Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ziyech baalt van Ajax-fans: ‘Dat kan ik geen supporters noemen’

Laatste update:

Ajax won zondagmiddag met 5-1 van Roda JC. De Amsterdammers speelden een belabberde eerste helft en kwamen zelfs op achterstand. De supporters waren niet blij met het spel van hun ploeg en met name dat van Hakim Ziyech. Telkens wanneer Ziyech balverlies leed of een actie van hem mislukte, werd hij uitgefloten. De Marokkaans international kreeg het mee op het veld en vindt de mensen door wie hij wordt uitgefloten geen echte supporters van Ajax.

Ziyech vindt het onbegrijpelijk dat supporters eigen spelers uitfluiten. “Supporters die hun eigen spelers uitfluiten kun je geen supporters noemen. Je hoort je ploeg te steunen ondanks dat het wat minder gaat”, aldus de middenvelder tegenover de NOS. “Vorig jaar was het Bertrand Traoré die altijd uitgefloten werd en dit jaar zoeken ze iemand anders, prima. Het is niet leuk. Maar ik weet wat ik het team kan brengen en ik doe gewoon mijn stinkende mijn best. Ook als ik niet goed in de wedstrijd zit kan ik nog altijd heel gevaarlijk zijn. Ik snap het niet, maar dat moet je aan de supporters vragen."

Ook trainer Marcel Keizer vindt het jammer dat Ziyech werd uitgefloten. "Nee, dat snap ik niet. Hakim legt enorm veel risico in zijn spel. Dan kan er weleens een bal fout gaan, maar een minuut later zet hij weer iemand huppakee alleen voor de keeper. Hij is een klasse speler, die bij Ajax hoort te spelen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij heeft gelijk.
Is dit seizoen gewoon wederom de beste speler vaak.
Hij neemt veel risico in het spel en de verdediging moet gewoon klaar staan omdat op te vangen. Maar ze zijn gewoon te matig, daarnaast bewegen de aanvallers niet genoeg. Dan kan je zo creatief zijn als je wil, maar dan heb je het ook moeilijk.

26 november 2017 om 16:03

Vandaag speelde hij niet heel goed vond ik maar je dient je eigen spelers nooit uit te fluiten, zeker niet diegenen die zo hard werken en zoveel kansen creëert als Hakim doet.

26 november 2017 om 16:12

Vond hem ook weer heel slecht. Als Ziyech de stap wil maken naar het buitenland moet die wel minder balverlies hebben en minder laks overkomen.

26 november 2017 om 16:21

Eerste helft erg slecht inderdaad.. tweede helft gewoon weer erg goed

26 november 2017 om 23:15

Ik was aan het tellen toen de wedstrijd begon. Na 2 minuten en 28 seconden had Ziyech de bal al 4 keer verspeeld. Ik begrijp best dat hij zijn best doet maar het ziet er vaak nogal nonchalant uit op de manier waarop hij de bal verspeelt. Ik denk dat hij daardoor veel goodwill verliest bij het publiek. Dat en dat hij eigenlijk enkel uit is op een transfer naar een grote ploeg (zoals hij in vele interviews heeft laten doorschemeren en wat ook zijn goedrecht is) maken hem niet de publiekslieveling die hij kan zijn. Persoonlijk vind ik hem technisch begaafd maar niet spaarzaam met balbezit omgaan. Bij een voorsprong doet hij nog wel eens dingen waarvoor je naar het stadion komt. al met al een fijne speler om erbij te hebben al mist hij scorend vermogen.

26 november 2017 om 16:24

Hij is eerder de slechtste speler geweest dan de beste..

26 november 2017 om 16:39

Hij heeft helemaal gelijk en ik ben blij dat hij het voorbeeld van Traore even aanhaalt. Want de massa is vergeten dat Bosz vorig jaar met Younes en Traore speelde. Keer op keer werden ze waardeloos genoemd, en nu zijn het dezelfde types die elke week schreeuwen hoe slecht keizer het doet en hoe fantastisch het vorig jaar allemaal was... Als het vorig jaar allemaal zo top was...dan had Ajax kampioen geweest en waren Traore, Veltman, Viergever en Younes niet zo verguist...

26 november 2017 om 18:59

Hij heeft zowel gelijk als ongelijk. Gelijk omdat bij aanvallend spel nou eenmaal risico hoort, en gelijk dat eigen speler uitfluiten iets om te balen is.
Ongelijk, omdat je als teamspeler moet aanpassen aan het team, en ongelijk omdat hij betaald krijgt om er te staan, terwijl al die 50.000 andere mensen (+ alle personen met FOX abo thuis) betalen om er naar te kunnen kijken.

Jij slaat de spijker op z'n kop; de verdediging is om te janken. Misschien moet Ziyech dan toch eventjes wat minder risico in zijn spel leggen, of pas écht risico gaan nemen als de 3 punten zo goed als in de pocket zijn.

Ik vind Ziyech overigens een geweldige speler, hoop dat hij nog lang bij Ajax blijft. Maar ik heb sterk de indruk dat hij max volgend jaar zomer weg is, hij komt telkens zo deprimerend over, ik zie weinig tot geen plezier bij hem sinds hij bij Ajax zit.

Of hij speelt voor FC Ziyech, of Ajax is (achteraf) niet de club waar hij warm van wordt. Toch jammer.

26 november 2017 om 22:50

@jordy
Is zijn uitstraling bij Marokko denk ik ook soms dat het nonchalant is of niet blij overkomt.
Maar elke wedstrijd heeft die wel een beslissende assist of voor assist.
En vandaag wederom.
Ik lees net een reactie hieronder de mijne en noemt hem de slechte speler. Dat zijn wss de types de hem lopen uit te fluiten.
Want alle statistieken in de eredivisie zijn ongeveer voor Ziyech dit seizoen in de eredivisie.

26 november 2017 om 23:36

Nou wordt ie helemaal mooi. Het is gewoon de schuld van de verdedigers en de aanvallers, maar allesbehalve die van hemzelf. Verkeerde pass? Neejoh, de aanvallers bewogen niet goed en begrijpen zijn genialiteit gewoon niet.

Het stoort me ook wel dat als hij een relatief simpel passje geeft, men het al snel als een fantastische en geniale pass beschouwt in zijn geval.
Maar als een andere Ajacied een soortgelijke pass geeft wordt het vaak niet eens genoemd.
Men zal hem bijvoorbeeld weer prijzen omdat hij een beslissende assist geeft bij de 1-0, maar kom op, alsof dat passje nou zo indrukwekkend was...
Het is echt niet alleen Ziyech die goede steekpassen kan geven.bij Ajax.

Daarnaast, Ziyech is vaak pas goed nadat de ban gebroken is en wanneer er dus al ruimte ligt. Let maar eens op hoe vaak hij tegenvalt in het begin van de wedstrijd als de tegenstander het nog kan veroorloven om de bus te parkeren.
Pas als Ajax de ban gebroken heeft en op voorsprong is gekomen dan zie je hem geweldige dingen doen, maar omdat dat vaak in de 2de helft is en Ajax lekker frivool kan spelen, onthoudt men dat en niet hoe matig hij was voorafgaand.

Ook laat zijn techniek hem soms verrassend in de steek. Niet zijn traptechniek, maar qua (eerste) aannames, kort wegdraaien, bal springt van de voet etc. Verwacht je niet echt van een 10.

Zijn traptechniek is dan weer wel geweldig. Vooral als hij hem een beetje hangend vanaf links kan aansnijden.
Maar dat hij nou zoveel splijtende steekpasses geeft (althans, in verhouding met hoeveel hij verspeelt) is echt zwaar overdreven. In ieder geval tegen ingeparkeerde tegenstanders.
Die statistieken dat hij zogenaam zoveel kansen zou creëren hecht ik ook niet echt veel waarde aan, wat een kans is subjectief. Wanneer is iets een kans? Telt schieten op doel van afstand als het creëren van een kans? Dan is het niet gek dat hij zogenaamd veel creëert ja. Of krijgt de speler die naar Ziyech passte dan de kans op zijn naam? En wanneer is het een kans? Als het schot goed/gevaarlijker genoeg is?

27 november 2017 om 04:29

Feit is gewoon dat dezelfde criteria gelden voor alle spelers. Een kans wordt nagenoeg op dezelfde manier beoordeeld of je nou ziyech of Immers heet. En de reden dat er zoveel lof is over zijn (steek)passes is omdat hij het elke wedstrijd (meerdere malen) laat zien. En zijn teamgenoten zijn helaas geen echte killers, anders had hij nu zeker meer als 15 assists. Maar goed je zult altijd mensen hebben die om de een of andere reden kritiek op hem hebben.

27 november 2017 om 13:05

En laat hij het ook zien vã³ã³rdat Ajax al op rozen zit? Nogmaals, vaak laat hij pas geweldige dingen zien nadat de wedstrijd al lang en breed beslist is en er zat ruimte ligt om de bal achter de verdediging te leggen.
Tegen gesloten verdedigingen heeft hij moeite.
Laat hem eens wat vaker excelleren als Ajax het lastig heeft en er niet doorheen komt, in plaats van mooie assists en hoogstandjes bij 3-0 en 4-0.

Feit is dat dezelfde criteria gelden voor elke speler? Ja natuurlijk, maar doet dat iets af aan mijn punt? Nee. Gaat erom dat je een kans lastig in statistieken uit kan drukken omdat het subjectief is. Zo zou je kunnen zeggen dat een schot op goal een 'kans' is, maar al die afstandsschoten van Ziyech kan je moeilijk als kansen bestempelen lijkt me.

Ben het met hem eens. Maar snap de frustratie van de fans ook. Hij laat het de laatste paar weken een beetje afweten.

26 november 2017 om 16:26

Uhm Nee, hij laat het niet een beetje afweten, maar enorm afweten.

En dan nog durven klagen als je terecht uitgefloten wordt, het is geen klapvee..
Nee hopelijk mag hij spoedig banken, zijn rendement is krankzinnig laag en zijn houding genant.
Helemaal als je zijn rendement vergelijkt met een speler als Frenkie de Jong die volgens mij prima op zijn plek kan spelen.een echte trainer had hem allang gepasseerd.

26 november 2017 om 21:37

Zyjech heeft veruit de meeste assists, zo slecht is zijn rendement niet. En ik stel voor dat je de de definitie van supporter nog eens opzoekt. Dat betekent niet dat je klapvee bent, maar dat betekent ook niet dat je je als een verwend kreng hoeft te gedragen als iets je niet bevalt.

27 november 2017 om 04:32

Meen je dit nou frenkie de jong meer rendement!!!! Hoe dan? Waar dan? Waneer dan? Hahahaha lachwekend dit. Iedereen ziet dat frenkie een groot talent is. Maar meer rendement dan ziyech? Hou op man jou kan ik echt niet serieus nemen.

27 november 2017 om 04:32

Meen je dit nou frenkie de jong meer rendement!!!! Hoe dan? Waar dan? Waneer dan? Hahahaha lachwekend dit. Iedereen ziet dat frenkie een groot talent is. Maar meer rendement dan ziyech? Hou op man jou kan ik echt niet serieus nemen.

Idd Ziyech heeft gelijk, ook al speelt ie ruk 2e helft was al beter met Frenkie verdiend hij het niet om uitgefloten te worden. Wel een feit dat dit niet zijn beste wedstrijden waren zeker tegen Utrecht was hij ontluisterd slecht. Komt wel weer goed met Ziyech teveel talent om zo slecht te blijven spelen

Deels mee eens. Supporters horen hun eigen spelers niet uit te fluiten. Supporters gaan ook niet met dat doel naar het stadion en doen het ook niet voor hun lol, maar dit seizoen is Ajax gewoon niet om aan te gluren. Ziyech is bezig aan een matig seizoen en bij een topclub lig je dan onder een vergrootglas. Ook bij de supporters. Het is zaak voor hem om daarmee om te leren gaan. Ziyech is niet degene die nu het recht heeft om met zulke teksten te komen. Hij moet ziuch eerst en vooral op zijn eigen vorm richten.

26 november 2017 om 16:11

Net zoals de supporters het recht hebben om spelers uit te fluiten hebben die spelers het recht om daar wat van te vinden en wat over te zeggen, dus ook Ziyech. Heel apart dat jij vindt dat hij daar het recht niet toe heeft

26 november 2017 om 16:19

Ja inderdaad alsof de toekomst bepaalt wie er rechten heeft. Gewoon gelijk. Eerst dat gelul met blind toen traore en nu Ziyech. Ongelofelijk dat gefluit.

26 november 2017 om 17:12

Bij Ziyech is het echt nog niet zo erg als bij Blind of Traore.. Die hadden er echt een langere periode last van, maar waren in die tijd ook om te janken.

26 november 2017 om 21:06

Ik ben het volledig met je eens de toekomst. Evenals het uitfluiten van ik denk De Ligt toen er achterin breed werd gespeeld. Waarom zou je niet mogen fluiten bij dit armzalige voetbal? Zie ik ook niet in en dat zal in het buitenland ook echt wel gebeuren. Vond het tegen Utrecht heel gelaten allemaal. Maar ook Ziyech moet begrijpen dat het vandaag echt vooral de eerste helft heel slecht was. Ik verwacht ook eigenlijk dan een ander commentaar van hem. Eerder in de trant van "sorry supporters, we speelden inderdaad zeer slecht".
Ziyech is wel een van de spelers die er voor mijn gevoel wel voor gaat en risico neemt. Dat siert hem wel. Maar hij moet ook begrijpen dat men eens fluit als je voor de 37-ste keer bal verlies leidt.

Bij Blind kwam er een zeer cynisch applaus na zijn wissel. Daar was ik het destijds totaal mee oneens. Hij werd als CV neergezet wat gewoon dom was van fdb.
Traorã© was af en toe honds lui. Dat gefluit was meer dan terecht

26 november 2017 om 16:20

Aan een matig seizoen.. alsjeblieft..

26 november 2017 om 16:29

Speler met het meeste balverlies van de Eredivisie en van die 80 schoten die hij ongeveer heeft afgevuurd mag je met zijn techniek toch iets meer verwachten dan die schamele 3 treffers die er nu te noteren vallen.

26 november 2017 om 16:42

Ja maar wel lekker vergeten dat hij ook de meeste kansen heeft gecreeed in de ED, wat was het ook alweer? 50+ zal wel alweer tegen de 60 liggen. En z'n assists lekker niet opnoemen?

26 november 2017 om 16:44

Meeste goals + assists van Ajax en meeste kansen gecreerd in de Eredivisie. Matig seizoen, tuurlijk.

26 november 2017 om 16:48

Hij is ook niet aan een slecht seizoen bezig, want zijn rendement qua assists is natuurlijk prima en hij creëert veel kansen. Als ik zijn positieve en negatieve naast elkaar leg, vind ik dat hij met zijn kwaliteiten aan een matig seizoen bezig is.

26 november 2017 om 18:00

Kom op man. Als je je eigen spelers uitfluit, gaan ze echt niet beter voetballen. Wij als grote club horen spelers in zo'n tijd aan te moedigen. Je gaat vanzelf beter voetballen als je je naam of een applaus constant hoort. Bij constant geboe of ander kinderachtig negatief gedoe ga je echt niet een tandje bijschakelen.

Wanneer je 45 minuten naar een ongeïnspireerd zooitje zit te kijken krijg je fluitconcerten. Dat was vroeger, dat is nu en zal altijd blijven. In plaats van te ergeren aan deze mensen moet Ziyech wat kritischer zijn op zichzelf en z'n collega's op het veld. Het spijt me voor de Marokkaan maar ook vanmiddag was hij weer zeer wisselvallig. Schitterende momenten en daarna weer knullig balverlies.

26 november 2017 om 18:02

Kom op man. Als je je eigen spelers uitfluit, gaan ze echt niet beter voetballen. Wij als grote club horen spelers in zo'n tijd aan te moedigen. Je gaat vanzelf beter voetballen als je je naam of een applaus constant hoort. Bij constant geboe of ander kinderachtig negatief gedoe ga je echt niet een tandje bijschakelen.

26 november 2017 om 21:17

Het is een wisselwerking. Nogmaals, vanmiddag in de eerste helft speelde Ajax onder elk bedenkelijk niveau. Als fan word je dan gefrustreerd. De ene vloekt dan de andere gaat fluiten. Als men fluit moet je als speler begrijpen dat je dan ondermaats presteert. Het is niet zo dat men elke keer fluit als men achter staat hoor. En nog iets, vergeet niet tegen wie Ajax speelde. Niet PSV of zo, maar de hekkensluiter Roda...

26 november 2017 om 21:12

Ik verwacht ook gewoon begrip en geen verweer van Ziyech. Kom op zeg. Miss eerst naar zichzelf kijken?

Ziyech is een geweldige speler en iedereen prijst hem voor zijn individuele kwaliteit. Dat ie mooie assists kan geven,
Mooie goals. Maar hij moet ook inzien dat als hij een topspeler wil worden hij veel meer moet doseren. Ik zeg niet dat de Jong beter is (Frenkie), maar hij is ook een creatieve speler met mooie passes en acties maar lijkt dit veel meer te doseren. Zonder die rare schoten en het vele balverlies kan Ziuech gewoon een hele grote worden. Maar soms mag hij beste een keer een simpele pass geven. Alleen zit dit bij Ziyech er denk ik niet in.

Ziyech heeft de pech dat tie bij Ajax speelt. Maar die supporters zijn wel betalende supporters en die uiten hun frustratie. Ze kunnen ook massaal wegblijven. Dan heb je iig geen last van dat gefluit. Hoort een beetje bij voetbal en dat weet hij diep van binnen ook. Beetje reflectie is vooral voor een Ajax speler een beetje lastig. Hij had ook kunnen zeggen dat hij het fluiten begrijpt. Dan veer je mee en laat je meteen zien dat je er boven staat... tip...cursus mentale weerbaarheid ...

Welkom bij Ajax Ziyech. Deze supporters verwachten meer van je dan een paar leuke passes per wedstrijd. En terecht dat ze dat verwachten, je wilt graag de vedette van het elftal zijn, dan moet je het wekelijks laten zien en dan moet jij degene zijn die het team vooruit helpt. Vandaag waren dat de jong en Kluivert en dat had jij dus moeten zijn. Jij hebt Ajax nog geen enkele wedstrijd uit de brand geholpen toen ze het moeilijk hadden. Tegen Heerenveen was het Neres, tegen Feyenoord was het ook Neres. Vandaag waren het Frenkie en Kluivert. Toen je het moest doen tegen Vitesse, Heracles en Utrecht liet je het afweten..... tegen Heracles had je nog als excuus dat de kansen niet afgemaakt werden. Dit was echter absoluut niet het geval tegen de andere 2....

Terechte opmerking van Ziyech. Bij Ziyech wordt er altijd gekeken naar wat er fout gaat in plaats van goed gaat. Is de MvP van Ajax qua goals + assists en heeft de meeste kansen in de Eredivisie gecreëerd. En hij werkt kei en keihard. Maar nog steeds is er kritiek. Tuurlijk hij lijdt nu de laatste 2/3 weken iets meer balverlies dan normaal maar nog steeds is hij ontzettend gevaarlijk en rendementvol.

Eerst was er kritiek dat hij niet meeverdedigde, nu is het balverlies en vrije trappen. Als dat ook weer wat beter gaat is het straks zijn gedrag of een hoed of onderbroek wat hij draagt. Zo is het nou eenmaal bij bepaalde spelers.

Waarom wordt zo’n Veltman of Schone niet uitgefloten die 10x slechter spelen.

26 november 2017 om 23:55

Slechte voorbeelden. Veltman en Schone krijgen super veel kritiek. Noem dan een Van de Beek. Daarnaast was ziyech opvallend slecht aan de bal. Al een paar weken. Zijn arbeid wordt echter echt wel gewaardeerd, door alle ajacieden die ik ken.

Zonder Ziyech hebben we weer een "Frank de Boer" voetbal. Dus goed dat Ziyech zo speelt zo ontstaat er meer voetbal (spektakel) en strijd om bal. Ook is Ziyech gevaarlijk met zijn assist. Jammer dat Dolberg niet scoorde na een schitterende assist van Ziyech.

Als je 19 van de 20 ballen knullig inlevert in de eerste 40 minuten, dan begint dat op een gegeven moment te irriteren meneer Ziyech. Je speelt al weken zeer slordig, je schiet uit alle standen en in de buurt van het doel komen ze zelden. Op een gegeven moment heeft men daar genoeg van als je na 40 minuten thuis tegen Roda op achterstand staat en 0x tussen de palen hebt geschoten als ploeg.

26 november 2017 om 16:32

Helemaal eens, ergerlijk dat onze vedette hier over durft te klagen.
Het publiek is geen klapvee, we horen hem ook niet als hij een staande ovatie krijgt als hij een keer goed speelt..nee het zou hem sieren als hij eens kritisch naar zijn eigen presteren te kijkt, maar dat zit er helaas niet bij.

26 november 2017 om 17:38

Volgens mij heb jij in het stadion gezeten en mee gefloten. Ik blijft maar op dat klopvee hameren! (In al je reacties)

Feit blijft wel dat hij de mooiste ballen geeft aan spelers met name Dolberg kon ze vandaag niet verzilveren. Geniet liever van zijn assists. Want als er wat te klagen valt dan zou je die rare Veltman maar moeten uitfluiten, dat die er instaat kan alleen een pepernoot als keizer verzinnen.

26 november 2017 om 18:06

En Peter Bosz, en Frank de Boer konden dat ook verzinnen. Dat Veltman de nationale pispaal is geworden kan hij ook niks aan doen. Hij komt duidelijk te kort voor het niveau dat Ajax na zou moeten streven voor de back positie, maar dit seizoen (en de tweede helft van vorig seizoen) valt er weinig op hem aan te merken. Zeker niet de slechtste speler in de basiself, ook niet de beste, maar wel een constante factor imo. Bij hem wordt er op elke slak zout gelegd, behoorlijk unfair

Is een uiting van kritiek vd supporters omdat ze weten dat hij het beter kan. De manier waarop ben ik het ook niet mee eens maar het is aan hem om toch iets minder onnodig balverlies te lijden. Ziyech blijft gevaarlijk en bepalend dus ik ben nog steeds blij met hem maar het kan vele malen beter.

Dat hoort erbij, dan moet je beter presteren dan stopt dat vanzelf. Zeker van ziyech wordt gewoon meer verwacht. Zodra er dan een voorsprong is, laat hij leuke dingen zien, maar bij 0-1 achter geeft hij vaak niet thuis.

je eigen spelers fluit je nooit uit. schande! dan klap je alleen maar of zing je hem of haar toe. van fluiten krijgt de speler ook geen boost. gewoon 90 minuten lang zingen en klappen en aanmoedigen. hoe slecht je club/een speler ook speelt. dan ben je een echte fan. en dan gaan de spelers nog harder lopen ook.
absoluut belachelijk om iemand uit te fluiten.

26 november 2017 om 16:38

Dat zijn vijf zinnen dat je je eigen speler miet uitfluit maar geen enkel argument waarom niet..

Ik ben van mening dat je daar niet alleen als klapvee zit, maar je laat ook horen als het onaanvaardbaar is. Het is daarmee een wisselwerking die de speler ook zou moeten motiveren/ inspireren als hij uitgefloten wordt. Ik vind ook dat het publiek iets mogen verwachten van deze zeer goed betaalde mannekes..

27 november 2017 om 04:41

Hij zegt klap en moedig ze aan dan lopen ze harder....lijkt mij een goed argument toch?

27 november 2017 om 04:41

Hij zegt klap en moedig ze aan dan lopen ze harder....lijkt mij een goed argument toch?

Ik vind dit altijd een moeilijk onderwerp om over te discussiã«ren. Ik ben van mening dat jij je eigen spelers Nooit moet uitfluiten, maar kritiek leveren mag. Doe dit dan echter na de wedstrijd via social media - er zijn waarschijnlijk altijd voldoende getalenteerde toetsenboordterroristen die creatief genoeg zijn om dit duidelijk te maken.

Naar mijn idee moet je altijd blijven juichen voor je ploeg. Ook al sta je dik achter. Als de supporters al bij het geringste mogen opgeven, waarom dan wel als supporter je ongenoegen uitspreken als een speler op het veld het geringste fout doet? Vind dat niet kunnen.

Ben benieuwd wat Ziyech liever heeft. Dat hij in de Eredivisie wordt uitgefloten met zoveel balverlies of dat in het buitenland de trainer hem er na 30 minuten afhaalt omdat ie elke bal naar de tegenstander speelt. In de subtop of top van Europa hoef je dit echt niet te doen hoor, dan halen ze je er heel snel uit.

26 november 2017 om 17:02

Klopt, en na die pass op Neres wat eigenlijk een simpele bal was en toch mislukte, en waar op het publiek masaal reageerde, speelde hij gelijk een stuk beter. Je mag ook wel eens kritisch naar je zelf kijken denk ik dan. Ziyech is een goede speler maar is misschien niet meer 100% gefocust.

Voetbal gaat om goals maken. Ziyech is gewoonlijk betrokken bij de helft van de goals, en dat lijkt goed. Maar daarnaast doet hij zo vreselijk veel fout, kansrijke situaties verprutst hij ook heel vaak.

Je moet Ziyech ofwel wissel zetten, ofwel verbieden om bepaalde dingen te doen. Laat hem geen schoten van afstand meer produceren. Hij scoort er 1x per anderhalf jaar mee, grote kans dat je als team vaker scoort wanneer hij die ballen altijd aflegt. Vrije trappen idem. Zie hem als passjes-gever, als assist-gever, maar laat hem daarop focussen en niet op goals maken.

26 november 2017 om 16:50

Je kan deze Ziyech niets verbieden. Hij neemt niets aan daar is hij veel te eigenwijs voor, laat staan dat je hem dingen kan verbieden..

26 november 2017 om 19:36

Dan banken.

26 november 2017 om 16:52

Dan vergeten we de dode spel momenten nog, vrije trappen zijn gewoon matig..

Ik ben enorm van fan Ziyech, maar vandaag was hij gewoon niet in goede doen. Hij leverde de meest simpele ballen in en daaruit ontstonden ook gewoon veel gevaarlijke situaties. Dat moet beter en daar moet hij zelf ook gewoon eerlijk in zijn. Iemand alleen voor de keeper zetten is een geweldige kwaliteit, maar je hebt er weinig aan als je door onnodig balverlies al bijv. 3-0 achterstaat (wat zomaar had gekund tegen een met alle respect betere ploeg dan Roda). Een kritische noot van het publiek kan ik dan ook zeker wel begrijpen. Overigens ben ik zelf niet van het uitfluiten en dat heb ik dan ook in dit geval niet gedaan, daar wordt uiteindelijk niemand beter van. Maar de eerste helft was gewoon heel, heel, heel erg slecht (niet alleen van Ziyech, maar het hele collectief) en dat frustreert enorm.

26 november 2017 om 16:58

Ik was fan, maar het is niet zijn eerste zeer matige wedstrijd.en als je dan ook nog zo reageert..daarbij werd het hele team uitgefloten en niet alleen meneer de vedette..

26 november 2017 om 17:20

Mee eens, al hoewel ik hem wel gelijk moet geven in het feit dat hij onevenredig hard aangepakt begint te worden. Hij werd op een gegeven moment echt bij elke verloren bal of mislukte actie uitgefloten. Een keer flink uitfluiten heb ik persoonlijk geen problemen mee, maar bij elke mislukte bal of actie wel. Dan begint het "een ding" te worden waar hij zich terecht aan stoort en dan heeft het toch wel invloed op zijn spel (ook al zou dit niet het geval moeten zijn).

Ook een manier om met kritiek om te gaan. Het uitfluiten heeft zodanig geholpen dat Ajax thuis na rust wel naar behoren presteerde tegen de nummer 18.
Het tekent wel de mentaliteit van Ziyech. De echte top is voorlopig ver buiten bereik voor hem.

Heeft gewoon gelijk. Speelt absoluut niet top, heeft inderdaad vaak balverlies op soms onbegrijpelijke wijze, maar heeft intussen wel 60+ kansen voorbereid alleen dit seizoen al (dat ze er niet allemaal invlogen heeft dan weer met de anderen te maken). Kerel werkt gewoon hard, misschien wel te hard. Maar als hij minder hard gaat werken, gaan die zelfde fluiters weer roepen "kijk die luie marokkaan, ga eens een keer meeverdedigen of lopen ofzo...". Deze mensen zien liever hardlopers zonder voetballend vermogen zoals Klaassen en Siem zonder creativiteit. Doe mij maar jongens zoals Neres, Ziyech, Frenkie. Liever leuk en frivool aanvallend voetbal dan eindeloos geschuif en schalen waar je niet voor op de banken staat zoals die laatste van Fdb.
Ga lekker die balletje breed en terug spelers uitfluiten, die het spel alleen vertragen en geen lef tonen, die steeds maar onnozele duels verliezen zoals de aanvoerder weer vandaag. Of beter nog: fluit de beleidsmakers maar uit voor bizar functioneren en schreeuw je spelers vooruit ipv ze achteruit te fluiten. Zit er zelf ook niet elke week, maar als ik er ben dan hekel ik dat gefluit ook en doe daar dan ook niet aan mee.

26 november 2017 om 21:36

Hij heeft de eerste helft twee keer een bal naar een medespeler gespeeld. De eerste in de 18e minuut en de tweede bij de 1-1. Mag het publiek dan fluiten? Na de rust ging het wel beter.

Hoop dat hij niet erg vind als ik ontevreden ben en dat laat merken ik mij zelf nog steeds een supporter vind.nog maals met zijn goed keuring.
Hij begint weer langzaam dat "ik tegen de hele wereld en niemand begrijpt mij" persoontje uit te hangen. speelt nu bij een Nederlandse top club.als deze jongen zo 2 weken speelt bij een grotere club staat die er daar na 4 maanden naast.jongen moet is een man worden.

Mensen mogen ontevreden zijn en dat laten merken.door hen rijd meneer in een dikke bak en heeft die een mooi huis.

Hier op voetbalzone lijken ze zich te verzamelen. Maar eerlijk als je Ziyech niet goed vind .. dan heb je er echt geen verstand van. .. en o ja.. die vrij trappen die er niet in gaan.. volgens mij schiet ronaldo er ook bar weinig in .. maar wint ie alsnog de gouden bal voor al datgene dat hij wel goed doet.. ik vind Ziyech een duidelijke held.. voor Ziyech was het echt slecht gesteld qua diepte.. hij probeert van elke bal iets te maken.. chapeau

26 november 2017 om 20:11

Maar waarom neemt hij ze nog steeds? Begint dit niet een beetje kansloos te worden het lijkt me dar er in deze groep toch wel iemand op doel kan trappen.. De verrassing is er nu wel een beetje af.

Er gaat de laatste tijd bij Ziyech meer fout dan goed. Daarnaast ook altijd weer die kansloze schoten uit welke positie dan ook, maar af en toe inderdaad ook geniaal. En volgens mij floot het publiek in de eerste helft (zeer terecht) de hele ploeg uit. Maar bij Ajax zijn ze snel gepikeerd, want zelfreflectie is een eigenschap die niet sterk is vertegenwoordigd bij de Amsterdammers. Uit de woorden van babbelbox Keizer maak ik op dat die dat ook maar een onterechte reactie vond. Zo lang men bij Ajax in deze man echt nog een trainer met capaciteiten ziet, zal het dit seizoen niet beter worden. Maar alles beter dan je eigen fouten toegeven. In de tweede helft zag je de opluchting bij dat stel doodgravers op de bank, want het was weer een helft lang bagger, totdat Kluivert ineens de geest kreeg. Nog een puntje van aandacht: Veltman. Men ziet in hem geen echte rechtsback maar een centrumverdediger. Nou, we hebben weer kunnen genieten van deze jonge juffer bij het tegendoelpunt en nog een paar directe duels. Zal ik wat nieuws openbaren: ik constateer helemaal geen verdedigende kwaliteiten in deze jongen. Om over de aanvallende maar te zwijgen. Dat is de makke bij Ajax, te veel (net) niet....

26 november 2017 om 17:27

Jonge, zeik nou eens niet zo. Jij bent zo'n uitfluiter zeker. Heeft niks met zelfreflectie te maken. Het altijd maar weer op zelfreflectie te gooien, wat een onzin... Het gaat er om dat zo'n speler, als het niet lekker loopt, geSUPPORT mag worden door SUPPORTERS. En ga nu dat andere verhaal over de prijs van een seizoenkaart ophangen blabla.. Je bent er in goefe en mindere tijden. Punt.

26 november 2017 om 19:17

Sorry, het gaat het hele seizoen crescendo met Ajax! Ik ben om, je hebt me bekeerd. Wat een genot om dit gestroomlijnde team de ene na de andere tegenstander te zien oprollen. Ik had al tijden hetzelfde probleem als Zeefuik, geen goed zicht. Maar gelukkig zijn er mensen zoals jij om onbenullen zoals ik op het goede spoor te zetten! Mijn dank daarvoor. En nu de nieuwe ik: de eerste helft was vanmiddag het beste van Ajax dat ik in tijden heb gezien. Op naar het nakende kampioenschap. Hopelijk hebben we niet te veel last van de Europese wedstrijden t/m mei volgend jaar....

26 november 2017 om 20:09

Volwassen reactie man. Je snapt wel dat kritisch zijn op andere manieren kan dan uitfluiten neem ik aan?

26 november 2017 om 20:16

Je begrijpt toch wel dat zijn reactie een stuk volwassener is dan jouwe, je kan alleen geen kritiek op je held hebben. Maar zeg dat dan gewoon, Ziyech draait een heel matig seizoen en krijgt zeer terecht kritiek en die is hier veelvuldig onderbouwd.

27 november 2017 om 01:34

Volgens mij lees je 'm niet goed. Het gaat mij om de manier van kritiek geven.. Uitfluiten vind ik nutteloos. Daar steun/support je niemand mee. Aub beetje betrr lezen kerel, voordat je je oordeel velt

Dit verdient Ziyech absoluut niet. Hij kan beter dan vandaag, maar hij zet zich altijd ontzettend in. Ontzettend blij met hem bjj Ajax. 'k Zag het al aan hoe z' n kop hing.. Dan baal ik wel van m'n medesupporters hoor

Wat een verwende mannetjes zijn het ook allemaal zeg. Wie denkt meneer Ziyech wel niet dat hij is dat hij zich gaat bemoeien met wat de mensen op de tribune doen; laat meneer Ziyech zich lekker concentreren op zijn eigen spel misschien hadden we dan niet naar een ongeïnspireerde zaad eerste helft zitten kijken.

Het klopt dat hij veel risico in zijn spel legt. Maar hij speelt als een natte krant, heeft met afstand het meeste balverlies. Dat is niet goed te praten met het feit dat hij risico in het spel legt. In het buitenland wordt je met die instelling op de tribune gezet.
De eerste helft helemaal niks goed gedaan. En dat hij slecht speelt kan, maar zijn hele houding in het veld is om te kotsen. Hij moet ook niet klagen over de supporters, Hij zegt immers heel nonchalant (so be it) dat het hem niks interesseert als de ballen niet goed aankomen. Hij blijft gewoon doorgaan. Een echte prof denkt dat hij iets simpeler moet gaan spelen als hij niet lekker in de wedstrijd zit. Maar Ziyech speelt alleen voor Ziyech en niet voor het team. Ik zou hem eruit flikkeren. En zou Frenkie de Jong vaste plaats geven.

Is ook een goede voetballer daar niet van, maar hij neemt idd wat veel risico tegen een ploeg als roda. En dat zeg ik als roda fan...

Nou iedereen zat zich te ergeren over hoe zwak Ziyech speelde. Vooral de 1ste helft. Erg onprofessioneel en arrogant dat hij niet wil toegeven dat hij gewoon slecht speelde, iedereen heeft namelijk zijn dagje niet. Dan moet je gwn de frustaties van ons de supporters snappen.

Supporters zijn ook niet gek. Ze zien regelmatig een speler maar slenteren over het veld en een ongeïnteresseerde indruk maken die heel veel onnodig balverlies lijdt. Als de supporters zien dat hij na een keer balverlies zich terug knokt dan hebben ze daar minder moeite mee. Tuurlijk is het vele balverlies onderdeel van risico passes maar je kan het ook overdrijven met het risico in de passes leggen. Hij is en blijft een hele belangrijke speler voor Ajax maar zal zich wel moeten verbeteren.

Laat ze maar lullen hakim.
Je werkt je al kapot dan komt het goede spel vanzelf wel weer.

26 november 2017 om 19:05

Dat is het probleem dan ook niet, voor zijn doen werkt hij enorm hard.
Het is voor het team wel een probleem dat een middenvelder 95 procent van zijn passen in levert bij de tegenstander.vervolgens de bal op eist bij een vrije trap om die weer om zeep te helpen.
Ik geloof ook niet zijn negatieve houding constructief is voor het team.tel daarbij op dat iedere kritiek persoonlijk wordt genomen en er vedette neigingen zijn. Laten we hopen op een snelle en leuke aanbieding uit het buitenland.

26 november 2017 om 21:30

Wat een totale onzin.
Eerste helft speelde iedereen ruk.
Bij hem fluiten ze alleen omdat hij de beste is.

27 november 2017 om 07:47

Bij hem fluiten ze omdat hij de beste is???en jij vind dat geen onzin..
Maar zeg eens eerlijk, ,jij kijkt net als al die andere fan boys alleen de samenvatting nietwaar?

Ach laat ik het zo zeggen, inheb me ook helemaal kapot zitten ergeren aan Ziyech vandaag. Ik denk dat dat ook gebeurt omdat we weten wat hij kan en hoe goed hij is, maar het leek vooral bij de eerste helft op helemaal niks, en toch is hij zo belangrijk. Desalniettemin moeten we nooit gaan fluiten zeker niet als het een keer niet gaat.

exact om je kapot te schamen. Ik heb me er vanmiddag ook behoorlijk aan gestoord.

Oké hij had best veel balverlies, maar daarentegen denkt hij altijd vooruit, hij durft risico te nemen en hij had weer schitterende acties. Hoe dan ook, qua spel hoort hij helemaal bij Ajax thuis.

Jammer dat er van die leeghoofden lopen te fluiten, Ziyech verdient beter !!

26 november 2017 om 19:42

'best veel balverlies' hij had vandaag met ruwweg 40% van zijn balaanrakingen (!) balverlies, maarliefst 35x balverlies. Dat is gewoon veel te veel, risico nemen is zeker nodig. Dat doet een Frenkie de Jong ook maar die tikt 90% pass acc aan, Ziyech tikt de 70% aan. Eriksen nam veel risico in zijn passing bij Ajax maar bleef altijd boven de 80% pass acc. Er is een verschil tussen risico nemen en een slechte pass geven en Ziyech doet allebei, afgelopen 3 wedstrijden (Utrecht, NAC en vandaag tegen Roda) maakte hij teveel foute keuzes voor zijn standaard. Dat hij in de tweede helft na de 3-1 beter in de wedstrijd komt is mooi maar dat heeft Ajax juist nodig vóór de wedstrijd binnen is. Van uitfluiten ben ik geen fan, nooit de oplossing. Toch moet Hakim eens zijn laatste paar wedstrijden terug kijken en dan kan je niet anders dan concluderen dat het ondermaats is voor zijn standaard. In buitenland was hij 3 wedstrijden op rij met rust eraf gehaald, ben ik zeker van.

Vind het niet zo heel raar eerlijk gezegd. Als ik niet presteer op mijn werk krijg ik ook commentaar. Het zou hem juist moeten motiveren om nog beter zijn best te doen.

26 november 2017 om 19:07

Precies, ik vind het dan ook heel bedenkelijk (zeer onprofessioneel) dat hij zo met terechte kritiek omgaat..

Tuurlijk ben ook ik tegen uitfluiten van eigen spelers, maar hoe vaak dat hij slechte passes geeft de laatste tijd is niet normaal. Daarnaast geeft ie ook nog steeds geniale passes. Kwaliteit zat!

Overigens vond ik het verschrikkelijk hoe die meneer van de nos hakim intervieuwde. Na 1 min had hakim al gezegd dat hij het zich niet aantrok, belachelijk vond etc. Maar na 3 min bleef die journalist nog steeds doorvragen hier over. Echt belachelijk.

Wauw, wat verrassend...het Ajaxpubliek dat een Marokkaanse speler uitfluit.

Hopelijk dat hij snel verkast naar een club waar hij beoordeeld wordt op zijn statistieken en niet op z'n afkomst!

26 november 2017 om 20:28

Sterk hoor, het snel gooien op 'afkomst', in buitenland was hij al lang gewisseld want 35(!) x balverlies in één wedstrijd accepteren ze nergens.

Echt massaal was het gefluit niet (de Arena zat ook alles behalve vol).
Jammer dat Ziyech het nodig vindt om een handjevol toeschouwers te bekritiseren, terwijl de meerderheid hem gewoon positief steunt (als ze aanwezig zijn).
Hij mag ook wel wat meer zelfkritisch zijn, want het lijkt erop dat het aan iedereen ligt, behalve Ziyech zelf. Wanneer hij matig speelt, niet speelt, niet opgeroepen wordt voor Marokko. Nooit Ziyechs schuld blijkbaar.

Tsja Ziyech dat weet je toch van ajax supporters? Die fluiten hun grotere helden nog uit als het 'slecht' gaat (lees Blind/kenneth Vermeer/ Siem de Jong). Dat is gewoon hun gemiddelde mentaliteit. Niet supporteren, maar toeschouwen.

Je mag eerder blij zijn dat er weer zo weinig mensen naar de wedstrijd waren gekomen, anders waren de fluitconcerten nog luider.

En daar is niks gelogen aan.

26 november 2017 om 20:19

Haha, dat is bij Feyenoord net zo goed.of heb je een selectief geheugen?

26 november 2017 om 20:52

Dat gebeurd bij feyenoord helaas heel soms, maar meestal dan alleen als men het gevoel heeft dat men met de pet ernaar gooit. En bijna nooit tijdens het spel, maar na de wedstrijd of na het rustsignaal.

Bij ajax blijkbaar al als er een paar diepteballen verkeerd gaan.

Groot gelijk. Je hoort je eigen spelers niet uit te fluiten. Erger ik me ook geel aan in het stadion. Echter zijn deze "supporters" ook de eersten die zullen doen of ze altijd achter deze speler en hun club hebben gestaan als het weer goed gaat. Ik zat tot het einde in het stadion toen we met 2-6 van Twente en ook met 2-6 van Vitesse verloren. Het stadion was echt al half leeg. Hetzelfde gold voor het Oost vak. je viert de goede tijden samen, maar deelt ook de pijn samen.

wat baal ik dat hij voor ajax speelt. ik had hem graag bij psv, feyenoord of utrecht zien spelen. ik kijk naar ajax alleen vanwege ziyech. voor zulke spelers kom je naar het stadion. ziyech doet niet aan postbode voetbal, maar aan ballen met een stropdas geven. zonder ziyech is ajax net een kerstboom zonder kerstballen. ajaxieden moeten gewoon geluk hebben dat ze deze speler hebben binnengehaald voor zo'n goedkoop bedrag. ik hoop zo dat hij aan het eind van het seizoen weggaat bij deze club.

Prachtige speler, alleen jammer dat hij negen vande tien ballen inleverd bij de tegenstander..
Maar dat zien de fanboys niet in de samenvatting, feit is wel dat je niet gek op moet kijken dat je halverwege het seizoen een straatlemgte achter staat en snel uit Europa ligt.

27 november 2017 om 08:38

Ach dat was toch al duidelijk na het drama rondom Nouri?

Hier hoort een grote rol van de media bij. Hij wordt bij veel balverlies echt eruit gepikt door de media. Dat gezegd hebben waren er in deze wedstrijd een enorm aantal momenten waarin Ziyech te lang wacht met een bal geven en daardoor balverlies lijdt.
Als deze jongen wil slagen in het buitenland dan moet ie echt daarop gaan letten anders gaat hij het niet redden. In het buitenland spelen ze nog meer op de omschakeling dan hier.
Verder moet hij gewoon lekker stoppen met het nemen van vrije trappen. Wordt een beetje genant.

Ik heb Ziyech gisteren opnieuw een groot aantal ballen zien afgeven waar een aanvaller zeker een grote kans door kreeg. Ook dat balletje waar de 1-1 uit kwam was weer een puur moment van briljantie waarna Kluivertje het natuurlijk geweldig afmaakte.

Als die fluitisten die zichzelf fan noemen moeten maar eens goed opletten hoeveel kansen kwamen na een actie van Ziyech. Het is een geweldige voetballer die een enorme dreun te verwerken heeft gehad na het wegvallen van Nouri. Vergeet dat ook niet. Een steekbal die wordt onderschept door een oplettende verdediger maakt verder niet dat de steekbal daarom slecht was.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren