Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord verliest cruciaal duel en blijft puntloos in Europa

Laatste update:

Overwintering in Europa is mijlenver weg voor Feyenoord. De kampioen van Nederland had dinsdag een overwinning nodig op Shakhtar Donetsk om de Oekraïners te achterhalen in de poule, maar na een goed begin kreeg Feyenoord het deksel op de neus. Een vroeg doelpunt van Steven Berghuis bleek niet genoeg voor de zege: 1-2. Omdat Napoli gelijktijdig verloor van Manchester City, moet Feyenoord nu proberen de Italianen te passeren. Napoli heeft drie punten; Feyenoord staat nog op nul.

Om de hoop op de derde plek levend te houden, kon Feyenoord zich geen puntverlies veroorloven. De ploeg van Giovanni van Bronckhorst had dan ook een duidelijk strijdplan: meteen werd Shakhtar teruggedrongen en nam Feyenoord het initiatief. De supporters die iets te laat binnenkwamen hadden al het een en ander gemist, want in de eerste paar minuten werd de thuisploeg tweemaal gevaarlijk. De volledig vrijstaande Jean-Paul Boëtius kreeg de bal van dichtbij niet tussen de palen na een schitterende bal van Berghuis. Even later schoot Nicolai Jörgensen, teruggekeerd van een blessure, met zijn linkerbeen naast het doel van keeper Andriy Pyatov.

In de eerste twintig minuten oogde Feyenoord geconcentreerd en agressief. Het duurde niet lang voordat de Eredivisionist zich daarvoor beloonde: na zeven minuten was het raak via Berghuis. De aanvaller stond op de juiste plek om de rebound binnen te koppen, nadat Pyatov een schot van Tonny Vilhena met moeite pareerde. Gaandeweg de eerste helft zocht Shakhtar echter steeds meer naar de aanval. Een fout op het middenveld betekende uiteindelijk dat de bezoekers op gelijke hoogte kwamen: Boëtius leverde de bal in bij Fred, die een fraaie steekpass op Bernard afleverde. De ruimte achterin bij Feyenoord was veel te groot en Bernard omspeelde Brad Jones: 1-1.

Jörgensen vroeg vlak voor rust tevergeefs om een strafschop na licht contact; verder was het restant van de eerste helft niet memorabel. Na de rust leek het erop dat Feyenoord wat grip op de wedstrijd kreeg. Juist op dat moment sloeg Shakhtar toe. Bernard kopte raak bij de tweede paal en had de ruimte omdat Bart Nieuwkoop naar binnen trok. De kopbal van de Braziliaan belandde uiteindelijk via Nieuwkoop in het doel, na een afgemeten voorzet van Bohdan Butko. Feyenoord ging op jacht naar de gelijkmaker, maar wist Shakhtar niet vaak echt in de problemen te brengen. Halverwege de tweede helft moest ook de niet geheel herstelde Jörgensen de strijd staken.

De ambities van Feyenoord werden nieuw leven ingeblazen door een rode kaart van Yaroslav Rakitsky, die Jens Toornstra neerhaalde en daardoor zijn tweede gele kaart incasseerde. Shakhtar bleef met tien man echter compact verdedigen. Het lukte Feyenoord nauwelijks om erdoorheen te komen op de vijandelijke helft, al kreeg Toornstra enkele minuten voor tijd een goede kans. Op aangeven van Jeremiah St. Juste kon de middenvelder, gehinderd door een bewaker, uit de draai richting de kruising schieten. Doelman Pyatov plukte het leer op tijd uit de hoek. Invaller Michiel Kramer was in de blessuretijd nog een stuk dichterbij met een kopbal, die werd gekeerd door de keeper. Over twee weken gaat Feyenoord op bezoek in Oekraïne in de hoop de eerste punten te pakken.

Verdiende Feyenoord meer tegen Shakhtar Donetsk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Intens genoten van Hapsie, El Ahmadi en Van de Beek, erg knap van de laatstgenoemde! Als je in ogenschouw neemt, dat de beste man meer dan een jaar buitenspel is geweest.

Complimenten voor de instelling van Feyenoord grotendeels van de wedstrijd, want zo furieus waren ze niet begonnen in Europees verband.

Helaas niet gewonnen, maar wel perspectief voor NA de klassieker.. 😀

17 oktober 2017 om 22:38

Van de Beek ;p? Heb ik een transfer gemist? Haha. Maar eens! Hoop alleen op drie punten voor Rotterdam in de klassieker.

17 oktober 2017 om 22:42

Haha scherp, m'n autocorrect staat op Van de Beek omdat ik die naam natuurlijk vaker gebruik als Ajacied. Ik hoop drie punten weg te snoepen uit Rotterdam, Psv sluipt sowieso langzaam maar zeker verder weg.

17 oktober 2017 om 22:39

Wat dacht je van Nieuwkoop? Wat een verademing tov Diks. Heerlijk gespeeld! Jammer van het resultaat, totaal geflatteerd. Anti-voetbal van Shaktar.

17 oktober 2017 om 22:42

Wat een verademing? Tweede goal valt omdat Nieuwkoop niet goed staat te dekken en bij de eerste goal heeft van Beek geen flauw idee wat er in zijn rug gebeurd.

17 oktober 2017 om 22:42

Wat dacht je van Amrabat. En St Juste houdt zich toch ook aardig staande.

17 oktober 2017 om 22:44

Noem je dan ook meteen de goede punten in deze wedstrijd? Speelde een hele goede wedstrijd na zo'n lange blessure, ondanks de 2e goal van Shaktar.

17 oktober 2017 om 22:45

Anti voerbal? Gewoon technisch superieur

17 oktober 2017 om 22:45

Helemaal geen antivoetbal. Shakhtar heeft gewoon goed gespeeld.feyenoord heeft het aan zichzelf te danken. Als je niet constant achterin de bal rond speelt kun je meer tijd besteden aan aanvallen. Ik mis creativiteit en lef in passing. Weinig inspeelpasses en doorbewegen. Het is weer ouderwets statisch. Je ziet dat als Shakhtar aanvalt, ze wel dat lef tonen.
Feyenoord is van nature een aanvallend team. Dan moet je ook tijd besteden aan aanvallen. Zeer frustrerend

17 oktober 2017 om 22:46

Anti voetbal van Shakthar? Daar ben ik het niet mee eens. Shakthar tikte Feyenoord er bij vlagen compleet uit man. Er zat veel meer voetballend vermogen in dat ploeg waarvan ze vooral in de counters volop gebruik maakten. Hoe die Brazilianen in de kleine ruimte wegdraaiden van hun directe tegenstander of hun man simpel uitkapten toont hun klasse aan.

17 oktober 2017 om 22:46

Ik vind dat je moeilijk kunt spreken van een goede wedstrijd als je een cruciale fout maakt waar een goal door valt. Ik wint het allemaal wel heel optimistisch van Feyenoord kant na 0 punten uit 3 wedstrijden.
Natuurlijk win je niet zomaar even in de CL, maar je mag je wel iets verwachten en een beetje kritisch zijn.

17 oktober 2017 om 22:47

Amrabat speelde heel goed. Zou een ideale RB voor oranje zijn, maar helaas

17 oktober 2017 om 22:48

Ik vrees dat de ‘geflateerd’ vlieger niet opgaat. Althans, ja we denken dat er meer in had gezeten maar dat denken we bij 7 vd 10 Europese wedstrijden van NLse clubs. En iedere keer staan we met lege handen.

Vervolgens gaat het dan weer over ervaring maar dat is flauwe kul. Of ze nou uit Oekraïne, Tsjechië, Slowakije, Denemarken, Oostenrijk, Zwitserland of Kroatië komen; we pissen er elke keer naast.

17 oktober 2017 om 22:51

Ja leuk en aardig, een prima wedstrijd spelen, maar die 2e goal is deels een fout van hem en die is uiteindelijk cruciaal.

17 oktober 2017 om 22:53

Goals vallen door puur kwaliteitsverschil. Bij de tweede goal maakt Bernard een vooractie waar Nieuwkoop intrapt. De eerste goal heeft van Beek 2 man, waarvan 1 op volle snelheid uit het middenveld komt. Hij had hem kunnen stoppen, maar dan was het gelijk einde wedstrijd

17 oktober 2017 om 22:56

Nieuwkoop is een 100 procent verbetering als je kijkt naar Diks, hij was niet helemaal foutloos. Maar het is een jong talent, die je de tijd moet gunnen. Ik vond het wel jammer, dat het legioen zich niet zo dominant liet horen in support. Normaliter is dat veel beter, zeker Europees! Weet je waar dat aan lag?

17 oktober 2017 om 22:59

Mag hopen dat je van Beek die fout niet toebedeeld. Sven heeft zijn man en El Ahmadi laat die gozer lopen

17 oktober 2017 om 23:06

Anti voetbal? Shaktar durft vooruit te voetballen, soms tikten ze feyenoord helemaal scheel...anti voetbal haha

17 oktober 2017 om 23:08

2e goal?

Boetius loopt niet mee waardoor Haps tegen twee staat waarvan de laatste een prima voorzet geeft. Niet sterk gedekt door Nieuwkoop.

17 oktober 2017 om 23:46

Wat een gelul, je hebt er 3 gespeeld en staat op 0 punten. Ik zie Feyenoord eerlijk gezegd ook geen punt meer pakken en dan moet je je als Nederlandse club diep schamen. Totale vernedering heet dat. En anti voetbal van Shakhtar? Welkom in het hedendaagse internationale voetbal. Jammer genoeg hebben alle Nederlandse clubs en fans nog steeds een bord voor hun hoofd.

17 oktober 2017 om 23:50

Heel lastig te verdedigen; hij loopt met z’n man mee, die doet slim een stap naar achter en juist een moment later komt die bal daar. Natuurlijk; een topverdediger mag dit niet gebeuren, maar het gebeurt heel vaak ook op hoog niveau

18 oktober 2017 om 00:03

Adro, absoluut niet als je het tegen mij had in ieder geval.

18 oktober 2017 om 07:10

Wat ben ik blij dat wij die CL-ticket kwijt zijn. Nederland heeft daar niks meer te zoeken. Lekker EL spelen pas bij ‘t niveau. Wat is Feyenoord me tegen gevallen, ik dacht dat ze in de Kuip zo sterk waren, maar 0 punten is gewoon slecht.

17 oktober 2017 om 22:40

Perspectief voor CL/ EU league is in ieder geval weg. 6 weds 0 punten!

17 oktober 2017 om 22:41

Achja. Tegen zulke ploegen is dat geen eens een schande. Deze clubs staan allemaal 1e in hun competitie.

17 oktober 2017 om 23:54

Geen schande? Je druipt in december af met 0 punten. Clubs die dat ook gepresteerd hebben komen uit Slovenië, wit-Rusland en Bulgarije. Ik weet niet of jij je als Feyenoord supporter daar aan wilt meten, in dat geval is het geen schande inderdaad.

17 oktober 2017 om 22:43

Dat is het nou net. Lekker hard werken altijd, dan is het wel prima. Ook vandaag hoor je El Ahmadi weer blij zijn met het harde werken. Laat dat harde werken is achterwege en ga is goed voetballen. Want goed was het zeker niet.

17 oktober 2017 om 22:50

Je kunt wel zeggen dat ze goed moeten gaan voetballen maar het probleem is dat ze simpelweg niet beter kunnen. Ze zitten al op het maximale van hun kunnen. De Champions League is te veel gevraagd van iedere Nederlandse club. Wat wil je dan als El Ahmadi zijnde bijvoorbeeld tegenover een team dat kwalitatief veel beter is? Een team waarin een stuk meer voetballend vermogen zit en dat met de ingesleepte automatismes een ploeg als Feyenoord bij vlagen compleet wegtikt. Dan kun je wel zeggen 'ga eens voetballen!' maar of dat zin heeft...

17 oktober 2017 om 23:02

Ja ze hebben een vechtersmetaliteit. Dat moet er gewoon helemaal uit. Lijkt wel rugby. Ze kunnen nu ook niet beter.

18 oktober 2017 om 08:14

Juist El Ahmadi was de zwakke schakel. Er is hard gewerkt, maar de opbouw was er gewoon niet. El Ahmadi zakte steeds tussen de 2 cvs om de bal te ontvangen, maar hij speelde de ballen alleen naar links en rechts, de hele wedstrijd door. Niemand speelde heel slecht, maar El Ahmadi viel me wel op.

18 oktober 2017 om 10:52

En vergeet meneer Vilhena niet..wat was hij slecht en is dat al weken..niet Toornstra maar Vilhena moet de bank..maar schijnbaar is hij heilig in Rotterdam

17 oktober 2017 om 22:47

Inderdaad een nederlaag met perspectief.
Het blijven sterke tegenstanders in de CL, maar deze tegenstander was de minste van de drie, maar desalniettemin een sterke tegenstander waartegen we wel kansen hadden.
Goed om te zien dat de geblesseerden weer goed meededen.

18 oktober 2017 om 00:01

Welk perspectief?? Het enige perspectief dat ik zie is dat internationale tegenstanders van volgend jaar je misschien gaan onderschatten. Kan ook niet anders met 0 uit 6.... echt dieptriest is volgens mij ook nog nooit door een Nederlandse club gepresteerd.

18 oktober 2017 om 00:06

perspectief richting de competitie,
Ik zag een strijdbaar Feyenoord dat van een goede tegenstander verloor. Dit niveau speelt niet in Nederland.

Verder 0 uit 3 ... niet op de zaken vooruit lopen.

18 oktober 2017 om 06:36

Die gasten komen met 10 man te staan . Dus die gooien de boel op slot. Blijft het 11 tegen 11 dan had er makkelijk nog een doelpunt bij kunnen komen. Dan was het perspectief heel anders geweest. Maar ja voor de competitie geeft dit jullie hoop wat dan weer aangeeft wat ons niveau is

Gewoon klasse! Ben trots op deze gasten. Voor elke Nederlandse club moet het gewoon mee zitten om resultaat te halen in Europa. Shakhtar was dodelijk effectief en ja, dan win je niet. Maar dit is een elftal waar echt wel muziek in zit met talenten als St Juste, Nieuwkoop en Amrabat.

We zaten echt in de hoek waar de klappen vielen afgelopen tijd. Missen van pingels, blessures van de hele achterhoede en de topscorer.

Maar we hebben nu laten zien wat erin zit. Laten we de negativiteit achter ons laten en beginnen met drie punten komende zondag. Ik heb er vertrouwen in.

17 oktober 2017 om 22:44

Trots op 0 punten uit 3 wedstrijden? Ik vind dat er wel erg makkelijk over wordt gedaan, als of het Feyenoord allemaal maar overkomt en ze er niks aan kunnen doen/

Ik snap niet zo goed waar je vandaag heb 'laten zien wat erin zit'.
Niemand verwacht dat je wel even van Shaktar wint, maar als je verliest en ook eigenlijk toch na de 2-1 niet echt meer gevaarlijk kan worden kun je toch niet tevreden zijn.

Natuurlijk is voor Nederlandse clubs enorm moeilijk om in de Champions League te presteren, maar ik vind dat je toch wel iets mag verwachten.

17 oktober 2017 om 23:02

Nou, ik vind dat deze gasten echt een goede pot hebben gespeeld gezien de omstandigheden. Je moet ook gewoon realist zijn. Als iemand oprecht denkt dat als een Nederlandse topclub zonder topscorer, fatsoenlijke rechtsback en half geblesseerd centraal duo speelt en dan verwacht dat Manchester City en Napoli gewonnen kunnen worden, dan moet je echt naar de dokter. Want dan ben je niet gezond.

Na Manchester City was ik boos ja, omdat na 10 minuten 2-0 achter staan slecht is. Maar City is op dit moment de leukst voetballende ploeg van de wereld, die verlies je kansloos. Tegen Napoli speel je leuk mee en mis je een pingel en dankzij die Dikkie dik en Tapia geef je 2 goals weg.

Dat is niet leuk, dat klopt. Maar nu speel je tegen Shakhtar en verdien je toch een gelijk spelletje, krijg je niet. Nou oke, maar je ziet de potentie van de ploeg als Diks gewoon niet meer op komt dagen, Tapia niet speelt en Jorgensen weer fit is. Dus ja, dan kan ik zien wat erin zit. En ik zou niet weten waarom we nu ineens heel veel moeten verwachten in de CL, terwijl Osijek en Rosenborg al een horde te ver bleek voor de andere twee Nederlandse topploegen. Dit bedoel ik niet als sneer, maar meer als de staat van t Nederlandse voetbal. Laten we dat eerst oplossen, voor we dingen gaan verwachten tegen City, Napoli en Shakhtar.

17 oktober 2017 om 23:10

Als je naar Osjiek en Rosenborg wijst kun je ook naar jaar eerder kijken toen Ajax wel uitstekend presteerde in Europa, of naar PSV het jaar daarvoor toen ze doorgingen in Cl.

En mijn punt is vooral dat je niet trots kunt/moet zijn op 0 punten uit drie wedstrijden zoals ik hier veel mensen wel zie. Als je trots bent op 0 punten kun je echt beter niet mee doen.

17 oktober 2017 om 23:20

Nou, dan leg ik het nog een keer uit. Ik ben niet trots op 0 punten of t resultaat vandaag. Maar waar ik wel trots op ben, is dat er gewoon een redelijke wedstrijd op de mat is gelegd tegen top team na een moeizame periode.

En Ajax en PSV deden het geweldig, maar dat is wat ik zeg: het moet wel mee zitten. Ajax was in Gelsenkirchen praktisch uitgeschakeld en Schalke mistte een hele grote kans op 3-0. Lyon mistte meerdere kansen en Legia Warschau en FC Kopenhagen kun je winnen. Ik wil overigens niks af doen aan die prestatie, want dat was echt grote klasse. Maar mensen lijken wel eens te vergeten dat het bij ons gewoon allemaal goed moet vallen, om resultaat te halen. Dat is bij Feyenoord allesbehalve geweest tot nu toe, dan kan je die drie potjes verliezen. Daar ben ik niet trots op. Maar de mentaliteit die ik vandaag heb gezien wel.

18 oktober 2017 om 00:08

Als iets wel heel vaak goed valt en iets heel vaak niet goed valt, is dat dan niet gewoon kwaliteit, of een gebrek eraan?

18 oktober 2017 om 01:34

Ja eens. Het moet goed vallen is wel heel makkelijk, Ajax heeft de finale niet gehaald doordat de bal een paar goed viel. Je hebt gelijk dat het af en toe mee moet zitten, maar Feyenoord is überhaupt nog niet heel dicht bij een resultaat geweest. Ik vond de wedstrijd vandaag vanaf Feyenoord kans echt niet heel goed hoor, vooral aanvallend te weinig laten zien. Ik heb echt geen prestatie gezien waar je trots of kunt zijn. Shaktar is een prima team, maar we moeten ook echt niet gaan doen alsof het een Europees topteam is. En als je daar dan niet onterecht thuis van verliest is er weinig om trots op te zijn,

18 oktober 2017 om 06:31

Is het zo erg om toe te geven dat het ook het grote Ajax mee heeft gezeten? Dat maakt het nog steeds razend knap, maar iedereen steeg boven zijn echte niveau uit (Veltman, de Ligt, Viergever, Younes en Dolberg). Lacazette die er bij Lyon niet bij was in de Arena. Lyon dat de eerste 15 minuten de bovenliggende partij was in de Arena en na een vrije trap van Ziyech draaide alles ineens om. Dat is knap, maar het zit wel mee. Het is dus echt niet alleen kwaliteit. Als dat het wel was, zou Ajax 20 keer tegen Schalke en Lyon spelen en standaard 15 keer winnen. Dat is niet zo. En als het dus tegen zit, kom je niet door tegen Rosenborg. Natuurlijk zonder Klaassen, Traore en Sanchez. Maar die drie maken kwalitatief niet het verschil tussen Europa League finale of terecht eruit gegooid worden door Rosenborg.

18 oktober 2017 om 07:20

Oh oh pas op met wat je zegt. Ajacieden zijn namelijk van plan om komende tien jaar op "verliezend finalist Europa league" te teren.

18 oktober 2017 om 14:01

Dit zou misschien grappig zijn als ik Ajacied was geweest, vind gewoon dat wijzen van Feyenoorders naar andere clubs nogal kinderachtig.
0 punten uit 3 wedstrijden is gewoon bar slecht en niks om trots op te zijn.

17 oktober 2017 om 22:45

Er staat in potentie echt een uitstekende basiself. Niet te veel punten morsen zodat je nog een reeële kans hebt na de winterstop, dan zou het dit seizoen weer kunnen!

17 oktober 2017 om 22:49

Ik vind het allemaal wel een beetje tekort komen. Een goede wedstrijd maakt je nog geen goede speler. El Ahmadi is natuurlijk gewoon top, maar er zijn er maar een handjevol van dat gasten bij Feyenoord. Uberhaupt in de hele eredivisie loopt niet veel. Misschien talent ja, maar daar win je niks mee. Nee, de koek is op. Komende jaren gaan we niks winnen tot er echte veranderingen plaats vinden. Zonde dat hier geen drie punten worden gepakt, maar goed. Echt kans maakt niemand uit de eredivisie in het miljoenenbal. Beetje jammer allemaal.

17 oktober 2017 om 22:52

Jonguhh alsjeblieft niks in potentie. Sommige spelers hebben al een buitenlands avontuur achter de rug en waren daar niet goed genoeg.
Er is letterlijk 1 speler die potentie heeft en het ook laat zien: S Amrabat.
0 punten uit 3 wedstrijden is gewoon heel slecht.
Tegen Napoli hadden ze het is lastiger kunenn maken goals vielen wel heel makkelijk en vandaag moet je thuis gewoon winnen.

17 oktober 2017 om 22:55

Ik zeg toch dat je daar niks mee wint. En er loopt heus wel wat leuks rond hoor. Onder andere Amrabat ja. Ik heb ook een hekel aan al die jeugdelftallen. Op deze manier glijden we verder af dan we ooit konden doemdenken. Het ergste is dat niemand oppert om iets te veranderen. Ja, kunstgras, maar dat is een no brainer. Misschien een betere competitie? Graag.

17 oktober 2017 om 22:58

Niet potentie in de zin van dat het grote spelers kunnen worden. Potentie in deze selectie om dit seizoen kampioen van Nederland te worden.

17 oktober 2017 om 23:00

Thuis "gewoon" winnen van Shakter? Het is geen 2001 meer hoor. Kwalitatief komen alle Nederlandse clubs gewoon te kort in Europa

17 oktober 2017 om 23:01

Nou ja die potentie heeft de hele top 3 wel, ben benieuwd naar zondag. Als ze daar verliezen wordt het natuurlijk wel een lastig verhaal.

17 oktober 2017 om 23:17

Tja hetzelfde geldt voor Ajax als ze verliezen en PSV wint wel. Natuurlijk hebben ze alledrie kans en het is nog een lang seizoen. Ik ben in ieder geval blij dat we dit seizoen weer een ploeg hebben die niet onderdoet voor de concurrentie.

17 oktober 2017 om 23:20

Eens maar Ajax en Psv haalde elk jaar toch best veel punten in de C.L., met ook geen misselijke tegenstanders. Thuis moet je toch minimaal 3 ptn pakken.

17 oktober 2017 om 23:53

Dat is ook al weer wat jaren geleden. Je begint steeds meer het effect van het grote geld te zien

18 oktober 2017 om 00:10

Haha jij hebt echt last van een korte termijn geheugen! Wat is heel wat jaren terug voor jou?

18 oktober 2017 om 01:35

Wat jaren gelden?
PSV pakte 2 jaar geleden 9 van de 9 punten in groepsfase thuis en United en Cska zijn echt niet minder dan Shaktar.

17 oktober 2017 om 22:46

Ik zal het je nog sterker vertellen, dit is het laatste jaar dat er uberhaupt een Nederlandse club meespeelt met de CL. Volgend seizoen moet de winnaar playoffs spelen en dat gaat bijna geen enkele club momenteel halen. Je ziet nu ook gewoon het verschil op het veld en er moet een grote verandering plaats vinden in NL om dichterbij de topploegen te komen, maar zolang het geld regeert zie ik dat niet snel meer gebeuren. Misschien maar een idee om een eigen CL op te zetten met clubs uit andere landen dan Spanje, Engeland en Duitsland. Het is niet dat de uefa hier namelijk wat aan gaat doen.
Feyenoord heeft tot op het tandvlees gestreden, maar kwam gewoon te kort. Dat is zeker geen schande en op zich een goede generale voor komend weekend. Goed dat de ziekenboeg weer leegloopt en laten we hopen dat er snel een vaste basis 11 er weer staat en vol voor het kampioenschap strijden.

17 oktober 2017 om 23:02

Nou die competitie wordt ook al jaren gewonnen door teams uit de toplanden

17 oktober 2017 om 23:39

@hangover, zolang teams uit de eerste rond CL gewoon doorstromen naar de EL zal het ook niet snel een ander team worden. Wie dat bedacht heeft hoort trouwens een nekschot te krijgen. Vroeger was het nog de Nr's 1 van de landen, door het doorstromen van de afvallers hebben de kleiner clubs in de EL ook veel minder kans om de EL te winnen.

18 oktober 2017 om 07:39

Als Nlse club krijg je wel ongeplaatste ploegen tegen in de vCl. Dus onmogelijk is een groot woord hoor.

17 oktober 2017 om 22:48

Gewoon klasse vind ik wat overdreven, omdat als het zo doorgaat je gewoon met 0 punten eindigt. Dat zou pijnlijk zijn.

Maar er zit zeker muziek in. De spelers die je noemt. Top. El Ahmadi, Berguis ook.
Boetius en Vilhena vond ik het zwakste. Vooral Boetius, denk ik: kom op zeg.. Wat een mietje ben je toch

17 oktober 2017 om 23:23

Mentaliteit was klasse, dat had ik er echt bij moeten zetten want nu heeft iedereen het idee dat ik met een big smile voor de tv zit.
Maar ben het met je eens over Boetius. Vilhena speelt al weken slecht. Liever Amrabat - Jens en KEA op t middenveld.

17 oktober 2017 om 22:48

Sorry maar wat een slechte mentaliteit zeg. Als je Feyenoord fan bent zou je gewoon moeten balen op dit moment.

17 oktober 2017 om 23:09

Hoezo een slechte mentaliteit? Heeft toch niks met balen te maken? Deze opmerking heeft echt heel weinig inhoud. Ik baal er zeker van, maar je kan verliezen van Shakhtar. Ook van Napoli en ook van City. Zeker zonder je topscorer. En ze hebben echt beroerd gespeeld tegen NAC en 1e helft PEC. Maar Larsson is nog wennende, Amrabat wordt alleen maar beter, St Juste is echt een groot talent, Nieuwkoop prima rechtsback en Jorgensen is weer terug. Dan ben ik optimistisch gestemd. Ik kijk kritisch naar de Eredivisie en na NAC en PEC was ik niet te genieten. Maar moet ik nu helemaal in zak en as zitten omdat we hebben verloren van Shakhtar Donetsk die miljoenen op de bank heeft? Nogmaals, als het een Nederlandse topclub niet mee zit, heb je niks te zoeken in Europa. Nou, dat is realiteit. Als je daar dan heel de tijd van moet balen, zal je een leuk leven hebben..

17 oktober 2017 om 22:48

Trots op slecht spelen, was dramatisch slecht wat Feyenoord liet zien in balbezit

17 oktober 2017 om 22:52

Dat is nou eenmaal het niveau. Accepteren en hopen op een betere competitie. Als ik de Bene**** noem wordt ik weer verketterd, maar dat is de enige oplossing. Iedereen schijnt hier wat van te vinden, en dat is jammer, want op deze manier verdien je geen geld EN voetbal je doordweeks op dramatisch niveau. Zou graag Anderlecht, Brugge etc welkom willen heten.

17 oktober 2017 om 23:55

Wat was die Fred bij Shaktar een klasbak! Goede techniek, paar prachtige steekballen, had zelfs een versnelling in huis! Echt een complete speler, zo jammer dat hij in een competitie speelt die niemand ziet! Die Fred was mij eerder nooit echt opgevallen bij Shakhtar maar wat een klasse speler!

18 oktober 2017 om 00:57

Inderdaad, op basis van deze wedstrijd zou die echt wel een stap hoger kunnen. Ik weet alleen niet of hij normaal ook zo excelleert.

Over en sluiten. Als je als Feyenoord zijnde een wedstrijd in deze poule had kunnen en moeten winnen, was het deze. Genoten van 15 minuten, daarna weer dat typische achteroverleunen na een treffer. Je kan natuurlijk niet een hele wedstrijd dat tempo spelen, maar die drive kwam helemaal niet meer terug.

Ik begin ook een beetje Vilhena moe te worden, komt in alle opzichten gewoon te kort. Pijnlijk wordt het gewoon voor hem op dit niveau. El Ahmadi speelde ook niet zijn beste pot en dan wordt het gewoon heel moeilijk. Dan heb je ook geen frisse Nieuwkoop (die geen minuten kreeg in de vorige 3 wedstrijden die hij op de bank zat!), en dan krijg je goals tegen door die momenten van onoplettendheid.

Zo doodzonde dat je al die CL wedstrijden met veel half-fitte spelers moet aanvangen. Dikke pluim desalniettemin voor Nieuwkoop en Van de Beek.

17 oktober 2017 om 22:46

Ja als je 4 wissels had, had je Boetius er wel uit kunnen halen voor Bilal.

Balen, Feyenoord had in mijn ogen keer verdiend hier.

17 oktober 2017 om 22:54

Nee hoor. Daar werden te veel fouten voor gemaakt. Shakhtar heeft gewoon op dit scenario getraind. Misschien niet de tegengoal, maar verder voelden ze zich als een vis in het water.
Wat wel hoop geeft is de progressie die ze elke wedstrijd boeken. Ze spelen al veel beter dan tegen City. De bangigheid is er wel af.

Dit worden 5 zware jaren.

17 oktober 2017 om 22:41

Zeg dat wel. Eigenlijk kan je nu alvast naar 2023 gaan kijken, want met dit jaar ga je niet hoog komen

17 oktober 2017 om 22:54

Zeker, is de kampioen eigenlijk wel nog automatisch geplaatst voor El?
Het is te hopen dat de topclubs zich gewoon plaatsen voor EL en dat er eens meerdere clubs het goed doen in een jaar.
Vorig jaar deed Ajax het uitstekend, jaar daarvoor PSV prima maar dat schiet gewoon te weinig op als andere clubs het af laten weten.

Geweldige voetballers heeft Shaktar.

Wat een viezerik die Kramer hoe kan zon gast bij Feyenoord spelen,kan de uefa hem nog straffen voor die elleboog?

17 oktober 2017 om 22:43

Inderdaad, die Kramer is niet goed bij zijn hoofd, echt een gefrustreerde vogelverschrikker. Hopen dat hij een schorsing krijgt...zal wel niet.

Zondag tegen Ajax hoop ik dat deze nare man niet speelt, is op en top gefrustreerd en gaat vreemde dingen doen.

Dat Feyenoord überhaupt hem opstelt toont wel aan hoe matig de bank is voorin.

17 oktober 2017 om 22:54

Hoop dat hij zondag invalt en er 2 scoort. Zal heerlijk zijn. Matige voetballer, maar vorig jaar wel bepalend voor kampioenschap met enkele hele belangrijke goals. Maar dat wordt voor t gemak maar weer vergeten.

17 oktober 2017 om 22:45

Welke elleboog?

17 oktober 2017 om 22:52

Laatste minuut vd wedstrijd bij de corner

17 oktober 2017 om 22:58

De laatste kans die bijna een goal was van hem, kijk maar eens hoe hij inkwam, was een mooie elleboog van hem zoals we gewend zijn.

Kijk het maar eens terug. Die vent is echt niet goed bij zijn hoofd. Hij is een recidivist en leert het maar niet.

Zo gefrustreerd dat hij totaal niet van belang is, en telkens als hij op het veld staat, laat hij zien waarom hij dus niet speelt. Dit in gedachte ga je ook vragen stellen aan G van Bronckhorst hoeveel meer bevestiging wil je hebben dat hij enkel slecht voor je is.

Nog even en jullie hebben 6 wedstrijden en 0 punten. En met het al zo slecht seizoen voor Nederland gaan we echt de bodem bereiken qua punten. Zelfs dat Ajax uitgeschakeld is wat een schande is, halen we mogelijk nog meer punten...

17 oktober 2017 om 23:10

Kom op...dat is toch geen elleboogstoot. In andere landen lachen ze om zoiets. Verder heb ik me dood geërgerd aan Kramer te zeiken en zeuren

17 oktober 2017 om 23:27

Dit was een 1000% zekere elleboog. Feyenoord moet zo snel als mogelijk afscheid van hem nemen. Totaal niet Feyenoord waardig. Niet qua voetbal en niet qua maniertjes

17 oktober 2017 om 22:53

Van alles wat er over de wedstrijd te vertellen is kies jij dit als reactie? Het was een elleboog maar laten we niet overdrijven, dan had Feyenoord ook wel een penalty mogen krijgen met dat elleboogmoment.

17 oktober 2017 om 23:06

Je bedoeld dat moment toen Berghuis te laat opsprong en vervolgens pas sprong toen de arm al boven hem hing? Gewoon slecht van Berghuis. Wel even reëel blijven. Kramer heeft altijd met iedereen ruzie en liet weer in zijn korte speeltijd zien waarom

17 oktober 2017 om 23:11

Inderdaad over en weer. Zo erin gaan zie je gewoon heel vaak, maar de scheids deed bij beide momenten niks. Dan is het wat mij betreft prima. Sowieso geen rode kaarten

17 oktober 2017 om 23:05

Treurige opmerking zeg... A. Kramer springt een stuk hoger B. Hij moet zijn lichaam wel draaien om hem op de goal te koppen en C. Kap gewoon is met dat zoeken naar kramer. Iedere spits zou met deze kopactie een arm erin draaien.

Jammer voor Feijenoord, maar ik vond dat ze dit keer wel voluit gingen, stukken beter dan de vorige wedstrijden. Maar zoals te verwachten was zullen ze, helaas, kansloos vierde worden. 

Off: wie was die verslaggever op Ziggo? Als het spreekwoord 'de beste stuurlui staan aan wal' ooit van toepassing was geweest, was het nu wel. Wat een vervelend, betweterig, commentaar zeg.

17 oktober 2017 om 22:57

Ik heb niet via Ziggo gekeken, maar aan de hand van je beschrijving zal het Emile Schelvis wel geweest zijn.

17 oktober 2017 om 23:29

Was inderdaad Emile, maar op Veronica vond ik het nog erger.

Als je thuis verliest terwijl de tegenstander met tien man staat, dan wordt het wel heel lastig om niet laatste te worden in de poule. Er had echt meer in gezeten vandaag.

17 oktober 2017 om 22:47

Je doet alsof ze vanaf minuut 1 met 10 man stonden, terwijl dat pas vanaf de 75e minuut het geval was. Desondanks is het geen ramp om van dit dodelijke Shakthar te verliezen. Overwintering in de EL is al een utopie

17 oktober 2017 om 22:59

Hert is geen ramp maar ik vond dat er vandaag meer in zat, zeker na het goede begin. Dan verweacht je dat Feyenoord het laatste kwartier de tien man van shaktar tegen de muur zet, zeker in de eigen Kuip met het fanatieke publiek. Dat gebeurde nauwelijks en dat is zonde, er zat vandaag echt meer in.

Hahahah lol, de hele kuip zwaait die speler van Shakhtar uit na de rode kaart.... hahah nu zwaait hij hun uit

17 oktober 2017 om 22:49

De supporters namen afscheid van Europa geloof ik...

17 oktober 2017 om 23:29

Hahaha geen CL de komende jaren.. oh wacht..

Tja, als er dan een wedstrijd was om punten te pakken, was dit hem wel. Wel gestreden

Jammer. Je had gedacht dat er een kans was na die rode kaart, maar uiteindelijk had Shaktar vanaf dat moment misschien nog wel meer kansen dan Feyenoord. Publiek was ook niet op z'n best.

Wanneer je thuis niet van shaktar kan winnen heb je niks te zoeken in de CL..

17 oktober 2017 om 22:55

Wanneer je uit blinde graafschap verliest ook niet

Wanneer je thuis niet van shaktar kan winnen heb je niks te zoeken in de CL..

17 oktober 2017 om 22:40

Dan onderschat je Shaktar. Zou ieder jaar moeiteloos kampioen worden in de Eredivisie.

17 oktober 2017 om 22:43

Waarschijnlijk wel maar niet een van de betere ploegen in de cl. Als je mee wilt doen in de cl moet je in ieder geval thuis winnen van een club als shaktar..

17 oktober 2017 om 22:45

Moet? Realiteit is ver te zoeken. Als je van zulk soort ploegen wilt winnen moet het gewoon meezitten.

17 oktober 2017 om 22:46

Is gewoon de realiteit hoor. Als je in deze competitie een rol wil spelen, dan moet je resultaat behalen tegen een relatief (t.o.v. Real, Barca e.d.) zwakke ploeg als Shakhtar.

Of het mogelijk is, is een 2e.

17 oktober 2017 om 22:54

jij overschat shakthar wel heel erg. Vorig jaar nog uitgeschakeld in de EL door Celta de vigo.
Terwijl die niet eens beter waren dan een ajax.

17 oktober 2017 om 22:56

Dan is jouw realiteit inderdaad ver te zoeken. Als je van zulk soort ploegen wilt winnen, moet je beter omspringen met je kansen. Dat heeft echt niets meer met mee zitten te maken. Kom op zeg. Binnen tien minuten heb je twee 100% kansen en 1 echte mogelijkheid. Dat moeten twee goals zijn. En drie schoten tussen de palen. Jorgensen kan ik nog wel inkomen, maar boetieus, kan echt niet. Zeker niet van een meer ervaren speler. Vervolgens blijft die doodleuk ballen inleveren. Dat heeft niets meer met mee zitten te maken. Je mag best wel eens meer eisen van een speler. Helemaal als je je bedenkt dat je ook nog Larsson op de bank hebt....

17 oktober 2017 om 22:59

Als je zoals jij doet alsof alles Feyenoord maar overkomt en ze bijna niks ik de hand hebben en je niks mag verwachten, is het misschien maar goed ze waarschijnlijk voorlopig geen CL meer spelen/

18 oktober 2017 om 09:09

@ Therazer, het moet niet alleen maar meezitten hoor,
Nederlandse ploegen zouden misschien eens wat meer op resultaat moeten gaan spelen, ipv altijd maar de voetballende oplossing willen zoeken.
misschien moeten wij als nederlands eens naar het italie van jaren geleden kijken en gewoon catenaccio gaan spelen, eerst het slot er op en dan maar voor de 0-0 gaan. ipv het "oh wat speelden we leuk, ja jammer dat we niet gewonnen hebben maar ik ben trots op de manier waarop we gevoetbald hebben."

17 oktober 2017 om 22:46

Kinderachtige uitspraak.. je hebt je geplaatst, dus doe je mee.. 1 team eindigd onderaan.. als je dat team weghaalt is dat een ander team.. we kunnen ook een CL spelen met 8 clubs.. de rest heeft er toch niets te zoeken

Feyenoord mist creativiteit, alleen maar blinde voorzetten. Kansloze avond...

17 oktober 2017 om 22:41

Heerlijk he dat haten als Ajax supporter. Hoe hard stond je te juichen bij de 1-1 en 1-2? Waarom kansloos of heb je alleen de stand gekeken?

17 oktober 2017 om 22:47

Het is echt ongekend hoe snel jij geïrriteerd raakt als iemand iets over Feyenoord zegt, vooral als diegene voor Ajax is.

17 oktober 2017 om 22:50

Relax man. Ik zie dat de feyenoorders het wel een lekkere avond vonden en trots zijn. Ik raad je aan dat ook te doen. Want zondag wordt weer een zware

17 oktober 2017 om 22:51

Wat een onnodige irritatie man

17 oktober 2017 om 22:52

Leopart, wat laat jij je kennen zeg. Blijf gelijk lekker heel de avond zuur hier op vz reageren als je daar blij van wordt

17 oktober 2017 om 22:54

Haten?? Ik heb in de laatste 20 minuten een voorzet of 20 gezien, misschien 1 die aankwam. Feyenoord creëerde amper wat en werd soms weggetikt, vrij kansloos verloren. Zelfs 20 minuten met man meer was niet genoeg, één kans van Kramer wat overigens een elleboogstoot was...

17 oktober 2017 om 23:05

Feyenoord mist gewoon scorend vermogen, ze weten ook niet voor niks 2x op rij niet thuis te scoren in de competitie. Ze begonnen vandaag met Amrabat, El Ahmadi en Vilhena op het middenveld. Die maken samen misschien 10 doelpunten in een seizoen.

Je krijgt Jorgensen nu weet terug dat scheelt een hoop en Berghuis scoort makkelijk zolang in zijn bovenkamer allemaal goed blijft gaan. Maar ook van Boã«tius kun je niet meer dan 10 goals verwachten denk ik hoor, is ook wisselvallig.

17 oktober 2017 om 23:12

Ik zal je zeggen dat ik baalde als een stekker bij die gelijkmaker en achterstand . Hoopte echt dat de t vandaag zouden Flikken iig t eerste punt binnen te harken.

Laat je niet kisten man.. en laat dat haatwoordje gewoon achterwegen.

Trouwens... Hoorde ik t stadion niet 'wie niet springt' roepen bij de voorsprong van Feyenoord? Zo ja.. hoezo dat haten erbij halen?

OT;
Resultaat natuurlijk teleursellend, maar hebben gestreden voor elke grasspriet. Dat was mooi om te zien

Misschien zeer irrelevant maar hoe kan dat Oostblok ploegje 2 min tijdrekken in blessuretijd en dan verdomme na 93.13 afsluiten?!

17 oktober 2017 om 22:45

Vond 3 minuten sowieso al veel te weinig.

17 oktober 2017 om 22:49

Shakhtar is natuurlijk niet zomaar een clubje, beetje jammer, verder heb je gelijk

17 oktober 2017 om 22:52

Dat is meer de frustratie.. je hebt gelijk

17 oktober 2017 om 22:52

Is dit de eerste keer dat je voetbal kijkt?

Lekkere elleboog weer van Kramer bij die laatste kopkans. Wat loopt die vent altijd met een verschrikkelijke kop over het veld.

17 oktober 2017 om 22:41

Ga jij lekker zoeken.... man man man hij springt gewoon hoger

De rest van de wedstrijden maar zien als zware oefenwedstrijden en volledig te focussen op de competitie! Wel erg trots op de spelers en vooral de spelers die terug komen van blessure. Feyenoord had ook een punt kunnen hebben, maar meer zit er gewoon niet in. Leuk voor de ervaring en met dit spel kan Feyenoord weer kampioen worden.

Wanneer houden Nederlandse clubs nou eens op met achterin de bal rondspelen. Ik zie echt alleen Nederlandse clubs dat doen. Is het nou zo moeilijk om het spel te verplaatsen?

18 oktober 2017 om 01:13

Ik vraag me inderdaad ook wel eens af hoe dat komt. Vroeger was de techniek van de spelers in Nederland beter dan veel andere landen. Daardoor kon je de fysieke duels uit de weg gaan maar tegenwoordig lukt dat Nederlandse teams niet meer. Dat krijg je met relatieve jonge spelers. Momenteel staan we sowieso fysiek als technisch mijlenver achter op andere teams en dan wordt het gewoon een lastig verhaal. Naar mijn idee moet het niet zo lastig zijn om als vleugelverdediger een voorzet van 20/30 meter in ieder geval in de buurt van een speler met hetzelfde shirtje te bereiken maar dat gaat in de eredivisie al vaak mis bij spelers als tete voorgaande jaren maar ook bij een Brenet en een dijks bijvoorbeeld. Ook vandaag weer meer mislukte voorzetten gezien dan voorzetten die kansrijk waren. Ook mis ik vooracties om vrij te komen op het middenveld, ruimte creëeren bij de vleugels en eens proberen open te draaien. Ik weet niet of het met durf te maken heeft, of dat er gewoon niet genoeg op getraind wordt maar ik zie bij bijna elk Nederlands team dat er ontzettend veel tikkies terug en breed worden gegeven zonder tempo waardoor kansen creeeren wel heel lastig wordt. Desondanks.. jammer dat Feyenoord geen puntje heeft kunnen pakken. Meer dan een punt hadden ze naar mijn inziens ook niet verdiend omdat ze alleen in de eerste 15 min gevaarlijk zijn geweest maar ik had het ze wel gegund

Wat is het Nederlands voetbal toch afgezakt zeg, maar wat is Feyenoord ook zwak zeg...met 11 tegen 10 de mindere...en die Kramer is niet goed bij zijn hoofd.

Ik ben benieuwd of Feyenoord überhaupt punten gaat halen. Dit wordt het slechte jaar ooit denk ik voor de punten.

17 oktober 2017 om 22:42

Tegen 10 de mindere? Ze gingen de bus parkeren en hebben niks gecreeerd en gingen zelfs tijdrekken. Vraag mij af wat jij hebt gezien tegen 10 man. Ze hadden de bal niet meer dus hoe waren zij de mindere? Maar ik zie al dat ik met een Ajax supporter praat...

17 oktober 2017 om 22:48

Ik zal het even uitleggen als Ajacied. Als je achter staat, en je gaat eindeloos achterin zitten rond te spelen, terwijl je die grote houthakker voorin hebt staan, dan doe je iets helemaal fout.

Het leek wel of ze voor stonden, en ze konden geen vuist maken. Dat heeft niks te maken dat ik Ajacied ben, maar is gewoon de waarheid. Tot ze met 10 man speelde was Feyenoord iets beter, maar Shaktar heeft met 10 man nog 2 levensgrote kansen gehad, en Feyenoord niets. Ik tel die smerige elleboog van Kramer niet mee, wat bijna nog een goal werd. Dat die gast van Shaktar nog een kaart daarvoor kreeg is te gek voor woorden.

Die Kramer is gewoon een ontspoorde supporter in een Feyenoord shirt.

17 oktober 2017 om 22:51

Zoveel frustratie in dit katje. Neem je verlies als een vent zeg.

17 oktober 2017 om 22:54

Tegen tien is het niet per se makkelijker voetballen, ken je Cruyff wijsheden.

17 oktober 2017 om 23:26

Ze zochten Kramer juist veel te snel. Vaak was hij nog niet eens in positie. Ze moesten juist geduldiger zijn en meer op de juiste momenten die bal geven. Ronald de Boer zei dit ook in de analyse, maar die heeft er zeker geen verstand van.

Jammer was niet nodig geweest, een gelijkspel zou een goede weerspiegeling zijn.
Maat wat een verschrikkelijk naar team is Shaktar. Een team vol met viespeuken. Wel een goed team overigens.

Ben verre van feyenoordfan, maar respect hoe ze gestreden hebben als kerels. Vooral Haps, Nieuwkoop en Amrabat speelden goed mannelijk voetbal. Vooral Amrabat heerlijk gespeeld met kracht, techniek, vernuft en snelheid. Heel complete speler.

17 oktober 2017 om 23:05

En dan breng je die als Nederland voort, laat je um naar Marokko vertrekken

17 oktober 2017 om 23:16

Laten? Het is en blijft zijn keuze. als hij zich beter voelt bij het Marokkaanse elftal, dan is dat zijn zaak.

17 oktober 2017 om 23:37

Laat hem ook maar lekker voor Marokko uitkomen. Ik vind het echt geen speciale voetballer. Zegt misschien ook iets over het bl voetbal dat wij bijna smeken dat een speler als Amrabat voor ons gaat uitkomen.

Ik kreeg melding van Livescore dat de 2-2 was gemaakt, was er nog iets gebeurd in de blessuretijd??

17 oktober 2017 om 22:45

Bal van de lijn gehaald na een kopbal van Kramer uit een corner. Iets te enthousiast door Livescore.

Balen er zat meer in vanavond, helaas geen gebruik kunnen maken van de rode kaart.

Nieuwkoop/haps speelde prima, vond de aanvallers wat tegenvallen vooral boetius kan beter, Toornstra zou ik maar te koop zetten in de winter.
Vond Shaktar niet heel veel beter maar aanvallend zijn ze gewoonweg wat slimmer.

Jammer voor Feyenoord, hadden ze nog iets gewild Europees had je deze wedstrijd moeten winnen. Nu is het Europees klaar. Hopelijk kunnen ze zich nog wel opladen om de overige Europese duels nog goed voor de dag komen.

Heel erg zonde, twee kansen twee goals tegen. Dat is CL. Maar toch genoten van dit Feyenoord ten opzichte van de vorige CL wedstrijden.

17 oktober 2017 om 22:45

Tomasson deed dat ook bij jullie, Ibrahimovic maakte ook 2 van de 2 kansen af. Onze verdedigers stopte de boel toen ook beter af. Als je nu St. Juste en De ligt bijvoorbeeld ziet.. Dat is gewoon geen CL niveau.

17 oktober 2017 om 23:11

Was op St Juste niks aan te merken anders...

17 oktober 2017 om 23:18

Nou....tomasson had eigenlijk altijd best veel kansen nodig. Gelukkig kreeg ie die ook veel door zn positionering en maakte ie daarnaast nog wat goals die helemaal geen kansen waren

18 oktober 2017 om 01:52

Tomasson ja, miste de balletjes voor open goal om vervolgens een onmogelijk doelpunt te scoren, grappenmaker

17 oktober 2017 om 23:41

Volgens mij hebben ze wel wat meer kansen gehad. Ik heb zelf geen moment geloofd dat er voor Feyenoord iets te halen viel. Dit is namelijk de manier hoe shaktar speelt. Helaas voor Nederland geen punten. Ondanks de nul punten hoedt Feyenoord zich niet te schamen. Dat kunnen ze overlaten aan psv en Ajax.

Zucht. Er zijn weinig dingen frustrerender dan onverdiend verliezen van een oostblok-club als Shaktar. Wat mij betreft doet Feyenoord zichzelf veel en veel te kort hier. Shaktar was effectief, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Verder heb ik vooral een aantal vervelende mannetjes gezien die het vooral leuk vonden om op zoveel mogelijk creatieve manieren tijd te rekken in ruil voor kaarten. Maarja, Feyenoord was zelf ook gewoon veel te slordig. Leuk die 400 voorzetten, maar als er geen éã©n aankomt loop je dus weer achter de feiten aan. Zuur dat het zo moest lopen, laat dit maar geen voorbode zijn voor Feyenoord-Ajax. Al hebben ze daar ook wel een handje van om zichzelf nooit te belonen voor goed spel.

17 oktober 2017 om 22:58

Zo zal ik het in jou situatie ook beanderd hebben wat betreft de Shaktar spelers, maar als je morgen de samenvatting bekijkt moet je echt bekennem dat die Taison, Bernard en Marlos hele goede spelers zijn hoor.

Geklopt op kwaliteit. Die Taison is echt een geweldige speler, niet van de bal te krijgen. Shaktar is beter dan Napoli. Dan moeten die ook maar twee keer winnen van Napoli en dan Feyenoord de laatste thuiswedstrijd winnen.

17 oktober 2017 om 22:51

We zullen zien. Ze hebben napoli al een keer verlagen en na vanavond begrijp ik waarom. Ik weet wel dat het mode is om hoog op te geven over Napoli, maar dat tegen Feyenoord ook niets bijzonders. Een paar counters in italie en het gaat ineens tussen fey en napoli voor de derde plek.

Feyenoord begon goed en speelde een verdienstelijke eerste helft maar het was wederom te weinig vandaag. Shakthar heeft over 90 minuten verdiend gewonnen, want afgezien van het begin heeft Feyenoord geen uitgespeelde kansen kunnen creeeren en Shakthar wel. En dat mag je jezelf wel verwijten als Feyenoord, want je absenties vinden zich achterin plaats maar het is de voorhoede die te weinig creeert. Vilhena was compleet onzichtbaar, Boetius passeerde wel regelmatig zijn man maar telkens op posities waar hij er niks mee opschoot. En Berghuis verdween ook langzaam uit de wedstrijd. Je kan niet verwachten dat Jorgensen al zijn kansen gaat voorbereiden. Als de aanvoer slecht is, dan heeft hij het net als de meeste spitsen gewoon heel lastig.

Achterin een compliment, met een soort plakband verdediging het heel behoorlijk gedaan. Dat hebben ze goed opgelost. Maar goed, uiteindelijk koop je er niks voor. 3 wedstrijden gespeeld, 0 punten. Als je dan nog naar City en Shakthar moet en Napoli in de Kuip ontvangt weet je dat het gewoon over is. 6 wedstrijden en dan zit het Europese avontuur voor Feyenoord erop. Het is te hopen dat ze nog een puntje hier en daar pakken, anders gaat de klap voor Nederland wel heel hard worden. Vitesse zal namelijk ook na 6 duels klaar zijn met Lazio en Nice voor zich. Op dit moment staan we gewoon onder Liechtenstein op de ranglijst van dit seizoen ....

17 oktober 2017 om 22:56

Er zijn er paar waaraan je ziet dat eredivisie echt hun max is. El ahmadi en tony kregen geen seconden grip op de middenvelders van shaktar. Toornstra gaat fouten maken nu het wat sneller moet. Boetius is vooral een keuke dribbelaar in Nederland. Tja. Dan wordt het lastig. De volgende stap die Feyenoord moet proberen te maken is een a twee echt goede voetballers op het middenveld ipv krachtpatsers. Maar die kosten veel geld.

18 oktober 2017 om 11:33

Shaktar heeft ook niet heel veel gecreeerd maar zijn dodelijk effectief.
Geweldige speler die Bernard trouwens.

Hoopte dat Feyenoord punten zou pakken voor nederland..... maar dit was eigenlijk wel heel slecht. Oke inzet was er maar compleet afgetroefd op kwaliteit. Die Taison en Bernard zijn beter dan de hele voorhoede van Feyenoord incl wissels opgeteld. Lange tijd heb ik ook wel gehad wat een gelul dat NL kwaliteit te kort komt maar dit seizoen is wel het bewijs, in CL met Feyenoord, onthutsend; Nederlands elftal (triest), Ajax in Europa leagua dramatisch..... PSV tja dat was echt onder de ondergrens....

Enige positieve van vanavond is dat Feyenoord wel diep gegaan is en ik nu weer aan mijn eigen cluppie moet denken. Wie wil Feyenoord nu achterin gaan opstellen, Van Beek zal vast pijntjes hebben en zondag geen hele wedstrijd kunnen spelen, zelfde geldt voor nieuwkoop komen beide terug van blessures. Overigens mag van Beek van mij wel spelen, is altijd dramatisch tegen Ajax aangezien hij veel te langzaam is.

17 oktober 2017 om 23:36

Al vooruitkijkend naar zondag. Van Beek en Nieuwkoop worden juist eerder gewisseld omdat ze terug aan het komen zijn. En van Beek langzaam? Het centrale duo van vorig jaar was langzaam

Al die reacties alsof wij als Nederlandse ploegen nog iets buiten de lands grenzen te zoeken hebben. We moeten eens stoppen met onszelf zo serieus te nemen want we lopen op elk vlak lichtjaren achter. Als mensen verwachten dat er een Nederlandse ploeg wel even wint in de CL of dat er meer inzat heb je er gewoon weinig kijk op.

Shakhtar speelt ook gewoon niet voluit en zijn technisch gewoon superieur, zoals elke ploeg in deze poule superieur is aan Feyenoord maar ook aan de andere Nederlandse ploegen. En ik zeg dit als Feyenoord supporter.

17 oktober 2017 om 23:06

Wat een slechte en zure uitgangspunt. Niemand zegt dat je wel even wint maar je kan zeker wel punten pakken. Heeft PSV niet zo lang geleden nog laten zien en Ajax behaalde finale EL. Ook Feyenoord had met een beetje geluk vandaag punten kunnen pakken. Je moet er voor knokken en tactisch wat sterker zijn en met wat meer lef. Je bent underdog maar die winnen vaak genoeg. Spelers worden beter van dit soort potjes. We zullen niet snel een CL winnen maar zo zuur als jou reactie lijkt meer een trend reactie.

Helaas flink terecht dat NL de vaste champions league plaats kwijtraakt. Onze spelers komen gewoon mentaal, fysiek, technisch en tactisch tekort voor dat niveau. Kijk maar naar verschil tussen een Kuyt (Robben) of Depay. En onze clubs komen het geld tekort, alleen ajax kan daar nog redelijk in mee. PSV en Ajax die natuurlijk niet eens de groepsronde van Europa League halen en nu dit.. Ik merk verder ook nog weinig van ingrijpen KNVB, terwijl het nu wel heel snel achteruitholt. Maar enfin, zondag de Klassieker. Dit allemaal even vergeten voor de mooiste wedstrijd van het jaar.

17 oktober 2017 om 23:15

Help me even. Hoe in vredesnaam is de KNVB hier verantwoordelijk voor en hoe zou die hier kunnen ingrijpen?

Dit wordt echt een extreem dramatisch jaar voor het Nederlandse voetbal in Europa. Daarnaast ook nog eens geen WK. Ik ben benieuwd of we dit kunnen stoppen en de weg naar boven weer kunnen vinden!

Het verlies was naar mijn idee niet nodig geweest. Genoeg kansen voorin om een doelpunt te maken, maar helaas was het achterin een puinhoop met vooral Nieuwkoop die er een potje van maakte. Ik begrijp dat het een stressvol moment voor die jongen was, maar hij maakte teveel fouten met uitverdedigen en vooral mandekking. Zijn teamgenoten moesten het steeds oplossen.
In de tweede helft had ik nog hoop voor een gelijkspel vanwege de rode kaart voor Shaktar, maar helaas kon Feyenoord daar geen gebruik van maken.

Jammer, als ze nog iets wilden bereiken in Europa was dit DE wedstrijd geweest. Speelden niet heel slecht maar goed was het zeker niet. Fijn dat ze CL speelden maar ze kunnen zich beter focussen op de competitie. Hopen dat we de komende jaren als land zijnde punten kunnen pakken in de EL.

Naja in ieder geval niet kansloos, maar hier hadden we moeten winnen om hoop te houden. Toch even kunnen juichen in de Cl

Jammer, maar terecht verloren. Shakhtar was ook een maatje te groot.
Het wordt zo wel pijnlijk. 3 gespeeld, 3 verloren. Vandaag had er misschien iets meer ingezeten, maar tussen de 1-0 na een goede start en de rode kaart, heeft Feyenoord niets te zeggen gehad. 1-2 dus een terechte uitslag.
Ik verwacht wel dat als Feyenoord komende zondag zo speelt als in de begin en eindperiode, dat de drie punten in De Kuip blijven. Ajax is namelijk toch een stuk minder dan Shakhtar.
In de CL moet Feyenoord wel alles blijven geven. Elk behaald punt levert toch weer extra centen op en met 0 punten eindigen zou ook triest zijn.

18 oktober 2017 om 00:27

Dan moeten ze wel meer gaan creeeren, want daar ontbrak het vandaag aan. Zelfs het doelpunt was eigenlijk geen serieuze kans tot die keeper die bal volkomen verkeerd verwerkt. Maar goed, ze hebben zondag wel het geluk dat Marcel Keizer onze trainer is. Als er een trainer geen tactische omzettingen kan doen is het wel Keizer, dus mochten jullie voorkomen en wij moeten de boel omgooien dan is het eigenlijk een lastig verhaal. Maar goed, mocht de voorsprong voor Feyenoord uitblijven of wij zelf op voorsprong komen dan zie ik wel goede kansen.

Het is geen schande dat je van Shakhtar verliest, maar het is wel jammer want dit is een van de weinige wedstrijden deze poule dat er wat te halen valt. Daarnaast vond ik Shakhtar niet eens zo geweldig, ze waren wel enorm effectief en hadden het organisatorisch na de 1-2 heel goed voor elkaar. Je merkt alleen dat Feyenoord nog niet het volle vertrouwen heeft en ze de bal vooral blijven rondspelen zonder dreigend te worden.

Europees overwinteren is nu bijna haast onmogelijk geworden, maar hopelijk laten ze zich niet afslachten de komende wedstrijden.

De verdediging stond goed vandaag. 2 kansen weggegeven en helaas 2 goals. Met name St Juste was een verademing

Ik snap die hele euforie stemming totaal niet. Ik ben een feyenoorder in hart en nieren maar ik erger mij juist kapot aan de instelling van een 3 kwart feyenoorders.

Om maar eens te beginnen bij St juste, Ik heb mij toch een aantal nerveuze verdedigers meegemaakt maar deze man slaat echt alles. Ik denk dat speciaal door St juste, Jones de afgelopen wedstrijden meer balcontacten heeft gehad dan ons middenveld. Meneer speelt alles terug, draait zicht werkelijk nooit open, en speelt echt werkelijk niks vooruit omdat hij stijf rechts is. Zet dan gewoon een jeugdspeler neer links centraal achter die links is, zodat je normaal kan opbouwen.

Het volgende punt is het doorbewegen van het middenveld. Het probleem hiermee is, is dat er dus nooit doorbewogen wordt. Vorig jaar prees ik Feyenoord voor de diepgang die het had van de middenvelders, daar is helemaal niks van over, het is allemaal veel te afwachtend en te mat. Waar is het vuur van vorig jaar? De wil om te winnen?

En dan als laatste punt, is het spel in balbezit. Ja dit is echt droevig om te zien ten opzichte van vorig jaar. Er wordt nooit aangesloten door de verdediging naar het middenveld, er ontstaan hier echt enorme ruimtes, ook door het constante teruglopen van de verdediging, in balbezit van Sjachtar. Je verspilt op deze manier kostbare energie. Het is veel efficiënter om vooruit te verdedigen.

De meeste doelpunten kwamen ook uit situaties waaruit de verdediging een gat liet vallen ten opzichte van het middenveld en veel te zwak ingrijpt.

En dan de slechtste man van het veld is voor mij echt boetius. Die komt echt in alles te kort. Heeft geen bal kunnen vasthouden, passing is echt ondermaats en fysiek komt hij op alle facetten te kort.
Het verschil is echt dag en nacht met berghuis.

Sjachtar is van een ander niveau dan de normale eredivisie teams dat klopt, maar je kan deze analyse op elke Feyenoord wedstrijd van de afgelopen tijd loslaten.

Bizar al die blije Feyenoorders hier. Vechten telt voor niks als je er niets aan overhoudt, wat het geval is hier. Feit is dat ze uit drie wedstrijden nog maar nul punten hebben gehaald, waardoor het ook nog eens vreselijk moeilijk gaat worden om überhaupt nog verder te komen in Europa. Dit zorgt er op ten duur voor dat de Europese coëfficiënten gewoon ten onder gaan, waarvoor bedankt.

Juichen bij verlies, ik snap het nog steeds niet....

Waar ik niks over lees is het slechte spel van onze nummer 10 Vilheba..wat was hij slecht en is dat al weken..hij is op een of andere manier heilig verklaart in Rotterdam..oom door Gio..terwijl hij werkelijk al een tijd als een natte krant speelt..en oom nog geselecteerd voor Oranje..Gio zet Jens op de bank omdat hij zijn mond houdt..maar Vilhena verdient ook een plekje op de bank..Rene vd Gijp zei het precies goed afgelopen maandag.."zwaar overschat"..Fey had zijn contract anderhalf jaar geleden nooit moeten verlengen en voor het salaris(is nu grootverdiener) had je Ayoub moeten halen..een spelverdeler..eentje die wel met nummer 10 mag spelen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren