Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax neemt ‘millenniumkind’ Nicolas Kühn over van RB Leipzig’

Laatste update:

Ajax versterkt zich met Nicolas Kühn van RB Leipzig. Dat meldt De Telegraaf vrijdagavond. De jongeling, geboren op 1 januari 2000, kan op alle drie de posities in de voorhoede uit de voeten. Minuten voor het eerste van Leipzig maakte de jeugdinternational van Duitsland nog niet.

Kühn, een aanvaller van 1 meter 74, is actief bij Leipzig Onder-19. Hij speelde dit seizoen vijf wedstrijden in de Bundesliga voor A-Junioren, waarin hij niet scoorde. Het talent kwam tevens driemaal in actie in de UEFA Youth League en was in die wedstrijden goed voor een treffer en twee assists. Zijn contract in Duitsland liep door tot de zomer van 2018. Vorig jaar werd hij nog in verband gebracht met Barcelona.

Het is nog niet bekend of de Duits jeugdinternational meteen aansluit bij het eerste van Ajax. Met zijn komst komt het aantal winterse versterkingen op twee: eerder legde Ajax ook linksback Nicolás Tagliafico al vast. De club probeerde Hassane Bandé ook deze maand al te strikken, maar KV Mechelen wil de aanvaller pas na het lopende seizoen laten gaan.

Heeft Ajax behoefte aan de komst van Nicolas Kühn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Iemand enig idee wie deze jongen is en of ie goed is?

12 januari 2018 om 21:05

Zeer goed, jong, snel, lichtvoetig, scorendvermogen. Kwestie van nu veel wedstrijden maken en speel minuten. In Duitsland is dat moeilijker als Nederland. Jeugdinternational en had vorig jaar 8 doelpunten gemaakt in 11 wedstrijden.

12 januari 2018 om 21:05

Duits jeugdinternational al jaren, scoorde veel als centrale speler in de B-jeugd. Raakte voor EK u17 in de zomer geblesseerd. Sindsdien speelt hij vaak op flank, bij Duitsland niet gek door aanwezigheid Arp. Lijkt vervanger Redan of iemand moet nog vertrekken. Op eerst oog hele fijne aankoop al moet ik toegeven hem nietmeer te hebben gevolgd na blessure. Wel aan oa Barca gelinkt tijd terug. Voor nu content.

13 januari 2018 om 00:02

@wolterx je vind het wel een goede aankoop geloof ik hè? Ben benieuwd

13 januari 2018 om 00:40

Naja, hij kost kleine 2 miljoen, aflopend contract en nog geen officieel debuut. Hij kan echt wel iets met de bal, zie dit soort spelers graag spelen. Kwam toevallig toestraks langs dit bericht; "Na een kwalificatietraject van 8000 teams uit 43 landen mochten de 20 beste overgebleven teams deelnemen aan de Nike Premier Cup van 2015, een prestigieus Onder-16 toernooi gehost door Man Utd.
Best speler van dat toernooi: Nicolas Kühn." Blijkt waar te zijn ook nog, RtD Ghana won dat toernooi uiteindelijk maar hij werd beste speler toen.

12 januari 2018 om 21:06

Speelde dus voor Duitsland onder 17, heeft zijn debuut al voor jong leipzig gemaakt in zowel de competitie als in de youth league. Werd in 2015 transfervrij overgenomen van Hannover 96 en kan zowel als rechtsbuiten als centrumspits spelen.

12 januari 2018 om 21:09

Hele goede speler dit. Linksbenige dribbelaartje. Heel knap van Ajax dit.
Denk dat dit de back up/opvolger van Neres is en voor Cerny het tijdperk Ajax erop zit.

12 januari 2018 om 21:35

Op het moment dat Cerny geblesseerd raakte was het al duidelijk dat het einde verhaal was. Nu deze Kühn er bij komt en Bande volgend seizoen terwijl Labyad wellicht deze transferperiode ook nog komt is het duidelijk: Cerny gaat weg.

Overmars is echt aan het doorpakken nu. Ik kan het wel waarderen. Liever teveel geld/spelers halen dan te weinig waardoor daar dingen over geroepen worden!

12 januari 2018 om 21:13

Ik vraag me af in hoeverre we Ajax nu als koopclub moeten bestempelen.
Na alle aankopen van afgelopen jaar en dit jaar kan je daar nu wel van spreken....toch.
Ik heb daar geen probleem mee , maar Ajax blijkt definitief af te stappen van pkan en visie Cruijff.....en neen....het zijn niet allemaal gerichtte aankopen.

12 januari 2018 om 21:27

Zolang ik Ajax volg heb ik ook nog nooit een grotere leegloop meegemaakt. Je kan en volledig elftal vormen met spelers die naar buitenland zijn gegaan van de jaren '98-'01. Hoe minder spelers vertrekken hoe minder je er terug hoeft te halen. Alleen aan aanvallers Dilrosun, Malen, Aberkanye, Peeters (speelde wel eens op de flank), JFC (nu lwb bij Chelsea vaker, speelde bij Ajax ook vaker linksbuiten) en Lopez (nooit fan van maar je mist er toch en optie door) en dan heb ik het alleen over spelers die nooit eerste hebben gehaald die aanvallende opties waren. Verder nog Kluivert die vroeg doorgeschoven is dus nog minder optie, de eerder aangetrokken Antonucci vertrok ook al speelde die vaker middenveld dan flank. Doorschuiven en vertrek laat gaten achter die opgevuld moeten worden. Had ook liever Tete/Veltman-TFM-De Ligt-Riedewald achterin gezien. Alleen spelen 3 ervan om uiteenlopende redenen in buitenland, dat zijn allemaal spelers uit verschillende jaren die in jeugd speelde. Je moet als ze vertrekken toch opvangen. Ben zeker niet blij dat het zo moet maar je kan niets anders.

12 januari 2018 om 21:57

Er lopen nog genoeg jonge talenten in het eerste uit eigen jeugd. Dus daar ligt het niet aan. Aangevuld met wat oudere spelers en wat jonge buitenlandse talenten. Je moet voor een goed mix zorgen. In de tijd van Cruyff ging men er vanuit dat er per jaar 1,5 talenten uit de eigen jeugd het eerste haalde

13 januari 2018 om 10:20

Ik denk dat er de aankomende jaren weinig/minder jeugd gaat doorstromen ivm de aankopen die er nu gedaan zijn en er vast en zeker nog gaan komen.

Ik bestempel aangekochte jeugdspelers overigens niet als eigen jeugd bij welke club dan ook.

13 januari 2018 om 10:54

Geen reden toe dat te denken. Komende 5 jaar zullen er gewoon rustig weer 10 nieuwe spelers uit de opleiding eerste in doorvloeien.

Het moet wel dat ze inspelen op een vertrek, anders zou ik het niet snappen.

12 januari 2018 om 21:02

Nee, is juist reactie op vertrek Redan naar Chelsea van deze zomer.

12 januari 2018 om 21:09

Was Danilo Pereira niet de reactie op het vertrek van Redan?

12 januari 2018 om 21:15

Hij is 2 jaar ouder dan Redan en was nodig aangezien er geen spits hebben in 2001-1999 na vertrek van Malen, Redan en Lopez.

12 januari 2018 om 21:18

Maar vervanger van Lopez is in dat kader logischer inderdaad.

Van dat sneller handelen was in ieder geval niets gelogen...

Vraag me wel af in hoeverre er behoefte is aan deze speler. Iemand meer info?

Investeren in de jeugd is heel belangrijk. Weet niet of het goede speler is maar hij wordt niet voor niks gescout.

12 januari 2018 om 21:09

Als ik al die transfers zo lees begin ik wel te denken dat spelers voor niks gescout worden. Als ze deze jongen halen en Bande in de zomer. Wat zijn dan de plannen met Johnsen waar ze in de zomer nog 2 miljoen voor hebben betaald? Kluivert loopt er ook nog.

12 januari 2018 om 22:42

Deze jongen speelt niet op linksbuiten, dit is net zoiets als zeggen dat komst van Tagliafico negatief is voor Schuurs. Ja, het zijn verdedigers maar hun posities overlappen niet.

Wat een kansloos beleid zeg. Hoeveel zogenaamde talenten wil je tegelijk laten wachten op speelminuten. Je hebt nu Kluivert en Neres staan. Dan lopen Johnsen en Cerny ook nog rond als talenten. In de zomer komen daar Bande en nu dus deze jongen bij. Dan heb ik het nog niet eens over jeugdspelers gehad zoals Noa Lang die je ook nog kan proberen. Voor de spits heb je Dolberg, Huntelaar, Cassiera, Sierhuis en Danilo nog rondlopen. Hoe ver wil je gaan?

12 januari 2018 om 21:08

Alsof hij voor Ajax 1 is gehaald. Voor de rest zijn er nu alleen 2 basiswaardige vleugels genaamd neres en kluivert.

12 januari 2018 om 21:08

Hoe ver? Denk jij dat Younes lang blijft. Cerny is over en wordt volgend jaar verhuurd. Deze jongen komt over 2 jaar pas in de basis en dan is Neres of Kluivert wel weg in deze tijd.

12 januari 2018 om 21:09

Hij wilt gewoon lachwekkend reageren. Alsof neres en kluivert voor altijd in Ajax 1 blijven. Komt zeer jaloers over

12 januari 2018 om 21:10

Over 2 jaar zijn Neres en Kluivert wel weg ja en staan daar hopelijk Bande en Johnsen waar Ajax bij elkaar meer dan 10 miljoen voor heeft betaald.

12 januari 2018 om 21:14

En leg me handen in het vuur dat ze minimaal het dubbele eruit slaan als het dan al niet voor een van hun is. Beleid is gewoon goed. Denk je dat Overmars gewoon achter z’n bureautje zit en denkt van “zo wie gaan we vandaag ff kopen”?

12 januari 2018 om 21:23

Natuurlijk gaan ze dikke winst maken. Maar je moet je afvragen of het wel echt nodig is wat heb je aan 3 goede talenten voor 1 positie? Oké je kan altijd met zekerheid zeggen dat er 1 slaagt maar die jongen van Heerenveen heb je nu eigenlijk voor niks gehaald want die gaat er natuurlijk nooit meer aan te pas komen.

12 januari 2018 om 21:27

Wie zegt dat zij dan nog Ajax spelers zijn ? Ajax weet heus wel waar ze mee bezig zijn. Je speculeert maar wat.

12 januari 2018 om 21:29

@lee112
Jaloers? Hij is toch een Ajacied?
vreemde reactie

12 januari 2018 om 21:43

Twee linksbuitens, een positie waar deze jongen niet vaak speelt.

13 januari 2018 om 00:08

Juist helemaal mee eens, nu lopen we eindelijk eens voor op het eventuele vertrek van de huidige spelers. Iets waar ajax de afgelopen jaren niet goed in was, zeker gezien de goede financiën!

13 januari 2018 om 00:14

Nou 10 miljoen... dat heb je er straks al dubbel en dwars uit met de verkopen van Kluivert en Neres.

12 januari 2018 om 21:10

Alsof Kluivert en Neres te behouden zijn als ze de komende 2 jaar gaan vlammen. Deze jongen is pas 17 jaar dus zal pas volgend jaar of jaar erop veel minuten gaan maken.

12 januari 2018 om 21:11

Deze jongen is 18 en over 2 jaar zijn Neres en Kluivert wel weg ja en staan daar hopelijk Bande en Johnsen waar Ajax bij elkaar meer dan 10 miljoen voor heeft betaald. Kortom dan moet deze jongen nog steeds wachten op een plek in de basis.

12 januari 2018 om 21:21

Sinds wanneer is een dubbele bezetting niet meer noodzakelijk. Ajax haalt eindelijk vervanger voor Redan en jij vind het een onzin beleid? Doorloopsnelheid van soelers is veel korter geworden en moet je een kange termijn visie hebben, daarnaast zal niet elk talent het halen en zal concurrentie het niveau verhogen. Jij visie lijkt wat kirtzichtig

12 januari 2018 om 21:11

Cerny gaat het niet worden volgens mij,lang en Sierhuis hetzelfde,mooi voor op de bank maar meer ook niet.huntelaar word een dagje ouder dus is een extra speler die op 3 positie,s uit de voeten kan welkom

12 januari 2018 om 21:11

Cerny gaat het niet worden volgens mij,lang en Sierhuis hetzelfde,mooi voor op de bank maar meer ook niet.huntelaar word een dagje ouder dus is een extra speler die op 3 positie,s uit de voeten kan welkom

12 januari 2018 om 21:12

We hebben in de hele opleiding geen enkele spits van beetje respectabel niveau uit 2001 of 2000, hij is niet voor dit seizoen. Wie zegt dat over 2 jaar we niemand nodig hebben, kans dat we in 2020 er meer dan 5 van de 10 namen die je noemt nog bij de club hebben is nieteens zo groot.

12 januari 2018 om 21:50

Johnsen is er nog niet klaar voor. Kuhn ook nog niet. Cerny is er vermoedelijk nooit klaar voor. Younes gaat weg. Dus dan heb je in de zomer 3 goede vleugelaars, waar Bande de derde is. Dat is echt niet teveel. Die jonge gasten zijn dan voor de jaren erna. Ze zullen niet allemaal doorbreken, en ook daar anticipeert Ajax op. Dat is gewoon verstandig, anders kom je onherroepelijk weer een keer spelers tekort die het juiste niveau hebben.

Wat betreft de spitspositie heb je nu twee spelers die iets in het eerste te zoeken hebben. Dat is het juiste aantal. En drie jonge gasten erachter. Dat is er misschien net een teveel. Maar hoe erg is dat? Veel minder erg dan jij het doet voorkomen.

Pfoe Ajax laat er geen gras over groeien! Ze zijn lekker bezig op de transfermarkt, dat is wel eens jaren lang anders geweest. Ken deze jonge verder niet, iemand meer info?

Vrijdagavond koopavond en niet alleen bij de winkels.....

Wanneer dit echt een topper is laat rb Leipzig met veel meer financiële mogelijkheden hem echt niet gaan. Dus denk ik dat t niet veel meer zal worden dan n younes ofz

12 januari 2018 om 21:13

Leipzig wilde in November nog verlengen, zomer wilde Barca hem. Hij kan wel iets, maar natuurlijk geen garantie.

12 januari 2018 om 21:16

Ze kunnen hem misschien meer betalen dan Ajax, maar waarschijnlijk minder sportief perspectief bieden. Op die leeftijd is het raar om voor het geld te kiezen, zeker als je niet uit een derdewereldland komt, dus Ajax is voor hem een vrij logische keuze.

Hoeveel scouts heeft Ajax eigenlijk? Colombia, Brazilië, Oostenrijk, Duitsland, Scandinavie, Argentinië, Nederland....

13 januari 2018 om 00:17

Ecuador, is op dit moment een 17 jarige jongen uit ecuador op stage.

Nog nooit gehoord van deze speler. Hierboven (en in andere topics over Ajax) lees ik reacties dat het 'kansloos beleid' van Ajax is, dat Ajax een 'koopclub' is geworden, dat ze de 'lijnen van Cruijff' niet meer volgen en weet ik veel wat allemaal.

Ajax voert juist nu prima beleid: er komt genoeg jeugd door (zoals van de Beek, Kluivert, de Ligt), er wordt voor de jeugd ook aardig wat van buiten gekocht en die dus een gedeelte van de Ajax-jeugdopleiding doorlopen (zoals Danilo, Onana, Dolberg, Pasquali, Jensen, Ylatupa, etc.) en dus wordt er ook aan het heden gedacht, posities die in Ajax 1 niet goed bezet zijn of gewoon zwak zijn en waarvoor (momenteel) nog niets voor in de jeugd rondloopt (nog niet klaar zijn of gewoon niet van het gewenste niveau), worden versterkt door spelers van buitenaf te halen (zoals Neres, Tagliafico, Ziyech, etc.), spelers worden over het algemeen voor goede prijzen doorverkocht en er zitten ook weleens echte klappers tussen (zoals Sánchez en Klaassen, terwijl Ziyech en Onana daar aankomende zomer misschien voor zullen zorgen) en er wordt winst gemaakt.

In Ajax 1 loopt er ook gewoon genoeg jeugd rondt. Veltman, de Ligt, van de Beek, Eiting, Zeefuik en Kluivert maken allemaal deel uit van Ajax 1 en zijn allemaal volledig opgeleid door Ajax, waarbij Veltman (aanvoerder), de Ligt, van de Beek en Kluivert inmiddels basisspelers bij Ajax zijn en Onana, Cerny, Frenkie & Siem de Jong, Dolberg, Lamprou en Dijks hebben ook allemaal deel uitgemaakt van de opleiding van Ajax en daarvan is Onana een belangrijke kracht, Dolberg was dat vorig seizoen ook (dit seizoen minder bezig), Siem was met name in z'n eerste periode bij Ajax van grote waarde en Frenkie staat op het punt om door te breken bij Ajax.

Dat zijn dus in totaal 6 spelers die volledig opgeleid zijn door Ajax (waarvan er 4 een basisplaats hebben) en 7 spelers die deels zijn opgeleid door Ajax (waarvan met name Onana, Frenkie en Dolberg toch behoorlijk wat minuten maken) en dat zijn dus in totaal 13 spelers die wat met de jeugd van Ajax te maken hebben.

12 januari 2018 om 22:28

Ben het van A tot Z met je eens. Hoe romantisch het ook klinkt om puur te draaien op een jeugdopleiding en daarmee proberen aansluiting te vinden bij de Europese (sub)top door een geïntensiveerde persoonlijke begeleiding, dat gaat nu eenmaal niet. Dit is de enige weg omhoog en Ajax heeft het kapitaal opgebouwd om hier werk van te gaan maken. Het doet me heel erg goed om te zien dat dit nu beter gaat en het wordt ook met de dag duidelijker wat voor stoorzenders er hebben rondgelopen die dit beleid in de weg hebben gestaan.

Manchester city van NL.
Beleid van eigen jeugd, laat me niet lachen

12 januari 2018 om 21:52

Kijk wie er bij City in het veld staan, en dan wie er bij Ajax in het veld staan, en wie van hen uit de eigen jeugd komen. Dan weet je dat je onzin praat.

12 januari 2018 om 22:00

Onana, tagliafico, viergever, zyech, dolberg, de jong, de jong, neres, Huntelaar, younes, schone, moet ik nog doorgaan?

12 januari 2018 om 22:05

12 van de 22 officiele selectiespelers voldoen aan criteria van eigen jeugd (dus geen Dolberg, Onana etc meegerekend, wel Cerny aangezien dit wel aan de criteria voldoet) daarnaast zijn er afgelopen zomer nog paar vertrokken. Die eigen jeugd zijn.

12 januari 2018 om 22:07

Wie dan?

12 januari 2018 om 22:12

En je vergeet de laatste 7 spelers die ze de laatste twee weken hebben gekocht

12 januari 2018 om 22:19

Ben benieuwd welke 7 er sinds 30 December bij zijn gekomen.. maar Alblas, Zeefuik, Veltman, De Ligt, Dijks, Vd Beek, Siem, Kluivert, Nouri (deze zit er nog bij, maar is beetje moeilijke), Cerny, Eiting en sinds 5 januari Dolberg, al kan je over Dolberg twisten. Maar allen zijn deel van Ajax 1 officieel en voldoen aan alle criteria.

12 januari 2018 om 22:38

Tagliafico en deze Kuhn, verder kom ik niet. Maar tellen is niet mijn sterkste punt ;-/

12 januari 2018 om 22:42

Alblas speelt nooit, zeefuik ingevallen, dijks van Willem 2, Siem van psv, dolberg is gekocht, Cerny is gekocht, eiting speelt nooit.
Bij city hebben ze ook 60-70 spelers onder contract

12 januari 2018 om 22:53

Siem van Psv? hahaha. Heb je gemist waar Siem vroeger een aantal keer kampioen werd?

Huub, niemand neemt je serieus.

12 januari 2018 om 22:55

Siem van PSV? Nee, Siem van Newcastle. PSV had hem gehuurd joh. Ajax heeft hem opgeleid.

13 januari 2018 om 05:37

Ik snap niet dat velen Siem de Jong hebben genoemd die Ajax kampioen maakte...dat was dankzij de mindere periode van de concurrentie EN het spel dat Ajax speelde (voortdurend balbezit en zeer behoudend).

Nog nooit maakte Siem meer dan 13 doelpunten per seizoen in de Eredivisie (34 wedstrijden). Ook wist Siem 6 doelpunten te maken in 47 Europese wedstrijden (!).

13 januari 2018 om 05:45

@Huub; Riedewald Tete Bazoer Klaassen...

13 januari 2018 om 07:13

En wie stroomt er daar vanuit de jeugd door? Precies daar zit het hem in.

Vd Beek vervangt Klaassen, Onana (19) vervangt Cilessen, de ligt Sanchez, Kluivert op de flanken en wober (19) werd meteen ingezet na blessure Viergever en Sinkgraven. Het gaat om doorstroming kansen niet alleen of ze geboren zijn bij Ajax.

12 januari 2018 om 22:31

Hoe sneller spelers verkocht worden of weggaan hoe eerder je moet anticiperen op de transfermarkt. Als spelers uit de Ajax jeugd worden weggehaald moet dat gat toch opgevuld worden. Daarnaast is er de laatste jaren genoeg eigen jeugd "te" vroeg weg gegaan waardoor er simpelweg gaten moeten worden gevuld. Een jeugd opleiding is geen bodemloze put waar altijd wel iemand klaar staat. Zolang spelers aanwinsten zijn vind ik het geen probleem. We hebben nog altijd Veltman, Kluivert, VD Beek, De Ligt, Dijks 5 eigen jeugd spelers in de basis. Waarvan er 2 dit jaar definitief doorbreken. Tel daarbij op dat 1 eigen jeugdspeler ongelukkig wegvalt en het afgelopen jaar er 3 of 4 zijn weggegaan en dan wordt je spoeling al snel dun.

Daarnaast vind ik het helemaal niet erg als ze spelers op deze leeftijd kopen zolang ze een meerwaarde zijn. Liever op die leeftijd kopen en zelf vormen tot Ajax speler dan wachten en ze niet meer kunnen betalen. Speelt Ajax alleen met eigen jeugd is het ook niet goed en slaan ze door, nu zijn ze gewoon op zoek naar de juiste balans.

Ajax begint een soort Chelsea of City te worden. Zoveel mogelijk talentvolle spelers kopen, aantal verhuren, andere weer door verkopen. Schat dat ze ruwweg boven de 60 contractspelers uitkomen zo onderhand. Maar goed dat de arena nog geen naamswijziging heeft ondergaan want de visie Cruyff is ver weg. Heel ver weg.

12 januari 2018 om 22:36

Alle aankopen zijn gefinancierd door de verkopen, en dan heeft Ajax nog een positieve transfer-balans van zo'n 100 miljoen. Chelsea en City kunnen daar alleen maar van dromen.

12 januari 2018 om 22:44

Daar praat ik ook niet over. Lezen is ook een kunst.
Maar ze hebben ook 60-70 spelers onder contract

12 januari 2018 om 22:52

Lezen is een kunst; denken ook. Dat Ajax.ook veel spelers onder contract heeft, betekent natuurlijk niet dat ze een vergelijkbaar beleid voeren ten opzichte van Man.City of Chelsea. Dat mocht Ajax misschien willen, maar daar hebben ze bij lange na niet de middelen voor.

12 januari 2018 om 22:39

Anderhalf jaar geleden waren het er 65 als ik me niet vergis. Denk dat we nu ,exclusief vrouwen, rond zelfde aantal zitten. Alleen valt het qua verhuren mee, maar boven de 60 contractspelers hebben we zeker gezeten.

12 januari 2018 om 22:47

72 volgens mij. Nu zijn 28 (?) contractspelers mee naar Portugal, en moest JA schuiven met jeugdspelers om een volwaardig elftal de wei in te sturen. Veel meer dan 50 zijn er volgens mij niet.

13 januari 2018 om 00:44

In de jeugdopleiding heb je er sowieso 15+ al, kernteam van Jong Ajax heeft contract, enkel Mees de Wit twijfel ik over, denk hij niet. Ajax 1 iedereen sowieso contract. Zijn paar verhuurd of komen deze winter of in de zomer pas. Over de 50 gaan we wel.

12 januari 2018 om 22:51

Als je zelf opgeleide topper in de aanval wordt gekocht door Chelsea (redan) haalt Ajax een vervanger. Gaten in de opleiding zal je altijd moeten opvullen.

Dit is ver ver weg van hoe City en Chelsea zaken doen.

Cruijf zou dit ook begrijpen.

Ajax koopt geen spelers: Ajax moet hun miljoenen uitgeven aan spelers op t veld!
Ajax koopt spelers: Wat een koopclub , belachelijk!

Ken de speler niet maar wat je van hem ziet online ziet er goed uit. Al kan je elke speler er goed uit laten zien op video.

12 januari 2018 om 22:57

Nee, klopt, allemaal eigen opleiding. Ik heb mij vergist

12 januari 2018 om 23:01

Wat doet dat er in hemelsnaam toe? Je kan toch niet beweren dat Ajax geen spelers opleid voor het eerste elftal en voor andere bvo's? Dat doen ze goed en ze maken er winst mee. Die winst mag toch wel worden uitgegeven aan transfers, of is dat iets verwerpelojks in jouw ogen?

12 januari 2018 om 23:10

Tuurlijk mogen ze kopen, maar ze kopen twee, drie elftallen bij elkaar. Overdrijven is ook een kunst. Bij jong Ajax staat meer kapitaal op het veld dan bij bv Groningen , Utrecht , Twente.

12 januari 2018 om 23:34

Valt wel mee hoor. Wat gekocht wordt is voor A1, jongAjax en het eerste. Spelers uit de jeugd van Ajax vertrekken steeds vaker naar het buitenland, dat moet aangevuld worden. En van de selectie van jong Ajax halen er misschien 2 of 3 het eerste elftal. Voor Ziyech, Neres, Wober, en Bande zijn het afgelopen anderhalf jaar forse bedragen betaald, en Cassiera was ook duur voor een investering voor de toekomst. Maar verder zijn er geen gekke bedragen betaald. En tot nu toe is er ook verstandig geinvesteerd, want de transferbalans is positief. Voor Nederlandse clubs, die kwa tv-geld en sponsorinkomsten niet verder kunnen groeien, is dit nou eenmaal de enige manier om een vermogenspositie op te bouwen.

14 januari 2018 om 05:16

Ieder club in binnen- en buitenland kijken met bewondering naar de jeugd bij Ajax en naar Ajax!
Knap juist dat Ajax zoveel kapitaal heeft staan met relatief zo weinig middelen.
Dat vloeit voort uit die magnetische aantrekkingskracht die de Amsterdamse club bezit en uitstraalt wereldwijd!
Met alle respect voor Feyenoord en PSV...wie wilt er nou niet voor Ajax uitkomen, misschien alleen die talenten zonder zelfvertrouwen en/of snel het grote geld zoeken anderzijds eens een Ajacied voor altijd Ajaxied..

12 januari 2018 om 23:35

@martijn lekker laten blèren. Die andere supporters zijn jaloers omdat het eigen cluppie dat niet kan. Waar ik vooral tevreden over ben, de Ajax zilvervloot trekt niet meer door de eredivisie. De subtop spelers moeten nu aan andere gesleten worden. Man oh man wat zijn dat overwegend miskopen geweest.

13 januari 2018 om 00:22

De grootste succesverhalen komen ook uit de subtop anders, noem een Huntelaar, Ziyech, Frenkie de Jong, Schöne...

Ben wel blij dat wij zijn uitgegroeid tot een koopclub nu. De opleiding heeft al zolang geen pareltjes afgeleverd. De Ligt en daarvoor Sneijder. Daar zit gewoon 15 jaar tussen. In de tussentijd moesten we kijken naar (met alle respect) de Klaassens van deze wereld.

13 januari 2018 om 05:29

Alleen de Ligt?...echt wel meer en zondermeer Tete, Kluivert, F.de Jong, van der Beek, Fosu-Mensah, Nouri(helaas) en nog enkelen allen bij de top 50 grootste intern.talenten.

13 januari 2018 om 07:59

Haha. F de jong
Eigen jeugd, pfffffff

13 januari 2018 om 08:39

Haaha. ..alert was te proberen😉
Ok vul dan maar in Carl Eijting, Kai Sierhuis en correctie van de Beek

WoW dit is wel een stunt zeg! Althans ik heb wel is verhalen gehoord dat dit echt een toptalent is. Ook op FM is het een talent

Ajax is een -Europese!- topclub, om die reden al niet meer dan verantwoord om alleen spelers uit de eigen jeugdopleiding op te stellen.
Concurrentie met talentvolle (zowel binnen- als buitenlandse) leeftijdsgenoten past bij de visie en beleid van een ambitieuze topclub.
Dat is geheel iets anders dan koopclubs als PSG, RM, MU, MC, ACM etc.die jaarlijks 10-tallen tot 100 miljoenen uitgeven per jaar.

Dit lijkt mijn geen aankoop die er direct moet staan meer iets voor de nabije toekomst. Of hij moet het buiten gewoon goed doen. De kunst is natuurlijk wel om deze jongen en andere jonge talenten te vrede te houden en dat ze zich blijven ontwikkelen. Als je volgend seizoen op alle fronten nog mee doet, competitie, beker en Europees dan kan je de gasten er al aan laten ruiken .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren