Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bertrams zes wedstrijden geschorst na ‘gewelddadige actie’

Laatste update:

Nigel Bertrams is akkoord gegaan met een schikkingsvoorstel van zes wedstrijden, zo meldt de KNVB via officiële kanalen. De sluitpost van NAC Breda heeft zich volgens de aanklager schuldig gemaakt aan gewelddadig handelen ten opzichte van een tegenstander. Bertrams kreeg tijdens het duel tussen NAC Breda en FC Twente een rode kaart voor een grove charge op Luciano Slagveer.

De aanvaller van FC Twente liep hierbij een zware blessure aan zijn schouder op, waardoor hij twee tot vier maanden aan de kant staat. "Als je op zo'n manier iemand ondersteboven tackelt, met de bedoeling om te torpederen… Dan ben je niet goed bij je hoofd. Als hier geen flinke straf uitkomt, dan weet ik het ook niet mee", sprak FC Twente-trainer Gertjan Verbeek dinsdag na afloop van het duel tegenover de NOS.

Bertrams was net drie wedstrijden basisspeler bij NAC Breda, maar zal nu in ieder geval tot februari niet in actie komen. "Ik hoorde net ook al dat het weleens een schorsing van meerdere wedstrijden kan worden. Als ik een keuze maak, dan ga ik er vol en houd ik mij niet in. Maar achteraf moet je hem gewoon laten lopen", zei Bertrams in gesprek met Voetbal International over de charge.

Terechte straf?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoppatee, de KNVB laat er geen gras over groeien. Mooi om te zien dat zulke schandalige acties ook echt worden bestraft

13 december 2017 om 17:26

Er zijn dit seizoen wel veel zwaardere en gemeente overtredingen geweest die veel minder bestraft zijn. Dit was vooral heel onhandig.

13 december 2017 om 17:32

Onhandig meen je dit nu serieus?

13 december 2017 om 17:34

Nou, deze tackel noem ik niet onhandig. Deze was wel overwogen, al dan niet te laat.

13 december 2017 om 17:49

Ja, het was een flinke overtreding. Maar hij doet het vooral heel erg onhandig. Ik vind dit dan ook minder erg dan iemand die moedwillig zijn noppen in het been van een ander zet.

13 december 2017 om 18:07

Onhandig was het niet, die term laat ruimte voor het feit dat het niet bewust zou zijn geweest maar dat was het duidelijk wel. Het was vooral doordat 2 spelers op volle snelheid waren waardoor het er ernstig uit zag. Neem een Veenhoven van Sparta die een doorgebroken speler neerhaalt. Die kreeg 3 wedstrijden. Nu breekt Slagveer iets en is het een dubbele sanctie. Ik vind dat ook nogal heftig en ik heb veel zwaardere overtredingen gezien die er met 3 wedstrijden vanaf komen. Wat dat betreft vind ik deze 6 wedstrijden fors, maar wel goed dat het geaccepteerd is door NAC.

13 december 2017 om 18:21

Hier ben ik het niet mee eens. Als voetballer voel je instinctief of je op tijd bij de bal bent of niet. Het is dan jou keus om je sliding wel of niet in te zetten.

13 december 2017 om 18:26

Dus dan zou elke overtreding waarbij je te laten bent en de speler raakt rood en een aantal wedstrijden schorsing moeten zijn? Of als iemand geblesseerd raakt de schorsing verdubbelen? Het lijkt nu ernstig omdat die slagveer ongelukkig valt/ niet kan vallen.

13 december 2017 om 18:59

Het 'lijkt' ernstig? Slagveer ligt er maanden uit.
Dat hij 'ongelukkig' valt is gevolg van deze schandalige overtreding.
Dit moet je eens in het openbaar doen. Gewoon zo midden op straat iemand keihard onderuit schoppen. Dan ga je een tijdje de bak in voor mishandeling. Dat mogen ze van mij met dit soort overtredingen ook wel doen.
Het heeft niets met voetbal te maken en je probeert bewust iemand te 'mishandelen'.

13 december 2017 om 19:06

Welnee man, wat een overdreven reactie.

Dat de blessure voor Slagveer rot is ben ik het absoluut mee eens, dat is ook ernstig. Maar daar had ik het niet over. Ik had het over de overtreding, die lijkt ernstig. Je vergelijking met het openbaar gaat ook echt volledig mank, daar ga ik niet eens op in.

13 december 2017 om 19:24

Deze was aardig moedwillig...
Geen enkele intentie om de bal te spelen of de speler te ontwijken!!

Dik terechte schorsing zo!

13 december 2017 om 19:27

Met als gevolg dat zijn tegenstander 2 tot 4 maanden niet kan spelen. Veel zwaarder letsel hebben we nog niet gezien.

13 december 2017 om 22:04

@spandoek

Leg eens uit waarom het volledig mank gaat?!
Ben erg benieuwd naar jouw uitleg.

13 december 2017 om 17:26

Eens, maar ik hoop wel dat deze lijn doorgetrokken wordt en dat het niet bij dit geval blijft met zware straffen in geval van zware overtredingen. Er mag van mij best gekeken worden naar de ernst van een eventuele blessure bij de tegenstander om de strafmaat te bepalen..

13 december 2017 om 17:52

De intentie vind ik al 6. Ordinaire schop. 8 zou terrecht zijn. Maar aan de andere kant zal deze jongen de rest van zijn carriere worden herrinderd om deze belachelijke overtreding. Als NAC zijnde zou ik een statement maken en het contract laten ontbinden.

13 december 2017 om 18:18

Pff toe dan joh, contract laten ontbinden, hij heeft nietmand vermoord of verkracht hoor. Gewoon een lompe overtreding gemaakt. En al helemaal met Vreven als coach zou je jezelf belachelijk maken om ook maar te overwegen tor zo’n belachelijk idee.

13 december 2017 om 18:33

Contract ontbinden? Dan zou menig voetballer geen contract meer hebben. Natuurlijk heel dom dit, want je staat achter en er valt niks mee te winnen, maar ik zeg je eerlijk als ik hier 2-1 had voorgestaan had ik hem ook geraakt daar.

14 december 2017 om 09:47

Sorry maar dit soort overtredingen hebben niks met voetbal te maken. Bal was niet in de buurt. Als je zulke rare dingen gaat doen hoor je niet op het voetbalveld thuis. Ik kan hard en fel spel waarderen maar dit lijkt eerder op kungfu.

Hadden er wel 10 mogen zijn . Wat een smeerlap

13 december 2017 om 17:37

Hadden er best 12 mogen zijn, maar hij komt er nou niet 'heel goed af'. Vaak genoeg zie je even zware overtredingen waar de speler niet geblesseerd raakt, en het resulteert in rood met een wedstrijd (of 2) schorsing. Door de media aandacht en de blessure krijgt hij nu 6

13 december 2017 om 17:50

Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Ik vind de straf goed, Maar dan moet de KNVB deze lijn vanaf nu doortrekken. Er zijn vele lagere straffen uitgedeeld voor zwaardere overtredingen

13 december 2017 om 18:15

Ik heb dit seizoen weinig zwaardere overtredingen gezien. Wat een dwaas. Overduidelijk dat die bal bij lange na niet meer kon halen en dan toch zo'n tackle inzetten. Niet te geloven. Had dit jaar redelijk wat van Bertrams verwacht. Verpest echt zijn eigen seizoen zo.

13 december 2017 om 19:22

Helemaal met je eens. Als je zag wat deze jongen krijgt en wat peersman vorig jaar kreeg na die veel ergere doelbewuste doodschop op Cassiera dan lach je erom.

13 december 2017 om 19:30

@100% Meijer

Nogmaals, je gaat bij aan de gevolgen. Als ik door rood rij, krijg ik iets van 240 euro boete. Rij ik door rood en over een kind van zes heen die een been breekt, dan mag ik voorkomen en wordt ik zwaarder gestraft.

Dat geldt hier ook, met zijn gemene overtreding heet hij zijn tegenstander ernstig verwond waardoor die 2 tot 4 maanden niet kan spelen.

Ik zou er echt voor pleiten dat een schorsing minimaal net zo lang zou moeten zijn als de tegenstander die hij geblesseerd heeft.

13 december 2017 om 19:46

Dat zou toch idioot zijn? Twee exact dezelfde overtredingen, maar compleet anders beoordelen. Doe je het tegen the man of glass krijg je 5x zoveel wedstrijden schorsing dan als je het tegen een beer van een kerel doet....

13 december 2017 om 23:25

Speedyafc, dat is natuurlijk niet hetzelfde. Het door rood rijden zou in deze situatie het inzetten van een sliding zijn. Het daadwerkelijke aanrijden van een persoon zou zijn het raken van een persoon tijdens de sliding.

13 december 2017 om 18:15

12 is al helemaal van de zotte, zeker als je ziet dat ernstigere vergrijpen minder hard worden bestraft dan deze ongelukkige botsing

14 december 2017 om 08:37

"ongelukkige botsing"? Doelbewuste aanslag zul je bedoelen.

14 december 2017 om 23:12

ongelukkige botsing was het Patrick, en leek erger dan dat het was, mede door de blessure die ontstond door de val en niet door de overtreding

15 december 2017 om 09:44

Het was duidelijk het bewust torpederen van Slagveer, niets 'ongelukkigs' aan. Hij had de knie van Slagveer kapot kunnen schoppen of zijn been kunnen breken, terecht wordt het een 'gewelddadige actie' genoemd. Ook als Slagveer niet geblesseerd was geraakt was dit minstens 6 wedstrijden schorsing waard.

15 december 2017 om 23:31

Als slagveer niet geblesseerd was geraakt was dit hooguit 2 a 3 wedstrijden schorsing geweest voor deze ongelukkige botsing

Flinke straf, maar het past bij de daad.

Kijk 1 of 2 wedstrijden waren oke maar 6 gaat te ver er zijn harde overtredingen gemaakt waar spelers 1 tot max 3 wedstrijden krijgen

13 december 2017 om 17:25

Precies, ik zie alleen maar moraalridders schreeuwen om tien wedstrijden, dit is selectieve verontwaardiging. Puur vanwege het feit dat Slagveer vervelend terecht komt en zijn schouder blesseert. Normaal krijg je voor zo'n overtreding 1 of 2, in het ergste geval 3 wedstrijden schorsing. Belachelijk van de KNVB.

13 december 2017 om 17:32

Terechte straf. Hij trapt iemand gewoon onderuit, zónder dat de bal in de buurt is.

13 december 2017 om 17:34

Maar Slagveer komt niet toevallig vervelend terecht. Hij wordt letterlijk de wedstrijd uit getrapt, geen enkele intentie de bal te spelen. 100 % terecht deze schorsing.

13 december 2017 om 17:50

Hij schopt hem toch niet op z'n schouder?

13 december 2017 om 17:56

Domme opmerking, hij schopt hem niet op de schouder! Door die overtreding gebeurt dat wel, toch. Als jij iemand op zijn wang slaat en diegene valt daardoor met zijn achterhoofd op een stoep en loopt daardoor een hersenschudding op, dan veroorzaak jij een gevolg. Ondanks dat jij op de wang slaat, zul je zwaarder gestraft worden.

13 december 2017 om 18:05

Dus voortaan maar altijd de schorsingen verhogen als er iemand geblesseerd raakt? Dat mag totaal gaan maatstaaf zijn in dit geval. Als je met de noppen vooruit op iemand zijn scheenbeen trapt en het been breekt is het een ander verhaal. Maar dit is gewoon een doorgebroken speler neer halen (te laat/lomp/professionele overtreding), zou niet meer dan drie wedstrijden mogen zijn.

13 december 2017 om 18:13

Onzin. Professionele overtreding? Hij torpedeert iemand compleet. Hij zou zelfs aangifte kunnen doen na deze actie. Dit is totaal anders dan bijv simpel pootje haken.

Zegt ook genoeg dat NAC het voorstel accepteert.

13 december 2017 om 18:17

Slagveer komt gewoon ongelukkig terecht Gunner, de blessure ontstaat door de val en iet door de overtreding, schorsing is terecht aar 6 wedstrijden is gewoon absurd veel voor deze situatie

13 december 2017 om 18:21

Jij maakt het helaamaal spannend, aangifte doen. Iets met een gekleurde bril?

13 december 2017 om 18:24

Sommigen willen 2 anderen 10
KNVB heeft geluisterd
(2+10)/2=6

13 december 2017 om 19:04

Op die maner kan je schone ook zeggen aagezun hij die bal ook nooit mee kon halen e iemandonderuit trapt?

13 december 2017 om 19:31

Tja zo werkt het in het echte leven ook, Maak jij een verkeersovertreding, dan krijg je een boete. Maak je een verkeersovertreding waarbij iemand ernsig gewond raakt, dan heb je een veel groter probleem.

Hoe kan je nou voor de camera zeggen dat het je intentie Was om de bal te spelenen en dan daarna het svhikkingsvoorstel van 6 wedstrijden accepteren? ??? Hij zit dus een beetje mooi weer te spelen voor de Camera..

13 december 2017 om 17:20

Hij kan weinig anders toch, hij wilde vast eerst de bal spelen maar kwam (veel) te laat. Accepteert zijn straf, prima!

13 december 2017 om 17:25

Huh? Hij kan de straf weigeren, als hij hem onterecht vindt. Dat hij hem zonder morren accepteert is op zich chic, maar ook een teken dat hij in ziet dat dit een hele zware overtrding was. En terecht, want dat was het ook.

13 december 2017 om 17:34

Dat is toch juist goed, hij ziet achteraf echt wel in dat het een te forse charge was dus accepteert zijn straf.

13 december 2017 om 18:22

Nou als je in beroep gaat krijg je er 9 van de 10 keer nog 1 of 2 wedstrijden extra schorsing, dat weegt wel mee om in beroep te gaan ja of nee. En tja, de beelden laten weinig te wensen over, hij was wel ‘ietwat’ te laat.

13 december 2017 om 18:11

Haha joh, wat dacht jij dan. Alles voor de camera is mooi weer spelen, waarom denk je dat mediatraining bestaat. Hij hoopte waarschijnlijk met zijn verklaring de schade te beperken, maar het siert hem desalniettemin de sanctie te accepteren.

13 december 2017 om 17:29

Niks bijzonders. Hij kwam net iets te laat om de bal weg te schieten, daardoor tikte hij slagveer aan. Die kon zijn evenwicht niet bewaren en viel vervolgens op een hele idiote manier waardoor een blessure aan zijn schouder op liep.

13 december 2017 om 17:34

Tikte hij Slagveer aan, hij lanceert hem gewoon 😂😂😂

13 december 2017 om 17:39

NAC supporter toevallig??
"Tikte slagveer aan" - Betrams komt op volle snelheid op hem inrennen!!!
"Slagveer kon zijn evenwicht niet bewaren" Nee vind je het gek als er een malloot op volle snelheid met je in botsing komt.
En dan nog weet je het om te draaien zodat het lijkt alsof slagveer de matennaaier is...
Zet je geel zwarte bril af man

13 december 2017 om 17:51

Zet jij de Jupiler alvast koud?? Of blijven jullie gwn Grolsch drinken??

13 december 2017 om 18:14

hij tikt hem gewoon aan daarna gaat slagveer behoorlijk theatraal naar de grond en door de val ontstaat de blessure, niet door de overtreding

13 december 2017 om 18:15

Haha héérlijk! Jupiler gaan we drinken als we volgend jaar uit tegen NAC in de beker spelen.

13 december 2017 om 19:06

Je bent niet goed bij je hoofd of je moet naar de opticien tikt hem aan
Laat me niet lachen

Prima aantal wedstrijden

Vind dat hij er nog gematigd vanaf komt, neemt niet weg dat de knvb aangeeft dat het een overtreding was van een dwaas.

Schandalige straf die alleen tot stond komt door de blessure die weer het gevolg is van de val. Een top club had deze straf nooit ontvangen.

13 december 2017 om 17:47

Hij is veel te laat en schopt iemand bewust vol op zijn knieën. Zes wedstrijden is een prima straf voor deze doldwaze tackle.

13 december 2017 om 17:51

Hij schopt hem niet, maar blokt zijn been. Op zich niks mis met deze schorsing, maar dan moet de KNVB consequent veel zwaarder gaan straffen

13 december 2017 om 18:13

dan kijk de beelden nog effe terug, hij schopt helemaal niet bewust. de blessure ontstaat door de val zelf en niet door de overtreding

13 december 2017 om 18:18

Ik ben met je eens dat wel of geen blessure niet zou moeten meewegen, maar toch vind ik die 6 wedstrijden niet helemaal onterecht. Het is een doorgebroken speler en een hele bewuste, lompe overtreding op volle snelheid. Dit hoort niet op een voetbalveld.

13 december 2017 om 19:34

Hahaha, dit is echt de meest grappige reactie van de dag. Bij topclubs worden spelers juist behoorlijk zwaar gestraft bij wangedrag. Zo kreeg Suarez tien wedstrijden voor bijten, een actie die zeer deed maar er niet toe leidde dat zijn tegenstander vier maanden niet kon voetballen.

Maar goed, keeper rood, trainer ook weer. 38 gele en een rode kaart en we zijn nog niet eens bij de kerst. Gaat lekker daar in Breda.

Wat een manier van vallen wel niet kan doen. Daardoor krijgt ie er gewoon twee extra wedstrijden voor bij. 4 wedstrijden was op zijn plaats geweest.

Het was een harde tackle maar heeft pech dat slagveer zo geblesseerd raakt anders had hij lagere straf gekregen

Dit soort overtredingen horen niet thuis op een sportveld. Dus ook niet voor de Knvb tuchtrecht.
Moeten doorgeleid worden naar het Strafrecht!

Ongelofelijke beslissing, keeper is te laat (slagveer is watervlug)hij raakt slagveer licht, zie val! Door de val komt Slagveer ongelukkig op zijn schouder terecht, dit zorgt voor een vervelende blessure. Gevalletje verkeerd lange bal ingeschat.

Verder de reactie van Gert-Jan is ongelofelijk overdreven, die mag blij zijn met de gestolen overwinning en gooit het gemakshalve op deze boeg zodat het niet gaat over het armzalige voetbal van Twente. Deze man heeft ook zijn beste tijd gehad.

Ook raar dat NAC niet in beroep gaat, voor dit voorval had een keeper als Onana of Zoet hooguit 2/3 wedstrijden gehad.

De reacties hier zijn erg overdreven, hij is gewoon veel te laat en ja het is hard en zeker rood. Maar “hadden er ook 10 mogen zijn” is grote onzin. Het is niet alsof hij met 2 gestrekte benen in kwam vliegen, met 1 been vooruit en niet eens helemaal gestrekt.

6 wedstrijden is prima. Voor de KNVB’s doen zelfs veel. Er zijn zat ergere tackles door de KNVB met minder bestraft.

De blessure van Slagveer kwam door het verkeerd terecht komen, ja dit kwam door de tackle natuurlijk maar het is niet alsof de tackle zo hard was dat bijvoorbeeld zijn kruisband of been gebroken/gescheurd is.

Dit had ook allemaal voorkomen kunnen worden als de scheidsrechter naar behoren had gefloten, voorafgaand aan deze charge werd NAC een 100% penalty ontnomen, duidelijke handsbal en de scheids had er ook nog zicht op.

Scheidsrechters niveau is om te huilen, eerder ook al Higler, wat een grap zeg.

13 december 2017 om 17:42

Gast, je reactie is om te huilen, zo triest. Slagveer wordt op volle snelheid zijn twee benen onder zijn lichaam weggeschopt. Slagveer houdt daar een schouder uit de kom en een sleutelbeen blessure aan over. En al je geblaat over de slechte scheids en andere tackles doen daar niets aan af. Je moet de situatie op zich bekijken en niet allemaal niet relevante zaken er bij halen. 6 wedstrijden is een prima straf. Nog beter is het dat die debiele kickbokser van een keeper dat gewoon accepteert en niet in beroep gaat.

Straf vind ik te hoog, 3 wedstrijden was genoeg geweest, voetballers krijgen voor dezelfde overtreding hetzelfde dus ook 3 waarvan 1 voorwaardelijk....
Maar goed die scheids mag best ook een wedstrijdje minder krijgen, duidelijke handsbal vooraf, als daar voor gefloten was was slagveer niet geblesseerd en had bertrams gewoon gekeept de volgende wedstrijd

13 december 2017 om 17:44

En slagveer mist er Ca 6. Bewuste aanslag dit, 6 komt ie nog goed mee weg. Slagveer is er langer uit.

Kleine club he, raakt hem idd maar door de snelheid van Slagveer valt ie ongelukkig. Was het tijdens Ajax - Twente geweest ben ik er van overtuigd dat het met 2 a 3 wedstrijden afgedaan was.

13 december 2017 om 17:39

Nou ik vond het anders wel een domme doodschop. In de laatste 30 seconden laat je zo gaan terwijl je al achterstaat. Loop dan terug je goal in en neem je verlies als hij scoort. Die 2-2 was toch niet meer gevallen binnen 15 seconden. Hij verkloot het wel lekker voor NAC! Daar kun je trots op zijn.

13 december 2017 om 17:59

Wáár zie jij staan dat ik zeg dat hij geen rood verdiende? Ook ik had het idee tot het laatste moment dat ie het zou halen, toen hij inzag dat ie het niet ging halen ging ie voor de overtreding. Prima, krijg je rood voor. Oliedom ook, als je net een basisopleiding hebt veroverde. Maar 6 wedstrijden?? Ze doen net of hij hem bewust tegen zijn hoofd schopt/slaat oid. 3 a 4 wedstrijden was wat normaler geweest, wat een keeper van een topclub waarschijnlijk ook had gekregen. Maar het is ‘maar’ NAC he, die kunnen we extra hard straffen om een punt te maken. Dát is mijn punt.

13 december 2017 om 18:40

Begrijp ik! Ik vind vaak hetzelfde, vooral omdat het bij mijn club ook gebeurt. Maar ik kan het wel begrijpen van de KNVB. Dit was gewoon een doodschop op een onnodige plaats op een onnodig moment. Als hij hem had geduwt waren het er geen 6 maar 1 of 2. En dat duwen was nog niet eens een vreemde optie. Mijn vraag is wel, wie gaat er nu keepen?

13 december 2017 om 19:04

Ik hoop Jelle

Terechte schorsing. Ik vind dat een speler die dit risico neemt met een tackle, minstens even lang geschorst zou moeten worden als dat het slachtoffer eruit ligt. Mocht slagveer bijvoorbeeld 12 wedstrijden missen door de blessure, dan zou bertrams ook 12 wedstrijden op de tribune moeten zitten

Bij zo'n schandalige bewuste overtreding moet je de 'dader' pas weer laten spelen wanneer het slachtoffer ook weer spelen kan!

De overtreding is niet goed te praten. Meer wedstrijden was niet gek geweest.
Buiten dat is het de schuld van de scheidsrechter, die een handsbal niet ziet waar hij vlakbij staat.

13 december 2017 om 17:48

Die zag hij in de eerste helft ook nie. Was het duel bet na rust gespeeld geweest. Nac ers gebben eigenlijk niet zoveel reden tot klagen.

13 december 2017 om 18:24

Dat de scheidsrechter die overduidelijke handsbal niet ziet, geeft bertrams niet het recht om zo een onbesuisde tackle in te zetten. Begrijpelijk dat hij gefrustreerd was vanwege zijn eigen blunder, de achterstand en de niet gegeven penalty (die bertrams vanuit zijn positie overigens nooit had kunnen zien), maar deze tackle ging gewoon te ver. Had slagveer laten lopen, had je wellicht met 1-3 verloren. Hij heeft iig geen.puntem gepakt met deze overtreding. Onnodig, onbesuisd en dus gewoon een terechte straf

Ik vind het in principe een terechte straf hoor, want het was ook keihard. Maar het staat totaal niet in verhouding met andere spelers die soms twee of drie wedstrijden krijgen voor keiharde overtredingen (bijvoorbeeld vieze bewuste tackles of ellebogen).

2 was genoeg geweest.
Gebeurd wel vaker zulke overtredingen.
Doordat hij nu ongelukkig valt wordt het in mijn optiek allemaal opgeblazen

Deze keeper kan er niet veel van, maar die keeper die dan nu weer moet keepen is nog slechter, hard gelach voor Nac.

13 december 2017 om 19:37

Mwah, keeper geschorst, trainer alweer weggestuurd. De selectie heeft al 38 gele kaarten verzameld nog voor de kerst. Zou het geen hard gelach noemen, ze oogsten wat de trainer zaait.

Het bestuur moet eens goed achter hun oren krabben en zich afvragen waar ze mee bezig zijn. Als ze zo doorgaan, spelen ze over een paar maanden met jeugdspelers omdat de rest geschorst is.

Maar goed, zolang het bier maar niet op is, vinden ze het daar allang best.

Terechte straf. Niet alleen maakt hij een bewuste keuze om de overtreding te maken, hij raakt hem ook nog eens in volle vaart en op kniehoogte. Daarmee neem je bewust het risico om iemand zwaar te blesseren.

Ik zou grove overtredingen straffen met minimaal 6 wedstrijden.
Mocht de speler die je hebt geblesseerd er langer uur liggen dan mag jij ook zo lang niet mee doen.

Zo zullen mensen twee keer nadenken.

13 december 2017 om 17:56

*Uur is uit

Slagveer 2 tot 4 maand eruit....dan is 6 potjes maar karig.

14 december 2017 om 19:13

Vergelijk het eens met elkaar. In het gunstigste geval kan Slagveer half februari weer spelen (=2 maanden). Bertrams zijn 6 wedstrijden zijn ook ongeveer afgelopen rond half februari..

Meneer de aanklager heeft zijn oren laten hangen naar de emotionele reactie van de overspannen Gert Jan Verbeek. Afgezien van het feit of het terecht is kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat de aanklager dit heeft meegenomen in zijn beslissing.

13 december 2017 om 19:40

De aanklager heeft gekeken naar de ernst van de blessure. Dat zou een rechter ook doen als jij een verkeersovertreding maakt waaarbij je iemand ernstig letsel toebrengt.

Daarnaast was het de '95ste minuut. Dus een compleet voerbodige overtreding omdat de wedstrijd allang gespeeld was. Gewoon uit frustratie iemand een doodschop verkopen waardoor die vloer maanden moet gaan revalideren en moet hopen dat zijn schouder ooit weer de oude wordt.

Persoonlijk hoop ik dat Slagveer gewoon aangifte doet voor zware mishandeling. Dan mag deze meneer zich voor de rechter verantwoorden en hopelijk een paar weekjes brommen. Dan leert hij het misschioen wel af want ik ben bang dat zijn trainer het allemaal prima vind. Die heeft zich erna ook wederom ernstig misdragen.

15 december 2017 om 12:48

Volgens mij heeft de ernst van de blessure niet te maken met de schorsing. Het gaat om de aard van de overtreding en daarmee wordt de strafmaat bepaald door de aanklager.
Hetgeen jij stelt dat een recht kijkt naar de aard van het letsel is onjuist. Het is namelijk de aard van de verkeersovertreding die bepaald welke straf je krijgt.

Ter vergelijking haal ik Niels Kokmeijer er nog even bij. Die kon naar aanleiding van de overtreding nooit meer voetballen. Heeft de aanklager hierbij rekening gehouden met aard van de blessure? Nee dus want in dit specifieke geval had Bouazouan ook zijn schoenen aan de wilgen kunnen hangen.
En daarom denk ik dat de aanklager heeft geleerd uit het verleden en toch zijn oren heeft laten hangen naar de emo reactie van Verbeek.

16 december 2017 om 00:34

Dat is echt onzin wat je beweert, als jij door rood rijdt en je rijdt een kind dood, dan kom je echt niet weg met 240 euro boete. Kijk maar naar Kluivert, die reed 80 km poer uur door de stad. Normaal een boete, hoef je geeneens voor te komen.

Maar hij kon door die snelheid niet stoppen voor een auto die aan het keren was op een plek waar het niet mocht. Gevolg was dat hij iemand doodreed en voor moest komen. En hij werd veroordeeld voor dood door schuld en dus niet voor te hard rijden. De gevolgen van je overtreding tellen wel degelijk mee voor de rechter.

Volledig terechte straf. Geen enkele intentie om de bal te spelen en voor hetzelfde geld breek je ook nog eens Slagveer z'n been.

Wat ik niet snap is dat je zoiets achterlijks doet terwijl je achter staat en de wedstrijd eigenlijk al voorbij is. Als de stand nou andersom was geweest, dan kun je nog zeggen dat je je opoffert voor het teambelang... Maar wat maakt het nou uit of je met 1-2 of met 1-3 verliest?

wel een bizar hoge straf voor de soort overtreding als je ziet dat ernstigere vergrijpen minder hard worden aangepakt

Dit soort overtredingen zouden wat mij betreft nog zwaarder mogen worden bestraft. Als je dan toch iets onsportiefs wilt doen (doorgebroken speler neerhalen, iemand een kaart aannaaien, een aanval eruit halen) dan is dat nog tot daar aan toe. Maar deze tackle brengt de gezondheid van die andere speler in het gevaar. Als je toch zoiets onsportiefs gaat doen, maak er dan een veilige rugby tackle van ofzo, in plaats van dat je doelbewust een gevaarlijke tackle maakt.

Nou nu komen onze Tukkers moraalridders uit hun schulp, zo’n schorsing nog terecht vinden ook. Maar wanneer Hooiveld een tackle met gestrekt been over de bal inzet, die zijn veel gevaarlijker, hoor je daar niemand over. Dat had, als hij daar rood voor had gekregen, dan 15 wedstrijden schorsing moeten wezen?

3 wedstrijden schorsing was genoeg geweest.

13 december 2017 om 19:12

Hooiveld had zn been niet op kniehoogte maar op de grond
Kijk maar na

13 december 2017 om 20:15

Als je een tackle over de bal inzet is dat niet per definitie op kniehoogte, meestal op het kuitbeen.

14 december 2017 om 08:56

Ik heb ook nog geen ajacied gehoord over de tackle van achter nadat de bal al een eindje weg was van schone op hendrix. Zo kun je er altijd wel voorbeelden bij blijven halen. Dit was gewoon eeen ontzettend domme en lompe schop. Deze schorsing is wat mij betreft dan ook prima.

Terechte straf, onbegrijpelijk dat hij zo inkomt

Ook als het géén scoringskans was, was deze kaart en schorsing terecht. Zelfs als het een verdediger was ipv de keeper. Overtreding op zich al goed voor 6 wedstrijden.

Blijkbaar zijn we in Nederland niet gewend aan zware tackles. Deze jongen is gewoon telaat en als je dan op 3 meter van de bal bent wat ga je dan doen? Inhouden? Tuurlijk niet je hoopt die bal te raken, nou hij mist hem en raakt de man. Krijgt zijn schorsing en accepteert hem. Ga dan niet allemaal liggen huilen dat deze jongen nooit meer mag voetballen/100 wedstrijden schorsing moet krijgen. Ga maar eens op internet zoeken naar materrazzi, die maakt zijn tackles bewust op de man, deze jongen was gewoon telaat.

Straf is terecht, en dat zeg ik als NAC supporter.
Ik zou echter graag zien dat de Knvb één lijn trekt. Dit soort straffen zie je veel te weinig en al helemaal niet bij topclubs. Jammer.
Ik neem trouwens aan de arbiter ook geschorst wordt voor zijn waardeloze vertoning? Floot de hele wedstrijd kapot en niet voor het eerst.

13 december 2017 om 19:44

Zulke zware blessures komen niet zo vaak voor. Vier maanden revalideren is nogal wat.

Bij topclubs zie je ze wel degelijk na wangedrag, de straffen zijn zelfs nog zwaarder. Zo kreeg Suarez voor bijten zeven en een keer zelf tien wedstrijden schorsing, terwijl zijn tegenstanders echt niet vier maanden hoefde te revalideren.

Ik denk dat de hoogte van de straf ook mede komt door de ernst van de blessure van Slagveer. Als Slagveer gewoon door had kunnen voetballen was hij er waarschijnlijk met 2 wedstrijden af gekomen. Maar er mag ook kritisch gekeken worden naar de scheidsrechters in NL want daar mogen week na week blunders gemaakt worden maar een keer kritisch in de spiegel kijken gebeurt niet.

het gaat erom dat dit een totaal andere overtreding is dan een normale verdedigende actie die hard is. Dit is gewoon het bewust torpederen van een speler om een counter te dwarsbomen.

13 december 2017 om 19:46

Klopt terwijl de wedstrijd al gespeeld was. Volkomen onnodig, bewust het risico nemen je tegenstander ernstig te blesseren waardoor die nu vier maanden kan gaan revalideren en moet hopen dat zijn schouder ooit weer helemaal in orde komt.

Schandalige overtreding, Slagveer maanden uitgeschakeld, blessuretijd....oi oi oi
kerel zegt ook nog voor de bal te gaan.
Ik veronderstel als neutrale voetballiefhebber, nooit meer het veld opsturen, wat een onbenul.
6 wedstrijden milde straf...maar ja, echt iets voor de knvb. Minimaal 10 wedstrijden aan de broek.

Hoeveel wedstrijden schorsing moet Mulder dan wel niet krijgen? Die zorgt er in feite voor dat NAC 6 wedstrijden geen keeper heeft en 3 wedstrijden geen trainer wanneer hij de bal 10 seconden voor het moment van Bertrams gewoon op de stip legt.

14 december 2017 om 08:58

Ongelofelijk dat NAC supporters blijven zeuren om die ene penalty. Twente had in de eerste helft ook een penalty moeten hebben en dan heb je een heel andere wedstrijd. Dus om nou te zeggen dat het de schuld van de scheids is is wel heel kortzichtig.

Ik denk dat het ook een optelsom is van een aantal dingen bij elkaar. De bal is al weg uit de situatie dus de keeper is te laat met z'n tackle. De tackle is op niet op een voet of enkel maar midden op z'n been dus veel te hoog en veel te hard. En het is het ontnemen van een scoringskans want slagveer gaat anders alleen op een lege goal af. Als je al die dingen bij elkaar optelt dan denk ik dat 6 wedstrijden prima is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren