Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Routiniers helpen Ajax aan zwaarbevochten zege op AZ

Laatste update:

Ajax heeft zondagmiddag drie zwaarbevochten punten gepakt op bezoek bij AZ: 1-2. In Alkmaar kwam de thuisploeg in de eerste helft nog op voorsprong vanaf elf meter, maar waren het de bezoekers die aan het langste eind trokken door doelpunten van Klaas-Jan Huntelaar en Lasse Schöne. Door de overwinning zet Ajax AZ op een achterstand van drie punten en is het gat met koploper PSV vijf punten.

Bij Ajax was er geen basisplaats voor Kasper Dolberg. Keizer gaf voor de wedstrijd aan dat de Deen niet in staat was om vijf wedstrijden kort achter elkaar te spelen en dat zondag het juiste moment was om hem te wisselen ten faveure van Klaas-Jan Huntelaar. Wat Keizer eveneens op voorhand aangaf, was dat AZ het spel speelt wat hij graag met Ajax zou spelen. De Alkmaarders spelen al het gehele seizoen aantrekkelijk voetbal en begonnen zondagmiddag furieus aan het duel met de Amsterdammers. In de eerste tien minuten hadden de bezoekers niets te vertellen en was het aan André Onana te danken dat het 0-0 bleef. Hij redde goed oog in oog met Mats Seuntjens.

Nadat de Alkmaarse storm iets was gaan liggen, nam Ajax meer initiatief. Het leidde tot een enorme kans van Donny van de Beek, wiens inzet van de lijn werd gehaald door Pantelis Hatzidiakos. In de rebound had Huntelaar de 0-1 op zijn schoen, maar opnieuw was het Hatzidiakos die de bal van de lijn haalde. Waar Ajax kansen kreeg om de score te openen, viel de openingstreffer aan de andere kant van het veld. Deyovaisio Zeefuik veroorzaakte een strafschop met een onhandige handsbal. Alireza Jahanbakhsh nam plaats achter de bal en knalde de bal onhoudbaar achter Onana. Onverdiend was de voorsprong niet te noemen, want het was AZ dat met meer agressiviteit speelde en daardoor de bovenliggende partij was.

AZ had de zaakjes goed op orde en bleef verdedigend aardig overeind. Met veel overtredingen liet het Ajax niet in zijn eigen spel komen. Met goede combinaties werd de achterhoede van de Amsterdammers enkele keren uit elkaar gespeeld, met een grote kans voor Wout Weghorst in de 37ste minuut als gevolg. Zeefuik liet zich uit het centrum wegtrekken, waarna de AZ-spits de hoek voor het uitkiezen had. Maar het was opnieuw Onana die Ajax op de been hield. En waar Weghorst weigerde de trekker over te halen, deed Huntelaar dat vlak voor rust wél. Op aangeven van David Neres ging Huntelaar af op Marco Bizot en schoot hij de gelijkmaker binnen. Het was alweer de negende assist van de Braziliaanse buitenspeler dit seizoen.

Keizer greep in de rust in. Hij haalde de zwak spelende Zeefuik, die ook al geel op zak had, naar de kant en bracht Luis Orejuela. Met de Colombiaan binnen de lijnen wees scheidsrechter Danny Makklie vlak na de thee naar de stip. Hatzidiakos hield Huntelaar licht vast en de Ajax-spits ging gewillig naar de grond. Lasse Schöne, terug van een schorsing, schoot raak vanaf elf meter. Met de voorsprong in handen had Ajax de wedstrijd niet onder controle. Het spel golfde over en weer, zonder dat er goed voetbal op de mat werd gelegd. Het werd een wedtrijd met veel duels en overtredingen.

AZ bracht de verdediging van Ajax af en toe aan het wankelen, terwijl ook de bezoekers soms gevaarlijk werden. Met nog een kwartier op de klok kon Huntelaar de wedstrijd beslissen. Hij speelde zichzelf knap vrij, maar wist Bizot niet te passeren. De ploeg van John van den Brom deed er alles aan om er een slotoffensief uit te persen, maar kwam moeizaam tot aanvallen. De grootste kans in de slotfase kwam op naam van Fred Friday. Jahanbakhsh bood de invaller een niet te missen kans, maar hij faalde hopeloos.Vijf minuten voor tijd moest Jonas Svensson aan de noodrem trekken toen Kluivert op het doel van Bizot af ging. Hij pakte zijn tweede gele kaart van de wedstrijd. Met een man meer hield Ajax stand.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blij met de overwinning, maar Zeefuik komt echt zwaar tekort en Keizer beweerde gisteren dat Orejuala niet klaar wad voor een basisplek, omdat hij nog geen Engels kan en op dat gebied heeft Zeefuik een voorsprong op Orejuala, maar ook al heeft Orejuala moeite om te communiceren, beter dan Zeefuik is hij sowieso en ik heb ook al vaker aangegeven Orejuala maakt tot nu toe misschien nog geen sterke indruk, maar hij is gewoon een goede back en hoort sowieso hoger in de pikorde te staan als Zeefuik.

Misschien dat Vetlman na dit seizoen vertrekt en dan hoop ik dat Orejuala hem dan vervangt en er nog een extra rechtsback bijkomt, want Zeefuik komt gewoon tekort voor Ajax.

Voor de rest een wedstrijd die een beetje beide kanten opging. Ajax met een aantal goede mogelijkheden, maar ook AZ had een paar goede mogelijkheden.

Had vandaag eigenlijk een gelijkspel verwacht, maar ben wel blij met de overwinning. Aan het einde van de wedstrijd begreep ik de wissels van Keizer eigenlijk niet echt: Neres eruit, Siem de Jong erin en Kluivert eruit, Dolberg erin en ik had zeker of Neres of Kluivert laten staan, zodat je in ieder geval nog wat snelheid voorin had rondlopen, maar gelukkig is het niet verkeerd afgelopen.

17 december 2017 om 16:23

geweldige pot! Az speelde erg goed voetbal heerlijk en heel eerlijk routine heeft de pot gewonnen. Ajax en Az doen niet veel onder voor elkaar en zijn in mijn optiek de beste ploegen in de eredivisie.

17 december 2017 om 16:30

Lekker veel voetbal in dit duel. Jammer dat Ajax nog steeds niet wat zuiverder is in de afwerking. Want kansen creeeren ze genoeg. Met spelers als Ziyech, Schone en Frenkie die in een pass mensen vrij zetten voor het doel moet er toch wel nog vaker gescoord kunnen worden. Nu blijft de wedstrijd tot het einde nog steeds spannend. Dat is achteraf gezien als je weet dat je gewonnen hebt natuurlijk misschien mooier voor de beleving, maar het had niet gehoeven. In ieder geval hebben we Joel volgende wedstrijd weer terug. Jammer voor Zeefuik. Hij was niet gelukkig vandaag en Orejuela zat duidelijk beter in de wedtstrijd vandaag, dus ben ik bang voor hem dat hij derde is geworden in de pikorde op rechtsachter. Gun het Orajuela ook, maar ik zal altijd mijn voorkeur hebben voor een kind van de club dan een aankoop al kost hij 20 miljoen

17 december 2017 om 16:45

Mee eens, maar dat laatste stukje..hangt wel beetje af van de capaciteit van de speler. In dit geval zou ik toch echt orejuela een kans geven in de basis. Zeefuik komt gewoon te kort. De handsbal was gewoon stom, maar daar baseer ik t ook niet op. Zeefuik stond toch een paar keer verkeerd opgesteld. En hij komt over dat hij moeite heeft met keuzes maken wanneer er op volle snelheid een aanval wordt opgezet door az via de linker kant.

17 december 2017 om 16:49

Absoluut mee eens. Orejuela deed het veel beter dan Zeefuik. Hij verdient daardoor ook een herkansing als tweede rechtsachter.
Ik stel eigenlijk alleen dat ik altijd liever een kind van de club zie doorbreken dan een aankoop, ook al kost hij een fortuin. Maar in dit geval heeft Zeefuik niet met beide handen zijn kans gegrepen.

17 december 2017 om 16:58

Ik vraag me soms echt af hoe sommige naar spelers kijken. Op de handsbal na heeft Zeefuik een redelijke wedstrijd gespeeld en was hij agressief en won hij veel duels. Orejuela daarintegen was echt dramatisch. Verloor bijna elk duel en moet je eens zien hoe hij stond bij de kans van Friday!! Hij liet hem gewoon lopen en stond stil. Geen controle over de bal en langzaam in zijn passing. Bijna elke duel eindigde in een overtreding. Ik vind beide jongens nog niet goed genoeg voor Ajax 1 maar als ik moest kiezen dan koos ik in dit geval ook voor Zeefuik.

17 december 2017 om 17:06

Hoe kijk jij dan??? Die mega kans van Weghorst, daar gaat Zeefuik echt kinderlijk de fout in. I.p.v. de pass eruit halen, rent hij als een dolleman op seuntjes ofzo af. BAM weghorst vrij voor de goal.... orejuela was echt veel beter. Die stak ook een keer over, om de pass eruit te halen. En dat deed die ook. Al die zogenaamde overtredingen mag je de scheids aanrekenen. Die mochten namelijk wel aan de andere kant. Orejuela was aanspeelbaar, kwam mee op en liep vrij. Naarmate de wedstrijd volgde ging hij beter voetballen. En vergis je niet, dit was niet het type wedstrijd waar het ff lekker invallen was. Dat zag je aan Siem en Dolberg. Daar ging ook bar weinig bij goed.

17 december 2017 om 17:16

Hij stond daar alleen en moest een keuze maken. Had hij blijven staan dan kon AZ het ook uitspelen, dit lag niet aan Zeefuik maar aan zijn medespelers die niet goed meeliepen en de pass die eraan vooraf ging er niet uit haalde. Dit kun je toch echt niet op Zeefuik afschuiven want had hij blijven staan en er had dan een goal uit gevallen was hij ook de sjaak geweest. Maar ik kijk veel liever naar de duels van Zeefuik dan van Orejuela want die was zo onzeker aan de bal en heeft echt bijna geen enkele duel gewonnen zonder een overtreding weg te geven.

17 december 2017 om 17:23

Dat zag je aan Dolberg 😂? Die mocht 2 minuten invallen.

17 december 2017 om 19:28

Ja, jouw mening is ook erg serieus te nemen, Cruijffanboy, of zou het komen dat beide ploegen uit Noord-Holland komen? Ja, erg objectief.

17 december 2017 om 16:24

Zal wel een reflex zijn geweest van Zeefuik bij de pingel, idd komt tekort.

Echt genieten van Neres- Huntelaar. Motm Van de Beek. Met een beetje meer precisie kon je de wedstrijd eerder beslissen.
Wat kan ik me ergeren aan Frenkie als de bal niet eerder wordt gegeven als dat de betere optie is. Niet erg zorgwekkend, maar wel een puntje van kritiek.

17 december 2017 om 16:29

Frenkie heeft die fout 2/3x gemaakt in mijn ogen maar je moet ook eens kijken naar hoe de andere spelers lopen soms.

17 december 2017 om 16:36

Hij verloor hem af en toe, maar wat is het vaak ook heerlijk als je iemand hebt die gewoon een half veld voorbij dribbelt. Verdedigend was hij ook gewoon sterk vond ik, met als hoogtepunt een gewonnen kopduel van Wout Weghorst

17 december 2017 om 16:24

Dat wist iedereen die hem bij Jong Ajax heeft zien voetballen de afgelopen ander half jaar al. Zeker in zo'n verdediging waarbij je moet terugvallen op Frenkie de Jong als centrale verdediger en Dijks als linksback. Vond Orjuela een positieve indruk achterlaten, snap niet dat hij achter Zeefuik in de pikorde staat. Of hij moet nog niet helemaal fit zijn, want hij was pas net terug van een blessure

17 december 2017 om 16:51

Dijks heeft mij echt positief verrast. Die jahanbaksh is hem amper voorbij gekomen. Orejuela viel zo goed als foutloos in. Terwijl Zeefuik de raarste dingen deed. Zal me niet verbazen als dat een Neres verhaal wordt. "Nog niet klaar met de taal bla bla bla", maar individueel 30 keer beter dan wat er staat. Hij is 21 en kostte 4 miljoen. Die zou er best wel wat van kunnen aangezien Veldmate geen blinde is gezien de komst van Sanchez en Neres.

17 december 2017 om 17:01

Orejuela foutloos? Wil je aub even terugkijken naar de kans van Friday. Of de balaannames of de overtredingen die hij moest maken om een duel te winnen. Ik snap echt werkelijk waar niet waar deze optimisme vandaan komt. Zeefuik had een ongelukkige handsbal en meteen is hij waardeloos. Ajax moet gewoon opzoeken naar een ervaren rechtsback als Veltman vertrekt maar ook vandaag zie je pas hoe je Veltman mist als hij er niet is.

17 december 2017 om 17:05

Nou, er waren toch een aantal keer dat Dijks het heel moeilijk had. Maar ik vond hem het prima doen, als je met zo weinig wedstrijdritme en weinig vertrouwen moet spelen in een kwetsbare achterhoede, tegen zo'n buitenspeler dan mag je tevreden zijn.

Ik verwijt Dijks en Zeefuik heel weinig, dat ze spelen is omdat je afgelopen zomer teveel verdedigers hebt laten vertrekken en niet goed genoeg hebt ingekocht op de breedte. Wanneer je dan de pech hebt dat je 4 spelers mist achterin, dan kom je in de problemen.

17 december 2017 om 16:24

Hij heeft vandaag maar 1 goede bal geraakt, maar dan met de hand

17 december 2017 om 16:37

Die wissels van Keizer waren inderdaad slecht. Leek een beetje op Cocu die haalde uit bij Groningen ook zijn rappe buitenspelers er af. Gelukkig voor Ajax loopt het hier wel goed af!

17 december 2017 om 16:43

Zoveel minder was Ziyech nou ook niet op de rechterflank. Maar Ziyech wil je natuurlijk meer centraal houden. Dat is duidelijk.
Mathijs de Ligt speelt de laatste tijd zo verschrikkelijk sterk als je zijn leeftijd in acht neemt. En dat met een verdediging die flink wat beneden het niveau is van wat Ajax nastreeft.

17 december 2017 om 16:53

Ik zie het juist anders. De ruimtes kwamen meer op de flanken te liggen en dan wil je juist een goede speler aan de bal hebben die met ruimte een beslissende bal kan geven. Zie op het eind die pass naar Dolberg wat buitenspel was.

17 december 2017 om 16:37

Als Friday 'gewoon' voet tegen de bal zou zetten zouden we nu ook Orejuela afkraken. Hij had een fijn debuut maar was Friday volledig kwijt en dat kost je 99/100x de winst bij 1-2 voorsprong. Schrijf Zeefuik nog maar niet af, heb nogsteeds vertrouwen in die jongen al komt hij nu nog te kort.

17 december 2017 om 16:46

Je hebt hierin gelijk wolterx.
Wel zag je dat Ajax op rechts beter ging voetballen met Orejuela. Is technisch beter dan Zeefuik. Deed het verdedigend over het algemeen niet slecht maar nog steeds niet sterk. Je ziet vooral het verschil in het positioneel verdedigen tov Joel. Maar ben wel tevreden met wat hij vandaag heeft getoond.

17 december 2017 om 16:52

Ja en nee. Orejuela liep niet mee, de Ligt probeerde een buitenspelval in te zetten (& liep dus ook niet mee) wat opgeheven werd door Schone & Orejuela.

Stonden daar een aantal mensen van ajax lucht te dekken, want ook weghorst zat nog zo'n 2 meter achter die friday.

17 december 2017 om 16:57

Ow zeer zeker waar, organisatie was weg maar geeft je geen excuus om 2m van je man te staan die bijna vrij kan intikken. Als hij hem maakt wijzen de vingertjes naar Orejuela, dat ik ik ermee zeggen. Organisatie was achterin vaker ver te zoeken, niet gek natuurlijk.

17 december 2017 om 16:58

Mee eens, adutchbrew, je merkt dat Orejuela een duelverdediger is IPV tactisch goed om duels te vermijden. Viel goed in maar heeft bij Jong Ajax ook momenten gehad waarvoor je bij Ajax 1 gefileerd zou worden.

17 december 2017 om 16:53

Dijks was weer echt gênant. Loopt als een kip zonder kop over het veld, met en zonder bal. Zeefuik wilde zijn kansje pakken zei hij: dat is faliekant mislukt. Echt dramatisch. Orejuela viel echt prima in. Kwam een stuk zekerder over. Veltman mag van mij wel wissel blijven.

17 december 2017 om 17:02

Je mag veel zeggen over Dijks, maar vandaag deed hij het gewoon goed. Hoe vaak is jahnbaksh gevaarlijk geworden? Ik heb hem niet gezien. Dijks stond gewoon goed te verdedigen en deed geen gekke dingen met de bal (speelde alles naar Frenkie godzijdank). Voor mij de man of the match.

17 december 2017 om 17:07

Dijks speelde voor zijn doen, goed.

17 december 2017 om 17:37

Veltman wissel? Houd toch op. Hij verdedigt prima, staat positioneel bijna altijd goed, maar het is gewoon een hype om hem af te kraken. Ik zal blij zijn wanneer hij er woensdag weer bij is.

17 december 2017 om 17:37

Dijks speelde prima. Degelijk en betrouwbaar

17 december 2017 om 18:51

Dijks is groot, sterk en snel, dus de ideale tegenstander voor Weghorst of Jahanbaksh. Bleek vanmiddag ook weer. Juist in de techniek valt hij door de mand.

17 december 2017 om 17:35

Ik heb een beetje het idee dat Keizer bang is om Orejuela de kans te geven, want ik hoorde hem voor de wedstrijd zeggen dat Orejuela een aanvallende back is, dat is precies wat ajax mist aan de rechterkant, maar dit zou betekenen dat Veltman zijn basisplek hoogstwaarschijnlijk zou verliezen, want die past totaal niet op de back positie in het aanvallende voetbal wat ajax wilt spelen, en om dat probleem te voorkomen denk ik dat hij liever Orejuela op bank houd en te doen alsof hij er nog niet klaar voornis

17 december 2017 om 17:37

Zeefuik doet het in Jong Ajax volgens mij best aardig. Verdedigen moet je leren, dus meteen al affakkelen vind ik niet nodig.

17 december 2017 om 17:38

Het is wel de bedoeling dat je in dat in de jeugd leert ;-)

Gelijkspel was terecht geweest. Gelijk opgaande wedstrijd. Zeefuik is een speler die wedstrijden voor je gaat verliezen. Heeft een goeie tackle, maar is voor de rest zo beperkt als het maar kan. Huntelaar, Neres en Ziyech dikke prima vandaag. De Ligt is over twee jaar als hij zo doorgaat en de kleine foutjes eruit haalt wereldtop.

Makkelie mag een jaartje op vakantie trouwens.

17 december 2017 om 16:22

maakt een grap zeker? ben geen Ajax fan, maar Ajax was veel en veel beter.

17 december 2017 om 16:27

Veel en veel beter niet. Dat is gewoon onzin. 1-2 is een mooie uitslag die de verhoudingen goed weergaf. Ajax bleef rustig, nadat het in het begin veel problemen had met AZ. AZ liet zich opfokken en provoceren en gingen als mafkezen rondrennen.

17 december 2017 om 16:27

Inderdaad. Ajax domineerde op de 1ste 15 minuten na de rest van de wedstrijd. Huntelaar had er 5 moeten maken. Man wat mistte die een kansen.

17 december 2017 om 16:29

Veel en veel beter nog wel. Hoe heb jij de wedstrijd zitten kijken? Az verdiende hier gewoon een punt.

17 december 2017 om 16:30

Maar toch komen de twee doelpunten dankzij hem.

17 december 2017 om 16:38

Nooit van zn leven. Ajax terechte winnaar!

17 december 2017 om 16:38

Klopt. Zijn strijd en slimheid heeft ons de wedstrijd gewonnen, maar pff hij had het ons echt een stuk makkelijker kunnen maken, want als hij die 1ste 2 kansen er in schiet sta je 0-2 voor binnen 20 minuten en dan wordt de wedstrijd minder spannend.

17 december 2017 om 16:59

Arnavut
Veel en veel beter vondt ik Ajax nou ook niet. AZ heeft ook levensgrote kansen gehad om Ajax het deksel op de neus te plaatsen. Geregeld zijn het dit soort momenten die een wedstrijd beslissen.
Voetballend was Ajax degelijker. AZ speelt het Ajax spel, maar is daarin veel opportunistischer. Als je spelers als Schone, Frenkie de Jong en Ziyech in je elftal hebt en dan ook nog eens creatieve buitenspelers als Kluivert en Neres, dan kun je het wat georganiseerder uitvoeren.
Ook al zijn wij de meest scorende ploeg van de eredivisie, nog vindt ik dat we nog niet dodelijk genoeg zijn met het aantal kansen.
Als je ziet wat voor verdediging we ons mee moetsten behelpen, dan ben ik echt dik tevreden met de overwinning natuurlijk.
Chapeau aan AZ. Want het is ook aan AZ te danken dat dit echt een leuke wedstijrd is geworden om naar te kijken.

17 december 2017 om 16:23

hoezo was een gelijkspel terecht geweest? ajax was het grootste deel van de wedstrijd totaal de baas op het veld en had de wedstrijd allang in het slot moeten gooien.

Ajax maakte het zichzelf nog lasting maar overwinning is terecht.

17 december 2017 om 16:51

Mooie spannende wedstrijd, wel terecht door Ajax gewonnen.

Maar ook AZ speelde goed, de punten voor de winterstop zijn belangrijk voor Ajax.

Neres blijft belangrijk voor Ajax, net als Schöne en Huntelaar.

17 december 2017 om 16:24

Huntelaar maakt het verschil. Goede keus van De Keizer dus.

17 december 2017 om 16:27

Ja huntelaar had alleen wel drie keer mogen scoren. Maar speelt duidelijk beter dan Dolberg. Snap ook niet waarom Dolberg nog speelde afgelopen weken. Verder waren de wissels van Keizer vreemd, alle snelheid eruit terwijl er ruimtes komen. Voor mij Ziyech man of the match, hard gewerkt weer.

17 december 2017 om 16:43

Wissels waren compleet logisch. Zelfs daar ga je dan maar kritiek op hebben. Neres/kluivert hadden allebiei veel energie gebruikt. Daarnaast bracht AZ Friday. Met de jong heb je dan iemand, die in de lucht een stuk sterker is. Want je wist dat het AZ ging pompen en wellicht met corners/vrije trappen gevaarlijk zou zijn.

Daarbij bracht hij met Dolberg ook iemand, die snelheid heeft. Gegeven wat hij op de bank heeft logische wissels.

Welke wissels had jij dan voorgesteld? Geen wissels in een wedstrijd waar het tempo heel hoog was?

Zo makkelijk weer.....

17 december 2017 om 16:48

Ik vond wel dat hij op zn minst een snelle speler had laten staan. Die noor erin voor kluivert. Neres had ik laten staan. Die heeft vaak van de geniale passes.

17 december 2017 om 17:02

Leidsehood,
Of Ziyech of Mathijs de Ligt? Als je ziet met wat voor restverdediging Mathijs het moest stellen tegen AZ en de boel redelijk georganiseerd hield met wel getimede ingrepen, dan ben ik eigenlijk geniegd om hem tot motm te verkiezen.

17 december 2017 om 19:00

Normaal zouden ze hier moord en brand schreeuwen over de kwaliteiten van de scheidsrechter. Huntelaar had last van de vallende ziekte, meerdere keren arm gebaren. Triest mannetje ook bij de penalty tegen. Snap wel dat je gebrek aan kwaliteit op een andere manier moet compenseren. Dat heeft hij vandaag goed gedaan.

17 december 2017 om 16:26

Ajax maatje te groot voor Az. Zelfs met deze halve verdediging.

17 december 2017 om 16:32

Want AZ speelde niet met de halve verdediging?

17 december 2017 om 16:39

Nou had vlaar maar laten spelen. Die kerel heeft draaischijf van een olietanker.

17 december 2017 om 16:44

Ajax speelde bijna zonder verdediging. LOL
Durfde van tevoren echt geen geld op Ajax te zetten met deze achterhoede

17 december 2017 om 17:15

Zytto. Ondoordachte reactie van je. Juist in dit soort wedstrijden is Vlaar op zijn best. Dicht op de eigen 16 waarin hij vrijwel altijd sterk is, zeker met Huntelaar als directe tegenstander. Speelt de tegenstander op de counters is Vlaar inderdaad minder handig.

17 december 2017 om 16:27

Ajax heeft het overwicht het grootste gedeelte van de wedstrijd gehad, meer grote kansen gehad om te scoren. Het enige wat je kunt beargumenteren is dat beide ploegen vaker hadden kunnen scoren en dat de marge misschien wat ruimer had gekund als je het spelbeeld zag.

En hoe deed Keizer het? Helaas wedstrijd gemist.

17 december 2017 om 16:23

Keizer speelde niet. Maar Ajax deed het goed

17 december 2017 om 16:41

@mikiesmalling, haha bedankt. Ik zou mijn zin willen aanpassen, maar ik kan de bewerkte reactie helaas niet opslaan door @Voetbalzone. Jammer dit.

17 december 2017 om 16:27

Keizer was scherp voor de goal, gaf goeie voorzetten en was ook de stofzuiger van ajax. Daarnaast zag ik ook wel goeie tackles. Absolute aanwinst.

17 december 2017 om 16:59

Speelde als een admiraal

17 december 2017 om 16:29

Om maar serieus te reageren, basisopstelling was goed, zeker huntelaar in plaats van Dolberg was broodnodig. Zeefuik had ie misschien beter niet kunnen opstellen. Wissels waren drama. Haalt alle snelheid eruit terwijl Ajax daar de wedstrijd had kunnen beslissen, Zowel Siem als Dolberg vielen matig in. Maar Frenkie achterin in een goede zet.

17 december 2017 om 16:35

Gast alle snelheid? In de 90/91e minuut haalde hij Kluivert eruit om nog wat tijd te rekken en Dolberg heeft ook genoeg snelheid. In die laatste minuten zou Kluivert z’n snelheid tegenover die van Dolberg helemaal niks hebben uit gemaakt. Buiten dat er in die minuten nog kansen gecreëerd werden “zonder snelheid.”

17 december 2017 om 16:47

Als je 1-2 voorstaat en je tegenstander gaat er vol voor, dan haal je toch niet allebei je snelle spelers voorin eruit voor twee langzamere spelers? Dolberg snel? Ik vind hem niet snel, wel sterk aan de bal. Maar goed, als hij zo dom buitenspel gaat staan dan krijgt hij die bal niet eens. Dolberg voor Huntelaar had ik nog begrepen, Kluivert leek aangeslagen, dus oké. Maar Neres eruit snapte ik helemaal niet.

17 december 2017 om 17:06

Kluivert was geblesseerd

17 december 2017 om 17:07

Neres eruit vond ik ook onnodig. Maar de wissel Orejuela voor Zeefuik vindt ook jij toch niet dom?
Ook Kluivert eruit voor Dolberg was niet echt aan de orde gezien het feit dat het al in de blessuretijd was. 30 seconden meegewonnen. Ik begrijp je natuurlijk ook wel want AZ zou met alles naar voren gaan spelen en dan heb je met zo'n bloedsnelle speler als Justin natuurlijk een mooi wapen om bij de omschakeling de boel af te maken.

17 december 2017 om 16:30

Wat onbegrijpelijke dingen zoals neres wisselen voor siem tegen az die alles of niets spelen maar heb maar 15 min gezien

17 december 2017 om 16:44

Ik begreep et ook niet helemaal tot ik me bedacht dat AZ een extra aanvaller erbij had ingezet die die grote kans mist in de laatste 5 minuten. Op zich geen rare wissel dus alleen neres was zowat de beste bij ajax dus dat was wel vreemd

17 december 2017 om 17:25

Dan laat je juist Neres staan. Dat is iemand die een niet bestaande verdediging helemaal lam legt met loopakties en scorend vermogen. Huntelaar diepste man Neres erom heen. Maar goed Kluivert bracht wel een rode kaart op, en dat zag ik Neres dan weer niet bewerkstelligen. Ben in iedergeval tevreden over het feit dat er eens vroegtijdig gewisseld werd als weer veel te laat wat een beetje de standaard is bij Ajax de afgelopen vijf seizoenen.

18 december 2017 om 06:31

Onbegrijpelijk? Het is de keuze om zelf niet meer voor de snelle counter te gaan maar meer grip op het middenveld te krijgen. Som pakt dat goed uit en soms ook niet maar begrijpelijk is het wel.

Lekkerrr gestreden en verdiend gewonnen. Trotssss op onze boys.

Wat een kanjer die De Ligt, ik vond hem echt opstaan vandaag in onze wankele verdediging. En wat is die Frenkie toch een dappere en slimme voetballer, alleen jammer van die onnodige gele kaart. Zeefuik is duidelijk niet klaar voor het grote werk, en zou eigenlijk nog in het tweede moeten spelen. Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik heb Veltman in zijn solide vorm/opmars van de laatste weken/maanden echt gemist.

Wat heb je toch een helse middag als je tegen die Weghorst speelt, niet de beste voetballer van de eredivisie! Maar wat compenseert deze vent, toch al zijn gebreken op een bewonderings waardige manier. Die Jahanbask is volgens mij ook voor iedere Nederlandse club een versterking, erg genoten van die jongen.

Wij hebben wellicht wel iets gemazzeld met die penalty, want het leek vrij licht al weet ik dat niet zeker. Ziyech lijkt zijn oude vorm terug te krijgen, en onze Brailziliaanse parel deed zijn ding en Kluivert was ook gretig. Eindelijk twee buitenspelers, met een productieve actie, assisten en goals. Daar houd ik het lekker bij..

Tot slot, complimenten voor Keizer. Na alle hoon waaronder van mij, is dit toch wel lekker voor hem. Hopelijk zet hij de lijn maar boven verder in, en zijn experiment met Frenkie is super dapper geweest..

17 december 2017 om 16:23

Ik denk dat Ajax verdiend heeft gewonnen, maar de penalty was (weer) een cadeautje van Makkeli. Ajax was vooral beter en feller op het middenveld.

17 december 2017 om 16:27

Dat hoort bij het spel. Het blijft mensenwerk. De scheidsrechter is een factor die je over een heel seizoen niet mee of tegen hebt, maar per wedstrijd wel. En soms zelfs, zoals vandaag, in een wedstrijd soms mee en tegen.

17 december 2017 om 16:28

Penalty van az was even goed makkelijk gegeven.

17 december 2017 om 16:30

Hij had hem in de eerste helft ook al kunnen geven voor +- zelfde overtreding. Is gewoon dom vasthouden in de 16, waar Huntelaar inderdaad handig gebruik van maakt

17 december 2017 om 16:35

Echt een cadeautje is het niet, je kan hem gewoon geven want Huntelaar wordt eerst met twee handen vastgehouden en daarna met een gestrekt arm tegengehouden als hij wegdraait. Als hij dat niet deed kon Huntelaar waarschijnlijk de bal intikken.

17 december 2017 om 16:37

Ben je nou echt serieus? Als iets een cadeautje was dan was dit het wel. Dit was op en top een schwalbe.

17 december 2017 om 16:41

Die Hatzediakos was gewoon een domoor, die Klaas-Jan de hele wedstrijd met beide armen om het middel vasthield. Als je zo dom verdedigt, dan vraag je om een penalty tegen. In de eerste helft had KJ er al een moeten hebben, die was nog duidelijker.

Ik zie veel reacties over Makkelie, maar die zouden aan Hatzediakos gericht moeten zijn, want KJ had zelfs twee penalties moeten krijgen.

17 december 2017 om 16:41

NJfromVOL, ik heb het net terug gekeken... Je hebt wel gelijk kerel, we hebben toch wel gemazzeld denk ik.. 😊

17 december 2017 om 16:46

Op en top schwalbe? Zet je anti ajax bril even af joh. Hij word gewoon tegengehouden waardoor hij de bal niet meer kan halen

17 december 2017 om 16:51

Makkelijk? Wat moet hij dan? Bizarre handsbal!

17 december 2017 om 17:02

Mallepietje, denkt dat hij doelt op de overtreding op Frenkie waarna AZ een corner krijgt. De situatie zelf is een penalty, zonder twijfel.

17 december 2017 om 17:05

Gewoon een pingel geven. Maar als iemand voor de tweede keer een spits met 2 armen vasthoudt mag ie ook gewoon op de stip hoor. Ik vind het gewoon goed gedaan van Hunter, hij kan niet meer bij de bal omdat hij onreglementair gehinderd wordt dus hij laat zich vallen (vrij makkelijk natuurlijk). Elke doorgewinterde spits doet dit. Nijhuis zal hem niet geven maar vaak zat krijg je hem wel hoor.

17 december 2017 om 17:10

Toch apart dat nu het om Ajax gaat ipv psv.. de titels net iets anders zijn hier. Ipv Ajax wint door kadoo'tje van makkelie.. of met nodig geluk. Nee nu staat er dat routiniers Ajax aan fel bevochten zege helpen. Wat een site toch 😂😂😂😂

17 december 2017 om 17:14

Sulejmanii, gemazzeld, denk ik niet echt.

Ik had het graag gelijk zien worden eerlijk gezegd en het had gekund, maar ik had het over verdiend. en dat was het, toch?

17 december 2017 om 17:18

Huntelaar had vrij in kunnen koppen in een leeg stuk doel als hij niet was tegen gehouden. Dus terechte penalty.
Het was zeker geen zware overtreding en hubtelaar liet zich wat makkelijk vallen, maar is 100% duidelijk dat hij van een 100% doelpunt werd afgehouden.

Waarom zou je je laten vallen voor een penalty als je gewoon kan scoren anders?

17 december 2017 om 17:20

Ja, was maar een beetje hands.

17 december 2017 om 19:24

NJfromVOL, over heel de wedstrijd gezien vond ik de winst zeker verdiend. Ik bedoelde meer dat we die penalty kregen, Huntelaar werd vastgehouden maar erg licht was dat. Niet iedere scheidsrechter had hem gegeven denk ik.

18 december 2017 om 06:37

Ben ik niet met je eens, AZ maakte de hele wedstijd al veel overtredingen om de aanvallen van Ajax te onderbreken. Ook nu was het weer een situatie dat de verdediger verkeerd stond en Huntelaar dreigde weg te draaien. Dan pakt de verdediger hem opzettelijk vast om zijn fout te corrigeren. Dan krijg je hem een keertje tegen, AZ was al vaak genoeg makkelijk weggekomen en had ook een penalty gekregen na die onhandige handsbal van Zeefuik (die jongen maakt echt elke keer fouten, ook al tegen Twente, ben blij dat Orejuela liet zien beter te zijn dan Zeefuik).

Makkelie gaf echt geen kadootjes, Ajax had veel liever een strikte scheidsrechter die al die overtredingen afgeloten had en met geel bestraft zou hebben. Dan kon AZ Ajax niet langer meer met overtredingen af stoppen en kon ajax veel prettiger voetballen. Juist dat lakse fluiten van Makkelie zat Ajax behoorlijk in de weg en maakte het voor AZ veel te eenvoudig om elke keer te corrigeren wanneer ze in de problemen kwamen.

17 december 2017 om 16:26

De Ligt liet zien waarom hij op alle scoutingsrapporten staat. Was een tank achterin. Begeleide iedereen achterin en stond op.
Verder speelde Dijks een prima pot. Zal het never gedacht hebben, maar hij was echt niet slecht. Wie wel slecht was stond op rechts. Zeefuik hoort inderdaad niet in Ajax 1. Komt op alle aspecten tekort.

Ziyech strooide met heerlijke ballen. Echt een genot die vent. Kan niet schelen om het balverlies. Hij denkt als een pro schaker, namelijk velen stappen vooruit. Neres weer goed. Justin ook zeer dreigend en KJH speelde gewoon slim. Zonde dat hij het spannend hield door heel wat kansen onbenut te laten, maar hij won zeer goed zijn duels.

Orejuela viel overigens prima in.

AZ uit ik hield m'n hart vast, maar het ging goed. Terechte overwinning vind ik.

PS: ik vergeet Donny vd Beek. Heerste op het middenveld. Was echt goed die vent. Schone gewoon weer baas en de topscorer.

17 december 2017 om 16:42

Die subtiele aannames van Van de Beek was vandaag subliem in uitvoering en resultaat. Zo bevorderlijk voor de voortzetting en natuurlijk de beuk erin als het moet.

Zodra Dijks niet aan lange rushes begint en aan de verkeerde kanten zit te dekken is hij bruikbaar in deze krappe tijden.

17 december 2017 om 16:43

Dijks z’n directe tegenstander was de beste aan de kant van AZ en kon ook genoeg kansen creëeren, aan de bal was Dijks met 0 uit 3 rushes ook ondermaats maar ik vond hem beter dan normaal maar kan hem helemaal geen duim geven.

17 december 2017 om 17:09

Lee, gefeliciteerd mede-Ajacied! Ik moet eerlijk bekennen, dat er momenten zijn geweest dat ik kleine twijfels had over Matthijs. Maar die heeft hij de afgelopen tijd, en vandaag zeker echt weggenomen. Het is super knap, wat deze jongen laat zien op zijn leeftijd was echt genieten.

Van de Beek was ook vergeten uit te lichten, super knap wat hij presteerde. Buitenspelers ook gewoon lekker en fris, Schone ook nog belangrijk en Olejuera speelde wat beter dan Zeefuik.

Dijks neemt het allemaal sportief op ook met de media, ik mag dat wel! En hij had enkele onbeholpen momenten, maar ik vond hem ook niet slecht en hij doet altijd zijn best.

17 december 2017 om 17:33

Jij ook gefeliciteerd. Echt heerlijk om frivole wingers te hebben. We hebben andere tijden van ergenis gekend vanaf de flanken zeg.

17 december 2017 om 19:26

Lee, haha zeker waar kerel! Daar hebben wij het ook heel vaak over gehad in het verleden. 😁

17 december 2017 om 17:07

Overtredingen die geen overtredingen waren. Waar hij tegen Ajax floot liet ie vaak bij AZ doorspelen. Maar ik denk dat hij dit niet bewust deed maar hij was totaal niet consequent. Was ook een moeilijke wedstrijd om te fluiten omdat die aardig fel was en hij graag veel wilde laten gaan maar zo vaak er naast zat qua beslissing.

18 december 2017 om 06:52

Az maakte consequent continue overtredingen wanneer Ajax een aanval opzette waarbij de AZ spelers uit positie raakte.de Telegraaf heeft een mooi filmpje gemaakt waarop het goed te zien is. Makkelie liet vaak doorspelen en als hij al floot, gaf hij geen geel voor de proffesionele overtreding. Dat begon Ajax aardig op te breken en hield AZ overeind.

De penalty kwam ook uit zo'n moment.de verdediger staat verkeerd en dreigt te laat te zijn. meteen pakt die Huntelaar beet om te corrigeren, denkend ik kom er wel weer mee weg zoals het tot dan toe ging. Normaliter weet een verdediger, ik moet mijn handen thuis houden maar kennelijk dacht hij dat hij er wel mee weg zou komen, warschijnlijk door het hele spelbeeld de eerste helft.

Uiteindelijk eindigde AZ door die taktiek ook met tien man, wederom trok een AZ speler aan de rem toen een gevaarlijke situatie dreigde.

Had Makkelie gewoon de hele wedstrijd conform de regels gefloten, dan had AZ in de eerste helft al zoveel gele kaarten gehad dat ze die taktiek in de tweede helft allang hadden moeten laten varen. Maar ja, tegenwoordig moet de scheidsrechter de wedstrijd de wedstrijd laten zijn van de snor en is strijd veel belangrijker dan technisch voetbal. Dan krijg je dit soort wedstrijden, heel veel kleine professionele overtredingen zodat je tegenstander niet in de wedstrijd komt.

AZ koos er bewust voor elke gevaarlijke situatie af te stoppen met een professionele overtreding en ze kwamen er bijna mee weg ook. Iets wat Twente kort daarvoor tegen Ajax wel gelukt was.

17 december 2017 om 16:23

Tja, ik was voor AZ dus ik denk dan ook dat Makkelie partijdig fluit. Maar als ik objectief kijk, is daar volgens mij geen sprake van. Gewoon wat twijfelachtige beslissingen. Meer is het ook niet.

17 december 2017 om 16:31

Eens, beide kanten op twijfelachtig. Maar goed, een penalty is natuurlijk wel van grote invloed. Al met al vond ik Makkelie niet goed maar niet per se anti AZ

17 december 2017 om 17:02

Domme was dat die speler wel beide handen om Huntelaar had daarvoor. Tijdens het moment was er echter niks aan de hand. Maar die kans moet je Huntelaar niet geven.

17 december 2017 om 17:19

Precies dat, als die dat niet had gedaan was het nooit een pingel geweest.
Nu was het eerste helft al een optie, en dan nog een keer, dom dom.

17 december 2017 om 17:20

@frikx
Dat is echt naiviteit van zo'n verdediger. Maar ook de kwaliteit van Klaas-Jan. Hij is echt niet meer zo goed als vroeger, maar zijn slimme spel is wel genieten. Jammer dat hij af en toe net buiten de boot viel. Als hij al die jaren constant had gespeeld, was hij nu nog beter geweest.

17 december 2017 om 16:26

Hahahahaha, wat een onzin. Ja, penalty was makkelijk gegeven, maar werd ons in de 1e helft een penalty onthouden. Verder mag az Makkelie een bloemetje sturen. Az had veel meer gele kaarten moeten krijgen.

17 december 2017 om 16:29

Dat vond ik ook niet echt een duidelijke penalty hoor. Vasthouden van twee kanten, het was niet puur een overtreding op Huntelaar. Echter geeft hij even later wel een vrije trap voor minder buiten de 16.

Een scheidsrechter ziet gewoon niet alles. Heel veel mensen hebben blijkbaar moeite om daar mee te dealen. Of zijn gewoon te dom om het te begrijpen.

17 december 2017 om 16:29

Precies. Die tegenstander van Kluivert had al veel eerder zijn 2de geel moeten krijgen. En die griek had ook 4 keer geel mogen hebben.

17 december 2017 om 16:37

Huntelaar trekt daar minstens even erg 4ever...

17 december 2017 om 16:54

Luister maar naar Vd Brom. Die was een stuk realistischer dan menig az-fan hier.

17 december 2017 om 17:24

Spandoek, ik denk dat hel vooral moeilijk is om enige vorm van objectiviteit aan de dag te leggen. Dat zal eerder het probleem zijn.

18 december 2017 om 07:04

Nee hoor, het gaat om als hij het wel ziet, hij niet volgens de regels fluit. Daar profiteerde AZ behoorlijk van. Een professionele overtreding dient te worden bestraft met een gele kaart. Ajax kwam daardoor erg moeilijk in haar spel. Was Makkelie iets strenger geweest, dan was het een kaarten regen geweest voor AZ in de eerste helft en konden ze in de tweede helft zich niets meer permiteren.

Uiteindelijk verliest Az de wedstrijd en eindigen ze met tien man omdat zelfs in de 87ste minuut ze nog doorgingen met het maken van profesionele overtredingen. Dat is het nadeel van de wedstrijd tegen Twente, tegenstanders denken nu dat door het maken van veel overtredingen men Ajax kan afstoppen. Zeker in het huidige klimaat van de wedstrijd de wedstrijd laten zijn. niet overal voor fluiten maar lekker veel strijd. Dat is in het nadeel van Ajax, tegenstanders gaan elke keer als ze uit positie raken meteen een overtreding maken. Want ze komen er toch best vaak mee weg.

17 december 2017 om 16:28

Daar hebben we hem weer hoor: een verongelijkte supporter. Makkelie floot bar en bar slecht, maar was niet partijdig.

17 december 2017 om 16:35

Wat een trieste, gekleurde opmerking, zeg. Ik zou zeggen, koop een bril en ga nogmaals rustig kijken, beetje terugspoelen en turven, dan zul je zien dat je onderbuikreactie ver bezijden de waarheid is.

17 december 2017 om 16:37

Die makkelie hoef ik nooit meer een wedstrijd te zien fluiten, man man, wat inconsequentie qua fluiten, tegen Ajax.

17 december 2017 om 16:39

Moet je nagaan wat Ajacieden verwachten van een scheidsrechter, als ze al zeuren wanneer ze dankzij de scheids winnen.

17 december 2017 om 16:43

Ajax won omdat ze beter waren, hoppa, lekker!

17 december 2017 om 16:48

Deze wedstrijd is echt niet danzij de scheids gewonnen hoor. Mooie, vrij gelijk opgaande pot voetbal gezien, AZ had vaker kunnen en moeten scoren maar ook Ajax had er nog wel 3 meer mogen maken hoor. Huntelaar of Kluivert hadden de pot al lamg op slot kunnen gooien, nu wordt het nog spannend. Makkelie floot de eerste helft beter dan de 2e vond ik. Pingel voor Ajax is gewoon slimmigheid van een gelouterde nummer 9, hij wordt gewoon vastgehouden: penalty. Die van AZ ook terecht, ongelukkig voor Zeefuik maar die speelde sowieso niet best. Al met al Ajax wel lichtjes de overhand maar er had meer ingezeten voor AZ. Ik ben blij dat Ajax een pot als deze nu in deze cruciale fase juist eens wél over de streep trekt.

17 december 2017 om 17:00

Ik vond makkelie echt niet de eerste helft beter fluiten hoor. Vond juist dat makkalie een aantal keer te soft was in de eerste helft op het moment dat er veel en of stevigere overtredingen werden gemaakt, en voor simpele valpartijen werd er dan ook een aantal keer gefloten terwijl er niks aan de hand was. Oordeelde bijna iedere overtreding verkeerd in.

18 december 2017 om 07:08

Ajax komt uberhaupt in die situatie doordat de scheidsrechter AZ elke keer weg liet komen met het maken van overtredingen, elke keer wanneer Ajax dreigde AZ uit positie te spelen.

Ajax won ook niet dankzij de scheids, vroeg of laat worden de overtredingen wel bestraft. Uiteindelijk is het de keuze van de verdediger om Huntelaar vast te pakken, dat moet hij gewoon niet doen. alleen heeft Ajax liever dat de scheids gewoon in de eerste helft consequent fluit voor professionele overtredingen en daar direct geel voor geeft. Dan kan Ajax gewoon lekker ballen en komen de goals vanzelf wel.

Niet voor niets eindigde AZ met tien man, ze bleven maar het risico nemen met het maken van overtredingen.

17 december 2017 om 18:59

Makkelijke zal balen. Die floot namelijk eerder tegen dan voor ajax. Zeker de tegenstander van Kluivert had er wel af grmogen met 4x geel

17 december 2017 om 20:10

Ik proef wat frustratie, waarschijnlijk gevoed door een zekere hoop op puntverlies voor Ajax

17 december 2017 om 20:38

Ik heb deze wedstrijd niet live kunnen zien, maar ik geloof jou meteen.

Man man man wat heeft Makkelie nog in de eredivisie te zoeken?!

17 december 2017 om 16:25

Inderdaad. Had veeel meer gele kaarten aan AZ moeten geven

17 december 2017 om 16:26

Precies, als je az zo vaak bevoordeelt, hoor je hier niet thuis.

17 december 2017 om 16:42

Sinds wanneer worden er geen kaarten meer gegeven voor duikelingen? Valt me steeds meer op dat spelers als Kluivert zo vaak gespaard worden!

17 december 2017 om 16:50

Waar heb jij Kluivert zien duikelen dan?

17 december 2017 om 17:04

Nergens, dat is pure rancune naar Kluivert omdat Svensson 2x te laat is en terecht rood pakt.

17 december 2017 om 17:14

Haha Bart oude maat, zie je niet dat Ajacieden echt vrolijk worden van jou reacties. Zelfs Vd Brom gaf toe dat er teveel overtredingen door zijn spelers werden gemaakt.

17 december 2017 om 17:49

@BartReynolds: luister wat meer naar je coach. Die was een stuk realistischer. Een en al frustratie aan jouw kant.

18 december 2017 om 07:11

Een duikeling is wanneer er geen enkel contact is. En daar was totaal geen sprake van, Kluviert was gewoon te snel en behendig dus hangt de back van AZ continue aan de noodrem. Dus twee keer geel en wegwezen. Al had dat veel erder moeten gebeuren, Aajx had er nu nies meer aan maar had er wel heel veel nadeel van.

Wat tegenwoordig opvalt is dat tegenstanders van Ajax belachelijk veel overtredingen maken en denken er altijd mee weg te komen. Dat zie je elders niet, professionele overtredingen zijn gewoon altijd geel.

17 december 2017 om 16:28

Het lag zeker niet aan de scheidsrechter, gewoon verdiend gewonnen maar die Makkelie was aan beide kanten wel heel erg slecht bezig.

17 december 2017 om 16:38

verdiende gewonnen? Goede grap, in de lijn van de wedstrijd was een gelijkspel of een kleine overwinning van AZ een terechte uitslag geweest.

17 december 2017 om 16:43

Ik vond het in de eerste helft waarin beide ploegen meer goals hadden moeten maken. In de 2e helft was het volledig Ajax wat de betere ploeg was en die allang afstand hadden moeten nemen. Laatste 5 tot 10 minuten waren het lange ballen van az waarbij Friday natuurlijk de 2 2 moet maken.

17 december 2017 om 18:22

Echt Bart hoe kom je erbij. Gelijk spel of kleine overwinning AZ. Zijn er goals van AZ afgekeurd dan??? Je kan wel reppen over die kans van Friday, Weghorst of Bizot. Maar daar kan je 2 100% kansen van Huntelaar, 100% kans van fan de beek en 100% kans van Kluivert tegen over zetten. Kansen verhoudingen waren toch aardig in het voordeel van Ajax. Maar die vergeten we maar gemakshalve. Voor de wedstrijd werd er door sommige fans geroepen hoeveel beter AZ wel niet was. Middenveld zou beter zijn, de backs waren wel tien keer beter. Alireza was zogenaamd veel verder dan Neres. Intussen bleef daar weinig van over en moest AZ het vooral hebben van omschakelen en overtredingen maken. Neres gaf weer drie perfecte voorzetten, waarvan slechts een tot doelpunt werd gepromoveerd. En was net zo ongrijpbaar als Reza aan de andere kant. Helaas voor AZ was die kleine Kluivert haast net zo ongrijpbaar wat uiteindelijk ook resulteerde in een terechte rode kaart na twee keer volledig terecht rood. De verdediging van AZ was net zo matig als de gemankeerde verdediging van Ajax. Ze gaven de kansen nog wel makkelijker weg. 1-2 is net zo terecht als 3 - 4 a 5.

17 december 2017 om 16:23

dezelfde manier waarop hij een duidelijke strafschop in de eerste helft niet gaf.

17 december 2017 om 16:41

Dus hij had twee onterechte strafschoppen moeten geven? Is het niet genoeg dat Makkelie Ajax aan 3 punten heeft geholpen? Dan ook nog kritiek hebben?

17 december 2017 om 16:27

Das heel makkelijk als je je hele arm om huntelaar heen hebt. Misschien zat er niet veel kracht in dat duel, maar het was wel heel opzichtig..

17 december 2017 om 16:28

Triest, kijk naar de niet gegeven penalty in de 1e helft. Was gewoon terecht. Voor de rest floot Makkelie alleen maar in het voordeel van az. Az had echt veel meer gele kaarten verdiend. Publiek was daarnaast walgelijk met veel momenten dat er liedjes van de tribune kwamen waarvoor andere clubs eerder terecht gestraft werden. Az heeft 15 minuten echt druk gehad, voor de rest was het alleen counteren.

17 december 2017 om 16:37

De niet gegeven penalty die er ook geen was. Daarnaast, je bent toch niet serieus dat Makkelie alleen maar in het voordeel van AZ floot? Elke wedstrijd is het weer raak met struikelende en duikelende Ajax spelers.. en het ergste is dat Ajacieden er a) voor vallen of b) het met alle macht proberen goed te praten.

Daarnaast, hoe vaak hebben Ajacieden wel niet kritiek op clubs die counteren.. vandaag hebben we weer goed kunnen zien dat Ajax het net zo makkelijk zelf doet.

17 december 2017 om 17:53

Ajax had 75 minuten de bal en het initiatief. Luister maar naar Guus Til die zei dat ze overal erachteraan liepen en naar VD Brom die zei dat AZ teveel overtredingen maakten. Ook over de penalty was Vd Brom duidelijk. Uitslag is meer dan terecht.

17 december 2017 om 18:24

Wat ben jij zuur zeg. Eerst ligt het weer aan de scheidsrechter en nu ga je Ajax betichten van countervoetbal. Er is een groot verschil tussen een countergoal scoren en puur countervoetbal spelen. Dat laatste kan je Ajax onmogelijk van beschuldigen

17 december 2017 om 16:38

Een wedstrijd wordt altijd mede mogelijk gemaakt door de scheidsrechter, zonder scheidsrechter kan er niet gespeeld worden

18 december 2017 om 07:18

Toch vrij eenvoudig, de verdediger staat uit positie en de spits dreigt weg te draaien. Dus pakt de verdediger de spits beet, spits gaat naar de grond en krijgt een penalty. Zo standaard als ik weet niet wat. over ter wereld leren ze verdedigers af om tegenstander zichtbaar vast te pakken maar bij AZ kennelijk niet.

Al was van de Brom na afloop wel vrij duidelijk over zijn verdediger, hij doet het vaker te doen en moet het nu echt gaan afleren, aldus van de Brom. Cocu heeft nog een goede tip, Ismail deed vaak hetzelfde en daarom liet Cocu hem met tennisballen trainen. Met een tennisbal in je hand kan je je tegenstander niet vastpakkenb en wordt je gedwongen om goed te staan in de training. Dan leer je het ook in de wedstrijd en heb je geen overtreding nodig om elke keer met een overtreding te corrigeren.

Maar goed, het kan gebeuren. Zo hebben we bij Ajax een rechtsback die kennelijk nog moet leren dat je in de zestien de bal niet met je hand mag aanraken. Ook onbegrijpelijk dat iemand dat op het hoogste niveau doet. Je weet dat de bal op de stip komt te liggen tewijl er op dat moment niets aan de hand was. Je benadeeld gewoon je eigen ploeg.

Ajax heeft toch wel zo veel geluk gehad met hoe slordig AZ was vandaag, daarnaast ook nog een Enorm cadeau gekregen van de scheids door een zwaar onterechte penalty te geven aan Ajax.

Al met al is de overwinning zeer terecht trouwens, en AZ heeft niks te zoeken in de top-3 van de Eredivisie. Laten het erg afweten in de topwedstrijden. Met name Weghorst, wat een statische en matige spits is dat. Verloor zelfs luchtduels van Frenkie de Jong.

17 december 2017 om 16:24

ach, in de eerste helft verdiende ajax wel een penalty, maar dat word maar weer vergeten.

17 december 2017 om 16:32

En die pingel van az was geen cadeau? Ajax was de betere ploeg en gaat terecht met 3 punten naar huis.

17 december 2017 om 16:33

Denk eerder dat AZ veel geluk heeft gehad dat Huntelaar zo slordig is voor de goal. Ajax had in de 1e helft al dik voor moeten staan!

17 december 2017 om 16:35

"dik voor moeten staan".. in schwalbes ja.

17 december 2017 om 20:00

@bartreynolds: ik zou me meer druk maken om de schandelijke en verwerpelijke liederen die jouw aanhang zong grote delen van de wedstrijd. Als de knvb consequent is, hangt AZ een fikse straf boven het hoofd. Het zou je sieren als je je hier druk om maakt.

17 december 2017 om 16:34

Ajax geluk met slordig spel Az...
Dat komt door toedoen van Ajax.
Eerder in de wedstrijd werd Ajax een penalty ontnomen.
Inderdaad, een terechte overwinning van Ajax.

Haha die Friday deed er echt alles aan om de bal te missen. 😂

17 december 2017 om 16:29

Wat klungelig was dat zeg, ik had hem al geteld, gelukkig niet.

17 december 2017 om 16:34

Snap ook gewoon niet hoe je het voor mekaar krijgt. Een relatief 'dode' bal waar je zo tegenaan kan lopen en dan gewoon de bal totaal niet raken. Ondanks dat ik hoopte dat hij scoorde kon ik er wel om lachen.

Dijks was weer zo onbevangen als altijd. Hele spannende wedstrijd!

Jammer dat een onterechte strafschop de wedstrijd beslist.
Friday ook een pannekoek hoor, giga kans

17 december 2017 om 16:25

zeker jammer, maar ja, ajax verdiende in de eerste helft ook gewoon een strafschop die niet gegeven werd, makkelie was gewoon slecht in alle opzichten, voor beide kanten.

17 december 2017 om 16:34

Ajax verdiende in de eerste helft geen strafschop, praat niet zo dom. Makkelie maakte fouten naar beide kanten, maar veel meer in het voordeel van Ajax dan AZ.

17 december 2017 om 16:48

Sterker nog, deze was ook gewoon terecht. Hij houdt hem vast waardoor hij te laat is, als je twee armen om zijn buik doet loop je het risico ook als je loslaat als bal komt, Huntelaar had die bal makkelijk gehaald als hij niet eerst vastgehouden werd. Kwam nu stapje te kort, dat stapje dat hij niet had door het vasthouden 2 seconde eerder. Is makkelijk gegeven maar niet zonder reden.

17 december 2017 om 17:35

Als je als verdediger zijnde zo de armen om je tegenstander heen legt (ook al haal je ze weg als het er toe doet), dan vraag je om problemen met een geslepen spits als Huntelaar.

Ik had zelf een veel ruimere zege verwacht van Ajax. Maar deze kon echt alle kanten op en als je dan in de slotfase ziet wat die Friday doet. Tja dat is wel het verschil tussen een topclub en een net niet topclub.

17 december 2017 om 17:32

Psv, Feijenoord en Ajax zijn de drie topclubs in Nederland, is al vele jaren zo en zal ook niet veranderen.

Deze drie hebben meer geld en / of een goede jeugdopleiding.

AZ heeft ook een goede jeugdafdeling, maar mist weer de financien om een grotere rol te spelen.

mijn man of the match is sowieso schone! wat speelde hij een fantastische wedstrijd! Was vandaag aanvoerder en hoort dat altijd te zijn!

Vermakelijke wedstrijd gezien. Van beide kanten veel strijd en bij vlagen goed voetbal. Drie punten meenemen vanuit Alkmaar wie had dat gedacht.

Verdediging hield zich redelijk staande gezien de blessures en schorsingen. Dijks vandaag minder slecht dan ik dacht, Zeefuik was dramatisch. Orejuela viel niet per se positief op, maar was in ieder geval veel stabieler. Middenveld was ook prima. Zag weer zelfde strijd als tegen PSV, dus dat is top. Vandaag lukte er meer bij Schöne en vooral Ziyech wat het spel enorm ten goede komt. Donny was weer degelijk. Frenkie viel vandaag misschien wat minder op maar was alsnog ontzettend belangrijk. Die moet je nooit meer uit de basis halen. De vleugelaanvallers (Neres en Kluivert) mogen wat bij betreft blijven staan, ook met de terugkomst van Younes. Hun diepgang en loopacties zijn een verademing ten opzichte van onze kleine Duitser voor het spel van het team en je merkt ook gewoon dat de middenvelders makkelijker de bal kwijt kunnen en beter in hun spel komen.

Verder, scheids was dramatisch. Wisselbeleid aan Ajax kant ook dramatisch. Siem de Jong? Heb zomaar het idee dat dit Hennies bijdrage is geweest.

Heerlijk wedstrijd! Kunnen we ook even collectief kappen met zeuren op de scheidsrechter? Deze wedstrijd was het perfecte voorbeeld dat het soms mee en soms tegen zit. Hele belangrijke 3 punten!

Ziyech wat heb ik van je genoten, geweldenaar!

Motm Makkelie. Die heeft de wedstrijd gewoon kapot gefloten en erg veel in het voordeel van Ajax.

17 december 2017 om 16:26

Je maakt een grap toch? De penalty was onterecht maar in de eerste helft had hij hem moeten geven, daarnaast had Ajax het gewoon af moeten maken. Floot tot de 70e minuut op de penalty na ook niet bepaald voordelig voor Ajax.

17 december 2017 om 17:01

Had ook makkelijk nog een gele kaart of 3 kunnen geven aan AZ in de eerste helft. DIe blevenajax maar ondersteboven kegelen op dat middenveld, terwijl de bal allang weg was.

17 december 2017 om 16:27

Onzin, voor Ajax gefloten, Kluivert werd getorpedeerd en floot hij niet en anders om floot die wel. En bij de Hunt ook vaak gefloten, wat bijna niks was.

17 december 2017 om 16:33

Kluivert getorpedeerd? Grapje toch? Op Kluivert is vrijwel geen overtreding gemaakt, maar die duikelingen van hem overtuigen de scheidsrechter wel blijkbaar.

17 december 2017 om 16:50

He he een bril op of niet , vrijwel geen overtreding gemaakt op Kluivert, 2x kort achter elkaar niet gezien dan.

17 december 2017 om 16:54

Er moest nog iemand met rood af door wederom een overtreding op Kluivert gast.

Wat een wedstrijd, maar oh zo verdient over 90 minuten. En dat met een hele nieuwe verdedigingslinie met orejuela, Zeefuik en Dijks. Veel sterke duels met veel overtredingen maar verder een zeer leuke wedstrijd om naar te kijken. Kansen over en weer, maar wat was Ajax nonchalant met de kansen.. maar goed, 3 zeer belangrijke punten vandaag, heerlijk!!

Blij met de zege: heb me de pleuris geergerd aan Makkelie... hemeltje lief

Jammer, maar wel verdiend voor Ajax. Waren net iets sterker en dat is tot uitdrukking gekomen. Heb wel het gevoel dat AZ zich te veel liet opfokken. Speelden op een gegeven moment als een kip zonder kop na een sterke openingsfase.
Wel een makkelijk gegeven penalty, maar dat is de slimheid van Huntelaar.

17 december 2017 om 16:27

het was zeker slimheid van huntelaar, maar wat heel veel mensen hier makkelijk weglaten is dat ajax in de eerste helft gewoon een penalty verdiende.

17 december 2017 om 16:31

@provi

Nooit was het in de eerste helft een penalty. Wees realistisch.

17 december 2017 om 16:52

Klopt, een spits neertrekken die daardoor bal mist is natuurlijk nooit een penalty. Als je hem vastpakt (omgekeerd ook) loop je het risico, eerste keer kom je ermee weg. Tweede keer krijg je hem te gemakkelijk tegen, is gewoon dom dat hij het risico neemt.

17 december 2017 om 16:27

Eindelijk iemand die niet meteen de scheidsrechter de schuld geeft van de overwinning. Mooi gezegd!

Goed gedaan, Ajax, maar wat spannend weer. Heer van Brom, welke club is verder.

Die penalty die Ajax kreeg was onterecht de scheids gaf hem Makkelie

17 december 2017 om 16:32

In de 1e helft had hij een 100% penal moeten geven met geel, en nog een paar gemiste kaarten voor Az,

Altijd opvallend dat selectieve verontwaardiging...door de scheids won Ajax niet met 2-5

17 december 2017 om 17:02

Altijd grappig dat subjectieve gezwets ... Huntelaar maakte in de 1e helft de eerste overtreding dus geen penalty. Makkelie was erg slecht en helaas beslissend door een cadeautje.

Zou dit dat stukje routine zijn dat we in de afgelopen jaren nog wel eens ontbraken? Waar komt die spirit vandaan, komt dat in de eerste plaats van de routiniers en gaan de jonkies hierin mee? Lastig te bewijzen, maar ik geloof wel dat spelers met meer ervaring de boel serieuzer nemen en dit overbrengen op de jongere spelers. Dit moeten wel spelers zijn die spelen en presteren, dit ging voor Heico niet op.

Die scheids wijst de hele tijd op z'n horloge, ik trek extra bij. Dit dat. Halve minuut was al voorbij toen de de inworp pas werd genomen door die wissel. En bij 92.50 loopt de scheids naar bizot toe. Einde speeltijd. Daar kan ik slecht tegen.

Verder heel goed gestreden, hadden zelfs de 2-2 moeten maken. Friday...... Trots op de boys

17 december 2017 om 16:36

Tja snap ik wel maar aan die ene minuut meer of minder lag het niet. Leuke wedstrijd gezien, veel strijd, over en weer kansen, allebei de teams wat kansen gemist, met name Ajax veel maar de grootste inderdaad voor Friday. Suffe penalty voor AZ, twijfelachtige voor Ajax, AZ had rood kunnen krijgen in de eerste helft. Etc etc, gebeurde genoeg.

17 december 2017 om 16:43

Was gewoon geen penalty voor Ajax. Eerder een gele kaart voor Huntelaar voor het simuleren van een overtreding die er niet was.

17 december 2017 om 16:49

Niet mee eens, twee armen om hem heen dus sowieso geen schwalbe. Maar wel makkelijk gaan liggen. Ik had hem niet gegeven, maar had ook zeker geen kaart voor Huntelaar gegeven.

17 december 2017 om 16:54

NEC, hij kan de bal niet intikken door het vasthouden. Hij gaat makkelijk liggen maar wel degelijk een overtreding waardoor hij nietmeer bij de bal kan, dat hij pas valt op moment dat hij beseft dat hij paar cm te kort gaat komen (gewonnen door het vasthouden) is makkelijk maar ik snap volledig waarom je hem zou geven. 2 armen om Huntelaar heen die daardoor te laat komt, is makkelijk maar als je het beoordeeld moet je hem geven.

17 december 2017 om 17:04

Als hij niet zou vallen zou Makkelie hem nooit geven. Dat is ook zo, dus snap zeker dat hij valt. Maar Makkelie fluit voor het vallen en niet voor die overtreding die eraan vooraf gaat. Het is tijd voor een video-ref zodat we deze discussies niet meer gaan hebben.

17 december 2017 om 17:10

Haha Wolterx, je haalt er van alles bij wat er helemaal niet toe doet. Je moet kijken naar de situatie van de 'overtreding'. Er was gewoon vrijwel niks aan de hand en Huntelaar laat zich veel te makkelijk vallen. Hij kiest voor een val, waarom zou je hem dan moeten geven? Er is vrijwel geen overtreding, op het middenveld fluit je er nog niet voor. Zou je ook zo denken als Woutje Weghorst zo zou gaan liggen? Volgens mij kijk je duidelijk door een gekleurde bril.

18 december 2017 om 00:47

NEC, Huntelaar en Vd Brom zeggen zelfde als ik zeg. Hij ontneemt een scoringskans door vast te houden = overtreding. Zou achterlijk zijn als je hem vast mag houden tot hij nietmeer bij de bal kan en je hem dan loslaat en niets aan de hand is. Hij doet 2 armen om hem heen en steekt arm uit waardoor Huntelaar fractie te laat is en valt. Die kan - en volgens regelementen eigenlijk moet - je geven. Dat menig scheids het niet doet wilt niet zeggen dat het niets is. Je moet naar de volledige actie kijken, niet enkel moment als bal dichtste bij Huntelaar is. Volgens het boekje had hij al moeten fluiten voor Kluivert de bal 16 in slingerde wegens vasthouden met 2 handen van AZ kant. Vd Brom zegt het zelf ook, hij moet daar handen thuis houden. Dit heeft niets met een gekleurde bril te maken aangezien er daadwerkelijk sprake is van een overtreding alleen vind deze seconde eerder plaats en is gevolg dat een scoringskans ontnomen word.

Mooie overwinning, gelijkspel was denk ik wel verdient geweest gezien het spelbeeld maar dat maakt het eigenlijk nog mooier. Complimenten naar Huntelaar en De Ligt, speelden een goeie wedstrijd.

In de rust alle Ajacieden nog klagen, maar als ze winnen door een onterechte strafschop zijn ze opeens nergens te bekennen.

17 december 2017 om 16:28

Is dat bij andere fans dan anders? Doe niet zo wijs! Ga jij lopen klagen als je cluppie een makkelijke pingel krijgt?

17 december 2017 om 16:49

SpartaAjax; je zegt dus zelf dat je eigenlijk hartstikke hypocriet bent? Je klaagt niet als je een onterechte/makkelijke pingel krijgt, maar doet t wel als t bij de tegenstander gebeurd? Valt toch gewoon op dat er in de rust (als Ajax niet voor staat) het allemaal door de scheids komt, maar na de wedstrijd (als er gewonnen is) kan het allemaal gebeuren en lag het aan Ajax.

17 december 2017 om 17:15

(Vrijwel) elke supporter is 'hartstikke hypocriet' in the heat of the moment. Zeker als Ajax gevoetbalt heeft ontploft de thread werkelijk direct na het laatste fluitsignaal. Natuurlijk pakt Hunter hier een slimme makkelijke penalty maar die CV geeft hem (2x) de kans om dat te doen, hij houdt hem met 2 handen vast, natuurlijk gaat Huntelaar liggen, Weghorst zou aan de overkant het zelfde geintje flikken, dat is ook zo'n slimme venijnige spits. Iedereen kan nu wel klagen dat Ajax dat wedstrijd cadeau kreeg maar overall gewoon de betere ploeg vandaag, prachtige spannende wedstrijd.

17 december 2017 om 20:00

Gefeliciteerd barca 070. Je hebt de prijs gewonnen voor de domste reactie van vandaag!


17 december 2017 om 16:28

Welke onterechte strafschop?

17 december 2017 om 16:29

Die van Ajax.

Verdiend gewonnen.
Ajax was gewoon beter en Az had er geen antwoord op.
Het is duidelijk wie op dit moment de beste is in Nederland na overwinningen op Psv en Az.
Gefeliciteerd Ajacieden!

Al heeft Ajax veel kansen gemist en een onterechte penalty gekregen. Heeft Ajax wel gewoon terecht gewonnen

Ondanks dat AZ het vandaag zelf heeft laten liggen verbaas ik me toch elke keer weer hoe slecht makkelie is. Het is echt belachelijk dat dit soort scheidsrechters nog wedstrijden mogen fluiten.

17 december 2017 om 16:26

Dit is het gemiddelde niveau van de scheidsrechters in Nederland.

Aantrekkelijke wedstrijd! Leuke ploeg, Az. Al hadden ze wel heel veel overtredingen nodig en hadden ze ook zomaar nog een paar gele kaarten (en daarmee zeer waarschijnlijk ook rode) kunnen krijgen. Maar lekkere overwinning van Ajax!
Keizer heeft zichzelf gelukkig gecorrigeerd door na rust Orajuela in te brengen. Met dat domme gelul dat Zeefuik beter het Ajax-spel kan spelen. Dat hebben we gezien ja..

17 december 2017 om 16:28

Duikelingen van Ajax zijn geen overtredingen van AZ, al dacht Makkelie daar overduidelijk anders over.

17 december 2017 om 16:44

Je hebt het er maar druk mee hè?😂
Heerlijke overwinning van Ajax, dik verdiend!

17 december 2017 om 17:18

Haha ofniet, Makkelie, de penalty, de 'duikelingen' (dat is gewoon echt 100% uit de duim gezogen). Het is iedereens schuld weer, iedereen is voor het grote boze Ajax!

Wat mooi dit, en wat een smerige commentator, vergeet even hoe slecht Makkelie floot en vooral tegen Ajax. Het enige wat hij zeurt is dat Ajax een onterechte pingel kreeg.

Wat is die Zeefuik slecht zeg, zal wel in de familie zitten. Hoe kan het dat niemand beter is uit de jeugd dan deze klungel?

17 december 2017 om 16:27

Makkelie floot geen moment in het nadeel van Ajax. Welke wedstrijd heb jij gekeken? Iedere duikeling of struikelpartij van Ajax was wel weer een overtreding.. andersom? Nee niets aan de hand.

17 december 2017 om 16:30

Kluivert niet gezien in de eerste helft? Penalty die niet gegeven wordt?

17 december 2017 om 16:31

Welke wedstrijd heb jij gekeken dan. Ajax terecht winnaar.

17 december 2017 om 18:07

Haha geen nadeel zeg je. Neem alleen maar overtreding op Frenkie daarna corner voor AZ. Dijks wordt gewoon omvergeschopt en is geen geel en dat in de eerste helft. 2e helft aan het eind een keeper met een slimme overtreding om terug in zijn doel te komen. Dat is ook gewoon geel en dat zijn maar 3 momentjes. Neem lekker een biertje en kalmeer is beter voor je hart.

Met deze verdediging de 3 punten mee terugnemen, is een behoorlijke prestatie tegen een goed draaiend AZ.

Ik snap overigens niet waarom nu op FOX wordt gezegd dat het geen penalty is en slimheid van Huntelaar. Begin van dit seizoen hoorde ik nog dat iemand met 2 armen vasthouden een penalty is. Dat de bal op dat moment niet in de buurt was maakt dan toch niet uit.

Gewoon je klauwen thuis houden.

17 december 2017 om 16:26

Was ook geen penalty.

17 december 2017 om 16:27

Voor een anti-ajacied niet nee.
Met je reactie onder mij. Mazzelaars. Even gemist hoeveel kansen Ajax heeft gecreëerd?

Terechte penalty.

17 december 2017 om 16:34

Was een 100% penalty in de 1e helft, met 2 armen vast gehouden en naar beneden getrokken.

Als dit geen penalty is, is er nooit meer een penalty. de gegeven penalty was denk ik een goedmakertje...

17 december 2017 om 17:04

Wie begon met vasthouden? Juist ... Huntelaar!

17 december 2017 om 16:27

Het is heel simpel. De verdediger heeft zijn armen OM Huntelaar heen, niet vasthouden of trekken, Huntelaar doet ook niets, vervolgens gaat de situatie verder en zijn de armen ook niet meer om Huntelaar heen. Wat doe Huntelaar? Die loopt tegen een arm op en gaat opzichtig neer. Gewoon 100% theater.

17 december 2017 om 16:28

Heel simpel. Hou je klauwen thuis.

Niet OM Huntelaar heen. Huntelaar Vast. Op het moment dat de bal bij Huntelaar kwam was Huntelaar los ja, maar de 3 sec ervoor niet.

En begin vanhet seizoen werd gezegd dat Daarvoor een penalty gegeven gaat worden.

Wat een mazzelaars. Absoluut niet verdiend. Maar goed Az had het meerdere keren moet afmaken.

17 december 2017 om 16:26

De frustratie van jou maakt deze overwinning nog zo veel lekkerder! Haha ja en Ajax niet? Ik denk dat beide kanten grote kansen hebben gehad, waarvan Ajax over 90 minuten gewoon verdient heeft gewonnen, hoe jammer je dat ook vind.

17 december 2017 om 17:20

De enige ploeg die het in het slot had moetem gooien was Ajax met enorme kansen voor Kluivert en Huntelaar. Dat AZ dan in de slotfase nog kansen krijgt om gelijk te komen is daar alleen een gevolg van.

17 december 2017 om 20:23

Als AZ al hun kansen hadden afgemaakt.. en Ajax ook.. won Ajax wel met meer goals verschil dan de eigenlijke uitslag. Mazzelaar dus? Nee.. en verdiend gewonnen

17 december 2017 om 20:23

Als AZ al hun kansen hadden afgemaakt.. en Ajax ook.. won Ajax wel met meer goals verschil dan de eigenlijke uitslag. Mazzelaar dus? Nee.. en verdiend gewonnen

Makkelie bedankt. Wederom Ajax in het zadel geholpen. Dit soort onzin is bepalend in de titelstrijd.

Met dank aan de heer makkelie!

Makkelie is inederdaad een routinier.

Schandalige schwalbe van kjh. Verder makkelie ect super slecht gefloten. Maar goes lucky Ajax kan wel Weer genoemd worden. En dan ook nog gaan tijdrekken sneu allemaal

17 december 2017 om 16:30

Ik heb met je te doen..Ajax verdiend gewonnen en makkelie heeft az te weinig bestraft. Lucky az dat het niet een pakkie heeft gekregen met al die kansen vam Ajax.

17 december 2017 om 16:45

Ben je wel helemaal lekker? Je weer dat Ajax zojuist heeft gewonnen door een fout van Makkelie?

17 december 2017 om 16:48

Ik voel me heerlijk, thanx 4 asking. Ajax verdiend gewonnen

17 december 2017 om 16:52

Ajax was ook beter, maar natuurlijk blijft de fout van Makkelie doorslaggevend.

17 december 2017 om 16:55

Denk dat hij er anders ook wel in was gegaan. Ajax vocht en Az kon gewoon niet beter. Wel mazzel dat friday hem miste. Eerlijk is eerlijk

17 december 2017 om 17:16

Voor hetzelfde geldt waren die niet gegeven gele kaarten in de eerste helft doorslaggevend. Ja weet je zo kan je bezig blijven. Het was makkelijk en makkalie floot slecht, maar ajax heeft wel verdiend gewonnnen.

17 december 2017 om 18:09

NEC de fout voor het doelpunt was anders doorslaggevend geweest.

Leuke pot voetbal met veel passie, complimenten voor beide teams. Ook complimenten voor van den brom die vaak verguisd werd maar nu een mooie ploeg heeft opgebouwd.

Een gestolen overwinning van Ajax. De 1-1 uit een counter en de 1-2 vanuit een onterechte penalty.
Maar uiteindelijk zal geen enkele Ajacied daar om malen. 3 punten zijn binnen. Een smerige 1-2 levert net zoveel op als een overweldigende 0-7.

17 december 2017 om 16:30

Gestolen nog wel. Beiden ploegen konden winnen en Ajax trok het uiteindelijk over de streep. Gewoon een prima en vooral terechte overwinning.

17 december 2017 om 16:32

3 ballen van de lijn gehaald door az maar gestolen overwinning? Of was Ajax dan misschien toch beter?

17 december 2017 om 16:38

@ori85 je bent grappig man. Je was tijdens het live verslag ook al druk met continue onzinnige reacties dat ajax geluk had,scheids voor ajax was, AZ beter was,etc,etc.

Overwinning is gewoon terecht, ajax was grotendeels baas op het veld en had de wedstrijd allang kunnen beslissen.

17 december 2017 om 16:45

Kijk alle statistieken en kansen nog maar eens rustig na en probeer dan eens wel objectief te reageren. Overigens leverde de overweldigende 0-8 van Ajax bij NAC ook maar drie punten op.

Ajax terecht winnaar met de slechtste verdediging aller tijden. In eindhoven en rortterdam gingen ze al uit van een overwinning voor AZ maar Ajax heeft het geflikt.

Die kans van Friday op 2-2. Daar wordt ik nog wel paar dagen wakker van als PSVer. Godsamme zeg, hoe krijg je die in godsnaam niet erin. Bizot nog op het eind met een kopkans. Jammer dat Ajax hier 3 punten pakt. Aan de andere kant ook wel verwacht want AZ wint vrijwel nooit topwedstrijden. Tis duidelijk dat PSV en Ajax om de titel gaan strijden.

Terechte overwinning van ajax.

Ajax was grotendeels de baas op het veld en had de wedstrijd allang op het slot moeten gooien.

Penalty was natuurlijk heel erg makkelijk gegeven maar wel enorm dom en naief verdedigd, in eerste helft had ajax ook al een penalty kunnen krijgen door wild en dom verdedigen.

Maar goed, alle niet/anti ajax figuren op VZ kunnen weer even hun frustatie los op ajax, de scheidsrechter,etc,etc.

17 december 2017 om 16:55

De baas van het veld? Hoe kun je dat nou zeggen.. echt een troll reactie.

Onterechte penalty? Check.
Laffe, defensieve wissel op het eind? Check.
Megamissers van de tegenstander? Check.
Tijdrekken door de keeper en anderen op het eind? Check.

Benieuwd of de Ajacieden dit nog gaan benoemen. Of dat alleen doen als PSV het doet...

17 december 2017 om 16:33

Onterechte penalty? Was gewoon dom van de verdediger en vooral slim van Kjh.

Laffe defensieve wissel? Ben je blind of zo? Ziyech ging gewoon als rechtsbuiten spelen en Siem kwam op het middenveld. Justin voor dolberg veranderde niets...

Mega missers vd tegenstanders? Goh wanneer niet. Hoeveel miste KJH wel niet. Daar zwijg je over.

Tijdrekken? he he eindelijk heb je iets goed.

17 december 2017 om 16:46

Ach komop Lee, dit ben ik niet van je gewend. Je wisselt een aanvaller voor een middenvelder en sowieso in die periode trok Ajax ver naar achteren. Dat maakt niet uit, want dat is slim om te doen, maar wat maakt het uit om dat toe te geven? Ajax begon ook in die fase achteruit te lopen. Dat was duidelijk te zien. Wat maakt dat uit om te constateren?

17 december 2017 om 16:48

Blijft natuurlijk een onterechte penalty. Huntelaar laat zich gewoon duidelijk vallen. Als we hier penalty's voor gaan geven en overtredingen voor geven dan kunnen we beter stoppen met voetbal. Voetbal is sport voor mannen toch? Hier was echt niks aan de hand.

17 december 2017 om 16:50

We speelden gewoon nog 4-3-3 toch? Kortom er veranderd niks aan de tactiek.
Ziyech speelde gewoon rechtsbuiten. Ik zeg toch ook niet Dolberg voor Justin dus nog aanvallender? Is namelijk niet waar, want Dolberg speelde evenals Justin op links. Klopt dat AZ ging aandringen, maar nergens ontken ik dat? Staat los van de gekozen tactiek.

17 december 2017 om 16:52

Sport voor mannen hahaha. Zie jij de afgelopen gegeven penalty's en gele kaarten. Kom niet doen alsof er voor het eerst zo een penalty gegeven wordt. Ik vind het terecht. KJH wist dat die arm kwam en maakte daar goed gebruik van.

17 december 2017 om 16:53

@lee112 onterechte penalty inderdaad. Dom van de verdediger was Huntelaar omringen met zijn armen, maar die situatie loopt gewoon door en Huntelaar valt daarna pas doordat hij een arm opzoekt.

17 december 2017 om 16:56

Lee112, dat komt omdat je een gekleurde bril hebt. Er wordt ook inderdaad niet voor het eerst hiervoor een penalty gegeven, een scheids laat zich simpelweg vaker in de luren leggen. Dit was echt veel te licht voor überhaupt een overtreding. Ik denk dat alle scheidsrechters na het zien van de beelden zeggen dat het gewoon geen penalty is. Je kan het onhandig noemen van Az of slim van Ajax, maar er is gewoon niks aan de hand.

17 december 2017 om 16:57

Het gaat mij erom dat je zo fel reageert op het woordje 'laf'. Ik zou het zelf niet zo benoemen, maar hetgeen hij benoemt is wel gewoon waar. Als je een aanvaller zoals Neres wisselt die bekend staat om zijn creatieve acties wisselt voor een jongen als de Jong. Tja dan geef je daar gewoon een bepaalt signaal mee af en dat zag je vervolgens ook in de wedstrijd. Je benoemde het zelf zelfs in Live Meepraten dat je er van baalde dat ze zo naar achteren trokken. Nu benoemt iemand dat, met een beetje provocerende, bewoording en reageer je zo? Ik had dat niet van je verwacht.

17 december 2017 om 17:21

Zo bedoel je het. Ja natuurlijk wilde ik neres erin houden. Ik hou van hem, maar ajax speelde niet verdedigend. Eerder dom. Ziyech werd rechtsbuiten en siem voor meer loopvermmogen op het middenveld. Ik miste snelheid toen.

17 december 2017 om 17:22

Niks aan de hand nog wel. Hij trekt gewoon aan kjh. Als de ligt hetzelfde deed zal je spreken over onervarenheid haaaaa. Hou aub op man.

17 december 2017 om 18:02

En als Wout Weghorst zo neer ging was er zeker niks aan de hand haaaaaa. Hou aub op man.

17 december 2017 om 19:35

Nee dan waa het ook een penalty....want het is een overtreding. 1-2. Heerlijk

17 december 2017 om 16:35

Check 3 ballen van de lijn gehaald door Az...........

17 december 2017 om 16:37

Hehe, we hebben überhaupt geen verdedigers meer - hoe kan je dan in vredesnaam defensief wisselen volgens jou? Dolberg de laatste man?

Daarnaast was de penalty gewoon terecht.

Dat Friday schitterend mist en je daardoor met geluk 3punten overhoud? Absoluut mee eens

Keeper die tijdrekt in een topper in een uitwedstrijd vind ikzelf prima (bij welke club dan ook)

17 december 2017 om 16:41

Lastige uitwedstrijd? Check.
Hele verdediging bijna missen? Check.
Makkelie tegen met overtredingen? Check.
3 punten? Check met een dikke punt.

17 december 2017 om 16:41

ajax had penalty moeten krijgen in 1e helft. Check
ajax speelde al met slecht 3 echte verdedigers. Check
Aantoonbaar meer mega missers van ajax. Check
Ajax wisselde gewoon nog aanvaller voor aanvaller. Check

Kijk..als je een beetje bijdehand wil doen,bereid je dan wel voor met echte Feiten aub.

17 december 2017 om 16:51

@ricardo77

*ajax had geen penalty moeten krijgen in de 1e helft.

En mega missers? Goede grap. De enige mega missers vandaag zijn Friday en Makkelie, die alle duikende Ajax spelers maar hun gang lieten gaan.

17 december 2017 om 17:05

praat geen onzin Bartje

Eerste helft scrimmage met 2x redding op de lijn van ajax, kopbal van vd Beek, KjH vrij voor de keeper. AZ 2x kans voor Oana en that's it.

Tweede helft ajax met Kluivert en KjH vrij voor de keeper, vd Beek met vrij schot op doel, AZ welgeteld 1 grote kans.

Kijk even naar de wedstrijd statistieken vwb doelpogingen..ajax heft 4x zoveel doelpogingen dan Az!!!

Nogmaals; Praat Geen Onzin

17 december 2017 om 17:19

Check

17 december 2017 om 16:46

Het kleine verschilletje is dat het bij ons laf wisselen word genoemd als wij een buitenspelen wisselen voor een aanvallende middenvelder in een uitwedstrijd tegen az, waar de andere titelkandidaat thuis tegen Sparta een verdediger inbrengt voor een aanvaller .
En als je jezelf dan toch zon grote jongen voelt, vermeld dan ook even die onterecht niet gegeven penalty en die missers van Ajax (dat meer kansen heeft gemist). Heerlijk

17 december 2017 om 16:47

@standjutter

1 Ja

2 Ja en ik vond het ook een volkomen onbegrijpelijke wissel om snelle spelers als Neres eraf te halen voor Siem de Jong

3 Ja, hoewel de misser van Friday de ergste was hebben wij toch heel wat meer 100 procent kansen omzeep geholpen. Huntelaar meerdere malen, Kluivert, Van de Beek ...

4 Onana akkoord, maar wie dan nog meer? Ik heb geen Ajacieden met een bal bij de corner vlag gezien. Onana maakte de laatste 10 minuten weinig haast. Hoewel, toen Bizot had overgekopt heeft Onana de bal snel genomen in de hoop op de counter nog 1-3 te maken.

17 december 2017 om 16:38

Laat je niet zo kennen joh, ik kon weliswaar geen lijn ontdekken in het fluiten van makkelie maar dat ten koste van beide partijen. Alles mocht en niks mocht. Daarnaast had AZ meer met hun kansen moeten doen maar dat geldt net zo goed voor Ajax. Het is zoals 't is, move on.

17 december 2017 om 16:42

Ik hoef hem als ajacied inderdaad nooit meer een wedstrijd van ons te laten fluiten, wat een waardeloze inconsequente scheids.

17 december 2017 om 16:49

Ik mag hopen dat je een grapje maakt? Hij geeft nota bene in de 1e helft een 100% penalty niet aan Ajax man en AZ had al veel eerder een 2e gele kaart kunnen krijgen en dus rood, beetje zielig allemaal idd, wat lucky zeg pff

Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd. Makkelie was beide kanten op vrij slecht maar geeft Ajax uiteindelijk de onterechte penalty dus dan trekt Ajax deze wedstrijd aan het langste eind. Maarja bij Makkelie kan het volgende keer weer andersom zijn.

Uiteindelijk maakte Ajax van beide ploegen het meeste aanspraak op de overwinning, maar AZ had misschien wel een gelijkspel verdiend.

Gewoon terecht, pingel had ie al in eerste heft moeten geven. En als hij niet vast houdt voor dat moment dat KJH gaat liggen is het nooit een pingel. Gewoon slim van KJH of dom van die verdediger.
En Makkelie was een drama. Zeker eerste helft met zijn flauwekul om geen overtreding en kaart te geven bij Kluivert en zelfs een vrije trap toen Svensson weggleed was ie voor az. 2e helft vond ik zo warrig dat ik het niet eens meer partijdig kan noemen.

17 december 2017 om 16:34

Scheidsrechter was echt dramatisch. Liet AZ alles doen, en floot ajax meteen af, schijnbaar gevoelig voor de sfeer op de tribune. Penalty voor AZ was wel terrecht, alleen moet hij daarvoor op een overtreding op Frenkie fluiten.

17 december 2017 om 17:11

@jaap: Hoe lang ga je nog volhouden dat Ajax een penalty had moeten hebben terwijl Huntelaar zelf de verdediger als eerste vasthoudt? Bijna lachwekkend!
Voor de rest was Makkelie bepalend door een onterechte penalty te geven. Hij floot zeer inconsequent beide kanten op. Ik snap dat de irritatie daardoor opliep.
Al met al mag AZ het zich verder zelf aanrekenen door niet door te drukken.

17 december 2017 om 17:38

Tuurlijk jongen en die 3 ballen van de lijn ook vergeten zeker? En als Az alle kaarten had gekregen, was je na rust al met 10 begonnen.

17 december 2017 om 20:06

Gelukkig ben je verstandig en ga je de discussie over de penalty niet meer aan ...
Na de 1-0 had AZ moeten doordrukken want daar lag hun enige kans.
Voor de rest vind ik de overwinning van Ajax niet onverdiend mocht je dat denken

Zeer terecht ben er superblij mee, en weer 5 punten op psv ajax lekker fel mooie party beide ploegen, alleen de scheidsrechter was duidelijk voor az beetje jammer maar voor de neutrale kijkers prima pot!

Scheids tegen en toch de volle 3 punten mee, heeeeeeerlijk!. Az mocht alles in de duels, Ajax mocht niks, daar krijg je ook de 1-0 tegen (overtreding op de Frenkie). Maar erg knap dat ze dan toch het over de streep trekken, terechte uitslag, slag op het middenveld gewonnen, zeer goed onder druk gevoetbald.

Dijks was prima, de Ligt uitstekend, Orejuala deed het ook redelijk goed.

Jammer dat er hier mensen zijn die alleen negatief over makkelie zijn
Als jullie goed gekeken hebben had Huntelaar eerste helft een penalty moeten hebben maar kreeg hem dus niet hoezo makkelie

Toch bijzonder. Makkelie floot ont-zet-tend slecht, maar wel consequent aan twee kanten.
Die man mag toch eigenlijk gewoon alleen maar jupiler league fluiten, echt een aanfluiting (pun intended) voor de scheidsrechters reputatie in Nederland.
Overigens wel een verdiende zege al met al, ondanks het feit dat AZ wel heel gevaarlijk was bij vlagen.

Volgens livescore 15 schoten (9 op doel) voor Ajax en AZ 7 (4 op doel). 54% balbezit voor ajax. Als je dan naar de echt grote kansen kijkt had 3-5 of 4-6 ook maar zo gekund. Alles bij elkaar wel een verdiende overwinning voor ajax hoewel de penalty een twijfelgevalletje was, maar je kan m geven.

Begrijp heel goed dat mensen Makkelie niet mogen want hij floot verschrikkelijk, maar ook tegen Ajax. Alleen is het dat het voor iedereen om de penalty ging, maarja ook slimmigheid van the hunter die o zo belangrijk is.
Tja Ajax was eigenlijk het meeste van de wedstrijd de betere en had hem al eerder af moeten maken, daarom ging het nog bijna fout. Dit is een hele knappe en belangrijke overwinning met zon defensie 3 punten mee nemen uit Alkmaar zie ik geen ander team doen. Orejuela viel goed in, mathijs is een topper, ik vond Schone vandaag heel goed spelen. Er was vee pit in de wedstrijd maar hij bewaarde de rust en was hee goed in de kaats en de bal naar voren tekken

17 december 2017 om 16:45

Wanneer was Ajax dan de betere? Dat viel vies tegen hoor. Geen enkel moment dacht je dat AZ niet de controle had op één echte schiettent situatie in de eerste helft na. En een scheidsrechter die aan beide kanten fouten maakt is niet erg, maar als de verhouding 10:1 is en/of er aan de ene kant beslissende fouten gemaakt worden en aan de andere kant niet.. dan is het gewoon dramatisch.

17 december 2017 om 17:11

3 ballen van de lijn gehaald, met beetje mazzel is het 0-3 met rust

En dan roept Derksen dat Neres egoïstisch speelt. Totaal onwaar. Ook vorige week al dat fijne balletje op Van de Beek.

17 december 2017 om 16:44

Je luister toch niet naar de pratende ...

17 december 2017 om 17:13

Dat klopt sowieso niet, die heeft veel assisten. Net als Ziyech. Ze gaan allebei wel eens onnodig voor eigen succes maar zijn echt van waarde als teamspelers ook.

Makkelie houdt ervan ajax pingels te geven waar echt helemaal niks aan de hand is.
Walgelijke scheids.
Die tegen utrecht toen ook

Ajax krijgt lichte pingel

PSV'er en Feyenoord'ers, wat? echt geen penalty!

Feyenoord krijgt lichte pingel

Ajacieden en PSV'er, hoezo is dit een pingel?

PSV krijgt lichte pingel

Ajacieden en Feyenoord'ers, huh, is dit een pingel?

En altijd na elke wedstrijd klagen we dat een ploeg bevoordeeld is of benadeeld is, afhankelijk van resultaat. Poeh, ik hoop echt dat we met die VAR iets meer structuur krijgen in de beslissingen van scheidsrechters. En dat er dan een lijn in getrokken kan worden. Of je geeft overal pingel voor en verdedigers moeten maar gewoon voorzichtiger zijn of je doet het echt alleen voor zware overtredingen. Maar consequentie is echt het codewoord voor mij. Dus je moet hem dan ook geven in thuiswedstrijden van de topclubs als een VVV'er bijvoorbeeld onderuit wordt getrokken. Ben echt benieuwd hoe dat volgend jaar gaat zijn.

Ziyech, Neres (waarom hem in hemelsnaam wisselen?), hunter en frenkie top. Onana paar goede reddingen. Ook schone degelijk.

Zeefuik hoef ik nooit meer in ajax 1 te zien. Makkelie inderdaad naar beide kanten op heel matig en inconsequent gefloten.

17 december 2017 om 17:03

Wellicht om 'm te sparen? Speelde een dijk van een wedstrijd en de verdediging had de handen vol aan 'm, voor hetzelfde geld krijgt -ie een trap waardoor hij woensdag (beker uit bij Twente) niet kan spelen, dat zou een aderlating zijn.

Ajax wint terecht maar zo'n Makkelie kan echt niet. Deze man fluit wedstrijd na wedstrijd volledig dood. Niet geschikt voor eredivisie voetbal dat bewijst deze clown keer op keer.

17 december 2017 om 17:21

Nee maar Makkelie wil graag Europese topwedstrijden fluiten en bij de UEFA zien ze graag iemand die 'volgens het boekje' fluit. Verschrikkelijke scheids, zoals haast alle. Nijhuis is ook veel te veel in zichzelf gaan geloven en Marchandeert er tegenwoordig lustig op los, dat was eerst nog de fijnste van alle.

Moeilijk voetballen 2e helft tegen Makkelie die alles tegen AZ floot wat een dramatische scheidsrechter

Grappig. Veltman wordt wekenlang met de grond gelijk gemaakt, maar nu hij er niet is missen diezelfde mensen hem opeens. Blijkt gewoon weer dat Veltman ondanks zijn eigen puntjes gewoon een zeer solide verdediger is. Zeefuik niet meer opstellen, was gewoon een eerste helft vol stress met hem.

17 december 2017 om 17:19

Die vervanger van Zeefuik was ook echt drama. Loopt er nog iets in de jeugd rond? Anders Younes daar maar neerzetten.

17 december 2017 om 17:27

Nja ik wil de vervanger (kan zijn naam niet typen) niet meteen afschrijven. Hij staat met een B verdediging en heeft ook geen coaching van iemand die wat meer ervaring heeft. Younes daar neerzetten is geen goed idee, Daar hij altijd naar binnen komt haha. Klinkt wellicht vaag maar ik dacht aan Schone of vd Beek. Beide geen backs maar wel gasten die wel weten hoe je moet verdedigen.

Toch weer opvallend he. Zwaar onterechte penalty geven, en het er goed afbrengen ze niet 2-2 spelen... maar als het om Ajax gaat komt er niet een kopje staan met: Ajax wint door onterechte penalty of Ajax wint met veel geluk

17 december 2017 om 17:34

Dit jaar in ieder geval niet meer

Veel hier vonden het een onterechte penalty, nou in de 1e helft had Ajax wel een penalty verdiend, toen werd Huntelaar wel degelijk naar beneden getrokken.
Daarnaast Kluivert in minuut 44 , werd hij omver gekegelt door Svensson, terwijl hij er al door was, Svensson had al geel , Makkelie liet doorspelen , was gewoon 100% overtreding en 2e gele kaart, dan had AZ al in de rust met 10 man gestaan.!

Behoorlijk wat emotionele reacties hier van mensen die Ajax graag hadden zien verliezen. Maar gewoon objectief bekeken heeft Ajax hier terecht gewonnen

17 december 2017 om 17:17

We hebben zeker verdiend gewonnen. Die 1-0 van AZ was super knullig en we misten veel kansen. Maar doordat je uiteindelijk wint door zo een twijfelachtige penalty, hebben mensen reden tot klagen. Ook die gemiste kans van Friday zorgt er dan voor dat mensen denken dat Ajax mazzel had.

En weer is gebleken dat de " grote" voetbal kenner Hugo Borst er weer eens 200% naastzit met zijn voorspellingen. Eerst zou PSV Ajax oprollen en deze keer zou AZ het dan eel doen. Ben benieuwd of we er nog iets over horen. Over het algemeen was Ajax iets sterker dacht ik maar AZ speelt tenminste aanvallender voetbal dan menig andere club. Misschien ook wel een puntje verdiend.

Knappe overwinning van Ajax.
Uit bij AZ is altijd lastig voor de Amsterdammers. Vorig seizoen nog een gelijkspel.
Terechte overwinning. Ook al was de penalty onterecht. Ajax was wel de betere.
Jahanbakhsh was de beste bij Az.
Ontzettend mooi hoe hij die pingel erin knalde. Dom hands van Zeefuik.
Daarna was het wel Ajax dat de overhand had.
Erg knap gereageerd van Ajax na de 0-1.
Nu volgende week nog winnen en met een goed gevoel de winterstop in. Op naar plek 1.

Gewoon heel knap van Ajax. AZ-uit is lastig maar op basis van ervaring en de kwaliteit van enkele individuele spelers winnen ze toch.

Neres weer goed, Ziyech wordt iets zuiverder in zijn passing en Kluivert speelde niet goed maar werkt er wel voor; dat zag je niet altijd bij Younes.

Makkellie overigens dramatisch. Die man liet de na de wedstrijd vanaf het begin te leiden en dan zie je in de wedstrijd enkele beslissingen waarvan je denkt "ja...nu wel he".

17 december 2017 om 17:51

Ben ik met jou eens, de duidelijk betere ploeg heeft gewonnen en met goed aanvallend spel.
Gewoon uit vol op de aanval spellen, en dan geef je kansen weg maar je verdient wel de winst in deze wedstrijd.

Waarom praat niemand nu over tijdtrekken ? Woensdag schreeuwde iedereen hoe laat het wel niet is... Ajax deed niet veel anders toen ze voorstonden ?

17 december 2017 om 18:20

Viel reuze mee . Psv thuis tegen grunn was 10x erger met dat mislukte stiftje in de hoek

17 december 2017 om 20:30

Tijdrekken tegen Groningen dat slecht draait is heel wat anders dan in een topwedstrijd. Ajax kwam redelijk vroeg voor in de tweede helft. Daarna nog zat kansen van beide kanten gezien...
Dat gezever over "Bij ons wel En bij jullie weer niet" komt wel kneuterig en kleuter over..

Leuke wedstrijd, niet onverdiend al mag Friday die bal er wel in lopen. Hele vreemde actie was dat. Aan de andere kant had Ajax het wel al in het slot moeten gooien.

Makkelie was (beide kanten op) niet echt lekker bezig, maar in totaal heft het elkaar wel zo’n beetje op.

Wat een heerlijke en ook terechte overwinning al was de penalty te makkelijk gegeven. Verder heb ik een strijdlustig Ajax gezien met goede voetballende ideeen! Ze komen natuurlijk goed weg met zowel de penalty als kans friday maar zelf had Ajax voor de 1-0 al 2 keer verdiend te scoren (vond de goal tegen de verhouding in) maar in de tweede helft was Ajax echt wel in controlle en de betere en dat met een zwaar gehavende defensie! Heerlijke middag kampioenswaardig Ajax gezien!

En de nieuwe cijfers, maar niet echt verrassend ( ik had al aangegeven dat AZ kansloos zou zijn ):

Ajax onder aanvoering van Makkelie in de laatste 21 wedstrijden:

17 x winst, 3 x gelijk en 1 x verlies

Na het expres "fucken" van Higler van zowel PEC Zwolle en AZ en nu Makkelie, is het wel duidelijk dat de top 3 wat mij betreft beschermd wordt. Het is mogelijk vanwege de achterstand van Ajax op PSV dat de opluchting na een winstpartij heel veel verbloemd.

Hoog tempo in wedstrijd, veel kansen voor Ajax die vooral worden veroorzaakt door een slecht middenveld van AZ en een Makkelie die bewust slechte beslissingen neemt. Na de achterstand een kansloze tweede helft van AZ gezien.

Wanneer de scheids- en grensrechter zeer geregeld op TV worden getoond is het een slecht teken. Trouwens de verslaggever van Eredivisielive leek wel een orgasme te bereiken bij het eindsignaal.

Het kampioenschap gaat tussen PSV en Ajax. Feyenoord drie en de rest mag om de restanten vechten. Ik hoop dat mijn droom over Makkelie's carriere uitkomt. Wat heb ik een hekel aan die man. En dat zal altijd zo bliijven. Fair Play in verband met die man zien worden gebracht geeft mij braakneigingen. Bewust de westrijd zo beinvloeden, je zag zowel spelers van AZ en Ajax verrast zijn, een politieagent ( en dat is Makkelie toch?? ) onwaardig.

18 december 2017 om 10:16

Dat ligt ongeveer wel in lijn met een gemiddeld seizoen van Ajax over 21 wedstrijden, dus wat is je punt precies? 

Ik begrijp het idee achter het geven van de cijfers niet helemaal ? Aan de hand van de gegeven cijfers lijkt het om een uitslag van 0-7 te gaan ipv een gelukkige 1-2 met een twijfelachtige pingel.

Heerlijk. Niet alleen heb ik wéér strijd gezien... ook speelde we met een zwaar gehavende verdediging tegen een draaiend AZ. Daar waar we t altijd moeilijk hebben. Spannend tot de laatste minuut en over en weer kansen. Zo met al die kansen had t wél 4-7 kunnen worden. Heerlijke overwinning en hopen dat Vitesse PSV pijn kan doen en wij winnen van W2...

Wat een warig verhaal, omdat Ajax vaak onder Makkelie wint is er wat aan de hand?

Het lijkt me logisch dat Ajax veel wint onder Makkelie (en onder alle scheidsrechters).
Ajax wint namelijk gewoon veel wedstrijden, en dan zijn deze cijfers voor mij helemaal niet zo bijzonder..

Maar ik kan me niet voorstellen dat AZ over deze scheidsrechter gaat klagen gezien zijn fluiten.
Ik zie wel veel teleurgestelde psv fans en daar kan ik alleen maar hartelijk om lachen.

P,S ik reageer op Holy Shit.

Tekst van VZ suggereert mij iets teveel dat AZ de bovenliggende ploeg was en onverdiend heeft verloren. Ben ik toch niet helemaal eens. De enorme storm van AZ in de eerste 10 minuten viel ook wel mee. Ze hebben grote kansen gehad, net als Ajax, en die hebben ze niet gemaakt. Die kans van Friday aan het einde had moeten zitten, net als die van Weghorst ij de eerste helft, maar daar staan enorme gemiste kansen van vdBeek/Huntelaar en Huntelaar tegenover. Het had gewoon beide kanten op kunnen vallen. Was een mooie wedstrijd!

Chapeua Keizer, Dolberg op de bank, Huntelaar was de uitblinker. Dolberg was slecht de afgelopen weken. Goed besluit

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren