Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord grijpt tegen PSV laatste strohalm om seizoen te redden

Laatste update:

Feyenoord heeft zich woensdagavond geplaatst voor de halve finales van de KNVB Beker. Het team van trainer Giovanni van Bronckhorst beleefde voor eigen publiek een vliegende start tegen PSV en stelde de overwinning uiteindelijk nog in de eerste helft veilig. Feyenoord zegevierde door doelpunten van Sam Larsson en Tonny Vilhena met 2-0 en houdt zodoende uitzicht op een hoofdprijs dit seizoen.

Nicolai Jörgensen verscheen na zijn afgeketste transfer naar Newcastle United gewoon aan de aftrap bij Feyenoord en de Deense aanvalsleider stond aan de basis van een droomstart voor de thuisploeg. Jörgensen speelde Steven Berghuis na drie minuten voetballen met een lepe hakbal vrij in het strafschopgebied van PSV, waarna de buitenspeler Jeroen Zoet tot een redding dwong. De doelman moest echter wel een rebound weggeven, waardoor Larsson van dichtbij voor een razendsnelle 1-0 kon zorgen.

Zonder aanvoerder Marco van Ginkel, die in De Kuip op de reservebank begon, maakte PSV daarna jacht op de gelijkmaker. Het elftal van Phillip Cocu kreeg via onder anderen Hirving Lozano en Jorrit Hendrix ook kansen op de 1-1, maar zij wisten hun schoten niet genoeg precisie mee te geven. In een fase waarin de gelijkmaker in de lucht hing deelde Feyenoord vervolgens een nieuwe dreun uit aan de bezoekers. Tonny Vilhena kreeg de bal tien minuten voor rust uit een hoekschop voor de voeten en produceerde vervolgens een afstandsknal die Zoet te machtig was: 2-0.

Het elftal van Van Bronckhorst leek het duel vlak na rust onmiddellijk op slot te gooien. Jörgensen verschalkte Zoet met een fraaie stift, maar het doelpunt van de spits werd afgekeurd na raadpleging van de videoscheidsrechter. PSV bleef zodoende in leven. Mauro Júnior was na een uur spelen dicht bij de aansluitingstreffer, maar zijn poging trof via Brad Jones de lat. Cocu bracht daarna nog Van Ginkel en Sam Lammers binnen de lijnen teneinde iets te forceren, maar Feyenoord hield uiteindelijk betrekkelijk eenvoudig stand.

Verdiende Feyenoord de zege?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gefeliciteerd Feyenoorders, verdiende overwinning. Begrijp dat de videoscheids niet mag ingrijpen bij corners dus dat kan gebeuren, helaas niet correct beoordeelt. Bij die overtreding van Malacia mag het ook niet neem ik aan? In ieder geval een warrige pot van Van Boekel, maar ondanks dat verdiende Feyenoord het meer dan wij. Hopen dat we het in de competitie beter doen in de Kuip en dat de scheids dan geen cruciale fouten maakt, zodat daar dan niet om gezeurd kan worden. Feyenoord succes in de halve finale, had graag gezien dat PSV weer eens de beker zou winnen maar helaas.

Overigens; wat is die Jorgensen sterk aan de bal zeg!

31 januari 2018 om 22:40

Mwa heel sportief, maar als Malacia gewoon rood had gekregen had het een andere wedstrijd geweest. En als je het corner moment niet kon zien dan zitten je ogen ergens waar de zon niet schijnt.

31 januari 2018 om 22:41

Mee eens, als PSV goed had gespeeld en het was 2-1 geworden ofzo dan was ik ook wel een stuk gefrustreerder geweest

31 januari 2018 om 22:43

Malacia had rood kunnen krijgen. Maar Peirero ook. En ja, was geen corner, maar dan was het nog 1-0 geweest.
Psv is achterin, Brenet en Isimat, zeer zwak. Vooral Brenet.

31 januari 2018 om 22:46

Brenet kan echt niet nee. Pereiro rood? Heb ik misschien gemist dan? Wat deed hij?

31 januari 2018 om 22:47

En van Ginkel ook, wat een malloot.
Potentiële benenbreker.

Al met al wel verdiend inderdaad, de corner was dan niet terecht maargoed dan kunnen we wel over van alles gaan beginnen.

31 januari 2018 om 22:47

Brenet is om te janken, maar we hebben niets anders want wederom gefaald in de transferperiode voor een linksback. Dat vind ik nog het meest teleurstellend vandaag. Kan ons zomaar de titel kosten.

31 januari 2018 om 22:48

Malacia had rood moeten krijgen niet kunnen. Ik kan me niey herinneren waarom pereirro rood had kunnen krijgen, maar van Ginkel kwam weer goed weg. Van boekel was in ieder geval heel erg slecht en Feyenoord heeft daar het meest van geprofiteerd.

31 januari 2018 om 22:48

Malacia had heel misschien volgens Nederlandse begrippen een 2e gele kaart kunnen krijgen. Maar dan was deze wedstrijd 7 tegen 7 geëindigd. Voetballend was het niet veel, maar duels volop aanwezig. Hebben we daar tenminste nog van genoten, van het voetbal moeten we het in Nederland toch afleggen.

31 januari 2018 om 22:48

Stel hij raakt Van Beek vol, wat een nachtmerrie was dat voor die jongen geweest.

31 januari 2018 om 22:50

Inderdaad psv4ever. Het wederom falen op de transfermarkt vind ik erger dan deze bekernederlaag.

31 januari 2018 om 22:52

Perreiro had 2x geen kunnen krijgen, waarvan 1x zeker.
En natuurlijk had Malacia rood moeten krijgen.

31 januari 2018 om 22:52

Goalski, niet mee eens. Was een zuivere gele kaart en dus zijn 2e. En 7 tegen 7? Zo hard was deze wedstrijd niet op de achterlijke tackle van Van Ginkel na.

31 januari 2018 om 22:53

De overtreding aan de zijlijn was een dikke gele en daarna trok hij iemand aan zijn nek omlaag. En dan nog de benenbreker van Van Ginkel.
Maar eerlijk is eerlijk, Malacia kwam zeer goed weg.

31 januari 2018 om 22:57

Je zou toch ook denken dat er in de jeugd wel een betere speler rond loopt dan Brenet. Diks nog vlug overschrijven? Kan ook op links uit de voeten, haha.

31 januari 2018 om 22:58

Ik bedoel als we voor iedere overtreding geel gaan trekken, pereiro op st juste bijvoorbeeld. Knie laten staan, hoeft van mij geen geel, maar hier schreeuwd iedereen moord en brand om een gele kaart. Bedoel dus met de interpretatie die sommigen erop na houden dat er nogal veel rode kaarten komen in het Nederlandse voetbal. De wedstrijd was ook niet hard, gewoon lekker fel

31 januari 2018 om 23:02

Feynzo, harde charge van van Ginkel absoluut. Maar ik denk dat van Beek ook niks te klagen had. Ontsnapt bij een ontzettend lompe en vieze tackle aan geel en kan daarna nog even Mauro in kansrijke positie onderuit trekken.

31 januari 2018 om 23:02

Vond ik eigenlijk wel meevallen, St Juste maakte er meer van dan het was. Snap je punt wel, maar waar iedereen zich druk over maakt is het feit dat Malacia duidelijk zijn 2e geel had moeten hebben en dan sta je met 10 tegen 11 en heb je een andere wedstrijd.

31 januari 2018 om 23:08

Je hoeft ook niet voor iedere overtreding geel te geven, maar de kaart van luuk de jong sloeg nergens op, KAE had geel moeten krijgen voor het inkomen op Lozano, de overtreding van Malacia was duidelijk geel en van Ginkel komt goed weg.

31 januari 2018 om 23:14

Pereiro had in de eerste helft een vrij harde tackle aan de zijlijn waar ie geen geel voor kreeg. Z'n eerste geel had z'n tweede kunnen zijn.

31 januari 2018 om 23:16

Conclusie, aan beide kanten komen spelers goed weg en Feyenoord had net wat geluk dat ze scoren na de corner.

31 januari 2018 om 23:22

Ik vind dat van Pereiro echt wel meevallen. Van Ginkel kwam wel goed weg, idiote tackle. Je ziet vast wel in dat jullie de scheids een beetje mee hadden. Hebben wij ook thuis tegen jullie wel gehad dus ik zal niet klagen. Gefeliciteerd in ieder geval Jules.

31 januari 2018 om 23:34

De vorige keer tegen PSV ging het met 10 man alleen maar beter 😂

1 februari 2018 om 00:27

Psver, 7 punten is wel genoeg denk ik voor jullie.

1 februari 2018 om 06:36

In jou bewoording kan ik begrijpen dat jij nooit scheidsrechter of assistent bent geweest. Jij baseert je waarneming na het zien van herhalingen. Ik heb de wedstrijd gekeken met psv-ers die in eerste instantie ook een corner zagen in die actie, pas bij zien van de herhaling zagen ze dat het er geen was.
En als Malacia rood had gekregen dan was Feyenoord nog verdedigender gaan spelen en had PSV het spel moeten maken. Iets wat niet hun sterkste punt is.
En jullie aanvoerder had de eerste helft ook met een 2de gele kaart afgekund, alleen al door zijn reacties in woord en gebaar richting de scheidsrechter.

1 februari 2018 om 09:39

Heel sportieve reactie, ik hoop alleen niet dat jullie het in de comp beter gaan doen wat mij betreft mag je dan met oa van Ginkel, Bergwijn enzo ook spelers gaan sparen hoor Hahaha

Verder ben ik zo sportief om toe te geven dat jullie idd heel weinig mazzel hebben met een video ref...

Eerst vorig jaar en nu weer dit. Het mag nou eenmaal niet, maar ik snap niet waarom er nu niet ingegrepen mocht worden. Ik ben er blij mee natuurlijk, maar waarom zit hij er?
Het was idd absoluut rood en natuurlijk dat hoekschop moment.
Wat je zegt we hebben “verdient” gewonnen in de huidige situatie. Maar wat een ander ook al zegt, de wedstrijd had ook anders kunnen lopen.

Vervolgens dat fluitconcert bij die meeeeer dan terecht afgekeurde goal is totaal misplaatst. Als iemand niet mag miepen met een videoref zijn wij het wel. Een totaal onbelangrijke goal wordt terecht afgekeurd, en daar tegenover staat behalve alles van gister ook een goal die werd toegewezen en welke qua punten zeer belangrijk is gebleken. Dus beste mensen het wees gewoon zo sportief om niet als een malle te gaan fluiten en joelen.

Verder ben ik maar wat blij! En nu doorhalen en pakken die beker!!!

31 januari 2018 om 22:42

Mauro jr. dat wordt toch echt een topper. PSV heeft goud in handen

31 januari 2018 om 22:45

Lekker spelertje inderdaad! Ik denk dat Pereiro het wel kan schudden.

31 januari 2018 om 22:46

Doe even rustig, die jongen heeft vandaag toch ook weinig laten zien. Veel lopen met de bal, continu irritant aanwezig zijn, maar wel actief. Ik beoordeel hem na 10wedstrijden wel in PSV 1, kunt nu nog niet zeggen of dit een echt talent is.

31 januari 2018 om 22:48

Haha irritant aanwezig? Speelde prima potje vandaag. Verder ben ik het eens. Niet gelijk ophemelen die jongen.

31 januari 2018 om 22:50

Bedoel (net als tapia) continu kaarten vragen, bij schermutselingen meteen aan komen rennen. Maar wellicht is dat iets zuid Amerikaans wat wij Nederlanders niet snappen

31 januari 2018 om 23:03

Wow dan heb je echt de wedstrijd niet gekeken. Hoeveel duels hij wel niet heeft gewonnen. Ik ben benieuwd naar de statistieken hoor. Draait ook ontzettend vaak weg van zijn tegenstander. Nee ik ben benieuwd naar Mauro. Begint dikke prima!

31 januari 2018 om 23:52

Mauro kan toch ook rechtsbuiten? Zou ook prima zijn aangezien Bergwijn het nog niet helemaal brengt (alhoewel ik toch wel redelijk tevreden ben over hem hij doet het in ieder geval beter dan Pereiro)

31 januari 2018 om 22:45

Waarom mag dat dan niet? Indien er een goal uitkomt is het toch een bepalende beslissing. In Duitsland zag ik laatst dat er een goal door de videoref werd afgekeurd na hands 20 seconden voor dat de goal gemaakt werd. Dus het zou wel kunnen. Wat betreft Malacia is het een situatie van rood of geen rood en dat lijkt me juist iets wat de videoref zou moeten kunnen beoordelen.

31 januari 2018 om 22:46

Wat ik begreep in de rust is dat de videoscheids niet over corners mag oordelen. En over Malacia weet ik ook niet.

31 januari 2018 om 22:47

Technisch gezien is het een situatie geel/geen geel. Dat het zn tweede is doet er dan niet toe.

31 januari 2018 om 22:48

Nou dan zit je daar mooi voor lul als videoref. Genoeg bepalende momenten in de wedstrijd waar dan niet over beslist mag worden.

1 februari 2018 om 00:21

Misschien vond de videoscheidsrechter het ook wel geen gele kaart. Ik mag dan wel wat bevooroordeeld zijn maar niet elke overtreding is een gele kaart toch? Malacia heeft 2 overtredingen gemaakt. Bij de 2e stond er niemand van PSV voor de goal en stond Tapia bovendien rugdekking te geven. Wat mij betreft volstaat fluiten dan. Idem dito voor Pereiro. Dat was een overtreding, maar ook niet dusdanig direct geelwaardig.

1 februari 2018 om 06:45

Dus in de situatie is er voordeel uit de handsbal gehaald door te scoren. Daardoor kan de videoref alsnog ingrijpen.
Dit hebben we ook gezien tijdens JC schaal tussen Feyenoord - Vitesse. De scheidsrechter oordeelde na een hoekschop van Vitesse dat er door gespeeld kon worden, Feyenoord scoorde uit de tegen aanval. Goal Feyenoord afgekeurd en strafschop Vitesse.
Overigens is het laatste woord nog aan de scheidsrechter.
Situatie Malacia is een gele kaart. Doordat de gemaakte overtreding hooguit geel zou opleveren mag er geen inmenging zijn van de videoref. Dat het zijn 2de gele kaart is, dus rood, maakt hierin geen verschil.

31 januari 2018 om 23:06

Sportieve reactie zo vlak na de wedstrijd; ik zou het je zo snel niet nadoen (na een uur of twee als de adrenaline is gezakt misschien).

Zo'n corner tja dat kan gebeuren, maar dat vind ik niet echt doorslaggevnd. Feyenoord scooort nooit uit en corner en nu per ongeluk wel. Dat mag je misschiem ook PSv aanrekenen,
Malacia was zeker een overtreding, maar iedereen roept dat dat een gele kaart is, is dat zo? Als ik de overtreding van Pereiro zie die niet bestraft wordt en de charge van Van Ginkel die slechts geel is. Het had gekund, begrijp me niet verkeerd, maar je moet het bij jezelf zoeken. Als PSV moet komen, zie je dat het wat lastig wordt bij Psv. Ik vind vooral Lozano een klasbak, maar die leek wat geinitimideerd de tweede helft.

Succes in de resterende westrijden.

31 januari 2018 om 23:10

Maar dat Pereiro geen geel krijgt en van Ginkel geen rood is toch allemaal het negatieve effect van het niet geven van de 2e gele kaart aan Malacia. Van Boekel heeft in de rust ook wel gezien dat ze samen helemaal fout zaten.

31 januari 2018 om 23:20

Wellicht compenseert hij daar. De kritiek zou helemaal niet van de lucht zijn als hij Van Ginkel (wel) rood geeft.
Het meest doorslaggevend in mijn optiek is echter de snelle 1-0 waardoor PSv eigenlijk direct achter de feiten aanloopt en niet zijn favorriete spelletje kan spelen.

1 februari 2018 om 06:48

Blijf maar lekker hangen bij de niet gegeven 2de gele kaart aan een feyenoord speler. Dat van Boekel inconsequent floot, en daarnaast ook met het tonen van zijn kaarten ga je geheel aan voorbij. Dit was namelijk al het geval voor de situatie van Malacia

1 februari 2018 om 08:02

Ja je hebt gelijk Luuk de jong geen geel. El ahmadi had al lang geel moeten hebben. Van beek die van qchteren komt inglijden minstens geel. Pereiro geel misschien wel 2x. Die van Ginkel had misschien ook wel rood mogen zijn. Natuurlijk 2x geel voor de linksback van fey. Daarnaast ook nog geen corner voor Psv wat wel een corner moes zijn en voor feyenoord een corner wat geen horde te zijn en wat een doelpunt opleverde. Pol van Boekel slechtste op het veld bah!

31 januari 2018 om 23:12

Vondt de wedstrijd redelijk gelijk op gaan.Bij feyenoord vallen 2 ballen goed, had net zo goed ook bij PSV kummen gebeuren. Voor de rest feen verkeerde wedstrijd om na te kijken. Psv en Feye speelde allebij niet heel slecht, maar ook niet heel hoogstand. Hopen dat die nieuwe spits Romero van PSV een goede speler is, want sorry voor De Jong maar die hadden ze beter kunnen verkopen deze winter. Denk als PSV een goede spits heeft het spel al meteen 10% beter wordt.

31 januari 2018 om 23:24

'Vallen twee ballen goed'. De 1-0 was een heerlijke aanval hoor.

31 januari 2018 om 23:32

Helemaal mee eens, mischien niet zo handig verwoord. Doelde meer dat erop dat de bal alsnog na de redding net bij Larson komt. Voor de rest prima aanval

1 februari 2018 om 07:02

2 ballen die goed vallen? De eerste goal is een prachtige aanval. Met wel de kanttekening dat de nummer 4 van PSV (arias volgens mij) veelste laat reageert en dat Larsson die minimaal 2 meter voor hem stond veel alerter reageert.
Dat PSV maar 2 of 3 keer binnen de 16 een bal richting doel van feyenoord heeft afgevuurd in de gehele wedstrijd is ook veelste weinig.
Ik vond PSV zwaar tegen vallen vandaag. Misschien mede door de vroege 1-0. Maar de eerste helft hadden ze nagenoeg weinig te vertellen. Feyenoord was heer en meester door het vroege druk zetten en positionele opstelling. Tactiek van Feyenoord de 2de helft om PSV het spel te laten bepalen was een gouden zet, PSV kan het spel niet bepalen en speelt liever van uit de counter/omschakeling. Daar hebben ze ook de spelers voor en zijn ze ook dodelijk in. Echte mogelijkheden. laat staan kansen, heeft PSV gehele wedstrijd niet gehad.

Over de Jong ben ik het volledig met je eens. PSV speelde zijn beste wedstrijden toen hij geblesseerd was.de Jong krijgt ook weinig ballen in de 16 waar uit hij kan scoren, en als hij die wel krijgt dan mist hij de afgelopen 1,5 jaar 99 van de 100 kansen. of PSV moet hun spel aan hem gaan aanpassen waardoor er weer veel voorzetten van de flanken op hem gegeven gaan worden, dan gaat hij weer van waarde worden voor hun. Met de huidige buitenspelers zie ik dat niet gebeuren en kan hij een blok aan het been worden. Waardoor het kampioenschap in wel eens in gevaar kan komen

1 februari 2018 om 00:19

Bedankt! Trouwens. Dit hadden we toch afgesproken? Wij gewoon door in de beker en wij laten jullie winnen in de competitie! En dan hebben we beiden hopelijk een prijs aan het einde van de rit.

1 februari 2018 om 05:25

Waar kan ik tekenen ... hoop dat we bij Feyenoord (kunnen) winnen in de competitie

1 februari 2018 om 06:29

@quirento Zeer sportief dat je aangeeft dat Feyenoord verdient heeft gewonnen.

Videoref tijdens de Toto knvb beker kan alleen geraadpleegd worden als een duel een directe rode kaart, strafschop of buitenspel doelpunt van toepassing is.

--------

De afgekeurde goal van Jorgensen is zo moeilijk te waarnemen, zelfs voor de videoref. Het beeld dat Fox toonde is de bal namelijk al gespeeld. En een speler staat buitenspel op moment van spelen.
Thuis hebben wij, puur toeval, het beeld stil gekregen van moment van spelen. En daar stond Jorgensen geen buitenspel. Maar goed het moment is lastig en kan qua interpretatie verschillend opgevat worden
Ik heb begrepen dat het waarschijnlijk om moment gaat dat Toornstra terug loopt en vervolgens de bal kaatst. Helaas heb ik daar geen duidelijke beelden van gezien om daar over te oordelen.

En bij de corner die Feyenoord krijg waaruit gescoord zou worden. Larsson kopt de bal, speler van PSV springt voor hem mee. Door de wijze dat de bal omhoog gaat lijkt die door de verdediger te worden geraakt. De scheidsrechter kan dit niet waarnemen en zijn assistent gaat op zijn oogbedrog af. In herhaling is duidelijk te zien dat het geen corner is. Maar om de wedstrijd leiding de schuld te geven van de goal, moet er ook gekeken worden, hoe kan Vilhena zo vrij rand 16 een schot plaatsen. Ook als de keeper zijn hand uitsteekt zou die de bal kunnen keren.

Situatie Malacia kan van Boekel nooit zelf correct oordelen, zijn assistent overigens wel die er op 2 meter vandaan staat. In eerste instantie dacht ik al geel, wat zijn 2de zou zijn dus rood. Deze word niet gegeven en word door de wedstrijdleiding beoordeeld als niks aan de hand.
Als Malacia zijn 2de gele had gekregen was dat terecht geweest.

Dat Cocu deze 2 situaties aanhaalt vind ik zeer zwak van hem. Al geeft hij later in het interview aan dat ze zelf slecht hebben gespeeld. Zijn nadruk blijft dat ze verloren hebben door scheidsrechterlijke dwalingen.
Ik vind dat zo zwak., de scheidsrechter schiet niet de ballen er in. De spelers op het veld moeten het doen. En de spelers maken veel vaker een foute beslissing dan een scheidsrechter.
Daarnaast moet je als coach uitkijken met zulke uitspraken, want PSV kwam een aantal keren ook goed weg. Helemaal Luuk de Jong. Heeft al geel op zak en maakt meerdere malen zowel in woord als gebaar opmerkingen richting de scheidsrechter. Wat volgens het boekje ook geel is.
Dat van Boekel niet consequent heeft gefloten ben ik zeker mee eens. Maar die inconsequentie was voor beide ploegen in het voor en nadeel.
PSV heeft verloren door hun eigen tekortkomingen in deze wedstrijd en niet door de abitrage.

1 februari 2018 om 08:28

Vermeld er dan ook ff bij dat de 1e gele kaart van de Jong volstrekt belachelijk was. In het duel kwam zijn elleboog toevallig tegen de schouder van de tegenstander aan. Als van Boekel daar al geel voor geeft, tja...

31 januari 2018 om 22:44

Gefeliciteerd! Hoop dat Feyenoord de beker wint en volgend jaar goed presteert in de Europa League.

Verder me wel weer mateloos geïrriteerd aan Cocu zijn opstelling en Wissels. Met een normale trainer speel je hier veel aanvallender en worden alle kaarten op tafel gelegd. Nu heb je Lammers maar 20 minuten gezien en Bergwijn maar 10 en Gudmundsson en Malen hebben zelfs helemaal niet gespeeld,

31 januari 2018 om 22:50

Ja Cocu had 6x moeten wisselen en alles wat onder de 20 is meteen opstellen.

31 januari 2018 om 23:02

Moeten ze wel eerst de voorronde overleven 😉

31 januari 2018 om 23:02

Tuurlijk niet. Maar we weten toch al lang dat Pereiro tekort komt en dat er een paar jeugdspelers nadrukkelijk op de deur kloppen. Geef die nieuwe / jonge jongens dan een kans We moeten toch vooruit..

31 januari 2018 om 23:08

Wanneer je de beker wint word je direct geplaatst volgens mij.😉

31 januari 2018 om 23:18

Toch wel ja?! Aan het begin van het seizoen zij iemand anders nog tegen mij dat dat vanaf volgend seizoen niet meer het geval is.

31 januari 2018 om 23:23

Dat is inderdaad zo. De winnaar van de beker begint vgm in de derde voorronde.

31 januari 2018 om 23:27

Dat was zo vorig seizoen... We zijn weer eens gezakt namelijk...

31 januari 2018 om 22:51

De linksback van jong kan toch niet slechter zijn als je dit niet kan opleiden....

31 januari 2018 om 22:59

En zoals Perez zojuist zei, 5miljoen echt afgewezen?!?!

31 januari 2018 om 23:01

Je zou Obispo de kans kunnen geven. Je hebt verder nog Paal die goed kan aanvallen maar verdedigend ook niet alles is en Carolina die helaas alleen qua uiterlijk op Alaba lijkt. Verder is de verdediging van de PSV jeugd nog niet zo sterk.

31 januari 2018 om 23:17

Feyenoord had nog een linksback over, maar jullie zijn nu te laat

v Boekel was vergeten zn Feyenoord shirt aan te trekken.

31 januari 2018 om 22:40

Buiten dat had Feyenoord toch wel gewonnen, PSV kwam duidelijk tekort.

31 januari 2018 om 23:11

En wat als van Boekel die 1op1 kans van Larsson niet af floot, toen arias gewoon over de bal viel. Was wellicht 2-0 geworden daar, zoveel momentjes

31 januari 2018 om 22:41

1e helft mss, maar in de rust vwrgeten van shirt te wiseelen dan???

31 januari 2018 om 22:41

Inderdaad waardeloze arbitrage. Onterechte corner met als gevolg 2e doelpunt. En was rood voor malacia in de eerste helft (2x geel)

31 januari 2018 om 22:45

Van Ginkel had anders ook in mogen pakken wat mij betreft, mijn God wat een maai-actie. PSV ook onterechte corner in de laatste minuten (de Jong hindert duidelijk Jones). Maar ik gok dat je alleen de fouten in het voordeel van Rotterdam wilt belichten? Was gewoon echt slecht gefloten, punt. De kaarten voor Hendriks en De Jong sloegen ook echt nergens op..

31 januari 2018 om 22:48

Tukkertje - Ja had heeeel misschien gekund, maar daar zit frustratie in van 89 minuten v Boekel.

31 januari 2018 om 22:49

Als die fouten in de 1e helft niet gemaakt waren was de wedstrijd heel anders gelopen, vind zelf dat de fouten die van boekel maakte in het voordeel van Feyenoord was crucialer dan de andere. Neemt niet weg datVan Ginkel gewoon rood verdiende.

31 januari 2018 om 22:53

Ja uiteindelijk was het voor Feyenoord inderdaad gunstiger. Dat van de corner vind ik een beetje bullshit, de bal wordt half uitverdedigd, Tonny schiet met z’n chocoladebeen, Aria’s verandert de bal van richting. Daar zat meer achter dan alleen een goedkope corner. Maar Malacia kwam echt heeeeel goed weg. Is honderd procent een overtreding, en lijkt mij ook geel. Had Feyenoord met 10 man nog wel eens willen zien de tweede helft

31 januari 2018 om 22:53

Plus lozano, malacia, Hendriks, van Beek wellicht, vilhena, pereiro.. wellicht volgens de interpretatie van gele kaarten hier ook allemaal rood, komop zeg laat Nederland is iets harder worden. Daar worden we continu op afgetroefd Europees, naast dat we niet zo goed zijn.

31 januari 2018 om 23:02

Goalski - Ik vond het wel allemaal meevallen. Enige die rood had moeten krijgen was Malacia. En trouwens door alle frustratie van alles ook v Ginkel.

31 januari 2018 om 23:28

ouwe1978, de kans dat er uit een hoekschop een doelpunt valt is 3% (kun je opzoeken in de statistieken). Zeuren over de arbitrage is dan een zwaktebod.

31 januari 2018 om 22:43

Ras-Brabander Van Boekel was eerder partijdig voor PSV zeg ik als onpartijdige Ajacied.

31 januari 2018 om 22:48

Dat vind je toch niet echt Rene? Zelfs als ik het objectief probeer te bekijken kan ik me daar niet in vinden.

31 januari 2018 om 22:50

Wel je likes of zo ? Zelfs onze ras echte feyenoorder Been gaf aan dat ze heel goed weg kwamen.

31 januari 2018 om 23:02

PSV had ook met de intentie om te winnen naar De Kuip kunnen komen, want er is 0,0 intentie getoond om te voetballen. Ja, Feyenoord deed dat ook, maar wat wil je als je weet dat PSV het spel niet kan maken tegen zo’n gesloten defensie en een 2-0 tussenstand. Nee, de scheids hier de schuld geven, terwijl Van Ginkel en Pereiro (duidelijk twee keer goed weggekomen waar hij geen geel kreeg) zelf ook eraf hadden gekund.

31 januari 2018 om 23:18

Ach kom op man, PSV probeerde echt wel te voetballen. Ze kunnen alleen voor geen meter opbouwen..

31 januari 2018 om 23:15

ja als nederland in 2010 een corner had gekregen had spanje niet gescoord.

Van beide kanten voor en nadelen.

1 februari 2018 om 05:52

Nu zitten de scheidsrechterlijke beslissingen een keer tegen. Psv heeft ook keren genoeg gehad dat ze geluk hadden met arbitrale dwalingen, Psv thuis tegen Feyenoord bijvoorbeeld waar Kuipers twee loepzuivere strafschoppen doodleuk wegwuift.

Dat was echt een leuke wedstijd om te zien, zowel voor de Feyenoord fans als voor de neutrale kijker. Van Boekel zal wel kritiek krijgen op zijn beslissing om geen tweede gele kaart te geven maar het kwam de wedstrijd echt ten goede.

Vond Feyenoord vandaag ook goed spelen. Veel beter dan de laatste tijd. Als ze deze lijn doortrekken, worden ze straks alsnog gewoon derde. Van Brockhorst heeft het lek inmiddels wel boven.

PSV wordt trouwens waarschijnlijk toch wel landskampioen, dan is het toch veel leuker als andere ploegen de beker kunnen winnen.

31 januari 2018 om 22:41

Was inderdaad een leuke wedstrijd om te kijken, vond van Boekel wel redelijk in het voordeel van Feyenoord fluiten..

Leuke wedstrijd gezien en met in mijn ogen de terechte winnaar.

Nu hopen dat psv een tikkie heeft gehad. ! Haha

31 januari 2018 om 22:53

Als ik de Jong net hoorde is hij alweer bezig met PEC: "Dan maar kampioen worden." Prima, ik heb vrede met vanavond.

31 januari 2018 om 23:19

Wij de beker, jullie kampioen. Dan is het weer prima verdeeld en blijft het weer stil in Mokum.

31 januari 2018 om 22:41

Sinds wanneer bestaat het takenpakket van een scheidsrechter uit het spannend en entertaining houden van wedstrijden? Kritiek op Pol is 100 procent terecht.

31 januari 2018 om 22:42

*taak van een scheidsrechter..

31 januari 2018 om 22:46

Ik ben het helemaal met jou eens, snap ook niet waarom Speedy heel het live meepraten deze crusade gevoerd heeft. De taak van een scheids is om de regels toe toepassen, anders kun je ook wel zonder scheidsrechter gaan spelen. Je kan een keer een overtreding laten lopen die verder geen kans tegenhoudt of kaart waardig is, maar als er grotere gevolgen aan een overtreding zitten moet je die gewoon toepassen. Je weet nooit wat voor uitwerking zoiets voor het verloop van de wedstrijd of competitie kan hebben en om de eerlijkheid te waarborgen moet je de regels gewoon consequent toepassen. Geen idee hoe iemand hier op tegen kan zijn eigenlijk..

31 januari 2018 om 22:46

De tweede helft heeft PSV ook meermaals niet te klagen gehad he. Een corner verkeerd zien gebeurt zo vaak. Malacia had zeker zn tweede kunnen of misschien moeten krijgen. Zoals v Ginkel ook direct rood verdiende en er nog enkele PSVers gespaard bleven. Echte spanning heb ik met 11 tegen 11 in ieder geval nooit echt gevoeld. PSV overtuigde totaal niet en Feyenoord hield goed stand.

31 januari 2018 om 22:49

Ik zeg toch niet dat Pol enkel en alleen in het voordeel van Feyenoord heeft gefloten. Hij floot dramatisch. Blom kon nog een van zijn vele fouten herstellen. Gele kaarten beleid was lachwekkend.

Ik vind dat PSV vandaag wel meer benadeeld werd dan Feyenoord hoor. Maar goed. We hebben een terechte winnaar, ik kan er wel vrede mee hebben. Pol mag wel even een evaluatiemomentje inlassen met zijn team.

31 januari 2018 om 22:49

Ik vind wel dat er een verschil zit tussen een gefrustreerde tackle in de 90ste minuut en de verdiende rode kaart die malacia in de eerste helft had moeten hebben. Bij de situatie van van Ginkel is de wedstrijd al gespeeld en als malacia gewoon terecht rood krijgt weet je niet wat de 2de helft kan gebeuren.

31 januari 2018 om 22:55

Een gefrustreerde tackle in de90e minuut vind ik 4x zo erg als de tackle vamn Malacia.

31 januari 2018 om 22:57

De tackle an sich van van Ginkel was veel erger, de gevolgen voor de wedstrijd waren echter groter bij die van Malacia.

31 januari 2018 om 23:27

Ja het gevolg had kunnen zijn dat Feyenoord verdedigender was gaan spelen waardoor PSV er nog moeilijker doorheen was gekomen. Het is dat Feyenoord de 3-0 wilde maken dat er nog wat ruimte lag voor PSV, die hadden ze dan nog minder gehad. En met Haps had je sowieso een sterke vervanger.

31 januari 2018 om 22:42

Dus een scheidsrechter mag cruciale fouten maken want "dat is goed voor de wedstrijd"? Zo eerlijk klinkt dat niet. Verder natuurlijk terecht dat Feyenoord door gaat, ik ga echt nog flink veel met mijn handen in mijn haar zitten door brenet. Vreselijk al 2 jaar weet je dat Willems weggaat in de zomer en je krijgt het niet voor elkaar om een linksback te halen. Als arias geblesseerd raakt ben je het haasje.

31 januari 2018 om 22:55

Ik snap dat het niet eerlijk overkomt maar het is wel de norm tegenwoordig. Het overkomt alle ploegen, de ene keer is Ajax zoals tegen Utrecht het haasje, de andere keer is PSV aan de beurt. Over de hele linie worden er nauwelijks nog rode kaarten gegeven dus vroeg of laat zal elk team zich wel een keertje benadeeld voelen.

31 januari 2018 om 23:09

Een scheidsrechter staat daar om geen fouten te maken en elke overtreding correct te beoordelen. Hij staat er niet om voor een leuke wedstrijd te zorgen, daar zijn de 22 miljonairs voor die op het veld staan. Om cruciale fouten af te doen als "kan gebeuren en is goed voor de wedstrijd" vind ik niet kunnen. Je hebt letterlijk een gecertificeerde scheidsrechter achter het scherm zitten die niet ingrijpt bij 2 cruciale momenten (corner en malacia). Waarvoor zit hij er dan? Voor Jan met de korte achternaam?

31 januari 2018 om 23:16

Ik begreep van anderen vandaag dat de video ref niet in mag grijpen op zulke momenten tenzij de scheidsrechter er om vraagt. De scheidsrechter op het veld is uiteindelijk nog steeds de baas.

Overigens denk ik ook niet dat van Boekel een fout maakte met de niet gegeven tweede gele kaart voor Malacia. Hij wilde hem gewoon sparen om niet te vroeg rood te geven en zo de wedstrijd kapot te maken. Maar van Boekel had heus wel gezien dat de overtreding wel een tweede gele kaart waard was, we zagen het toch allemaal?

31 januari 2018 om 22:43

Jij houdt er vandaag echt hele bijzondere standaarden op na he?

31 januari 2018 om 22:52

Ik had vandaag geen voorkeur, van mij mochten ze allebei winnen en dan zie ik het voordeel er wel van in om spelers te sparen om zo de wedstrijd leuk te houden. En als het Ajax overkomt zoals tegen Utrecht, ja dan ben ik ook flink geirriteerd dus ik heb alle begrip voor PSV supporters die er wat meer moeite mee hebben.

Aan de andere kant, stel dat die jongen wel rood gekregen had en dat PSV uiteindelijk via een verlenging gewonnen had, dan komt dat wel heel hard aan bij hem. Supportes zouden hem de schuld geven en dat kan echt een negatieve invloed hebben op zo'n jonge gozer. Dus in dat op zicht is van Boekel wel te prijzen, die had wel door dat het beter was hem te sparen. En later maakte van Boekel het ook weer een beetje goed door mild te zijn voor van Ginkel want die kwam ook echt heel onbesuisd inglijden.

31 januari 2018 om 22:56

Speedyafc - Wat heb jij allemaal op dan? Denk aan je lever, gozer. Eerst spreek je jouw waardering uit naar Van Boekel omdat hij geen rood geeft omdat het de wedstrijd leuk houdt, vervolgens voeg je daar ook nog eens aan toe dat je het goed vind dat hij een speler in bescherming neemt omdat anders de supporters het hem kwalijk zouden nemen. Goed dat jij geen scheidsrechter zou worden. Dan zou Brenet uit medelijden nooit meer een kaart krijgen en blijven er bij Roda per definitie altijd 11 op het veld staan want dan maken ze tenminste nog een kansje. Wat een bijzondere logica houd jij erop na, zeg.

31 januari 2018 om 22:57

Blij dat Boekel dan een individuele speler indekt en niet zijn functie vervult omdat de aanhang zich niet kan inhouden. Moet die jonge speler maar geen overtreding maken

31 januari 2018 om 23:02

Speedy.

Een wedstrijd fluiten is geen sociaal pedagogisch project. Je moet gewoon de regels handhaven, kan je me uitleggen wat daar zo kwalijk aan is?

31 januari 2018 om 23:06

@est-1913

Het is de nieuwe norm. Er wordt zelden nog rood gegeven omdat het veel invloed heeft op de wedstrijd. De tendens werd ingezet door bas Nijhuis maar inmiddels fluiten alle scheidsrechters zo. Ajax overkwam afgelopen weekend hetzelfde en toen was het in het voordeel van Psv, kon je weer twee puntjes uitlopen. Nu deed van Boekel het in het nadeel van PSV en dus alle begrip dat dat voor PSV supporters even slikken is. Ik vond het afgelopen weekend ook niet leuk maar begrijp wel dat niet Ajacieden het prima vonden, kwam de wedstrijd wel ten goede.

Ik vind Malacia een leuke speler dus voor hem persoonlijk was het wel fijn dat hij er niet met rood af hoefde. Met tien man een hele helft tegen PSV was echt zwaar geworden voor Feyenoord, PSV had dan zomaar kunnen winnen. En gezien de plek waar hij de overtreding maakte, het was echt onnodig, zouden de supporters het hem zomaar erg kwalijk genomen kunnen hebben.

31 januari 2018 om 23:24

Dat het sneu zou zijn voor die jongen doet natuurlijk niks af van het feit dat de scheids hier fout zat. Zal een mooie bende worden als we tegenwoordig zo gaan redeneren.

31 januari 2018 om 23:49

We zijn het allemaal met elkaar eens dat hij volgens de regels een tweede gele kaart had moeten hebben voor die overtreding, alleen begrijp ik de afweging van de scheidsrechter wel. We zien het tegenwoordig elke week gebeuren, het is het nieuwe fluiten. Bedacht door Bas Nijhuis en overgenomen door Makkelie, van Boekel en anderen. Dit is in Nederland inmiddels wel de gebruikelijk norm geworden.

De scheidsrechter wil een wedstrijd niet doodmaken door te vroeg rood te geven. Dus ziet hij soms dingen express door de vingers om de wedstrijd de wedstrijd te laten zijn. Niet enkel het toepassen van de regels, maar meer fluiten in de geest van de wedstrijd. Zeer frustrerend voor de fans van de benadeelde ploeg maar goed voor de neutrale kijkers.

31 januari 2018 om 23:54

Ja dat 'nieuwe fluiten' van je is onzin, ook als je het 4 keer herhaalt. Er is nergens een nieuwe norm bepaald, en die wordt ook niet gehanteerd. Van Boekel heeft deze, en wel meer situaties, tijdens de wedstrijd compleet verkeerd ingeschat. Dat heeft niks met een afweging van de scheidsrechter te maken maar gewoon met onkunde.
Dat 'in de geest van de wedstrijd' is natuurlijk gewoon een leeg begrip. Geel is geel, rood is rood. Heel simpel. Het was vlak voor rust, dus ook niet eens in het begin van de wedstrijd. Dit heeft ook niks met zogenaamde frustratie van de benadeelde club te maken, maar gewoon met de kwaliteit van een scheidsrechter.

1 februari 2018 om 00:11

Je mag je eigen mening hebben, net zoals ik de mijne heb. En mij is het wel opgevallen dit seizoen, er wordt gewoon anders gefloten. Waar Bas Nijhuis voorheen de uitzondering was, fluiten nu steeds meer scheidsrechter volgens zijn normen. En dan wordt er regelmatig wat door de vingers gezien, gebeurde vanavond maar afglopen weekend bij Utecht-Ajax ook. Mij valt het echt op, dit is de nieuwe norm en daar zullen ploegen zich op in moeten stellen.

31 januari 2018 om 22:44

Zoals ik in het live topic ook al op je antwoordde, je mag natuurlijk nooit het belang van de neutrale supporters boven dat van de betrokken supporters stellen. Geel is geel, klaar. Ook als het een tweede is.

Vooral Berghuis was echt weer on fire vandaag, mooi om te zien. Mag van mij weer lekker op rechtsbuiten bij het Nederlands elftal.

31 januari 2018 om 22:47

Je mag het belang van geen enkele supporter boven die van het spel en de voetballers stellen!

31 januari 2018 om 22:55

Precies, dus fluit je een wedstrijd voor de betrokken supporters, volgens de regels. Daarmee zeg ik eigenlijk hetzelfde als jouw reactie hierboven . Op geen manier moet je daarbij denken aan 'de geest van de wedstrijd'.

31 januari 2018 om 23:02

Maar in mijn ogen fluit van Boekel nu juist voor de betrokken supporter. Ik denk namelijk dat ie geïntimideerd is door de Feyenoord aanhang en niet deze keuze maakte vanwege neutrale toeschouwers. Maar als jij ook bedoelt dat alle supporters een non factor zouden moeten zijn, ja dan bedoelen we hetzelfde. Voetballers mogen best denken aan het entertainen van toeschouwers, bij scheidsrechters mag je dit niet verwachten.

31 januari 2018 om 23:18

Wat ik bedoel is dat de betrokken supporters gebaat zijn bij een wedstrijd die in het beste geval foutloos gefloten wordt. Dat andere supporters gebaat zijn bij een 11 tegen 11 wedstrijd doet daar niets aan af. Dus ja, we zijn het eens.

31 januari 2018 om 23:54

Maar het belang van een aantrekkelijke wedstrijd staat allang boven het belang van het eerlijk toepassen van de regels. Die tendens is al lang geleden ingezet door Bas Nijhuis en is inmiddels de norm in Nederland geworden. Afgelopen weekend zagen we het bij Ajax-Utrecht, vandaag bij Feyenoord-PSV en komend weekend weer bij een andere wedstrijd.

En op deze manier is het ook eerlijker, iedereen weet dat er zo gefloten wordt en kan zich erop instellen. Dus kan je de eerste helft wat fysieker spelen. En wordt het echt te gek, dan kan je je altijd nog een beetje aanstellen, een beetje overdrijven om zo de scheidsrechter te dwingen om toch op te treden.

Al met al levert het spectakel op. Men ziet toch liever wat opstootjes of felle tackles dan een elftal dat met tien man wanhopig probeert te overleven door een muur op te trekken en alle ballen het stadion uit te schieten.

1 februari 2018 om 11:08

Die discussie hebben wij vaker gevoerd inderdaad, over het wel of niet geven van rode kaarten. Ik ben alleen benieuwd, volgens mij zijn wij daar toen niet aan toe gekomen, of deze tendens bottom-up of top-down is ingezet. Met andere woorden, zijn de scheidsrechters anders gaan fluiten onder druk van het publiek en protesterende spelers/trainers en beweegt die tendens zich naar boven in de bestuurslagen en hebben ze daar vrede mee of komt het van bovenaf, van bestuurders die willen dat de wedstrijden aantrekkelijker worden of desnoods van Fox, die hetzelfde willen vanwege kijkcijfers?

Gezien de reacties van Mario vd Ende zo nu en dan lijkt het me logisch dat het eerste waarschijnlijker is, zeker met de promotie van Nijhuis bij onder andere VI weten ze toch een grote achterban aan te spreken die het daar mee eens zullen zijn.

Of het eerlijk is kunnen we heel lang over discussiëren. Je kan zeggen dat dit eerlijker is omdat niemand weet waar hij aan toe is, het enige wat consequent is is stelselmatige inconsequentie, maar je kan ook zeggen dat het enige wat eerlijk is dat er zo goed mogelijk gefloten wordt aan de hand van de regels die daarvoor zijn opgesteld. Begrijp me goed, als ik zoals gisteravond op de bank zit om een voetbalwedstrijd te kijken wil ik ook spektakel ipv 75 minuten eenrichtingsverkeer bij wijze van spreken, maar bij mijn eigen club wil ik dat er consequent volgens de regels wordt gefloten, los van het feit of dat tegenwoordig nog gebruikelijk is of niet. Zo kwam ik ook bij mijn statement dat het belang van de betrokken supporters altijd boven dat van neutrale supporters gesteld moet worden, wat dus betekent dat ik liever heb dat er strak volgens de regels wordt gefloten in plaats van de entertainmentwaarde op peil te houden. Dat het tegenwoordig niet meer zo gaat, zo ver is wel duidelijk.

1 februari 2018 om 20:05

Het is bottom-up ingezet, via de Bas Nijhuis promotie van rtl7/vi. Die kreeg de ene na de andere veer van met name Johan Drkssen. Werd regelmatig als gast uitgenodigd, mocht reclame maken voor zijn bakkerij en zijn oliebollen en maakte uiteindelijk zelfs een boek bij de uitgeverij van rtl7/vi.

Anderen hebben dat inmiddels overgenomen, waarschijnlijk hopen die ook dat hun dat populairder maakt bij de heren van rtl7/vi. Dat ze ook gepromoot gaan worden door de heer Derkssen en aan mogen schuiven.

Uiteindelijk zal de scheidsrechters commisie van de Knvb moeten gaan bepalen wat ze nu verder willen gaan doen. Doorgaan op de weg van Bas en daar beleid van maken, zodat alle scheidsrechters zo gaan fluiten of terug naar de Europese norm, meer hoe Kuipers fluit normaliter fluit. Te grote verschillen tussen de scheidsrechters is ook niet goed omdat het bij het publiek overkomt als willekeur.

Maar tot op heden is het vanuit die hoek vrij stil gebleven. Maar na gisteravond zullen die dat niet lang vol kunnen houden. Uiteindelijk wil het publiek ook dat voetbal voorspelbaar is, dat je van te voren weet wat je kan verwachten. En dat is nu vrij ver te zoeken, elke wedstrijd kan de norm nu verschillen dus is er wel behoefte aan een duidelijke lijn.

31 januari 2018 om 22:45

Als PSV zo blijft spelen, zie ik ze echt geen kampioen worden. Het spel kunnen ze niet maken, en laat ik maar niet beginnen over hun verdediging.

31 januari 2018 om 23:10

En dat noemen ze schijtbakkenvoetbal 😂

31 januari 2018 om 23:28

Grapjoker tuurlijk wel. Let maar op tegen Zwolle wordt gewoon weer orde op zaken gesteld 4-0.

1 februari 2018 om 07:16

Hadden ze maar zo gespeeld tegen ajax, dit was het tegenovergestelde van wat ze toen in de arena lieten zien. Ziel, idee en strijdloos.
verkeerde/foute beslissingen van scheidsrechters worden onnodig zo vergroot.
Bij de 1-0, nummer 4 van PSV (arias) staat 2 a 3 meter voor Larsson nog verliest hij zo makkelijk dat duel.
De 2-0 Vilhena mag nooit zo vrij vanaf de 16 een poging op doel doen, en als de keeper zijn hand uitsteekt heeft die een kans om de bal te keren.
Helaas hoor je hier niemand over vanuit het PSV kamp
Spelers, trainers en supporters wijzen graag naar beslissingen van scheidsrechters, maar ze zouden juist eerst naar hun zelf moeten kijken. de scheidsrechter schiet namelijk niet de ballen in goal.

Ach...., voor PSV en Ajax is de beker een troostprijs. Niet echt iets belangrijks.....

31 januari 2018 om 22:40

Hahahahaha mooi, dan gaan wij er met ene hoofdprijs vandoor.

31 januari 2018 om 23:34

Ja toch. Wat de beker zo mooi maakt is de knockout-vorm. Erop of eronder, elke keer. Dat is voor een supporter toch heerlijk.

31 januari 2018 om 22:44

Onzin, iedereen wil de beker winnen.

Dit is vooral iets dat mensen roepen nadat ze zijn uitgeschakeld. Ik denk dat 99 procent van de Ajacieden er ook van baalt dat wij hem niet winnen en hetzelfde zal gelden voor de Psvers.

31 januari 2018 om 22:58

Nou het echte bekergevoel leefde bij mij totaal niet. Ik heb meestal wel een gezonde spanning voor elk PSV duel, maar voor de beker is dat al jaren minder. Als ik de Feyenoord supporters tekeer zie gaan lijkt het toch gewoon meer te leven dan bij PSV en Ajax in de beker. Waar er wordt gemeld dat de KNVB beker het seizoen van Feyenoord nog kan redden, zou dat bij PSV of Ajax gewoon niet zo zijn. Eindigen PSV of Ajax 4e en winnen ze de beker is het gewoon een beroerd seizoen geweest.

31 januari 2018 om 23:50

ik had het niet beter kunnen verwoorden. die feyenoord supporters gingen tekeer man! alsof het de finale van de champions league was. aan de ene kant natuurlijk mooi dat ze altijd achter hun ploeg staan, aan de andere kant dacht ik; doe ff rustig jongens. maar inderdaad, als ik mocht kiezen tussen uit de beker gemieterd worden of 3 punten verliezen in de competitie kies ik toch voor het eerste....

31 januari 2018 om 23:57

@murki tuurlijk wil iedereenn alles winnen wat er te winnen valt, maar het is toch niet te ontkennen dat dit minder leeft onder psv en ajax. wij moeten kampioen worden en anders is het seizoen niet geslaagd, beker of niet. ik slaap er vannacht in iedere geval niet minder om....

31 januari 2018 om 22:44

Zou ik ook zeggen als m'n ploeg zou verliezen lmao

31 januari 2018 om 22:46

Selectieve supportersemotie. Voor de meeste fans van Ajax, Feyenoord en PSV is het een troostprijs.. als je eruit ligt.. maar als je er nog in zit, zijn ze maar al te blij..zo gaat dat altijd..

31 januari 2018 om 23:18

Ik hoor dus echt zelden Feyenoord-Supporters zeggen dat de beker een troostprijs is. Dat roepen is simpelweg een gebrek aan topsport mentaliteit.

31 januari 2018 om 23:29

Als je als topclub in de competitie al niet meer meedoet om de titel is de beker wel een soort troostprijs. Dan win je in ieder geval nog wat. Ik zie zelf liever dat de beker serieus wordt genomen, een prijs is toch een prijs?

Ik kan me wel voorstellen (hoewel ik het er niet mee eens ben) dat supporters van Ajax en PSV dit een troostprijs noemen, want zij spelen altijd om de titel, wat bij Feyenoord vaak wat tegenvalt (vat dit niet verkeerd op, dit is absoluut geen sneer).

31 januari 2018 om 23:31

Nee duh...., voor Feyenoord is het de hoofdprijs.

31 januari 2018 om 23:32

Spelers en staf hebben als het goed is een topsportmentaliteit. Supporters hebben een ander soort mentaliteit. Als je als supporter dan gewend bent met enige regelmaat kampioen te worden, dan snap ik wel dat je het een troostprijs noemt nadat je bent uitgeschakeld, dat is emotie. Uiteindelijk wil iedereen gewoon de beker winnen, dat spreekt voor zich.

1 februari 2018 om 07:39

De FA cup of Coppa del Rey is ook een troostpijs? Of nog sterker, de league cup is ook een troostprijs?
Waar menig supporter de polonaise liep toen Man utd deze won onder bewind van Mourinho. Of toen de FA cup werd gewonnen onder leiding van van Gaal.
Er zijn in Nederland 3 nationale hoofdprijzen te winnen. De competitie, de beker en de supercup.
Daarbij geven de competitie en beker recht op Europees voetbal.
En als je het voor europees voetbal bekijkt, zou het juist een voordeel zijn als de finale gespeeld word tussen clubs die op de plaatsen 1 tm3 in de competite staan. dit zou namelijk betekenen dat de nummer 3 El 3de voorronde toegewezen krijgt. En nummer 4 2 de voorronde. En voor de 3de el ticket strijden dan nummer 5 tm 8.

Een klein wonder als PSV met deze groep spelers kampioen word.

31 januari 2018 om 22:44

Een klein wonder? Dit PSV zal waarschijnlijk niet punten verliezen als Ajax zo blijft doorspelen.

31 januari 2018 om 22:48

Jij denkt echt dat ze kampioen gaan worden? Nee jôh gekkie!!

31 januari 2018 om 22:58

Ik denk dat je het om moet draaien, als PSV geen landskampioen wordt, dan is het een wonder. Zeven punten in veertien wedstrijden is echt heel erg veel.

Soweiso kan PSV zich nu helemaal op de titel richten, die geven ze echt niet meer uit handen.

Van Boekel nooit meer een topper. Kan de druk niet aan. Bepalende fouten vandaag.

31 januari 2018 om 22:52

Probeerde Nijhuis na te doen. Compleet mislukt..

31 januari 2018 om 22:59

Ach Makellie deed afgelopen weekend precies hetzelfde. Het is de nieuwe norm geworden en omdat ze het allemaal doen, is het ook niet oneerlijker ofzo. Het is alleen even wennen.

1 februari 2018 om 08:50

Ach Kuipers maakte er ook een bende van afgelopen Ajax vs Feyenoord en PSV vs Feyenoord was hij ook verre van foutloos. Makkelie was ook een drama bij Utrecht vs Ajax. Nijhuis floot gister weer een nagenoeg foutloze wedstrijd net als afgelopen weekend.

Van Boel floot slecht, maar Psv verdient niets. Fc afstandschot. Als ze op achterstand komen, kunnen ze niets. Geen dreiging, niets.

Een ding is zeker, Feyenoord wint de beker.

31 januari 2018 om 22:42

Neejoh PSV was dreigender dan Feyenoord. Alleen het tempo bij psv was veel lager.

Een ding is zeker, Feyenoord wint de beker sws niet. Ik zie eerder AZ

31 januari 2018 om 22:45

PSV beter?
Probeer maar eens in de 16 te komen.

31 januari 2018 om 22:46

Naja sowieso niet, ze zitten bij de laatste vier. En het is een liedje

31 januari 2018 om 22:43

Ik vind die titel toch meer eer toekomen aan FC Twente eerlijk gezegd. Zij zijn de koning in afstandsschoten.

31 januari 2018 om 22:47

Haha moet hier wel om lachen. Die zelfverzekerheid nadat je eigenlijk niet eens zo overtuigend hebt gewonnen. Ik denk dat als jullie AZ in de bekerfinale tegenkomen die zege allerminst een zekerheidje is.

Daarbij is je reactie natuurlijk vooral leuk voor de duimpjes, want PSV heeft kansen zat gehad. Van Boekel was slecht en dat was tot het laatste deel van de wedstrijd (rare tackle Pereiro en die actie van Ginkel) vooral in jullie voordeel. 'Als' bestaat niet in het voetbal, maar de scheidsrechter heeft in de eerste helft wel wat cruciale fouten gemaakt die de wedstrijd hebben beïnvloed. Ook van Beek die op een gegeven moment werd gespaard en daardoor Mauro op een cruciaal moment naar de grond kon trekken. Typisch van die dingen die je dan als thuisploeg mee hebt. Andersom zou dat bij PSV-Feyenoord vaak ook zo zijn.

Buiten dat, terechte zege Feyenoord.

31 januari 2018 om 22:49

Nah, Az Feyenoord is hetzelfde als Feyenoord Ajax. Altijd dezelfde winnaar.

Verder is Feyenoord hier zeker geholpen door V Boekel, absoluut. Maar kom op, psv was toch gewoon slecht? Wij zijn al het hele seizoen veel slechter, maar ik vond het vrij armoedig.

En ja, alles voor de duimpjes, ik geef mezelf er vast 1!

31 januari 2018 om 22:58

Nou ik vond PSV deze keer dus niet slecht. Kijk gewoon eens naar de kansen van beide ploegen. PSV heeft echt een hoop goede schoten gehad hoor. Ik denk dat een 1-1 einduitslag helemaal niet zo gek was geweest en ik denk ook dat als zij dit op de mat leggen bij de competitiewedstrijd dat een heel spannend potje wordt. Vergis je niet hoor, ja Feyenoord wint terecht, maar PSV was allerminst kansloos. Verre van zelfs en dat is vrij uniek voor een Feyenoord - PSV.

Oké de H2H van Feyenoord AZ ken ik zelf niet. Maar die ploeg ligt jullie wel dus?

Mooi erg goed voor het Nederlands voetbal. Lijkt mij het beste als Feyenoord het gratis EL ticket krijgt. Ook goed voor hun zelfvertrouwen (zo kang ze maar niet te grote praatjes krijgen ). Hopelijk een deuk in PSV’s zelfvertrouwen

31 januari 2018 om 22:47

Wij winnen volgend jaar fluitend de EL

31 januari 2018 om 22:49

Voorronde toch?

31 januari 2018 om 22:50

Ze zitten pas in de halve finale he? Dat is nog geen EL ticket. AZ is denk ik favoriet. Zeker als ze nu thuis loten tegen Feyenoord.
Maar goed, jammer dat we dat gouden ding niet meer kunnen winnen.

31 januari 2018 om 23:09

Feyenoord - AZ hoort de finale te zijn, is ene prachtig affiche. Kan me niet voorstellen dat de Knvb ze nu al tegen elkaar laat spelen.

Feyenoord geeft PSV een lesje effectiviteit.

31 januari 2018 om 22:52

Ik hoop dat onze nieuwe spits snel beschikbaar is.
Hopelijk is Maixi de killer die we al een paar jaar missen... ook vandaag weer teveel kansen gemist.

31 januari 2018 om 22:56

Welke kansen dan? Psv heeft gewoon geen enkele echte kans gehad. Ik snap ook niet waarom jullie niet gewoon met ramselaar van ginkel en een creatieveling spelen, wat moet je nou met Hendrix?

31 januari 2018 om 22:59

Geen controleur op het middenveld is ook wel kamikaze gezien onze achterhoede. Hendrix is belangrijk met zijn intercepties en ontlast de verdediging. Met Mauro Jr. hebben we er gelukkig een hele creatieve, serieuze optie bij op het middenveld.

31 januari 2018 om 23:08

Ramselaar en van Ginkel zijn in mijn ogen prima in staat om in Nederland samen dat vuile werk op te knappen. Maar misschien schat ik ze verkeerd in.

31 januari 2018 om 23:10

Wat lul je nou. Psv heeft genoeg kansen gehad. Dat de ballen net te ver van de hoek afdraaien wil niet zeggen dat het geen kans is?

31 januari 2018 om 23:12

Hij zegt dat PSV een killer voorin nodig heeft, maar PSV heeft enkel een paar redelijk gevaarlijke afstandschoten gehad. Dat heeft niks met een killerspits te maken.

31 januari 2018 om 23:16

Als je de bal vanaf de middellijn over het doel schirt is het ook een kans ja. Hoeveel gevaarlijke kansen heeft PSV nou echt gehad? Uitgespeelde kansen dan he wel te verstaan.

1 februari 2018 om 01:11

Je moet het ook niet alleen op deze wedstrijd hamgen, het gebeurt veel e vaak. Kijk naar Twente. PSV had binnen 33 minuten op 0-4 kunnen staan, maat niemand kilt de kanzen. Dat ik mijn punt. Hopelijk blijkt ons Maxi er een te zijn....

Wat een slechte wedstrijd. Feyenoord zeer effectief en Psv kon aanvallend niks brengen. Buiten het slechte fluiten van de scheidsrechter is Feyenoord terecht door.

31 januari 2018 om 22:45

Snap niet waarom Cocu steeds Luuk blijft opstellen terwijl die geen pepernoot raakt.

31 januari 2018 om 22:57

Ja dat snap ik al 6 maanden lang niet. Er worden geen kansen gecreëerd. Ja halve kansen maar geen echt gevaar. Heb er een hard hoofd in als Ajax op bezoek komt en Feyenoord uit.

Leuke wedstrijd! Valt wat te zeggen voor de 2de goal en een rode kaart voor Malacia maar Feyenoord niet onverdiend gewonnen. Overigens irriteer ik me wel vreselijk aan Vilhena die vaak voor (bijna) niks op de grond ligt te rollen.

31 januari 2018 om 22:41

Die overtreding van Van Ginkel was nog smeriger.

31 januari 2018 om 22:43

En die kreeg niet eens geel

31 januari 2018 om 22:46

Hij kreeg wel een gele kaart voor die actie.

31 januari 2018 om 22:47

Ligt eraan op welke je doelt, had gewoon 2x een overtreing waar je geel voor kunt krijgen....

31 januari 2018 om 22:49

Jawel hoor, kreeg geel bij die overtreding op van Beek

31 januari 2018 om 23:39

Inderdaad achterlijke overtreding!

Lucky psv weer met die scheids! Achjaa, soms zit het mee soms tegen.


On: jammer jongens. Leuk om steeds meer van mauro te kunnen zien. Op naar zaterdag tegen PEC! Gefeliciteerrd feyenoord! Forza psv

31 januari 2018 om 22:54

Weer? Vorige keer had Feyenoord toch geluk met die doellijntechnologie, dus niet zo selectief. En lucky? Had Malacia zijn terechte tweede gele kaart gehad, dan zag het er wellicht heel anders uit.

Niettemin terechte zege van Feyenoord. Hopelijk blijft het mazzel van PSV in de Eredivisie aan, want anders loopt de club echt de titel mis. Wat ook zijn voordelen zou hebben, want het management zit weer ontzettend te slapen. Deze zomer al nam PSV duidelijk genoegen met een lager niveau door met deze verdediging op pad te gaan en ook dit seizoen blijkt dat Cocu geen trainer is die spelers beter maakt. Dat Brands nu nog steeds niet op tijd met een linksback op de proppen kan komen is eveneens een teken aan de wand. De mazzel vertroebeld het beeld van Gerbrands, die werkelijk voor lul staat met zijn gedweep over 'topsportklimaat.'

Haps en Malacia allebei geweldig word een lastige keus.

31 januari 2018 om 23:03

Mij lijkt het wel wat om Haps misschien linksbuiten te zetten en Larsson op tien tot Robin kan starten.

31 januari 2018 om 23:11

In belangrijke wedstrijden zou ik toch voor Haps kiezen voor zijn ervaring, Malacia speelt geweldig maar nam echt teveel risico. Voor hetzelfde ging hij er af met zijn tweede gele kaart en dan had Feyenoord echt aan de bak gemoeten de tweede helft.

Vandaag laat ook goed zien dat PSV heel veel moeite heeft als zij het spel moeten maken. Het zou daarom ook een prestatie van jewelste zijn, mocht PSV dit jaar kampioen worden.

31 januari 2018 om 22:55

Dat vind ik een gekke conclusie als je ziet tot wat voor grote kansen PSV is gekomen in de Kuip nadat ze op achterstand kwamen. Dat hebben ze al jaren niet geflikt.

Weet genoeg punten om over te discussiëren. Heeft de videoscheids wel zin? Gele kaarten? Rode kaarten misschien? Tapia die verkleed als Veltman de carnaval in kan gaan. Rollen, kaarten vragen, janken, zeuren... Feyenoord pakt de beker dit jaar.

31 januari 2018 om 22:42

Zo erg als die Veltman zal Tapia nooit zijn :'

31 januari 2018 om 22:43

Achja nu tapia en Vilhena het doen zullen ze wel echte bikkels zijn die alles doen voor de overwinning Hahah

31 januari 2018 om 23:41

Dat zijn wel 2 spelers waarbij het in het karakter zit. Bij Veltman is het overduidelijk geacteerd.

Moet zeggen dat ik het Feijenoord wel gun. Verdiende overwinning ook (ondanks Van Boekel).

Volledig terechte overwinning. Vond St.Juste erg sterk spelen. Heb Lozano op 1 moment in de eerste helft na niet gezien. St.Juste had hem volledig in bedwang.

31 januari 2018 om 22:54

Ik wil ook Larsson noemen die me zeker de eerste helft echt overtuigde met hard verdedigend werk en vooruit handelen in balbezit.

Mag toch hopen dat Jones na dit seizoen wordt vervangen, wat brengt die veel onzekerheid en hij heeft steeds meer van die ''momentjes''.

31 januari 2018 om 22:45

Ik neem aan dat je met "momentjes" die dingen bedoelt doe Jones heel af en toe in de wedstrijd toevallig goed doet? 😉

31 januari 2018 om 22:55

Nou he, het was echt dramatisch weer. Zet een extra psycholoog op die man ofzo.

31 januari 2018 om 23:12

Het is inderdaad opvallend, sinds Vermeer weg is, klijkt hij onzekerder geworden. Terwijl je het tegenovergestelde zou verwachten, nu er geen druk meer is van de tweede keeper zou je verwachten dat hij juist met meer zelfvvertrouwen zou spelen.

31 januari 2018 om 23:36

Ik denk dat hij dat zelf ook dusdanig van zichzelf verwacht dat het hem verkrampt. Vanuit de concurrentie minder druk, vanuit het publiek des te meer.

Zelfs al wint Feyenoord de beker, is daarmee echt het seizoen gered?

Even ter reactie op de titel.

Wat betreft de wedstrijd houd ik er niet eens zo'n zure nasmaak aan over. Grote delen van de wedstrijd een strijdend PSV gezien en ze hebben ook heel veel goede kansen gecreëerd. Niet elke wedstrijd vliegt ie echter in het mandje, het zij zo.

Terechte zege Feyenoord. Matige pot van Boekel. Benieuwd naar de wedstrijd in de competitie.

31 januari 2018 om 22:57

Nee het seizoen is niet gered tenzij we minimaal derde worden op niet al te grote achterstand van de nummer 2. Maar het zou wel de derde hoofdprijs op rij zijn en dat maakt natuurlijk wel iets goed, dat je toch weer op de Coolsingel mag staan.

1 februari 2018 om 00:07

Als je blijft spelen zoals vandaag, dan kan je echt wel derde worden en de beker winnen. Dan is het seizoen toch wel geslaag te noemen? Alleen PSV heeft het dan beter gedaan.

Ik zou onze tweede plek zo willen ruilen voor plek drie plus de beker.

Terecht uitgeschakeld. Wederom weer angstig beginnen in de Kuip, wederom weer onder de indruk van de Kuip. Het is niet te geloven, iedere jaar is het hetzelfde liedje daar. Ach, uitschakeling was al na de loting bekend, dus ik heb er minder moeite mee. Je wist van te voren dat Feyenoord uit niet makkelijk zou worden en dit op papier de zwaarste loting was.

Waar ik wel veel moeite heb is de scheidsrechter. Malacia had terecht zijn tweede gele kaart moeten hebben vlak voor rust, niks voor niks wisselde Gio hem in de rust. Maar goed, dan krijg je weer teksten van Van Boekel na de wedstrijd dat die inderdaad zijn tweede gele kaart had moeten hebben. Ja vriend, daar hebben wij niks aan. Jij hebt je werk weer gedaan, lekker weer veilig thuis komen.

Maar goed, verder moet je altijd naar jezelf kijken en PSV begon wederom weer erg angstig en schijterig aan de wedstrijd. Wat dat betreft is het verschil met Ajax wel groot in dat opzich. Ajax is nooit onder de indruk van de Kuip en halen daar vrijwel iedere jaar een resultaat, terwijl PSV daar standaard verliest. Men moet is leren dat je tegen 11 spelers speelt op het veld en niet tegen het publiek.

Door deze nederlaag maakt het dag nog zwarter. Wederom wordt er geen linksback gehaald en maken we het seizoen af met onze grote clown Brenet, die weer dramatisch was zoals iedere wedstrijd.

Achja, de focus kan op de titel.

31 januari 2018 om 22:50

Mwah je bent nu toch wel heel erg aan het overdrijven. Als ik zie hoe het elftal reageert op die vroege tegenslag. Ze hebben echt goede kansen gehad en dat heb ik al jaren niet meer in Rotterdam gezien. Ja het is vaak een verliespartij, maar deze manier was redelijk hoopgevend vond ik zelf. Mauro echt een baas, maar ook goede combinaties. Tempo lag inderdaad wel te laag. Kwam ook omdat Feyenoord goed gegroepeerd stond. Ik vond het echt niet zo'n slechte pot eigenlijk.

31 januari 2018 om 23:39

Ik vond het ook niet heel slecht en vergeet natuurlijk niet dat we met Pereiro en Mauro 2 spelers opstelden die normaal gesproken niet starten. Hopelijk trekt Cocu wel goede conclusies op basis van deze wedstrijd en begint hij zaterdag in de volgende opstelling! Ik zie zelf wel veel liever Lammers in de basis maar dat zal Cocu never nooit gaan doen. Is hij te schijterig voor.

Zoet
Arias
Isimat
Schwaab
Brenet
Van Ginkel
Hendrix
Ramselaar
Mauro
De Jong
Lozano

Cocu heeft totaal geen plan B. Als PSV achterstaat, dan weet Cocu niet wat hij moet doen. Ik verwacht ook niet dat PSV over een paar weken wint van Feyenoord.

31 januari 2018 om 22:51

Hoeven ook niet te winnen, puntje is genoeg en ze staan zo ver voor dat ze een nederlaag ook kunnen hebben.

Klasse wedstrijd van PSV als je kijkt naar het voetballend vermogen, Mauro lozano en pereiro waren echt top. Er zijn toch een paar dingen die ik hierover kwijt moet:

1. Dit wisselbeleid van PSV is triest, Hendrix en Brenet spelen de laatste tijd zo slecht en mogen maar blijven staan terwijl Pereiro en Ramselaar nog meer lieten zien met hun grote teen.

2. Je ziet nu ze gaan voetballen dat ze een trieste verdediging hebben, Schwaan haal je er toch niet uit uit als je Isimat laat staan die schandalig speelde

3. Wat een scheidsrechter is dit zeg, De jong onterecht geel, geen rood Malasia, doelpunt had nooit mogen tellen en waarom geen geel in de 88e minuut op de overtreding op Mauro Jr

Helaad PSV, volgende wedstrijd weer met Pereiro, Mauro, Lozano en een keer Obispo linksback en Malen in de spits

31 januari 2018 om 22:52

Kleine vraag, wie zou je er dan in moeten zetten ipv Hendrix en Brenet?

31 januari 2018 om 22:57

Zou zelf Hendrix wel is willen zien op linksback, verdedigend degelijk en lekker fel. Op zijn plaats dan een jongen als Rosario of Rigo of misschien zelfs wel Luckassen.

31 januari 2018 om 22:58

Luckasen IPV Hendrix.

31 januari 2018 om 23:02

Linksback van jong PSV dan maar? Dit kan echt niet.

Tsja, waar de scheids in de 1e helft duidelijk Feyenoord voortrok, hadden wij in de 2e helft niet te klagen over de scheids. Schwaab voor Bergwijn was wel het opvallendste aan deze wedstrijd. Zou Cocu zich vergist hebben en de verkeerde speler erin gezet? Mauro was fantastisch trouwens! Die moet volgend seizoen wel basis staan!

31 januari 2018 om 22:52

Grote verschi (ondanks dat je gelijk hebt hoor). Ja Pereiro was absoluut geel en van Ginkel volgens mij rood. Maar dat gebeurt wel op een moment dat het praktisch geen invloed meer heeft. Ik hoop dat we volgend jaar een VAR hebben die ook bij zo'n Malacia moment gewoon kan ingrijpen. Zou de sport echt ten goede komen.

31 januari 2018 om 23:07

Ja maar welke invloed. Met 10 man had Feyenoord waarschijnlijk een verdedigende muur opgetrokken. PSV had nu al moeite om er echt doorheen te komen. En met Haps had je sowieso een nog lastigere back.

31 januari 2018 om 23:09

Ik denk dat jij ook dondersgoed weet dat Van Ginkel gewoon donker rood had moeten krijgen.

Teleurgesteld zijn mag, maar wel eerlijk blijven. PSV verdiende bovendien helemaal niets.

Die schoten van Hendrix zijn nog erger dan die El Ahmadi.

En als Feyenoord de finale haalt dan mogen er alleen maar supporters van de tegenpartij in het uitvak?

Twente, AZ en Feyenoord door met Willem II of Roda. Lijkt me dat AZ en Feyenoord de favorieten gaan zijn, hoewel het wachten is op de loting.

Ik heb de wedstrijd niet gezien helaas, maar wat ik las was de winst niet (heel) onverdiend.

31 januari 2018 om 22:50

Nee, want toen Feyenoord tegen Utrecht moest had laatstgenoemde ongeveer net zoveel kaarten als Feyenoord.

31 januari 2018 om 22:50

Tuurlijk niet. Gewoon 50/50 net als bij FC Utrecht - Feyenoord toen in de finale.

31 januari 2018 om 23:06

Eerder 30/30 en 40 procent voor de sponsoren

31 januari 2018 om 23:08

Neem aan dat je doelt op de wedstrijd tussen Feyenoord en Vitesse voor de JC schaal. Dat was inderdaad erg treurig, denk niet dat dit zal gebeuren bij de finale van de Knvb beker. Ze moeten er eerst maar eens komen. Als Feyenoord niet thuis loot is alles mogelijk.

AZ - Feyenoord
Fc Twente - Willem Ii
Teken ik voor ^^.

31 januari 2018 om 23:40

Maak er Feyenoord - AZ van en ik teken ervoor. Beter pak je ze voor de finale al. En dan finale Willem 2

Op basis van de tweede helft had Psv denk ik wel een gelijkspel verdiend. Aan de andere kant zet ik ook mijn vraagtekens bij een paar beslissingen van vboekel, denk dat die ook wel invloed hebben gehad op dit duel maar goed, op basis van de 1e helft had Psv zeker geen recht om door te gaan.

Die Mauro kan goed voetballen. Lozano is dreigend, maar moet leren dat er nog meer spelers in zijn team meedoen.

Feyenoord aanvallend slimmer en dreigender. Daarom verdiend. En de scheidsrechter zat ook niet tegen. Mooi die staande ovatie voor Botje.

Erg leuke wedstrijd, maar wat was van Boekel dramatisch en beslissend zeg.. Drukt enorm zijn stempel op de wedstrijd.. zonde dat de videoref bij zulke belangrijke momenten niet in mag grijpen. En de bal leek er maar niet in te willen voor PSV helaas. Wel wederom weer een prima pot van Mauro Jr. Verwacht dat hij nog dit jaar wel een vaste basisplaats gaat veroveren!

Soms ben je beter en verlies je. Soms speel je slecht en win je.
Vol voor het kampioenschap maar dan. En hopen vh NL voetbal dat AZ of Feijnoord de beker wint.

31 januari 2018 om 23:17

Je bedoelt: heel vaak speel je belabberd en win je toch nog in de laatste seconde van de 4 minuten blessuretijd op een manier die je zelf ook niet kan geloven. Hopelijk voor NL voetbal wordt Ajax kampioen. Anders staan we volgend seizoen echt voor lul in Europa. Man man, wat een armoe dat voetbal van hen. Ik ga effe mijn ogen spoelen, ze doen zo'n zeer!

31 januari 2018 om 23:32

Hoofstad, wat laat jij je kennen zeg. De frustratie spat eraf. En als we het dan over goed voetbal hebben hoef je niet met Ajax aan te komen, want die zijn dit jaar ook niet best. Er zijn maar 2 clubs die lof verdienen voor hun spel in mijn ogen en dat zijn PEC en AZ.

1 februari 2018 om 00:07

Hoofdstad Cult En met Ajax staan we niet voor lul denk je? Wat hebben zij gepresteerd dit Europees seizoen? Waar zijn ze in de beker? Waar in de competitie? De finaleplaats van Ajax was een mooie (en welkome) stunt, maar geen garantie voor aankomend Europees seizoen, normaal gesproken hebben we daar niet veel te zoeken, geen schande, we hebben geen klimaat waar de geldbomen willen groeien. Kortom het maakt niet uit welke clubs Europa ingaan, de kans op succes is niet erg groot.

Prachtige wedstrijd met een zeer sterk fluitende arbiter van Boekel! 😁

Jorgensen speelde erg sterke pot. Jammer dat doelpunt niet telde, was overigens wel gewoon buitenspel.
De jong moeten ze zsm lozen. Ongelofelijke zeik speler is dat zeg! Malacia beest, goede wissel van Van Bronkhorst.

Leuke wedstrijd. PSV heeft wel eens slechter gespeeld in de Kuip en verdiende eigenlijk meer, minimaal een goal. Treffer van Vilhena werd van richting veranderd, derhalve niet heel bijzonder. Wel triest dat PSV daar nooit een resultaat weet te halen

Nu maar hopen dat Feyenoord keer uit mag naar AZ of Twente ipv alles thuis tot de finale, Feyenoord verdient gewonnen maar zou toch wel anders zijn als het 1-0 stond en met 10 man stond, maar dat zijn fouten van Van Boekel, verder was PSV ook niet fel genoeg vergeleken mef Fey

31 januari 2018 om 23:00

KNVB moet ook de wedstrijden uit en thuis laten spelen in de beker. Desnoods vanaf de kwartfinale.

31 januari 2018 om 23:11

Tja je hebt wel PSV geloot, dan had ik van te voren liever voor Roda uit getekend. Het was de afgelopen seizoenen nou niet dat Feyenoord vaak 'makkelijke' tegenstanders lootte. Wel vaak thuis, dat compenseerde dan een beetje.

1 februari 2018 om 08:17

@ Kevin1994,
AZ ligt Feyenoord wel, twee seizoenen op rij 0-4. Lijkt mij een mooie wedstrijd AZ-Feyenoord.

1 februari 2018 om 09:37

Klopt zeker dat Feyenoord de laatste jaren vrij veel thuis loot. Daarentegen loten we de laatste jaren ook vrij veel eredivisie clubs. Dan is de vraag wat er daadwerkelijk voordeliger is, thuis tegen een eredivisie club of uit tegen een JL club of amateurclub...

Bedankt videoscheids. Waarom zie die blom überhaupt in dat busje? Wedstrijd bepaalt door de scheidsrechters. Ongelofelijk in zo'n wedstrijd.

31 januari 2018 om 22:49

Mocht niet ingrijpen begreep ik, kunnen de videoscheids niet de schuld geven.

1 februari 2018 om 09:40

Inderdaad, bedankt videoscheids! Dankzij dit technologisch hoogstandje wordt de goal van Jorgensen afgekeurd. Gelukkig hebben we ondanks deze beslissing toch de wedstrijd nog terecht gewonnen.

Heel leuke eerste helft want het ging op én neer. Hoogtepunt was toch wel de prachtige aanval die vooraf ging aan de eerste goal met twee nonchalante hakjes. Ongelukkige van Boekel die toch wel cruciale fouten maakt maar dat is nou eenmaal vaak het geval bij welke scheids dan ook en deze keer viel het muntje de kant van Feyenoord op.

De tweede helft heeft Feyenoord en beetje doodgemaakt door achterin te gaan hangen en PSV wist op die twee schoten van Lozano na niet echt gevaar te stichten.

Over de mensen die zeiken op Tapia, ik vind het wel wat hebben. Die passie en strijd om alles voor de overwinning te doen kan ik waarderen. Zo gaat het ook in de wereldtop er aan toe. Daarom vind ik zelf dat spelers als hij en Veltman nodig zijn voor onze mooie Eredivisie ondanks alle kritiek die ze krijgen. We zijn niet allemaal brave schooljongetjes!

De meest gelukkige gewonnen vandaag. Het was niet echt een hele beste wedstrijd om eerlijk te zijn. Feyenoord scoort vroeg en hield het goed georganiseerd daarna, PSV kon er nauwelijks wat tegen doen. Feyenoord okey, PSV matig. Al met al gaat het om de doelpunten, dus Feyenoorders gefeliciteerd.

Ook wel weer jammer dat de scheids weer wat invloed had op de wedstrijd door geen 2e rood te trekken. Maar ach, dit gebeurd wel vaker en vooral in de Kuip. Het is al een gewoonte geworden zo'n beetje.

Verder nog PSV'ers, worden jullie niet gek van Brenet?. Hij leidt continu balverlies

31 januari 2018 om 22:50

Balverlies, man laten lopen en verkeerd positioneren. Brenet doet de laatste weken alles fout wat je als back fout kan doen.

Wat zakt psv door de ondergrens zeg. Echt bedroevend als deze ploeg het spel moet maken. Gewoon triest om te zien. Feyenoord is gewoon de terechte winnaar.

31 januari 2018 om 22:50

Tja. Als je geen verdedigende linie hebt is het lastig naar voren te voetballen.

Ik zelf ben psv supporter, en we kunnen Van Boekel wel de schuld gaan geven, maar met Brenet, Schwaab en Isimat krijgen we het nog moeilijk tegen FC Knudde 8

31 januari 2018 om 22:54

Blijkbaar niet want Psv staat gewoon bovenaan. Maar in de topduels komen ze momenteel gewoon te kort en dat ligt denk ik meer aan Cocu dan aan het materiaal.

Haha lekker artikel, niets over de 12de man? Onterechte 2de goal? Rood voor Malacia? Ach ik win liever terecht, deze wedstrijd kent twee verliezers. Jammer van het slordige spel van PSV verder, Brenet is echt een zwakke schakel en Hendrikx moet eens ophouden met schieten op de bovenste zitrijen

31 januari 2018 om 23:12

Zakdoekje erbij? Misschien ook om weer helder te zien, de tweede helft heb je wellicht niet meer zo op de arbitrage gelet.

1 februari 2018 om 08:15

@nuenenaar,
Was je ook zo zielig aan het jammeren toen PSV in Eindhoven helemaal ondersteboven werd gespeeld door Feyenoord in de tweede helft en Feyenoord twee strafschoppen door de neus werden geboord door vriend Kuipers? Waarschijnlijk was je toen niet zo aan het Calimero-en.

Ik heb deze wedstrijd en Tottenham -Man U zitten kijken.... wat een verschil man. Deze wedstrijd is een topwedstrijd in the Eredivisie! Wat een fouten festijn man. Ze konden nog geen drie passes geven zonder een foute pass. Feyenoord trouwens wel verdiend gewonnen. Gefeliciteerd!

31 januari 2018 om 22:57

Ja wat dacht jij dan? Dat Feyenoord-PSV van hetzelfde niveau is? Wake up and smelt the coffee, onder welke steen heb je gelegen? De duurste speler op het veld in Rotterdam is nog goedkoper dan pakweg de linksback van Manchester United!

31 januari 2018 om 23:17

Toen Feyenoord tegen Man City speelde was de goedkoopste speler van City nog duurder dan het hele team van Feyenoord bij elkaar. Dit is het verschil tussen de PL en de Eredivisie.

31 januari 2018 om 23:58

Ik bedoel maar

Wat speelde Malacia weer goed zeg,alleen had hij zijn 2e gele kaart moeten krijgen na die tackle op een PSV speler.

31 januari 2018 om 23:19

Hopelijk leert Malacia ervan, hij moet leren zijn hoofd koel te houden op dat soort momenten.

31 januari 2018 om 23:35

Die 2e tackle had hij beter kunnen laten, maar die eerste kaart moet hij wel pakken door de bizar slechte passing van Jones.

31 januari 2018 om 23:40

Hij leek goed te spelen maar nam echt teveel risico. Voor dat tweede gele kaart moment maakte hij ook al een sliding van achter op de bal. Hij veroverde de bal op een prachtige manier maar met geel op zak mocht hij eigenlijk dat risico niet nemen. Net zoals die latere overtreding, met al geel op zak mag je die niet maken. Van Brockhorst moest hem niet voor niets al in de rust wisselen.

Proficiat Feyenoorders. Wel een leuke pot voetbal gezien met uiteraard wat verkeerde beslissingen.. Goh wat was van Boekel slecht (langs beide kanten).

Malacia had er uiteraard af gemoeten, van ginkel precies hetzelfde en de 2e goal had niet mogen vallen. Maar goed vond Feyenoord wel meer recht hebben op de overwinning. Eindelijk weer eens een leuke topper; strijd, met vlagen leuk voetbal, spanning en voor mijn gevoel een geweldige sfeer!

Moet wel zeggen dat cocu weer eens faalt met de opstelling en wissels. Van ginkel komt erin en moet als halve rechtsbuiten spelen.. Waarom zetten we dan niet gewoon gudmonsson/Bergwijn of malen er eerder in? Perreiro is zijn plek nu wel definitief kwijt. Zonde, hij heeft zoveel techniek, maar het komt er helaas zo weinig uit.

Mauro wel positief vandaag.. Vond wel dat hij vaker de bal af moet geven, maar voor een 18-jarig gastje is het al een heerlijke speler. Brenet weer dramatisch vandaag pffff

Je zag aan alles dat het voor Feyenoord de wedstrijd om het seizoen te redden was en voor PSV gewoon een leuke wedstrijd tussendoor. Met die instelling ga je natuurlijk nooit winnen van Feyenoord. Eigenlijk was Mauro het enige pluspuntje. Hij deed niet alles goed maar je ziet wel dat die jongen op voetballen zit hoor.

Je begint je zo langzamerhand af te vragen of je enige andere back dan Arias ook automatisch het beste alternatief is voor de linksbackpositie. Waarschijnlijk doen Hendrix, Paal, Obispo of desnoods Lammers het op die plek al gauw beter dan Brenet. En waarom het nou weer tot vandaag moest komen om een geschikte kandidaat aan te trekken, die wederom niet kwam, is me ook een raadsel. Alweer loopt Brands weer lekker achter de feiten aan, na anderhalf jaar is het nu een 21-jarige Ghanees die roet in het eten gooit en Cocu zich weer groen en geel moet ergeren tot eind mei. Bovendien verspeelt Brands hiermee de unieke kans om geld op te strijken voor Brenet. Normaal zet je je vuilnis bij de straat, maar PSV kon er vijf miljoen voor opstrijken. En deed dat uiteraard weer niet...

31 januari 2018 om 23:06

Ghanees?

31 januari 2018 om 23:16

Ja die Lumor Agbenyenu is toch een Ghanees?

Ik hoop dat die Mauro vaker mag spelen. Was leuk om te zien.
Niet elke tegenstander zit er zo bovenop als zijn tegenstanders vandaag dus als hij nog ietsje meer ruimte krijgt wordt het nog leuker.

Lekker hoor, een verdiende zege! Eindelijk weer eens strijd vanaf het begin gezien. Tweede helft goed verdedigd met zijn allen.

Op naar de halve finale!

Als je eens wil lachen moet je voor je werk in een hotel deze wedstrijd kijken met collega 's uit Polen en Engeland.
Zo een scheids dat kan toch niet.
Die mensen hebben zich rot gelachen dit kun je ook niet uitleggen he.

31 januari 2018 om 23:20

Moet jij vanavond eens match of the day gaan kijken, ik weet niet of je ooit van topscheids Mike Dean gehoord hebt?

Zoveel deden de twee club niet voor elkaar onder.
Maar als er iemand recht op de winst had, was het Feyenoord.

Scheidsen blijven een ding.
Waar er gisteren na 2 minuten al een overtreding werd gemaakt waar geel met een rood randje voor moest komen, maar door zo vroeg in de wedstrijd alleen een waarschuwing kreeg. Had deze wedstrijd al in 6 minuten 2 gele kaarten voor beduidend minder. Verder in de eerste helft een Malacia dat het veld wel had moeten ruimen en een corner dat er duidelijk geen was. Het is wel jammer dat op dit soort moment de video-scheids niet kan ingrijpen en dat dit alleen kan bij doelpunt momenten.

Als je zelf niet scoort,dan heb je nergens recht op.laten we het dan houden op 1 geldig doelpunt.dan wint Feyenoord geheel verdiend met 1-0.Fijn dat bottighin en haps weer wedstrijdfit zijn.

Gefeliciteerd Feyenoord. Ik vond het een vermakelijk potje met een niet al te gelukkige scheidsrechter, als je voor psv bent. Eigenlijk moet ik zeggen dat ik eindelijk weer eens wat leuk spel heb gezien van psv, vanaf het moment dat ze op achterstand kwamen. Druk zetten, snel proberen de aanval in te spelen en echt goede mogelijkheden gehad. Typisch dat ze deze pot dan verliezen, terwijl tegen Twente meer kansen werden weg gegeven.

Maduro was echt aanwezig. Zo klein als hij is, komt hij verdomd vaak als winnaar uit duels en is snel met de voeten. Moet er in blijven, of hooguit 12e man. Lozano kan in zijn eentje voorin veel voor elkaar krijgen, maar miste net wat precisie.

Malacia is een blijvertje en ik heb bewondering voor de voetballer Jorgensen, maar wat een zeurkous zeg.

Vanaf het begin was het duidelijk dat scheidsrechter van Boekel zwaar geintimideerd was door de Kuip. Daarom kreeg Feyenoord alle twijfelachtige zaken (overtredingen, corners, buitenspel, gele kaarten) mee. Jammer voor de wedstrijd, Feyenoord had misschien ook wel op eigen kracht kunnen winnen. Nu kleeft toch de hulp van de scheidsrechter aan deze winst...

Het is Feyenoord gegund hopelijk winnen zij de beker en PSV kampioen maar eerst maar eens hiervan leren en er staan tegen Pec Zwolle

Een prachtige overwinning van Feyenoord. Klasse ! En wat een kansarm voetbal van onze aanstaande kampioen...

1 februari 2018 om 00:57

Ja wat een klasse.
Feyenoord speelt fantastisch dit seizoen.of niet?

1 februari 2018 om 09:42

Zeker niet, Feyenoord speelt dramatisch dit seizoen. Dan maar genoegen nemen met de Knvb beker dit jaar.

PSV zal de terechte kampioen worden, puur omdat ze van de kleinere clubs weten te winnen. Want in de rechtstreekse duels tegen Ajax en Feyenoord is toch wel gebleken dat zij een maatje te groot zijn voor dit Psv. Maakt het alleen maar knapper dat ze zoveel punten los staan!

1 februari 2018 om 07:07

Dat kansarme stukje over psv is niet nodig zou ik zeggen. Ze zijn nog geen kampioen, spelen al een heel seizoen niet best en ik vond het gisteren zo slecht nog niet. Leuke wedstrijd gezien. Wees blij voor de winnaar, want we zijn toch niet vergeten dat als er een team van de twee het dit jaar niet zo goed doet, het de regerend kampioen is?

Speed heeft natuurlijk wel een doordachte punt maar dat is kennelijk niet te pruimen voor de subjectieve Psv-clan.
Ik had de fans dan willen horen als Utrecht met dezelfde hardheid(soms tegen het 'blinde' aan) tegen Psv speelde als tegen Ajax!
Soms heb je het mee, soms tegen..
Accepteer het gewoon ipv janken net zoals Cocu doet, Psv heeft dit seizoen alle geluk van de wereld mee i.t.t. tot Ajax...
Verder was Feyenoord over de hele wedstrijd gezien de terechte winnaar, over en uit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren