Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Onbesuisde tackle Bertrams houdt Slagveer maanden aan de kant

Laatste update:

FC Twente moet het geruime tijd stellen zonder Luciano Slagveer. De aanvaller liep dinsdagavond een schouderblessure op tegen NAC Breda en staat twee tot vier maanden aan de kant, zo meldt Twente woensdag via de officiële kanalen.

Slagveer kwam in de blessuretijd als invaller binnen de lijnen in de gewonnen uitwedstrijd (1-2). Hij werd al gauw hard onderuitgehaald door Nigel Bertrams, waarna Slagveer het veld per brancard moest verlaten en de doelman rood kreeg. De ernst van zijn blessure werd vervolgens onderzocht en inmiddels is duidelijk dat hij pas in 2018 zijn rentree kan maken.

Gertjan Verbeek sprak na afloop al zijn woede uit over de actie van Bertrams. "Als je op zo'n manier iemand ondersteboven tackelt, met de bedoeling om te torpederen… Dan ben je niet goed bij je hoofd. Als hier geen flinke straf uitkomt, dan weet ik het ook niet meer", zei de trainer bij de NOS. "Ik hoop voor Luciano dat zijn blessure meevalt."

Dit seizoen kwam Slagveer tot dertien competitieduels en één doelpunt voor Twente. De huurling van Lokeren veroverde aanvankelijk een basisplaats, maar moet het onder de nieuwe trainer Verbeek stellen met een reserverol. De afgelopen vier optredens van Slagveer waren steeds korte invalbeurten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schorsing van 2 tot 4 maanden voor Bertrams. Gewoon een bewuste zaag in de 95e minuut.

13 december 2017 om 15:51

En een weekje cel. Is gewoon mishandeling dit.

13 december 2017 om 16:18

Helemaal eens @ajaxrevolution. Openlijke geweldpleging dit.

13 december 2017 om 16:38

weekje cel vind ik overdreven, maar zou het niet meer dan normaal vinden dat hij net zolang niet mag spelen als dat slagveer kan spelen!

13 december 2017 om 17:13

Wat een emotionele reacties allemaal. Heb je ooit gezien dat iemand voor de duur van de blessure van zijn slachtoffer geschorst werd? Wat een overdreven gedoe allemaal zeg. Hij valt ongelukkig en blesseert zich toevallig fiks, kan gebeuren. Buiten dat 100% terecht rood en 4 wedstrijden oid schorsen is zeker op z'n plaats, maar wat ik hier allemaal lees (x maanden schorsen; celstraf), hahah doe eens even normaal joh.

13 december 2017 om 17:21

Dat die blessure eigenlijk nog ongelukkig is, is waar. Maar het neemt niks weg van de zwaarte van deze overtreding. Gewoon een schandalige actie, en de boosheid is meer dan terecht.

13 december 2017 om 17:25

Inderdaad slaat nergens op die reacties. Gewoon paar wedstrijden schorsen, las net dat hij er 6 geschorst is.

13 december 2017 om 16:05

Pfff, overdrijven is ook een vak. Totaal onbenullig en onbesuisd, maar om er nou zo'n spektakel van te maken..

13 december 2017 om 16:16

Mee eens. De tackle was hard, maar de KNVB (of tucht) moet nu wel opletten dat het niet een schikkingsvoorstel bepaalt aan de hand van de blessure. De media met Verbeek voorop gaat hier natuurlijk bovenop duiken, terwijl een Sandler van PEC nagenoeg dezelfde oploopt door een ongelukkige val. Als de Bertrams, zoals Verbeek zelf zei, had vastgehouden of een duw gegeven had hij dezelfde blessure op kunnen lopen.

13 december 2017 om 17:00

Had gekund, maar is niet het geval. Dit is gewoon een bewuste actie. Er zit in de normale wereld ook een verschil tussen moord en dood door schuld. Een zeer zware straf zou gepast zijn.

13 december 2017 om 17:56

Ja, alleen is die vent niet dood. Dat zou automatisch betekenen dat een zwaardere aanslag waarbij de speler weer door kan spelen minder zwaar bestraft zou worden.

13 december 2017 om 16:45

Harder straffen mag van mij best, want je ziet soms dat de meest schandalige overtredingen slechts 3 wedstrijden kosten. Ik vind echter niet dat je een schorsing moet koppelen aan de blessure van het slachtoffer. Want daarmee bestraf je niet op basis van de overtreding maar op basis van hoe ongelukkig het uitpakt voor het slachtoffer.

13 december 2017 om 16:52

Draai het eens om!!! Als jij zo’n stoere bink bent om op zo’n manier op iemand een overtreding te maken loop je het risico diegene zwaar te blesseren. Ik vind dat je de aard van de blessure wel degelijk mee kan nemen in de strafbepaling. Als ik op straat door zo iemand gepakt zou worden en het staat op beeld heeft die wel een advocaat aan zijn broek van mij en ik weet zeker dat jet dan in de categorie valt mishandeling met letsel.

13 december 2017 om 17:13

Bij een blessure komt ook veel pech kijken. Lijkt me niet handig om dat te koppelen. Twee exact dezelfde overtredingen kunnen een compleet andere uitwerking hebben, maar zullen op dezelfde wijze bestraft moeten worden.

14 december 2017 om 10:23

Sorry, maar dan kan je dus iemand een doodschop geven en als hij dan toevallig wel goed op zijn schouder terecht komt, kom je er nog mee weg ook. Je moet een blessure waarbij je dit soort letsel op kan lopen sowieso zwaar straffen en niet alleen als dat letsel daadwerkelijk opgelopen wordt.

Het leek wel een sleutelbeenblessure op de manier hoe hij viel, heb het zelf ook gehad. Ik hoop voor hem dat hij snel kan herstellen.

Het was een harde tackel. Maar hij valt verkeerd op zijn schouder, dat kan nou eenmaal gebeuren in het voetbal.

13 december 2017 om 15:52

Kan gebeuren? Zo'n tackle heeft niets met voetbal te maken

13 december 2017 om 16:20

De tackle niet, maar zo'n tackle gaat vaker goed dan fout voor de getacklede. Dan moet de schorsing niet zwaarder zijn dan wanneer het goed gaat. Begrijp me niet verkeerd, tackles zoals die van Bouaouzan of andere overtredingen waar duidelijk een wraakelement in zit mag je wat mij betreft met maandenlange schorsingen bestraffen, maar dat vond ik niet de realiteit bij deze tackle.

13 december 2017 om 16:55

Als het tegen had gezeten voor slagveer had hij hetzelfde effect gehad als kokmeijer destijds..
Vind het onvoorstelbaar dat mensen dit een soort van goed praten.
Is gewoon bewust zeer gevaarlijk spel.
Schorsen zolang de blessure van de andere speler duurt

13 december 2017 om 17:15

Kokmeijer vergelijken is compleet belachelijk. Bertrams blokt bewust zijn been waardoor hij valt. In principe zonder zware blessure. Het is alleen dat hij ongeluk valt...

13 december 2017 om 17:36

Ik vergelijk het niet, ik zeg alleen dat het zo had kunnen aflopen

13 december 2017 om 17:36

Ik vergelijk het niet, ik zeg alleen dat het zo had kunnen aflopen

13 december 2017 om 17:36

Ik vergelijk het niet, ik zeg alleen dat het zo had kunnen aflopen

13 december 2017 om 21:17

Excuus telefoon sloeg op hol...

wat onwijs zuur zeg. Belachelijke tackle van bertrams natuurlijk, die nooit meer de bal kon hebben en (denk ik) uit reflex slagveer maar neermaaide. Hoop voor Slagveer dat hij zo snel mogelijk hersteld, want dit is echt te zuur voor woorden. Bertrams gewoon 5+ wedstrijden schorsen, onbesuisde en gevaarlijke actie!

Hij haalt een doorgebroken speler neer. Niet overdrijven zeg.

13 december 2017 om 15:53

Het gaat vooral om de manier waarop.

13 december 2017 om 16:19

Ja ja, zeg het maar eerlijk Barry. Je hebt de wedstrijd niet gezien he?

13 december 2017 om 16:30

Hij haalde een doorgebroken speler neer, maar niet door middel van vasthouden op pootje haken. Hij was veel te laat en schopt iemand op zijn knieën. Vijf à zes wedstrijden lijkt me wel van toepassing.

Wie zeiden gisteren dat Verbeek te wild reageerde?
Man, man, man. Wat zou ik boos zijn zeg. Belachelijke actie.

Ik hoop snel in de media te lezen dat Bertrams zijn excuses aanbied aan Slagveer. Totaal onnodige tackel, met enkel de intentie om speler keihard te raken. Dat die dan verkeerd valt, kan je pech noemen. Het blijft een schandalige tackel.

13 december 2017 om 17:58

Gelukkig deed Twente een week geleden niet exact hetzelfde tegen Aiax. Maar ene Hooiveld vergeten we dan maar even he Gert-Jan.

13 december 2017 om 19:22

Met het verschil dat de intentie van Hooiveld de bal was. Hoop ik. Hoe dan ook meer twijfel dan hier, want hier 0,0 de intentie van Bertrams.

Ik ben trouwens groot Ajax supporter

Deze complete idioot zou van mij wel 8 tot 10 wedstrijden geschorst mogen worden, ik denk echter dat het er 4 tot max. 6 worden. Dit is gewoon compleet doelbewust torpederen, geen enkele kans meer om de bal te raken.

13 december 2017 om 16:12

Eigenlijk vind ik 8 tot 10 wedstrijden nog veel te weinig. Luciano Slagveer zal nu 3 maanden niet kunnen voetballen omdat zijn sleutelbeen gebroken is. Ik vind dat als het opzettelijk is, de dader ook 3 maanden geschorst moet zijn. Deze keeper ging niet eens even kijken hoe het met hem ging. Als hij direct naar zijn actie spijt zal betuigen, vind ik 8 a 10 wedstrijden een goede straf. Maar als je zo arrogant gaat weglopen...
Ik hoop echt oprecht een maandje of 3, maar de lachwekkende straf zal op 3 of 4 wedstrijden uitkomen.
Nac is trouwens echt een hele vervelende ploeg zeg. Met een trainer die alles en iedereen de schuld geeft behalve zichzelf, zie ik ze heel graag degraderen dit seizoen.

13 december 2017 om 16:16

Bij 8 wedstrijden zou hij half februari weer terug zijn, bij 10 begin maart. Als ik Nac was dan zou ik weer die Australier op doel zetten want Noppert en Bertrams kunnen er allebei niks van. Bovendien moet je door de schorsing van Bertrams sowieso weer van keeper wisselen, een mooi moment om hem niet meer terug te zien.

13 december 2017 om 16:32

Hoe kan je nou bewijzen of het opzettelijk is. Die jongen zal daarnaast echt niet zitten wachten op een super lange schorsing want voor zulk soort spelers kan zo'n moment einde prof carierre beteken. Ook geloof ik niet dat hij bewust iemand wilde blesseren. Even gaan kijken is misschien niet het slimste om te doen want de spelers van Twente waren terecht boos wat opstootjes op kan leveren.

13 december 2017 om 16:45

Ooh dus omdat die jongen niet zit te wachten op zon lange schorsing, moeten ze het maar niet geven? Belachelijk argument natuurlijk en tuurlijk is dit bewust je tegenstander onderuit halen terwijl deze op volle snelheid is. Na zon zware overtreding moet je de eer aan jezelf houden en gelijk je excuses gaan aanbieden, maar deze jongen leek er totaal niet mee te zitten hoor. Nogmaals, die keeper lange tijd schorsen en Vreven ook een paar wedstrijden eruit laten. Nogmaals, ik hoop dat Nac degradeert. Ze hebben bij mij geen gunfactor meer.

13 december 2017 om 16:30

Ik vind het allemaal maar overdreven. Bertrams haalt een doorgebroken speler neer, dit doet hij inderdaad te hard maar Slagveer kwam ongelukkig ten val. 9/10 keer staat hij gewoon weer op zonder dat er iets aan de hand is. Bertrams moet zeker bestraft worden, maar een wedstrijd of drie lijkt me voldoende.

13 december 2017 om 16:45

De man zegt dan voor de camera dat hij voor de bal ging.. Iemand op volle sprintsnelheid torpederen. Dit heeft toch niks met voetbal te maken kom op zeg.

13 december 2017 om 16:46

Haalt een doogebroken neer 😂😂 hij lanceert hem gewoon,

Als we een aantal speelrondes geleden al 3 wedstrijden schorsing voor die jongen van sparta zien(tegen groningen meende ik), waar destijds ook iedereen schande van sprak, dat hier op zijn minst 5 wedstrijden schorsing bij horen. Wat een dorpsgek

13 december 2017 om 16:02

precies. deze tackle is waanzinnig en verdient zeker meer wedstrijden.

Vond het wel mee vallen, hij viel alleen verkeerd

13 december 2017 om 16:18

Gast, ga eens de beelden terugkijken. Hij wordt op volle snelheid gewoon met opzet neergeschoffeld. Zit geen greintje voetbal meer bij.

Belachelijke overtreding. Zag de samenvatting en bedacht me ook direct dat het niet anders kon dat dit een flinke blessure zou zijn. Keeper even een flinke schorsing geven, ook als club zijnde moet je dit niet willen. En het ergste nog is dat hij het glashelder ontkende voor de camera ook...

Wat een onnozele actie zeg. Die keeper komt echt als een bezetene zijn doel uit en neemt bewust het risico om Slagveer te blesseren.

Van mij mag die keeper net zo lang geschorst worden als Slagveer geblesseerd is.

Laten we voorop stellen dat dit absoluut onbesuisd is van Betrams maar ff dit begint bij een arbitrale fout van onze kale vriend... KNVB schors deze man ook maar voor een paar wedstrijden!!

13 december 2017 om 16:41

Ooh dus omdat de scheidsrechter slecht was pleegt Betrams een aanslag op Slagveer, had de hele tijd al zoiets, van waarom schopt hij Slagveer het ziekenhuis in, maar gelukkig geef jij hier de reden daarvoor

Het is uiteraard allemaal niet goed te praten wat er is gebeurd en ik keur het ook af maar ik kan me wel voorstellen dat je in het heetst van de strijd zulke dingen doet/probeert. Met name ook dat de vrije trap van NAC eerder de wedstrijd op de arm van een Twente speler (ik meen Hooiveld, die natuurlijk nog geschorst had moeten zijn van zijn charge op Kluivert) komt, in die bewuste aanval waaruit Slagveer countert komt de bal ook VOL op de arm van een Twente speler, het staat 2-1 en dan begrijp ik wel dat je iemand neer wil halen. Helaas landt de speler dan verkeerd... Ik vind dan ook dat NAC behoorlijk benadeeld is en nogmaals, die actie had niet gemogen.

13 december 2017 om 16:49

Of NAC al dan niet wordt benadeeld heeft niets van doen met deze schandalige overtreding. Als je zoiets flikt in de "gewone" maatschappij dan word je veroordeeld tot 40 uur werkstraf. Komt die malloot nog goed weg met 6 wedstrijden.

13 december 2017 om 18:26

De oorzaak ligt bij het arbitrale niveau in Nederand!

Het was een stomme overtreding die zwaar bestraft moet worden. Alleen ben ik Verbeek nog enig Twente supporter over de overtreding van hooivelt op kluivert gehoord. Ook bij deze overtreding was de kans op een blessure heel groot. Maar ja zo is voetbal, doet je eigen speler iets dan valt het wel mee, maar als jouw speler het slachtoffer is dan zijn de rapen gaar.

13 december 2017 om 16:51

Bij die overtreding van Hooivelt heb ik hier op VZ bijna alle Twente supporters toe zien geven dat dit Rood had moeten zijn, dus vraag mij werkelijk af wat jij met deze reactie wil. Buiten dat was bij Hooivelt de bal in ieder geval nog in de buurt. Rood absoluut, maar leek totaal niet op deze charge

13 december 2017 om 18:29

Ik wil alleen maar aangeven dat de scheidsrechters niets durven. Het was overduidelijk twee keer hands, waarvan 1x Hooiveld. Daardoor raak je als ploeg geirriteerd

Net bericht van de KNVB gelezen. 6 wedstrijden geschorst... Terecht!

En dan doodleuk zeggen dat je voor de bal ging........

Mmm ik zeg een schwalbe

Keeper maakt overtreding daar staat geen twijfel op, maar doordat slagveer er best wat "oscarwaardig" materiaal ingooit ontstaat de blessure

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren