Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ribéry voelt zich ‘bestolen’: ‘Ze wilden dat Ronaldo zou winnen’

Laatste update:

In 2013 zat Franck Ribéry bij de laatste drie genomineerden voor de Ballon d’Or, maar de Fransman eindigde destijds achter Lionel Messi en Cristiano Ronaldo. Bayern München had dat jaar onder meer de Duitse titel, de DFB Pokal, de Champions League en het WK voor clubs gewonnen en Ribéry is daarom van mening dat hij destijds tot beste voetballer ter wereld had moeten worden gekroond.

“Het voelde alsof het van me gestolen was. Het was onbegrijpelijk, ik won dat jaar alle prijzen die ik kon winnen. Ik had niet meer kunnen doen, het voelde als onrecht”, zegt Ribéry in gesprek met Canal Football Club. Hij werd destijds wel door de UEFA verkozen tot beste voetballer van het jaar. “Ik had mijn land niet achter me. Ik zag met mijn eigen ogen dat de Fransen zeiden dat Ronaldo de Ballon d’Or moest winnen.”

“Denk je dat de Portugezen zeiden dat Messi of ik moest winnen? Natuurlijk niet”, vervolgt de vleugelaanvaller. Hij stelt dat de Franse media een persoonlijke strijd met hem uitvochten, die is ontstaan na het voor Frankrijk dramatisch verlopen WK van 2010. “Ze zochten toen iemand die ze als schuldige aan moesten wijzen. Iedereen in Frankrijk dacht dat ik het probleem was, zelfs mijn ouders. Ik kan de acties van bepaalde Franse media niet vergeten, dat zal altijd pijnlijk blijven.”

Had Franck Ribéry in 2013 de Ballon d'Or moeten winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ribery moest hem zeker niet winnen. Het niveau dat Ronaldo en Messi hebben gehaald is door niemand geëvenaard. Enkel bij deze 2 zijn prijzen doorslaggevend.

8 januari 2018 om 16:57

Niemand trekt in twijfel dat Ronaldo en Messi verreweg betere spelers zijn geweest over hun hele carriere. Maar ik kan me herrineren dat Messi in de eerste helft van 2013 niet fit was en nauwelijk speelde, en Ronaldo kon zijn doelpunten niet omzetten in prijzen. Dat enkele jaar had Ribery toch een aardige prestatie neergezet en was zijn overwinning niet onterecht geweest, vind ik.

8 januari 2018 om 16:59

Silentstrike

Ik kan me vergissen, maar scoorde Ribery in de champions league. Zijn statistieken daar waren volgens mij niet bijzonder. Ik denk dat Bayern als team geweldig was, en dat Ribery een onderdeel was, maar niet de absolute uitblinker was. De statistieken van Messi en Ronaldo zijn gewoon uitzonderlijk

8 januari 2018 om 17:06

Ik heb het even opgezocht. Over heel 2013 had Cristiano 66 doelpunten en 15 assists. En Ribéry had 22 doelpunten en 18 assists.

8 januari 2018 om 17:06

Klopt. Hij had dat seizoen de meeste prijzen gewonnen maar was in geen enkele competitie beslissend of de beste van het team. Bayern Munchen was dat jaar als team het beste team ter wereld. Van dat team verdiende anderen het meer dan Ribery. Bijvorbeeld Robben was in dat jaar veel meer beslissend dan Ribery. Ik was ook wel blij dat Ribery niet had gewonnen want hij verdiende het niet eens om in de top 3 te staan. Hij is ook geen prettig persoon.

8 januari 2018 om 17:08

Ribery was weldegelijk de sterspeler van het Bayern onder Heynckes. Met vergeet echter dat hij met name uitblonk als creatieve middenvelder, en niet als aanvaller. Daarom heeft het geen zin om doelpunten te gaan vergelijken. Je kunt zijn taak vergelijken met die van Iniesta, die we ook niet afrekenen op het gebrek aan doelpunten. Desondanks heeft Ribery dat seizoen 11 doelpunten en 23! assists gegeven.

8 januari 2018 om 17:23

Sterker nog Ronaldo moest met portugal playoffs spelen om mee te mogen doen in het week in 2014 terwijl ze in de makkelijkste groep zaten. Met landen als Luxemburg.

8 januari 2018 om 17:35

Alsjeblieft zeg. Ribã©ry was een goede speler met spelmakende kwaliteiten vanaf de zijkant, maar de echte sterspeler was toen ook al gewoon Robben hoor. Alleen enkele gasten hier bestreden dat, omdat ze vooral niet chauvinistisch wouden zijn en daarom de prestaties van Robben ten opzichte van Ribã©ry latent onderwaardeerden. Robben is nooit zo geforceerd bezig geweest de sterspeler uit te hangen en zichzelf te promoten.

8 januari 2018 om 17:46

"Hij is ook geen prettig persoon"

Volgens mij kijkt iedereen eerst naar zijn persoon en daarna pas naar zijn voetbal vermogen.

8 januari 2018 om 18:07

66 onbelangrijke doelpunten zou je kunnen zeggen als jij geen prijs mee pakt en zelfs playOffs moet spelen om zich te kunnen kwalificeren voor het wk.

8 januari 2018 om 18:13

Dat is een teamprestatie en staat los van individuele prestaties.

8 januari 2018 om 18:20

Hmm is dat niet ‘t seizoen dat Robben er pas weer in kwam nadat Kroos geblesseerd raakte?

8 januari 2018 om 18:34

In de eindfase van 2012/2013 geraakte Kroos idd geblesseerd en mocht Robben terug spelen in de basis. Dit heeft Bayern uiteindelijk veel beter gemaakt met de CL-titel als eindresultaat.

8 januari 2018 om 20:17

Ik vond Ribery dat jaar niet eens de beste bij Bayern. Maar hij is dit verhaal zo lang blijven herhalen dat hijzelf en vele anderen het nog zijn gaan geloven ook. Belachelijke discussie!

8 januari 2018 om 21:38

Zelfs play offs... In de play-offs schiet hij Portugal met 3 doelpunten tegen Zweden wel hoogstpersoonlijk naar het WK

Ongeacht wie het verdiende was het wel heel opmerkelijk destijds dat Fifa de deadline voor coaches en captains ineens verlengde nadat die al was gesloten. Captains en coaches stemden overwegend voor Ronaldo en Journalisten voor Ribery. Uiteindelijk was het verschil in stemmen een halve procent ofzo? Ik kan daarom de frustratie van Ribery wel begrijpen.

8 januari 2018 om 16:57

Die verlenging was inderdaad vreemd. Al vind ik dat die verlening er altijd moet zijn. De prijs moet ook nog relevant zijn op 31 december en niet een heel stuk ervoor.

8 januari 2018 om 17:27

Precies wat ik ook denk. Het jaar is nog niet voorbij en de competities zijn nog bezig en toch worden de prijzen uitgedeeld. Eindstand zie jij een ronAldo winnen en claimen de beste voetballer OOIT zijn en de ko
omende wedstrijden later spelen als een amateur.

8 januari 2018 om 17:16

Ik vind het zelfs vreemder dat een ballon d'or of puskas award van dat jaar, uitgereikt word voor de jaarwisseling. Het doelpunt van zlatan tegen engeland bijvoorbeeld, won de puskas een jaar later dan dat hij het doelpunt werkelijk heeft gemaakt.

Het gaat natuurlijk ook om de invloed die je op de prijzen hebt. Ben je de man van het doelpunt, assist, actie; redding wanneer het al 4-0 voor je ploeg staat of ben jij de doorslaggevende factor wanneer je ploeg het nodig heeft en de winst moet binnenhalen. Daar zit natuurlijk een enorm verschil in.

8 januari 2018 om 17:43

Ronaldo had pas in 2017 de grootste bijdrage geleverd aan de laatste CL-titel van Real Madrid. In 2014 en 2016 was dat niet helemaal zo geweest. Daar moest hij het enkel nog afmaken nadat zijn ploeggenoten zoals Sergio Ramos het voordien al hebben afgemaakt.

Ik zie em daar nog zitten inderdaad. Helemaal boos en gefrustreerd. Ribery was in zijn hoogtijdagen natuurlijk een hele goede speler, maar ik heb altijd het gevoel gehad alsof hij zichzelf nog veel beter vond dat hij daadwerkelijk was. Ronaldo won dat jaar verdiend de Ballon d'or, fantastisch jaar gedraaid. Sneijder ging toch ook niet jammeren toen in 2010 na alles te hebben gewonnen een WK-finale te hebben gespeeld, Messi die prijs won? Teleurgesteld zijn is een tweede, maar dit soort uitspraken vind ik een beetje kinderachtig. Getuigd van weinig zelfreflectie.

8 januari 2018 om 17:19

Maar volgens het meerendeel hier op vz moet je prijzen hebben gewonnen om de beste te zijn, en dit was de reden dat Ronaldo dit jaar de balon dor won. Maar in 2013 had hij niks gewonnen, terwijl Ribery alle prijzen won. Is dat niet een beetje opmerkelijk?

8 januari 2018 om 17:31

Helemaal met je eens, ik weet nog goed dat veel mensen zeiden ja maar ronaldo heeft de cl gepakt en ronaldo heeft het ek gepakt, maar als ribery alles wint wat er te winnen valt word er weer anders naar gekeken? Ik zeg niet dat ribery em toen had moeten winnen maar mensen praten makkelijk in de richting waar het hun uitkomt.

8 januari 2018 om 18:31

Eens, anders had Messi hem dit jaar ook gewoon moeten winnen als het niet om prijzen ging. Hij had namelijk betere statistieken en speelde ook beter het hele jaar. Hij is natuurlijk sowieso een heel ander niveau als Ronaldo maar goed dat is een ander verhaal.

8 januari 2018 om 17:33

Ronaldo fantastisch jaar gedraaid in 2013? Barça won la liga. Wat heeft real gewonen dan? En Ronaldo moest met portugal playoffs spelen om mee te doen in t wk2014 terwijl ze in de makkelijkste groep zaten. Hoezo fantastisch jaar gedraaid?

Het blijft de meest kromme prijs die er maar is.
Meer omdat het alleen maar reclame is voor nike of adidas.

8 januari 2018 om 17:09

Dit slaat nergens op. Dus de goudenbal is er alleen maar om reclame voor Nike en Adidas te maken? Dus als Real Madrid of Barca Puma als sponsor hadden, wonnen Cristiano en Messi de prijzen nooit?

8 januari 2018 om 18:27

Als het leterlijk om de beste speler gaat wint messi altijd.

Ik vond het zo mooi toen hij verloor. Ronaldo was dat jaar echt de beste speler. Ronaldo had inderdaad niets gewonnen maar was wel beslissend voor zijn team. Ribery was niet eens de beste speler van zijn team.

8 januari 2018 om 17:12

Vond ik ook een mooie Goudenbal uitreiking. Vooral omdat Cristiano, als 1 van de weinige winnaars, ook echt emotie toonde tijdens zijn speech.

8 januari 2018 om 17:23

Messi was dit jaar ook veel beslissender dan Ronaldo (feit), maar desondanks ging de prijs naar Ronaldo. De reden was dat hij dit jaar alles had gewonnen. Maar in 2013 won Ribery alle prijzen en Ronaldo helemaal niks en toch ging de prijs naar Ronaldo.

8 januari 2018 om 17:44

doeltreffender en beslissender zijn twee andere dingen (feit)

Ik weet niet wie de betere statistieken had maar die persoon is niet perse meer beslissend. Niemand was vorig seizoen zo beslissend als Ronaldo in de cl, die won hij bijna op eigen houtje. Tel daar bij op dat hij de laatste weken van de competitie opeens aan het kanon stond en enkele (top)wedstrijden maar nipt over de streep trok net toen de titel in zicht was (valencia 2-1, 1 doelpunt, Sevilla 4-1, 2 doelpunten, Celta 4-1, 2 doelpunten en het openingsdoelpunt tegen een erg stug Malaga in de kampioenswedstrijd) dan zie je hoe belangrijk en beslissend hij uiteindeilijk was voor Madrid. De enige belangrijke wedstrijd waar Messi vorig seizoen echt beslissend was was de classico in el bernabeu, alle andere grote en belangrijke wedstrijden liet hij dat na.

Dat je vind dat Messi de trofee meer had verdient is jouw goed recht en er zijn enkele erg sterke argumenten voor hoor, maar wat je hier verkoopt is lariekoek

8 januari 2018 om 17:54

...En het scorebord journalistiek is weer begonnen. Ja op teletekstpagina was ronaldo idd de beste.
Maar laten wij over voetballen hebben. Hoe heeft Ronaldo de CL bijna in zijn eigen houtje gewonnen als het eigenlijk een feit is dat zonder te scoren hij bijzonder beperkt is?
En voordat jij reageert: scoren en goed maken zijn twee totaal andere dingen, dat weet je wel toch?

8 januari 2018 om 19:11

Dit is geen messi vs ronaldo discussie. Ik heb geen voorkeur voor 1 van de twee. Het zijn ook twee verschillende spelers. Ik weet nog wel dat Messi dat jaar niet de favoriet was voor de gouden bal. Het ging echt tussen Ronaldo en Ribery en Ribery was in mijn ogen niet eens top 5. Messi was dat jaar niet zoveel op het veld. Hij was geblesseerd. Statistieken zeggen ook niet altijd alles. Het enige wat is nog weet van dat jaar is dat Ronaldo de gouden bal moest krijgen omdat er geen beter alternatief was en niet omdat Ronaldo dat jaar zo goed was. Afgelopen jaar was het makkelijk. Ronaldo was overduidelijk de beste. Alle prijzen gepakt en was ook dominant en beslissend in het team. Messi heeft ook minimaal twee gouden ballen waarbij geen discussie mogelijk was.

8 januari 2018 om 22:27

Scorebordjournalistiek? Kerel ik kijk met een enkele uitzondering elke pot van Madrid, hoeveel heb jij er vorig seizoen gezien?

Neuer is buiten dat balletje stoppen ook maar een beperkte speler vind ik... Dat is zo een domme opmerking toch telkens. Waarom moet iedereen een alleskunner zijn?

Daarnaast zeg ik niet dat Ronaldo de beste was, daar ging het niet om. Het was een discussie over wie het beslissendste was, en wat is er beslissender dan belangrijke (winnende) doelpunten maken? Niet veel

Wat een misplaatste/niets toevoegende reactie weer zeg

Sinds die Ballon D'or uitreiking in 2013 heeft hij nooit meer zijn oude niveau gehaald. Het is 5 jaar geleden man, laat gaan.

Met alle respect voor Ribery, maar in dat jaar was Bayern gewoon als team top en individueel stak Ribery bij Bayern er niet bovenuit, laat staan in vergelijking met Messi en Ronaldo. Ik vind het meer dan terecht dat zowel Ronaldo als Messi de afgelopen jaren hebben gedomineerd, op grote afstand van de rest!

8 januari 2018 om 17:39

En vorig jaar was real Madrid een one-mans army zeker. Hou toch op. Ribery in 2013 was net als suarez in 2015. Toen hoorde suarez ook op de podium. Dat jaar was hij zelfs beter dan Neymar toen Barça de trebble won. Maar eeen van die twee moest plaats maken voor ronaldo. En SuÁrez is de minste geliefd.

8 januari 2018 om 20:08

Hou toch op? Tuurlijk was Real Madrid vorig jaar een topteam, alleen was Ronaldo belangrijker beslissender voor Real dan Ribery toen voor Bayern was en dat is het verschil tussen Ronaldo, Messi en de rest! Zo simpel is het, dus hou zelf op!

8 januari 2018 om 20:10

Blijkbaar is het moeilijk om te lezen wat ik zeg!

Als je eigen landgenoten jou al niet als favoriet zagen is het wel duidelijk toch? Deze vent leeft toch ook alleen maar in zijn eigen wereldje. De enige keer dat iemand anders dan deze twee heren moest winnen was in 2010 naar mijn mening, voor mij had Sneijder hem toen moeten winnen

8 januari 2018 om 19:20

Of Milito? Het is maar vanuit welk perspectief je het bekijkt. Aan de andere kant, Iniesta scoorde destijds de winnende goal in de WK finale en als er iemand is buiten Messi of Ronaldo verdiende hij hem zeker, of anders Robben. Sneijder was echt geweldig dat jaar maar in mijn optiek stijgt Messi er gewoon altijd voetballend bovenuit.

Whahaha misschien dat onze vriend de lelijkste speler award had moeten winnen.
Wat ook nog zou kunnen is dat hij de vetertjes van Ronaldo mocht strikken .

8 januari 2018 om 20:28

Wie ben jij om dat te zeggen? Waarschijnlijk weet jij geen eens waaróm hij er zo uit ziet. Toevallig heeft deze "lelijkerd" wel honderd keer meer bereikt dan wat jij en jouw nakomelingen ooit gaan bereiken. Stereotypisch Ronaldo-fannetje weer.

9 januari 2018 om 03:39

Misschien heeft RicardoSilva weer meer dan jou bereikt?

De Ballon d'or is al jaren een klucht en niet meer serieus te nemen dankzij de verlengingen van de deadlines van de stemmen. Een gebrek aan respect voor de spelers die de voorbije jaren geweldig gepresteerd hebben. Daar denk ik niet alleen aan Ribéry in 2013, maar ook aan Robben in 2014, Sneijder in 2010, Iniesta enz.

8 januari 2018 om 18:07

Ribery heeft nooit geweldig gepresteerd. Was ongelofelijk dat juist hij van dat Bayern genomineerd was. Liet om het minste geringste gelijk zijn kop hangen. Gefrustreerd in zijn spel etc.

8 januari 2018 om 18:30

haha, nooit geweldig gepresteerd. In Wembley 2013 heeft hij 2 geweldige acties opgezet voor Robben die geleid hebben tot een doelpunt. Ribã©ry was zowel aanvallend als verdedigend weergaloos geweest tijdens de historische 4-0 zege tegen Barcelona 4 jaar geleden. Tegen Manchester United 7 jaar geleden was hij ook bepalend geweest met zijn geniale ingave voor Robben.
Bij Bayern is en blijft hij trouwens nog altijd publiekslieveling nummer 1. De meeste niet-Bayernfans daarentegen kunnen hem gewoon niet aanstaan vanwege zijn gezicht, provocaties, arroganties,...
Ik persoonlijk zag nog altijd liever Ribã©ry dan Ronaldo. Bij Ronaldo is het ego naast het veld gewoon te groot. Spelers met zo'n ego passen gewoon weg niet bij Bayern. Nog een mooier ander voorbeeld is Zlatan Ibrahimovic. Hij heeft nog een veel groter ego dan Ronaldo. Nog een ander geval is Neymar.

Het zou een combinatie moeten zijn. Als het alleen om prijzen ging, zou Claudio Bravo in 2015 moeten winnen (treble en copa america). Het gaat om een prijs over een heel jaar, maar vanaf juli worden er geen prijzen meer verdeeld. Dus lijkt alsof 2e half jaar niet meer uitmaakt.

Prijzen zijn wel heel belangrijke factor, maar als Juventus vorig jaar CL finale had gewonnen om een lucky goal, betekent niet dat een van hun spelers ineens de beste van de wereld. is.

Ben wel benieuwd als CR7 ook zou winnen als men gewoon op 31/12/2017 zou stemmen voor winnaar van 2017 (na Messi show in de classico, en prestatatie begin nieuw seizoen).

Had het inderdaad niet gek gevonden als hij had gewonnen.
Is met doelpunten dan wel geen geweldenaar en assists steken er ook niet boven uit. Toch was hij altijd gevaarlijk en stond vaak aan het begin van de aanval en bracht hij veel spelers in stelling. Eerlijk gezegd heeft deze prijs zijn waarde verloren en wel meer prijzen van de Fifa. Zo kwamen er steeds andere criteria voor bepaalde prijzen. Zijn aanvallers ongeveer de enige die de prijzen nog kunnen winnen.

Zo had Pepe, Ribery, Neuer en Sneijder deze prijs ook wel verdiend na een absoluut beest jaar. Maar gezien je in een finale moet staan van een groot toernooi en je een aanvaller moet zijn die doelpunten maakt en Ronaldo of Messi moet heten. Maakt vrijwel niemand meer kans.

8 januari 2018 om 19:13

Hiermee doe je Robben toch echt te kort, volgens mij maakte hij de beslissende goal in de CL-finale en ik vond hem juist dat jaar echt 1 van de betere. Denk dat in die periode, op Messi na er echt geen betere buitenspeler rondliep.

8 januari 2018 om 19:31

Robben maakte de goal op aangeven van Ribery. Robben kende trouwens zijn beste jaar in 2014.

Ook is Ronaldo een jaar geblesseerd wint ie nog de Ballon d'or. Hij moet het altijd zijn. Iedereen weet dat Ribery toen had moeten winnen , ook niet Messi of wie dan ook maar Ribery.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren