Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Jong Ajax zonder elftal in topper: ‘Moment om kennis te maken met het eerste’

Laatste update:

Vrijdagavond wordt de competitie in de Jupiler League hervat. Koploper Fortuna Sittard vervolgt zijn kampioensjacht met een thuiswedstrijd tegen Jong Ajax. De Limburgers lijken een aanzienlijk verzwakte opponent te treffen, nu een groot deel van de Amsterdamse beloften met de hoofdmacht op trainingskamp is.

Ajax bereidt zich momenteel in Portugal voor op de tweede seizoenshelft in de Eredivisie. Nieuwbaken trainer Erik ten Hag heeft besloten liefst elf spelers van de beloftenploeg mee te nemen op trainingskamp. "De trainers willen tijdens het trainingskamp altijd elf tegen elf kunnen trainen en we hebben de spelers ook nodig om twee oefenwedstrijden op één dag te kunnen spelen", licht Michael Reiziger, trainer van Jong Ajax, toe in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Bovendien is deze week hét moment om jonge talenten kennis te laten maken met het eerste elftal."

Jong Ajax staat zelf momenteel op een derde plaats in de Jupiler League en speelt in principe voor alleen de eer en de ontwikkeling van zijn talenten, aangezien de ploeg niet kan promoveren. Voor NEC, dat als nummer twee van de competitie momenteel de voornaamste concurrent van Fortuna Sittard is, kan de afwezigheid van het gros van de Ajax-talenten echter grote gevolgen hebben.

Reiziger moet het tegen Fortuna Sittard stellen zonder Norbert Alblas, Luis Orejuela, Leon Bergsma, Mitchel Bakker, Carel Eiting, Noussair Mazraoui, Jurgen Ekkelenkamp, Mateo Cassierra, Dennis Johnsen, Noa Lang en Kaj Sierhuis. "Omdat dit trainingskamp samenvalt met het begin van de Jupiler League heeft dat inderdaad consequenties voor de selectie van Jong Ajax. Voor de jongens die nu doorschuiven is dit ook een mooie kans", aldus de oefenmeester.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Competitie vervalsing in opti forma.
Dit krijg je dus met die 2e teams in de Jupiker league.
Als ik Nec supporter was zou er stoom uit mijn oren komen.

12 januari 2018 om 00:29

NEC moet gewoon 2x met de vingers in de neus winnen van jong Ajax. En vooral niet piepen.

12 januari 2018 om 01:29

Betekent nog niet dat alles voor de concurrenten voorgekauwd moet worden, dan redden we het namelijk ook nooit. Enigszins heb je gelijk, maar het blijft natuurlijk oneerlijk. Maar ach, met deze nieuwe trainer moeten we het toch wel kunnen halen.

12 januari 2018 om 01:47

Dit keer heeft Fortuna geluk en de volgende keer weer club X. Ook dat hoort erbij en over verschillende seizoenen heeft er altijd wel iemand een keer geluk.

12 januari 2018 om 01:51

Klopt, maar resultaten uit het verleden blijkt toch echt dat sommige teams door het opstellen van andere elftallen, het verschil maakt tussen een directe promotie of nacompetitie spelen. Er kan licht over gedaan worden, maar de feiten zijn overduidelijk. Meerdere keren onderzoek door onder meer VI gedaan.

12 januari 2018 om 01:59

Klopt. Maar feit blijft wel dat we niet enkele clubs kunnen opnoemen die er structureel voordeel bij hebben. Dus iedereen komt een keer aan de beurt. Je moet dan maar net hopen dat je het team op het juiste moment treft.

Maar dat.is hetzelfde blessures. Soms tref je het volledige basis elftal van Ajax 1 en soms missen ze 6 spelers. Dan heeft de tegenstander ook geluk dat ze vs mindere kwaliteit voetballen.

12 januari 2018 om 02:35

Dus heel simpel; het is simpelweg competitievervalsing.

12 januari 2018 om 06:34

Precies, overduidelijke competitievervalsing. Bizar als men dit niet inziet. Overigens vind ik wel dat Ajax totaal geen blaam treft, de KNVB is de schuldige in deze zaak.

12 januari 2018 om 06:41

Daarom heb je meerdere wedstrijden. Iedereen heeft wel eens een keer pech.

12 januari 2018 om 08:07

Ajax had in het begin van dit seizoen regelmatig een elftal in het veld staan met een aankoopbedrag van boven de 20 mln! Dat redden de meeste clubs in de eredivisie niet eens. Dus die twee vingers in de neus laat maar weg.

12 januari 2018 om 09:27

Had je maar bij Telstar moeten winnen 😊

12 januari 2018 om 09:29

@afca0cbs

Ja, maar wat als het een seizoen net een keer goed valt voor een club? Dat kan dan zomaar betekenen dat je wat makkelijker promoveert. Dat lijkt mij niet de bedoeling. Ik ben van mening dat Jong-clubs gewoon het gehele seizoen met een vaste selectie moet werken, er kunnen alleen mutaties plaatsvinden tijdens transferperiodes.

@atleticofc

En ook dat is complete competitievervalsing. Tijd dat de Knvb hun eigen beleid gaat aanpassen zodat de Jupiler-league eerlijker én aantrekkelijker wordt.

12 januari 2018 om 10:22

@fr12jules

Nee dat ben ik niet met je eens. Dan zou je Ajax, Az, Psv, Sparta, Utrecht, Vitesse etc enorm benadelen ten opzichte van ons bijvoorbeeld. Als je in dit geval Jong Ajax zou laten werken met een vaste kern van 16-20 jongens, kunnen spelers uit het eerste niet herstellen of fit blijven bij jong plus ze moeten dan zo'n 40 contractspelers hebben aangezien ook het eerste een selectie nodig heeft. Daarnaast hebben ze al een nadelige regel van (ik dacht) 15 wedstrijden in het eerste, beteknt dat je niet meer in het 2e mag voetballen. Stel bij ons raak Berghuis geblesseerd, dan mag hij gewoon bij de reserves herstellen. Raakt er echter een willekeurige basisspeler van Ajax geblesseerd, hebben ze een flink probleem. Die mag namelijk niet meer in het 2e herstellen...

Ik ben van mening dat het voor Nederland en de Nederlandse talenten goed is dat zij op jonge leeftijd al enigszins op niveau spelen. Dus ik zou zeggen lekker laten. Comp vervalsing kun je tegengaan door te zeggen tijdens interlands of zoals nu bijv. dat wanneer er een aanzienlijk gedeelte van de selectie afwezig is, dat je dan de speeldatum verplaatst.

Maar goed, voorlopig moet Fortuna eerst nog maar zien te winnen. Als het van te voren zo opgeblazen wordt, kan er namelijk ook onderschatting in de ploeg kruipen. Daarnaast zijn ook de A junioren van Ajax ook gewoon goede talenten, alleen wat minder fysiek nog.

On;
En ik vind dat men in Nijmegen niet zo moet miepen... Ik vind dat je te allen tijde naar jezelf moet kijken. Als je namelijk gaat janken dat Fortuna een voordeel krijgt ten opzichte van jezelf, betekent dit vaak dat je gaande weg het zelf al verkloot heb. Sta je namelijk bovenaan met een straatlengte voorsprong hoor je ze niet... Dus niet zo zielig doen, eigen schuld dikke bult zou ik zeggen.

Sowieso moet een club als nec met 2 vingers in de neus kampioen worden in de krochten van het Nederlands Voetbal, maar dat ter zijde

12 januari 2018 om 10:49

Hou toch op man. Zoiets zou Ajax in de eredivsie of europa league moeten gebeuren. Dan wil ik je nog wel eens horen.

12 januari 2018 om 11:20

@ceesjelok

Maak je niet zo druk man. Ik ben het wel met afca0cbs eens eigenlijk.
Iedereen heeft in een competitie pech (of geluk hoe je het bekijkt).

En zoals ik zelf ook zeg: Ik ben van mening dat Nijmegen niet moet miepen. Het feit dat dat wel gebeurt heeft er alleen maar mee te maken dat zij zichzelf in deze positie hebben gemanoeuvreerd. Denk dat wanneer nec stijf bovenaan had gestaan je ze niet had gehoord over dit potje. Of denk jij dat wanneer ze 54 punten uit 18 wedstrijden hadden (dus 13 voorsprong) een wedstrijd minder dat ze dan ook zo zouden janken?

Ben van mening dat al die verontwaardigde personen die nu staan te stampvoeten met een pruillip beter in de spiegel kunnen kijken. Nec heeft zichzelf in deze positie gebracht.

Bij feyenoord zou ik er precies zo naar kijken. Zeuren op de arbitrage of organisatie vind ik altijd zo makkelijk. Zorg er gewoon voor dat je niet in die situatie terecht komt. Ja tenzij er omgekocht wordt ofzo, waardoor je kansloos gemaakt wordt. Maar dat is nu niet aan de orde toch? Iedereen wist dit.

Dus mijn devies aan jou: Win nou maar je eigen potje en concentreer je op Nec. Want jij doet nu eigenlijk precies hetzelfde. Jij gaat nu tegen afca0cbs beginnen over: "ja maar al het Ajax gebeurt..." blabla... het gebeurt Ajax nu niet. Het overkomt nec en dat komt puur en alleen door de positie waar ze zichzelf in gebracht hebben ben ik van mening. Nogmaals, plat gezegd: eigen schuld dikke bult toch? En sowieso moeten ze die wedstrijd nog maar zien te winnen joh. Wie weet lacht heel Nijmegen er morgenochtend wel om? Kijk allemaal lekker naar jezelf

12 januari 2018 om 00:31

Helemaal mee eens. Overigens gun ik Fortuna het kampioenschap van harte, na al die jaren van ellende. Maar dit geheel terzijde.

12 januari 2018 om 00:35

Natuurlijk volslagen idioot inderdaad. Je kan de clubs met een jong team natuurlijk niet verplichten om die jongens maar niet mee te nemen op trainingskamp maar het is zeker competitievervalsing. Ik zou zeggen van te voren max. 22 spelers inschrijven die mogen deelnemen of niet deelnemen.

12 januari 2018 om 01:17

Dat krijg je met 2e teams in de jupiler league met een KNVB die niet nadenkt.... Ook omtrent die interland periodes konden ze pas na jaren oplossen. Gewoon dom van de KNVB om seizoen tussen de niveau's niet gelijk te laten lopen. Dit is eenvoudig op te lossen door de KNVB. Eventueel een extra mid weeks programma

12 januari 2018 om 01:53

Maar als ieder team een keer tegen de jonge teams speelt dan zal iedereen een keer geluk hebben en dus iedereen een keer voordeel van hebben. Dit keer heeft Fortuna geluk tegen Jong Ajax. Wellicht NEC een keer tegen Jong PSV. En weer een andere club tegen Jong AZ. Al met al zal er niet 1 club zijn die veel meer geluk heeft dan een andere club. Ik vind het een hoop gehuil om niks.

Owja en als het nog jongere team van Ajax Fortuna oprolt. Is het dan nog steeds competitievervalsing? 😉

12 januari 2018 om 02:03

Hoezo heeft elke ploeg een keer geluk ? Ja er doen soms meer selectie spelers mee dan een andere keer maar dit slaat nergens op. Dit is wederom hey bewijs dat de Jong elftallen het slechtste idee ooit was.

12 januari 2018 om 06:40

Ze moeten eerst maar zien te winnen. Wat gaan ze dan doen als ze verliezen per direct laten degraderen?

12 januari 2018 om 07:11

Uiteraard competitievervalsing, maar Ajax valt weinig te verwijten.

12 januari 2018 om 09:02

Hoezo valt Ajax hier niets te verwijten?

Als het eerste tegen Feyenoord moet zorgen ze toch ook dat ze op tijd terug zijn...dus zorgen ze er ook maar voor dat de jongens van jong Ajax weer aanwezig zijn als "hun" competitie begint.

Dit toont maar weer eens aan hoe serieus de grotere clubs hun "jonge" elftal nemen en daarbij de Jupiler league, hiermee zetten ze de Knvb en de andere Jupiter clubs gewoon voor lul

12 januari 2018 om 09:34

Ajax valt weinig te verwijten omdat de Knvb het allemaal toestaat. De Knvb is diegene die niet tegen de Jong-clubs zegt dat ze met een vaste selectie moeten werken. De Knvb staat het toe dat dergelijke mutaties in de selecties plaats kunnen vinden.

Daarom ben ik van mening dat de clubs met vaste selecties moeten werken. Je speelt in Jong Ajax óf in Ajax. Wilt Ajax een speler van Jong Ajax naar Ajax halen? Dan kan dit tijdens een transferperiode. Wilt Ajax een speler die weinig aan spelen toe komt terugsturen naar Jong Ajax? Dan kan dit tijdens een transferperiode. Loopt speler X een blessure op? Dan kan aan de hand van de duur van de blessure worden bepaald of hij een x-aantal wedstrijden ritme mag opdoen bij Jong Ajax.

Enkele jaren terug gebruikte Ajax voor de winterstop al 56(!) verschillende spelers in Jong Ajax. Hoe moet je je als tegenstander voorbereiden op een dergelijke wedstrijd?

Nogmaals, de fout ligt niet bij Ajax. Hun spelen het spel namelijk volgens de regels, de fout ligt bij de Knvb. Die staan dit namelijk toe.

12 januari 2018 om 10:12

Los van dit alles is het ook gewoon zo dat jong Ajax graag de JL wil winnen. Ook dat wordt erg lastig op deze manier. Reiziger baalt hier ook gewoon van al zal hij het allemaal prima kunnen begrijpen.

12 januari 2018 om 10:49

@fr12jules, ik vind dat je goede punten heb, maar om nu terug te pakken naar enkele jaren terug vind ik erg zwak. De laatste jaren speelt Jong Ajax met voor 90% hetzelfde team, zo nu en dan een uitzondering wanneer er een nieuwe speler aangetrokken is of er één terug komt van een blessure.

Wat betreft transferperiode, ik ben bang dat de jong teams dan de Jupiler league zullen verlaten omdat het eerste toch altijd de hoogste prioriteit heeft. Dit zou zonde zijn omdat voor mijn gevoel de jong teams wel wat extra mee brengen in de competitie. Ze draaien redelijk goed mee op het nivea, terwijl eventueel vervangde clubs in de onderste regionen spelen wat het niveau niet ten goede komt waardoor indirect de stap naar de Eredivisie ook weer groter wordt voor de promoverende clubs. Zoals het nu bij jong Ajax gaat vind ik het best wel fair. Zo nu en dan een uitzondering maar grotendeels hetzelfde team en de spelers die langzaam naar het eerste toe werken waarna er weer een jeugdige vervanger komt. Alleen dit is dan een incident waardoor iedereen gelijk weer competitie vervalsing gaat schreeuwen. Dit is inderdaad erg ongelukkig en slecht geplant van de Knvb.

Tja hier zullen mensen wel weer over vallen, en het competitie vervalsing noemen.
Ik begrijp wel dat Ajax een hoop jeugd mee neemt naar Portugal, goede ervaring voor die gasten.

12 januari 2018 om 00:25

Begrijpen dat het Ajax het doet is nog wel wat anders dan begrijpen dat dit toegestaan wordt. Natuurlijk compleet belachelijk. Ik vind als Utrecht supporter het ook fijn dat die jonge gasten ervaring op kunnen doen in de JL maar het loopt uit de klauwen, Jong teams out

12 januari 2018 om 02:14

Waarom Jong teams out? Dat is juist bedoeld om het Nederlandse voetbal te stimuleren. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om de JL en eredivisie gewoon tegelijk te laten beginnen? Desnoods daar de JL maar een weekje of twee langer door aan het einde of hebben ze wat extra wedstrijden doordeweeks.

12 januari 2018 om 09:35

Ik ben het er mee eens dat je het competitievervalsing vind, ik ben het er niet mee eens dat jong teams uit de competitie moeten. Ik vond het een prima oplossing dat Jong teams op deze manier ervaring op een hoger niveau kunnen opdoen. Wel moet er zeer kritisch gekeken worden naar de manier hoe nu de selecties kunnen worden opgevuld.

12 januari 2018 om 10:50

Als er iets niet het voetbal stimuleert zijn het die jong teams natuurlijk.

12 januari 2018 om 13:21

@Ceesjelok hoezo niet? Gasten van 17, 18, 19 die tegen het fysieke spel van JL moeten opboksen in plaats van te strijden met leeftijdsgenoten. En in de beste Jong teams spelen over het algemeen ook de grotere talenten. Die krijgen dus meer weerstand en worden als het goed is beter. De JL clubs krijgen moeilijke tegenstanders erbij waardoor ook die meer weerstand hebben.

12 januari 2018 om 00:25

Het is toch ook gewoon competitievervalsing?

12 januari 2018 om 10:17

Nee Jong Ajax zal gewoon 11 spelers opstellen die hun best gaan doen om zich te laten zien. Competitie vervalsing is het pas als jong Ajax het expres laat lopen. Of niet op komt dagen. Of de bal 10x in eigengoal schiet. Maar nu niet.

12 januari 2018 om 10:51

Zoiets zou Ajax in de europa league eens moeten gebeuren. Dan moet je de reacties eens horen.

12 januari 2018 om 11:25

@tulpen, ben je serieus? Dus omdat ze hun best doen is er niets aan de hand.
Ik denk dat je bang bent dat jouw club de schuld krijgt.
Het is echter de Knvb die dit in stand houdt.
Het geldt trouwens ook voor PSV AZ en Utrecht die met een zeer verzwakt team komen.
Alleen is Ajax in z'n sterkste formatie het sterkste team in de JL. Speel je net je 2 wedstrijden tegen het sterkste team, of het zwakste. Dat is een wereld van verschil. Het is al gebleken dat de wedstrijden die Ajax verloor ze niet compleet waren.
Een geblesseerde Ajax speler uit een jeugdteam wordt in de media als nationale ramp aangekondigd. Dan zijn meerdere afwezigen zeker een probleem. Zelfs Reiziger zegt dit.

Tsjaa dat krijg je bij dit soort teams die er eigenlijk voor spek en bonen inzitten. Denk dat het bij Jong PSV niet anders zal zijn. Tegen Corinthians leek daar ook bijna het hele elftal van jong mee te zijn gegaan.

12 januari 2018 om 02:05

Ook bij jong psv zal het niet veel beter zijn, alleen spelen die niet tegen een titel kandidaat en is er nu minder ophef bij.

Ik support Jong teams altijd, maar kan de Knvb hier niet even iets beter over nadenken? Pff...
Niet de schuld van Ajax trouwens, echt de Knvb en de planning. Dit kon in augustus al ingecalculeerd worden.

Dus iedereen die nu weer gaat zeggen dat Jong teams an sich competitievervalsing zijn: nee, het is vooral de manier waarop de Knvb er mee omgaat (of niet eigenlijk).

12 januari 2018 om 01:32

Tja, het is jaarlijks zo dat we rond deze tijd beginnen. Dus Ajax weet dat ook gewoon en doet gewoon vrolijk mee aan deze competitievervalsing. De Jupiler League start altijd weer rond deze tijd! Het enige wat jij doet zijn de rollen omdraaien naar de KNVB toe. Maar als je een beetje logisch nadenkt weet je dat hier over nagedacht kan worden.

12 januari 2018 om 01:35

Daarbij begrijp ik je punt hoor! Ajax moet ook vooral doen wat zij willen, het is alleen niet erg geloofwaardig naar de JL. Alleen de KNVB wil voorkomen dat een wekelijks programma vaker voorkomt dan nu. Ze stoppen natuurlijk ook nog eerder in de JL door de nacompetitiewedstrijden, scheelt vaak toch zeker twee weken.

12 januari 2018 om 07:26

Ik zou het zeer bijzonder vinden als de KNVB z'n competitie schema zou gaan laten afhangen van Ajax. Omdat Ajax een groot aantal spelers van jong meeneemt moeten de KNVB het volledige schema omgooien? Lijkt me niet dat de KNVB 1 club een voorkeursbehandeling kan geven.
Misschien was er voor NEC wel veel geld te verdienen met een buitenlandse trip ook dan kan de KNVB daar toch geen rekening mee houden?

12 januari 2018 om 07:53

Dit kan je echt niet menen. Echt totale waanzin reactie.
Ajax gaat toch op trainingskamp? en Ajax neemt toch zoveel spelers mee?Ajax weet toch aan het begin van het seizoen toch dat ze vandaag moeten spelen? Echt totaal de omgekeerde wereld dit. Ajax is hier schuldig niemand anders.

Als ze tegen FC Oss hadden gespeeld had je ze niet gehoord, bovendien wie had vooraf voorspeld dat Fortuna bovenaan zou staan.

12 januari 2018 om 08:06

Hoezo niet? Als ze tegen Oss hadden gespeeld dan zouden de concurrenten om de play play off plaatsen toch ook tegengas gegeven? En terecht trouwens

12 januari 2018 om 08:18

Met ‘ze’ bedoel je de NEC supporters neem ik aan, want dat zullen vooraf de enige klagers zijn. Ajax accepteert de situatie en vindt een trainingskamp belangrijker. Ik vind ook dat als er al een schuldige is het de KNVB is, want die maakt de kalender.

12 januari 2018 om 09:26

Voor die jongens is het trainingskamp veel belangrijker dan een westrijd in de JL. Je gaat zo een trainingskamp in Portugal dan ook zeker niet onderbreken voor de JL. Dit is toch echt de KNVB's schuld want als die wedstrijd op een andere datum werd gespeeld dan waren er geen problemen. Je kunt toch wel begrijpen dat de jonge spelers in Ajax 1 willen spelen en daar ook alles voor zullen doen? Een JL wedstrijd missen om te spelen met de grote jongens is dan ook geen moeilijke keuze. Ajax heeft een goeie opleiding, er staan altijd andere spelers klaar om het over te nemen.

Nou ik heb weleenw de discussie hier gehad dat het probleem niet zo groot is en vooral groter wordt gemaakt maar dit kan natuurlijk echt niet. Sowieso vreemd dat de winterstop korter is voor JL teams als er tweede elftallen meespelen in de competitie. Dit zal namelijk niet alleen bij Jong Ajax het geval zijn (maar het meest relevant natuurlijk omdat zij in de top meedoen). Hier had bij de setup beter over nagedacht moeten worden.

Dat de winterstop korter is voor de jl clubs is dat ze 38 wedstrijden spelen dus 4 meer dan de eredivisie. Klopt natuurlijk niet,dit is dan gewoon competitievervalsing. Voor Nec zijnde niet leuk.

12 januari 2018 om 01:43

Plus erbij rekenen dat de competitie eerder stopt door de nacompetitie...

12 januari 2018 om 10:55

Kun je allemaal makkelijk opvullen door tijdens de Europese mid weekse programma's een speelronde in te plannen. Dan heb je nog heel veel ruimte over. Daarnaast speelt de jupiler league ook tijdens interland periodes. Tot slot ga ik er vanuit dat ze eerder uit de beker liggen, dus is het ook mogelijk om vanaf februari dan wedstrijden te plannen.

Gaan we weer met de competitievervalsing discussie. Wees blij dat ze er zijn zodat je 4 potjes extra kan zien.... Cambuur werd ooit kampioen omdat Veendam in speelronde 30 ofzo eruit werd gegooid terwijl ze t hele seizoen niet boven aan hadden gestaan... en vervolgens speelt Cambuur 3-4 jaar lang eredivisie! Wie kampioen wil worden en in de eredivisie mee kan moet gewoon van Ajax b, meestal grotendeels C kunnen winnen!

12 januari 2018 om 00:39

Het gaat niet om blij zijn dat ze er zijn etc.. het gaat erom dat de ene club tegen een c keus speelt en de ander tegen een b keus... maar Ajax supporters zijn er blind voor, vooral schreeuwen dat alleen kunstgras vervalsing is....;-)

12 januari 2018 om 01:49

Jaspersj, grappig hoor. Klagen over de lege tribunes en dan beginnen over dat de jong elftallen nog aanzien geven waar geen hond op de tribune zit! Clubs als NEC, Go Ahead, Cambuur, dat zijn teams met historie, die zijn de enige die de JL kleur geven, met dit jaar Fortuna erbij natuurlijk!

12 januari 2018 om 08:16

bte1903

Ik snap je punt wel hoor... maar Ajax heeft maximaal 3 jongens van 1. Tenzij jij cassiera eiting enz meerekent. Maar dat is gewoon C-keuze voor t 1e elftal....

12 januari 2018 om 13:43

Een C keus voor 5,5 miljoen gekocht.. Er zijn clubs die in totaal nog geen 5,5 miljoen aan spelers hebben lopen incl directie....

Het is natuurlijk niet alleen bij Jong Ajax, want zo heeft Jong PSV ook spelers die mee zijn op trainingskamp met het eerste, maar die hoeven natuurlijk niet tegen de koploper, dus dan wordt daar geen drama over gemaakt. Ajax valt hier niets in te verwijten, als je dan toch je gal wil spuwen, moet je bij de Knvb zijn.

Het zal me trouwens niets verbazen dat Ajax hellemaal niet verliest, ook de spelers die worden geselecteerd zullen gebrand zijn om zich te laten zien.

Ik kijk juist uit naar deze wedstrijd omdat er paar spelers van o19 die niet mee zijn op trainingskamp met het eerste. Als iedereen zijn niveau haalt kunnen ze het Fortuna lastig maken en misschien net als eerder dit seizoen 3 punten pakken. Probleem is wel dat er geen spits in de selectie zit, door blessure Dolberg is Sierhuis mee met eerste. Cassierra zou sowieso mee zijn en de spits van de o19 is pas net fit en zal in de o19 spelen om terug te komen. Zal dus Flemming in de spits worden. Qua situatie is dit wel te vergelijken met 2 seizoen geleden toen interlands van Oranje jeugdelftallen gelijk vielen met JL competitie, toen kon Jong Ajax een volledig elftal opstellen en moesten ze de reserves van de o19 meenemen. Denk dat nu zo'n zelfde senario kan ontstaan om een volle selectie te hebben.

Dit is gewoon een enorme fout van de KNVB. Opzich ben ik niet tegen "jong" elftallen maar ze moeten wel elke wedstrijd ongeveer met hetzelfde team spelen. De oplossing voor dit was in mijn ogen vrij simpel geweest. Of je begint de Jupiler league en de eredivisie tegelijk of je laat deze week de "jong" elftallen tegen elkaar spelen. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet?

Jong elftallen moeten uit de JL en uit het amateurvoetbal. Geen publiek, competitievervalsing en alleen toegevoegde waarde voor het eerste. Weg ermee aub.

12 januari 2018 om 09:27

Ze nemen geen publiek mee, maar wat jij zegt raakt kant noch wal.
Kort geleden nog zei iemand van(ik meen) Emmen dat er meer publiek kwam omdat er tegen Jong Ajax werd gespeeld. Er is ook geen enkele reden voor het thuispubliek weg te blijven als een Jong team op bezoek komt. Die komen toch zeker niet voor de tegenstander. Mss.is jouw cluppie wel de uitzondering.

12 januari 2018 om 10:53

Jawel hoor. Ik boycot sowieso alle thuiswedstrijden tegen jong teams. En dat gaan steeds meer mensen doen. Is geen reet aan.

12 januari 2018 om 12:34

Wat een onzin....je bent supporter of niet van je club, ongeacht tegen wie ze spelen. Dus boycot omdat een jong-X elftal komt benadeel je dus je eigen club...fijne supporter ben je dan !

Eens dat het op deze manier competitie vervalsing is. Maar er gingen in die tijd zoveel eerstedivisie clubs failliet dat de KNVB wel iets moest doen.
En wie had in het begin van het seizoen bij de planning verwacht dat Fortuna voor het kampioenschap zou spelen?

Hieruit spreekt toch wel echt minachting van Ajax voor de JL. Dit kun je gewoon echt niet maken, beschamend gewoon. Je beïnvloed hier echt de titelrace. Ik weet wel dat Ajax alleen mee doet voor de eer maar die andere clubs spelen op leven en dood.

Als Ajax fan moet ik toch zeggen dat dit nergens op slaat. De spelers van Jong Ajax kunnen best mee op trainingskamp, maar ze hadden er ook voor kunnen zorgen dat die donderdagavond weer naar huis zouden vliegen. Missen ze op vrijdag mss. een of twee trainingen. Zaterdag zijn nu 2 wedstrijden ingepland.
Als ze bijv. 8 spelers terug hadden gestuurd die tegen Fortuna zouden spelen en maar 1 vriendschappelijke wedstrijd hadden ingepland was er geen probleem.
Alleen ik vind dat Nec niet moet piepen. Zij moeten gewoon hun wedstrijden winnen. Dan is er niets aan de hand. En het sterkst mogelijke elftal van Jong Ajax zou zeker ook kunnen verliezen in Sittard. Nu doet men net alsof Fortuna dan kansloos zou zijn.

Kan iemand mij zeggen wat de uitslag van deze wedstrijd is? Ik heb kennelijk iets gemist.

Ajax kiest er toch zelf voor om spelers uit Jong-Ajax mee te nemen ? Daar kan de Knvb of een andere club niks aan doen. Consequentie is voor Ajax dat ze misschien een ander elftal in het veld moeten zetten en misschien daardoor verliezen ? Dat heeft niks met competitie-vervalsing te maken !?
Ook een andere club kan toch op stage gaan en een ander team in het veld zetten ? Maar omdat het nu ineens om Ajax gaat (die hoog staat) wordt er ineens een hoop poespas over gemaakt.
Als Jong-Ajax verliest.....eigen schuld dikke bult.....dan heeft de tegenstander gewoon geluk.
Bij een OFF-DAY van een hoop spelers wordt er ook geen commentaar geleverd.......

Hoe zit het met jong PSV? Missen zij vandaag ook spelers?

12 januari 2018 om 15:23

Tuurlijk missen ze die, die hebben ook een deel van Jong PSV mee op trainingskamp. Alleen spelen die niet tegen een ploeg waar in top voordelen door behaald kunnen worden zoals Jong Ajax nu doet met Fortuna

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren