Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Labyad velt zwak Ajax met dubbelslag in Amsterdam

Laatste update:

Ajax heeft zondag een dure nederlaag geïncasseerd tegen FC Utrecht. Voor eigen publiek gingen de Amsterdammers met 1-2 onderuit, door twee treffers van Zakaria Labyad. Ajax oogde inspiratieloos en creëerde veel te weinig kansen tegen een goed georganiseerd Utrecht. Koploper PSV kan de voorsprong op Ajax zondag uitbreiden tot acht punten in de thuiswedstrijd tegen FC Twente.

Ajax mocht zich gelukkig prijzen met de 1-1 ruststand, want de Amsterdammers zorgden nauwelijks voor gevaar in de eerste helft. Tot het moment van de gelijkmaker, vijf minuten voor rust, kwam Utrecht zelden in de problemen. Een vroeg doelpunt van Labyad had de bezoekers op voorsprong gebracht. Gyrano Kerk werd, weliswaar in buitenspelpositie, gelanceerd en behield goed het overzicht. Hij vond zijn vrijstaande aanvalspartner Labyad, die eerst de paal trof maar in de rebound wel doeltreffend was.

Utrecht hield de ruimtes klein en hield Ajax op die manier lang in bedwang. Pas enkele minuten voor rust was het raak voor Ajax, bij een van de eerste serieuze mogelijkheden voor de thuisploeg. De defensie was daar verantwoordelijk voor: een lange bal van Joël Veltman werd verlengd door Matthijs de Ligt en Nick Viergever gleed het leer achter doelman David Jensen. De tweede helft vertoonde gelijkenissen met de eerste: kansen waren er niet in overvloed en Utrecht bleef zonder al te veel moeite overeind.

Wel mochten de bezoekers zich in de handen wrijven toen Amin Younes een gouden kans onbenut liet. Kort nadat André Onana een fraaie redding leverde op een schot van Kerk, stelde Kasper Dolberg zijn ploeggenoot Younes in staat om van dichtbij af te werken. De Duitser raakte de bal echter niet goed en schoot over. Ajax creëerde weinig, terwijl Utrecht gokte op de counter en wel tevreden was over de tussenstand. Marcel Keizer besloot Daley Sinkgraven en Frenkie de Jong binnen te brengen; Klaas-Jan Huntelaar bleef op de bank.

Het hielp niet voor Ajax. De ploeg van Keizer bleef aanvallend onmachtig en het publiek werd steeds minder tevreden. Utrecht hield stand en kwam in de slotfase zelfs op voorsprong dankzij Labyad. De maker van het eerste doelpunt kreeg de bal in het strafschopgebied en bleef koel in het duel met Donny van de Beek. Hij stuurde de Ajacied de verkeerde kant op en liet Onana kansloos met een schot van dichtbij. Hakim Ziyech schoot van afstand nog op de lat en dat was de grootste mogelijkheid die Ajax nog zou krijgen.

Verdiende FC Utrecht de overwinning?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zei al dat Utrecht hier punten zou pakken en niemand wilde mij geloven. Prima, dat krijg je met Younes en Schone in de basis. Ben ook helemaal klaar met Keizer, slappe-hap-voetbal. Wat een schande!

5 november 2017 om 16:24

Ligt niet alleen aan Younes, Schone of Keizer. Ajax is kwalitatief gewoon niet zo goed.

5 november 2017 om 16:28

Alsnog meer kwaliteit dan Utrecht. Coach bakt er weinig van. Rare wissels, geen tackiek, matige spelers in de basis.

5 november 2017 om 16:29

Wöber eruit begreep ik het minst. Waarom? Die jongen was het beste in de verdediging! Daarna werd het alleen maar minder stabiel achterin.

5 november 2017 om 16:37

Tja meer kwaliteit dan Utrecht mag je ook wel verwachten he, gezien het enorme budgetverschil. Utrecht heeft dan weer meer passie.

5 november 2017 om 17:22

@Feynzo
Klopt, Ziyech hoort daar ook bij.
Daarnaast natuurlijk de beleidsmakers.
Was Wim Jonk er nog maar. Waren er tenminste 3 van de vier niet geweest.

5 november 2017 om 17:38

Naja je kan natuurlijk je vraagtekens bij de opstelling zetten. Je wint de laatste weken vrij ruim en waarom zou je dat veranderen. Als je dan ook kijkt naar wie er spelen, Met de Jong en Dolberg heb je 2 schaduwspitsen in de basis. Siem is een leuke supersub maar niet goed genoeg voor in de basis op het middenveld. Je haalt je enigste middenvelder eruit die het meeste loopvermogen heeft. Daarnaast speel je met Schone en Ziyech eigenlijk met 2 creatieve nummers 10 van oorsprong dus dan is het logisch dat je de slag op het middenveld verliest. Je weet dat Utrecht er fanatiek in gaat tegen Ajax en je haalt je meest ervaren man (huntelaar) uit de basis terwijl hij toch iedere week wel bij minimaal een of 2 doelpunten betrokken is. Het zijn gewoon allemaal vrij domme keuzes van Keizer.

5 november 2017 om 17:43

Helemaal mee eens. Huntelaar had ik zeker ook opgesteld

5 november 2017 om 18:27

Ja maar je mist ook kwaliteit. Wie is nu bv de topper bij Ajax, de leider in het veld, de vedette?

5 november 2017 om 19:37

Zeker. Hoe kan je bij 1-1 geen Huntelaar erin doen? Psv doet Luuk erin ( ondanks dat ie 1000 min droog stond en scoort). Daarnaast is Huntelaar niet zomaar een speler voor Ajax lijkt mij qua geschiedenis.

5 november 2017 om 23:15

Wöber eruit kon ik juist nog ergens begrijpen, die jongen is zo vaak door Kerk voorbij gelopen dat ‘ie nu nog last heeft van z’n nek door het omkijken. Miste gewoon snelheid tegen Kerk, die bij vlagen op een scooter leek te zitten.

De Jong eruit voor Van de Beek kon ik juist totaal niet begrijpen als je goals nodig hebt. Maar goed, mij hoor je niet klagen.

5 november 2017 om 16:24

Het bestuur van Ajax gaf voor aanvang van dit seizoen al aan, dat als er geen prijs gewonnen zou worden, dat de positie van de trainer ter discussie zou komen te staan en ik kan het bestuur van Ajax nu al vertellen dat Ajax geen prijs zal pakken dit seizoen.

Zelf heb ik al vanaf de eerste dag dat Keizer trainer werd van Ajax, mijn twijfels gehad over hem en tot nu toe gaat het ook niet naar behoren. De laatste weken presteerde Ajax prima en het voetbal was dan nog niet goed in de afgelopen weken (eigenlijk heel dit seizoen al), maar ik was al blij dat er in ieder geval gewonnen wordt en ook als er gewonnen wordt, moeten de credits ook naar Keizer gaan, maar nee, ik heb gewoon geen vertrouwen in hem.

Het gevoel dat ik in de periode van Danny Blind bij het Nederlands elftal heb, dat gevoel heb ik nu ook bij Ajax met Keizer: er zit geen systeem in, rare wissels, rare opstellingen, het voetbal dat matig is en de resultaten die erg wisselvallig zijn en Keizer heeft het dit seizoen meerdere malen over plan A, plan B en plan C gehad, maar volgens mij heeft Keizer tot op de dag van vandaag nog niet eens 'n plan A, dus hoe kan hij dan in hemelsnaam over alternatieven gaan praten?!

Vandaag was heel Ajax niet best. Vond Ziyech en Younes toch wel de 2 zwakste aan de kant van Ajax. Bij Ziyech ging vrijwel alles fout en buiten een schot op de lat aan het einde van de wedstrijd, deed hij ook gewoon niets goed en Younes die was weer bezig met z'n acties binnendoor die geen nut hadden en tot overmaat van ramp raakt hij bij de 1-2 van Utrecht de bal kwijt, vervolgens wandelt hij een beetje rustig en komt de bal voor de voeten van Labyad, die vervolgens scoort.

Het gaat tot nu toe met vallen en opstaan bij Ajax, maar ik verwacht niet dat dit nog goed gaat komen en als Keizer niet in de loop van dit seizoen wordt ontslagen, dan zal het wel aan het einde van dit seizoen zijn en om eerlijk te zijn denk ik dat dit seizoen al verloren is, zelfs met een nieuwe trainer en dan maar proberen om dit seizoen het beste ervan te maken.

Ook las ik een tijdje terug dat Overmars voor in de winter 2 versterkingen mag halen. Hopelijk gaat het kamp van Bergkamp zich er niet teveel mee bemoeien en geven ze Overmars (samen met Veldmate en de andere scouts) ruimte om 2 goede versterkingen te halen, want ik hoop echt dat Ajax in de winter een linksback en een vleugelaanvaller haalt.

Na dit seizoen moet er echt gewoon flink doorgeselecteerd worden bij Ajax, zowel binnen als buiten het veld. Spelers als Veltman, Viergever (zal z'n contract waarschijnlijk niet verlengen), Dijks (contract loopt af), Younes, etc. zou ik proberen te verkopen en ondanks dat Ziyech dit seizoen nog niet echt goed speelt, sluit ik desondanks toch niet uit dat hij na dit seizoen een stap wilt maken en ook van Onana sluit ik niet uit dat hij verkocht zal worden.

Daarnaast moet er dus buiten het veld ook een schoonmaak gehouden worden en als Keizer vertrekt, dan zal dat ook indirect consequenties hebben voor onder andere Bergkamp en Spijkerman, want die wilden Keizer zo graag als trainer.

Overmars en van der Sar mogen van mij wel blijven. In Overmars heb ik wel vertrouwen en hij moet gewoon ruimte krijgen, terwijl van der Sar in de afgelopen maanden toch een aantal mooie sponsordeals voor Ajax heeft binnengehaald en dat is het gene waar van der Sar zich in mijn ogen op moet blijven focussen: zo min mogelijk bemoeien met de selectie, maar vooral proberen om contracten en dergelijke voor Ajax binnen te slepen.

Wat was het veld van Ajax vandaag matig trouwens. Overigens niet voor het eerst dat het veld zo slecht is bij Ajax. Ze hebben genoeg geld op de bank, dus naast spelers en een goede trainer, mogen ze dat geld ook wel uitgeven aan een goede grasmat!

5 november 2017 om 16:26

Zou goed zijn als de trainer ter discussie staat. Met de winterstop heeft hij nog geen vaste basis elf

6 november 2017 om 03:21

Ziyech deed in jou ogen niets goeds? Ff een opsomming steekbal op dolberg waar de (mega) kans van younnes uit komt. Hoge bal over leuwin op de knie van de Jong. Talloze balveroveringen...etc. Het probleem zit m meer in het rendement van zijn teamgenoten ze maken de geboden kansen niet af. Of lopen hellemaal verkeerd (dolberg). Ziyech heeft in de eredivisie tot nu toe meer kansen gecreëerd dan nr2 labyad en meer ballen veroverd dan nr2 el ahmadi, dus wat willen de mensen nu dat hij elke week 3 goals maakt?

5 november 2017 om 16:24

Yes! Puntje ingelopen op Ajax! Komt helemaal goed dit seizoen!

5 november 2017 om 16:36

Hahahaha ja dat wel. Is het alsnog een goed weekend geworden voor de Feyenoord fans

5 november 2017 om 16:44

Hahahaha nee hoor AjaxBarca023. Nu maak ajax veel te groot (what's new).

5 november 2017 om 17:36

Was ook maar als een grapje bedoeld. Jammer dat je je meteen aangevallen voelt😂

5 november 2017 om 16:25

En waar was je vorige wedstrijden toen ajax ook zeer slecht speelde, maar werd gered door onkunde van de tegenstanders? Je moet wel constant blijven he. Altijd maar kritisch zijn op moment dat je punten verspeelt, maar niet op moment dat je wint bij willem 2 terwijl je treurig speelt.

5 november 2017 om 16:31

Grapjas, volgens mij was niemand euforisch bij de vorige winstpartijen. Makkelijk proberen te scoren zo. We waren vandaag echt niet goed, maar hadden een gelijkspel wel verdiend. Helaas was Kuipers (weer) beslissend voor ons.

5 november 2017 om 16:35

4ever4ajsx wat sneu en typerend. De scheids weer de schuld geven. Je hebt van jezelf verloren en van een beter Utrecht, niet van de scheids. En een gelijkspel was helemaal niet verdient geweest.

5 november 2017 om 16:37

Het ligt niet aan de scheids helaas. We moeten gewoon de kansen benutten en vooral beter spelen. Psv rolt Utrecht uit met grote cijfers op.

5 november 2017 om 16:39

Nu nog een zielig viooltje op de achtergrond en de klaagzang is compleet. Gewoon afgetroefd op strijd en beleving in eigen huis. Pijnlijk hoor.

5 november 2017 om 16:39

Hahahaha, de schuld in schoenen van kuipers schuiven nog wel? Het ligt aan alles en iedereen behalve aan materiaal van ajax. De wissels van keizer waren treurig: je speelt in halfvolle arena, thuis dus, maar dan heb je de ballen niet om huntelaar in te brengen. Starten met de jong die ik 1e helft niet zag..ja bij zn wissel. Als donny zich laat uitspelen door deze man, dan voorspel geen goede toekomst voor donny. Hakim: het wordt van kwaad tot erger met deze man. Geen franje aan zn spel dat hij bij twente vertoonde. Younes..fc naar binnen komen en dan niet meer weten wat je doet. Neres: speelde niets klaar. Gister werd ik afgemaakt door ajacieden toen ik riep dat hij geen voetbalintelligentie had. En vandaag kunnen jullie mooi zien wat dat inhoudt. Hij kan maar 1 ding: actie inzetten en kijken waar die strandt. Voor de rest kan deze man van 13 mio weinig. Zet dan een linksbuiten van A1 in. Die kost bijna niets (tenzij die gekocht is voor 2 mio uit buitenland). Hij kan het niet slechter doen. Beste man was viergever. De ligt en wober gingen ten onder tegen relatief snelle spelers die niet vaststonden, maar gewoon ruimte in doken.

5 november 2017 om 16:45

Krijgt Kuipers nog de schuld ook. Uitgerekend de man die Ajax vaak door de toppers sleept.

5 november 2017 om 16:58

Wöber heeft al zijn duels gewonnen, al zijn luchtduels behalve 1 die bij Kerk aan kwam. Zoek de statistieken van Wöber op, ook in balbezit is het goed. Jij blijft maar dingen roepen alles wat maar negatief in je hoofd op komt zet je hier als de malle..

5 november 2017 om 18:01

Hoezo beslissend ? Kuipers vind ik geen beste scheids, maar heeft zelf weinig fout gedaan lijkt me. Buitenspel was fout van grensrechter en die handsbal kan gebeuren, om daar altijd meteen de bal op de stip te leggen vind ik overdreven. Ik kan vandaag ook wel zeiken op Nijhuis, maar die floot zoals gewoonlijk gewoon goed. Dus eerst naar eigen spel kijken. Zowel jullie als wij zijn op dit moment dramatisch. Kan de scheids niks aan doen, jullie pakken in iedergeval vaak nog de puntjes mee.

5 november 2017 om 18:04

Toch vind ik onze beoogde basiself op papier sterker dan die van ajax. Het komt er alleen nog niet uit door de blessures en wat foute keuzes van Gio.

5 november 2017 om 16:26

ligt totaal niet aan schone. Maar aan heel ajax. Heel ajax mist kwaliteit vooral die younes

5 november 2017 om 16:27

Leuk voor Utrecht,maar Ajax zal straks alles gewoon weer recht trekken. DaÅ› nou het mooie van voetbal !

5 november 2017 om 16:30

Schone, werkelijk man, younis ja, schone nee. Die speelde nog lang niet zo slecht als younis, die is gevaarlijk, maar een goal maken, kan hij niet meer. Dat zijn zaakwaarnemer maar gauw een club voor hem vindt.

5 november 2017 om 16:31

Keizer moet opzouten. Geen visie, geen lijn in het spel en een slappe hap voor de camera. Wegwezen en heel gauw en neem Bergkamp en de rest van de technische staf om te huilen. Om te janken dit.

5 november 2017 om 16:37

Grote waarzegger, wat ben je toch geweldig.

5 november 2017 om 20:10

Ajax is dit seizoen gewoon klaar. Het is het allemaal net niet. Spelers sjokken ongemotiveerd over het spel. Zinkend schip. Tot volgend seizoen

Dit kan toch niet? dramatisch spel van Ajax. Ik kan er niet meer boos omworden. Gewoon wat geduld, Keizer zal binnenkort de trein moeten pakken vanuit Amsterda. Ik heb werkelijk niets meer toe te voegen. Het heeft geen zin om spelers te bekritiseren, als het tactiek door Keizer is bepaald. Ik adviseer andere Ajax fans om Younes, De Ligt en de rest nu gewoon met rust te laten.

5 november 2017 om 16:26

Niet alles heeft met tactiek te maken. Ik denk niet dat keizer vandaag tegen younes heeft gezegd dat ie kan gaan lopen kloten op Ajax zijn eigen helft.

5 november 2017 om 16:28

Nee idd, maar als Keizer er niet voor kan zorgen dat Younes in Amsterdam gemotiveerd is, dan is het ook een deel Keizer’s schuld.

5 november 2017 om 16:27

Ben het eens met je dat keizer hier fout zat, maar men mag en kan kritisch zijn op spelers en vooral younis

5 november 2017 om 16:32

Dat kan en men is al weken kritisch. Maar dat er werkelijk geen tactiek in dit ploeg zit, is Keizer hoofdverantwoordelijke hiervoor. Spelers weten dat ook en motivatie en wil is dan ook ver te zoeken.

5 november 2017 om 16:40

Idd, geef je gelijk, maar younis loopt al weken als een vedette rond en meent dat hij een en of grootste speler rond, naar mijn gevoel ben dat haat ik erg. Voor mij mag hij weg, of hij gevaarlijk is of niet. Mooie acties maar afmaken een nul

5 november 2017 om 16:27

Je had hier nooit met de Jong moeten starten, gewoon een waardeloze beslissing die je al week aan zag komen. De Jong is een supersub of speler voor de kleinere wedstrijden. Als de tegenstander fel is en weinig ruimte weggeeft heb je niets aan hem. Zeker niet met Ziyech naast hem.

5 november 2017 om 16:31

Zeg het al sinds het geschreeuw om de Jong in de basis begon. Het is een supersub. Zeker geen basismateriaal. Dat zag je vorig seizoen bij psv al.

5 november 2017 om 16:31

Eindelijk iemand die het snapt.
Als je Ajax vanaf het begin dit seizoen volgt, en het vergelijkt met afgelopen seizoen zie je gewoon waar het aan ligt.
De looplijnen onder Keizer zijn anders, het drukzetten, het positioneren in geval van balverlies, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het spel klopt gewoon niet, en spelers moeten zulke grote afstanden afleggen dat het onmogelijk is energie op te brengen om langdurig teams onder druk te zetten. Het is tijd dat Keizer eruit gaat, maar dat zal wel niet gebeuren omdat het technisch hart zichzelf dan voor lul zet.

5 november 2017 om 16:34

Tactisch stelt het allemaal geen ruk voor. Geen stabiliteit in de basis. Het team heeft weinig vertrouwen in zich zelf, in elkaar en volgens mij ook niet in de trainer. Natuurlijk had het aankoopbeleid beter gemoeten, maar dit is gewoon een selectie die zonder Europees voetbal gewoon kampioen moet worden. Maar ja voetbal is ene dag na een winst hosanna en na een verlies weer bagger

5 november 2017 om 16:59

Tel daarbij op dat je vertrekkende toppers (Sanchez, Klaassen) niet adequaat hebt vervangen en spelers als Ziyech en Dolberg minder goed spelen.

5 november 2017 om 17:36

Precies dit. De vorige wedstrijden wist Ajax vooral fysiek de betere te zijn. Krijgen we een tegenstander die van strijd houd, gaan we de basis wisselen. Kansloos die lange ballen op Dolberg, werkt echt niet. Daar is Huntelaar meer geschikt voor. Ook Siem de jong op het middenveld. Een speler die het moet hebben van slim lopen. Zet gewoon Donny daar neer, die vind dat wel lekker fysieke duels. Het is gewoon dramatisch hoe keizer zijn opstellingen bepaald. Nu kon hij niet terug valken op individuele kwaliteit en hij gaat vol de boot in. Denk dat overmars al op het vinkentouw zit. Niet alleen slecht voetbal ook geen resultaat dan is het snel over.

Wat heb ik me zitten irriteren vandaag en vooral door 1 man. Amin younes.... wat een drama ben jij. Leuk dat je acties goed zijn maar daar houd het echt bij op. En dan krijg je de kans om te scoren mis je.. daarna ga je lopen klungelen en leidt je persoonlijk de 1-2 in. Je hele houding is 3 ruk en je loopt erbij als een vedette. Want ben ik blij als deze man weg is uit Amsterdam.

Het was niet onze wedstrijd. Utrecht verdiend gewonnen en daarvoor ook mijn complimenten. Knap hersteld

En dan is uiteindelijk PSV (denk ik) de lachende 3e.

5 november 2017 om 16:25

Het lag echt aan veel meer dan Younes. Kwaliteitsgebrek in de selectie gewoon.

5 november 2017 om 16:28

Feynzo, het is puur tactisch. Dit team kon tegen Nice winnen. Het kan t wel. Tactisch is er gewoon niks.

5 november 2017 om 16:30

Toen stegen ze boven zichzelf uit, dit is hun niveau.

5 november 2017 om 16:34

Nou, de selectie is toch wel iets beter dan die van utrecht. Dus is het de tactiek

5 november 2017 om 16:35

Daar klopt natuurlijk geen houtje van. Ajax PSV en Feyenoord zijn de beste teams uit de eredivisie. Als het puur met kwaliteit te maken had zou Utrecht ook meedoen met het kampioenschap, maar dat doen ze niet. Ik geef siggie gelijk het lijkt alsof er tactisch niks in het koppie van onze keizer omgaat

5 november 2017 om 16:35

Nice staat onderin in de Franse competitie stelt niets voor...

5 november 2017 om 16:26

Zeg maar gerust lachende 1e😂😓

5 november 2017 om 16:31

Hahaha echt zo. Voor mijn gevoel is het kampioenschap inderdaad ook al gespeeld. Zonde, hopelijk gebeurd er nog iets raars in het seizoen en kunnen we weer aansluiten. Maar ik heb er een hard hoofd in

5 november 2017 om 16:29

In dit tempo kan PSV in de winterstop al op de platte kar. Bizar hoe zwak Ajax en Feyenoord zijn dit jaar.

Zou dit nu zijn hoe Bergkamp het een beetje voor ogen had?

5 november 2017 om 16:26

Op deze manier blijft Ajax net zolang zonder titel als zijn geliefde Arsenal

5 november 2017 om 16:30

Bergkamp wordt er ook altijd weer bij gehaald, volgens mij zie jij hem nog wekelijks wedstrijdjes spelen voor Ajax.

5 november 2017 om 16:44

Invloed van Bergkamp is groter dan jij denkt.

5 november 2017 om 17:00

Ja dus ze mogen van hem niet winnen? Verteld hij ze dat ze duels moeten verliezen en ballen over 5 meter slecht inspelen?

5 november 2017 om 18:05

Nee maar hij heeft verkeerde keuzes gemaakt en mede daardoor is ajax nu zo slecht.

5 november 2017 om 16:59

Ja denk t wel. Zo is het goed. Deze crisis gaan bergkamp en overmars niet overleven

5 november 2017 om 17:42

Overmars overleeft het makkelijk. Die haalt spelers en verkoopt goed. En de spelers die hij haalt zijn toch vrij aardig. Neres goed rendement, Wober hele aardige verdediger, Siem de jong goede subersub (basis drie keer niets). Enige wat ik hem kwalijk neem is niet doorpakken op linksvoor, komt de een niet dan door naar de ander. Zelfs linksback is aardig ingevuld met viergever en Sinkgraven. En overmars was de enige die zei keizer is er nog niet klaar voor....

5 november 2017 om 17:51

De balans in het team is er totaal niet. Vier jaar geen prijs gepakt......oprotten met Overmrs. Is al jaren niet in staat een stabiele basis neer te zetten.

Terecht verloren.. verschrikkelijk slechte wedstrijd weer van Ajax, eigenlijk het zelfde als de afgelopen weken alleen werd er toen gescoord en nu niet.

Wie verlijdt younes met een verdovingspijltje uit zijn lijden? 90 minuten lang geen kinderstoeltje voorbij gekomen..

Het lag niet alleen aan hem vandaag, het middeveld was ongelofelijk slordig.
Keizer die met een andere basis begint opeens terwijl de ploeg in de winnende flow zat..

Geef ons Ajax terug en ga alsjeblieft voetballen..

5 november 2017 om 16:30

Ik vond het eigenlijk zeker niet slechter dan de afgelopen weken. De tegenstander was nu echter een stuk beter. Die hebben zich weer goed op kunnen laden tegen ajax.
Oom vervelend dat dit buitenspel goal zo snel valt.
Maar vooral credits aan Utrecht.

5 november 2017 om 16:33

Als je met droge ogen kan beweren dat hij niemand voorbij kwam dan kan je jezelf niet al te serieus nemen. Verder was hij heel slecht vandaag ja maar kwam geregeld zijn directe tegenstander voorbij die zo veel overtredingen liep te maken op Younes en Ziyech.

Gefeliciteerd psv met het kampioenschap

Oorzaak nederlaag is niet zo ingewikkeld:

1. Younes
2. Younes
3. Younes

en oh ja in mindere mate

4. geen bezieling
5. buitenspel goal

Er gebeurt gewoon niks bij dit Ajax. Iedereen doet maar wat.

5 november 2017 om 16:27

Schone en Ziyech waren ook echt slecht. Invalbeurten Vd Beek en Sinkgraven ook dramatisch.

5 november 2017 om 16:31

Snap ook niet dat hij Wöber eruit haalde. Vond hem samen met de Ligt de beste van Ajax in de wedstrijd

5 november 2017 om 16:29

Denk ook aan het slechte optreden van Kuipers... Leeuwin en Janssen hadden gewoon hun 2e geel verdiend.

5 november 2017 om 16:34

Elke wedstrijd heeft zijn momenten qua arbitrage. laten we eerlijk zijn Ajax moet in een wedstrijd veel meer 100% kansen creëren en er daarvan zeker een aantal maken. Hoeveel kansen heb ik gezien, misschien 2 of 3 die een doelpunt hadden kunnen zijn.

Het wijzen naar de Scheids is altijd makkelijk, echter vind ik dat Kuipers gelijkwaardig heeft gefloten. Die absurde misser van Younes had ook afgekeurd moeten worden, de bal lag bij die snelle vrije trap namelijk niet stil. zo'n momenten heb je aan beide kanten en kunnen de wedstrijd beslissen, alleen deed Utrecht dat wel en Ajax dat niet.

5 november 2017 om 16:37

Kappen nou. Ajax had nog tegen 8 man verloren vandaag. Met deze instelling en tactisch onkunde maak je totaal geen aanspraak om de arbitrage te bekritiseren.

5 november 2017 om 16:37

Als je verderop leest, schrijf ik dat wij niet meer dan 1 goal verdiende vanwege de weinig kansen. Wijzen naar de scheids is nu meer dan terecht omdat hij zeer beslissend is. Ajax is stelselmatig benadeeld deze wedstrijd (maar dat zijn we wel gewend van Kuipers). Goal van Viergever was gewoon geldig.

5 november 2017 om 16:36

Eerste goal komt uit balverlies van Ziyech maar wss wist je dat niet eens doordat je maar blind op Younes stond te staren.

5 november 2017 om 16:42

Eerste goal was buitenspel.

Feit is gewoon dat Younes keer op keer gigantische kansen mist. En die laatste goal leidt hij gewoon in.

Is niet alleen deze wedstrijd. Hij speelt hele seizoen (en eind vorig jaar) al slecht. En Keizer doet er niks aan.

Keizer wat ben jij een vreemde vogel. Zolang trainer en dan niet inzien dat je siem en schone samen op het middenveld moet zetten. Younes laten blijven staan.... vervolgens een verdediger eruit halen. Waarom? Met welk doel? Een tactische verandering? Welke in godsnaams dan? Dit slaat echt alles en PSV wordt lachend kampioen wat de resr faalt toch wel.

Wat een treurige aangelegenheid, en dat in de wetenschap dat Feyenoord niet de volle buit heeft gepakt.

Maar helaas zie je al jaren bij Ajax, never nooit terug in het veld als een belangrijke concurrent punten liet liggen.

Een van mijn grootste favorieten stelde mij weer teleur, meneer Hakim Ziyech om precies te zijn hij verloor zoveel ballen. En ik vond hem erg slordig spelen, op enkele typische mooie Ziyech passes na die hij iedere wedstrijd wel laat zien. Als Ziyech de stap wilt maken naar de subtop van Europa, dan moet hij wel echt leren om deze wedstrijden op te staan. En zijn team bij de hand te nemen, zoals iedere topspeler dat op verschillende manieren doet. Maar Ziyech speelde misschien wel zijn slechtste wedstrijd voor Ajax.

Wat mij overigens al jaren stoort en furieus maakt, is dat het al jaren bekend is hoe Utrecht ons jaarlijks molesteert. En nog altijd lijken we erg verrast te zijn, en niet te weten wat me moeten doen tegen Utrecht. Tegen die gasten moet je vanaf minuut 100 procent geven en knallen, anders is de kans groot dat je weer het haasje wordt.

We moeten nu toch echt een Plan B gaan verzinnen, voor als we moeten spelen tegen clubs met een agressieve speelwijze als Utrecht maar ook Europees! Soms moeten we durven om van onze filosofie af te gaan, als het puur nodig is om een wedstrijd te winnen en vooral Europees dan. Maar dat is natuurlijk weer een hele andere discussie.

Veltman moet ik een pluim geven, ik zou hem in geen 100 jaar aanvoerder hebben gemaakt. Omdat je daarvoor jaarlijks stappen moet maken in mijn ogen, en het team bij de hand nemen zoals Klaassen dat deed bij Ajax dan. En ik heb het altijd een beperkte verdediger gevonden, die lengte, kracht, concentratie en algemene kwaliteit ontbrak. Dat komt omdat hij na zoveel jaar bij selectie 1 gezeten te hebben, herhaaldelijk dezelfde fouten en beslissingen maakte in wedstrijden. Onder Frank de Boer was er een halfjaar, dat ik dacht dat hij het licht gezien had. Want toen presteerde hij zo goed als foutloos, en leek hij eindelijk de weg naar boven ingezet te hebben. Maar daarna verviel hij weer in dezelfde foute beslissingen, en in hachelijk zwak verdedigen. Maar nu gaf hij een prachtige bal en assist op de 1-1, en nu speelt hij weer weken achter elkaar sterk en zo goed als foutloos. En zelfs stabiel en dat is knap, ik hoop dat hij nu echt definitief de weg naar boven heeft ingezet. Mij mijn ongelijk bewijst over hem, en niet meer vervalt zwak verdedigen en fouten beslissingen. Dat gun ik die jongen van harte, en dat zou gewoon heel mooi zijn.

Wober ben ik best wel gecharmeerd van, ik vind hem een sobere sterke verdediger die zijn mannetje wel lijkt te staan. En er was een moment in de eerste helft, dat een aanvaller hem te snel af was. Maar op karakter, slimmigheid en kracht won hij toch nog het duel. Het lijkt een beetje een no nonsense verdediger maar die ook een beetje kan voetballen, het type die ik lang bij Ajax niet gezien heb.

Wanneer stopt men nou met het opstellen van Younes? Die jongen heeft een fantastische dribbel, en houdt een mannetje of twee bezig. Dat zie ik allemaal ook wel, maar het grote probleem is zijn patent op een slechte voortzetting of missen van een 100 procent kans. Zijn algehele rendement is vreselijk, als winger van Ajax moet je 8 a 10 goals en 8 a 10 assists kunnen overleggen. Maar kom nou, uiteindelijk gaat het om doelpunten en beslissende assisten leveren als winger. Kluivert is er ook nog niet klaar voor denk ik, al heb ik het idee dat hij zelf denkt van wel. Ik twijfel of het iets te vroeg is, maar die Johnson zou ik graag enkele slot minuutjes zien krijgen. Zijn techniek is buitengewoon goed, en ik vermoed dat hij echt een top buitenspeler wordt.

Onana een andere favoriet van me, vond ik wel sterk keepen en wat had hij wat spectaculaire reddingen in petto. Maar toch had hij ook enkele zwakke momentjes, en soms is het beter om niet uit te komen. De overige spelers waren wat grijs en blu, het was echt niet veel vandaag en er waren geen uitblinkers.

Het experiment Sinkgraven is gewoon mislukt, het is een middenvelder die prima kan voetballen. Maar verdedigend zal hij nooit gaan redden, en al helemaal niet als hij tegen een echte sterke en snelle buitenspeler staat.

Compliment aan het gros van de supporters, ze hebben er alles aan gedaan om een mooie sfeer te realiseren in de Johan Cruijff Arena.

Gefeliciteerd Utrecht fans, onverdiend kan ik het helaas niet noemen. Die Ten Hag zette Keizer tactisch en qua strijdplan te kijk, die man heeft nog steeds veel werk heeft om te verrichten. Nog steeds heeft hij geen vaste basis elf, en vond ik ons zonder plan en makke lammetjes rondlopen.

Even vooropgesteld deze uitslag hebben wij 100 procent aan ons zelf te verwijten en niet aan de scheids, maar Kuipers lijkt alleen in Europa sterk te fluiten. I rest my case.

In de tussentijd sluipt sluipmoordernaar Psv verder weg, en worst case scenario is de achterstand op Psv voor de winterstop al te groot................................................ Pffffffffff

5 november 2017 om 16:40

Johnston speelt ook veel belabberde wedstrijden, deze week nog tegen de Graafschap, hij heeft wel soms flitsen maar dat is dan nog in de JL, ik denk dat het te vroeg is voor hem en voornamelijk door de vraag naar hem van supporters die 2 filmpjes van hem hebben gezien en een verwachtingspatroon hebben die hij biet 123 kan waarmaken. Hij zal na 2/3 slechte wedstrijden net als alle andere spelers afgezeken worden.

Ja, het was buitenspel. Ja, er waren wat discutabele momenten. Ja, het veld was weer eens dramatisch. Maar vandaag is er helemaal niemand die daar over mag klagen.

Met zo'n instelling spelen tegen Utrecht, wat verwacht je dan? Ziyech een hele diepe onvoldoende en als Younes volgende week weer basis staat ga ik Keizer maar eens een hele lange handgeschreven brief schrijven. En dat wordt nog een hele klus, want het is werkelijk waar met geen pen te beschrijven.

Dit utrecht verloor kansloos tegen psv..thuis met 1-7. En hier winnen ze van ajax en daarmee ontmaskeren ze deze ploeg met zeer matige tactiek, spelers, en trainer. Benieuwd wat psv in december gaat uitrichten in de arena...utrecht zeer verdiend gewonnen. Zeer sluw gespeeld. We moeten het niet alleen over ajax hebben. Ten hag heeft het zeer goed bedacht en de uitvoering was subliem. Compliment voor utrecht. Psv lachende derde? We shall see.

5 november 2017 om 16:25

Utrecht was vandaag stiekem ook wel een beetje beter als tegen Psv, waar ze een slechte eerste helft van PSV niet konden afstraffen. Uiteindelijk ook wel zeker de verdienste van PSV dat de score zo hoog uitviel.

5 november 2017 om 16:28

Dat was gewoon verdiensten van psv. Of zal je dat ook ontkennen?

5 november 2017 om 16:34

De verdienste van PSV dat Utrecht een zwakke helft van PSV niet kon afstraffen? Haha, mijn hemel.

5 november 2017 om 16:41

Verdiensten van psv is dat ze wanneer ze even versnellen, tegenstander binnen 10 a 15 min kunnen verschalken. Hetgeen bij utrecht gewoon is gebeurd. Iets wat rest van ED niet kan.

5 november 2017 om 16:41

MartinaRody is PSV al begonnen? Of blijf he liever hier provoceren in plaats van kijken? Dat trollen is leuk en aardig maar kijk ook ff een wedstrijd van je club aandachtig.

Dan is het begin November en is het seizoen voorbij. Dat is wel heel erg treurig.

Younes, Zyiech, Keizer, Kuipers... klasbakken vandaag

5 november 2017 om 16:30

Je vergeet topper neres te noemen! Die was uitzonderlijk met zijn acties, geen balverlies, zicht altijd naar voren etc. 13 mio meer dan waard. #sarcasmeoff

5 november 2017 om 16:43

Je houd maar niet op hahaha

5 november 2017 om 16:53

Hoe Neres even drie man uitspeelde was anders wel een genietmomentje. Gewoon een leuke speler die ik eerlijk gezegd onderschat heb.

6 november 2017 om 00:34

Inderdaad Martina we weten het nu wel. Mag Neres een keer een mindere wedstrijd hebben?

Geheel terecht. Ajax snapt het niet meer en van een teamgeest is niet te spreken

Ajax is mentaal ontzettend zwak. In tegenstelling tot vorig jaar onder Bosz, lijkt er een soort van wanhoop en gelatenheid over de spelers te hangen. Geen strijdbaarheid. Wellicht het Keizer effect, maar als ze nog een kans op de titel willen maken moeten ze mannelijker hen wedstrijden spelen.

Schande dat veld in de arena. Echt schandalig.

Proficiat Utrecht verdiend gewonnen, Ajax heeft dit aan hun eigen te danken, geen Hunt, weer een younis die gevaarlijk kan zijn, maar afmaken ho maar

Toch zonde dat de wat kleinere clubs als Ajax zich dan voor een wedstrijd tegen de kampioen wel op kunnen laden, maar de week erna gewoon weer hun normale niveau bereiken.

Geeeeintje, wat is dat toch met Ajax en Utrecht. Zo goed als Ajax altijd tegen Feyenoord speelt, zo slecht spelen ze altijd tegen Utrecht. PSV kan zich als het zo door gaat ergens in februari laten huldigen.

5 november 2017 om 16:26

Als Keizer dan ook met Februari ontslagen wordt ben ik een tevreden man.

5 november 2017 om 16:26

Ja je ziet nu dat ze vorig seizoen boven zichzelf uitstegen en alles meezat he ;p

5 november 2017 om 16:27

Nee, vorig seizoen hadden ze een beter team.

5 november 2017 om 18:07

Betere trainer ook vooral.

Ach ja zoals gewoonlijk. Fc utrecht kan zich alleen motiveren tegen ajax wat vrij irritant begint te worden. Volgende x beter ajax !

5 november 2017 om 16:31

Ajax kan zich ook alleen opladen tegen Feyenoord, niet eerlijk! miep miep miep...

5 november 2017 om 16:40

Daarom zat ajax vorig jaar in de europa league finale toch? Omdat elke tegenstander feyenoord was. FC utrecht is een zielige club die van de helft van de eredivisie clubs verliest maar zodra ajax op bezoek is vleugels krijgt. Die rivaliteit daar in utrecht is eenzijdig. Ze zullen toch nooit meespelen om het kampioenschap.

5 november 2017 om 16:46

Ga toch weg vorig werden we 4 e en verloren we 2 x van jullie,huilebalk

5 november 2017 om 16:46

Was een uitschieter van Ajax, nu weer waar ze horen, niet in Europa en weer geen prijs, het gebruikelijke niveau van Ajax.

5 november 2017 om 16:52

Liever niet in Europa als het lachertje van Europa zoals Feyenoord. Sterk dat jullie na de wanprestatie van net hier allen op een artikel over ajax komen zeggen hoe het met ajax gesteld is.

5 november 2017 om 17:38

Het gebruikelijke niveau van ajax is nog steeds 10 niveautjes hoger dan de rest van de eredivisie. Het is niet voor niets dat wanneer er over de eredivisie gepraat word het altijd over ajax gaat. Niemand ( in het buitenland ) praat over psv, feyenoord of utrecht. Het doet pijn he, hoe je het wend of keert ajax is de beste club in nederland.

5 november 2017 om 21:03

Haha, wat een idiote reactie. We zijn sinds mensenheugenis niet zo hoog geëindigd als vorig seizoen en alleen maar van Ajax verloren. Leuk dat je zo meelift op die popi jopi stelling dat de FC alleen goed voetbalt tegen ajax. En daarnaast, laat Ajax met die 100 miljoen begroting dan maar eens bewijzen dat ze het makkelijk afkunnen tegen de FC.

5 november 2017 om 21:05

Hahh jij maakt je echt compleet belachelijk. Ajax 10 niveautjes hoger en dan 8 punten achterstaan Haha wat een arrogantie weer.

5 november 2017 om 17:38

Klopt, Utrecht werd vorig jaar vierde door 2x van Ajax te winnen. Oh wacht...

5 november 2017 om 22:42

Dan mag jij mij uitleggen hoe het dan kan dat ze in de afgelopen 2 jaar de bekerfinale hebben gehaald, een keer 5e en een keer 4e zijn geeindigd, de play-offs hebben gewonnen, van zenit sint-petersburg hebben gewonnen en zenit pas na verlenging door ging tegen utrecht... terwijl utrecht zich alleen, volgens jou, kan motiveren tegen Ajax?

Klaar met Ajax dit jaar. Zijn niet waard om naar te kijken. Wat een hoop ellende, je voelt het ook elke keer weer aankomen. En maar janken om Nouri elke keer. Ze gingen die 34e titel wel ophalen voor Nouri. Nou totaal geen inzet week na week. Tegen die slappe café elftal maakte PSV gewoon 7 goals.

meteen oprotten met die keizer en heel het technisch hart!

Deze nederlaag is aan keizer met zijn achterlijke wissels en verandering van basis. Je wint weken met 3 goals gemiddeld per wedstrijd. Dan ga je de basis om gooien. Hoelang mag deze man nog blijven prutsen.

Heb hier even weinig woorden voor, dit was weer erg slecht. Goed gedaan van Utrecht, weinig kansen, maar wel veel goede.

Laten we Younes, Siem en Ziyech vaker opstellen! Vooral geen Huntelaar, want Dolberg is heerlijk in de spits!

5 november 2017 om 16:27

Als je Ajacied al niet kan spellen... Ja, we speelden slecht, maar hadden de scheids ook in alles tegen. 1e goal van Utrecht pure buitenspel en Janssen en Leeuwin hadden 2x geel moeten zien.

5 november 2017 om 16:41

Wat ben jij sneu zeg om telkens maar de scheids de schuld te geven heeel zielig

5 november 2017 om 16:48

Ik beargumenteer in ieder geval mijn mening. Dat kan ik van jou niet zeggen. Lekker makkelijk om dit te schrijven, sneu zeg maar.

5 november 2017 om 17:35

Huil niet jonguh! Hoorde jou ook niet toen makkelie jullie matste? Wees een vent op dat moment na heeft Utrecht terecht gewonne! Betere kanse en meer beleving!

5 november 2017 om 17:47

@4ever4Ajax knap dat Leeuwin zijn 2de geel moest krijgen als die niet eens een kaart heeft gekregen. 😂

Verder was Ajax extreem pover net als het veld. Utrecht meer passie, strijd en inzet. Terechte overwinning.

Lol, Schone zei afgelopen vrijdag in VI dat ze de druk op PSV op gingen voeren. Ze leren het ook nooit daar in Amsterdam om gewoon eens de grote mond te houden en gewoon eens te presteren. En dat doe je met je voeten, niet met je mond.

5 november 2017 om 16:29

Schone is altijd zo geweest. Ook bij de titelstrijd met Feyenoord vorig jaar en PSV het jaar daarvoor kwam hij weer aan met zijn grote praatjes. Praatjes die ze uiteindelijk niet hebben waargemaakt getuige het feit dat de afgelopen seizoenen Ajax geen kampioen is geworden.

5 november 2017 om 17:16

Als het wel lukt is het extra lekker, maar je valt harder als het niet lukt. Zo werkt dat nou eenmaal met bluf. Dat zal heus niet minder worden hoor en zeker niet bij Schone.

Gelijkspel was meer op zijn plaats geweest. Utrecht wel gedurfd gespeeld. Vraag me af of Keizer wel de kerst haalt.

Kuipers heeft zijn optreden van anderhalf jaar geleden een goed gevolg gegeven,
toen hij een doelpunt van Ajax afkeurde tegen De Graafschap.
De Knvb slaat weer toe, weer een schandalig partijdig optreden van Kuipers c.s.
Ajax mag geen kampioen worden, daar zal de Knvb alles aan doen.
Het povere optreden van Feyenoord in de Champions League is blijkbaar nog niet voldoende.
Buitenspeldoelpunt, hands, Utrecht mag alles.

5 november 2017 om 16:30

wat een slechte verliezer ben jij zeg. Ajax gewoon matig vandaag. Dat jij het lef hebt om te zeggen dat ajax geen kampioen mag worden

5 november 2017 om 16:30

Het ligt aan de knvb. Juist....

5 november 2017 om 16:32

Natuurlijk is dat onzin maar Kuipers floot wel echt schandalig slecht vandaag. Dat kun je niet ontkennen

5 november 2017 om 23:28

tsja treurig.
Ook die bal die ajax snel nam waaruit die duitser had moeten scoren was ook de schuld van kuipers.
tsja dat had niet gemogen.
O nee want dat was in ajax voordeel.

Strafschoppen, gele/rode kaarten.
Tsja misschien probeer je teveel excuses te zoeken voor het eigen falen van Ajax??

Maar goed dat is mijn mening.

Man of the match: Younes. Wat een fenomeen is die man toch. Kan blijkbaqr nog steeds teren een leuk eerste seizoen.

Keizer laat wederom ook zien te beschikken over het denkvermogen van een stoeptegel. 2 middenvelders en een linksback eruit.

Eindhoven gefeliciteerd, dat podium kan alvast gebouwd worden. Dit Ajax en Feyenoord gaan strijden om de grootste prutsers van de top 5 denk ik. Werkelijk waar niet om aan te zien.

Drama veld, slecht spel, maarja wel veel geld op de bank

Ja, we hadden gewoon geen recht op meer dan de ene goal die we hebben gemaakt. Maar wat had Utrecht een 12e man aan Kuipers zeg... Wat een trieste verschijning. Buitenspelgoal van Utrecht goedgekeurd, 2e gele kaarten van Janssen en Leeuwin niet gegeven (labyad had ook nog gekund) en penalty ontnomen.

Utrecht heeft wel goed gespeeld, de verdediging werd er bij ons zwakker op met Sinkgraven. Onbegrijpelijk dat Keizer Wöber wisselde en Younes liet staan!

5 november 2017 om 16:31

Jij hebt de wedstrijd zeker niet gezien? Dit schandalige optreden van Kuipers kun je niet ontkennen

5 november 2017 om 16:32

@frtorres: ik stel voor dat je de momenten even terugkijkt. Makkelijk zeggen dit. Ik zou het fijn vinden dat je argumenten gebruikt om iets in te brengen.

5 november 2017 om 16:43

Je fanatisme is aandoenlijk maar je staat echt gruwelijk in je hemd als je deze verliespartij aan de scheids wijdt beste vriend.

5 november 2017 om 16:47

@spandoek: Check m'n eerste zin maar eens. En het duidt op weinig kennis als je de buitenspelgoal niet zag net als de 2e gele kaarten van Janssen en Leeuwin.

5 november 2017 om 16:53

Waarom begin je er dan over? Ik heb het ook wel gezien, maar dat wil niet zeggen dat je meer verdiende of dat het anders was gelopen met andere beslissingen. Zie die gewoon fouten als straf voor de instelling waarmee je speelt.

5 november 2017 om 16:56

Oh oh daar we deze held weer. Altijd grote mond na verlies van Ajax. Hoe vond je je eigen club en hoe vond je ze tegen Ajax? Europees ook dik genieten van dat sterren team of niet?

5 november 2017 om 16:57

Ok, dus je speelt als een krant en dan moet je maar accepteren dat de scheids bepalende fouten maakt. Want dat verdien je dan? Beetje gekke beredenering lijkt me. Ja, we speelden erg zwak en hadden weinig kansen om überhaupt de 2e goal te maken. En gelijkertijd was Kuipers extra bepalend met zijn beslissingen. Lijkt me toch dat ik daar weinig geks zeg.

5 november 2017 om 17:08

De arbitrage valt elke week wel te bekritiseren. Als je na zo'n pot over de arbitrage begint ben je in mijn ogen gewoon een slechte verliezer. Focus je op het slechte spel, daar is al genoeg over te schrijven.

5 november 2017 om 17:14

Volgens mij doe ik het beiden. Blijkbaar mag je als Ajacied nooit iets over de scheids zeggen, maar andere clubs wel. Mij hoor je ook gewoon als we voordeel hebben van de scheids. En nogmaals, zelf voetbalden we gewoon erg slecht. Kan me alleen niet voorstellen dat je de bepalende dwalingen van Kuipers niet zag.

5 november 2017 om 17:21

Ik zou dit ook zeggen als het om een andere club zou gaan hoor, dat je Ajacied bent maakt voor mij geen verschil. En het siert je dat je dat bij voordeel ook opmerkt. Zoals ik zei, ik heb het ook wel gezien, maar het enige dat bepalend was vandaag was het spel.

5 november 2017 om 16:33

Vorig seizoen zat alles mee he, nu zie je weer het echte niveau.

5 november 2017 om 17:50

Dat kun je ook over Feyenoord zeggen vind ik,

Om een lang verhaal kort te maken, dik maar dan ook echt dik verdiend verloren vanmiddag. Wat een erbarmelijk slecht Ajax zeg, niet normaal. Ziyech wilt na dit seizoen de stap richting een buitenlandse competitie gaan maken? Ik zou lekker bij Ajax blijven. Over de grens beland hij echt binnen no time op de bank met zijn laconieke en slordige spel. Verder moet Overmars in de winterstop echt de markt op voor een kwaliteitsimpuls op linksvoor en anders moet hij desnoods zelf maar weer de schoenen van stal halen. Younes kan echt niet meer. Al valt heel Ajax het hele seizoen al gewoon vies tegen met veelal matig spel. Het lukt Keizer maar niet om zijn stempel te drukken. De resultaten van de afgelopen weken verbloemde slechts het 1 en ander.

We kunnen 8 punten voor komen al

5 november 2017 om 17:27

Dit moeten jullie echt niet meer weggeven
Groetjes uit Rotterdam

Zul je zien dat PSV het straks ook weggeeft! Typisch eredivisie streken.

Utrecht gefeliciteerd. Dit kan nog eens een mooi weekend worden. Wel denk ik dat hij op de stip kon gaan voor Ajax want dat leek toch echt een handsbal zo tegen het einde van de wedstrijd.

Kuipers wat ben jij aan het doen joh?? Waar waren je rode kaarten want je had Utrecht er Minimaal 2 moeten geven. Labyad had zo ongeveer 4x geel moeten krijgen, Jansen had er sowieso niet meer op mogen staan! En mag je tegenwoordig basketballen in je eigen 16? Hoezo is dat geen penalty??slechtste man op het veld, by far. Al waren Younes en Ziyech ook wel heel slecht.

Utrecht tactisch gewonnen maar jullie kregen wel giga veel hulp

5 november 2017 om 16:45

Maar verder kan jij best goed tegen je verlies?

5 november 2017 om 17:00

Haha nee verder ook niet maar kom op, Leeuwin, Labyad en Jansen hadden er toch nooit meer op mogen staan? Natuurlijk is dit Ajax eigen schuld, en tactisch goed van Utrecht maar het zat arbitraal wel allemaal tegen hoor

5 november 2017 om 18:10

Ajax verdiende gewoon helemaal niets vandaag. Die kaarten kun je echt over discussieren hoor, was niet zo dat hij duidelijk voor Utrecht floot.

5 november 2017 om 19:01

Ik ben het met je eens dat Ajax totaal niks verdiende vandaag maar Kuipers was wel abominabel slecht

5 november 2017 om 23:30

is hij tegen ons als we tegen zgn. top ploegen spelen altijd.
Dan hoor je niemand.
Vond hem vandaag nog geeneens zo slecht.
Maar het verlies kwam natuurlijk door hem.

Get a life.

Maar goed dat is mijn mening.

Het verbaast me niet eens meer. Tactisch afgetroefd door ten Hag. Gefeliciteerd Utrecht. En gefeliciteerd Psv, mits er gewonnen wordt van Twente vandaag. 8 punten op ons, 12 punten op Feyenoord, mocht er gewonnen worden. Moet wel raar lopen als jullie dat weggeven.

Younes 90 min mag blijven prutsen.. Mist een kans van jewelste op 2-1 en veroorzaakt de 1-2.. Ik word niet goed van die jongen. En meneer Keizer trouwens ook. Haalt onze beste verdediger naar de kant. Brengt als je moet scoren geen Huntelaar, maar een weinig scorende van de Beek. Laat Younes staan. Word je gechanteerd ofzo? Ik begrijp het niet, Marcel. Ik begrijp het gewoon niet..

Na ja, ik ga maar even uithuilen.

Lekkere overwinning terwijl we niet eens goed speelden wat was Kerk slecht vandaag

Geweldige wedstrijd gezien! Strijd, passie en agressie van beide ploegen. Vond vooral de rol van Younes zeer opvallend: sterk aan de bal en altijd dreigend. Een keertje een kansje missen kan dan gebeuren. Denk dat V/d Maarel er een nachtje slecht van gaat slapen. Terecht gelijkspel naar mijn mening.

PSV gefeliciteerd met het kampioenschap. Als extra prijs krijgen jullie Younes erbij en Keizer Mien jullie er ook bij hebben. Als Younes volgende keer weer in de basis start zeg ik mijn seizoenskaart op. Drama in 1 woord en Keizer is daar schuld aan.

#Keizerout

Er is geen idee achter.. die opstelling al, waarom geen huntelaar? Daarnaast maak ik maar geen woorden vuil aan Younes..

We mogen Utrecht weer dankbaar zijn. Heerlijk dat wij na vandaag 8 punten voorsprong kunnen hebben. Ajax is ook wel zeer pover.

5 november 2017 om 17:09

Psst PSV eigenlijk ook hoor. Maar wel in de beste vorm van de drie momenteel, moet gezegd.

Younes mag wat mij betreft banken de komende wedstrijden. Wederom weer veel te voorspelbaar met acties binnendoor, kan helemaal geen zak met z'n linkerbeen, mist een gigantische kans (mede door z'n belabberde linker) en is tenslotte ook nog eens verantwoordelijk voor de 1-2 met balverlies.. Wat mij betreft staat Kluivert of Johnsen gewoon linksbuiten volgende wedstrijd.

Blijft leuk dar in het begin van het seizoen Feyenoord en Ajax het wel samen uit zouden maken wie er kampioen word. Nu lijkt psv de lachende 3e te worden zonder groots te spelen. Natuurlijk duurt het seizoen nog lang etc, maar de topclubs stellen wel erg teleur dit seizoen.

En dit dames en heren, is de hand van een amateur coach met een inspiratieloos rechterhand.
Wat een geweldig eer is het om Ajacied te zijn, wat ben ik trots en blij.

Het lijkt wel dat het continue drama is, elk triest seizoenjaar weer. Nooit échte overtuiging, nooit écht willen vechten. Geen flexibiliteit, alles zo statisch als de fckng pest.

En Keizer, aub. Keer nooit meer terug, rot op!
Wéér een kut tactiek, wéér een kut aanpak, wéér een kut opstelling!
Dolberg opstellen die nog steeds zoekende is, terwijl Utrecht het zo goed als ieder jaar het ons ontiegelijk moeilijk weet te maken (blijft toch absurd ook), waarom in godsnaam niet voor die fckng routine die we eindelijk hebben met huntelaar?
Een slome schone opstellen terwijl je fckng weet dat utrecht voornamelijk zal counteren.
Een younes die nog niet eens een strandbal het doel in kan krijgen, waar je geen fck aan hebt.

En drama vd beek, echt drama kerel!!! zo dicht bij doel en dan zo als een amateur het doel cadeau geven, chapeau!!

Het is zelfs zo erg, dat we niet eens meer de voordeel van de twijfel krijgen bij scheidsrechters, waar vroeger altijd geclaimed werd dat zoiets door de status van een club komt. Die status zijn we totaal kwijt. Bedankt.

Ajax had het al opgegeven in de 2de helft. Utrecht verdedigde in de tweede helft erg goed tegen Ajax en was nauwkeurig met de bal afpakken. Ajax was slordig, voor en achter. Keizer haalt Wöber eruit die best goed zat te verdedigen en hij liet Ziyech en Younes staan, de 2 slechtste van het veld. Verdediging van Ajax zat te slapen en lette niet op hun man. Appeltje eitje voor Labyad om die goals te maken.

5 november 2017 om 16:34

Als je Ziyech er uit haalt krijg je hoe dan ook problemen. Helaas ziet iedereen dat Keizer een lichtgewicht is die de ego van de Marokkaan niet onder controle kan krijgen. Voor nu lijkt het er op dat Hakim de baas is.

6 november 2017 om 03:30

Wat lul jij nou uit je nek!! Heeft het weer met het ego van de Marokkaan te maken? En niets met zijn voetbal kwaliteiten dat hij altijd basis staat? Ziyech is in de eredivisie de nr1 kansen creëren, en nr1 ballveroveraar en dat als een creatieve middenvelder. Dat zijn teamgenoten de kansen niet benutten kan hij niets aan doen.

6 november 2017 om 07:56

Ziyech kan en moet veel beter voetballen. Hij is niet heilig of zo. Deze jongen heeft kwaliteiten, maar verliest ook erg vaak veel ballen.

Er was een club die het vandaag verdiende en dat was Utrecht. Ajax, kan veel meer doen met dit team met een leuke trainer. Bosz die voetbalde vooruit en behaalde succes, de Boer speelde passief maar kreeg het toch aan het voetballen. Keizer is echter een trainer die de Boer wil zijn, maar werkelijk geen flauw idee heeft wat hij aan het doen is. Huntelaar laten zitten en van de Beek laten invallen voor de Jong.

Keizer had met Huntelaar en De Jong in de spits moeten eindigen.

maar het meekomen van Onana bij de laatste corner vind ik kenmerkend voor dit Ajax. Je kan het leuk vinden maar ik vind het gewoon Ajax onwaardig!!

5 november 2017 om 16:31

Als jullie elke week tegen ons spelen worden jullie kampioen...

5 november 2017 om 16:37

Misschien leuker als we beide kampioen worden!

Volgend jaar misschien?

Snap niet dat Keizer een winning team weer uit elkaar moet halen. Het spel was al slecht, dan haal je Huntelaar-Neres ook nog uit elkaar. Dolberg laat weer niets zien, voetbalt zo moeilijk terwijl Huntelaar zo simpel mogelijk zijn taken uitvoert.

Je kan niet week in en week uit slecht spelen en telkens hopen dat je blijft winnen. In Heerenveen ging het zeer moeilijk, in de Kuip had het kwartje ook de andere kant kunnen omvallen en in Tilburg gaan ze pas voetballen na de 1-0. Sorry, maar dan is deze nederlaag toch geen verrassing?

Ajax dwingt ook niks af. Vanaf minuut één laat je Utrecht het kaas van je brood eten. In plaats van er op te klappen sta je na zes minuten achter. Na rust weet de bezoeker eigenlijk met gemak overeind te blijven. Buiten die kans van Younes (superster die jongen, echt...diepe zucht) spelen we gewoon zwak. Vooral Ziyech begint me op mijn zenuwen te spelen. Is hij al bezig met een transfer?

Conclusie, over twee uur staan we acht punten achter en kan begin december PSV ook het beroemde nekschot geven. Ik verwacht dat Keizer hoe dan ook volgend jaar niet meer voor de groep staat en dat het TH verleden tijd is. We zijn weer terug bij af.

5 november 2017 om 18:13

Had het eerlijk niet verwacht na vorig seizoen en de bak geld die er weer binnen kwam. Maar ze hebben gewoon geen goede vervangers voor de vertrokken krachten gehaald, beginnend met Bosz.

Waarom blijft Youness week in week uit keer maar spelen en op basis van wat mag hij spelen.
0,0 rendement

Hoelang mag een trainer blijven? Wat een afgang. En niet eens de uitslag, maar het spel.. verschrikkelijk.

Vooraf zie je dan hoopvolle reacties van 5-0, 7-0. Wint Utrecht gewoon en ook nog eens verdiend.
Keizer vandaag tactisch zwak gewisseld. Na de dubbele wissel was het middenveld van Ajax totaal uit balans. Ook achterin een onnodige wissel of Wober moest geblesseerd zijn. Onnodige mutaties achterin en op het middenveld, terwijl voorin de wissels nodig waren.
Later vandaag kan PSV zomaar met 8 punten los staan. Weer een seizoen zonder serieuze concurrentie voor de Eindhovenaren?

Ff kort door de bocht ÷ Younes a.u.b nooit meer opstellen.
Keizer een kopie van D. Blind.
Weet niet waar die mee bezig is.
Utreg ondanks buitenspel doelpunt en zuivere hands bal dus 11 meter terecht winnaar

5 november 2017 om 16:36

Zelfs zonder de hulp van Kuipers wint Ajax toch niet. Het heeft echt geen zin om boos te zijn op de man met het fluitje.

Tsja....terechte winst Utrecht maar wat is dit beschamend zeg. Ajax speelt onder Keizer echt waardeloos, zonder passie zonder druk zonder eigenlijk alles. Dan heb je ook nog Younes die maar mag blijven spelen, ook al mist die elke kans en de wissels van Keizer zijn gewoon niet te begrijpen. Ik moet wel zeggen dat het ook niet meezat met Kuipers als scheids, die een buitenspel goal goedkeurde en Ajax een penalty ontnam maar ook dan hadden we geen recht op de winst.

PSV wordt op deze manier wel erg makkelijk kampioen, ben benieuwd hoelang Keizer nog mag blijven zitten.

Strakjes Twente hopelijk verslaan en top weekend!

Prachtig prachtig prachtig dit. Helemaal geen gestolen overwinning en op karakter, zonder zelf echt groots te spelen, toch de 3 punten mee terug nemen naar Utrecht. Heerlijk zeg, ik trek de volgende alvast open ^^

Heb de wedstrijd niet gezien maar aan de reacties te lezen was het weer helemaal niks van Ajax. Trieste constatering dat het seizoen nu al klaar is: in de competitie op onoverbrugbare achterstand, Europees al uitgeschakeld. Alleen de beker kan nog, maar dan moet je eerst maar eens uit van Twente winnen. Maar wat ik me als Ajacied nog het meest zorgen over maak, is de feit dat de kwaliteit en motivatie ver te zoeken zijn en er geen lijn en ontwikkeling te zien is.

Een positief ding: Utrecht kan nu niet meer zeuren over het buitenspeldoelpunt van Wamberto, die stand is nu gelijk.

5 november 2017 om 16:49

Erg vergelijkbare situaties inderdaad...

5 november 2017 om 23:35

Als die vergelijking trekt snap je er dus helemaal niets van.
Prettige avond.

pfffff

Oja voetbalzone dit is niets onderbouwend enz.

Lekker Fc Utrecht, eindelijk weer de 3 punten. Nu volhouden en weer proberen een fatsoenlijke reeks neer te zetten. Comeone Utrecht!

Younes, Ziyech of iemand die slecht speelt, mogen best een keer gewisseld worden. De wissel Wöber - Sinkgraven en S. de Jong - van de Beek snapte ik ook niet helemaal.
Het is leuk voor Keizer dat hij een paar wedstrijden heeft gewonnen, maar dit leek weer nergens op. Volgens mij had hij het ook over een plan B en C begin dit seizoen, maar die zagen we deze wedstrijd ook niet echt toegepast worden.

Allereerst gefeliciteerd Utrecht. Maar wat was het een slechte wedstrijd van de kant van Ajax. Ik snap Keizer en zijn assistenten ook niet, het staat gelijk en je wil de 3 punten in Amsterdam houden. Ipv Huntelaar brengen voor Younes, brengt hij Donny voor Siem de Jong. Daarmee breng je geen scorend vermogen in het veld maar haal je er wel één uit die een goal kan maken. Ook moet Keizer kappen met het geschuif in z'n basisopstelling. De afgelopen wedstrijden waren niet goed maar je won tenminste nog. Hij zal het vast niet lezen maar ik ben m'n ei even kwijt.

5 november 2017 om 23:38

mooi om te lezen dat een ajax supporter niet gelijk begint te zeuren over de scheids maar eerst kijk naar eigen falen.

De wissels waren idd eg vreemd.
Maar je begrijpt dat ik er nu even niet mee zit.

Suc6 de komende wedstrijden.

In alle geledingen gebrek aan (top)kwaliteit bij Ajax, maar dat is niet iets nieuws. Taak is nu in de winterstop al te beginnen met het volgende seizoen. Maar niet onder regie van het huidige technische hart. Als je telkens ondubbelzinnig faalt in je beleid - voor de eerste selectie! - ben je niet goed genoeg voor je taak. Dit geldt ook voor Keizer, maar hem is dit niet aan te rekenen. Natuurlijk moet je zo snel mogelijk afscheid nemen van deze zwakke tacticus, maar eerst een goede coach voor na de winterstop of op z’n laatst direct na dit seizoen. En dit seizoen gewoon op de blaren uitzitten. En dat zonder een prijs of zelfs Europees voetbal. Is dat wel eens eerder voorgekomen? Zou wel een terechte straf zijn voor het technisch hart en de Rvc. Dikverdiend heet zoiets....

Dramatisch begin, daarna 40 min prima gevoetbald en terecht de 1-1. Na rust was het tempo te laag, idee loos, echt slecht. Utrecht terecht gewonnen. Ik blijf zeggen, Keizer gaat Ajax niet verder brengen

GVD wat inspiratieloos! Hopen dat keizer en bosz worden ontslagen dan laatstgenoemde terug halen en de vrije hand geven.

Pff, wat een onmacht idd.. Utrecht tactisch beter. Terecht verloren helaas... Net als je denkt dat het beter gaat

Labyad trapte tegen AZ opzichtig na... onder de neus vd scheids, normaliter krijg je dan wel 3-4 wedstrijden schorsing.. maar het kan verkeren, 2 weken verder ineens matchwinnaar in de arena ;-)

5 november 2017 om 23:41

dat je zelfs dit gaat aanhalen om een zwak ajax te verbloemen is toch wel triest.
wat een niveau dit.

Maar succes verder met Ajax.

Overigens had doe scheids wel rood mogen geven aan Utrecht en vlak voor tijd een strafschop voor hands, de lafbek durfde het beide niet te geven.

Ach, nog een paar weken en dan is P.Bosz weer beschikbaar 😂

Labyad heeft in Eindhoven goodwill gekweekt.. Prima speler toch.

Welke vleugelspeler was dit weekend minder, Younes of Berghuis?

Wat een angsthaas en een tactische onbenul is deze door de mand gevallen trainer en technische staf van Ajax.als je toch ziet hoe spelers als Youness en Ziyech en Dolberg ver onder hun niveau spelen en ze niet durft te wisselen ben je tactisch niet sterk bezig. Het kampioenschap kun je op deze manier schudden. En het is niet alleen deze wedstrijd. Je kan niet als excuus aanvoeren dat het een buitenspeldoelpunt was. Heel het seizoen al een belabberd elftal

Afgezien van de even domme als terechte nederlaag, maar is onze topper de heer Kuipers niet over de houdbaarheidsdatum heen?

Alles op de beker dan maar...... meer zit er dit jaar echt niet in.

Alleen dit Ajax kan verliezen van een zwak FC Utrecht. Wat mij het meest dwars zit is dat die spelers gewoon wel lekker wat verdienen bij Ajax, maar presteren doen ze niet. Als supporter wordt je gewoon in de steek gelaten

Gelukkig kan ik nu weer lachen. Iedereen roept nu wel feyenoord kan er niks van. Nee ajax is lekker bezig. Onterecht gewonnen van willem ll. En nu een dikverdiende nederlaag tegen Utrecht. Ik hoop dat ze nu ook eindelijk een durven toe te geven dat ze op dit moment gewoon niet goed genoeg zijn. En dat psv kampioenskandidaat nummer 1 is. Stop is met die arrogsntie van dat wij zijn ajax wij zijn de beste. Wat een flauwekulverhaal. Als je de beste bent dan moet je het ook elk jaar laten zien door prijzen te winnen. De realiteit is dat ajax en feyenoord gewoon dit seizoen niet goed genoeg zijn

Niet alleen Younes ja schop hem maar weet de grond in... maar iedereen was drama en Younes zal niet snel beter gaan voetballen met zulke supporters maargoed drama en iedereen kan vaklen over Keizer... maar Spijkerman heeft gewoon giga veel te vertellen.. als je kijkr hoe keizer qya tactiek voetbalde met jong ajax waar een plan achter zat.. er zit meer achter dan alleen maar keizer... al jaren zitten er dezelfde assisten!!!

Helaas, helemaal terecht verloren. Je mag je toch weer gaan afvragen hoe het mogelijk is dat er structureel wanbeleid wordt gevoerd in Amsterdam.

Ajax met de hoogste begroting kan niet eens een vuist maken tegen Utrecht. Dit is geen incident, maar gewoon jarenlang wanbeleid.

Maar wat verwachten we eigenlijk van een club waar Veltman aanvoerder is? Iedereen lacht ze uit, en toch blijft hij maar altijd staan.

En dan Ziyech, die krijgt blijkbaar onvoorwaardelijk krediet bij Ajax, 20 tot 30 van alle tegengoals vallen door toedoen van hem, door onhandig balverlies. Hij mag 100 vrije schoppen nemen, met 0 rendement. Wanneer wordt hij eindelijk eens op de bank gezet?

Je geeft op deze manier aan dat je zo slecht mag spelen als je maar kan, je plaats is toch vaste basis, net als Younes, dat kan toch niet meer?

Die Keizer snapt er ook totaal niks van. Ik ben klaar met de Ajax school. Dat kon vroeger toen we de spelers ervoor hadden, nu gaat dat niet meer. Ajax kan al jaar en dag van iedereen verliezen, dit is structureel.

Als je weet dat sommige clubs het Ajax altijd lastig maken, moet je eens gaan bedenken wat er anders zou moeten.

Ik hou van mooi aanvallend voetbal wat Barcelona laat zien, maar zij hebben de spelers, Ajax haalt teveel middelmatige mooi weer voetballers, waar jaar in en uit is gebleken dat we het er niet mee redden.

Als we dan goede spelers hebben worden die direct verkocht. Tete zei gewoon de waarheid, hij tekende niet bij, omdat hij geen basis stond. En waarom zou je als je zoutzak Veltman voor je moet dulden. Koning praatjes maker, maar veder een Ajax onwaardige speler.

Ik zeg tijd voor een buitenlandse trainer, en stoppen met het Ajax spel. Laat ze eerst maar eens in staat zijn om wedstrijden op zijn Duits of Italiaans te winnen.

Het maar blijven aanhouden van deze spel tactiek bewijst dat Ajax en de beleidsbepalers totaal geen enkel inzicht en visie hebben. Net als Oranje, maar halsstarrig blijven vasthouden aan de tijden van weleer...(hoewel ik Oranje met een goede lichting wel mogelijkheden toedicht )

Nee, gefeliciteerd Utrecht met jullie verdiende overwinning. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook steeds minder tijd aan besteed aan Ajax, er komt misschien ooit wel een punt dat ik het niet eens meer kijk. En dat heeft niks te maken met je club niet supporteren, dat heeft te maken, dat ik niet achter éã©ncelligen blijf staan.

Ik kan mijn kostbare tijd wel beter besteden dan een potje Ajax drama te kijken. De 3 tot 4 wedstrijden per jaar die ze leuk voetballen weegt niet op voor alle drama die er altijd volgt.

Zie het als een relatie, als het op een gegeven moment niet meer gaat, dan stop je ermee. Zo is ook het punt voor mij behoorlijk genaderd dat ik dat ga doen. Ik heb 10 jaar lang een seizoenskaart gahad, maar daar ben ik al een tijd mee gestopt, soms voetbalt fc bal op het dak nog beter, en dan moet ik ruim 300 km rijden, mijn dag opofferen en geld geven?

Nee...jammer ik had er al rekening mee gehouden dat dit ging gebeuren. Ik ben vroeger gelukkig wel verwend geweest, met winst in de CL in 95 als hoogtepunt, dat zal ik nooit vergeten.

Ik snap niet dat je als Ajax zo slap begint, je weet dat Utrecht op bezoek komt................dus daar gaat het al mis. Trainer, waarom start iedereen niet op scherp? En waarom blijft Younes gewoon weer 90 minuten aanmodderen, zelfs voor een zo goed als leeg doel scoort ie niet.
Dan voetballen ze nog zonder idee en visie, met als toppers Ziyech en younes vandaag. Man man.
En dan heb je ook nog een drama arbitrage, een assistent die staat te slapen aan de zijlijn en niet oplet. En Kuijpers die gewoon weigert de nodige extra gele kaarten te geven waardoor Janssen en Labyad mogen blijven staan.

Het gaat niet om Younes, Het gaat om Keizer die S. de Jong laat spelen die weer zijn tegenstander 2x laat scoren. Mist kansen tot de fleet en is een super-sub: niet meer. F.de Jong is beter en is tenminste echt op het middenveld te vinden.de vechtlust is ver te zoeken. Heb bewondering voor Ziyech. Hij kan de ball niet kwijt omdat er geen beweging is en dan raakt hij hem kwijt. Er zijn gewoon geen aanspeelpunten. Ja hij maakt fouten maar hij gaat er wel voor. Dolberg heeft het niet en misschien is hij gewoon overschat. Hij heeft ruimte nodig en dat creëert Ajax te weinig. Neres in vorm wordt te weinig gezocht.
Heeft niemand bij Ajax door dat Spijkerman aan de verkeerde touwtjes trekt en dat Keizer nog niet eens een prins genoemd mag worden. Ik denk dat er volgende weekweer 5 anderen in het elftal staan. Misschien is het wel zo dat wie er koekjes meeneemt die speelt. Want het kan niet aan de kwaliteit van de spelers liggen. De slechtste spelen iedere weer en talent houd de bank warm.
En hoe kan je spelers motiveren als trainer als je zelf de hele wedstrijd met je handen in je zakken langs de lijn loopt. Dit doet bijna iedere trainer. Maar wellicht is dat de houvast die ze zoeken: hun eigen ballen. Maar dat heeft Keizer zeker niet. Dus handen uit je zakken aub. Neem een voorbeeld aan Simeone van Atletico.
Maar laten we ook de waardeloze scheids niet vergeten. Daar heeft Ajax niet door verloren maar helpt Utrecht wel in het zadel. Was gewoon 2x geel en dus rood.
De winter komt eraan en seizoen gaat nu al uit als een nachtkaars. Ik heb nog een bezem staan als die nodig is. En een bril liggen ..........

5 november 2017 om 18:03

@marcson

De 1e goal viel na knullig balverlies van Ziyech...

Lekker Utrecht! Ze zijn al halverwege een geslaagd seizoen!

Allemaal Ajax dit Ajax zus Ajax zo ,nee mensen goed gedaan U !!

Nu alleen de thuis wedstrijd nog winnen en Utrecht heeft een droom seizoen.

Wat een heeerlijke overwinning op Ajax, Utrecht speelde eindelijk weer eens voor wat ze waard waren...!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren