Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Advocaat gunt tweetal debuut: ‘Normaal gesproken komen ze erin’

Laatste update:

Donny van de Beek en Sergio Padt staan voor hun debuut voor het Nederlands elftal. De middenvelder van Ajax en doelman van FC Groningen zullen dinsdagavond tegen Roemenië waarschijnlijk als invallers binnen de lijnen komen in Boekarest.

“Er zit wel een kans in dat zij debuteren. Maar daar zeg ik wel eerlijk bij dat het afhankelijk is van de stand, want ik wil winnen. Normaal gesproken komen Donny en Sergio er echter wel in”, zo wordt Dick Advocaat geciteerd door De Telegraaf. De twintigjarige Van de Beek liet eerder al weten dat hij uitkijkt naar zijn eerste minuten in Oranje.

“Dat mijn geduld op de proef wordt gesteld, valt wel mee, hoor. Het moment zal vanzelf komen. Laten we rustig afwachten”, sprak de Ajacied, die dit seizoen in vijftien officiële wedstrijden in clubverband goed was voor drie doelpunten en één assist. De zeven jaar oudere Padt stond dit seizoen in 13 wedstrijden tussen de palen bij FC Groningen en daarin kreeg hij 24 treffers om de oren. Eén keer, tegen FC Twente in september, hield hij zijn doel schoon.

Denk jij dat Donny van de Beek en Sergio Padt vanavond debuteren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuk voor die jongens om hoogstwaarschijnlijk hun debuut te maken. Ik denk wel dat het te vroeg komt. Donny speelt goed, maar niet NL-elftal waardig. Al is die waardigheid op dit moment lastig te oordelen. En Padt zie ik niet heel veel keepen, dus daar kan ik weinig over zeggen buiten die statistiek om. Pas een keer zijn doel schoongehouden en gemiddeld bijna 2 goals tegen in een wedstrijd klinkt niet geweldig. Nu doet Groningen het als geheel niet goed en helpt dat een keeper niet mee.

Echter moet er vanaf nu aan een team gebouwd worden waarmee we vooruit kunnen. Er moet weer licht aan het eind van de tunnel komen voor het NL elftal om de toekomst wat te verhelderen. Ze moeten spelers opstellen die wekelijks spelen en goed presteren bij hun club. Daarnaast moeten we eens afstappen van dat 4-3-3 gezeik, oftewel 'de Nederlandse formatie'. Daar hebben we gewoon niet de kwaliteit en spelers voor. Bij de Knvb moeten ze eens realistisch durven te zijn.

14 november 2017 om 08:26

Houd eens op met dat onzin “er moet gebouwd worden”. Er moet helemaal niets gebouwd worden. Er kan niets gebouwd worden. Interland voetbal is geen clubvoetbal. Het is al een prestatie op zichzelf als de selectie gelijk is aan de vorige interlandperiode.

14 november 2017 om 08:36

Hoe wil je in godsnaam zonder iets op te bouwen nog enig resultaat halen in de toekomst? Er moet wel degelijk gebouwd worden. Je kunt uiteraard niet een vaste opstelling hebben, dat is logisch. Je weet echter wel vaak welke spelers een beetje in aanmerking komen. Soms zitten daar wat schommelingen in door vorm of blessures, maar over het algemeen valt dat mee. Spelers moeten weten waar ze aan toe zijn. Spelers als Wijnaldum, Depay, Dost, van Dijk, Blind, Tete, Promes spelen niet bij de minste clubs. Dit zijn spelers die nog jaren mee gaan (op Dost na) en zeker iets toe kunnen voegen.

14 november 2017 om 08:36

Overdrijf niet zo, het gaat om een invalbeurt. En natuurlijk moet ook aan een nationaal team gebouwd worsen. De huidige selectie is een drama de spelers op wie lang gebouwd is hun topniveau niet meer halen en stoppen. Er is nog niemand die zo’n rol invult, maar dat kan er over 4 jaar heel anders uitzien met deels dezelfde spelers. Dus ja, er moet absoluut gebouwd worden. Dat kan prima met steeds wisselende selecties met een vaste kern.

14 november 2017 om 08:40

Het moet een prestige zijn om voor het NL-elftal te mogen spelen. Dan zou ik ook wel mijn debuut kunnen maken? Tegenwoordig hoeft er amper meer gepresteerd te worden. Vaak wordt gezegd dat de jongens zonder 'eer' spelen. Ik denk dat dat hier mee te maken heeft. Je wordt al opgeroepen na een handje vol goede wedstrijden. Dus waar is de eer gebleven om voor ons land te spelen? Ik weet het niet.

14 november 2017 om 08:26

Houd eens op met dat onzin “er moet gebouwd worden”. Er moet helemaal niets gebouwd worden. Er kan niets gebouwd worden. Interland voetbal is geen clubvoetbal. Het is al een prestatie op zichzelf als de selectie gelijk is aan de vorige interlandperiode.

14 november 2017 om 14:58

Zonder Padt had Groningen vrijwel puntloos onderaan gestaan, laat dit seizoen en heeft zeker vorig seizoen laten zien een uitstekende keeper ter zijn. Verdiend zeker de kans om zijn interland debuut te maken, ook al is het maar het laatste kwartier. Als hij de overstap gaat maken naar de top van Nederland of subtop in bv Engeland zal hij doorgroeien naar de vaste waarde voor het Nederlands elftal.

Van alle middenvelders die je op kan roepen kies je voor Donny van de Beek? Die jongen is niet eens zeker van een basisplaats bij Ajax. Dit is echt pure armoede en onbegrijpelijk. Het zal wel weer aan mij liggen.

14 november 2017 om 08:46

Man, man, man. Een keer buiten de basis gestaan en gelijk al niet meer zeker van een basisplek? Gaat dat tegenwoordig zo? Durf te wedden dat vd beek er gewoon weer in staat.

14 november 2017 om 09:16

Omdat zijn concurrentie er ook niet veel van bakt bij Ajax. Van de Beek was de eerste paar wedstrijden erg goed maar in de meeste eredivisie wedstrijden laat hij weinig zien. Daarnaast vind ik f de Jong meer indruk maken. Totaal onterecht dat hij erbij zit zeker als je een Fer niet selecteerd bijvoorbeeld.

14 november 2017 om 09:20

Het is nog steeds armoede. Net alsof je in de snoepkast kijkt en pennywafels pakt terwijl er ook Bonbonbloc ligt. We hebben betere middenvelders rondlopen die eerder in aanmerking horen te komen.

14 november 2017 om 09:22

En niet te vergeten Hendrikx

14 november 2017 om 09:34

Als je Hendrikx noemt en niet door hebt dat dat een volledig ander type is dan Donny (geldt ook in mindere mate voor Fer overigens) dan snap ik dat je verbaasd bent inderdaad ja..

14 november 2017 om 09:56

Pennywafels zijn gewoon ontzettend lekker, door ze te vergelijken met Donny doe je ze tekort mee. Maar je hebt gelijk, niemand kiest voor een pennywafel als er ook een Bonbonbloc ligt. Of wat te denken van stroopwafels? Man man man

14 november 2017 om 09:42

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk niet zo veel tegen heb dat dit soort jongens erbij zitten bij vriendschappelijke wedstrijden. Die jongens krijgen waarschijnlijk een enorme boost van het feit dat ze bij het grote oranje zitten en minuten mogen maken. Dat kan een heel positief effect hebben op hun verdere carrière denk ik. Dus is donny al klaar voor het echte oranje. Nee nog niet. Maar hij is in potentie wel een van de beste zo niet de beste middenvelder die we hebben van de nieuwe generatie. Zulke jongens mag je best wel een beetje motiveren met vriendschappelijke wedstrijden

Hoezo mag Donny zijn debuut maken? Die jongen speelt een belabberd seizoen. Begon leuk in de eerste 2 wedstrijden door te scoren, maar voor de rest is het niet om aan te gluren. Pure middelmaat.

Tja, van de Beek, ik snap niet dat je hem er nu bij hebt gehaald. Bij Ajax speelt hij niet bepaald grandioos, maar goed, dat kan je hem nog vergeven, hij is nog jong. Maar hij zou nu juist bij Jong Oranje zich moeten onderscheiden, die spelen ook nog eens belangrijkere wedstrijden op dit moment. We moeten dit soort spelers juist in Jong Oranje laten spelen, waarom hem al naar het grote Oranje halen, hij heeft 3 (!) interlands voor Jong Oranje gespeeld, is pas net (of niet meer?) basisspeler bij Ajax en dat team speelt ook niet geweldig. Dat je vroeger Van der Vaart of Robben snel overhevelde, dat valt te billijken, maar Donny van de Beek toch niet?

Als ik kijk naar de middenvelders die wel bij Jong Oranje zitten, Ramselaar, De Jong, Til, Bazoer, Ouwejan en Rosalia dan vraag ik me zelfs af of je vd Beek als eerste opstelt. Ik vind hem tussen die namen ook niet er enorm bovenuit steken als ik eerlijk ben.

Belachelijke keuze van Advocaat ondanks dat het maar een oefenpot betreft. Die van de Beek is een soort van veredelde versie van Klaassen. Te licht dus.

14 november 2017 om 09:54

Hij is natuurlijk nog jong maar hij is (nog) veel minder dan dat Klaassen was. Sterker nog ik zag in Klaassen al meer kwaliteiten zitten dan dat ik ooit in Donny heb zien zitten. Het is een 13 in een dozijn voetballer zonder een specifieke kwaliteit. Daar waar Klaassen met doelpunten nog wel een kwaliteit heeft. Je kunt van hem niet zeggen dat hij het bij Ajax of jong oranje het zo goed doet dat hij op basis daarvan een plek in oranje verdiend.

Wat is de meerwaarde van zomaar jongens laten debuteren? Volgens mij moet je dat afdwingen en niet cadeau krijgen. Snap hier de achterliggende gedachte niet helemaal van.

14 november 2017 om 10:52

Precies. Net als een de Ligt en Fosu-Mensah. Jong Oranje speelt nog ergens om nu. Alleen spelers van Jong Oranje meenemen als ze echt een meerwaarde zijn en basis spelen.

14 november 2017 om 11:22

Bij Fosu Mensah gebeurde dat toch ook? Eigenlijk eerst in Jong en na blessure van Tete meteen in de basis. Voor van de Beek en de Ligt waren sws nog genoeg vervangers voor het Oranje

14 november 2017 om 11:25

@primetime,

Klopt, in dit geval wel. Maar ik meen dat hij er wel eens vaker bij heeft gezeten terwijl Jong Oranje ook speelde. Kan verkeerd zitten hoor.

14 november 2017 om 11:30

Nee de enige keer dat ie was opgeroepen was die wedstrijd met Frankrijk. Toen werd ie ook uit Jong geplukt omdat Tete geblesseerd was en Advocaat het een goed idee vond om kracht en snelheid tegen de fransen op te stellen. De wedstrijd 3 dagen later stond Tete er weer maar je gaat die jongen natuurlijk niet halverwege de periode weer terugsturen naar Jong

14 november 2017 om 12:15

Dat De Ligt vanavond speelt (vanwege blessures de Vrij, Hoedt en Rekik) snap ik nog wel. Mede omdat er bij Jong met Pierie en Schuurs een rrg goed centrum staat. Wel ben ik het er mee eens dat Van de Beek gewoon bij Jong in de basis zou moeten staan, daar kan hij uitblinken en die spelen wedstrijden die ergens om gaan.

Waarom Donny een debuut laten maken als hij dit seizoen helemaal niet zo goed speelt?!
Leuk en aardig allemaal, maar gaan we de stap Jong Oranje in vele gevallen voortaan maar overslaan.
Ik weet dat het niveau van Oranje op dit moment niet best is, maar spelers laten debuteren die niet eens een fantastisch seizoen spelen is echt idioot.
Zijn in ieder geval genoeg middenvelders die zeker nog een hoger niveau hebben dan Donny.
Donny is zeker een talent, maar laat hem ook maar wat vaker bij Jong Oranje spelen, kan helemaal geen kwaad.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren