Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Waar Keizer niet werd geholpen, wordt Ten Hag op zijn wenken bediend’

Laatste update:

Marcel Keizer drong bij Ajax afgelopen zomer al aan op de komst van een linksback, maar destijds slaagde directeur spelersbeleid Marc Overmars er niet in om een geschikte speler te vinden. Na het ontslag van Keizer werd Nicolás Tagliafico aangetrokken, terwijl Erik ten Hag binnenkort ook kan beschikken over de Deense rechtsback Rasmus Nissen Kristensen. Volgens Valentijn Driessen, chef sport van De Telegraaf, wordt Ten Hag ‘op zijn wenken bediend’.

Ten Hag begon met een 2-0 overwinning op Feyenoord aan zijn periode bij Ajax. Hij nam het stokje over van Keizer, die vlak voor de winterstop moest vertrokken na de uitschakeling in de KNVB Beker. "Keizer won ook van PSV en AZ”, zei Driessen maandagavond bij Natafelen met Kees. “Keizer kreeg alleen die linksback (Tagliafico, red.) niet. Ten Hag was nog niet binnen of die linksback stond er. Keizer wilde achter Veltman ook een rechtsback hebben, die kwam ook niet. Nu komt Kristensen, een jeugdinternational. Daar waar Keizer niet werd geholpen en dringend hulp nodig had, daar wordt Ten Hag op zijn wenken bediend.”

Ten Hag heeft aangegeven dat hij Zakaria Labyad graag naar de Johan Cruijff ArenA ziet komen. "Ik sluit niet uit dat hij nog wordt opgehaald na die wedstrijd tegen Utrecht. Ten Hag krijgt alles wat hij wil”, aldus Driessen. “Dan is het een stuk makkelijker om te presteren, al moet Ten Hag dat nog wel doen. Keizer had het op het laatste moment redelijk op de rit en hield op het einde eindelijk een keer vast aan zijn formatie.”

Erik ten Hag is de juiste trainer voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
23 januari 2018 om 00:04

Inderdaad, het was tenslotte de vriend van keizer, de heer Bergkamp die de transfers tegenhield. Overmars wilde dit beleid allang invoeren maar wed telkens overruled in het technisch hart.

Nu is Bergkamp weg en kan overmars zijn gang gaan. En hoe, alle zwakke polekken in het eerste worden in no-time opgevuld en voor eventueel vertrekkende spelers komende zomers woprden nu al vervangers klaar gestoomd.

23 januari 2018 om 00:16

Je mag denken wat je wilt, maar hij heeft wel gelijk, want de feiten spreken voor zich. Keizer had de pech dat de leegloop van de zomer niet adequaat werd opgevangen, de backs die nu gekocht zijn hadden van de zomer gekocht moeten worden, samen met een vleugelaanvaller. Dat had Overmars destijds zelf uitgesproken.

Wat Speedyafc zegt is ook niet helemaal waar; ja het TH was te democratisch en er werd teveel geluld, terwijl Overmars als directeur voetbalzaken zou moeten beslissen in zijn functie, maar het was vnl de RvC die veel traineerde of blokkeerde, zodat het te lang duurde voordat Overmars het sein groen kreeg. Ajax liep daardoor i.i.g. Richarlison mis.

23 januari 2018 om 01:18

Driessen stond vooraan om aan de stoelpoten van Keizer te zagen. Zijn onruststokerij is schijnbaar niet voorbij, alleen heeft ie de focus verlegd.

23 januari 2018 om 09:14

Leegloop niet adequaat opgevangen??

Is toch anders wel heel behoorlijk gedaan. Keizer had direct een fatsoenlijke tweede spits. Binnen twee weken was de vervanger van Sanchez gepresenteerd in Wober (die zowel linksback kon staan als centrum). Ze haalden een rechtsback uit Colombia als back up voor achter Veltman.

Er vertrokken drie basisspelers, van een stond al vast dat die werd opgevangen door eigen jeugd (is nu nog steeds zo) voor een was de vervanging al gehaald in de winterstop (staat nu ook gewoon op die plek in de basis) en een moest vervangen werden (en in wober is dat toch aardig gelukt, weinig op aan te merken).

De enige die niet was vervangen was de linksback, maar je kan je afvragen waarom die nu wel wordt aangetrokken, ik kan het niet los zien van al die blessures die Ajax heeft gehad bij spelers die op die positie kunnen spelen, waardoor we uiteindelijk weer uitkwamen bij Dijks.

Maar de feiten spreken verre dan voor zich. Feit is ook dat Keizer ongelimiteerd bleef kloten met dan weer Neres dan weer Kluivert als rechtsbuiten terwijl Younes kostte wat kost moest blijven staan. Vanaf de vaste basisplaats Neres werd de voorhoede een stuk effectiever en gevaarlijker en met vervolgens kluivert op links ging het rendement omhoog en werd het een stuk dynamischer. Dat Keizer daar per toeval op komt en niet veel eerder voor elkaar had is niemand anders dan Keizer aan te rekenen. Heeft niets met adequaat vervangen te maken.

Dat Wober eerst een maand jong Ajax moest voltooien voordat hij ingezet werd is niemand aan te rekenen behalve Keizer. Wober was er veel eerder, maar Keizer had er weinig vertrouwen in en ging aankloten met Dijks als linksback terwijl hij al veel eerder had kunnen uitkomen bij de optie viergever linksback en Wober centrum of andersom. Iemand die zich zo geruisloos in het eerste elftal speelt, kun je direct opstellen, daar is echt geen gewenningsperiode van 6 weken voor nodig.

Ook de extra optie de jong CV, dat had Keizer toch veel eerder kunnen doen. Hij heeft de Jong al veel eerder onder zijn hoede gehad bij jong Ajax, dan is toch al bekend wat die jongen wel en niet kan. Dus het stelselmatig opstellen van Dijks in het begin mag hij zich zelf aanrekenen, die had echt een stuk minder minuten hoeven maken met de opties die er waren. Duurde alleen godvergeten lang voordat Keizer bij de opties uitkwam.

Dan het idiote gewissel van formaties, spelers en invulling. Niemand aan te rekenen behalve Keizer. Toen de keuzes minder werden door blessures ging Keizer steeds meer naar een vaste kern toewerken en de laatste weken voor de winterstop zagen we opeens een heel ander Ajax dat nauwelijks punten verloor.

En vervolgens gaat hij wederom de fout in door tegen Twente zijn gevaarlijkste man naar de kant te halen en Ajax zakt als een plumpudding in elkaar. Kunnen we wel wijzen naar allemaal andere mensen, maar bij heel veel dingen kan er een streepje achter de naam Keizer. Als je, je dan bedenkt dat Overmars hem nog niet klaar achtte voor het grote werk en hij hem op het einde dezelfde fouten ziet maken dan heb je er ook verdomd weinig aan gedaan om je belangrijkste criticaster te overtuigen.

Dan gaan we het hebben over Ten Hag op zijn wenken bedienen. Nou, nou hij krijgt een linksback en waarschijnlijk een rechtsback. Die linksback kan ik niet los zien van alle langdurige blessures en vervanging van viergever en de rechtsback is blijkbaar gehaald omdat de stand in opties gewogen en te licht zijn bevonden. Dat noem ik niet echt ten Hag op zijn wenken bedienen. Op het moment dat Labyad wordt gehaald dan veranderd mijn mening. Die is totaal onnodig, zowel voor nu als in de toekomst, het is zeer twijfelachtig of hij het niveau en de verantwoordelijkheden aankan (overmars haalt niet voor niets zo weinig uit de eredivisie) en ik zie eigenlijk geen andere reden dan het pleasen van Ten Hag bij het halen van Labyad (beetje zoals het pleasen van de supporters bij het halen van Ziyech, want eigenlijk wilde ze iemand anders, wederom uit het buitenland).

23 januari 2018 om 00:16

Niet geschreven dit zei hij aan de beroemde tafel van kees . On: De Telegraaf moet zich niet zo aanstellen. Eerst hebben ze er alles aan gedaan om Bosz er uit te krijgen (slechte start, "kikkers" en geen roulatie). Toen die weg was was het opeens de beste trainer ooit. Daarna moest Keizer binnen 2 weken weer weg. Nu is hij weg en dan is het weer niet goed, want hij kreeg geen linksback. Nu zag hem ook al zeggen dat Van der Sar en Overmars zouden opstappen als Ten Hag dit seizoen geen kampioen werd. Terwijl alleen Van der Sar zei dat hij zijn conclusies gaat trekken als er geen progessie is (dus niet per se kampioen) en Overmars heeft niks gezegd. Beetje irritantte gozer die Valentijn. Dat de TG hem nog niet ontslagen heeft obv het mee waaien met elke wind.

Ten Hag krijgt gewoon een topselectie voor zijn neus. Vijf punten goedmaken is gewoon een verplichting.

Jammer van Keizer, vond het een prima vent.

22 januari 2018 om 23:43

Als Keizer zijn vriend Bergkamp er niet zat had Keizer nooit coach geweest. Daarnaast is Bergkamp degene die veel transfers blokkeerde. Dus Keizer zou nooit in dezelfde situatie als Ten Hag zijn gekomen

22 januari 2018 om 23:58

Gerard zo is het maar net, ik had liever gezien dat Keizer een andere functie heeft gehad.

Vanaf het begin geloofde ik niet in Keizer, puur omdat hij te weinig ervaring had.

23 januari 2018 om 05:54

Dat is dus een zwaktebod geweest van Overmars en van der Sar. Die waren het blijkbaar helemaal niet eens waren met de aanstelling van Keizer maar de dominante Bergkamp uiteindelijk maar z'n zin hebben gegevens om gezeur te voorkomen. Niet heel sterk beleid.
Iedereen wijst hier naar Bergkamp maar van der Sar en Overmars zijn minstens net zo verantwoordelijk en dus schuldig voor de ontstane situatie.

23 januari 2018 om 07:22

Tornado72... er is geen overmars en van Der sar! Die 2 staan compleet los van elkaar. Van der sar heeft het vertrek van Bosz ingeleid terwijl overmars hem wou houden. Nu heeft van der sar bergkamp en keizer eruit gegooid maar is hij zichzelf vergeten!!

23 januari 2018 om 09:43

Gerard, deels waar en deels onwaar. Bergkamp had als verantwoordelijkheid om plan Cruijff te waarborgen. Sar en Overnars eigenlijk ook maar die zijn daar nu van afgestapt. Keizer paste 100% in het plaatje van plan C. Wat hem de das om heeft gedaan is a) falend aankoopbeleid en b) media.

Want Driessen zegt voor het eerst iets zinnigs: keizer kreeg niet wat Hag wel krijgt. Aankopen ketsten af en spelers waren uit vorm. Hag valt dus nu in een gespreid bedje.

Ook de media zaten K tegen. Dat geklets over wisselende opstellingen is door nagenoeg alle supporters 1 op 1 overgenomen zonder na te denken. Voorbeelden: Wober kwam pas na 6 wedstrijden, Viergever, Sinkgravena en Wober raakten een week na elkaar geblesseerd. Dat zijn dus al 4 verschillende opstellingen in 16 duels. Neres speelde belabberd in de eerste duels en men riep om kluivert. Vervolgens speelde klijvert belabberd en riep men om Neres. Toen Neres het goed deed riep iedereen dat ze het vanaf het begin al zeiden... Yes right. Dolberg speelde bagger dus kwam Huntelaar erin. Het middenveld schone, beek, Ziyech scoorde lang niet en wissels De Jong 3 potten achter elkaar wel als wissel. Maw je zit zo op 10 verschillende opstellingen. En hoe erg is dat nou..? Het ging 9 vd 10x om 1 ander poppetje en de media vliegt erop. Waanzin.

23 januari 2018 om 09:48

Tornado, de grootste fout is dat ze uiteindelijk de rijen niet gesloten hielden. Want denk je werkelijk dat Keizer met die nieuwe backs het slechter zou doen dan Ten Hag? Welnee. Keizer had het prima op de rit na veel pech. Twente is ook puur ongeluk.

Je zult zien dat alle credits straks naar Hag gaan, maar hij kan letterlijk door met wat Keizer heeft opgebouwd en heeft ook nog de nodige versterkingen.

Voor de mensen die zeggen dat K dat ook had na Bosz...nee.. de hele as en reservebank waren foetsie plus Kluivert en Dolberg uit vorm

23 januari 2018 om 10:25

@tornado

Het is in mijn optiek geen zwakte bod geweest. Overmars wilde het niet, de rest wilde het wel. Overmars is gewoon democratisch weggestemd. Dat was ook de hele opzet van het TH, niet alle macht bij 1 persoon inzake voetbaltechnische beslissingen.

Overmars zet zijn bedenkingen opzij en voerde gewoon uit (zoals het hoorde). Hij is wel kritisch blijven volgen en blijkbaar was van der Sar vervolgens snel overtuigd dat het toch niet de juiste beslissing was. En daar lag volgens mij het hele probleem. Van der Sar was een soort factor die overtuigd moest worden Vervolgens nam hij op basis van die argumenten een beslissing, maar ik vraag mij oprecht af of hij zelf enig inzicht had/heeft in technische aspecten van voetballers. Geloof best dat Bergkamp echt wel kijk heeft op spelers en het spelletje en ontwikkelingspunten, geloof best dat Overmars dat ook heeft, ik twijfel echter aan van der Sar als inzicht in technische dingen. Hij is nu ook teruggetreden uit het technische hart.

Wat mij betreft komt jonk gewoon terug als tegenhanger van Overmars (al wordt het moeilijk) of zetten we Witschge daar neer (mag over van alles en nog wat mee beslissen op het gebied van versterkingen, maar niet over de trainers, dat leggen we gewoon neer bij Overmars, die daar dan ook verantwoordelijk voor is).

In die Ouali heb ik bar weinig vertrouwen. Die zit namelijk ook in het TH, die was dus ook aanwezig bij het Keizer debacle.

22 januari 2018 om 23:46

Het is ook de verplichting van PSV om de 5 punten verschil vast te houden! Ik zie het ze ook niet weggeven......

23 januari 2018 om 00:02

Toch scheelde het afgelopen zondag letterlijk 20 seconden in de extra tijd. Anders waren het nu al minder dan 5 punten.

23 januari 2018 om 00:07

En 3 van die 5 heeft Ajax in eigen hand. Maar laten we vooral niet vergeten dat Ajax er ook een handje van heeft om tegen de kleinere clubs punten te verspelen. Het kan nog alle kanten op.

23 januari 2018 om 05:56

Psv wint in blessuretijd Ajax laat punten liggen vlak voor tijd.. Twente uit....

23 januari 2018 om 07:15

En PSV tegen Groningen uit. Bovendien was de zege van PSV zondag gewoon verdiend, of die nou in de eerste of in de laatste minuut tot stand kwam.

23 januari 2018 om 00:15

Deel je mening dat Keizer een prima vent lijkt. Echter prijs ik mij heel erg gelukkig dat Overmars verlost is van bemoeienis van onrealistische mensen die zijn werk belemmerden. Jammer dat Keizer mijn inziens de dupe is geworden van de val van Bergkamp en co. Iedere ajacied geniet van eigen jeugd, maar de realistische ajacieden snappen prima dat indien er geen top jeugdspeler klaarstaat op een een positie er aangekocht dient te worden. Zeker als je jaarlijks voor tientallen miljoenen verkoopt. Erg jammer dat ze Keizer niet een andere functie binnen de club hebben gegeven, ondanks zijn warrige interviews lijkt hij me een zeer aangename man.

23 januari 2018 om 00:22

PSV mag nog altijd 4 punten meer dan Ajax laten liggen. Zoals Johan Derksen vanavond treffend weergaf in VI, heeft PSV zoveel mazzel dat als er een PSV-er voor de trein valt, de stroom uitvalt.

I.t.t. wat de heren daar aan tafel denken, kan zo'n lucky streak echt zo nog 15 duels duren. Er gebeuren in casino's wel gekkere dingen met winning streaks. Daarnaast mag Ajax nauwelijks offdays hebben.

23 januari 2018 om 02:30

Sluit ik me bij aan. Met zoveel geluk word je gewoon kampioen.

23 januari 2018 om 07:16

Het was geen geluk. Met 32 doelpogingen was het gewoon verdiend.

23 januari 2018 om 07:55

Dat kan zo zijn maar als je tien wedstrijden naast elkaar zet met 32 doelpogingen, hoeveel van die clubs winnen dan in de laatste seconde? Precies.. misschien 1.. en dat is nu al 3x gebeurd.

23 januari 2018 om 08:40

Het maakt niet uit of je nu in de 1e, de 31e, de 65e of de laatste minuut scoort. Zo lang duurt een wedstrijd gewoon. Als je zo vaak het doel bestookt, is de kans gewoon groter dat er vroeg of laat eentje invliegt. Het enige wat je zou kunnen concluderen uit al die late PSV-doelpunten is dat ze er in elk geval tot het laatste fluitsignaal voor blijven gaan.

23 januari 2018 om 09:19

Dat een Twente speler besluit om een eigen goal te maken of dat een Heracles speler besluit om 10 seconden voor tijd een No look pass te geven kan je alles behalve sturen..

23 januari 2018 om 12:56

Totalbb, natuurlijk maakt dat wel uit. Waarom denk je dat live odds bij bookmakers steeds lager worden naarmate de wedstrijd op z'n einde loopt? Inderdaad, omdat de kans steeds kleiner is dat hij nog gaat vallen. Ik zeg niet dat het geluk is dat ze nog scoren, maar ze komen wel telkens heel erg goed weg. Dat Heracles even daarvoor die gigantische kans mist, dat is wel geluk voor Psv.

23 januari 2018 om 05:57

Dat vind ik dus onzin.
5 punten maak je niet zomaar goed.

23 januari 2018 om 07:38

Ajax heeft al eens vaker veel meer achter gestaan na de winterstop maar wrden toch kampioen, dan kan het nu ook makkelijk.
Ajax heeft duidelijk veel meer kwaliteit in huis dan PSV..

23 januari 2018 om 08:31

Door kwaliteit hoef je niet altijd kampioen te worden.

23 januari 2018 om 08:36

Ja, en vorig jaar moesten we voortdurend horen dat 'ajax duidelijk veel meer kwaliteit heeft dan Feyenoord' en we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Elk jaar dat Ajax geen kampioen wordt of dreigt te worden, horen we hetzelfde riedeltje. Ajacieden kunnen het kennelijk erg moeilijk verkroppen dat Wzawzdb lang niet altijd op gaat.

23 januari 2018 om 10:35

tuurlijk gaat het nog heel lang altijd op. Volgens mij is er maar 1 club met drie sterren in het logo en gaat het nog wel ff duren voordat een andere club ook 3 sterren mag noteren.

Vorig jaar was geen woord aan gelogen. Geen wedstrijd verliezen en we worden kampioen. Enige probleem ze verloren er 1, door een vrije trap van Locadia. Dus ze kwamen eigen streven niet na en kwamen dus ook 1 punt te kort op het einde. Nu roepen ze niet echt iets heel anders, misschien wel nog scherper we moeten alles winnen en dan halen we het. De vraag is of ze dat gaat lukken, want er komen nog wel wat pittige wedstrijden aan. Winnen ze echt alles dan is de kans wel heel groot dat ze ook daadwerkelijk kampioen worden. Maar goed, twee jaar geleden was de enige opdracht winnen van de graafschap en dat lukte ook niet.

23 januari 2018 om 11:09

Maakt me niet uit of we nu kampioen worden.
Laat ten hag eerst maar eens een stabiel ajax neerzetten met overmars.
Want met bergkamp zou dat nooit lukken.

Die back heeft is nog nieteens gearriveerd dus dat is nog maar afwachten. Ook met de plaatselijke linksback van de Amsterdamse vogels had Ajax nog gewonnen (zeg ik als Utrecht supporter). Heb echt Feyenoord nog nooit zon zwakke klassieker zien spelen maar goed. Lijkt er op dat overmars meer macht heeft gekregen en dat zijn daadkracht naar boven komt. Daar heeft ten hag voordeel bij maar denk eerder dat overmars meer macht heeft en dat het niks met de trainers te maken heeft. Overigens is ten hag natuurlijk ook de keuze van Overmars

22 januari 2018 om 23:49

Feyenoord nog nooit zo'n zwakke klassieker zien spelen? Ik zie ze haast altijd in de arena zo zwak spelen.

23 januari 2018 om 00:08

Dat weet je niet, normaal is de rechtsbuiten van Feyenoord levensgevaarlijk. Nu had hij maar een enkel moment, voor de rest had Nico hem aardig in de tas. Had Dijks gespeeld, dan was Berghuis misshien wel man of the match geworden met een goal en een assist.

Overmars wordt niet langer overruled door het technisch hart, hoeft niet eindeloos te vergaderen om een speler aan te mogen trekken. Dan gaat het veel sneller en dat zien we terug. De aangetrokken spelers werden al een tijdje gescout maar mochten eerder niet gehaald worden. Nu Bergkamp weg is, mag het wel.

Tja overmars moet nu ook wel, als ten hag ook niet slaagt word het hommelus bij Ajax. Dan kan je hem net zo goed een zo goed mogelijke selectie geven, geld heb je namelijk genoeg. Wel erg goed beleid nu van overmars btw.

Komt omdat Marc Overmars nu alleen opereert. Hij en vd Sar kiezen niet voor Keizer, maar voor ten Hag. Die andere pipoos stonden wel achter Keizer maar wilden niet investeren. Of dat leverde in ieder geval de nodige struggles op. Is voor Overmars nu makkelijk handelen!! Goede zaak en ik denk dat ten Hag het aardig op de rit gaat krijgen

23 januari 2018 om 00:09

Nee het komt omdat overmars niet langer geblokkeerd wordt vanuit het technich hart. Al deze spelers werden al een tijd gescout. Nu kan overmars veel sneller schakelen en deals beklinken voordat andere clubs roet in het eten gooien. laten we eerlijk zijn, afgelopen zomer duurde ne diirde het maar voordat een tranfer rond kwam. Nu gaat het razendsnel.

23 januari 2018 om 00:29

Daar geloof ik dus echt helemaal niks van. Ook Keizer gaf aan het begin van het seizoen aan dat hij er achterin eigenlijk nog wel wat bij wilde hebben en aan die wens heeft Overmars totaal geen gehoor gegeven sterker nog hij heeft Ajax met Dijks laten beginnen wat echt een amateuristische fout is.

23 januari 2018 om 01:01

Denk je echt dat als Overmars toen een goede back had kunnen halen, hij dat niet zou hebben gedaan?

23 januari 2018 om 05:42

Nope. Overmars denkt alleen aan zijn eigen hachje en schuwt machtspelletjes niet. Met het wegvallen van Cruijff heeft hij zijn kans schoon gezien om degenen die door Cruijff aangesteld zijn om de cultuur te bewaken eruit te werken. Dat het Ajax misschien een kampioenschap had kunnen kosten is bijzaak. Probleem voor hem was dat Keizer het ondanks al zijn tegenwerkingen aardig op de rit kreeg. Die verloren bekerwedstrijd kwam dan ook als een zegen en daar zal meneer vast een flesje chamagne op hebben gedronken.

23 januari 2018 om 07:11

Hij kreeg Wöber erbij. Daardoor kon hij zowel Viergever als Wöber ook nog linksback zetten. Deed hij niet. Begon met Dijks. Die ook bijna elke wedstrijd gewisseld werd.

23 januari 2018 om 07:12

Speedy creert altijd zijn eigen werkelijkheid en herhaalt het 10 x in een topic en dan wordt het waardheid?

Overmars is altijd eindverantwoordelijk geweest voor het technisch beleid. Dat daar afstemirondes in zitten kan best, maar de rollen zijn helder. Overmars laat zich Keizer opdringen en als hij dat niet wilt, is dat gewoon zwak.
Zo ook het niet halen van een linksback en wederom het vertrouwen uitspreken in Dijks afgelopen zomer.

Overmars (en vd Sar) wisten dondersgoed dat er bakken kritiek zou komen als keizer er uit moest en hebben om hun hachje te redden de knip getrokken en met euros gestrooid.
Gezien het feit dat nu ruim 90 van de Amsterdamse supporters de polonaise achter Overmars aan loopt, is die tacttiek geslaagd.

23 januari 2018 om 08:56

Meen je dat nou ècht?
Het is algemeen bekend dat Overmars geen fiat kreeg omtrent voorgestelde aankopen van het TH(Bergkamp).
Nu die opstakels zijn weggevallen kan Overmars etc. eindelijk de gewenste aankopen binnenhalen.
Helaas zijn de eerder beoogde aankopen zoals Bailey en Richarlison indertijd helaas afgeketst en inmiddels dè grote verrassingen bij hun huidige clubs.

23 januari 2018 om 10:40

Njfromvol Onzin, niet Overmars maar het TH was verantwoordelijk voor het technische beleid. Een van de weinige dingen die echt niet voor interpretatie vatbaar waren in het plan Cruijff was toch echt de stelling nooit meer 1 man alle macht bij technische zaken. Vandaar ook geen technisch directeur bij Ajax.

Overmars wilde keizer niet als eindverantwoordelijke en Keizer wilde keizer niet als eindverantwoordelijke. Rara hoe kan het dan dat Keizer toch eindverantwoordelijke werd???

Dus doe eerst ff onderzoek voordat je iets roept.

Tsjah, Keizer werd dan ook niet alleen ontslagen.. er werd gewoon een heel kamp uitgewerkt. Nu staan eindelijk weer alle neuzen 1 kant op. Bergkamp was tegen al deze investeringen geweest.. dus tsjah zonde van Keizer maar Ten Hag lijkt tot nu toe juiste man op juiste plek gekeken naar het totale welzijn van de club.

Wat wil Driessen nou eigenlijk zeggen? Dat Overmars dwars lag en express geen spelers haalde zodat hij Keizer er weer snel uit kon werken? Wat voor baat heeft Overmars daar bij? Ook Overmars heeft toch gewoon baat bij dat Keizer het zo goed mogelijk zou doen? Wie zegt dat Ajax afgelopen zomer niet achter een linksback aan zat maar dat die gewoon onhaalbaar bleek? PSV zat ook achter een aantal linksbacks aan maar heeft er uiteindelijk geen kunnen halen.

Heel makkelijk en goedkoop scoren van Driessen, sensatiezoeker.

24 januari 2018 om 13:53

"Heel makkelijk en goedkoop scoren van Driessen, sensatiezoeker"

Precies..gewoon de modus operandi van deze man.

Ach meneer Driessen is z'n insider bij Ajax kwijt (bergkamp) en gaat nu weer zijn gal uitstorten over de mensen binnen de club die daar verantwoordelijk voor zijn. Neemt niet weg dat het erg vervelend is voor Keizer: heeft in een half jaar meer meegemaakt dan sommige trainers in hun gehele loopbaan, waaronder helaas ook de meest tragische aspecten van de voetballerij. Hij is hier echter altijd als professional maar met name ook als mens fantastisch mee omgegaan, en ik gun die man dan ook een mooie carrière. Wat mij betreft is 'ie welkom bij Ajax (in een andere functie dan hoofdcoach), al kan ik me voorstellen dat dit gezien de omstandigheden op het moment niet erg reëel is. Verder v

23 januari 2018 om 00:11

Het is zeker vervelend voor Keizer maar het was wel zijn vriend Bergkamp die elke keer moeilijk deed over transfers.bergkamp heeft het leven voor Keizer ook niet makkelijker gemaakt. Want eerlijk is eerlijk, als Keizer niet met Dijks hoefde te spelen, was het voor hem ook stukken beter gegaan. Het was de zwakste schakel binnen het elftal en tegenstanders richten zich daar ook op.

23 januari 2018 om 09:30

Keizer hoefde ook helemaal niet met Dijks te spelen op links. Kon daar ook Viergever of Wöber neerzetten. Dat deed hij niet. Hij wisselde heel vaak Dijks al tijdens de wedstrijd. En toch telkens opstellen.

Keizer had pech , net op het verkeerde moment en toen hij de boel op de rit leek te hebben sleurde bergkamp hem mee in zijn val. Eindelijk verlost van bergkamp kan Ajax nu grotere aankopen doen. Spelers die het team op diverse posities daadwerkelijk en oer direct gaan verbeteren . Die Argentijn is een topper dat zie je al na 1 wedstrijd .

Ach, ook Keizer had zonder die aankopen van Feyenoord en Utrecht gewonnen. We zien het in mei waar het Ajax van ten Hag staat.

Ach ja beetje schrijven naar wat je uitkomt. Dat er geen rechtsback onder keizer was aangetrokken zal een groot deel te danken zijn aan Bergkamp die Zeefuik vanuit JA zou doorschuiven.

Driessen kan beter bij de houtafdeling van de Gamma gaan werken: zagen vind hij het leukst.atlijd maar weer die insinuaties en suggestieve verdachtmakingen. Bah. Alsof er met opzet niemand is aangetrokken toen Keizer er zat. En lekker wel als ten Hag binnen is. Wie bedenkt deze apekool?! Het benoemen van Keizer en het niet op tijd aantrekken van nieuwe spelers is wanbeleid en dat wordt nu hersteld Daar hoort ook het lozen van Bergkamp bij. Of ten Hag de beste trainer voor Ajax zal moeten blijken maar er lijkt in ieder geval wel een besef van de noodzaak van een topsportbeleid fte zijn.met jongetjes van 18 overleef je niet in Europa. Ook niet met sympathieke jeugdtrainers.

23 januari 2018 om 10:12

boogbal

Ja he. Dat arme Ajax dat door dat sluwe en geniepige De Telegraaf zo tegen wordt gewerkt, ach wat zielig allemaal! Houdt toch op man, De Telegraaf was en is nog steeds behoorlijk pro Ajax en nu het een keer kritisch is valt het kennelijk niet zo goed bij je. Slappe hap.

Je ziet in de loop van de tijd dat Ajax steeds meer gaat investeren, los van de trainer. Onder FdB was al meer mogelijk dan ttv Jol, die het echt met koopjes en scharreltjes moest doen. Dat onder Bosz Ziyech werd gehaald was onder FdB ondenkbaar. Bij Keizer kwam Wôber binnen, etc. Niet alleen de bedragen lopen op, er wordt ook steeds vaker meer 'op leeftijd gekocht'. Met het groeiende banksaldo ook heel logisch. Om daar verband met de zittende trainer in te zien lijkt mij onzinnig, het is een autonome ontwikkeling.
Of Ajax PSV nog kan inlopen hangt ook af van de ontwikkelingen in Eindhoven. Het vertrek van Locadia en of de inpassing van de nieuwe man succesvol zal zijn, blessures en dat soort zaken, het kan allemaal van imvloed zijn. Als Verbeek het op de rit krijgt bij Twente kan PSV zaterdag zomaar punten verspelen, zoals Ajax ook deed. En PSV heeft al heel vaak na het carnaval meer punten verspeeld dan er voor. Klinkt misschien onnozel maar het is waar. Hoewel dat nou onder Cocu nog niet gebeurde ....

23 januari 2018 om 08:37

Vergeet je Utrecht Ajax niet? Want ik denk dat Ajax daar punten gaat verspele dit weekend.

Kort door de bocht dit, Nicolas waren ze toch al mee bezig en Dhr. bergkamp werkte toch tegen en niet Mark. Nu hebben ze enige vrijheid en ja dan is het ook makkelijker om spelers te halen die enige ervaring hebben internationale

Driessen wilt weer punten scoren hoor. Wat een dwaas. Overmars heeft Bergkamp , die voorzitter van het TH was, en zijn consorten afgezet en uit de club gegooid. Hij is nu zelf voorzitter van het TH waardoor de weg naar versterkingen via de RvC is verkleind. Daardoor anticipeert Ajax ook beter op de transfermarkt. Kortom, er hoeft niet ellelang meer te worden overlegd of een speler wel gehaald moet worden. Sinds Bergkamp geen voorzitter meer is zijn, voor het volgend seizoen Bandé en Perr Schuurs aangetrokken. En zijn Nicolas Tagliafico en Kristensen met oog op dit halve seizoen aangesteld. 4 spelers in pakweg 3 maanden tijd. Dat waren wij niet gewend van Ajax.

Wat wil die Driesen hier nou weer? Is de boel weer aan jet opstoken zoals altijd. Komt nooit of weinig positief nieuws uit zn mond. Altijd de negatieve kant van het verhaal.
Hij vergeet dat het technisch hart er nu uit ligt. Bergkanp die veel transfers tegen hielt. En nu Overmars de touwtjes in handen heeft. Wordt er wel gelijk goed gehandeld. En maar blijven zeggen dat de jeugd de kans moet krijgen. Keizer kon op die manier nooit zn werk doen zoals Ten Hag dat nu kan doen.
Maar misschien komt Driesen net uit zn winterslaap. En al die veranderingen bij Ajax niet mee heeft gekregen

23 januari 2018 om 10:14

Zlatanunited

Inderdaad zeg, waar is die Driessen mee bezig? De Telegraaf hoort gewoon positief te schrijven over Ajax en Ajax de hemel in te prijzen natuurlijk. Dát is hun taak en niet om, zoals die Driessen nu doet, gewoon de realiteit te beschrijven.

23 januari 2018 om 12:14

@ kante

Nee hoor, Driessen suggereert iets wat hij niet hard kan maken. Met Nico waren ze al veel langer bezig, die is niet gekomen omdat Keizer is ontslagen.

23 januari 2018 om 12:49

Punt is niet zozeer of Driessen nou wel of geen gelijk had of dat hij met een kontverhaal komt. Punt is dat de suggestie wordt gewekt alsof De Telegraaf anti Ajax zou zijn of iets dergelijks. Dat lijkt mij een nogal frivole suggestie. Het is nog net ziet zo dat op de redactie een feestje wordt gebouwd als Ajax heeft gewonnen maar het scheelt niet heel veel.

Dan zou je kunnen stellen, ja, verreweg de meeste redacteuren van de Sportredactie bij De Telegraaf zijn nu eenmaal fan van Ajax, dus dan is het niet zo raar dat ze blij zijn als Ajax winnen. Maar ik zie dat compleet anders. Ik ben zelf ook sportjournalist geweest bij een regionaal dagblad en daar hebben mijn leermeesters mij altijd voorgehouden dat supporterschap en journalistiek echt niet bij elkaar horen. Als je graag fan wilt zijn, dan is dat prima, maar dan ben je niet geschikt als journalist, als je jezelf serieus neemt. Ik geloof daar wel in.

Want zoals die Jan Dirk Stouten bij Radio Rijnmond. Ja ik snap best dat er mensen zijn in de regio Rijnmond die het wel prettig vinden als het commentaar 'wat gekleurd' is, maar eigenlijk kan dat niet. Vroeger had je eenzelfde figuur voor die radio, Hans van Vliet. Die ging dan ook gewoon uiterlijke kenmerken van spelrs van de tegenstander belachelijk maken en zo. Had hij het over Van Breukelen als 'die kinnebak', Ajaxspelers werden zonder pardon 'ouwe lul' genoemd, etc. En op de Ajax perstribune, destijds nog in De Meer, was het gewoon 'normaal' dat 'journalisten' van de lokale radio gewoon midden op de perstribune opstonden en uitbundig gingen staan juichen als Ajax scoorde. Op de perstribune.... Godbetert... Dat durfden zelfs Barend & Van Dorp niet. Die lieten het bij een beschaafd applausje.

Enfin, De Telegraaf is natuurlijk gewoon behoorlijk op de hand van Ajax. Dus net doen of Driessen Ajax zo oneerlijk hard aanpakt vind ik overdreven.

Wat een onzinverhaal van Driessen. Keizer heeft het zelf verkloot. Geen Europees voetbal, geen bekervoetbal en 5 punten achter op Psv. En dat vooral vanwege zijn onbegrijpelijke koers en wisselbeleid. Keizer lijkt me een aardige en eerlijke man, maar heeft niet de capaciteiten die een hoofdcoach van Ajax moet hebben. Daarnaast heeft hij altijd geweten dat hij het object was van een tweestrijd tussen zijn beschermer Bergkamp en de man die het niet in hem zag zitten, Overmars. Dan was het verstandiger geweest om nee te zeggen, maar ik begrijp best dat hij dit zag als zijn kans. Nou, gegrepen en gefaald. Dus moet je, net als andere trainers die op resultaat worden afgerekend, nu op de blaren zitten. Wel verdiend hij een gentleman behandeling van Ajax. Daarnaast, ook Ten Hag wordt op resultaat afgerekend. En dat mag vanaf dag 1....

Keizer had sowieso alle eigenschappen van een "tussenpaus". Trainer uit eigen gelederen, in principe onbekend, vanaf het begin af boterde het niet met de top en als klap op de vuurpijl is deze analyse van Diessen ook nog eens vlijmscherp.
In mijn ogen was Ajax stiekem in de zomer al rond met Ten Hag, maar wilde Utrecht graag de winter afwachten. Dan moet je iets en stel je een onbekende aan uit eigen gelederen. Die kan het ten slotte nooit "vreselijk slecht" doen.

Iedereen kan wel afgeven op vd Sar en Overmars. Maar deze personen grijpen wel in. Dat een hoofdcoach van Feyenoord nog steeds op zijn plek zit bij een achterstand van 14 punten is na mijn inziens een stuk erger.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren