Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord geeft eerste punt uit handen na verdienstelijk optreden

Laatste update:

Feyenoord is uitgevoetbald in Europa. De kampioen van de Eredivisie leek dinsdagavond op weg naar een stunt tegen Manchester City, maar gaf een remise uit handen: 1-0. Feyenoord wist Manchester City vrijwel de gehele wedstrijd in bedwang te houden, maar ging in de slotminuten kopje onder. De ploeg van Giovanni van Bronckhorst eindigt als vierde in de poule.

Feyenoord had zich wellicht voorbereid op een vroege stormvloed, maar die bleef uit. Zonder al te veel problemen overleefden de Rotterdammers de openingsfase in Manchester. Sterker nog: bij tijd en wijle mocht de ploeg van Giovanni van Bronckhorst de aanval zoeken. Een schot van Steven Berghuis na een dreigende actie werd bijvoorbeeld geblokt. Een onzekere factor bij de bezoekers was echter Brad Jones, die geregeld ballen losliet of inleverde. Na twintig minuten lette de Australiër wel goed op toen Sergio Agüero het probeerde van net buiten het strafschopgebied.

Waar velen vooraf hadden verwacht dat Feyenoord van de mat gespeeld zou worden, was dat niet het geval. Feyenoord hoefde relatief weinig toe te staan, al kopte Agüero rakelings over en schoot Bernardo Silva uit kansrijke positie veel te slap in de handen van Jones. Tussendoor werd Sam Larsson gevaarlijk voor Feyenoord: de buitenspeler kapte Kyle Walker uit en verschafte zich de ruimte voor een schot dat net naast ging. Manchester City leed veel balverlies en er ontstond ook een serieuze kans voor Jean-Paul Boëtius, die de niet geheel fitte Nicolai Jörgensen verving in de spits. Het bleef voor rust echter bij 0-0.

Halverwege de tweede helft klonk het lijflied van Feyenoord luidkeels uit het uitvak in het Etihad Stadium. Het was een ijzersterke fase van de gasten, die via Steven Berghuis hun beste kans kregen om op voorsprong te komen. De aanvaller werd in het zestienmetergebied met een fraai lobje bediend door Larsson en stond plots alleen voor Ederson. Berghuis wilde de bal over de Braziliaan plaatsen, maar de keeper tikte het leer over de lat. In de fase daarvoor had Manchester City de overhand, maar bleef Feyenoord ook verdienstelijk overeind. Larsson schoot nog over, kort voor de kans van Berghuis.

Bij Feyenoord kwam Jörgensen twintig minuten voor tijd binnen de lijnen, terwijl ook Bart Nieuwkoop en Bilal Basacikoglu hun entree maakten. Om nog uitzicht te houden op de derde plek in de poule, moest Feyenoord in de slotfase nog eens scoren. Het tegenovergestelde gebeurde: Raheem Sterling zorgde van dichtbij voor het enige doelpunt van de avond. Voor Feyenoord wacht nog een afsluitende groepswedstrijd tegen Napoli. De Italianen moeten in Rotterdam winnen om de tweede plek nog over te kunnen nemen van Shakhtar.

Verdiende Feyenoord een punt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ongelooflijk zuur. Je speelt een heel degelijke pot tegen een van de beste teams ter wereld. Prachtig ook die Van Bronckhorst die doodleuk met Bilal voor Berghuis aan komt aanzetten in de 82e minuut, denkende dat hij nog voor de overwinning kan gaan. Je kan een prachtig punt daar pakken en van die 0 punten in de poule af komen, gooi St.juste achterin erbij en wacht dan op counterkans.

Hapsie toch weer moeiteloos mee met het niveau, prachtig om te zien. Die aanval in de 2e helft met Larsson en Berghuis verdiende toch wel een goal, mooi samenspel.

21 november 2017 om 22:40

Die Bilal is ook zo bizar slecht heh. Als hij op een gegeven moment die voorzet goed geeft kn Jorgensen ongehinderd binnen koppen. Zeeen van tijd en ruimte en dan zo'n zaadvoorzet, dan een herkansing en hij schiet hem hetstadion uit.

21 november 2017 om 22:41

Ach je moet blij zijn dat het tot de 82e minuut 0-0 gebleven is, City had er geen zin in en wist dat het op 80% ook wel zou winnen.. Overigens schandalig hoe die 1-0 tot stand komt.. Wat kinderlijk eenvoudig uitgespeeld en wat kinderlijk verdedigd zeg, schandalig! Daar laat je het punt liggen. Niet in die wissel!

21 november 2017 om 22:45

Altijd weer die negatieve reacties wanneer Feyenoord daadwerkelijk een keer prima speelt. Dan is het direct weer de tegenstander die niks doet.. En het enige dat je zag bij de 1-0 is waarom sommige spelers bij de beste clubs ter wereld voetballen, namelijk de steekpass en de afronding.

21 november 2017 om 22:47

@youricfc, aparte redenatie. Dat was gewoon prachtig uitgetikt door City, zo kan je bij elke goal wel de verdedigende partij wat verwijten. En als St. Juste in de verdediging had gestaan had dat gat opgevuld kunnen worden, dat is waarom je een 5e verdediger inbrengt.

21 november 2017 om 22:49

Je snapt toch ook wel dat als Manchester City met dezelfde instelling gestart was tegen Feyenoord als ze doen tegen een Topper uit Engeland, dat ze wel ietsjes eerder gescoord zouden hebben he?

Het enige wat je zag bij de 1-0 is een verdediger die geen idee heeft wat hij aan het doen is en wat hij hoort te doen! Hij loopt blind mee en trekt een enorm gat voor zijn veel snellere directe tegenstander.. Dat is te trainen hoor! Dit is een direct gevolg van het Nederlandse cultuurtje waarin wij denken dat we alleen maar leuke ballerinavoetballertjes op moeten leiden! Ik vond niet echt dat er bijster veel positiefs te melden was verder.

21 november 2017 om 22:52

@yoericfc

Ja natuurlijk blijft het 0-0 omdat City niet 100 procent geeft. Als City er zin in heeft staat iedere NL club na een kwartier met 2-0 achter. Dat is zo door de zieke machtsverschillen die de Uefa heeft laten gebeuren de laatste 20 jaar.

Desondanks speelde Feyenoord vanavond gewoon een prima pot. Kan je best toegeven, als je durft.

21 november 2017 om 22:54

Die verdediger is Tapia. En Tapia is nou niet echt het type ballerina voetballer dat jij voor ogen hebt. Heeft overigens ook maar weinig opleiding in Nederland meegemaakt. Ik heb Mangala misschien nog wel dommere dingen zien doen vandaag. Maar dat is natuurlijk een geweldige speler die nooit fouten maakt.
Yoericfc, tegen dat geld is niet op te voetballen. Als je het dan lang volhoudt doe je het prima. Als je de reacties van City spelers zag nadat ze een kans misten, kreeg je ook niet het gevoel dat het ze niets deed. Zat gewoon volop beleving in.
De hele PL is met succes aan elkaar gekocht, inclusief je geliefde Chelsea (maar je was vast al fan voor ze geld hadden).

21 november 2017 om 22:54

Goh, denk je? Inderdaad echt compleet te wijten aan de Nederlandse cultuur. Schandalig dat Feyenoord geen punt pakt uit bij City. Ze kunnen de club beter opdoeken.

21 november 2017 om 23:00

@Orgullo,

Heeft niks met durven te maken in mijn ogen. Om over deze schijnwedstrijd complimenten te maken vind ik hol en nutteloos. Als Manchester City echt wedstrijd had gemaakt en ze hadden stand gehouden dan had ik voorop gestaan om lof uit te delen, maar nu hebben ze stand gehouden tot de 88e minuut tegen verveelde miljonairs die Feyenoord even 90 minuten niet serieus kwamen nemen.. Chapeau!

21 november 2017 om 23:06

@Feye88,
Dit soort fouten zie je nergens in Europa. Echt niet. Er is geen zelf respecterende voetbalclub die spelers aflevert aan de Champions League die dit soort fouten maakt! Geen Portugees, geen Duitser of Italiaan die dit zo oplost..

Wat mijn clubvoorkeur hier verder mee te maken heeft weet ik niet, aangezien ik toch al ruim in groep vier zat toen Chelsea overgenomen werd en nee ik toe. nog geen fan was nee.. Ik snap dat het lastig kan zijn om iemand te spreken die zelfstandig kan bedenken wat hij leuk vindt en dat ook op latere leeftijd doet..

21 november 2017 om 23:12

Jij kijkt duidelijk te weinig voetbalblunder filmpjes als je denkt dat ze verder nergens blunders maken of weleens slecht verdedigen. Die krullenbol bij jullie achterin kan er bijvoorbeeld ook wat van

21 november 2017 om 23:13

Negatief of realistisch.
Als je City in de PL ziet spelen dan gaat dat twee tempos sneller.
Je moet gewoon eerlijk zijn en toegeven dat City niet volle bak speelde.
Neemt niet weg dat Feyenoord het maximale uit de mogelijkheden heeft gehaald. Alleen die mogelijkheden zijn dus te beperkt.

21 november 2017 om 23:15

YoerCFC: Ik vraag me nu af of je zelf weleens Premier League kijkt. Het is typisch Nederlands om in de 88e minuut zo'n wedstrijd uit handen te geven maar er zijn zat (top)wedstrijden ook in de PL aan te wijzen waar er kinderlijk verdedigd wordt.

21 november 2017 om 23:19

Hahaha Absoluut! Luiz maakt ook zeker fouten, maar zijn fouten zullen nooit dit soort simpel te coachen fouten zijn! Dit gebeurt bij ons bij het 8ste amateurteam ook, precies hetzelfde probleem. Zelfs die verdediger heeft het nu ingezien! Dan moet een tapia dat ook kunnen

21 november 2017 om 23:30

Mee eens, komt ook door dat ellendige kunstgras en het ophemelen van clubs als PEC met al die zaalvoetballertjes...

22 november 2017 om 06:01

Een prima pot? Volgens mij hebben ze gewoon kinderlijk eenvoudig verloren van een MC dat op 25% Feyenoord weer naar huis heeft gestuurd.

21 november 2017 om 22:41

Tja, een systeem met 5 verdedigers werkt nou eenmaal heel anders dan met 4 verdedigers. Dikke kans dat je dan juist fouten gaat maken. Zie vooral de eerste wedstrijd tegen City. De verdediging stond gewoon goed, daar moet je dan niet mee gaan rotzooien.
Wat ik vooral niet snap, is dat na de 1-0 Feyenoord de laatste minuten niet gewoon vol druk zet.. Je moet nog 4 minuten spelen. Dan geef je toch alles wat je hebt. 2-0 is echt geen ramp en 1-1 is juist fantastisch. Het tekent het bange spel dat Gio voor ogen heeft. Ik denk dat Gio het zelf als gecontroleerd ziet, maar je speelt om te winnen. Niet om te controleren.
Verder complimenten voor de spelers. Netjes gespeeld, jammer van die tegengoal, maar je weet dat City zulk soort dingen kan en doet.

21 november 2017 om 22:43

De Feyenoordspelers hadden zich al 86 minuten de pleuris gelopen, dan is het heel moeilijk om die laatste minuten gegroepeerd druk te zetten als je blind gaat lopen word je volledig weggetikt.

21 november 2017 om 22:46

Als je niets doet verlies je op zeker.

22 november 2017 om 05:26

Nouja, ik had mijzelf nog rotter gevoeld als ze nog de 2-0 er hadden ingeprikt.

21 november 2017 om 22:41

En wat heb je precies aan een punt als Napoli van Shakhtar wint? Het is jammer, maar ze speelden wel een verdienstelijke pot tegen, zoals je zegt, een van de best teams ter wereld

22 november 2017 om 08:04

De clubkas een half miljoen ongeveer?

22 november 2017 om 00:08

Ze moesten winnen om nog een kans te maken voor plek 3. Dan heb ik liever dat hij denkt alles of niets, dan dat hij een punt waar je niks aan hebt over de streep trekt.

22 november 2017 om 09:37

Het inbrengen van Bilal heeft alleen volgens mij zelden tot een overwinning geleid.

Trots op de jongens. Het mocht niet zo zijn.

Sneu voor feyenoord, wordt de slechts presterende nederlendse club in CL ooit. Speelden vandaag prima trouwens, met meer scherpte hadden ze City pijn kunnen doen.

21 november 2017 om 23:50

Napoli is bij een overwinning helemaal niet zeker van overwintering.
Als Shaktar gelijk speelt of wint zijn ze automatisch door en is Napoli uitgeschakeld voor de CL

22 november 2017 om 00:14

Onderling resultaat is Napoli beter dan shaktar.

22 november 2017 om 06:03

Toch best nog een verschil, of je zes uit zes verliest of vier uit zes...

Leuke wedstrijd voor Feyenoord. Toch jammer voor het doelpunt. Hard gewerkt en paar kansen creëren.

Het was zowaar spannend. City heeft zich totaal verkeken op Feyenoord. Helaas mist Feyenoord dan de kwaliteiten om het af te maken

21 november 2017 om 22:41

Je bent sarcastisch of niet? City was in al z'n loomheid alsnog een leeuw die met een muis speelt..

21 november 2017 om 22:45

Dat zagen we met de kansen en doelpunten. Of wacht, balbezit is uiteraard een teken van oppermachtig zijn.

21 november 2017 om 22:45

Die hadden zeker met elkaar afgesproken om pas in de laatste minuut te scoren?

21 november 2017 om 22:47

Niks sarcasme. Normaal gesproken walst city over een club als Feyenoord heen. Maar ze konden het blijkbaar toch niet opbrengen.

21 november 2017 om 22:50

Hoezo dat?

21 november 2017 om 22:51

@troy010, City had meer dan het dubbele aantal kansen... waar heb jij het over?

22 november 2017 om 00:12

City was anders aardig gefrustreerd aan t worden, schoten iedere bal die ze kregen in de buurt van de 16

21 november 2017 om 22:42

Verkeken? City speelde op 30% van zijn kunnen. Ze namen feyenoord dusdanig serieus dat pep het presteerde om in de tweede helft 4-1-5 te gaan spelen met gundogan als enige middenvelder..

21 november 2017 om 22:45

Phil is ook gewoon een middenvelder en Pep moest wel. Voor hun is het een schande als ze 0-0 spelen, voor ons niet.

21 november 2017 om 22:50

Grappig dat je kan inschatten op hoeveel procent zij spelen, hoe doe je dat ?

21 november 2017 om 22:57

Daar is een app voor die hebben mensen op hun telefoon om prestaties van andere clubs te bagetaliseren.

22 november 2017 om 00:13

Lw88 zo speelt City normaal gesproken al het hele seizoen, met 1 centrale middenvelder

Daar gaan we weer op z’n Nederlands. Goed meegevoetbald, gevochten, bij vlagen lef getoond. Je krijgt eventjes het gevoel dat er meer in zit. En ja hoor, wederom 0 punten.

21 november 2017 om 23:21

Gevoel dat er meer in zit? Steeds getoond gevoel gehad dat city effe gas zou geven en scoren.

22 november 2017 om 00:03

Precies, geen winnaarsmentaliteit en ondertussen lacht de hele wereld ons uit.

Prima wedstrijd gespeeld, had niet veel beter gekund al was een puntje een mooie beloning geweest voor het spel. Hier kunnen ze hoop uit putten voor de competitie.

22 november 2017 om 00:11

Ze hebben inderdaad een prima pot neergezet, gezien de (on) mogelijkheden van Feyenoord. Echter zie ik niet in hoe ze hier hoop uit kunnen putten, misschien het zelfvertrouwen wat opvijzelen, maar voetballend gezien hebben ze er weinig tot niks aan gehad denk ik. Ik bedoel daarmee dat Feyenoord in de Eredivisie 9 van de 10 keer de bovenliggende partij zal zijn, en dat vergt een heel ander soort voetbal dan dat ze vanavond hebben laten zien. Desalniettemin wél een opsteker voor het vertrouwen

22 november 2017 om 06:06

Dit jaar is Feyenoord niet negen van de tien wedstrijden.de bovenliggende partij, vind Feyenoord na het kampioenschap echt waardeloos voetballen.

22 november 2017 om 07:29

Dat ze dit seizoen geen schim zijn van de kampioensploeg van vorig seizoen staat buiten kijf. Maar de intentie waarmee zowel Feyenoord als de Eredivisie-tegenstander het veld betreden is 180 graden gedraaid tov van gisteravond.

Netjes stand gehouden, helaas zonder resultaat. Wel weer weer een record erbij ;-)

Hier zet best wat in. Aantal kansen om te scoren en het stond goed. Ja City vond het wel best, maar de voorspelde 8-0 geintjes vielen best mee.

Larson en Van Beek waren de beste op het veld. Toornstra met lekker veel felheid en Nieuwkoop viel goed in. Boëtius kan niet op dit niveau.

21 november 2017 om 22:43

Hapsie was ook wel weer erg sterk vandaag. Maar mooi om van Beek zo te zien verdedigen. Ongelooflijk eigenlijk hoe sterk hij teruggekomen is na zijn blessure.

21 november 2017 om 23:28

Inderdaad. V Beek, Larson, Tapia, dat zijn de mannen die nu moeten opstaan en de boel weer overeind moeten trekken. Berghuis iets scherper nog en Boetius op de bank, kan het niveau duidelijk niet aan. Ik zou Tapia graag op Vilhena zijn plek zien. Hij kan fel verdedigen maar heeft ook iets onvoorspelbaars en gedurfds in zijn spel waarmee je aanvallend meer kunt creëren. Vilhena werkt hard, maar dat doe ik ook. Hij voegt voetballend veel te weinig toe. Jorgensen straks weer de oude, el Ahmadi terug en Jens die weer gaat scoren...dan worden ze alsnog gewoon 2e of zelfs 1e.

Waarom kan je dit nou weer niet over de streep trekken. Je hebt niets aan verdienstelijk als je weer geen punten oplevert voor je eigen Europese campagne en niet te vergeten de Uefa coëfficiëntenlijst. We hebben er helemaal niks aan.

21 november 2017 om 22:43

Je hebt als Feyenoord zijnde toch wel iets aan verdienstelijk spelen tegen het grote City, namelijk: vertrouwen tanken. Zonde dat we dat puntje niet binnen konden sprokkelen, maar in zo'n lastige groep is dat ook gewoon verdomd lastig.

21 november 2017 om 22:48

Feyenoord speelt als kampioen CL omdat clubs als AZ, PSV en Ajax de afgelopen jaren gewoon de punten binnenhaalden. Je zou er dood- en doodziek van moeten zijn als je in de 88e minuut achter komt. Die gelatenheid, die "meedoen is belangrijker dan winnen" mentaliteit, daar hebben we op de Uefa coëfficiëntenlijst echt he-le-maal niets aan.

21 november 2017 om 22:49

Gelukkig hebben we er wel wat aan om de groepsfase nieteens te halen.

21 november 2017 om 22:53

Zal me echt een worst wezen. Dit Feyenoord is niet het Feyenoord van vorig jaar. Als je daadwerkelijk verwacht dat Feyenoord iets kon klaarspelen (zeker in huidige vorm) in deze groep, heb je een behoorlijke plaat voor je kop. Die coëfficiënten hebben we met z'n allen vergooid.

21 november 2017 om 23:00

Precies dat "zal me echt een worst wezen" is een uitspraak waarom zo'n club de komende jaren maar weer geen CL moet gaan spelen. Je komt 2 minuten voor tijd achter, dus het erge is juist dat Feyenoord een gelijkspel had kunnen en moeten klaarspelen ja.

21 november 2017 om 23:04

Ja balen. Wat doe je eraan? Gaan zitten jammeren om die coëfficiëntenlijst is wel het laatste waar ik me druk om ga maken. Nederlandse clubs horen in de Europa League thuis, dus is het maar goed ook dat we die directe CL ticket kwijt zijn, bespaart de Nederlandse clubs weer een vernedering.

21 november 2017 om 23:06

Wat loop je nou de hele tijd te zeiken over dat feyenoord alles verpest. Feyenoord heeft een aantal geleden ook nog overwintert in Europa. Als jouw ploegje of psv het beter zou kunnen doen dan hadden ze zich wel geplaatst.

22 november 2017 om 11:37

Daar heb je onze twitterkoning Myvison weer, na het vorige verlies een heel A4tje kunnen volzetten met frustraties en nu kom je maar met dit? Valt me van je tegen. Maargoed je hebt gelijk als je dit over het feyenoord van borig jaar had gezegd. Echter in de huidige vorm is maar 1-0 verliezen echt geen schande!

21 november 2017 om 22:44

Man man man, ze hebben niet tegen Apoel gevoetbald. Je haalt hier bijna een punt tegen City. Enige persoon (die je eigenlijk elke wedstrijd weer op een blunder kan betrappen) die je wat kan verwijten is Van Bronckhorst. Lekker naïef Bilal inbrengen. Dat had daarachter natuurlijk dichtgemetseld moeten worden met St Juste erbij.

21 november 2017 om 22:49

@BlindeVogel. Berghuis was op, dus Gio moest wisselen. Dit gaf Berghuis net zelf aan.

21 november 2017 om 23:12

Dat verklaart toch niet waarom Bilal en niet St Juste erin moet komen.

22 november 2017 om 10:05

Wel als je bedenkt dat er gewonnen moet worden om door te gaan.

21 november 2017 om 22:47

Voor Feyenoord begrippen is dit gewoon een goed optreden. Vooral in de huidige vorm.

21 november 2017 om 22:55

Als je zo graag punten voor de lijst wilt krijgen, hadden jullie gewoon van Rosenborg moeten winnen. Verliezen van het beste/duurste team v/d wereld, no. 1 van Italie en de no. 1 van oekraine is niet meer dan normaal. Daar zou geen enkele Nederlandse ploeg punten tegen horen te halen.
Echter zijn Rosenborg & Osijek ploegen waartegen je als Nederlandse topploeg verplicht bent om over 2 wedstrijden van te winnen. Dit seizoen zijn het jullie, Ajax en Psv, die het voor de rest verkloten door niet te winnen van deze C-teams.

21 november 2017 om 23:11

Volgens mij heeft Feyenoord van de traditionele top drie het afgelopen decennium veruit het minst vaak europees mogen aantreden, al helemaal in de CL. Dus wie heeft het nu zover laten komen dat de kampioen van dit seizoen geen CL speelt? Beetje makkelijk om nu naar Feyenoord te wijzen in deze loodzware poule. Maar goed, er zit een duidelijk anti-sentiment bij jou, prima.

21 november 2017 om 23:13

Gast Feyenoord speelt sinds 2002 geen CL. Ze komen net weer om de hoek kijken, je ziet dat ze gewoon zoekende zijn en nu stabieler de wedstrijden in gaan.

0 punten, pijnlijk zeg. Ook al is het verschil zo groot. Van te voren misschien wel gedacht maar niet gehoopt. Realiteit ten top!

Altijd hetzelfde liedje: verdienstelijk spelen maar aan het eind van de streep niks hebben. Zoals zo vaak als NL ploeg in Europees verband. Kunnen ook amper eens resultaat boeken en geven het bijna altijd weg. Triest maar je raakt er aan gewend.

Denk dat we hier kort over kunnen zijn: helaas. We hebben vandaag goed verdedigd, nog prima kansen gehad voor de voorsprong en helaas valt in het slot dus alsnog die tegentreffer. Maargoed, punt of niet (ja, gã©ã©n punten is een record), het was een leuke wedstrijd, door gingen we toch al niet en we hebben denk ik wel wat vertrouwen kunnen tanken. Niemand ook geblesseerd geraakt, dus op naar Groningen voor de hopelijke ommekeer.

In tegenstelling tot de thuiswedstrijd hoef je je niet te schamen. Wil nog even zeggen dat Bilal wederom het voor elkaar kreeg om alles fout te doen. Diks speelde verdienstelijk, net als de rest van de verdediging, Tapia bij die goal wel een foutje.

Toch jammer dat Berghuis zo onrustig was bij die kans die hij kreeg. Als hij die gewoon maakt had ik ze wel 0-1 zien winnen.

21 november 2017 om 22:45

Ja echt jammer was dat man! Had het nog wel willen zien in een volle kuip tegen Napol. Napoli is goed maar geen absolute top.

21 november 2017 om 22:50

We moesten niet alleen winnen van Napoli, maar ruim ook. Dat zou nooit gebeurd zijn, maar goed dan heb je tenminste nog wat spanning.

Feyenoord seizoen in een notendop .. toch de deksel weer op de neus..

21 november 2017 om 23:17

Jij had verwacht dat ze hier punten zouden pakken ofzo? Feyenoorders niet in ieder geval, die waren gewoon realistisch dus geen sprake van een deksel.

Van Beek.. echt een puike pot gespeeld samen met Tapia. Jammer van die goal.

Ik wist dat het doelpunt nog zou komen. Wat heb ik mij lopen irriteren aan die commentator zeg. Eerste punt is binnen dit en dat. Er waren nog 6 minuten te spelen en City heeft genoeg kwaliteiten om met 1 simpele beweging en pass een doelpunt te maken. Maar goed. Ik kan eindelijk trots zijn op mijn club! Puur om het vertoonde spel, niet om het resultaat uiteraard. Of stiekem toch wel?

21 november 2017 om 22:43

Commentator's Curse, ik dacht het ook al toen hij het zei. Volledig zijn schuld natuurlijk dat we hier verliezen

21 november 2017 om 22:50

Nee, tuurlijk niet, maar het irriteerde mij gewoon dat hij het punt al telde.

21 november 2017 om 22:54

Volgens mij heb je dan niet goed geluisterd hoor want hij zei iets van. Dat het nog 6min duurde voordat Feyenoord een punt zou hebben

Dapper Feyenoord dat zich uitstekend heeft geweerd tegen een grootmacht. City heeft vrijwel geen kansen gehad omdat onder andere Van Beek uitstekend stond te verdedigen. Ontzettend jammer dat je hem nog tegen krijgt.

21 november 2017 om 22:45

Ik vond dat Manchester City vandaag wel rustig speelde. Normaal gesproken spelen ze met veel snelheid door het centrum en dat heb ik vandaag niet gezien.

Jammer maar toch genoten van Feyenoord vanavond! De voorgaande wedstrijden had je echt het gevoel dat er niks in zat maar vanavond was dat echt een ander verhaal. Vrees dat Feyenoord nu wel met een goed gevoel naar Groningen afreist van het weekend. Alhoewel 14 punten normaal gesproken een gelopen zaak is.

Berghuis in het interview: Het is een mooie campaign geweest...
Hey Berghuis, je hebt 0 punten behaald.

21 november 2017 om 22:48

Hey martjjn, CL opzich is al mooi om mee te maken. Dus wat zegt hij hier fout dan? Hij bedoelt namelijk niet dat het goed is verlopen.

21 november 2017 om 23:05

Winnaarsmentaliteit is wat ik mis in Nederland. Je bent toch doodziek na deze wedstrijd. Vooral Berghuis die gewoon een goal moet maken.
Dan vertellen dat het mooi geweest is vind ik belachelijk.

21 november 2017 om 23:20

Of gewoon realistisch zijn. Je kan nog zoveel winnaarsmentaliteit hebben, maar uiteindelijk maakt kwaliteit het verschil.

21 november 2017 om 23:28

Andere Nederlandse clubs hebben vroeger ook in de Champions League van betere teams dan dit City gewonnen. Puur door instelling en inzet (en geloof).
Bluf gewoon vol ervoor te gaan en niet dit angsthazen voetbal.
Zo verlies je zonder risico te nemen, verdien je minder respect voor in mijn ogen.

21 november 2017 om 23:38

Mwah.. dat is slechts incidenteel. Feyenoord won ook van Manchester United en Sevilla. 99 van de 100 keer ga je de boot in tegen dit soort clubs en af en toe zit er wel eens een stunt in. Helaas is dat dit seizoen niet aan de orde.

22 november 2017 om 00:19

"vroeger"

Ja daar heb je het al

22 november 2017 om 01:06

3 verschillende steden bezoeken in paar maanden is een hele mooie ervaring. Als ik naar 3 verschillende steden moet reizen voor mijn werk om deals rond te krijgen en niks lukt, dan is het voluit kut. Ik zou het dan geen mooie campagne noemen en trots zijn op de ervaringen die ik er heb gekregen.

22 november 2017 om 10:08

Vroeger wonnen we de europa cup 1 en werden we europees kamioen. En toen ging geld invloed uitoefenen. Eigenlijk is het zonde dat de maximaal 3 buitenlanders in een ploeg regel is afgeschaft. Dan had je niet van die overbetaalde vreemdelingenlegioenen gehad.

Zijn er eigenlijk nog Sterling haters? Die beweerden dat hij een renpaard zonder techniek is, nooit zal leren scoren en onder Guardiola nooit zal spelen? Je weet wel die altijd roepen dat het weer een Engelse speler is die door de Engelsen wordt gehyped. Die jongen is dit seizoen fantastisch en heeft een super hoog rendement!

21 november 2017 om 22:47

Absoluut, en daar mag hij Guardiola op z'n knien voor bedanken. Sterling heeft veel talent, heeft hij altijd gehad, maar het was heel vaak verschrikkelijk slordig en wild. Je kan zeggen wat je wilt over zijn prestaties, maar elke speler word individueel beter van hem, dat zie je nu zeker.

21 november 2017 om 22:49

Ja hij is wel echt gegroeid ja en scoort de laatste tijd steeds vaker. City heeft met Sane en Sterling nu wel twee buitenspelers met een uitstekend rendement en daarom doen ze het ook zo goed! Eigenlijk hebben ze er alleen nog eentje nodig om te kunnen rouleren en blessures op te vangen. Bernardo Silva op rechtsbuiten kan eigenlijk niet

22 november 2017 om 00:20

Twee jaar geleden had hij die bal de tweede ring in geblazen

22 november 2017 om 09:14

Hou alsjeblieft op met dat woordje 'haters'. Als je (onterechte) kritiek op iemand hebt dan haat je die persoon niet hoor. Wat een kansloos woord zeg. Kinderachtig.

Heel jammer, je houd lang stand, maar het is uiteindelijk volkomen verdiend dat City wint. Best een wonder wat jet met Diks niet eens goals tegen krijgt. Toch jammer, Feyenoord heeft behalve een paar minuten hier en daar niks laten zien in de Champions League. Heb vooral in Europa helemaal niks tegen hun, maar het is toch echt een wanvertoning, vooral aanvallend zit er echt geen idee achter. Alles of niets tegen Napoli, want je kan toch niet als selectie genoegen nemen met 6 verlies potten 3 goaltjes.
Jammer Feyenoord had nog gehoopt op het einde dat Berghuis de bal erin kon knallen, is de enige die nog iets probeert te doen.

Ik gunde het punt wel aan Feyenoord alleen maar zo dat die Qatarese Bosman club niet zou winnen. Helaas gaat het dan tenslotte toch verkeerd. Jammer want als land konden we het punt zeker goed gebruiken.

Zonde dat ze geen puntje pakte, was niet onverdiend geweest. Feyenoord speelde een prima pot terwijl City futloos en inspiratieloos oogde. Die Toure liep erbij als een veteraan bij een benefiet wedstrijd.

Ik was net iets te snel... De vraagstelling is meer dan een punt. Dat antwoord is nee.

Een punt wel.

Ik begrijp wederom niets van de wissels...

De beker moet het worden.

Je zou er dood- en doodziek van moeten zijn als je in de 88e minuut achter komt. Die gelatenheid, die "meedoen is belangrijker dan winnen" mentaliteit, daar hebben we op de Uefa coëfficiëntenlijst echt he-le-maal niets aan.

21 november 2017 om 22:57

Ik vond Feyenoord echt prima spelen! Ik baal er alleen echt enorm van al waren ze veel minder geweest, als je in de 88e minuut nog gelijk staat moet je het over de streep trekken. Het ergste is dat ik in de 85e minuut inzette op overwinning City om juist een omgekeerde jynx mede mogelijk te maken (bijgeloof), helaas kreeg ik gelijk.

21 november 2017 om 23:09

@myvision. De afgelopen 6 wedstrijden van Feyenoord gezien. Met al die gelijke spelen. Toen had Feyenoord nog veel meer mogelijkheden om te winnen dan vanavond. Het bestaat niet dat je dan ineens tegen City wel een keer geluk hebt.

21 november 2017 om 22:55

Ah yo lekker belangrijk die lijst. Ajax en psv gooien er in de voorbereiding met de pet naar en uiteindelijk is het de schuld van Feyenoord dat we geen punten halen. Morgen Vitesse de schuld geven zeker? Hand in eigen boezem?

21 november 2017 om 23:02

Nee dat mag, want zij hebben voor ons de punten behaald. We moeten collectief de schaamtekap opzetten en 10 rondjes kruipen over de dam terwijl we zij zijn Ajax zij zijn de beste zingen.

Daarna terug naar Rotterdam en niet weer per ongeluk kampioen worden en ons land voor schut zetten

21 november 2017 om 23:03

Je weet dat die lijst over de laatste vijf seizoen gaat? In de overige 4 seizoenen presteerden Ajax, PSV en AZ wel. Dat waren de seizoenen dat Feyenoord ook niet presteerde.

Prima als je een dergelijke mentaliteit hebt maar dan vind ik dat Nederland de clubs die wel presteren in Europa moet gaan afvaardigen in plaats van Feyenoord die dus niets voor Nederland wil doen blijkbaar.

21 november 2017 om 23:27

Misschien iets verder kijken dan alleen dit seizoen? Afgelopen jaren heeft Feyenoord ook niks bijgedragen voor het Nederlandse voetbal. Het meest storende vind ik nog dat ze het als een soort schoolreisje zien.5x verliezen en dan elke week zeggen dat er verbetering in zit. Feyenoord was niet beter dan de in de thuiswedstrijd. Man city speelde nu niet 100%. Het stoort mij dat ze de CL niet serieus nemen en doodleuk spelers gaan sparen voor de wedstrijd tegen Groningen.

21 november 2017 om 23:39

2 jaar geleden overwintert als groepswinnaar, 2-0 Sevilla verslagen (de latere EL winnaar ) en in de 8e finale nipt met 2-3 van AS Roma verloren over 2 wedstrijden.Vorig seizoen thuis United verslagen, verder inderdaad een paar magere jaartjes ervoor....

22 november 2017 om 10:12

In deze poule had geeneen nederlandse club punten gehaald.

22 november 2017 om 10:26

@fr1963: Exact dat Feyenoord wat je net schetst, heb ik gemist dit Europese seizoen. En met mij heel Nederland, vandaar de teleurstelling.

@nrvier: Dat kan je nooit voorspellen gezien de afgelopen jaren Nederlandse ploegen in zwaardere poules het beter deden.

22 november 2017 om 11:20

Klopt, als ik het echt had kunnen voorspellen was ik rijk geweest. Maar gezien de huidige vorm van de nederlandse clubs is het geen rare veronderstelling.

Ongelofelijk dat 10 minuten een beetje aanzetten en de rest van de tijd op 10% spelen wordt beloond met 3 punten. City was nog steeds beter, maar deze inzet dient te worden bestraft. Hier had Feyenoord meer van moeten profiteren en dat mag je v Bronkhorst kwalijk nemen door feyenoord wederom te laten spelen om niet te verliezen ipv spelen om te winnen.

Puntje was wel verdiend geweest, prima gespeeld. City speelt natuurlijk nergens meer voor, anders krijg je als Nederlandse club hier gewoon een pak rammel.

Gio moet wel aan zijn tactiek werken in dit soort wedstrijden.. Elke keer hoor ik in een interview dat ze een prima pot hebben gespeeld? Je staat iedere keer met nul punten...

Zoals Berghuis ook al in het interview na de wedstrijd zei...
City heeft verdiend gewonnen ze waren beter.

21 november 2017 om 23:15

@ajaxrene. Had je dat dan niet zelf al gezien? Schandalig dat een ploeg van 40 miljoen niet beter is dan een ploeg van 288 miljoen.

21 november 2017 om 23:20

Jawel, natuurlijk wel, maar er zijn hier droeftoeters die beweren dat Feyenoord een punt had verdiend. Ja, dat zie ik toch wel anders...

Zoals verwacht, opnieuw 0 punten. Met vlagen aardig voetbal gezien, met een gemakzuchtige thuisploeg bleef het lang doelpuntloos, maar uiteindelijk toch met legen handen.. ze hebben er in ieder geval een record aan over gehouden.

Oh jee Van Gaal noemt het Feyenoord publiek het beste publiek van Nederland.

Leuk ventje die Amrabat trouwens, beleefd en down to earth.

Kom net uit het uitvak maar wat trots om feyenoorder te zijn!!!!💪💪

Speelde Feyenoord nou zo goed of had City er geen zin in? Denk een beetje van beiden...

Alles zit tegen dit seizoen. Blessures, kut goals tegen (persoonlijke fouten), een keeper die uit het niets zijn zelfvertrouwen kwijt lijkt. Ik zat in de 85 minuut echt te nagel bijten en te hopen op een 0-0. Maar zoals alles tegen zit zit dit ook niet mee. Rot club dat City met groot geld. De fans gingen 10 minuut voor tijd maar naar huis. Mooi dat het Legioen er nog zit en klapt voor Feyenoord.

Het doet even pijn maar YWNWA.

Feyenoord zit in een dip maar dit gaf wel even vertrouwen je had hier misschien zelfs kunnen winnen al sluit ik niet aan dat als je voorkwam dat City ineens op 100 procent zou gaan aanzetten.

Van Beek en Tapia mooi centrum waar van Beek echt overal tussen zat en Tapia ook veel goede en mooie acties had. Haps was echt weergaloos, Nieuwkoop ondanks niet volledig fit toch een paar hele sterke onderschepping, Amrabat was genadeloos en Vilhena leek ook ze vorm van vorig seizoen weer even te hebben. Toornstra nog steeds niet lekker in ze vel net als Berghuis ze scoren beide een 5,5 door hun strijd maar hopelijk gaan ze weer op scherp schieten binnenkort, Ahmadi zou ik even rustig aan de kant houden want waar hij steeds net iets te laat is dit seizoen zie je gewoon Amrabat kei en keihard die ballen fair pakken, Larsson speelde ook formidabel soms zelfs 3 man voorbij gekomen moeilijk van de bal te krijgen alleen met Boetuis geen slim lopende afspeel punt, Boetuis was dan ook de minste in mijn ogen, Diks ging ook lekker had me positief verrast, Bilal kon gevaarlijk zijn maar werd slim tegen gehouden met overtredingen. Jones erg onzeker ook niet weer zo slecht had toch wel veel ballen maar oogde wel onrustig.

Klinkt heel optimistisch voor een nederlaag maar met Boetuis ga je echt niet scoren tegen City wat je hem ook weer niet kwalijk mag nemen als linksbuiten. Jammer dat weer Jorgensen niet helemaal fit was.

Ook Gio krijgt compliment met goede wissels en het tactisch sterk neer te zetten. Ik hoop dat we lering trekken uit deze wedstrijd Jones zit gewoon in een mega dip en hoop op Vermeer, Toornstra en Berghuis kan je niet omheen ze blijven strijden ook als het minder gaat maar hoop toch wel dat ze gaan scoren. Als Jens en steven in vorm raken in dit elftal dan word het misschien nog wat.

Vermeer
Nieuwkoop
van Beek
Tapia
Haps
Amrabat
Toornstra
Vilhena
Berghuis
Jorgensen
Larsson

Feyenoord heeft het prima gedaan, maar verliest wel terecht van Manchester City wat er duidelijk iets te makkelijk over dacht. Helemaal kwalijk kan je ze dat niet nemen, aangezien ze in de heenwedstrijd na 45 minuten eenvoudig klaar waren en ze eigenlijk om niks meer spelen. Feyenoord had een goed verdedigend blok neergezet, maar was aanvallend eigenlijk onmachtig. Gevolg zou een 0-0 geweest moeten zijn, helaas is een moment van concentratieverlies bij een goede aanval van City fataal.

Maar het niet nodig om het Feyenoord supporters hier in te peperen dat ze historisch gezien negatieve records breken. Bij voorbaat was voor de mensen met een objectieve blik al duidelijk dat deze groep een vrij kansloze opdracht zou worden, zelfs voor plek 3. Dat krijg je nou eenmaal als je in pot 4 zit bij de loting. Als het niet deze kansloze poule geworden was, dan mogelijk een van de andere 3/4 waarin Feyenoord waarschijnlijk ook tekort zou komen.

Laat elke club in Nederland hier een voorbeeld aan nemen. Gewoon goed positiespel, en kansen om eruit te komen tegen één van de beste clubs ter wereld.. chapeâu Feyenoord! Jammer dat het geen 0-0 werdt maar top gedaan. Geen minuut verveeld

Lekkerr gespeeld.
Guardiola moest en wou winnen hoe dan ook.
Dat was 1 can de verschillen.
Wat een tikkeltje takktle

Boetius de slechtste man op het veld (zoals altijd) , maar Vilhena liet 't deze wedstrijd soms wel zien. City wordt wel erg geroemd trouwens.. Het is nog altijd gewoon een koopclub he. Kijk naar die Mangala, voor dik 30 miljoen gekocht. Bevalt niet, wordt afgedankt. Zo ook met veel andere spelers voor dik €30 miljoen, zoals Bony, Fernando, Navas, etc. Onder het mom van God zege de greep. En dan kijken we wel of het past. Daar zit weinig beleid achter. Omdat ze tussen de vele miskopen ook een aantal versterkingen hebben, lijkt het Europese top te gaan worden, is alles ineens mooi aan City, maar ik vind het nog altijd maar ordinair

Het is toch slecht gesteld met je als club en land als een 0-0 als een soort overwinning gezien zou worden zeg...
Natuurlijk was je bij voorbaat kansloos in deze poule, alle drie de andere clubs zijn niet 1 -2 maar wel 3 maatjes te groot, maar 0 punten? Is gewoon echt heel slecht. Zegt toch wel wat dat Willem 2 de te kloppen recordhouder is op dit vlak?

22 november 2017 om 08:40

Feyenoord is al het lachertje van de ED, hoe kunnen we dan verwachten dat die iets presteren in de CL. Vorig seizoen was een gelukstreffer voor fey dat verder problemen in de selectie maskeerde. Zie nu: voller programma, volle ziekenboeg, geen punten in ED en CL

22 november 2017 om 09:37

Vorig jaar speelde Feyenoord 3 of 4 wedstrijden minder sterk. En hadden ze de zelfde schema voor de winterstop. Dus je brult onzin. Ze wonnen toen thuis van Manunited en Psv uit in 1 week.

22 november 2017 om 10:14

Als je de tijd zou nemen even na te denken voor je reageert zou je misschien zien dat ik helemaal niet zeg dat ze geen goede potten hebben hespeeld. Ze hebben vorig seizoen prima gespeeld, zeg alleen dat ze het geluk hadden dat alles precies op zn plek viel, wat dit seizoen duideijk niet het geval is. Nu valt op dat als het niet mee zit, dit gewoon een erg gebrekkige selectie is die geen potten kan breken. Zelfs niet in de ED. Graag lezen voordat je de volgende keer terug brult goed? Fijne dag

Jammer dat 't niet is gelukt. Heel goed gespeeld en vooral Haps vond ik goed. In Nederland rivalen, in Europa samen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren