Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Görtler komt goed weg in ‘zaadwedstrijd’: ‘Die had wel rood kunnen krijgen’

Laatste update:

FC Utrecht wist Ajax zondagmiddag op 0-0 te houden, waardoor de Amsterdammers averij opliepen in de titelrace. Jean-Paul de Jong, de nieuwe oefenmeester van de Domstedelingen, is zodoende met drie remises begonnen aan zijn nieuwe baan, aangezien ook met AZ (1-1) en Feyenoord (1-1) de punten werden verdeeld. De Jong is na afloop tevreden met een punt tegen Ajax.

"We waren niet de mindere. Ook een heel groot pluspunt is dat ik een publiek gezien heb dat achter ons staat. We hebben zeer gedisciplineerd verdedigd. Een overwinning voor ons was niet verdiend geweest", aldus de trainer Utrecht, die in gesprek met FOX Sports beaamt dat het lekker gevoel geeft dat zijn aanstelling tot op heden goed uitpakt bij de Eredivisionist.

De Jong vindt dat zijn team bijna niets heeft weggegeven en spreekt van een verdiend gelijkspel. De oefenmeester bekijkt tijdens het gesprek de beelden van de charge van Lukas Görtler op Nicolás Tagliafico. "Ja, dat ziet er ongelukkig uit. Zoals ik het nu zie, beschouw ik het als een te late tackle van een aanvaller, die wel rood had kunnen krijgen", aldus De Jong, die verwacht dat Zakaria Labyad geen transfer meer gaat maken deze winter.

Willem Janssen, aanvoerder van FC Utrecht, is eveneens blij met een punt tegen Ajax. Op de vraag of de wedstrijd in De Galgenwaard een winnaar verdiende, antwoordt Janssen: "Nee! Eerlijk gezegd, ik vond het echt een zaadwedstrijd. Ja, jullie (publiek en pers, red.) ongetwijfeld ook. Maar ja, eerlijk… Kijk, het is ook omgaan met het veld. Op een gegeven moment merk je: voetballen is bijna onmogelijk. Dat was voor Ajax natuurlijk nog meer."

Verwacht jij dat Ajax PSV nog kan achterhalen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schandalige charge. Donkerrood. Het spel was niet om aan te gluren maar randzaken als deze onterecht niet-gegeven kaart en het bedroevende veld frustreren mij als Ajacied erg. Feit is dat we het in andere wedstrijden dit seizoen hebben laten liggen, en hier pech hadden.

28 januari 2018 om 15:58

Pech vind ik een groot woord. Ajax bakte er gewoon geen pepernoot van, behalve de vrije trap en corners in de laatste 10 minuten hebben ze amper iets voor elkaar gekregen. 0-0 is gewoon een terechte uitslag.

28 januari 2018 om 16:06

Pech dat jij net als Feyenoord op zo'n slecht "veld" tegen Utrecht moet voetballen. PSV uit tegen Utrecht op goed veld. Pech dat de scheids en met name de grensrechter niet durven rood te geven!

28 januari 2018 om 16:11

Valt wat voor te zeggen, maar ik ben niet zo van het 'wat als'. Uiteraard zouden de kansen kunnen verschuiven indien Gã¶rtler er met rood af was gegaan, maar dat zou niet automatisch betekenen dat Ajax de wedstrijd gewonnen zou hebben. Sterker nog, Ajax speelde ook voor die charge behoorlijk belabberd, toen het nog wel 'terecht' 11 tegen 11 was. De impact van het veld is vervelend, maar het is uiteraard niet zo dat alleen Ajax hier hinder van ondervindt. Aan het einde van de dag is er, gezien het spelverloop, geen terechte winnaar aan te wijzen. Utrecht had een paar mooie schoten op doel, Ajax ook, en verder was het vooral erg veel spelen in een natte zandbak.

28 januari 2018 om 16:17

Ik heb nooit gezegd dat we verdienden te winnen. Ik zeg alleen dat omstandigheden als deze het verklaarbaar maken dat je een keer zo een zaadpot kan spelen. Deze wedstrijd kan je een keer gelijkspelen, in andere wedstrijden hebben we het echt laten liggen.

28 januari 2018 om 16:40

Natuurlijk was het veld slecht, maar daar hebben beide teams last van. Daar moet je je dan maar op instellen en eventueel je tactiek op aanpassen. Dat Ajax dat niet deed en zelfs niet aanvallend wisselde heeft niets met pech te maken, maar de echte wil om te winnen was er niet. Het was belangrijker om niet te verliezen en maar hopen op het ene moment. Dit is datgene dat PSV verweten wordt.

28 januari 2018 om 19:07

Zo’n dooddoener altijd “daar hebben beide teams last van”.

Ajax is in de basis de voetballende ploeg en de tegenstander is (op Psv en Feyenoord na) meestal blij met een punt tegen Ajax.

Dat betekent dat de ene club er per definitie meer last van heeft dan de ander. Sterker nog. De tegenstander heeft er baat bij.

28 januari 2018 om 21:52

PSV en Feyenoord ook hoor. Die kwamen alleen maar de schade beperken in de ArenA.

28 januari 2018 om 16:05

Pech? Het woord zelfreflectie komt niet in jouw woordenboek voor zie ik. Ajax was erg matig. Terecht gelijkspel.

28 januari 2018 om 16:18

Ik zeg ook dat het spel niet om aan te gluren is. Beter lezen.

28 januari 2018 om 16:33

Ik kan prima lezen. Maar er is totaal geen sprake van pech. Pech is als je 3x de lat raakt en er een bal van de lijn wordt gehaald. Van pech was geenzins sprake.

28 januari 2018 om 16:40

Een bal die van de lijn wordt gehaald is ook geen pech, maar de verdienste van de tegenstander. Verder mee eens natuurlijk. En je kan ook zeggen dat Ajax tegen een team kon spelen met een midweekse wedstrijd in de benen, terwijl PSV dat 'voordeel' niet had.

28 januari 2018 om 21:53

Het mooie is dat er 2 keer een bal van de lijn is gehaald🤣

28 januari 2018 om 16:06

Sluit me hierbij aan. Ik reageer nooit meer op wedstrijdtopics omdat dat barst van de infantiele reacties (waar blijft die leeftijdsgrens op het internet..), uiteraard al helemaal als een topclub punten laat liggen (of ze lelijk wint), maar hier kan ik me volledig in vinden. Velen met mij spraken uit dat het seizoen al verloren was na de tragiek rondom Nouri, maar die velen lijken dat inmiddels ook alweer vergeten. Laten we kijken wat er haalbaar is dit seizoen en volgend seizoen met een schone lei beginnen. Ik sluit nog niets uit dit seizoen, maar na vandaag verwacht ik ook steeds minder.

28 januari 2018 om 16:44

Een schone lei ? zonder vd Sar en Overmars ? Het blijft natuurlijk een schande dat Ajax met niet alleen de hoogste begroting, maar ook met de meeste financiele middelen om spelers te halen nu alweer geen titel zou halen en zo vroeg al uitgeschakeld in de CL, EL en Knvb beker.

28 januari 2018 om 16:50

Spandoek, in de emotie van de wedstrijd kan jij ook nog wel eens lollig uit de hoek komen ...

28 januari 2018 om 17:48

Ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat je bedoelt.

28 januari 2018 om 22:33

Dat je niet altijd helemaal reeel bent (naar mijn bescheiden mening) als je nog in de emotie van een wedstrijd zit.

28 januari 2018 om 22:39

Kan goed zijn dat we het niet altijd ergens over eens zijn hoor, maar ik doe altijd minimaal m'n best om objectief en reã«el te zijn en te blijven. Volgens mij delen wij die eigenschappen. Je zal me in ieder geval niet snel op een infantiele of provocerende reactie betrappen.

28 januari 2018 om 16:29

Maar als Veltman het week in week uit doet is het mannelijk voetbal.

Nee gewoon geel en doorgaan.

28 januari 2018 om 16:34

Ik ben erg benieuwd naar je lijst met voorbeelden van enkelbrekers die Veltman de afgelopen weken in elke wedstrijd heeft laten zien. Als je er ook maar 1 kan noemen die hiermee te vergelijken is zeg ik je alvast dat het rood had moeten zijn, maar ik heb zo het idee dat het je niet gaat lukken, laat staan uit elke wedstrijd.

28 januari 2018 om 16:47

Natuurlijk was dit een duidelijke rode kaart. Maar ik ben het wel met je eens dat als een Ajax speler iets doet en onterecht geen of een verkeerde kleur kaart krijgt dan doen ze het goed want ze zoeken de grens van de scheidsrechter op terwijl in zulk soort gevallen is het te schandalig voor woorden en hebben ze een bepaalde scheidsrechter ook nooit mee. Daarbij vergeten ze dan dat je een scheidsrechter ook nooit mee behoort te hebben. Een scheidsrechter hoort onpartijdig te fluiten. Dus niet tegen maar ook niet mee. Ook al speel je bij ajax.

28 januari 2018 om 17:12

Spandoekje

Tegen PSV alleen al tegel Lozano met zijn elleboogjes en misselijke acties tegen de Jong en zelfs in de 16 en dan ook nog een kaarten aansmeren met zijn aanstellen.

En wat denk je vorige week het natrappen van Zyech wat gewoon goed gekeurd wordt.

En Kluivert had vandaag ook rood verdiend maar daar zwijgen ze weer over.

Ajax moet altijd janken.

28 januari 2018 om 17:18

Nondetju zeg, wordt je er nou niet moe van om bij alles Veltman aan te halen?

Rood? Ja maar Veltman dit.. Geel? Ja maar Veltman dat.. Aanstellerij? Ja maar Veltman zus.. Dit voorbeeld is in geen enkele zin mannelijk voetbal te noemen. Het was gewoon een smerige overtreding die alleen met rood bestraft kan en moet worden, of Gortler hem nou maakt, of Veltman, of Ard van Peppen. Bovendien snap ik echt niet hoe je wil beweren dat Veltman zulke dingen week in week uit doet want die heeft letterlijk heel het seizoen nog niet 1 zo'n charge gemaakt, not even close. Maargoed ik ben (net als Spandoek) benieuwd naar je voorbeelden..

Edit: Don't get me wrong, Veltman kan absoluut een klootzak zijn op het veld en ik noem hem absoluut geen engeltje. Ook hij gaat wel eens te ver en ook hij krijgt weleens (terecht) een gele of rode kaart. Maar dit statement dat jij maakt ('veltman doet dit week in week uit' slaat werkelijk nergens op en is simpelweg onwaar.

28 januari 2018 om 17:30

Vermeld je erbij dat Hendrix duidelijk ontsnapte aan een rode kaart na een aanslag op Neres. Ziyechs "natrappen" was niks.

28 januari 2018 om 17:51

Haha 'Spandoekje', fijn dat je zelf al gelijk laat zien met wat voor figuur ik nu weer te maken heb. Volgens mij ben jij degene die hier vol frustraties zit hoor. Ajax moet altijd janken, kan het nog kinderachtiger. Kluivert had geel moeten hebben, rood is overdreven. Sterkte.

Prima eerlijke en passende reacties.

28 januari 2018 om 16:06

Ja dat mag je wel zeggen. Rood was, vond de overtreding op Huntelaar van Jannsen ook vrij hard. Maar voetballend was het niet te doen op dit veld. Dit knollenveld hebben ze 1 keer gerold na Feyenoord en niet meer na om gekeken. Half puntje verdient met de grasmat en half puntje voor de strijd. Meer kan ik er ook niet van maken vandaag. AJAX kan en kon niks creëren, ook door het slechte spel van de buitenspelers.

Had rood Moeten zijn.. niet kunnen zijn. Al goed. T gebeurde niet. Rest is GESCHIEDENIS.. alleen dat balen niet... zal aankomende dagen nog steeds zo zijn

Je bent te laat als je voet naar de bal gaat en de bal net weg is. Als je iemand gewoon bewust op z'n enkel trapt heeft dat niets met ongelukkig te maken dan ben je gewoon een idioot

Had inderdaad rood kunnen zijn voor Gortler, al vind ik het ook wel begrijpelijk dat de scheids geel gaf. Hij ziet niet de herhalingen die wij wel zien. Ook Janssen had rood kunnen krijgen, maar ook hier was het begrijpelijk dat hij er met geel afkwam om dezelfde reden.
De enige vreemde beslissing van Makkelie vind ik het moment waarop Kluivert een bankzitter aanviel. Dat had rood moeten zijn. Hoe irritant en onsportief Gortler ook deed, Kluivert valt een bankzitter aan. Trekt hem zelfs over de reclameborden. Kluivert en Ajax komen daarmee wederom goed weg.

28 januari 2018 om 16:17

Ik denk dat Makellie erg beinvloedbaar is tijdens een wedstrijd. Ik denk dat hij de objectiviteit rechts laat liggen en op gevoel over gaat. En heel stiekem denk ik dat hij zelf ook nog wel wat goed wilde maken met het Utrechtse publiek ( 2-2 penalty in de Arena).

28 januari 2018 om 16:18

Kluivert had daar zeker geel moeten hebben, maar rood is overdreven. Als Görtler ook op het veld stond, San was het gewoon een opstootje geweest die begonnen werd door een irritante speler, waar de volgende overdreven op reageert en beide spelers zich moeten melden voor geel. Wel vind ik dat Kluivert echt eens goed aangepakt moet worden, vind het als Ajacied zijnde een zeer irritant mannetje die alleen maar bezig is met de scheids en z'n directe tegenstander.

28 januari 2018 om 16:32

Als Gortler op het veld stond wel ja, maar hij zat op de bank. Wanneer een speler een ballenjongen of een toeschouwer aanvalt, dan staat daar ook rood op.

28 januari 2018 om 16:36

Aanvalt ja, maar Kluivert valt Görtler niet aan. Als een toeschouwers of ballenjongen zo de bal opraapt om tijd te rekken, dan hoeft ie de volgende keer niet weer te komen. Beide geel was op z'n plaats geweest, in geen geval had Kluivert zwaarder bestraft moeten worden dan Görtler. Dan laat je je clubvoorkeur toch teveel meewegen hoor.

28 januari 2018 om 16:19

Je hebt daar geen herhaling voor nodig kerel, de grensrechter stond er nota bene bijna bovenop. Over Kluivert ga ik niet eens beginnen, hij trekt aan de bal. Had hooguit geel kunnen geven. Maar het incident met Locadia zal je nog wel dwars zitten gezien je bewoording.

28 januari 2018 om 16:26

Hij grijpt toch duidelijk naar het hokfd/ de nek van Görtler hoor.. Geen rood maar het is een verschrikkelijk irritant en arrogant mannetje aan het worden. Het aller allermeest stoor ik me aan dat continue reageren op de scheids, ipv terugverdedigen of jagen. Ga gewoon voetballen.

28 januari 2018 om 16:32

In dat geval had het zeker geel moeten zijn, al kan ik me de frustratie ook wel voorstellen. Verder helemaal met je eens, duidelijk voorbeeld van een mannetje die nog veel te leren heeft en nog echt volwassen moet worden, de slimheid straalt er niet echt af.

28 januari 2018 om 16:19

Nee Ajax komt niet goed weg. Gotler had helemaal niet meer op de bank moeten zitten.

Maar ja, dat zie je helaas steeds meer Ajax wordt benadeeldt en de PSV fan weet dat weer mooi om te draaien. Dus wordt Ajax ineens bevoordeeld.

Ajax had tegen tien man meer kans om te winnen, dus wederom is het PSV die garen spint bij de Nederlandse arbitrage.

28 januari 2018 om 16:27

Het is eenmaal gebeurd en er kan niets aan gedaan worden. Dagelijks maken mensen fouten en ook in de voetbalwereld gebeurd het. Wellicht had Grotler eraf moeten gaan, dat is niet gebeurd. De volgende keer zal de scheids wel in het voordeel van Ajax fluiten. Ondanks dat was het gewoon een matig potje van beiden teams die geen raad wisten met het veld.

28 januari 2018 om 16:51

Ach man pak een tissue. Ajax wordt zeker niet opvallend vaak benadeeld dan andere clubs, dat is nou echt met een bril op kijken.

28 januari 2018 om 17:18

Niet? Het was anders vandaag weer gewoon raak. De hele week heb ik PSV fans zien klagen over Blom, dat PSV dit weekend te pakken genomen zou worden en uiteindelijk hebben we allemaal kunnen zien wie er over de arbitrage te klagen heeft dit weekend. En dat was niet Psv.

28 januari 2018 om 17:14

Hahahahaha kom op nou ori. Enigste wat Kluivert doet is de bal terug pakken nadat die gothler aan het etteren was.

Görtler is niet de eerste en zal ook niet de laatste speler zijn die zich mee laat slepen door sentimenten die leven bij supporters. In de Kuip zie je dit ook wel eens en bij Utrecht en ADO gebeurt het ook vaker als Ajax langs komt. Geloof niet dat dit bewust vuil is, het zijn gewoon spelers die het publiek even willen laten zien dat ze de rivaal op de kloten willen geven. Later ook met dat balletje oprapen terwijl je al op de bank zit, gewoon irritant doen om dat publiek op te hitsen.

28 januari 2018 om 16:24

Echt weer zo’n misdadige aanslag en een broekenpoeper van een scheidsrechter die geen rood durft te geven ,want je maakt mij niet wijs dat hij dat niet heeft gezien en ook zo’n zak van een grensrechter zegt niets ontzetten laf van het arbitrale team bah

28 januari 2018 om 16:28

Hij geeft geel, dus hij heeft het gezien. Dan moet je inderdaad rood geven, doet ie niet en dat is een fout van de scheidsrechter inderdaad. Maar Makkelie floot heel veel dingen raar, Huntelaar vol omgebeukt met Makkelie op 2m afstand, maar Makkelie fluit niet, pas onder druk van z'n grensrechter. Geen doorslaggevende fout, maar wel een weergave van dat ie de kluts soms totaal kwijt was. Vond rood voor Janssen wel wat minder duidelijk zelf.

Wel leuk hoe Voetbalzone expliciet in de titel ''utrechtse akker'' zet, maar daar woensdag toen Feyenoord op hetzelfde veld moest spelen geen woord over gerept heeft. De frustratie zit bij de crew ook nog diep vrees ik.

Het veld is inderdaad schandalig en ik snap niet hoe het ineens zo slecht is geworden.

28 januari 2018 om 16:30

Dat valt me ook op en daarbij speelt Utrecht ook op dat veld.

28 januari 2018 om 16:31

Dan moet je geen wereldster laten invallen, dat nieuws overschaduwde die wedstrijd nogal. Bovendien is het heel de nabeschouwing toen ook over het ruk veld gegaan. Volgens mij hoorde ik dat het veld zo slecht was wegens de sneeuwval, die wedstrijd tegen jullie die uitgesteld werd. Ze hebben destijds met groot materiaal het veld schoon willen maken, terwijl dat achteraf dus blijkbaar veel schade aan de mat heeft aangericht.

28 januari 2018 om 19:38

Waarom wordt er überhaupt op een zandvlakte gevoetbald

28 januari 2018 om 16:31

Dat is een beetje achter elke boom een vijand zoeken vind ik. Maar het viel mij ook wel op. Hoe dan ook, zowel Ajax als Feyenoord hebben er last van en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze dit expres hebben gedaan bij Utrecht met het oog op de eerste twee wedstrijden tegen beter voetballende teams. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar het kwam ze wel erg goed uit en je moet in een paar weken toch wel een grasmat kunnen herstellen?

28 januari 2018 om 17:20

Kom op zeg je denkt toch niet echt dat ze bewust zon slecht veld neerleggen? Doorgaans heeft Utrecht een van de betere velden. Dit is een samenloop van weersomstandigheden. En nee inde winter Kun je geen grasmat herstellen. Gras groeit nl niet in de winter.

28 januari 2018 om 17:34

Zelfs het financieel zwaar getroffen Twente kan in de winter gewoon het veld onderhouden met warmtelampen zoals je die ook bij broedende kippen ziet. Het is onzin dat gras niet te onderhouden valt in de winter, het vergt alleen veel inzet en wat geld.

28 januari 2018 om 21:01

Dat klopt, maar dat is het bijhouden van een goed grasveld. Utrecht moest vlak voor de winterstop proberen het veld sneeuwvrij te krijgen omdat de Knvb de wedstrijd niet wilde aflasten. Hier hebben ze zwaar materieel voor gebruikt. Dat lijkt mij wel wat anders. Dat red je niet met een paar zonnelampen en wat kunstmest....

28 januari 2018 om 21:46

Zoals ik hierboven ook al aangeef, thanks voor het copy pasten..

28 januari 2018 om 17:20

Dat komt doordat ze er de hele winterstop niets aan gedaan hebben omdat Feyenoord en Ajax op bezoek kwamen. Utrecht geeft zichzelf meer kans als het vechtvoetbal wordt, als snelle combinaties lastig zijn.

Nu er andere tegenstanders aan komen waartegen Utrecht wel wil voetballen zullen ze het veld we onder handen gaan nemen. Binnenkort ligt er weer een biljart laken.

28 januari 2018 om 17:31

Uit de eerste alinea van het desbetreffende artikel: "feyenoord had de bal, maar kon daar ook weinig mee op het beroerde grasveld."

Het stond inderdaad niet in de titel want de titel spitste zich op de terugkeer van Van Persie in de ED.

Een paar dagen eerder werd het ook gewoon benoemd in het artikel over Utrecht-AZ: "beide teams hadden op een belabberde ontgrond de grootse moeite om tot grote kansen te komen."

Het is dus niet zozeer dat voetbalzone er geen woord over rept, jij onthoudt dingen gewoon selectief en komt dan met van die dooddoeners als "de frustratie zit bij de crew ook nog diep vrees ik."

En toch word voor dit soort tackles vaker geel gegeven, niet omdat het geen rood is. Maar denk dat je pas in de herhaling ziet hoe ernstig de overtreding is.

Tja Kluivert, begin me aan hem te irriteren, naar mannetje, laat eerst eens een paar jaar wat zien voordat je je gedraagd als een vedette.

28 januari 2018 om 16:52

Volledig mee eens. Het probleem is denk ik dubbel. Voor een scheidsrechter blijft het moeilijk te zien. Daarnaast hoor je ook steeds vaker dat er mannelijk gevoetbald moet worden. Ook door spelers zelf. Hierdoor worden de scheidsrechters ook beïnvloed en zullen ze sommige overtredingen minder zwaar bestraffen.

Frustrerende wedstrijd. Utrecht veel geschopt, Ajax zeer matig, Ten Hag bewijst zijn onkunde, veld natuurlijk drama, Gortler had absoluut rood moeten krijgen. Wel een nette reactie van zowel De Jong als Janssen hier, al had Janssen zelf ook rood kunnen krijgen.

28 januari 2018 om 17:31

Mwoa die van Jansen was wel hard maar rood vind ik overdreven. Die van Kotler geen enkele discussie over mogelijk.

28 januari 2018 om 17:46

Ja klopt, daar ben ik het wel mee eens.

Er is altijd wel een excuus, als Ajax hier wint met 0-4 dan hoor je niemand er over praten

Mensen zeuren over t veld, Utrecht heeft r net zoveel last van als ajax, ajax Wil t spel maken wat niet gaat, utrecht wil snel an direct naar voren spelen wat waardeloos is.

Rood of geen rood, wie t laatste lacht lacht t best, uiteindelijk toch rood gepakt, dus niet zeuren mannen.

28 januari 2018 om 18:38

Hij heeft geen rood gepakt terwijl hij op het veld stond, voor zover je deze zandbak een veld kan noemen. Een wereld van verschil dus.

Was een rode kaart waardig, schandalige overtreding.

Ach Makkelie is net al Kuipers een enorme angsthaas. Fluiten alle duels af beide zijn kampioen wedstrijd doodfluiten.
Een scheidsrechter kan fouten maken dat is menselijk maar zowel Makkelie als Kuipers zijn zo bang om een fout te maken dat ze overal voor fluiten en daarom juist foute beslissingen nemen.

We zagen het door de weeks al tegen Feyenoord, maar dit veld is gewoon Eredivisie onwaardig. Ik snap niet waarom ze er in de winterstop geen nieuw veld in hebben gelegd. Neemt niet weg dat Ajax ook slecht voetbalde. Als ik het spel zag leek het wel of niet Utrecht maar Ajax midweeks gevoetbald had. En de passieviteit van Ter Hag snap ik ook niet.

28 januari 2018 om 17:09

Deze wedstrijd had gewoon afgelast moeten worden wegens de toestand van het veld. Hier kun je 25.000 mensen geen 25 euro voor laten betalen.

28 januari 2018 om 17:17

Dat laatste is wel een punt inderdaad. Je moet niet wisselen om het wisselen, maar er waren er een paar gewoon rijp voor vervanging. Denk aan Schöne, Ziyech...... Klaas toch ook. Probeer het dan met anderen. Niet voor niks zo'n brede selectie!

28 januari 2018 om 18:52

Schone vond ik nog wel meevallen, maar Ziyech en Klaas zatten inderdaad totaal niet in de wedstrijd. En dan eist Ziyech ook nog de vrije trap rond de 16 op terwijl Schone een betere vrije trap heeft.

JP de Jong en Willem Janssen reageren ook prima. De Utrecht trainer weet ook na het zien van de beelden dat z'n speler geluk heeft gehad. Een rode kaart was meer dan terecht geweest. Wat de Utrecht captain ook zegt is waar. Op zo een veld kon je niet voetballen.

Ayoub ontsnapte ook nog aan rood. Slaan op het hoofd van een tegenstander zou normaal gezien een uitsluiting moeten opleveren.

Ik vond het wel meevallen. Geel voldoet. Hij ging voor de bal en raakt Tagliafico wat ongelukkig. Verder niet echt een rare sliding. Het is niet zo dat hij als een gek invloog met twee gestrekte benen of zo.
Rood zou erg overdreven zijn. Tagliafico kon ook gewoon verder spelen.

28 januari 2018 om 17:24

Onzin!, of een speler verder kon spelen is geen issue, als dat de referentie wordt bij spelregels dan gaat het voetbal domweg er aan kapot, denk dat jij dat ook onderkent en anders wel als een Utrecht speler dat overkomt.

28 januari 2018 om 17:59

Klopt. Ik geef ook alleen maar aan dat het allemaal wel meeviel. Als hier rood voor gegeven moet worden, dan vallen er elke wedstrijd wel een paar. Echt geen horrortackle zoals Ajacieden beweren.

28 januari 2018 om 18:40

Dus als Tagliafico op een brancard het veld had moeten verlaten, had jij rood voor dezelfde tackle wel correct gevonden?

29 januari 2018 om 00:57

Elke wedstrijd wel een paar zegt ie ook gewoon he, hoe kom je daar nou bij man? Dit was veruit de grofste tackle van het weekend en kan en moet enkel met rood bestraft worden. Hoe moeilijk is het om dat in te zien?? Ik zie een overtreding van dit kaliber echt niet wekelijks in de ED voorbij komen hoor, laat staan iedere wedstrijd een paar keer..

Precies, een echte Zaadwedstrijd, zelfs de duiven waren op het veld niet bij het graszaad weg te krijgen. En dan die Görtler, echt het grootste zaadje van allemaal.

Dit was geen harde wedstrijd meer dit was een uiterst schandalige vertoning van de kant van Utrecht.
Teleurstellend ook dat Ten Hag niet van tactiek wijzigde en/of wisselde maar of dat iets had uitgemaakt gezien het spel waarin de scheidsrechter een hoofdrol vertolkte...
Ajax is nog steeds niet verlost van het ongeluk dat de ploeg achtervolgt sinds de EL finale.

Utrecht voetbalt hoe de trainer ook altijd heeft gevoetbald. Jp de jong is alleen geliefd bij de bunnikside. De normale Utrecht supporters en de spelers zien dat hij tactisch een onbenul is. Heeft nu 3 x gelijk gespeeld op een veld waar voetbal onmogelijk is. Ik vrees dat Utrecht op een normaal veld er ook niks van bakt en deze trainer snel door de mand zal vallen. Kan dijkhuizen het overnemen

28 januari 2018 om 20:57

Waarom geeft ie wel geel dan als ie het niet gezien heeft? Er is geen aanleiding om geel te geven, behalve de hardheid van de tackle op zich. Hij heeft het wel gezien, alleen heeft ie op onverklaarbare wijze de verkeerde kaart getrokken. Dat Makkelie fouten maakt irriteert me nog niet eens zozeer, dat doet elke scheids, maar de arrogantie waarmee ie het heertje wil zijn, dat stoort mij. Je kunt 'm ook moeilijk echt partijdig noemen, de ene wedstrijd bevoordeeld ie die, de andere de volgende. Echt een waardeloze vent.

Het was inderdaad een harde overtreding. Je kan hem er voor geven. Zo hadden er ook wel meer kaarten gegeven kunnen worden met name aan de Ajax kant.

28 januari 2018 om 20:55

Hahaha met name aan Ajax kant, hahaha. Of bedoel je aan de kant waar het Ajax publiek zat?

Dit was echt een schoolvoorbeeld van een rode kaart met een flink aantal wedstrijden schorsing daarna. Het had alleen nooit zover mogen komen De scheidsrechter had bij eerdere overtredingen al een grens moeten trekken en een paar kaarten moeten uitdelen. Dan had de speler wel even nagedacht voor hij zijn aanslag pleegde.
De grootste aanfluiting was natuurlijk het veld. Utrecht moet zich schamen dat het niet in staat is om een betere grasmat aan te bieden. Op zo'n grasmat is goed voetbal niet echt mogelijk. Het scheelde in mijn optiek aan beide kanten minstens een doelpunt. Beide partijen hebben een uitbraak gehad waarbij op een normaal veld gewoon was gescoord. Het publiek was daardoor de grote verliezer. Wat een draakwedstrijd!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren