Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax komt vroege achterstand te boven in moeizaam duel met NAC

Laatste update:

Ajax heeft tegen NAC Breda gedaan wat het moest doen: winnen. De Amsterdammers kwamen in eigen stadion al snel in de wedstrijd op achterstand, maar trokken het duel alsnog naar zich toe en wonnen met 3-1 van de ploeg van trainer Stijn Vreven. Zo bedraagt het gat met koploper PSV nu weer zeven punten.

Vooraf was Ajax al zestien wedstrijden tegen NAC Breda ongeslagen en eerder dit seizoen wonnen de Amsterdammers met maar liefst 0-8 in Breda. Titelconcurrent PSV won zaterdagavond met 4-0 van PEC Zwolle, waardoor de ploeg van trainer Erik ten Hag af moest rekenen met NAC om in het spoor van de Eindhovenaren te blijven. In de beginfase kreeg Klaas-Jan Huntelaar direct twee mogelijkheden om de score al heel vroeg te openen, terwijl André Onana aan de andere kant reddend op moest treden toen Giovanni Korte voor zijn neus opdook.

Ambrose wordt gefeliciteerd na zijn openingstreffer.

Uiteindelijk moest Onana na zes minuten spelen alsnog capituleren, toen Thierry Ambrose een afgeslagen bal op de rand van het strafschopgebied hard achter de sluitpost van Ajax schoot: 0-1. Het duurde even voordat de Amsterdammers de achterstand konden wegwerken. Huntelaar kreeg opnieuw een kans om tot scoren te komen tegen NAC Breda, zijn favoriete tegenstander, maar doelman Mark Birighitti pareerde een inzet van dichtbij. In minuut 25 was het wel raak voor Ajax, na een goede actie van Justin Kluivert. De vleugelaanvaller leverde de bal voor het doel af, waar Donny van de Beek volledig vrijstond om binnen te koppen.

Nog voor rust stelden de Amsterdammers orde op zaken. David Neres werd belaagd door diverse spelers van NAC Breda, maar bleef op de been en schoot vanaf de rand van het strafschopgebied de 2-1 tegen de touwen. De bezoekers lieten Ajax vervolgens vooral aan de bal en probeerden zelf uit de omschakeling gevaarlijk te worden. De Amsterdammers wisten niet al teveel uitgespeelde kansen te creëren, al was Huntelaar na rust met een lob dicht bij een treffer. Aan de andere kant zorgden Ambrose en Angeliño met afstandsschoten voor gevaar, maar de pogingen brachten Onana niet in de problemen.

Twintig minuten voor tijd testte Kluivert NAC-doelman Brighitti met een schot vanaf de rand van het strafschopgebied, maar de sluitpost tikte de bal uit de hoek. Even later moest hij opnieuw optreden na een hard afstandsschot van Matthijs de Ligt. Ook een schot van Huntelaar leverde niet de gewenste derde treffer op en doordat de marge één bleef, had NAC Breda lang nog de stiekeme hoop een punt.

De bezoekers wisten echter geen grote kansen meer te creëren en haalden het einde van de wedstrijd niet met elf man, want Bart Meijers kreeg in de blessuretijd zijn tweede gele kaart. Uit de daaropvolgende vrije trap schoot Hakim Ziyech de 3-1 eindstand op het scorebord. De middenvelder reageerde vervolgens na zijn treffer op de kritische geluiden die het publiek in de tweede helft zo nu en dan had laten horen. Zo is de voorsprong van PSV op Ajax weer teruggebracht naar zeven punten, terwijl NAC Breda concurrenten Roda JC Kerkrade en Sparta Rotterdam dichterbij ziet komen.

Zie jij Ajax nog kampioen worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben altijd een groot fan van Ziyech geweest en dat ben ik nu nog steeds, maar jeetje. Wat speelt hij slecht zeg.

Hij scoorde in de laatste minuut dan uit een vrije trap, maar ook ik als Ziyech-fan erger me de laatste tijd erg aan Ziyech. Natuurlijk legt hij veel risico in zijn spel en lijdt hij daardoor weleens balverlies, maar zelfs de meest simpele passes lijden bij Ziyech balverlies op en ik heb me als Ziyech-fan nooit zo kapot geã«rgerd, maar vandaag was daar dan het grote moment: ik ergerde me kapot aan Ziyech.

Buiten z'n goal deed hij echt vrijwel alles verkeerd. Leed veel balverlies, z'n dribbels zijn (eigenlijk altijd wel) niet goed, veel passes die hij vandaag gaf, belanden in de voeten van de spelers van Nac, corners zijn vrij vaak erg matig bij hem, vrije trappen zijn vrijwel altijd erg slecht van hem en als hij de bal aan de voet heeft, dan loopt hij er ook zo'n beetje bij van 'kom maar, ik doe het wel even' en daar erger ik me echt kapot aan.

Dat Ziyech dan uiteindelijk nog de 3-1 binnenschiet, ja leuk voor hem. Maar zoals hij daarna dan ook reageert..

Voor de rest vond ik heel Ajax vandaag niet best. Nadat Ajax 0-1 achterkwam, gaven ze wel een heel (maar dan ook echt een heel klein beetje) gas en uiteindelijk door goede acties van Kluivert (goede assists op van de Beek) en Neres (uitstekend doorgezet nadat er toch een aantal tackles op hem werden ingezet) de achterstand omgebogen, maar de tweede helft van Ajax was echt niet om aan te zien.

Het is dat NAC niet de kwaliteiten heeft om er van te profiteren, maar het had mij ook niets verbaasd als NAC in de tweede helft nog de 2-2 binnengeschoten zou hebben en Ajax daardoor dus puntenverlies zou leiden.

4 februari 2018 om 18:40

Dit zal ook de reden wezen waarom Ziyech de top niet haalt. Zijn mentaliteit is slecht. Beetje kritiek en hij loopt te janken.

4 februari 2018 om 18:47

Zelfs na zijn goal liet hij zich behoorlijk kennen zeg. Alle mensen.

4 februari 2018 om 18:47

Jason...kerel. Alles naar je afgezocht vorige week,,,,maar je was verdwenen. Gelukkig ik was al bang dat er iets met je gebeurt was.,,,,

On-topic: Nee, dit Ajax gaat het ons Psv niet meer moeilijk maken.... Wat een aanfluiting. Marc zal moeten kopen om het volgend jaar iets beter te gaan doen.

4 februari 2018 om 18:51

Hey Pukkie ik ben er weer hoor. Weekje vakantie is lekker hoor. Maar Marc moet wel iets gaan kopen maar daar is hij al bezig mee. Maar het is ook tactisch he.

4 februari 2018 om 19:07

Wie zou Marc dan moeten kopen? Heeft Ajax al niet voldoende spelers gehaald de afgelopen transferperiode? Eventjes afwachten wie er aankomende zomer vertrekken. Ziyech gaat sowieso denk ik. Dan zullen Veltman en Kluivert mogelijk ook nog gaan.

4 februari 2018 om 19:12

Ajax hoeft niemand te kopen. Er zijn al 2 spelers gekocht met oog op volgend seizoen

4 februari 2018 om 19:14

Inderdaad, Overmars trekt de laatste tijd juist alle spelers aan die ze nodig hebben. Alle posities zijn in principe prima bezet, en denk ook niet dat dit gebrek aan kwaliteit is. Gewoon een zeer povere wedstrijd, met slordig en slap spel. Direct altijd roepen dat er gekocht moet worden is altijd zo makkelijk

4 februari 2018 om 19:15

Welke linkshalf heeft Ajax gehaald dan?

4 februari 2018 om 19:19

Sinkgraven kan er gewoon spelen hoor. Hij is niet fit.

4 februari 2018 om 20:18

Jij hebt de top wel gehaald in het uiten van kritiek. Wat is de mens toch enorm slecht gesteld ik zou iets met vleugels en always

4 februari 2018 om 18:40

En nu melden wie de o zo slechte Ziyech kan vervangen.... relax het antwoord is niemand.

4 februari 2018 om 18:42

Verder ben ik het met je eens. Ik erger me ook aan zijn spel, maar niemand is significant beter. Ziyech kan een dikke 2 spelen en nog beslissend zijn. Dat geldt voor geen enkel andere Ajacied

4 februari 2018 om 18:42

Denk dat Labyad ipv Ziyech toch een vooruitgang was in dit team hoor. Ziyech lijkt me een beetje een rotte appel binnen de selectie. Al kan ik daar van buitenaf natuurlijk moeilijk over oordelen.

4 februari 2018 om 18:43

Het verlies van Nouri heeft een groot gat achtergelaten...

4 februari 2018 om 18:44

Met de manier waarop Ziyech de laatste maanden 90% van zijn wedstrijden speelt, zal elke gretige jeugdspeler een verbetering zijn. Ziyech in deze vorm heb je werkelijk niks aan, daar doet deze vrije trap niks aan af.

4 februari 2018 om 18:44

Nou wat dat betreft lijkt Labyad me niet per se beter, gezien die situatie indertijd bij jullie en hoeveel hij nu met de media bezig is.

4 februari 2018 om 18:47

Noem namen dan. Welke jeugdspeler? Zodra Ziyech niet speelt zie je zijn gemis. Verder veel balverlies mede door een waardeloze kjh. Al zijn looplijnen waren slecht. Gaf de illusie dat hij het duel aanging of diep ging en toch niet

4 februari 2018 om 18:48

Bij Labyad was er veel gezeik buiten het veld. Maar hij had niet deze nare maniertjes binnen de lijnen. Ook natuurlijk moeilijk over te oordelen.
Ik denk wel dat hij dit ajax sterler had gemaakt. Kan ook op de vleugel spelen. Ajax toch weinig opties voorin op dit moment.

4 februari 2018 om 18:50

Och daar hebben we leee weer. Schei toch uit man. Die.jongen doet werkelijk alles fout wat je fout kan doen tegen breda notabene.

4 februari 2018 om 18:50

Nee vraag maar hoe geweldig labyad is aan de mensen binnen PSV. Daarnaast is hij helemaal niet beter

4 februari 2018 om 18:50

Ik wil Frenkie wel eens op zijn plek willen zien.

4 februari 2018 om 18:54

Frenkie De Jong is nu al 3 klasses beter man. Die speelt alles strak in de voeten/loop.

4 februari 2018 om 18:56

Ja zagen we vandaag hoe geweldig Frenkie wel niet was... iedereen behalve de Lb was slecht, pover of gewoon mwuah

4 februari 2018 om 19:00

De ligt speelde een prima pot. Donny ook. Verder met je eens.

4 februari 2018 om 19:11

Gewoon Siem de jong opstellen

4 februari 2018 om 19:14

Een middenveld Siem-lasse en Donny? Hoe creatief loos wil je het hebben. Frenkie naar voren kan, maar ook Siem is zeer slecht

4 februari 2018 om 19:42

Wat een onzin. Los van het feit dat ik niet zei dat dit het middenveld moet zijn. Maar Ziyech is gewoon overschat

4 februari 2018 om 19:44

Misschien omdat je niks onderbouw of überhaupt aangeeft. Ligt puur aan jezelf.

4 februari 2018 om 20:05

Donny is wel degelijk creatief, en Frankie en Schone eveneens. Daarnaast ben ik het met Ziyech eens dat we spelers moeten blijven steunen, ook als jet niet loopt. Maar die gebaren.. tja, dan laat je je wel kennen. Als hij zou vertrekken dan speel je iets minder met een echte 10 maar blijf je genoeg creativiteit houden met Neres, Kliuvert, Dolberg, van de Beek, de Jong en Schone. En dan reken ik de aankopen niet eens mee. Dus zo slecht als jij het schetst is het echt niet met Ajax gesteld. Jij gaat nu doen alsof Ajax afhankelijk is van Ziyech. En dat is gewoon niet zo. Hij speelt al het hele seizoen als een natte krant en toch valt er genoeg te genieten in de arena.

4 februari 2018 om 18:40

Ja, en dan die arrogante gebaartjes richting z’n eigen achterban...... Naar arrogant mannetje is het en ik kan me niet voorstellen dat dat het groepsgevoel bevorderd....

4 februari 2018 om 18:40

Zoals ik het al eerder zei. Als ziyech goed speelt is die echt goed. Maar als die slecht is , dan is die ook tenekrommend slecht. Weer 100x balverliezen lijden. Ongelooflijk. En dan die gebaartjes na zijn 3 1 , omdat de.muur niet goed staat en de keeper er niks van kan. Misselijkmakend gewoon . Jammer dat de trainer hem niet wisselt

4 februari 2018 om 18:41

Ja maar jullie mogen niet zijn eer aantasten is belangrijk weet je

4 februari 2018 om 18:42

Het leek toch heel even 0-5 te worden voor NAC, maar het mocht niet zo zijn. Ajax was inderdaad niet erg goed. Ziyech speelt echt als een zak hooi inderdaad. Doelpunt Neres was echt prachtig.

4 februari 2018 om 18:42

Ik ben altijd al kritisch geweest, hij had bij Twente gek genoeg ook geen rendement, schiet gewoon altijd en heeft heel veel kansen nodig. Geen speler die 12 miljoen moet kosten en voor zijn leeftijd veel te grillig, leuke momenten, inzet prima, maar dat was het.

4 februari 2018 om 18:48

ziyech geen rendement? bij twente 30 goals in 68 wedstrijden. dat is bizar veel voor een middenvelder

4 februari 2018 om 19:00

bij Twente was hij op papier een middenvelder, maar in het veld deed hij waar hij zin in had en moest het team voor hem werken. Verdedigende taken deed hij niet. Zelfs de aanvallers deden meer verdedigend werk dan dat hij deed.

4 februari 2018 om 23:55

Nu nog het aantal schoten erbij, dat is niet veel soeps.

4 februari 2018 om 18:43

Wordt tijd dat hij vertrekt. Stoorzender in het team.

Zag ik nou een Braamhaartje bij deze scheids? Het leek alsof hij aan het juichen was bij de 2-1.

4 februari 2018 om 19:38

Hij is juist een verbindende factor in het team. Echt een sociale gast en zeker geen stoorzender. Alleen dat omgaan met kritiek.........

4 februari 2018 om 18:47

Klopt hij speelde vandaag rechtshalf en niet zijn favo... dan lever je zijn linkerbeen in.

4 februari 2018 om 19:18

Ziyech speelde gewoon linkshalf. Daarnaast kan je komend vanaf rechts juist lekker schieten als linkspoot.

4 februari 2018 om 20:53

Zijn sterkste punt is passes strooien en dat kan niet op rechtshalf, want dan moet hij steeds draaien en dat maakt het voetbal niet sneller van. Dan maak je NIET gebruik van de kwaliteit van Ziyech.

Hij speelde ongeveer 80% als rechtshalf. Kijk maar nog een keer naar de wedstrijd, 90 minuten + 2x blessuretijd.

Vd Beek stond op linkshalf, ook 80%...

4 februari 2018 om 19:09

Niks aan toe te voegen

4 februari 2018 om 21:00

Ga jij dan spelen joh,
Jij kan Ajax zeker naar de champions League brengen

Paolo Fernandes van Nac is de meest slechte en vooral domme voetballer die ik in de afgelopen jaren gezien heb in de Eredivisie.
En waarom zou je de belangrijkste speler uitfluiten, zwak publiek naar mijn mening.

4 februari 2018 om 18:58

Ajax begint een soort NEC te worden. Na 100+ jaar nog steeds geen één landstitel of beker. Arme jongens daar in Amsterdam, ze winnen ook nooit wat.

4 februari 2018 om 18:41

Wel een beetje schijtbakken voetbal van ten Hag. Wober wisselen voor Schone, terwijl je 2-1 voorstaat, thuis, tegen NAC....

4 februari 2018 om 18:45

dat is omdat f de jong dan kan doorschuiven naar het middenveld. die is veel aanballender dan schone, niks schijtbakkenvoetbal

4 februari 2018 om 18:51

Tuurlijk... Daarom staat F. De Jong ook CV. Aanvallender dan schone... Schone, die onder de boer nog rechtsbuiten stond

4 februari 2018 om 19:06

Middenvelder voor middenvelder en wat schuiven.. is dat nou echt laf??

4 februari 2018 om 19:10

Jongens ik stem nu al voor "schijtbakkenvoetbal" als het woord van 2018. Natuurlijk niks van waar bij Ajax vandaag maar natuurlijk een prachtige uitspraak van Verbeek.

4 februari 2018 om 18:42

Omdat Ziyech een onsympathieke broodvoetballer is, die (belangrijker nog) grossiert in onnodig en dom balverlies.

Zelfkritiek is Ziyech vreemd.

Wat een zeldzaam slechte wedstrijd, ik heb me vreselijk zitten ergeren aan alles vandaag.. We hadden eigenlijk recht op helemaal niets, Huntelaar leek zijn scherpte verloren te zijn.

Complimenten aan Nac Breda in de Arena vandaag ze kwamen veel beter en sterker voor de dag, dan in Breda vond ik als ik eerlijk ben. Wij hebben veel kritiek op het spel van Psv waaronder ik zelf, maar bij ons is het de laatste wedstrijden ook echt zwaar onder de maat en onacceptabel. Ik zie Psv die zeven punten echt niet meer weggeven, ondanks dat wij nog tegen hun moeten en tegen Feyenoord. In tegenstelling tot ons geldt voor Psv en hun aanhang alleen de drie punten, en ik ook mooi en aanvallend spel daarom ben ik ook Ajacied geworden.

Enkele opvliegingen van Neres en Kluivert waren leuk om te zien, Tagliafico ben ik ook erg blij mee. Maar het leek vandaag helemaal nergens op, en wij moeten echt naar ons zelf gaan kijken. Al sijpelt misschien het rampjaar van vorig jaar nog een klein beetje door, te bizar wat er allemaal gebeurd is vanaf het begin van vorig seizoen.

Tot slot ben ik er wel klaar mee dat Wober op de bank zit, hij deed het prima voor zijn blessure en hij verdiend gewoon een plekje naast onze rots in de branding De Ligt. De Jong moet gewoon lekker op het middenveld spelen, en dat experiment van Keizer is leuk geweest nu. Ten Hag moet gewoon een keuzes maken op het middenveld. ik hoop dat we deze commentator nooit meer krijgen, al jaren is deze man een bron van ergernis voor mij. Ziyech is een van mijn favorieten en ik neem het altijd voor hem op, maar dat verongelijkte koppie was echt helemaal misplaatst.

4 februari 2018 om 18:42

Zsm afscheid nemen van deze splijtzwam (ziyech).

Ongepast gebaar naar het publiek als zijn 421e poging eindelijk eens doel treft.
Zijn ego overstijgt ruimschoots zijn inbreng, en dat al wedstrijden lang.

Nac liet daarentegen bij vlagen heel leuk spel zien en had er meer uit kunnen halen. Iig meer voetbal dan mijn club op bezoek in Amsterdam

4 februari 2018 om 19:36

Njfromvol

Het is lastig te zeggen als echte Ziyech fan, maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Als hij zo doorgaat, dan moet hij de volgende zomer naar een andere club. Want geen enkele speler is groter dan de club.ik was ook echt woedend, dat fluiten was volgens mij naar heel het team en terecht. Het was vreselijk en het leek nergens op.

Dat is gek he en onverklaarbaar, jullie zijn Psv vaak de baas, wij jullie, en Psv vaker ons dan wij hen. Al is dat de laatste jaren gelukkig iets bijgetrokken.

Wat een waardeloze voetbal zondag man.

4 februari 2018 om 20:22

Daar had ik het van de week ook met een Collega-Feyenoorder over.

PSV is bijna gegarandeerd 3 punten (of iig van woensdag een volgende ronde) en tegen Ajax ben je bijna zeker van 0 punten. PSV wint dan weer vaak van Ajax, zelfs al zijn ze niet per se beter.

Ik ben niet zo gek op uitfluiten van eigen spelers of het eigen team, maar soms recht de machteloze frustratie op de tribune het fluiten. Ik veroordeel dat niet, dat moeten spelers ook maar begrijpen; het is niet altijd hosanna.
In geval van Ziyech zie ik de verongelijkte speler die ik bij Heerenveen en Twente ook zag. Ik denk met terugwerkende kracht aan een Marco van Basten die als relatief onervaren trainer met zo'n karakter moest samenwerken en een stempel op zijn trainersschap kreeg gedrukt.

Wat ik wel weer mooi vond, was de discussie van de week tussen Ajax en PSV aanhangers hier op VZ over de schoonheid van het spel. De ironie is dat Ajax een zaad pot speelt tegen NAC en aan het eind van de rit de zegeningen telt van de drie punten.

Gelukkig maar, het zou elke spanning in de ED ontnomen hebben.

5 februari 2018 om 00:55

NJfromVOL, ik kan ook de vinger niet leggen op de zere plek. Het is bijna altijd hetzelfde geweest. Zoals je wellicht ook gelezen hebt, heb ik Ziyech altijd tot de tand verdedigd! Maar wat je al zei, dit was gewoon onacceptabel. Hij wordt ook nooit gewisseld, hij is misschien op een te grote wolk gezet door ons. Fluiten zou ik zelf ook nooit doen, maar ik begrijp het wel dat sommigen het doen. Haha ik heb mezelf ook in velen gemengd vandaag nog, Al he vast wel gezien hebben.😉 Haha wij Ajacieden bedoelen idealiter, en als dat niet lukt zijn drie punten prima. Dat is anders dan iedere westrijd laf benaderen. Dat was ons punt een beetje. 😁

4 februari 2018 om 18:48

Kap nou eens met die godganse onzin dat voor Ajacieden ook goed spel telt en dat ze daarmee ozo onderscheidend zijn van PSV. Echt totaal onnodige borstklopperij en bovendien onwaar.

Had jij niet gejuicht als Ajax nog gewonnen had van Heracles, ADO, Twente, Utrecht in die uitwedstrijden? Antwoord eens eerlijk, ik ben benieuwd.

4 februari 2018 om 19:04

Gaudi

Het is mij een wonder waarom jij en Psv1994t zich zo aangevallen voelen? Lees het archief er op na, velen Psv-ers gaven aan dat voor hun alleen het resultaat telt. En het is toch bekend dat Ajacieden daarbij graag, ook nog mooi en aanvallend spel zien.

Hoezo borstklopperij? Volgens mij gaf ik aan dat Psv dit niet meer gaat weggeven, waar heb je het toch over man. Waar maak je je uberhaubt toch druk om, je staat zeven punten los van ons man.

Natuurlijk zou ik blij zijn, idealiter wil je winnen met aanvallend en goed voetbal. En bij het gros van de Psvfans, gaat het alleen om de drie punten uitzonderingen daargelaten uiteraard.

4 februari 2018 om 19:23

Maar als jullie eerste zouden staan en jullie winnen met slecht voetbal. Wat zou jij zeggen? Zo van, de drie punten boeien me niet? Tuurlijk is het resultaat uiteindelijk het belangrijkst. Belangrijker dan mooi oogstrelend voetbal. Want dat is er nou eenmaal niet bij PSV. Nou prima, wel 7 punten los op ajax met dit voetbal.

4 februari 2018 om 19:44

Psv1994t

Als wij nu boven stonden met het zelfde voetbal, dan zou ik ook niet tevreden zijn. Psv, Ajax en Feyenoord hebben de grootste begrotingen, en zouden daar ook na moeten voetballen wat mij betreft. Maar dat is puur mijn bescheiden mening, het maakt allemaal niks uit iedere club heeft zijn filosofie.

Het viel me vandaag ook op dat Feyenoord supporters woedend zijn op Gio, en hem zelfs wegwilden wat ik vreemd vond na vorig jaar. Maar ze hebben we gelijk, dat het schandalig is dat Gio tegen VVV met poep in de broek wisselt.

4 februari 2018 om 21:07

Waarom moeten ze na hun begroting voetballen? Lijkt me logischer dat de begroting te vergelijken is met de resultaten en dat is bij psv zeker wel het geval. Kan me niet niet voorstellen dat je tevreden bent als Ajax oogstrelend voetbal laat zijn maar 4 jaar op rij geen kampioen word. Lijkt me meer frustrerend dan dat wij af en toe belabberd voetbal zien maar wel geregeld kampioen worden.

4 februari 2018 om 21:56

En een begroting hebben van 70 miljoen is leuk een aardig maar wat koop je ervoor? Echt geen topspelers dus ik denk dat je echt gewoon een te hoog verwachtingspatroon hebt. Des al niet te min is het natuurlijk geen excuus om zo’n slecht spel te spelen inderdaad maar er lopen geen topspelers rond in de Eredivisie.

5 februari 2018 om 00:01

Haha gast jullie voelen je echt betere voetballiefhebbers. Ik geniet van verschillende soorten voetbal. Behalve t soort voetbal dat veltkwal speelt.

5 februari 2018 om 00:18

MCMXIII, ach gossie, wat heeft Veltman vandaag weer zogenaamd gedaan waardoor je hem niet zo lief vindt?

5 februari 2018 om 07:31

Het grote verschil tussen Ajax en psv is dat de Ajacieden met pest in hun lijf naar huis gaan en ziek zijn van zo’n zaad wedstrijd . PSV’er zijn blij met de 3 punten en zijn trots dat hun cluppie weer heeft gewonnen , dat is een hele andere beleving

4 februari 2018 om 18:50

‘ In tegenstelling tot ons geldt voor Psv en hun aanhang alleen de drie punten, en ik ook mooi en aanvallend spel daarom ben ik ook Ajacied geworden. ‘

Een beetje neerbuigend niet?

Tuurlijk willen wij mooi en aanvallend voetbal zien maar in mijn ogen word het wel ontzettend gehyped hoe ‘slecht’ PSV wel niet speelt, puur en alleen uit frustratie omdat wij nou wel eenmaal de punten pakken.Ik zou echt geen ander team kunnen opnoemen wat nou echt zoveel beter speelt, geen Ajax en geen Feyenoord.
Jullie moeten wat meer naar jullie eigen spel kijken want dat is bellaberd slecht.

4 februari 2018 om 18:56

AZ.

4 februari 2018 om 19:04

Die spelen zo nu en dan prachtig voetbal maar ook zeer wisselvallig. Het is maar wat je wilt

4 februari 2018 om 19:06

Ja juist, geen enkel team in de eredivisie speelt beter dan PSV. Als dat wel zo was had PSV geen eerste gestaan. Het hele gelul over het zogenaamde slechte spel van PSV komt alleen van zure fans van de andere teams. Net als PSV hebben de andere teams dit jaar slechtere en betere wedstrijden, PSV gaat daar alleen beter mee om en staat daarom bovenaan en is daarom dus ook het beste team op dit moment (in mijn ogen altijd uiteraard )

4 februari 2018 om 19:12

Nouja, uiteindelijk is PSV op dit moment wel het beste inderdaad. Met het beste voetbal? Waarschijnlijk wel. Het mooiste? Dat zou ik niet zeggen maar in de Eredivisie is het nou eenmaal niet zo prachtig. Dan moet je fan van City worden als je prachtig voetbal wil zien.

4 februari 2018 om 19:13

Psv1994t

Hoezo neerbuigend? Zo was mijn reactie niet bedoeld, heb je heel mijn reactie wel gelezen? Ik heb ook aangegeven dat jullie zeven punten nooit meer weg gaan geven. Het gros van de Psvfans heeft hier aangegeven, dat de drie punten heilig zijn voor hen.

Iedere club heeft toch een andere filosofie? Dat is toch ook helemaal niet erg, en natuurlijk zul je uitzonderingen hebben die ook mooi en aanvallend voetbal verlangen. Maar ook de Psv-ers in mijn eigen omgeving, hebben meermaals aangegeven dat de drie punten het belangrijkst zijn.

Maar nogmaals heb je wel mijn hele reactie gelezen? Man man, volgens mij heb ik zelfs aangegeven dat we recht hadden op 0 punten en niks klaar gespeeld hadden. Dus ik heb volgens mij wel degelijk naar mijn eigen ploeg gekeken. Een paar weken geleden was mijn punt ook, dat ik niet begreep dat Pec met hun begroting gedurfder, aanvallender en avontuurlijker speelde dan het grote en trotse Psv.

En ik ben niet gefrustreerd hoor, wie de meeste punten haalt is ten alleen tijde de verdiende kampioen in mijn ogen. En na dit rampzalig seizoen hield ik sowieso nergens rekening mee, al blijf je natuurlijk hopen.

Maar jij en je collega boven zijn wel erg snel op jullie teentje getrapt, er was geen enkele slechte intentie in mijn reactie.

4 februari 2018 om 20:03

@psv1994t, het wordt niet echt gehyped hoe slecht PSV wel niet speelt. Ajax was slecht ja maar nog altijd doorgaans wel beter dan de tegenstander omdat de tegenstander zelf ook niet heel veel creëert ondanks dat je zelf belabberd speelt.

Maar het verschil is dat PSV vaak niet eens beter dan de tegenstander is, of tenminste bepaalde periodes heeft waar ze zat kansen tegen krijgen maar er niet in gaan, terwijl PSV haar kansen wel afmaakt, op cruciale momenten. Of bepalende momenten die doorgaans gunstig uitpakken voor PSV terwijl ze het op dat moment niet eens zo verdienen (bijvoorbeeld die onnodige kaart voor vd Hart afgelopen week).
Daar zit eerder de frustratie. Dat ze er toch weer met de punten vandoor gaan terwijl er echt makkelijk puntverlies geleden had kunnen worden. Terwijl er bij Ajax dan vaak juist wel puntverlies wordt geleden.

Typisch was de wedstrijd van Ajax tegen Utrecht. Ajax was slecht en verdiende eigenlijk niet echt om te winnen op basis van het spel, maar qua kansen waren ze nog steeds wat beter, vooral op het eind toen ze een paar reuzekansen kregen. Maar bij Ajax gaan die er niet in, PSV maakt die wel in de slotfase, terwijl ze het eigenlijk ook niet verdienen. Wel puntverlies voor Ajax, niet voor Psv. Je kan het hebben over 'kwaliteit' over hoe PSV scoort in de slotfase, maar als je die goals terugkijkt weet je ook wel dat het eigenlijk meer mazzel is dan dat.

Wedstrijden tegen Twente (3-3 bij Ajax en 4-3 Psv) waren ook tekenend voor dat verschil. Zowel Ajax en PSV waren daar slecht (maar wel beide iets beter), maar PSV gaat er uiteindelijk met de winst vandoor door een slotfase goal (knullige eigen goal nota bene), Ajax verliest juist de punten door het in de slotfase te verspelen.

4 februari 2018 om 20:06

Dat ligt er natuurlijk compleet aan hoe je 'beter voetbal' definieert brunschot. Jij definieert dat blijkbaar als: ''degene die bovenaan staat speelt het beste voetbal'', maar ik denk dat dat wel erg kort door de bocht is. Je kan echt compleet overklast worden door een team maar toch met een geniepige goal de winst stelen he (kuch Zwolle uit kuch), dat betekent niet gelijk dat je beter speelde.

4 februari 2018 om 20:58

@ Psv1994t

Beste voetbal, wat is dat? Ajax heeft de beste aanval en bovendien de beste verdediging van de Eredivisie, zie Teletekst.

Voetbal laat zich niet reduceren tot wat getalletjes. Een ploeg kan nauwelijks de bal hebben maar veel meer dreiging uitstralen dan de ploeg die steeds de bal heeft. Wat is dan 'beter'? En zo zijn er nog veel voorbeelden te noemen.

4 februari 2018 om 21:05

Ik redeneer op de punten. PSV heeft het beste voetbal omdat ze de meeste punten hebben. Maar inderdaad, zoals jij dat zegt kan ik het ook begrijpen alleen koop je er niet zoveel voor. Uiteindelijk gaat het om de eertste plek.

4 februari 2018 om 21:48

Ok met jou redenatie speelden we onder de Boer dus het beste voetbal? Lees de reacties van toen maar eens terug en dan komt er toch een ander beeld naar boven. Iets met tikkie breed en terug.

4 februari 2018 om 21:58

Zeker beter dan PSV en Feyenoord toen. Ajax was toen constant wat PSV juist niet had. Dan speel je het beste ja.

4 februari 2018 om 22:03

Ja onder de Boer was het niet best. maar wat PSV en Feyenoord in die jaren deden was zeker niet best. Dit jaar is het een beetje hetzelfde. PSV slecht maar pakken ongelofelijk veel punten. Ajax zakt vaker door de ondergrens maar heeft een betere selectie (vooral verdedigend)

4 februari 2018 om 19:00

In tegenstelling tot ons geldt voor Psv en hun aanhang alleen de drie punten, en ik ook mooi en aanvallend spel daarom ben ik ook Ajacied geworden.

Zal jij je al jaren bekocht voelen zeg. De Boer tijdperk was slaapverwekkend tikkie breed voetbal. Bosz heeft in een jaar tijd een paar leuke wedstrijden op de mat gelegd, maar een veelvoud aan slechte. Ik kan me werkelijk waar geen tijdperk deze eeuw voor de geest halen dat Ajax domineerde met aanvallend voetbal..

4 februari 2018 om 19:21

Sandor

Dat gezever over Tikkie Breed Frank de Boer is zo achterhaald..

Voor de zoveelste keer, de eerste twee a drie jaar onder Frank werd er prima voetbal gespeeld. Maar daarna werd Eriksen verkocht, en alle andere sterkhouders en de beste man heeft nooit geklaagd. En hij moest toveren met hele matige selecties, dusja dat vind ik nogal een grote kanttekening. Daarnaast heeft hij de club uitstekend begeleid, want toen was de club ook vreselijk in brand. Met Ten Have, Louis van Gaal en consorten.

Eerste seizoenshelft was nog aanpassen voor Bosz en zijn speelstijl inslijpen,en daarna hebben we Europees en Nationaal geknald met mooie wedstrijden in mijn ogen dan.

En nogmaals dat zei ik net ookal tegen je twee kameraden, die ook zo snel op de teentjes getrapt waren. Iedere club heeft een andere filosofie en daar is toch niks mis mee? Bovendien vind ik het compliment, dat jullie die zeven punten niet meer weg gaan geven.

4 februari 2018 om 19:59

Ok achterhaald? Onder de Boer werden kampioenschappen gevierd met 41! verliespunten. Dat kan echt niet gepaard gaan met flitsend dominerend voetbal. Maximaal aantal punten onder de Boer 76. Onder Bosz hebben jullie dus ook een half jaar naar zaadwedstrijden kunnen kijken onder het mom van inslijpen. Ook in de tweede seizoenshelft was niet alles hosana. Wedstrijden die er toe deden verstijfde Ajax compleet en maakte jullie nergens aanspraak op.

5 februari 2018 om 02:32

Vraag me ook af wanneer het laatste seizoen was dat ajax met mooi aanvallend voetbal speelde?
En bij wie staat frank voor aanvallend voetbal?, denk niemand.
Je leeft helaas in het verre verleden. Maar een paar leuke wedstrijdjes in een seizoen verbloemen bij jou blijkbaar veel.

Voor elke wedstrijd mooi/aanvallend voetbal gewoon naar barca of city momenteel.

4 februari 2018 om 19:09

Zeldzaam slecht? Als het zo zeldzaam zou zijn dan zou Ajax dit seizoen een Europees hoofdtoernooi gehaald hebben, overwinterd hebben in het bekertoernooi en niet op 7 punten achterstand staan van de koploper.
NAC had vandaag meer verdiend, maar tegen 12 was het gewoon te lastig.

4 februari 2018 om 20:59

Ben bang dat dit zeldzaam slecht de standaard gaat worden. Die zogenaamde creativiteit en frivole acties gebeurde juist toen onze vleugels wat meer vrijheid hadden. Vrijheid die ze weer kwijt waren in de tweede helft.
Ten Hag heb ik met de week minder vertrouwen in. Het lijkt slechter en slechter te worden. Ook zijn teksten zijn niet des Ajax. Team is nog niet ver genoeg om te reageren op omzettingen hij de tegenstander???? We waren de controle kwijt???? Tweede deel eerste helft was goed met veel diepgang????? En dan geen eens het Ziyech liet zijn voeten spreken. Begin zwaar te twijfelen aan die vent. Neres presteert minder, Ziyech presteert minder, Kluivert presteert minder, Huntelaar presteert minder, schone presteert minder, zijn er wel erg veel....

5 februari 2018 om 22:56

Ninja, Ten Hag is net begonnen je moet hem de tijd gunnen. Het is een verschil als je begin van de competitie begint. Maar voor de rest helemaal eens, het was om te janken.

4 februari 2018 om 18:56

Dat is nadeel, als Nouri er was geweest was je als team erop vooruit gegaan. Er is niemand voor achter Ziyech en dat weet hij ook. Je kan hoogstens Schone naar die plek schuiven en Frenkie naar 6. Mazraoui invoegen is een te groot risico vooralsnog.

4 februari 2018 om 19:01

Frenkie op t middenveld en Wöber in de verdediging.

Wat een slaapverwekkend slappe en slechte tweede helft zeg.

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe hard de fluitconcerten waren richting Zyjech? Op mijn stream klonk het als niet meer dan een dozijn en dan vind ik de reactie van Zyjech echt niet normaal. Ik snapte hem voorheen wel en vond het gefluit richting hem soms overdreven en ondankbaar, maar nu was zijn reactie juist overtrokken en misplaatst. Hij en heel Ajax speelde een hele slechte tweede helft en dan kan je wat gemor van het publiek verwachten.

4 februari 2018 om 19:19

Die vrije trap had ik ook nog wel gemaakt. Die rare keeper zet eerst de muur verkeerd neer en gaat daarna zelf helemaal aan de andere kant staan. Daar zette hij de deur wagenwijd mee open. Was niet echt de verdienste van Zijech

Ziyech eng mannetje zeg.
Verder geen b stevwedstrijd van ajax maar wel terecht gewonnen

Wat een ongelofelijke zaadpot, echt niet te doen. Lijkt net of cassiera gewoon niet op de bank zit, waarom krijgt hij geen kans?

Snapt Ziyech dan echt niet dat dit echt enorm simpel en dom overkomt?

4 februari 2018 om 18:42

Nee, dat snapt hij echt niet. Zijn arrogantie en trots staan zelfreflectie in de weg.

Gaap. Weinig meer over deze wedstrijd te zeggen. Ontzettend zwak spel, het is dat de tegenstander nog vele malen zwakker is.

Een hele matige wedstrijd van Ajax. Nac daarin tegen heeft zich prima staande gehouden. Dan kun je wel zo arrogant reageren na die vrije trap meneer Ziyech, maar je speelde als een draak. Ontzettend matig en nonchalant in de passing.

Gadverdamme Ziyech. 10 supporters die je uitfluiten en dan het hele publiek zo aanpakken.
Einde verhaal dit bij Ajax, die gaat deze zomer weg, die is denk ik wel klaar in Amsterdam.

Saaie pot, gelukkig de 3 punten.

4 februari 2018 om 18:44

Ik zou blij zijn als hij weg is, weg ermee!

4 februari 2018 om 18:45

Ajax speelt echt slecht totaal geen team. Kampioen wordt je niet op deze manier.

4 februari 2018 om 19:23

Zei ik ook meteen, Ziyech is weg na dit seizoen. Zonde, maar het lijkt geen match in Amsterdam. Ondanks dat hij wel hard werkt.

Zwaar matige wedstrijd. Totaal geen creativiteit en een naar gebaar van Ziyech. Als je zo slecht speel keer op keer dan mogen we fluiten.

wat word ik misselijk van die gebaartjes van ziyech zeg vriend je bakte er gwn niks van vandaag dan gaan supporters je uitfluiten ja dat is nou eenmaal zo word volwassen

Mooiste moment van de hele wedstrijd was eigenlijk hoe Wöber na de wedstrijd Ziyech bij de arm neemt en 'm lijkt te zeggen dat -ie zich er niet zoveel van aan moet trekken. Verder was er weinig te zien. Nummers 3, 4 en 5 laten punten liggen dus volle visie naar boven.

4 februari 2018 om 18:52

Competitie is al wel gespeeld, Ajax gaat echt nog wel punten laten liggen als ze zo spelen als de laatste wedstrijden! Kan nooit goed blijven gaan... en Feyenoord laat de competitie gewoon lopen en richt zich volop de beker... az is niet constant genoeg en de rest heeft te weinig kwaliteit!

jammer dit gedrag van ziyech speelt al tijden niet geweldig and z’n vrije trappen zijn doorgaans ook niet meer zoals het wel bij twente was, en deze vrij trap was ook gewoon een drama muur en slecht gekeept.
door dit gedrag hoef ik ziyech niet nog een seizoen bij ajax te zien voetballen

Wat een kleuter die Ziyech! Bij elk aannemelijk bod verkopen.

Bij goed spel komen de complimenten, bij waardeloos spel volgt kritiek. Vandaag was Ziyech wederom waardeloos. Incasseer de kritiek dan als een vent.

4 februari 2018 om 19:31

Ik denk dat hij dat prima vind. Hij zelf heeft ook niet veel zin meer in Ajax.

Tijd voor Ziyech om even lekker een tijdje te banken. Speelt 9 van de 10 wedstrijden als een natte krant en gedraagt zich alsof hij Messi is. Wat een arrogante kwal. Wegwezen!

4 februari 2018 om 18:45

Zet hem op de bank en je vraagt om meer problemen... Daar kunnen deze arrogante types al helemaal niet tegen en zal dus weinig meer opbrengen dan nog meer onvrede.

4 februari 2018 om 20:15

Als dat zo is, dan staat daar maar een sanctie op en dat is terugzetten. Als zo'n speler zich boven de groep en het teamgevoel verheven voelt, dan moet die speler verdwijnen. Ik zeg niet dat dit zo is bij Hakim en dat dit zou gebeuren, maar 'als'...

4 februari 2018 om 18:51

Idd, ik ben het helemaal met je eens. Maar dat is ook vaak een beetje de Noord-Afrikaanse mentaliteit helaas.

4 februari 2018 om 19:01

Ziyech op de bank gaat voor nog veel meer ellende zorgen. Wordt nog een probleem voor ten Hag op deze manier. Principe akkoord bereiken met een club dat hij in de zomer mag vertrekken en verbannen, rendement is in ‘kleine’ wedstrijden om te janken

4 februari 2018 om 20:16

Tja, dat is dan een probleem voor Ziyech. Als een speler de teamspirit verderft, moet je die rotte appel zo snel mogelijk verwijderen. Als topsporter en publiek figuur moet je tegen kritiek kunnen. Dat kan Ziyech duidelijk niet.

Nou... vorige keer hele discussie over de vrije trappen gehad. 1 keer in de hoek van de keeper schieten en het is een goal. Variatie in zijn vrije trappen en het zal uitbetalen. Nou, hij schiet 1 keer ergens anders dan in de korte hoek wn het is hangen. Keepers gaan bij hem puur en enkel op de korte hoek, nu zelfs de muur erop neer gezet. Jammer van zijn reactie wel, moet die bovenstaan. Hij weet dat die poging kansloos was, maar vooral de manier waarop die schiet was vooraf al hopeloos. Maarja...

Dramatische wedstrijd zeg, dat je weer zo nonchalant begint en vroeg op achterstand komt net als thuis tegen Roda en Willem II is puur een mentaliteitskwestie, en dat met al 7 punten achterstand op zak. Gelukkig zijn de 3 punten binnen, al is het kampioenschap vrijwel onmogelijk. Gewoon proberen alles te winnen en dit grijze seizoen zo snel en goed mogelijk afsluiten

Saaie en matige wedstrijd. Wel een goede goal van Neres.

Wat een arogante speler die Ziyech. Bij Heerenveen en Twente heeft hij dit ook al laten zien. Ik geloof hij wil weer hogerop.

Ajax begint het spel van de koploper te kopieren. Wat een erbarmelijk slechte wedstrijd. Ziyech vergeet voor het gemak dat die supporters zich scheel betalen om deze zooi te moeten bekijken. Bij Ajax dien je ook gewoon goed te betalen, op dit moment is Ziyech niet goed genoeg voor Ajax.

4 februari 2018 om 18:47

Ach gossie kon je het toch niet laten om nog even een sneer uit te delen na deze wedstrijd? Gefeliciteerd met deze geweldige overwinning op de nummer 16 ga zo door.

Het spel wordt slechter ipv beter onder ten Hag. Ziyech begint zich precies zo te manifesteren als dat ik vreesde. Was geen voorstander van zijn komst. Dacht echter dat hij het licht gezien had. Blijkt uiteindelijk toch het nare mannetje te zijn, die ik liever niet bij Ajax had gezien. Tijd om er eind aan te maken: banken of tribune!

4 februari 2018 om 19:16

Noord Afrikanen? Zijn toch gewoon Nederlanders?

4 februari 2018 om 19:39

Nee hoor dan had hij wel voor Oranje gekozen. Alhoewel hij met dit spel en maniertjes toch niet geselecteerd zou worden.

4 februari 2018 om 19:23

Sharifmhend, Ziyech speelt voor Marokko.

Jullie kunnen wel zeiken over Ziyech maar het slaat nergens op dat hij wordt uitgefloten, alsof dat helpt. Die jongen zet inderdaad vaak risico in zijn spel maar dat zorgt juist voor dat extra aanvallende kwaliteit waar het bij Ajax aan ontbreekt. Als het dan een paar keer mis gaat dan is het belachelijk om hem uit te gaan zitten fluiten alsof dat helpt. En natuurlijk is het niet professioneel van Ziyech om na zijn mooie goal zijn gram te gaan zitten halen maar ik snap het wel.

4 februari 2018 om 18:48

Luuk de Jong werd ook voor lange tijd uitgefloten en gaat daar als een prof mee om. Dat hoort bij het vak van profspeler. Echter een Hakim kan daar niet mee omgaan. Dat is niet het probleem van het publiek, maar van Hakim zelf.

4 februari 2018 om 19:26

Nou ik snap het niet. Hij speelt al weken dramatisch, dan mag het publiek zich laten horen. Die vrije trap was helemaal niet zo geweldig maar een enorme fout vd keeper. Die gebaartjes zijn volkomen misplaatst en ook nog eens dom ook. Het publiek is niet gek, die vergeten dit niet gauw.

Geflatteerde overwinning Ajax. NAC begon goed en kwam verdiend op voorsprong. Twee fouten kost ze de overwinning.
Scheidsrechter was dramatisch. Opvallend hoe NAC vandaag benadeeld is. De rode kaart was ook totaal onbegrijpelijk. De bal werd gespeeld. In Engeland wordt er niet eens voor gefloten.
Ziyech is maar een triest figuur. Met z'n gebaartjes tegen het publiek.

Ziyech moet echt eens volwassen worden. Een slechte wedstrijd spelen en dan zulke gebaartjes maken. Serieus, dit kan niet. Ajax speelde vandaag slecht en ondanks dat de 3-1 terecht is ben ik niet tevreden. NAC deed het voor hun kunnen goed. Ze hebben geen punten, maar voor de komende wedstrijden hebben ze misschien wat zelfvertrouwen getankt.

Goed om te zien dat vrijwel iedereen het gedrag van Ziyech afkeurt. Ik ook! Dat zegt toch genoeg, Hakim. Jij stelt je aan. Een paar supporters fluiten en je dan zo gaan gedragen? Kinderachtig!

Verder een wisselvallige wedstrijd. De eerste helft was - na de 1-0 - vrij dominant. Helaas dan weer zo een tweede helft. Goed, 3 punten zijn weer binnen. Hopelijk gaat ten Hag nog even met Hakim praten, want op zo een manier wordt ie een stoorzender. Dat kunnen we nu al helemaal niet gebruiken.

Dramatisch slechte pot van Ajax zeg...we mogen blij zijn dat we hebben gewonnen...wat een lamzakken zeg.

In de 1e helft 20 minuten goed gespeeld, en dat was het dan.

En Ziyech ik begin er steeds meer een hekel aan die vent te krijgen, echt nare manieren...net als die Hamdaoiu...

Vieze handgebaren bij zijn goal, na 800 keer op doel scoort ie eens, en dan doen alsof hij een hele meneer is. Ik begrijp nu wel waarom die Fransman hem destijds niet opriep voor het elftal van Marokko.

Blijkbaar is hij heilig verklaard, en neemt alle vrije trappen die eigenlijk altijd dik mis gaan. Ook de hoeveelheid fouten die hij maakt...niet normaal.

Ik zal er niet rouwig om zijn als hij weg is bij Ajax. Wie is hij om altijd alle ballen op te eisen?

En ten Hag, die gaat het ook niet redden bij Ajax. Ik kan niet echt een lijn in zijn spel ontdekken, zelfs Keizer deed het beter.

Dit jaar worden we weer geen kampioen, ga daar maar vanuit. Kluivert was voor mij de man van de wedstrijd hoewel ik de 2e helft hem niet echt meer heb gezien.

3 wedstrijden onder ten hag en 3 wedstrijden slecht en belabberd voetbal. Ja het was zeker nodig om keizer te ontslaan

Goh bij Ajax is het moeizaam en bij psv noemt de media het altijd slecht. Terwijl het niveau hetzelfde is.

4 februari 2018 om 18:54

Daar heb je een punt, beiden spelen echt matig op het moment. Heb toch liever dat ze het uitvechten voor het kampioenschap op de top van hun kunnen. Met Ajax als uiteindelijke winnaar dan

4 februari 2018 om 20:20

Het niveau in de eredivisie is dramatisch maar de wedstrijden zij vermakelijk. Ik ga zoals je begrijpt toch liever voor psv haha. Toch is het nu nog lang niet beslist. En dat maakt de eredivisie ook wel weer leuk.

Machtig mooi die reacties over Ziyech.

Dit was bij FC Twente ook al het geval en de fans waren toen al helemaal klaar met hem. Maar oh wee als we commentaar op hem hadden, dan moesten we maar blij zijn dat hij bij FC Twente speelde.

En als er werd aangegeven dat hij bij FC Twente ook niet groots speelde op enkele momenten na werden we ook voor gek verklaard. Maar zie hier.

Het is echt slecht en zoals onze coach van Twente een nieuw woord heeft verzonnen schijtbakkenvoetbal want dat was dit ook.

Best vreemd dat Veltman echt overal mee weg komt.

4 februari 2018 om 19:53

Ach gossie, vond je dat het niet genoeg over Veltman ging?

Ziyech kan fantastisch voetballen, maar is ook heel vaak onzichtbaar. In die wedstrijden speel je eigenlijk met 10 man. Zou graag Frenkie op zijn plek zien en Wöber op de plek van Frenkie. Ik denk dat je aan de creativiteit van Frenkie op die positie veel hebt met steekballen op Kluivert en Neres. En de ondergrens van Frenkie ligt hoger dan die van Ziyech. Van de zomer Ziyech laten gaan, ik ben bang dat zijn houdbaarheidsdatum bij Ajax aan het verlopen is.

Wat een draak van een wedstrijd, gelukkig wel gewoon 3 punten. Heel Ajax maakte een vermoeide en geïrriteerde indruk vandaag, misschien trainen ze te veel met ten Hagen?!? Op naar woensdag en hopelijk een betere wedstrijd 😉

4 februari 2018 om 18:52

Vermoeid?

Ze zitten niet eens in de beker.

Het was vandaag gewoon schijtbakkenvoetbal zeg maar.

Vond het spel echt nog slechter dan PSV speelde met het ''schijtbakkenvoetbal''. Je bent met deze 3 wedstrijden waarin het resultaat alles verbloemd, eigenlijk niks opgeschoten met Ten Hag. Hopelijk heeft men het lef om Ziyech ook eens te laten banken, want hij wisselt goede wedstrijden af, met ongelofelijk matige/povere wedstrijden. Voor mij was Neres Motm met zijn individuele actie bij de 2-1.

Wat een gebaartjes richting het publiek van Ziyech. Het kan soms een prachtvoetballer zijn maar hij moet nu niet naast zn schoenen gaan lopen, hij speelde waardeloos namelijk.

Alleen Tagliafico een acceptabel niveau gehaald. Huntelaar, Ziyech en de Jong zakte door de ondergrens en vielen me echt tegen vandaag. Deze wedstrijd was Ajax onwaardig. Wober moet sowieso weer terug in de basis. En iedere week 90 minuten voor Kluivert is ook iets te veel van het goede, af en toe een wedstrijdje van 70 minuten is ook goed voor hem.

Ik denk niet Ajax een slechte wedstrijd speelde, ze hebben alleen een speler in de ploeg die de helft van de kansen om zeep helpt..zet daar een goeie speler neer en je speelt prima.

4 februari 2018 om 19:17

What did I just read???😮😮😮. Ik hoop echt dat je sarcastisch bent. Gisteren toen Luuk ze miste stond je vooraan te schreeuwen hoe slecht PSV niet was en nu zeg je dit? Kom op dat kan je toch niet menen ?

4 februari 2018 om 19:30

Wat snap je niet?
Ik heb gisteren enkel de eerste helft gekeken dus ik heb weinig PSV ers zien missen.
Misschien iets minder persoonlijk reageren en iets meer inhoudelijk..

4 februari 2018 om 19:47

Grappig heb net even terug zitten kijken en je hebt gewoon de hele wedstrijd door gereageerd op hoe slecht PSV wel niet was. Dus om dan ook nog te liegen is wel heel erg triest.

Ik had juist het idee dat Keizer steeds beter deed toen. Ten Hag moet kennelijk het wiel nog uitvinden, maar daar wordt het spel niet beter van.

Kijk ze allemaal haten hier op Ziyech.
Dus omdat hij een mindere wedstrijd speelt moet hij maar uitgefloten worden? En hij moet dan ipv geïrriteerd raken vanwege het feit dat z'n eigen supporters hem uitfluiten ondanks dat hij een van de meest vermakelijke spelermakers is, maar accelereren en "zelfreflectie" tonen.

Want een onzin, Ziyech weet zelf ook wel dat hij niet lekker in zijn vel zit en dat hij beter kan en moet, maar hij wilt support van zijn supporters geen demotiverend fluitconcert.

Wat voor respectvol kritiek is het überhaupt om je eigen speler uit te fluiten? Nee allemaal leeghoofden die een zondebok zoeken voor het slecht draaiende Ajax. Zodra Ziyech weg is zoeken ze weer iemand anders waarschijnlijk kluivert let maar op.

4 februari 2018 om 19:10

Onzin, bij iedere club wordt een speler uitgefloten als hij zo speelt..
En als je daarbij je supporters zo behandeld dan krijg je deze behandeling.
Als deze man een stap wil maken moet het heel veel beter.

4 februari 2018 om 19:38

Dus je mag al supporter niet kritisch zijn op je eigen spelers? Wat is dat voor onzin. Als jij goed speelt juichen ze en als hij slecht speelt dan fluiten ze. Lijkt me volkomen terecht. Meneer Ziyech wil wel de lusten maar niet de lasten van een profvoetballer. En respect moet meneer Ziyech verdienen en daar is meer voor nodig dan eens een keer een bal rechtdoor spelen. Dat krijg je als je je ook laat zien in houding en gedrag.

Waarom wordt Ziyech nooit gewisseld. Wat een overschatte voetballer. Niet normaal.

Een speler uitfluiten wat een triest publiek ik snap de reactie van topper Hakim Ziyech wel. Sinds hij voor Marokko heeft gekozen is hij voor vele het pispaaltje hier.

4 februari 2018 om 19:38

Zou het misschien iets te maken kunnen hebben met zijn krankzinnig hoeveelheid balverlies die deze man iedere wedstrijd lijdt?

Ziyech heeft de mentaliteit van een echte ajacied. Slecht spelen en dan de arrogantie voelen om zijn frustratie even naar zijn eigen achterban te laten zien. Slechte wedstrijd van ajax. Gaan nog de nodige punten laten liggen komende wedstrijden.

4 februari 2018 om 19:32

Slechter dan vandaag kan eigenlijk niet.

Ziyech, heeft kwaliteiten maar straat totaal geen plezier uit.
Vind dat naar om naar te kijken. Broodvoetballer.

Vond het echt een zwaar matige pot van Ajax. Las gister veel kritiek op spel van PSV, maar met name 2e helft was beter aan te zien dan deze pot. Terwijl je van Ajax met al die creatieve spelers toch mooi voetbal mag verwachten. Psv heeft met Zoet, Arias, van Ginkel en Lozano 4 toppers, maar de rest is gemiddeld subtop niveau. Ze spelen dus maximaal naar hun mogelijkheden. Vind Ajax onder Ten Hag niet beter geworden tov van Keizer. Het voorval met Ziyech weerspiegelt zijn verhouding met de fans. Is toch wel gewoon 1 van de beste spelers van Ajax.

4 februari 2018 om 20:04

Als je als PSV zijnde iedere keer zo speelt en toch tot kansen kan komen en ook nog eens kan winnen, is dat niet eens meer geluk te noemen, maar kwaliteit. Vorige keer heeft het slechte veld van Utrecht misschien wel voor 25% meegespeeld op het resultaat, maar waren de spelers ook gewoon weer ondermaats; Vandaag waren er ook weer een paar zwaar ondermaats en laat je je in het begin gewoon overklassen door de felheid van Nac. Ik zie ook nog geen duidelijk verschil tussen Marcel Keizer en Erik ten Hag; Bij beide mis ik eigenlijk de felheid langs de lijn, het logische wisselen, de opstellingen en het ingrijpen waarna het nodig is. Ben benieuwd of het beter gaat worden onder Ten Hag of dat we gewoon weer op zoek moeten naar een coach als Peter Bosz, die het wel voor elkaar kreeg om vermakelijk voetbal te spelen.

Dit ajax is echt zo matig. Winnen geflatteerd van 10 man. Ajax gaat straks gewoon op hun bek tegen AZ en PSV. Jammer dat NAC er niet meer uit heeft kunnen halen.

4 februari 2018 om 20:27

Je weet dat de rode kaart 5 minuten voor het eind (inclusief blessuretijd) viel? Of is dit gewoon een gefrustreerde reactie?

Zwak begin, behoorlijk herstel en een waardeloze tweede helft. Het is dat je tegen NAC speelt in eigen huis waardoor ongeveer een dik half uur een voldoende halen goed genoeg is om je 3 punten te bezorgen. Heel snel vergeten, op naar Kerkrade waar ook weer 3 punten gepakt moeten worden.

David Neres, wat een heerlijke voetballer.mooie goal en assist. Als geheel Ajax zijn handelingssnelheid kan volgen dan gaan ze pas stappen maken. Speelt met lef en op intuïtie. Heerlijk als tegenstander weet je nooit wat je te wachten staat. Had verwacht dat die vandaag terug gefloten zou worden met de actie voor dat hij de goal maakte. Raakt de tegenstander vol in het gezicht

5 februari 2018 om 07:11

Welke assist? De 2 goal was een vrije trap!

Wat een onzin hier zeg.

Laten we een en ander even objectief op en rij zetten.
1. Ziyech is een geweldige speler. Zeker voor de eredivisie
2. Een Ziyech in vorm is waarschijnlijk de beste speler van de eredivisie
3. Je valt de spelers van je club niet af. Zeker niet tijdens een wedstrijd. Je moedigt iedereen aan. Ook spelers die er geen kloot van kunnen. Ná de wedstrijd kan je eventueel praten over welke speler de volgende wedstrijd misschien niet moet spelen. Maar tijdens de wedstrijd sta je als 1 man achter al je spelers
4. Ziyech kan goede vrije trappen nemen
5. Ziyech komt niet in de buurt van Schöne als het om vrije trappen gaat
6. Ziyech is de laatste tijd (eigenlijk dit seizoen) uit vorm
7. Mogelijk heeft dat te maken met Nouri. Dus iets van begrip en steun mag wel.
8. Ziyech kan geweldig passen
9. Ziyech is erg matig voor het doel. Hij mist heel veel kansen

Samenvattend: we hebben met Ziyech een speler van boven eredivisie kwaliteit. We hebben een speler die uit vorm is, maar die we moeten blijven steunen. En we hebben ook een speler die we het spel moeten laten verdedigen, maar in een ondersteunende rol. Scoringskansen moet hij aan anderen overlaten.

5 februari 2018 om 07:12

WoW ik denk dat jij wel de hoofdprijs verdient met de meeste onzin in een stukje. Ziyech kan goed vrije trappen nemen? Pak zijn statistieken er eens bij

Huntelaar speelde vandaag ook erg matig. Het begon al bij die kans in de derde minuut. Bal moet er gewoon in. Hoe zal Cassiera zich nu voelen? Ik snap werkelijk waar niet waarom hij geen kans krijgt. Aan Huntelaar heb je in deze vorm helemaal niks. Erg statisch en weinig explosief.

Is het iemand ook opgevallen dat na de 2-1 van neres Scheidsrechter ED Jansen stond te juichen!

Hahaha

Misschien heeft Ajax gewoon niet zo geweldig veel kwaliteit dan wordt verondersteld. Het niveau van de wedstrijd van vanmiddag scheelt niet zo veel met die van veel ander gespeelde wedstrijden van de laatste jaren. Wat wel een groot probleem lijkt, is het gebrek aan winnaarsmentaliteit. Dat als het niet loopt er op een andere manier wordt gespeeld in plaats van dat lakse, ongeïnspireerde spel. Die nieuwe linksback lijkt wel te beseffen waar het om moet gaan. De rest moet maar goed naar hem kijken. En dan nog even over die “toptrainer”: voortaan maar niets meer zeggen. Onzin hebben we al genoeg onder Keizer gehoord....

Ajax is Ziyech. Ziyech is Ajax..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren