Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Twente en PSV kunnen bijzonder record van De Klassieker evenaren

Laatste update:

Na de gelukkige overwinning op Heracles Almelo wacht PSV opnieuw een uitwedstrijd. De koploper van de Eredivisie gaat op bezoek bij nummer vijftien FC Twente. Eerder dit seizoen eindigde de onderlinge wedstrijd nog in een spectaculaire 4-3 overwinning voor PSV. Opta blikt vooruit op het duel in de Grolsch Veste, zaterdagavond vanaf 19.45 uur.

O PSV is al 9 Eredivisie-wedstrijden ongeslagen tegen FC Twente en was 26 keer trefzeker in deze 9 duels (gemiddeld 2,9 goals per ontmoeting).

O Alleen De Klassieker (38 keer) eindigde vaker gelijk in de Eredivisie dan duels tussen Twente en PSV (37); de ontmoeting van vorig seizoen in Enschede eindigde in 2-2.

O Twente is zonder zege in de laatste vijf thuiswedstrijden in de competitie, de langste reeks van de Tukkers sinds maart 2013 (toen zes thuisduels zonder overwinning).

O FC Twente speelt zijn 1750ste Eredivisiewedstrijd en wordt de vijfde club met deze mijlpaal, na Ajax, Feyenoord, PSV en Sparta Rotterdam.

O Oussama Assaidi, die zijn Eredivisie-debuut maakte tegen PSV (met De Graafschap, 24 oktober 2008), was direct betrokken bij de laatste vier competitietreffers van Twente (twee goals, twee assists).

O Mounir El Hamdaoui, die in elf Eredivisieduels tegen PSV één keer scoorde, was in zijn laatste twaalf Eredivisie-wedstrijden ondanks 35 schoten maar eenmaal trefzeker.

O PSV heeft sinds 2 februari 2014 (2-0 verlies bij RKC Waalwijk) niet meer verloren van een ploeg die bij aanvang van de speeldag in het rechterrijtje stond (59 zeges, 11 keer gelijk).

O Geen team scoorde dit seizoen vaker met het hoofd dan PSV (zeven keer, gelijk met Feyenoord), terwijl FC Twente van alle teams juist de meeste kopgoals tegen kreeg (zeven).

O PSV is nog één tegentreffer verwijderd (22 in totaal) van het het aantal Eredivisie-treffers dat de Eindhovenaren in het hele seizoen 2016/17 incasseerden (23).

O Luuk de Jong, die vorige week zijn honderdste Eredivisie-goal maakte, scoorde enkel in het Philips Stadion vaker in Eredivisie-verband (30) dan in De Grolsch Veste (29).

Hoe eindigt FC Twente - PSV zaterdag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit weekend gaat het gebeuren.
Twente - psv door Blom.
Dat wordt voor psv al een rode kaart en een penalty tegen. Utrecht - Ajax, Makkelie. Dit is wel duidelijk. KNVB is niet goed bezig. Nu zal ik wel iedereen over mij heen krijgen, maar we spreken elkaar zondag om 14.20 uur.
Dit wordt de nekslag voor psv.

25 januari 2018 om 22:28

Dat hoort erbij, elke team heeft scheidsrechters die het team goed liggen en scheidsrechters die minder goed gezind zijn. Ook Ajax heeft heus nog wel een keertje Bas en dan is het andersom. Mag onze keeper weer van achter onderuit geschopt worden zodat de tegenstaander de bal in een leeg doel kan werken.

Ook scheidsrechters zijn mensen met hun club voorkeuren. Hoort er allemaal bij.

25 januari 2018 om 22:59

Dat hoorde ik ook voor Ajax-psv dat Blom rood zou geven + een penalty aan Ajax. Uiteindelijk floot hij gewoon een prima wedstrijd.

25 januari 2018 om 23:37

Jaa hij floot geweldig inderdaad.... PSV moet het ook met Blom gaan winnen hoor, maar die man heeft overduidelijk niks met PSV.

26 januari 2018 om 08:49

Floot top inderdaad. Behalve dan die penal die PSV niet kreeg. Schone die ook geen rode kaart kreeg voor natrappen en Herr Feltmann die de wedstrijd wel mocht afmaken...

Nee..prima potje van meneer Blom!

26 januari 2018 om 22:43

Wat een lachwekkende reactie. Brilletje afzetten misschien een idee?

25 januari 2018 om 23:37

Blom? Die fluit ook altijd tegen fctwente!

26 januari 2018 om 00:00

Zelden zoveel onzin gelezen betreft een scheidsrechter.

26 januari 2018 om 00:19

Daar sluit ik mij bij aan. "Blom is altijd tegen ons" "Makkelie is altijd voor ons". Denken jullie dat nou echt? De scheidsrechters zijn gewoon neutraal. De een zal misschien wat vaker in je nadeel hebben gefloten, en de ander in je voordeel. Nou en? Dat is puur toeval.

26 januari 2018 om 12:21

Timmatavz7

Luister vriend, jij bent echt de allerlaatste hier die iets moet zeggen over scheidsrechters en rode kaarten, jij krijgt niet voor niets een schorsing van vijf wedstrijden aan je broek!

Nee geintje, ik ben het ergens wel met je eens. Sowieso vind ik het extra dubbel zwak dat supporters van de topclubs zich beklagen over de arbitrage. Het zijn juist de topclubs die, aantoonbaar, gemiddeld het meeste voordeel hebben van diezelfde arbitrage, zeker en vooral in thuiswedstrijden bijvoorbeeld. Een licht vergrijp tegen een speler van een topclub kan al snel een penalty opleveren, terwijl een speler van die kleine club echt door midden gezaagd moet worden voordat die ook een pingel krijgt. Bij wijze van spreken.

Dus, fans van Ajax en PSV moeten echt niet zeuren. Nee, ook niet over Blom die ooit Strootman een onterechte rode kaart gaf bij Twente - Psv.

De enige echte uitzondering die ik wil maken is voor Scheidsrechter Wiedemeijer en Roda JC. Die man presteerde het op een gegeven moment om standaard een rodaspeler van het veld te sturen en ik meen een stroom aan dubieuze beslissingen in het nadeel van Roda uit te laten vallen. Die hadden écht een punt om te klagen destijds. Maar Ajax en PSV fans moeten echt niet zeiken.

26 januari 2018 om 06:04

Ben je niet bang dat ze je calimero gaan noemen?
Daarbij lijkt het me niet dat je club veel te klagen heeft..

26 januari 2018 om 12:23

993410

Vooropgesteld dat natuurlijk óók Ajaxfans enorme Calimerootjes zijn als ze klagen over scheidsrechters die tegen Ajax zouden zijn heb je wel een punt hier. Ik vind ook dat het geluk dat PSV toewaait dit seizoen echt exorbitant is. En de medewerking van de arbitrage, als dat nodig is in de wedstrijd, óók. Je opmerking dat PSV fans wat dat betreft dit seizoen al helemaal niks te klagen hebben, vind ik op zijn plaats en terecht.

27 januari 2018 om 14:37

Geluk??? Volgens mij bestaat een wedstrijd gewoon uit 90 minuten plus blessuretijd...dus als je in de 75e minuut 1-0 maakt is t geen geluk...90e minuut wel??? Ok... het is gewoon het gevolg van door blijven gaan tot het laatste signaal. Niks met geluk te maken.

27 januari 2018 om 14:32

Je hebt helemaal gelijk!

De media is weer lekker bezig zeg met het steeds aanhalen dat de overwinning gelukkig is. Ze vergeten alleen daarbij vergeten dat die wedstrijd meer tegen als mee zat en alleen de blessuretijd wordt onthouden. Niet erg opjectief als je het mij vraagt, achja.

25 januari 2018 om 22:37

Ja, PSV verdiende de overwinning, daar gaat het niet om. Maar als Heracles 20 seconden voor tijd de bal op oerdomme wijze de bal verspeelt, waarna PSV scoort, dan is dat toch een gelukje te noemen? PSV was niet aan het jagen op die bal, of zo, deed er niks aan om weer in balbezit te komen in die laatste 20 seconden. Nee, ze kregen de bal zo in de schoot geworpen door die domme no-look-pass van Gladon. En niet alleen kreeg PSV daardoor de bal, ook stond Heracles daardoor verkeerd omdat helemaal niemand verwachtte dat Gladon de bal zo dom zou verspelen. Heracles hoefde alleen maar 20 seconden de bal rond te tikken, maar Gladon deed iets wat je bij de amateurs nog niet ziet. Dat is dus puur geluk voor Psv.

26 januari 2018 om 00:09

Tja dat ene woordje doet t em altijd... Als... Als dit als dat... Als Feijenoord nou had gescoord voor rust wat dan? als propper de 2-1 had gemaakt tegen PSV als Robben had gescoord tegen Spanje... je kan niet blijven zeiken over geluk of niet, dan kan je elke goal ongeacht welke minuut welke wedstrijd geluk noemen want als die ene speler die bal niet was verloren of als die keeper in de goede hoek was gedoken... Het is en blijft voetbal en de laatste 20 seconden doen ook gewoon mee.

26 januari 2018 om 12:35

arvelajax

Ik vind je analyse treffend, to the point en ook accuraat. De zege van PSV had weinig te doen met wat er 'verdiend' zou zijn of niet en alles met het geluk van die actie van Gladon.

Want wat is dat een uilskuiken zeg! Wat jij ook zegt, hij hoeft maar 20 seconden die bal vast te houden. Of, gewoon heel simpel terug te spelen op die back die tien meter achter hem liep. Omdat hij, als domme aanvaller, nog gaat denken aan risicoballen naar voren, in plaats van beseffen dat als je de bal vasthoudt PSV nooit meer kan scoren, komt PSV letterlijk nog één keer aan de bal én is de hele restverdediging van Heracles weg.

Heeft niets, maar dan ook niets te maken met kwaliteit van Psv, met degelijkheid of met wat dan ook. Dat is gewoon puur mazzel.

Maar dát is gewoon het heikele punt. PSV supporters hebben wat moeite met het feit dat mensen de realiteit benoemen. Het enige dat ze moeten doen is gewoon lachen en naar de ranglijst wijzen. 'boeien, dat het voetbal niks is, we staan bovenaan!'. Dán zouden ze gelijk hebben. Maar de reflex is om te ontkennen dat het voetbal zo slecht is en dat geluk de basis is van het koploperschap en geen enkele voetballende grootheid.

26 januari 2018 om 22:02

Of je wilt me niet begrijpen, of je doet alsof. Maar laat ik het anders vragen. Waarom is het kwaliteit van PSV dat ze 20 seconden voor tijd niks doen om de bal nog een keer te veroveren, en dan de bal cadeau krijgen van een domme aanvaller?

Ander voorbeeld. Club A valt de hele wedstrijd aan maar het lukt ze maar niet om te winnen. Club B staat zwaar onder druk. Stand is 0-0 tot de laatste minuut. Dan trapt de keeper van club B nog één keer uit, de bal gaat per ongeluk tegen het achterhoofd van een aanvaller van club A. Zo rolt de bal pardoes voor de voeten van een andere aanvaller, die de bal in de lege goal schuift. 0-1, einde wedstrijd.

Loekie, is dit geluk voor club A? Of is het gewoon zo dat die club "tot het laatste moment erin blijft geloven" enz. enz.? En mag een analist dan van jou echt het woordje 'als' niet gebruiken, bijvoorbeeld in de volgende zin: "als die keeper niet zo klunzig is, dan slepen ze er gewoon een puntje uit"?

27 januari 2018 om 02:30

@arvelajax

Ja, want een bal van de keeper die op het achterhoofd van een aanvaller valt, waardoor ie voor een leeg doel bij de andere aanvaller komt die zo 0-1 maakt, is totaal te vergelijken met balverlies op de helft van Psv, waardoor er nog een laatste aanval ontstaat die prima uitgespeeld wordt...

Hou vol he.

27 januari 2018 om 09:01

Zucht. Dit houd ik niet vol, nee. Als je zo'n plaat voor je kop hebt... Je zult het wel moeilijk hebben verder, als je nooit oprecht naar argumenten van anderen luistert . Sterkte!

27 januari 2018 om 11:41

Ja het is verschrikkelijk met zo'n dikke plaat voor je kop hoor, onderschat dat niet. Gelukkig heb jij die niet en luister jij wel oprecht naar argumenten van andere..

Jij ziet toch ook wel dat je vergelijking als een lul op een drumstel slaat.

Tuurlijk, als je scoort in de extra tijd van een wedstrijd dan kom je goed, wellicht wat gelukkig weg. Maar om het dan over die argumenten van jou te hebben. Jij komt gewoon met een waanzinnige vergelijking.

Maar bedankt voor de aardige woorden, ik wens jou ook ontzettend veel sterkte toe!

En geniet van het weekend!

27 januari 2018 om 23:32

Toch nog 1 poging dan, ook al is het waarschijnlijk verspilde moeite.

In mijn 1 na laatste bericht ontgaat jou de analogie tussen het balverlies van Heracles en het balverlies van club B. Nergens zeg ik dat de goal van PSV geluk is (prima afgemaakt door Luuk) maar het gaat om de manier waarop je 20 seconden voor tijd in balbezit komt. Namelijk door een totaal dwaze actie van de tegenpartij. Dat Gladon niet kiest voor balbezit maar voor een mislukte Messi-act, daar gaat het om. Dàt is het geluk dat PSV tegen Heracles had. En zonder dat gelukje hadden jullie die wedstrijd niet gewonnen.

Zo duidelijker?

28 januari 2018 om 01:01

Dus jij zegt dat PSV geluk had dat Gladon de bal verliest. Geluk omdat hij een fout maakt. In feite zeg jij dus dat iedere goal die een club maakt geluk is, want aan elke goal gaat een fout vooraf. Of dat nou verkeerd dekken is, een mislukte buitenspelval of (in dit geval) balverlies.

Fijn om te weten, dan kan ik dat morgen ook bij elke wedstrijd gaan roepen, dat clubs winnen door geluk, doordat de tegenpartij een domme fout maakte.

Om antwoord te geven op je vraag; Nee, je wordt er niet duidelijker op.

Zullen we het hier maar bij laten, heb niet het gevoel dat we er uit gaan komen. Hoeft ook niet, is de charme van het spelletje. Iedereen heeft zijn eigen kijk erop, is ook maar beter ook, anders zou het ook wel heel saai zijn, toch?

Fijne zondag.

27 januari 2018 om 09:27

@JustPSV95: hoe je het ook bekijkt, het is geluk. Dan heb ik het alleen over de manier waarop de overwinning tot stand komt. Dat de overwinning wel zeer verdiend wassen, daar heb je gelijk in. Maar dit was weer een ander verhaal. Laten we hopen voor jou dat dit het geluk is van een toekomstig kampioen. Een beetje zoals Feyenoord vorig seizoen soms hadden.

Blom voor PSV is wat Nijhuis voor Ajax is. Gegarandeerd een ontzettende klote pot. Ik kan alleen maar duimen dat Blom een keer een normale wedstrijd fluit, maar eigenlijk tegen beter weten in. Laatst was er zo'n heisa in de Telegraaf over Nijhuis & Ajax. Nou dat zelfde staafje kunnen ze schrijven over deze combi.

25 januari 2018 om 23:25

De laatste keer Blom uit bij Twente kreeg Strootman die rare rode kaart. Ik heb helemaal niets met die rare man. Ik denk dan ook een gelijk spel met weer genoeg vreemde momenten.

26 januari 2018 om 09:45

Was het ook niet Blom die jullie voor even terug in de wedstrijd bracht door Douglas vh veld te sturen waardoor jullie met slechts 2-6 verloren..#beteretijden#zinlozediscussie..

26 januari 2018 om 10:57

Was dat voor of na de tijd dat Twente boven hun stand leefde?

26 januari 2018 om 13:29

Dat was in de tijd dat er n9g gezond beleid bij de club werd gevoerd. #beteretijden Werd Strootman (die later in de wedstrijd tegen Twente rood ontving) niet gefinancierd door een dubieuze gronddeal met de gemeente?

26 januari 2018 om 14:48

Voor zover ik weet is dat door alle instanties nagekeken dus zal het niet dubieus zijn. Maar succes morgenavond. Zou zo maar een mooie avond kunnen worden voor Twente.

27 januari 2018 om 15:17

Toch haalt PSV betere resultaten onder Blom dan Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren