Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV vestigt clubrecord na hoogstandje van De Jong

Laatste update:

PSV heeft de 22e thuiszege op rij geboekt in de Eredivisie: een clubrecord. De Eindhovenaren hadden aan een doelpunt van Hirving Lozano genoeg om Excelsior puntloos naar huis te sturen: 1-0. Excelsior had op 27 mei 1985 overigens voor het laatst gewonnen van PSV en pakte sindsdien slechts twee punten in 22 competitieduels met de huidige koploper van de Eredivisie.

PSV kreeg de eerste kansen van de wedstrijd: Joshua Brenet schoot op aangeven van Steven Bergwijn naast en een poging van Lozano werd geblokt. De beste mogelijkheid in de beginfase was echter voor de bezoekers: Mike van Duinen raakte de lat en in de daaropvolgende actie ging de spits na licht contact met Jeroen Zoet naar het gras, maar de scheidsrechter legde de bal niet op de stip. Niet heel veel later, in minuut zestien, werd het 1-0: Lozano schoot diagonaal raak na een hakballetje van Luuk de Jong. De Mexicaan heeft nu meer doelpunten gemaakt dan welke Eredivisie-speler dit seizoen dan ook: dertien stuks.

Hier komt PSV goed weg! 😮

Geplaatst door voetbalzone op woensdag 7 februari 2018

PSV nam de wedstrijd stevig in handen en kwam in het vervolg van het eerste bedrijf nauwelijks meer in de problemen. De thuisploeg kreeg zelf nog enkele kansen om de marge te verdubbelen: een kopbal van Bergwijn werd voor de lijn weggekopt door Jurgen Mattheij en Theo Zwarthoed redde op een schot van De Jong. Excelsior mocht overigens van geluk spreken dat men met elf man op het veld mocht blijven staan, want Mattheij kreeg niet eens een kaart voor een gemene overtreding op de hielen van De Jong.

PSV haalde in de tweede helft niet het niveau van voor de onderbreking. De eerste mogelijkheid viel pas na een klein uur te noteren toen Santiago Arias van afstand rakelings over schoot. Phillip Cocu liet Albert Gudmundsson, Gastón Pereiro en Pablo Rosario warmlopen, maar voerde pas na 74 minuten zijn eerste wissel door: Mauro Júnior werd afgelost door Rosario. Daarvoor was PSV dicht bij de 2-0 geweest toen Zwarthoed een kopbal van De Jong klemvast pakte. Een paar minuten later, in minuut 77, volgde een nieuwe kans in het Philips Stadion.

Bergwijn trachtte er na een mooie actie 2-0 van te maken, maar zijn schot miste kracht om Zwarthoed serieus op de proef te stellen. Door de minimale marge bleef het spannend in Eindhoven. Lozano kreeg een kans om aan de onzekerheid een einde te maken, maar hij ging voor eigen succes terwijl hij beter had kunnen voorgeven, terwijl een doelpunt van Stanley Elbers in de blessuretijd vanwege hands werd afgekeurd. PSV moet nu hopen dat achtervolger Ajax later op de avond punten verliest op bezoek bij Roda JC Kerkrade. Het huidige verschil met de runner-up bedraagt tien punten.

Had Excelsior meer verdiend?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

90 minuten billen knijpen als psv fan, maar toch weer overleefd, dit blijft niet goed gaan...

Op naar zaterdag, forza PSV!

7 februari 2018 om 20:22

Ik hoop dat ik over 5 minuten de wedstrijd ben vergeten....tsjonge jonge wat een intens slechte wedstrijd zeg.

7 februari 2018 om 20:22

Beetje goedkoop scoren zeg... 4-0 Was meer op zijn plaats geweest... kan toch genieten van zuurpruim reacties 😉

7 februari 2018 om 20:23

Het was de tweede helft wel weer erg slecht Riciotto. Ook al had PSV met 4-0 moeten winnen.

7 februari 2018 om 20:25

2e helft staat excelsior ook gewoon met 7man op de 16 te verdedigen probeer daar maar eens door te komen.

7 februari 2018 om 20:38

Dat lijkt me niet meer dan normaal uit bij PSV MarkBakel, juist daar moet je toch doorheen voetballen, dat is altijd zo. PSV speelde gewoon erg matig vandaag maar de 3 punten zijn toch wederom in Eindhoven's voordeel bijgeschreven.

7 februari 2018 om 20:38

Is toch erg dat jij geniet van de reacties....je zou verdomme van het voetbal moeten genieten. Ik kijk liever naar Ajax (in de hoop dat ze verliezen) dan naar mijn eigen cluppie die moeten winnen. Als ze kampioen worden kan ik met zekerheid vertellen dat dit het lelijkste kampioenschap wordt wat ik met mijn 48 jaar heb meegemaakt.

7 februari 2018 om 20:48

Komt grotendeels door Cocu. Die wisselt gewoon niet goed (aanvallend) en durft niet in te zetten op jong talent waardoor wedstrijden gedurende de wedstrijd steeds slechter en verdedigender worden.

7 februari 2018 om 20:52

@pukkiedukkie waaorm is het dan meteen lelijk, Psv was gewoon ongelukkig met het afronden ( ik kijk nu alleen deze wedstrijd), maar verder heeft Psv niks weg gegeven in totaal heeft excelsior 0 kansen gehad. En helaas lukte het vandaag niet om door ene hechte verdediging te spelen.

Off: lelijk kampioenschap of niet, ik heb toch liever een kampioenschap dan met mooi voetbal ( wat is zelf niet vind ij ajax, want dat is al jaren niet. ze proberen het maar lukt niet) 2e en alweer geen prijs

7 februari 2018 om 21:05

Pukkiedukkie - Nou ik heb liever dat ze zo steeds punten pakken dan mooi voetbal en geen punten pakken.

7 februari 2018 om 21:49

Laat ik het dan zo zeggen, de 2de helft zat ik toch niet echt op mn gemak met maar 1 doelpunt verschil

7 februari 2018 om 22:01

@oukkiedukkie je hebt zeker 4 jaar lang onder de Boer staan juichen van opwinding en spanning???!!!

7 februari 2018 om 20:23

Hoezo? PSV heeft veel kansen gehad en Excelsior behoudens die kans in de 5e minuut niet.

7 februari 2018 om 20:23

PSV terecht gewonnnen

7 februari 2018 om 20:30

Ik denk niet dat iemand van mening is dat de overwinning van psv niet terecht was.

8 februari 2018 om 05:49

Natuurlijk was PSV veel beter.
En had Matheij een rode kaart moeten krijgen.
Aan de andere kant, als Excelsior die penalty krijgt, loop de wedstrijd wel heel anders.
Dan hadden ze nog genoeg tijd om het om te zetten, maar toch.

7 februari 2018 om 20:24

Dat blijft niet goed gaan?
Het gaat al heel het seizoen goed. Ik zie niet in waarom het ineens anders zou zijn. Die pakken gewoon met twee vingers in de neus het kampioenschap.
Snap alleen wel dat je er als PSV supporter steeds niet gerust op bent.

7 februari 2018 om 20:25

baudy

Yep. De 'psv Ren-je-rot-show' deel 21. Leek weer totaal nergens op en alweer met kunst en vliegwerk over de streep getrokken. Het wordt met de week onwaarschijnlijker bij Psv.

7 februari 2018 om 20:27

Waarom onwaarschijnlijk? Heeft Excelsior enige aanspraak op maar 1 punt gemaakt dan?

7 februari 2018 om 20:39

Ja, zolang je het niet afmaakt in eigen huis tegen een laagvlieger maken zij toch altijd aanspraak op de 1-1 of kom ik nou uit een ei?

7 februari 2018 om 20:43

Onwaarschijnlijk omdat je selectie eigenlijk nergens op lijkt, je voetbal enorm armoedig is en je desondanks strak bovenaan staat met zeven punten (ervan uitgaand dat Ajax gewoon gaat winnen van Roda).

7 februari 2018 om 22:06

Ja maar als er 1 helft goed wordt gespeeld en 1 helft matig tot heel slecht wordt er direct weer gesproken over slecht gespeeld. !e helft telt niet mee dan? Dan zou ajax ook nagenoeg alleen matig tot slecht spelen, want zij doen dat ook nooit 90 min.

7 februari 2018 om 22:18

Justpsv95

Was er maar één helft 'goed gespeeld'. Openingsfase van Excelsior vergeten misschien? Speelden uitstekend positiespel en een uitstekende kans, plus misschien wel een pingel moeten hebben. Daarna was PSV inderdaad beter, bij vlagen en er waren kansen, maar echt goed speelde PSV nu ook weer niet. Over die tweede helft hoeven we het, neem ik aan, niet te hebben.

Dus nee, het was inet zo dat het één helft goed en één helft slecht was. Het was een redelijke eerste helft en een dramatische tweede. Wellicht wordt ons verschil van inzicht verklaard door het feit dat jij kennelijk tevreden bent met wat aardige acties binnen één helft. Ik niet. Ik vind dat simpelweg veel en veels te weinig.

En over Ajax kan ik kort zijn. 'men' schijnt het normaal te vinden om te spreken over het 'aanvallende, avontuurlijke en aantrekkelijke' Ajax, maar ik heb geen enkel idee waar die mensen het over hebben. Ajax heeft onder Peter Bosz een wedstrijd of zes misschien zeven goed gespeeld, voor het overige speelt Ajax ook al jaren bijzonder matig en vaak pover. Dus ook daar hoeven we het niet te hebben. En dat staat trouwens, sowieso, los van het oordeel dat ik over PSV heb.

Wat een simpele 4-0 moet zijn, wordt weer billen knijpen. En wat was de scheids slecht zeg. 3 punten binnen en op naar de volgende.

7 februari 2018 om 20:22

Daarom moet PSV hopen dat Romero eindelijk de spits is die die kansen erin schiet. Het is een terugkomend probleem dat wedstrijden onnodig spannend blijven.

PSV heeft misschien wel geluk dit seizoen maar niet met de scheidsrechters. Mattheij had misschien wel 2 keer rood moeten hebben.

7 februari 2018 om 20:22

Je had die penalty ook gewoon tegen kunnen krijgen. Lindhout floot over de hele wedstrijd erg slecht. Zulke dingen zijn uiteindelijk gewoon in balans.

7 februari 2018 om 20:32

Wilde net zeggen. Mag in je handen knijpen dat je die penalty niet tegen krijgt. Want dat is er toch gewoon een?
En zo is PSV wel vaker goed weggekomen met arbitrale beslissingen dit seizoen. Op cruciale momenten bedoel ik dan, als je al met 3-0 voorstaat en dan nog een goal onterecht afgekeurd wordt doet er natuurlijk niet zoveel toe, wedstrijd is dan toch al gespeeld.

7 februari 2018 om 20:35

Volgens Meijer en Perez was het geen penalty, maar je kunt hem tegen krijgen.

7 februari 2018 om 21:41

Psv heeft al genoeg twijfelachtige penalty's tegen gehad. Ze hebben wel eens geluk, maar nooit toe doen van de scheids. Dat zit vaker tegen. Zie Feyenoord uit voor de beker bijvoorbeeld

7 februari 2018 om 22:11

Nou arbitrage zit dit seizoen meer tegen dan mee hoor, het is geluk zit m eerder in de late doelpunten, maar in hoeverre kun je dit nog geluk noemen.

8 februari 2018 om 18:23

Waar heeft het PSV dan op cruciale momenten tegen gezeten? Nogmaals, ik bedoel niet als het al 3-0 staat en de wedstrijd al gespeeld is.

Gister had je dus die niet gegeven penalty aan Excelsior, terwijl die voor veeeel mindere dingen wel gegeven wordt en menig scheids deze ook zou geven.
Tegen PEC had je dubieuze rode kaart van vd Hart omdat als je naar de herhaling kijkt hij niet doorgebroken is.
Tegen Vitesse kan ik me de vrije trap die Schwaab scoorde herinneren, die een aanzienlijk stuk te ver vooruit werd genomen, en die volgens mij überhaupt geen vrije trap hoorde te zijn.
Tegen ADO had je de penalty van v Ginkel wat veel te licht was voor een penalty.
Thuis tegen Twente had je een werkelijk lachwekkende penalty bij 1-1 stand.

Nadelig voor PSV had je die penalty voor Groningen die ietwat makkelijk werd gegeven (was wel hands maar niet echt bewust). En de penalty voor VVV was makkelijk gegeven misschien
Dat was het wat betreft cruciale momenten, dus niet als je al 3-0 voorstaat en bakken met ruimte ligt om naar meer te counteren, en dan jammeren als een goal onterecht wordt afgekeurd (wat hebben we de scheids toch altijd tegen...), dan is die wedstrijd toch allang gespeeld!
Maar misschien vergeet ik nog wat momentjes.

Tegelijkertijd vergeet ook nog momentjes waar het PSV dan weer meezat maar die niet heel obvious waren. Volgens mij had PSV bij een goal van De Jong mazzel dat ie niet werd afgekeurd omdat De Jong duwde, weet niet meer tegen wie maar dacht tegen Sparta.

8 februari 2018 om 18:24

En trouwens @justpsv, dat kan je zeker wel geluk noemen als je die goals eens goed gaat analyseren. Het is niet alsof PSV continu met zware druk op de deur zat te kloppen en de goal in de lucht hing, integendeel zelfs.

7 februari 2018 om 20:25

Wat een contrast tussen de eerste en tweede helft. Hoe komt het toch dat er zo'n groot niveauverschil zit tussen beide helften? Het is toch onacceptabel om als PSV zijnde een magere 1-0 voorsprong te verdedigen tegen met alle respect Excelsior? En ook de kansen moeten veel eerder afgemaakt worden. Ze springen echt slecht met de kansen om. Gelukkig de drie punten weten pakken maar de manier waarop is toch echt slecht. Ook het wisselbeleid van Cocu kan beter vind ik. Dit was een goede wedstrijd geweest voor een Gudmundsson bijvoorbeeld. Bergwijn creëerde veel dreiging maar zijn rendement is echt zo zwak.

7 februari 2018 om 20:25

De KNVB zal er dadelijk wel alles aan doen om A'dam te laten winnen. Je raakt eraan gewend. Zo gaat het al jaren.

7 februari 2018 om 20:28

Waar slaat dit nou weer op? Wat 'n kansloze reactie....

7 februari 2018 om 20:34

Ik wil je wel uit de droom helpen hoor, let op, zowel Twente, psv, Ado en AZ hadden voor rust al met 10 man moeten staan tegen Ajax. En alleen Az kreeg in de 88ste minuut rood. Zo fantastisch helpt de knvb Ajax dus

7 februari 2018 om 20:41

Je vergeet die Duitser van fc utrecht nog😉

7 februari 2018 om 20:42

Als de KNVB dat echt wilde dan hadden ze Ajax al op een straatlengte voorsprong kunnen zetten (een scheids kan een wedstrijd makkelijk beïnvloeden). Het feit dat PSV 7 punten voorstaat maakt deze uitspraak ronduit lachwekkend.

7 februari 2018 om 20:42

Vergeet Utrecht niet, ook die hadden voor rust rood moeten hebben tegen Ajax. P.S: kansloos als je werkelijk denkt dat de 'KNJB' in Ajax' voordeel fluit, dan ben je nog een partijtje in je kind-fase blijven hangen zeg!

7 februari 2018 om 21:18

Ach kom.
Als Feyenoorder ben ik dan wel blij dat de 'KNJB' de afgelopen paar jaar slecht werk heeft geleverd. Kom op zeg, dit soort reacties slaan zo nergens op. Dat het nog zoveel likes krijgt ook nog... zucht.

Als ze zo blijven voetballen gaan ze het denk ik niet redden met Utrecht, Feyenoord en Ajax nog op het programma.

7 februari 2018 om 20:21

Vergeet AZ uit niet.

7 februari 2018 om 20:21

Alleen al die andere teams spelen helaas net zo wisselvallig. En soms ook ronduit slecht.

7 februari 2018 om 20:23

Jawel , want hoe slecht ze ook spelen. Ze worde er ook nooit voor afgestraft

7 februari 2018 om 20:28

Ik vond Ajax uit een behoorlijke afstraffing mickey12.

7 februari 2018 om 20:44

Ze hebben totaal in 3 wedstrijden puntverlies geleden dus 1 voorbeeld noemen waarin dat wel gebeurde is dan meer een voorbeeld van 'de uitzondering die de regel bevestigt'.

7 februari 2018 om 20:23

22 thuiswedstrijden achter elkaar gewonnen. Blijkbaar kunnen ze zonder de panne van het dak te spelen om thuis in ieder geval de punten binnen te halen en laat Ajax en Utrecht nou net thuiswedstrijden zijn. Feyenoord uit is voor bijna elke PSV aanhanger een ingecalculeerd verlies.

7 februari 2018 om 20:29

Kampioen wordt je door te winnen van de kleintjes.

Toch wel het een van de meest bijzondere wereldwonderen, dat die Mattheij nog op het veld mocht blijven staan. Wat die gekkie allemaal deed, had helemaal niks met voetbal te maken.. 😩😧

En die Lindhoud dan wat een aanfluiting was die vent hoe toepasselijk ook.. 😩😧

Hoe moeilijk kan je het jezelf uiteindelijk weer maken, mede bereid door P. Cocu.

Maar we strepen er weer mooi eentje af. 12 potjes te gaan nog.

7 februari 2018 om 20:22

Wat kan Cocu er nou aan doen dat die kansen er niet invliegen...

7 februari 2018 om 20:24

Misschien moet ie zichzelf opstellen 😃

7 februari 2018 om 20:28

Doelde meer erop dat hij opnieuw Mauro eraf haalde, die weer een van de weinige lichtpuntjes was. Dan is het uiteindelijk toch weer knijpen omdat je het heft uit handen verliest.

7 februari 2018 om 20:34

Als je Bergwijn en Ramselaar elke keer in de basis zet, dan ben je mede verantwoordelijk voor deze wanvertoning

8 februari 2018 om 00:36

Baloog, Mauro moest eraf, hij was niet meer scherp en het middenveld moest niet open komen te liggen met een drukkend Excelsior. Keuze voor Rosario was puur om balans te brengen, niet per se om alles dicht te metselen. Goede keuze i.m.o.

8 februari 2018 om 00:38

Pukkiedukkie, iemand anders voor Bergwijn hebben we niet (kom niet aan met Pereiro op de buitenkant aub). Bovendien creert Bergwijn over het algemeen heel veel en kan hij met zijn explosiviteit veel gaten induiken en opentrekken. Logisch dat hij erin staat vind ik dus. Ramselaar eruit valt iets voor te zeggen aangezien die de laatste weken veel minder prominent aanwezig is. Helaas doet Gaston het vooralsnog niet beter.

Wat een bijzonder slechte wedstrijd, van zowel PSV als de scheidsrechter.
Mattheij had er af gemoeten met rood, denk dat de niet gegeven vrije trap een goedmakertje was.

7 februari 2018 om 20:27

Als PSV zo slecht was als hier steeds beweerd wordt en alsnog 9 tegen 0 schoten op doel heeft en 30 geloste schoten dan vraag ik me af wat een goed PSV zou doen. Natuurlijk is het niet sprankelend maar er worden genoeg kansen gecreëerd.

7 februari 2018 om 20:34

Ja, als Bergwijn 26x van elke hoek en stand gaat lopen schieten, kom je al heel snel aan zulke aantallen. Het was gewoon weer eens een hele matige pot waarbij de tegenstander niet bij machten was om het PSV ook maar een beetje moeilijk te maken in aanvallende zin.

7 februari 2018 om 20:39

Bergwijn was er anders 2 keer heel dichtbij. 1 keer met dat afstandsschot en 1 die door Mattheij van de achterlijn gekopt word.

7 februari 2018 om 20:45

Mooi, dichtbij is wel vaker het trefwoord om Bergwijn te beschrijven. Hij bakt er gewoon heel weinig van en lijkt dat te willen compenseren door maar gewoon de bal van elke hoek op goal te willen rammen en hopen dat het iets wordt.

Excelsior had niet meer verdiend, daarvoor was het verschil te groot, maar PSV was wel zeer matig. Ik kijk opnieuw naar Cocu. Dit zijn geen wissels. Dat je Bergwijn er nu niet zomaar naast zet kan ik nog begrijpen, maar Mauro eraf halen? Mauro was een van de beteren. Wissel dan Bergwijn eens, die zit echt in een dip.
Dat het opnieuw billen knijpen was aan het eind is op het conto van Cocu. Hij dwingt zijn eigen team weer achteruit na minuut 75. Onbegrijpelijk. Had Ramselaar eraf gehaald voor Gudmundson bijvoorbeeld.

Verder: ja, deze moet je ook winnen. En PSV wint heel veel van deze wedstrijden. Maar ik word als Psv'er niet warm hiervan.

Geluk van een kampioen? Gewoon een terechte overwinning wat betreft arbitrage. Die Mattheij, die had er twee keer af mogen worden gestuurd. Wat een bizarre overtredingen. Je zou toch denken dat zo;n man schrikt van zijn eerste reactie?

Afijn, doodsaaie partij. Slecht Psv. Prima Excelsior. Op basis van het veldspel had Excelsior zelfs een puntje mogen krijgen de tweede helft. Isimat was echt verschrikkelijk slecht. De Jong had een prachtige assist, maar verder niets. De vrije trappen van Mauro zijn bedroevend. PSV zal vast wel kampioen worden, maar laat a.u.b. meer zien dan vanavond het geval was. Dit was wel heel erg pover.

7 februari 2018 om 20:32

Prima excelsior?, wat hebben die nou laten zien behalve een handsbal waardoor een goal was.

alleen maar tegen gehouden en af en toe kwamen ze eruti maar was het meestal al bij de CVM al voorbij.

7 februari 2018 om 20:37

Schot op de lat van Van Duinen? En een afgekeurde goal wat inderdaad hands was. Maar als je het zo opsomt, wat heeft PSV dan laten zien op de goal en het schot van 25 meter van Bergwijn na dan? Allebei niet. En Excelsior liep gewoonweg prima te ballen. PSV mag hun handjes dichtknijpen met drie puntjes, hoor. PSV was wel beter, maar creëerde ook niet bijster veel

Gewoon terecht weer gewonnen.
Is dat PSV weigert de score uit te bouwen..
Scheidsrechter spaarde Mattheij wel heel erg.

7 februari 2018 om 20:23

Geluk bij Excelsior ook niet! Kans op kans gemist. Zo Ajax even punten zien verspelen in Kerkrade.

7 februari 2018 om 21:18

PSV - Excelsior

Balbezit: 58% - 42%
Schoten op doel: 9 -0
Schoten naast doel: 10 - 3

En dan vind jij het onterecht dat PSV heeft gewonnen? Grapjas.

Gewoon weer exact hetzelfde liedje. Aardige fase in de eerste helft, misschien, maar gewoon heel erg zwak en onder de ondergrens in de tweede helft. Puur schandalig dat je in de tweede helft nog moet bibberen en met kunst en enorm veel vliegwerk een tegenstander als Excelsior bijna miraculeus moet verslaan.

7 februari 2018 om 21:14

En hoezo vind men dat Brenet opeens weer een goede wedstrijd speelde precies?? Omdat hij drie keer een speler van Excelsior er op snelheid uit loopt? Sorry, maar heb je niet gezien dat hij er ook weer drie keer compleet naast zat en stond te schutteren??

Afgelopen weekeinde zelfde. Gaf prima pass op Lozano en scoort een mooie goal. Maar, doen we dan net alsof hij niet een paar keer als een C-junior is weggezet, ballen knullig over de zijlijn liep en een paar ingrepen compleet miste? Publiek floot vlak voor die assist op Lozano niet voor niets vanwege hem.

2e helft was niet best en vooral de afronding mag nog wel wat aan gebeuren, maar goed tegen de kleintjes is het altijd lastig als je ziet dat Excelsior met 7man op de 16 constant verdedigd. en helaas lopen er geen spelers in de eredivisie die 4man kunnne uitspelen.

3puntjes in de zak snel voorbereiden op de carnaval.

Motm mauro junior, geeft die jongen meer minute Cocu

Gewoon een zakelijke overwinning, 3 punten in de tas en nog een stap dichter bij de titel. Voor alle haters: huilen.

7 februari 2018 om 20:27

Als er geen hands was voorafgaande aan de goal in de laatste minuut dan had je hier 2 punten verloren. Denk dat PSV wel de betere ploeg was, echter maak je het wel onnodig spannend in de slotfase.

7 februari 2018 om 20:31

Als als als daar heb je niks aan. Als matheij gewoon zijn terechte rode kaart krijgt in de 40ste minuut is er helemaal geen vuiltje meer aan de lucht.

7 februari 2018 om 20:31

Duh! en als Luuk de Jong de bal er in kopt is het 2-0 en beslist.... die goal ontstaat toch door hands? Als het geen hands is rolt de bal zo bij Zoet in zijn handen en praat je er niet over.

7 februari 2018 om 20:35

Wat een slap geouwehoer, juist doordat ie (elbers geloof ik) de bal met zijn arm raakt caromboleert ie nog via Brenet zò voor zijn voet dat ie vrij kan uithalen. Raakt ie hem niet aan ontstaat er een compleet ander duel waarbij zowel jij als ik totaal niet kan voorspellen hoe het was afgelopen.

Mattheij had moeten stappen bij die 1-0 die verder prachtig werd uitgevoerd. Weer een 1-0 van Psv.... het gaat om de punten maar hiervoor ga je toch niet naar het stadion. Regelmatig gezapt om wakker te blijven.

7 februari 2018 om 20:29

Het is geen tiki taka maar je kunt dit seizoen niet zeggen dat wedstrijden met PSV niet spannend zijn. Met rust met 3-0 voorstaan is pas saai.

7 februari 2018 om 20:34

voor de spannign kan je heel goed naar het station. het is hier 2:33 snachts maar ben klaar wakker door de spanning en het billenknijpen. dus het wakker blijven ligt denk ik eerder aan jou.

7 februari 2018 om 20:37

Nou daar zou ik alleen heengaan als je wilt kijken of de sprinter van 20:30 dit keer wel op tijd komt

7 februari 2018 om 20:49

Ns komt nooit op tijd dus vergeet het maar

7 februari 2018 om 22:53

Gabstra dan kijk je toch naar het geweldige voetbal van je cluppie die Roda echt helemaal zoek speelt en dik wint met 4-2 in een fantastische hoogstaande wedstrijd

8 februari 2018 om 14:39

Goeie reactie Robin!! Objectiviteit is ver te zoeken bij je. Was een boeiende wedstrijd hoor van jouw cluppie. Vooral geen commentaar op PSV want dan weet je het wel he.....

Mattheij van Excelsior had echt op zn minst geel moeten krijgen voor die eerste overtreding gadverdamme wat een vieze overtreding. Die van Duinen ook met zijn nare trekjes tegenover Mauro en dat moet dan een volwassen vent voorstellen.

PSV zelf speelde in de eerste helft goed, tweede helft vond ik wat ongeïnspireerd.
Ook vind ik dat Lozano is wat meer overzicht moet gaan houden, geeft heel vaak een bijna zekere assist weg voor een schot uit een belabberde hoek. Al moet ik zeggen, misschien is dat ook wel gewoon de schuld van Cocu, moet gewoon Lozano op links neerzetten, doet het daar gewoon veel beter.

Vond PSV alles behalve lucky vanavond

7 februari 2018 om 20:32

Lozano is gewoon enorm doelgericht. Denk ook niet dat hij een natuurlijke flankspeler is. Je merkt dat hij vaak naar binnen trekt om in de 16 te komen.

Kan wel begrijpen waarom men niet zo lovend is over dit Psv.

Wederom weer een hele bange PSV gezien, notabene thuis tegen Excelsior mijn god zeg. In de eerste helft speel je dan nog wel aardig na een hele slappe eerste 10 minuten waar je goed weg komt met dat schot van Van Duinen en die penalty situatie. Hele fraaie assist van De Jong op Lozano, en na de 1-0 was je veel beter en had je de controle en je moest uitlopen naar 2-0 3-0. Gebeurt niet, en dan weet je dat weer zo ouderwetse PSV wedstrijd billenknijpen wordt. Ongelooflijk weer zeg, thuis tegen Excelsior. Overigens had Mattheij ook twee keer rood moeten hebben. Eerst bewust vol op de kuiten van De Jong, en de tweede vol met gestrekt been in waar Mauro JR alles kon breken.

Ook weer dat verdedigende wissel van Cocu. Het valt me nog mee dat die Luckassen er nog niet bij gooide. Maar goed, ach. Leuk dat clubrecord. Maar ik wordt hier echt niet blij van. Maar Cocu zal wel anders over denken, want ja. 3 punten is 3 punten.

7 februari 2018 om 20:36

Kan me nog herinneren hoe Psv dit soort duels volledig domineerde vorig seizoen maar uiteindelijk met een gelijkspel het veld verliet. Dankzij dit soort duels staat PSV momenteel bovenaan. Snap niet waar dat beklag vandaan komt, zo slecht vind ik dit elftal nog niet eens.

7 februari 2018 om 20:40

Die gelijkmaker heeft al vaak genoeg kunnen vallen. Meer geluk dan wijsheid om eerlijk te zijn. Als je een 2-0 en 3-0 erin schiet heb je niets te vrezen, maar wat we in de tweede helft voorgeschoteld hebben gekregen was dramatisch slecht en totaal niet de reden dat wij bovenaan staan.

Eerste helft was echt zo slecht nog niet. Tweede helft daarentegen was echt verschrikkelijk zeg. Ook Cocu weer met slechts 1 rare wissel. En Hoe kun je nou Gudmundsson na een paar goede invalbeurten niet belonen met nog meer speelminuten?!

7 februari 2018 om 20:33

Helemaal mee eens, zowel qua spelbeeld als wisselbeleid. Wat mij betreft mocht Lozano eruit. Ik kan me er mateloos aan irriteren hoe hij steeds voor eigen succes gaat. Hadden een aantal goede mogelijkheden waarin hij liever uit een moeilijke hoek op goal schoot, dan dat ie de bal voorgeeft. Had ik liever Gudmundsson nog een kwartier zien spelen die een goede indruk maakt... Ramselaar ben ik ook geen fan van. Werkt hard, maar blijft letterlijk en figuurlijk een lichtgewicht. Het is dat Pereiro een zoutzak is, anders had Ramselaar er ook niet in gestaan.

Man man man, Na de 1-0 hadden ze gewoon door moeten drukken en de 2de en 3de moeten maken. Excelsior kan er weinig van maar puur doordat psv niks deed kwamen ze in de wedstrijd. Godzijdank winnen we en hebben we 3 punten.

Mooi weer drie punten erbij. Ik het laatste half jaar de topics van PSV door te lezen en het niveau van de reacties worden steeds triester en provocender van alle kampen vanuit de fans.
Voor de PSV fans verdedig niet dat we slecht voetballen dat is gewoon zo.
Voor alle andere fans doe is jullie ogen open. Dit PSV kan niet beter dan ze dit jaar doen. Er zijn welgeteld 3 basisspelers die evt een stapje omhoog kunnen doen. Zoet, Arias en Lozano. De rest is pure middelmaat op dit moment. Het meeste trieste is dat deze ploeg dan idd bovenaan staat.
Kijk naar Ajax met al hun groeibriljantjes en ervaren spits. Dat jullie met zo’n selectie geen kampioen worden is supertriest. Bijna op elke positie staat de betere voetballer, ga dus daarom op je eigen ploeg bashen dat zoveel punten hebben laten liggen ipv dat gezeik op PSV. Ja we spelen kut! Maar we leven niet meer in het tijdperk van de Ronaldo’s en van Nistelrooys. Ik vind het uiterst knap dat Cocu met dit materiaal kampioen wordt, hij heeft niet eens 1 linksback tot zijn beschikking.

7 februari 2018 om 20:47

Het seizoen is nog niet voorbij. Ik zie dit ellendige psv zo 4x achter elkaar verliezen.

Wat een zaadpartij. PSV heeft echt kampioensonwaardig gespeeld. PSV heeft echt geluk gehad dat de scheids de bal niet op de stip gezet had bij de actie van Zoet tegen Van Duinen. Zoet had duidelijk niet de bal, maar de been van Van Duinen.

7 februari 2018 om 20:35

Hij dook al naar voor..... Excelsior had allang met 10 man moeten spelen
Zoet aaid zijn voet meer niet... Duidelijk geen penalty!!!!

7 februari 2018 om 20:43

Was een duidelijke schwalbe. Zoet raakte het been van die spits niet eens.

Is er een club die ramselaar wil ophalen?.
Die gast kwam van Utrecht met zn, psv is een springplank voor naar de top isco is mijn voorbeeld.
Beste vriend kan niet eens een pass over meter accuraat geven schandalig.

PSV moet wat mij betreft tegen Excelsior voluit gaan desnoods 343 spelen, want dit was gewoon niet genoeg om kampioen te worden.
Cocu was als speler tachtisch een beest, maar als trainer is het helaas bagger.

Op naar de volgende gimma Forza Psv

7 februari 2018 om 20:41

Wat is een gimma? Een wedstrijd?

7 februari 2018 om 21:28

Ik vraag me af welke speler Cocu nou daadwerkelijk beter heeft gemaakt? Hendrikx, Ramselaar, Bergwijn, Isimat, Brenet zijn spelers die al een tijdje onder Cocu spelen, maar zie ze echt niet beter worden. Ook het spel is niet om aan te zien. Snap niet wat Cocu op de trainingen doet.

7 februari 2018 om 22:23

Treblex

Als PSV kampioen wordt, dan krijgt Cocu als derde bij PSV een standbeeld bij het stadion. Lijkt me helder dat als je dit team naar een titel voert, je dat standbeeld echt zwaar verdiend hebt.

En dan mag jij met viltstift onder zijn naamplaatje erbij zetten:
"ja, maar hij maakte nooit een speler beter."

Kan me voorstellen dat Gudmundsson langzaam denkt aan een andere club als Cocu zo'n slecht spelende Bergwijn laat staan. Praktisch onzichtbaar..

7 februari 2018 om 20:36

Bergwijn was ongelukkig met zijn schoten, maar onzichtbaar zeker niet! Een van de weinigen die nog iets probeerde de tweede helft. Lees hierboven een ractie waarin ene oproep wordt gedaan om Ramselaar kwijt te raken. Die steun ik wel. Voegt niets toe, net zo min als Pereiro.

7 februari 2018 om 20:40

Ik vind Ramselaar juist een nuttige speler om er bij te hebben. Hij is heel beweeglijk en heeft genoeg loopvermogen om ook in verdedigend opzicht zijn steentje bij te dragen.

7 februari 2018 om 20:48

Dat is ook zo. Hij is beweeglijk en hij werkt zich een slag in de rondte.maar wat voor goede dingen heeft hij gedaan aan de bal? Bijna niets. Zijn passing is onzuiver en hij voegt niets toe aan het aanvallend spel. \

Edit: Roda komt zojuist op 1-0 hehehe

Terechte overwinning. Excelsior 0 schoten op doel. PSV miste veel kansen. Mooi teamrecord. Nu gaan uitbreiden. Sowieso de rest van het seizoen.
Schandalige overtredingen van die Mattheij. Had twee keer rood mogen krijgen. Excelsior goed weggekomen.

90 minuten ellende maar wel 3 punten. Samenvatting van PSV dit jaar, pure ellende.

7 februari 2018 om 21:14

Het was geen 90 minuten ellende. De eerste helft was echt niet slecht.

Ik vond PSV in de eerste helft best goed spelen. Maar als er één ding is waar je dit seizoen echt op kunt rekenen, dan is het dat PSV hooguit één helft per wedstrijd goed speelt. Ik zag ik de rust dus de bui al een beetje hangen: een krappe 1-0 voorsprong met de slechte helft waarschijnlijk nog voor de boeg. En het werd dus inderdaad billenknijpen.

Maar goed, het gaat om de punten. En die zijn weer binnen.

Wederom een wedstrijd om je voor te schamen, wisselbeleid om je voor te schamen, vertoond spel om je voor te schamen en ga zo maar door. Ramselaar blijkt het niet te zijn. Hendrix is het ook kwijt. En Bergwijn heeft oneindig krediet terwijl Gudmundson totaal niet onder doet. Ik vind het schandalig naar je fans toe om zo te spelen.

7 februari 2018 om 21:50

"wederom een wedstrijd om je voor te schamen, wisselbeleid om je voor te schamen, vertoond spel om je voor te schamen"

En een dikke vette voorsprong op de ranglijst om trots op te zijn.

7 februari 2018 om 22:13

Dat sowieso. Ik lach me dan ook rot als PSV kampioen word. Maar doet de manier waarop jou niks? Kijk je niet ondertussen vanuit je ooghoek met een jaloerse blik richting teams die wel mooi aanvallend voetbal spelen? Met pressie, goals, resultaten en vermaak voor het publiek?

7 februari 2018 om 22:34

"dat sowieso. Ik lach me dan ook rot als PSV kampioen word. Maar doet de manier waarop jou niks?"

Nee, eigenlijk niet. Misschien is het omdat ik zelf een uiterst simpele linksback ben, maar ik geef eigenlijk niet zo heel veel om mooi voetbal. Voetbal draait voor mij vooral om spanning, verrassende wendingen en resultaten behalen. Natuurlijk had ik het fijner gevonden als PSV vandaag bij rust een veilige 3-0 voorsprong had gehad, maar als na 90 minuten de 3 punten weer binnen zijn, dan ben ik de manier waarop die behaald zijn eigenlijk alweer vergeten...

7 februari 2018 om 22:55

@stroring. Als die ploegen er zijn misschien wel. Maar zoals je weet spelen zulke ploegen niet in de eredivisie

Jezus zeg! Heel de dag jagen om op tijd in het stadion te kunnen zijn. En waarom? Om wederom een wanprestatie van PSV te kunnen aanschouwen. Wat een bizar slechte wedstrijd was dit weer van PSV. Billenknijpen thuis tegen Excelsior, waar gaat dit nog over!😂

7 februari 2018 om 21:33

PSV overtuigt gewoon niet. Ik snap niet wat voor systeem Cocu probeert te spelen. Er zit totaal geen lijn in het spel van PSV. Bergwijn doet zijn best, maar die is er nog lang niet. Snap ook niet waarom Cocu Lozano steeds op rechts zet.

Ik kan me wel vinden in alle bovenstaande reacties, met name vooral die van Real Madrid;echter wordt gemakshalve de inbreng van Excelsior zwaar onderschat.
Deze ploeg komt naar Eindhoven zonder enige druk en verwachting en kan frank en vrij voetballen,iets wat bij de Kralingers altijd wel goed zit.
Weinig ploegen zetten deze club zomaar even opzij,wat verder niet wegneemt dat Psv eerder afstand had moeten nemen,waarvoor Gudmundsson wellicht een goede schakel had kunnen zijn.

Leuk dat er ook ruimte is voor satire bij NOS Eredivisie!
Frank Snoeks bleef maar lekker zijn mantra herhalen dat PSV niet veel doet, weinig creëert tijdens de wedstrijd tegen Excelsior en onder deze tekst dan de beelden waarbij PSV behoorlijk wat kansen creëert, veel van afstand schiet enzo.
Leuke vorm van satire! Wel jammer dat PSV zoveel kansen miste.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren