd psv. :-(

10 februari 2018 om 22:46

Ajax speelt sinds Jol ook beton voetbal, zelfs vorig seizoen op enkele wedstrijden na. Het mooie Ajax is er al sinds 1996 niet meer....uitgezonderd 1 seizoen onder Jol

10 februari 2018 om 23:27

Vind ik totaal niet reëel en heel zwartwit. Het komt nu over alsof je het huidige voetbal van psv vergelijkbaar vindt met dat van Ajax op dit moment en zelfs afgelopen seizoen... Maar kan bijna niet dat je dit zo bedoelt.

11 februari 2018 om 09:09

@monda reacties zoals die van jou maken wel mijn dag hoor. Denk je dat de psv supporter zich nu slecht voelt door jouw stukje tekst? Dat jij psv walgelijk vind spelen mag jij vinden. Ik vind het walgelijk dat veel ajacieden nog in een waan van het verre verleden leven. ‘De intentie van ajax is anders’ ; ja inderdaad ze hebben geen winnaarsmentaliteit en spelen bijzonder wisselvallig. Het lijkt erop dat de beleving helemaal niet zo goed is in Amsterdam het is niet voor niets dat alle ajacieden de hele dag bezig zijn met psv. En als ajax slecht speelt maakt het niet uit want de intentie is wel goed, hahahah. Ik hoop dat ajax de lijn doortrekt van de afgelopen jaren, weinig prijzen, lelijk voetbal met een goede intentie, en daarmee gelijk trotse supporters, iedereen blij! Ik ben trots psv supporter! Strijden tot de laatste minuut en punten pakken met een psv onwaardige selectie. Kan nu al niet wachten tot de selectie (vooral in de verdediging) op orde is. Dan gaan we pas echt vlammen! Toch bedankt voor de felicitaties (misschien een beetje voorbarig?).

13 februari 2018 om 01:20

Woehahaha ik lach met je mee! denk je dat mijn doel is dat psv supporters zich slecht gaan voelen. Ik vind dat een beetje kinderachtig... Is gewoon hoe ik het zie en beleef. Het zegt meer over jou dat jij aan mijn persoonlijke intentie invulde voor mij. Blijkbaar doet 't je wel wat. Maar dat was niet mijn bedoeling, excuses als dit zo is.

Je gaat voorbij aan mijn eerste gedeelte waar ik realiteit en gevoel van elkaar scheid... Jammer...

Ben je Ajax - psv vergeten? Daar waren de intenties van beiden ploegen duidelijker dan ooit. Uiteindelijk is ook overduidelijk gebleken wie het beste kan voetballen. Helaas word dit neit altijd beloond. Natuurlijk heeft Ajax ook draken van wedstrijden, maar iig wil men altijd op de aanval spelen.
Ik ga er van uit dat dit armoedige psv met 7 punten voor kampioen gaat worden. Er zit te veel mee en geluk heeft een groot gedeelte bepaald. Daarnaast natuurlijk ook een groot stuk tegenhouden (verdedigend spelen) en individuele klasse van oa Lozano.
Zie psv alleen nog van Ajax verliezen, maar daarna geen punten meer verspelen. Dus alvast gefeliciteerd. (beetje feyenoord verhaal van vorig jaar, alleen minder extreem).

Wat is dit toch een geluks ploeg werkelijk waar niet te geloven, desondanks geloof ik nog steeds in de titel!

10 februari 2018 om 22:53

Speelde Sparta zo goed dan?

PSV zal volledig worden afgemaakt door alles en iedereen in Europa volgend seizoen. Walgelijk voetbal. Sneue, laffe tactiek.

Gadverdamme!

10 februari 2018 om 22:54

Realisme tot de zomer. En dan alle tijd en geld om inderdaad iets beters Europa in te sturen...

11 februari 2018 om 01:09

Doe eens niet zo gefrustreerd jochie.
Doe net als Cocu, schat de situatie en deal with it!
Met al dat gefrustreerde gedoe hier gaan wij alleen maar harder lachen. ðÿ˜‚ðÿ˜‚ðÿ˜‚ðÿ˜‚ðÿ˜‚

Gebaartje van Bergwijn bij die eerste goal vond ik opmerkelijk trouwens. Voor een speler die nooit eens de aandacht trekt, beslissend is en de negentig minuten zelden vol maakt...

Geen kampioen van de armoede maar een armoedige kampioen

11 februari 2018 om 08:00

Altijd beter dan armoedig zijn en tweede worden.

Ik vind het steeds grappiger worden die frustratie van alle niet PSV supporters.

PSV wint 21 wedstrijden achter elkaar thuis.
PSV wint vandaag hun 20ste wedstrijd van het seizoen.
Alle veldspelers die normaal gesproken in de basis staan hebben dit seizoen al minimaal 1x gescoord.

En nee het ziet er niet altijd even oogstrelend uit maar wanneer je naar bovenstaande cijfers kijkt staat PSV terecht bovenaan en kun je dit geen geluk meer noemen.

Daarnaast kun je de prestatie van PSV wel af doen en tekenend noemen voor de kwaliteit van de Eredivisie maar dan moet je jezelf afvragen hoe slecht bijvoorbeeld Ajax en Feyenoord wel niet zijn aangezien die waardeloze ploeg uit Eindhoven 10 punten (na morgen waarschijnlijk weer 7) boven de nummer 2 staat, je weet wel die ploeg uit het almachtige Amsterdam die elke week de pannen van het dak spelen.

11 februari 2018 om 00:04

Klinkt zelf ook wat gefrustreerd op het einde. Verder leuk betoog. Sta je er ook echt achter?

11 februari 2018 om 01:07

Ik in elk geval wel.
Goed gesproken roelreusel!

11 februari 2018 om 01:10

Waarom zou ik gefrustreerd zijn? Zoals ik aangaf vind ik het met de week leuker worden.

En ja ik sta hier 100% achter.

Ik zou niet weten wat dit matige psv in staat zou zij als ze een serieuze vorm zouden verkeren.
Dan slopen ze echt alle ploegen.
Maar met matig is het beter status tot nu toe want de achtervolgers doen het veel slechter.

Weer winst voor PSV in een moeilijke wedstrijd. PSV moest de hele wedstrijd zonder topscoorder Van Ginkel en de halve wedstrijd zonder topscoorder Lozano spelen, natuurlijk extra lastig!! Gelukkig scoorde Bergwijn 2x schitterend en staat PSV weer 10 punten voor op Ajax...

In algemeenheid: al die nare en gefrustreerde berichten hier zullen ons jeuken.
Het maakt het alleen nog vermakelijker voor ons PSV-ers.
Maar wij zijn ook realistisch. 7 punten hoeft niet veel te zijn als je bedenkt dat we bijna altijd verliezen in de kuip en de laatste jaren zijn de statistieken mbt ajax ook niet best.
Qua punten gaat het absoluut de goede kant op, maar we zijn er nog lang niet.
Pas als ajax op 10 of meer punten staat, ga ik er serieus in geloven.
Zou mooi zijn, een ploeg die in augustus al was afgeschreven toch kampioen. Dat zou gaaf zijn!

11 februari 2018 om 08:46

Denk jij nou echt dat Ajax alles gaat winnen ik Dacht het niet

11 februari 2018 om 08:54

Niet alles, maar wel tegen ons. De laatste jaren wint PSV niet makkelijk van Ajax.

Ach ja PSV alweer met de hakken over de sloot 3 punten... het geluk lacht ze toe. Begin van het seizoen “bewust” je niet kunnen kwalificeren voor de EL groepsfase door op je bek te gaan tegen Osijek, het doel heiligt de middelen? Of is het bij PSV precies andersom?

Ach ja PSV alweer met de hakken over de sloot 3 punten... het geluk lacht ze toe. Begin van het seizoen “bewust” je niet kunnen kwalificeren voor de EL groepsfase door op je bek te gaan tegen Osijek, het doel heiligt de middelen? Of is het bij PSV precies andersom?

11 februari 2018 om 08:03

Inderdaad en de andere Nederlandse clubs zijn nu nog hard strijdend bezig in de Europese bekerwedstrijden.
Ajax speelt elke week de andere Europese clubs van de mat.

Wat ik grappig vindt is dat psv-supporters na een slechte wedstrijd gelijk Ajax er bij halen, doen ze eigenlijk altijd wel. Ajax speelt ook niet altijd goed maar probeert wel altijd aanvallend en leuk voetbal te spelen. Maar als je niet eens tegen de nr. Laatst initiatief neemt en je het spel maken overlaat aan de nr laatst overlaat dan ben je een kampioen onwaardig. Vorig jaar kreeg Feyenoord het verwijd dat ze veel geluk hadden maar die speelde wel leuk voetbal. Frank de boer kreeg de laatste 2 kampioenschappen een stempel , kampioen van de armoede, ik weet niet hoe ze dit kampioenschap zullen gaan noemen. Als zelf Willy en René vd kerkhof gaan roepen dat het slecht is, dan is het toch heel slecht voetbal wat psv laat zien

11 februari 2018 om 08:38

Ik vind het juist grappig hoe anti-Psv supporters altijd Psv zo naar beneden willen halen.
Terwijl hun eigen clubs week in week uit net zo beroerd spelen.

11 februari 2018 om 08:44

Kijk naar de stand bram wij zijn idd slecht zoals jij dat beweert kun je na gaan hoe slecht de rest is moet je eens voorstellen Bram dat PSV beter gaat voetballen want slechter kan haast niet volgens jou jahaaa dat gaat gebeuren op naar volgende week

11 februari 2018 om 09:58

Ik kan naar de stand kijken en dan zie ik dat psv boven aan staat. Maar in sport wint niet altijd de beste. En dat is dit seizoen wel duidelijk. Psv wint wedstrijden maar zijn in die wedstrijden niet de beste. Zijn zoek gespeeld in de beker bij Feyenoord Europees door amateurs uitgeschakeld en in de arena zoek gespeeld. En als kampioen zijn ze niet eens geplaatst voor de cl. Dus een kampioenschap levert geen miljoenen op. Dus wat zal dit kampioenschap psv brengen? Roem zeker niet

Ik gun ze in Eindhoven dat Carnaval wel even een paar dagen hoor. Ja kom op zeg, als je dit elke week aan moet gluren negentig minuten lang, dan hebben ze die paar dagen klem zuipen ook wel verdiend. Dat had ook wel 2 week voor ze mogen zijn. Respect voor de supporters van Psv. Kan me voorstellen dat je dan toe bent aan carnaval. Daar is vast meer te genieten...veel plezier. Dat voetbal komt vanzelf wel een keer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren